De Grote GoT FotoContest [Augustus '04]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

mmmmmmmm, kijk is op de foto site :

''Kheb een foto genomen van mijn nieuwe poes en vind het resultaat zeer geslaagd''
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/800/533/679.jpg

En

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/450/600/685.jpg

hebben er tog niks mee te maken :?

[ Voor 12% gewijzigd door shameblaster op 05-08-2004 19:05 ]

Cons:::BB4E

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

shameblaster schreef op 05 augustus 2004 @ 19:04:
mmmmmmmm, kijk is op de foto site :

''Kheb een foto genomen van mijn nieuwe poes en vind het resultaat zeer geslaagd''
[afbeelding]

En

[afbeelding]

hebben er tog niks mee te maken :?
Bij de ferrari komen wel rood en geel voor maar de link met het thema is erg ver te zoeken (over de kwaliteit van de foto heb ik het dan nog niet)

[ Voor 8% gewijzigd door Ebayzo op 05-08-2004 19:37 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Ben vandaag nog eens naar het bloembedje gegaan en ik heb een verbeterde versie van mijn foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/got/IMG_1077_kl.JPG klik → groter plaatje

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:20

Just_I

What did you just say?

* Just_I begon te denken voor het raam over het rood en geel en wat stond er pal voor zijn neus op de vensterbak.... mijn technisch lego >:)

Deze dus gelijk van de vensterbank ggehaald en een beetje gedacht wat ik ermee zou doen. Uiteindelijk ervoor gekozen om een soort 'ongeval' in scene te zetten.
Zie hier het resultaat(de oorzaak en de afloop mag je erzelf bij bedenken 8)7 ):
Foto 1

En nog een tweede foto van het 'ongeval':
Foto 2

Maar ik ben niet helemaal tevreden over de foto's. De kleuren vind ik heel erg intens overkomen en nogal overheersen tov van elkaar. Ook het stof en ander vuil is niet echt een verbetering aan de foto's.

Dus nog maar een keer proberen met mijn gewone lego. Hierbij veel minder rood gebruikt (wat erg overheersend is) en nog een andere kleur erbij om het plaatje net iets andere look te geven.Zie hier het resultaat:
Foto 3
offtopic:
Wanneer je klein in de naam weghaald zie je het 3 MP formaat.

Camera specs:
HP Photosmart 735
Standaard instellingen in macro modus
Ondergrond voor de eerste wtee foto's een bureaulegger (rood), een spiegel voor de derde foto.
C&C altijd welkom

edit:
Even de foto's weg gehaald omdat ik no gwel van plan ben om ze te bewerken. Alleen de deelnemende foto mag worden gepost, dus vandaar de linkjes. Was ik heel even vergeten 8)7 .

[ Voor 27% gewijzigd door Just_I op 05-08-2004 22:02 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Ik vind juist die eerste 2 foto's veel mooier want die 2e wordt helemaal gedomineerd door het geel. Als je rood en geel evenveel doet is er al balans hoor.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Ik ook maar bloemen :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/temp/rood_en_geel_k.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

een qoute van het begin van dit topic:

Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic.

Het is dus niet de bedoeling om hier je foto te posten om te laten zien waar je mee bezig bent. Ik ben van mening dat de foto's die ik tot nu toe voorbij heb zien komen voldoen aan het thema, maar daarmee alles is gezegd, en deze foto's dus niet de contest gaan winnen en ik denk dat de posters dat wel in hun ged88 hadden.
Waarom zou je dan een foto hier plaatsen als ie ook al op de digicontest komt? Aanhoren hoe leuk of lelijk de foto is en hoeveel kans die maakt? Btw, ik snap niet dat jij je er zo druk om maakt. Jij bent niet de TS van dit forum. Heb je niets te doen ofzo?

Gadgets FTW!

Verwijderd

Mijn inzending , kon beter maarja

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UU5MZR2V69BV%20+%20http://picserver.org/view_image.php/UU5MZR2V69BV

Verwijderd

kan me niet aanmelden op foto-site ''ongelding ID'' 8)7

-edit-

heb hem al moest iets veder lezen 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 00:49 ]

Verwijderd

vanwege de vele bloemen ga ik het over een andere boeg gooien
ik heb al een beetje een idee, maar moet nog even kijken hoe ik dat kan uitwerken

dit plaatje is een beetje gesoept om de kleuren beter te laten uitkomen, maar zoiets gaat het worden, trein met een grungy sfeertje
(nou nog kijken hoe ik er zo een kan schieten)

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwemarkt.net/files/graffiti.jpg

in hoeverre mag je een foto soepen voor de contest?
ik neem aan dat je de kleuren een beetje mag enhancen, maar mag je ook desaturaten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 00:41 ]

Verwijderd

Ursamajor schreef op 05 augustus 2004 @ 21:49:
[...]

Waarom zou je dan een foto hier plaatsen als ie ook al op de digicontest komt? Aanhoren hoe leuk of lelijk de foto is en hoeveel kans die maakt? Btw, ik snap niet dat jij je er zo druk om maakt. Jij bent niet de TS van dit forum. Heb je niets te doen ofzo?
De bedoeling is om hier de foto te plaatsen die het zeker wordt, maar je zelf denkt dat er misschien wat aan geslepen kan worden. Wat niet de bedoeling is om hier maar een foto te plaatsen waarbij rood en geel heeeeeeeeel ver te zoeken zijn en de kwaliteit heel laag is. En ja ik heb genoeg te doen, ik vind alleen dat deze maand het niveau ver beneden peil ligt, dez inzendingen worden tot nu toe alleen nog maar slechter. Of vind jij dit een rechtvaardige inzending dan:
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:54:
[afbeelding]

Helaas zijn al veel bloemen langsgekomen maar ik wil het toch proberen.
Ik wil alleen maar zeggen leg de lat veel hoger voor jezelf en stel jezelf deze vraag: gaat deze foto de contest winnen, als jij er het volste vertrouwen in hebt stuur je hem in, maar zodra je twijfels hebt ga je iets beters verzinnen of uitwerken.

Nou ga jij natuurlijk vragen: waarom heb jij nog niks gepost dan om het niveau zo hoog te halen?

Als ik iets weet ga ik het uitwerken maar zal ik toch pas op het laatste moment komen en als ik niks weet doe ik gewoon niet mee, maar ik zend dan niet een foto in waar toevallig rood en geel in zit wat heel ver te zoeken is zoals ik hierboven al laat zien.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:50:
[...]

De bedoeling is om hier de foto te plaatsen die het zeker wordt, maar je zelf denkt dat er misschien wat aan geslepen kan worden. Wat niet de bedoeling is om hier maar een foto te plaatsen waarbij rood en geel heeeeeeeeel ver te zoeken zijn en de kwaliteit heel laag is. En ja ik heb genoeg te doen, ik vind alleen dat deze maand het niveau ver beneden peil ligt, dez inzendingen worden tot nu toe alleen nog maar slechter. Of vind jij dit een rechtvaardige inzending dan:

[...]

Ik wil alleen maar zeggen leg de lat veel hoger voor jezelf en stel jezelf deze vraag: gaat deze foto de contest winnen, als jij er het volste vertrouwen in hebt stuur je hem in, maar zodra je twijfels hebt ga je iets beters verzinnen of uitwerken.

Nou ga jij natuurlijk vragen: waarom heb jij nog niks gepost dan om het niveau zo hoog te halen?

Als ik iets weet ga ik het uitwerken maar zal ik toch pas op het laatste moment komen en als ik niks weet doe ik gewoon niet mee, maar ik zend dan niet een foto in waar toevallig rood en geel in zit wat heel ver te zoeken is zoals ik hierboven al laat zien.
_/-\o_ Amen....

neem deze: Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UU5MZR2V69BV

WTF is dat nou weer? Nooit naar deze topics (en het niveau gekeken) :(

[ Voor 10% gewijzigd door Ebayzo op 06-08-2004 10:16 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

EbAyzo schreef op 06 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

_/-\o_ Amen....

neem deze: [afbeelding]

WTF is dat nou weer? Nooit naar deze topics (en het niveau gekeken) :(
Vaak zat naar deze topics gekeken , daar in tegen is het een erg moeilijk thema.
Het is een FOTOcontest (foto maak je met camera:P) telefoon met camera? daar in tegen ook rood geel maarja.

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij deze is mijn foto dus verwijderd.

Veel respect mag je hier blijkbaar niet verwachten...

[ Voor 88% gewijzigd door Thierryziezo op 06-08-2004 11:59 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Verwijderd

weer een slechte foto vind ik, het onderwep waar het om gaat is ten eerste niet boeiend en ten tweede staat ie er niet helaaml op (stuk van de bumper af).

Verwijderd

Ik zie al helemaal geen foto, alleen maar een gebroken-plaatje pictogram. (Kruisje in MSIE.)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 10:37

André

Analytics dude

Afbeeldingslocatie: http://www.nobellaan.nl/foto/bloem_klein.jpg

Gemaakt met een Canon Powershot A60 :)

In de keukenhof genomen tijdens een weekendje Zandvoort.

Hij komt wel uit April maar omdat ik geen fotograaf ben die archieven bijhoudt en daar uit kan putten vond ik dat geen probleem :)

Het lijkt me wel duidelijk waarom deze foto voldoet aan het thema. Alleen de 1600*1200 versie is echt mooi, de lagere resoluties komen door het resizen niet helemaal goed tot zijn recht.

[ Voor 62% gewijzigd door André op 06-08-2004 13:31 ]

• Thierryziezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:27:
weer een slechte foto vind ik, het onderwep waar het om gaat is ten eerste niet boeiend en ten tweede staat ie er niet helaaml op (stuk van de bumper af).
OK, je geeft hiet al het hele topic bakken commentaar en waar zijn jouw foto's te vinden? Probeer het dan zelf beter, hè.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Jeronimo slaakt een zucht;
Kunnen we ons nou eindelijk eens op de foto's richten in plaats van elkaars comentaar te becomentariseren

tank you _/-\o_

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Thierryziezo schreef op 06 augustus 2004 @ 11:37:
[...]

OK, je geeft hiet al het hele topic bakken commentaar en waar zijn jouw foto's te vinden? Probeer het dan zelf beter, hè.
Daar gaat het niet om. Opgezetfan heeft zich al vele malen bewezen in fotocontests!

Deze foto van jou slaat echt totaal nergens op...scherpte en compositie zijn ver te zoeken net zoals het thema...
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:02:
[...]

Vaak zat naar deze topics gekeken , daar in tegen is het een erg moeilijk thema.
Het is een FOTOcontest (foto maak je met camera:P) telefoon met camera? daar in tegen ook rood geel maarja.
Moeilijk thema betekent niet dat je foto niet fototechnisch in orde hoeft te zijn (en dat is deze totaal niet)

Dat de link met het thema ver te zoeken is, ok...maar de kwaliteit van de foto is ook gewoon brak...

Default blanke hetero

Verwijderd

Bedankt EbAyzo. Bovendien heb ik nu al 2 keer geschreven waarom hier nog geen foto van mij staat, waarschijnlijk lezen ze daar dan weer over heen ;)

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-02 19:13
beetje verkeerde volgorde van werken,
heb mijn foto al op de fotosite gezet maar begin plots te twijfelen of hij wel voldoet aan het "Rood en Geel"...

any comments welcome !

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/800/535/684.jpg

Camera: Minolta - SR T 101 (jep, analoog)
Iso & Brandpunts afstand : 100 , 52 mm
Sluiter tijd & Diafragma: 1/4 sec , F2.8 (gok ik, ben het vergeten :) )

Omschrijving:
Ik zat in de zetel en zag de lichflitsen van een 'moonflower' over de muur draaien, gelukkig had ik mijn toestel bij de hand !
Beetje moeten gokken bij de belichting aangezien de interne lichtmeter op mijn toestel stuk is en ik mijn externe natuurlijk weer eens vergeten was...

Verwijderd

Ik ga niks meer zeggen, want dat valt in slechte aarde hiero. Je moet natuurlijk zelf bepalen of het voldoet aan het thema, maar ik zie hier foto's voorbij komen die hier dan ook wel aan voldoen, maar het daarbij ook ophoud.

Ik zie in jou foto rood en geel dus hij voldoet, maar wat de foto op zich valt er niks te zien. Waar kijk ik nou naar er staat wat tekst, maar er is geen duidelijk onderwerp.

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Opgezetfan: je hebt in een aantal gevallen groot gelijk. Mensen komen met foto's die niet aan het thema voldoen, of die gewoon ronduit mislukt zijn. Bijvoorbeeld die foto hierboven, zulke foto's maak ik ook wel eens; als ik per ongeluk op het knopje druk terwijl ik met het toestel in mijn hand loop ;). Maar jij geeft op bijna alle foto's die in jou ogen niet supergoed zijn ontiegelijk negatieve en afkrakende kritiek. Dat kan anders, en dat moet anders. En dan kun je verder wat mij betreft ongezouten kritiek leveren op de echte misbaksels in de contest, want sommige mensen kunnen idd niet lezen of hebben gewoon totaal geen zelfkritiek.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Ik doe niet mee om te winnen, ik doe mee om te leren van het commentaar, en aangezien jij ook commentaar hebt gegeven, dank je wel. Maar ik moet sommige anderen gelijk geven dat je soms gewoon keihard zegt dat iets 'van heel laag niveau' is, etc. Daar zie ik het nut niet van in.

Nee, zo ben ik niet.

• Truus
E-Rick schreef op 02 augustus 2004 @ 18:22:
ik ben ook even aan het stoeien geweest met iets rood/geels en dit is vorlopig het resultaat:

[afbeelding]

datum: 15 minuten geleden
Zo uit de camera, vivid instelling.
Kun je deze foto nog eens maken? Zo ja, dan is het een goed idee om er voor te zorgen dat het licht niet weerkaatst wordt. Dat verpest nl. de hele foto. En misschien is het een idee om de scherptediepte wat kleiner te maken, zodat de achtergrond ook echt dient als achtergrond :)
Kun je niet wat verder het veld in lopen? Zodat je wat meer van de gele bloemen ziet? Verder vind ik dit een leuke foto.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Truus schreef op 06 augustus 2004 @ 12:51:
Opgezetfan: je hebt in een aantal gevallen groot gelijk. Mensen komen met foto's die niet aan het thema voldoen, of die gewoon ronduit mislukt zijn. Bijvoorbeeld die foto hierboven, zulke foto's maak ik ook wel eens; als ik per ongeluk op het knopje druk terwijl ik met het toestel in mijn hand loop ;). Maar jij geeft op bijna alle foto's die in jou ogen niet supergoed zijn ontiegelijk negatieve en afkrakende kritiek. Dat kan anders, en dat moet anders. En dan kun je verder wat mij betreft ongezouten kritiek leveren op de echte misbaksels in de contest, want sommige mensen kunnen idd niet lezen of hebben gewoon totaal geen zelfkritiek.
Ik geef soms misschien harde commentaren maar zo ben ik nu eenmaal, En ik geef niet alleen maar negatieve commentaar, want die foto van die tulpen in dat landschap vind ik wel mooi. Het is nou eenmaal zo dat de foto's die hier voorbij zijn gekomen in mijn ogen ook echt niks zijn.

En nu heb ik genoeg gezegd, zo is hoe ik erover denk en ik heb al gezegd voor mij hoef je het niet te laten om mee te doen hoe meer zielen hoe meer vreugd alleen bedenk voor jezelf ff of hij win potentie heeft.

En het commentaar van "ik doe niet mee om te winnen maar voor het commentaar" (was niet jou stelling overigens) gaat er bij mij niet in, doe dan gewoon niet mee en post je foto in een ander topic.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Ik doe niet mee om te winnen, ik doe mee om te leren van het commentaar, en aangezien jij ook commentaar hebt gegeven, dank je wel. Maar ik moet sommige anderen gelijk geven dat je soms gewoon keihard zegt dat iets 'van heel laag niveau' is, etc. Daar zie ik het nut niet van in.
Doe dan niet mee en post je foto in bijv.: [rml][ Verzamel] Landschappen en natuur[/rml] en niet in een topic waar een wedstrijd mee te winnen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 13:44 ]

Verwijderd

Nee want ik doe ook mee omdat ik het leuk vind.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 14:31:
Nee want ik doe ook mee omdat ik het leuk vind.
Zucht...

Default blanke hetero

• André

André

Analytics dude

Ik heb nog niets gehoord over mijn foto:
[rml]André in "De Grote GoT FotoContest [ Augustus '04]"[/rml]

ipv elkaar af te zeiken kunnen jullie beter mijn werk een bekritiseren ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Mensen, voor een tweede en laatste keer: post normaal, ontopic, en serieus. Als men foto's plaatst, dan moeten die wel van enige minimale kwaliteit zijn, en natuurlijk relevant zijn voor het thema.

LinkedIn
Instagram

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Alweer een discussie over hetzelfde.

Ik quote mezelf nog eens:
En bij voorbaat zeg ik nogmaals: Eerst nadenken en goed uitvoeren, daarna pas posten in dit topic. Het moet niet persé de definitieve versie zijn, maar er moet wel eerst goed over zijn nagedacht. Willekeurige foto's posten om te vragen of die in de smaak vallen is dus niet de bedoeling. Dankjewel
Denk dat dit wel duidelijk verwoord is. Als iedereen zich hier nou gewoon aan houdt, wordt het niveau hoger en daalt het aantal gefrustreerde mensen.

BVD :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 06-08-2004 14:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Die foto van jou (Andre) lijkt wel erg veel op die van Acid Burn hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 14:50 . Reden: wow, veel replies voordat ik de kans had om te posten. Ff naampje bijgezet. ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 14:49:
Die foto van jou (Andre) lijkt wel erg veel op die van Acid Burn hoor.
3

Dat d8 ik ook ja.
Je neemt me de woorden uit mijn mond ;)

• André

André

Analytics dude

Tja, zelfde soort bloemen, maar een andere compositie. Of wordt dat niet gewaardeerd?

Verwijderd

Het is een leuke plaat, maar ik vind die van Acid_burn mooier. Ik zou het niet leuk vinden als iemand na mij dezelfde soort plaat post.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

E-Rick

I love it :7

Truus schreef op 06 augustus 2004 @ 13:03:
[...]

Kun je deze foto nog eens maken? Zo ja, dan is het een goed idee om er voor te zorgen dat het licht niet weerkaatst wordt. Dat verpest nl. de hele foto. En misschien is het een idee om de scherptediepte wat kleiner te maken, zodat de achtergrond ook echt dient als achtergrond :)
[...]
Ja, ik kan deze foto opnieuw maken, maar nu niet want ik zit op mijn werk. Ik heb wel een andere foto uit de serie, waar veel minder licht wordt weerkaatst. Iets gecropt, geroteerd en de achtergrond een klein beetje geblurred.
Naar mijn idee is nu de compositie veel beter, en ook de achtergrond komt al meer in de richting van wat mijn bedoeling was. Die poster wilde ik zelf al onscherper hebben, maar dat was op het moment van foto's maken lastig in verband met de troep op mijn kamer (lees: Er lag een grote berg kleren op de plek waar ik eigenlijk dat stuurtje neer had willen zetten, en geen zin om op te ruimen)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/stuur_thumb.jpg

van de week zat ik in mijn archief te bladeren, en kwam deze foto tegen die ik voor de gelegenheid iets heb bewerkt (levels aangepast en gecropt). Misschien stuur ik die wel in, hoewel ie een jaar oud is en niet gemaakt met deze contest in gedachten.

Kom maar op met jullie onderbouwde!!! kritiek en suggesties!

Choose life

Verwijderd

ik vind nog steeds die achtergrond storend en het onderwerp is nog steeds saai vind ik. Als je persé dit als onderwerp wil houden probeer dan iig een egale 8tergrond, wit of zwart of juist rood en geel.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 15:41:
ik vind nog steeds die achtergrond storend en het onderwerp is nog steeds saai vind ik. Als je persé dit als onderwerp wil houden probeer dan iig een egale 8tergrond, wit of zwart of juist rood en geel.
Ben het niet met je eens: juist door de achtergrond klap het stuurtje er meer uit. :) Egalere ondergrond mag inderdaad wel...

-

Verwijderd

zo is tie al leuker:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/stuur.jpg

Maar ik blijf erbij dat dit geen boeiende foto is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 16:01 ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb ook wel eens zin om mee te doen! ben van plan zoiets te doen als onderstaande foto. wat vinden jullie hiervan? heb wat zitten spelen met scherpte en diepte.. nu eens een keer de schaal scherp maar de tomaten niet!

de kleuren moet ik nog wel even naar kijken, die zijn nu wat dof.

Afbeeldingslocatie: http://img23.exs.cx/img23/3334/IMGP0469s.jpg

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 20:03
Frieda schreef op 06 augustus 2004 @ 16:38:
ik heb ook wel eens zin om mee te doen! ben van plan zoiets te doen als onderstaande foto. wat vinden jullie hiervan? heb wat zitten spelen met scherpte en diepte.. nu eens een keer de schaal scherp maar de tomaten niet!

de kleuren moet ik nog wel even naar kijken, die zijn nu wat dof.

[afbeelding]
Nu is alles onscherp. Het lijkt me het beste om de tomaten scherp, en de schaal onscherp te kiezen. Kan je geen hogere kwaliteit foto posten?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Frieda
  • Niet online
het randje van de schaal is wel scherp. ik zal even een hogere resolutie foto op imageshack gooien!

edit: laat maar, ik krijg de compressie niet aangepast met mijn infantiele fototools.. wel groter: linkje ivm layout-verneuking

[ Voor 51% gewijzigd door Frieda op 06-08-2004 18:06 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

André schreef op 06 augustus 2004 @ 14:54:
Tja, zelfde soort bloemen, maar een andere compositie. Of wordt dat niet gewaardeerd?
Tis wel degelijk een andere bloem :). Ik maak me er niet druk om. Ikzelf was ook niet origineel met bloemen als onderwerp ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik ben ook weer wat verder gegaan met het bewerken van mijn foto. Hier het resultaat ervoor:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/yellowred02klein.jpg

En hier er na:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/yellowred04klein.jpg
+ linkje naar een groter formaat.

Zit nog te twijfelen of ik iets met het gezicht zal doen (lees ogen en de mond wat zieliger / dood maken).

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• QlimaX
  • Laatst online: 22-10-2025
Laat ik nou net afgelopen vakantie ( geschoten op 2 Augustus ) in Polen een passend plaatje hebben gemaakt. :> ( tenminste dat denk ik ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~opper227/contest.jpg

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Just_I schreef op 06 augustus 2004 @ 18:30:
Ik ben ook weer wat verder gegaan met het bewerken van mijn foto. Hier het resultaat ervoor:
[afbeelding]

En hier er na:
[afbeelding]

Zit nog te twijfelen of ik iets met het gezicht zal doen (lees ogen en de mond wat zieliger / dood maken).
Beetje jammer dat je het rood en geel uit de foto haalt, terwijl dat juist het onderwerp is ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mercarra
Frieda schreef op 06 augustus 2004 @ 17:50:
het randje van de schaal is wel scherp. ik zal even een hogere resolutie foto op imageshack gooien!

edit: laat maar, ik krijg de compressie niet aangepast met mijn infantiele fototools.. wel groter: linkje ivm layout-verneuking
Ok, de schaal is inderdaad scherp. Maar het onderwerp van je foto zal eerder de tomaat zijn, dan een schaal die enkel bestaat uit een saai geel vlak. Dus is scherpstellen op de tomaten wel het verstandigste.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Mooooody schreef op 06 augustus 2004 @ 19:31:
[...]

Beetje jammer dat je het rood en geel uit de foto haalt, terwijl dat juist het onderwerp is ;)
Ja, maar zo is de foto rustiger om naar te kijken. En teveel van het goede is ook niet echt gewldig.

Het rood en geel vind ik er nu overigens ook wat meer uitspringen en word de aandacht gelijk getrokken door het liggende poppetje. Ook vind ik de foto nu meer sfeer hebben dan de originele versie.

Voor degene die het willen weten: de bovenbenen zijn idd roze omdat ze verkleurd zijn door de zon. En die witte puntjes die erop zitten hebben te maken met de productie van die dingen.

@ QlimaX :
De vlinder lijkt op de foto geplakt als je kijkt naar de achterkant van de vleugels, linkerkant op het plaatje dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 06-08-2004 23:06 ]

• Frieda
  • Niet online
mercarra schreef op 06 augustus 2004 @ 20:30:
[...]

Ok, de schaal is inderdaad scherp. Maar het onderwerp van je foto zal eerder de tomaat zijn, dan een schaal die enkel bestaat uit een saai geel vlak. Dus is scherpstellen op de tomaten wel het verstandigste.
die tomaten zijn niet scherp te krijgen.. nou ja, dat wel, maar dan zie je de schaal niet meer. misschien moet ik toch maar iets anders proberen :D

Verwijderd

Just_I schreef op 06 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

@ QlimaX :
De vlinder lijkt op de foto geplakt als je kijkt naar de achterkant van de vleugels, linkerkant op het plaatje dus.
dat komt door de DOF denk ik...

ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag
in hoeverre mag de foto gephotoshopped zijn?

• Truus
Just_I schreef op 06 augustus 2004 @ 18:30:
[afbeelding]

En hier er na:
[afbeelding]

Ik vind hem zo met zwart/wit stukken leuker.
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 23:25:
[...]

dat komt door de DOF denk ik...

Lees de startpost eens zou ik zeggen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Truus op 06-08-2004 23:46 ]

Verwijderd

Truus schreef op 06 augustus 2004 @ 23:45:

[...]

Lees de startpost eens zou ik zeggen ;)
heb ik gedaan, maar ik vind deze 2 foto's bijvoorbeeld te veel geshopped om aan de contest deel te nemen

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwemarkt.net/files/graffiti.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/yellowred04klein.jpg

ik weet niet of er meer mensen zijn die dat vinden

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 23:25:
[...]
Zie de startpost
Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitala fotografie.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.
Teveel soepen lijdt meestal wel tot afbreuk van de foto. Vergeet niet dat dit een foto-contest is en niet een Photoshop-contest!
Bij mijn foto vind ik dat ik met de zwart wit effect een mooiere foto heb gekregen en daardoor ook binnen de regelementen valt.

Wat die andere foto betreft, daarbij vind ik het zwart wit effect niet zo opvallen (tov mijn foto), maar de fotograaf / fotografe van de foto moet zelf bepalen of hij / zij de foto nog goed vind.
edit:
Aangezien jij de foto zelf hebt genomen en je zelf al zegt dat je er teveel aan hebt gesoept, lijkt mij het antwoord duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 07-08-2004 00:06 ]

• Keyser Soze_61907
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik heb nog nooit meegedaan aan een fotocontest en heb men camera nog niet bepaald lang ... maar ik ga toch eens proberen hier iets te posten. Als de reacties goed zijn, wie weet doe ik wel mee dan ...

Is het voldoende rood & geel ?

anyway, zeg maar wat je der van vind, en probeer eens te raden wat het is ! :p

http://users.pandora.be/soze/foto/IMG_1790.jpg

Ik heb deze foto ook ge-edit, ik weet het, off-topic maar toch post ik hem er bij

http://users.pandora.be/soze/foto/IMG_1790edited.jpg

Verwijderd

Is het voldoende rood & geel ?

Ehm, da's oranje hoor. En wit.

Verwijderd

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/tweakroodgeel.jpg

• Just_I

Just_I

What did you just say?

@Keyzer Soze: is het echt de bedoeling geweest om de foto zo te maken of was het gewoon puur toeval. Lijkt op een nacht shot (of een donkere plek) zonder de flitser te gebruiken. Wat is het eigenlijk :? ?
Zoals jointm1k al zei is het niet echt geel en rood, maar een mengeling dus oranje. Of het goed is weet ik niet, moet mooooody maar bepalen denk ik. Ik vind het overigens een niet al teveel zeggende foto en ook heel erg wazzig / blurry.

@KevinOhdie: De foto heeft ook een neigin naar de oranje kant met weinige rode aspecten (geel wel). Heb je ook nog een grotere versie? Er lijkt overigens wat ruis in de foto te zitten. Heb je nog info over de camera en de instellingen oid ?

[ Voor 27% gewijzigd door Just_I op 07-08-2004 14:13 ]

• SysRq
Waar kijken we naar? :)

2 opmerkingen:
1. Lensflare isnimooi
2. Meer geel, niet echt rood

-

• QlimaX
  • Laatst online: 22-10-2025
Just_I schreef op 06 augustus 2004 @ 23:04:
[...]
@ QlimaX :
Tja wat moet ik hier op zeggen :+ maar als je kijkt naar de sprieten van de vlinder aan de rechterkant dus dan zit daar wel diepte in, ik weet ook niet ( als het kan )hoe ik dit moet verbeteren en of ik dat zou moeten verbeteren ?
SysRq schreef op 07 augustus 2004 @ 14:11:
[...]
Waar kijken we naar? :)
Volgens mij tussen een stel cactussen naar berg/heuvel landschap met een opkomende/zakkende zon ;)

[ Voor 5% gewijzigd door QlimaX op 07-08-2004 14:23 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Dit is mijn inzending.

Afbeeldingslocatie: http://www.jonathanmarije.demon.nl/vakfoto_rb/DSC00512.JPG

De foto komt uit mijn vakantiecollectie en is gemaakt vanaf het strand in Egersund, Noorwegen. Wel geslaagd voor een huis-tuin en keuken fotograaf zoals ik met een gewone grab&shoot camera als de Sony DSC-P72.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

QlimaX schreef op 07 augustus 2004 @ 14:21:
Volgens mij tussen een stel cactussen naar berg/heuvel landschap met een opkomende/zakkende zon ;)
idd 8) Dat was toch wel te zien heh ;)

Er werd nog gevraagd om een grote versie: Hier is ie

Zit idd wat ruis in.... deze instellingen zijn gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/fotoinstellingen.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 14:42 ]

• koraks
  • Niet online
Ik doe gek, ik doe wild, ik doe mee :D

Onderstaande foto is niet specifiek voor deze contest geschoten, maar is wel zeer recent. Voor de mensen die anti-archief zijn: vette pech; ik post hem toch. Negeer mijn foto en stem er vooral niet op. :)

De kleuren zijn echt (niet geshopt). Ikzelf vind dat het beeld past binnen het thema van de contest, maar ik zie dat er nogal wat mensen zijn die het thema wat 'strenger' interpreteren dan ik. Voor beide stantpunten kan ik begrip opbrengen. Dus als je vindt dat dit beeld niet in deze contest past, dan begrijp ik dat.

Voor de GoTters die niks tegen een recent archiefplaatje hebben en zich ook kunnen vinden in een iets ruimere interpretatie van het thema van deze maand: geniet van de foto :Y)

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s569309/Magic%20hour%20klein.jpg

Commentaar/kritiek is uiteraard welkom, maar ik zie niet zoveel in een discussie over de vraag of deze foto wel of niet beantwoordt aan het thema van deze maand. Ik geloof niet dat we hier consensus gaan krijgen over een scherpe afbakening van het thema, dus wil ik voorstellen dat ieder het interpreteert zoals het hem goeddunkt. Ben je het niet eens met die interpretatie, stem dan gewoon niet op de foto.

Verwijderd

[quote]koraks schreef op 07 augustus 2004 @ 14:35:

[afbeelding]

Wel of geen photoshop, wel of geen archieffoto. Waar het mij om gaat (mening) is dat de foto EN in het thema past EN orgineel is EN dat het een goeie foto is.
Vind wel dat het leuker is om een foto speciaal te maken voor de contest, MAAR als er een archieffoto beter/mooier/orgineler is dan krijgt die mijn stem.

Dus..................vind ik deze tot nu toe het mooiste :)

Heb zelf weinig inspiratie en kan eigelijk niks bedenken (jah heb wel wat rood/gele dingen in huis, maar daar wordt niemand vrolijker van denk ik) :+

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 07 augustus 2004 @ 14:25:
Dit is mijn inzending.

[afbeelding]

De foto komt uit mijn vakantiecollectie en is gemaakt vanaf het strand in Egersund, Noorwegen. Wel geslaagd voor een huis-tuin en keuken fotograaf zoals ik met een gewone grab&shoot camera als de Sony DSC-P72.
Ik vind het een prachtige foto, maar ik zie niet echt geel en rood erin terugkomen. Het is meer een roze/oranje achtige gloed. :)

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:44:

Wel of geen photoshop, wel of geen archieffoto. Waar het mij om gaat (mening) is dat de foto EN in het thema past EN orgineel is EN dat het een goeie foto is.
Vind wel dat het leuker is om een foto speciaal te maken voor de contest, MAAR als er een archieffoto beter/mooier/orgineler is dan krijgt die mijn stem.
Ik geloof dat ik het helemaal met je eens ben :) Zelf had ik ook liever een speciaal voor deze contest gemaakte foto ingestuurd, maar ik weet dat ik niet de 'magie' van deze foto zou kunnen evenaren.
Dus..................vind ik deze tot nu toe het mooiste :)
Thnx :*)

[ Voor 12% gewijzigd door koraks op 07-08-2004 14:59 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:47:
[...]

Ik vind het een prachtige foto, maar ik zie niet echt geel en rood erin terugkomen. Het is meer een roze/oranje achtige gloed. :)
klopt idd wel een beetje, echter de zon is toch echt rood omrand en ook de lucht kleurt hier en daar geel. Verder zijn er idd een hoop overgangskleuren die tussen die twee inzitten.

Hoe dan ook het is een 'gele' zon in 'rood' avondlicht.

Wellicht dat het aan mijn lichte kleurenblindheid of TFT licht dat ik hem iets anders zie.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Ik vind dat ook een schitterende foto, maar dat wat om die zon is, heet volgens mij magenta. Zet uw avatar d'r maar eens naast om het verschil te zien ;).

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Iik ben ook weer bezig geweest met mijn foto. Zie hier het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/yellowred05klein.jpg *klik*

Ik vind hem zel beter dan de vorige versie. Waarschijnlijk de final waarmee ik ga meedoen, ik moet nog even nadenken of dit niet teveel gesoept is.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10
Dit is een vakantieplaat, geschoten op 4 Augustus in de Opéra in Parijs. Hier in de operazaal springt het rood en goud je tegemoet en met uitzondering van de plafondschildering zijn dit de overheersende tinten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjvdveen/got/IMG_0122s.jpg
De hier getoonde thumbnail heeft een heel lage kwaliteit, de grote versie is met ImageReady op '80' gezet. Hij is (nog) onbewerkt.

De foto is wat ruiserig, hij is zonder flits geschoten op ISO200:

Exif info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
File: - C:\Foto's\Frankrijk\2004-08-04 Dag 12; Parijs\IMG_0122.jpg

Make - Canon
Model - Canon PowerShot A60
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
DateTime - 2004:08:04 15:40:55
YCbCrPositioning - Centered
CustomRendered - Normal process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
DigitalZoomRatio - 1.00 x
SceneCaptureType - Standard
ExposureTime - 3/10 seconds
FNumber - 2.80
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:08:04 15:40:55
DateTimeDigitized - 2004:08:04 15:40:55
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 5 (bits/pixel)
ShutterSpeedValue - 1/3 seconds
ApertureValue - F 2.80
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 2.80
MeteringMode - Multi-segment
Flash - Not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 5.41 mm
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 1200
ExifImageHeight - 1600
FocalPlaneXResolution - 7741.94
FocalPlaneYResolution - 7766.99
FocalPlaneResolutionUnit - Inch
SensingMethod - One-chip color area sensor
FileSource - DSC - Digital still camera

Macro mode - Off
Self timer - 8240/10 sec
Quality - Normal
Flash mode - Not fired
Sequence mode - Single or Timer
Focus mode - One-Shot
Image size - Large
Easy shooting mode - Full Auto
Digital zoom - None
Contrast - Low , -39566
Saturation - Low , -43488
Sharpness - Low , -36251
ISO Value - 26995 (other)
Metering mode - Center weighted averaging
Focus type - Auto
AF point selected - 
Exposure mode - 
Focal length - 18989 - 28769 mm
Flash activity - 
Sequence number - 962
White Balance - Auto
Image Type - 
Firmware Version - 
Image Number - 1010122
Owner Name -

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-08-2004 21:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Eergisteren een Canon Powershot S50 (zwart) gekocht. Gisteren een beetje aangekloot en vandaag voor het eerst een poging gedaan tot een foto. En deze past toevallig precies bij de contest. Heel klein beetje gekropt op 3:2 verhouding.

Afbeeldingslocatie: http://www.royabbink.nl/got/got_contest24_small.jpg
*Klik voor grote res*

Verwijderd

Was me tot nu toe nooit opgevallen, maar mijn gevel is rood met geel :) Wilde eigenlijk alleen de auto met de gele strepen kieken ... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/got/IMG_1167_en_crop_md.JPG

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 01:02:
Was me tot nu toe nooit opgevallen, maar mijn gevel is rood met geel :) Wilde eigenlijk alleen de auto met de gele strepen kieken ... :)

[afbeelding]
Als je heb in Amsterdam zet, kun je er één nemen met een wielklem erop... geeft een iiets scherper contrast dan de nu wat vale gele strepen ;)

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 01:02:

[afbeelding]
ik vind het wel een leuk idee, maar er staat teveel huis op naar mijn mening. Die gele strepen trekken je naar de rode auto, dat is goed dus.. maar de rest van het huis had je wat mij betreft grotendeels weg mogen laten en dan de foto in 'landscape' mode ipv portretmode.. de kleuren knallen ook niet echt, beetje contrast/saturation zou wonderen doen.

Verwijderd

Laat ik nou ook een liggende versie hebben gemaakt. Nu ook eens met de saturatie gespeeld, want de kleuren waren inderdaad flets.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/got/IMG_1164_en_crop_kl.JPG

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 08:38:
Laat ik nou ook een liggende versie hebben gemaakt. Nu ook eens met de saturatie gespeeld, want de kleuren waren inderdaad flets.

[afbeelding]
Ik vind hem cool! Deze zou zeker punten krijgen van mij....

Leuk bedacht! Foto technisch in orde en het thema wordt ook gebruikt.... :Y)

Iets aangepast:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/somethinglikethis.jpg
Nu springt het geel van de muur er ook mooi uit....
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:04:
Eergisteren een Canon Powershot S50 (zwart) gekocht. Gisteren een beetje aangekloot en vandaag voor het eerst een poging gedaan tot een foto. En deze past toevallig precies bij de contest. Heel klein beetje gekropt op 3:2 verhouding.

[afbeelding]
*Klik voor grote res*
Mooie foto voor eerste probeersels! Jammer dat net de hele bloem er niet opstaat....misschien nog een keer proberen alleen dan de hele bloem erop?

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 08-08-2004 09:11 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Bedankt! Nu ga ik toch twijfelen of ik niet deze i.p.v. van mijn bloemekes zal inzenden. ;) Deze foto heeft nu al meer reacties opgeleverd dan die andere die ik helemaal in het begin van de wedstrijd had gemaakt. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

//edit: heh heh, volgens mij heeft u nu de auto oranje gemaakt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 09:19 . Reden: omdat de vorige post ook was veranderd ;) ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 09:16:
Bedankt! Nu ga ik toch twijfelen of ik niet deze i.p.v. van mijn bloemekes zal inzenden. ;) Deze foto heeft nu al meer reacties opgeleverd dan die andere die ik helemaal in het begin van de wedstrijd had gemaakt. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

//edit: heh heh, volgens mij heeft u nu de auto oranje gemaakt ;)
Je mag "je" zeggen hoor ipv U ;)

Ja zie nu inderdaad op een ander scherm dat het niet zo mooi is...op mijn TFT zag het er netjes uit

Default blanke hetero

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

helaas had ik wat meer reacties verw8 op wat ik evt. zou kunnen verbeteren aan mijn probeersels, want ik wil wel graag dit idee gebruiken voor mijn 1e contest foto...

http://www.woestweb.com/test.JPG
http://www.woestweb.com/test2.JPG
http://www.woestweb.com/test3.JPG

foto 1 valt voor mij btw gwn meteen af ivm. de achtergrond....

[ Voor 11% gewijzigd door woest85 op 08-08-2004 16:44 ]

[Signature]

• koraks
  • Niet online
woest85 schreef op 08 augustus 2004 @ 16:43:
helaas had ik wat meer reacties verw8 op wat ik evt. zou kunnen verbeteren aan mijn probeersels, want ik wil wel graag dit idee gebruiken voor mijn 1e contest foto...

http://www.woestweb.com/test.JPG
http://www.woestweb.com/test2.JPG
http://www.woestweb.com/test3.JPG

foto 1 valt voor mij btw gwn meteen af ivm. de achtergrond....
Er zit duidelijk een opgaande lijn in die serie; ik vind de derde veruit de beste. Ik vind de weerspiegeling van de auto's op de ondergrond wel stijlvol. Misschien zou een gladdere ondergrond (glas) zelfs nog mooier zijn. Alleen is de reflectie van het licht (flitser?) op de achtergrond nogal storend. Dat kun je er wellicht even uitshoppen, of (beter nog) de foto opnieuw maken maar dan zonder dit foutje.
Nog een klein puntje: de voorkant van de rode auto valt buiten focus. Je kan best wat spelen met de scherptediepte, maar in dit geval zou ik persoonlijk voor een grote scherptediepte gaan om er alles scherp op te krijgen.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

koraks schreef op 08 augustus 2004 @ 16:54:
[...]

Er zit duidelijk een opgaande lijn in die serie; ik vind de derde veruit de beste. Ik vind de weerspiegeling van de auto's op de ondergrond wel stijlvol. Misschien zou een gladdere ondergrond (glas) zelfs nog mooier zijn. Alleen is de reflectie van het licht (flitser?) op de achtergrond nogal storend. Dat kun je er wellicht even uitshoppen, of (beter nog) de foto opnieuw maken maar dan zonder dit foutje.
Nog een klein puntje: de voorkant van de rode auto valt buiten focus. Je kan best wat spelen met de scherptediepte, maar in dit geval zou ik persoonlijk voor een grote scherptediepte gaan om er alles scherp op te krijgen.
kga eens iets met glas eronder proberen dan, misschien is dat inderdaad wel mooi. Die reflectie is inderdaad van flitser hoewel deze al op laagste stond. Ik ga eens proberen de foto te maken in een verlichte ruimte zonder flits....

[Signature]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Mijn foto toegevoegd. Alleen in de startpost stond dat ik de foto moest uploaden vanaf een eigen site, maar tijdens het toevoegen van de foto kon ik nergens een adres invoeren, alleen maar een bestand van de computer halen.
Heb wel geprobeerd om het adres in te voeren, maar dat werkte niet.

offtopic:
De foto die er nu dus staat is de 3 MP versie (391 kb). Is het handiger om nog een resized foto ter vervanging temaken aangezien de foto erg langzaam laad.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/693.jpg

Mijn inzending deze maand, na enkele maanden van stilte op fotografie :)

Jammer genoeg lukt het me steeds niet goed om de foto echt mooi te editen met photoshop :(
Maar dit resultaat vind ik zelf toch het mooiste wat ik voor dit onderwerp aan foto's heb gemaakt :)

Foto gemaakt op zolder (fokkin 42 graden) speciaal voor de contest.
1 laken, 1 kabeltje, 1 40watt lampje, en 1 fujifilm 602.
Foto is van rechts met het lampje belicht, handmatig gefocussed, geen flits oid.
Alle camera instellingen zijn handmatig gedaan. Aan de foto is alleen een stuk 'grijs' gemaakt, verder is er niks aan verandert. geen cropping, resizing oid.

Bij gebrek aan webruimte kan ik het origineel momenteel ff nie plaatsen . . .Excuses.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascalsteen/libelles_roodgeel%20600.jpg

origineel

Beide libelles zijn 2 augustus gefotografeerd met een Nikon Coolpix 880, nadat de nieuwe contest bekendgemaakt werd. De 2 libelles zijn vervolgens gecombineerd in 1 foto (de rode is aan de foto v/d gele toegevoegd).

Behalve het lichtjes opkrikken van het contrast van deze libelles zijn dit hun natuurlijke kleuren (geldt ook voor de rode, dit is nl een koraaljuffer).
Ik heb vervolgens wat kleur uit de achtergrond gehaald om het geel en rood er meer uit te laten springen en de foto wat bijgesneden.

Het is de 1e keer dat ik meedoe en ik weet eigenlijk niet of zo'n combinatie van 2 foto's toegestaan is :?

• André

André

Analytics dude

Acid_Burn schreef op 06 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

Tis wel degelijk een andere bloem :). Ik maak me er niet druk om. Ikzelf was ook niet origineel met bloemen als onderwerp ;)
Ah, mooi, dat blijf ik deze foto houden :)

Verwijderd

Zo, ik heb toch maar mijn rode auto ingezonden, in plaats van de bloemekes. Nu ik hem zo in de virtuele gallerij zie 'hangen', heb ik toch ook een beter gevoel bij dan bij de bloemekes. Dus bedankt voor de terugkoppeling! :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 08:38:

[afbeelding]
Het is op zich een best goeie, maar er zitten naar mijn idee nog teveel storende factoren in de plaat, zoals bijv.: de lantaarnpalen.

Verwijderd

Hmm, dat was mij nog niet eens opgevallen. Tja eigen foto's bekijk je natuurlijk door een roze bril. Lastig lastig lastig :)

OK, ik heb nog een nieuwe crop gemaakt, misschien dat dit beeld wat rustiger is vergeleken met die andere omdat die verticale lijnen van de lantaarnpaal en de regenpijpen weg zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/got/IMG_1164_en_crop2_kl.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 16:43 . Reden: omdat-ie een tikvout had gemaakt ]

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Doe deze maand voor het eerst mee.

http://free.one.picturehost.co.uk/Final.jpg

Ik kan me overigens goed voorstellen dat mensen mijn foto (en de vorige van die libelles) te veel bewerkt vinden - ik ben niet in de positie om daar over te oordelen.

De foto is geschoten met een Sony DSC-T1, met de witbalans op neutraal, in de macro-stand en met de sluitertijd op auto. De tomaat kostte 25 ct, de paprika 69, de toegang tot de Brederoo ruïne was 2 euro en ik heb een half uur gefietst voor ik bij een supermarkt was die wél behoorlijke gele paprika's verkocht :P.

offtopic:
gezien het niveau van de foto's van de eerste paar dagen verbaast het me dat niemand zijn ideale creditcard onder de scanner heeft gelegd 8)

edit:
picserver down, dus foto ergens anders gehost

[ Voor 21% gewijzigd door daniel_ev op 09-08-2004 22:18 ]

Toch?

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

das.paprika!!! _O_

Ik ga nog meedoen :P en mijn moeder zat ook al tien dingen te bedenken, die heeft nu in de tuin iets neergezet wat ik zo moet gaan fotograferen ... :P
Dus twee inzendingen vanaf hier :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SysRq
http://www.roodgeel.nl/
tadaa :P

Nu nog even kijken waar ze spelen... :)

-

• Mercarra
Ik doe niet mee met de contest, maar toch moet ik even kwijt dat de foto's waarbij alles buiten het rood/geel is ge-desaturated naar mijn idee geforceerd het thema proberen te benaderen. Een foto waarbij ook andere kleuren te zien zijn, maar waar juist dan het rood en geel uitspringen zijn veel knapper, er moet namelijk echt worden nagedacht over de compositie ect om aan het thema te voldoen.

Daarbij komt ook nog dat ik bij sommige (dus niet alle) foto's het echt voor geen meter vind staan. Het ziet er echt niet uit.

daniel_ev, post bv eens het origineel. Of haal een beetje kleur uit de achtergrond. Je scherptediepte geeft naar mijn idee al prima het onderwerp aan, de achtergrond is al genoeg achtergrond, ook zonder desaturation.

[ Voor 22% gewijzigd door Mercarra op 09-08-2004 16:06 ]

• SysRq
mercarra schreef op 09 augustus 2004 @ 16:01:
Daarbij komt ook nog dat ik bij sommige foto's het echt voor geen meter vind staan. Het ziet er echt niet uit.
Kijk, dat is nog eens een duidelijk onderbouwde mening :/

En met je andere punt (wat hierboven ook al is besproken) ben ik het ook niet eens: bij bijvoorbeeld de foto van het ongeluk (Just_I) wordt er helemaal niets 'geforceerd' maar juist geaccentueerd :)

-

• Mercarra
SysRq schreef op 09 augustus 2004 @ 16:10:
[...]

Kijk, dat is nog eens een duidelijk onderbouwde mening :/

En met je andere punt (wat hierboven ook al is besproken) ben ik het ook niet eens: bij bijvoorbeeld de foto van het ongeluk (Just_I) wordt er helemaal niets 'geforceerd' maar juist geaccentueerd :)
Excuses voor mijn niet onderbouwde mening. Ik doe een poging.

Ik vind dat een foto aan het thema voldoet, als iemand die niet op de hoogte is van het thema bij het bekijken van een ingezonden foto denkt:"Wat een mooie rode en gele kleuren in deze plaat!"

Bij de plaat van de legomannetjes zal iemand denken: "Wat gebeurd er in deze scene? / Waarom is de kleur weg, maar niet bij dat ene poppetje?"

Het rood/geel effect is dus eigenlijk weg, er is geen verbazing over prachtige kleuren oid.

Ik vind desaturatie van bijna de hele plaat ook geen 'accentueren'. Ook snap ik de plaat niet, waarom is dat ene mannetje in kleur?

Nog 1 puntje dan.

Een paprika is rood, een trein is geel. Een zonsondergang kent bepaalde kleuren, en sommige bloemen zijn altijd rood en geel. Een legomannetje is ook een legomannetje als deze blauw of groen is. Rood en geel hebben dus eigenlijk niets te maken met het onderwerp.
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 14:46:
Hmm, dat was mij nog niet eens opgevallen. Tja eigen foto's bekijk je natuurlijk door een roze bril. Lastig lastig lastig :)

OK, ik heb nog een nieuwe crop gemaakt, misschien dat dit beeld wat rustiger is vergeleken met die andere omdat die horizontale lijnen van de lantaarnpaal en de regenpijpen weg zijn.

[afbeelding]
Mooie plaat! Erg jammer dat je het niet hebt getroffen met de achtergrond. Stel je voor dat een betonnen muur als achtergrond had gehad:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/IMG_1164.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Mercarra op 09-08-2004 16:37 ]

• SysRq
mercarra schreef op 09 augustus 2004 @ 16:30:
[...]
Het rood/geel effect is dus eigenlijk weg, er is geen verbazing over prachtige kleuren oid.

Ik vind desaturatie van bijna de hele plaat ook geen 'accentueren'. Ook snap ik de plaat niet, waarom is dat ene mannetje in kleur?
Daar heb je wel een punt ja :) Die foto erboven spreek meer tot de verbeelding. (=persoonlijke mening! ;) )
Nog 1 puntje dan.

Een paprika is rood, een trein is geel. Een zonsondergang kent bepaalde kleuren, en sommige bloemen zijn altijd rood en geel. Een legomannetje is ook een legomannetje als deze blauw of groen is. Rood en geel hebben dus eigenlijk niets te maken met het onderwerp.
Voor mij hoeven de kleuren niet 'vast' aan het onderwerp te zitten. :) Het gaat juist om de kleuren, die moeten er uit springen, niet het onderwerp. Als de kleuren gerelateerd zijn aan het onderwerp kan leuk/mooi zijn, maar het _hoeft_ niet. (zie de foto van die auto/zone :)

-

Verwijderd

[...]

Mooie plaat! Erg jammer dat je het niet hebt getroffen met de achtergrond. Stel je voor dat een betonnen muur als achtergrond had gehad:

[afbeelding]
Merci! Hahah, dat met die muur maakt het beeld ook een stuk rustiger inderdaad. Helaas kon ik niet even een muurtje metselen voor de foto. ;) Bovendien is de auto nu weg en staat d'r allemaal andere (geen rode) voor in de plaats.

Zelf zit ik toch weer te twijfelen of ik de erger gecropte versie toch niet een beetje te veel heb gecropt. De verticale lijnen zijn nu wel een stuk minder, maar de dieptewerking ook :/ Bah, als het buiten niet zo vervloekte heet was, ging ik gewoon nog eens op pad om te kijken of ik niet iets leuks kon vinden.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Toch maar even mijn redenen geven voor het aanpassen van mijn foto. Misschien dat mercarra de foto dan beter begrijpt of kan waarderen.
[...]

Bij de plaat van de legomannetjes zal iemand denken: "Wat gebeurd er in deze scene?
Dat mag je zelf verzinnen. Daarom kan het je boeien om ndaar de foto te kijen ; Wat is daar gebeurd ??
Waarom is de kleur weg, maar niet bij dat ene poppetje?"
Om de rood en gele kleuren van dat poppetje te accenturen en vooral om juist de aandacht te trekken naar dat liggende poppetje. (Het origineel zat heel veel rood en geel in waardoor er naar mijn menig niet echt een rustpunt in de foto zat).
Dat is dus jouw eigen mening, respecteer ik. Maar ikzelf vind dat de kleuren er nu meer uit springen.
Zoals ik al zei om de aandacht naar dat poppetje te trekken.
Nog 1 puntje dan.

So true O-) (overigens is er niks gebeurd met de kleuren van het 'gekleurde' mannetje hoor ;) ).

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phoehoe, ik heb eindelijk foto's gemaakt.

Ik zal zo straks een overzichtje *uhm* posten *hoop ik* want ik heb uit 135 foto's 19 stuks gekozen die ik nog wil croppen, en dat is nog steeds een beetje veel om in mn eentje mee te doen aan de contest :+

Mijn moeders foto moet nog komen. Na een uur in de warme namiddagzon schieten is mijn camera nogal oververhit :? en was de batterij leeg (ach, sinds CZ al niet meer opgeladen).
Zij heeft een vrij simpel onderwerp, maar ja... ik kan haar misschien nog aanzetten tot iets anders, want ze heeft nu een rood-gele toren van emmertjes en bakjes en dat is wel origineel maar aangezien ze nauwelijks kan fotograferen wordt ze denk ik direct uitgeschreven :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Geforceerde foto's? Twee foto's samenvoegen om tot een rood/geel resultaat te komen wel misschien ja, maar ik vind mijn foto persoonlijk gewoon mooier uitkomen met een greyscale achtergrond. Maar goed, hierbij dan ook het gevraagde origineel. Volgens mij hoef ik mijn foto ook niet te verdedigen - het is tenminste een serieuze poging. Ook hoef je niet verbaasd te zijn dat wanneer het thema 'opvallend aanwezig rood en geel' is, er ook naar 'gemaakte' oplossinge wordt gezocht. Rood-gele bloemetjes zijn er genoeg. Wel moet ik toegeven dat een rood en een geel kussen in een boom wel erg ver gezocht zijn.

In ieder geval hier het origineel van mijn foto. Klik voor de grote foto.
Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/origineel%20klein.jpg

De gesoepte
offtopic:
Volgens mij zijn er wat problemen bij de TU Twente Picserver (www.picserver.tk), waardoor bijvoorbeeld mijn inzending een gezellig rood kruisje kan opleveren. Als ik het merk zal ik m'n pics ergens anders hosten. Bij dezen dan ook de waarschuwing voor de anderen.

[ Voor 9% gewijzigd door daniel_ev op 10-08-2004 10:56 ]

Toch?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste