Toon posts:

[iPod mini] Gebruikerservaringen (en niets anders dan...)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Zwerver op 08-08-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

pietervl schreef op 08 augustus 2004 @ 00:08:
Ook werkt de menu button nu niet meer (dat las ik ook al bij iemand eerder).

Nu nog maar even een echte reset doen (ff zoeken hoe dat ook alweer moet) en het beste er maar van hopen... :(

edit:

Een harde reset lukt wel door de menu en select knop ingedrukt te houden(ondanks dat de menu button verder niet reageert als je terug wilt naar een bovenliggend menu) maar heeft dus geen effect. :(

Heb ik inderdaad ook. Ik heb Apple gebeld en mijn iPod gaat voor repair.
Als ik op forums van Apple kijkt, is dit een redelijk veel voorkomend probleem.
Nja soms kan je met de holdknop nu door de menu's browsen. 8)7

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Er hebben nu al verscheidene mensen een PM gehad ivm met offtopic gaan. Ontopic zijn ervaringen en eventuele kleine problemen. Vragen over iSkin, kosten daarvan etc. zijn offtopic. Omdat het niet de eerste keer is dat er iets over gezegt wordt zal er vanaf nu bij offtopic gedrag een OW gegeven worden!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor bijna alleen maar lovende taal over de mini. Ik heb er zelf ook 1 vanaf het begin, maar wat mij opvalt is dat we gewoon belazerd worden met de batterij. Als ik mijn mini een lijst van 10 uur laat afspelen zonder licht, EQ en andere ongein haalt hij de 8 uur bij lange na niet. Het meeste wat ik eruit krijg is denk ik 6-6.5 uur. Ik vond die opgegeven 8 uur al niet echt riant, maar dat kon er nog mee door maar 6-6.5 uur is toch echt te weinig naar mijn mening. Zijn hier nog dingen aan te doen, heeft iedereen dit probleem of halen sommige meer uit de batterij? Kan je er een nieuwe voor krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zelfde idee heb ik zelf ook altijd gehad.. ook met mijn 3e gen ipod.
Ik heb mijn mini nog geen 8uur aan een stuk door laten afspelen.
Dit komt toch vrijwel zelde voor denk ik. Tussendoor plug ik em gewoon ff op de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 21:58:
dat zelfde idee heb ik zelf ook altijd gehad.. ook met mijn 3e gen ipod.
Ik heb mijn mini nog geen 8uur aan een stuk door laten afspelen.
Dit komt toch vrijwel zelde voor denk ik. Tussendoor plug ik em gewoon ff op de adapter
Ik had ergens gelezen op de Apple site, dat je dat juist niet moest doen, omdat er vrij veel klachten waren geweest over de batterij, dat je hem niet teveel moest 'onnodig' opladen, ik kan nu niet meer vinden waar ik het gelezen heb :-/, dus nog ff verder zoeken.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:20:
Ik hoor bijna alleen maar lovende taal over de mini. Ik heb er zelf ook 1 vanaf het begin, maar wat mij opvalt is dat we gewoon belazerd worden met de batterij. Als ik mijn mini een lijst van 10 uur laat afspelen zonder licht, EQ en andere ongein haalt hij de 8 uur bij lange na niet. Het meeste wat ik eruit krijg is denk ik 6-6.5 uur. Ik vond die opgegeven 8 uur al niet echt riant, maar dat kon er nog mee door maar 6-6.5 uur is toch echt te weinig naar mijn mening. Zijn hier nog dingen aan te doen, heeft iedereen dit probleem of halen sommige meer uit de batterij? Kan je er een nieuwe voor krijgen?
Of eerst zoeken ...

Stap 1:
Lees dit
Hier staat info over opladen en ontladen en bijladen.

Stap 2:

Klik hier
(maar voor de luie mensen onder ons:)

Optimaliseer je instellingen
Er zijn een paar iPod-functies die relatief veel stroom verbruiken. Als je deze functies niet gebruikt, kun je langer muziek afspelen met je iPod.

(Deze is logisch)
Verlichting
: De verlichting instellen op "Altijd aan" leidt tot een aanzienlijke verkorting van de gebruiksduur van de batterij. Gebruik de schermverlichting alleen als het nodig is.

(en hierin zit jou "fout" , maar een pagina terug stond dit ook al)
Equalizer: Het gebruik van equalizers bij het afspelen leidt tot een hogere belasting van de processor van de iPod, omdat deze niet in het nummer zijn gecodeerd. Zet de equalizer uit als je hem niet gebruikt. Als je in iTunes equalizerinstellingen hebt toegevoegd aan een nummer, moet je de equalizer op 'Neutraal' zetten in plaats van op 'Uit' als je hem niet wilt gebruiken. De iPod wijzigt de iTunes-instellingen namelijk niet.

(wist ik ook niet)
Optimaliseer het geheugengebruik
Bij het afspelen van muziek slaat de iPod een nummer eerst op in een massief cachegeheugen. Dit verhindert overspringen tijdens het afspelen en maximaliseert de gebruiksduur van de batterij. Bij het vullen van de cache draait de harde schijf, waarbij stroom wordt verbruikt. Een aantal factoren beïnvloedt de frequentie waarmee dit gebeurt. Als je deze factoren minimaliseert, verleng je de gebruiksduur van de batterij.

Vooruitspoelen: Als je snel door een afspeellijst heen spoelt, moet de iPod de cache vaker vullen en dus vaker de harde schijf benaderen. Dit verhoogt het stroomverbruik en verkort de gebruiksduur van de batterij. Door in iTunes lange afspeellijsten aan te maken met uitsluitend de nummers die je wilt beluisteren, beperk je de noodzaak om vooruit te spoelen. Je kunt je eigen gebruik van de vooruitspoelknop ook beperken door de shufflemodus aan te zetten.

Nummers comprimeren: De iPod maakt het meest efficiënt gebruik van de cache bij nummers met een gemiddelde bestandsgrootte (minder dan 9 MB). Als je grote of niet-gecomprimeerde audiobestanden hebt (inclusief AIFF- of WAV-bestanden), kun ze bij het importeren in iTunes het best alsnog comprimeren of een andere compressiemethode gebruiken (bijvoorbeeld AAC of MP3). Ook kun je heel lange nummers of tracks opdelen in kortere tracks met een kleinere bestandsgrootte. Als je je muziek codeert op 128 Kbps, vult de iPod de cache ongeveer eens in de 25 minuten.
Suaver schreef op 08 augustus 2004 @ 22:26:
[...]

Ik had ergens gelezen op de Apple site, dat je dat juist niet moest doen, omdat er vrij veel klachten waren geweest over de batterij, dat je hem niet teveel moest 'onnodig' opladen, ik kan nu niet meer vinden waar ik het gelezen heb :-/, dus nog ff verder zoeken.
( En deze gaat over het onderhoud van je accu')

Even wat copy paste:
Some Do's and Don'ts:
#Do charge the battery often. The battery lasts longer with partial rather than full discharges.
#Avoid full cycle because of wear. 80% depth-of-discharge recommended. Re- charge more often. Avoid full discharge. Low voltage may cut off safety circuit.

Lithium-ion is a low maintenance battery, an advantage that most other chemistries cannot claim. There is no memory and no scheduled cycling is required to prolong the battery's life

(bijladen mag straffeloos, het is zelfs beter om vaker tussentijds bij te laden ipv af en toe volledig)

Ps Dark_Neve je hebt de pod pas 2 weken, je batterijen moeten nog leren wat werken is ...

[ Voor 12% gewijzigd door weeraanmelden op 09-08-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Toch stond er echt dat je niet te veel, je pod op de lader te hangen als het niet echt nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op 09 augustus 2004 @ 10:05:
[...]
(en hierin zit jou "fout" , maar een pagina terug stond dit ook al)
Equalizer: Het gebruik van equalizers bij het afspelen leidt tot een hogere belasting van de processor van de iPod, omdat deze niet in het nummer zijn gecodeerd. Zet de equalizer uit als je hem niet gebruikt. Als je in iTunes equalizerinstellingen hebt toegevoegd aan een nummer, moet je de equalizer op 'Neutraal' zetten in plaats van op 'Uit' als je hem niet wilt gebruiken. De iPod wijzigt de iTunes-instellingen namelijk niet.
Bedankt voor de vele info, ook al had ik het meeste al gelezen. Maar kan je in iTunes voor elk nummer apart EQ instellingen toevoegen? Want dan moet ik elk nummer gaan checken en eventueel aanpassen. Wat gebeurd er als je in iTunes de EQ instellingen uit zet ipv. op neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Suaver schreef op 09 augustus 2004 @ 13:18:
Toch stond er echt dat je niet te veel, je pod op de lader te hangen als het niet echt nodig was.
sorry no offence, maar als ik 2 pagina;s van apple als voorbeeld plaats dan ben je misschien niet te overtuigen, maar voor andere ipod gebruikers die maximale gebruik en levensduur willen hebben van de accu:
(en minder accu's vervangen is weer beter voor het milieu)

(bron:http://www.apple.com/nl/batteries/)

Standaardtechnologie
Lithium-ionbatterijen hebben een grotere vermogensdichtheid dan nikkelbatterijen. En omdat lithium het lichtste metaal is, hebben lithium-ionbatterijen niet alleen een langere gebruiksduur maar zijn ze ook lichter. Bovendien kun je een lithium-ionbatterij op elk gewenst moment opladen, terwijl nikkelbatterijen steeds volledig moeten worden opgeladen en weer ontladen om goed te blijven presteren. (In nikkelbatterijen vormen zich op den duur kristallen waardoor de batterij niet volledig kan worden opgeladen. Daarom moet je ze altijd volledig ontladen.)

Duidelijker kan niet...

Standaardoplaadproces
[...] Je kunt alle lithium-ionbatterijen een groot (maar niet onbeperkt) aantal malen opladen. Het gebruiken en opnieuw opladen van een batterij heet een laadcyclus.

[...]de lading van de batterij in één laadcyclus volledig wordt opgebruikt, betekent niet noodzakelijkerwijs dat je de batterij binnen één cyclus maar één keer oplaadt.

(praktijkvoorbeeld van aple)
Stel dat je op een dag een paar uur naar je iPod luistert, daarbij de helft van de lading van de batterij verbruikt en deze vervolgens weer compleet oplaadt. De volgende dag doe je hetzelfde. In dit geval is er sprake van één laadcyclus en niet twee. Je kunt de batterij dus meerdere malen opladen binnen één laadcyclus.
(hier doel je waarschijnlijk op)
Met elke volledige laadcyclus vermindert de capaciteit van de batterij een beetje. Het aantal cycli dat de batterij doorloopt voordat de capaciteit is gedaald tot 80% van de oorspronkelijke waarde is echter heel groot, zowel bij notebook- als bij iPod-batterijen.
Hier geven ze aan dat er inderdaad kwaliteitsverlies is.
Mar er staat dat de batt tot max 80% (dus maar 20% verlies) van de capaciteit terug kan lopen.
Niet bij elke laadcyclus, maar in loop de tijd.

[...]
Net als alle andere oplaadbare batterijen, zul je ook deze batterij op den duur waarschijnlijk moeten vervangen.
[...]
Maar dit is logisch,ze hebben niet het eeuwige leven.

[ Voor 17% gewijzigd door weeraanmelden op 09-08-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag voor het eerst mn mini gebruikt, hele dag op het land gewerkt, ipod continu aan en nog zijn de batterijen niet leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:38

supersook

Professioneel prutser

Al een tijdje niet meer in het apple forum geweest, en tot mijn grote verbazing trof ik dit topic aan. Nou, daar komt mijn verhaaltje dan:

Ik heb m'n ipod van de IA van inkoopactie.net, dus heb hem alweer een maandje of 2. Ik kan niet anders zeggen dan dat het apparaat een heel positieve indruk op mij achterlaat.

Aanschaf:
Begin dit jaar was ik op zoek naar een mp3speler die tussen de high end flash spelers en de 10/20 gig hd spelers in zat. Toen kwam creative met z'n muvo2, die ik toch wel serieus heb overwogen om te kopen. Ware het niet dat ik toen geruchten opving over een mini-Ipod. Ik heb toen maar de introductie van het apparaat afgewacht, en heb daarmee een goede beslissing gemaakt.

De inkoopactie was al snel opgezet, maar de levering daarentegen liet nogal op zich wachten door de schreeuwende vraag naar het product in de US. Begin juni was het dan eindelijk zover (4 maanden na de introductie!) en kon ik genieten van het heerlijke apparaatje.

Gebruik:
Het openmaken van een verpakking heeft me nog nooit zoveel voldoening gegeven als bij de ipod-mini. Wat zit dat ding mooi ingepakt! Eerst natuurlijk helemaal opgeladen en toen gelijk volgegooid met mp3tjes. In het begin vond ik de accu-duur niet echt impressive, maar daar was ik al voor gewaarschuwd. En inderdaad, na een laadbeurtje of 5/6 was een aanzienlijke winst in accu-tijd merkbaar. Wat ik wel soms heb is dat na het laden de batterijmeter op de helft blijft hangen. Een reset van de ipod-mini biedt dan uitkomst, maar is natuurlijk geen oplossing, hopelijk biedt een nieuwe firmware soelaas.

De geluidskwaliteit noem ik 'helder'. Van mijn vorige mp3speler was ik een flinke portie bas gewend (veel meer dan normaal) en ik moest dan ook wennen aan het geluid van de Ipod. Ik heb nog geporbeerd het te corrigeren met de EQ instellingen, maar die zijn ronduit SLECHT te noemen. De extra bas instellingen of dance oid genereren alleen maar een storing door het lage tonen gebied wat ook z'n uitwerking heeft op het midden en hoge tonen gebied. Uiteindelijk maar gewoon voor standaard gekozen en na een tijdje gewenning kan ik niet anders concluderen dat de standaard instelling eigenlijk helemaal zo slecht nog niet is. Ook al zit er minder bas in, vind ik het heel prettig klinken, veel natuurlijker dan op m'n oude mp3speler.

Over de user-interface hoef ik natuurlijk geen woord meer te zeggen, die heeft zich in de afgelopen jaren al bewezen. Het enige dat ik er nog op kan aanmerken is dat het hier en daar nog een enkele keer een 'glitch' vertoont, maar komt zo zelden voor dat het niet noemenswaardig is.

Het uploaden van de muziek files gaat via Itunes prima, maar ik kan niet echt een worden met de manier waarop Itunes synchroniseert. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar manual-update modus, wat me beter bevalt. De snelheid waarmee het gaat is niet om over naar huis te schrijven. Dat was natuurlijk te verwachten met zo'n mini-hd, maar het valt me wel een beetje tegen. Zeker omdat je de eerste keer natuurlijk een hele zooi erop wilt zetten is dat best wel een tegenvaller. Op het moment dat je later een paar albumpjes heen en weer sleept is dit nadeeltje eigenlijk wel weer te verwaarlozen, omdat dat natuurlijk weer een stuk sneller gaat als bij een flash speler. Als je de speler niet ziet als volwaardige HD heb je precies de goede indruk te pakken denk ik.

Uiterlijk & robuustheid:
Dit is het eerste apparaat dat ik meerdere malen met het woord 'geil' heb beschreven. Wat een prachtige eenvoudige behuizing! Het clickwheel functioneert zoals het moet: snel en direct. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar het ontwerp is voor mij zoals een mp3speler zijn moet.

Hij is kleiner dan menig mobieltje dat op dit moment op de markt is. De grootte valt me elke keer weer mee, soms grijp ik wel eens naar m'n zak omdat ik denk dat hij er niet meer in zit. Het gewicht lijkt door z'n formaat wat aan de hoge kant, maar schijn bedriegd want echt zwaar is ie niet.

Maar kan al dat pracht ook tegen een stootje? Ik moet eerlijk bekennen dat die van mij al een keer is gestuiterd :| , maar er is geen krasje of deukje te bekennen gelukkig. Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders. Het scherm heeft na 2 maanden nog maar 1 heel minuscuul krasje, maar daar stoor ik me niet aan. Dat zijn normale gebruikssporen waar je alleen met een hoesje wat tegen kan doen, en dat vind ik nou net weer zonde omdat ie er zo mooi uit ziet.

Waar ik wel zichtbaar schade mee heb verricht is - je gelooft het niet - krantenpapier! Dit heerlijke materiaal is bedrukt met het nieuws van de dag, dat sterk de neiging heeft om zich aan jou vingers te hechten (het betreft hier de inkt dus). Als je dan nietsvermoedend een ander nummertje opzet zit er tot je grote schrik een veeg op je clickwheel!!! Aaarggghh :( Nietsvermoedend probeer je het eraf te vegen en komt tot de conclusie nog een veeg te hebben geproduceerd. Dat was zonde, echt waar. Thuis aangekomen heel voorzichtig met een vochtig doekje het er geprobeerd af te halen, wat niet zonder slag of stoot ging. Op een gegeven moment had ik wel een bevredigend resultaat, maar tot mijn grote schrik reageerde het hele clickwheel niet meer. Er was een heel klein beetje vocht in het clickwheel gelopen, wat voor kortsluiting zorgde in het apparaatje. En je raad het al, de accu kon er niet uit! Meteen de haardroger erop gezet in de hoop dat het snel op zou drogen. Gelukkig was dat ook zo en heeft m'n ipod-mini er geen blijvende schade aan overgehouden, maar u zijt gewaarschuwd! Dat is gelijk ook het enige grote nadeel aan die schijf, hij wordt zo snel ranzig en is dus niet goed schoon te maken.

Conclusie:
De ipod-mini vind ik een prachtig apparaat dat waar voor z'n geld biedt. De accu gaat lang genoeg mee na een aantal keer opladen. De geluidskwaliteit is dik in orde, ook al heb je weinig aan de EQ. De behuizing is echt klein en stevig genoeg voor intensief dagelijks gebruik, maar het clickwheel wordt na verloop van tijd gewoon ranzig. De transfer speed is voor harde-schijf gebruik aan de lage kant, maar voor het updaten van je muziek collectie eigenlijk ruim voldoende. De bijgeleverde software is voldoende, maar ook zeker niet uitgebreid.

N.B. Je zult misschien denken dat ik een zeikerd ben na het lezen van mijn ervaringen, maar ik heb zo kritisch mogelijk proberen te oordelen omdat ik zelf echt helemaal gek ben van het apparaatje.

Opmerking: wat ik echt niet kan uitstaan is dat alle 'tools' van belkin die voor de grote ipod wel bruikbaar zijn niet gebruikt kunnen worden op de mini. Apple heeft dit gedaan omdat zij vinden dat de mini puur en alleen is bedoeld voor muziek. Hardwaretechnisch zou het geen probleem hoeven zijn, alleen is het wachten op Apple tot ze een firmware uitbrengen met ondersteuning ervoor... maar dat zie ik dus nog niet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door supersook op 09-08-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

weeraanmelden schreef op 01 augustus 2004 @ 11:46:
Mijn ipod laadt niet (meer) op via USB 2.0
Mijn adapter met firewire kabel voor op het lichtnet ligt nog op mijn werk, maar ik krijg er geen leven meer in geblazen.

Kan de ipod alleen maar via USB 2.0 laden als er nog een beetje stroom in de accu zit?

(of moet ik het ergste vrezen...)

dat de bediening ook voor linkshandige makkelijk is, is een goede ..
Laat me raden, je hebt je ipod-mini helemaal opgeluisterd tot ie niet meer aan ging? Dan klopt het dat ie niet meer kan opladen via USB2. Op een of andere manier probeert het ding namelijk eerst in de transfermodus op te starten alvorens hij de stroom van de usb poort tot zich neemt. Het is raar, maar waar. Gewoon op de normale lader prikken en er is geen vuiltje meer aan de lucht. Volgende keer als je dus wilt opladen zonder lader even een klein beetje stroom overlaten om door z'n boot heen te komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45
Ik zit serieus te overwegen een Ipod mini aan te schaffen (kan haast niet wachten, tot morgen de winkels open zijn, heb namelijk daarstraks besloten dat ik er 1 moet hebben :+ ) Alleen een paar kleine vraagjes die me nog onduidelijk zijn.

- Ik lees dat ie moeite heeft met de FireWire van de SB audigy (2) is dat te verhelpen? of moet ik daar mee leven en is er niets aan te doen? (usb2.0 gebruiken dan maar)
- Ik gebruik zelf directories om m'n mp3tjes te ordenen, alleen ik lees icm de ipod alleen over playlists, kan het wel met dirs?
- is ie inmiddels een beetje op voorraad eigenlijk?

hij's imho gewoon te mooi om te laten liggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Ik heb er dus eentje bemachtigd, de blauwe. Ik hang hem nu aan de lader, toch nog de eerste paar foto's.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.schraven/1.JPG
-
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.schraven/2.JPG
-
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.schraven/3.JPG

Ps. Flits maakt het erg onduidelijk, ik zal morgen paar mooie maken, als je graag iets wilt zien van de iPod zal ik er wel een foto van maken.

- Suaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Maverick schreef op 10 augustus 2004 @ 21:20:
Ik zit serieus te overwegen een Ipod mini aan te schaffen (kan haast niet wachten, tot morgen de winkels open zijn, heb namelijk daarstraks besloten dat ik er 1 moet hebben :+ ) Alleen een paar kleine vraagjes die me nog onduidelijk zijn.

- Ik lees dat ie moeite heeft met de FireWire van de SB audigy (2) is dat te verhelpen? of moet ik daar mee leven en is er niets aan te doen? (usb2.0 gebruiken dan maar)
- Ik gebruik zelf directories om m'n mp3tjes te ordenen, alleen ik lees icm de ipod alleen over playlists, kan het wel met dirs?
- is ie inmiddels een beetje op voorraad eigenlijk?

hij's imho gewoon te mooi om te laten liggen.
Ik lees dat ie moeite heeft met de FireWire van de SB audigy (2) is dat te verhelpen? of moet ik daar mee leven en is er niets aan te doen? (usb2.0 gebruiken dan maar)
Ik laat de Firewire kabel altijd aan de lader zitten, en heb USB2.0 aan de pc zitten.
Voordeel is als je ergens naar toegaat, dat je niet de USB2.0 uit de PC hoeft te halen.

Ik gebruik zelf directories om m'n mp3tjes te ordenen, alleen ik lees icm de ipod alleen over playlists, kan het wel met dirs?
Ik ga er vanuit dat je DIRS gebruikt in deze volgende:
Genre , Artiest , album , nummer.
Want je kan
- of een playlist aanzetten en deze afluisteren.
- een album selecteren, en deze afluisteren
- een genre selecteren en deze afluisteren

Tip: installeer gewoon eens Itunes, en importeer eens 3 cd's
Ga daar eens mee werken, want de ipod werkt op de zelfde manier.
(zonder keyboard, maar wel met de zelfde structuur)

Is ie inmiddels een beetje op voorraad eigenlijk?
De levertijd was 4 weken 1 dag na de introductie , en dit was 24 juli.
Reken maar uit :)

@Suaver:
Pics!Pics!
Graag.. Het is altijd leuk om de ipod in zijn natuurlijke omgeving te zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door weeraanmelden op 11-08-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
weeraanmelden schreef op 11 augustus 2004 @ 11:08:
[...]

Ik lees dat ie moeite heeft met de FireWire van de SB audigy (2) is dat te verhelpen? of moet ik daar mee leven en is er niets aan te doen? (usb2.0 gebruiken dan maar)
Ik laat de Firewire kabel altijd aan de lader zitten, en heb USB2.0 aan de pc zitten.
Voordeel is als je ergens naar toegaat, dat je niet de USB2.0 uit de PC hoeft te halen.
Is usb2.0 niet veel trager?
Is ie inmiddels een beetje op voorraad eigenlijk?
De levertijd was 4 weken 1 dag na de introductie , en dit was 24 juli.
Reken maar uit :)
heb er 1 gereserveerd bij dixons vanmiddag, hopen dat het net te lang duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Maverick schreef op 11 augustus 2004 @ 17:27:
[...]

Is usb2.0 niet veel trager?

[...]

heb er 1 gereserveerd bij dixons vanmiddag, hopen dat het net te lang duurt :+
Ja....
Maar de Firewire haalt ook geen maximale snelheid.

Maar een playlist ( 876 nummers) is binnen 30 minuten overgezet.
kan ietsjes langer geweest zijn, maar echt geen uur/uren

5 jaar geleden waren dat 7 nummer : kant a van een cassettebandje....

Spam, ik zou even kijken bij Mac Centraal station, tegen over CS amsterdam, dat is een echte mac winkel...

[ Voor 11% gewijzigd door weeraanmelden op 11-08-2004 22:38 ]

Verwijderd

Ik heb momenteel gewoon 2 ipod mini in het silver tot mijn beschikking; helaas zoals je al wel kunt raden moet ik er eentje afstaan een mede apple fan :(

Ik vindt ze aanduiding van het batterij niveau van de mini wazig want het loopt absoluut niet synchroom met het werkelijk verbruikte hoeveelheid speelduur van het totaal. Voor de rest is het natuurlijk een mega über....................you know!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weer0063/pics/ipodfun.jpg
ROFL

edit: nog een nadeel is dat iedereen je c00l vind wanneer je zelf de grootste n*e*r*d bent en je bij een wannabe je apparaat toont. Ik spreek niet uit eigen ervaring ;)

Verwijderd

offtopic:
je zet er toch wel wat meer op dan 36 nummers he :P

edit:
@DarkX; weet ik, maar ik neem aan dat ie net zn iPod had, dus dat ie misschien net klaar was met syncen ofzo :P maar k houd even op met offtopicheid, want dat vind zwerver niet liev O+

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 17:20 ]

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hoe zie je dat er maar 36 nrs opstaan eigenlijk? Als je 800 nrs erop hebt staan en je draait een playlist of album van 36 nrs zie je dat ook zo hoor :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 22:24

Flapmo

and back is gigi!

Las ergens dat de batterij van de mini nogal snel achteruit ging (door de grote vraag aan mini's hadden ze een andere accu erin geduwt die slecht bleek te zijn en zelfs terug viel tot 1 uur). Iemand die de ipod al een tijdje heeft en kan zeggen of zijn batterij minder lang meegaat? In hoeverre was dit (kranten)bericht waar?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Flapmo schreef op 12 augustus 2004 @ 17:14:
Las ergens dat de batterij van de mini nogal snel achteruit ging (door de grote vraag aan mini's hadden ze een andere accu erin geduwt die slecht bleek te zijn en zelfs terug viel tot 1 uur). Iemand die de ipod al een tijdje heeft en kan zeggen of zijn batterij minder lang meegaat? In hoeverre was dit (kranten)bericht waar?
Deze hele pagina gaat over de accu en over de accuhoudbaarsheid...

GRRRRR

no offence, maar aan je post te lezen heb je geen ipod...

[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 12-08-2004 21:33 ]

Verwijderd

Ik heb mijn mini nu een 2tal weken..

En ik heb een klein probleempje.
Een voorbeeldje : Ik heb 7 liedjes staan van dezelfde artiest, ik klik op het eerste liedje, de mini leest ff (maar hoor geen muziek) en dan springt hij naar het tweede liedje en begint dan het tweede af te spelen..

Soms slaat hij er ook 3-4 over..

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Misschien een Itunes instelling?

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:46:

Een voorbeeldje : Ik heb 7 liedjes staan van dezelfde artiest, ik klik op het eerste liedje, de mini leest ff (maar hoor geen muziek) en dan springt hij naar het tweede liedje en begint dan het tweede af te spelen..

Alvast bedankt..
ligt meer aan je mp3's denkik, die zullen misschien een beetje rot zijn?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:46:

Alvast bedankt..
In mijn ervaring ligt dit ook aan de kwaliteit van de bestanden. Heb je de mp3's ge-download of zelf geript? Als je zelf CD's van die muziek hebt, moet je even opnieuw rippen met iTunes, dan werkt het zeker.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
offtopic:
je zet er toch wel wat meer op dan 36 nummers he
ROFL; 36 nummers van de Chili Peppers!

HINT : Idiaal die 2 GB die ik over heb voor het overpompen van data, Memorykey idee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje: Ik ben ook van plan zo'n mini aan te schaffen. Kun je met I-tunes ook makkelijk cd's in mp3 formaat omzetten? Aangezien ik niet een goed ''gratis'' :) prog. heb om deze in mp3 formaat om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 12:00:
ff vraagje: Ik ben ook van plan zo'n mini aan te schaffen. Kun je met I-tunes ook makkelijk cd's in mp3 formaat omzetten? Aangezien ik niet een goed ''gratis'' :) prog. heb om deze in mp3 formaat om te zetten.
Waarom download je iTunes niet?

Verder staat het ook duidelijk op de pagina van Apple.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
chem schreef op 14 augustus 2004 @ 12:26:
[...]

Waarom download je iTunes niet?

Verder staat het ook duidelijk op de pagina van Apple.
heb ik op aanraden in dit topic ook vast gedaan terwijl ik op mijn telefoontje dat ie binnen is wacht. snap er nog niet veel van, maar dat komt nog wel, tis alleen jammer dat het meteen quicktime mee installed, maargoed, alles heeft zo zijn prijs.
Overigens zit ik me te verbazen over het formaat, toen ik in de winkel een normale ipod zag dacht ik "dies klein" en de mini is nog kleiner, me gsm is nog groter, moet er denk iets aan gaan hangen zodat ik hem niet verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Mijn eerste ervaring met mijn iPod was niet geweldig. Na 1 dag al defect, maar de ervaring met de service van Apple is geweldig.
UPS had in eerste instantie nogal wat moeite met afleveren van de lege box om de apple op te sturen.
Nadat ik hem had opgestuurd had ik na jawel 4 dagen weer een mooie nieuwe iPod mini.
Grote klasse van Apple, ook de servicedesk is prima. (zij hebben het uiteindelijk snel weer opgepakt toen UPS begon te knoeien)

En nu heb ik een iPod die nu in ieder geval nog steeds goed werkt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 15:27
Ik heb nu ook een iPod Mini, in het zilver.
Zo licht, zo klein, had ik niet gedacht.

Het was even uitvogelen met iTunes maar daarna ging het goed.
Ookal heb ik maar USB1.1 het ging snel genoeg, heb nu al 1 gig eropstaan.
Besturing is echt perfect, vooral bij livesets zo snel doorspoelen!

Trouwens, de iPod Mini was in januari gepresenteerd door Apple zeiden ze dat er ook een 2 gig versie kwam.
Hoezo is die nooit gekomen? Te weinig 2 gig?

[ Voor 21% gewijzigd door Hidde op 15-08-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Hidde schreef op 15 augustus 2004 @ 22:50:
Ik heb nu ook een iPod Mini, in het zilver.
Zo licht, zo klein, had ik niet gedacht.

Het was even uitvogelen met iTunes maar daarna ging het goed.
Ookal heb ik maar USB1.1 het ging snel genoeg, heb nu al 1 gig eropstaan.
Besturing is echt perfect, vooral bij livesets zo snel doorspoelen!

Trouwens, de iPod Mini was in januari gepresenteerd door Apple zeiden ze dat er ook een 2 gig versie kwam.
Hoezo is die nooit gekomen? Te weinig 2 gig?
Apple zelf heeft volgens mij nooit gesproken over een 2gig versie, ik dacht dat daar alleen geruchten over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraagje,

Als ik vb. 12 liedjes van één album allemaal achter elkaar laat afspelen en ik wil de ipod daarnaa uitzetten dan moet ik 12 keer naar links klikken op mn touchwheel..

Is er geen andere manier om direct de muziek uit te zetten ( of zonder de muziek op pauze te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 11:42:
Heb nog een vraagje,

Als ik vb. 12 liedjes van één album allemaal achter elkaar laat afspelen en ik wil de ipod daarnaa uitzetten dan moet ik 12 keer naar links klikken op mn touchwheel..

Is er geen andere manier om direct de muziek uit te zetten ( of zonder de muziek op pauze te zetten?)
Als je de handleiding had gelezen, dan wist je dat je de pauze/play knop ingedrukt kan houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 16 augustus 2004 @ 11:44:
[...]

Als je de handleiding had gelezen, dan wist je dat je de pauze/play knop ingedrukt kan houden ?
Rustig, rustig..

Ik heb de handleiding gelezen.. En mijn vraag was om de muziek uit te zetten, en niet te ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Je vroeg "ik wil de ipod daarnaa uitzetten" dus daar gaf ik antwoord op.

Maar dan snap ik je vraag niet: wat bedoel je met "uitzetten" ? Als je op pauze drukt, dan is de muziek toch "uit" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Pauze > Menu dan heb je em uitgezet en kan je verder. :P

4 gig vind ik best veel, ik al het beste en meer uit mijn collectie erop, en nog is er 1,7 gig ofzo over.
Paar die ik ken hebben een iPod 15/20 gig en zitten pas op de 2 gig, en dus krijgen ze hun 15/20 gig NOOIT vol, imo geldverspilling, kon je beter iPod Mini kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 16 augustus 2004 @ 16:08:
Je vroeg "ik wil de ipod daarnaa uitzetten" dus daar gaf ik antwoord op.

Maar dan snap ik je vraag niet: wat bedoel je met "uitzetten" ? Als je op pauze drukt, dan is de muziek toch "uit" ?
Misschien bedoelt ie een stop-functie oid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:00:
[...]

Misschien bedoelt ie een stop-functie oid :o
Ja, zoiets.. Dat er dus geen muziek meer speelt en er dus ook geen liedje op pauze staat..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:06:
[...]

Ja, zoiets.. Dat er dus geen muziek meer speelt en dat er ook geen pauze is..
En dat is er dus niet; de pauze staat gelijk aan 'stop' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mooie van de ipod is dat dit toch niet uitmaakt, er zit naast de harddisk ook gewoon een cache geheugen in die voorzover ik weet een capaciteit van 10~20 mb heeft, hierdoor is je harddisk maar heel weinig actief en maakt het ook niet uit of je een nummer op stop of op pauze zet.

het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat wanneer je een album opnieuw wilt beluisteren je normaliter op stop drukt en daarna op play en dan weer bij nummer één begint, dat is nu niet het geval, maar dat kan ook via de << en >> lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op 16 augustus 2004 @ 16:32

4 gig vind ik best veel, ik al het beste en meer uit mijn collectie erop, en nog is er 1,7 gig ofzo over.
Paar die ik ken hebben een iPod 15/20 gig en zitten pas op de 2 gig, en dus krijgen ze hun 15/20 gig NOOIT vol, imo geldverspilling, kon je beter iPod Mini kopen.
Voordat ik een Mini kocht gebruikte ik altijd m'n 2g 10 gig iPod en daar stond altijd 6 gig ofzo op.. nu is 4 gig op mijn mini dus net te weinig... :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op 16 augustus 2004 @ 16:32:
Grappig, ik ben juist wat meer nummers van cd gaan overzetten naar iTunes en m'n iPod, vooral om te voorkomen dat ik de "andere" nummers nooit meer zou luisteren. Hoewel ik daarmee nog maar net iets boven de 4 GB zit, ben ik toch blij voor de 20 GB gekozen te hebben: ik heb 'm nog geen jaar en wil er zeker nog een tijd lang aan toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 22:48
Ik heb een aantal weken de iPod 4g 20Gb. Echt een supergeil ding.

Ik heb nog wel wat dingetjes:

1. Als ik de EQ aanzet vervormd het geluid. Hoe hard / zacht ik hem ook zet.
2. Het duurt nogal lang voordat iTunes ziet dat ik de Ipod er aan geklikt heb.
3. En tot slot (dit vind ik zoooooooo erg!) Je kan niet normaal een mix afspelen! Tussen elk liedje krijg je dan zo'n irritante pauze van ongeveer een halve seconde! Is hier echt helemaal niks aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaandorp schreef op 16 augustus 2004 @ 20:33:
3. En tot slot (dit vind ik zoooooooo erg!) Je kan niet normaal een mix afspelen! Tussen elk liedje krijg je dan zo'n irritante pauze van ongeveer een halve seconde! Is hier echt helemaal niks aan te doen??
Jazeker wel: stop CD in de drive, selecteer alle nummers van de mix, kies Advanced, Join CD tracks en rip 'm als 1 nummer. Werkt ook met sommige soundtracks (Gladiator) erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:27:
[...]

Jazeker wel: stop CD in de drive, selecteer alle nummers van de mix, kies Advanced, Join CD tracks en rip 'm als 1 nummer. Werkt ook met sommige soundtracks (Gladiator) erg fijn.
Oei... En dat is toch ontzettend NIET handig :? Dan kun je helemaal niet meer door je nummers heen skippen. Ik snap echt niet dat dat niet gewoon kan. Hij buffert die nummers toch? Dan kan ie ze vast ook wel aan elkaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Welke mp3 speler kan het wel? Als het 1 grote file is kan je zo doorscrollen naar je gewenste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

kaandorp schreef op 16 augustus 2004 @ 20:33:
Ik heb een aantal weken de iPod 4g 20Gb. Echt een supergeil ding.

Ik heb nog wel wat dingetjes:

1. Als ik de EQ aanzet vervormd het geluid. Hoe hard / zacht ik hem ook zet.
2. Het duurt nogal lang voordat iTunes ziet dat ik de Ipod er aan geklikt heb.
1. Regel de EQ in Itunes en zet de ipod op neutraal, op deze manier wordt de EQ van Itunes meegenomen

2. Zeker USB 1.1 ?
Wat is lang?
30 seconde , 30 minuten?

( op het moment dat je de ipod aan de pc klinkt, doet deze nogal wat, en Itunes ook, als jij een trage pc hebt, kan het wel even duren, maar alles korter dan 30 seconden is mierenneuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Hidde schreef op 17 augustus 2004 @ 00:12:
Welke mp3 speler kan het wel? Als het 1 grote file is kan je zo doorscrollen naar je gewenste nummer.
Dat er geen andere MP3 speler is die het wel zou kunnen vind ik een slap excuus. Dan zou de iPod het juist wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
weeraanmelden schreef op 17 augustus 2004 @ 10:34:
[...]

