Toon posts:

[iPod mini] Gebruikerservaringen (en niets anders dan...)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is erg leuk, dat weten we. Maar voor diegene die hem al in huis hebben: wat vind je ervan? Ik wil graag weten wat jullie persoonlijke meningen zijn. Foto's zijn zeer welkom. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipodmini/images/index_headerfamily01122004.jpg

LET OP!
Dit topic gaat over gebruikerservaringen, dus mensen die er feitelijk 1 hebben, en niets anders!

[ Voor 25% gewijzigd door chem op 27-07-2004 10:06 . Reden: modbreak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat?Deze?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.vink1/mini.jpg

De blauwe i-pod mini.

Ik heb sinds zaterdagmiddag 12:30.

Wat een machine.

Ondanks dat we nu op GOT-(techforum zitten)
Vergeet de specs
Om de specs te vergeten, ze staan niet op de ipod mini.
Er staat geen eens mini bij.
Aan de voorkant staat geen merk, geen logo, geen typenummer.
Niets.Alleen als je de ipod omdraait wordt de fabrikant verraden:
Het bekende apple logo staat er wit gedrukt op.
Er onder staat de familie stamboom:
"IPod"

We weten het allemaal: er zit een 4GB schijf in.
Ideaal, je kan er mp3's(apple formaat) opslaan, data , foto's enz.
Maar wie neemt er elke dag 10.000 nummers mee?
Ik heb er nu sinds zaterdag 497 nummers opstaan
Klinkt heel mooi, maar in de praktijk is dit 1.4 dag. (en dit neemt 2:31 GB inbeslag).
Dat is best veel muziek voor 's ochtends in de trein, 's avonds in trein, tijdens boodschappen doen, op weg naar ... enz,
Ik heb (zonder op te willen scheppen) 4549 nummers, 13.3 dagen en 19,96 Gb aan muziek.
Dat wil ik niet altijd bij me hebben, er zijn nummers als achtergrond, en nummers die ik graag luister, onderweg naar iets.
Daarvoor neem je muziek mee.

vroeger...
Kennen we het nog, de tijd van de CD of de cassette? (toch alweer 4 jaar geleden...)
Toen ging je op stap met 1 of 2 cd's.
Wel oppassen voor schokken, want daar konden ze niet tegen.
Er was natuurlijk ESP, maar dat werkts maar 20 seconde.
Op de fiets werd die 20 seconden wel heel erg op de proef gesteld.
en natuurlijk wel zorgen voor nieuwe batterijen, anders zat je halvervege de reis zonder muziek.
Wat zou ik met 500 CD's op een reis moeten?

Uiterlijk
"Beauty before brains"

Dat is volgens mij "het geheim van de ipod-mini
Jemig, wat is het een mooi apparaat.
Blauw aluminium achtig. minder dan 10 cm lang, en maar 1,3 centimeter dik.
(daar zit ergens een harde schijf en batterij onder verstopt..)
103 gram, zeggen ze.
Je moet het voelen om te geloven is een uitspraak die echt telt bij de Ipod mini.
Mini, zoals de naam het al zegt.
Wat hebben de ontwerpers goed naar het uiterlijk gekeken.
Je wil muziek luisteren met de ipod, je wil "de ipod" oppakken.

De bediening is wit, je oordopjes zijn wit, de onderkant en bovenkant is wit.
( de lader is wit, het usb snoer is wit, alles is wit!)
"Het is geen apparaat, het is een klein kunstwerk", dat willen de ontwerpers volgens mij zeggen.

offtopic:
mp3 is voor "ons" nieuw, maar voor 90% van de wereld niet.Dit is een apparaat die je bij je wilt hebben, je bent er niet bang voor.
Dat is de truc van de ipod.mede door de bediening (straks meer) kan je dit apparaat makkelijk gebruiken.Geen flitsend zwart met goud, maar stijlvolle kleuren, met een zeer compact formaat

(offtopic ivm de kleur grijs van de lettertjes...)

Bediening
Dat is even moeilijk.
Mp3's speel je normaal gesproken alleen af op je pc.
Hoe ga je met 4 richtingen (omlaag,omhoog,links en rechts) en 2 knoppen ("Oke" en "Terug") een bediening maken waarmee je uit 1000 nummers (of 50 cd's) makkelijk kan een nummer kan uitzoeken?
Je hebt geen toetsenbord waarmee je even snel de naam van de artiest intoetst.

Maar dat is "ze" heel goed gelukt.
In normale mensen taal: zoekt een nummer op
"blader" "artiest" , (met het wieltje naar rechts scrollen om omlaag te gaan, ivm alfabetische volgorde) "artiest" "eventuele cd" "nummer" en luisteren.
Dit kost 10 seconde.
(Een cd wisselen in met discman duurt langer)

De bediening is zo simpel, en er is zo goed over nagedacht.
Er zijn functie's zo logisch, dat je niet snapt dat niet meer mensen op het idee gekomen zijn.
Met 1 hand kan je een nieuw nummer uitzoeken, of de volume regelen.

Een 269 goed bestede keiharde euro's.
Want:
Een Creative compacte mp3 speler met 256 MB ruimte.
Een Creative 1.5 GB spelers
Of een Packard Bell 256 MB speler ( deze staat bekend "als zeer trendy",volgens dixons. En de ipod wordt ook wel eens als trendy beschouwd)

Ik ben er zeer tevreden mee :)
(ik heb het nog niet gehad over het fantastische pakket itunes, de oordopjes, de geluidskwaliteit enz)

offtopic:
20 GB is geen 4GB... en 256MB is 2 Cd's, als je daar tevreden mee bent , goed,maar laat "ons" genieten van de i-pod. , dit kan wel eens een mooie eerste ipod mini topic worden , hopelijk..

[ Voor 32% gewijzigd door weeraanmelden op 27-07-2004 01:35 . Reden: Correctie en zpelvouten ..... (het is laat) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
een goede uitspraak die op het ipodloungeofurm werd genoemt is:
with the ipod mini you take only the music with you that you love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 20:55

DyStiC

'Atta way, baby!

Pcies zoals hier al gezegd is, is 4GB zat om al je favo songs mee te nemen. Want in mijn complete mp3 collectie zitten zat albums die ik maar heel soms beluister en die hoef ik dus niet perse altijd bij me te hebben.
Qua uiterlijk is hij in iedergeval mooier dan de 'normale' iPod, al is het alleen maar door de aluminium behuizing. Dat is namelijk een groot nadeel van de 'normale' iPod, erug kras gevoelig, en met die metalen achterkant word ie ook erg snel vies door vette vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Ik heb ff gesnoeid om dit een fatsoenlijk topic te maken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22
chem schreef op 27 juli 2004 @ 10:05:
Ik heb ff gesnoeid om dit een fatsoenlijk topic te maken.
lekker ja.. snoeien kun je wel... maar waarom je dan mijn reply hebt verwijderd... de eerste echte inhoudelijke reply met gebruikerservaringen (aangezien ik er al een aantal weken eentje heb)...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Phusebox schreef op 27 juli 2004 @ 14:58:
[...]

lekker ja.. snoeien kun je wel... maar waarom je dan mijn reply hebt verwijderd... de eerste echte inhoudelijke reply met gebruikerservaringen (aangezien ik er al een aantal weken eentje heb)...
Je reactie was zover ik weet niet enorm inhoudelijk; maar je ervaringen zijn wel welkom!

Mocht je dus iets kunnen vertellen, meld dat dan [alsnog] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne sinds vrijdag geweldig ding, alleen de handleiding is bagger. Alleen in het Duits en France, Had beter verwacht van een gerenomeerd bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:04:
Heb de mijne sinds vrijdag geweldig ding, alleen de handleiding is bagger. Alleen in het Duits en France, Had beter verwacht van een gerenomeerd bedrijf.
De Nederlandse handleiding staat op de meegeleverde CD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verbaast me eigenlijk wel dat er nog maar zo weinig mensen zijn met ervaringen over de iPod mini. Jammer!
(En Chem; nu niet meteen zeggen dat dit ook geen ervaring is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Heb hem net binnen, mijn ervaring is dus wat beperkt. Een ding is zeker, die silver/metallic look is wel 1000x stijlvoller dan die ranzige koelkastenwitte kleur van z'n grotere broer, en hij komt in het geheel wat solider over.

Ow, en weeraanmelden, als je je ipod met je foon wil vergelijken maak dan een foto waarop ook daadwerklijk iets zichtbaar is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38082/full.jpg

O-)

Maar kijk nu eens hoe stijlvol ie is, fuk die witte kleur, tis geen wasmachine :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38100/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DarkX op 27-07-2004 20:34 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe is de kleur blauw in het echt, sommige plaatjes is hij heel licht, sommige wat donkerder(vind ik mooier)
Iemand duidelijke pics ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

In dit gesloten topic staan ook al veel gebruikerservaringen:
Het grote iPod Mini Topic

Daarin had ik al deze pics gepost:

Voorkant incl. oordopjes
Voorkant incl. oordopjes en giropas
Klikwiel detail + euromunt
Onderkant + euro
Voorkant
Bovenkant + euro
Achterkant

Ik heb de Ipod Mini nu bijna 2 maanden en ben er nog steeds erg tevreden mee! Bediening is gewoon zo super, de manier van volume aanpassen (vinger over het touchwiel laten glijden) werkt echt heerlijk!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, dat ie op plaatjes nogal verschilt ligt aan de metalic kleur, die wisselt nogal per lichtinval. Grijs zit ook per foto tussen donkergrijs en bijna wit in, maar ziet er live wel styly uit. Blauw is niet heel donker, niet heel licht, maar heb em zelf niet dus kan geen pic schieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Vraagje aan alle mensen met Mini Ipod ervaring:

Wat ik vaker heb gehad bij vroegere tape/cd/mp3 spelers was dat na 1 á 2 jaar de ingang voor de hoofdtelefoon kapot ging, datje bv nog maar door 1 oortje iets hoorde, terwijl ik er toch echt niet ruw mee omging(maybe door het knikken of onder druk zetten van het stekkertje in mijn broekzak?) , hoe zit dit bij de ipod (hebje eigelijk wel een langere ervaring voor nodig, gwone ipod (niet mini) mag ook, maar is het een beetje kwaliteit?)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, bedoel je dat de ingang zelf kapot gaat of het stekkertje van je oordopjes? Dat laatste heb ik nl wel vaak gehad bij discmans enzo, maar oordopjes zijn nog vrij handig te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

DarkX schreef op 27 juli 2004 @ 20:56:
Hmm, bedoel je dat de ingang zelf kapot gaat of het stekkertje van je oordopjes? Dat laatste heb ik nl wel vaak gehad bij discmans enzo, maar oordopjes zijn nog vrij handig te vervangen :)
Neej ik bedoel echt de ingang van de Ipod

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

je zou even kunnen kijken naar de sites waar ze een iPod mini en iPod al hebben opengemaakt, en vv vergelijken of dezelfde connector gebruikt wordt - ik heb daar weinig problemen over gehoord bij de gewone iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cases ( hoesjes ) gebruiken jullie om de mini te beschermen ? Heb een beetje rondgekeken maar er zijn er nog niet zoveel beschrikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:08:
Welke cases ( hoesjes ) gebruiken jullie om de mini te beschermen ? Heb een beetje rondgekeken maar er zijn er nog niet zoveel beschrikbaar.
Voorlopig hangt de mijne nog naked aan mijn riem, maar ik ga deelnemen aan de iSkin IA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Gewoon geen sleutels of geld in je broekzak hebben...
Het is inderdaad heel erg moeilijk om deze schoon/krasvrij te houden.
maar het metaal is wel vrij stevig.

Vergelijk het met je GSM, en komen af en toe een paar krasjes op, maar die merk je alleen als je de GSM naast een zelfde nieuwe type houdt.
Het blijft een gebruiksvoorwerp.

Persoonlijk geloof ik niet in hoesjes. dwz: ik vindt ze zo lelijk en onhandig dat ik er al niet mee wil werken.
Gewoon voorzichtig zijn is echt het enige wat helpt.
Na een tijdje komen er vast hoesjes uit.

"klik"
Wat blijven die "klikjes" tijdens het scrollen geweldig.
Een subtiel zacht klikje, heerlijk geluid.
Zo mooi subtiel dat het niet irritant gaat klinken.

Om een geluids idee te geven van de klik:
Nogmaals de ipod add, na 25 seconde zie je een I-tunes lijst met nummers, daar scrollen ze door, en daar hoor je de exacte klik van de i-pod

Weer een vergelijking met een GSM, daar heb een toon als je een toets indrukt.
Dat is vaak zo een verschrikkelijk irritante toon, dat je die gelijk uit zet.

(of na 11 maanden op sturen naar apple voor een nieuwe....

En deze fototoont in een oogopslag de stijlvolheid...

had ik verteld dat ik helemaal weg ben van de ipod mini...

offtopic:
DarkX, jou foto is inderdaad fantastisch... ik schrok ook van de kwaliteit van de webcam, maar het was laat...

