[PS2/XBOX/PC] Pro Evolution Soccer 4

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:27
Jackazz schreef op 27 september 2004 @ 23:10:
ff een vraagje..

zijn er in PES 4 ook grote veranderingen op gameplay gebied tenopzichte van PES 3.

bijvoorbeeld zoals Off The Ball Controll bij Fifa 2004.. Niet dat dit goed was ofzo.
want als ik die filmpjes zo bekijk. Is er niet echt veel veranderd. Net zoals van PES 3 naar WE 7.
Er zaten wel allemaal kleine aanpassingen in zodat het net wat fijner speelde. Moet ik me dat bij PES 4 ook verwachten?
Ik denk het wel het zijn de kleine verfijningen die de perfecte voetbal game moeten maken B)

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik las net op het forum van Xbox World dat de Xbox versie van PES4 misschien ook op 8 oktober uit gaat komen.. Dat zou echt helemaal geweldig zijn... Ik kan echt niet wachten op het vervolg van het meesterlijke PES3...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je bent niet de enige Macer ;) Ik heb een PS2 gekocht enkel en alleen voor PES3, iets anders speel ik niet op dat ding. Zodra PES4 uitkomt, gaat de PS2 de deur uit, en haal ik een XBOX met dit spel, Live! lijkt me de ultieme ervaring op het gebied van multiplayer in voetbalspellen.

Ik lees ook geruchten over een release in oktober voor de XBOX uitvoering, dit om de concurrentiestrijd aan te kunnen gaan met Fifa 2005, die ook Live! ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
Wat zullen de Live! opties zijn in PES4? Is daar al wat meer over bekend? Kun je alleen een enkele wedstrijd spelen of kun je ook een toernooi oid opzetten?

Wat me helemaal perfect lijkt is een soort van online Master Leage, maar dat zal nog wel toekomstmuziek blijven.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
kazuka schreef op 28 september 2004 @ 12:01:
Je bent niet de enige Macer ;) Ik heb een PS2 gekocht enkel en alleen voor PES3, iets anders speel ik niet op dat ding. Zodra PES4 uitkomt, gaat de PS2 de deur uit, en haal ik een XBOX met dit spel, Live! lijkt me de ultieme ervaring op het gebied van multiplayer in voetbalspellen.

Ik lees ook geruchten over een release in oktober voor de XBOX uitvoering, dit om de concurrentiestrijd aan te kunnen gaan met Fifa 2005, die ook Live! ondersteund.
Hou die PS2 nog maar even, want GTA San Andreas komt straks ook uit!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Masch schreef op 28 september 2004 @ 12:04:
Wat zullen de Live! opties zijn in PES4? Is daar al wat meer over bekend? Kun je alleen een enkele wedstrijd spelen of kun je ook een toernooi oid opzetten?

Wat me helemaal perfect lijkt is een soort van online Master Leage, maar dat zal nog wel toekomstmuziek blijven.
Vooralsnog zal in PES4 alleen exhibition matches en Penalty shoot-outs beschikbaar zijn, dus nog geen Master League. En van wat ik gelezen heb is het ook alleen 1 tegen 1, dus niet met meerder spelers in een team. Maar ik ben al blij zat dat er uberhaupt Live! in zit :) Er zit overigens wel een Live! ranking ladder bij, dus je prestaties in exhibtion matches worden wel beoordeeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 28-09-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook nog nieuws over de pc datum, of blijft die gewoon "ergens in november" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Nou ik al die replies hoor over Xdoos-live begin ik steeds meer te twijfelen om zo'n ding aan te schaffen...

Offtopic:
Ik vond de Xbox nooit echt interessant (Lompe controllers, niet echt topgames of unieke games) maar nu hebben ze dus de controller S uitgebracht en dat is een hele verbetering...
En dan nu dus PES4 online :P weet iemand trouwens waarom PES4 WEL online komt voor Xbox maar NIET voor PS2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 28 september 2004 @ 18:08:
[...]

Ligt het aan mij of loopt het spel veel te snel?
dat idee had ik nou ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op 28 september 2004 @ 18:35:
[...]

dat idee had ik nou ook :)
Vreemd, ik dacht dat ze hadden gezegd dat de gameplay iets vertraagd zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
Nippletwister schreef op 28 september 2004 @ 17:37:
Nou ik al die replies hoor over Xdoos-live begin ik steeds meer te twijfelen om zo'n ding aan te schaffen...

Offtopic:
Ik vond de Xbox nooit echt interessant (Lompe controllers, niet echt topgames of unieke games) maar nu hebben ze dus de controller S uitgebracht en dat is een hele verbetering...
En dan nu dus PES4 online :P weet iemand trouwens waarom PES4 WEL online komt voor Xbox maar NIET voor PS2 :?
Ik heb de XBOX gekocht alleen maar voor Top Spin :P
En er nooit spijt van gehad, ongelofelijk veel gespeeld, zowel online als offline. Vooral online is het altijd spannend en gezellig. Met m'n broertje nog rond de 15e plaats van de wereld gehangen in het dubbelspel :Y)
Als PES4 online net zo leuk wordt, ga ik (en wellicht jij ook) er een hoop plezier aan beleven!

Inmiddels zijn er nog wel wat spellen bijgekomen, maar dit spel MOET ik echt hebben. Ik wist tot een maand geleden niet eens hoe cool dit spel was, maar m'n broertje had z'n PS2 meegenomen op vakantie naar Portugal (jawel, gewoon mee in z'n koffer) en dat spel dus ook. Nou heb het ff geprobeerd en meteen helemaal verslaafd! Echt 10x beter dan FIFA, waar ik helemaal op uitgekeken was. Het is veel meer het echte voetbal, veel realistischer dan de FIFA reeks. Ik hoop dat ze die goede lijn kunnen doorzetten in het 4e deel...

Als het echt waar is dat ie 8 oktober uit komt dan sta ik die dag bij de lokale gameshop hier om een copy te bemachtigen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dr. Strangelove schreef op 28 september 2004 @ 18:08:
[...]

Ligt het aan mij of loopt het spel veel te snel?
Dit is NIET de werkelijke snelheid van het spel, no worries ;)

Deze filmpjes zijn door iemand omgezet in een andere codec en daarbij heeft ie de originele snelheid vh spel verneukt :P Het spel zelf loopt even snel als PES3 nu doet, lees ik regelmatig op het forum van Evo Web.

De reden dat PES4 op de PS2 niet online gaat; daar zijn verschillende verklaringen over gegeven. Met name de opzet van live! zou beter overweg kunnen gaan met PES4 als het niet zo geweldig snelle online geheel van de PS2. Daarnaast neemt een externe partij (ik hoor Atari als veelgenoemde naam) het Live! gedeelte voor zijn rekening en zal Microsoft ongetwijfeld hebben aangedrongen (ein ruil voor een paar dollartjes ;) ) op een Live! onderdeel om zo meer kopers te krijgen dan op de PS2.

Verwijderd

Ik heb al een soort van demo versie voor de ps 2 weten te vinden }) , en ik moet zeggen, het ziet er allemaal erg gelikt uit, wel jammer dat nog steeds niet de originele spelernamenen gebruikt worden, maar voor de rest helemaal top, speelt erg lekker!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 09:07:
Ik heb al een soort van demo versie voor de ps 2 weten te vinden }) , en ik moet zeggen, het ziet er allemaal erg gelikt uit, wel jammer dat nog steeds niet de originele spelernamenen gebruikt worden, maar voor de rest helemaal top, speelt erg lekker!
Misschien zou je ons kunnen vertellen hoe wij er ook aan kunnen komen? Ben namelijk wel benieuwd naar de demo versie :)
Met welke teams en in welk stadion kan je spelen dan?

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02

jOzh

Sweet dude!

Nippletwister schreef op 29 september 2004 @ 13:08:
[...]

Misschien zou je ons kunnen vertellen hoe wij er ook aan kunnen komen? Ben namelijk wel benieuwd naar de demo versie :)
Met welke teams en in welk stadion kan je spelen dan?
Ik heb zomaar het idee dat die demo niet echt een 'demo' is zeg maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jOzh op 29-09-2004 15:44 ]

Grab shell dude!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 09:07:
die demo versie waar jij op doelt is al 2 maanden uit

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
amahusu schreef op 29 september 2004 @ 15:17:
[...]

die demo versie waar jij op doelt is al 2 maanden uit
Denk ik niet, hij zal de europese versie bedoelen en die is drie dagen oud/jong.

Only fools are enslaved by time and space.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er is een gelekt beta versie in omloop, waarbij nog niet alle rosters en kits up-to-date zijn.
Gewoon nog ff 2 weken wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo of Hele spel, voor de PC bedoel je?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site van Dimensionplus is meestal redelijk betrouwbaar, de service laat nogal te wensen over :(
De Xbox-versie van Pes staat daar aangekondigd voor 19 november, de PS2 versie voor 14 Oktober.

Nou maar hopen dat de Xbox versie net zo lekker gamed als op de PS2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik zag inderdaad dat de PS2 inmiddels uit is in het "niet kopen" circuit..

Edit: Ik zie zelfs dat de Xbox versie ook al uit is... Waarschijnlijk ook niet de final versie.. Het komt wel steeds dichterbij _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door M@cer op 01-10-2004 06:58 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Macer schreef op 01 oktober 2004 @ 06:55:
Ik zag inderdaad dat de PS2 inmiddels uit is in het "niet kopen" circuit..

Edit: Ik zie zelfs dat de Xbox versie ook al uit is... Waarschijnlijk ook niet de final versie.. Het komt wel steeds dichterbij _/-\o_
en er is vast geen spoor van de pc versie. :'(
wordt lang wachten tot eind november...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
PC versie kwam vorig jaar inderdaad ook een stuk later uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

xbox dvd versie is een nuke
de dvd rip is al uit

en de final is er :D:D

[ Voor 22% gewijzigd door ratsja op 01-10-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schiet echt niet op met die pc versie, zouden ze vorig jaar zó lang gedaan hebben over dat poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net PES4 besteld bij BOL.com nou maar afwachten :Y)

Denk dat ik toch maar even aan ga kijken hoe de ervaringen met Xbox spelers zijn betreft het Live-gedeelte...
Momenteel de ENIGE reden waarom ik een Xbox aan zou schaffen nl...

Komende weekjes nog maar ff ML kampioen worden in PES3 op 5* :P

[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-10-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
ratsja schreef op 01 oktober 2004 @ 11:41:
xbox dvd versie is een nuke
de dvd rip is al uit

en de final is er :D:D
genuked omdat er geen compressie is gebruikt, maar wel ZEER GOED speelbaar ;)

moet nog ff de besturing goed onder de knie krijgen, aangezien ik alleen fifa en euro gewend ben te spelen op de xdoos, maar voor de rest rockt deze maximaal de pan uit tot nu toe (goeie vergelijking kan pas met fifa 2005)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vertel vertel... Hoe zijn de graphics bijvoorbeeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
graphics zijn zeer oke, inmiddels wat meer gewend aan de besturing, het spel is zoals de filmpjes al deden vermoeden ERRUG snel dus je mag goed opletten. wat ik wel redelijk lastig vond in het begin was scoren, het is erg lastig om de bal goed in de vrije hoek te schoppen. voor de rest is het spel ZEER GAAF in elkaar gezet als het gaat om bewegingen van spelers en dergelijke!

zeker een toppertje dit, maar als ik alle geruchten moet geloven hebben ze bij EA het roer ook omgegooit en gaat fifa 2005 er ook HEEL anders uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net ook gespeeld
echt een topspel
shirtjes zijn ook mooi afgewerkt en zo
alleen jammer dat zlatan en zo nog bij Ajax is
hoop dat de andere transfers erwel inzitten

verder weet ik niet of het aan mijn versie ligt maar het is net als of er een beetje ruis inzit als je aan het spelen bent
dit spel ga ik ZEKER legaal kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik het enige grote minpunt vond aan pes3 was dat de spelers heel 'hoekig' bewogen als ze een bocht maakten, alsof ze op rails stonden ofzo.
Als je sprintte had je dit niet, dan was de overgang heel soepel...
Is dit in PES4 nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

is dit dan wel de final jongens ?
ik las dat ie trager moest zijn dan pes 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
kazuka schreef op 29 september 2004 @ 17:10:
Er is een gelekt beta versie in omloop, waarbij nog niet alle rosters en kits up-to-date zijn.
Gewoon nog ff 2 weken wachten :P
onjuist, ps2 is full version... met updated kits and rosters (new SKY shirts bij Juve, Owen bij Madrid, RKC met sponser enz)

heb inmiddels ook xbox versie en ga checken of dat een full version is..

(en kom aub niet zeiken dat het warez zijn. ik koop alle delen van pes en winning eleven, zo ook kocht ik we8 (= voorloper van pes4) onlangs in Japan en zo koop ik ook strakx retail pes4 ps2 en pes4 xbox... zeg het maar alvast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 01 oktober 2004 @ 16:43:
[...]

onjuist, ps2 is full version... met updated kits and rosters (new SKY shirts bij Juve, Owen bij Madrid, RKC met sponser enz)

heb inmiddels ook xbox versie en ga checken of dat een full version is..

(en kom aub niet zeiken dat het warez zijn. ik koop alle delen van pes en winning eleven, zo ook kocht ik we8 (= voorloper van pes4) onlangs in Japan en zo koop ik ook strakx retail pes4 ps2 en pes4 xbox... zeg het maar alvast)
De xbox versie die ik heb is ook full
ook met owen bij madrid en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Het is in ieder geval niet de retail aangezien het spel geen regio bezit (maar zichzelf weergeeft als homebrew)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als ik dit zo lees begin ik bijna te hopen dat de full versie voor de Xbox ook eerder gaat uitkomen (ergens in oktober)..

Loopt het spel sneller dan PES3?? PES3 had wat mij betreft de perfecte snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me trouwens opvalt is dat sommige spelers ALTIJD met handschoenen spelen
terwijl het 20 graden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Macer schreef op 01 oktober 2004 @ 17:53:
Als ik dit zo lees begin ik bijna te hopen dat de full versie voor de Xbox ook eerder gaat uitkomen (ergens in oktober)..

Loopt het spel sneller dan PES3?? PES3 had wat mij betreft de perfecte snelheid..
och pes3 kan hier niet aan tippen. dit gaat veel verder. Heb een tijd we8 gespeeld (de japanse voorloper van pes4) en dat was al zo goed en dan moet je bedenken dat dit nog net ff wat beter is.. superb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

ze zeggen dat het een beta is ?, mede omdat er geen controle is over de penalties ?
klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat kritische punten van PES3 / WE7i.
Niet dat dit een slecht spel is, integendeel, het is fantastisch!
Maarrrr, na bijna 1 jaar spelen beginnen mij toch negatieve dingen op te vallen, die verbeterd moeten in PES4;

- De kapbewegingen.
In PES3/WE7i kun je alleen spelers uitkappen als je sprint, en soms lukt zelfs dat niet eens (ze kappen de verkeerde kant uit zodat ze ineens met de neus naar de tribune staan etc).
Ik wil fatsoenlijke kapbewegingen, dus aanzetten tot een schot en dan de beweging, óók als je in het normale tempo loopt.

- De AI.
De AI doet de vreemdste dingen.
Hoevaak komt de AI wel niet in de gelegenheid om de sidestep, shotfake, e.d. te gebruiken?
Vaak, in ieder geval bij mij wel.
Wat gebeurt er nou meestal; de AI-speler gebruikt niet zo'n mooie beweging maar hij loopt recht naar boven en dan lijnrecht naar de zijkant om de tackle te ontlopen.
Erg onnatuurlijk, welke voetballer doet dit nou?

Dan heb je nog het probleem van de "loose ball".
Stel, je schiet op doel en de bal ketst af op de verdediging.
De bal komt in een gebied waar geen spelers van jou staan, alleen een AI-verdediger.
Wat verwacht je; de AI-verdediger rost de bal naar voren, of hij lost het op met een één-tweetje, of hij knalt 'm in de tribune.
Bovenstaande gebeurt bijna nooit; meestal maakt de verdediger een overdreven kapbeweging (ook al is er geen tegenstander in de buurt), ofwel hij draait zich om waarbij hij de bal onder zich door meeneemt onder de zool van de voet (wat een echte voetballer nóóit doet, je bent de bal altijd kwijt omdat je er een paar seconden geen zicht op hebt).

- Hakjes.
De hakjes zijn raar, ze komen altijd aan terwijl de speler toch echt zijn doel niet kan zien.

- Het rennen.
Als een voetballer in het echt een bocht maakt, dan neemt hij de bal mee met zijn voet in een vloeiende beweging.
In PES3 of WE7i is het zo dat die beweging helemaal niet vloeiend is, behalve als je sprint.

- De tackles
De tackles zijn op zijn zachtst gezegd vreemd.
Er is iets raars aan, de bal komt altijd achter de rug van de speler die de sliding uitvoert terecht.

- De schoten bij penalty's
Bij penalty's kiest in het echt het grootste deel van de spelers ervoor om met de binnenkant geplaatst te schieten.
In PES3 en WE7i is dit niet eens mogelijk, je móet keihard met de wreef knallen; wie doet dat nou, het is maar elf meter.

- De voorzetten.
Dit is ook een rare situatie.
Stel, je loopt als Verón zijnde op het middenveld, je ziet in je ooghoek hoe de linksback (bv. Babayaro, neem maar een back) opstoomt en je geeft 'm de bal diep mee.
Die back loopt ongehinderd door, haalt de achterlijn, zet de bal voor; om de voorzet gaat het.
De voorzetten zijn soms zo gaar, dat ze richting middenstip gaan, zeg maar.
Ik overdrijf het nu een beetje, maar het gaat om het idee.

- Slidings/lange ballen
Soms dan wil je met een sliding (D op de PC, rondje op de PS2) de bal binnenhouden nét voor de zij-of achterlijn.
Ik heb al verscheidene keren gehad dat de speler ipv een sliding de bal keihard in de tribune knalde!
Dit kan in een verdedigend opzicht natuurlijk prima, maar het gebeurt tijdens aanvallen net zo goed.

zóooo...dat lucht op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 12:16:
Even wat kritische punten van PES3 / WE7i.
Niet dat dit een slecht spel is, integendeel, het is fantastisch!
Maarrrr, na bijna 1 jaar spelen beginnen mij toch negatieve dingen op te vallen, die verbeterd moeten in PES4;

- De kapbewegingen.
In PES3/WE7i kun je alleen spelers uitkappen als je sprint, en soms lukt zelfs dat niet eens (ze kappen de verkeerde kant uit zodat ze ineens met de neus naar de tribune staan etc).
Ik wil fatsoenlijke kapbewegingen, dus aanzetten tot een schot en dan de beweging, óók als je in het normale tempo loopt.

- De AI.
De AI doet de vreemdste dingen.
Hoevaak komt de AI wel niet in de gelegenheid om de sidestep, shotfake, e.d. te gebruiken?
Vaak, in ieder geval bij mij wel.
Wat gebeurt er nou meestal; de AI-speler gebruikt niet zo'n mooie beweging maar hij loopt recht naar boven en dan lijnrecht naar de zijkant om de tackle te ontlopen.
Erg onnatuurlijk, welke voetballer doet dit nou?

Dan heb je nog het probleem van de "loose ball".
Stel, je schiet op doel en de bal ketst af op de verdediging.
De bal komt in een gebied waar geen spelers van jou staan, alleen een AI-verdediger.
Wat verwacht je; de AI-verdediger rost de bal naar voren, of hij lost het op met een één-tweetje, of hij knalt 'm in de tribune.
Bovenstaande gebeurt bijna nooit; meestal maakt de verdediger een overdreven kapbeweging (ook al is er geen tegenstander in de buurt), ofwel hij draait zich om waarbij hij de bal onder zich door meeneemt onder de zool van de voet (wat een echte voetballer nóóit doet, je bent de bal altijd kwijt omdat je er een paar seconden geen zicht op hebt).

- Hakjes.
De hakjes zijn raar, ze komen altijd aan terwijl de speler toch echt zijn doel niet kan zien.

- Het rennen.
Als een voetballer in het echt een bocht maakt, dan neemt hij de bal mee met zijn voet in een vloeiende beweging.
In PES3 of WE7i is het zo dat die beweging helemaal niet vloeiend is, behalve als je sprint.

- De tackles
De tackles zijn op zijn zachtst gezegd vreemd.
Er is iets raars aan, de bal komt altijd achter de rug van de speler die de sliding uitvoert terecht.

- De schoten bij penalty's
Bij penalty's kiest in het echt het grootste deel van de spelers ervoor om met de binnenkant geplaatst te schieten.
In PES3 en WE7i is dit niet eens mogelijk, je móet keihard met de wreef knallen; wie doet dat nou, het is maar elf meter.

- De voorzetten.
Dit is ook een rare situatie.
Stel, je loopt als Verón zijnde op het middenveld, je ziet in je ooghoek hoe de linksback (bv. Babayaro, neem maar een back) opstoomt en je geeft 'm de bal diep mee.
Die back loopt ongehinderd door, haalt de achterlijn, zet de bal voor; om de voorzet gaat het.
De voorzetten zijn soms zo gaar, dat ze richting middenstip gaan, zeg maar.
Ik overdrijf het nu een beetje, maar het gaat om het idee.

- Slidings/lange ballen
Soms dan wil je met een sliding (D op de PC, rondje op de PS2) de bal binnenhouden nét voor de zij-of achterlijn.
Ik heb al verscheidene keren gehad dat de speler ipv een sliding de bal keihard in de tribune knalde!
Dit kan in een verdedigend opzicht natuurlijk prima, maar het gebeurt tijdens aanvallen net zo goed.

zóooo...dat lucht op! :)
Hmm v/d AI is mss wel iets van aan, maar de rest vind ik gewoon keihard overdreven & kan ik echt niet mee akkoord gaan, heb de game sinds hij uitkwam & heb hem gisteren nog gespeeld. Ik zou gewoon zeggen: leer het spel goed spelen & de helft van je aangehaalde minpunten vallen weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo overdreven? leg eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm, ben nu al een paar daagjes aan het spelen, maar volgens mij is dit nog niet de retail. Ik heb best vaak dat ik op doel schiet van buiten de 16 en dat de keeper dan gewoon als een zoutzak blijft staan, terwijl ie de bal makkelijk kan tegenhouden :?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

amahusu schreef op 02 oktober 2004 @ 13:11:
hmm, ben nu al een paar daagjes aan het spelen, maar volgens mij is dit nog niet de retail. Ik heb best vaak dat ik op doel schiet van buiten de 16 en dat de keeper dan gewoon als een zoutzak blijft staan, terwijl ie de bal makkelijk kan tegenhouden :?
Dat hoop ik dan maar, want dat was toch juist de kracht van PES, dat scoren niet zo makkelijk was. Ik hoop niet dat ze de kant van fifa opgaan...

Hoe is het commentaar trouwens, (veel) beter dan in de vorige versie?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

PromoX schreef op 02 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

Dat hoop ik dan maar, want dat was toch juist de kracht van PES, dat scoren niet zo makkelijk was. Ik hoop niet dat ze de kant van fifa opgaan...

Hoe is het commentaar trouwens, (veel) beter dan in de vorige versie?
nah het (engelse) commentaar is weer lekker eentonig :/ Gelukkig is het multi-language, dus je kunt ook spaans commentaar doen, das wel ubervet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
ratsja schreef op 02 oktober 2004 @ 11:31:
ze zeggen dat het een beta is ?, mede omdat er geen controle is over de penalties ?
klopt dit ?
Het is ook een beta, goed te merken ook:
Geen grastextures
Training is niet te besturen
Meer van dat soort geintjes.