1. Regel de EQ in Itunes en zet de ipod op neutraal, op deze manier wordt de EQ van Itunes meegenomen

2. Zeker USB 1.1 ?
Wat is lang?
30 seconde , 30 minuten?

( op het moment dat je de ipod aan de pc klinkt, doet deze nogal wat, en Itunes ook, als jij een trage pc hebt, kan het wel even duren, maar alles korter dan 30 seconden is mierenneuken)
Optie 1 zal ik eens proberen. Tnx.

PC is een P4 3Ghz met 1gb geheugen. En ik sluit de iPod aan via Firewire.
Op zich gaat het kopieren van de files wel snel, maar ik zie pas na ongeveer 30 seconden de iPod in iTunes verschijnen. Het had mooier geweest als je de iPod meteen ziet met een status schermpje erbij. Ik vind het altijd vervelend als ik niet zie wat er gebeurd. als het dan 30 seconden duurt is het helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
kaandorp schreef op 17 augustus 2004 @ 15:14:
[...]

Dat er geen andere MP3 speler is die het wel zou kunnen vind ik een slap excuus. Dan zou de iPod het juist wel moeten kunnen.
]

Geen enkele mp3 speler heeft het ingebouwd, stuurt anders mailtje naar Apple, wellicht doen ze het in een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaandorp schreef op 17 augustus 2004 @ 15:17:
PC is een P4 3Ghz met 1gb geheugen. En ik sluit de iPod aan via Firewire.
Op zich gaat het kopieren van de files wel snel, maar ik zie pas na ongeveer 30 seconden de iPod in iTunes verschijnen. Het had mooier geweest als je de iPod meteen ziet met een status schermpje erbij. Ik vind het altijd vervelend als ik niet zie wat er gebeurd. als het dan 30 seconden duurt is het helemaal geen probleem.
Dat had ik met mijn PC ook: het duurt een tijdje voordat Windows in de gaten heeft dat er een iPod aangesloten is. Op mijn 500 MHz Athlon duurde het opstarten van iTunes ook nog eens lang, dus dubbel wachten.

Op mijn nieuwe Mac gaan beide zaken snel. Blijkbaar helpt een moderne Windows PC dus niet om de detectie te versnellen.

Hopelijk raken we nu niet te ver off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Hidde schreef op 17 augustus 2004 @ 17:59:
[...]

]

Geen enkele mp3 speler heeft het ingebouwd, stuurt anders mailtje naar Apple, wellicht doen ze het in een update...
Heb ik zojuist gedaan ;)

Er is ook weer een update voor de iPod! Dit lost ook het "probleem" op dat de iPod wakker wordt als je de koptelefoon er uithaalt. Die vraag heb ik hier namelijk eerder gelezen.
Check http://www.apple.com/ipod/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

1.1, da's toch gewoon de versie die ook op de schijf staat? Volgens mij is ie niet nieuw hoor?

Volgens mij is er alleen een update voor clickwheel ipods, niet voor de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Updates for iPod with a Dock connector and iPod mini
Compatibility with iTunes 4.5 or later and the iTunes Music Store
Improved playback performance
Support for the Apple Lossless Encoder, to enable compressed music encoding at high quality
Niet dat 'probleem' met koptelefoon in sleepmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 14:19

NEK

Ik heb sinds 13 augustus jl. een iPod Blue 4gb.

ERVARINGEN
• Zeer Goed geluid
• Makkelijk transfer van mp3'tjes naar de iPod (USB 2)
• iTunes is zeer goed in gebruik
• Goede batterij
• Klein en licht
• Shockproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hidde schreef op 18 augustus 2004 @ 03:21:
[...]

Niet dat 'probleem' met koptelefoon in sleepmode.
Like I said, het is voor die clickwheel ipod:
Removing headphones while the hold switch is on no longer wakes iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik wou even zeggen dat ik wel eens waar geen ipod mini heb maar een "gewone"en dat ik er erg blij mee ben. nou zou je zeggen 20 gb is erg veel. maar wel praktisch als ik de install files kan meenemen als weer eens iemand zijn pc keuren vertoont. 20 gb is ook wat veel maar 10 gb is er niet meer en 4 vind ik dan net te weinig.
daarnaast vond ik de witte ook wat mooier haha.
maar ze zijn top , vooral dat clickwheel is super. kzit nu de halve tijd te scrollen omdat et zo fijn werkt.bij apple denken ze goed na voordat ze iets uitbrengen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

lammmetak schreef op 18 augustus 2004 @ 13:08:
ik wou even zeggen dat ik wel eens waar geen ipod mini heb maar een "gewone"en dat ik er erg blij mee ben. nou zou je zeggen 20 gb is erg veel. maar wel praktisch als ik de install files kan meenemen als weer eens iemand zijn pc keuren vertoont. 20 gb is ook wat veel maar 10 gb is er niet meer en 4 vind ik dan net te weinig.
daarnaast vond ik de witte ook wat mooier haha.
maar ze zijn top , vooral dat clickwheel is super. kzit nu de halve tijd te scrollen omdat et zo fijn werkt.bij apple denken ze goed na voordat ze iets uitbrengen.
Euh ja? Hoezo offtopic? Fijn dat je blij bent met je apparaat, maar waarom kom je dan hier vertellen dat ie mooier is dan het apparaat waar het hier over gaat?

Da's net zoiets als "Post hier je windows XP ervaringen" "Ja sorry, ik heb linux en geen XP, maar ik vind linux toch veel fijner!" :P

[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 18-08-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DarkX schreef op 18 augustus 2004 @ 13:13:
[...]

Euh ja? Hoezo offtopic? Fijn dat je blij bent met je apparaat, maar waarom kom je dan hier vertellen dat ie mooier is dan het apparaat waar het hier over gaat?

Da's net zoiets als "Post hier je windows XP ervaringen" "Ja sorry, ik heb linux en geen XP, maar ik vind linux toch veel fijner!" :P
ik heb tot nu toe nog geen [ipod] gebruikerservaringen gezien. en ipod is ipod alleen een mini ziet er iets anders uit en wat minder hd maar gebruiksgemak en zo is et precies et zelfde, ze hebben beide een clickwheel en ze spele beide muziek af en ze zijn beide erg fijne en leuke speeltjes.
zo oftopic vind ik et niet.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen een Ipod Mini. Helemaal geweldig. Helemaal blij. Alleen vandaag een klein probleempje.

Na vanochtend lang met het ding "gespeelt" te hebben heb ik m uitgedaan. Batterij was volgens display nog half vol (zo ongeveer). 3/4 uur later pak ik m weer op. Hij reageerde jammer genoeg nergens meer op. :'(. Op het eind maar in het stopcontact gestopt om op te laden. Nu nog steeds aan het laden.

Heeft iemand ooit ongeveer hetzelfde gehad? Zou er iets mis kunnen zijn met mijn batterij? Of heb ik gewoon iets fout gedaan (ook heel goed mogelijk)? Hmmm.

Maar verder helemaal geweldig. (Alleen was de kleur net iets minder blauw dan verwacht, maar dat kan de pret niet drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Een vriend van me had dat ook een keer, zijn HOLD knop stond nog aan.... :) (echt waar)

[ Voor 7% gewijzigd door Hidde op 18-08-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op 18 augustus 2004 @ 21:45:
Een vriend van me had dat ook een keer, zijn HOLD knop stond nog aan.... :) (echt waar)
Was dat maar waar. Ik heb t gecheckt, zelfs nog ff op hold gezet en daarna er weer vanaf, maar niets hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Het komt zelden voor, maar het kan: de iPod crasht.

Het 'rebooten' kan afaik door play/action/menu tegelijk ingedrukt te houden, mogelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 21:31:

Na vanochtend lang met het ding "gespeelt" te hebben heb ik m uitgedaan. Batterij was volgens display nog half vol (zo ongeveer). 3/4 uur later pak ik m weer op. Hij reageerde jammer genoeg nergens meer op..[...] Op het eind maar in het stopcontact gestopt om op te laden. Nu nog steeds aan het laden.

Heeft iemand ooit ongeveer hetzelfde gehad? Zou er iets mis kunnen zijn met mijn batterij? Of heb ik gewoon iets fout gedaan (ook heel goed mogelijk)? Hmmm.
Dit probleem heb ik ook gehad toen mij ipod nog niet zo oud was (2 weken geleden gehad)
Volgens mij is je accu echt leeg, maar omdat je ipod nieuw is , kent het systeem de accu nog niet goed genoeg.

Gewoon lang aan de lader hangen, (firewire + adapter) , dan menu+play langer dan 10 seconde ingedrukt houden.
Zie je dan nog niets, druk dan op de "ok" knop. (de middelste knop)
Dan wordt je ipod weer wakker.

Bij mij hielp USB ook, maar staat niet op de apple site , ze hebben het over de lichtnet adapter.
Maar verder helemaal geweldig. (Alleen was de kleur net iets minder blauw dan verwacht, maar dat kan de pret niet drukken).
Ja, dat vond ik ook, maar nog steeds heel mooi.

[ Voor 2% gewijzigd door weeraanmelden op 18-08-2004 22:21 . Reden: ok knop verduidelijkt ]

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de ipod mp3-spelers en andere harde schijf mp3-spelers? Ik bedoel wat zijn de gebruiksvoordelen van een ipod tov een andere harde schijf speler zoals iriver, mpio of iaudio, etc etc?

• MacWolf
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de ipod mp3-spelers en andere harde schijf mp3-spelers? Ik bedoel wat zijn de gebruiksvoordelen van een ipod tov een andere harde schijf speler zoals iriver, mpio of iaudio, etc etc?
Het beste kan je review lezen over de iPod en al je andere genoemde spelers, want iedere mp3 speler wordt vergeleken met de iPod en dat zal je vaak in interviews terugzien.

Wat ik zelf erg fijn vind aan de iPod:
- Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen door scrollwheel. Apple heeft patent op het scrollwheel waardoor je deze niet terug zal zien bij de concurrentie. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.
- Intuitieve interface, daar zullen de meesten ook mee eens zijn denk ik.
- Integratie van iTunes met de iPod is ook erg goed, maar sommigen zijn niet zo blij met iTunes en zullen het ongetwijveld minder fijn vinden. Probeer iTunes zelf, als je het een fijne applicatie vind zal je de integratie ook op prijs stellen denk ik.
- Grote capaciteit vergeleken met flash spelers. Ook in het algemeen een goede capaciteit vergeleken met andere mp3 spelers.
- Batterijduur is niet het best, maar toch wel zeer goed, want tegenwoordig doet de iPod zo'n 12 uur met de batterij.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Mijn vraag had eigenlijk betrekking op de andere harde schijf spelers en ipod (dus geen flash mp3 spelers). Ik heb ipod een keer in mijn handen gehad, het ziet er leuk uit, bedieningsgemak, etc. maar als ik zo de functies bekijk,heb je toch meer aan een mpio, iriver of iaudio, of heb ik het mis? Of kopen jullie omdat ie alleen leuk uitziet en het bedieningsgemak?

• Hidde
De playlists heb je door Itunes zo in elkaar gezet, ik denk dat je bij andere HD spelers moeite hebt met zoeken van een bepaald nummer, bij de Ipod niet. Omdat een mp3 speler geen toetsenbord kan hebben is het een kunst dat je bij de ipod snel een specifiek nummer kan vinden.
Vrijwel alle mp3 spelers hebben zo een nummering en dan moet je dan van 1 naar nummer 265 ofzo gaan.
Verder is het verreweg de mooiste mp3 speler die ik ooit heb gezien.

Verwijderd

Mooi die gebruikerservaringen, maar kunnen jullie mij met jullie gebruikers ervaringen helpen???:

"Hoe is de batterij van de iPod mini"

Ik ben namelijk erg aan het twijfelen tussen een mini of een 4de generatie.

De 4de generatie heeft een nieuwere verbeterde batterij (12 uur, en betere levensduur zegt men)
Voor de GB's doe ik het niet (4 is genoeg)
Maar hebben jullie al problemen gehad met de mini batterij, evt korte speeltijd etc.?????

Thnx.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Nee,
De accu leert vanzelf, en als je de instellingen goed zet, doe je lang met de accu
+/- 6 uur.

Tips voor de accu
- Blijf met je fikken van de speellijst af.
Als je met je discman van nummer naar nummer zapte, kostte dat de helft van accu.
Bij de iPod is dit ook zo. (iPod, dwz alle iPods)
- Zet de verlichting uit, en aan als dit weer nodig is
(er is nl een sneltoets voor de verlichting).
Overdag heb je geen verlichting nodig.
Deze is vreet stroom
- Zet de egalizer op neutraal
De EQ settings moet je in Itunes regelen.
(stiekem een beveiliging om geen andere pakketten te gebruiken)
Als je dit door de iPod laat doen,kost dit rekenkracht, en dus energie.
- Gebruik de hold knop als je de verlichting toch aan hebt.
(bijvoorbeeld 's avonds als je onderweg bent)
- Blader niet zinloos door de menu's puur voor het mooie tik-geluidje van het scrollwiel
(hoewel ik me daar ook op betrap)

Dit scheelt best wat energie.

en als je met problemen doelde op accuproblemen van 4 maanden geleden, de Ipod is pas 3 weken uit in Nederland...
(en daar geloof ik niet in)

[ Voor 9% gewijzigd door weeraanmelden op 20-08-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

PoweRoy

funky!

MacWolf schreef op 19 augustus 2004 @ 21:59:
[...]

Het beste kan je review lezen over de iPod en al je andere genoemde spelers, want iedere mp3 speler wordt vergeleken met de iPod en dat zal je vaak in interviews terugzien.

Wat ik zelf erg fijn vind aan de iPod:
- Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen door scrollwheel. Apple heeft patent op het scrollwheel waardoor je deze niet terug zal zien bij de concurrentie. Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.
- Intuitieve interface, daar zullen de meesten ook mee eens zijn denk ik.
- Integratie van iTunes met de iPod is ook erg goed, maar sommigen zijn niet zo blij met iTunes en zullen het ongetwijveld minder fijn vinden. Probeer iTunes zelf, als je het een fijne applicatie vind zal je de integratie ook op prijs stellen denk ik.
- Grote capaciteit vergeleken met flash spelers. Ook in het algemeen een goede capaciteit vergeleken met andere mp3 spelers.
- Batterijduur is niet het best, maar toch wel zeer goed, want tegenwoordig doet de iPod zo'n 12 uur met de batterij.
hoe zit t met de geluidskwaliteit tussen de hdd mp3 spelers :?
ik zit te kiezen tussen de iriver h120 en de ipod 20g 4G

voordeel bij iriver: mooi/radio/batterijtijd/hoesje en extra dingen
nadeel bij iriver: firmware soms buggy maar is nu goed

voordeel bij ipod: mooi/snel met scrollen
nadeel: dure extra zooi/ dure hoesjes/ itunes nodig om er muziek op te zetten(niet iedereen heeft dat...)

playlists kan je toch easy met winamp aanmaken ipv met itunes :?

bvd :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

PoweRoy schreef op 20 augustus 2004 @ 00:11:
[...]
itunes nodig om er muziek op te zetten(niet iedereen heeft dat...)
bvd :)
1 weekje itunes en je vergeet winamp ;)

Maar gelukkig krijg je itunes gratis bij de ipod..
Dit wordt automatische in het Nederlands geinstalleerd.

Je kan itunes ook bij Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Ik gebruik nu meer iTunes dan Winamp, dit vanwege de playlists, bij Winamp moet je helemaal bladeren, bij iTunes 1 klik... verder is het overzichtelijk omdat je alles zo in Artist/song ed. volgorde kan zetten, wat niet bij winamp kan.
Enige is dat het wat meer trekt van je geheugen, maja genoeg geheugen heeft iedereen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Laten we het hier wel centraal over de iPod mini hebben, en niet over de iPod mini vs. X (zijn al vele topics afair), iTunes en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik gebruik itunes ook al, om in te werken ;-)
maar het werkt 10x beter dan al die andere shit. Ik converteer trouwens alles wat ik zelf binnenhaal naar mp3, omdat dit toch in andere situaties meer handelbaar is. maar nu las ik dat aac hoorbaar beter is dan mp3, iemand ervaringen hiermee?

Weeraanmelden, je weet niets over de batterij van de 4de gen?
Ja ik vindt het ook raar dat men klaagt over levensduur van de mini batterij want hij is er nog geen jaar lang. Dus hoe kan men dan zeggen dat ie maar een jaar/1,5 jaar meegaat.
En ik zou m sowieso ieder dag weer opladen omdat ik m gewoon aan me comp hang. En die 6 uur per dag red ik denk ik niet!

Mar isser niemand die de mini met de 4de generatie (qua batterij) kan vergelijken??????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
weeraanmelden schreef op 20 augustus 2004 @ 00:07:
Nee,
De accu leert vanzelf, en als je de instellingen goed zet, doe je lang met de accu
+/- 6 uur.

Tips voor de accu
- Blijf met je fikken van de speellijst af.
Als je met je discman van nummer naar nummer zapte, kostte dat de helft van accu.
Bij de iPod is dit ook zo. (iPod, dwz alle iPods)
- Zet de verlichting uit, en aan als dit weer nodig is
(er is nl een sneltoets voor de verlichting).
Overdag heb je geen verlichting nodig.
Deze is vreet stroom
- Zet de egalizer op neutraal
De EQ settings moet je in Itunes regelen.
(stiekem een beveiliging om geen andere pakketten te gebruiken)
Als je dit door de iPod laat doen,kost dit rekenkracht, en dus energie.
- Blader niet zinloos door de menu's puur voor het mooie tik-geluidje van het scrollwiel
(hoewel ik me daar ook op betrap)

Dit scheelt best wat energie.

en als je met problemen doelde op accuproblemen van 4 maanden geleden, de Ipod is pas 3 weken uit in Nederland...
(en daar geloof ik niet in)
heb em altijd op shuffle, switch regelmatig naar een ander nummer, en heb de verlichting altijd op na 5sec uit gaan staan. Toch gaat mn accu een hele werkdag mee(zon 7u dus, zou dus nog langer kunnen)

heb ik dan gewoon geluk met de accu ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op 20 augustus 2004 @ 00:07:
Wat bedoel je hier juist mee? Waarom de holdknop aanzetten als je verlichting aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Gaat ie uit en niet meer aan. Door 1 knop in te drukken gaat de verlichting aan, ookal is het maar 5 secs.

[ Voor 80% gewijzigd door Hidde op 20-08-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

Ik heb dus een blauwe iPod mini en zoals misschien niet helemaal goed kunt zien, is deze iPod dus echt super klein. Het enige wat bij mij stuk was, nadat ik de doos had geopend, waren de hoofdtelefoontjes.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X04AGJHD7UF6

[ Voor 49% gewijzigd door NEK op 20-08-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Btw dat riemclipje kan je best goed als bescherming gebruiken!

http://members.lycos.nl/hidde1/005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:13
vandaag mijne binnen gekregen. Het is een zilveren en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. In het begin wel ff aan het klote geweest met itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

the_master schreef op 20 augustus 2004 @ 23:53:
vandaag mijne binnen gekregen. Het is een zilveren en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. In het begin wel ff aan het klote geweest met itunes.
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik snapte er eerst helemaal geen hol van, maar nu gelukkig wel.

Heb trouwens mijn tweede mini iPod binnen, een roze. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een duidelijke foto van een groene Ipod mini?? Ik ga er ook een bestellen maar zit nog te twijfelen tussen blauw en groen, blauwe foto's kan ik wel vinden maar groen helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mini gebruikers: Goed nieuws.
Er zit een firmware update aan te komen met nieuwe en verbeterde functionaliteit.
http://www.thinksecret.com/news/ipodsoftware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
@ Nek >

2e Ipod Mini? Roze? Voor je vriendin ofzo? :P

@ Aldie >

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een dock geckocht voor mijn ipod mini
maar ook na het laden blijft er een groot stop teken en 'koppel niet los' staan
is dit altijd zo,en waarom komt er niet gewoon een apple logo ofzo te staan ipv dat 'koppel niet los' ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Omdat je hem eerst moet los koppelen van de computer? Software matig. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reply
nu blijft er loskoppelen toegestaan
wat ik wilde was een apple logo of desnoods het menu scherm
is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Kabeltje eruittrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een blauwe besteld op voorjegemac.nl! Hoop dat ie snel komt (hij is daar uit voorraad leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boehoe en ik moet nog tot 10 september w88 op me salaris :'(
En ze komen op 3 september weer bij dixons, hopen dat ze niet weer binnen een week weg zijn....
Maar goed dit is niet echt een gebruikerservaring whaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een domme vraag, maar hoe krijg ik een playlist op mijn iPod en hoe krijg ik songs in een playlist in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt als het goed is een bibiotheek op itunes met daarin liedjes, zo niet doe je bestand: bestand aan biblio toevoegen (ctrl+O)
voilá --> liedje in bibliotheek

eigen afspeellijst:
druk op het + teken links onderin itunes en daar is je afspeellijst
je klikt nu op de bibliotheek en dan sleep je de liedjes naar de afspeellijst in de linker kolom (je ziet de afspeellijst a.h.g.i. knipperen)

Voilá

voor slimme afspeellijst toevoegen:
bestand: nieuwe slimme afspeellijst, en editen maar!

asje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en om ze op je pod te krijgen, sluit je hem slechts aan en de rest gaat vanzelf (als je nix aan de standaard instellingen hebt veranderd!)
itunes synchroniseert met je pod, de hele bibliotheek wordt op je pod gezet en gedropt in jou gemaakte afspeellijsten (zoals itunes op je comp is, komt ie zeg maar ook op je ipod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:39:
Ja ik gebruik itunes ook al, om in te werken ;-)
maar het werkt 10x beter dan al die andere shit. Ik converteer trouwens alles wat ik zelf binnenhaal naar mp3, omdat dit toch in andere situaties meer handelbaar is. maar nu las ik dat aac hoorbaar beter is dan mp3, iemand ervaringen hiermee?
Apple zegt zelf dat AAC op 128 Kbps ongeveer hetzelfde klinkt als MP3 op 160 Kbps, en is dus een betere compressie (eigenlijk is het de opvolger van MP3, gezien AAC van dezelfde makers is).

Als je dus al je MP3's zou codereren op 160 Kbps zou je geen verschil moeten horen met 128 Kbps AAC files, maar dat neemt natuurlijk wel meer schijfruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

no harm intended, maar we gaan toch niet weer zeiken over de 195 of 83.1 kps geluidsinstellingen....
Als het goed klinkt,klinkt het goed.
Als het ruk klinkt, klinkt het ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik merk weinig verschil, je zit trouwens lang op lowlands weeraanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Helaas, het vervalt toch maar weer eens in een topic over "hoe werkt mijn iPod", "wat is beter" etc., terwijl het daar juist niet over zou gaan.

Bij deze dus dicht, hopelijk hebben andere gebruikers er wat aan via de search :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.