[ Voor 17% gewijzigd door weeraanmelden op 28-07-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb een Iskin besteld van www.iskin.com, werkt wel goed behalve dat nou net het scherm en het touchwheel niet beschermd worden. Ja.. er zit een soort van extra plastic plaatje bij, maar dat is ook niet alles. En het touchwheel raakt wel ontzettend snel smerig. Verder heel tevreden met de Ipod Mini. Compact, stijlvol en onwijs gebruiksvriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de blauwe en ben er ongeloofelijk blij mee. Ik vind hem erg gebruiksvriendelijk. Ik gebruik hem in het openbaar vervoer (iedere dag 1,5 uur) en tijdens het hardlopen. Afgelopen week 2 x een uur wezen lopen en dat ging perfect met de bijgeleverde "clip". Geluid vind ik ook prima

Overzetten van 900 nummers duurde wel even omdat ik slechts een usb 1.1 aansluiting heb. Maar ja, had hem aangezet en ben iets anders gaan doen. Toen ik terugkwam stond alles er op.

Voor mij persoonlijk is dit de beste aanschaf (afgezien van mijn vrouw ;) ) in jaren!

offtopic:
Ik heb zojuist de Itrip mini binnengekregen. Kan niet wachten om ook die uit te proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Gassie op 28-07-2004 13:10 ]

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Gassie schreef op 28 juli 2004 @ 12:53:

Overzetten van 900 nummers duurde wel even omdat ik slechts een usb 1.1 aansluiting heb. Maar ja, had hem aangezet en ben iets anders gaan doen. Toen ik terugkwam stond alles er op.
Dat vond ik ook flauw..
Ik moest kiezen tussen een firewire kaart of een apple mini dock, omdat mijn pc USB 1.1 heeft.
(Het werd de firewire kaart.)
Ik dacht dat de pod van echt niet werkte, maar de pod werkt op USB 1.1 en USB2.0 blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

weeraanmelden schreef op 28 juli 2004 @ 00:12:
[...]

En deze fototoont in een oogopslag de stijlvolheid...

had ik verteld dat ik helemaal weg ben van de ipod mini...

offtopic:
DarkX, jou foto is inderdaad fantastisch... ik schrok ook van de kwaliteit van de webcam, maar het was laat...
Hehe, thanks. Ik klikte op je linkje, en dacht gelijk: hee, die lijkt op die foto die ik gemaakt heb 8)7

Vond em nog best aardig gelukt onder rotte lichtomstandigheden zonder statief en met flits, heeft wel bepaalde sfeer. I agree on het klikje trouwens, geeft je ook het gevoel dat je echt aan een wieltje draait terwijl je er alleen overheen wrijft. Had wel al gehoord over de controls, maar had zwaar de bedenkingen bij dat touchwheel. Maar het werkt erg intuitief, en je kunt heel snel en toch precies scrollen, had de controls in notime door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:22
Gassie schreef op 28 juli 2004 @ 12:53:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de blauwe en ben er ongeloofelijk blij mee. Ik vind hem erg gebruiksvriendelijk. Ik gebruik hem in het openbaar vervoer (iedere dag 1,5 uur) en tijdens het hardlopen. Afgelopen week 2 x een uur wezen lopen en dat ging perfect met de bijgeleverde "clip". Geluid vind ik ook prima

Voor mij persoonlijk is dit de beste aanschaf (afgezien van mijn vrouw ;) ) in jaren!

offtopic:
Ik heb zojuist de Itrip mini binnengekregen. Kan niet wachten om ook die uit te proberen!
post ook ff wat je van de itrip mini vindt... en waar heb je die gekocht??

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Warren schreef op 28 juli 2004 @ 10:32:
[...]

Ik heb een Iskin besteld van www.iskin.com, werkt wel goed behalve dat nou net het scherm en het touchwheel niet beschermd worden. Ja.. er zit een soort van extra plastic plaatje bij, maar dat is ook niet alles. En het touchwheel raakt wel ontzettend snel smerig. Verder heel tevreden met de Ipod Mini. Compact, stijlvol en onwijs gebruiksvriendelijk :)
waar heb je die iskin gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Rev! schreef op 28 juli 2004 @ 18:36:
[...]
waar heb je die iskin gehaald?
Nou.. op www.iskin besteld dus zoals er staat 8)
Dan krijg je hem natuurlijk thuisbezorgd... (vrij snel, 3 daagjes misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPod mini sinds maandag en ik ben aan het twijfelen om ook een iSkin te kopen..

Zijn er mensen die geen iSkin gebruiken? En kruipt er veel stof/vuiligheid in de mini ( in het scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Laatst online: 23-11-2023
Phusebox schreef op 28 juli 2004 @ 14:13:
[...]

post ook ff wat je van de itrip mini vindt... en waar heb je die gekocht??
Heb zojuist software geinstalleerd en ga zo naar de auto. Post later wel mijn ervaringen!

Heb de Itrip bij Griffin in de US besteld. Afgelopen vrijdagavond besteld en vanmorgen vroeg afgeleverd door UPS

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPod mini sinds maandag en ik ben aan het twijfelen om ook een iSkin te kopen..

Zijn er mensen die geen iSkin gebruiken? En kruipt er veel stof/vuiligheid in de mini ( in het scherm)?
Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden (in Amerika gekocht) en geen Iskin.

Heb nog geen problemen gehad met stof in het beeldscherm. Dit terwijl ik hem vrijwel elke dag in m'n broekzak heb zitten _/-\o_

Wel is het witte touchwheel wat minder wit en het appeltje achterop is een beetje grijs. :|

Persoonlijk vind ik de Iskin erg doelloos en lelijk, vooral omdat je een 'mini' koopt en er dan weer iets omheen zet wat hem minder 'mini' maakt :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

OK mensen, we get it: er is een iSkin... laten we het verder centraal houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 09-10 10:51
chem schreef op 28 juli 2004 @ 19:59:
OK mensen, we get it: er is een iSkin... laten we het verder centraal houden :)
nofi maar er word gesproken over de ervaring van de iskin wat een toevoeging is van een ipod mini. Begrijp ik het nu verkeerd of mogen er geen ervaringen optionele accessories geplaatst worden :? want dat past ook wel binnen het doel van dit topic toch :?

Nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m sinds maandag in combinatie met een Sony EX 71 witte oordopjes (from HongKong) en de kwaliteit is echt stukken beter als de bijgeleverde dopjes, heb deze maar snel weer terug gedaan in het doosje.

Heb er direct ook een iSkin bij gehaald, deze zijn gewoon te krijgen bij Machouse in Rotterdam, Amsterdam of Woerden. URL kun je wel raden, ff Flamen voorkomen :9 .

Het enige nadeel vind ik dat je niet gewoon je files erheen kunt sturen zonder je eigen dir-structuur te behouden, je kan alles wel taggen en renamen, maar daar ben ik gewoon te lui voor. Moet gewoon drag en drop en klaar is kees, dus heb ik maar playlists gemaakt met EphPod en dat werkt voor mij het beste.

