Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
ZaeK schreef op 18 augustus 2004 @ 20:45:
Ik heb nu een Nokia 3650 en vind hem te groot en te log. Nu zoek ik dus een andere telefoon en de Nokia 6230 voldoed i.p precies aan mijn wensen. Alleen vraag ik me af waarmee het scherm te verglijken is. Een vriend van mij heeft de 6610 maar ze zeiden dat die een beter scherm zou hebben, is dat zo?

Ik vind het opzich niet zo heel erg om een klein beetje op het scherm achteruit te gaan als ik verglijk wat hij meer heb, maar echt een veel slechter scherm zie ik ook niet zitten :/
Het scherm van de 6610(i) is echt niet te vergelijken met die van de 6230.
Ookal is de resolutie misschien hoger(heb geen zin om nu uit te zoeken), Er zit een enorme vertraging in het scherm van de 6610 wanneer je beelden wisselt, en het lijkt ook niet zo scherp als die van de 6230.

Ik heb zelf trouwens een 6230 en mijn zusje een 6610i dus spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Iemand die weet hoe de 6230 v 3.15 in te stellen voor wireless village.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ben al de hele dag aan het stoeien op MMS/GPRS/Email aan de praat te krijgen icm Orange Free en een Nokia 6230. Heb ALLE settings overgenomen uit de Excelsheet in de startpost maar krijg de volgende melding:

GPRS verbinding niet beschikbaar Inbelverbinding mislukt

Via de Nokia site of Orange site settings downloaden gaat niet want de 6230 staat niet in het lijstje..

Heb ook de vorige 9 topics bekeken maar niets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maak ik iets mee,
ik ga naar een service point in R'dam en die vent begint al met dat ze de 4.28 nog niet hadden. Ik zei dat ze die wel hadden en hij gaat even vragen en idd ik had gelijk. Ik laat me foon daar achter en een uur later kom ik terug en het toestel was niet ge-upgrade omdat er een vodafone simlock op zit. Ik zeg ok, loop weg wil me toestel aanzetten en die doet helemaal niks meer. Ik vol kwaad terug en heel redelijk gezegd: hij gaat niet meer aan.
o..... dan is de software gecrashed omdat er een simlock op stond en nu moet je m terug sturen via vodafone.....

Correctie: ik probeerde het zojuist nog eens en nou doet hij t wel maar nog steeds met 3.15, kan die simlock daar echt iets mee te maken hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Karel2001 schreef op 20 augustus 2004 @ 16:58:
ben al de hele dag aan het stoeien op MMS/GPRS/Email aan de praat te krijgen icm Orange Free en een Nokia 6230. Heb ALLE settings overgenomen uit de Excelsheet in de startpost maar krijg de volgende melding:

GPRS verbinding niet beschikbaar Inbelverbinding mislukt

Via de Nokia site of Orange site settings downloaden gaat niet want de 6230 staat niet in het lijstje..

Heb ook de vorige 9 topics bekeken maar niets gevonden
En je hebt wel eerst de klantenservice gebeld om GPRS(Orange World) te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 15:05:
[...]

Dat is niet zo, ik heb firmware 3.15 en op de meegeleverde CD-ROM staat PC Suite 6.1...
4.28 werkt ook met PC Suite 5.8 (al ben je maf als je die blijft gebruiken; 6.2 werkt beter :P) Ik heb een kennis die 5.8 had en heeft, maar op z'n foon heeftie FW 4.28.

Een andere kennis van mij heeft z'n foon trouwens met 3.15 gekregen en heeft 'm pas een week (nog niet eens denk ik). Weet iemand of FW4.28 ook al standaard wordt uitgeleverd op de foons? Ik zou nl. graag FW4.28 hebben als ik 'm ging halen en dan geen upgrade hoeven te doen...
csteelooper schreef op 18 augustus 2004 @ 00:07:
Weet iemand toevallig of er een app. bestaat voor de 6230 om 'm als IR remote controller te gebruiken? Zoiets dat ook voor de Palmtop en iPaq bestaat... Zou handig zijn, moet nl. een paar dvd-spelers regiovrij maken waarvoor ik een uni-ab nodig heb...
Iemand hier al een antwoord op???? Ik heb op Internet veel gezocht, maar kon niet echt iets vinden, alleen voor Symbian OS. Weet iemand toevallig of er ook een J2ME-midlet is voor Series 40v2 phones zoals de 6230???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
Jimster schreef op 20 augustus 2004 @ 19:52:
[...]

En je hebt wel eerst de klantenservice gebeld om GPRS(Orange World) te activeren?
ja...maar volgens klantenservice is de Nokia 6230 niet geschikt voor Orange World..en kan ik geen GPRS gebruiken... alleen WAP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Karel2001 schreef op 20 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

ja...maar volgens klantenservice is de Nokia 6230 niet geschikt voor Orange World..en kan ik geen GPRS gebruiken... alleen WAP :?
sjeej... dass dan toch écht vreemd! In de Orange winkel en het Orange magazine is-ie aangeprezen als een van de beste toestellen voor Orange World!!! Je moet wel echt met 'n waterhoofd gesproken hebben :P. Ik heb sowieso niet zo'n hele hoge hoed op van de paraatheid van de kennnis van de medewerkers Support voor wat betreft de nieuwere toestellen... Ze magen dan goed op de hoogte zijn van netwerkgerelateerde zaken, voor toestelinformatie moet je echt niet bij de klantenservice zijn :P. Ze zeiden enkele jaren geleden ook dat de 6150 WAP-geschikt was... (ohja?? Show me!! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
csteelooper schreef op 20 augustus 2004 @ 21:53:
[...]

sjeej... dass dan toch écht vreemd! In de Orange winkel en het Orange magazine is-ie aangeprezen als een van de beste toestellen voor Orange World!!! Je moet wel echt met 'n waterhoofd gesproken hebben :P. ....
dat kan zijn maar voorlopig werkt het niet ;-) kan ik geen andere Nokia uit de lijst van orange selecteren ? zoja welke komt overeen met de 6230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben naar de winkel geweest gisteren avond en mijn telefoontje komt als het goed is dinsdag weer thuis :D, bijna helft van vakantie zonder telefoon :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
csteelooper schreef op 20 augustus 2004 @ 20:22:
[...]
Weet iemand of FW4.28 ook al standaard wordt uitgeleverd op de foons? Ik zou nl. graag FW4.28 hebben als ik 'm ging halen en dan geen upgrade hoeven te doen...
Ja ik heb hem vorige week met 4.28 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 20 augustus 2004 @ 21:53:
sjeej... dass dan toch écht vreemd! In de Orange winkel en het Orange magazine is-ie aangeprezen als een van de beste toestellen voor Orange World!!! Je moet wel echt met 'n waterhoofd gesproken hebben :P. Ik heb sowieso niet zo'n hele hoge hoed op van de paraatheid van de kennnis van de medewerkers Support voor wat betreft de nieuwere toestellen... Ze magen dan goed op de hoogte zijn van netwerkgerelateerde zaken, voor toestelinformatie moet je echt niet bij de klantenservice zijn :P. Ze zeiden enkele jaren geleden ook dat de 6150 WAP-geschikt was... (ohja?? Show me!! :P)
Hij is toch echt niet officieel geschikt voor Orange World en staat zo ook zeker niet aangeprezen in het magazine. De shops raden het wel aan omdat het wel gewoon werkt, maar de klantenservice kijkt in de PC en ziet daar staan dat het niet werkt. Ze zien het niet in de praktijk. Dus dat delen ze mee, niets mis mee. En de klantenservice weet inderdaad niet alles over toestellen maar Orange maakt dan ook geen toestellen. De fabrikant van je toestel wel en dus kan je daar terecht met je misschien iets ingewikkeldere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
Nadat ik mezelf heb beloof om vage redenen geen Nokia meer te nemen. Ben ik er haast al cker van dat dit de vervanger word van mijn 1 jaar oude 3650. Ik vraag me alleen af of ik de funkties van een smartphone ga missen al ik deze neem.

Zijn er al meer mensen die zijn overgestapt van een smartphone naar de 6230, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

Zelfde bij mijn kan ook mijn beltoon voor chatberichten niet wijzigen.

Misschien dat het aan melden van de aanwezigheidsdienst veranderd kan worden door menu>berichten>chatten>mijn instellingen>Automatisch aanmelden iets kan veranderen.?
Nee dat helpt niet.Chatten is ook weer wat anders dan die aanwezigheidsdienst btw.

Verbindingstype bij aanwezigheid stond op automatisch!Heb dat nu op handmatig gezet en nu meld ie zich niet meer aan.

Die aanwezigheidsdienst werkt wel via je account bij yamigo ook trouwens.

Maar als je wil chatten moet je je daar wel weer apart voor aanmelden ( Op je foon dus, bedoel ik dan, niet bij yamigo ;) )

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 01:33:
[...]

Hij is toch echt niet officieel geschikt voor Orange World en staat zo ook zeker niet aangeprezen in het magazine. De shops raden het wel aan omdat het wel gewoon werkt, maar de klantenservice kijkt in de PC en ziet daar staan dat het niet werkt. Ze zien het niet in de praktijk. Dus dat delen ze mee, niets mis mee. En de klantenservice weet inderdaad niet alles over toestellen maar Orange maakt dan ook geen toestellen. De fabrikant van je toestel wel en dus kan je daar terecht met je misschien iets ingewikkeldere vragen.
Ik heb ook gebeld met de klantenservice van Orange, de 6230 is niet nog geschikt gemaakt voor o.a. Orange World volgens hun
Maar ik zie hier in de startpost wel de instellingen ervoor
Is er nu iemand hier met een Orange abo waarbij het nu wel werkt, en zo ja hoe nu in te stellen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZaeK schreef op 21 augustus 2004 @ 01:38:
Zijn er al meer mensen die zijn overgestapt van een smartphone naar de 6230, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Ik had hiervoor een 6600 (nu dus een 6230) en ik mis wel enkele dingen. Zoals het zogenaamde tab-toetsje, waarmee je tussen applicaties kon tabben, maar wat ik nog het meeste mis is het instellen van namen op voor- en achternaam. Dat vond ik wel erg fijn. Je kon dan tenminste zoeken op voornaam en achternaam, dat is bij de 6230 helaas niet meer (niet gevonden tenminste :D).

Andere dingen mis ik niet echt. De telefoon is een stuk kleiner en stijlvoller, wat een erg groot voordeel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 03:00:
[...]Ik heb ook gebeld met de klantenservice van Orange, de 6230 is niet nog geschikt gemaakt voor o.a. Orange World volgens hun
Maar ik zie hier in de startpost wel de instellingen ervoor
Is er nu iemand hier met een Orange abo waarbij het nu wel werkt, en zo ja hoe nu in te stellen ????
Ja werkt bij mij al maanden prima.
Gewoon de instellingen van de 6220 naar je op laten sturen via de Orange website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zit met het volgende probleem:

Ik zat op de wc een beetje te spelen met mn 6230. Ik heb toen de telefoonnummer van Phone Memory naar Sim gezet. Daarna wilde ik t weer terug zetten, maar toen werd er gevraagd op de security code!

Ik kan met niet herinneren dat ik die ooit heb ingevoerd! Ik heb al heel wat codes geprobeert (0000, 1234, ook de veel gebruikte van mij), maar het wil maar niet lukken.

Stel dat het mij nooit lukt om die code te vinden, kan ik m dan ergens laten unlocken ofzo??? Heel iritant probleem nml :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 12:55:
Ok ik zit met het volgende probleem:

Ik zat op de wc een beetje te spelen met mn 6230. Ik heb toen de telefoonnummer van Phone Memory naar Sim gezet. Daarna wilde ik t weer terug zetten, maar toen werd er gevraagd op de security code!

Ik kan met niet herinneren dat ik die ooit heb ingevoerd! Ik heb al heel wat codes geprobeert (0000, 1234, ook de veel gebruikte van mij), maar het wil maar niet lukken.

Stel dat het mij nooit lukt om die code te vinden, kan ik m dan ergens laten unlocken ofzo??? Heel iritant probleem nml :(
Check 't es met 12345? das al héél erg lang de standaard-code voor Nokia foons... Al vanaf de 2110... :P. De reden voor het vragen naar de security code ligt in je beveiligingsisntellingen: standaard is het bij nokia zo dat (vanaf de 2110 voor de toestellen met dubbel geheugen) het telefoongeheugen is beveiligd tegen wijzigingen.
Overigens is de code met heel wat stukjes software uit te lezen (dat gold althans totnogtoe voor de telefoons met data-functionaliteiten). Totnogtoe heb ik dat bij heel wat 5510's en 6150's voor elkaar gekregen met véél (freeware) progjes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op 21 augustus 2004 @ 13:06:
[...]

Check 't es met 12345? das al héél erg lang de standaard-code voor Nokia foons... Al vanaf de 2110... :P. De reden voor het vragen naar de security code ligt in je beveiligingsisntellingen: standaard is het bij nokia zo dat (vanaf de 2110 voor de toestellen met dubbel geheugen) het telefoongeheugen is beveiligd tegen wijzigingen.
Overigens is de code met heel wat stukjes software uit te lezen (dat gold althans totnogtoe voor de telefoons met data-functionaliteiten). Totnogtoe heb ik dat bij heel wat 5510's en 6150's voor elkaar gekregen met véél (freeware) progjes. :Y)
Bedankt voor je snelle reactie :) Hmm ik moet dus opzoek naar veel freeware programma's... Stel dat ik de programma's heb gevonden die ik nodig heb, kan ik dan verbinding maken via infrarood of bt? Dat heb ik nml wel, een kabel heb ik nog niet....

Owja en 12345 werkt helaas niet :(, blijkbaar heb ik dus ooit in een wazige bui een code ingevoerd en m vervolgens vergeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Helt het niet die code een aantal keer verkeerd in de typen zodat die overgaat oop de puk-code. Weet niet of die dat doet maar het is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Januszjes schreef op 21 augustus 2004 @ 13:30:
Helt het niet die code een aantal keer verkeerd in de typen zodat die overgaat oop de puk-code. Weet niet of die dat doet maar het is te proberen.
Nope... Je kunt de security code héél erg vaak proberen; er zal niet zoiets als een PUK-code worden gevraagd (PUK is SIM-related)... Ik weet wel dat bij sommige merken na een bepaald aantal keren proberen (>50) de telefoon in een soort lock gaat. Bij Nokia is dit volgens mij niet zo...
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:20:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie :) Hmm ik moet dus opzoek naar veel freeware programma's... Stel dat ik de programma's heb gevonden die ik nodig heb, kan ik dan verbinding maken via infrarood of bt? Dat heb ik nml wel, een kabel heb ik nog niet....

Owja en 12345 werkt helaas niet :(, blijkbaar heb ik dus ooit in een wazige bui een code ingevoerd en m vervolgens vergeten :?
Tja... Das dan natuurlijk minder... Je zou 00000 eens kunnen proberen; er zijn FW's die díe code als default hebben... Als je op zoek gaat naar progjes moet je wel heel erg goed zoeken (Oxygen heeft er een paar), want er zijn er tot nog toe niet veel die de 6230 ondersteunen... Overigens werken die progsels vaak alleen via IrDA of Datakabel, ik weetr niet of de security code zich ook laat uitlezen via Bluetooth...
Als niets mocht baten kun je naar een Nokia Service Point toe om 'm te laten uitlezen, ik weet echter niet of het gratis gedaan zal worden...

[ Voor 30% gewijzigd door csteelooper op 21-08-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et makkelijkst zou zijn. Firmware upgrade ^_^ of terug naar fabrieks instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:47:
et makkelijkst zou zijn. Firmware upgrade ^_^ of terug naar fabrieks instellingen
Terug naar Fabrieksinstellingen verandert de security code niet... Dus een Firmware Upgrade is idd de beste keus als je de rest niet voor elkaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:11
Ik zit net even te denken.

Nou het niet mogelijk zijn (het zal best lastig zijn) .. om je 6230 om de 30 sec. een foto te laten maken en via bleutooth deze naar de pc send ?

Kan je hem haast als webcam laten dienen !

Is dit software matig mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je met dit soort grappen bezig gaat je beter een telefoon met sybian os kunt nemen omdat deze veruit veel meer progs ondersteunen. Maar in theorie zou het mogelijk moeten zijn. Of het in de praktijk ook zo is, denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
Ik heb ook dat probleem met die code, heb ook nergens iets ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ik probeer al vanaf 6 juli aan deze telefoon te komen via contractverlenging bij Telfort, maar ik heb m nog steeds niet binnen. Ik heb al ik weet niet hoeveel gebeld waar ie bleef, en kreeg, in de genoemde volgorde!, de volgende antwoorden:

1) "de telefoon is niet op voorraad"
2) "de telefoon is naar u verzonden"
3) "de telefoon is niet naar u verzonden"
4) "de telefoon is niet op voorraad"
5) "het zal heel lang gaan duren, zoek een ander toestel uit"
6) "u heeft uw handtekening niet gezet, dus de verlenging is komen te vervallen"
7) "het toestel is voor u besteld, en dat gaat hooguit 10 dagen duren voordat u m heeft"

Punt 6 kwam via de online-status, de rest via de klantenservice. Inmiddels ben ik zo ziek van alles dat Telfort heet, dat ik dat het meest interessante punt vindt. Ik wil namelijk weg bij Telfort. Dus ik bel ze op voor een schriftelijk en ondertekende bevestiging van die status, en als ik vervolgens opnieuw de onlinestatus opvraag, dan staat deze weer terug op de oude status: "we hebben uw contractverlenging doorgevoerd; het toestel is binnen 4 dagen in uw bezit". En daar staat de status al zo'n anderhalve maand op.

Ik heb nog nooit een handtekening gezet, dus ik denk dat ik zonder al te veel problemen kan overstappen naar een andere provider, maar dat zie ik nog wel...

Maar goed, over de 6230 twee vragen:

1) Is het mogelijk dat bij het binnenlopen van mijn huis automatisch e.e.a. wordt gesynchroniseert? Is het ook mogelijk dat de telefoon periodiek met mijn pda (HP 2210) synchroniseert? Soortgelijke vraag is al gesteld, maar ik heb er nog geen antwoord op gezoen.

2) Is het mogelijk om, in geval van BT-verbinding, tijdens het gebeld worden, het nummer (en eventueel naam) op het beeldscherm te zien en na het gesprek de duur van het gesprek, dat ook in een logfile wordt geschreven? Soort a la de status van de Teles Monitor bij die ISDN-kaarten van hun. En zijn er ook zachte waren die het mogelijk maken om via bluetooth het gesprek op te nemen op de pc of iets van dien aard? Of kan dat direct op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke provider je ook bent, communiceer ALLES per e-mail of schriftelijk. Telefonische reacties zijn over het algemeen bagger.
Bij een onjuiste dienstverlening zet je je automatische incasso stop. Moet je 's zien, ze worden meteen wakker.
Heb je al een lange e-mailcorrespondentie en/of schriftelijke correspondentie opgebouwd, verzamel de hele reut met een brief naar de directie van die provider en vraag en confronteer ze met hun eigen shit.
Probeer een faxnummer te regelen (maar zeker NIET die van de helpdesk) en stuur daar al de correspondentie heen.
Als je je volgzaam opsteld kom je niet ver bij dit soort toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
hey, Ik heb een vraagje:
Ik probeer een aflevering van friends op mijn nokia te krijgen. met dat nokiad coverter 2.0 heb ik het omgezet maar ik krijg dan steeds brak geluid :( In AMR doet het geluid het wel maar bij die andere versie hoor ik helemaal niks.
hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op 19 augustus 2004 @ 11:05:
[...]

Volgens mij ligt het niet hieraan... want m'n vader en ik hebben beide firmware versie 4.28 erop staan :)
Nou echt dit is wel heel raar. Ik ben thuis beelscherm prachtig wit. Ik kom bij een vriend haal em uit me zak en heb ook het geelige. Wat doe ik hieraan >< heb 4.28 kan ik em gewoon laten maken bij een service point?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Damn wat gaat die topics snel :o

He een tijd geleden heeft er wat in het topic gestaan over je phone gebruiken als remote voor je tv... Ik heb alleen géén idee meer waar dat was :/

Weet nog dat er stond dat het niet mogelijk was voor een 6230 omdat er problemen waren emt Symbian ofzo? Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar ik kan nergens vinden of het mischien met een firmware update in de toekomst wel mogelijk is (was iets van dat het OS de IR poort niet kon/mocht gebruiken..)?

Ben namelijk m'n AB kwijt van de tv :P Vind hem vast wel weer, maar moest er ineens aan denken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 22-08-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 10:28
Een vriend van mij heeft vorige week ook een 6230 gekocht met sw versie 4.28 erop.
Zelf heb ik er een met nog 3.15

Hij heeft een vaag probleem met zijn bluetooth, als hij naar menu bluetooth gaat en bluetooth aan wil zetten dan gebeurd er gewoon nix en beland hij weer in het menu.
Bluetooth staat dan nog gewoon uit, heb al meerdere dingen geprobeerd ook een factory reset maar krijg de bluetooth niet meer aan de gang |:(

Waarschijnlijk gaat hij er komende week mee terug naar de winkel, maar vroeg me af of hier iemand misschien een idee had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Sephiroth schreef op 22 augustus 2004 @ 14:50:
Een vriend van mij heeft vorige week ook een 6230 gekocht met sw versie 4.28 erop.
Zelf heb ik er een met nog 3.15

Hij heeft een vaag probleem met zijn bluetooth, als hij naar menu bluetooth gaat en bluetooth aan wil zetten dan gebeurd er gewoon nix en beland hij weer in het menu.
Bluetooth staat dan nog gewoon uit, heb al meerdere dingen geprobeerd ook een factory reset maar krijg de bluetooth niet meer aan de gang |:(

Waarschijnlijk gaat hij er komende week mee terug naar de winkel, maar vroeg me af of hier iemand misschien een idee had :?
Had ik van de week ook met me 3.15
Uit en aanzetten verhielp dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje
heeft een van jullie mischien de e-mail setting van deze telefoon
ik gebruik telfort
en een e-mail adres van Tiscali
ik heb al setting van www.nokia.com naar me telefoon gestuurd enzo en al die shit werkt niet
ik heb zelf lopen klote enzo maar dat werkte ook allemaal niet

dus als iemand van jullie de juiste setting heeft zou dat wel mooi zijn

groeten, Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog steeds iemand die het is gelukt om bemused aan de praat te krijgen (of een ander gelijksoortig progje) ?? Laat even weten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb ook een probleem ondervonden. Ik wou een nieuw spelletje installeren en dan zegt hij dat er geen ruimte is :/ het spelletje is maar 89 kb terwijl ik 1,5 mb vrij heb ofzo :o iig standaard. weet iemand het probleem?

ik heb nokia pc suite 6.2 (dacht ik)
nokia 6230 sw 3.15
Ik wil het installeren via blue tooth

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gewetensvraag voor jullie. Momenteel heb ik een Nec N34li. Ja, ik weet het, zwaar brak k** ding. Dus nu wil ik een nieuwe telefoon.

Ik heb zelf in het verleden een 6210 gehad, waar ik zeer over te spreken was, en mijn vader heeft momenteel een 6310i, waar ik ook zeer over te spreken ben.

Nu komt de gewetensvraag. Welke telefoon zouden jullie kiezen, de 6310i of de 6230, als je meeneemt dat het mij absoluut niet interesseert of er een camera of polyfone ringtones e.d. op zit, als je er maar fatsoenlijk mee kunt bellen, en als de accu maar gewoon goed is. Vooral de beleigenschappen e.d. zijn voor mij het belangrijkste...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
Heeft er iemand van hier intussen al ervaring met 512mb of 1gb MMC kaartjes?

Ik heb (vluchtig) de voorgaande topics doorgelezen maar ben hierover eigenlijk niet veel tegengekomen (of ik heb het gemist?) Behalve dat 256 over het algemeen geen problemen oplevert.

hier staat trouwens een lijst met (volgens hun) compatible kaarten (ook van 1 gig er een aantal bij) maar ik heb ook benieuwd naar ervaringen van tweakers.

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten en krijg daar (hopelijk snel) de 6230 bij (HI 20, 2 jaar) en daar hoort natuurlijk meer dan een 32MB MMC bij!

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik had al een geruime tijd een 256 MB traxdata MMC kaartje in mijn 6230 zitten. Werkt allemaal naar behoren, lekker mp3tjes luisteren tijdens de fitness.

Alleen heb ik nu sinds een paar dagen zo'n datakabel om zo makkelijker mp3's te kunnen wisselen (en apps te kunnen installeren/telefoonboek te beheren/etc.).

Maar nu kom ik erachter dat ik geen bestanden kan kopieren naar het geheugenkaartje. Ik heb m al hernoemd en ook al 2x geformateerd met mijn PDA (FAT16, 8kb / FAT32, 1 KB / Standaard format) maar het mag niet baten.

Ik kan dus geen bestanden naar dit kaartje sturen over een DKU-2 datakabel. In mijn PDA via de PC Link gaat prima en ook in een cardreader kom ik geen problemen tegen.

Op zich zit er nog SW versie 3.15 in mijn foon (volgens mij) dus wellicht is er nog hoop... Is er een manier om deze zelf te upgraden?

Of is er wellicht een andere oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 15:50:
Ik heb een gewetensvraag voor jullie. Momenteel heb ik een Nec N34li. Ja, ik weet het, zwaar brak k** ding. Dus nu wil ik een nieuwe telefoon.

Ik heb zelf in het verleden een 6210 gehad, waar ik zeer over te spreken was, en mijn vader heeft momenteel een 6310i, waar ik ook zeer over te spreken ben.

Nu komt de gewetensvraag. Welke telefoon zouden jullie kiezen, de 6310i of de 6230, als je meeneemt dat het mij absoluut niet interesseert of er een camera of polyfone ringtones e.d. op zit, als je er maar fatsoenlijk mee kunt bellen, en als de accu maar gewoon goed is. Vooral de beleigenschappen e.d. zijn voor mij het belangrijkste...
ik zou (qua batterij) voor de 6310i gaan want iedereen heeft wel wat te klagen over de batt. v/d 6230 ( ik ook :() binne 2 dagen issie weer leeg dus wat dat betreft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 16:06:
[...]

ik zou (qua batterij) voor de 6310i gaan want iedereen heeft wel wat te klagen over de batt. v/d 6230 ( ik ook :() binne 2 dagen issie weer leeg dus wat dat betreft.....
Err... ik heb het allemaal niet zo heel erg gevolgd verder, maar zijn de batterijen van de 6230 niet gewoon de nieuwe van Nokia. Daarbij lijkt het stroomverbruik gewoon te gaan zitten in de gebruikte features.

Ik ken genoeg mensen met een 6310i of vergelijkbare business modellen met problemen in het contact tussen telefoon en batterij.

Denk dat het belangrijkste is om te overwegen de vraag is of je speelgoed wil hebben (6230) of een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, daar zit het hem dus net in. Ik zit echt te twijfelen of ik een leuke telefoon wil met allemaal leuke extra's die ik de eerste week gebruik (de 6230) of een fatsoenlijke telefoon waarmee ik gewoon kan bellen en sms'en zonder poespas (de 6310i).

Het belangrijkste voor mij is zowiezo dat ik ermee kan werken met mijn PDA (hp 4150)... en dat ik er dus ook een bluetooth hansfree setje bij kan kopen. De rest van de zooi in de telefoon zelf kan ik me niet echt druk over maken... allemaal leuk, maar ook allemaal spul dat een beetje gevoelig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan wil je gewoon de 6310i - tenzij je de patsfactor van de 6230 zo hoog vindt dat je daarvoor omgaat ;)

"Gewoon" bellen en lang standby is de 6310i nog steeds met afstand de beste keus; voor een supercoole telefoon met megaveel features is dat de 6230, maar dat heeft z'n weerslag op vooral de standbytijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad er nog eens goed over nagedacht... en ik ga idd voor de 6310i. Nu nog even een mooi prijsje ervoor zoeken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Hoe convert ik .mov bestanden met PC suite 6.2??
Ik krijg zelfs niet eens gewone videobestanden geconvert, moet ik wel in de Multimedia player zijn om te converten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het opstarten van m'n 6230 krijg ik soms na enige tijd de melding "Controleer Verbindings Instellingen".
Soms gebeurt het ook als het toestel al enige tijd aan staat :(
Een MMS ontvangen is geen probleem dus daar ligt het 'm niet aan...

Dit vind ik een beetje vreemd omdat mijn Orange World prima werkt.. ..en mijn instellingen volgens mij verder ook in orde zijn.
Heb nl via de Orange site alle instellingen al verstuurd.

Ik heb softwareversie V3.15.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan geen films converten in Pc suite.

Weet iemand een oplossing voor dat gelige scherm probleem? Ik had er dus ineens last van. Kan ik naar een service center gaan?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Even een vraagje is er iemand die even aan kan geven wat ik allemaal in moet stellen voor wireless village snap er helemaal niks van :). Instellingen van T-Mobile GPRS staan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 21:59:
Je kan geen films converten in Pc suite.

Weet iemand een oplossing voor dat gelige scherm probleem? Ik had er dus ineens last van. Kan ik naar een service center gaan?

Alvast Bedankt
Zou maar even naar een service center gaan want dit is volgens mij geen configuratieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Weet iemand of je uberhaupt wel games kan installeren middels van bluetooth? zoja kan iemand mij helpen dan :/

Kan geen games installeren krijg de melding dat er geen ruimte is terwijl er genoeg ruimte voor is :/

gebruik

pcsuite 6.2
nokia 6230 versie 3.15
=========================
erg vaag nu doet ie het wel :) maar hoe kan k een andere map kiezen inplaats van alleen de map van de applicaties of kan dat niet :P

[ Voor 24% gewijzigd door Meneer iCy op 22-08-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat weer :p dik dure telefoon. Als ik de enige was met dit probleem zou ik et nog wel normaal vinden maar er zijn er dus meerdere maarja ik mail nokia wel eerst ff voordat me tel voor nix wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Mijn foon kreeg steeds meer geheugen.Hij had inmiddels 10,1 mb.Ik keek zaterdag ff naar het gebruikte geheugen etc en zag dat de map multimediaberichten 1,1 mb in beslag nam.Alles ff geleegd dus, en wat blijkt?
Mn foon heeft opeens 1,1 mb geheugen mínder!

De grootte van het gebruikte geheugen van iig de map multimediaberichten wordt dus bij het totale foongeheugen opgeteld ipv eraf gehaald.

Weer een bug dus hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 15:08:
ik heb een vraagje
heeft een van jullie mischien de e-mail setting van deze telefoon
ik gebruik telfort
en een e-mail adres van Tiscali
ik heb al setting van www.nokia.com naar me telefoon gestuurd enzo en al die shit werkt niet
ik heb zelf lopen klote enzo maar dat werkte ook allemaal niet

dus als iemand van jullie de juiste setting heeft zou dat wel mooi zijn

groeten, Niels
Heb je gprs wel werkend?

Mailboxnaam=Maakt niet uit
Emailadres=..........@tiscali.nl
Mijn mailnaam=Maakt niet uit
Uitgaande(SMTP server)=smtp.telfortmail.nl
Type inkomende server=pop3
Inkomende (POP3) server=pop3.tiscali.nl
POP3 gebruikersnaam=.........@tiscali.nl
POP3 wachtwoord=ww van tiscali

Overige instellingen:
Ondertekening bijvoegen=Nee
SMTP verificatie gebruiken=Nee
SMTP gebruikersnaam= leeg
SMTP wachtwoord=leeg
Uitgaande (SMTP)poort=25
Inkomende (POP3)poort=110
Antwoordadres=.........@tiscali.nl
Beveiligde aanmelding=uit
Emails ophalen=Maakt niet uit wat je daar invult

SMTP verbindingsinstellingen:
Proxy's=Inschakelen
Primaire proxy=1.1.1.1:8080
Secundaire proxy=:8080
Gegevensdrager=GPRS

Instellingen drager:
Gprs toegangspunt=Internet
Verificatietype=Beveiligd
Login-type=Automatisch
Gebruikersnaam=Leeg
Wachtwoord=Leeg

Pop3 verbindingsinstellingen:
Proxy's=Inschakelen
Primaire proxy=1.1.1.1:8080
Secundaire proxy=:8080
Gegevensdrager=GPRS

Zo heb ik het werkend.

Voor mensen die aanwezigheid en chatten in willen stellen op hun 6230, die kunnen hier eens een kijkje nemen.

Alvorens je het werkend wil krijgen moet je je in elk geval aanmelden op www.yamigo.com

Ik zal ff de moeite nemen om de instellingen van mn 6230 wat betreft chatten hier neer te zetten.Deze instellingen werken tevens bij 'mijn aanwezigheid', onder het menu contacten.

Ik heb zelf dus Telfort en gebruik voor het chatten dus de gprs verbindingsinstellingen van Telfort.

Dienstnaam chat en aanwezigheid kun je je naam invullen waarmee je wil dat anderen je kunnen zien.Je nick zogezegd.
Bij homepage vul je in:http//www.yamigo.com/wv/control
Gebruikers id vul je dezelfde naam in als je voor je nick gebruikt, dus je dienstnaam.
Wachtwoord vul je hetzelfde ww in als je opgegeven hebt op de site van yamigo.

Dus nog even voor alle duidelijkheid:Je moet je eerst aanmelden op de site van yamigo, want zonder dat werkt het niet.
Aanmelden wijst zichzelf.

Als je het werkend hebt en je bent aangemeld kun je op de site van yamigo zien wie er allemaal online zijn.Ook hoelang iedereen online is en hoeveel data je verbruikt hebt (handig ivm gprs kosten)

Als je wil weten of het werkt kun je het met mij testen, want ik ben vaak online.
Ik gebruik de chat regelmatig met mijn vriendin, waarbij je ook kan vragen of het werkt.Dan stuur je ff een berichtje met de tekst test ofzo.Als je antwoord krijgt werkt het :P

Mijn wv naam is Markie en die van mn vriendin is Dianne.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikhad precies hetzelfde. Ik had een 6210 en wilde een leuk nieuw toestel. Bellen is het belangrijkst. Ik heb de 6230 gekozen, ziet er zakelijk genoeg uit en er zitten een hoop dingetjes op die ik niet echt nodig heb maar wel leuk vind om eens mee te spelen. Op vakantie is een hoop spelletjes in je phone altijd leuk. Ik dacht ook dat ik de camera nooit zou gebruiken, nou, ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt. Ook polyphone beltonen intresseerden me niet, maar ik heb nu een mp3 beltone die heel beschaaft/rustig begint hetgeen in een zakelijke omgeving ook best handig is. 6310i is eigenlijk al veel te oud.
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:00:
Het belangrijkste voor mij is zowiezo dat ik ermee kan werken met mijn PDA (hp 4150)... en dat ik er dus ook een bluetooth hansfree setje bij kan kopen. De rest van de zooi in de telefoon zelf kan ik me niet echt druk over maken... allemaal leuk, maar ook allemaal spul dat een beetje gevoelig is...
Dan zou ik de 6230 nemen ivm GPRS mogelijkheid! Ook qua BT is de 6230 uitgebreider volgens mij.
Accu is afhankelijk wat je er mee doet. Loop je de hele dag spelletjes te doen en foto's/video's te maken dan gaat het harder. Mijn 6230 is in iedergeval nooit leeg! prima accu.

p.s. mocht je toch echt voor die (oude) 6310i gaan, ik heb nog wel een echte nokia carkit over voor dat (lompe) ding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rjongen:

Zijn dit de orginele frontjes van nokia? Of zijn dit van die replica dingen?
Zit er ook een toetsenbordje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Vraagje,

Ik heb het gevoel dat ik maar heel weinig smsjes opgeslagen kan hebben. Dit was met mijn oude 6610 wel anders. Hoe kan dit komen of moet ik iets instellen??

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

joostingh schreef op 23 augustus 2004 @ 09:38:
Vraagje,

Ik heb het gevoel dat ik maar heel weinig smsjes opgeslagen kan hebben. Dit was met mijn oude 6610 wel anders. Hoe kan dit komen of moet ik iets instellen??

JW
Over hoeveel smsjes heb je het dan. Ik kan er namelijk ook iets van 170 opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook weinig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 22:19

Ik ben van een 6310i overgestapt naar een 6230 voor de feautures, maar in jou geval raad ik dan toch echt de 6310i aan, want die is qua batterij en bellen gewoon beter! Die 6230 past wel beter in je broekzak, maar de batterij is snel leeg en het lijkt ook wel of de verbinding iets minder is, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ik dacht dat er voor nokia codes was waarmee je de kwaliteit van de verbinding kon instellen hogere kwaliteit is meer verbruik van de batterij. Weet niet of het voor de nieuwere types van de nokia ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCeWiRe schreef op 23 augustus 2004 @ 13:02:
ik dacht dat er voor nokia codes was waarmee je de kwaliteit van de verbinding kon instellen hogere kwaliteit is meer verbruik van de batterij. Weet niet of het voor de nieuwere types van de nokia ook werkt.
Ja, half rate en full rate. Maar of je dat echt merkt, geen idee. Ik heb ook nog niet gevonden hoe dat op de 6230 default staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

probeer het uit en vertel ons je bevindingen ;) weet iemand of een mmc kaart van traxdata of trendscan (512mb) goed werkt in een nokia 6230? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Is er een mogelijkheid om je mmc kaart te locken?
Er staat bij opties wel dat je een wachtwoord kan zetten op je kaart,
maar waarvoor is dit?
Het liefst zou ik willen dat als je de inhoud van je mmc kaart wilt bekijken
dat je een wachtwoord moet geven, zodat niet iedereen die aan je telefoon
zit te prutsen je mmc kaart kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
voor mensen die nog een goed/goedkoop MMC kaartje zoeken van 256MB...net bij Informatique voor 35 Euro een takeMS 256MB kaartje gekocht en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net even naar de bel company voor het geelige gedoe in me beeld gegaan. Ze zeggen dat ze hem voor me willen opsturen en dat ie dan wordt gemaakt. Ik vraag me alleen af wat de andere hebben gedaan want ik heb geen zin om 10 dagen zonder tel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:44:
Even een vraagje.

Is er een mogelijkheid om je mmc kaart te locken?
Er staat bij opties wel dat je een wachtwoord kan zetten op je kaart,
maar waarvoor is dit?
Het liefst zou ik willen dat als je de inhoud van je mmc kaart wilt bekijken
dat je een wachtwoord moet geven, zodat niet iedereen die aan je telefoon
zit te prutsen je mmc kaart kunnen bekijken.
Je kan wel de kaart beveiligen met een wachtwoord.

Zaterdag deed ik mn bijna volle mmc ff in mn hp 2210 en wilde via de ppc ff door mn bestanden browsen.Alles gewist opeens :(
Stonden een hoop leuke vakantiefoto's op, maar die waren er dus in 1x allemaal af.Lekker vaag ook!

Hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet,

Ik heb behoorlijk door alle topic heen gelezen maar kan geen antwoord vinden op mijn probleem. Kan iemand mij verder helpen?

Ik heb een 1 GB TRANSCEND MMC kaart gekocht voor mijn Nokia 6230. Als ik dan de gallerij in gaat staat hij er tussen, maar ik kan hem niet openen. Krijg de foutmelding "geheugenkaart niet geformateerd" . Maar als ik hem vervolgens formateer, komt hij met hetzelfde probleem terug! :?

Wie o wie heeft de oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:35:
Gegroet,

Ik heb behoorlijk door alle topic heen gelezen maar kan geen antwoord vinden op mijn probleem. Kan iemand mij verder helpen?

Ik heb een 1 GB TRANSCEND MMC kaart gekocht voor mijn Nokia 6230. Als ik dan de gallerij in gaat staat hij er tussen, maar ik kan hem niet openen. Krijg de foutmelding "geheugenkaart niet geformateerd" . Maar als ik hem vervolgens formateer, komt hij met hetzelfde probleem terug! :?

Wie o wie heeft de oplossing voor mij?
Is deze kaart wel compatible met de 6230. Mijn eerste gevoel zegt van wel maar dat weet ik niet zeker. Daarvoor zou je eens in de sp moeten kijken. Anders zou daar natuurlijk het probleem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh... ben nieuw hier. wat is een sp??
Januszjes schreef op 23 augustus 2004 @ 17:42:
[...]

Is deze kaart wel compatible met de 6230. Mijn eerste gevoel zegt van wel maar dat weet ik niet zeker. Daarvoor zou je eens in de sp moeten kijken. Anders zou daar natuurlijk het probleem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ik heb een Nokia HDW-2 BT headset gekocht voor m'n 6230 alleen werkt het voor geen meter. Ik laat de 6230 zoeken en dan ziet hij netjes de HDW-2, dan moet ik de pincode invoeren en dan gaat het mis (pincode staat op het boekje van de HDW-2), ik krijg de melding: paring is mislukt...

Ik heb ook 0000 geprobeerd maar dat werkt ook niet...headset is volledig opgeladen en ook de telefoon. Zijn er mensen die een 6230 icm een HDW-2 gebruiken ?? zoja ging dat ook zo moeizaam ?

Tevens werkt het resetten naar factory defaults niet op de HDW-2, volgens de manual zou ik de power button en de volume+ 2 seconden moeten indrukken om e.e.a. te resetten..dat werkt ook niet :?

Kan hier niks over vinden op google of tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de eerste post in dit topic. "Deel 10".
Die heb ik doorgelezen ja en daar word aanbevolen de kaart te hernoemen. Dat lukt ook niet. eerst krijg je de melding dat dat de kaart nog geformateerd moet worden. Als je dan de naam hebt aangepast krijg je de foutmelding: "Kan naam niet wijzigen". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet op howardforums kijken of je MMC kaart wel compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
Op het moment is er voor o.a. de 6230 een inkoopactie met frontjes: http://www.inkoopactie.net/ia/b6451krg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't zijn wel... "interessante" frontjes :X

magoed, smaken verschillen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
iCeWiRe schreef op 23 augustus 2004 @ 15:42:
probeer het uit en vertel ons je bevindingen ;) weet iemand of een mmc kaart van traxdata of trendscan (512mb) goed werkt in een nokia 6230? :S
Ik ben inmiddels bezig via e-bay een ExtreMemory card van 512 te kopen dus zodra die én de telefoon binnen zijn horen jullie of het allemaal goed is gegaan :)

Zoniet dan heb ik een MMC van 512 MB te koop voor de mensen met digitale camera's of PDA's ;)

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of de gelige gloed te verhelpen is door een firmware upgrade. Anders ben ik me tel 2 weken kwijt wegens reparatie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

iCeWiRe schreef op 23 augustus 2004 @ 15:42:
Ik heb de 256 MB versie. Lezen ja - schrijven via de telefoon: Nee.

Ik krijg het niet voor elkaar om bestanden via een datakabel op de telefoon te zetten. MP3's lezen daarentegen gaat perfect.

Ben half tevreden dus...

Owja kan hem dus ook niet formateren met mijn telefoon en het via een PDA formateren in een aantal cluster/FAT configs hielp het probleem niet verhelpen.

[ Voor 15% gewijzigd door delorean7 op 23-08-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Laatst online: 13-08 14:44
weet iemand of het mogelijk om 2 telefoons aan een bleutooth carkit te koppelen? ze hoefen niet op hetzelfde moment te zijn verbonden maar als iemand anders de auto gebruikt die ook de carkit kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IKKE86 schreef op 24 augustus 2004 @ 00:40:
weet iemand of het mogelijk om 2 telefoons aan een bleutooth carkit te koppelen? ze hoefen niet op hetzelfde moment te zijn verbonden maar als iemand anders de auto gebruikt die ook de carkit kan gebruiken
Ja, dit werkt, alleen niet allebei tegelijk (logisch)
Ik heb de Nokia CK-7W BT Carkit sinds zaterdag en heb hier op de Nokia 6230 en 6310i aangemeld
Heb er een losse houder bij aangeschaft voor de 6230 zodat ie hiervoor als "normale" carkit kan worden gebruikt
Als je nu met beide telefoons in de auto stapt pakt ie degene die het laatst is gebruikt , anders meldt ie degene aan die je bij hebt op dat moment

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Laatst online: 14-09 10:21

DeZzL

Rocket surgeon

EvoII schreef op 23 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

Je kan wel de kaart beveiligen met een wachtwoord.

Zaterdag deed ik mn bijna volle mmc ff in mn hp 2210 en wilde via de ppc ff door mn bestanden browsen.Alles gewist opeens :(
Stonden een hoop leuke vakantiefoto's op, maar die waren er dus in 1x allemaal af.Lekker vaag ook!

Hebben meer mensen dit gehad?
Same here, ik stopte m ff in de SPV van een maat, paar seconde later was alles wég :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Laatst online: 16-05 10:59
Januszjes schreef op 23 augustus 2004 @ 10:33:
[...]

Over hoeveel smsjes heb je het dan. Ik kan er namelijk ook iets van 170 opslaan!
Ik krijg al het envelopje in beeld als er ongeveer 30 smsjes in de inbox staan. En dan staan er niet zoveel in de verzonden items. Ik denk wel dat meerdere smsjes van dubbele lengte zijn maar ja...

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet er toevallig iemand of de Transcend 512 MB het doet in de Nokia 6230?

- Of HowardForums staat hij tot de 256 MB en wat posts hierboven had iemand problemen met de 1GB maar ik lees niets over de 512MB.

En hoelang gaat de accu mee als je mp3 luistert. Is het in ieder geval mogenlijk om ong. 2 uur muziek te luisteren op een volle opgeladen accu? Ik vraag het omdat ik maar 32mb heb, en dan 2 uur telkens dezelfde nummers te horen vind ik ook niets en ik ben nog niet 2 uur onderweg geweest.

edit:
Brainiac5 schrijft hieronder dat de 1GB werkt. En aangezien de 64, 128, 256 en 1 GB werkt ga ik ervan uit dat de 512 ook werkt. M.a.w. ik ge hem bestellen.

iig bedankt Brainiac5.

[ Voor 17% gewijzigd door Lambert op 24-08-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

@sletje: dat wil ik ook al een halve week geleden weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Je kan heel wat uurtjes muziek luisteren op een volle accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

joostingh schreef op 24 augustus 2004 @ 10:43:
[...]

Ik krijg al het envelopje in beeld als er ongeveer 30 smsjes in de inbox staan. En dan staan er niet zoveel in de verzonden items. Ik denk wel dat meerdere smsjes van dubbele lengte zijn maar ja...

JW
Dit is wel erg weinig, als zou je alle smsjes groter hebben dat zou niet uit zoveel uit mogen maken? Heb je genoeg ruimte vrij op het interne geheugen van de telefoon? Misschien heb je mmsjes in je geheugen staan die informatie vreten. Verder weet ik het ook niet. Andere tweakers maybe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het rpobleem met die smsjes? Indien het een probleem is dat je om de haverklap de inbox moet legen, dan kun je die toch gewoon instellen op " overschrijven" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 21:04
ik heb ook een 6230 gehaald, ben zeer tevreden maar valt het jullie ook op dat de toetstonen erg zacht zijn??? of ligt het aan mij :S

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43
ik heb sinds gister ook een 6230, maar hoe kun ik nu een wachtwoord op mun bluetooth zetten?? want bij het testen kon iedereen zomaar dingen naar me sturen, maar bij een ander moest ik eerst een ww opgeven.
dus waar vind ik die optie, keb de hele telefoon al doorgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
hutmannetje schreef op 24 augustus 2004 @ 16:30:
ik heb sinds gister ook een 6230, maar hoe kun ik nu een wachtwoord op mun bluetooth zetten?? want bij het testen kon iedereen zomaar dingen naar me sturen, maar bij een ander moest ik eerst een ww opgeven.
dus waar vind ik die optie, keb de hele telefoon al doorgezocht.
Verificatie aanzetten ;)

Over dat probleem met dat envelopje:Foon aan en uitzetten en het is opgelost.

Er kunnen veel meer dan 30 smsjes in iig.Er staat een aantal kb voor, hoeveel weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43
en waar vind ik die verificatie?? ik zie dat nergens staan bij de instellingen van bluetooth, of is dat waarneembaarheid??
want er staat alleen waarneembaarheid en naam van telefoon bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes!

Het bleek om een defecte kaart te gaan. Nadat deze bij de verkoper was omgewisseld herkende mijn telefoon hem meteen en gaf als kaartgrootte 979.7 MB aan. Heb er intussen 500 MB aan muziek op staan en mijn hele wallpaper collectie.

>:)

samenvattend: de TRANSCEND 1GB card (nu te koop voor 116 euro) is compatibel met onze Nokia 6230.
Januszjes schreef op 23 augustus 2004 @ 17:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik heb het volgende probleempje met mijn 6230.. als ik de telefoon opneem hoor ik niets, iedereen hoort mij wel praten, als ik hem dan op speaker zet hoor ik de andere persoon wel. Is dit iets software matigs dat er iets fout ingesteld staat ? of hardware fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Speaker stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 10-08 15:19
lijkt me stug, als ik hem op speaker zet gebruikt ie toch dezelfde als de normale of niet ? .. ik weet het niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Sletje heb je de 512mmc kaart al of net pas besteld? :P ik wacht wel totdat jij hem binnenhebt werkt de kaart dan bestel ik hem ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

QSYS schreef op 24 augustus 2004 @ 21:30:
lijkt me stug, als ik hem op speaker zet gebruikt ie toch dezelfde als de normale of niet ? .. ik weet het niet .
Dat is niet dezelfde, de normale bel speaker zit bij het nokia teken en de handsfree speaker aan de zijkant van de telefoon. Kan maar een ding zijn en dat is: de speaker is stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik is benieuwd of de traxdata 512mb mmc kaart bij www.opusshop.nl werkt met de nokia 6230 of niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me echt drie keer in de rondte gezocht, maar kan niets vinden... :'(

probleemstelling: Ik wil graag kunnen emailen met mijn 6230. Mijn provider is ORANGE.

In de topic vind ik een excel sheet terug met daarin alle instellingen voor Orange. Ik heb braaf alles ingesteld, maar krijg steeds de foutmelding: "meld u aan bij GPRS". Verder onderzoek wijst uit dat ik mijn email connectie probeer te maken met mijn "Orange World" dienstinstelling. Maar in de excel sheet wordt verwezen naar "Orange mail". En die heb ik nou niet. Alleen "Orange World" en "Orange MMS". |:(

Op de Orange Site vind je niets terug om het eventueel handmatig in te stellen....

Wie kan mij verder helpen??? :?
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.