[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het vorige deel zat al op de 500 posts, en met de nieuwe regeling gaan de [ervaring] topics bij de 500-posts dicht. :)

Het ging bij de laatste posts o.a. over het scherm (35ms?) en over SizzLorrs probleem met BT, please continue. :)

Linkje naar deel 1

PeNGuiN schreef op 21 november 2003 @ 22:40:
Hallo, lijkt een beetje op de bekende Acer-thread misschien :)

Ik heb een nieuwe Dell Inspiron 8600 sinds een paar dagen met de volgende specificaties:

Intel Pentium-M 1.7GHz (Centrino)
15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050)
512MB DDR SDRAM
128MB NVidia GeForce FX Go5650
80GB ATA-100 HD (5400RPM)
Dell Truemobile 1300 802.11b/g WLAN onboard
Broadcom Bluetooth chipset onboard
Broadcom 440x 10/100Mbit NIC onboard
4x DVD+RW voor media-bay
Tweede Li-Ion batterij voor media-bay

Zie http://commerce.euro.dell...bc=nldhsinspn&co=&b=46528 voor de overige specificaties.

Dus... Wat is jouw ervaring met dit apparaat? Dit zijn de mijne:

- Batterijleven: uitstekend - als ik geen zware applicaties draai, maar gewoon een beetje in Office werk, muziekjes draai en MSN gebruik, dan haal ik zeker 7 uur op beide batterijen (4.5 op alleen de primary). Gemiddelde levensduur bij WLAN aan en bezig met internetten: 5.5 uur.
- Keyboard en touchpad: toetsen voelen goed. Touchpad reageert goed. De knoppen bij de trackpoint voelen echter *erg* krakkemikkig en hadden ze beter weg kunnen laten, zodat de buttons voor de touchpad beter te bedienen zijn (die voelen nl. *wel* solide).
- Scherm: goed leesbaar, contrast kan iets beter maar dat is op te lossen met programmatjes.
- Gebruik: zwaar, maar niet zo zwaar dat hij niet meer op schoot te gebruiken is of makkelijk mee te nemen. De laptop wordt wel warm links aan de onderkant, maar niet té warm (of zelfs heet).
- Geluid: geen eigenlijk. Geen piepjes, kraakjes, whatever. Bij volledige stilte is alleen licht tikjes van HD hoorbaar bij seeken. DVD+RW maakt wel wat geluid natuurlijk. De fan geeft een hoorbaar geruis, maar slaat alleen aan als je lange tijd heel zware apps draait (hij sloeg voor het eerst aan bij 3DMark zelfs ;)).

3DMark Scores: (1024x768x32 NoAA Z24 DXTC D3D HW/T&L)

3DMark2001SE:

44.82 drivers: 7612 3Dmarks
45.81 drivers: 7258 3Dmarks (??)

3DMark2003:

44.82 drivers: crash!
45.81 drivers: 1952 3Dmarks

Ik post meer naarmate ik er meer mee heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 15:05

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik kan nu mijn originele info post niet meer editen, is het mogelijk dat ik dat nog wel kan? Ik heb wel e.e.a. toe te voegen weer nl.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

Mijn Dell Inspiron 8600 is eindelijk binnen!!! :P
keurig netjes zoals dat op de verwachte leverdatum stond 01-03-2004 _/-\o_ nijssss
ok eenmaal alles uitgepakt enzo en aangesloten was ik als eerste zeer benieuwd naar het scherm en dit ziet er zeer netjes uit :9~ de letters zijn nog scherper dan op mijn vorige laptop 8)7
ik ben echt blij dat ik WUXGA genomen heb want dit ziet er SUPER uit!! en dat van niet kunnen lezen enzo is ONZIN! Trust me je kan echt normaal lezen hoor.

ok nog wat ervaringen op een rijtje:

- WUXGA scherm is geweldig :) 1900x1200 is het best wat je kan pakken denk want als je hem op 1600x1200 zet dan wordt die verkleind en zet die hem niet meer op Widescreen...maja gewoon 1900x1200 gebruiken dus hehe
- Inderdaad ik heb de 80gb schijf en die hoor je heel klein beetje tikken als die aan het laden maar niet echt om je aan te ergeren ofzo :)
- Geluid: je hoort af en toe fan aanslaan als die intensief bezig is, als die idle is dan is die best stil KIJK ZO HOORT HET _/-\o_
- Software: uhh wat moet ik eigenlijk met al die software die erbij zit? er zit een hoop software erbij maar ik weet nou al dat ik die niet gebruik...maar extra software erbij leveren is altijd netjes vind ik bij een peperdure laptop van 2100 euro.

Edit 1:
- Muisknoppen van de Pointer stick voelen inderdaad een beetje cheap aan...
- dat stukje waar je laptop moet dichtklappen aan de voorkant voelt ook een beetje gammel/losjes aan maar moet geen reden zijn om daarvoor dit laptop af te wijzen.
- toetsen voelen/typen geweldig :) alleen als je de laptop van de zijkant bekijkt dan lijkt het alsof het een beetje hoger staat (waar je met je nagels eronder kan) naja het lijkt alsof ik de laptop aan het afkraken ben maar misschien wel relevant om te weten...
- Muziek: WOW Dit is beter dan ik verwacht had! zou bijna zeggen dat dit hetzelfde klinkt als die JBL compaq speakertjes? :X maja ik ben geen audiofiel 8)7 die het verschil kan horen maar het kraakt niet ofzo en dat is altijd pluspuntje :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 01-03-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:21

barrymel

BarryMel

Anoniem: 38504 schreef op 01 maart 2004 @ 17:30:
- dat stukje waar je laptop moet dichtklappen aan de voorkant voelt ook een beetje gammel/losjes aan maar moet geen reden zijn om daarvoor dit laptop af te wijzen.
- toetsen voelen/typen geweldig :) alleen als je de laptop van de zijkant bekijkt dan lijkt het alsof het een beetje hoger staat (waar je met je nagels eronder kan) naja het lijkt alsof ik de laptop aan het afkraken ben maar misschien wel relevant om te weten...
krijg nou wat, die knoppen van de Pointer stick zijn zeker anders :) ik had in die 3 maanden tijd nog nooit die knoppen aangeraakt :)

dat van "dat stukje waar je laptop moet dichtklappen aan de voorkant voelt ook een beetje gammel/losjes aan"

wat bedoel je daar precies mee ?? als je dat sluit mechanisme bedoeld ben ik het er niet mee eens, dit vind ik echt perfect, heb andere Dells gezien die wat ouder zijn die hadden meestal een Plastic haakje of zo waar het mee vast zat en dat brak nog al vaak af, dit is echt stevig bij de 8600

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
PeNGuiN schreef op 01 maart 2004 @ 16:55:
Ik kan nu mijn originele info post niet meer editen, is het mogelijk dat ik dat nog wel kan? Ik heb wel e.e.a. toe te voegen weer nl.
Als je mij even een nieuwe info post mailed of hier plaatst zet ik het wel in de topicstart. Anders kan ik nog jouw info uit de topicstart halen, dan kan jij de info in je eigen post zetten. Aangezien jouw post vlak onder de TS staat zal dat ook wel aardig opvallen. Dit vechten we wel uit per mail. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 01-03-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymel schreef op 01 maart 2004 @ 17:45:
[...]
dat van "dat stukje waar je laptop moet dichtklappen aan de voorkant voelt ook een beetje gammel/losjes aan"

wat bedoel je daar precies mee ?? als je dat sluit mechanisme bedoeld ben ik het er niet mee eens, dit vind ik echt perfect, heb andere Dells gezien die wat ouder zijn die hadden meestal een Plastic haakje of zo waar het mee vast zat en dat brak nog al vaak af, dit is echt stevig bij de 8600
hmm ja ik was denk nogal een beetje hard op dit gebied denk ik...ik neem mijn woorden terug :)
het is inderdaad ideaal want ik had dit soort zelfde mechanisme bij de Compaq, maar daar was die iets beter afgewerkt. dit breekt natuurlijk minder snel af dan die plastic haakjes die ik bij mijn klasgenoten zie (oudere Asus modellen)

alleen als je hem indrukt dan gaat die niet zo lekker naar binnen maar het is altijd stukken beter dan zo'n haakje daar ben ik het wel mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44207

Kayipwing: Welk merk is je WUXGA scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Anoniem: 38504 schreef op 01 maart 2004 @ 17:30:
ik ben echt blij dat ik WUXGA genomen heb want dit ziet er SUPER uit!! en dat van niet kunnen lezen enzo is ONZIN! Trust me je kan echt normaal lezen hoor.
Inderdaad, mijn WSXGA+ scherm is bij de native resolutie nog best goed te lezen. Als je het echt te klein vind kun je in windows de tekengrote op 120dpi zetten (125% groter) waardoor alles weer groter en scherper wordt. Bij 16080x1050 is het dan net iets te groot als je hem op 120dpi zet maar bij 1900x1200 moet het volgnes mij allemaal net passen :)

Ik heb achteraf ook heelerg spijt dat ik voor die 60 euro meer niet het WUXGA scherm heb genomen. En inderdaad een van de redenen was omdat ik dacht dat het onleesbaar zou zijn. Een mythe dus, niet geloven!
- Geluid: je hoort af en toe fan aanslaan als die intensief bezig is, als die idle is dan is die best stil KIJK ZO HOORT HET _/-\o_
Precies :) Alleen tijdens gamen willen de fans wel eens op full staan blowen maar voor de rest is hij echt muis en muis still!
Dat vind ik persoonlijk niet :) Ik gebruik liever de clit dan de touchpad, vind ik veel fijner. Die knoppen moeten echt zo aanvoelen. Als je ze anders maakt dan zijn ze weer te stijf. Wat je moet doen is je duim voor die hobbel leggen en dan die knop naar achter duiwen, dus niet naar beneden.
Hoe bedoel je? Bedoel je die grote grijze knop die de klep dicht moet houden? Inderdaad ze hadden er 2 veren aan elke zijde in mogen doen ipv 1 veer in het midden. Maar goed, hij doet zijn werk goed dus jah niet echt een reden tot klagen.
Nagel onder? Dat geheel is uit 1 stuk geperst, je kunt er helemaal niet met je nagel onder. :) De bedoeling is dat de rand van je LCD scherm over die verhoging valt, zo zit het scherm wat steviger vast als hij dicht is.
- Muziek: WOW Dit is beter dan ik verwacht had! zou bijna zeggen dat dit hetzelfde klinkt als die JBL compaq speakertjes? :X maja ik ben geen audiofiel 8)7 die het verschil kan horen maar het kraakt niet ofzo en dat is altijd pluspuntje :)
Inderdaad, het geluid is goed en kan ook hard als het moet. Ik denk dat de mensen die klagen over kraken gewoon de volume van alles op full hebben gezet en jah na een tijdje zijn die speakers dan helemaal stuk. Dan gaan ze kraken ja. Bij mij staat de volumeregeling van alle opties op 1/3. Dan is het al hard genoeg en daar spaar je die speakertjes ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een antwoord op een stukje uit de vorige thread.

Ik zal morgen weer een ad-hoc verbinding maken met de laptop van mijn collega, van te voren even BT uitzetten. Maar goed als het zo is dan vind ik dat nogal klote want op de laptop zit 1 toets combi (FN F2) waarmee je WLAN en BT tegelijk aan en uit kan zetten. Die combi kan ik dan dus niet meer gebruiken.

Wat ik dan wel raar vind is dat als een WLAN verbinding maak met een WLAN Access Point het wel op goede snelheid gaat.

Vooral klote als ik strx een BT muis heb, dan moet BT constant aanstaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 01-03-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44207 schreef op 01 maart 2004 @ 18:09:
Kayipwing: Welk merk is je WUXGA scherm?
ik heb niet echt kunnen zien wat voor scherm het is? ik had geprobeerd die sisoftsandra 2004 te gebruiken maar er staat alleen maar:
Monitor/Panel Standaardbeeldscherm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504 schreef op 01 maart 2004 @ 18:54:
[...]

ik heb niet echt kunnen zien wat voor scherm het is? ik had geprobeerd die sisoftsandra 2004 te gebruiken maar er staat alleen maar:
Monitor/Panel Standaardbeeldscherm :/
Gewoon even knoppix CD downloaden en branden.
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

De gebranden CD in je drive leggen en opnieuw opstarten, dan geeft hij een een gegeven momment tijdens het starten welke wel scherm je hebt. IIG hij zegt de ID van dat scherm, als je de ID even hier pst dan kan iemand hier je wel vertellen welk scherm dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 19:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als je GPU te heet wordt, kijk dan hier even.

http://www.bay-wolf.com/8500videoheat.htm

p.s. Ik heb te vaak gehoord dat mensen hem terug gestuurd hebben vanwege de piepkleine lettertjes, ik nam dus maar geen risico.
En ach, over 2 jaar koop ik weer een nieuwe :)

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 01-03-2004 22:06 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vernaggelt die Knoppix niet je huidige Windows xp installatie?
als je hem zeg maar boot vanaf cd? sorry ben een compleet noob op Linux gebied hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je boot vanaf cd. Kan dus niet fout gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik heb hem al gedownload ik ga hem nu ff branden en dan ff testen wat voor scherm ik heb...ff ter duidelijkheid wat de uitkomst ook mag zijn het beeld is gewoon GOED!
scherp en mooi dus geen ghosting zooi of whatever dan ook...
hopelijk komt daar Samsung uit maar we zullen zien hehe

Edit 1:
Ik heb net ff geboot maar wat moet je precies doen met die Knoppix cd?
ik word er niet echt wijzer van...
als ik dan in knoppix ben kom ik in het schermpje met Boot: <je commando typen>

Edit 2:
net ff Prince of persia Sands of Time gedraaid...jezus wat draait dat spel soepel man!
ik heb op mijn desktop nog problemen maar hier gaat alles so smooth as silk 8)7
Games draaien dus makkelijk hierzo op hehehe

Edit 3:
Oh ja! wat is dat vage uitschuifding bij je DVD+Rw? heeft dat nog een functie? ik dacht wtf? :P secret transformer :D maar zou geen idee hebben wat het precies voor is...leuk...zo'n uitschuivertje....

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 02-03-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh jah hehe... .gewoon op enter rammen :) Dan gaat hij door. Als je op enter hebt geramd dan moet je heelerg goed opletten want dan laat hij een voor een zien wat je allemaal in je putertje hebt. Als het goed is komt er dan op eeen gegeven momment iets van "detecting screen" langs, meteen daarna laat hij in gele letters zien wat het ID nummer van jou scherm is.

Ik heb trouwens gevonden wat het probleem is met Nokia en BT. Blijkbaar heeft Nokia zijn eigen PCMCIA kaart waar de telefoons op werken. Nieuwere versies van de software werken ook met BT adapters die niet van Nokia zijn maar dat is niet gegarandeerd. Voor je 6310i moet je sowieso ervoor zorgen dat je firmware versie 5.5 hebt.

Nogmaals het is niet gegarandeerd dat je telefoon werkt het is echt een 50/50 geval. 90 euro voor een update en dan nogsteeds niet de garantie hebben dat het werkt... no thanks dan gebruik ik wel de IR poort.

/edit:

Ik denk dat ik ook de bron van mij netwerk problemen heb gevonden. Ik had zondag de laatste drivers van alles gedownload an geinstaleert, waaronder dus ook de drivers van de wlan kaart. Het schijnt dat die laatste versie van de intel prowireless driver nogal klote is (A13 op de Dell site). Hij is zelfs zo klote dat die driver het voor mekaar heeft gekregen om mijn hele netwerk (inclusief modem, router en workstation) vast te laten lopen.

Ik weet niet precies wat het probleem is maar ik heb de originele driver (A12) er weer op gezet en nu werkt alles zoals het hoort, het schijnt dat de laatste driver het hele netwerk vol gooit met pakketjes die stuk zijn.

Sympthomen zijn:
Je wireless verbinding valt steeds weg
Je hele wireless netwerk valt steeds weg
Je hele netwerk (inclusief routers en switches) valt steeds weg
Netwerk apparatuur doet raar
Je netwerk is traag

Dus mensen wees gewaarschuwd INSTALEER NIET DE LAATSTE INTEL DRIVERS!

Ik ben ook nog wat raadzame advies tegen gekomen. Het schijnt dat bijna alle fabrikanten hun wlan kaartjes standaard op kanaal 11 zetten waardoor dit kanaal op sommige plekken helemaal vol loopt. Het beste schijnt te zijn om je kanaal standaard op 5, 6, 7 of 8 te zetten.

Ik vraag me af of de BT netwerk problemen nu ook zijn opgelost. De WLAN netwerk problemen iig wel (hoop ik dan).

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 02-03-2004 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Zelf overweeg ik serieus om een Inspiron 8600 aan te schaffen, iets wat ik een afknapper zou vinden is als deze met een 60GB 4200RPM harddisk geleverd zou worden of een Hitachi(50ms). Ik zou graag aan de mensen willen vragen die pas geleden hun Inspiron 8600 ontvangen hebben om a.u.b. hier te posten welke harddisk zij in hun Inspiron hebben, welk merk scherm en eventueel of ze speciaal hierom hebben gevraagd bij de bestelling.

Alvast bedankt (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Om even voor een vakantieganger te spreken: Cliffie heeft een 7200rpm 60GB HD gekregen en een Samsung scherm (de mazzelaar :D)

Iets wat ik me nog afvraag: Is de processor van de 8600 te vervangen? Ik heb er nog niks over gelezen, maar 't lijkt me wel degelijk interessant om later een Dothan erin te zetten. Ik weet dat Dell vroeger processors gewoon vervangbaar installeerde, maar ik lees steeds vaker dat merken hun procs vastsolderen ipv op een socket klikken/klemmen :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614

Ik ben de 8600 ook al een tijdje aan het volgen voor de pc prive. Ik vind als ik veel geld uitgeef dat ik dan ook wat echt goeds moet hebben. Andere merken heb ik ook naar gekeken maar ik kan niet echt een goede concurrent vinden voor de 8600.

De bedoeling is dat een notebook mijn dagelijks werk over gaat nemen van mijn p4 2,4 ghz die ik alleen voor film/spel/photoshop dingen ga gebruiken. Werk wat ik er op wil doen is coden, browsen, photoshoppen. Mijn gewoonte is om zo'n 20 vensters open te hebben, dus veel intern geheugen is een noodzaak.

Wat vind ik positief op papier aan de 8600:

- Widescreen: 15,4" en hoge resolutie. ik denk dat 1900x1200 echt te klein is. Ik wil graag ee screenshot zien. Beetje zonde om te kopen als je er later niet optimaal mee kunt werken.

- Centrino: voordelen al genoeg genoemd

- prijs: hij is vrij voordelig

Wat vind ik negatief:

- Hij is Huge!, om die elke dag in mijn rugtastje te moeten dragen op de fiets... pff.. ik wil eigenlijk dat er een notebook van dell komt waar ze de centrino beter toepassen maar dan wel met een groot scherm. Ik heb gewerkt op een powerbook, die zijn plat en licht. waarom komt er geen notebook een beetje bij in de buurt.

- Scherm- en HDproblemen e.d. je weet niet wat je krijgt, het is een loterij als ik dit allemaal lees.

- De assemblage zelf, ik heb het idee dat een dell niet echt robuust is. Hij doet me nogal plastic aan.

Ik zit al 2 maanden te koekeloeren en kan geen besluit nemen. Ik heb ook nog even de tijd maar ik heb weinig trek in een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morpho schreef op 02 maart 2004 @ 10:44:
Zelf overweeg ik serieus om een Inspiron 8600 aan te schaffen, iets wat ik een afknapper zou vinden is als deze met een 60GB 4200RPM harddisk geleverd zou worden of een Hitachi(50ms). Ik zou graag aan de mensen willen vragen die pas geleden hun Inspiron 8600 ontvangen hebben om a.u.b. hier te posten welke harddisk zij in hun Inspiron hebben, welk merk scherm en eventueel of ze speciaal hierom hebben gevraagd bij de bestelling.

Alvast bedankt (8>
enigste wat ik nou weet is dat mijn schijf 80Gb 5400 Rpm is :*)
scherm weet ik nog niet dat moet ik nog uitvogelen...maar in ieder geval draait die games gewoon prima

Edit/
ik vind de plaatjes tijdens browsen toch een beetje vaag? de letters zijn altijd super scherp enzo maar plaatjes zie je soms van die kartelrandjes
komt het doordat ik 1920x1200 heb maybe 8)7 ??

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 02-03-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TweakTijn
- Widescreen 1920x1200 is niet te klein. je kan hem op 120 Dpi zetten waardoor het nog beter is. zelfs op 96Dpi is die nog wel goed te lezen.
- Grootte: tsja hij is nogal wat groter omdat die breedbeeld is...ik denk dat als je echt een licht notebookje wilt dan bij Asus moet kijken ofzo...die hebben ongelofelijk lichte notebooks. ik heb zelf nooit problemen gehad met het gewicht omdat ik vroeger ook een notebook heb gehad die zo zwaar was. doordat die zo breed is dan lijkt het alsof die zo huge is maar IRL valt het allemaal wel mee
- Scherm + HD: Dat is wel waar, want sommige hebben een Hitachi en sommige een Samsung...de HD's krijg je van de 80GB meestal een 5400rpm dus das mooi meegenomen. de 60GB zie iknog wel eens 4200rpm voorbij stuiven.
- Plastic?omdat die er beetje grijs uitziet enzo? tsja ik had liever dat ze die Zwart hadden gespoten ofzo dat zou veel toffer zijn maja looks boeit mij bij een laptop niet zoveel et gaat om de specs.

- Samenstellen en configureren is toch het beste wat je kunt nemen ;) als je van die Non-configuration notebooks koopt zit je achteraf toch altijd te zeiken dat er iets inzit dat je niet wilde :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 02-03-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Screenshotje wat 1920x1200 nou eigenlijk is:

http://www.hardwareluxx.d...piron8600/dellbrowser.jpg

Ja, da's klein, maar je kunt natuurlijk gewoon de gootte van de letters verhogen, met meer pixels gebeurt interpoleren mooier en kun je meer detail verkrijgen. Je kunt bijvoorbeeld een 2MP foto gewoon fullscreen op 100% in je scherm zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TweakTijn: Nou ik heb er een Targus laptop backpac bijbesteld en daar past hij met gemak in samen met een flink aantal boeken en mappen. Persoonlijk vind ik hem niet echt heelerg zwaar, hij is wel groot, maar zwaar niet. Als ik hem in de backpac doe dan is hij nog wel redelijk draagbaar. Het zelfde probleem heb je met Asus ook btw. Die hebben ook 15,4 inch schermen dus jah die dingen blijven gewoon groot.

Als je toch Centrino wilt en en kleine Laptop kijk dan eens naar de Dell M510 of Lattitude series. Die hebben wel "normale" schermen van kleinere formaten. Persoonlijk vind ik breedbeeld een must! Ik heb de mijne amper een week en ik kan nu al niet zonder. Het werkt echt mega fijn en alles is zo scherp! Vooral het feit dat je meerdere documenten of windows open kunt zetten zonder dat ze over elkaar vallen enzo.

@Kayipwing: Dat is normaal en je kunt er niks aan doen. Dat komt omdat de plaatjes op websites meestal van te lage kwaliteit zijn. Jah het is iets waar je meer moet leren leven, of de webmaster mailen dat hij betere plaatjes upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Zelf had ik in gedachte om eventueel zoiets als bij voodoopc.com op de laptop te gaan spuiten of anders een sticker te laten maken die transparant is :+

Ik denk dat het ook maar eens tijd wordt om zelf actie te ondernemen en met DELL te gaan bellen of de mogelijkheid er bestaat om ervoor te zorgen dat ik er een Samsung scherm en 7k2 RPM harddisk krijg.

Ik zie ook dat de aanbieding nu is veranderd ipv. een gratis nylon tas zijn de transport kosten gratis ben ik even blij dat ik gewacht heb met bestellen :9

[ Voor 21% gewijzigd door Morpho op 02-03-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vond het interpoleren tussen 96dpi en 120dpi al niet mooi op mijn 1680x1050 scherm, op de screenshot van het 1920x1200 scherm ziet het er net zo lelijk uit.

Als je stil zit en met je neus er op kan je alles wel lezen op 1920x1200, maar zodra er ook maar iets een beetje beweegt raak je je focus kwijt...

Either way, ik praat ook alleen maar goed wat ik heb 8)7

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op 02 maart 2004 @ 15:12:
Ik vond het interpoleren tussen 96dpi en 120dpi al niet mooi op mijn 1680x1050 scherm, op de screenshot van het 1920x1200 scherm ziet het er net zo lelijk uit.

Als je stil zit en met je neus er op kan je alles wel lezen op 1920x1200, maar zodra er ook maar iets een beetje beweegt raak je je focus kwijt...

Either way, ik praat ook alleen maar goed wat ik heb 8)7
wat bedoel je met "raak je je focus kwijt"? kan je het niet goed meer lezen? beweegt het? is het onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Ik denk dat hij bedoeld dat als je grote stukken tekst hebt en daarbij gaat scrollen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op 02 maart 2004 @ 14:04:
@Kayipwing: Dat is normaal en je kunt er niks aan doen. Dat komt omdat de plaatjes op websites meestal van te lage kwaliteit zijn. Jah het is iets waar je meer moet leren leven, of de webmaster mailen dat hij betere plaatjes upload :)
Serieus jongen??!! 8)7
ik zat allemaal Monitor drivers te zoeken enzo op die site
die cdtjes te bekijken of er uberhaupt drivers bij zaten...maar als dat normaal is tsja dan moet ik het maar accepteren...
maar zelfs die smilies van GoT zijn dan van Low Quality :P ?? ze zien ook beetje vaag uit :X maar goed je kan ze nog wel goed zien dat wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Ik heb enig sinds goed nieuws voor de mensen die van plan zijn om een inspiron 8600 te bestellen, ik heb via een vriend _/-\o_ vernomen die bij DELL Sweden werkt van zijn EMEA manager dat op dit moment Samsung WUXGA schermen in Ierland gebruikt worden voor de Inspiron 8600 laptops en tevens ook dat 60GB 7k2 RPM harddisks wel degelijk beschikbaar zijn als je erom vraagt bij de bestelling, kans is natuurlijk wel dat je extra evoor moet betalen maar daar kom ik morgen wel achter als ik de mijne ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morpho schreef op 02 maart 2004 @ 18:57:
Ik heb enig sinds goed nieuws voor de mensen die van plan zijn om een inspiron 8600 te bestellen, ik heb via een vriend _/-\o_ vernomen die bij DELL Sweden werkt van zijn EMEA manager dat op dit moment Samsung WUXGA schermen in Ierland gebruikt worden voor de Inspiron 8600 laptops en tevens ook dat 60GB 7k2 RPM harddisks wel degelijk beschikbaar zijn als je erom vraagt bij de bestelling, kans is natuurlijk wel dat je extra evoor moet betalen maar daar kom ik morgen wel achter als ik de mijne ga bestellen.
hmm ik heb echt geen problemen met mijn scherm hoor
ik weet eigenlijk nog steeds niet of het nou samsung is of Hitachi 8)7
maar goed dat boeit opzicht niet zo ik zal vanavond wel ff booten met die knoppix cdtje en dan kijken of ik het kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn WUXGA is een sharp volgens de pakbon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op 02 maart 2004 @ 14:04:
@TweakTijn: Nou ik heb er een Targus laptop backpac bijbesteld en daar past hij met gemak in samen met een flink aantal boeken en mappen. Persoonlijk vind ik hem niet echt heelerg zwaar, hij is wel groot, maar zwaar niet. Als ik hem in de backpac doe dan is hij nog wel redelijk draagbaar. Het zelfde probleem heb je met Asus ook btw. Die hebben ook 15,4 inch schermen dus jah die dingen blijven gewoon groot.
is dat toevallig deze?:
Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/CUB01_cases_b.jpg

Technical Specs:
Colour
Black

Compatibility
Holds notebooks with screen sizes up to 15"

Device Dimensions
33 x 30 x 5 cm
Exterior Dimensions
45 x 31 x 19 cm

Material
Nylon Warranty Lifetime
Weight 1 Kg

Padded notebook compartment for screens up to 15"
Hard wearing nylon exterior with large nickel zip pulls
Adjustable fasteners on each side of the Backpac
Side mesh pockets
Main compartment includes divider for work papers

Ik wil het liefst ook zo'n ding...die schoudertassen zijn alleen makkelijk als je zelf vervoer hebt dan kan je ze makkelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94371

Hoe kan het mogenlijk zijn dat als ik op de manier dat ik meer kan kiezen dus het goedkoopste systeem samenstellen ik op 2168.00 EUR (excl. BTW) uit kom
en als ik hem op de gewone manier samenstel dus dat ik minder mogenlijk heden heb ik op 1994.00 EUR (excl. BTW) uit kom

Ik wil hem eigenlijk kopen zonder dvd brander ik zie dat hij aan meerder 178.50 EUR kost en ik heb net een nieuwe brander in mijn comp zitten dus dat vind ik zonder geld

maar als ik hem er uit haal kom ik op 2018.00 EUR (excl. BTW) uit dus ben ik nog duurder uit maar heb ik geen dvd brander dat kan toch niet kloppen hij zou toch gewoon 178.50 euro goedkoper moet zijn dan waneer ik hem op de normale manier samen stel (de manier met minder mogenlijk heden)
Wie kan dit verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056

Anoniem: 94371 schreef op 02 maart 2004 @ 20:38:
Hoe kan het mogenlijk zijn dat als ik op de manier dat ik meer kan kiezen dus het goedkoopste systeem samenstellen ik op 2168.00 EUR (excl. BTW) uit kom
en als ik hem op de gewone manier samenstel dus dat ik minder mogenlijk heden heb ik op 1994.00 EUR (excl. BTW) uit kom

Ik wil hem eigenlijk kopen zonder dvd brander ik zie dat hij aan meerder 178.50 EUR kost en ik heb net een nieuwe brander in mijn comp zitten dus dat vind ik zonder geld

maar als ik hem er uit haal kom ik op 2018.00 EUR (excl. BTW) uit dus ben ik nog duurder uit maar heb ik geen dvd brander dat kan toch niet kloppen hij zou toch gewoon 178.50 euro goedkoper moet zijn dan waneer ik hem op de normale manier samen stel (de manier met minder mogenlijk heden)
Wie kan dit verklaren
Dat ligt denk ik aan je garantieuitbreiding.. Als je het op het eereste bolletje (1 jaar.....) gaat zetten.. Dat wordt er iets meer dan €400 afgetrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garantie is ook het zelfde 3 jaar collect en return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey vraagje over de ingebouwde wireless lan als je WinXP home hebt...
waar kan je in godsnaam je mac address nou zien? :X
ik kan het nergens vinden :?

Edit:
Sorry al opgelost
beetje aan het kloten geweest....soms lijkt het alsof je een blackout krijgt hehehe 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 02-03-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 18:51
Anoniem: 94371 schreef op 02 maart 2004 @ 20:38:

Wie kan dit verklaren
Ik ken het probleem. Ik heb zelf voor een Inspiron 5150 Top Preformance gekozen waar ook standaard de DVDbrander in zit. Als ik de kalere versie nam en had uitgebreid naar dezelfde specs -dvdbrander kwam ik ook duurder uit. Ik dus gebeld met sales bij Dell, maar ik kon niet de dvdbrander laten vallen om zo goedkoper uit te zijn. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die backpack ziet er op het eerste gezicht wel ok uit. Verder ben ik nog niet overtuigd van 1920x1200 scherm. wsxga+ lijkt me nog steeds voldoende. Maar ik krijg toch het idee dat de kwaliteit van die wuxga gewoon hoger is. En wanneer komen ze met een 18,6" wsxga tft los scherm ofzoiets. Dat zou fantastisch zijn. Nou ik blijf lezen en misschien dat ik volgende maand er eentje ga bestellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit:
ik heb die Targus Trademark Backpack besteld bij Dell
puur omdat je die koskin ook erbij krijgt en bij PCvergelijk.nl betaal je 14 euro verzendkosten...terwijl je bij Dell maar 1 eurootje verschil dat koskin erbij krijgt
naja...da doe ik dat dan wel

oh ja volgens mij is die bij Dell.nl goedkoper :)
Dell: 59 euro + Koskin
Pcvergelijk: 62 euro

keuze is snel gemaakt lijkt mij :P

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 02-03-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je mij eerst eens uitleggen wat een koskin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op 03 maart 2004 @ 00:14:
Kan je mij eerst eens uitleggen wat een koskin is?
LoL :) dat is dat Stylish Gsm houdertje
tsja ze noemen het zo op die site dus dacht laat ik het maar zo noemen hehehe
of we noeme het gewoon gsm houder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 94371 schreef op 02 maart 2004 @ 21:13:
garantie is ook het zelfde 3 jaar collect en return
Dat verschil zit hem erin dat de extra's die je bij de multimedia standaard krijgt, bij de value duurder zijn. Dus als je de value te ver uitbreidt qua specs, wordt de multimedia goedkoper. Ik bespaar met de multimedia iets van 30 euro, terwijl ik 512MB ipv 256MB, 60GB ipv 30GB en een DVD+R(W) ipv een CDRW/DVD krijg. Ik bedoel: waarom zou ik de value nemen? Ik wil nml graag een WUXGA scherm en een Ati M10 128MB, als je dat alleen al kiest ben je met de multimedia al goedkoper uit :) Krijg je dus nog een grotere HD, meer geheugen en een DVD brander voor hetzelfde geld erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614 schreef op 02 maart 2004 @ 22:28:
[...]

die backpack ziet er op het eerste gezicht wel ok uit. Verder ben ik nog niet overtuigd van 1920x1200 scherm. wsxga+ lijkt me nog steeds voldoende. Maar ik krijg toch het idee dat de kwaliteit van die wuxga gewoon hoger is. En wanneer komen ze met een 18,6" wsxga tft los scherm ofzoiets. Dat zou fantastisch zijn. Nou ik blijf lezen en misschien dat ik volgende maand er eentje ga bestellen ofzo.
Anders loop even de mediamarkt (of wat je ook in de buurt mag hebben) binnen en kijk zo'n scherm eens aan. Dat enige echte methode om 100% zeker te zijn is om het zelf mee te maken en jah dat wat jij nu hebt had ik ook. Ik wist niet zeker of ik nou wel een WUXGA scherm zou willen en hoe klein dat nou zou zijn enzo... achter af heb ik er toch veel spijt van, had ik maar toch die 60 euro meer betaald en een WUXGA scherm genomen. WSXGA+ is goes leesbaar, WUXGA wordt niet echt kleiner maar het is wel scherper. En als je DVD's gaat afspelen oid, wat een beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WUXGA is maar (1200 / 1050 = ) 14% kleiner dan WSXGA+ wat op zijn beurt weer (1050 / 768 = ) 37% kleiner is dan WXGA. Zoveel scheelt dat inderdaad niet :)
Anoniem: 105188 schreef op 03 maart 2004 @ 03:41:
[...]

Anders loop even de mediamarkt (of wat je ook in de buurt mag hebben) binnen en kijk zo'n scherm eens aan. Dat enige echte methode om 100% zeker te zijn is om het zelf mee te maken en jah dat wat jij nu hebt had ik ook.
Euhm, hebben ze daar WUXGA schermen dan? En zo ja: welke laptops?

[ Voor 69% gewijzigd door Grrrrrene op 03-03-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Ik heb net vanuit het bedrijf waar ik stage loop gebeld met de DELL account manager voor ons bedrijf, deze heeft in het systeem gekeken en heeft me kunnen vertellen dat de optie er is om een 60GB 7200RPM in de Inspiron 8600 te krijgen zonder extra. Wat je natuurlijk dient te doen is te bellen met DELL en de verkoper te vragen om deze harddisk. Mijn besluit staat hierbij vast en zal hem vandaag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Moet je hem daarvoor eerst bestellen via internet of moet je je bestelling via de telefoon doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Wat ik zelf ga doen is opbellen en dan tegelijker tijd bestellen via internet, tijdens de bestelling op internet kun je de verkopers naam aangeven zodat hij de order kan volgen en je zou natuurlijk ook bij de opmerkingen kunnen schrijven dat je een 7200RPM wilt of gewoon de hele order via telefoon doen :9

EDIT: bij navraag tijdens het bestellen van de laptop bleken er toch kosten verbonden te zijn aan een 60GB 7200RPM harddisk namelijk 50 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door Morpho op 03-03-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er is weer een vaag wonder gebeurt Sizzlorr :P
opeens zijn al die plaatjes scherp 8)7 ??
dat GoT poppetje kop is opeens scherp hahahhaa ik weet niet wat ik gedaan heb maar het is nu helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

En de mijne is vandaag vanaf dell verstuurd, ik ben toch gegaan voor de 8600...(mede door het gewicht en de temperatuur die de 9100 met zich meebrengt)
Ik zal een aantal pics posten, als ik hem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Sow hij's besteld :) er bleken toch kosten verbonden te zijn aan een 7200RPM 60GB harddisk namelijk 50 euro, ik heb de order online geplaatst terwijl ik telefonisch met DELL belde zodat ik er zeker van was dat ik een 7k2 RPM schijf erin krijg. Tevens heb ik ook de naam van de verkoper op het formulier in kunnen vullen die ervoor zal zorgen dat ik die 7k2 RPM schijf er zeker in krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Media markt heeft geen WUXGA schermen op welk apparaat dan ook.
2. DVD's hebben niet genoeg beeldlijnen om van een WUXGA beter gebruik te maken dan van een WSXGA+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 09:14
Net mijn dell 8600 binnen gekregen. Geen dode pixels en een samsung scherm. Bevalt tot nu toe uitstekend. Met Wifi wat gebrowsed en win update gedraaid.

De volgende specs

1.7 p-m
80 GB 4200/8MB HD
1024 MB
Ati 9600 Pro
DVD+R/RW
BT
Centrino Wifi
WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050) Samsung (yessssssssssssss) :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien domme noobish vraag maar wat is BT? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 38504 schreef op 03 maart 2004 @ 22:31:
misschien domme noobish vraag maar wat is BT? |:(
BlueTooth, ook wel BlauwTand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand eens een screenshot met en zonder verhoogde dpi? en het liefst ook iemand met een wuxga en wsxga+ scherm? ik heb een aantal voorbeelden gezien maar ik zou graag een voorbeeld van iemand van hier zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

add mij op kayipcheung apestaartje at hotmail punt com
dan stuur ik je wel ff wat screenshotjes.
niet zo zin om iets up te loaden hehee 8)7

mijne =
Centrino 1.7Ghz
WUXGA zonder Dpi vergroting dus hij staat nu op 1920x1200 + 96 Dpi Normale grootte.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 03-03-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 03 maart 2004 @ 11:00:Euhm, hebben ze daar WUXGA schermen dan? En zo ja: welke laptops?
Mjah bij wijze van zeg maar. iemand zal toch ergens wel een lappie hebben staan waar een WUXGA scherm opzit? Ik weet nog dat ik voor de kerst nog een WUXGA scherm heb gezien bij de Mediamarkt.
Anoniem: 53614 schreef op 03 maart 2004 @ 23:06:
Zou iemand eens een screenshot met en zonder verhoogde dpi? en het liefst ook iemand met een wuxga en wsxga+ scherm? ik heb een aantal voorbeelden gezien maar ik zou graag een voorbeeld van iemand van hier zien.
U vraagt wij antwoorden, WSXGA+:
http://fastmirror.take13.net/i8600/Desktop_96dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/Desktop_120dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/IE_96dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/IE_120dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/Mozilla_96dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/Mozilla_120dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/Word_96dpi.jpg
http://fastmirror.take13.net/i8600/Word_120dpi.jpg

Zoals je kan zien heb je mega veel ruimte op je desktop wat heel en heelerg fijn is want je kan meerdere windows naast elkaar hebben zonder dat ze over elkaar vallen.

Je kan heelerg gemakkelijk even iets over typen in word, of een document ernaast houden voor refferentie enzo.

@Kayipwing: Ik heb geen MSN maar ik wil je plaatjes best wel hosten. Kun je ze even mailen naar deniro aap freeshell punt org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Trouwens, ik heb een Hitachi scherm, maar op mijn pakbon staat achter het scherm de S van Samsung.
Zal het wat uithalen als ik daarover ga zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel even met knoppix gechecked of je wel daadwerkelijk een Samsung scherm hebt? De hitachi en Samsung scherm identificeren zichzelf als zijnde Hitachi. Pas als je de ID van het scherm opvraagt weet je zeker welk scherm je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 09:14
Bij mij geeft hij met knoppix sec3150 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op 04 maart 2004 @ 00:05:

U vraagt wij antwoorden, WSXGA+:
amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe word het beeld bij spellen als je op een andere resolutie gaat spelen kan me voor stellene dat je niet op 1680x1050 of 1920x1200 gaat gamen hoe word het beeld dan en wat is beter om te nemen denken jullie die 1680*1050 of 1920*1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falconxp schreef op 04 maart 2004 @ 06:56:
Bij mij geeft hij met knoppix sec3150 aan.
Dat is een Samsung scherm.
Anoniem: 94371 schreef op 04 maart 2004 @ 11:04:
Hoe word het beeld bij spellen als je op een andere resolutie gaat spelen kan me voor stellene dat je niet op 1680x1050 of 1920x1200 gaat gamen hoe word het beeld dan en wat is beter om te nemen denken jullie die 1680*1050 of 1920*1200
Niks te klagen. Meeste spellen draaien bij mij goed op de native resolutie. Sommige spellen ondersteunen zulke hoge resoluties weer niet maar het scherm is scherp genoeg dat als je het 1 stap terug zet naar 1280x800 je er bijna niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:50

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Vraagje tussendoor... hoe krijg ik de TV-Out werkende op dit ding? Ik heb de bijgeleverde installatie er af gemikt (allemaal troep programma's) en een verse schone perfecte install gedaan van alles wat ik er op wil hebben. Ghost etc. gedaan, dus alles is helemaal in de pocket.

Nou TV-Out nog, want de in de handleiding gestelde stappen houden op bij 'Click the upper-left corder of the TV button to enable the television'. Ik heb geen TV button, ook niet als ik de laatste detonators er overheen mik. Zodoende wordt er dus nooit een signaal gestuurd...

Iemand dit probleem eerder gezien / verholpen? :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37797

Ik heb bij als ik mijn laptop dichtklap dat ie een fout melding geeft met toestenbord of muis 101/102 fout.
dan wilt ie niet in de standby of slaapstand.
Hoe kan ik dit oplossen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 't is zover, 'k ga bestellen. Het is inderdaad zo dat als je erom vraagt, je 60GB 7200rpm kunt krijgen, zonder meerprijs, tenminste, dat zei de verkoper mij :)

Specs:
Centrino 1,5GHz
512MB PC2700
Ati Mobility Radeon 9600 Pro Turbo 128MB
15.4" WUXGA TFT
60GB 7200rpm 8MB HD
DVD+RW
802.11b/g NIC
WinXP Home UK
3 jaar on site garantie

Ik kan niet wachten tot hij er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

en wat gaat dit mooie beestje je kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
21nogwat euro, maar gelukkig betaalt PC Privé mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Grrrrrene schreef op 05 maart 2004 @ 12:34:
21nogwat euro, maar gelukkig betaalt PC Privé mee :)
Ja ik weet het 731 eurotjes! Zoals je inmiddels hopelijk wel weet :) --> Blijft 1400 euotjes, voor veel mensen een hoop geld!

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-03-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ik weet het, maar het fijne vind ik nu wel dat ik 3 jaar lang verzekerd ben van een dagelijks functionerende laptop, zeker aangezien ik er een kostbaarheden verzekering bij afsluit (niet via Dell overigens). Als student is dit al helemaal veel geld en dan heb ik erg graag zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens voor de studenten onder ons, klik hier

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-03-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
Mij werd dus medegedeeld dat ik 50 euro extra moest betalen voor de HD en tevens in het opmerkingen vakje op de site moest zetten dat ik ervan bewust was dat deze 50 euro extra zou kosten..... volgende week maar eens even gaan bellen met die verkoper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31880

Ik begin lichte trekjes van woede te vertonen... :( :( :(
Al 2 dagen vrij genomen van mijn werk, eerst zou de laptop afgelopen dinsdag komen, heb niemand gezien omdat bij mijn flat beneden het belbord kapot is en ze te lui zijn even naar boven te lopen. Vandaag tot nog toe weer niemand terwijl ik gevraagd heb aan #$@%()%* Walsh Western of de bezorger me op mijn gsm wil bellen als hij voor de deur staat.

Waarom kan je #$()*$@ voor 2200 Euro niet iemand netjes aan je voordeur krijgen met het pakketje. Het mag dan een relaxte laptop zijn, maar ik betaal graag 50 Euro extra voor goede bezorging...

De tracking list:

04/03/04 08:00 05.03 SCHEDULED DELIVERY DATE.
03/03/04 07:14 TILBURG STARTED TO RECEIVE FAILED DEL.
03/03/04 07:14 TILBURG FAILED DEL. RECEIVED COMP.
03/03/04 07:14 TILBURG CUSTOMER CLOSED ON ARRIVAL.
01/03/04 08:28 TILBURG FIRST BOX SCANNED OUT OF HUB.
01/03/04 08:28 TILBURG ORDER DISPATCHED FROM HUB.
01/03/04 07:18 TILBURG FIRST BOX SCANNED INTO HUB.
01/03/04 07:18 TILBURG ORDER COMPLETE IN HUB.
27/02/04 10:37 RAHEEN DEPARTED EMF LIMERICK.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 31880 op 05-03-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:24
deze link werkt niet
Anoniem: 105188 schreef op 05 maart 2004 @ 13:16:
Trouwens voor de studenten onder ons, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij mij wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah als het niet werkt ga dan naar:
http://www.belastingdienst.nl > Vraag & Antwoord > Aangifte 2003

Zoek daar op "computer" (natuurlijk zonder aanhalingtekens) en klik op het artiekel met als onderwerp: "Ik gebruik een (tweedehands) computer voor mijn studie. Wat mag ik als scholingsuitgaven/studiekosten aftrekken?"

Dan zul je erachter komen dat je als student/scholier 90% (ofwel aanschaf prijs - 10% restwaarde) van je lappie terug kan vangen van de belastingdienst. Je moet hem dan wel in 3 jaar afschrijven maar dat is de gemiddelde levensduur van een computer dus dat is verder geen probleem.

Om de kosten te declareren moet je gebruik maken van een zgn. E-Biljet.

Het enige wat meeste mensen van de belastingdienst weten is dat je veel geld aan ze moet betalen. Wat veel mensen niet weten is dat je ook veel geld terug kunt krijgen als je even de tijd neemt om al die regelingen op te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-03-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, begrijp ik het goed dat je als student dus je computer min of meer gratis 3 jaar kunt gebruiken? Ik bedoel: Stel je koopt een computer voor 2500 euro, dan vermindert die dus in 3 jaar tijd tot 250 euro, 2250 euro minder dus. Dat krijg je dus in 3 jaar terug van de belastingdienst, dus 62.50 euro per maand. In mijn geval schaf ik mijn computer (laptop) dus ff bij benadering op 1 maart aan, wat betekent dat ik 9 maanden afschrijf dit jaar, oftewel 9 * 62.50 = 562,50 euro. Klopt dat een beetje? Nu gaat dit voor mij niet op omdat ik al van de PC Privé van m'n vader gebruik maak, maar stel dat ik hem zelf had gekocht, dan had dit gekund blijkbaar?

En geldt dat ook als je qua inkomsten te weinig verdient (bijbaantje) om belasting te hoeven betalen? Ik krijg nml aan het eind van het jaar altijd geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104635

bruut man. ik zit dus ook nog met een vraagie:

dus ik schaf een lappie aan van 2300 pleuro, daar doe ik 10 % (restwaarde) vanaf... hou ik (2300 - 230 = ) 2070 euro over wat ik over een periode van 3 jaar terug betaald krijg van de belastingdienst? En na die drie jaar? die laptop blijft gewoon van mij plus dat ik 2070 eurotjes van de belastingdienst heb gekregen??? Wat vet :P
Het afschrijvingsbedrag van de computer (inclusief toebehoren en randapparatuur) mag u in het betreffende jaar als scholingsuitgaven/studiekosten aftrekken als:
tof... ff een sooitje assesoires erbij aanschaffen zoals batterij, 2e adapter die ik anders steeds moet omwisselen...
Je moet hem dan wel in 3 jaar afschrijven maar dat is de gemiddelde levensduur van een computer dus dat is verder geen probleem.
in welke zin moet je hem in drie jaar afschrijven? daar bedoel je dus gewoon mee te zeggen dat je je poen terug krijgt over een periode van 3 jaar?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 104635 op 05-03-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dus niet in 1 jaar ofzo :P Maar laat ik nou ook een 3-jarige on site garantie te hebben afgesloten, dus tsja :)

Geldt dit alleen voor randapparatuur bij een computer, of ook als ik straks een leuke TFT ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Nou ik heb effe vlug dat e-biljet ingevuld, maar ik krijg niks terug. :(

Jullie wel dan? Waar ligt dat aan? Ik en gewoon voltijd student en heb een bijbaantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286 schreef op 05 maart 2004 @ 22:34:
Nou ik heb effe vlug dat e-biljet ingevuld, maar ik krijg niks terug. :(

Jullie wel dan? Waar ligt dat aan? Ik en gewoon voltijd student en heb een bijbaantje.
waar heb jij dat E biljet vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Van de site van de belastingdienst, lijkt me, waar kun je ze nog meer vandaan halen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 05 maart 2004 @ 23:24:
Van de site van de belastingdienst, lijkt me, waar kun je ze nog meer vandaan halen dan :?
dat meen je niet... ik heb gezocht maar kan nix vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
http://www.belastingdienst.nl/home/download/530.htm :*

Daar kun je een programma downloaden waarmee je aangifte kunt doen :)

Edit: Maar zullen we weer ontopic gaan? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 06-03-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja opzicht maakt het toch niet zoveel uit?
het zou wel leuk zijn als je dat bedrag terugkrijgt maar meestal gebeurt dat toch niet...hangt van teveel factoren af.

ik heb het geluk dat mijn vader een eigen zaakie heeft dus ik kan de Btw terug vragen :D woei :P
das toch zo'n dikke 300 euro
2140 euro - 340 euro = 1800 euro ofzo
dus laptop heeft me maar 1800 gekost :D daar ben ik al blij mee hoor
naja moet wel 3 maanden wachten want zo gaat het met bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt hier nogal OT maar volgens wat ik heb begrepen mag je als student zijnde de computer in 3 jaar afschrijven. Dus je moet elk jaar (aanschaf prijs - 10% restwaarde) / 3 declareren en dat 3 jaar lang.

Die redelijkheids grens vind ik nogal errug hoog liggen. Bedoel voor 3100 euro heb je tegenwoordig een flinke computer.

Let wel dat je de aanschaf uit eigenzak moet doen. In de praktijk betekent dit facturen op naam.

Er zullen ook nogal wat ogen en haken aanzitten. Ik dacht dat je ook een drempel van 500 euro had oid... Dus alles wat boven de 500 euro uitkomt krijg je pas terug. Alles wat daar onder ligt moet je nog uit eigenzak betalen. Maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 10-06 14:06

Cliffie

Trompetslet

Om meteen maar even in te haken op de fiscale zaken:

http://www.webwereld.nl/nieuws/17949.phtml

Dus daar gaat een groot deel van je voordeel als je in 2002 en 2003 aan het PC-prive geneuzel deelnam :X

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey nog vraagje over de adapter?
maakt die bij jullie ook zo'n klein tikkend geluidje als die aan het opladen is?
het is niet blijvend maar soms heb je het en soms is het niet

als je muziek aan hebt staan ofzo dan is het niet irritant ofzo maar als het compleet stil is in huis dan is het duidelijk hoorbaar :X
misschien is dit normaal? bij mijn oude Compaq adapter maakte die ook een beetje tikkend geluid...misschien de sound van het laden?

het sound klinkt een beetje als het laden van een HD die in je inspiron 8600 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laptop zelf niet maar de lader wel. Hij zoemt een beetje, maar dat hoor ik pas als ik hem tegen mijn oor duw. Ik hoor het net voor het eerst omdat ik wilde checken of er geluid uit kwam en jah er komt geluid uit :)

Misschien is het de hardeschijf die op volle toeren gaat draaien als je de lader erin prikt?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 06-03-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb die 8600 nu 4 dagen, ik had er alleen geen tas bij besteld. Omdat zo'n tas 70 euro kost en omdat ik toch een rugtas model wilde hebben. Ook die zijn bij Dell niet al te goedkoop... dus ik de stad in (Haarlem). Overal geweest, veel modellen gezien, dus maar laptop erbij gehaald en gaan passen. Zoals velen weten is dat ding 15,4", dus net iets groter dan 'normaal'... dat heb ik geweten ook. De meeste tassen gingen wel dicht, maar dan ook net om de hoekjes heen. Niet echt waar je op zit te wachten voor die prijs, want die tassen waren ook 60, 70, 80+ euro. Misschien zijn er mensen die dit probleem herkennen :)

[reclame modus]
Toen kwam ik uit bij Jewel (bij sommigen ook bekend als notebook merk), waar ze ook mooie tassen hebben. Ze hebben daar ook 15,4" notebooks en die pasten er ook in wisten ze me te vertellen. Ik er heen.. gepast.. briljant! Er zit een klein tasje-in-tasje in voor een 'normale' maat notebook, maar die hoef je niet te gebruiken.

Ruimte zat, mooie stevige tas met alle mogelijk vakjes voor je prullaria :) Het mooiste is nog wel de prijs: 45 euro's. Dus als er meer mensen zijn die zo'n tas zoeken en maar geen goed passende kunnen vinden, deze is helemaal goei :P
[/reclame modus]

Hmm en inderdaad.. dat adapter zoemt en piept een beetje als je'm tegen je oor duwt, wazig hoor :?

[ Voor 7% gewijzigd door Kaastosti op 06-03-2004 22:00 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sizzlorr
blij om te horen dat ik niet de enige ben...ik dacht dat ik mayB een defecte had ofzo maar als dit normaal is dan leg ik me hierbij neer :) hehe
oh en voor al jullie mensen die gelijk denken dat de adapter gaar is...dat is niet zo...je hoort het enkel alleen als je er heel dichtbij ga staan
als je je adapter wat verder weg legt dan is het niet zo'n hinder
dit is dus geen reden om de laptop daarvoor af te wijzen

@Kaastosti
jah ik had express die tas ook niet erbij genomen omdat ik die schoudertassen lomp en klein vind. ik heb dezelfde tas als die van Sizzlorr die Targus Trademark Backpack. ik heb geen ervaringen met die jewel tas die jij noemt, maar zoals ik jou hoor zijn het goede 15.4 tassen.

anyway kanshebbers als je dus een tas zoekt voor 15.4:
- Targus
- Jewel

Edit:
nog even iets over de adapter...vinden jullie ook niet dat de die powercord (die naar je stopcontact gaat) een beetje kort en raar uitgevoerd is?
als je die powercord in je adapter blok steekt dan gaat die draad naar binnen terwijl dat juist beter is als het naar buiten richt...als ik hem nu in de stopcontact steekt en stel je voor hij bungelt dan krijg je wel een knikje tussen Adapterblok + Powercord...dit zou je powercord misschien kunnen verneuken, maar ik denk niet dat het zal gebeuren.

bottomline:
- Ze zouden de powercord wat langer moeten maken
- Powercord naar buiten richten en niet naar de binnenkant...misschien heeft dit te maken met het feit dat je hem kunt oprollen en inklikken

dat vind ik overigens geweldig :D dat oprollen en dan met dat rubbere bevestiging dingetje _/-\o_ Amen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 38504 op 07-03-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 10:50
Even 2 vraagjes voor de Inspiron bezitters. Heb namelijk nu een Latitude D600, en moet nog een nieuwe laptop voor mezelf bestellen, en wil een keer van die dure Latitude laptops af die als enigste voordeel hebben dat ze een GB ethernet hebben wat ik bij de Inspiron wel zal missen.

Mijn vragen zijn:

1. Kan ik de extra oplader die ik bij de D600 heb ook voor de Inspiron 8600 gebruiken?
2. De tweede accu die je kan bestellen bij de Inspiron 8600 is dat een volwaardige accu of een extra voor in de modulaire bay? (die wil ik namelijk hebben ;) )

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

nog even iets over de adapter...
Ja, dat is een beetje een rare uitvoering. Ik dacht eerst dat je die om kon draaien ofzo, wat wel weer een mooie feature zou zijn. Het is gewoon een wazig ontworpen ding, maar echt veel problemen kan ik er niet mee hebben hoor, hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik meldde eerder dat mijn GPU bij een 400/300 overclock tot wel 107 graden op liep |:( (ja, 107 je leest het goed).

Na mijn modificatie is het nog maar 72 }) Ik ruik meer overclock :9

Volledig verslag met veel foto's komt z.s.m. on-line 8)

p.s.
Die adapter is geniaal, je kan de kabels er omheen rollen en nog vastmaken ook.
Kudo's voor degene die DAT zo heeft ontworpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Tijgert op 07-03-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhh ik weet dat dit een keer langs is geweest
maar hoe werken die multimedia knoppies ook alweer in Winamp?
sorry maar ik had het niet 1,2,3 zo kunnen vinden meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31701

Die knoppen kun je instellen bij winamp 5. Options, Preferences en dan global hotkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108258

Hee, eindelijk goede gebruiker-reviews over de 8600. Heb ik wel even naar gezocht :o . 'K ben van plan m'n eerste laptop aan te schaffen. Tot nu toe alleen desktop systemen gebruikt, en werk nu op P4, 2.0ghz, 512mb, ATI R8500 64mb. Dus de laptop zou aan die prestaties moeten kunnen tippen. Heb al een tijdje mijn oog op de Dell8600, maar ook op de Asusm6000n en de acer 803Lcib.
Vooralsnog heeft de dell mijn voorkeur. Met een 128mb videokaart kan ik tenminste ook een beetje gamen _/-\o_ , en De acer doet het in de reviews wel goed, maar blijkt in de bij het overgrote deel van de gebruikers problemen te geven.
Vandaar mijn (huidige) keuze voor de Dell. En de dvd brander natuurlijk.
Ik vind alleen wel dat ik die laptop even moet hebben gezien voor ik hem aanschaf.

Weet iemand of er ergens Dell winkels zijn waar de 8600 is te bekijken?
Of een site (behalve de 360 demo op Dell.nl) waar een paar highres plaatje staan?

Ook las ik in de Userreviews op ZDnet dat het toetsenbord van de 8600 nogal naadje zou zijn. Zijn er mensen die hier slechte ervaringen mee hebben? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Toetsenbord naadje? Ik ben best tevreden hoor... ik zie niet in waarin dit toetsenbord onder zou doen voor de toetsenbordjes van de notebooks die hier om me heen op tafel staan. Ze lijken toch allemaal op elkaar... qua layout dan. En het tikt ook nog steeds allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108258

Er werd in de review afgegeven zo van "the keyboard!! Dell what are you thinking?" En wat klachten over de ondergrond van het keyboard. Maar waar zeur ik over. Het blijkt overall een goede desktop vervanger te zijn. en je kunt 'm rondleuren. Lijkt me voordell genoeg ;)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.