hmm, zo te zien is Hully ook een WE fanaat
ik speel zelf WE sinds WE3 denk ik, maar ook de meeste ISS/PES games.
had speciaal een Japanse PS2 aangeschaft om WE5 te kunnen spelen, heb dan ook 6-7-8 op de PS2, al die jaren heb ik zitten wachten om online te kunnen, en tot m'n verbazing gaan we nu voor het eerst online met de Xbox en niet met PS2. Sony en Konami moesten zich schamen..ik denk zeker dat ze er de pest in hebben, want WE is 1 van de best verkopende games in Japan, elk jaar weer.
dan de jaarlijkse timeline: WE -> PES -> WE club edition -> WE: Final Edition
en elk editie is weer beter dan z'n voorganger, met updated players etc. met als Final Edition/Evolution als beste versie.
waarom ik voorkeur aan WE geef boven PES is John Kabira. zonder hem is het commentaar gewoon saai. vooral die PES commentaar is waardeloos. alsof ze niks met voetbal te maken hebben. Niet dat wat John Kabira zegt altijd zinvol is, maar het past precies bij de sfeer en situatie. vooral in 4 en 5 was ie geweldig, als Owen aan de bal was: schreeuwde hij: OWEEEN! of RONALDOOO haha. Kabira is daaraantegen wel wat rustiger geworden, no more Haitaa goaaaaaal! vroeger ging ie helemaal uit z'n dak als je scoorde

denk dat ie ook weer wat jaartjes ouder word, want hij heeft ook een maatje erbij sinds WE6?
wat ook erg leuk is dat ze in WE8 gewoon alle nederlandse namen gewoon 'goed' kunnen uitspreken, van Kromkamp to Van de Haar.
FIFA: tja, het is door de jaren heen geen slecht spel geweest. zag er altijd wel mooier uit dan WE maar dat heeft zich achterhaald, officiele licenses en goede commentaar van Lineker bijv, en die man van BBC (weet z'n naam nu even niet) maakte het populair. maar de gameplay is toch niet wat je wil als een echte voetbal liefhebber, die bananeballen waren toch absurd. WE = maxima, FIFA = laurentien lol.
Ik denk dat ik PS2 pad converters ga halen voor de Xbox PES4, denk niet dat ik ooit zal wennen na al die jaren.