Verder superapparaatje, ben zeeeer tevreden. Zal ff kijken of ik morgen een fotootje kan posten met de iSkin eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 11:07
Ik heb mijn Mini (zilver) vanaf de 24e.

Ik ben er erg tevreden over. De bediening is super en hij ziet er gelikt uit.
Eigenlijk heb ik nog geen enkel nadeel kunnen ontdekken.
Ook Itunes is prettig samen met de Ipod.

Als je voor meer gig wilt gaan, ik heb wel al verschillende aanbiedingen gezien voor de 3e gen 15 gig. (bcc/macro)

Het omhulsel krast niet echt snel vind ik zelf.
Ik heb inmiddels een Dock mini besteld, maar het schijnt dat de mini ook prima past in een gewone dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Kan je op een mini-ipod nu wel of geen fotobestanden opslaan?
Op de site van Apple staat namelijk dat de mediareader niet gaat werken op de mini maar op andere site's en ook hier op het forum wordt gemeld dat de mini exact dezelfde mogelijkheden heeft als zijn grotere broer. Wat is het nu ?

Ik hoor het graag

Gr.Wammes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

gfo schreef op 28 juli 2004 @ 20:11:
[...]

nofi maar er word gesproken over de ervaring van de iskin wat een toevoeging is van een ipod mini. Begrijp ik het nu verkeerd of mogen er geen ervaringen optionele accessories geplaatst worden :? want dat past ook wel binnen het doel van dit topic toch :?

Nu weer ontopic :)
Zeker wel, maar waar men hem koopt etc. is niet echt relevant.

Dit is een nuttig topic voor mensen die overwegen hem te kopen, maar dan moet men het wel DAAR over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister me 20 gb iPod verkocht en een zilvere mini bestelt, was natuurlijk weer uitverkocht. Nu eventjes zonder muziek maar hoop dat die gauw binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 20:19
Jaa...vandaag 1 bij dixons gehaald. ITunes was ff wennen, maar nadat ik m op handmatig toevoegen etc had gezet, ging het wel lekker. verder werkt t super.

Weet iemand alleen hoe je die pauze tussen 2 nummers kan weghalen? Ik luister vaak naar mix 'cds' en dan is t best irri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

(die vraag hoort eigenlijk hier )
Maar vooruit:

Open I-tunes
- klik bovenaan op bewerken
- Klik op voorkeuren ( "CTRL"+ de komma "," tegelijkertijd)
- Klik op het 2e tabblad van links, "audio"
- Vink de bovenste optie uit:
"nummers inelkaar laten overvloeien"

[ Voor 31% gewijzigd door weeraanmelden op 29-07-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:16:
Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Kan je op een mini-ipod nu wel of geen fotobestanden opslaan?
Op de site van Apple staat namelijk dat de mediareader niet gaat werken op de mini maar op andere site's en ook hier op het forum wordt gemeld dat de mini exact dezelfde mogelijkheden heeft als zijn grotere broer. Wat is het nu ?

Ik hoor het graag

Gr.Wammes
Mediareader? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Je kunt je mini gewoon als externe HD gebruiken (mits je ruimte hebt naast je muziek ;)), dus of je er nu fotobestanden of powerpoint presentaties opzet is irrelevant. Je moet verder niet verwachten dat je ze met je ipod kunt bekijken, maar dat snapte je denk ik al.

Ik heb echter geen idee wat ik me bij mediareader moet voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

DarkX schreef op 29 juli 2004 @ 18:37:
[...]

Mediareader? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

[knip]
Ik heb echter geen idee wat ik me bij mediareader moet voorstellen :)
Kijk hier maar..

En zo ziet deze eruit.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/330/store.apple.com/Catalog/nl/Images/T7418_lm.jpg

Je kan dan je flashcard van de camera op je vakantie gelijk overzetten,
immers op een ipod past minimaal 20 Gb.
Dit werkt alleen maar op de ipod...

GRRRR.... zijn er mensen die ooit van de apple site gehoord hebben?
dit is de nederlandse site
en dit is de amerikaanse site daar staat vaak iets meer op, maar kijk op de nederlandse voor algemene info....

[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 29-07-2004 18:46 . Reden: opmaak foutjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Rev! schreef op 27 juli 2004 @ 20:37:
Hoe is de kleur blauw in het echt, sommige plaatjes is hij heel licht, sommige wat donkerder(vind ik mooier)
Iemand duidelijke pics ervan?
Op de Apple site lijkt hij wat donkerder dan hij in werkelijkheid is.
Maar de kleur viel mij toch niet tegen.

Nja geweldig apparaatje. Eventjes knoeien en wennen aan de menu's en daarna is het zo vanzelfsprekend.
Geluid van de oordopjes vallen mij ook nog mee, al denk ik wel dat ik er nog andere bij aanschaf....het schijnt namelijk nog beter te kunnen.

Nu nog even kijken of ik Realplayer ook via Firewire ipv via USB kan laten synchroniseren, lijkt erop dat alleen iTunes hem herkend via Firewire.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

weeraanmelden schreef op 29 juli 2004 @ 18:44:
[...]

Kijk hier maar..

En zo ziet deze eruit.

[afbeelding]

Je kan dan je flashcard van de camera op je vakantie gelijk overzetten,
immers op een ipod past minimaal 20 Gb.
Dit werkt alleen maar op de ipod...

GRRRR.... zijn er mensen die ooit van de apple site gehoord hebben?
dit is de nederlandse site
en dit is de amerikaanse site daar staat vaak iets meer op, maar kijk op de nederlandse voor algemene info....
Ohzo. Ipod gadgets werken niet op de mini, maar van veel gadgets zijn inmiddels wel mini uitvoeringen van uit. Misschien dat dat van de mediareader ook nog gebeurt? Mail eventueel apple of de fabrikant van dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioheadRules
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03-2009
Ik heb de iPod Mini nu 2 dagen en moet zeggen dat het een erg cool apparaatje is. Helemaal met de iTrip in de auto. Nadeel van de iTrip is dat het per frequentie een nummer maakt op je iPod. Dit zijn er 96 in totaal. Als je dus een shuffle doet in je iPod, dan begint hij deze ook af te spelen. Dit is wel weer te omzeilen met een 'slimme afspeellijst', maar toch...
Ook in extra -> games -> musicquiz komen ze naar voren.

Ook heb ik dit ding thuis helemaal vol gegooid. Heb hem meegenomen naar m'n werk en daar ook iTunes geïnstalleerd. Ik kreeg via iTunes de nummers er gewoon niet vanaf naar m'n PC daar (misschien zie ik iets over 't hoofd?). De bibliotheek is dus niet synchroon met de iPod op die manier...
Ook heb ik nummers gewijzigd via iTunes direct op de iPod. Dit krijg ik daarna dus niet gesynchroniseerd met de bibliotheek, dus dat is ook niet synchroon.