Het spel zelf speelt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb zeker weten wel de full retail version bemachtigd, dit spel ga ik ook zeker kopen voor xbox live

het spel is echt SUPER :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 02 oktober 2004 @ 17:41:
ik heb zeker weten wel de full retail version bemachtigd, dit spel ga ik ook zeker kopen voor xbox live

het spel is echt SUPER :D
geef eens wat impresies :p
wat is er beter?
hoe is de snelheid?
(ik weet dat sommige dingen al beantwoord zijnd oor andere, maar ik wil cypher's mening ff horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik vind de snelheid van het spel wel errug hoog (vergeleken met fifa/euro e.d.) ik heb voorheen PES 3 op de pc wel es gespeeld, maar aangezien deze rechtstreeks geport was van de PS2 vond ik em toch enigzins een beetje tegenvallen.

grafisch is het spel zeker wel een toppertje, waar van "hoekige" spelers in PES 3 sprake van was, is in deze versie dus echt veel meer aandacht aan de spelers gespendeerd,.

ff kort:

grafisch STUKKEN beter dan de voorgangers
speelsnelheid ligt behoorlijk hoog, maar is absoluut te volgen, en maakt et best spannend af en toe.

ik moet nu werken, heb net ook fifa 2005 bemachtigd, zal morgen ff proberen een vergelijking tussen de 2 te posten. heb fifa (nog) niet opgestart, dus ben er zelf ook best benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

DinoPK schreef op 02 oktober 2004 @ 13:47:
[...]

Het is ook een beta, goed te merken ook:
Geen grastextures
Training is niet te besturen
Meer van dat soort geintjes.

Het spel zelf speelt wel goed :)
dat alles doet het hier wel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hij voor de xbox vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
euh, ZEKER WETEN!!!!

net ook nog ff fifa 2005 gespeeld, maar moet zeggen dat PES toch een stuk beter is. fifa 2005 is weinig veranderd ten aanzien van 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als nu toch de downloadbare retail versie uit is voor de Xbox, dan neem ik toch aan dat we niet hoeven te wachten tot november (hoop, hoop, hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm inmiddels ook gedownload maar het is niet zeker of het nou een beta of een volledige is. Zeer waarschijnlijk een beta aangezien het spel idd pas in november komt, dus het kan bijna niet de volledige zijn.

Maar speelt perfect tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
totdat je bijvoorbeeld penalties moet schieten.. tis een beta jongens, het kan alleen nog maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 03 oktober 2004 @ 11:16:
totdat je bijvoorbeeld penalties moet schieten.. tis een beta jongens, het kan alleen nog maar beter worden.
Ben allang blij dat ik kan spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 03 oktober 2004 @ 02:32:
[...]

euh, ZEKER WETEN!!!!

net ook nog ff fifa 2005 gespeeld, maar moet zeggen dat PES toch een stuk beter is. fifa 2005 is weinig veranderd ten aanzien van 2004
Hoe kan jij die games in godsnaam spelen? Heb heel internet *proest* al afgezocht maar vond niks, en ze zijn nog niet te bestellen, en néé ik vraag hier niet om een Warez Link :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 03 oktober 2004 @ 02:32:
[...]

euh, ZEKER WETEN!!!!

Trouwens, hoe is het dan bij PES 4, stel dat je bij Fifa de aanvoerder rood krijgt dan gaat ie eraf, maar kan je niks aan aanvoerdersschap wijzigen. Kan dat bij PES 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:01:
[...]

Trouwens, hoe is het dan bij PES 4, stel dat je bij Fifa de aanvoerder rood krijgt dan gaat ie eraf, maar kan je niks aan aanvoerdersschap wijzigen. Kan dat bij PES 4?
lijkt me wel, kan gewoon bij de formation settings, zoals dat bij pes3 en we7 al kon.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
is me (nog) niet overkomen, net wel ff met vitesse NEC ingemaakt met 4-0 ;)

wat wel erg wennen is, is dat de pass en shoot knop die je bij fifa gebruikt omgedraait zijn bij PES, dus af en toe schiet ik nog per ongeluk op de goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

cypher21 schreef op 03 oktober 2004 @ 15:51:
is me (nog) niet overkomen, net wel ff met vitesse NEC ingemaakt met 4-0 ;)

wat wel erg wennen is, is dat de pass en shoot knop die je bij fifa gebruikt omgedraait zijn bij PES, dus af en toe schiet ik nog per ongeluk op de goal
kan je zo veranderen ja !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

DinoPK schreef op 03 oktober 2004 @ 11:16:
dit snap ik niet, kan jij geen penalties nemen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
is et mensen al opgevallen dat als je Master league speeld (ik met vites) dat de namen van de spelers ineens niet meer kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat klopt inderdaad (zo was het in ieder geval ook bij PES3)... Iedereen begint de master league met hetzelfde team met onbekende en minder bedeelde spelers.. Door wedstrijden te winnen verdien je geld en kan je betere spelers kopen en zo een perfect team samen te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fout, pas een ML league begonnen en toen kwam er ineens de vraag, wil je de standaard players van PES4, of de echte spelers zoals in normale matches, nou dat hoef je mij niet 2x te vragen en kreeg met feyenoord gewoon kuijt, leonardo, castelen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
A1ex schreef op 04 oktober 2004 @ 00:11:
Fout, pas een ML league begonnen en toen kwam er ineens de vraag, wil je de standaard players van PES4, of de echte spelers zoals in normale matches, nou dat hoef je mij niet 2x te vragen en kreeg met feyenoord gewoon kuijt, leonardo, castelen etc etc.
Mooi 8)
In PES3 kun je hetzelfde (op de pc tenminste) maar dan heb je er nog een editor voor nodig. Fijn om te horen dat het nu ook makkelijker kan.

Ik had mij trouwens voorgenomen om PES4 links te laten liggen, aangezien het voornamelijk kleine verbeteringen zijn t.o.v. PES3. Maar vanavond heb ik zowaar weer eens lekker zonder frustratie en met plezier PES gespeeld. En een nieuwe mijlpaal bereikt: 2x in 1 wedstrijd vanuit een vrije trap scoren. Whoohoo :P

* Gaius baalt van verslavende spellen die soms ook nog eens frustrerend zijn, maar gaat PES4 toch kopen als ie uit is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
A1ex schreef op 04 oktober 2004 @ 00:11:
niet goed opgelet dus :D had gewoon doorgedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cypher21 schreef op 04 oktober 2004 @ 00:29:
[...]
niet goed opgelet dus :D had gewoon doorgedrukt
Ongeduldig manneke :) Maarja of dit een beta is? Soms denk ik wel van wat is dat voor gedoe maar voorderest werkt het spel heel goed, het was voor mij alleen beetje wennen. Scoorde in het begin erg weinig maar gaat nu weer wat beter op *** :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je in PES4 kan kiezen tussen orginele en masterleague team zou inderdaad een hele vooruitgang zijn.. Bij de PC was dit vrij makkelijk op te lossen door de editor, maar dit is nog beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hmmz, was dus iets te voorbarig, alle dingen die ik las qua penalties niet kunnen nemen, of bepaalde trainingen niet kunnen doen, had ik geen last van, en het spel speelde super.

maar op http://www.console-news.o...x.php?_site=17&_subsite=2 wordt het PES4 toch genuked als beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

cypher21 schreef op 04 oktober 2004 @ 09:53:
hmmz, was dus iets te voorbarig, alle dingen die ik las qua penalties niet kunnen nemen, of bepaalde trainingen niet kunnen doen, had ik geen last van, en het spel speelde super.

maar op http://www.console-news.o...x.php?_site=17&_subsite=2 wordt het PES4 toch genuked als beta
hier hetzelfde,
het voelt niet aan als een beta, misschien is het er wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Macer schreef op 04 oktober 2004 @ 08:09:
Als je in PES4 kan kiezen tussen orginele en masterleague team zou inderdaad een hele vooruitgang zijn.. Bij de PC was dit vrij makkelijk op te lossen door de editor, maar dit is nog beter..
Hmmzz, er gaat toch niets boven het beginnen met master-league op 5 sterren met Barota, Huijlens, Celini, Ximenez etc.... :Y)

De ene keer mega-gefrusteerd en de andere keer weer euforistische vreugde als je na veel moeite een potje met 1-0 wint :P

Ik ben toevallig gisteren gepromoveerd na 2 seizoenen naar de firste division :)

Ben verder ZEER ongeduldig tot PES4 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

zijn er mensen die de xbox versie al hebben gespeeld?

ik ben er serieus over aan het nadenken om een xbox te kopen om pes4 online te kunnen spelen :P. Wat heb ik allemaal nodig om met een xbox online te kunnen spelen, alleen een netwerk adapter zoals de ps2? Of moet ik dan ook een abbo ergens op nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

amahusu schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:

ik ben er serieus over aan het nadenken om een xbox te kopen om pes4 online te kunnen spelen :P. Wat heb ik allemaal nodig om met een xbox online te kunnen spelen, alleen een netwerk adapter zoals de ps2? Of moet ik dan ook een abbo ergens op nemen?
Ik zit ook zwaar te twijfelen... Ik hoop op een PES4-Xbox bundle voor een mooie prijs.

Je hebt overigens geen netwerkadapter nodig IIRC, die zit er toch al standaard in? Je moet wel een abonnement op Xbox-Live nemen, wat daar de kosten van zijn weet ik niet precies...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

amahusu schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:

internet verbinding, live abbo, originele pes 4 en een xbox :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
ratsja schreef op 04 oktober 2004 @ 15:11:
[...]

internet verbinding, live abbo, originele pes 4 en een xbox :D
En om het geheel af te maken, de kosten voor het Live! abbo zijn € 59,99 per jaar, het eerste jaar is gratis, omdat deze in de XBOX Live! starterkit zit.

Ik heb mijn abbo voor het komende jaar niet stopgezet, omdat PES4 eraan komt.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm, ik zag net op marktplaats een xbox staan voor 80 euro, dus ik zou alleen nog maar het spel moeten kopen (a 65 euro), zit je rond de 150 euro, dat heb ik er best voor over! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Sommige gameshops verkopen een jaar XboxLive voor onder de €50 zelfs, ik denk dat ik het zelfs voor 40 heb gezien.

ik denk zeker dat PES4/Live de verkoop van Xbox flink zal stimuleren, en hoop vooral dat we ook internationaal tegen elkaar kunnen spelen. bijvoorbeeld een online match tegen Japanners of Amerikanen ipv alleen binnen Europa. dan nog is dat niet zo'n ramp, zat mensen om af te slachten: hallo duitsers, italianen, portugezen etc :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Terryb47 schreef op 04 oktober 2004 @ 15:51:
ik denk zeker dat PES4/Live de verkoop van Xbox flink zal stimuleren, en hoop vooral dat we ook internationaal tegen elkaar kunnen spelen. bijvoorbeeld een online match tegen Japanners of Amerikanen ipv alleen binnen Europa. dan nog is dat niet zo'n ramp, zat mensen om af te slachten: hallo duitsers, italianen, portugezen etc :+
Precies, in Europa wonen toch de meeste voetballiefhebbers! Hoewel een potje tegen een Braziliaan of Argentijn me ook wel vet lijkt :)
Op Amerikanen zit ik in ieder geval niet te wachten (ik vind eigenlijk ook dat het PEF moet zijn ipv PES ;))

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Een starter kit (Headset + 1 jaar Live abbo) kost 51,50 bij www.gcshop.nl
Daarnaast heb je alleen een xbox nodig en PES4 als hij uit is.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DoctorV64 schreef op 04 oktober 2004 @ 16:44:
wat dacht je van een breedband internet abo en een router :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

cypher21 schreef op 04 oktober 2004 @ 16:48:
[...]

wat dacht je van een breedband internet abo en een router :+
Die heeft elke zichzelf respecterende tweaker natuurlijk allang :P

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DoctorV64 schreef op 04 oktober 2004 @ 16:44:
Heb je voor dat 1 jaar live abbo ook nog een creditcard nodig dan?
Ik heb zelf namelijk geen creditcard :X

Ben benieuwd hoe PES4 online speelt tegen mensen met een ping van 250 ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
De voordeligste live kit op dit moment naar mijn weten:
http://www.nedgame.com/ht...idswitch=48&uit=&gamesid=

30 euro, en als je mech assault verkoopt, dan kom je effectief ongeveer op 20 euro uit voor een jaar live met headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een router en XboX, maar als ik online wil spelen is het dan alleen een kwestie van ff een live pakket aanschaffen en de kabel van internet erin te drukken en dan werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er zijn al enkele online reviews van mensen die PES4 online hebben gespeeld en de performance schijnt echt super te zijn. totaal geen lag, zelfs bij een minder snelle internetverbinding uitstekend te spelen. Verder is het zo dat je dus alleen 1-tegen-1 kunt spelen, je kunt het spel alleen pauzeren als de andere speler je daar toestemming voor geeft. Je kunt maximaal 3 keer je formation aanpassen tijdens een wedstrijd. Verder schijnt er nog niet zoiets te zijn als een lobby, wel een ranking system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Ik speel als sinds jaar en dag International Superstar Soccer (vanaf 1996 op de SNES) en later vanaf psone Winning Eleven (WE) / Pro Evolution Soccer (PES). Voor de newbies: Winning Eleven is de japanse ntsc variant (voorloper) op PES. Om WE -import dus- te kunnen spelen moet je ps2 zijn omgebouwd. PES is dus de europese PAL-variant van WE. De WE serie is echter al 4 nummers verder dan PES. WE7 vs PES3 en nu dus WE8 vs PES4. Daarnaast komt WE altijd ongeveer in augustus uit in Japan en dan in oktober / november daarop komt de europese versie -of te wel PES- in europa. Voorts komt er in februari daarop weer een WE FINAL EVOLUTION versie van WE uit (soms ook wel WE international) genaamd uit; echter alleen in Japan. Dat is dan de ultimie versie van WE die augustus daarvoor uitkwam; vaak met wat betere graphics, betere gameplay en wat nieuwe truckjes. Laat maar zeggen een vet getweakte versie van WE (voor PES in europa bestaat vooralsnog niet zo'n editie). Vervolgens in augustus daarop komt dus weer die nieuwe WE en in oktober / november de volgende PES editie in europa enz.

Tot en met WE7 / PES3 ging het dus alleen om de PS2 (alhoewel er ook ooit een WE6 in japan voor de gamecube schijnt te zijn uitgekomen). Vanaf dit jaar doet echter de XBOX ook volledig mee, althans in Europa. Dat betekent dat in augustus dit jaar WE8 alleen voor de PS2 kwam (en dus in februari aanstaande waarschijnlijk WE8 FE -of WE8 international ook alleen voor PS2 zal komen). WE8 is dus niet voor de XBOX uitgekomen, maar in november a.s. komt PES4 zowel voor de PS2 als voor de XBOX.

Welnu, tot dit jaar speelde de WE versie altijd net ietsje lekkerder dan de PES versie die daarna in europa uitkwam. Vorig jaar was WE7 net wat lekkerder dan PES3. Zo was WE7 iets trager en daardoor iets realistischer. Desalniettemin zijn de verschillen niet zo groot.

Dit jaar lijkt het anders te zijn. Ik heb 4 augustus 2004 mijn WE8 uit Japan ontvangen voor de PS2 dus. Inmiddels heb ik PES4 beta voor de XBOX en PES4 final voor de PS2.

Voor het eerst PES4 beter dan WE8 (dan vergelijk ik WE8 ps2 met PES4 ps2). Grafisch is PES4 beter en desondanks zijn er geen slowdowns (WE8 schokte op de momenten dat het druk werd in de 'zestien')en speelt het allemaal net wat lekkerder (is moeilijk uit te leggen). Verwacht niet een constante 60 fps (of hoger) maar wel een degelijke 40 a 50 fps die altijd gelijk is. Het schieten is wat beter in PES4 dan is WE8. De game is gewoon meer af. En dat is zoals gezegd bijzonder, omdat het dus voor het eerst is dat PES beter is dan WE.

De xbox beta versie, is helemaal te gek. Ondanks dat ie 70% af is (en er wat schoonheidsfoutjes inzitten). Het speelt exact als PES4 ps2 (qua gameplay) maar het spel loopt continue 60 a 70 fps, zonder één frameratedrop. Nooit. Dat is belangrijk, want de game is daardoor beter te volgen. Je ziet daardoor de bal echt goed op de handen van de keeper komen, beter tegen de paal komen. Het is gewoon duidelijker. Daarnaast lijkt het erop dat de bal-physics beter zijn, maar of dat nu komt omdat het soepeler loopt of de physics echt beter zijn weet ik niet.

Eén gek punt is dat de xbox versie onscherper lijkt (ik test PES4 ps2 met een rgb-scart en de xbox met een rgb-scart advance). Met name de menu's zijn echt onscherper. Het spel zelf is ook iets meer blurry dan de ps2 versie, maar dat kan komen omdat er meer 3d gefilterd is en daardoor alles iets 'vager' is. Nog vreemder wordt het als je een herhaling bekijkt en inzoomt op de spelers, want dan ineens is er meer detail en ziet het er -dus van dichtbij- juist weer beter uit, helemaal omdat het vet anti aliast is.

Verwacht wordt dat de final xbox versie scherper zal zijn dan de beta en tja dan is het naar mijn smaak de beste voetbalgame ooit. En dat is uniek. PES voor het eerst op de xbox en dan gelijk de beste zijn.

Tot slot dit. De controlers van de xbox kunnen voor PES in elk geval niet op tegen de controler van de ps2. Ik heb daarvoor een xjoybox adapter gekocht, zodat mijn ps2 sticks op de xbox kunnen. Resultaat: 100% goed. Geen vertraging, je kunt alle knoppen exact zoals op de ps2 instellen en die instellingen worden bewaard in je optionfile, zodat je dat slechts éénmalig hoeft te doen.

Vrienden van me hebben ook zo'n adapter. Van de week met zijn vieren (2 tegen 2) gespeeld met 4 xjoybox adapters: ook dan 100% goed. Geen vertraging.

Hoop hiermee wat meer inzicht te hebben verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

mja, als ik een xbox ga halen, ga ik in ieder geval ook zo'n converter voor m'n ps2 pad halen, want die lompe xbox dingen trek ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
amahusu schreef op 05 oktober 2004 @ 09:12:
mja, als ik een xbox ga halen, ga ik in ieder geval ook zo'n converter voor m'n ps2 pad halen, want die lompe xbox dingen trek ik niet :P
Dat idee had ik ook ja.... maar voordat je 15 euro uitgeeft voor een converter zou ik toch echt nog de Xbox controller een kans geven. Heb zo'n 4 jaar gespeeld met de Playstation controllers maar kon naadloos overstappen op de Xbox S controller (die gelukkig een slagje kleiner is als de controller waar de Xbox eerst mee werd uitgerust.) Tenzij je regelmatig gebruik maakt van de sidestep (R2 op de PS2) natuurlijk deze heeft men op de Xbox nl. verstopt onder de zwarte knop op de controller zelf en is moeilijk te bereiken.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Chocovla schreef op 05 oktober 2004 @ 09:28:
[...]

Dat idee had ik ook ja.... maar voordat je 15 euro uitgeeft voor een converter zou ik toch echt nog de Xbox controller een kans geven. Heb zo'n 4 jaar gespeeld met de Playstation controllers maar kon naadloos overstappen op de Xbox S controller (die gelukkig een slagje kleiner is als de controller waar de Xbox eerst mee werd uitgerust.) Tenzij je regelmatig gebruik maakt van de sidestep (R2 op de PS2) natuurlijk deze heeft men op de Xbox nl. verstopt onder de zwarte knop op de controller zelf en is moeilijk te bereiken.
je mist dan essentieële onderdelen van het spel. De schouderbutton R2 van de ps2 zit nu op dat kleine -k*t- zwarte knopje op je xbox controler en dat sucks. R2 is namelijk erg belangrijk voor bepaalde moves om bijv te passeren enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@Hully, mooi verhaal... Ik was eigenlijk een beetje bang, na het lezen van de eerste alinea, dat je PES4 zou afkraken ivm WE8. Des te mooier was het dan ook dat je de Xbox versie het beste vindt..

En mijn ongeduld wordt groter en groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het lijkt me inderdaad bij de Xdoos controller irritant om hard te rennen a la de R2 toets :?
Benieuwd hoe ze dat gefixt hebben... Denk dat het zwart en witte knoppie gereserveerd is voor de attack en defense balance....

We merken het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Euh tja gebruik de R2 nooit B) Zal ik straks wel merken op Live als ik ineens aan alle kanten voorbij wordt gelopen :P
Maareh voor de sprint gebruik ik toch echt R1. De sidestep (lees passeerbeweging) met R2 heb ik nooit tijd in gestoken om te leren. Zal misschien tijd worden kan ook pas sinds een jaartje lobben ;) Probleem is dat je al die tijd tegen de computer aan de standaard combos meer dan genoeg hebt om te winnen. En mijn vrienden spelen het spel niet vaak genoeg om mij het dermate moeilijk te maken zodat ik de extra moves wil gaan leren. Me is luie gamer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

@Chocovla: Op hoeveel sterren speel je eigenlijk?

Die passeerbeweging met r2 is makkelijk te leren en heel erg bruikbaar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de lob. Heb er mooie goals mee gemaakt. Op live zul je dus nog wel 's voorbij gelopen worden :P.

De enige beweging waar ik moeite mee heb is het 1-2tje. Die gebruik ik dan ook eigenlijk nooit...

Is het passing systeem nou ook nog echt verbeterd in PES 4?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
PromoX schreef op 05 oktober 2004 @ 13:50:
@Chocovla: Op hoeveel sterren speel je eigenlijk?

Die passeerbeweging met r2 is makkelijk te leren en heel erg bruikbaar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de lob. Heb er mooie goals mee gemaakt. Op live zul je dus nog wel 's voorbij gelopen worden :P.

De enige beweging waar ik moeite mee heb is het 1-2tje. Die gebruik ik dan ook eigenlijk nooit...

Is het passing systeem nou ook nog echt verbeterd in PES 4?
Speel zelf op 5 sterren , heb de 6 sterren op WE8 nog nooit unlocked vergeet altijd de WE Shop leeg te kopen. 1-2tje heb ik weer goed onder de knie dus dat heft het gebrek aan de passeerbeweging weer op ;)

Passing systeem verbeterd tov WE7i en PES 3 zeer zeker, wel is de pressing van de cpu teams behoorlijk wat sterker als in vorige versies. Wat mijns inziens weer voordelen oplevert bij sommige potjes tegen vrienden die ook vaak druk op de bal zetten en de lange bal hanteren. Heb het live pakket bij Nedgame besteld nou nog een xbox erbij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Macer schreef op 05 oktober 2004 @ 10:34:
@Hully, mooi verhaal... Ik was eigenlijk een beetje bang, na het lezen van de eerste alinea, dat je PES4 zou afkraken ivm WE8. Des te mooier was het dan ook dat je de Xbox versie het beste vindt..

En mijn ongeduld wordt groter en groter...
dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Als echte FiFa Fan was ik een beetje sceptisch in het begin.
Ik scoorde geen enkel doelpunt omdat ik alleen maar een hoge pass gaf ipv te schieten. (die omgedraaide knoppen...grrr)

Maar ik ben nu zowaar verslaafd aan PES. Ik heb FIFA 2004 Uefa nog wel geprobeerd, maar het is gewoon niet leuk meer. Ik denk dat ik FIFA 2005 nog wel een kans geef omdat ik dat gewoon verplicht ben aan mezelf (ik speel sinds fifa 99 al heel veel), maar ik denk dat het weinig kans van slagen heeft.

PES4 op de XBox is super !

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Masselink schreef op 05 oktober 2004 @ 14:56:
Als echte FiFa Fan was ik een beetje sceptisch in het begin.
Ik scoorde geen enkel doelpunt omdat ik alleen maar een hoge pass gaf ipv te schieten. (die omgedraaide knoppen...grrr)

Maar ik ben nu zowaar verslaafd aan PES. Ik heb FIFA 2004 Uefa nog wel geprobeerd, maar het is gewoon niet leuk meer. Ik denk dat ik FIFA 2005 nog wel een kans geef omdat ik dat gewoon verplicht ben aan mezelf (ik speel sinds fifa 99 al heel veel), maar ik denk dat het weinig kans van slagen heeft.

PES4 op de XBox is super !
ik heb fifa 2005 mogen testen en geloof me, als je PES hebt gespeeld dan wil je geen fifa meer. De verschillen zijn te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

hully schreef op 05 oktober 2004 @ 16:42:
[...]

ik heb fifa 2005 mogen testen en geloof me, als je PES hebt gespeeld dan wil je geen fifa meer. De verschillen zijn te groot.
dat verwacht ik ook, maar naar al die jaren wil ik het toch spelen. Al is het alleen voor de muziek, het introfilmpje en het commentaar (dar kan PES niet aan tippen)

Koffie en meer...

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.