De Grote GoT FotoContest [Augustus '04]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
De Grote GOT FotoContest 24-de editie: Juli 2004

Namens mij welkom in dit topic :)
Zoals jullie zien is dit de 24e contest, dus vieren we deze maand ons 2-jarig jubileum :D

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitala fotografie.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.
Teveel soepen lijdt meestal wel tot afbreuk van de foto. Vergeet niet dat dit een foto-contest is en niet een Photoshop-contest!

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic.

Het wordt wel gedoogd wanneer je na het posten van een foto bruikbare tips leest en daarna evt. iets verandert, maar het is dus niet de bedoeling dat iedereen 20 foto's gaat posten :)

Brainstormen in dit topic kan uiteraard wel, maar houd er dan wel rekening mee dat anderen jouw idee kunnen gaan uitvoeren :Y)

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Als het voor jou belangrijk is dat de foto speciaal voor de contest is gemaakt, kun je bij het stemmen kijken naar de datum waarop de foto is gemaakt

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Zet ook de datum waarop je de foto hebt gemaakt bij de toelichting. Stemmers kunnen zo zelf bepalen of ze punten willen toereiken aan zogenaamde "archieffoto's". Wees eerlijk bij het vermelden van de datum. Vertrouwen is een belangrijk punt bij deze contest.

Je kunt je foto gedurende de maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is, natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

En niet vals spelen met stemmen, want dan is de lol er snel af ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
De winnaar van juli was Spacy. Dit is zijn thema voor deze maand:
Rood en Geel

In de foto moeten deze 2 kleuren er uit knallen.

Het liefst natuurlijk origineel zo genomen, dus het is niet de bedoeling dat met PS kleuren compleet veranderd worden ;)
Succes iedereen!

En bij voorbaat zeg ik nogmaals: Eerst nadenken en goed uitvoeren, daarna pas posten in dit topic. Het moeten niet persé definitieve versie zijn, maar er moet wel eerst goed over nagedacht zijn. Willekeurige foto's posten om te vragen of die in de smaak vallen is dus niet de bedoeling. Dankjewel :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat kan veel kanten op... ik heb in ieder geval al een paar ideeën. Ik ben alleen bang dat vele anderen dezelfde ideeën willen gaan uitwerken.

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 01-08-2004 13:00 ]

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

n00bs schreef op 01 augustus 2004 @ 12:59:
Dat kan veel kanten op... ik heb in ieder geval al een paar ideeën. Ik ben alleen bang dat vele anderen dezelfde ideeën willen gaan uitwerken.
Denk ook dat veel met dezelfde kleuren aan de slag gaan :+

Apart thema....

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

OEI OEI een moeilijke onderwerp.....heb geen idee hoe ik moet maken... :? Trouwens ik begrijp niet helemaal wat je met Rood en Geel bedoel.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

In Turkije gemaakt dit jaar. Rood en geel zijn hier aanwezig in een rustieke manier...

Misschien plaats ik ook nog wel een zonsondergang... :?

Afbeeldingslocatie: http://www.ramses.cistron.nl/fotocontestaug1.JPG

Gadgets FTW!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
Ursamajor schreef op 01 augustus 2004 @ 23:29:
In Turkije gemaakt dit jaar. Rood en geel zijn hier aanwezig in een rustieke manier...

[afbeelding]
Rood en Geel
Niet dat ik vind dat er geen plaats voor originaliteit is.. iets compleet anders wat toch rood en geel uitstraald zou ik zeker kunnen waarderen, maar bij deze foto vind ik dat absoluut niet het geval...

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ursamajor schreef op 01 augustus 2004 @ 23:29:

[afbeelding]
Mooooody schreef op 01 augustus 2004 @ 11:50:
De winnaar van juli was Spacy. Dit is zijn thema voor deze maand:

[...]

Succes iedereen!

En bij voorbaat zeg ik nogmaals: Eerst nadenken en goed uitvoeren, daarna pas posten in dit topic. Het moeten niet persé definitieve versie zijn, maar er moet wel eerst goed over nagedacht zijn. Willekeurige foto's posten om te vragen of die in de smaak vallen is dus niet de bedoeling. Dankjewel :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk :) Ik ga ook eens met mezelf brainstormen :P

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Oke ik had hem al overijverig in het vorige topic gestopt... Maar hij hoort natuurlijk hier.....

Mijn nieuwe post:

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/0/0/680.jpg

Rubik's Cube:

't heeft even wat tijd gekost om verschillende belichtingen en richtingen uit te proberen, maar knallend rood en geel komt er wel in naar voren, dacht ik zo :+

De foto is alleen wat gecropped t.b.v. de compositie, zodat de 'zwaarder wegende' rode kleur meer witte ruimte naast zich heeft en de 'lichtere' gele juist minder ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Doineann op 02-08-2004 00:44 . Reden: ff wat uitleg erbij ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TheGathering schreef op 02 augustus 2004 @ 00:19:
Oke ik had hem al overijverig in het vorige topic gestopt... Maar hij hoort natuurlijk hier.....

Mijn nieuwe post:

[afbeelding]

Rubik's Cube:

't heeft even wat tijd gekost om verschillende belichtingen en richtingen uit te proberen, maar knallend rood en geel komt er wel in naar voren, dacht ik zo :+

De foto is alleen wat gecropped t.b.v. de compositie, zodat de 'zwaarder wegende' rode kleur meer witte ruimte naast zich heeft en de 'lichtere' gele juist minder ;)
Vind hem zo al vet maar té simpel! Probeer nog iets te spelen met belichting / achtergrond / extra onderdelen in de scene...

offtopic:
Spacey? Heb jij de foto van vorige contest voor me op high res? Vind het wel mooi background materiaal!! Mail dan maar naar: ik at ebayzo dot nl

[ Voor 16% gewijzigd door Ebayzo op 02-08-2004 08:19 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

@Ursamajor: vind het niks, te makkelijk en de kleuren rood en geel zijn hier heel ver te zoeken het is meer beige en bruin.

@TheGathering: te simpel en te veel gePS-t

• awarnach
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 13:32

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 09:23:
@TheGathering: te simpel en te veel gePS-t
Hoezo denk je dat hij er veel aan gePS-t heeft? Zo'n foto kun je toch schieten zonder te PS-en? Hij gaf toch ook aan alleen de foto te hebben gecropt? Waarom dan deze reactie?

Awarnach | event photographer

Verwijderd

ik moet toegeven dat het mijn eerste indruk ook was.. die gele en rode vierkantjes lopen namelijk niet helemaal symetrisch met de kubus mee...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 11:51:
die gele en rode vierkantjes lopen namelijk niet helemaal symetrisch met de kubus mee...
offtopic:
Nee, vind je het gek...dat zijn stickers die op zo'n kubus geplakt zitten, die kunnen dus scheef zitten :+

Die foto kan best zo gemaakt zijn zonder nabewerkingen, gewoon een kwestie van de juiste achter/ondergrond en belichting kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door koraks op 02-08-2004 12:10 ]

• Doineann
Ik kan jullie verzekeren dat er alleen gecropped is en en de kubus wat verplaatst is t.b.v. compositie!

Het is een kwestie van de kubus in een goed witte ondergrond/achtergrond plaatsen. Verder de white-balance handmatig in te stellen op de witte achtergrond (de gebruikte lichtbron had een gele tint, maar die white balance heeft het goed gecorrigeerd :)). Daarna is het veel spelen met lichtinval en plaatsen van de camera om schaduwen nagenoeg te elimineren. Vervolgens in manuale stand een grote scherptediepte instellen (diafragma F8.0). Ik vond een kleine scherptediepte waarbij de kubus van achteren onscherp wordt minder mooi). Vervolgens spelen met de sluitertijd totdat de kubus op de foto net overbelicht begint te raken (de witte achtergrond en de eventuele schaduwen daarin zijn dan al overbelicht!!! ;))...

Ik heb ook nog met spiegels zitten rommelen, maar de foto's die dat opleverde vond ik niet beter (je begint dat bijv de andere kleuren te zien door de 'dikte' van de spiegel..)

Iemand anders nog ideeen :?

Al met al toch nog niet zo simpel als het lijkt... Alhoewel ik van te voren ook dacht dat het een simpel zou zijn.

Noem het simpel of niet, ik vindt dat de foto het topic aardig omvat... en die 'simpelheid' vind ik juist de kracht van de foto... :P... (er staat overigens nergens dat simpele 'ideen' niet mogen, toch?...)

B.T.W. Die stickers zitten er inderdaad nogal scheef opgeplakt :(... En dat heb ik bewust niet weg gesoept...

en...

toch ook weer een klus als je het al jaren niet meer hebt gedaan: de kubus moest van tevoren ook nog ff 'opgelost' worden :X :)

• Xtuv
Ik vind het een prima foto, ik zou er nog wel wat aan soepen.. namelijk dat beetje blauw wat je onder het geel nog ziet :)

Verwijderd

Er is wel degelijk aan sjopt ik zie het.
Tsjek die randjes van wit naar lichtgeel bij de kubus, no way dat je dit bereikt door enkel over te belichten. Het is ook niet een stukje schaduw, want die ligt de andere kant op.
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.oorthuis2/680.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 15:38 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15

YellowCube

Wait...what?

hmmm...en dat leidt jij af uit een jpg formaat?
Gecomprimeerd en wel.
De kleurovergang van het rode naar het zwarte is ook niet om over naar huis te schrijven. Ook het gevolg van compressie.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Doineann
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:38:
Er is wel degelijk aan sjopt ik zie het.
Tsjek die randjes van wit naar lichtgeel bij de kubus, no way dat je dit bereikt door enkel over te belichten. Het is ook niet een stukje schaduw, want die ligt de andere kant op.
[afbeelding]
Ik geef toch ook toe dat ik de kubus 'verplaatst' heb t.b.v. de compositie, maar dat had ik kennelijk beter niet met de 'magic wand' tool kunnen doen begrijp ik... er zijn hier mensen die dat direct 'spotten' B)

:o Ok.. stom.. ik zie dat ik idd ook vergeten ben te vermelden dat ik een paar 'rode' vlekjes op een geel stickertje idd weggesoept hebt... |:(

Bij deze dan voor alle 'twijfelaars', hieronder de originele foto! Check desnoods ook nog ff de Exif info en je zult zien dat er geen Fotoshop staat (en ja, er zullen vast wel progjes zijn die dat kunnen verwijderen... maar die heb ik niet gebruikt!). You'll have to take my word for it... ;) O-)

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/1146/IMG_0204.jpg
(clickable)

Naar mijn mening heeft mijn gesoep niets afgedaan aan het origineel! En er staat overigens nergens dat je niet mag soepen.

Nu ben ik het beu m'n foto te moeten verdedigen :(... suit yourself, if you do not believe me...

[ Voor 13% gewijzigd door Doineann op 02-08-2004 16:36 . Reden: typos ]

• Xtuv
Lekker boeind of er aan gesoept is :|
Ik word het ook een beetje zat hier... het lijkt hier op got wel een schande op een beetje te fotoshoppen, terwijl ik dat bij de meeste foto's noodzaak vind, als je je fotorolletje wegbrengt word daar ook nog behoorlijk wat aan nabewerking gedaan hoor.

Tsja een compositie veranderen is wel wat meer dan wat levels/contrast aanpassen, maar alsof dat boeiend is op een witte achtergrond, wat als hij nou de foto opgenieuw gemaakt had in een superstudio waar je niet zo moeilijk hoeft te doen met licht en de compositie wel in één keer goed was.. met hetzelfde resultaat. Het gaat gewoon om het eindproduct, hoe je het maakt zal mij een zorg zijn..

Verwijderd

Zooo de sfeer zit er al goed in merk ik :+

Ik vind de kubusfoto erg orgineel en past uiteraard perfect in t thema. Super trouwens om zo snel al met een foto te komen (ps of geen ps)

Ben redelijk nieuw hier en wilde ook wat gaan proberen voor deze contest..........eerst maar even sfeer proeven.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

E-Rick

I love it :7

ik ben ook even aan het stoeien geweest met iets rood/geels en dit is vorlopig het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io9709063/img/tweakers/momothumb.jpg

datum: 15 minuten geleden
Zo uit de camera, vivid instelling.

Choose life

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ga het ditmaal ook maar eens proberen, heb al wel eerder de contests bekeken :)

ik doe (waarschijnlijk) mee met deze foto:
Afbeelding

Klik hier voor 1632x1224
Klik hier voor 1024x768
Klik hier voor 800x600

Instellingen van mijn Sony DSC-P8 voor deze foto:
kleurvoorstelling: sRGB
Focuslengte: 6mm
F: F/2,8
Belichtingstijd: 1/3 sec
ISO: 100

Gemaakt op: 02-08-04 16:28

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Goeie grutten, da's net als het opnoemen van de ingedienten van een euroshopper kroket.

1) Foto is ZWAAR gecomprimeerd
2) Foto is niet in focus
3) Foto is waarschijnlijk ook bewogen (1/3 s)

Vertel me niet dat dit het origineel was... een P8 kan veel betere foto's maken dan dit.

Alors.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
heb er nix aan gedaan de foto met de resolutie 1632x1224 is helemaal origineel
heb iso waarde met de hand ingesteld, maybe auto laten doen?
heb de foto gemaakt met de geprogrammeerde functie, bijna alles stond hierbij op standaard of auto

Edit:
nog maar wat geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GoT/GoT_R_G_Contest/600x450/DSC03040.jpg

Klik hier voor 1632x1224

[ Voor 31% gewijzigd door RubenJ op 02-08-2004 18:54 ]

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-02 23:09

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/bloem1.jpg

Een foto van een roos.
Heb de foto ongeveer 2 maanden geleden gemaakt met mijn (antieke) Sony DSC-P1
Foto is iets gecropt, en waarom kun je zien op de originele foto.
Instellingen allemaal op auto, en uiteraard op macro stand. :P

Hier het Origineel.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

Best grappig onderwerp. Overal kom je rood een geel tegen behalve als je er naar op zoek bent. Toen kwam ik op het idee om eens met UltraMon te gaan spelen. Dit gebruik ik al een tijden voor mijn dual-screen-opstelling :9. Na wat zoeken vond ik de optie om de achtergronden van de schermen onafhankelijk van elkaar in te stellen en wel in de kleuren van deze contest natuurlijk.

Die kleuren lijken me duidelijk, de context is natuurlijk mijn geliefde werkplekkie ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/amsoldaat/bmp/screen/PICT0335d.jpg

CameraMinolta F300
F4,5
Sluitertijd1/4 sec.
Reso orgineel2560x1920
Paint Shop prokleine kleurcorrectie
MS Office Picture ManagerResize to 640x480

Barst maar los!

Succes iedereen, maak er wat moois van (hoeven we over het algemeen niet echt over te klagen, maar toch).

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Duivenseboy schreef op 02 augustus 2004 @ 18:44:
heb er nix aan gedaan de foto met de resolutie 1632x1224 is helemaal origineel
heb iso waarde met de hand ingesteld, maybe auto laten doen?
heb de foto gemaakt met de geprogrammeerde functie, bijna alles stond hierbij op standaard of auto

Edit:
nog maar wat geprobeerd
[afbeelding]

Klik hier voor 1632x1224
Misschien wat met de witbalans spelen? De foto ziet er nogal geelig uit...

Gadgets FTW!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

mjah, ik zat te denken aan iets in deze richting, 2x hetzelfde model, 1 grote, 1 kleinere, rood en geel

http://www.woestweb.com/test.JPG

ga het nog uitwerken morgen

[ Voor 11% gewijzigd door woest85 op 02-08-2004 21:35 ]

[Signature]

• Xtuv
woest85 schreef op 02 augustus 2004 @ 21:35:
mjah, ik zat te denken aan iets in deze richting, 2x hetzelfde model, 1 grote, 1 kleinere, rood en geel

http://www.woestweb.com/test.JPG

ga het nog uitwerken morgen
misschien op straat proberen? laten lijken alsof ze echt op een racebaan staan ofzo, kan wel leuk worden denk ik :)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/22TW.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Montana op 02-08-2004 22:20 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Kleine week terug zat ik buiten, camera lag op tafel en dit blik stond ervoor. Mooi weer en een lekker biertje! ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/belmirasanora/klein.jpg

[Grote plaat]

EOS Digital Rebel, rechtstreeks uit de camera.

[ Voor 88% gewijzigd door Patten op 02-08-2004 23:29 ]

Carpe Diem

Verwijderd

ik ga ook meedoen mits ik op tijd mijn camera binnen heb .. ( 1.5 week nog waarschijnlijk)

ben nog op zoek naar 2 dames ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 09:25:
ik ga ook meedoen mits ik op tijd mijn camera binnen heb .. ( 1.5 week nog waarschijnlijk)

ben nog op zoek naar 2 dames ;)
* Stereotomy haalt de rode en gele topless bikini tevoorschijn :Y)

Alors.

Verwijderd

Ik zie hier tot nu toe alleen nog maar foto's met daarop het thema, maar nou niet echt leuk om naar te kijken. Het thema is wel aanwezig, maar daar is alles meegezegd. Neem die foto van E-rick: Wat is daar nou zo bijzonder aan??? de flits reflecteert ook nog eens in de sticker en de 8tergrond stoort me mateloos.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik weet in ieder geval wel waarvan ik een fototje neem:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/geuze/mc.jpg

:Y)
Nu er nog even ééntje opzoeken. :)

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 09:39:
Ik zie hier tot nu toe alleen nog maar foto's met daarop het thema, maar nou niet echt leuk om naar te kijken. Het thema is wel aanwezig, maar daar is alles meegezegd.
Helemaal mee eens. De meeste gepost foto's zijn niet echt van hoge kwaliteit. Er moet wel wat meer aan de artistieke kant van de contest gedacht worden. Ik ga binnenkort zelf ook maar eens een inzending doen. Misschien kan ik het niveau wat opkrikken :*) Ahum...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:07 ]

Verwijderd

Dubbelpost |:(

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:07 ]

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Xtuv schreef op 02 augustus 2004 @ 22:13:
[...]

misschien op straat proberen? laten lijken alsof ze echt op een racebaan staan ofzo, kan wel leuk worden denk ik :)
of mss zo? compleet zwarte achtergrond (zwarte stoel)

http://www.woestweb.com/test2.JPG
http://www.woestweb.com/test3.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door woest85 op 03-08-2004 11:46 ]

[Signature]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Inderdaad de geposte foto's zijn in mijn ogen TE simpel en TE slecht uitgewerkt. Maar iedereen is vrij mee te doen met zijn/haar ingezonden foto

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 09:39:
Ik zie hier tot nu toe alleen nog maar foto's met daarop het thema, maar nou niet echt leuk om naar te kijken. Het thema is wel aanwezig, maar daar is alles meegezegd. Neem die foto van E-rick: Wat is daar nou zo bijzonder aan??? de flits reflecteert ook nog eens in de sticker en de 8tergrond stoort me mateloos.
uuuh flits :? :? Dat is refelctie van het licht dat van buiten komt. Als je even naar de EXIF had gekeken had je kunnen zien dat deze foto zonder flits is genomen.
En zoals ik al zei, dit was vooral om te proberen. Ik ben er zelf ook nog lang niet tevreden over, dit was de beste van een serie van 20 foto's. Het is in ieder geval niet de definitieve foto.
Misschien doe ik wel mee met een totaal andere foto. De maand is nog jong :)

Choose life

Verwijderd

Deze foto heb ik afgelopen zaterdag op het Zomercarnaval gemaakt met mijn A-75. Ik kan absoluut nog niet nabewerken, dus de foto is alleen gecropt en de achtergrond is iets waziger.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jemado/carnaval001.jpg

Sluitertijd 1/160
Diafragma F8.0

Origineel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 12:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 12:45:
Deze foto heb ik afgelopen zaterdag op het Zomercarnaval gemaakt met mijn A-75. Ik kan absoluut nog niet nabewerken, dus de foto is alleen gecropt en de achtergrond is iets waziger.

[afbeelding]

Sluitertijd 1/160
Diafragma F8.0

Origineel
Bewerk dan wel de hele achtergrond. Nu zijn de tegeltjes bovenin nog 'scherp' en de rest niet.

Verwijderd

n00bs schreef op 03 augustus 2004 @ 11:36:
Inderdaad de geposte foto's zijn in mijn ogen TE simpel en TE slecht uitgewerkt. Maar iedereen is vrij mee te doen met zijn/haar ingezonden foto
Het is ook wel lastig om wat te bedenken bij 'rood en geel' wat niet een foto van een rood en geel voorwerp is... Helaas is de creativiteit bij deze contests over 't algemeen niet zo aanwezig en scoren moeilijke onderwerpen aan de ene kant wel mooiere foto's, maar ook beduidend minder in aantal. Dit is een 'makkelijk' onderwerp dus ga je heel veel simpele inzendingen krijgen.

Ik ga wel weer mee doen deze maand... nu nog even wat leuks verzinnen...

• sOid
  • Niet online
* sOid heeft ook een grappig idee :P

Ga ik zo maar ff uitwerken... Tis opzich wel een leuk thema maar wel erg moeilijk :X

Verwijderd

Bewerk dan wel de hele achtergrond. Nu zijn de tegeltjes bovenin nog 'scherp' en de rest niet.
Hoe bedoel je? >:)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:09 ]

• sOid
  • Niet online
Zow, mijn voorlopige (eerste) idee :)
C&C is welkom, graag zelfs :D

Klikbaarbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~berk0253/got/boom_klein.jpg

edit: ff resize

[ Voor 11% gewijzigd door sOid op 03-08-2004 13:15 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja... ik heb het vermoeden dat men dit hele topic gaat vervuilen met "probeersels" (wat niet echt de bedoeling is).

sOidivUs>
Ik vind het persoonlijk niets. Ik heb geen idee wat deze foto moet symboliseren... als dat al uberhaupt het geval is :? Daarnaast vind ik de manier van belichten ook niet mooi...
Dus tja...

Voor de rest is er nog geen enkele foto voorbij gekomen dat ik mooi of goed uitgewerkt vind (maarja dat is mijn mening...)

• sOid
  • Niet online
:P Nee, ik ben ook gewoon een beetje in een melige bui :P Maar ik heb mn camera ook nog niet zo lang dus ik weet nog niet precies wat de beste instellingen zijn enzo. Het symboliseerd eigenlijk de rust in de natuur... (natuur = boom, rust zijn de kussens) Het is wel een beetje vergezocht, dat weet ik :) Maar ik vond t wel n grappig idee eigenlijk...

Ben inderdaad ook bang dat er deze maand ongeveer alleen maar probeerseltjes komen... Heb verder ook nog niks gezien van 'wow', dat bedoelde ik ook met dat het een moeilijk onderwerp is.

Manier van belichten heb ik helaas nauwelijks invloed op, kan hem wel wat fotosjoppen maar daar houd het ook mee op aangezien de zon de enige lichtbron is...

edit:

WTF doen die blauwe randjes daar :(

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 03-08-2004 13:27 ]

• Mooody
n00bs schreef op 03 augustus 2004 @ 13:19:
Tja... ik heb het vermoeden dat men dit hele topic gaat vervuilen met "probeersels" (wat niet echt de bedoeling is)
Precies!

Zoals elke maand en ook vermeld in de eerste post: alleen uitgewerkte ideeën in dit topic die je vrijwel zeker wilt gaan inzenden voor de contest.
Als iedereen al zijn ideeën gaat uitwerken in dit topic wordt het erg onoverzichtelijk en meer een slow-chat-topic.

Bedankt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 03-08-2004 14:09 ]

Verwijderd

/me doet ook eens een gooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/random_images/got/IMG_1030_kl.JPG
1.) Een stel bloemekes. Clickety → groot plaatje.

//Edit: datum van opname: 3 augustus 2004

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 19:14 . Reden: /me was datum vergeten erbij te zetten ]

Verwijderd

ik heb wel wat ideetjes, maar bij allen is de essentiele vraag, moeten allebei de kleuren er ook daadwerkelijk inzitten ?

Als je bijvoorbeeld een banaan rood schildert, met als titel; Where's the yellow gone. Mag dat ?

Ik heb namelijk een ideetje waarbij de ene kleur de andere ompliceert. (ja en nu mogen jullie gokken wat dat is :P begint met de v en eindit op bal).

Jammer dat carnaval hier in den bosch voorbij is, anders is er genoeg rood en geel te fotograferen :P.

ennem is het fotograferen van iets oranjes toegestaan ?

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 18:56:
ik heb wel wat ideetjes, maar bij allen is de essentiele vraag, moeten allebei de kleuren er ook daadwerkelijk inzitten ?

Als je bijvoorbeeld een banaan rood schildert, met als titel; Where's the yellow gone. Mag dat ?
Volgens mij mag alles wel zo'n beetje, maar misschien moet je zelf even bedenken of het past binnen het thema. Ik kan me voorstellen dat er composities denkbaar zijn die niet beide kleuren hebben maar toch binnen het thema passen. Ik zou alleen wel erg uitkijken dat je foto niet te vergezocht wordt...
Ik heb namelijk een ideetje waarbij de ene kleur de andere ompliceert.
Mja, ik heb toch even het woordenboek erbij gepakt, maar 'ompliceren' staat er bij mij niet echt in. Bedoel je misschien 'complementeren'?
Jammer dat carnaval hier in den bosch voorbij is, anders is er genoeg rood en geel te fotograferen :P.
Wat nou 'Den Bosch'? Oeteldonk heet dat :P

Verwijderd

Mja, ik heb toch even het woordenboek erbij gepakt, maar 'ompliceren' staat er bij mij niet echt in. Bedoel je misschien 'complementeren'?
Sorry, ik bedoel impliceert

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat maakt het eigenlijk uit als mensen een probeersel op GOT zetten? Dat maakt deze topic alleenmaar levendiger, leer je van opmerkingen van anderen en tis nog welleens leuk om naar te kijken en soms krijg je er ook nog inspiratie door.

Gadgets FTW!

• 2bme
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Ik heb namelijk een ideetje waarbij de ene kleur de andere ompliceert. (ja en nu mogen jullie gokken wat dat is :P begint met de v en eindit op bal).

ennem is het fotograferen van iets oranjes toegestaan ?
Is dit een raadsel? en wat is de hoofdprijs? Ik denk dat hij gaat voor een oranje voetbal, omdat oranje zowel rood als geel bevat :P
Zat zelf ook al te spelen met een oranje gedachte hier ;)

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

mAdRaZ0r schreef op 03 augustus 2004 @ 23:17:
[...]

Is dit een raadsel? en wat is de hoofdprijs? Ik denk dat hij gaat voor een oranje voetbal, omdat oranje zowel rood als geel bevat :P
Het gaat juist om de kleuren rood en geel apart.. niet om een mix hiervan (lees oranje) lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:30 ]

Verwijderd

mAdRaZ0r schreef op 03 augustus 2004 @ 23:17:
[...]

Nee het is geen raadsel omdat ik dacht dat jullie juist zo door zouden hebben wat mijn idee was. Niet het oranje voetbal maar het aspect van de kaarten. Rood kan 2 x geel impliceren, en dat kun je best duidelijk maken op een foto met bijv. een sequence.

Verwijderd

E-Rick schreef op 03 augustus 2004 @ 11:52:
[...]

uuuh flits :? :? Dat is refelctie van het licht dat van buiten komt. Als je even naar de EXIF had gekeken had je kunnen zien dat deze foto zonder flits is genomen.
En zoals ik al zei, dit was vooral om te proberen. Ik ben er zelf ook nog lang niet tevreden over, dit was de beste van een serie van 20 foto's. Het is in ieder geval niet de definitieve foto.
Misschien doe ik wel mee met een totaal andere foto. De maand is nog jong :)
Ik ga hier niet van elke foto de exif bekijken, bovendien in de meeste gevallen zit de exif er niet bij dus dat is geen excuus. Het maakt niet uit of het een flits was of licht van buiten het stoort en bevordert niet de foto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 12:54:
[...]

Het is ook wel lastig om wat te bedenken bij 'rood en geel' wat niet een foto van een rood en geel voorwerp is... Helaas is de creativiteit bij deze contests over 't algemeen niet zo aanwezig en scoren moeilijke onderwerpen aan de ene kant wel mooiere foto's, maar ook beduidend minder in aantal. Dit is een 'makkelijk' onderwerp dus ga je heel veel simpele inzendingen krijgen.

Ik ga wel weer mee doen deze maand... nu nog even wat leuks verzinnen...
Dat vind ik geen excuus om nou maar een zomaar foto te plaatsen als je nix weet te verzinnen dat je ook nog mooi kan fotograferen doe je niet mee.
Dit is geen normaal engels. het is: where's the yellow one of where has gone the yellow one.
Ursamajor schreef op 03 augustus 2004 @ 19:44:
Wat maakt het eigenlijk uit als mensen een probeersel op GOT zetten? Dat maakt deze topic alleenmaar levendiger, leer je van opmerkingen van anderen en tis nog welleens leuk om naar te kijken en soms krijg je er ook nog inspiratie door.
Het is een fotografie forum geen "ik heb niks te doen dus ik post maar wat" forum. Dus alleen posten wat je daadwerkelijk gaat inzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:17:
Dit is geen normaal engels. het is: where's the yellow one of where has gone the yellow one.
Where has gone the yellow one? Speak you do like Yoda.

Volgens mij bedoelde N.i.c.k. “Waar is het geel heen?” De engelse versie is dan wel degelijk “Where has the yellow [colour] gone?”

Maar ter zake: in de opdracht staat luid en duidelijk
Rood en Geel

Het liefst natuurlijk origineel zo genomen, dus het is niet de bedoeling dat met PS kleuren compleet veranderd worden.
Lijkt me weinig aan verbeelding over te laten, nietwaar? Dus geen grappen als oranje katten :Y) en rood geschilderde bananen :Y). Gewoon rood en geel in de foto laten voorkomen.

Verwijderd

Mod: mag deze verwijderd worden: http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/679.got.popup volgens mij is die gewoon verdwaald, ik zie hier het thema helemaal niet in en het is een gewone huis, tuin en keukenfoto dus misschien hard gezegd: weg ermee het vervuild de inzendpagina.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL wel lief poesje :)

Verwijderd

die heb ik hier in een topic zien staan zeker iemand die geen webspace had ofzo en hem daar maar ff dumpte

• nineball
  • Laatst online: 11:14
Deze heb ik met vooruitziende blik gemaakt op 28 juli 2004.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gneele/rg-klein.jpg

D70 met kitlens

• Coach4All
  • Laatst online: 15:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Stereotomy schreef op 03 augustus 2004 @ 09:38:
[...]

* Stereotomy haalt de rode en gele topless bikini tevoorschijn :Y)
Noemen ze de topless variant niet een monokini :? ( of gewoon zwembroek :o )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• enira
  • Laatst online: 17:06
best zonde, ik heb ook wat ideetjes, maar me ouders hebben digicam mee...

op vakantie... :X

Twitch: Phyloni1

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:17:

Het is een fotografie forum geen "ik heb niks te doen dus ik post maar wat" forum. Dus alleen posten wat je daadwerkelijk gaat inzenden.
Daar verschillen we van mening. Ik zie ook foto's voorbij komen waar mensen iets geprobeerd hebben. Qua smaak valt daar over te twisten en dat is het leerzame ervan. Als je nou er niets van leert, heeft het geen zin om een zooi foto's te plaatsen.
En als dit een fotografieforum is, mag je hier best proefmateriaal plaatsen. Anders zou je alleen de Fotocontest site hebben....

Daar wou ik het bij laten.

Gadgets FTW!

Verwijderd

ik vind sOidivUs foto tot nu toe de mooiste foto die langs is gekomen in deze topic.
Maar is best een lastig thema heb zelf nog niks gevonden :(

Verwijderd

Ursamajor schreef op 04 augustus 2004 @ 20:37:
[...]

Daar verschillen we van mening. Ik zie ook foto's voorbij komen waar mensen iets geprobeerd hebben. Qua smaak valt daar over te twisten en dat is het leerzame ervan. Als je nou er niets van leert, heeft het geen zin om een zooi foto's te plaatsen.
En als dit een fotografieforum is, mag je hier best proefmateriaal plaatsen. Anders zou je alleen de Fotocontest site hebben....

Daar wou ik het bij laten.
een qoute van het begin van dit topic:

Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic.

Het is dus niet de bedoeling om hier je foto te posten om te laten zien waar je mee bezig bent. Ik ben van mening dat de foto's die ik tot nu toe voorbij heb zien komen voldoen aan het thema, maar daarmee alles is gezegd, en deze foto's dus niet de contest gaan winnen en ik denk dat de posters dat wel in hun ged88 hadden.

Verwijderd

nm..delete if a Mod passes by..ik ga het eerst uitwerken

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 01:46 ]

Verwijderd

ik zat te denken aan zoiets

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwemarkt.net/files/tulpenveld.jpg

maar gezien het aantal bloemen dat is langsgekomen laat ik dit idee maar varen

back to the drawingboard...
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

een qoute van het begin van dit topic:

damn... 't is al laat... |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 02:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 02:51:

[afbeelding]

[...]

Kijk dit vind nou een leuke plaat die misschien wel een kasn zou maken, ik zou deze inzenden ondanks die andere bloemen, het is gewoon een totaal andere foto als die rozen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.walfredgeesink.nl/images/Photoshop/RoodGeel.jpg

Helaas zijn al veel bloemen langsgekomen maar ik wil het toch proberen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 20:54 ]

Verwijderd

jaja volgens mij begrijp jij het nog niet helemaal: Het thema is Rood en Geel en niet ik post maar wat leuks, omdat ik dat leuk vind. Ben jij toevallig ook de poster van die poezenfoto >:)

Ik d8 misschien verkeerde linkje maar die andere versies zijn pziez hetzelfde dus het was echt je bedoeling om dit in te sturen. Ik denk dat je -100 punten krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:14 ]

Verwijderd

ik denk mischien dat hij de verkeerde foto heeft gepost :P

Verwijderd

Nee dat denk ik niet want die andere versies zijn allemaal hetzelfde alleen groter lijkt mij niet dat je 6x dezelfde fout maakt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 02:51:

[afbeelding]

[...]

Nofi voor de anderen, maar dit is de eerste die ik de moeite waard vind. Nee ik heb zelf nog niks ingestuurd en nee waarschijnlijk zal ik dat ook niet gaan doen, maar dit is mijns inziens de eerste foto waarbij er leuk gebruik is gemaakt van de kleuren. Okay er kan gewerkt worden aan de vlakverdeling, waardoor je nog een betere foto zou krijgen, maar ik vind dit al een hele leuke poging. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op 05 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

Nofi voor de anderen, maar dit is de eerste die ik de moeite waard vind. Nee ik heb zelf nog niks ingestuurd en nee waarschijnlijk zal ik dat ook niet gaan doen, maar dit is mijns inziens de eerste foto waarbij er leuk gebruik is gemaakt van de kleuren. Okay er kan gewerkt worden aan de vlakverdeling, waardoor je nog een betere foto zou krijgen, maar ik vind dit al een hele leuke poging. :)
Idd vond ik nou ook, mensen iets meer moeite doen graag om het nivo hoog te houden.

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik heb ook een fototje gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Los174/foto.jpg

Tis rood én geel! 8)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 16:59

Beaves

Usque ad Finem

LED-Maniak schreef op 05 augustus 2004 @ 14:19:
Ik heb ook een fototje gemaakt :)

[afbeelding]

Tis rood én geel! 8)
|:( Erg knap hoor, ik ga meteen mijn rood-met-gele koffiemok op de foto zetten :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• LED-Maniak
  • Nu online
Beaves schreef op 05 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

|:( Erg knap hoor, ik ga meteen mijn rood-met-gele koffiemok op de foto zetten :X
Het was even ter inspiratie van wat er komen gaat... O-)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

*Opgezetfan vind dat het niveau nu ver beneden peil komt*

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Heb ook wel een idtje, zal het maar niet posten, ook te flauw voor woorden.
Van me werk een plante wortel; cel wallen gekleurd met een rood kleurstofje, in de cellen zit YFP (oftwel YELLOW fluorescent protein)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

'Komkommertijd' had achteraf gezien wel een goed thema geweest 8)7 :+

• Doineann
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:38:
*Opgezetfan vind dat het niveau nu ver beneden peil komt*
* TheGathering vind dat de grotendeels lullig getinte opmerkingen van Opgezetfan daar ook zeker niet aan bijdragen...* :r

en je icon lijk dit effect nog eens te versterken ;) :P

Je hebt op zich wel vaak gelijk, maar probeer eens iets genuanceerder en constructiever te zijn met je opmerkingen, man! Hier wordt niemand vrolijk zijn... Je kunt ons ook 'normaal' mededelen dat je vind dat sommige foto's hier wellicht niet thuishoren of van een niet al te hoogstaande kwaliteit zijn...

Heb jij eingelijk al een foto? Of heb jij hier als beroep een soort van afkraak-modje te zijn ;)

Anywee, kritiek: OKE!! Goed zelfs!! Maar het kan wat vriendelijker...

• Doineann
Jeronimo78 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:49:
Heb ook wel een idtje, zal het maar niet posten, ook te flauw voor woorden.
Van me werk een plante wortel; cel wallen gekleurd met een rood kleurstofje, in de cellen zit YFP (oftwel YELLOW fluorescent protein)
Klinkt eigenlijk wel geinig... ss weer eens wat anders... Als je er een mooie foto van kunt maken (waar rood en geel uit 'knallen' ;))... Ben wel benieuwd...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

TheGathering (en anderen) post ff normaal naar elkaar toe, of post niet. GoT is gewoon een forum, geen scheld-maar-raak plek. Respect voor andere gebruikers begint bij jezelf, en is hard nodig gezien verschillende reply's hier :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

TheGathering schreef op 05 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

* TheGathering vind dat de grotendeels lullig getinte opmerkingen van Opgezetfan daar ook zeker niet aan bijdragen...* :r

en je icon lijk dit effect nog eens te versterken ;) :P

Je hebt op zich wel vaak gelijk, maar probeer eens iets genuanceerder en constructiever te zijn met je opmerkingen, man! Hier wordt niemand vrolijk zijn... Je kunt ons ook 'normaal' mededelen dat je vind dat sommige foto's hier wellicht niet thuishoren of van een niet al te hoogstaande kwaliteit zijn...

Heb jij eingelijk al een foto? Of heb jij hier als beroep een soort van afkraak-modje te zijn ;)

Anywee, kritiek: OKE!! Goed zelfs!! Maar het kan wat vriendelijker...
Ik bedoel alleen maar dat hier gewoon maar wat foto's gepost worden. Er zitten er zelfs bij waar Rood en geel niet eens in zit.

En nee ik heb geen foto, omdat ik voor mezelf de lat erg hoog leg dus als ik niks leuks kan verzinnen of maken of heb gemaakt maar ik het niks vind dan doe ik niet mee. Ik kan ook wel een rood en een geel vel neerleggen en daar een foto van maken, maar dan doe ik dus net zo hard mee aan die nietsbetekenende foto's.

Sorry hoor maar ik vind dat als deze foto hier wordt geplaatst onder het motto Rood en Geel dat je dan dom bezig bent (sorry voor de uitspraak, maar zeg nou zelf het is zo)
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:54:
Afbeeldingslocatie: http://www.walfredgeesink.nl/images/fotobattle/roodgeel600.jpg

Helaas zijn al veel bloemen langsgekomen maar ik wil het toch proberen.

Andere versies zijn hier te bekijken:
WalfredGeesink.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 15:16 ]

• Doineann
Remy schreef op 05 augustus 2004 @ 15:04:
TheGathering (en anderen) post ff normaal naar elkaar toe, of post niet. GoT is gewoon een forum, geen scheld-maar-raak plek. Respect voor andere gebruikers begint bij jezelf, en is hard nodig gezien verschillende reply's hier :)
offtopic:
inmiddels offtopic: Precies dat bedoelde ik nu ook te zeggen... Alleen wordt IK er nu bij naam op aangesproken... maar goed... no hard feelings meant...

• Doineann
Je hebt ook wel gelijk v.w.b. de foto's! Oke misschien heeft WalfredGeesink wel een vertekend beeld van Rood en Geel ;) Maar dan hoef je mensen nog niet 'dom' te noemen, hooguit blind :+

No hard feelings... moest het alleen ff kwijt...

Laten we weer -ontopic- gaan: Wie heeft er nog een creatieve/leuke 'Rood en Geel' foto? Ik heb nog wel een idee, maar ik heb al een foto gepost... :|

[ Voor 20% gewijzigd door Doineann op 05-08-2004 15:30 ]

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Nah goed op aandringen dan :)

Een fotootje van een worteltje met CFP
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroelof/goth/cfp.jpg

En eentje waar het om ging met YFP
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroelof/goth/yfp.jpg

Korte uitleg wat er te zien is;
Een wortel van het model plantje A. thaliana (zandraket) met een marker die de QC cellen markeren d.m.v. een fluoricerend eiwit.
Foto's gemaakt m.b.v. confocale microscoop (merk is vlgns mij ZEISS)

Doe hier dus niet mee voor de contest :D

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Verwijderd

Volgens mij deed mijn foto wel aan de eisen van het thema Rood en Geel want die bloemen vooraan zijn als enige scherp, en daarom springen zij eruit.

Ik kan het ook fout hebben hoor, het is ook maar mijn eerste foto.

• Doineann
offtopic:
De genexpressies met betrekking tot de groeizone in kaart gebracht?

Jammer dat the YFP niet 'fel' genoeg is... Nu is geel een beetje te weinig vertegenwoordigd naar mijn smaak... Alhoewel de technisch/wetenschappelijke toepassing van Rood en Geel er wel erg leuk in terug komt :)... Misschien toch wel het meedingen waard?

offtopic:
Ben zelf ooit met GFP's bezig geweest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:32:
Volgens mij deed mijn foto wel aan de eisen van het thema Rood en Geel want die bloemen vooraan zijn als enige scherp, en daarom springen zij eruit.

Maar ik zie toch echt géén geel in die foto.. Bovendien moeten de kleuren er echt uit springen.. Misschien zou je dan het accent iets meer op die bloemen moeten leggen.. (zodat wij het geel ook kunnen zien??)

• Doineann

Het probleem is denk ik dat we de bloemen moeten zoeken (met name de gele) ;).
Oh en er zijn inderdaad nu al meer bloemen voorbij gekomen, en tja... Diegene die het eerst het idee 'bloem' hier post, heeft wat dat betreft de originaliteit te pakken...

Maar voel je vooral geroepen een betere poging tot een Rood-Geel foto uit te werken en in te sturen... ;)

Verwijderd

Ik heb nog eens goed gekeken en je gele en rode bloemetjes zijn aanweizg, maar heeeeeeeeeeeeel erg klein. Bovendien is er slecht gesoept.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Deze lijkt me ook wel aardig:

Afbeeldingslocatie: http://www.enter.nu/GoT/tulp_koe2.jpg

~~ meesterprutser ~~

• Mooody
Beste tot nu toe :Y)

Ik zou alleen de foto laten beginnen bij het rode en niet waar je het groen er ook bij ziet zitten.
Om het niet te langwerpig te maken, zou je een deel van de foto kunnen pakken, mits de kwaliteit dit toelaat.

[ Voor 85% gewijzigd door Mooody op 05-08-2004 18:59 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste