Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kon even zo snel niets vinden in de voorgaande posts/threads maar mijn probleem is als volgt :

Ik heb een stuk of 200 contacts (telefoonnummers, emailadressen etc) en een zwik smsjes in mijn huidige 6310i (fw 5.50). Deze wil ik in mijn gloednieuwe 6230 (fw 4.28) duwen.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om dit via BT te doen. De Nokia content copier geeft zelf niet eens de mogelijkheid om de data van de ene foon naar de andere te tanken. Dit vanwege verschillende versies van de telefoons. Waarom noemt Nokia het dan CONTENT copier ?!?! Zou het dan niet beter gewoon Nokia Backup Generator kunnen heten.

Anyways...dat terzijde, hoe ga ik nu makkelijk en snel die contacts gekopieerd krijgen naar mn nieuwe telefoon ? Iemand die toevallig een idee heeft ?

Ohjah, Oxygen Phone Manager II 2.4 wilde wel een contact list exporteren en importeren maar hij deed maar 1 contact. De rest had ie gewoon geen zin in :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

redfoxert schreef op 03 augustus 2004 @ 21:05:
Ik kon even zo snel niets vinden in de voorgaande posts/threads maar mijn probleem is als volgt :

Ik heb een stuk of 200 contacts (telefoonnummers, emailadressen etc) en een zwik smsjes in mijn huidige 6310i (fw 5.50). Deze wil ik in mijn gloednieuwe 6230 (fw 4.28) duwen.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om dit via BT te doen. De Nokia content copier geeft zelf niet eens de mogelijkheid om de data van de ene foon naar de andere te tanken. Dit vanwege verschillende versies van de telefoons. Waarom noemt Nokia het dan CONTENT copier ?!?! Zou het dan niet beter gewoon Nokia Backup Generator kunnen heten.

Anyways...dat terzijde, hoe ga ik nu makkelijk en snel die contacts gekopieerd krijgen naar mn nieuwe telefoon ? Iemand die toevallig een idee heeft ?

Ohjah, Oxygen Phone Manager II 2.4 wilde wel een contact list exporteren en importeren maar hij deed maar 1 contact. De rest had ie gewoon geen zin in :(
Lukt het ook niet als je de contacts eerst opslaat op je pc en dan pas upload naar je 6230? Of is dat wat je al probeerde? Uit je verhaal haal ik dat je het rechtstreeks probeert te doen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Pinobigbird schreef op 03 augustus 2004 @ 21:10:
[...]

Lukt het ook niet als je de contacts eerst opslaat op je pc en dan pas upload naar je 6230? Of is dat wat je al probeerde? Uit je verhaal haal ik dat je het rechtstreeks probeert te doen.
Dat had ik inderdaad al geprobeert. Dan krijg ik dus die melding over niet compatible ivm verschillende telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14
ook als je het via outlook probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten waarschijnlijk meer van de 6230 dan de winkel waar ik 'em heb gekocht, vandaar mijn vraag eerst hier.

Heb mijn 6230 al sinds april ofzo, was er heel tevreden over. Maar nu... sinds een maand ofzo klinkt de audio (gewoon, het telefoongeluid door de hoorn zeg maar) slecht, er zit een soort piep doorheen, vergelijkbaar met het geluid dat een speaker maakt als je er een gsm bij zou houden. Eigenlijk voortdurend, ik word er behoorlijk gestoord van. Wat soms helpt is een tik tegen de achterkant van het toestel.
Komt nog bij dat 6230 ook in de carkit (heb de bluetooth carkit, maar doet zich alleen voor als ik 'em inklik) "overstuurd" klinkt, alsof de andere kant van het gesprek heel hard in zijn telefoon schreeuwt. (en dat is niet zo...).
Heeft iemand dit probleem ook (gehad)? Heb het de winkel voorgelegd, die willen 'em opsturen naar nokia(= 3 weken kwijt!) en dat terwijl ik 'em pas zo kort heb. Anyone (oja, heb de meest recente softwareversie, zelfs opnieuw erop laten zetten want " dat zou kunnen helpen" aldus de winkel. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op 03 augustus 2004 @ 21:05:
Outlook is inderdaad je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

help :D
Ik heb een Sitecom bluetooth adaptertje gekocht, en als ik nu een mp3tje wil overpompen van laptop naar fone, loopt ie halverwege vast.
nou staat er in de startpost een link met een driverupdate, maar die link is d00d :|

iemand bekend met dit probleem, en kan dit door die driverupdate opgelost worden ??
en indien jah, heeft iemand die drivers nog liggen ??

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:18:
Jullie weten waarschijnlijk meer van de 6230 dan de winkel waar ik 'em heb gekocht, vandaar mijn vraag eerst hier.

Heb mijn 6230 al sinds april ofzo, was er heel tevreden over. Maar nu... sinds een maand ofzo klinkt de audio (gewoon, het telefoongeluid door de hoorn zeg maar) slecht, er zit een soort piep doorheen, vergelijkbaar met het geluid dat een speaker maakt als je er een gsm bij zou houden. Eigenlijk voortdurend, ik word er behoorlijk gestoord van. Wat soms helpt is een tik tegen de achterkant van het toestel.
Komt nog bij dat 6230 ook in de carkit (heb de bluetooth carkit, maar doet zich alleen voor als ik 'em inklik) "overstuurd" klinkt, alsof de andere kant van het gesprek heel hard in zijn telefoon schreeuwt. (en dat is niet zo...).
Heeft iemand dit probleem ook (gehad)? Heb het de winkel voorgelegd, die willen 'em opsturen naar nokia(= 3 weken kwijt!) en dat terwijl ik 'em pas zo kort heb. Anyone (oja, heb de meest recente softwareversie, zelfs opnieuw erop laten zetten want " dat zou kunnen helpen" aldus de winkel. Not.
m'n telefoon had het zelfde, heb hem maar naar nokia toe laten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welicht een domme vraag en misschien is het ook al wel langs gekomen en heb ik er over heen gekeken, maar de radio functie is die gratis of komen daar ook nog kosten per minuut voor om de hoek kijken.

