|
[ Voor 208% gewijzigd door Alphega op 06-11-2004 02:12 ]
|
[ Voor 208% gewijzigd door Alphega op 06-11-2004 02:12 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Roet op 06-08-2004 19:21 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Great minds think in parallel gutters.
With Relic's revolutionary 3D engine and zoom in features, each game is certain to provide awe-inspiring, visceral frontline combat never before depicted in an RTS.
Verwijderd
Jammer van het offensief spelen voor resources, ik ben meer van de verdediging...Count schreef op 06 augustus 2004 @ 19:16:
Vandaag voor het eerst de beta gespeeld. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Het speelt erg soepel en er zitten een hoop tactische dingen in. Je moet erg offensief spelen om je resources binnen te halen en er lijkt ook voldoende mogelijkheid tot rushen. Ook is er veel geleend van Starcraft en dat zie ik als een pluspunt.
Al met al een vrij hardcore RTS dus.
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
In dat geval zou ik Orc gaan spelen als ik jou was, die hebben op een hoop gebouwen verdediging staan in tegenstelling tot de andere armies.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:10:
[...]
Jammer van het offensief spelen voor resources, ik ben meer van de verdediging...
Verwijderd
Als makers van HomeWorld acht ik ze toch niet echt onervarenCount schreef op 06 augustus 2004 @ 19:19:
De makers hebben echter nog niet van Ground Control gehoord;
[...]
Dat kan in principe wel maar dan moet je je verdediging wat verder vooruit zetten. Op de maps die in de beta spelen zitten in elk geval genoeg 'choke points' (dwz: nauwe doorgangen) waar je goed turrets neer kan zetten.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:10:
[...]
Jammer van het offensief spelen voor resources, ik ben meer van de verdediging...
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 11:59 ]
Verwijderd
Het gaat de makers er ook niet om, om de warhammer board-game te emuleren maar eerder om een leuke rts te maken. Dat dit inhoudt dat je je normale leger niet kunt nabouwen is inherent.ikman schreef op 07 augustus 2004 @ 12:40:
ze hebben niet eens tyranids, kan ik mijn leger niet eens gebruiken gelukkig kan ik wel space marines spelen.
het spel ziet er zeker goed uit er heeft ook al een paar artikels in de white dwarf gestaan.
ja dat weet ik ook wel dit was de eerste reactie toen ik las dat ze van plan waren dit spel te maken. ik dacht ook gelezen te hebben dan de andere rassen later worden toe gevoegd, hoe dat weet ik niet meer.Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:43:
[...]
Het gaat de makers er ook niet om, om de warhammer board-game te emuleren maar eerder om een leuke rts te maken. Dat dit inhoudt dat je je normale leger niet kunt nabouwen is inherent.
Imho is het zeer verstandig om Warcraft3 / battle.net als voorbeeld te gebruiken. Dat is in combinatie met Starcraft namelijk het enige serieuze online rts.
[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 07-08-2004 14:27 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door MaDLiVe op 07-08-2004 21:21 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Verwijderd
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Zeker nog nooit bijvoorbeeld de Spy-eye gemaakt van de Marines? Een stealthed onzichtbaar oogje dat enkel zichtbaar is voor scouts. Dus langst turrets kun je dan makkelijk voorbij vliegen en heel zijn basis scouten. Ook Infiltration is een manier om ff te scouten met stealth.Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:21:
Euhmz... DoW is best een grappig spel hoor, maar het is nog lang niet af imo. Het slechtste punt vind ik eigenlijk dat je zo ongeveer niet kunt scouten wat je tegenstander maakt en een beetje lukraak moet anticiperen op zijn units.
Dat je de gebouwen niet kan herkennen ligt denk ik meer aan jezelf dan aan de game als je het mij vraagt. Heb even gevraagd of meer mensen er last van hadden, kreeg 5x nee te horen.Daarbij ook niet te vergeten dat gebouwen soms amper van elkaar te onderscheiden zijn, wat scouten ook weer lastiger maakt. Plus dat het na verloop van tijd in de game vaak onmogelijk is om scout units langs bepaalde chokepoints op de map te krijgen...