Iemand trouwens ervaring met het programma Anapod? linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
weeraanmelden schreef op 29 juli 2004 @ 18:31:
(die vraag hoort eigenlijk hier )
Maar vooruit:

Open I-tunes
- klik bovenaan op bewerken
- Klik op voorkeuren ( "CTRL"+ de komma "," tegelijkertijd)
- Klik op het 2e tabblad van links, "audio"
- Vink de bovenste optie uit:
"nummers inelkaar laten overvloeien"
Ik doel eigenlijk op de nummers op de iPod. daar duurt t ook ff voordat t volgende nummer geladen is....t loopt niet strak in elkaaar over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 13:25
ik zit er nu ook aan te denken om naast mijn portable md speler, ook een mini-ipod te halen. alleen heb ik een audigy 2 zs in mijn pc, en ik las dat de firewire poort van de audigy2 probs geeft icm de mini?? kan iemand dit bevestigen?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat ik in elke discussie eigenlijk mis is het de geluidskwaliteit van ipod en de ipod mini ( ik ga er voor het gemak van uit dat deze het zelfde zijn)
Maar wat is dit goed zeg..
Even voor de info:
Ik luister nu op een logitech Z-680 met aan aansluiting een "normaal hoofdtelefoon naar hoofdtelefoon" snoer, en nog nooit heb ik mijn luidsprekers of mijn nummers zo duidelijk gehoord.
Het zelfde geld voor de "standaard" oordopjes.
Het geluid is gewoon goed.
De bass is zuiver, de stemmen zijn verstaanbaar

aanvulling, de eqalizer van de ipod mini staat altijd op "neutraal", muziek genre is Hiphop/RnB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik weer zo jammer vindt van sommige mensen in dit topic zijn de opmerkingen als "Fuck de iPod met zijn koelkast witte kleur" etc.

Bespreek gewoon de voordelen en de nadelen van de mini en de ervaringen t.o.v de iPod en andere mp3 spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

cypress3d schreef op 30 juli 2004 @ 00:52:
ik zit er nu ook aan te denken om naast mijn portable md speler, ook een mini-ipod te halen. alleen heb ik een audigy 2 zs in mijn pc, en ik las dat de firewire poort van de audigy2 probs geeft icm de mini?? kan iemand dit bevestigen?!
vooruit....

hier
(Het grote ipod topic deel 2 ......., of deel 1 of het ipod mini topic...)
En dan bij Ipod faq...

dit staat er
Ik heb een Soundblaster Audigy (met firewire) en mijn iPod wordt niet herkend of de data-transfer is vreselijk traag/instabiel.
Helaas is dit een probleem met een wat minder goedkope oplossing. Ik heb al verschillende malen van dit probleem gehoord en het blijkt dat de firewire-aansluiting van de Audigy op één of andere gekke manier het gewoon niet goed doet i.c.m. de iPod. De oplossing is gewoon een normale firewire-kaart kopen. Dynalink, Sitecom en Sweex zijn over het algemeen erg goed en een redelijke prijs ligt ongeveer rond de 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 13:25
dixons hier in groningen is geheel door de voorraad heen van de mini. echter is de gewone witte i-pod er wel. deze is iets groter, maar heeft ook veel meer opslag dan de mini. het gewicht tussen die 2 valt ook wel mee net als het formaat. ik ben dus misschien nou opzoek naar de gewone ipod maar ik vroeg me af of deze hardwarematig en kwalitatief gezien kan tippen aan de mini? ik heb her en der wat klachten gehoord...

de ipod is maar 70 euro duurder maar wel tig keer meer opslag... de gewone ipod is toch ook gewoon geschikt voor windows xp?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes je kunt hem ook gewoon onder windows xp gebruiken. Vanaf de 3e generatie is de iPod Mac & Windows compatible. De gewone iPod is kwalitatief even goed als de mini, ik zou niet weten waarom die minder zou moeten presteren. De nieuwe iPod 4e generatie is misschien nog wel beter. Langere batterij duur, 12 uur inplaats van 8 uur. Shuffle functie en het schijnt ook zo te zijn dat er nog geheime opties op de nieuwe iPod zitten dat Apple nog niet heeft uitgebracht zoals het verwisselen van de batterij dat bij de voorgaande iPods niets kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[knip]
offtopic:
Ach laat maar, ik wilde reageren op de eventuele klachten over de accu.
Maar als je het vooraf niet vertrouwt dan koop je de ipod /ipod mini toch niet.
Er zijn inmiddels 100.000+ ipods verkocht, en 3 mensen hadden een accu probleem.
Opeens heeft iedereen het dan, logisch.
(Zelfde als exploderende nokia accu's)

Je hebt 1 jaar garantie van Apple, voor een paar tientjes meer heb je een Apple verzekering voor 2 jaar.
Geen flame , maar ik wordt doodziek van dat gezeik over de accu problemen.
Dat was bij de 1e en 2e generatie's.
De ipod is technisch gezien een 4e generatie Ipod.

Het voordeel van dit type accu is dat je deze ongestraft mag bijladen, nadeel is de beperkte levensduur.

[ Voor 21% gewijzigd door weeraanmelden op 30-07-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

ViNyL schreef op 30 juli 2004 @ 10:37:
Wat ik weer zo jammer vindt van sommige mensen in dit topic zijn de opmerkingen als "Fuck de iPod met zijn koelkast witte kleur" etc.

Bespreek gewoon de voordelen en de nadelen van de mini en de ervaringen t.o.v de iPod en andere mp3 spelers
Hmm, krijg het gevoel dat het naar mij refereert, aangezien ik volgens mij de enige ben die koelkastwitte iPod gebruikt heeft. Enige wat ik zei is dat ik de mini er 1000x stijlvoller vind uitzien dan de ipod die ik ranzig van kleur vind. Persoonlijk vind ik dit ook bij gebruikerservaring horen, iedereen heeft dan wel de plaatjes gezien maar de plaatjes geven slecht weer hoe stijlvol de mini er eigenlijk uitziet imo. Dat is een voordeel van de mini, en misschien had ik het wat fijngevoeliger kunnen formuleren, maar misschien had jij ook wat minder lange tenen mogen hebben. ;) Het was in ieder geval niet offtopic, en kan ook niet echt zeggen dat het een flame is, dus ik zie het probleem niet zo. Fuck de ipod zie je mij of iemand anders trouwens nergens zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkX op 30-07-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ging vanmiddag naar Dixons omdat ik de Ipod mini wou kopen , blijkt hij helemaal niet op voorraad te zijn.
Ze vroegen of ik hem wou bestellen, een week levertijd. Ik zei ik kijk wel verder.
Dus ik naar dordrecht , ook daar niet op vooraad.
Breda heeft hem ook niet op vooraad :'(
Daar werdt gezegt dat elke filiaal op bestelling werkt.
Komt dat door de enorme vraag er naar ofzo ?

Ik wilde hem eigenlijk dit weekend nog hebbe, iemand tips waar ik hem zou kunne halen.

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dixons in Heerlen (limburg) waar ik vanmiddag was stonden ze (2) nog in de vitrine :)

-edit
Maar als het overal op bestelling werkt zal dat wel zo zijn.. tis tenslotte nieuw apparaatje en veel vraag.. dus dat het gewoon show modellen zijn in de vitrine's

[ Voor 55% gewijzigd door semicolon op 30-07-2004 18:32 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00
Bij de dixons in Alphen a/d Rijn staan er ook 2 in de vitrine maar die verkopen ze tot nader order niet aldus een medewerker.

Daarom zaterdag toen ik ze zag meteen een blauwe besteld en die was donderdag binnen, duurt dus niet superlang :)

Ben er erg blij mee ook al moest ik wel veel lijmresten weghalen van mn ipod...

[ Voor 15% gewijzigd door pietervl op 30-07-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Helaas heb ik er nog weinig van mogen genieten.
Na 1 dag werkt de Menu button niet meer.
Reset helpt niet. Andere buttons werken wel.
Maandag Apple maar even bellen voor repair.

Dat is dan balen als je net nieuw speelgoed binnen hebt. :(

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 12-10 10:22
Revocx schreef op 30 juli 2004 @ 18:27:
Ik ging vanmiddag naar Dixons omdat ik de Ipod mini wou kopen , blijkt hij helemaal niet op voorraad te zijn.
Ze vroegen of ik hem wou bestellen, een week levertijd. Ik zei ik kijk wel verder.
Dus ik naar dordrecht , ook daar niet op vooraad.
Breda heeft hem ook niet op vooraad :'(
Daar werdt gezegt dat elke filiaal op bestelling werkt.
Komt dat door de enorme vraag er naar ofzo ?

Ik wilde hem eigenlijk dit weekend nog hebbe, iemand tips waar ik hem zou kunne halen.

Greetings
ja idd die mini ipods zijn niet aan te slepen, dus systematisch op bestelling leveren is de enige manier voor de klanten die er echt 1 willen dus, en niet degene die klakkeloos ff binnenlopen en er 1 kopen zodat diegene die m echt graag wilde weer naast de boot vist.
Enige manier lijkt mij dus bestellen, zaterdag word de bestelling gemaakt heb je m ongeveer binnen een week.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 30-07-2004 19:53 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
* Zwerver gooit er even een kleurtje tegen aan

Mensen, het is een ervaringen draadje en geen waar koop ik dit extraatje, de iPod zelf etc. Doe ons een plezier en zorg ervoor dat deze open kan blijven en post dus ERVARINGEN!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
Mijn vraag is intussen nog niet echt beantwoord, terwijl ik een mini heb en t een ervaringsvraagjes is :P

Weet iemand hoe je die pauze tussen 2 opvolgende nummers kan verwijderen (bij geknipte livesets/compilaties)

Op de Ipod Mini zelf dus, niet iTunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Jerox schreef op 29 juli 2004 @ 00:48:

Het omhulsel krast niet echt snel vind ik zelf.
Ik heb inmiddels een Dock mini besteld, maar het schijnt dat de mini ook prima past in een gewone dock.
Das niet waar hij is niet compatible met de gewone dock ... vandaag nog op de verpakking gelezen.

Offtopic

[ Voor 107% gewijzigd door Zwerver op 31-07-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Rein_stein schreef op 30 juli 2004 @ 22:59:Weet iemand hoe je die pauze tussen 2 opvolgende nummers kan verwijderen (bij geknipte livesets/compilaties)
Dat gaat niet lukken... je houd altijd een kleine hapering tussen de nummers, dit is echter een euvel wat alle typen iPods hebben, enige manier eromheen is de hele mix als 1 mp3 op je iPod zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een NOOB vraag , maar als ik bij info kijk sta bij de capaciteit 3.7GB . Moet dat geen 4GB zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 11:28:
misschien een NOOB vraag , maar als ik bij info kijk sta bij de capaciteit 3.7GB . Moet dat geen 4GB zijn ?
een gb is bij marketing altijd 1000 megabytes, en in het echt zijn het er 1024. Ergo, je krijgt minder Gb in de praktijk.

Dit geld voor alle harde schijven.

Daarbij wordt er ook nog wat in gebruike genomen door onzichtbare bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

cypress3d schreef op 30 juli 2004 @ 12:39:
dixons hier in groningen is geheel door de voorraad heen van de mini. echter is de gewone witte i-pod er wel. deze is iets groter, maar heeft ook veel meer opslag dan de mini. het gewicht tussen die 2 valt ook wel mee net als het formaat. ik ben dus misschien nou opzoek naar de gewone ipod maar ik vroeg me af of deze hardwarematig en kwalitatief gezien kan tippen aan de mini? ik heb her en der wat klachten gehoord...

de ipod is maar 70 euro duurder maar wel tig keer meer opslag... de gewone ipod is toch ook gewoon geschikt voor windows xp?
offtopic:
Ik was vanmiddag bij Bossina en die hadden zo te zien elke kleur weer op voorraad :)
dus als je nog geen had, kan je hem beter daar halen denk ik zo :P

(nee, ik werk NIET bij Bossina)
OEI! ik had de Mod post nog niet gezien :/ knikker mijn bericht maar weg anders!!

[ Voor 5% gewijzigd door Qorne op 31-07-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind wel erg jammer vond van de iPod mini, was dat de handleiding niet wordt mee geleverd in het nederlands (ja Digitaal wel ja op de CD, maar leest toch minder fijn).

Ook heb ik me erg geirriteerd aan de plakresten van het plastic hoesje wat er over heen zat. Wat ik ook jammer vind is dat de kleuren erg tegenvallen in het echt, maar dat is te begrijpen dat metalic niet te drukken/printen is.

Verder vind ik hem in het echt erg klein, en heel erg fijn in de hand zitten, ik zelf ben links en daar heb ik geen last van bij de iPod.

Ik heb de kleur Zilver en die bevalt me erg goed, mooie styly look. Gewoon strak!

Zelf heb ik met iTunes geen problemen gehad, heb zelf een Apple Cube (heb ook een PC) dus ik ben er al bekent mee.

Hoesjes vind ik maar niks, hij heet niet voor niks mini, en op kunst moet je nou eenmaal zuinig zijn.

Verder vind ik het de beste speler ooit!

Apple Rules gewoon!

Ooi,

ZwaN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mijn ipod laadt niet (meer) op via USB 2.0
Mijn adapter met firewire kabel voor op het lichtnet ligt nog op mijn werk, maar ik krijg er geen leven meer in geblazen.

Kan de ipod alleen maar via USB 2.0 laden als er nog een beetje stroom in de accu zit?

(of moet ik het ergste vrezen...)

dat de bediening ook voor linkshandige makkelijk is, is een goede ..

[ Voor 13% gewijzigd door weeraanmelden op 01-08-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Volgens mij kan je hem alleen via Firewire en USB2.0 opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Laatst online: 11-03-2024
Rein_stein schreef op 30 juli 2004 @ 22:59:
Mijn vraag is intussen nog niet echt beantwoord, terwijl ik een mini heb en t een ervaringsvraagjes is :P

Weet iemand hoe je die pauze tussen 2 opvolgende nummers kan verwijderen (bij geknipte livesets/compilaties)

Dit vondti k op de Apple site :

Ononderbroken luisterplezier

Veel muziek-cd's bevatten nummers die in elkaar overlopen. Als je deze in iTunes importeert, kan er een kleine onderbreking tussen de nummers ontstaan waardoor de muziek niet meer vloeiend doorloopt. Met de optie 'Voeg cd-tracks samen' van iTunes laat je twee of meer nummers versmelten tot één ononderbroken track. Voortaan kun je dus genieten van klassieke muziek, conceptalbums en trance-cd's zonder dat er stiltes vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revocx schreef op 01 augustus 2004 @ 13:03:
[...]

Dit vondti k op de Apple site :

Ononderbroken luisterplezier

Veel muziek-cd's bevatten nummers die in elkaar overlopen. Als je deze in iTunes importeert, kan er een kleine onderbreking tussen de nummers ontstaan waardoor de muziek niet meer vloeiend doorloopt. Met de optie 'Voeg cd-tracks samen' van iTunes laat je twee of meer nummers versmelten tot één ononderbroken track. Voortaan kun je dus genieten van klassieke muziek, conceptalbums en trance-cd's zonder dat er stiltes vallen.
Maar kan je dan ook naar het volgende nummer "klikken" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je valt met bijv. skaten en je hebt je ipod mini in je broekzak stel je ipod mini raakt dan ook de grond kan die dat dan hebben?, of gaat die hiervan kapot? Is het verstandig om een iskin te kopen voor de bescherming, of kan de mini ook zonder iskin tegen een stoot(je)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 06-10 11:14
kheb net een ipod mini thanx to Gash :) voor 230
maar bij het installeren wordt er gevraagt naar het serie nummer en daarna als je ipod voor het eerst installed @ itunes vragen ze om het product te registeren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even getest (ik wist niet of dat kon), als je je iPod mini geformateerd hebt op een windows machine kan je hem nogsteeds goed gebruiken op de Apple

voor de mensen die het nog niet wisten :)

Ooi,

ZwaN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:23:
Ik heb net even getest (ik wist niet of dat kon), als je je iPod mini geformateerd hebt op een windows machine kan je hem nogsteeds goed gebruiken op de Apple

voor de mensen die het nog niet wisten :)

Ooi,

ZwaN
yup dat kan :)
en met EhpPod ofzow :+ kan je de Mac versie ook op Wintel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exy
  • Niet online

Exy

Hallo,

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn iPod mini. Hij is heel makkelijk in het gebruik, en ik heb nog geen last gehad van de glitches waar ik op andere sites over gelezen had. Het overzetten van muziek naar de iPod Mini met iTunes verliep eerst een beetje moeizaam, maar nu ik eenmaal door heb hoe het precies werkt is het heel makkelijk. Wel grappig dat je bijvoorbeeld ook tekstbestanden kunt lezen op je iPod Mini, maar ik vraag me af wanneer je deze functie echt zult gebruiken.

Even een korte vraag, ik lees hier een aantal ervaringen met de iSkin mini, Ik wilde zelf graag ook zoiets voor mijn iPod mini hebben maar dan wel één die het beeldscherm beschermt (dit doet de iSkin mini toch niet?).

Ik vroeg me af of iemand weet welk product dit wel doet, en of dit makkelijk in Nederland te verkrijgen is.

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Exy schreef op 03 augustus 2004 @ 19:56:
Hallo,

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn iPod mini. Hij is heel makkelijk in het gebruik, en ik heb nog geen last gehad van de glitches waar ik op andere sites over gelezen had. Het overzetten van muziek naar de iPod Mini met iTunes verliep eerst een beetje moeizaam, maar nu ik eenmaal door heb hoe het precies werkt is het heel makkelijk. Wel grappig dat je bijvoorbeeld ook tekstbestanden kunt lezen op je iPod Mini, maar ik vraag me af wanneer je deze functie echt zult gebruiken.

Even een korte vraag, ik lees hier een aantal ervaringen met de iSkin mini, Ik wilde zelf graag ook zoiets voor mijn iPod mini hebben maar dan wel één die het beeldscherm beschermt (dit doet de iSkin mini toch niet?).

Ik vroeg me af of iemand weet welk product dit wel doet, en of dit makkelijk in Nederland te verkrijgen is.

bvd.
iskin protect ook je sherm ja :)
offtopic:
zit nu erg te twijfelen tussen mini of 4g 20gig :X maar ik haal de iskin wel bij de ia.net O-)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf voor mijn mini een Marware Sportsuit Sleeve bestelt bij de apple store online. Wou eerst ook een iSkin kopen voor mijn mini maar ik vind ze zelf eigenlijk niet zo handig. Met de marware kun je de mini beschermen tegen krasjes e.d en je kunt hem er dan ook makkelijk er uit halen, terwijl de iSkin echt om je mini heen zit, en daar door is die niet echt mini meer maar met een dik rubber laagje er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

kenny89 schreef op 01 augustus 2004 @ 16:25:
kheb net een ipod mini thanx to Gash :) voor 230
maar bij het installeren wordt er gevraagt naar het serie nummer en daarna als je ipod voor het eerst installed @ itunes vragen ze om het product te registeren ???
Staat dat niet op de achterkant van je mini? Dat staat wel op m'n iPod in het klein

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat je de Ipod mini gewoon als externe HD kan gebruiken maar is dit ook mogelijk zonder dat er aparte software bij komt kijken? Dus als ik bijvoorbeeld bestanden van school naar huis wil 'verslepen'. Dus de vraag is, herkent xp de ipod automatisch als externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

De mini wordt automatisch als HD herkent, voor het laden van muziek heb je echter wel speciale software nodig. Maar HD ging bij mij wel volledig automatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:13
ff een vraagje.....

over aantal weekjes ben ik dus jarig en jullie snappen natuurlijk wel wat mijn cadeautje moet gaan worden :P maar nu is mijn vraag welke van de 2 ipods (mini en normale) is nou het fijnste??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

the_master schreef op 04 augustus 2004 @ 14:49:
ff een vraagje.....

over aantal weekjes ben ik dus jarig en jullie snappen natuurlijk wel wat mijn cadeautje moet gaan worden :P maar nu is mijn vraag welke van de 2 ipods (mini en normale) is nou het fijnste??
"het fijnste" :?

De verschillen zijn duidelijk lijkt me zo, en verder een persoonlijke afweging. De enige reactie kan hier dan ook op zijn: bepaal zelf wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Jeh, zoals al op 100 plaatsen te lezen is is dat puur een kwestie van smaak. Normale heeft meer gigs ter beschikking, de mini is compacter. Of je compactheid of hd space belangrijk vind ligt puur aan jou, how the hell kunnen wij dat voor je bepalen? :P

:w chem

[ Voor 4% gewijzigd door DarkX op 04-08-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch als je het neusje van de zalm wilt hebben moet je gewoon niet meer verder nadenken en voor de Ipod 3/4g gaan :P
Is en blijft gewoon DE Ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Nou mensen ik heb hem ook ! Geweldig ding ... moet nog wel wennen aan een aantal dingen van de besturing, maar verder wel teverden !

Alleen 1 probleem. Via firewire wordt mijn iPod mini niet herkend. Via USB 2.0 wel. Voor zover ik weet werkt de firewirepoort goed, weet iemand waar het aan kan liggen ? Ik heb niet voor niets firewire natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 19:43:
Toch als je het neusje van de zalm wilt hebben moet je gewoon niet meer verder nadenken en voor de Ipod 3/4g gaan :P
Is en blijft gewoon DE Ipod...
En je argumentatie is :? Blaat.

Mini is een ander product, geen inferieur product. Dat het jou keuze niet is okay, maar lul niet zo uit je nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Ik heb laatst ook de iPod mini gekocht in het blauw (ik stapte de winkel in, en opeens kregen ze hem binnen :D), en ik vind hem top! Klein, zéér ergonomisch, en alleen maar liedjes die je écht leuk vindt :). Ik ga binnenkort een iTrip mini halen, en misschien nog wat andere accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Kan iemand een digicam pic maken van het indrukken van de menu/>>/<< knoppen op de 4th gen iPod?

Dus hoe 'diep' dat gaat en hoe dat 'aanvoelt' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Chemmie, als je wilt weten hoe de knoppen van de 4th gen eruit zien, waarom vraag je dat in het mini draadje? :)

Maar wou net wel even een fotootje van m'n mini schieten (volgens mij ongeveer zelfde systeem), maar het is zo weinig dat ik het niet echt goed op m'n cammetje krijg. Het is net een lekkere *klik* die het duidelijk maakt dat je gedrukt hebt, maar het zichtbare verschil is .2 mm ofzo, niet te fotograferen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

DarkX schreef op 05 augustus 2004 @ 11:25:
Chemmie, als je wilt weten hoe de knoppen van de 4th gen eruit zien, waarom vraag je dat in het mini draadje? :)
Goede vraag 8)7
Maar wou net wel even een fotootje van m'n mini schieten (volgens mij ongeveer zelfde systeem), maar het is zo weinig dat ik het niet echt goed op m'n cammetje krijg. Het is net een lekkere *klik* die het duidelijk maakt dat je gedrukt hebt, maar het zichtbare verschil is .2 mm ofzo, niet te fotograferen eigenlijk.
Hmz, dus er is geen/weinig kans op vervorming van het oppervlak door het eventueel herhaaldelijk 'uitrekken' van de toplaag?

Dat is wel fijn om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Huh, hoezo uitrekken van de toplaag? De cirkel is een los onderdeel van de body, en kantelt in het geheel, er rekt dus niets uit of iets dergelijks. Bij de mini iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

DarkX schreef op 05 augustus 2004 @ 11:42:
Huh, hoezo uitrekken van de toplaag? De cirkel is een los onderdeel van de body, en kantelt in het geheel, er rekt dus niets uit of iets dergelijks. Bij de mini iig.
Owh op die manier... ik dacht dat het een doordrukknop was, zoals je wel eens bij een kazige zakjap ziet (quasi-mooie platte knopjes).

Weer iets duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op 04 augustus 2004 @ 20:06:
Nou mensen ik heb hem ook ! Geweldig ding ... moet nog wel wennen aan een aantal dingen van de besturing, maar verder wel teverden !

Alleen 1 probleem. Via firewire wordt mijn iPod mini niet herkend. Via USB 2.0 wel. Voor zover ik weet werkt de firewirepoort goed, weet iemand waar het aan kan liggen ? Ik heb niet voor niets firewire natuurlijk ;)
Is je Firewire een losse kaart? Lijkt op mijn probleem doordat ik had vergeten een voedingsstekker ook op de Firewire kaart aan te sluiten. Dat stond ff niet in de handleiding van de fabrikant van die kaart, Sweex :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

chem schreef op 05 augustus 2004 @ 11:44:
[...]

Owh op die manier... ik dacht dat het een doordrukknop was, zoals je wel eens bij een kazige zakjap ziet (quasi-mooie platte knopjes).

Weer iets duidelijker :)
Nee, het is echt een kantelende ring met daarbinnen weer een los knopje. Allemaal massief, dus geen irri rubberdinkies die scheuren ofzo. Wel weer wat meer kans dat er vuil in de randjes kruipt, maar ach, je kunt niet alles hebben :) Dit voelt wel stuk fijner aan, touchwheel lijkt me ranzig als het rubberachtig zou zijn. Lekker smooth nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 11:48:
[...]

Is je Firewire een losse kaart? Lijkt op mijn probleem doordat ik had vergeten een voedingsstekker ook op de Firewire kaart aan te sluiten. Dat stond ff niet in de handleiding van de fabrikant van die kaart, Sweex :(

Off-Topic:
Volgens mij kan het daar niet aan liggen. Ik heb namelijk ook een sweex firewire-kaartje, ook de voedingsstekker niet aangesloten, maar hij werkt gewoon perfect i.c.m. mijn iPod. Mijn iPod laad ook nog gewoon op via Firewire. De kaart krijgt volgens mij voldoende stroom via het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerbook 1.5 ghz & Mini Silver

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=2094

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
hoe snel moet die firewire eigenlijk gaan? Ik hem em op mn audigy2 aangesloten, maar ik kan niet sneller uploaden dan 2.19mbit. Ik dacht dat firewire 400mbit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 08:55

YellowCube

Wait...what?

of je drivers zijn verkeerd of je loopt tegende maximale transfersnelheid van je iPod aan. (eerlijkheid gebied mijn te zeggen dat ik geen idee heb hoe hoog of laag dat is)

400Mbit lijkt me stug dat je dat uberhaupt haalt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Volgens mij zijn die problemen bekend icm een audigy. Zoek maar eens op google.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.