Ik heb een KPN 30 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 01:12:
Welicht een domme vraag en misschien is het ook al wel langs gekomen en heb ik er over heen gekeken, maar de radio functie is die gratis of komen daar ook nog kosten per minuut voor om de hoek kijken.

Ik heb een KPN 30 abonnement.
Net zo duur als het luisteren naar een MP3tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
fm is gratis he... of moet je ook betalen voor muziek in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39
jpvk007 schreef op 04 augustus 2004 @ 07:38:
fm is gratis he... of moet je ook betalen voor muziek in je auto?
Jij of je ouders betalen kijk- en luistergeld ;)

edit: typo :X

[ Voor 8% gewijzigd door Polyphemus op 04-08-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 25-6 een 6230 besteld bij primafoon en gisteren vertelde ze me dat het nog wel 2 weken kon duren voordat hij geleverd zou worden...... Alle winkels hebben ze op voorraad behalve primafoon, die heeft ze al 6 weken niet meer. Ik wordt er een beetje gestoord van zo onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 01:12:
Welicht een domme vraag ...de radio functie is die gratis ...
_/-\o_ Heer Heer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 09:23:
Ik heb op 25-6 een 6230 besteld bij primafoon en gisteren vertelde ze me dat het nog wel 2 weken kon duren voordat hij geleverd zou worden...... Alle winkels hebben ze op voorraad behalve primafoon, die heeft ze al 6 weken niet meer. Ik wordt er een beetje gestoord van zo onderhand.
Haha, vorige week besteld en nu al binnen. Je moet gewoon een grote bek opentrekken, want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Hm, ik mijn 6230 nu een week en doe er al veel mee, alleen wil ik nu zelf een operatorlogo maken, net zoals ik op al mijn nokia's heb gehad, is hier een handig tooltje voor, of wat zijn de specificaties voor zo'n logo (grootte, kleuren, formaat enz.) en hoe krijg ik hem het makkelijkste in mijn telefoon? ik weet dat het via smartsms kan, maar ik heb een ir apparaat op mijn pc, kan het daar niet mee?
Kan ik hem nergens uploaden en dan via WAP opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
C4l1m3r0 schreef op 04 augustus 2004 @ 09:21:
[...]
Jij of je ouders betalen kijk- en luistergeld ;)
edit: typo :X
offtopic:
nee hoor... niet voor fm via de ether... daar betaal je niets voor (kijk en luistergeld is voor een woning met een CAI antenne en niet voor muziek in de ether. wil je dan beweren dat je illegaal bezig bent wanneer je in een ander land met de auto over de weg rijdt en daar naar een fm zender luistert... je betaalt dan toch ook geen geld...
ps... kijk en luistergeld is hier als losse kostenpost afgeschaft en zit in de gemeentebelasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend de functie "verzenden via bluetooth" gezien bij een vriend.
Deze werkte echter niet.
Kan dit alleen naar de PC ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb begin Juli mijn contract plus bescheiden naar GSM.nl gestuurd. Pas gisteren kon ik de telefoon in ontvangst nemen. Ten eerste was/is de telefoon gewoon erg slecht leverbaar doordat het een razend populair model is. En ten tweede duurde het behoorlijk lang voor Vodafone het contract terugstuurde.
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

Outlook is inderdaad je vriend :)
Is er echt geen andere manier ? Er staan namelijk in mijn Outlook veel meer contacts dan in mijn telefoon. En ik wil ook helemaal niet dat al die contacts uiteindelijk in mn telefoon terecht komen. Het moet toch mogelijk zijn om alleen de inhoud van de ene foon naar de andere te sturen ? En dan ook niet via de SIM kaart want dan verlies je meer als de helft aan info, zeker als er ook nog extra email adressen en dergelijke bij staan.

[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 04-08-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 22:18:

Breng m naar een service-point. Daar kunnen ze m direct voor je repareren. Althans wij wel. Binnen 1 a 2 werkdagen weer klaar. Mocht het alleen de speaker zijn die defect is.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Nokia 6230 4.28 firmware UNOFFICIAL changelog
----------
V 04.28
24-06-04
RH-12
GSM P1.1
(c) NMP.

+ More choices for "Right selection key" (Alarm, Bluetooth, Calculator, Contacts, Timer, Create MMS, E-mail, Gallery, Home, Infrared, Radio, Wallet)
+ More choices for "Go to key", 45 shortcuts to choose from.
+ Unable to delete file bug fixed
- Memory status displays incorrect free/size for internal memory even though you still have access to all 8MB. Nokia PC Suite displays correct values.
+ Memory status displays correct free/used/size for 512MB MMC cards
- Gallery listing still shows wrong size for 512MB MMC cards
+ Phone memory (A and MMC card (B are now displayed as two diff drives instead of MMC appearing under Gallery when browsing your phone with Nokia PC Suite.
+ Phone remains silent when using mp3 as ringtone and silent profile has been selected.
- Automatic volume control no longer available.
- MobiMB/OPM2 can no longer access the Apps and Games dirs.
+ Better photo quality.
- Video recording playback is worse.
? Faster java.
? More stable Bluetooth connection.
+ Switching between headphones and speaker when headphones are connected works now.

www.howardforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Een stukje terug staan de OFFICELE changelogs van Nokia....

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimon schreef op 02 augustus 2004 @ 13:38:
Ik repareer zelf nokia's bij een service-point en wat het kan zijn is de aan/uit schakelaar die op de printplaat zit dat die verschoven cq los zit.

Is de valschade te zien? Of niet? Anders kun je m namelijk bij een service-point langsbrengen en word ie gerepareerd. Wanneer er wel valschade aan te zien is, kan het zijn dat je een rekening krijgt.

Probeer het eens zou ik zeggen
Ik ben bij een Nokia servicepoint hier in Emmen langsgeweest en het bleek dat het chipje (piepklein ding) dat zegmaar tussen de aan/uit schakelaar en de 'telefoon zelf' zit losgeschoten is toen hij op de grond is gevallen.
Het schijnt een hele kleine ingreep te zijn; dat dingetje kan heel makkelijk weer vast gesoldeerd worden heb ik mij laten vertellen.
Alleen was de reparateur van dat Nokia service point op vakantie (over drie weken terug...) en ik moest vanmiddag nog maar eens langskomen, want dan was er iemand die er 'ook wel wat verstand van had'...

Anders wordt het dus opsturen naar nokia en drie weken wachten :/
(plus dat ik hoorde dat ze dan ook nog eens je hele telefoon leeg gooien)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie massaal op de link geklikt of zo? Ik ben net gebeld door primafoon dat ik mijn toestel op kan komen halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh.. niet massaal op primafoon geklikt. Maar gewoon gebeld en gezegd dat de bom afgaat wanneer die 6230's niet ALS DE SODEMIETER!!!! geleverd gaan worden. Zoals Prof_Dexter al had gezegd....

Opgelost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:12:
[...]

Ik ben bij een Nokia servicepoint hier in Emmen langsgeweest en het bleek dat het chipje (piepklein ding) dat zegmaar tussen de aan/uit schakelaar en de 'telefoon zelf' zit losgeschoten is toen hij op de grond is gevallen.
Het schijnt een hele kleine ingreep te zijn; dat dingetje kan heel makkelijk weer vast gesoldeerd worden heb ik mij laten vertellen.
Alleen was de reparateur van dat Nokia service point op vakantie (over drie weken terug...) en ik moest vanmiddag nog maar eens langskomen, want dan was er iemand die er 'ook wel wat verstand van had'...

Anders wordt het dus opsturen naar nokia en drie weken wachten :/
(plus dat ik hoorde dat ze dan ook nog eens je hele telefoon leeg gooien)
het klopt dat wanneer je je toestel opstuurd dat je m leeg terugkrijgt. Standaard gooien ze bij elk toestel wat binnen komt de nieuwste software op. En ze bewaren geen instellingen. Maar goed... als je vanmiddag teruggaat en ze repareren 'm dan is het toch goed.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carkit

In mijn nokia 6210 carkit (cark-91) past de 6230 niet. Ik moet dus ook een nieuwe carkit. Er zullen hier vast wel mensen zijn die al uitgezocht hebben:
- welke carkit (ik wil geen BT ding, maar 1tje die mijn accu oplaad met zo'n houder)
- waar is hij het goedkoopst
- zijn de aansluitingen van speaker, antenne, microfoon, etc. hetzelfde zodat ik die niet hoef te vervangen?

(Inbouwen doe ik natuurlijk zelf wel)

edit: type cark-126 moet ik dus hebben. Ik vraag me eigenlijk af of ik niet ook een houder + autolader kan kopen in combinatie met een BT carkit..... dus carkit gebeuren over BT en opladen in een houder... iemand ervaring?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 21:39
jpvk007 schreef op 04 augustus 2004 @ 09:47:
[...]

offtopic:
nee hoor... niet voor fm via de ether... daar betaal je niets voor (kijk en luistergeld is voor een woning met een CAI antenne en niet voor muziek in de ether. wil je dan beweren dat je illegaal bezig bent wanneer je in een ander land met de auto over de weg rijdt en daar naar een fm zender luistert... je betaalt dan toch ook geen geld...
ps... kijk en luistergeld is hier als losse kostenpost afgeschaft en zit in de gemeentebelasting
offtopic:
Je hebt gelijk, dit kwam ook uit de diepste krochten van mijn geheugen :P B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobberjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 15:13
Kan iemand melden wat er allemaal verloren gaat als ik mijn 6230 laat upgraden?

Ik wil dit eigenlijk even laten doen, maar het lijkt me ook wel weer lastig om alle meuk er weer opnieuw in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de datakabel van 14.00 euro besteld bij http://www.telecomforever.nl/

Zijn er al meer mensen die deze hebben besteld, en werkte het...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Bobberjan schreef op 04 augustus 2004 @ 13:45:
Kan iemand melden wat er allemaal verloren gaat als ik mijn 6230 laat upgraden?

Ik wil dit eigenlijk even laten doen, maar het lijkt me ook wel weer lastig om alle meuk er weer opnieuw in te zetten.
Alles op je toestel. Zoals instellingen van WAP, GPRS, MMS en contacten in je telefoongeheugen. Plaatjes op je telefoon geheugen. Eigenlijk alles wat je zelf in je telefoongeheugen geplaatst hebt. MMC kaart gebeurt niets mee! Je krijgt je toestel terug zoals hij was toen hij uit de verpakking kwam.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn 6230 ligt nu bij een Nokia Service Point, morgen of vrijdag kan ik hem ophalen en hopelijk staat er dan V04.28 op. Toen ik vroeg wat de nieuwste firmware versie was die ze hadden, kon die kerel dat niet zeggen (ik vroeg ernaar omdat ik niet al die moeite wilde doen om vervolgens van V03.14->V03.15 te gaan). Maar hij zij dat elke dag online gechecked werd bij Nokia of er nieuwere firmware op staat. Dus ik ga wel van het beste uit, misschien krijg ik wel V04.29 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft voor mij de drivers van de imitatie cable van salesplaze.nl voor de nokia 6230?

dku-2

Datakabel USB Nokia (DKU-2 imitatie) (3300/6230/6650/7600/7610/7700/9500)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:20:
Nou, mijn 6230 ligt nu bij een Nokia Service Point, morgen of vrijdag kan ik hem ophalen en hopelijk staat er dan V04.28 op. Toen ik vroeg wat de nieuwste firmware versie was die ze hadden, kon die kerel dat niet zeggen (ik vroeg ernaar omdat ik niet al die moeite wilde doen om vervolgens van V03.14->V03.15 te gaan). Maar hij zij dat elke dag online gechecked werd bij Nokia of er nieuwere firmware op staat. Dus ik ga wel van het beste uit, misschien krijg ik wel V04.29 :).
Echt sneu .. heb nu 4.28 maar nog steeds niks van de Mp3-speler in de favorieten .. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
stuur een brief of mail naar nokia.. misschien iets voor de volgende software versie!

Je weet maar nooit

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Raimon schreef op 04 augustus 2004 @ 16:33:
stuur een brief of mail naar nokia.. misschien iets voor de volgende software versie!

Je weet maar nooit
Waar kan je dat het beste doen? en Hoe ?
Email / brief ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Misschien dat je dit kan gebruiken?

http://www.nokia.be/nl/support/ask.html

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
redfoxert schreef op 04 augustus 2004 @ 10:12:
[...]
Is er echt geen andere manier ? Er staan namelijk in mijn Outlook veel meer contacts dan in mijn telefoon. En ik wil ook helemaal niet dat al die contacts uiteindelijk in mn telefoon terecht komen. Het moet toch mogelijk zijn om alleen de inhoud van de ene foon naar de andere te sturen ? En dan ook niet via de SIM kaart want dan verlies je meer als de helft aan info, zeker als er ook nog extra email adressen en dergelijke bij staan.
dan maak je toch een ander mapje in outlook aan voor je telefoonboek...

Heeft iemand wat te melden over de accu-tijd icm 4.28?

[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 04-08-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:14:
carkit

In mijn nokia 6210 carkit (cark-91) past de 6230 niet. Ik moet dus ook een nieuwe carkit. Er zullen hier vast wel mensen zijn die al uitgezocht hebben:
- welke carkit (ik wil geen BT ding, maar 1tje die mijn accu oplaad met zo'n houder)
- waar is hij het goedkoopst
- zijn de aansluitingen van speaker, antenne, microfoon, etc. hetzelfde zodat ik die niet hoef te vervangen?

(Inbouwen doe ik natuurlijk zelf wel)

edit: type cark-126 moet ik dus hebben. Ik vraag me eigenlijk af of ik niet ook een houder + autolader kan kopen in combinatie met een BT carkit..... dus carkit gebeuren over BT en opladen in een houder... iemand ervaring?
Ik vind het geluid van de BT carkit van Nokia echt waardeloos tov de normale CARK-126. Ik had ook een cARK-91 en kon microfoon en antelle laten zitten. HF Unit en houder moeten worden vervangen en verder heb je bij je houder de antennekoppeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah ik zit weereens met de handen in de haren.. ik heb via salesplaza.nl de volgende nokia datacable voor de nokia 6230 gekocht Datakabel USB Nokia (DKU-2 imitatie) (3300/6230/6650/7600/7610/7700/9500)

ik krijg hem alleen niet aan de praat weet iemand of ik de originele drivers van nokia kan gebruiken of heb ik specifieke drivers nodig aah ik snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet in principe gewoon werken met de DKU-2 drivers van Nokia (link staat in de sp). Let wel: je moet de drivers van de kabel installeren voordat je PC Suite installeert en de kabel gaat gebruiken om de telefoon aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Goed ook ik heb een groot probleem :|

Ik wilde mijn standaard bijgeleverde MMC card in een USB reader stoppen, maar dat werkte niet, als ik op drive dubbelklikte, crashte explorer.

daarna maar even in geintegreerde reader in laptop gefrot,
die gaf ineens aan dat kaartje niet geformatteerd was. ik formatteren, krijg ik gelijk een melding dat formatteren niet is gelukt.

Zodra ik nu MMC card in telefoon stop, krijg ik wanneer ik iets van kaart wil lezen de melding dat ik een wachtwoord op moet geven, echter, ik heb geen idee wat dit is, want ik heb die niet opgegeven.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:04
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:56:
Aah ik zit weereens met de handen in de haren.. ik heb via salesplaza.nl de volgende nokia datacable voor de nokia 6230 gekocht Datakabel USB Nokia (DKU-2 imitatie) (3300/6230/6650/7600/7610/7700/9500)

ik krijg hem alleen niet aan de praat weet iemand of ik de originele drivers van nokia kan gebruiken of heb ik specifieke drivers nodig aah ik snap er niks van...
Had dit proleem ook. Ik heb toen pc suite 6.2 geïnstalleerd en toen werkte het wel. Voorheen had ik nokia pc suite 5.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb de nieuwe versie geinstalleerd en het loopt nu als een trein zelfs mijn mp3s hikken niet meer dus dat probleem is ook opgelost, de cardreader zorgde ervoor dat mijn mp3 hikte op mijn telefoon met de cable nergens last van .

ik ben nu met Oxygen Phone Manager bezig maar ik kan nergens de optie vinden van dku-2 bij de datacable alleen deze :

DAU9P/FBUS

DLR3 - OF DLR3P

DKU-5

terwijl hij wel zegt dat hij de nokia 6230 ondersteunt ik wil wat spelletjes in de spelletjes dir zetten

ik heb een aantal jad jar bestanden van spellen maa rals ik ze gewoon in de mmc zet worden ze niet herkent...

ook lukt het me niet met mobimbv13 dit is een ouwe versie ik las ergens dat het met de nieuwe versie wel kon... alleen probeer die maar eens op het internet te vinden volgens mij een tamelijk underground progje marja

greetz tjalle

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 21:02:
kheb de nieuwe versie geinstalleerd en het loopt nu als een trein zelfs mijn mp3s hikken niet meer dus dat probleem is ook opgelost, de cardreader zorgde ervoor dat mijn mp3 hikte op mijn telefoon met de cable nergens last van .

ik ben nu met Oxygen Phone Manager bezig maar ik kan nergens de optie vinden van dku-2 bij de datacable alleen deze :

DAU9P/FBUS

DLR3 - OF DLR3P

DKU-5

terwijl hij wel zegt dat hij de nokia 6230 ondersteunt ik wil wat spelletjes in de spelletjes dir zetten

ik heb een aantal jad jar bestanden van spellen maa rals ik ze gewoon in de mmc zet worden ze niet herkent...

ook lukt het me niet met mobimbv13 dit is een ouwe versie ik las ergens dat het met de nieuwe versie wel kon... alleen probeer die maar eens op het internet te vinden volgens mij een tamelijk underground progje marja

greetz tjalle
Probeer eens via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Mijn Bluetooth wil ook niet helemaal lekker.
Waarom weet ik niet.
Als ik buiten bereik van de pc ben geweest en ik pair hem opniew dan kan hij geen ftp verbinding meer krijgen, terwijl pairen goed gaat en telefoon aangeeft verbonden met de pc te zijn. Als ik dan het pair weggooi in de telefoon en unpair in windows en dan reboot kan ik na rebooten wel weer pairen.
Alleen elke avond mijn pc rebooten heb ik niet zoveel trek in als ik een paar kb foto's van mijn foon af wil halen.
herkent iemand dit probleem??

firmware 3.15
sitecom bluetooth met widcomm laatste versie ...

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Webby_ schreef op 04 augustus 2004 @ 22:29:
Mijn Bluetooth wil ook niet helemaal lekker.
Waarom weet ik niet.
Als ik buiten bereik van de pc ben geweest en ik pair hem opniew dan kan hij geen ftp verbinding meer krijgen, terwijl pairen goed gaat en telefoon aangeeft verbonden met de pc te zijn. Als ik dan het pair weggooi in de telefoon en unpair in windows en dan reboot kan ik na rebooten wel weer pairen.
Alleen elke avond mijn pc rebooten heb ik niet zoveel trek in als ik een paar kb foto's van mijn foon af wil halen.
herkent iemand dit probleem??

firmware 3.15
sitecom bluetooth met widcomm laatste versie ...
In de nieuwe firmware is de BlueTooth verbinding verbeterd. Ga dus naar een Nokia Servicepunt om je FW sowieso te updaten.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op 04 augustus 2004 @ 22:21:
[...]

Probeer eens via Bluetooth.
uuhm en als je alleen een datakabel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:43:
[...]

uuhm en als je alleen een datakabel hebt?
Ga eens zelf zoeken op de site van de makers van de software om te kijken wat ze ondersteunen, en dus ook wat ze niet ondersteunen.

Hint: het is hier al een keer voorbij gekomen.

Post hier dan meteen wat je gevonden hebt, dan hebben andere luie users er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah klopt alleen via bt jammer genoeg maar was vergeten dat het ook via de application installer kon... alleen nu weer heel klein beeldje linksboven in de hoek van het spel.. maarjah kzal wel wat fout doen :) komt goed ;)

hmm niet dus... blijf de games heel klein houden ze overlappen het scherm niet helemaal :(

(offtopic) HEEFt zijn Nokia Al aardig Custom gemaakt :D (offtopic)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

heeft iemand al beach rally gespeeld over bluetooth? werkt dat n beetje? :9~

btw, ik heb nu als sms-tone n gillend meisje, echt komisch, iedereen schrikt zich te pletter. kan hem helaas niet posten want weet niet of ie copyright protected is...

[ Voor 53% gewijzigd door macuz op 05-08-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmfff ik wil me lid maken bij clubnokia maar ben dat blad kwijt heb ik dat nodig? zoja waar kan ik het krijgen

Edit: Laat maar heb het al gevonden, damn ik hoop dat me telefoon niet 4 weekjes weg is :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Je kunt je gewoon lid maken via club.nokia.com

Ik raad het wel aan!

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:20:
Aaargh they did not call yet! Ik heb maar 1 dag zonder 6230 berekend, wat moet ik nu wat moet ik NUUUU! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:43:
[...]

Aaargh they did not call yet! Ik heb maar 1 dag zonder 6230 berekend, wat moet ik nu wat moet ik NUUUU! ;).
Duimen draaien ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macuz schreef op 05 augustus 2004 @ 00:54:
btw, ik heb nu als sms-tone n gillend meisje, echt komisch, iedereen schrikt zich te pletter. kan hem helaas niet posten want weet niet of ie copyright protected is...
Waar heb je die vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 19:07
Ik heb de 4 vorige topics doorgezocht, maar heb het niet kunnen vinden :(
Is het mogelijk om de toon van je alarm aan te passen, om hier bijv een ringtone aan te hangen :?
Heb zelf heel de telefoon doorgezocht maar kon het niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sephiroth schreef op 05 augustus 2004 @ 11:56:
Is het mogelijk om de toon van je alarm aan te passen, om hier bijv een ringtone aan te hangen :?
Welk alarm bedoel je dan, de wekker? Ja dat kan heel gemakkelijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 11:57:
[...]

Welk alarm bedoel je dan, de wekker? Ja dat kan heel gemakkelijk dacht ik.
Om mee te beginnen ja, maar ook bij een notitie/herinnering uit de agenda.
Maar de wekker is voor mij het belangrijkste.

Als het zo makkelijk is, zeg dan aub wel hoe ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NoReseth op 05-08-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik alleen trillen kan activeren? Tot nu toe lukt dit niet, alleen stil of alleen belsignaal, maar de tril blijft weigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
al geprobeerd wanneer ie niet in de oplader zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 13:19:
al geprobeerd wanneer ie niet in de oplader zit?
_/-\o_ cheers m8, its easy as dell _/-\o_

btw: is het trouwens mogelijk om via een trucje het piepje weg te halen wanneer je een gesprek opneemt, en het klikje wanneer je een foto neemt >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:19
amokjeeh schreef op 25 juli 2004 @ 01:07:
Volgende problemen met mijn nokia:

- Bleutooth kan ik niet activeren in het menu
- Geluidsknopje aan linkerzijde doet het niet (bovenste helft/geluid hoger)
- Spontaan uitvallen
- Sinds gister: de telefoon laadt niet meer op, meerdere acculaders al geprobeerd.

Wat is slimmer: naar de nokia-store op het munt in Amsterdam of gewoon naar het belcompany filiaal waar ik hem gekocht.

Ben mijn vriendje zeker een tijdje kwijt?
Ik had ook problemen met o.a. Bluetooth en spontane hangs met software v3.15. Nokia Store Amsterdam (De Munt) heeft de software er opnieuw opgezet, duurde ± een kwartiertje. Telefoon is nu veel stabieler, Bluetooth blijft zeuren maar werkt in ieder geval beter dan voorheen. TIP: ga niet op koopavond, probeer 's middags tussen 13.00 en 17.00 uur als het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielux schreef op 05 augustus 2004 @ 15:00:
[...]
TIP: ga niet op koopavond, probeer 's middags tussen 13.00 en 17.00 uur als het kan!
Nokiastore op de Munt heeft tussen 12.00-16.00 een 1uurservice..(kwartier is natuurlijk nog beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:20:
[...]
_/-\o_ cheers m8, its easy as dell _/-\o_
zo werkt t al sinds de allereerste nokia met trilfunctie (8210 ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 15:21:
[...]

zo werkt t al sinds de allereerste nokia met trilfunctie (8210 ed)
Dit is mijn eerste Nokia...had hiervoor SE/Motorola/Siemens/etc.. maargoed, nu toch overstag voor dit topfoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
theezeefje schreef op 04 augustus 2004 @ 18:11:
Goed ook ik heb een groot probleem :|

Ik wilde mijn standaard bijgeleverde MMC card in een USB reader stoppen, maar dat werkte niet, als ik op drive dubbelklikte, crashte explorer.

daarna maar even in geintegreerde reader in laptop gefrot,
die gaf ineens aan dat kaartje niet geformatteerd was. ik formatteren, krijg ik gelijk een melding dat formatteren niet is gelukt.

Zodra ik nu MMC card in telefoon stop, krijg ik wanneer ik iets van kaart wil lezen de melding dat ik een wachtwoord op moet geven, echter, ik heb geen idee wat dit is, want ik heb die niet opgegeven.
dat kaartje is brak ... ik wilde dat kaartje formateren in mijn card reader maar dat lukte ook niet. Daarna wilde ik het kaartje formateren in mijn n-gage om het te gebruiken voor de n-gage en dat wilde ook niet :( cheapskate mmc

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 05-08-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, werkt prima :) Overigens suckt het spelletje zelf natuurlijk wel, maar het "omdat het kan"-gehalte is dusdanig hoog (zeker met een collega in de gang) dat het wel een kick geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Ik ben bezig om mijn e-mail in te stellen, maar dat wil niet echt lukken.
Ik gebruik orange world en dat werkt prima, mijn e-mail adres is echter geen orange adres.
Als ik mijn mail ophaal dan zegt ie dit: Meld u aan bij GPRS. Ik heb gprs geactiveerd bij orange, dus daar ligt het probleem niet.
Iemand bij telecomvergelijker had dit probleem ook: klik.
Als ik die lijst met instellingen doorloopt verschillen alleen de SMTP-verbindingsinstellingen en de POP3-verbindingsinstellingen. Het probleem is dan dat ik deze instellingen niet kan wijzigen op mijn telefoon. 8)7 . Weet iemand misschien wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik heb een klein probleempje als ik aan het bellen ben:

Wanneer ik iemand anders op zijn mobiel bel dan hoor ik niet de tonen van dat de telefoon over gaat.. Ik hoor de hele tijd niks en ik hoor pas wat als iemand opneemt of de telefoon schakelt over op voicemail...wat kan ik hier aan doen>

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

niks, dit is een probleem van orange, als je iemand van orange belt heb je dit. is btw al een paar keer voorbij gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op 05 augustus 2004 @ 17:33:
Ik ben bezig om mijn e-mail in te stellen, maar dat wil niet echt lukken.
Ik gebruik orange world en dat werkt prima, mijn e-mail adres is echter geen orange adres.
Als ik mijn mail ophaal dan zegt ie dit: Meld u aan bij GPRS. Ik heb gprs geactiveerd bij orange, dus daar ligt het probleem niet.
Iemand bij telecomvergelijker had dit probleem ook: klik.
Als ik die lijst met instellingen doorloopt verschillen alleen de SMTP-verbindingsinstellingen en de POP3-verbindingsinstellingen. Het probleem is dan dat ik deze instellingen niet kan wijzigen op mijn telefoon. 8)7 . Weet iemand misschien wat ik fout doe?
Voor orange world gebruik je het toegangspunt "wap" voor gprs. Voor mail moet je het toegangspunt "internet" gebruiken. Bij de KS van Orange of in één van de shops kunnen ze je deze instellingen toesturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sephiroth schreef op 05 augustus 2004 @ 12:07:
[...]

Om mee te beginnen ja, maar ook bij een notitie/herinnering uit de agenda.
Maar de wekker is voor mij het belangrijkste.

Als het zo makkelijk is, zeg dan aub wel hoe ;)
Organiser > Alarmklok > alarmgeluid > en zie daar, al je mogelijkheden tot je beschikking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een week ook in het bezit van de nokia 6230 en ik ben niet echt te spreken over de geluidskwaliteit van de hoornspeaker. Ik vind het geluid in vergelijking met de e700 en 6310i die ik hiervoor had heel schel en krakerig. Nu heb ik het topic doorgezocht en las dat er meer mensen waren met dit probleem. Het begint mij zo langzamerhand mateloos te irriteren, je koopt een telefoon uiteindelijk om normaal te kunnen bellen. Hebben jullie er inmiddels al iets aan laten doen? of is de kwaliteit bij alle 6230's zo matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

lukeotto schreef op 05 augustus 2004 @ 19:00:
niks, dit is een probleem van orange, als je iemand van orange belt heb je dit. is btw al een paar keer voorbij gekomen :D
nou, dus echt niet meer he, ik heb een gewone nokia 6230 simlockvrij, en ik heb dus t zelfde probleem, soms wat irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

_Mystikal_ schreef op 05 augustus 2004 @ 21:39:
[...]

nou, dus echt niet meer he, ik heb een gewone nokia 6230 simlockvrij, en ik heb dus t zelfde probleem, soms wat irritant :/
Dat heeft niks met simlock te maken.
Het gebeurt wanneer je belt met Orange naar een Orange nummer, precies zoals lukeotto schreef.
Zie ook [rml]Pinobigbird in "Nokia 6230 [ Deel 8]"[/rml].

Of het opgelost is met de nieuwe 4.28 firmware weet ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

ik heb 'm nu ook :) moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

maar 1 klein probleempje, ik heb al gezocht met dat saearch ding en om nou 10 nokia topics met meer dan 8000 posts bij elk post te gaan zoeken formuleer ik mijn probleem hier maar.

Hoe maak ik m open? ik wil dolgraag even wat mp3'tjes op m'n mmc card zetten maar ik krijg die telefoon niet open :X Moet ik echt al mijn kracht op dat kleine knopje uitwerken? ik krijg het maar niet voor elkaar,

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

shifty schreef op 05 augustus 2004 @ 22:58:

maar 1 klein probleempje, ik heb al gezocht met dat saearch ding en om nou 10 nokia topics met meer dan 8000 posts bij elk post te gaan zoeken formuleer ik mijn probleem hier maar.

Hoe maak ik m open? ik wil dolgraag even wat mp3'tjes op m'n mmc card zetten maar ik krijg die telefoon niet open :X Moet ik echt al mijn kracht op dat kleine knopje uitwerken? ik krijg het maar niet voor elkaar,

Zo ver hoef je niet te zoeken hoor: 1 augustus 2004: [rml]Pinobigbird in "Nokia 6230 [ Deel 10 !!!]"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

dankjewel :)

het lukt nog steeds niet, hij zit echt muurvast, na het proberen van alle tips lijkt dit een onmogelijke taak. ik kan er echt met al mn kracht op gaan drukken maar dan gaat geheid dat telefoontje kapot.

:/

anyways bedankt, misschien is het een goed idee om al die links naar die tips in de starpost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
hmm dit is vaag, zodra ik bij "smtp verbindings instellingen" of "pop3 verbindings instellingen" kom, kan ik helemaal niets meer instellen/veranderen. Als ik dan gewoon klik dan gebeurd er nix :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op 05 augustus 2004 @ 23:27:
hmm dit is vaag, zodra ik bij "smtp verbindings instellingen" of "pop3 verbindings instellingen" kom, kan ik helemaal niets meer instellen/veranderen. Als ik dan gewoon klik dan gebeurd er nix :s
Dan probeer je waarschijnlijk een otap bericht aan te passen. Dat is zo'n sms vanaf een website met de instellingen. Die kan je inderdaad niet aanpassen, je moet een heel nieuw profiel aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:47:
[...]

Dan probeer je waarschijnlijk een otap bericht aan te passen. Dat is zo'n sms vanaf een website met de instellingen. Die kan je inderdaad niet aanpassen, je moet een heel nieuw profiel aanmaken.
Ja daar kwam ik net achter. Ik had 'Orange World' als actief profiel en die probeerde ik te editten. Ik heb nu een nieuw (leeg) profiel gemaakt en daar alles ingesteld. Het werkt nu prima 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PcFer op 05-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
shifty schreef op 05 augustus 2004 @ 22:58:

Hey Shifty,

ik heb hier in het begin ook mee liggen te worstelen,
ik doe het als volgt:

druk het knopje onderaan in, dan schuif het kapje ietsjes naar boven, zodat wanneer je 'm terug zou duwen 'n klik hoort. leg je telefoon dan tussen je 2 handen in, en schuif een hand van je af en het andere naar je toe, zo krijg ik dus m'n frontje los.

Laat even weten of t gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Sephiroth schreef op 05 augustus 2004 @ 11:56:
Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de software versie 3.15 crashde aan het eind van een race toen deze samen met een 4.28 speelde.

Hoe kan een gillend meisje nou copyright hebben? Lijkt me heel sterk dat daar copyright op kan zitten. Straks claimt iemand copyright op het geluid van een rijdende auto en dan staan we allemaal stil.

Maar inderdaad, ik zoek nog leuke MP3 ringtones! Dus als mensen er nog wat hebben dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat ik de goedkoopste cark-126 set heb gevonden!

Ik betaal voor: Nokia Cark-126 + MBC-15S + AXF-15S slechts 125,50 (excl. verzendkosten). Een Duitser die hier in handeld, dus ook nog helemaal nieuw met bon en garantie. Hij wilde helaas niet ruilen tegen een draadloze minicamera. Hij heeft geen website maar als iemand zijn e-mail adres wil dan kun je dat wel van me krijgen. Stuur me dan maar een mailtje.

Overigens had ik gisteravond in mijn linker hand een 3.15 en in mijn rechterhand mijn eigen 4.28. Er zit best verschil tussen! Wat me vooral opviel was dat de 3.15 toch best vaak een toepassingsfout gaf. Ook zijn er wat menu dingetjes veranderd.

De 3.15 had een probleem met MMS (KPN). Hij bleef volhouden 'verzenden multimedia bericht mislukt'. Ik heb alle ontvangen instellingen gewist, wallet leeg gemaakt, fabrieksinstellingen en via nokia.com de juiste instellingen weer opgevraagd. En dat dan 3 keer. Het heeft NIET geholpen. Dus de 3.15 gaat vandaag geupgrade worden naar 4.28. Mocht iemand nog een Tip hebben hiervoor dan HEEL graag! MMS heeft wel gewerkt, er is zeker 1 MMS verstuurd die goed is aangekomen.

Overigens had ik bij mijn 4.28 die ik eergisteren bij Primafoon gekregen heb een nieuwere versie van de Nokia PC software dan de 3.15 van mijn broertje. Volgens mij heb ik versie 6 en heeft hij versie 5.

Tot slot nog een bevestiging dat de Trust Bluetooth adapter van Dixons prima werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister dan eindelijk mijn 6230 laten updaten naar 4.28
Ik blij :P

Maar toen ik thuis kwam en mijn (Apacer) MMC kaartje van 256 MB erin deed
was ie niet te vinde in de Gallerij...
De telefoon maar eens uitgezet en weer aangezet.. nog niks, dit nog 2 keer gedaan
nog steeds geen MMC kaart...
Ook met een papiertje tusse de batterij en de MMC kaart wil het niet lukken.

Daarna maar eens geprobeerd om het meegeleverde MMC kaartje erin te doen,
deze dee het meteen.

Is het niet meer mogelijk om met de nieuwe versie een MMC van 256 MB erin te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiceMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 10:52
Ik ben er al lang naar op zoek...

Heeft iemand de standaard MIDI files die nu in de 6230 zitten? Ik heb geprobeerd deze eruit te halen met de PC Suite maar ze zijn beveiligd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn 6230 even vol te gooien met wat java games. Ik gebruik hiervoor de Nokia Application Installer 2.10.26.012. Bij 28 games en "Available space on phone: 1035 KB" krijg ik de melding: "Application can not be installed to the phone. Not enough memory available.".

Wat is dit voor onzin? Kan ik er niet meer dan 28 spelletjes in knallen? Weet iemand of ik die spelletjes ook op de MMC kaart kan zetten? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:53:
Gister dan eindelijk mijn 6230 laten updaten naar 4.28
Ik blij :P

Maar toen ik thuis kwam en mijn (Apacer) MMC kaartje van 256 MB erin deed
was ie niet te vinde in de Gallerij...
De telefoon maar eens uitgezet en weer aangezet.. nog niks, dit nog 2 keer gedaan
nog steeds geen MMC kaart...
Ook met een papiertje tusse de batterij en de MMC kaart wil het niet lukken.

Daarna maar eens geprobeerd om het meegeleverde MMC kaartje erin te doen,
deze dee het meteen.

Is het niet meer mogelijk om met de nieuwe versie een MMC van 256 MB erin te doen??
*piep* ze hebben net gebeld dat ik hem op kan komen halen, ze hebben hem ook geupgrade en ik heb ook een Apacer 256mb, ik ga echt balen als die niet meer werkt. Heb je geprobeerd het kaartje te formateren e.d.? Krijg je hem ook niet te zien via Nokia PC Suite, of als je hem probeert te accessen via de Media Speler?

Nog meer mensen deze problemen na een upgrade??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Ik heb mijn foon woensdag gekregen, er zat meteen al 4.28 op. Ik heb ook een mmc kaartje van 256mb (Traxdata) en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27
Argh, was ik net in de winkel om deze telefoon te gaan halen, moest er eerst 450,- euro aan de kpn betaald worden als waarborgsom omdat m'n broer en vader ook al een abbo bij hen hebben :? :(

Wat een belachelijke regeling! ga er straks wel een met t-mobile oid halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
Het zou gewoon moeten werken. Er is niets aan de MMC instellingen veranderd. Hier even getest. Maar pakt gewoon! Formateren zou een optie kunnen zijn. Doet ie het wel gewoon in een cardreader?

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Kurvers schreef op 06 augustus 2004 @ 07:42:
[...]

Hey Shifty,

ik heb hier in het begin ook mee liggen te worstelen,
ik doe het als volgt:

druk het knopje onderaan in, dan schuif het kapje ietsjes naar boven, zodat wanneer je 'm terug zou duwen 'n klik hoort. leg je telefoon dan tussen je 2 handen in, en schuif een hand van je af en het andere naar je toe, zo krijg ik dus m'n frontje los.

Laat even weten of t gelukt is
het probleem is dus als ik het knopje indruk dat er dan niks gebeurt. Er zit geen beweging in dus ik kan ook niet het kapje losschuiven of whatsoever.

ik heb al geprobeerd op de verschillende manieren die in alle deeltjes zijn verschenen dat ding open te krijgen en echt al mijn kracht erop gezet, maar dat ding gaat dus

[afbeelding]

Niet open :/
mja, dat word weer een tripje naar de orange shop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimon schreef op 06 augustus 2004 @ 12:39:
Het zou gewoon moeten werken. Er is niets aan de MMC instellingen veranderd. Hier even getest. Maar pakt gewoon! Formateren zou een optie kunnen zijn. Doet ie het wel gewoon in een cardreader?
helaas heb ik geen cardreader tot mijn beschikking... maar ik zal binnenkort even erges langs gaan die er wel een heeft... en ik zal eens proberen als ie het in een andere 6230 wel doet of in een 6600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik ben uren bezig geweest om door al die 10 topics te browsen (waarvoor hulde), alleen jammer dat er vrijwel niks over java applets te vinden is. Bijvoorbeeld de afstandbedieningen via infrorood of bluetooth. Weet iemand al of dat nu wel mogelijk is, of alleen met die andere soort OS?

Ik zou dat graag weten voordat ik zo'n apparaatje ga. Leuk als speeltje, want anders is zo'n 6600 ook wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een Beginnersvraagje maar...zijn er kosten verbonden aan het upgraden van de firmware ?? ik heb mijn 6230 nu ruim 8 weken met 3.15
Alvast bedankt
Saskia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
damn, gister een cn-500 bluetooth dongle gekocht van sitecom, alles werkte, handsfree enz.. alleen kreeg ik die nokia software niet aan de gang.

Nu doet die nokia software het wel, maar de handsfree niet meer, alleen maar gruwelijke ruis, ook als ik gewoon muziek afspeel, ik heb al geprobeerd die nokia software niet op te starten en dan handsfree maar het is nog steeds klote.

Iemand een idee? kzal zelf straks wel ff de software allemaal herinstalleren (heb al de link uit de FP gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans valt dit onder garantie, en die heb je nog wel nadat je slechts 8 weken het toestelletje hebt (aangezien garantie 1-2 jaar kan zijn).

Edit: Net mijn toestel opgehaald, hij heeft V04.28 en de Apacer 256mb mmc werkt gewoon zoals het hoort (vals alarm dus).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

barrymossel schreef op 06 augustus 2004 @ 13:16:
Ik ben uren bezig geweest om door al die 10 topics te browsen (waarvoor hulde), alleen jammer dat er vrijwel niks over java applets te vinden is. Bijvoorbeeld de afstandbedieningen via infrorood of bluetooth. Weet iemand al of dat nu wel mogelijk is, of alleen met die andere soort OS?

Ik zou dat graag weten voordat ik zo'n apparaatje ga. Leuk als speeltje, want anders is zo'n 6600 ook wel leuk?
Dan moet je toch beter zoeken: [rml]Pinobigbird in "Nokia 6230 [ Deel 9]"[/rml] :+

Wat betreft de java midlets: Kijk eens in post hier de kewlste mobiele java midlets

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.