heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
[HK mode]Dark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 00:06:
Wil k uploaden... is de fotosite down.waarom?!?!? </frustratie>
[afbeelding]
Girl with a cold Fanta
Dit wordt mijn inzending... hopefully kan ik m submitten als de site weer up is. Waarom heb ik dit noodlot?
damn, is dat Fanta meloen?
[/HK mode]
[hk-mode]Nee, verboden rood fruitVerwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 00:13:
[...]
[HK mode]
damn, is dat Fanta meloen?
[/HK mode]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Hoezo zonde van het raam? Ik vind het een hele mooie foto zo!Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 00:24:
[...]
LOL, wat een vonst! Erg jammer van dat raam, anders was het een hele gave foto geworden!
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Jammer van dat raam? Wieso? Ik ben juist voor dat raam gaan staan omdat de lichtval zo mooi was! Kan ik het helpen dat dat een overbelicht/onderbelicht situatie geeft. Ik vind het wel een beetje hemels...wat vind jij?Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 00:24:
[...]
LOL, wat een vonst! Erg jammer van dat raam, anders was het een hele gave foto geworden!
Waar moet ik nu naar kijken? Tis nou niet dat ik naar het glaasje of het raampie ga kijken.Dark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 00:26:
[...]
Jammer van dat raam? Wieso? Ik ben juist voor dat raam gaan staan omdat de lichtval zo mooi was! Kan ik het helpen dat dat een overbelicht/onderbelicht situatie geeft. Ik vind het wel een beetje hemels...wat vind jij?
Verwijderd
OK, ik vind (impliceert onder behoud van my humble opinion, opdat je het niet vergeet) dat die sterke contrasten als gevolg van de grote hoeveelheid licht die door het raam en de vitrage valt, een beetje vermoeiend voor het oog zijn. Bovendien vind ik het passender als mooie, zachte onderwerpen (bloemen, vrouwenDark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 00:26:...wat vind jij?
Nog een ander punt is dat het lichtste onderdeel uit een foto (nu dus het raam) automatisch de meeste aandacht vraagt (alhoewel sommige mannen daar met deze foto niet zo veel last van zullen hebben, zie voorgaande reacties
Verwijderd
Al spelende met wat electronica, kwam ik op hetvolgende idee:

De foto is ietwat lichter gemaakt, verder onveranderd...
nog opmerkingen en of ideeen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 16:32 ]
Ik vind het shirtje eigenlijk nogal gifgroen in plaats van geel. Je mag editten dus als je de kleuren heel iets bijstelt...YpS schreef op 10 augustus 2004 @ 00:57:
en dit is de foto voor de Contest! : (of zou ik de eerste doen)
[afbeelding]
In Photoshop kun je 'Selective Color' gebruiken. Daarmee kun je juist de groentinten meer geel meegeven.
Dat heb je erg netjes gedaan, je ziet amper schaduw.Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 07:16:
Kijk al een tijdje rond hier op GOT, en het foto-forum, en dacht laat ik eens eens een poging wagen bij de fotocontest
Al spelende met wat electronica, kwam ik op hetvolgende idee:
[afbeelding]
De foto is ietwat lichter gemaakt, verder onveranderd...
nog opmerkingen en of ideeen?
Toch zie je wel sterk dat hij erg gebleekt is... ik denk dat je niet geflitst hebt anders had je dat in al die weerstandjes teruggezien as well as in het papier...
maar zou je met een lamp er vol recht op kunnen belichten en dan een lange sluitertijd nemen? Geeft misschien een nog mooier effect.
Heb je ook op je witbalans gelet? Vooraf witbalans instellen op een even-zo wit papiertje helpt voor het later bijstellen
Verwijderd
reacties please!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 13:19 ]
Verwijderd
Misschien kun je 1 stop, of wellicht zelfs 2 stop onderbelichten om die Fanta er beter op te krijgen (het glas is bijna onzichtbaar). De donkere delen kun je dan licht proberen in te flitsen, of proberen te belichten met een externe lamp.Dark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 00:26:
Jammer van dat raam? Wieso? Ik ben juist voor dat raam gaan staan omdat de lichtval zo mooi was! Kan ik het helpen dat dat een overbelicht/onderbelicht situatie geeft. Ik vind het wel een beetje hemels...wat vind jij?
Edit: als je een groot wit karton hebt of iets dergelijks, kun je dat ook zo opstellen om licht vanaf het raam terug te kaatsen naar jezelf. Dat wil ook wel eens goed helpen, en vaak beter dan een externe lamp. Kaatslicht is veel minder hard.
Edit 2: Zelfs spelen met shadow/highlight (respectievelijk 40% lichter en 50% donkerder maken) in Photoshop, en wat meer saturation toevoegen helpt de foto al heel veel. (Al levert het wel erg veel ruis op.) Probeer er nog eens een te maken die daar vanuit de camera dichterbij zit, zodat je alleen maar een beetje extra saturation zou hoeven doen.
Wel een heel apart idee
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:34 ]
Verwijderd
Wel een aardige foto, wel hier en daar wat overbelichte stukken. Mooie meid dat welDark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 00:06:
Wil k uploaden... is de fotosite down.waarom?!?!? </frustratie>
[afbeelding]
Girl with a cold Fanta
Dit wordt mijn inzending... hopefully kan ik m submitten als de site weer up is. Waarom heb ik dit noodlot?
filter de kleuren muv rood en geel er wat meer uit en klaar ben je imo.. mooi gedaan!Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:53:
Weinig aan veranderd alleen de rode en gele kleuren wat benadrukt.
[afbeelding]
reacties please!
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Verwijderd
Nee hoor geen belediging:). Goede tip(s), maar zoals jij beschrijft is eigenlijk precies zoals ik het al heb uitgevoerdDark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 11:33:Dat heb je erg netjes gedaan, je ziet amper schaduw.
Toch zie je wel sterk dat hij erg gebleekt is... ik denk dat je niet geflitst hebt anders had je dat in al die weerstandjes teruggezien as well as in het papier...
maar zou je met een lamp er vol recht op kunnen belichten en dan een lange sluitertijd nemen? Geeft misschien een nog mooier effect.
Heb je ook op je witbalans gelet? Vooraf witbalans instellen op een even-zo wit papiertje helpt voor het later bijstellen... nouja, ik zeg het maar, ik heb geen flauw idee tegen wie ik het en en of ik je hiermee beledig
Toen ik in de groninger binnen stad wandelde en naar de toren keek dacht ik dit is hem
Ik heb er nog niemand anders over gehoord (of eroverheen gelezen), maar in je foto zit aardig wat ruis. De overbelichting zorgt ervoor dat de ogen, met namen de iris, 'wit' kleuren waardoor de foto minder echt lijkt imho. Ook valt het bovenste deel van het glas weg.
Dat vlekje tussen de borsten trekt overigens ook gelijk de aandacht, misschien even weg soepen.
Ben jezelf toch?
@ Yps:
Ik zou toch voor het lieveheersbeestje gaan, om de simpele reden dat die foto wat rustiger kijkt dan de foto van je meid.
@ Luukwagon:
Eerlijk gezegd vind ik de kleuren rood en geel er niet echt uitspringen tov andere kleuren. Juist de blauwe kleur springt er meer uit springt. Foto is ook een beetje wazig.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Ik wil dat oog nog wel iets bijsoepen maar ... tja. Het ziet er nu wat freaky uit maar zo keek ik wel. Ik ben het met je eens dat de foto verrekte veel ruis heeft.Just_I schreef op 10 augustus 2004 @ 16:58:
@ Dark Blue:
Ik heb er nog niemand anders over gehoord (of eroverheen gelezen), maar in je foto zit aardig wat ruis. De overbelichting zorgt ervoor dat de ogen, met namen de iris, 'wit' kleuren waardoor de foto minder echt lijkt imho. Ook valt het bovenste deel van het glas weg.
Dat vlekje tussen de borsten trekt overigens ook gelijk de aandacht, misschien even weg soepen.
offtopic:
Ben jezelf toch?
Ik heb er op ISO 400 echt verdomd veel last van, en dit is op ISO 100, en ik vind het al erg. De Powershot s45 is echt een camera om buiten mee te fotograferen denk ik. Misschien schoot ik de foto ook wel gewoon verkeerd, van donker naar licht. Maar in het glas zit inderdaad enorm veel ruis en dat vind ik jammer.
Ik vind dat moedervlekje tussen mijn borsten eigenlijk niet zo opvallen, misschien omdat ik m elke dag in de spiegel zie... En ja, zonder dat vlekje zou de foto 'egaler' zijn, maar ik ga het er niet uithalen. Het is ik.
Verwijderd
De 1e, vind ik ook gelijk de beste foto van de hele contestVerwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 20:13:
Ik ben er nog niet uit welke ik moet inzenden.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Laat me weten welke ik moet inzenden.
Verwijderd
Verwijderd
Hoewel dit schitterende forum overwegend uit blauwtinten bestaat is er een mooi rood (+geel) detail te ontdekken. Na een aantal proefkiekjes had ik de beste instellingen gevonden voor deze macro, maar vond ik de 'button' nog wat te klein. Toen heb ik Opera browser er weer eens bij gehaald omdat daarin een ongeëvenaarde zoomfunctie in zit. Hierdoor kon ik het element op een foto van 1024x768 nog redelijk vullen.

Click to enlarge
| Camera | Minolta F300 |
| Focal lenght | 23,4 mm |
| F-number | 4,7 |
| Exposure time | 1/8 s |
| Reso orgineel | 2560x1920 |
| Reso gecropt | 1024x768 |
| Soft.mod 1 | 'crop' met MS Office Picture Manager |
| Soft.mod 2 | 'auto correct' van MS Office Pic. Man. |
Naast het feit dat het 'mapje' rood en het 'glimmertje' geel is, worden de kleuren door een CRT (en natuurlijk ook andere schermen) opgebouwd uit pixels die in dit geval erg veel rood en geel bevatten.
Normaals excuses voor de losse flodder aan het begin. Ik hoop dat jullie dit wel kunnen waarderen. Graag reacties!!!
iedereen heeft het thema gelukkig wel goed begrepen, kon ook niet echt anders
zelf moet ik nog zien wat ik ga doen,
maar het thema heb ik gekozen om de veelal erg vage thema onderwerpen eens te doorbreken en voor iedereen duidelijk te maken wat wel of niet aan het thema voldoet, tenminste iedereen die niet kleurenblind is zou dat kunnen beoordelen
Dit wordt hem denk ik
edit: en commentaar is natuurlijk altijd welkom
[ Voor 25% gewijzigd door SysRq op 10-08-2004 23:36 ]
-
Verwijderd
Ik zou graag een eerlijk antwoord willen, misschien dat Opgezetfan z'n oordeel wil geven? En don't worry, het mag best kritisch zijn, daar leer je het meest van
Oja, over de laatste foto's:
Opgezetfan: ik vind de 1e veruit de mooiste
Ik vind de foto's van SysRq en Korne ook knap, zowel onderwerp als uitvoering
Als mijn foto niet echt voldoet (of weinig kans maakt) hoor ik het graag even, ik ben nl vandaag nog op pad geweest ivm deze contest, dus ik heb wel een alternatief
Verwijderd
Sorry Pascal, ik ben helemaal vergeten commentaar te geven op voorgaande foto's. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik die libelles ontzettend mooi vond. Helaas zul je praktisch nooit deze libelles zo tegenover elkaar op de foto krijgen. Het feit dat er zoveel aan geknutseld is (meer dan alleen wat kleuren) is een minpuntje, maar je die poets ik weg omdat je het zo ontzettend goed gedaan hebtVerwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 23:09:
Aangezien ik nog geen (positieve) reacties heb gekregen op mijn libelles, neem ik aan dat deze foto niet echt de moeite waard is? Waarschijnlijk teveel aan geshopt?
Ik zou graag een eerlijk antwoord willen, misschien dat Opgezetfan z'n oordeel wil geven? En don't worry, het mag best kritisch zijn, daar leer je het meest van
Oja, over de laatste foto's:
Opgezetfan: ik vind de 1e veruit de mooiste
Ik vind de foto's van SysRq en Korne ook knap, zowel onderwerp als uitvoering
Als mijn foto niet echt voldoet (of weinig kans maakt) hoor ik het graag even, ik ben nl vandaag nog op pad geweest ivm deze contest, dus ik heb wel een alternatief
BTW, ook bedankt voor je korte, maar bondige compli over mijn kunstje
Verwijderd
Foto is een detailopname van het 'hart' van een chinese roos: je ziet de gele meeldraden en de rode 'bolletjes' erboven zijn de stampers.
Aan deze foto is niets veranderd, behalve een gedeelte weggecropt

origineel
Ik vind deze foto zonder bewerking al prima aan het thema voldoen: het rood & geel knalt lekker uit de foto, kleuren vind ik eigenlijk zo 'uit de camera' al mooi genoeg.
Of zijn toch deze (behoorlijk gefotoshopte) libelles beter?

origineel
Alvast bedankt!
En Korne bedankt voor je toelichting
Verwijderd
Vond ze zeker wel in positieve zin opvallen
Maar het sjop aspect ligt er wel vrij dik bovenop, op zichzelf niet erg natuurlijk maar als het "echt" was geweest
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 01:12 ]
Ik vind dat aan elkaar geshopte echt een hele kunst; maar voor pure fotografie (incl. uitsnede, kleurbijstelling) vind ik dat aan elkaar soepen iets te ver gaan.
Die bovenste heeft echt uitstraling.
Opgezetfan: tsja. De bovenste is het mooiste. maar of het nu direct zoals Walfred aardig zegt 'de beste van de contest is' ... nee. Ik vind de compositie een beetje zwak. Je wilt graag een rood en een geel vlak afbeelden, maar er moet nog iets neutraals bij, dus zet je er een jaguartje voor, en maak je er een macrofoto van. Leuk gevonden, maar iets 'te gemaakt' ... de achtergrond had evengoed blauw en groen kunnen zijn, dat had voor de foto niets uitgemaakt.
SysRq: originele foto, toch jammer van de uitsteeksels en storendheden aan de Macdonaldspaal... daar kon jij ook niets aan doen natuurlijk maar het geeft de foto iets rommeligs, iets 'alledaags' (misschien het McDonalds logo?
Zo kijk je er naar, en zo issie afgebeeld. Het geeft je niet de prikkel van 'hey, zo heb ik het nog niet bekeken'... dat mis ik er eigenlijk in. Als je hem iets kantelt en de M probeert 'recht' te krijgen... krijg je dan een dynamischere, meer eruit springende foto?
edit: je avatar komt heel aardig in de richting trouwens
Ik ben nog aan het nadenken over een mogelijke inzending. Ik heb tijdens mijn vakantie wel wat onderwerpen gefotografeerd die rood-geel zijn, maar dat is het nog niet helemaal. Daarom vond ik het ook wel jammer dat Korné al op het idee van de beeldpunten was gekomen, ik zat ook al in die richting te denken. Nu ga ik nog wel op zoek naar iets origineels...
[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 11-08-2004 01:18 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De foto van de libelles vind ik werkelijk waar prachtig, maar zoals anderen al zeiden : is er teveel aan 'geknutseld', waardoor de foto zijn 'geloofwaardigheid' verliest. Desalnietteplus: heel mooi gemaakt!Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:37:
Ok, laat ik maar gelijk mijn alternatief posten. Laat aub even weten of deze volgens jullie meer kans maakt en/of er wat aan de foto verbeterd kan worden.
Foto is een detailopname van het 'hart' van een chinese roos: je ziet de gele meeldraden en de rode 'bolletjes' erboven zijn de stampers.
[afbeelding]
origineel
Ik vind deze foto zonder bewerking al prima aan het thema voldoen: het rood & geel knalt lekker uit de foto, kleuren vind ik eigenlijk zo 'uit de camera' al mooi genoeg.
[afbeelding]
origineel
Alvast bedankt!
De foto van de roos heeft veel potentie, maar in deze vorm vind ik hem eigenlijk 'net niet'. De foto is eigenlijk nergens echt mooi scherp en dat is jammer. Als je het geheel wat scherper kunt krijgen, wordt-ie denk ik een stuk mooier
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat vond ik juist wel wat hebben...Dark Blue schreef op 11 augustus 2004 @ 01:09:
SysRq: originele foto, toch jammer van de uitsteeksels en storendheden aan de Macdonaldspaal... daar kon jij ook niets aan doen natuurlijk maar het geeft de foto iets rommeligs, iets 'alledaags' (misschien het McDonalds logo?) ...
Ik heb nog meer foto's van dat dingZo kijk je er naar, en zo issie afgebeeld. Het geeft je niet de prikkel van 'hey, zo heb ik het nog niet bekeken'... dat mis ik er eigenlijk in. Als je hem iets kantelt en de M probeert 'recht' te krijgen... krijg je dan een dynamischere, meer eruit springende foto?
-
Verwijderd
Ik zou de eerste doen, alleen moet je hem (als dat kan natuurlijk) wel ff opnieuw schieten maar nu met statief, want hij is wat bewogen.Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 00:37:
Ok, laat ik maar gelijk mijn alternatief posten. Laat aub even weten of deze volgens jullie meer kans maakt en/of er wat aan de foto verbeterd kan worden.
[afbeelding]
origineel
[afbeelding]
origineel
Alvast bedankt!
Hierbij:SysRq schreef op 11 augustus 2004 @ 07:17:
Ik heb nog meer foto's van dat dingZal straks eens een andere (rechte) posten.

De eerste (een eindje hierboven) is toch mooier imo...
[ Voor 54% gewijzigd door SysRq op 11-08-2004 14:23 . Reden: even kleiner gemaakt ]
-
Verwijderd
De 1e foto vind ik ook mooier. Plus dat daar het rood beter uitspringt.SysRq schreef op 11 augustus 2004 @ 14:19:
[...]
Hierbij:
De eerste (een eindje hierboven) is toch mooier imo...
Verwijderd
Wauwie...Jasper schreef op 11 augustus 2004 @ 19:10:
Liep net tegen dit beeld op en dacht direct aan het thema van deze maand.
[afbeelding]
Mooie foto.
Verwijderd
Verwijderd

Toen heb ik een beetje aangerommeld met Paint Shop om die reflecties weg te poetsen:

Zoals je ziet gaat het er behoorlijk op vooruit, maar tevreden ben ik nog lang niet. Vanavond als het echt donker is maar weer eens proberen. BTW, dan moet ik niet vergeten om me 2e monitor uit te schakelen
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van dit idee vinden. Ik vind zelf dat het onderwerp van de contest nogal abstract is en dat dit daarom ook wil zou moeten kunnen. Het is per slot nog steeds een (bewerkte) foto.
Idee is leuk! Als je het goed kan uitwerken kan het een mooi resultaat gevenVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:04:
Nou kwam ik vandaag op een nieuw idee. Er zitten van die leipe screensavers in MS Windows en ik dacht: "zit daar misschien niet iets rood+geels in?". ff rondsnuffen en jawel. De screensaver 'Mystify' kon ik zo instellen dat er alleen een rode en een gele 'Polygon' rondhuppelen. Mijn idee was om een zeer lange sluitertijd te pakken en zo een mooie waas aan rode en gele lijnen te krijgen. Nou is het vandaag niet echt zonnig, maar bij lange na niet donker genoeg om reflecties op mijn scherm te voorkomen. Maar ja, toch maar geprobeerd. En ja hoor; flinke reflecties. Die heb ik vervolgens geprobeerd te elimineren dmv een paar planken. Dit is maar ten dele gelukt, maar toch: vooruitgang. Hier een gecropte en gerisizete versie van het orgineel:
[afbeelding]
Toen heb ik een beetje aangerommeld met Paint Shop om die reflecties weg te poetsen:
[afbeelding]
Zoals je ziet gaat het er behoorlijk op vooruit, maar tevreden ben ik nog lang niet. Vanavond als het echt donker is maar weer eens proberen. BTW, dan moet ik niet vergeten om me 2e monitor uit te schakelenomdat de polygonen half op de andere monitor terecht kwamen.
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van dit idee vinden. Ik vind zelf dat het onderwerp van de contest nogal abstract is en dat dit daarom ook wil zou moeten kunnen. Het is per slot nog steeds een (bewerkte) foto.
Default blanke hetero
Zeker doen! Past inderdaad goed bij het onderwerp van de contest.
Heb je toevallig geen lcdscherm om het te proberen. Geeft een stuk minder reflecties denk ik.
-
Verwijderd
Helaas geen lcd hiero, dus ik moet het echt van een donkere kamer hebben.
LOL@screenshot, maar dan is het natuurlijk geen foto meer en bovendien is een screenshot van maar 1 frame. Ik heb hier een foto van 4s maal 85 fps van me CRT = 340 frames
Tips en reacties zijn natuurlijk welkom.
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Verwijderd
Als je dan toch over PS beschikt zou ik die groene ambulanceKnOeFz schreef op 12 augustus 2004 @ 15:15:
Ik waag me dan ook maar eens aan een inzending. Ben speciaal op pad geweest om een ambulance te vinden, jammergenoeg stind ie niet lekker in het zonnetje. De kleur geel is wel heftig vond ik. Van het rood heb ik de verzadiging wat verhoogd. Verder in photoshop flink gecropt en een kadertje erom gemaakt. Ik twijfel erover om de achtergrond wat blur te geven, maar vaakt komt dat nogal 'geshopt'over, daarom heb ik het nog maar niet gedaan.
Tips en reacties zijn natuurlijk welkom.![]()
[afbeelding]
Ja, ik heb hem nu iets minder 'groen' gemaakt, twijfelde er al over hoe de kleur echt was omdat ik zelf de kleur ook nogal vreemd vond. Rechtstreeks van de camera kwam ie zo 'groen'...Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:20:
[...]
Als je dan toch over PS beschikt zou ik die groene ambulancewat meer geel maken... [knip]...
Het weinige rood is volgens mij niet zo erg omdat het rood wel erg opvalt in de foto.
[ Voor 20% gewijzigd door KnOeFz op 12-08-2004 15:37 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
het idee is wederom leuk gevonden. ik zou echter zelf een mooi onderdeel van de ambulance uitzoeken om een macro van te maken. daarbij denk ik dan aan de foto die de contest van een tijd terug won: elektriciteit dacht ik dat het onderwerp toen was. een macro waarop het onderwerp half in beeld was gebracht maar met veel sfeer. zoiets zou je hier ook kunnen doen imo..
Wat is er mis met mijn nick?? Zoek eens op je toetsenbord
[ Voor 33% gewijzigd door SysRq op 12-08-2004 16:17 . Reden: typo ]
-
Suc6!Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:41:
EbAyzo, SysRq en py.mosjuh (man, hoe komen jullie op zulke nicks), bedankt voor de aanmoediging. Ik ga me best doen vanavond!
Helaas geen lcd hiero, dus ik moet het echt van een donkere kamer hebben.
LOL@screenshot, maar dan is het natuurlijk geen foto meer en bovendien is een screenshot van maar 1 frame. Ik heb hier een foto van 4s maal 85 fps van me CRT = 340 frames
Ja inderdaad 3 coole nicks al zeg ik het zelf
Default blanke hetero
Ik neig zelf naar deze foto:

Maar ik heb ook nog deze als optie:
http://img.photobucket.co...6/rbkaptein/roodgeel1.jpg
http://img.photobucket.co...6/rbkaptein/roodgeel4.jpg
http://img.photobucket.co...6/rbkaptein/roodgeel3.jpg
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
OMG!Rudedadude schreef op 12 augustus 2004 @ 16:36:
Goed, ik heb wat verzonnen voor deze contest. Iets heel anders dan ik oorspronkelijk van plan was, maar goed. Ik heb uit al mijn gemaakte foto's er 4 gekozen die mij wel aanstonden en deze 'contest-rijp' gemaakt. Nu kan ik alleen niet goed kiezen welke het uiteindelijk gaat worden. Alhoewel het er misschien niet zo uitziet, is er niet geshopt aan de foto's, alleen het contrast de helderheid en de saturation zijn hier en daar licht aangepakt.
Ik neig zelf naar deze foto:
[afbeelding]
Maar ik heb ook nog deze als optie:
http://img.photobucket.co...6/rbkaptein/roodgeel4.jpg
http://img.photobucket.co...6/rbkaptein/roodgeel3.jpg
Het niveau van de contest schiet op het einde van de maand omhoog
Als je deze foto met een iets rustigere reflectie kan maken is hij echt vet
Default blanke hetero
Ik heb nu wat meer een detailuitsnede, maar echt een mooi detail heb ik niet op de foto's die ik gemaakt heb. Geloof dat ik de eerste versie toch mooier vind wat betreft de compositie. De verhouding rood geel vind ik zelf wel ok, er wordt nergens gemeld dat dit 50-50 moet zijn ofzo... Bij deze foto is het blauw wat meer onderdrukt door de reflectie/highlights.
carcassone roeleert!
Lijkt wel verdomd veel op 3Dstudio max of maya oid
Ik kan idd nog kijken of ik een rustiger achtergrond als reflectie kan krijgen. Ik had alleen ff geen zin meer om nog een keer die poppetjes op elkaar te zetten
Maar er geen voorkeur voor een volledig witte of zwarte achtergrond?
Verwijderd
Ik vind persoonlijk de roodgeel2.jpg (die met die ramen) het mooist.Rudedadude schreef op 12 augustus 2004 @ 18:19:
Zie mijn specs. Alles wat zwaarder is dan microsoft photo-editor is al teveel gevraagd
Ik kan idd nog kijken of ik een rustiger achtergrond als reflectie kan krijgen. Ik had alleen ff geen zin meer om nog een keer die poppetjes op elkaar te zetten
Maar er geen voorkeur voor een volledig witte of zwarte achtergrond?
Origineel idee trouwens
Ik heb de kleuren mbv Gimp iets aangepast omdat het geel van de voor kant lang niet meer zo geel is als toen ik het erop gespoten had:

klik voor de grote versie
Ben benieuwd naar jullie commentaar
Verwijderd
Helaas is het onderwerp van de contest niet: 'Geelgroen met een beetje oranje'.badeendjuh schreef op 12 augustus 2004 @ 20:16:
Gister stond ik wat fotos van mijn scooter te schieten omdat ik hem ga verkopen, en vandaag bedacht ik me dat de kleuren best wel overeenkomen met het onderwerp van deze maand. Ik ben vandaag dus opnieuw naar buiten gegaan om te kijken of ik wat leuks voor de contest kon schieten.
Ik heb de kleuren mbv Gimp iets aangepast omdat het geel van de voor kant lang niet meer zo geel is als toen ik het erop gespoten had:
[afbeelding]
klik voor de grote versie
Ben benieuwd naar jullie commentaar
Maar goed, de foto is niet helemaal scherp en iets zonniger had wel gemogen (dat verkoopt ook beter
Ik vind de foto die je toont de beste..Rudedadude schreef op 12 augustus 2004 @ 16:36:
Goed, ik heb wat verzonnen voor deze contest. [..]
Die reflectie springt er goed uit!
Verwijderd
Zo ziet het orgineel eruit met een beetje croppen en resizen:

En na een kwartiertje aanrommelen met kleurbalansen en contrasten in Paint Shop krijg je dit:

en

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit voor #2 omdat het net wat feller is en vooral het geel helderder is.
Groot toeval bij deze foto was, dat het geel en rood redelijk van elkaar gescheiden waren (ik bedoel: weinig overlap).
Deze compositie brengt mij op de volgende titel: 'geel vs. rood'
Ik ga morgen trouwens nog een een betere achtergrond proberen te maken bij mijn rood-gele ruit, vanavond was de lucht buiten te grauw en vlak om iets fatsoenlijks te produceren.
edit: ok, het is dus een en dezelfde persoon. Verder dan de naam had ik idd niet gekeken, maar mede omdat de titel en de foto anders waren dan hier gepost...
[ Voor 19% gewijzigd door Rudedadude op 12-08-2004 23:05 ]
Is overigens wel een andere foto dan die twwe hierboven
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Verwijderd
jup, Korné en Soldaatje zijn allebei dezelfde eikelJust_I schreef op 12 augustus 2004 @ 22:59:
Als je even verder had gekeken naar het GoT profiel vn de fotograaf dan had je kunnen zien dat het profiel van Korné eruit kwam.
Is overigens wel een andere foto dan die twwe hierboven. Ik vind het alleen wel jammer dat de lijnen niet doorlopend zijn, maar onderbroken.
die foto op contest-site is idd nog de oude. die zal ik binnenkort vervangen.
Het is idd jammer dat de lijnen in de bewerkte foto niet lekker doorlopen. Dit is het resultaat van wat softwarematige spielerei. Als je het orgineel bekijkt zie je de lijnen wel veel mooier doorlopen. Persoonlijk vind ik het voor het resultaat niet erg.
http://picserver.org/view_image.php/86KT8FX30AB6/128/p.jpeg
Is het wat??
[ Voor 24% gewijzigd door jvvv op 13-08-2004 00:45 ]
Het idee.
Ik suggereer een witte gladde ondergrond en achteraf nabewerking waardoor het gele blaadje iets geler wordt, want ja, Post-its zijn nou eenmaal maar lichtgeel...
tenzij je van de vertegenwoordiger van Office Depot een demoblokje met 5 fluokleuren op je bureau geworpen krijgt, woei!
De dof is nog niet eens zo erg, het stoort mij persoonlijk dat het blaadje zo sterk binnen de foto gepropt is dat het een enorm blad lijkt. Het is een post-it, en het moet eruit zien als een klein luchtig blaadje midden op je foto (oké niet té klein
Alles my opinion hoor,... zie maar
Leuk idee
Met een witte ondergrond en eventueel wat nabewerking in photoshop (geel!) ziet het er sprekender uit denk ik.
-
Het moeilijkste is nog altijd de postit zonder kreuken van het blokje te halen...
Verwijderd
Leuk idee inderdaad
Je zou ook het blaadje op het blokje kunnen laten zitten en hier op schrijven.jvvv schreef op 13 augustus 2004 @ 10:33:
Het moeilijkste is nog altijd de postit zonder kreuken van het blokje te halen...
Krijg je meteen meer diepte in je foto

Hiervan is de achtergrond rustig wat blauwe lucht me wolken. Toch lijkt deze net wat minder sprekend te zijn dan de hierboven getoonde, waar de weerspiegeling van mijn ramen en een stukje tafel op staan. Ik ben nog in dubio...
Verwijderd
Hier ben ik het mee eens; die met de ramen vind ik de beste.Rudedadude schreef op 13 augustus 2004 @ 13:39:
Hiervan is de achtergrond rustig wat blauwe lucht me wolken. Toch lijkt deze net wat minder sprekend te zijn dan de hierboven getoonde...
Sorry, maar als buitenstaander weet je niet wat het is, lijkt het op een 3d rendering en is de plaat niet echt spannend. Onderwerp precies in het midden. Ik vind het maar een nietszeggend, niet spannende foto. Ik denk het laten zien een achtergrond met herkenbare elementen in ieder geval de schaal van je onderwerp aangeeft.Rudedadude schreef op 13 augustus 2004 @ 13:39:
Ik twijfel nog. Tussen de buien door heb ik vandaag nog een paar opnamen gemaakt, waarvan de onderstaande het best gelukt is.
[afbeelding]
Hiervan is de achtergrond rustig wat blauwe lucht me wolken. Toch lijkt deze net wat minder sprekend te zijn dan de hierboven getoonde, waar de weerspiegeling van mijn ramen en een stukje tafel op staan. Ik ben nog in dubio...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Zoals Mercarra al zei vinjd ik deze foto ook heel erg op een 3D rendering lijken. Vooral omdat het nu lijkt of de poppetjes zweven en en de kleuren heel erg monotoon zijn.
* Just_I gaat even proberen een rendering te maken die er net zo uit ziet als deze foto
@ hieronder:
Die blokjes zijn niet opgehangen, maar staan op een spiegel, vandaar dat de onderste blokjes ook op de kop staan
[ Voor 21% gewijzigd door Just_I op 13-08-2004 17:37 ]
Verwijderd
Ik vind deze laatste versie zelf echter veruit de mooiste, JUIST omdat de achtergrond zo rustig is. (Hoe heb je eigenlijk die 'blokjes" "opgehangen"? )Rudedadude schreef op 13 augustus 2004 @ 13:39:
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 17:32 ]
Mijn foto komt idd wat vreemd en gemaakt over wanneer je niet ziet wat het is. Daarom heb ik op de contest-site de uitleg ook uitgebreid gemaakt. Je moet idd weten hoe groot Carcasonne poppetjes zijn om de schaal te kunnen inschatten, maar dat vind ik niet echt een probleem. En verder moet je weten dat je tegen een stukje tafel en mijn weerspiegelde ramen aankijkt, maar dat was al redelijk duidelijk. Verder kan ik idd nog aan de compositie sleutelen, maar juist omdat het rood en geel eruit moeten knallen vind ik het midden wel goed, een uitsnede maken voegt (na wat uitproberen) niets toe denk ik.
De witte lijntjes in de tweede foto zijn de reflecties van het flitslicht. Het complete effect wordt juist veroorzaakt door de spiegel, die de symetrie aanbrengt en de flits, die wel de blokjes verlicht, maar voor de rest wegsterft.
de spiegel zorgt er trouwens ook voor dat ik geen herkenbare onderwerpen in de afbeelding aan kan brengen. Die worden dan, of dubbel weergegeven, of op z'n kop, of er valt niet te bepalen hoe veraf deze zijn. Maar, zoals eerder gepost, deze afbeelding maakt een hoop duidelijk:
edit: Ik zie nergens staan dat men niet weten hoe je foto gemaakt is? Als dat zo is wil ik zonder problemen die info weghalen, maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 13-08-2004 18:46 ]
Verwijderd
Geweldige uitvoering. Ik dacht werkelijk dat je die poppetjes aan elkaar had geplakt en voor een raam had gehangen om die lucht zo te fotograferen.
Alleen al voor de uitvoering zou deze foto bij mij kans maken op punten, maar ja, ik hoor "officieel niet te weten" hoe de foto tot stand is gekomen, dus misschien mag dat niet meetellen in de beoordeling ...
Comments pleaase
Choose life
om mijn eigen uitspraak van 9 augustus maar even te quotenofftopic:
gezien het niveau van de foto's van de eerste paar dagen verbaast het me dat niemand zijn ideale creditcard onder de scanner heeft gelegd
[ Voor 6% gewijzigd door daniel_ev op 13-08-2004 22:21 ]
Toch?

(click voor full size en kwali)
Dit moet het normaal gezien worden, hoewel ik nog twijfel om niet één van deze twee te nemen:
http://picserver.student....e.php/84Z987RI71Q4/p.jpeg
http://picserver.student....e.php/52HE5NK7MU9I/p.jpeg
(let niet op de verkeerde soeping en bagger kwali, enkel op beeld)
Fotos zijn genomen in mijn macro 'studio met indirecte belichting in combinatie met indirecte belichting. Met kleine sluiteropening.
Mening graag.
@ E-rick. Leuke foto!
[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 13-08-2004 22:53 ]
Verwijderd
heel mooi!jvvv schreef op 13 augustus 2004 @ 22:51:
[afbeelding]
Dit moet het normaal gezien worden, hoewel ik nog twijfel om niet één van deze twee te nemen:
http://picserver.student....e.php/84Z987RI71Q4/p.jpeg
http://picserver.student....e.php/52HE5NK7MU9I/p.jpeg
(let niet op de verkeerde soeping en bagger kwali, enkel op beeld)
Fotos zijn genomen in mijn macro 'studio met indirecte belichting in combinatie met indirecte belichting. Met kleine sluiteropening.
Mening graag.
@ E-rick. Leuke foto!
die 3e vind ik niet zo bijzonder, die 2e is iets te scheef
heel simpel idee en mooi uitgewerkt
mijn punten heb je
@ E-Rick Ik vind het een mooie foto, maar het geel en rood 'knallen' er niet echt uit, het is meer een sfeeropname.
Verwijderd
Jeetje, dit is wel honderd maal beter dan dat maffe stuur van eerst
Een rode en een gele lichtbron, waarom heb ik daar niet aan gedacht
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 23:32 . Reden: omdat hij een woordje of twee was vergeten in te tikken. 't Was namelijk al laat. ]
Verwijderd
lijkt mij verdacht veel op een webcam...Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 23:31:wat heb je in godsnaam eigenlijk gefotografeerd?
Verwijderd

Genomen met canon s50 lopend in het haarlemmermeerse bos, alleen gecropt en klein beetje geel toegevoegd zodat het minder magenta lijkt. Het is niet mijn beste plaatje maar wel eentje met rood en geel, kommentaar graag ?
Edit: Plaatje geresised en rood gemaakt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 12:54 ]
Ik mag kleurenblind zijn maar volgens mij is dat rozeVerwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 10:35:
Newbie wil ook meedoen
[afbeelding]
Genomen met canon s50 lopend in het haarlemmermeerse bos, alleen gecropt en klein beetje geel toegevoegd zodat het minder magenta lijkt. Het is niet mijn beste plaatje maar wel eentje met rood en geel, kommentaar graag ?
Resize je foto trouwens even...je verneukt de layout
Default blanke hetero
Verwijderd
Geler en roder kan MasterCard niet zijn .. jammer dat je de hele foto of het concept niet kunt lezen zonder bijgetikt verhaal .. Goud is ook een vorm van geel; GeelGoud/WitGoud en BordeauxROOD, mjah .. kijk, je statief opmerking is nuttige opbouwende kritiek, daar kan ik wat mee (heb alleen geen statief wat ik zo over iets heen kan buigen, misschien dat jij of iemand anders hier een handige tip over heeft?) .. maar zaken als 'nou dat vind ik niet rood maar groen' mjah .. jammer ..Rudedadude schreef op 13 augustus 2004 @ 21:48:
Euh, een paspoort heeft gouden letters en een meer paars-bordeauxrode kleur volgens mij. Verder is de foto, mede door de sterke uitvergroting, niet scherp meer. Een statief doet dus wonderen
..
Het gaat om de combinatie rood/geel van het paspoort, rood/geel mastercard, wat de wereld voor je open kan doen gaan (moeten jullie ook eens proberen) .. het concept .. Ik heb net in Australie een essay geschreven over dat de kunstwereld veel te ver van de 'normale mens' af staat en er niets van begrijpt .. Deze foto is toch niet zo postmodernistish of wel dan ..daniel_ev schreef op 13 augustus 2004 @ 22:20:
@ Masir
[...]
om mijn eigen uitspraak van 9 augustus maar even te quoten
Kap nu eens met alle narrowmindedness en sta eens OPEN voor wat mensen laten zien ofzo .. als je al commentaar hebt, zeg wat over de techniek, belichting, hoe je objecten het beste vast kunt zetten om te fotograferen, kleurgebruik, compositie, uitsnede, etc ..
..
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 13:26 ]
Verwijderd
Je kan het ook zien als lichtrood ..EbAyzo schreef op 14 augustus 2004 @ 11:59:
[...]
Ik mag kleurenblind zijn maar volgens mij is dat roze
Resize je foto trouwens even...je verneukt de layout
..
Verwijderd
Very vet dat licht!E-Rick schreef op 13 augustus 2004 @ 22:17:
Ik heb mn stuur even gelaten voor wat het is en ik ben een beetje verder aan het experimenteren geweest. Ik heb geprobeerd met verschillende kleuren licht de kleur in de foto te krijgen. Het eigenlijke onderwerp heeft weinig kleur, maar door het licht (geproduceerd door twee monitoren, geinspireerd op het eerste probeersel van Korné) komen toch de thema-kleuren sterk naar voren.
Comments pleaase
[afbeelding]
..
Tja en als jij de contest van deze maand rustig leest zie je dat er gevraagd wordt om een foto waar rood en geel uitknallen. Bij bordeauxrood en goudgeel vind ik dat neit het geval. Bovendien plaats je in dit topic je foto dus biedt je de mogelijkheid op commentaar. Plaats 'em direct op de contest site en dan kun je alleen nog commentaar krijgen in de vorm van punten. Verder had ik, ondanks mijn bekrompen narrowmindedness van een Nederlander je bedoeling wel begrepen, maar daarover had ik geen opmerking gemaakt. Bij deze: leuk bedacht!Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:16:
[...]
Geler en roder kan MasterCard niet zijn .. jammer dat je de hele foto of het concept niet kunt lezen zonder bijgetikt verhaal .. Goud is ook een vorm van geel; GeelGoud/WitGoud en BordeauxROOD, mjah .. kijk, je statief opmerking is nuttige opbouwende kritiek, daar kan ik wat mee (heb alleen geen statief wat ik zo over iets heen kan buigen, misschien dat jij of iemand anders hier een handige tip over heeft?) .. maar zaken als 'nou dat vind ik niet rood maar groen' mjah .. jammer ..
[self-defence-mode] bovendien heb ik geen opmerking gemaakt over de kleuren van je mastercard, ik zie ook wel dat dat geel en rood is
Je zou ook kunnen proberen de creditcard+ plaspoort verticaal vast te zetten, dan hoef je het statief of de staande camera niet te kantelen.
en, owja:

Gewoon vet overzoom en flitsen op een stel potloden. Als dit niet puur is
[ Voor 6% gewijzigd door pretorian_nl op 14-08-2004 15:09 ]
Digital Media Junkie
Leuk idee, maar deze uitvoering zou ik niet als inzending plaatsen. Er is namelijk niets scherp op de foto. Maak dezelfde foto nog eens, maar dan scherpstellen op de potlodenpretorian_nl schreef op 14 augustus 2004 @ 15:08:
[afbeelding]
Gewoon vet overzoom en flitsen op een stel potloden. Als dit niet puur is
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?