nouw mooi wat ik ben vanplan om een Point of View GeForce 6800 128Mb te gaan hallen is dat een goed merk :P:P:P:Pnextware schreef op 16 augustus 2004 @ 13:34:
Pas geleden ben ik overgeschakeld van een ATI RadeOn 9800Pro naar een MSI NX6800-TD128 ( ATI kaart was DOA ). Tegelijkertijd heb ik mijn hele systeem geüpgrade
Er zit één klein addertje onder het gras als je deze kaart wilt kopen: Splinter Cell wordt alleen meegeleverd in JAPAN...
Verder ben ik zeer te spreken over deze kaart. Het enige nadeel is, dat de kaart op zich al groot is, maar als je de powersupply stekker erin plugt, wordt het geheel nog een klein beetje groter. Ik heb alle moeite moeten doen om mijn HD's weg te halen en ze ergens anders in me kast te hangen. Anders was er gewoon helemaal geen plek om deze VGA kaart erin te hangen.
Alle spellen lopen nu als een trein. Op dit moment speel ik Doom3 met een framerate tussen de 50 en 75.. Toch wel leuk om zo te spelen. Alleen jammer dat het spel donker is, zodat je niet altijd kunt genieten van de mooie graphics ( maar dat is een ander topic.. )
Kortom, als je een goeie kaart wilt hebben voor een ( relatief ) lage prijs: TOPPERTJE !!
HEy Deathchant,
Hebbie nog wat gehoord van gainward??? nog een maily gekregen?? zit echt met smart te wachten, want unggg I cant take it anymore, this ti4600 kaartje
zo veel games heb ik hier liggen die gewoon wachten op een 6800tje
En ben jij al uit wat je wil gaan halen?? ben je van gedachten veranderd?? neem je toch een xfx?? of wacht je toch af??
Hebbie nog wat gehoord van gainward??? nog een maily gekregen?? zit echt met smart te wachten, want unggg I cant take it anymore, this ti4600 kaartje

En ben jij al uit wat je wil gaan halen?? ben je van gedachten veranderd?? neem je toch een xfx?? of wacht je toch af??
nextware schreef op 16 augustus 2004 @ 13:34:
Op dit moment speel ik Doom3 met een framerate tussen de 50 en 75.. !
Verklaar jezelf
misschien door de textures van de voertuigen ? en misschien ook de zware wapens (da groot paars gedoe)Anoniem: 119942 schreef op 16 augustus 2004 @ 13:15:
Mijn XFX 6800 GT is echt een hele snelle kaart, behalve met Ut2k4Ik heb een lagere fps in Onslaught dan met mijn FX5900! In CTF heb ik dan een fps van 300, maar wat is dat waard.
Ik heb gelezen dat veel mensen dit probleem hebben en ik hoop dat ze dit met een nieuwe driver snel oplossen. Als het druk is daalt mijn fps to 36. En dan draai ik op 1280x1024 met alles op zijn hoogst zonder AA etc (!). DAt kan echt niet voor een 6800 GT.
ik speel het met mijn 4600 op 1024x768 (denk ik, vanavond eens kijken) en alles op het hoogste (geen AA, of AF) en ik haal 20+ tot 40 fps (in onslaught)
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
UT2004 doet het hier perfect. Volgens mij kan ik 1600x1200 4xAA makkelijk draaien. Ik heb hem pas geïnstalleerd en hij is niet gepatched naar de laatste versie van UT. Misschien dat dat wat uitmaakt? Ohja, ForceWare 61.77
yo Docter dodenhand,DrDeathhand schreef op 16 augustus 2004 @ 13:57:
HEy Deathchant,
Hebbie nog wat gehoord van gainward??? nog een maily gekregen?? zit echt met smart te wachten, want unggg I cant take it anymore, this ti4600 kaartjezo veel games heb ik hier liggen die gewoon wachten op een 6800tje
![]()
Ik heb tot op heden nog steeds niks gehad!!! Ik ben toch van plan een gainward te kopen, maar doe dit niet meer via internet. Teveel problemen ermee gehad. (lange tijd kaart kwijt, eigen verzendkosten noem maar op).
Ik kan al vanaf eind mei neit meer wachten
Ik wacht geduldig op de volgende zending kaarten. Geduld wordt beloond. Ik ga nu niet overhaast een XFX bestellen alleen maar om "em nu te hebben". Dus.
Eerst eens afwachten (hoe lang zijn we al aan het wachten)....
XFX is ook een mooie optie vind ikzelf. Mede doordat DanPlo ook deze heeft gekocht en er zeer tevreden over is.
Het is je eigen keuze of je op mijn email wacht. Maar verwacht er niet teveel van. ik doe wat ik kan en zodra ik die email heb post ik em meteen!
Je moet even voor jezelf uitmaken welke je wilt. XFX is altijd een goeie keuze.
Ik pak nu geen XFX, omdat ik voor deGainWard wil gaan. Als ik nu XFX zou pakken, zou ik er achteraf spijt van hebben om geen GainWard geprobeerd te hebben.
GainWard schijnt HEEL goeie kaarten te hebben, maar als ik al hoor dat ze klanten misleid hebben met hun eerste batch en dan zeggen dat het Golden Samples waren..........
Ik wacht maar eens af, ben zelf ook een beetje de draad kwijt
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ik kan op mijn GeForce 5900Ultra ook makkelijk 1600x1200 + 4XFSAA draaienIceEyz schreef op 16 augustus 2004 @ 15:27:
UT2004 doet het hier perfect. Volgens mij kan ik 1600x1200 4xAA makkelijk draaien. Ik heb hem pas geïnstalleerd en hij is niet gepatched naar de laatste versie van UT. Misschien dat dat wat uitmaakt? Ohja, ForceWare 61.77
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 90323
Hoe weet je dat het geen golden sample was en heo weet je dat het 2.0 ns mem had? en daarom blij dat je het niet gekocht had.Deathchant schreef op 16 augustus 2004 @ 16:51:
[...]
yo Docter dodenhand,
Ik heb tot op heden nog steeds niks gehad!!! Ik ben toch van plan een gainward te kopen, maar doe dit niet meer via internet. Teveel problemen ermee gehad. (lange tijd kaart kwijt, eigen verzendkosten noem maar op).
Ik kan al vanaf eind mei neit meer wachtenMaar ik kon die kaart gekocht hebben, maar goed dat ik dat neit gedaan heb: GEEN golden sample en GEEN rooie PCB en 2.0ns mem.
Ik wacht geduldig op de volgende zending kaarten. Geduld wordt beloond. Ik ga nu niet overhaast een XFX bestellen alleen maar om "em nu te hebben". Dus.
Eerst eens afwachten (hoe lang zijn we al aan het wachten)....
XFX is ook een mooie optie vind ikzelf. Mede doordat DanPlo ook deze heeft gekocht en er zeer tevreden over is.
Het is je eigen keuze of je op mijn email wacht. Maar verwacht er niet teveel van. ik doe wat ik kan en zodra ik die email heb post ik em meteen!
Je moet even voor jezelf uitmaken welke je wilt. XFX is altijd een goeie keuze.
Ik pak nu geen XFX, omdat ik voor deGainWard wil gaan. Als ik nu XFX zou pakken, zou ik er achteraf spijt van hebben om geen GainWard geprobeerd te hebben.
GainWard schijnt HEEL goeie kaarten te hebben, maar als ik al hoor dat ze klanten misleid hebben met hun eerste batch en dan zeggen dat het Golden Samples waren..........
Ik wacht maar eens af, ben zelf ook een beetje de draad kwijt
ik heb een 6015 = golden sample , 1,6 ns alleen een groen pcb wat mij niet uitmaakt. Alleen wil ik de core niet checken op wat voor gpu er nu daadwerkelijk inzit, gt of ultra, maar ja dat hou je met alle merken cq. hardware. Scrollback voor wat nou eigenlijk het golden sample concept is.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 16-08-2004 17:49 ]
omdat dat nog de eerste batch kaarten waren. Die jongen had em gesloopt en zij dat ie 2.0ns had. GainWard vertelde hem dat ze die kaart met 2.0ns hadden uitgerust omdat 1.6ns niet door de "Golden Sample" test kwamen
Anoniem: 121171
ik heb al een tijd de XFX geforce 6800gt. en heb hem direct geflashed naar een ultra maar me vraag was of er een geschikte koeler voor deze kaart is?
want volgens sommige past de zalman hp er niet op
of als iemand natuurlijk een mooi ultra koeler heeft liggen
want volgens sommige past de zalman hp er niet op

of als iemand natuurlijk een mooi ultra koeler heeft liggen

Ik heb een xfx6800ultra, en driver 61.72....
met welke driver/progje krijg ik m'n clockspeeds te zien ?
bvd.
bvd.
Anoniem: 119772
Review van de PNY GT ;
http://www.firingsquad.com/hardware/pny_verto_6800gt/
Zelf heb ik een PNY QuadroFX1000 workstation kaart gehad ; absoluut kwaliteit.
Net als bij Gainward's Golden Samples gebruiken ze voor deze kaarten alleen de
beste onderdelen.
Mjah, de Gainward GT heeft ook dual DVI.
http://www.firingsquad.com/hardware/pny_verto_6800gt/
Zelf heb ik een PNY QuadroFX1000 workstation kaart gehad ; absoluut kwaliteit.
Net als bij Gainward's Golden Samples gebruiken ze voor deze kaarten alleen de
beste onderdelen.
Mjah, de Gainward GT heeft ook dual DVI.
doe het volgende: http://oc3dmark.octeams.com/tip02.htmlMr. Detonator schreef op 16 augustus 2004 @ 20:44:
Ik heb een xfx6800ultra, en driver 61.72....
bvd.
en komt gewoon in je display settings van je 6800 te staan
Nog wel een paar opmerkelijke punten als toevoeging op m'n statement dat ik de X800Xt boven de GF6800U prefereerde.
Deze kwamen vooral voor uit benchmarkresultaten uit games.
Nu ik nog eens een gameexperience, om het beestje maar een naam te geven, heb gedaan, kom ik toch wel een behoorlijk, niet zo vaak in reviews naar voren komend feit, tegen.
Namelijk, ondanks dat de GF6800U in sommige spellen met AF kwa fps ietsjes achter blijft (en dat is met de laatste 65.62 bijna niet meer het geval), speelt (met v-sync) de deze toch net iets lekkerder, smoother en directer, vooral met het ingame draaien ed.
Ik moet dan ook zeggen dat ik weer overstag ben naar de gf6800U als primary kaart, maar dat heeft misschien ook te maken met de games die ik op dit moment op m'n HD heb.
Mensen die in gelegeheid zijn om ze ook beiden te vergelijken, moeten dit ook maar eens doen.
Het is voor mij daarom ommogelijk om een winnaar aan te wijzen, either will do
Deze kwamen vooral voor uit benchmarkresultaten uit games.
Nu ik nog eens een gameexperience, om het beestje maar een naam te geven, heb gedaan, kom ik toch wel een behoorlijk, niet zo vaak in reviews naar voren komend feit, tegen.
Namelijk, ondanks dat de GF6800U in sommige spellen met AF kwa fps ietsjes achter blijft (en dat is met de laatste 65.62 bijna niet meer het geval), speelt (met v-sync) de deze toch net iets lekkerder, smoother en directer, vooral met het ingame draaien ed.
Ik moet dan ook zeggen dat ik weer overstag ben naar de gf6800U als primary kaart, maar dat heeft misschien ook te maken met de games die ik op dit moment op m'n HD heb.
Mensen die in gelegeheid zijn om ze ook beiden te vergelijken, moeten dit ook maar eens doen.
Het is voor mij daarom ommogelijk om een winnaar aan te wijzen, either will do
Niet op voorraad.
Ik heb 't al gevonden (laten vinden)...thnx anywaySileX schreef op 16 augustus 2004 @ 21:39:
[...]
doe het volgende: http://oc3dmark.octeams.com/tip02.html
coolbits doet hetzelfde (registertoevoeging)
m'n xfx draait op 1200/425 standaard....dat moest ik effe weten, want er zijn er ook die 1100/400 doen
1250/475 lukt ook nog wel met deze (standaard) koeling...maar als ik hoger ga, gaat m'n score omlaag zónder artifacts of wat dan ook ?
standaard haalt ie zo'n 12.500 3dmarks
op 1250/475 nét geen 13.000..........op 1275/500 zo'n 10.000
zal wel aan de koeling liggen denk ik (die vrij veel lawaai maakt)......van de week maar eens zo'n dubbele heatpipe erop-schroeven
ik ga van de week ook maar eens een ''fresh install'' uitvoeren.....ik vermoed dat dat ook al scheelt.....m'n 3dmark01 score klopt namelijk voor geen meter...met m'n 9800xt haalde ik 20.000+.....en nou 18.000+
toen ik van nvidia > ati overstapte deed een herinstallatie ook wonderen....óók na drivercleaner ed. gebruikt te hebben !
[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-08-2004 08:03 ]
na een fresh install haal je zeker hogere punten... http://service.futuremark.com/compare?2k3=2948294 heb ik met 420/1150Mr. Detonator schreef op 17 augustus 2004 @ 07:59:
[...]
Ik heb 't al gevonden (laten vinden)...thnx anyway
coolbits doet hetzelfde (registertoevoeging)
m'n xfx draait op 1200/425 standaard....dat moest ik effe weten, want er zijn er ook die 1100/400 doen![]()
1250/475 lukt ook nog wel met deze (standaard) koeling...maar als ik hoger ga, gaat m'n score omlaag zónder artifacts of wat dan ook ?
standaard haalt ie zo'n 12.500 3dmarks
op 1250/475 nét geen 13.000..........op 1275/500 zo'n 10.000
zal wel aan de koeling liggen denk ik (die vrij veel lawaai maakt)......van de week maar eens zo'n dubbele heatpipe erop-schroevenpassen die memsinks trouwens dat zo iemand weet ??
ik ga van de week ook maar eens een ''fresh install'' uitvoeren.....ik vermoed dat dat ook al scheelt.....m'n 3dmark01 score klopt namelijk voor geen meter...met m'n 9800xt haalde ik 20.000+.....en nou 18.000+dus iets klopt er niet...
toen ik van nvidia > ati overstapte deed een herinstallatie ook wonderen....óók na drivercleaner ed. gebruikt te hebben !
Verder wil ik die afdek plaat eraf halen en een 80mm erop zetten, maaar ben ik nog niet zeker van. Het scheelt iig in de stilte.
Kan iemand mij een url geven van een winkel die de 6800 Ultra NU op voorraad heeft ?
Liefst in het noorden van nl / dld en 1,6ns (of zijn alle Ultras 1,6?)
Review van de Galaxy 6800: Guru3D
Presteert best goed voor een €300 kaartje en klokt boven de 400 core en 875 mem!
Presteert best goed voor een €300 kaartje en klokt boven de 400 core en 875 mem!
Salland heeft de XFX 6800NU op voorraad en de MSI 6800NU op voorraad in extern magazijn. Ik weet niet of er 1.6ns geheugen op zit. Zelf wil ik de MSI 6800NU wel hebben, maar wacht nog even een paar gebruikerservaringen af..en hoe ze OC'enRenkie schreef op 17 augustus 2004 @ 11:29:
Kan iemand mij een url geven van een winkel die de 6800 Ultra NU op voorraad heeft ?
Zijn die Galaxy kaarten ook ergens in Nederland te koop?IceEyz schreef op 17 augustus 2004 @ 11:48:
Niet volgens hun site? Die XFX wil ik juist !BvK P4 schreef op 17 augustus 2004 @ 12:08:
[...]
Salland heeft de XFX 6800NU op voorraad en de MSI 6800NU op voorraad in extern magazijn. Ik weet niet of er 1.6ns geheugen op zit. Zelf wil ik de MSI 6800NU wel hebben, maar wacht nog even een paar gebruikerservaringen af..en hoe ze OC'en
Anoniem: 90555
relaxte koeler op die kaart zegIceEyz schreef op 17 augustus 2004 @ 11:48:
plaatje:
http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=3614 (grr, deeplinken mag niet @ th
dat is toch wel een NV silencer 5?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 90555 op 17-08-2004 14:53 ]
LOLZ, theekopje, klik nog maar eens op die link, die is zo dood als een piertje die dood is
Maar, ik heb genoeg van het wachten, I cant take it anymore
Ik ga voor XFX, maar ik wil graag even iets weten.
Als ik naar een winkel ga bvb Salland automatisering of PC oost of zo, kan ik er dan zeker van zijn dat hij altijd op 425/1200 draait?? of kan ik het risico lopen dat het een gewone ref kaart is en dat hij op 400 1100 draait of zo??
En mijn laatste vraag, nee kheb trouwens nog wel wat vragen, maar mijn volgende vraag is dan, word die XFX ultra ook uitgeleverd met 1.6 ns geheugen??
Een andere vraag van mij is, welke psu kan ik er het beste bij doen, of is de 430 watt enermax die ik er nu in heb zitten wel ok?
Nou ik hoor het wel.

Maar, ik heb genoeg van het wachten, I cant take it anymore

Als ik naar een winkel ga bvb Salland automatisering of PC oost of zo, kan ik er dan zeker van zijn dat hij altijd op 425/1200 draait?? of kan ik het risico lopen dat het een gewone ref kaart is en dat hij op 400 1100 draait of zo??
En mijn laatste vraag, nee kheb trouwens nog wel wat vragen, maar mijn volgende vraag is dan, word die XFX ultra ook uitgeleverd met 1.6 ns geheugen??
Een andere vraag van mij is, welke psu kan ik er het beste bij doen, of is de 430 watt enermax die ik er nu in heb zitten wel ok?
Nou ik hoor het wel.
Anoniem: 21301
Een 430 W enermax is ruim voldoende hoor.
Weet er iemand waar je prijzen kan vinden van de kaarten in Taiwan of Singapore ?
Weet er iemand waar je prijzen kan vinden van de kaarten in Taiwan of Singapore ?
Nou ik dacht zelf dat dat wel voldoende was,
Alleen waar ik mee zit is de hoeveelheid powerplugs, ik heb er gewoon geen meer over, terminste, geen losse, ze zijn allemaal doorgelinkt, en zo'n 6800 ultratje heeft toch minimaal 2 deticated plugs nodig lijkt mij, en bij zo'n nieuwe psu heb je dus ook een extra plug alleen voor graphic cards. Dus zodoende
Alleen waar ik mee zit is de hoeveelheid powerplugs, ik heb er gewoon geen meer over, terminste, geen losse, ze zijn allemaal doorgelinkt, en zo'n 6800 ultratje heeft toch minimaal 2 deticated plugs nodig lijkt mij, en bij zo'n nieuwe psu heb je dus ook een extra plug alleen voor graphic cards. Dus zodoende
Ik heb hier een XFX GT voor mij , deze is van mijn neefje:
IK krijg zowel in doom 3 als UT2004 af en toe een streepje er doorheen, en op een gegeven moment loopt de kaart finaal vast met 1 grote pixelbrij.
De kaart is standaard 59 graden volgens het progje.
Iemand nog enig suggestie, of kan de kaart DOA terug?
PS, in 2 pc's doet de kaart dit dus, alleen in de mijnes zelfs nog veel sneller.
IK krijg zowel in doom 3 als UT2004 af en toe een streepje er doorheen, en op een gegeven moment loopt de kaart finaal vast met 1 grote pixelbrij.
PS, in 2 pc's doet de kaart dit dus, alleen in de mijnes zelfs nog veel sneller.
ik zou de kaart maar terug sturen.... het zou niet aan de temp liggen; 59 graden is best 'cool'Carel schreef op 17 augustus 2004 @ 14:07:
Ik heb hier een XFX GT voor mij , deze is van mijn neefje:
Je krijgt bij de XFX een Y splitter kabel bij de goodies doos die erinzit .quote: drdeathhandNou ik dacht zelf dat dat wel voldoende was,
Alleen waar ik mee zit is de hoeveelheid powerplugs, ik heb er gewoon geen meer over, terminste, geen losse
Hoe ik het eerst heb gedaan is ee molex afgesplit die op een HD stond , dit vondt de XFX niet leuk na 30 mins gamen zeurt ie om stroom .
Daarna de Y splitter gepakt , en direct van 1 van de molexen van de voeding afgesplitst met de Y splitter en beide einden van de splitter aangesloten op de XFX , werkt perfect .
Hij heeft eerder zo`n lijntje voor zichzelf nodig niet zozeer vanwege de wattage maar de amperage die dan erg laag wordt met andere rand apperatuur op die lijn .
Als je dit zo regelt zou je naar mijn weten geen problemen ondervinden maar ik neem aan dat je wel andere dingen anders moet afsplitsen zoals je HD`s / opticals .. neem aan dat jij ook behoorlijk plugjes crisis heb nu die 6800 U erbij komt
Wat betreft die XFX , ik geloof dat ik meerdere mensen in de loop van de topic heb horen zeggen dat hij bij hun ook 425/1200 draait .
Op dit moment draai ik hem @ 440 / 1250 en ben ik nog niet verder gegaan ( tijd te kort voor echt goede stab tests e.d )
En yep , hij heeft 1.6 NS ram zie mijn mini-review elders in de topic met een pic van `t samsung geheugen dat erop zit .
[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 17-08-2004 14:26 ]
Anoniem: 119783
Ik heb dit dus ook even gedaan en bij mij staat er standaard: klokfrequentie kern--> 350 MHz en klokfrequentie geheugen--> 1.00 GHz. En dat bij een Aopen 6800 GT. Klopt dit een beetje, want ik hoor in dit topic hogere scores vallen?SileX schreef op 16 augustus 2004 @ 21:39:
[...]
doe het volgende: http://oc3dmark.octeams.com/tip02.html
*edit: laat maar, ik heb het al gevonden......
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119783 op 17-08-2004 15:23 ]
Anoniem: 103735
Als iemand een Zalman waterblokjes op de xfx wil plaatsen gaa dat gewoon
de schroeven van zalman zijn te dik maar als je degene van de xfx zelf pakt gaat dat perfect.
kan je ze ook helemaal vastdraaien en de zwarte plaat laten zitten.
ook kan je gewoon 4 inplaats 2 beugeltjes gebruiken
ik heb er een foto van gemaakt maar weet niet hoe ik die hier plaats
de schroeven van zalman zijn te dik maar als je degene van de xfx zelf pakt gaat dat perfect.
kan je ze ook helemaal vastdraaien en de zwarte plaat laten zitten.
ook kan je gewoon 4 inplaats 2 beugeltjes gebruiken
ik heb er een foto van gemaakt maar weet niet hoe ik die hier plaats
Anoniem: 58729
Yeeee... heb mijn 6800 ultra ook binnen,
eerste wat ik kon doen was het deksel bijwerken,
aangezien mijn vid-kaart er dus omgekeert in moet (cooler onder)
en er wat ruimte op die cooler zit (nee niet heen en weer.. maar omhoog/omlaag. was het eerste dat ik hoorde: Trrr-rrr-rrr-rrr
Anyways.. gefixt.. maar wat een prachtkaart (tot nu toe
(oh ik heb die 6800 ultra van XFX)
Commando's 3
The Threat ??? Nooit van gehoort.. zo ff kijken wat het is
en motogp2
(en de random software)
zo ff doom spelen.. (in de benchmark deed ie het toppie vergeleken met mijn ouwe GF4 ti 4600 ultra.. Majah.. nu is mijn pa dus ook weer blij
eerste wat ik kon doen was het deksel bijwerken,
aangezien mijn vid-kaart er dus omgekeert in moet (cooler onder)
en er wat ruimte op die cooler zit (nee niet heen en weer.. maar omhoog/omlaag. was het eerste dat ik hoorde: Trrr-rrr-rrr-rrr
Anyways.. gefixt.. maar wat een prachtkaart (tot nu toe
(oh ik heb die 6800 ultra van XFX)
Commando's 3
The Threat ??? Nooit van gehoort.. zo ff kijken wat het is
en motogp2
(en de random software)
zo ff doom spelen.. (in de benchmark deed ie het toppie vergeleken met mijn ouwe GF4 ti 4600 ultra.. Majah.. nu is mijn pa dus ook weer blij
Ik ben stad en land aan het afbellen en mailen voor een asus v9999 Ultra Deluxe geen een winkel heeft hem meer op voorraad, weten jullie misschien nog een winkel/webshop, die deze kaart wel op voorraad heeft liggen?
[ Voor 7% gewijzigd door BzR op 17-08-2004 23:13 ]
Anoniem: 58729
nee sorry BZR.. ik heb een XFX gekocht bij alternate.nl (toppie webshop
)
maar ff iets totaal anders..
met Benchmark '03 en met het spel Dark Ages of Camelot.
Zakt mijn FPS om de 1 of 2 seconden naar 10 oid.. en dan weer terug naar normaal (100 oid)
Aangezien ik dit ook al met mijn GF4 had.. ligt het niet aan de vidkaart lijk me
Maar ik heb totaal geen idee meer van "wat" het ook mag zijn,
Iemand ervaring? (btw. Benchmark '03 met gf4 ti 4600 ultra: 1060 -=-=-=- Benchmark '03 met een XFX GF 6800 ultra: 10.100 nog wat
maar ff iets totaal anders..
met Benchmark '03 en met het spel Dark Ages of Camelot.
Zakt mijn FPS om de 1 of 2 seconden naar 10 oid.. en dan weer terug naar normaal (100 oid)
Aangezien ik dit ook al met mijn GF4 had.. ligt het niet aan de vidkaart lijk me
Maar ik heb totaal geen idee meer van "wat" het ook mag zijn,
Iemand ervaring? (btw. Benchmark '03 met gf4 ti 4600 ultra: 1060 -=-=-=- Benchmark '03 met een XFX GF 6800 ultra: 10.100 nog wat
Jullie moeten nog ff op mijn benshes wachten want we zijn eff met een reorganistatie van het netwerk bezich hier...
Deze pc is helemaal van alle onnodige software gestript om de file server eff kwijt te kunnen tijdelijkm want mn server wordt eff voorzien van linux en dan wordt deze pc eff opnieuw geinstaleerd voor optimale prestaties, ook mede voor de komende Networkingdat 2004 @ Osdorp(amsterdam) (LAN PARTY 600 man / 27,28,29 aug)
Zo snel mogelijk...
Deze pc is helemaal van alle onnodige software gestript om de file server eff kwijt te kunnen tijdelijkm want mn server wordt eff voorzien van linux en dan wordt deze pc eff opnieuw geinstaleerd voor optimale prestaties, ook mede voor de komende Networkingdat 2004 @ Osdorp(amsterdam) (LAN PARTY 600 man / 27,28,29 aug)
Zo snel mogelijk...
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
OK .. lekker fijn is dit .
Ik heb de hele dag lopen gamen , PC stond de hele dag aan zonder problemen .
Net voor het slapen gaan check ik even hoe me downloads gaan en krijg ik opeens een popup met het volgende :
Volgens de NVIDIA system sentinel krijgt de grafishe NVIDIA kaart onvoldoende stroom .
De prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.
Deze message blijft zich TIG keer per seconde herhalen en is zeer irritant .
Mij vraag alleen is .. hoe kan dit ?
Ik heb al dagen die kaart prima draaien , ik heb niks toegevoegt .. opeens dit ?
Op dit moment is me CPU usage nieteens 1 % , luister nieteens naar een MP3 , geen achtergrond proggies zuipen stroom , behalve een kleine download venstertje die ff op een kleine 100 kb/sec data weg schrijft naar een enkele schijf ..
Dit moet toch niet zo`n power slurpende actie zijn ?
Pfff .. vertik het een nieuwe voeding te kopen ,`t heeft dagen goed gedraait
Wat ik wel kan doen is eventueel me oude enermax 350 watter aansluiten aangezien me kast mazzel genoeg dual PSU support bied .. en daarmee de 350 w alleen gebruiken om me harde schijven en opticals stroom te leveren , en de 480 voor fans / mobo / 6800
*ZUCHT*
Net voor het slapen gaan check ik even hoe me downloads gaan en krijg ik opeens een popup met het volgende :
Volgens de NVIDIA system sentinel krijgt de grafishe NVIDIA kaart onvoldoende stroom .
De prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.
Ik heb al dagen die kaart prima draaien , ik heb niks toegevoegt .. opeens dit ?
Op dit moment is me CPU usage nieteens 1 % , luister nieteens naar een MP3 , geen achtergrond proggies zuipen stroom , behalve een kleine download venstertje die ff op een kleine 100 kb/sec data weg schrijft naar een enkele schijf ..
Wat ik wel kan doen is eventueel me oude enermax 350 watter aansluiten aangezien me kast mazzel genoeg dual PSU support bied .. en daarmee de 350 w alleen gebruiken om me harde schijven en opticals stroom te leveren , en de 480 voor fans / mobo / 6800
*ZUCHT*
Het kabeltje zal er zeker niet uit zijn gevallen want die zitten er normaal redelijk stevig in
hehehe toch maar naar dat kabeltje gekeken je weet nooit .. zat muurvast allebei dus daar lag het niet aan .
Vreemd genoeg na een kwartier dat ik dat poste ging ik es een game opstarten .
Nah weet niet wat die driver klaagt want het deed het gewoon perfect :-/ Die foutmelding kwam ook niet meer .
Hele nacht 3Dmark 2003 laten loopen en dat verliep stabiel .. snap het echt gewoon niet .
Zal wel
Vreemd genoeg na een kwartier dat ik dat poste ging ik es een game opstarten .
Nah weet niet wat die driver klaagt want het deed het gewoon perfect :-/ Die foutmelding kwam ook niet meer .
Hele nacht 3Dmark 2003 laten loopen en dat verliep stabiel .. snap het echt gewoon niet .
Zal wel
Anoniem: 38733
@Edward2, ik zou het zeer op prijs stellen als je ook nog eens wat praktijkervaring zou kunnen vertellen over de 2 kaarten met FSAA aan (4x i.c.m. 16xAF), want op deze manier is het spelen met v-sync in de meeste gevallen niet meer nodig. Niet alleen ik maar vele anderen zullen dit op prijs stellen aangezien velen denk ik toch wel met (zoveel mogelijk) FSAA willen spelen op zulke kaarten. Eigenlijk is jouw mening min of meer gebaseerd op het spelen zonder FSAA. Correct me if I'm wrong.ondanks dat de GF6800U in sommige spellen met AF kwa fps ietsjes achter blijft (en dat is met de laatste 65.62 bijna niet meer het geval), speelt (met v-sync) de deze toch net iets lekkerder, smoother en directer, vooral met het ingame draaien ed.
[/quote
Ben benieuwd welke kaart dan jouw voorkeur krijgt.
weet iemand wanneer de 6600 en 6600gt hier op de markt komen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Volgens mij pas eind september 
Laat ze eerst de 6800gt fatsoenlijk op de markt brengen
Laat ze eerst de 6800gt fatsoenlijk op de markt brengen
Hmmm lithiumangellithiumangel schreef op 18 augustus 2004 @ 00:29:
OK .. lekker fijn is dit .
*ZUCHT*
Misschien was het dan toch geen slecht idee om een nieuw psu tje aan te schaffen, want ik heb dus echt geen zin in problemen zoals deze

Anoniem: 47718
Tja je kan wel voordat je je 6800 Ultra koopt al een nieuwe voeding gaan kopen maar dan weet je niet eens of het wel nodig is... Ik ga gewoon een 6800 Ultra kopen en hem proberen op mn huidige configuratie (Chieftec 340 Watt, voor specs zie specs
)
en mocht hij dan om stroom gaan zeuren haal ik diezelfde dag gewoon een mooie voeding...
en mocht hij dan om stroom gaan zeuren haal ik diezelfde dag gewoon een mooie voeding...
Anoniem: 52305
Zow, ik heb mijn XFX 6800 GT vandaag ook gekregen
3dmark2003:
Radeon 9800 Pro: 5700
Geforce 6800 GT: 10900
Doom3 loopt nu ook iets flotter had eigenlijk iets meer verschil verwacht maar ik ben tevreden, speel nu op 1024x768 en met de 9800 pro was dat 800x600.
Systeem:
Athlon 3000 XP
1GB
300 Watt Zalman voeding (die het blijkbaar wel aankan).
De koeling van de kaart is wel lawaaierig, zoek dus nog een ander koelblok (artic silencer misschien?).
3dmark2003:
Radeon 9800 Pro: 5700
Geforce 6800 GT: 10900
Doom3 loopt nu ook iets flotter had eigenlijk iets meer verschil verwacht maar ik ben tevreden, speel nu op 1024x768 en met de 9800 pro was dat 800x600.
Systeem:
Athlon 3000 XP
1GB
300 Watt Zalman voeding (die het blijkbaar wel aankan).
De koeling van de kaart is wel lawaaierig, zoek dus nog een ander koelblok (artic silencer misschien?).
XFX is een goede keuze, niks op aan te merken!DrDeathhand schreef op 17 augustus 2004 @ 13:42:
Maar, ik heb genoeg van het wachten, I cant take it anymore![]()
![]()
Ik ga voor XFX, maar ik wil graag even iets weten.
Dat weet ik niet zeker, bijna ALLE kaarten van XFX op dit moment worden 4250/1200 verscheept. Ikzelf heb contact gehad met XFX en bevestigden dit.DrDeathhand schreef op 17 augustus 2004 @ 13:42:
Ja alle XFX Ultra's hebben 1.6ns, dus daar hoef je je niet druk over te maken.DrDeathhand schreef op 17 augustus 2004 @ 13:42:
Ligt eraan wat je allemaal in je kast hebt zitten. Als je 1 HDD, 1 dvd en 1 cdr erin hebt zitten moet het wel lukken.DrDeathhand schreef op 17 augustus 2004 @ 13:42:Een andere vraag van mij is, welke psu kan ik er het beste bij doen, of is de 430 watt enermax die ik er nu in heb zitten wel ok?
Ik moet een nieuwe voeding hebben, omdat mijn zalman het niet getrokken krijgt. Is een jongen op het GainWard en Guru3D forum die met zijn zalman geen GainWard of XFX getrokken krijgt. Best jammer, maar toch ook weer niet, kan ik tenminste een Tagan480 kopen.
Veel geluk met je XFX!!
@Hybz: ik ga toch ook eerst proberen hoor. Dan pas nieuwe voeding
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2004 13:05 ]
Ik heb een Thermaltake realpower 480 W Butterfly edition .quote: DrDeathhandhoeveel watties heeft jouw psu??? ik denk dat 480 watt toch wel voldoende zou moeten zijn.
Hij levert dus 480 W continu vermogen ( niet 480 piek )
Desondanks ik een goede hoeveelheid hardware in mijn kast heb (Zie sig + 2 optical drives&wat USB HW) heb ik het voor de gein eens uitgerekent , de CPU waarden kon ik nergens terechtvinden maar als ik daar voor al 100 W neem en voor de rest alles optel kom ik niet op de 480 W terecht , eerder op de helft en dat grotendeels dankzijk de 6800 U & de AMD 64 @ full load .
Ik denk dat het hem echt in de amperage zit van de lijnen .
Een maat van me zij dat zijn enermax bla bla nog iets nog iets @ 550 W op elke lijn ook 50 Ampere kon leveren - dit is + 15 ampere boven mijn lijnen .
Ik heb zelf nog geen duidelijk idee hoe of wat , want die PC draaide echt de hele dag games , en op een idle moment ie loop te mekkeren ?
Heel vaag , ik heb er verder geen last van ondervonden . . meschien dat het echt een toevalletje was ..
Voor de zekerheid ga ik alles es beter afsplitten in mijn PC vanavond .
Dan zorg ik ervoor dat de XFX dedicated 2 schone lijnen van de voeding zelf krijgen ,en de rest werk ik wel af .
Nu heb ik maar 1 schone lijn van de PSU gepakt en die met de bijgeleverde Y splitter van XFX afgesplitst naar 2 molex connectors en die aan me kaart gehangen .
Nu wil ik dus zonder splitter , 2 schone lijnen ernaan hangen , kijken of ik dat errortje krijg .
Ik wil gewoon 100 % probleem loos draaien , dus ook geen af en toe vage berichten .
Ik zal het nog laten weten of ik nog problemen ondervind
Anoniem: 116105
Ik heb mijn Point of View Geforce GT vandaag gekregen. Doom 3 draait nu wel een stuk beter, maar ik dacht zelf aan een nog grotere verbetering van mijn Radeon 9700 Pro. Is het een stuk beter om de Computer met een nieuwe gfx-kaart the formatteren en te herinstalleren?
Voor de rest erg goede kaart/
Voor de rest erg goede kaart/
@ Awakened ...
Ik denk dat je een grotere prestatie winst opmerkt d.m.v extensiever gebruik van AA / AF
Ik zelf heb geen format uitgevoert toen ik mijn Ultra erin deed .. maar daarintegen heb ik altijd nvidia gehad en die hebben univied drivers , jij komt van een ATI af ..
Sja ik zou zeggen kijk eens of in 3Dmark vergelijkbare scores met andere hebben met jou sys specs .. is dat in orde lijkt een format me te extreem vooral als je je systeempie goed schoon houd moet het niet echt een prob zijn .
Ik denk dat je een grotere prestatie winst opmerkt d.m.v extensiever gebruik van AA / AF
Ik zelf heb geen format uitgevoert toen ik mijn Ultra erin deed .. maar daarintegen heb ik altijd nvidia gehad en die hebben univied drivers , jij komt van een ATI af ..
Sja ik zou zeggen kijk eens of in 3Dmark vergelijkbare scores met andere hebben met jou sys specs .. is dat in orde lijkt een format me te extreem vooral als je je systeempie goed schoon houd moet het niet echt een prob zijn .
Met 3Dmark03 heb ik 9775 3Dmarks.
Systeem: Dell Dimension 4550
Pentium IV 2.53 Ghz
512 Mb Ram PC 2700
PoV Geforce 6800 GT
Systeem: Dell Dimension 4550
Pentium IV 2.53 Ghz
512 Mb Ram PC 2700
PoV Geforce 6800 GT
NV43 aka GF6600GT benchmarks:

NV43 vs GF PCX5900:

Bron: http://gzeasy.com/itnewsdetail.asp?nID=15842
Niet slecht dus voor de nieuwe midrangekaart van nVidia!
Het zal niet lang meer duren en dan zullen we de NV43 vs RV410 benchmarks tegemoet kunnen zien, want daar gaat het tenslotte om in de midrange.

NV43 vs GF PCX5900:

Bron: http://gzeasy.com/itnewsdetail.asp?nID=15842
Niet slecht dus voor de nieuwe midrangekaart van nVidia!
Het zal niet lang meer duren en dan zullen we de NV43 vs RV410 benchmarks tegemoet kunnen zien, want daar gaat het tenslotte om in de midrange.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Lol op die site waarvan CJ hierboven de link geeft hebben ze 3DMark 2004 al.

Overigens erg goede resultaten van de 6600GT.
Alleen in welke game wordt hij nou vergelijken met de 5900 pci-expres?
Edit: Ik zie het al : Doom3.

Edit: Ik zie het al : Doom3.
[ Voor 31% gewijzigd door Tyranium op 18-08-2004 16:47 ]
Alleen in welke game wordt hij nou vergelijken met de 5900 pci-expres?[/quote]
(HIGH Quality模式)
6600GT显卡在DOOM3测试中大幅超越PCX5900产品
(HIGH Quality模式)
6600GT显卡在DOOM3测试中大幅超越PCX5900产品
Kan de titel van dit topic beter niet veranderd worden in NV4X topic?
Er staat inmiddels info in over NV40, NV41, NV43 en NV45...
Of iets van Geforce 6xxx series???
Lijkt me uberhaupt handiger, of is het juist wenselijk om voor ieder (sub)model een apart topic te houden
Lijkt me uberhaupt handiger, of is het juist wenselijk om voor ieder (sub)model een apart topic te houden
Ik sta eigenlijk op het punt een 9800 pro te halen maar een 6600 GT hoeveel gaat die ongeveer kosten en hoelang duurt het voordat de AGP versie op de markt komt?
Hij gaat rond de 200-220 euro kosten, ongeveer hetzelfde als een 9800pro dus.Mastasidaz schreef op 18 augustus 2004 @ 21:55:
Ik sta eigenlijk op het punt een 9800 pro te halen maar een 6600 GT hoeveel gaat die ongeveer kosten en hoelang duurt het voordat de AGP versie op de markt komt?
Anoniem: 114616
Of gewoon: algemeen nvidia topicD3ton4tor schreef op 18 augustus 2004 @ 21:51:
Kan de titel van dit topic beter niet veranderd worden in NV4X topic?
Want je kan hier ook gewoon vragen over een FX stellen.
Anoniem: 19361
Volgens mijn leverancier gaat mijn Asus V9999 ultra morgen dan toch binnenkomen bij hun. Hoop echt dat dit niet WEER wordt ingetrokken.. Zit er echt met smart op te wachten..
Maar gaat de 6600 GT beter presteren dan de 9800 pro of zitten ze een beetje rond dezelfde prestaties?
Hij heeft een 3dmark score van 8250 en de 9800Pro ongeveer 5500, maar 3DMark 2003 is ook niet alles. Maar ik denk dat die ongeveer als de 9800XT gaat presteren in games. (dus een stukje beter dan de 9800pro) Dit is wel pure speculatie en voor echte feiten zul je toch nog even moeten wachten op wat reviews van de wat betere en bekendere sites.Mastasidaz schreef op 19 augustus 2004 @ 10:07:
Maar gaat de 6600 GT beter presteren dan de 9800 pro of zitten ze een beetje rond dezelfde prestaties?
k bedankt voor de info,
Is er al verteld wanneer de AGP versie op de markt komt? Ben helaas niet in bezit van een PCI-Express Slot
Is er al verteld wanneer de AGP versie op de markt komt? Ben helaas niet in bezit van een PCI-Express Slot
[ Voor 29% gewijzigd door Mastasidaz op 19-08-2004 11:20 ]
ik was plan om de Asus Geforce 6800 Ultra Deluxe te kopen voor in m'n nieuwe systeem
maar nou zie ik een beetje tegenstrijdige berichten hier..heeft de Ultra Deluxe nou wel of niet een blauwe led in bij de fan??? Op De site van salland automatisering is er bij het product namelijk wel een blauwe led te zien, en in jullie faq zeggen jullie dat alleen de gamer editie deze heeft???
Wie o wie kan mij helpen??
maar nou zie ik een beetje tegenstrijdige berichten hier..heeft de Ultra Deluxe nou wel of niet een blauwe led in bij de fan??? Op De site van salland automatisering is er bij het product namelijk wel een blauwe led te zien, en in jullie faq zeggen jullie dat alleen de gamer editie deze heeft???
Ignorance Is Bliss
Er is maar 1 persoon die je kan helpen......de Asus siteEagle Eye schreef op 19 augustus 2004 @ 12:48:
ik was plan om de Asus Geforce 6800 Ultra Deluxe te kopen voor in m'n nieuwe systeem
Volgens het plaatje op de site heeft de Ultra wel die blauwe led fan maar geen blauw pcb...
Edit:

(Deze info staat trouwens ook gewoon in de startpost
[ Voor 20% gewijzigd door Tyranium op 19-08-2004 13:11 ]
ik heb een vraag over de asus wat is het verschil tussen de 6800 gamers edition en 6800 ultra?
is de ultra het prijsverschil waard?
Ik wil eigenlijk gewoon een rete snelle videokaart met nette dual monitor support (vandaar geen ati slechte ervaringen mee) prijs maakt niet zoveel uit (maar niet over de 600 euro ofzo ) om flink te kunnen gamen en waar goede pixel en vertex ondersteuning bij zit.
is er ook een merk vergelijking of maakt het per merk niet zoveel uit qua snelheid?
Ik wil eigenlijk gewoon een rete snelle videokaart met nette dual monitor support (vandaar geen ati slechte ervaringen mee) prijs maakt niet zoveel uit (maar niet over de 600 euro ofzo ) om flink te kunnen gamen en waar goede pixel en vertex ondersteuning bij zit.
is er ook een merk vergelijking of maakt het per merk niet zoveel uit qua snelheid?
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Een Gamers edition is een normale NON ULTRA met 12 pipelines. Een ultra een een met 16 pipelines.Mirwits schreef op 19 augustus 2004 @ 13:17:
ik heb een vraag over de asus wat is het verschil tussen de 6800 gamers edition en 6800 ultra?
Ik snap het niet, staat allemaal in startpost toch?
EDIT: merk maakt wel degelijk uit. Asus levert hun kaarten op 2.0ns memory en XFX en GainWard bijvoorbeeld op 1.6ns memory.
Lees startpost goed zou ik zeggen, dan ben je een stuk wijzer
[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2004 13:26 ]
Ik heb gisteren de Asus V9999 GE in mijn kast gepropt. En ik moet bekennen dat deze kaart het beter doet dan ik had verwacht. Hij komt zelfs aardig in de buurt van een GT versie.
Als je een plat scherm hebt die tot maximaal 1280 x 1024 gaat, zeker geen slechte keuze. Ik heb hem aangesloten op een 300w Enermax voeding en tot nu toe nog geen problemen kunnen ontdekken. Ook die gafe blauwe bouwlamp die door de kast heen schiet, kan ik wel waarderen.
Als je een plat scherm hebt die tot maximaal 1280 x 1024 gaat, zeker geen slechte keuze. Ik heb hem aangesloten op een 300w Enermax voeding en tot nu toe nog geen problemen kunnen ontdekken. Ook die gafe blauwe bouwlamp die door de kast heen schiet, kan ik wel waarderen.

Op de 6600GT zit trouwens geen molex aansluiting voor extra voeding, is dat ding zo zuinig met energie of komt dit omdat PCI-E al veel meer stroom kan leveren en zal de AGP versie wel een extra molex hebben
Weet iemand trouwens of de 6600 native PCI-E is of heeft deze een AGP-bridge?
[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 19-08-2004 13:33 ]
De pci-e bus kan meer Watt geven aan de video kaart. En blijkbaar is bij deze kaart dus geen extra molex connector meer nodig.xabre16v schreef op 19 augustus 2004 @ 13:32:
[afbeelding]
Op de 6600GT zit trouwens geen molex aansluiting voor extra voeding, is dat ding zo zuinig met energie of komt dit omdat PCI-E al veel meer stroom kan leveren en zal de AGP versie wel een extra molex hebben
Weet iemand trouwens of de 6600 native PCI-E is of heeft deze een AGP-bridge?
mooi om te horen. Ik denk dat ondanks de negatieve dingen deze kaart zeer goed is hoor. Alleen is ie gewoon te duur voor een non ultra. Een volwaardige GT van Asus is nog sneller, maar wel dezelfde prijs. Tis waar je voor gaat.groenhou schreef op 19 augustus 2004 @ 13:32:
Ik heb gisteren de Asus V9999 GE in mijn kast gepropt. En ik moet bekennen dat deze kaart het beter doet dan ik had verwacht. Hij komt zelfs aardig in de buurt van een GT versie.
Ik vind het trouwens schandalig dat de GT van GainWard evensnel is als de 6800Ultra van asus
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 19-08-2004 13:46 ]
Prop dit topic ff vol mensen, de nieuwe staat klaar 
Ik heb de titel inderdaad maar veranderd naar nVidia GeForce topic. Het is idd niet alleen NV40 meer
@Deathchant: Hoezo schandalig? Leg dat ff uit... Gainward's GT is gewoon OC'ed naar Ultra waarden.
Ik heb de titel inderdaad maar veranderd naar nVidia GeForce topic. Het is idd niet alleen NV40 meer
@Deathchant: Hoezo schandalig? Leg dat ff uit... Gainward's GT is gewoon OC'ed naar Ultra waarden.
[ Voor 25% gewijzigd door IceEyz op 19-08-2004 13:49 ]
GainWard GT's zijn evensnel als een Ultra van Asus. Ik vind het schandalig hoe Asus deze keer de high end kaart een beetje "vermeubeld" heeft.IceEyz schreef op 19 augustus 2004 @ 13:46:
Prop dit topic ff vol mensen, de nieuwe staat klaar
Mede door de singleslot koeler (lawaaierig) waardoor de kaart erg warm wordt, en door de 2.0ns geheugen.
GainWard heeft koperen koeling en kan verder overgeklokt worden dan een asus 6800ultra......
Anoniem: 101975
Er zijn ook mensen die niet overklokken en voor hun is de Asus Ultra dus wel sneller dan de Gainward GT.
Ja, dan kun je zeggen: "slecht van Asus" of "goed van GainWard". Heel veel mensen gaan er vanuit dat Asus goed is, ik niet. Ik weet niet wat het is, maar Asus staat voor mij niet boven de rest. Gainward is zo te zien bij videokaarten wat beter dan Asus. Zeker met de 9999GE, beetje aparte kaart...
Dat geheugen vind ik ook maar een aparte zaak worden. 1.6ns is op papier sneller dan 2.0ns, maar her en der hoor je dat de 2.0ns beter klokken dan de 1.6ns chippies. Als ik dan zie dat mijn XFX GT inderdaad met moeite 1200Mhz haalt, vind ik dat ook niet zo apart. Op de één of andere manier geeft Coolbits aan dat het geheugen die snelheid niet aankan, maar Far Cry 1280x1024 4xFSAA op die snelheid geeft geen problemen, scores gaan niet achteruit.
Al met al kun je op dit moment gewoon de goedkoopste GT nemen en voorlopig geen spijt van je aankoop krijgen. Mensen die echt het beste willen moeten maar geluk hebben
Dat geheugen vind ik ook maar een aparte zaak worden. 1.6ns is op papier sneller dan 2.0ns, maar her en der hoor je dat de 2.0ns beter klokken dan de 1.6ns chippies. Als ik dan zie dat mijn XFX GT inderdaad met moeite 1200Mhz haalt, vind ik dat ook niet zo apart. Op de één of andere manier geeft Coolbits aan dat het geheugen die snelheid niet aankan, maar Far Cry 1280x1024 4xFSAA op die snelheid geeft geen problemen, scores gaan niet achteruit.
Al met al kun je op dit moment gewoon de goedkoopste GT nemen en voorlopig geen spijt van je aankoop krijgen. Mensen die echt het beste willen moeten maar geluk hebben
thnx voor het aangeven dat er gewoon een blauw ledje in zit
Tegerlijker tijd ben ik maar meteen effe gaan zoeken
en ben er achter gekomen dat een pcb gewoon de printplaat is
weer wat geleerd bedankt gotters
Tegerlijker tijd ben ik maar meteen effe gaan zoeken

Ignorance Is Bliss
Ik ben het met Deathchant eens , Asus heeft degelijk de weg van de " All show & no go " road gekozen .
Voorheen sinds de Asus V9999 bekend werdt ( de 6800 ultra variant ) wou ik per se deze hebben .
Waarom ? Een mooie strakke single slot cooler met een blauwe LED en schijbaar goede prestaties met een goede selectie boxed goodies .
Maar nadat ik bij Anandtech een vergelijking heb gezien tussen de albatron en de Asus .. wou ik hem niet meer .
De single slot cooler heeft minder heatsink oppervlakte , de fans draaien continu op hun volledige RPM waarbij de reference nvidia coolers ( dual slot oplossingen ) dit alleen doen op boot up of extreme loads kan ik me indenken .
Omdat de asus continu full speed draait is ie in 2D behoorlijk lawaaierig , de temperaturen liggen ook merkbaar hoger dan de reference cooler .
Reference VS Asus :
Idle : 37 VS 48
Load : 52 VS 67
Das nogal wat .
En dan ook te bedenken dat Asus met 2.0 NS ram wordt verscheept en je maar effectief 1 Ghz hebt , hun clockwaarde van 1.1 Ghz betekent dus een 10 % overclock out of the box .
Neem de hogere temperatuur waarden in rekening kan je aardig concluderen dat dit beesje niet echt lekker gaat overclocken .
Voor referentie zie de Anadtech comparison tussen een reference design Albatron kaart en een Asus ultra kaart .
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2126&p=2
Voorheen sinds de Asus V9999 bekend werdt ( de 6800 ultra variant ) wou ik per se deze hebben .
Waarom ? Een mooie strakke single slot cooler met een blauwe LED en schijbaar goede prestaties met een goede selectie boxed goodies .
Maar nadat ik bij Anandtech een vergelijking heb gezien tussen de albatron en de Asus .. wou ik hem niet meer .
De single slot cooler heeft minder heatsink oppervlakte , de fans draaien continu op hun volledige RPM waarbij de reference nvidia coolers ( dual slot oplossingen ) dit alleen doen op boot up of extreme loads kan ik me indenken .
Omdat de asus continu full speed draait is ie in 2D behoorlijk lawaaierig , de temperaturen liggen ook merkbaar hoger dan de reference cooler .
Reference VS Asus :
Idle : 37 VS 48
Load : 52 VS 67
Das nogal wat .
En dan ook te bedenken dat Asus met 2.0 NS ram wordt verscheept en je maar effectief 1 Ghz hebt , hun clockwaarde van 1.1 Ghz betekent dus een 10 % overclock out of the box .
Neem de hogere temperatuur waarden in rekening kan je aardig concluderen dat dit beesje niet echt lekker gaat overclocken .
Voor referentie zie de Anadtech comparison tussen een reference design Albatron kaart en een Asus ultra kaart .
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2126&p=2
quote: AnandtechGenerally, at boot, NVIDIA fans spin up to their highest possible running speed and then spin down once the OS loads. The fan on the ASUS never seems to spin down from its initial running speed, meaning that ASUS likely locked it at top speed in order to compensate for the smaller, less efficient heatsink. This means that the card will run a little louder (and hotter) than its brethren
[ Voor 2% gewijzigd door lithiumangel op 19-08-2004 14:18 . Reden: Spelling fouten :P ]
Ik weet nu wel zeker dat de XFX Ultra 1.6 NS ram hebt maar of de GT dit ook heeft is mij niet bekend .quote: IceEyZls ik dan zie dat mijn XFX GT inderdaad met moeite 1200Mhz haalt, vind ik dat ook niet zo apart.
Ik heb net ff lopen googlen naar reviews en alle GT`s hebben 350 / 500 (1ghz effectief) geheugen snelheid .
2.0 NS ram lijkt mij voor de beste keuze als je rekening mee houdt dat dit een wat goedkopere oplossing moet zijn dan een Ultra + aangezien bijna geen review site die ik tegengekomen bent harder overclockte dan 550 ( wat juist de 2.0 NS waarden zijn waar onder andere Asus zijn ultra op draait ) lijkt me dit toch verdacht op 2.0 NS .
Totdat het confirmed is ga ik nog eens hier en daar informeren naar wat XFX daadwerkelijk in hun GT Gestopt hebt .
Then again je GT draait nu in princiepe op NVIDIA`s reference ultra specs als je hem op 400 / 1100 weet te krijgen wat op zich helemaal geen slechte zaak is
natuurlijk moet je asus zien als een fabrikant die sowieso altijd wel goeie producten maakt. je moet het in het geheel zien. Die 6800Ultra is een prima product hoor, ik vind alleen dat ik dief van mijn eigen geld ben als ik weet dat ik een snellere kaart zou kunnen krijgen voor hetzelfde geld......
ben zeer tevreden over asus hoor, daar niet van, maar ik word idd neit goed als je die vergelijking ziet tussen albatron en asus. ik vind dat asus een beetje beter zijn best had KUNNEN doen bij het maken van de 6800Ultra
ben zeer tevreden over asus hoor, daar niet van, maar ik word idd neit goed als je die vergelijking ziet tussen albatron en asus. ik vind dat asus een beetje beter zijn best had KUNNEN doen bij het maken van de 6800Ultra
Anoniem: 19361
kwoot ik mezelf dus maar.. Helaas.. geen asus nog steeds.. weer geannulleerd... Heb de bestelling maar omgezet naar en XFX.. hoop dat die sneller komt!Anoniem: 19361 schreef op 19 augustus 2004 @ 09:25:
Volgens mijn leverancier gaat mijn Asus V9999 ultra morgen dan toch binnenkomen bij hun. Hoop echt dat dit niet WEER wordt ingetrokken.. Zit er echt met smart op te wachten..
die asus kaarten zijn echt verrekte moeilijk te krijgen ja. XFX zal veel sneller binnenkomen en zijn oko nog beterAnoniem: 19361 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:33:
[...]
kwoot ik mezelf dus maar.. Helaas.. geen asus nog steeds.. weer geannulleerd... Heb de bestelling maar omgezet naar en XFX.. hoop dat die sneller komt!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt volgens mij ook wel voor de producten van Asus. nVidia maakt áltijd goeie videokaarten, tot de FX serie. Daar ging het in het begin ietwat minder mee. Asus is voor mij niet: "Als ik een Asus neem, dan zit het wel goed".
Ik zal zo nog eens gaan kijken wat de absoluut max waarden voor het geheugen van mijn XFX zijn. Ik zal de core maar weer terugschroeven naar 350 om te zorgen dat alle stroom via dat ene molexje kan
XFX heeft trouwens ook een heel leuk doosje, in de vorm van een X
Ik zal zo nog eens gaan kijken wat de absoluut max waarden voor het geheugen van mijn XFX zijn. Ik zal de core maar weer terugschroeven naar 350 om te zorgen dat alle stroom via dat ene molexje kan
Daar doe ik het voorIceEyz schreef op 19 augustus 2004 @ 14:52:
Ik ben maar aan het testen geslagen en de resultaten zijn schokkkend. Nou, eigenlijk niet echt schokkend en eigenlijk niet eens interessant, maar toch:
Bij het mem op 1200 doet de kaart het goed, maar daarboven gaat het toch echt wel fout. Alleen is de kaart op 1200 niet sneller, maar 1 fpsje langzamer dan 1100. 1150 ligt ook op hetzelfde niveau als 1100. Coresnelheid verhogen is zoals altijd, hoe hoger hoe beter, tot aan ~420Mhz.
Of het nou 1.6ns of 2.0ns is... ik weet het niet meer en ik heb ook geen zin om m'n waterkoeling af te breken, de koeler los te halen en te kijken wat er écht onder zit...
Bij het mem op 1200 doet de kaart het goed, maar daarboven gaat het toch echt wel fout. Alleen is de kaart op 1200 niet sneller, maar 1 fpsje langzamer dan 1100. 1150 ligt ook op hetzelfde niveau als 1100. Coresnelheid verhogen is zoals altijd, hoe hoger hoe beter, tot aan ~420Mhz.
Of het nou 1.6ns of 2.0ns is... ik weet het niet meer en ik heb ook geen zin om m'n waterkoeling af te breken, de koeler los te halen en te kijken wat er écht onder zit...
Anoniem: 32539
Spijtig dat de GeForce 6800 LE niet retail gaat. De Xfx versie ziet er trouwens gelikt uit ;-) maar waarschijnlijk gaat de 6600gt sneller zijn dus...

2 mogelijke verklaringenquote: IceEyzBij het mem op 1200 doet de kaart het goed, maar daarboven gaat het toch echt wel fout. Alleen is de kaart op 1200 niet sneller, maar 1 fpsje langzamer dan 1100. 1150 ligt ook op hetzelfde niveau als 1100.
1. Je test je FPS in een game die niet alles uit de kaart haalt en het dus niet zoveel uitmaakt
Of in slechte gevallen ..
2 Het lijkt erop dat je je mem aan het oproken bent .
Als je niet vooruit gaat of zelfs achteruit gaat op een hogere kloksnelheid (overclocked) dan de waarden voorheen dan is dat een teken van te ver overclocken .
Het is net stabiel genoeg om niet vatale errors te maken die een crash veroorzaken maar dan nog erg genoeg zodat er vaak iets her berekent moet worden wat dus wat vertraging oplevert .
Mja op zich is een core van 420 wel nice
Ik heb een vraagje over m'n geforce4, eigenlijk weet ik wel dat ik die vraag hier niet hoor te stellen, maar een nieuw topic over openen lijkt me een beetje overdreven, en ook omdat jullie veel verstand hebben van videokaart overclocken vraag ik het toch maar hier
:
Ik heb me Geforce4 ti4200 overgeclockt en hierbij heb ik nog niet echt duidelijke artifacts gezien. Maar laatst zag ik bij FarCry deze verkleuringen :
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry1.jpg
Zijn dit nou artifacts of iets anders?
Ik heb me Geforce4 ti4200 overgeclockt en hierbij heb ik nog niet echt duidelijke artifacts gezien. Maar laatst zag ik bij FarCry deze verkleuringen :
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v85/tyranium/FarCry1.jpg
Zijn dit nou artifacts of iets anders?
Anoniem: 120710
Goed ik sta op het punt om mijn 6800 te slopen of te tweaken. Ik heb in dos (cmd) het programma gedraaid dat heet nvflash442. Ik heb de instucties goed gevolgd en nu sta ik op het punt mijn bios te flashen naar de GT. Ik zie veel warnings staan en kan me er echt niets uit opmaken. Is er iemand die mij kan vertellen of ik deze flash moet uitvoeren of niet? Hier onder staan mijn gegevens die het programma (nvflash442) mij heefd gegeven.
c:\bios>nvflash442 -p -u -2 gt.rom
NVIDIA Flash Rom utility
Version 04.42
Chip name=NV50 <041h>, Vendor ID=10DE, Device ID=0041
Opened gt.rom successfully.
Checking for supported EEPROM...
EEPROM man.ID, devcode <1F,60> : Atmel AT25F1024 2.7-3.6V 128Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID ,10DE.0045>, doesn't match
chip PCI Vendor, Divice ID <10DE.0041>
WARNING: ROM file Subsystem ID <10DE.0204>, doesn't match
chip PCI Subsystem ID <1462.9750>
WARNING: ROM file Board ID <4007>, doesn't match chip Board ID <4020>
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the displey adapter.
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm <all caps>:
Mischien is een andere bios versie van een MSI de oplossing om die warnings (doesn't match) weg te krijgen. Of zijn dit de normale warning meldingen die je krijgt bij het flashen? Dus iemand die mij een raad kan geven of ik nu YES moet intypen?
(Ik weet de ririco's om 4 kapotte pipelines in te schakelen)
(----EDIT: Ik weet wat het probleem is van die warning's, ik heb een MSI bios nodig (de GT versie). Dus plz, is er iemand die voor mijn zijn bios versie van zijn MSI 6800GT naar mijn kan verzenden? Mijn mail adres is: microtweaker@hotmail.com, of iemand die mij een link kan geven met MSI bios versies? ----)
c:\bios>nvflash442 -p -u -2 gt.rom
NVIDIA Flash Rom utility
Version 04.42
Chip name=NV50 <041h>, Vendor ID=10DE, Device ID=0041
Opened gt.rom successfully.
Checking for supported EEPROM...
EEPROM man.ID, devcode <1F,60> : Atmel AT25F1024 2.7-3.6V 128Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID ,10DE.0045>, doesn't match
chip PCI Vendor, Divice ID <10DE.0041>
WARNING: ROM file Subsystem ID <10DE.0204>, doesn't match
chip PCI Subsystem ID <1462.9750>
WARNING: ROM file Board ID <4007>, doesn't match chip Board ID <4020>
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the displey adapter.
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm <all caps>:
Mischien is een andere bios versie van een MSI de oplossing om die warnings (doesn't match) weg te krijgen. Of zijn dit de normale warning meldingen die je krijgt bij het flashen? Dus iemand die mij een raad kan geven of ik nu YES moet intypen?
(Ik weet de ririco's om 4 kapotte pipelines in te schakelen)
(----EDIT: Ik weet wat het probleem is van die warning's, ik heb een MSI bios nodig (de GT versie). Dus plz, is er iemand die voor mijn zijn bios versie van zijn MSI 6800GT naar mijn kan verzenden? Mijn mail adres is: microtweaker@hotmail.com, of iemand die mij een link kan geven met MSI bios versies? ----)
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120710 op 19-08-2004 17:50 ]
@lithiumangel: Benchmarks? Ja hoor, uit m'n hoofd: 3DMark03 op 410/1150 ofzo, rond de 12k. Standaard speed: nét geen 11k. Zal wel aan de cpu liggen P4 2.8Ghz. Hij is in ieder geval snel genoeg om Far Cry 1280x1024 met 4xAA te spelen en Doom 3 op 1600x1200. Had echt voor een A64 moeten gaan maja... shittige 865 chipset is gewoon niet snel genoeg voor dit systeem...
Met dat mem overclocken. Het aparte is, elke keer dat ik bijv 20mhz omhoog ga, gaat het aantal fpsjes ook met ~0.2 naar beneden. het is dus soort van evenredige afname van fps bij het omhoog gaan van de Mhz'en. Allemaal in Aquamark3, die is nog een beetje snel klaar.
Voorlopig laat ik de kaart mooi op 410/1100 draaien, tot m'n waterblokje voor de kaart er is. Dan zien we wel weer verder
@Tyranium: Als je witte puntjes, vliegende textures, missende polygonen e.d. ziet in meerdere spellen na een aantal uren, dan is de kaart te ver geklokt. Om eerlijk te zijn zie ik geen tot weinig foutjes in die screenshots en die zijn zoiezo aan Far Cry te wijten. Ik zie ook genoeg kleine fouten in schaduwen/blauwe bomen en dat soort dingetjes.
Met dat mem overclocken. Het aparte is, elke keer dat ik bijv 20mhz omhoog ga, gaat het aantal fpsjes ook met ~0.2 naar beneden. het is dus soort van evenredige afname van fps bij het omhoog gaan van de Mhz'en. Allemaal in Aquamark3, die is nog een beetje snel klaar.
Voorlopig laat ik de kaart mooi op 410/1100 draaien, tot m'n waterblokje voor de kaart er is. Dan zien we wel weer verder
@Tyranium: Als je witte puntjes, vliegende textures, missende polygonen e.d. ziet in meerdere spellen na een aantal uren, dan is de kaart te ver geklokt. Om eerlijk te zijn zie ik geen tot weinig foutjes in die screenshots en die zijn zoiezo aan Far Cry te wijten. Ik zie ook genoeg kleine fouten in schaduwen/blauwe bomen en dat soort dingetjes.
[ Voor 20% gewijzigd door IceEyz op 19-08-2004 17:01 ]
Weet iemand misschien welk geheugen er op de MSI 6800GT zit, is dit 2.0ns of 1.6 ns.?
Als het 2.0ns is denk ik toch dat ik voor de XFX ga namelijk...
Als het 2.0ns is denk ik toch dat ik voor de XFX ga namelijk...
Anoniem: 119772
Auw !?
http://www.driverheaven.n....php?t=53712&page=1&pp=15
(HL2 bench discussie laait op d8 ik zo...)

Yikes, dat is zeer indrukwekkend. Maar we wisten al dat ATI beter zou worden voor HL2 maar niet zoveel beter met alles aan.Anoniem: 119772 schreef op 19 augustus 2004 @ 22:34:
Auw !?![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116105 op 19-08-2004 23:14 ]
@ IceEyz : Relaxte score toch nog desondanks de P4 2.8 
Over die ATI vs 6800 benchmarks . . .
Ik heb die thread eens verder gelezen en de resultaten worden aardig tegen gevochten aangezien er mensen met 6800 U`s gewoon hogere frame rates halen dan in die benhcmark behaalt is .
Nee , de 6800 U haalt de beste ATI niet bij , maar het verschil bleek bij meerdere mensen niet zo groot te zijn als er gebenched werdt op die site
Mja geen fanboy opmerking hier hoor , heb die ATI weleens overweegt:P
Maar ik vindt die FPS wat die 6800 U op mijn reso (1280X1024 = max) volgens "hun" benh behoorlijk aardig
Over die ATI vs 6800 benchmarks . . .
Ik heb die thread eens verder gelezen en de resultaten worden aardig tegen gevochten aangezien er mensen met 6800 U`s gewoon hogere frame rates halen dan in die benhcmark behaalt is .
Nee , de 6800 U haalt de beste ATI niet bij , maar het verschil bleek bij meerdere mensen niet zo groot te zijn als er gebenched werdt op die site
Mja geen fanboy opmerking hier hoor , heb die ATI weleens overweegt:P
Maar ik vindt die FPS wat die 6800 U op mijn reso (1280X1024 = max) volgens "hun" benh behoorlijk aardig
Check ook de Firingsquad benchmarks... Die liggen in dezelfde lijn als de Driverheaven benchmarks:
http://firingsquad.com/hardware/half-life2_vst/
De X800Pro weet hier de GF6800U toch redelijk goed bij te houden, dan wel verslaan in eyecandy modes.
http://firingsquad.com/hardware/half-life2_vst/
De X800Pro weet hier de GF6800U toch redelijk goed bij te houden, dan wel verslaan in eyecandy modes.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
wrom gebruiken ze al die stomme fsaa modus draai die tests zonder al die fsaa ( ik speel er toch nooit mee)
ansiotropic mag wel aan maar al dat fsaa gezeur zet dat is uit en blaar wat meer fps
met die fsaa rommel krijg je ook schokkende spellen weet het zeker dat het wel is onder de 40 fps zakt en 40 fps shokt
80 ziet er al stuken beter uit
ansiotropic mag wel aan maar al dat fsaa gezeur zet dat is uit en blaar wat meer fps
met die fsaa rommel krijg je ook schokkende spellen weet het zeker dat het wel is onder de 40 fps zakt en 40 fps shokt
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Net even de video stess test gedaan, 87 fps in 1280x1024x32 xAF16 met de 6800U met driver 65.62 (fx53 cpu) alle opties aan, dus waterreflect op all.
btw, de gfx, sound en feeling is superb.
Alleen kan ik nergens triple buffering enablen.
Van het weekend ook testen met de X800XT
Niet op voorraad.
Zo maar een gok: Misschien omdat niet alle gamers op 1600x1200 spelen, maar de meeste gamen op lagere resoluties en toch geen last willen hebben van die lelijke gekartelde randen?BruceLee schreef op 20 augustus 2004 @ 00:07:
wrom gebruiken ze al die stomme fsaa modus draai die tests zonder al die fsaa ( ik speel er toch nooit mee)

Ben benieuwd, 87fps is toch aardig wat, meer dan snel genoeg. Als dan de x800 zo snel zo zijn ,waarin dan ?? volgens mij heeft gabe wat ati dollars in zijn broek gestoptedward2 schreef op 20 augustus 2004 @ 00:09:
Net even de video stess test gedaan, 87 fps in 1280x1024x32 xAF16 met de 6800U met driver 65.62 (fx53 cpu) alle opties aan, dus waterreflect op all.
Die hij helaas heeft moeten gebruiken om 5 maal zo veel werk en tijd te stoppen in de codepath voor de FX reeks, die nu uiteindelijk toch maar grotendeels DX8.1 gebruikt. ATi heeft dus niet alleen zichzelf geholpen, maar ook min of meer de goede performance op oudere nV kaarten gesponsord.epo schreef op 20 augustus 2004 @ 00:18:
[...]
volgens mij heeft gabe wat ati dollars in zijn broek gestopt
En de score van Edward komt aardig overeen met de overige sites. Nu nog even 4xAA in de mix gooien.
[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 20-08-2004 00:23 ]
71.70 fps met 4xAA en tot slot de 8x supersampling; 39 fps.
Dit is met de XFX 6800U op 425/1200
Btw, als je opnieuw opstart, staat altijd de waterreflectie niet op "all" dus die altijd ff checken.
Het begin van die stress test is knap heavy met bepaald shaders, waarvan ik de naam even kwijt ben, en zakt de framerate even naar de 35-40 range.
Dit lijkt me een sterk gedeelte voor de X800XT.
Dit is met de XFX 6800U op 425/1200
Btw, als je opnieuw opstart, staat altijd de waterreflectie niet op "all" dus die altijd ff checken.
Het begin van die stress test is knap heavy met bepaald shaders, waarvan ik de naam even kwijt ben, en zakt de framerate even naar de 35-40 range.
Dit lijkt me een sterk gedeelte voor de X800XT.
[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 20-08-2004 00:47 ]
Niet op voorraad.
Anoniem: 38733
Tsja, in 't geval als je alles zonder FSAA speelt hoef je ook niet persé voor een nieuwe generatie kaart te gaan toch? Volgens mij speelt een 9800Pro/XT of een 5900/5950 elk nieuw spel nog uitstekend zolang je maar van de FSAA knop af blijft.wrom gebruiken ze al die stomme fsaa modus draai die tests zonder al die fsaa ( ik speel er toch nooit mee)
Een DVD film draait op 30 (25?) fps en die heb ik nog nooit zien schokken.met die fsaa rommel krijg je ook schokkende spellen weet het zeker dat het wel is onder de 40 fps zakt en 40 fps shokt
Persoonlijk ga ik "geflikker" zien als een spel onder de +/- 25 fps zakt. (Ik noem het "flikkeren", want echt schokken, dus dat je beeld héél even stilstaat, is wat anders, dat is meestal te wijten aan een tekort aan geheugen. )
De hele discussie omtrent zo veel mogelijk fps komt voort uit het spel Quake, je kon hier toendertijd bepaalde sprongen pas mee uitvoeren als de fps hoger als 80 was. Maar zover ik weet kwam dit door een soort van engine bug, en niet door het feit "meer fps is altijd beter". (bijv. Doom3 is niet voor niks op 60fps gecapped.)
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-08-2004 06:03 ]
Best aardige benchmarks, maar kdenk da er voor nvidia nog wel wa optimalisaties inzitte (drivers), maar het is minder erg als bij doom 3, daar kon ati het gewoon nie behoorlijk spele. Hier zie je toch het verschil nie tussen 60 en 80 fps:)
Niet behoorlijk spelen? Oh? Goh, dat is nieuw voor mij.RtN schreef op 20 augustus 2004 @ 09:18:
Best aardige benchmarks, maar kdenk da er voor nvidia nog wel wa optimalisaties inzitte (drivers), maar het is minder erg als bij doom 3, daar kon ati het gewoon nie behoorlijk spele. Hier zie je toch het verschil nie tussen 60 en 80 fps:)
Yes.................

Net mijn xfx geforce 6800gt in mijn computer gestopt
Nu ff windows er fris opzetten en daarna gaaaaaaaaaaaaan 
Uiteraard zal ik hier mijn bevindingen posten
Net mijn xfx geforce 6800gt in mijn computer gestopt
Uiteraard zal ik hier mijn bevindingen posten
Dit topic is gesloten.