[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is alweer zo ver, tijd voor een nieuw deel. ;)

Linkje naar deel 1
Linkje naar deel 2

PeNGuiN schreef op 21 november 2003 @ 22:40:
Hallo, lijkt een beetje op de bekende Acer-thread misschien :)

Ik heb een nieuwe Dell Inspiron 8600 sinds een paar dagen met de volgende specificaties:

Intel Pentium-M 1.7GHz (Centrino)
15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050)
512MB DDR SDRAM
128MB NVidia GeForce FX Go5650
80GB ATA-100 HD (5400RPM)
Dell Truemobile 1300 802.11b/g WLAN onboard
Broadcom Bluetooth chipset onboard
Broadcom 440x 10/100Mbit NIC onboard
4x DVD+RW voor media-bay
Tweede Li-Ion batterij voor media-bay

Zie http://commerce.euro.dell...bc=nldhsinspn&co=&b=46528 voor de overige specificaties.

Dus... Wat is jouw ervaring met dit apparaat? Dit zijn de mijne:

- Batterijleven: uitstekend - als ik geen zware applicaties draai, maar gewoon een beetje in Office werk, muziekjes draai en MSN gebruik, dan haal ik zeker 7 uur op beide batterijen (4.5 op alleen de primary). Gemiddelde levensduur bij WLAN aan en bezig met internetten: 5.5 uur.
- Keyboard en touchpad: toetsen voelen goed. Touchpad reageert goed. De knoppen bij de trackpoint voelen echter *erg* krakkemikkig en hadden ze beter weg kunnen laten, zodat de buttons voor de touchpad beter te bedienen zijn (die voelen nl. *wel* solide).
- Scherm: goed leesbaar, contrast kan iets beter maar dat is op te lossen met programmatjes.
- Gebruik: zwaar, maar niet zo zwaar dat hij niet meer op schoot te gebruiken is of makkelijk mee te nemen. De laptop wordt wel warm links aan de onderkant, maar niet té warm (of zelfs heet).
- Geluid: geen eigenlijk. Geen piepjes, kraakjes, whatever. Bij volledige stilte is alleen licht tikjes van HD hoorbaar bij seeken. DVD+RW maakt wel wat geluid natuurlijk. De fan geeft een hoorbaar geruis, maar slaat alleen aan als je lange tijd heel zware apps draait (hij sloeg voor het eerst aan bij 3DMark zelfs ;)).

3DMark Scores: (1024x768x32 NoAA Z24 DXTC D3D HW/T&L)

3DMark2001SE:

44.82 drivers: 7612 3Dmarks
45.81 drivers: 7258 3Dmarks (??)

3DMark2003:

44.82 drivers: crash!
45.81 drivers: 1952 3Dmarks

Ik post meer naarmate ik er meer mee heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Het apparaat is nagenoeg perfect. Als de videokaart upgradable was (nu gemodde 9600PT) dan deed ik hem nooit meer weg...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110297

Ik ben van plan om deze morgen te bestellen:

Inspiron 8600c Standard Features: Intel® Centrino™ Mobile Technology
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
Intel® 855PM Chipset
1MB on-die L2 cache
One type I or Type II PC Card slot
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
Ports: VGA, S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45
Video Memory Minimal - 32Mb DDR Video SDRAM
High quality audio system with built-in speakers
AC Adapter
Dell Keyboard met Touchpad
Lithium Ion 72WHr (9 cell) battery
Dell E-Support Solution Centre
Norton Internet security (NIS) 2004 (90 day trial)
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Extra Aktie: Aktie : 70,- (ex. BTW) Online korting
Transport kosten: Aktie : Gratis transport
Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 423,50 EUR)
Processor: Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
Inspiron Scherm: 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200) Dell Recommended (+ EUR 60,50 EUR)
Inspiron Geheugen: 1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB) (+ EUR 308,55 EUR)
Grafische kaart: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart (+ EUR 96,80 EUR)
Inspiron Harde Schijven: 80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf Dell Recommended (+ EUR 96,80 EUR)
2e Harde schijf optie voor gebruik in Media bay: Geen
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Modular 4x DVD+ RW Drive
Inspiron True Mobile Wireless netwerk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Communications - Bluetooth Card: Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 60,50 EUR)
Inspiron Draag tassen: Not Included
Inspiron Internal Keyboards: AZERTY Frans (FR) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
Back Cover Color Inserts: Back Cover - Venice Blue (+ EUR 30,25 EUR)
Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie
Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0
Dell Picture studio: Paint Shop Pro 8.0 (trial version) & Paint Shop Photo Album 4.0 (trial version)
Installatie op locatie: Geen
Digitale Camera's: Not Included
Dell Printers: Geen
Dell Printer Service Upgrades: Geen Printer Service Upgrade
Scanners: Not Included
Inspiron - Online training: Geen
Data Transfer / Migration: No Transfer

totale prijs alles in: 2287,69 EUR

Nu heb ik nog enkele vragen en eisen (die ik ook morgen aan Dell ga stellen):
1. Valt die 1920x1200 nu écht goed mee? Ik heb hier echt wat schrik voor. Hoe zit dat met gaming bv? Ik kan me niet inbeelden dat je zware spellen op deze native resolutie te goei kan spelen. Dus gebeurt het interpoleren mooi? Of raden jullie me de lagere resolutie aan. Die zou ik ook wel gerust willen, maar ik heb écht schrik om een Hitachi scherm te krijgen. Zijn images op websites niet te klein op zo'n resolutie?
2. Zijn de harde schijven ondertussen allemaal al 7200 rpm? Ik zou de 80Gb versie willen?
3. Werkt Linux er te goei op? Valt de ATI kaart wat mee qua performantie op Linux? Want ATI's linux drivers zuigen zwaar naar 't schijnt, maar de GeForce FX 5200 is geen volwaardig alternatief, want deze presteert amper even goed als een oude GeForce 2. Ik wil zeker en vast Doom 3 kunnen spelen, is de ATI kaart hiervoor het meest geschikt? Hebben de mensen die er Linux hebben opgezet de Intel Wireless kaart aan de praat gekregen met die open source drivers? (dus niet ndiswrapper). Valt die 1920x1200 resolutie wat mee als je Gnome of XFCE4 (dus GTK) gebruikt zonder met het lettertype te foefelen?
4. Kan je makkelijk kortingen regelen? Ik ga morgen zeker Dell opbellen en 'de moeilijke klant' uithangen die een duwtje in de rug nodig heeft. Ik zou ze zo ver willen krijgen dat ik een optische muis en/of targus backpack er gratis bij krijg en/of korting krijg (bvb 2000 EUR alles in ipv 2287 EUR).
5. Ik ga de garantie van 1 jaar nemen, maar ik heb hier wat schrik voor. Hoe zit dat nu met de europese verplichtingen? 2 jaar is toch het minimum dacht ik? Kan ik in dat 2de jaar dan nog gratis mijn Dell laten repareren als hij kapot is?
6. Kan ik een betere videokaart krijgen zoals de ATI R9700 of een betere nVidia kaart dan een 5200FX?
7. Is die backcover z'n geld waart? Ik ga deze waarschijnlijk ook bestellen omdat ik echt wel een zo stevig mogelijk laptop wil.
8. Valt die Intel wireless kaart wat mee?

Ik wil echt zo veel mogelijk korting afdwingen, want ik ben maar een arm studentje. Hebben jullie tips over hoe ik zo'n Dell verkoper moet aanpakken? Hoe hebben jullie dat gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 110297 op 25-07-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113250

Tja... Je vraagt wel heel veel korting.. meer dan 10%

2 maanden terug hadden ze zo'n actie (10%, dubbel geheugen, geen transportkosten) , toen heb ik m ook besteld.

Je kan wel (gratis) om een 7200 toeren schijf vragen (alleen 60gb naar mijn weten)

en je kan natuurlijk vragen of ze iets beters hebben dan die printer (bv 100 euro? korting of iets wat je hebt besteld voor een lagere prijs).

die verkopers krijgen commissie, dus laten je niet heel makkelijk gaan ;)

ps. ik heb die a.b.g wireless gekocht en dan heb je dus geen Centrino sticker (had ik het maar eerder geweten) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 113250 op 25-07-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Wat betreft je garantie: ik weet niet hoe jij om gaat met je laptop, maar ik weet van mezelf dat als ik een Dell laptop neem, dat ik dan het meest uitgebreide (= duurste) garantie neem. Dell biedt nl (volgens mijn ervaringen) de beste service MITS je daar voor hebt betaald.

Ze komen dezelfde dag nog bij jou langs en vervangen de onderdelen die niet goed meer functioneren.

offtopic:
Voor mij iig geen HP/Compaq meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119570

Ik heb mijn I8600 op 19/7 besteld en ook meteen diezelfde dag betaald.
Ik heb echter nog geen orderbevestiging ontvangen. De order-status
op de Dell-site staat dan weer op status 5 'verzonden' op 24/7, maar de link naar de ups site levert me een 'unable to track shipment'-error op. Nogal verwarrend allemaal... Iemand dezelfde ervaringen? Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net naar Dell gebeld om te onderhandelen over de prijs (2287,69 EUR). De verkoper deed er toch heel moeilijk over, maar toen ik op het einde zei dat het dan voor mij niet moest vroeg hij toch m'n email adres en zou hij vandaag nog een offerte mailen met mogelijk een korting zodat de totale prijs 2000 EUR wordt. Ik hoop dat hij snel mailt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114450

Omdat ik klein behuisd ben denk ik aan de aanschaf van een laptop via pc-prive als desktop vervanging (Mijn vriendin wil geen pc in de kamer). Ik twijfel over het kopen van een Dell inspirion 8600c laptop of een Acer aspire 2012. Het gebruik zal voornamelijk bestaan uit office, internet en programmeren. Vanwege de hoge resolutie gaat mijn voorkeur uit naar de Dell, wat handig is bij het programmeren, grote excel sheets en dvd afspelen. Daarom stel ik mijn vraag hier. Ik zit te denken aan de volgende specs:

Inspiron 8600c
1 jaar European Collect and Return (- 416.50 EUR)
15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256) (+89.25 EUR)
40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
32MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo
Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card (+22.61 EUR)

Mijn vraag betreft de kwaliteit en (pixel)garantie die je kunt verwachten van Dell. Mijn budget is max 1500 dus garantie bijkopen zit er niet in. Laten we het erop houden dat Dell geen consumentvriendelijke reputatie heeft, onder meer gezien de recente gerechtelijke uitspraak mbt volledige aanbetaling en bijvoorbeeld de uitspraak van het europese hof over garantie van 2 jaar.
Als alternatief kan ik gaan voor de acer die ik bijvoorbeeld aanschaf bij de laptopper, waar ik qua betrouwbaarheid een betere indruk van heb en ik de een pixelgarantie nog wel bij betalen kan.

Wat is jullie advies als ik hoop zo'n drie jaar zonder grote problemen van mijn laptopje te genieten? Is dell ook zonder het bijkopen van garantie betrouwbaar, en belangrijker nog, hoe betrouwbaar is de inspiron zelf.

PS
HiGH-TeK vraagt over een backcover, waarvoor dient die is dat aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem de backcover omdat deze meer bescherming biedt aan het chassis. Damn, nog altijd geen offerte binnen gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69395

ik heb sinds vrijdag me 8600 en ik moet zeggen alles ging vlot. van het bellen en regelen van 7200 rpm schijfje tot het leveren aan toe. het heeft vanaf de dag dat ik hem besteld heb tot aan levering 10 dagen geduurd voordat ik hem in huis had. en ik moet zeggen zou nu al niet meer anders willen. crt schermen :r hehe.

heb ook even een picje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ml75.nl/Space/10867/231746903.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Vox10 : Dell heeft een 9-pixel policy.
Dus pas vanaf 9 dode pixels op je scherm, kom je in aanmerking voor reparatie of vervanging... Dat is dan ook de reden waarom ik nooit een Dell zou kopen :)
Jewel bijvoorbeeld, heeft een 2-pixel policy.
Dat is dus al heel wat beter dan Dell.
En bij Jewel kan je voor zo'n 29 € een pixel-free garantie kopen, dan ben je zeker dat je geen dode pixels of sub-pixels hebt.
Er zijn zo een paar dingen die mij niet aanstaan bij Dell, namelijk de 90 € verzendkosten die ze je aanrekenen (hallo, voor 90 € laat ik 4 laptops verzenden met ABX), de belachelijk hoge bedragen die ze aanrekenen als je meer dan 1jaar garantie wilt, de 9-pixel policy, het ontbreken van de mogelijkheid om een laptop eens in het echt te bekijken en uit te testen alvorens je hem bestelt, en dat ze standaard gebruik maken van 4200rpm hdd's (bij Jewel hebben alle laptops een 5400rpm hdd met wel 8mb cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44968

Anoniem: 114450 schreef op 26 juli 2004 @ 23:43:
Wat is jullie advies als ik hoop zo'n drie jaar zonder grote problemen van mijn laptopje te genieten? Is dell ook zonder het bijkopen van garantie betrouwbaar, en belangrijker nog, hoe betrouwbaar is de inspiron zelf.
ik heb zelf geleerd uit ervaring dat garantie ERG handig is :). Had voor mijn 8600 een hp omnibook xe3.... die totaal verrot ging nadat mijn garantie er 1 maand af was. (na 4 keer opsturen was mijn HD 3x vervangen, toetsbord, koeler, koelerplaat en moederbord.... totaaltje was 1400 euro... geinige was dat probleem nooit is opgelost maar dat is niet van toepassing[off-topic]... kheb de rekening nooit betaald en toen een 8600 aangeschaft).

ik heb de 3jr. + verzekering genomen. Na 2 maanden had ik een probleem met mijn netwerkkaart, daarvoor is toen de volgende dag een monteur langsgeweest die het gehele moederbord vervangen heeft (allemaal keurig geregeld door Dell). Kortom: neem garantie, daar krijg je nooit spijt van......

Ik heb mijn Dell nu 1 jaar.... verder nooit meer iets gehad, en loopt nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik neem de backcover omdat deze meer bescherming biedt aan het chassis.
Onzin, de backcover gaat over de cover van het beeldscherm heen.
De backcover is plastic, de beeldschermcover aluminium.

Zou een laagje plastic het chassis zo veel beschermen?

Antwoord lijkt me duidelijk... dus enkel voor de sier, niks meer.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
ik heb de 3jr. + verzekering genomen.
Mag ik je vragen wat voor verzekering? Anti-diefstal? Hoeveel ben je daaraan kwijt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik ben ook aan het kijken om een Inspiron 8600 te kopen, maar ik heb nog wel een aantal vraagjes.

-De 8x dvd brander, ondersteunt die ook DUAL layer (op de amerikaanse dell site wordt gesuggereerd van wel)?

-Ik heb nog geen draadloos netwerk en wil die TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router (+107.10 EUR) erbij kopen, hebben mensen hier ervaring mee?

-Ik zou ook graag een 7200 RPM HD willen hebben, ik heb begrepen dat die alleen beschikbaar is bij een 60 gb HD, en dat die toevoeging gratis is, klopt dat?

[ Voor 20% gewijzigd door Boeiend op 27-07-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114450

Het is me nu duidelijk dat ik liever iets meer zekerheid heb en, gezien het feit dat mijn portemonee de dure Dell garanties :( niet behappen kan, ga ik voor een ASUS M6722Ne. Heb ik wel widescreen maar niet zo'n huge resolutie als de dell, MET 2 jaar pick up and return garantie die niets extra kost :*). r00tx, High-Tek en Urnst bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boeiend

die router kan je beter bij je compu store halen en niet bij dell. als het goed was werkten die hier ook niet. is ook een stukje goedkoper. ik heb een linksys wireless router gehaald en was er 85 eur voor kwijt.

7200 rpm schijfje is inderdaad een gratis upgrade als je beld met dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44968

JDnAJ schreef op 27 juli 2004 @ 16:06:
[...]

Mag ik je vragen wat voor verzekering? Anti-diefstal? Hoeveel ben je daaraan kwijt? :)
als je 3 jr. NBD neemt dan betaal je voor de verzekering (3jr.) nog eens 160.65 EUR extra. (in mijn tijd hadden ze de keus voor 4jr. nog niet :))

en dit heb ik van de Dell site:
Dell CompleteCare covers most damage that is not protected under limited warranty, such as spills, drops, surges and breakages. It also provides investment protection for systems and peripherals exposed to high-risk multi use and harsh environments

And it now just got better. Our Pan-EMEA repair service means that if you need your notebook repaired while you are travelling, you no longer need to wait until you return to the country of purchase - as long as you are in a Dell direct EMEA country that offers CompleteCare*, you can get it repaired in your current location.

* your account manager can provide full details
en een 'summary':
CompleteCare Cover Includes:
- Drops
- Spills
- Electrical surges
- Extreme temperatures

Key Exclusions :
- Intentional acts
- Normal wear and tear
- Loss, fire, flood or theft
- Scratches, dents and other damage that does not affect functionality
- Peripherals such as consumables, docking stations, external modems, game devices
- Software applications and data not provided by Dell
- Custom factory integrated bespoke configurations
maw geen diefstal. alleen zoals de naam al zegt 'accidental cover' dus 'ongelukjes/per ongeluk'

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44968 op 28-07-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mijne is besteld! Het is een 1.7 Ghz cpu, 1024Mb RAM, ATI R9600 Mobile, 60Gb harde schijf van 7200 rpm, bluetooth, intel wireless, 1920x1200 resolutie, venice blue cover, tecra back pack, optische muis, 4x DVD+RW, 1 year collect & return

Ik heb een stevige korting van 300 a 350 EUR gekregen, de totale prijs is nu (met alles in, dus ook levering) 2148,15 EUR

Niet slecht he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Anoniem: 110297 schreef op 28 juli 2004 @ 15:08:
De mijne is besteld! Het is een 1.7 Ghz cpu, 1024Mb RAM, ATI R9600 Mobile, 60Gb harde schijf van 7200 rpm, bluetooth, intel wireless, 1920x1200 resolutie, venice blue cover, tecra back pack, optische muis, 4x DVD+RW, 1 year collect & return

Ik heb een stevige korting van 300 a 350 EUR gekregen, de totale prijs is nu (met alles in, dus ook levering) 2148,15 EUR

Niet slecht he? :)
Een korting van 300 a 350? Als ik jouw specificatie invul op dell.nl, kom ik excl. levering en excl. rugzak op 1988,- incl. Ik mag toch aannemen dat die rugzak normaliter geen 400 euro kost?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

Mensen, heb net Knoppix (versie 3.4) gedraaid om zo achter het merk scherm te komen, tot mijn verbazing herkende knoppix mijn monitor niet.. zegt dat het een standaard scherm is op 1024x768 (het is 1680x1050). Herkent iemand dit, waar zou het allemaal kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
@DBLFRZZ
Je bent over die router niet echt duidelijk, maar ik heb nog even gekeken. Mijn wanadoo adsl verbining gebruikt 'ppp oA' terwijl bij de Dell TM 2300 naar 'ppp oE' gevraagd wordt. Ik ga dan waarschijnlijk voor zo'n sitecom netwerk kit wat ze tegen wordig aanbieden, das maar 129 € voor router plus usb adaptertje en laptopkaart, kan ik me broertje en me vader ook meteen blij maken.

De vragen die mij nog rusten:

-De 8x dvd brander, ondersteunt die ook DUAL layer (op de amerikaanse dell site wordt gesuggereerd van wel)?

-Omdat ik nu mijn eerste laptop ga kopen wil ik ook echt helemaal wireless gaan, dus dan wil ik een bluetooth muis. (Misschien is het een beetje off topic), ik heb nu een wireless intelli van microsoft deze
Ik vind deze echt perfect in de hand liggen en zou hem ook voor mijn laptop willen hebben, jammer genoeg is er geen bluetooth versie van. De Bluetooth muis van Microsoft licht waarschijnlijk ook wel heel goed in de hand, ik denk dat ik voor die ga. Jammer genoeg heeft die niet zo'n mooi scroll wiel(horizontaal en doorzichtig, en hij rolt heel lekker) als mijn huidige muis.
Dus zijn er mensen die weten of microsoft binnenkort met een anderebluetooth muis komt. Of zijn er andere suggesties/ ervaringen?

-De configuratie die ik in gedachte heb komt nu op 2125.34 EUR(met btw). Ik wil dit proberen terug te brengen tot 2000 of zelfs 1900 €. Ik neem aan dat dit ook via de telefoon gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door Boeiend op 28-07-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
maw geen diefstal. alleen zoals de naam al zegt 'accidental cover' dus 'ongelukjes/per ongeluk'
Hmm, dat is interessant. Ik heb zelf 4 jaar internationaal next bussiness day on-site. Ik vraag me af of ik die CompleteCare er nu nog bij kan nemen voor 4 jaar. I shall inform, want dan kan ik met gerust hard een biertje drinking bij het laptoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115070

Ik heb de 8600 al sinds november.
Ik vind dat hij veel te warm wordt aan de linkerkant bij de pols, wat intussen al een donkerdere grijze plek geworden is.

Ook heb ik al over de 100 dode pixels, welke ik dus in garantie ga sturen.

De laptop wordt snel heet en de fan slaat te veel aan, vind het een irritant geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

HONDERD dode pixels? Al vanaf 9 dode pixels mag je de laptop in garantie terugzenden hoor :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik, ga ik ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Wie heeft USB2 werkend onder Windows XP, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Is er al iemand geweest die DoomIII heeft gespeeld op z`n 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 19:52

FongWan

The Stormrider ...

creative8500 schreef op 03 augustus 2004 @ 15:55:
staat er niets op de driver cd :?
Bij mij (ik heb een Asus M6000Ne) moest ik nadat ik winxp had geinstalleerd (met SP1) een extra driver installeren. Misschien op de Dell support site dat je iets kan vinden of zo :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is verscheept! Maar ik heb wel een probleem (net hetzelfde als dat iemand anders hier al postte), als ik naar de site van m'n transporteur ga, UPS, krijg ik 'unable to track shipment', weet er iemand hoe dit komt? Dell zelf kan er niks aan doen omdat het aan UPS ligt en niet aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan is hij bij ups nog niet ingescanned. duurt een dagje meestal gebeurd dat pas 's avonds. mijn ervaring is dat je beter mt ups kan bellen want bij mij was het zo. dat hij zich op de ups nog in ierland waande terwijl hij al in nederland was gearriveerd en de volgende dag werd aangeboden.

en doom 3 draait wel net zoals battlefield vietnam >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 1114 schreef op 04 augustus 2004 @ 13:39:
Is er al iemand geweest die DoomIII heeft gespeeld op z`n 8600?
Ja! Op 640x480 medium quality is het in ieder geval goed te spelen. Helaas geen breedbeeldmodes in doom3, dus wel een beetje uitgerekt. Maar dat is mij niet eens opgevallen tijdens het spelen. Ik heb overigens de ATI M10 128MB.

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 04-08-2004 17:16 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brama heb je ook ander modes gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
UT2004 draai ik op 1920x1200 met alles maxed en ik heb niks aan m'n 8600c getweaked (ik heb wel DX9c), dus ik neem aan dat Doom3 wel moet lukken in 1024x786 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

zo, terug van vakantie, tijd voor een review.
Ik heb hem nu bijna 3 weken in huis en hij bevalt me prima.
  • Hardware
    • Beeldscherm
      Ik heb gekozen voor de 1920x1200 variant. De resolutie is werkelijk heerlijk! Wel zie ik onderin het scherm een paarse gloed van de backlight. In een donker beeld valt het op. Het is niet extreem storend.
      Het scherm is buiten heel slecht zichtbaar, ook met de helderheid voluit. De kleuren zijn aardig maar niet helemaal correct, GoT is bijvoorbeeld blauw ipv. paars. Uiteraard is het beeld wel haarscherp.
      De kijkhoek is voldoende, al neemt het contrast wel af. Als je naast de laptop zit is het beeld nog prima leesbaar.
    • Toetsenbord
      Het toetsenbord is voorzien van een aantal multimediatoetsen:
      • volume up
      • volume down
      • mute
      • play/pause
      • stop
      • rewind
      • forward
      Vooral de volumeknoppen gebruik ik vaak. De volume down knop is hol gemaakt (de overige zijn bol) zodat je voelt welke knop je indrukt. Simpel maar handig.
      De toetsen voelen prima aan, er zit geen vreemde speling op de knoppen. Het numpad zit in de toetsen verwerkt dmv. een Fn knop. Je kan ook instellen dat num-lock daarvoor gebruikt wordt. Met Fn zijn ook wat andere dingen te doen zoals Wireless aan/uit schakelen, batterijstatus opvragen, Switchen tussen het scherm of extern scherm, eject, helderheid en volumeregeling.
      De track stick is overigens verdwenen. Vind ik jammer, het dingetje werkte makkelijker dan de touch pad.
      De touch pad is niet mijn ding, ik kan ook niet beoordelen of het ding naar behoren werkt. Ik vind het waardeloos werken in ieder geval. Ook zit er wat speling op de knoppen, al vermoed ik dat dat gedaan is tegen per ongeluk indrukken.
    • cd/dvd station
      ik heb er nog geen cd's mee gebrand, hij leest in ieder geval wel cd's ;)
      Ik heb een NEC 4x dvd +/- brander. Het voelt allemaal wat zwak aan en vind het jammer dat er niet voor een slot-in drive is gekozen. Vooral bij dit soort dunne drives zijn de trays een breekbaar punt.
      De drive is voorzien van een handeltje om hem eruit te trekken. Je kan de drive zonder problemen eruit trekken terwijl de laptop aanstaat. Optioneel kan hier een 2e accu in. Er is een schroefje meegeleverd om de drive te vergrendelen zodat hij niet meer uit z'n bay te krijgen is.
    • behuizing
      De behuizing is van plastic, ook de cover. Het eerste dat opvalt is het grote Dell logo. Het logo heeft een geborsteld aluminium look. Of het ook echt aluminium is kan ik niet goed voelen maar het lijkt wel echt.
      De basis is een metallic grijs, de beeldscherm cover is metallic zilver. Het toetsenbord is zwart en heeft een blauwe rand waar de mediaknoppen e.d. in verwerkt zijn.
      Ik heb ook een extra snap-on cover erbij genomen. Het zou de laptop extra moeten beschermen tegen krassen. Ik heb hem eigenlijk gewoon voor de sier genomen.
      Rondom het scherm zitten een aantal rubberen dopjes zodat er geen speling op het scherm zit als hij dicht is. Het scherm blijft goed staan en maakt geen vreemde kraakjes.
      Het sluitingsmechanisme werkt ook prima. Het bestaat uit weinig onderdelen, slechts een knop en een klem. Beide zijn groot uitgevoerd en voelen ook stevig aan. Zodra je de knop indrukt en weer loslaat komt het scherm een paar millimeter omhoog zodat je makkelijk je vinger eronder krijgt om hem te openen. Simpel maar doeltreffend.
      De behuizing is geen baksteen, maar voelt toch aardig stevig aan. Het kraakt een beetje maar het voelt allemaal prima aan. Alles zit ook gewoon netjes vast.
    • Batterij
      Volgens Windows kan ik ongeveer 3 en een half uur werken met de laptop. Uiteraard is dat met energiebezuiniging aan (dus speedstep en powerplay).
      Het scherm wordt ook minder helder zodra hij op batterij werkt maar dit is aan te passen in het bios.
      Op de batterij zit een controle knopje met 5 ledjes om snel te zien hoe vol de batterij nog is.
    • Wireless
      Ik heb gekozen voor de 11 mbit wireless kaart met Bluetooth. Voor zover ik het begrijp zit het bluetooth gebeuren op de wireless mini-pci kaart. Ik heb beide nog niet kunnen proberen. Met de Fn knop kan je wireless in of uitschakelen. Er brand een blauwe led als het aanstaat.
    • koeling
      Met deze hitte was een potje Far Cry geen probleem. De fan sloeg uiteraard wel aan. Bij een potje Pinball ( :P ) sloeg de fan af en toe aan, maar daarbij moet ik wel zeggen dat de ongevingstemperatuur dik 30 graden was. De fan is duidelijk hoorbaar. Let ook op dat de fan van onderen lucht aanzuigt en dat de laptop het duidelijk niet leuk vind om op een zachte ondergrond te staan. Het wordt dan behoorlijk heet.
      De laptop zelf wordt ook behoorlijk warm, vooral de linkerkant. Daar zit de fan en de hdd. Ook de onderkant van de laptop wordt aardig warm. Ook onder het beeldscherm ter hoogte van het Dell logootje wordt het behoorlijk heet, ik vermoed dat de inverter daar zit.
    • poorten
      De laptop beschikt slechts over 2 usb2.0 poorten en een Firewire poort. Dat is weinig aangezien veel apparaten op usb aangesloten moeten worden. Wat vooral mist is de ps/2 poort voor bijv. een toetsenbord of muis. Veel toetsenborden en muizen zijn alleen uitgerust met een ps/2 poort. Er is wel een adapter te koop maar deze kost ruim 30 euro.
      Er is wel een docking station beschikbaar zodat je over meer poorten beschikt maar dat vind ik nou niet zo'n geweldige oplossing.
      De usb poorten zitten rechts achterop. Ik gebruik 1 poort voor een laptopmuis (logitech laptop usb) en dat gaat prima. De firewire poort zit links aan de zijkant.
      Ook het cardbus slot zit aan de zijkant. Er is een plastic dummy meegeleverd zodat het geen open gat is.
      De audio aansluitingen zitten ook aan de linkerkant. De driver bied een optie om de audio uitgang als spdif uitgang te laten werken.
    • Geluid
      Het geluid is niet bijzonder goed. Is ook niet vreemd gezien de kleine afmetingen van de stereo speakertjes. Het geluid klinkt wel helder.
      Wat wel handig is is de ingebouwde microfoon. Ook deze is niet bijzonder, hij doet gewoon wat hij moet doen. Het is natuurlijk geen superdeluxe studiomicrofoon maar gewoon zo'n standaard geval welke je ook aantreft in 9 van de 10 externe microfoontjes.
  • Software
    De laptop is bij aflevering compleet voorgeinstalleerd. Ik vind dat niks en heb hem naar eigen smaak opnieuw geinstalleerd.
    De drivers worden meegeleverd op een aparte cd. Ook kan je nieuwe downloaden van de Dell website. Jammer is dat de drivers een nummer als bestandsnaam hebben ipv. de naam van het apparaat. Gelukkig staat er wel een menu op de cd.
    De Windows cd is volgens mij een "retail" versie. Ik heb de cd niet gebruikt omdat ik er WinXP Pro op heb gezet ipv. de meegeleverde Home.
    Verder staat op de cd's aangegeven wat er aan programma's opstaat.
  • Accesoires
    • quicksnap cover
      Ik heb de Venice blue cover erbij genomen. Dit is dezelfde kleur als de rand om het toetsenbord. De cover zit muurvast op de laptop.
    • Nylon tas
      De tas voelt stevig aan en heeft een verstevigd vak voor de laptop. Er is veel opbergruimte voor papier e.d. maar ik kan geen speciaal vakje vinden voor bijv. een muis of de adapter. De laptop past ook nog maar net in het vak.
      De gaten voor de handvaten e.d. zijn van binnen afgewerkt met klittenband rondjes. Nouja, beter dan niets maar het had mooier geweest als de binnenkant gewoon uit 1 stuk was gemaakt.
      Er zitten ook 2 klittenband hoeken in zodat de tas niet helemaal openvalt als je het laptopvak openritst. Je kan wel raden wat er gebeurt als je ze losmaakt...
      Het laptopvak kan op slot dmv. 2 oogjes in de ritsen.
      Een draagriem is meegeleverd, er zit een lekker zacht kussentje aan. De onderkant van het handvat is van leer. De ritsen en clips zijn lekker groot uitgevoerd.
  • Specs & Benchmarks
    • Specs
      • Intel Pentium-M 1.7GHz Dothan
      • 512mb ddr geheugen PC133 (2x 256)
      • Ati Mobility Radeon 9600 Pro Turbo 128mb
      • WUXGA scherm (merk moet ik nog even uitzoeken)
      • Sigmatel audio gebeuren
      • Wireless 11 mbit + Bluetooth
      • Hitachi HTS548060-M9AT00 60GB 12/8192/5400
    • Benchmarks
      Driver: Catalist 4.7 (met mobility mod)
      • 3Dmark 2001se
        Doet het niet, working on it
      • 3Dmark 2003
        GPU score:2732
        CPU score:185.0
        GT1 score:100.5 fps
        GT2 score:16.4 fps
        GT3 score:15.2 fps
        GT4 score:17.5 fps
        CPU1 score:25.4 fps
        CPU2 score:2.5 fps
        Fill Rate (Single-Texturing) score:725.2 MTexels/s
        Fill Rate (Multi-Texturing) score:1314.5 MTexels/s
        Vertex Shader score:8.4 fps
        Pixel Shader 2.0 score:26.1 fps
        Ragtroll score:10.6 fps

Ik kon geen compare url geven omdat de drivers niet gecertificeerd zijn
      • Aquamark 3
        Detail info, 11405 punten.
      • HDD tune
        Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/hdd.png
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/laptop/top.jpg
bovenkant met cover

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/laptop/topnocover.jpg
bovenkant zonder cover

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/laptop/overview.jpg
overview

Commentaar of meer dingen die je wilt weten? Zeg het gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat een prut score met 3Dmark2003.. ik haal over de 3500 met tweaken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

De 3D score van mij komt niet tot 3500, maar met zijn 3300 is dat genoeg om te voldoen aan de specs van de radeon 9600 128mb kaarten die in normale pc's zitten.

Als antwoord op de vraag wie er doom3 heeft gespeeld op de 8600, dat heb ik.
Doom3 is goed te spelen onder 1024 res. met high detail. (advanged settings vertical sync uit en geen anti aliasing).

Geen rare dingen tegen gekomen waaruit blijkt dat de lap het niet kan trekken, dus blijf het spel doorspelen op de Dell.

p.s. Wie weet waar de laatste drivers voor deze mobile radeon te halen zijn, en op welke versie ze momenteel aangekomen zijn.

Marco

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112683 op 08-08-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]@ 15:55:
Is er al iemand geweest die DoomIII heeft gespeeld op z`n 8600?quote]

Ja, bolt niet al te best wanneer de graphics op low staan...

Zijn er nog mensen die de indruk hebben dat het wit op de dell een gelere schijn heeft tegenover andere schermen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 115070 op 08-08-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59

dlmh

Lo-Fi

Wat ik nergens terug kan vinden in welke FAQ/topic dan ook is hoe het scherm aangesloten is op de videokaart... is dit dmv een VGA-kabel of digitaal (DVI)? Het zou toch logisch zijn (beter zijn...) als ze dit met DVI aansluiten. Als je zo'n dockingstation erbij aanschaft kan je wel een DVI monitor aansluiten!
Ik kon ook niet terugvinden wat nu de responsetijd was van het eventuele Samsung panel (dat Hitachi scherm was geloof ik 35ms).

Verder: maakt die 8600 nog een hoorbaar geluid als ie NIET belast wordt, dwz muziek luisteren, internetten, programmeren, etc? Ik wil deze notebook ter vervanging van m'n huidige Acer 654LCi (P4-Mobile 2.2GHz/512MB) die redelijk stil is, maar ook ter vervanging van m'n PC met waterkoeling (die ook redelijk stil is) maar ik wil er wel ongestoord op kunnen werken..

En als laatste vraag (:P), ik zal 'm regelmatig mee moeten torsen naar school, is dit te doen met de +/- 3500g? Op zich is het niet heel zwaar, maar tis wel 20 min. fietsen :D

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tft's in een laptop hebben een eigen aansluitmanier, uiteraard is dat digitaal.
Als ie idle is en je gebruikt Dynamic Switching dan slaat de fan bij wat browsen e.d. nagenoeg niet aan (met deze hittegolf natuurlijk wel af en toe). Ik hoor alleen de hdd wat pruttelen.
Soms gaat de 1e fan aan op stand slow (de fans hebben 2 standen, slow en fast) en zelfs dan is het geluid nog heel acceptabel.
Als beide fans op fast draaien is het wel goed hoorbaar :X
Qua draagbaarhied is het randje, hij is vrij fors qua gewicht en afmetingen (mede door het breedbeeld scherm). In een rugzak moet het wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Thanx! Dat helpt al 'n hoop! Nu alleen nog de response tijd van dat Samsung panel :P. Het is wel ERG jammer dat je zo'n ding niet in het echt kan zien! (of weet iemand waar dat wel kan in regio Utrecht?). Ik vind dat je 'n notebook toch echt altijd ff moet 'voelen', zeker als het zo'n dure is!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Voor de gebruikers die een Hitachi 7K60 en Linux hebben geinstalleerd op hun laptop zouden die eens een paar testen met "hdparm -tT" kunnen doen?

Ik ben benieuwd wat de snelheid is van deze schijf onder linux.

:)

Anoniem: 118013

standaard zit dr in de 8600c deze:

Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology

is het de moeite waard m te upgraden naar deze:

Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card

het gaat mij dr om dat het een betrouwbare vrij snelle kaart is maar k heb geen idee wat het verschil is met de eerste en de tweede. is de eerste 11Mbps ofzo in dat geval lijkt het me verstandig te upgraden naar de tweede of zie ik dat verkeerd.

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Nee hoor, het is precies zoals je zegt. B is 11, g is 54 en backwards compatible met b.

Succes

Anoniem: 120545

Hi iedereen,
Ik ben absoluut geen Dellfan,
Mijn ervaring is dat ze net buiten de garantie stuk gaan, naar een jaar komen de mankementen langzaam naar boven.

Voordat ik dit systeem koop, mag ik wel €500,- a €750,- korting krijgen, heb bijvoorbeeld heel veel Ispiron 4000, 4100 en 4150 door mijn vingers gehad, dat is echt rommel. De 5100 is iets steviger, maar ook niet denderend, (vooral de kleur :r )

Dell is ook lekker goedkoop, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze goedkope partijen kunnen inkopen, restpartijen en naar mijn idee soms ook afgekeurde partijen, je hebt vaak van die vage problemen met Dell's

BTW in de eerste configuratie die HIGH-TEK neerzette, zat een Frans toetsenbord, lijkt me erg irri, daar zijn wat letters omgedraaid geloof ik.

• creative8500

creative8500

freedom.

rjp1980:
  1. "Een jaar na de garantie gaat de apparatuur kapot." Erg steekhoudend, zeker omdat iedereen zijn eigen garantieperiode kiezen kan...
  2. "De goedkope modellen voelen goedkoop aan." D'oh!
  3. "De kleur van oude modellen staat me niet aan." Oké.
  4. Een AZERTY toetsenbord heeft een andere layout dan een QWERTY-model. D'oh, en omdat menigeen in Nederland aan de QWERTY-layout gewend is dit type toetsenbord standaard geselecteerd.
Dus ik kan concluderen dat jij geen Dell-fan bent omdat je keuze hebt in toetsenbordlayout, je keuze hebt in garantieduur, je keuze hebt in prijsklassen en je keuze hebt in verschillende kleuren?

Whatever. :Z

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Anoniem: 120545 schreef op 12 augustus 2004 @ 15:12:
Hi iedereen,
Ik ben absoluut geen Dellfan,
Mijn ervaring is dat ze net buiten de garantie stuk gaan, naar een jaar komen de mankementen langzaam naar boven.

Voordat ik dit systeem koop, mag ik wel €500,- a €750,- korting krijgen, heb bijvoorbeeld heel veel Ispiron 4000, 4100 en 4150 door mijn vingers gehad, dat is echt rommel. De 5100 is iets steviger, maar ook niet denderend, (vooral de kleur :r )

Dell is ook lekker goedkoop, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze goedkope partijen kunnen inkopen, restpartijen en naar mijn idee soms ook afgekeurde partijen, je hebt vaak van die vage problemen met Dell's

BTW in de eerste configuratie die HIGH-TEK neerzette, zat een Frans toetsenbord, lijkt me erg irri, daar zijn wat letters omgedraaid geloof ik.
Dat zijn wel dingen waardoor je toch sterk gaat twijfelen om geen dell te kopen....NOT

Anoniem: 103078

Sorry, verkeerde post 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 103078 op 12-08-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120545

Hi Creative8500,
ik noemde idd alleen de goedkopere versies, maar ik heb ook wel wat laditude's in mijn handen gehad, dat is volgens mij de zakelijke lijn, die zijn redelijk, maar heb er ook een paar gehad die na een maand of 11 rare probleempjes gaven, vage geheugendumpen, bleek bijvoordbeeld de NIC te zijn, naar veel zoekwerk.

Mijn klanten hadden de standaard garantie genomen (hadden ze aangeschaft voordat ze mijn klant werden) en vielen net allemaal buiten de garantie toen ze mankamenten kregen.

De partij 4100 die ze af hadden genomen, bleken allemaal modemproblemen te hebben, Dell support sutuurt je na 3 kwartier wachttijd en een paar koppen penvulling met een kluitje het riet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Nog ff een vraag over de tas die je er bij kunt nemen, de Delux Nylon Draagtas (+58.31 EUR). Is die een beetje ruim genoeg voor de 8600, met voeding en muis er bij? En een beetje kwaliteit of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeiend schreef op 14 augustus 2004 @ 14:30:
Nog ff een vraag over de tas die je er bij kunt nemen, de Delux Nylon Draagtas (+58.31 EUR). Is die een beetje ruim genoeg voor de 8600, met voeding en muis er bij? En een beetje kwaliteit of nie?
Hij is van het merk Targus, kwaliteit zit dus wel goed. Voeding en muis passen er wel in al zijn er geen speciale vakjes voor (of ik begrijp de indeling niet helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg mij af hoe je een spel als farcry of doom 3 kan spelen welke res etc op een 8600c met:

pentium M 1,7A
1024 mb DDR
60gb 7200 rpm
ati 9600

heeft iemand die spellekes al gedaan op deze notebook zo ja wat zijn je ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga morgen mijn 8600 bestellen, heeft iemand tips om korting of een 7200rpm harddisk te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 15:12
Gewoon bellen en per email een offerte laten sturen. Daarna kun je heen en weer mailen of bellen met aanpassingen op die offerte.
Anoniem: 1114 schreef op 16 augustus 2004 @ 22:05:
Ik ga morgen mijn 8600 bestellen, heeft iemand tips om korting of een 7200rpm harddisk te regelen?

[ Voor 1% gewijzigd door windancer op 16-08-2004 22:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013 schreef op 16 augustus 2004 @ 19:56:
Ik vroeg mij af hoe je een spel als farcry of doom 3 kan spelen welke res etc op een 8600c met:

pentium M 1,7A
1024 mb DDR
60gb 7200 rpm
ati 9600

heeft iemand die spellekes al gedaan op deze notebook zo ja wat zijn je ervaringen
far cry in 1280x768 op high doet het redelijk, af en toe kakt de framerate wel in ('k heb alleen singleplayer gedaan).
ik heb 512mb ram en 60gm 5400 rpm hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke dankje

nog een vraagje hoe verhoud een pentium M 1,7A zich tot een pentium 4 met welke p4 valt hij te vergelijken.
En ik las ergens in dit forum dat het verstandig is om de laptop helemaal opnieuw te installeren omdat deze dan veel sneller wordt. Is dit zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 118013 schreef op 17 augustus 2004 @ 10:05:
oke dankje

nog een vraagje hoe verhoud een pentium M 1,7A zich tot een pentium 4 met welke p4 valt hij te vergelijken.
En ik las ergens in dit forum dat het verstandig is om de laptop helemaal opnieuw te installeren omdat deze dan veel sneller wordt. Is dit zo
In het algemene Centrino topic was te lezen dat een Pentium M 1.7GHz (Banias) zich tot een Pentium 4 Mobile 2.8 verhoudt. Een Pentium M 1.7 (Dothan) zal dus de P4 Mobile 3.0 benaderen.
Vaak is het inderdaad aan te raden om Windows schoon te installeren, aangezien notebook fabrikanten niet altijd up-to-date software/drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook voor de mensen met de Inspiron 8600; er is een nieuwe firmware voor de Hitatchi hdd's. Check even het [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2[/rml] topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121349

Hallo, een vraagje aan jullie. Ik ben student en ga een portable kopen voor mijn studies en zoals bekend beschikken studenten over een krap budget ;) .
Mijn bestelling zou onderandere uit de volgende delen bestaan:

- Intel Centrino 1,7 dhz Dothan
- 512 Mb Ram(333 Mhz)
- 40 Gb HDd
- 64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP
- 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)

De totaalprijs bedraagt 1470, 94 EUR. De laptop is bijna uitsluitend bedoeld voor te programmeren(Java, Visual Basic, c++, ...). Ik ben absoluut geen game-fanaat, vandaar mijn keuze voor een iets lichtere grafische kaart.
Denken jullie dat ik hier waar voor mijn geld heb? En is deze laptop evolutief, dus dat ik hem niet met 2 jaar op schroothoop mag gooien? Mochten jullie nog verdere suggesties hebben, gooi het in de groep ;) .
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
512 mb is wat aan de krappe kant, maar kan er wel mee door. Zorg er dan wel voor dat je 1 geheugen module hebt. Als je namelijk 2 x 256 heb, dan zitten je bankjes vol en dan wordt het lastiger upgraden :) Of je moet voor lief nemen dat als je ooit eens je geheugen gaat upgraden dat je dan met een module van 256 zit waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Laatst online: 18-06 21:46

Reda

HA DO KEN

lekker dan met die kortingen die je nog kan krijgen.

Ik heb net voor 1900 euro de 8600c Xteme mobility besteld. Als ik hier lees krijg je zo 200 tot 300 euro korting.

GRRRR ik baal echt

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Heb 'm ook net besteld met :

Pentium M 1.7GHz (Dothan)
1024MB DDR
Mobility Radeon 9600 Pro (turbo?)
60GB 7200rpm (!)
WUXGA scherm (1920x1200)
BlueTooth
54MBit Wireless LAN
Windows XP Pro UK
8xDVD Writer
Graphite Swirl back cover

Had 'n offerte laten maken en ben nu €2199,- kwijt :)

[edit]
Heb dus de Dell 54MBits Wireless LAN besteld, en zie nu op de bon de Intel Pro 2200 802.11b/g Wireless LAN adapter staan. Krijg ik nu wel m'n Centrino sticker ?? >:)

[ Voor 25% gewijzigd door dlmh op 19-08-2004 14:04 ]

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01

[NUT]

Heppiedepeppie

creative8500 schreef op 03 augustus 2004 @ 15:55:
Windows XP SP1 heeft de drivers aan boord hiervoor

Mvgr Dell tech support :+

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
netjes hoor!!

levering gaat nu wel snel geloof ik :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Anoniem: 115256

"open Windowscd niet en stuur terug, krijgt ge 200 euro cash gestort :)"

dit heb ik net gelezen op een forum , weet iemand als dit klopt? lijkt me weinig waarschijnlijk :s

heb gisteren inspiron 8600 X-treme mobility besteld

Pentium M 1.7GHz (Dothan)
1024MB DDR
Mobility Radeon 9600 Pro turbo
60GB 7200rpm
WUXGA scherm (1920x1200)
BlueTooth
8xDVD Writer
2 de batterij

prijskaartje: 2000 euro incl verzendingskosten

• Boeiend
@ kennyC
Hoe heb jij besteld? Dan heb ik het vooral over de 7200 rpm HD, en waar heb je die korting vandaan gehaald (gebeld? gemaild?)?

• creative8500

creative8500

freedom.

[NUT]: Mvgr Dell tech support :+
Je zou eens moeten weten wat een collega's je hebt:

Mensen die accuut last krijgen van een zwakke maag bij het horen van helpdeskhorrorverhalen: leave.

Vorige maand kocht ik een Freecom USB harddisk, een 2,5"-model zonder adapter. Wanneer ik het apparaat op mijn PC aansloot werd een "USB Mass Storage Device" herkend, maar toen hield het op. Ik Freecom bellen hoeveel stroom voor dat apparaatje nodig was, om vervolgens aan Dell te kunnen vragen of zoveel stroom überhaupt wel werd geleverd door mijn USB-poort:
  1. "Ja hoor, daar ligt het probleem in geen geval. Probeer de andere USB-poort." Werkt ook niet.
  2. "Probeer een andere PC!" Werkt wél gewoon.
  3. "Probeer een andere laptop!" Werkt wél gewoon.
  4. "Probeer een ander USB-apparaat!" Werkt wél gewoon.
  5. "Probeer een ander USB2-apparaat!" Werkt wél gewoon. (Ook een USB-HDD, een 3,5" Maxtor OneTouch, met externe voeding.)
  6. "Probeer de USB-hub uit je apparaatbeheer te verwijderen!" Biedt geen uitkomst.
  7. "Probeer de diagnostic tools!" Geen fouten gevonden.
  8. "Probeer SP1 te installeren!" Biedt geen uitkomst.
  9. "Probeer je computer opnieuw te installeren!" Windows XP op lege partitie geïnstalleerd, werkt niet.
  10. "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Je hele harde schijf moet leeg, dommie!" Windows XP op snelgeformatteerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd, werkt niet.
  11. "Wat heb je als eerste geïnstalleerd?"
    - Firefox.
    "¿Que está? Welke driver als eerst, bedoel ik?"
    - Audio, omdat dat met een A begint.
    "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Als eerste de System-utilities, dommie! Installeer die nu dan maar alsnog!"
    - "Wrong operating system." (Werkt niet.)
    "Jah, maar dát is logisch, je had het niet als eerste geïnstalleerd!"
    - Er staat dat het aan het OS ligt. Standaard kreeg ik Windows XP SP1, zou het daar niet aan kunnen liggen?
    "Nee, maar natúúrlijk niet! Dat snapt toch iedereen? Het is en blijft het Windows XP OS! Nu moet jij je computer nog een keer opnieuw installeren! Dommie!"
    Windows XP op snelgeformateerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd. Werkt niet; wéér die melding.
  12. Ik sprak kort met een Dell-medewerker, maar mijn telefoonbatterij bleek leeg en de verbinding werd voortijdig verbroken, maar niet vóór ik had gevraagd of de beste man mij kon terugbellen:
    "Nee, dat kan niet." (20 minuten in de wacht gestaan, maar eerlijk is eerlijk, dit was míjn fout, en ik had tevens kunnen weten dat hij niet extern kan telefoneren.)
  13. "Jij belt snel terug nadat ik je opdracht heb gegeven om opnieuw te installeren! 30 minuten later... wat klopt hier niet?!"
    - Met een quickformat duurt het heel zo lang niet, hoor.
    "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Je hele harde schijf moet leeg, dommie! Met een FULL format, that is!"
    Windows XP op volledig geformateerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd. Werkt niet; wéér die melding.
  14. Ik leg nogmaals het probleem uit.
    "Jah, maar dát is logisch, je hebt niet een poort die voldoende stroom levert, slechts onze Inspiron 9100 bevat deze."
    Telefoonbatterij, o ironie, is weer leeg. Ik vertel het de medewerker, en vraag of ik hem op een andere dag weer kan bereiken (helpdesk sluit bijna, en terugbellen gaat natuurlijk niet):
    "Kan ik u niet even terugbellen dan?"
    Aaargh!
    - Graag!
    (...) tring-tring...
    - Ik wil een klacht indienen; jullie gaven mij valse hoop een werkende USB-HDD te kunnen krijgen door foutief te antwoorden dat voldoende stroom geleverd wordt. Resultaat: ik ben drie weken aan het lijntje gehouden, ik ben drie dagen bezig geweest om dit 'probleem' op te lossen, en ik zit met een harddisk van 300 euro die ik niet meer kan inruilen omdat jullie niet direct het juiste antwoord gaven.
    "Dat kan schriftelijk, meen ik, maar ik vraag het even na."
    (...)
    "Ik kan het hier ook gewoon intypen, als zijnde een escalatie. Zegt u maar."
    (...)
    "Bel over vijf dagen terug wanneer je van onze klachtencommissie nog niets gehoord hebt."
  15. "Heb je nog niks gehoord?"
    - Nee.
    "Curieus. In ieder geval: in jouw specifieke geval is besloten dat je niks toekomt."
    - Waarom niet?
    "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd." (Of iets dergelijks.)
    tuut-tuut-tuut-tuut...
* Zucht *

En nu geloof ik er geen bal van dat er ooit sprake is geweest van een behandeling van mijn klacht, die vriend zuigt het - als je het mij vraagt - simpelweg uit zijn duim. Ik wil mijn geld terug voor mijn nu waardeloze USB-HDD, of anders, op zijn minst, een vergelijkbare HDD voor mijn mediabay.

Wat staat mij nu te doen, beste Dell-mederwerker, bij voorbaat zalig verklaarde redder in nood?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

creative8500 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

[knipperdeknip]

Wat staat mij nu te doen, beste Dell-mederwerker, bij voorbaat zalig verklaarde redder in nood?
Euh, mag ik vragen wat voor dell je precies hebt?

[edit] *kijkt naar topic* ... doh ... laat me raden ... een Inspiron 8600? :P

Ik vind het verhaal eigenlijk een beetje vreemd, mijn collega's kennende ... maar zoals wel vaker de laatste tijd worden telefoontjes bedoeld voor de inspiron/dimension desk ook beantwoord op de latitude/optiplex desk, omdat we het gewoon TE druk hebben... En als er nozems rond lopen ... nouja, je begint het nu wel te snappen denk ik :P

Wat KAN je doen... tjah, niet veel... als het laptopje niet is ontworpen om zoveel voeding te leveren als de harddrive vraagt kan de poort wel eens onbruikbaar zijn hiervoor... en tjah... eigenlijk zou ik ook niet direct weten wat je dan nog zou kunnen proberen :|

[ Voor 50% gewijzigd door [NUT] op 19-08-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Beste [NUT]: één dingetje heb je niet helemaal begrepen zoals ik het bedoeld heb, en dat was inderdaad niet duidelijk genoeg: die USB-HDD heb ik onder Windows al opgegeven, daar heb ik geen hulp meer bij nodig (onder Linux werkt het apparaatje al). Maar Dell heeft mij volledig onnodig vele malen mijn PC opnieuw laten installeren, en het belangrijkste: ik zit nu met een HDD waar ik niks mee kan. Dell voorzag mij in eerste (tot en met vijfde) instantie van verkeerde informate, waardoor ik die HDD niet meer terugbrengen kan. Dus ik belde Dell om te kijken of ik die HDD moest inruilen, en Dell gaf aan stellig te weten dat dit niet het geval was. Terwijl die HDD zonder adapter nooit zal werken! Dáár is wat behóórlijk fout gegaan, en ik wil daar een oplossing voor, zij het in de vorm van een HDD voor de media bay, zij het in de vorm van een aantal euro's op mijn bankrekening.

Kan ik een schriftelijke klacht indienen? Kun jij nakijken of die escalatie überhaupt wel is behandeld? Mijn servicetag is 5G4L31J. Wat zijn mijn mogelijkheden om bij Dell iets in alle redelijkheid voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

creative8500 schreef op 20 augustus 2004 @ 02:29:
Beste [NUT]: één dingetje heb je niet helemaal begrepen zoals ik het bedoeld heb, en dat was inderdaad niet duidelijk genoeg: die USB-HDD heb ik onder Windows al opgegeven, daar heb ik geen hulp meer bij nodig (onder Linux werkt het apparaatje al).
Ehm... als dat zo is, dan hoort het ook onder windows te kunnen werken ... we hebben het toch over op deze zelfde 8600c he? Misschien dat er ergens een driver update is voor die usb-hdd? als windows de standaard driver pikt dan kan dat misschien wel eens het probleem _kunnen_ zijn...
Maar Dell heeft mij volledig onnodig vele malen mijn PC opnieuw laten installeren, en het belangrijkste: ik zit nu met een HDD waar ik niks mee kan. Dell voorzag mij in eerste (tot en met vijfde) instantie van verkeerde informate, waardoor ik die HDD niet meer terugbrengen kan. Dus ik belde Dell om te kijken of ik die HDD moest inruilen, en Dell gaf aan stellig te weten dat dit niet het geval was.
eh, juist, dat is precies wat ik zou hebben gedaan ... sorry, maar dat ding HOORT ook gewoon te werken...
Terwijl die HDD zonder adapter nooit zal werken!
ALS het ook werkt in linux op de zelfde machine ... waarom zou dat dan niet zo zijn? :o
[knipperdeknip] - dit is van latere zorg... (en ja, de escalatie is zeker behandeld, een collega van je is op de hoogte gesteld hiervan omdat jij er niet was .... misschien iets vergeten door te geven? :) )

[ Voor 7% gewijzigd door [NUT] op 20-08-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was met de actie dubbel geheugen en dan nog wat onderhandeld aan de telefoon, die harde schijf was enkel 5400 vertelde de verkoper mij maar op de offerte staat 7200... dusja afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Nog een kleine samenvatting: met de standaard Windows XP (zonder servicepacks of patches) werkt de HDD op USB1-snelheid, ongeacht de adapter. Onder Linux werkt de HDD zonder adapter op USB1-snelheid, met adapter op USB2-snelheid - zoals verwacht. Om USB2 onder Windows XP werkend te krijgen dienen SP1 en een patch van de Dell-CD geïnstalleerd te zijn. Maar dan werkt de hele HDD niet, in plaats van op USB1- of USB2-snelheid.

"ALS het ook werkt in linux op de zelfde machine ... waarom zou dat dan niet zo zijn?" -> Excuzeer me voor de onduidelijkheid: dit is mét adapter. :)

"eh, juist, dat is precies wat ik zou hebben gedaan ... sorry, maar dat ding HOORT ook gewoon te werken..." Dus jij meent ook dat er een groot verschil is tussen een Windows-install op een lege partitie, een lege harde schijf, en een full-format-hardeschijf? Ikzelf vind dit verschil nogal dubieus.

[ Voor 24% gewijzigd door creative8500 op 21-08-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52678

heyy ik heb al een maandje de 8600 maar sinds net valt me iets nieuws op. Als ik een donkere achtergrond heb in windows en mijn kap rechts en links aan de zijkant aanraak, om hem bijvoorbeeld naar beneden te klappen. Dan zie ik het beeld om het scherm daar precies ff trillen (net zoals je even een vinger er licht op drukt). Was benieuwd of iedereen dat had voor de rest doet hij het perfect :)

met een witte achtergrond valt dit helemaal niet op alleen als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

sheepz: Ik heb nergens last van. Wellicht is het je niet opgevallen, maar de i8600 kan geleverd worden met drie verschillende typen schermen. Jouw waarnemeningen zullen hoogstwaarschijnlijk slecht met het type scherm dat jij bezit te reproduceren zijn - dáárom: vermeldt het schermtype. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52678

ik heb de 1920 x 1600 (WUXGA?) en die is er toch maar in een smaak? (samsung) was ik idd vergeten te vertellen altijd handig natuurlijk :)

ook wel leuk om te weten is dat mocht je er een andere minipci kaart in gaan doen dat de u.fl draden tekort kunnen zijn. Dat probleem heb ik bij mij senao kaartje ipv de intel. En echt nergens kan ik een verlengstukje voor u.fl vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52678 op 22-08-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 52678 schreef op 22 augustus 2004 @ 16:29:
ik heb de 1920 x 1600 (WUXGA?) en die is er toch maar in een smaak? (samsung) was ik idd vergeten te vertellen altijd handig natuurlijk :)
Ik hoop dat je 1920x1200 bedoelt ;). Wat ik gelezen heb kunnen er verschillende merken panels inzitten, maar ik weet dan niet of dat alleen per resolutie verschilt. In een mailtje naar Dell had ik dit gevraagd, maar de verkoper kon me dit niet vertellen (alleen dat er uiteraard A-merk panels inzitten ;)).
Wat zijn jullie ervaringen met dit scherm? Ik werk momenteel met een Samsung 171S 17" panel (25ms) en vind dit zeer goed te doen met games/films (zal wel aan mij liggen....). Hoe zit dat trouwens als je een achtergrond instelt? Wordt dat uitgerekt en moet je dan echt wide-aspcect achtergrondjes downloaden?

edit:

Ik heb 'm dus nog niet binnen, vandaar de vraag...

[ Voor 5% gewijzigd door dlmh op 22-08-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn wuxga scherm heeft een beetje last van ghosting. Heb geen idee welk merk het paneel is.
En obvously heb je widescreen achtergronden nodig als je niet wilt dat ze uitgerekt worden (of 1600x1200 als je balken niet erg vind).
Je kan trouwens voor bv. spellen instellen dat 4:3 resoluties niet uitgerekt worden (dus gewoon balken links en rechts). Een hoop spellen ondersteunen ook gewoon widescreen (meestal 1280x768, sommige ook 1920x1200 zoals GTA:VC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Mijn laptopje draait perfect allemaal, resolutie van 1920x1200 ook prima. Alleen bepaalde websites die veel streepjes op de achtergrond hebben of vierkantjes zoals bijv. http://www.gamer.nl.
Scrollen gigantisch traag met grote schokken, of als ik alt-tab duurt de schermopbouw van de pagina heel lang.
Heb met een apart beeldscherm ernaast geprobeerd, maar ook hier duurt de schermopbouw superlang. Het moet dus aan de videokaart liggen geforce fx Go5200 64mb
Inmiddels opgelost door de dpi instellingen van 120 naar 96dpi te veranderen

[ Voor 28% gewijzigd door FRoSTy op 23-08-2004 11:37 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121705

creative8500 schreef op 19 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

Mensen die accuut last krijgen van een zwakke maag bij het horen van helpdeskhorrorverhalen: leave.

Vorige maand kocht ik een Freecom USB harddisk, een 2,5"-model zonder adapter. Wanneer ik het apparaat op mijn PC aansloot werd een "USB Mass Storage Device" herkend, maar toen hield het op. Ik Freecom bellen hoeveel stroom voor dat apparaatje nodig was, om vervolgens aan Dell te kunnen vragen of zoveel stroom überhaupt wel werd geleverd door mijn USB-poort:
  1. "Ja hoor, daar ligt het probleem in geen geval. Probeer de andere USB-poort." Werkt ook niet.
  2. "Probeer een andere PC!" Werkt wél gewoon.
  3. "Probeer een andere laptop!" Werkt wél gewoon.
  4. "Probeer een ander USB-apparaat!" Werkt wél gewoon.
  5. "Probeer een ander USB2-apparaat!" Werkt wél gewoon. (Ook een USB-HDD, een 3,5" Maxtor OneTouch, met externe voeding.)
  6. "Probeer de USB-hub uit je apparaatbeheer te verwijderen!" Biedt geen uitkomst.
  7. "Probeer de diagnostic tools!" Geen fouten gevonden.
  8. "Probeer SP1 te installeren!" Biedt geen uitkomst.
  9. "Probeer je computer opnieuw te installeren!" Windows XP op lege partitie geïnstalleerd, werkt niet.
  10. "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Je hele harde schijf moet leeg, dommie!" Windows XP op snelgeformatteerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd, werkt niet.
  11. "Wat heb je als eerste geïnstalleerd?"
    - Firefox.
    "¿Que está? Welke driver als eerst, bedoel ik?"
    - Audio, omdat dat met een A begint.
    "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Als eerste de System-utilities, dommie! Installeer die nu dan maar alsnog!"
    - "Wrong operating system." (Werkt niet.)
    "Jah, maar dát is logisch, je had het niet als eerste geïnstalleerd!"
    - Er staat dat het aan het OS ligt. Standaard kreeg ik Windows XP SP1, zou het daar niet aan kunnen liggen?
    "Nee, maar natúúrlijk niet! Dat snapt toch iedereen? Het is en blijft het Windows XP OS! Nu moet jij je computer nog een keer opnieuw installeren! Dommie!"
    Windows XP op snelgeformateerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd. Werkt niet; wéér die melding.
  12. Ik sprak kort met een Dell-medewerker, maar mijn telefoonbatterij bleek leeg en de verbinding werd voortijdig verbroken, maar niet vóór ik had gevraagd of de beste man mij kon terugbellen:
    "Nee, dat kan niet." (20 minuten in de wacht gestaan, maar eerlijk is eerlijk, dit was míjn fout, en ik had tevens kunnen weten dat hij niet extern kan telefoneren.)
  13. "Jij belt snel terug nadat ik je opdracht heb gegeven om opnieuw te installeren! 30 minuten later... wat klopt hier niet?!"
    - Met een quickformat duurt het heel zo lang niet, hoor.
    "Jah, maar dát moet niet! Dat snapt toch iedereen? Je hele harde schijf moet leeg, dommie! Met een FULL format, that is!"
    Windows XP op volledig geformateerde 80GB FAT32 partitie geïnstalleerd. Werkt niet; wéér die melding.
  14. Ik leg nogmaals het probleem uit.
    "Jah, maar dát is logisch, je hebt niet een poort die voldoende stroom levert, slechts onze Inspiron 9100 bevat deze."
    Telefoonbatterij, o ironie, is weer leeg. Ik vertel het de medewerker, en vraag of ik hem op een andere dag weer kan bereiken (helpdesk sluit bijna, en terugbellen gaat natuurlijk niet):
    "Kan ik u niet even terugbellen dan?"
    Aaargh!
    - Graag!
    (...) tring-tring...
    - Ik wil een klacht indienen; jullie gaven mij valse hoop een werkende USB-HDD te kunnen krijgen door foutief te antwoorden dat voldoende stroom geleverd wordt. Resultaat: ik ben drie weken aan het lijntje gehouden, ik ben drie dagen bezig geweest om dit 'probleem' op te lossen, en ik zit met een harddisk van 300 euro die ik niet meer kan inruilen omdat jullie niet direct het juiste antwoord gaven.
    "Dat kan schriftelijk, meen ik, maar ik vraag het even na."
    (...)
    "Ik kan het hier ook gewoon intypen, als zijnde een escalatie. Zegt u maar."
    (...)
    "Bel over vijf dagen terug wanneer je van onze klachtencommissie nog niets gehoord hebt."
  15. "Heb je nog niks gehoord?"
    - Nee.
    "Curieus. In ieder geval: in jouw specifieke geval is besloten dat je niks toekomt."
    - Waarom niet?
    "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd." (Of iets dergelijks.)
    tuut-tuut-tuut-tuut...
* Zucht *

En nu geloof ik er geen bal van dat er ooit sprake is geweest van een behandeling van mijn klacht, die vriend zuigt het - als je het mij vraagt - simpelweg uit zijn duim. Ik wil mijn geld terug voor mijn nu waardeloze USB-HDD, of anders, op zijn minst, een vergelijkbare HDD voor mijn mediabay.

Gewoon even bij freecom op de site een gratis externe poweradapter aanvragen! Staat ook in de gebruikershandleiding hoor! Sommige USB poorten leveren te weinig power voor dergelijke apparaten ondanks dat de producent anders beweert!
Bij mij werkt het uitstekend! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121705

Gewoon even bij freecom op de site een gratis power adapter bestellen en voila!
Ook al beweert de producent anders, sommige USB poorten leveren niet genoeg power voor dergelijke apparaten. Staat ook in de gebr handleiding van je freecom.
Bij mij werkt het uitstekend!
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
He Sheepz, begrijp ik het nou goed dat jij je mini pci kaartje van Senao niet aan de praat krijgt omdat die kabeltjes te kort zijn? Dat zou zwaar klote zijn, kwas namelijk van plan die interne wifi kaart ook te upgraden, maar als dat niet werkt..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 121705 schreef op 23 augustus 2004 @ 16:00:
Gewoon even bij freecom op de site een gratis power adapter bestellen en voila!
Ook al beweert de producent anders, sommige USB poorten leveren niet genoeg power voor dergelijke apparaten. Staat ook in de gebr handleiding van je freecom.
Bij mij werkt het uitstekend!
succes
Heb ik gedaan, en dan werkt hij slechts onder Linux. Ik ben vandaag dan ook overgestapt naar Debian, en ik vind het wel prima zo. 'k Ben blij dat ik van Windows af ben, en van de duizenden opstartproblemen waar ik eerst tegenaan liep heb ik nu geen last meer. Een aantal kleine dingen nog, als WLAN en leesrechten van gewone users voor mijn Freecom HDD, en dan heb ik geen reden meer om te klagen. * creative8500 denkt: Linux === zaligheid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

creative8500 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:05:
[...]

Heb ik gedaan, en dan werkt hij slechts onder Linux. Ik ben vandaag dan ook overgestapt naar Debian, en ik vind het wel prima zo. 'k Ben blij dat ik van Windows af ben, en van de duizenden opstartproblemen waar ik eerst tegenaan liep heb ik nu geen last meer. Een aantal kleine dingen nog, als WLAN en leesrechten van gewone users voor mijn Freecom HDD, en dan heb ik geen reden meer om te klagen. * creative8500 denkt: Linux === zaligheid... :)
Alleen jammer dat je dan geen optimaal meer gebruik kunt maken van je R9600... ik heb overwogen om een dualboot voor dit geval te gaan draaien, maar aangezien ik voor school regelmatig software moet draaien die alleen voor Windows beschikbaar is en ik er weinig voor voel om continue te moeten rebooten, heb ik maar besloten er Windows op te laten staan. Ik zet 'm gewoon in stand-by als ik wegga en alles staat meteen weer open als ik op school aan kom :). Heb ook zitten denken om VMWare hiervoor te gebruiken maar ik geloof dat dat niet echt heel snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

I vond dat de laatste mijn i8600 nogal heet werd en dat de koeler nogal snel aanging. Ik had ooit met iemand gesproken die zijn koeler had open gemaakt en die had schoon gemaakt.

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn lappie, een hoop stof dat er in de koelvinnen zat. Maar goed nu is het probleem dus verholpen maar ik zit nog met een ander probleem. De koeler van de videokaart die onder het toetsenbord zit. Hoe kom ik daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op 24 augustus 2004 @ 11:22:
I vond dat de laatste mijn i8600 nogal heet werd en dat de koeler nogal snel aanging. Ik had ooit met iemand gesproken die zijn koeler had open gemaakt en die had schoon gemaakt.

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn lappie, een hoop stof dat er in de koelvinnen zat. Maar goed nu is het probleem dus verholpen maar ik zit nog met een ander probleem. De koeler van de videokaart die onder het toetsenbord zit. Hoe kom ik daarbij?
http://www.bay-wolf.com/8500video.htm

Hier staat hoe je het toetsenbord eruit krijgt. Je hoeft natuurlijk niet de hele videokaart eruit te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

creative8500 schreef op 21 augustus 2004 @ 18:59:
Nog een kleine samenvatting: met de standaard Windows XP (zonder servicepacks of patches) werkt de HDD op USB1-snelheid, ongeacht de adapter. Onder Linux werkt de HDD zonder adapter op USB1-snelheid, met adapter op USB2-snelheid - zoals verwacht. Om USB2 onder Windows XP werkend te krijgen dienen SP1 en een patch van de Dell-CD geïnstalleerd te zijn. Maar dan werkt de hele HDD niet, in plaats van op USB1- of USB2-snelheid.
Dan lijkt me dit meer een driver issue, dan een Dell issue... toch?
"ALS het ook werkt in linux op de zelfde machine ... waarom zou dat dan niet zo zijn?" -> Excuzeer me voor de onduidelijkheid: dit is mét adapter. :)
Ah ... dat verklaart ;)
"eh, juist, dat is precies wat ik zou hebben gedaan ... sorry, maar dat ding HOORT ook gewoon te werken..." Dus jij meent ook dat er een groot verschil is tussen een Windows-install op een lege partitie, een lege harde schijf, en een full-format-hardeschijf? Ikzelf vind dit verschil nogal dubieus.
Driver issues lossen vaak vanzelf op als je een schone installatie doet, dit is vaak sneller opgelost op deze manier dan wanneer je echt een driver gaat 'debuggen'. Klinkt raar, maar het is echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

[NUT] Dan lijkt me dit meer een driver issue, dan een Dell issue... toch?
Het hele punt is dan ook niet dat hij zelfs met adapter niet werkt onder Windows, maar dat ik hem had willen inruilen omdat ik hem niet in de trein, of elders onderweg op hoge snelheid kan gebruiken (zonder adapter). Dat inruilen gaat nu niet meer, omdat Dell in alle telefoongesprekken foutief aangaf dat mijn USB-poort voldoende stroom levert. :? Pas in het laatste gesprek, weken na de uiterste inruildatum, bleek dat die poort helemaal niet genoeg stroom levert :(, toen uw collega dat feitje voor de zekereheid nogmaals driedubbelcheckte.

Daaruit komt dus voort dat ik met een schadepost van EUR 300,- zit, en dagenlang aan het werk ben geweest voor niets. Capice? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

creative8500 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:14:
[...]

Het hele punt is dan ook niet dat hij zelfs met adapter niet werkt onder Windows, maar dat ik hem had willen inruilen omdat ik hem niet in de trein, of elders onderweg op hoge snelheid kan gebruiken (zonder adapter). Dat inruilen gaat nu niet meer, omdat Dell in alle telefoongesprekken foutief aangaf dat mijn USB-poort voldoende stroom levert. :? Pas in het laatste gesprek, weken na de uiterste inruildatum, bleek dat die poort helemaal niet genoeg stroom levert :(, toen uw collega dat feitje voor de zekereheid nogmaals driedubbelcheckte.

Daaruit komt dus voort dat ik met een schadepost van EUR 300,- zit, en dagenlang aan het werk ben geweest voor niets. Capice? :{
Hmja, spijtig... maar op de TS krijgen we alleen de informatie van Dell die Dell R&D nodig acht te hebben ... dus heel erg technische gegevens zoals hoeveel stroom een USB poort levert KUNNEN we niet eens opzoeken ... (vaak dan, SOMS wel...)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 83328 schreef op 22 augustus 2004 @ 21:46:
En obvously heb je widescreen achtergronden nodig als je niet wilt dat ze uitgerekt worden (of 1600x1200 als je balken niet erg vind).
Heb nu al uur lopen Google-en en ge-GoT, maar ik kan nergens iets vinden over 16:10 / 16:9 wallpapers. Weet je toevallig waar ik er een paar kan vinden?

er zijn er een paar van Finding Nemo, en op www.deviantart.com zijn er een paar te vinden.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 83328 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:18:
er zijn er een paar van Finding Nemo, en op www.deviantart.com zijn er een paar te vinden.
Op http://macdesktops.com kun je van bijna alle wallpapers wel een 1920x1200 versie downloaden, anders wel een 1600x1024. Genoeg te vinden!

• creative8500

creative8500

freedom.

SerialThrillaZ schreef op 26 augustus 2004 @ 12:42:
[...]

Heb nu al uur lopen Google-en en ge-GoT, maar ik kan nergens iets vinden over 16:10 / 16:9 wallpapers. Weet je toevallig waar ik er een paar kan vinden?
Naar aanleiding van mijn verzoek heeft Jon Hicks op http://takebacktheweb.org/ ook een 1920x1200-versie 'gemaakt', en ook Hegre heeft er een aantal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22158

>Fuzzy Images and Font in IE<
>Wazige plaatjes en fonts in IE<

Ik weet niet of dit onderwerp al eens is besproken, heb ook geen zin om die enorme hoeveelheden mailtjes door te spitten. ;)

Toen ik mijn 8600 binnen kreeg viel mij meteen op dat in Internet Explorer bepaalde fonts en plaatjes er niet uitzagen. Ik begon me zorgen te maken dat mijn scherm toch niet zo goed was (res. 1600x1050).

Echter na wat zoeken op het net bleek dat het probleem te verhelpen is door een registry waarde van I.E. te verwijderen: USEHR.
Dit loste het probleem meteen op en superscherpe plaatjes en fonts is het resultaat.

Je kunt er meer over lezen via deze links:
http://forums.us.dell.com...sp_video&message.id=79808
en
http://delltalk.us.dell.c...sp_video&message.id=92122

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Groet,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda

Reda

HA DO KEN

Ik heb net mijn 8600c binnen. Echter heb ik nog geen tas ervoor gekocht. Welke tas raden jullie aan. Ik heb in het assortiment van targus gekeken maar daar zitten geen tassen tussen voor wxga schermen.

Ik moet er ook nog wat boeken bij kunnen doen (ivm studie)

aanbevelingen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb op internet een leuke samsonite rugzak voor laptops gevonden maar nu vraag ik mij af als de 8600 hier wil in zou passen??
laptop compartment dimensions: 11" x 13" x 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

da's denk ik de klein, bij een ruwe schatting kom ik op 14" breed uit.
edit: Schatting blijkt niet zo ruw te zijn, zat er maar 1mm naast :D
14,1 inch breed is ie.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 27-08-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda

Reda

HA DO KEN

'k heb vandaag bij de bijenkorf in a'dam een mooie samsonite 700 serie gekocht.

die inspiron past er precies in en ik kan er genoeg spullen (boeken) bij doen.

Hij is nog stevig ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reda schreef op 27 augustus 2004 @ 23:06:
'k heb vandaag bij de bijenkorf in a'dam een mooie samsonite 700 serie gekocht.

die inspiron past er precies in en ik kan er genoeg spullen (boeken) bij doen.

Hij is nog stevig ook :)
mag ook wel voor zo'n prijs :) Maargoed heb je wel een heel goed merk en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Ik heb de Targus Campus Backpack, die is ook geschikt voor 15.4". Hij past precies en ook alle accessoires (Firewire HDD, muis, USB-stick, 2xvoeding) passen in de vakken. Genoeg ruimte nog over voor boeken, etc. Zit padding in, om de notebook maar ook in de rug en hengsels dus draagt lekker mee. Kost €49,- bij de Vobis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108692

Iemand nog problemen met het bereik van de TM1300 (of 1350 etc)?
Na een paar dagen zoeken (wilde eerst een andere kaart, maar ja dat kost ook weer geld) een driver update gevonden op de windows site (versie 3.70.17.0). (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/nl/ volgen en dan kiezen voor optie zoeken naar stuurprogramma's voor hardware apparaten) Die geinstalleerd. Nu de after burner mogelijkheid op de wlan kaart. Maar nog niet het gewenste bereik...
Nog verder zoeken (Dell forum US) en kwam daar tegen dat je die samen werking met Bluetooth in de geavanceerde eigenschappen van de kaart moet uitzetten. Et voila door heel het huis (met dikke betonnen muren) nu goed tot zeer goed bereik.

Of het ook werkt met de officiele Dell driver weet ik niet en ben ik voorlopig ook niet van plan om uit te proberen.....

Als iemand weet hoe je aan een TM300 (interne Bluetooth kaart) kan komen. Ik sta open voor suggesties. Vorige week gebeld met Dell, leuk gepraat maar wilde geen kaart opsturen want vlgs dell is het een reparatie waarvoor de laptop terug moet. Hoe moeilijk kan het zijn. HD eruit BT kaart erin, stekker vast en HD weer terug. En dan de drivers natuurlijk.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste