[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Anoniem: 83328 schreef op 15 juli 2004 @ 13:19:
Hoe werkt die Dell website nou? M'n laptop staat al een paar dagen op Fase 4 (klaarmaken voor verzending).
Meer Informatie
Orderdatum: 8/7/2004
Verwachtte afleverdatum: 19/7/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A
Naam transporteur: Walsh Western

Ik heb hem dinsdag (6e) besteld en volgens m'n blaadje is hij de 8e verzonden.
'k snap d'r niks van :/ Nouja als ze hem maandag maar leveren :(
In mijn ervaring betekent de bovenstaande status dat hij nog niet uit Ierland is verstuurd. Als dat wel zo is, staat er bij werkelijke verzenddatum een datum, en lrijg je een tracking nummer....

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Die Dell site was dus gewoon traag, heb inmiddels de trace code (UPS) en hij is al in Rotterdam "Out for delivery". Hij is de 13e verzonden uit Ierland.
't zijn 2 pakjes :)
edit: Woei heb 'm binnen :9
Scherm is echt schitterend! Weet nog niet welk merk maar 1920x1200 is echt heerlijk. Hij is helaas niet zo kleurecht (GoT is blauw 8)7 ) en in Battlefield vietnam merk ik wat ghosting (1024x768).
De laptop wordt wel vrij warm onder je linkerhand. De fan slaat af en toe aan, maar niet storend.
Ik heb 0 kapotte pixels :)
De tas is vrij stevig en bied wat extra ruimte voor extra dingen.
Ik heb geen tijd voor een uitgebreide review gezien ik morgen op vakantie ga.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 16-07-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119012

Ik ben hardstikke nieuw hier, en heb met aandacht dze post helemaal doorgelopen.
Mijn aandacht is wel degelijk gevestigd op deze Dell.
Nu heb ik nog wel een paar vragen:

1) Is het mogelijk om bij Dell direct een factuur te krijgen als je iets besteld hebt? Dit in verband met PC-Prive en de vakanties.

2) Ook wil ik graag weten van welk merk de 8 speed dvd recorder is.

3) Als ik het WUXGA scherm neem heb ik dan op zeker een samsung scherm?

4) De Bluetooth card, is dat alleen maar mogelijk tijdens factory install, of kan het later ook nog, of word het dan een usb geval.

5) Is het verstandig om die speciale verzekering te nemen, of zit dit wel ergens in je verzekering verstopt van je woning.

6) Is het slim om die speciale Notebook tas erbij te nemen? Of kan ik beter die tas nemen die eerder in deze posts vermeld staan.

Dit waren mijn vragen wel, ik heb echter nog nooit een notebook gehad. En wil hem als desktop vervanger gebruiken. lijkt me wel een goed systeem dit:

Microsoft Windows XP Pro
3 Jaar european collect en return
Intel P M Processor 735 (1.70 Ghz 2 mb cache)
15.4 inch WUXGA
512 Mb
60 Gig hdd (rpm onbekend)
128 mb ATI radeon 9600
8* speed dvd-r
Dell wireless 1350

totaal prijs incl verzenden : 2370 Euro

hoop geld, maar ik mag wel verwachten dat ik hier voorlopig mee uit de voeten kan.
Als iemand nog enige tips heeft hierover, hoor ik die natuurlijk graag.

Groet Morph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 19:52

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 119012 schreef op 18 juli 2004 @ 17:42:

4) De Bluetooth card, is dat alleen maar mogelijk tijdens factory install, of kan het later ook nog, of word het dan een usb geval.

Dit waren mijn vragen wel, ik heb echter nog nooit een notebook gehad. En wil hem als desktop vervanger gebruiken. lijkt me wel een goed systeem dit:

Microsoft Windows XP Pro
3 Jaar european collect en return
Intel P M Processor 735 (1.70 Ghz 2 mb cache)
15.4 inch WUXGA
512 Mb
60 Gig hdd (rpm onbekend)
128 mb ATI radeon 9600
8* speed dvd-r
Dell wireless 1350

totaal prijs incl verzenden : 2370 Euro

hoop geld, maar ik mag wel verwachten dat ik hier voorlopig mee uit de voeten kan.
Als iemand nog enige tips heeft hierover, hoor ik die natuurlijk graag.

Groet Morph
Ik kan helaas antwoord geven op vraag 4 aangezien ik zelf net de Asus M6000Ne heb gegekocht. Bluetooth inbouw is alleen bij bestelling mogelijk voor zover ik weet.

Voor die prijs heb je zelf een Asus zoals ik die heb, je gaat eigenlijk alleen achteruit op Bluetooth die niet ingebouwd is, en scherm resolutie en het gemis van 54Mbit WLAN op de 5GHz band, maar die wordt volgens mij niet zoveel gebruikt :? 1 jaar minder garantie.

Waar je op vooruit gaat is
Ati M9700 64MB
60GB 7200RPM
1x512MB (ik neem aan dat je 2x256 had, als je al 1x512 had dan heb ik niets gezegd)
DVD +/- RW combo
54Mbit (alleen B en G die op 2,4 GHz werken)

Zelfde proc, een 1,7GHz Dothan.
En dat voor ongeveer 200 euro minder, zie ook mijn review in het Asus M6000N topic hier: click.

Zelf zat ik ook eerst naar deze te kijken maar ben uiteindelijk toch maar voor de Asus gegaan omdat ik die zelf mooier vind en net wat betere specs heeft voor een betere prijs.

Maar met de Dell doe je zeker geen miskoop als je deze neemt.

[ Voor 16% gewijzigd door FongWan op 18-07-2004 18:01 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:25

DvE

ORA-00000

Ik heb dus een leuk 'probleem' bij het spelen van Joint Operations.
Na een tijdjes spelen hangt het spel. Bij het opnieuw booten wordt er aangegeven dat het systeem is uitgeschakeld omdat het systeem te heet werd.
In de laptop zit de Ati Mobility Radeon 9600 PRO TURBO 128Mb.

In m'n system evenlog staat ook de volgende melding:
The driver ati2dvag for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly.
Dit is echter maar 1 keer voorgekomen, de andere keren waren er geen meldingen...

Andere spellen zoals Call of Duty, Colin McRae Rally 04 en Counterstrike hebben totaal geen problemen.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door DvE op 19-07-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118909

Morph_met_Balls: schreef:

"totaal prijs incl verzenden : 2370 Euro

hoop geld, maar ik mag wel verwachten dat ik hier voorlopig mee uit de voeten kan. Als iemand nog enige tips heeft hierover, hoor ik die natuurlijk graag."

Wat nou 8600?

Als je toch 2300 euro gaat uitgeven kun je beter eens kijken naar de M60 van Dell. Heb er zojuist, na lang soebatten tussen de 8600 en de Inspiron 9100 Extreme, eentje met gigantische korting losgepeutert bij Dell. Dit apparaat is echt alles wat de 9100 is and then some.. Nvidia quadro FXGo700 128, 1,8 Ghz Pentium M... En geen slappe plastic behuizing. Dit ding is gebouwd als een vliegtuig.

Betaal uiteindelijk 2533 EURO (en dan kan de ik BTW nog terugvorderen)
Bleef voet bij stuk houden dat ik niet meer dan 2000 ex btw wilde betalen en dat ik anders voor de 9100 ging. Wat ook echt mijn max budget was. Heb de voors en tegens toch goed afgewogen (En ik was écht helemaal lijp van die 9100 Extreme!) Maar dit ding is brute kracht in laptop afmetingen. Check de 3dmark score ivm de 9100, I can live with that..

Configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.fenomedia.com/images/gotm60.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalmedianet.com/2003/09_sep/reviews/cw_dellm60/dell_m60_left.jpg

Ze zijn moeilijk te vinden, maar hier 2 reviews:
"Let's just start off with a bang: The Dell Precision Mobile Workstation M60 is without a doubt the most powerful and highly capable notebook computer that's ever graced the halls of the Midwest Test Facility. "
http://www.mediaworkstati.../viewarticle.jsp?id=20132

The M60 is a 3D workstation notebook in a league of its own. It combines processing, memory and especially graphics power of a near-high-end desktop workstation - all packed in a portable notebook.
http://it.asia1.com.sg/reviews/port/por001_20040505.html

Beetje gek dat ik er zo weinig NL reviews van kan vinden, laat staan topic op GOT. :? Ik zou wel erg geinteresseerd zijn in een nieuw topic:
[Ervaringen] Dell Precision M60

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 118909 op 19-07-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69395

@cyberfury zow tering ik heb even die spec gecheckt opp de dell site en zo te zien heb je een korting van 1800 eur ex btw bedongen pff das me wat.

nou ik heb me 8600 ook besteld een paardagen geleden en als het goed is heb ik hem donderdag al. tenminste hij ligt nu al bij ups. pics zullen volgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
1) Is het mogelijk om bij Dell direct een factuur te krijgen als je iets besteld hebt? Dit in verband met PC-Prive en de vakanties.
Hoe bedoel je precies? Ik heb meerdere facturen gekregen. Een aantal via de e-mail en een mooie print via de gewone post.
3) Als ik het WUXGA scherm neem heb ik dan op zeker een samsung scherm?
Ik kan je niks garanderen, maar volgens mij was de consensus dat als je de WUXGA nam, je dan altijd een goed scherm kreeg. Ik ben er iig enorm tevreden mee nog steeds.
Alleen factory install werd mij door Dell verteld. Ik heb 'em erin zitten, maar nog nooit gebruikt en de kaart ook uit staan tot ik 'em wel ga gebruiken :) Ik zag nu leuke MP3 spelertjes met Bluetooth, maar ik vond het prijsverschil met een USB MP3 speler nog te groot om deze te kopen (dus ik heb de Xen EPM-200 ... ganz geil ja :P).
5) Is het verstandig om die speciale verzekering te nemen, of zit dit wel ergens in je verzekering verstopt van je woning.
Hmm, goede vraag...wil ik ook wel weten. Als de laptop wordt gestolen in je huis dan zal ie wel worden gecovered zoals andere apparatuur, maar op straat heb ik geen idee. Ik ga iig zo'n Kensington Slim Microsaver kopen binnenkort, dan kan kan ik 'em aan een boom vastknopen ;)
6) Is het slim om die speciale Notebook tas erbij te nemen? Of kan ik beter die tas nemen die eerder in deze posts vermeld staan.
Ik heb deze week een tas gekregen voor m'n verjaardag en ik ben er zo zo zo blij mee :) De 8600 past perfect met nog ruimte over en er zitten nog veel meer vakken in. Hij voelt stevig aan en heeft leuke extras zoals een headphone gat, audio speler tasje, GSM tasje, etc. Het is de Trunk&Co Expandable Laptop Backpack 285 048: http://www.trunk-co.com/m...mp3=&earphones=&keywords=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Nu heb ik zelf een klein probleempje met de 8600: ik heb zojuist de Logitech Cordless Mouse for Notebooks gekocht en nu wil de laptop niet meer op stand-by automatisch. Hij heeft dan een foutmelding, zegt dat het aan de muis ligt (die uit staat) en suggereert een driver upgrade. Ik heb dus de nieuwste Logitech Mouseware geinstalleerd, maar dit hielp niest. Heeft er iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119112

Hallo,

Ik heb een probleempje wat ik al eerder in deze thread heb gelezen:

Kayipwing schreef op 02 maart 2004 @ 12:51:
ik vind de plaatjes tijdens browsen toch een beetje vaag? de letters zijn altijd super scherp enzo maar plaatjes zie je soms van die kartelrandjes
komt het doordat ik 1920x1200 heb maybe ??

Maarrrrr, ik heb nog nergens de oplossing kunnen lezen...

Iemand gaf aan dat het ligt aan de 4 monitors die standaard geinstalleerd staan maar later gaf iemand aan dat dit er niets mee te maken heeft...

Verder lost het wijzigen van mijn dpi instellingen ook niets, lettertype wordt alleen maar veel te klein..

Als je via de site van Dell drivers voor je monitor wilt downloaden wordt ik er alleen niet wijs uit welke driver ik dan moet hebben!!!

Graag hoor ik of iemand een oplossing heeft!

ps. wat vreemd is dat nergens het type monitor staat aangegeven!
Ook als je je systeemspecs opvraagt staat dit nergens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Anoniem: 118909 schreef op 19 juli 2004 @ 14:51:

Wat nou 8600?

Als je toch 2300 euro gaat uitgeven kun je beter eens kijken naar de M60 van Dell.

Betaal uiteindelijk 2533 EURO (en dan kan de ik BTW nog terugvorderen)
Bleef voet bij stuk houden dat ik niet meer dan 2000 ex btw wilde betalen en dat ik anders voor de 9100 ging.
Okay, dat je er wat geld afpraat kan ik me voorstellen, maar ik kom met jouw gestelde configuratie eerder op 4500 en dat is bijna te stoer. Zou je mij kunnen vertellen hoe je nou precies die prijs zo'n beetje gehalveerd hebt? Dan heb ik ook wel interesse :)

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

IMHO als je meer dan 2000 € uitgeeft, dan koop je niet bij dell, maar dan ga je naar IBM, dan heb je een über-laptop Thinkpad T42p :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119012

Bedankt voor de tips, ik heb em vandaag dan toch maar besteld.

Helaas gold deze week niet meer de aanbieding van gratis verdubbeling van het geheugen, maar je krijgt er gratis een printer bij.
Nu heb ik daar totaal niets mee, dus de vriendelijke mevrouw aan de telefoon heeft mij toch een 512 mb geheugenplak gegeven ipv die printer.
Ook was een 7200 rpm hdd geen probleem.
Dus de specs zoals aangegeven incl. 512 mb plak en 1 jaar c&r 2125,00 EUR

Nu deed ik via de site vandaag voor de gein nog es configgen kom ik lager uit dan de factuur die mij gezonden is namelijk 2162.23 EUR , dit is welliswaar meer, maar hier zit die printer bij, dat betekend dus dat ik voor een kleine 30 euro die printer had kunnen hebben. Zit ik nu fout of wat.

ook staat er op mijn factuur bij services: 1Y CAR (collect and return).....1x
daaronder staat: UPG to 3Y CAR (collect and return).....1x

Wat is het nu, heb ik 1 of 3 jaar garantie

Weet iemand ook hoe lang het duurt om vanaf een postbank rekening geld over te boeken naar Dell.

Dat waren weer genoeg vragen voor vandaag. Ik ga nu maar es sporten.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119112

De oplossing voor het onderstaande door mezelf (en vele andere) gemelde probleem is:

kayipwing schreef op 02 maart 2004 @ 12:51:
ik vind de plaatjes tijdens browsen toch een beetje vaag? de letters zijn altijd super scherp enzo maar plaatjes zie je soms van die kartelrandjes
komt het doordat ik 1920x1200 heb maybe ??

3) From Start Menu->Run type "regedit". From here select Edit->Find and type "UseHR". Double click on UseHR and change the value from one to zero.

4) Then start IE and from Tools->Internet Options->Accessiblity, check "Ignore Font Sizes" and see how that works for you.

Werkt prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Werkt prima!!!
Wat zijn de verdere invloeden van deze optie op het systeem? Het lijkt me toch vrij vaag als het alleen voordelen heeft en dan niet standaard aanstaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119333

Ik sta in dubio om nu een 8600c te kopen vanwege de aanbieding
(70 excl. btw online korting en gratis printer). Hoewel ik die printer
niet zo nodig hoef, maar goed gratis is gratis... 8) . Die aanbieding
is geldig t/m de 25e.

Nu vraag ik me af: wat is de kans dat er volgende week weer een
nieuwe (betere?) aanbieding is? Zijn er bijna altijd aanbiedingen, of
is dit een uitzondering?

In dat geval wacht ik liever even... ik heb hem pas nodig begin
september, dus nog even te gaan.

Grts
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Er zijn bij dell altijd aanbiedingen... soms dubbel geheugen, dan weer een printer, gratis webcam, 2e accu noem maar op. Elke periode hebben ze weer wat nieuws. Daar tussendoor upgraden ze ook nog wel eens de laptop zelf, waardoor deze weer wat prijziger wordt.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.