Als je het spel wat langer speelt snap je dat rocketlaunchers echt wel goed zijn tegen tanks. Gewoon een kwestie van een goede counter. De Dreadnoughts bijvoorbeeld zijn inderdaad sterk maar met een groepje tankbustaz van de orks bijv. en de rokkit upgrade gaatie zo plat hoor.Verder is het zo dat als je bijv. in een dikke infantry battle zit, en hij opeens een dikke tank of whatever tevoorschijn tovert, en jij nog niet op dat punt van de techtree bent aanbelandt, je het wel kunt schudden. Je kunt wel terug gaan naar je basis en zelf gaan techen, maar dan pakt hij meer en meer strategic points.
Zie hierboven. Ik win vaak games zonder 1 enkele tank gewoon door rocket infantery te bouwen. Om ze echt effectief te krijgen hebben ze wel bijvoorbeed de rokkit upgrade (orks) en accuracy upgrade (Chaos) nodig , maar ze zijn dan echt wel goed tegen tanks. Je kan tanks ook van achter aanvallen voor meer dmg dus strategie is er imho nog steeds wel. Ik zou eerst het spel goed spelen voordat je oordeeld.Begrijp me niet verkeerd, ik speel dit spel zelf nog maar net, maar het is geen echte strategy game, het is meer een race naar de sterkste (high tier) units, als je dit niet doet en vrolijk heel lang infantry gaat maken verlies je zeker.
[ Voor 14% gewijzigd door Wmm op 08-08-2004 14:29 ]
Gretchen squad, Marine Scouts, Rangers, etc hebben cloack ability en zoals roet zegt heb je ook nog Chaos Eye misschien dat eens even proberen ...Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:21:
Euhmz... DoW is best een grappig spel hoor, maar het is nog lang niet af imo. Het slechtste punt vind ik eigenlijk dat je zo ongeveer niet kunt scouten wat je tegenstander maakt en een beetje lukraak moet anticiperen op zijn units.
De gebouwen van verschillende armies zijn iig zeer verschillend binnen een army heb ik er ook echt geen problemen mee. Ik vind die gebouwen echt niet op elkaar lijken.Daarbij ook niet te vergeten dat gebouwen soms amper van elkaar te onderscheiden zijn, wat scouten ook weer lastiger maakt. Plus dat het na verloop van tijd in de game vaak onmogelijk is om scout units langs bepaalde chokepoints op de map te krijgen...
Dit spel heeft hele duidelijke counterunits. Er zijn meer mogelijkheden dan zelf tanks bouwen (denk aan rocketlauncher upgrades of de brightlance weapon platforms). Als jij er daar geen enkele van kunt bouwen op het moment dat hij tanks heeft heb je echt tactloos gespeeld.Verder is het zo dat als je bijv. in een dikke infantry battle zit, en hij opeens een dikke tank of whatever tevoorschijn tovert, en jij nog niet op dat punt van de techtree bent aanbelandt, je het wel kunt schudden. Je kunt wel terug gaan naar je basis en zelf gaan techen, maar dan pakt hij meer en meer strategic points.
[ Voor 8% gewijzigd door Alphega op 08-08-2004 14:59 ]
Orc's zijn een grappig ras, ze hebben leuke benamingen voor al hun upgrades gebouwen ed. Die Waaaagh resources krijg je van Waaaagh Banners (gebouw).Wiebbe schreef op 08 augustus 2004 @ 14:10:
ik moet trouwens zeggen dat de Orks wel een rare manier van spelen hebben
met hun Waaaargh resource..
wel orgineel, maar lekker vaag
Met de Eldar heb je een tower rush taktiek. Je kunt met Eldat overal Webway Gates bouwen, rondom die Gates kun je andere gewbouwen maken. Daarnaast kun je die Gate upgraden zodat hij gebouwen kan teleporten.Btw, tower rushen is ook een tactiek die hier veelvuldig gebruikt word
het is raar, maar blijkbaar kan je een listening outpost maken op een vriendelijk Strategic point?
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 08-08-2004 17:03 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 19% gewijzigd door motormuus op 08-08-2004 22:14 ]
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
[ Voor 58% gewijzigd door ROFLASTC op 09-08-2004 22:14 ]
And it goes BRAAAAAPP!
nikszolekkeralss.exe
Je bedoelt die power generators die meer stroom leveren dan de normalen? Die kun je bouwen op bepaalde spots op de map, is een vierkant dingetje. Verder net zoals de critical points enzo.Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 08:57:
waar moet je die grote generators (op) bouwen?
Verwijderd
Strategie is 100% vooruitdenken. Van te voren Missile launchers equippen is vooruitdenken.Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 14:02:
Kijk, ik snap zelf ook wel dat je marines met rocket launchers kunt equippen, maar waar is dan de strategie nog als ik op voorhand al m'n units moet gaan bewapenen tegen de tanks die tegen een goede speler gerust wel komen...
[ Voor 40% gewijzigd door Count op 09-08-2004 14:36 ]
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Dat komt alsnog neer op anticiperen; je scout bijvoorbeeld een vroege Machine Pit -> je anticipeert vroege tanks -> je equipped je marines met missilelaunchers. Dat laatste noem ik vooruitdenken.Glorificationer schreef op 09 augustus 2004 @ 16:33:
Bij strategie games is het juist de bedoeling te weten wat je tegenstander doet, niet raden naar wat hij doet en maar een beetje 'vooruitdenken'.
[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 09-08-2004 18:28 ]
And it goes BRAAAAAPP!
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Er zit wel een limiet op de wapens die je kunt uitdelen maar die ligt hoger (is via upgrades te verhogen). Ze maken het spel niet exact als het bordspel maar proberen er een goed lopende RTS van te maken gebaseerd op W40K.Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 01:12:
Nu heb ik zelf ook warhammer 40k en nu vraag ik me af hebben nog steeds limieten gemaakt hoeveel speciale wapens er in een gewone troop squad mogen? In het echt was er dat een troop squad van bv. 10 space marines 1 heavy wapen mocht zoals een rocket lauchner en een assault weapon zoals een flamer. Als je in het echt een potje gaat spelen heb je een limiet met hoeveel punten je speelt ( elk mannetje, tank, hero kosten punten hoe beter des te meer punten), de punten aantallen varieerde dan van 1000 tot 4000+ punten is dat er nog steeds? Hierdoor moest je ook nadenken welke troops, tanks je ging inzetten voor een battle. Hopelijk gaat het downloaden van de beta lekker snel.
Je kunt wel kiezen voor een stance (knop rechts midden). Je hebt verschillende stances: Ranged - Alleen geweren gebruiken, Versatile - Eerst geweren en als ze dichtbij zijn melee, etc.Dieter schreef op 10 augustus 2004 @ 08:31:
De beta is al héél speelbaar, maar ik kijk met volle verwachting uit naar de definitieve versie. Dit belooft voor mij persoonlijk een topper te worden!
Ik vind het op dit moment enkel spijtig dat je blijkbaar weinig controle hebt over de squads. Soms klik ik om een enemy aan te vallen, en gaan ze in Melee, soms weer niet.
Heeft dit misschien te maken met het type unit ?
woah, die rechterklik is een hele chille optie, ik vergeet altijd me squads te upgraden, en blijven ze hangen op 12/13 ofzoCount schreef op 10 augustus 2004 @ 13:57:
Je kunt aangeven met de buttons rechtsonder (of hotkeys) hoe de tegenstander moet aanvallen.
De beta is inderdaad al zeer goed speelbaar, het enige wat echt broken is, is de Eldritch Storm op dit moment. Wanneer je hem maximaal upgrade kun je deze spell namelijk non-stop spammen. Maar de developers hebben al toegezegd dit te fiksen in de volgende patch.
Nog een paar nuttige dingen die ik heb uitgevonden:
- Wanneer je een squad hebt geselecteerd kun je rechts klikken op het 'reinforce icoontje' (de +). Dit zorgt ervoor dat je squad automatisch naar volle sterkte reinforced. Je kunt ook rechts klikken op een wapen, dan equipped je squad voor zover mogelijk met dat wapen.
- Bouw in het begin listening posts op elke SP. Dat verdubbeld je inkomen en is dus cruciaal. Daaruit volgt dat relatief laat techen je snel veel resources geeft, je hebt zo meer geld om de Listening Posts nog een upgrade te geven.
- Wanneer je kan, doe ook de upgrades die je power en requisition rate verhogen. Dit is een 25% globale boost en kost iets van 250/75 voor Req en 75/250 voor Power. Zeer de moeite waard.
- Gebruik tanks/dreadnoughts/big mek's als meat shield. Infantry kun je het beste erachter opstellen (uiteraard met ranged wapens). Zo heb je geen last van de blasts die je infanterie uitelkaar gooien.
- Je hero moet over het algemeen de 1e unit zijn die je bouwt.
[ Voor 43% gewijzigd door ROFLASTC op 10-08-2004 19:05 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Mja met Orkz ligt het allemaal weer anders, dat is overigens de meest complexe faction die erbij zit met al dat managen van Waaagh en die wazige population limit/tech. Maf dat je daar zomaar mee van SM en Chaos van wintWiebbe schreef op 10 augustus 2004 @ 18:40:
[...]
woah, die rechterklik is een hele chille optie, ik vergeet altijd me squads te upgraden, en blijven ze hangen op 12/13 ofzo(met Orkz)
Maaruh, ik heb meestal mijn hero als 2e, want volgens mij kan die Bik Mek geen Strac center cappen?
Btw, als je een listening outpost upgrade (dus met wapen of zoals bij orcs een beter wapen) krijg je toch ook meer RP?
en, ik heb gemerkt dat je wel kan winnen als zij als tanks hebben en jij nog niet
ik speelde vs Orkz, met Orkz, en hij kwam al met Madtraks, (niet de transporter maar de anti infantry tank) ikke snel rocket launcher op me squadz gooien, en won toch nog
ik moet zeggen dat ik de Orkz nu erg cool vind spelen en win erg vaak vs Chaos en SM. Eldritch heb ik gewoon nog nooit tegen gespeeld
Verwijderd
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 10-08-2004 22:39 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 10-08-2004 22:58 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 11-08-2004 11:10 ]
And it goes BRAAAAAPP!
pas maar op dat hij je key niet piktROFLASTC schreef op 11 augustus 2004 @ 09:38:
offtopic:
euh ok als je mij dat mailtje e.d. laat zien vind ik het best. We kunnen iets concreets afspreken via msn
[ Voor 25% gewijzigd door motormuus op 11-08-2004 17:56 ]
Ik heb nog van niemand (behalve jou nu) dit probleem te horen gekregen,motormuus schreef op 11 augustus 2004 @ 17:36:
Als bij mij het potje is afgelopen wordt het spel extreem traag en vaak crasht ie, ben ik de enigste?
And it goes BRAAAAAPP!
MaDLiVe schreef op 10 augustus 2004 @ 22:57:
Als ik zo kijk naar dit topic zijn er aardig veel mensen die het spelen, helaas zie ik er maar weinig terug in 't irc #
DUS:
irc.tweakers.net --> #dow
dank u
edit
(*&@$(*&@$) !!
Dit was deppox
And it goes BRAAAAAPP!
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
[ Voor 31% gewijzigd door Count op 12-08-2004 11:05 ]
RAZORDUDE schreef op 12 augustus 2004 @ 02:50:
Ik heb de filmpjes gezien en ik was behoorlijk onder de indruk, maar dat komt denk ik omdat de filmpjes van dichtbij zijn opgenomen en in het spel zie je het niet zo dichtbij maar ik vind het nog wel een mooi spel.
Een paar bugs/minpuntjes waarvan ik hoop dat die veranderd worden:
- het scrollen schokt wat volgensmij niet zo hoort met mij systeem.
Dit is een bug die je in de tutorial hebt. Probeer maar eens online, dan is het over.
- de camera 3d view vind ik niet zo gebruikers vriendelijk;
1. je zou gewoon met pijltjes moeten kunnen roteren ipv alt+muis, is preciezer.
2. het zoomen gaat langzaam.
Zoom met het scrolwieltje van je muis, gaan imo snel genoeg.
- het scrollen dmv muisknop inhouden en dan gewoon een kant op bewegen (age of empires 1) zou ik beter vinden.
Dat kan met je middelste muisknop (wieltje indrukken dus).
- het engelse accent vind ik ook niet echt zo mooi klinken, een amerikaans accent zou beter klinken.
- de animaties van een "strategic point" pakken veranden, als een character een flag neerzet dan klopt de timing van het neerzetten van de flag en waneer de flag er staat niet helemaal.
Verder vind ik de animaties er heel goed uit zien.
kheb geen scrolwiel, en ik kan niet online omdat ik dat een beetje omzeilt hebWmm schreef op 12 augustus 2004 @ 11:05:
Dit is een bug die je in de tutorial hebt. Probeer maar eens online, dan is het over.
- de camera 3d view vind ik niet zo gebruikers vriendelijk;
1. je zou gewoon met pijltjes moeten kunnen roteren ipv alt+muis, is preciezer.
2. het zoomen gaat langzaam.
Zoom met het scrolwieltje van je muis, gaan imo snel genoeg.
- het scrollen dmv muisknop inhouden en dan gewoon een kant op bewegen (age of empires 1) zou ik beter vinden.
Dat kan met je middelste muisknop (wieltje indrukken dus ).
Maar waar is dit topic dan voor, dit zijn toch mijn ervaringen/ideeën ?Count schreef op 12 augustus 2004 @ 11:03:
Je kan wel inzoomen, met je muis scroll wiel. Maar ik geef direct toe dat dit onpraktisch is aangezien je totaal het overzicht verliest. Toch wel leuk om te doen in een gigantische battle.
En post aub op het het officiele forum voor bug reports
Trouwens, wat voor Amerikaans accent bedoel je? Zo'n zuidelijk accent ofzo?
[ Voor 48% gewijzigd door RAZORDUDE op 12-08-2004 15:15 ]
Maar je kunt Warhammer toch offline spelen zonder key?MaDLiVe schreef op 12 augustus 2004 @ 12:38:
Mmm, hier dan de echte MaDLiVeVergeten mijn in te schrijven voor de beta (had hertentamens
). Best balen. Hoop dat ze binnenkort nog wat accounts vrijgeven.
Key is nodig om uberhaupt te installeren laat staan spelenmotormuus schreef op 12 augustus 2004 @ 17:22:
[...]
Maar je kunt Warhammer toch offline spelen zonder key?
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 4% gewijzigd door RAZORDUDE op 12-08-2004 21:09 ]
chagrijnRAZORDUDE schreef op 12 augustus 2004 @ 21:09:
Nee hoor je kan zonder de key wel spelen maar dan niet online.
Je moet even WISE setup unpacker (link ff copy-paste) downloaden, het installatie bestand van DOW is een wise setup en die moet je dus unpacken, en dan kan je het gewoon zonder key spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 12-08-2004 22:23 ]
And it goes BRAAAAAPP!
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
je kan je upgraden met flametrower of (weet niet zeker) een big laserWiebbe schreef op 12 augustus 2004 @ 22:54:
Tegen SM moet je eigenlijk Killtraks techen, aangezien dreadnoughts echt je army rapen(ze hebben ingebouwde flamethrower ofzo???)
Ja weet ik, maar ik koop um zelf toch wel legaalKurkentrekker schreef op 12 augustus 2004 @ 21:23:
een leuke opmerking daarbij is dat het spel wel op je pc staat, maar niet geinstalleerd is. het is slechts uitgepakt, en er staat dus niets over in je registry. Dat geeft problemen als je patches voor het spel wilt installeren. De laatste paar patches bevatten toch erg veel balancing, vooral voor de zwaarde units zoals de Bloodthirster en de Avatar.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq