Plint schreef op 09 september 2004 @ 12:17:
[...]
Ahum...
Je kan tijdens 3d Orbit op rechtermuisknop klikken en perspective aanvinken. Dan staat i in perspectief, deze kan je naar de gewenste stand zetten.
Zo uit mijn hoofd tijdens perspective mode "Dview" typen --> hit enter.
Je kan ook camera punten instellen.
Kijk ff bij F1 in Autocad daar staat het goed uitgelegt.
Kijk, hier heb ik wat aan
Deze render is (uiteraard) al gemaakt in perspective mode, maar zoals al opgemerkt klopt de afstand nog steeds niet. In het bovenaanzicht is duidelijk te zien dat er ruim 2 meter tussen bank en buro zit, in de render lijkt het net alsof die burostoel er amper tussen past. Dview zit er interessant uit

ZipoBibrok5-108 schreef op 09 september 2004 @ 10:18:
Idd, dat is nou net de reden dat ik (thuis) in autocad teken en het daarna omzet in blender en op het werk zet ik autocad om in Inventor.
Autocad kan helemaal geen juist perspectief weergeven en de mogelijkheden van belichting, texturing e.d. zijn of niet aanwezig of zeeeer beperkt.
Mwoach, ik heb welliswaar nauwelijks ervaring met andere paketten (Worldcraft en een beetje MAX), maar AutoCAD bied naar mijn gevoel toch meer dan genoeg mogelijkheden tot aanpassing van textures:
Wat ik eerder een nadeel vind is dat solids editing niet echt lekker gaat, en ronde oppervlakken zijn eige
nlijk alleen goed te maken met extrude en revolve AFAIK, wat natuurlijk ook wel te verwachten valt van een programma dat inderdaad vooral voor architectuur bedoelt is danwel vooral in die wereld gebruikt wordt.
Nieuw rendertje na wat gespeeld te hebben met Dview:
Andere optie is misschien eens te kijken naar wat andere renderpaketten, ik begrijp van ZipoBibrok5-108 dat Blender en Inventor hier wel geschikt voor zijn?