Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit hebben users opgelost door er wat streepjes schuim tussen het keyboard en onderliggend metaal te plakken, maar Dell doet dat nu al standaard.
De keyboard klacht is dus niet meer (anders zijn het zeikerds... lijken wel Hollanders).
Niemand commentaar over mijn 8600 mod?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen dat hij niet meer zo warm wordt de GPU?Tijgert schreef op 08 maart 2004 @ 14:39:
Het probleem met de keyboards WAS dat hij nogal 'sprong'.
Dit hebben users opgelost door er wat streepjes schuim tussen het keyboard en onderliggend metaal te plakken, maar Dell doet dat nu al standaard.
De keyboard klacht is dus niet meer (anders zijn het zeikerds... lijken wel Hollanders).
Niemand commentaar over mijn 8600 mod?
[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 08-03-2004 16:04 ]
Anoniem: 43323
- 1x 512MB RAM ipv 2x 256MB RAM
- 2e accu
Nu is mijn eerste vraag, meest voor de hand liggend vraag:
Wat raden jullie aan?
Omdat het mijn eerste laptop is heb ik niet veel ervaring ermee.
Het is me dan ook onduidelijk of het de moeite loont van het RAM-geheugen te vervangen. Met een normale pc weet ik dat het nogal "snel" voorkomt dat je wat RAM bijsteekt om je pc iets te versnellen, maar valt dit ook vaak voor met een laptop?
Voor de 2e accu zit ik met de vraag of het mogeilijk is om de accu's buiten de laptop op te laden zodat je op één batterij kan werken terwijl de andere oplaad, dat zou handig zijn.
Alle meningen hierover zijn welkom om me wat te helpen.
Just curious...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik zou direct voor de 2e accu gaan, voor de prijs waarvoor Dell er 1x512MB in zet ipv 2x256MB, koop je ook bijna een losse 512MB module, heb je dus 768MB totaal en een 256MB module over, die je dan weer door kunt verkopen. Zo'n accu heb je veel meer aan!Anoniem: 43323 schreef op 08 maart 2004 @ 18:04:
Binnenkort koop ik mijn Inspiron 8600 ook eindelijk maar nu zit ik met een twijfelgeval. Ik moet kiezen (ivm kostprijs) tussen:
- 1x 512MB RAM ipv 2x 256MB RAM
- 2e accu
Nu is mijn eerste vraag, meest voor de hand liggend vraag:
Wat raden jullie aan?
Ik heb nog een P1 laptop, daar zit nu de maximale hoeveelheid RAM in: 128MB. Daar werkt hij heel lekker op, win2k draait vlotjes en ik kan er lekker op internetten/chatten/officewerken. Ik denk dat ik over 2 jaar ook in mijn 8600 wel de maximale hoeveelheid RAM heb zitten, dus ja, het heeft wel zin als je veel programma's draait of straks Longhorn (opvolger van XP) wil draaien, want die zal standaard wel meer geheugen gebruiken dan XP nu.Omdat het mijn eerste laptop is heb ik niet veel ervaring ermee.
Het is me dan ook onduidelijk of het de moeite loont van het RAM-geheugen te vervangen. Met een normale pc weet ik dat het nogal "snel" voorkomt dat je wat RAM bijsteekt om je pc iets te versnellen, maar valt dit ook vaak voor met een laptop?
Volgens mij kan dat niet, maar ik weet het niet zeker. Je zult er sowieso een speciale lader bij moeten kopen, als dat mogelijk is, dus het maakt het geheel wel duurderVoor de 2e accu zit ik met de vraag of het mogeilijk is om de accu's buiten de laptop op te laden zodat je op één batterij kan werken terwijl de andere oplaad, dat zou handig zijn.
Alle meningen hierover zijn welkom om me wat te helpen.
Anoniem: 105188
Mijn scherm is zo scherp en heeft zo'n hoge resolutie dat alle compressie fouten in een DivX, XviD of SVCD die je normaal gesproken eigenlijk niet ziet, je er nu ineens heelerg duidelijk uit kan pikken.
Ik heb het net geprobeerd met de LOTR: FOTR DVD. De DVD is met PowerDVD en Windows Media Player in fullscreen mode superscherp, niks mis mee. Maar als ik die DVD dan omzet naar een SVCD dan kun je in fullscreen mode meteen al die fouten eruit halen. Wat op mijn oude laptop helemaal niet het geval is.
Als ik de SVCD afspeel op de native resolutie (dus niet fullscreen) dan is er niks mis mee maar dan is het beeld wel klein.
Dus jah deze jongen gaat voor pure entertainment maar eens vaker wat DVDtjes kopen. Wees gewaarschuwd. Als je veel van internet download dan zou je met dit scherm wel eens van de kouwe kermis thuis kunnen komen.
Misschien dat sommige mensen het zien als een nadeel maar voor mij is het helemaal geen enkel probleem. Als ik een film echt in goede kwaliteit wil zien dan ga ik naar de bioscoop of koop de DVD. En als ik iets van internet download dan neem ik genoegen met de lagere kwalieteit. Als valt die lagere kwaliteit met dit scherm heelerg duidelijk op.
Ik vraag me af of dit ook op gaat voor die supergrote HDTV Plasma schermen. Als je daar een gecomprimeerd bestand op afdraait zou hij dan ook blokkerig worden. Al is de resolutie van HDTV een stukje lager dan van mij WSXGA+ scherm.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 09-03-2004 01:40 ]
Anoniem: 53614
De bedoeling is dat het een desktop replacement wordt en ik zou het erg prettig vinden als de kijkhoek goed is.
Hoe robuust is die dell in verhouding tot een compaq? Die compaq is naar verhouding een stuk duurder. Maar je ziet er wel aan af dat het gewoon goed spul is. De sluiting van het scherm is gewoon niet kapot te krijgen denk ik en het toetsenbord is heel ok. wat wel verschrikkelijk is, is de functie toets helemaal links onder waar je ctrl hoor te zitten, daar valt niet aan te wennen geloof ik.
Als de Dell 8600 een nog beter scherm heeft en qua bouw in de buurt komt van de compaq dan ga ik hem zeker bestellen.
10/03/04 16:18 RAHEEN DEPARTED EMF LIMERICK
Als ETA wordt aangegeven 15/03/2004, weet iemand of
dit een beetje realistisch is? Ik kan maandag (15e) prima
vrij krijgen maar dinsdag is absoluut geen optie!
Dus.. klopt de ETA met de werkelijk afleverdatum?
......
Anoniem: 19286
http://www1.euro.dell.com...5percents?c=nl&l=nl&s=dhs
Dan krijg je namelijk 5% extra korting op je bedrag. (link komt uit de dell nieuwsbrief)
Anoniem: 104635
je hoeft maar de helft over te maken, de tweede helft kun je betalen bij aflevering!
dit is echt heel gruwie... ik zit namelijk nog ff krap bij kasVoor mensen die net een laptop willen aanschaffen gebruik deze link:
http://www1.euro.dell.com...5percents?c=nl&l=nl&s=dhs
Dan krijg je namelijk 5% extra korting op je bedrag. (link komt uit de dell nieuwsbrief)
weet iemand of er een limiet is waarbinnen je het geld over moet maken?
in de ene review lees je dat het niet leesbaar is , in de andere zijn ze er enthausiast over ?
op fotos die ik gezien heb , lijkt het me nog goed leesbaar.
Die 5% korting, dankjewel

Heb je em inmiddels al besteld?Grrrrrene schreef op 11 maart 2004 @ 00:19:
Het is ook goed leesbaar, die reviewers moeten niet zeurenWat ik ervan begrepen heb is dat als er niks mis is met je ogen (en op korte afstand zijn die van mij prima in orde), je prima kunt werken met zo'n scherm. Het is ook maar 14% kleiner dan 1400x1050, dus ach, wat scheelt het nou helemaal?
Die 5% korting, dankjewelDat scheelt ff een hap op 2100 euro aan bestelling
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Grrrrrene schreef op 11 maart 2004 @ 09:47:
Dat hoor ik vandaag, hopelijk, stuur ik hem wel meteen naar dat 5% kortingslinkje doorSchiet niet echt op, maar m'n contactpersoon is zegmaar weinig @ work geweest de afgelopen tijd. Ik heb al wel gezien dat de prijs met 5% korting voor mij lager uitvalt dan zonder die korting en met de oude acties. Dus ik = blij
Het wordt tijd voor een Dell Inspiron 8600 meeting!
Anoniem: 38504
dus kom maar op met die meeting
Anoniem: 98714
Als ik vorige maand een 8600 had besteld, dan was ik €600 duurder uit geweest ten opzichte van de huidige prijzen.
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 98714 op 12-03-2004 09:43 ]
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 9100[/rml]
lijkt me toch wel leuk om te horen hoe de prestaties daar van zijn
jammer dat ik net de 8600 heb, ook geweldig ding hoor
maar zo'n 9100 is toch wel heel grappig
BarryMel
Lekker vergelijken he? Vergeleken met die 8600 is de 9100 een enorme koelkast.Anoniem: 98714 schreef op 12 maart 2004 @ 09:35:
Waarom een 8600 als je een 9100 kan bestellen? Zit een Ati 9700 128Mb in en een subwoofer.
Als ik vorige maand een 8600 had besteld, dan was ik €600 duurder uit geweest ten opzichte van de huidige prijzen.
Anoniem: 108692
Ben voor mijn werk erg veel in het buitenland en niet altijd beschikking over internet.
Daarom misschien een rare vraag, maar waar is de 8600 performance gebleven op de site van Dell. Zie wel een link maar dan komt de MultiMedia en de value te voorschijn. Wilde net die performance met 1 gig hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 98714 op 12-03-2004 18:21 ]
I.a.w. ik ben aardig wat rapper als een 9100 met zijn mr9700, maar hou het wel 4:15 vol op 1 batterij (maar dan zonder vet gamen natuurlijk)
3498 3Dmarks bij extreme overclock tot nu toe... (maar met 320 mem is BoP helmaal verfucked).
Tss...
"iets hoger"? Ding is bijna 2x zo dikAnoniem: 98714 schreef op 12 maart 2004 @ 18:18:
cliffie> Hoezo koelkast? Hij is iets hoger ja, maar dat komt omdat íe een subwoofer heeft.
Die i9100 wordt nog 's heet ook, d'r zit gewoon een desktop P4 in joh
Ik heb mijn i8600 besteld trouwens (ja, duurder ff, maar nu echt
En nu nog een leuke accesspoint uitzoeken, iets als deze: 3com Wireless 802.11g Access PointWindows XP Home UK
Centrino 1,5GHz 1MB cache
512MB DDR333 (2x256)
15,4" WUXGA 1920x1200 TFT
60GB 7200rpm schijf (heb ik bevestigd gekregen)
Ati Mobility Radeon 9600 Pro Turbo 128MB
Dell Truemobile 1300 dinges, 802.11b/g kaart
Anoniem: 104635
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Groet,
Willem
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Daar zitten mensen die vooral bij De Laptopper bestellen, in plaats van hier waar je op de Dell website bestelt
Anoniem: 108766
IPV een Cradle zit er een Antenna bij die je of in een USB poort kan duwen of in een cradle. Die cradle is niks anders dan een verlengkabel met een designer cradle erop.
Maar goed als je de MS Bluetooth antenne die erbij zit niet gebruikt maar de interne Bluetooth antenne dan kun je de software dus niet instaleren. Zonder de software kun je de knoppen niet programeren.
De MS muis is qua functionaliteit minder uitgeberied dan de Logitech muis dus er valt bijna niks te programeren.
Wat ik wel een probleem vind is dat ik dat ding nu 30min gebruik en ik heb nou al ontiegelijke pijn in me klauwen. Hij ligt absoluut niet fijn in mijn handen. Ik ga hem maandag omruilen voor een logitech bt muis,
Als ik de inspiron dan samenstel zoals ik wil zie ik nog steeds geen verschil tussen de twee configuraties, alleen de eindprijs scheelt 100 euro.
Kan iemand me vertellen of de prijs waar ik voor koop "bindend" is. Ik bedoel als ik nu op die ene pagina bestel waar hij 100 euro goedkoper is, heeft Dell dan een poot om op te staan als het een fout blijkt te zijn, of moeten ze verplicht leveren?
[Voor de mensen die hier ook van willen profiteren, dit is Dell.be en niet Dell.nl voor de zekerheid]
Edit: weet iemand trouwens wat je verdorie moet doen om een antwoord op je mail te krijgen bij Dell.be? Ik heb al naar 3 adressen gemaild en nooit reply's
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 13-03-2004 19:43 ]
Ik wil de extra accu nemen maar zit in het duister of dit nu een additionele batterij voor in de media-bay (zoals het vroeger was) of een "echte" batterij is. Via de shop van Dell kom ik er niet uit want zowel de batterij voor de media-bay als de gewone kosten daar 107.69 euro terwijl op de configuratie-pagina de batterij 102.31 euro kost.
Als iemand me met zekerheid kan inlichten hierover zou ik dan ten zeerste apprecieren.
Bij men Toshiba Satelite ging dit. Maar <weet niet of dell zulk systeem heeft
Iemand ervaring ermee ?
PS mijn config:
8600 3 21 Widescreen Mobility
Inspiron 8600 WLT PM 1.5GHz + 15.4" WSXGA + Internal Ethernet Card
100 euro's off
Free 256 Mb to 512 Mb (2*256 Mb)
English - System Documentation
European - Power Cord
Back Up Drivers for 8600
512MB 333MHz DDR Memory (2X256MB)
30GB 9.5mm IDE Hard Drive
Record Now Combo Software
DVD Cyberlink Decoder Software
24x CDRW/24x DVD Combo Drive
D- Series 65W AC Adapter
72Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery
No Carrycase
128MB ATI Radeon Mobility 9600 PRO TURBO
Belgian - 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter
Integrated 10/100 Network Card
Dell TrueMobile 1300 WLAN (802.11b/g) miniPCI Card
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
XP Drivers for 8600
Dutch - Microsoft Windows XP Home SP1
Dutch - Microsoft Works 7.0
English - Trial Paint Shop Pro 7.06 Standard
English - Trial Image Expert Standard
Dell Media Experience - Inspiron
Dutch - Norton Anti-Virus 2003
1Y CAR (Collect and Return )
Base warranty
No Warranty Upgrade
Inspiron Order - Belgium
Die 30GB zal wrs 4200rpm zijn dus daarmee , als ik later weer geld heb zou ik zelf ergens in winkel een 7200rpm schijf willen kopen als ze wat gezakt zijn in prijs.
Door deze topics te lezen benk ook beetje bang voor men scherm , kzou echt niet willen dat het een Hitachi scherm is
GrtZ
[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 16-03-2004 09:35 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Waarschijnlijk staat je TV out op NTSC formaat en kan de ene TV dat wel aan en de andere niet. Waarschijnlijk kun je via de BIOS je TV out op PAL zetten.S913 schreef op 16 maart 2004 @ 09:33:
Iemand al z'n S-Video uitgang geprobeerd? Met hetzelfde kabeltje heb ik op de ene TV goed beeld, maar op de ander een zwart/wit beeld ...
Ik heb inmiddels ook een Dell 8600 besteld in de volgende config:
Intel Pentium M 1.5 GHz processor
15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050)
512MB DDR RAM
60GB HD (heb niets gezien over een 7200 RPM schijf)
64MB nVidia GeForce 5200 Go 4x AGP
Dell Truemobile 1300 802.11b/g WLAN onboard
Broadcom 440x 10/100Mbit NIC onboard
4x DVD+RW voor media-bay
[ Voor 4% gewijzigd door Myrdhin op 16-03-2004 09:45 ]
Hmm ... zal 'ns kijken, maar de instellingen van de videokaart geeft aan dat de output PAL B is (de standaard instelling als je Nederland als lokatie opgegeeft). Thnx voor de input.Myrdhin schreef op 16 maart 2004 @ 09:42:
[...]
Waarschijnlijk staat je TV out op NTSC formaat en kan de ene TV dat wel aan en de andere niet. Waarschijnlijk kun je via de BIOS je TV out op PAL zetten.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
In ieder geval heeft een kennis van me bij DELL Zweden ervoor gezorgd dat ik morgen gebeld zou worden in verband hiermee ben benieuwd wat hieruit komt....
Dan ondersteunt je TV geen SVHS, ouder model misschien? Koop ff zo'n verloopstekkertje van SVHS naar tulp, dan zou je weer kleur moeten hebbenS913 schreef op 16 maart 2004 @ 09:58:
[...]
Hmm ... zal 'ns kijken, maar de instellingen van de videokaart geeft aan dat de output PAL B is (de standaard instelling als je Nederland als lokatie opgegeeft). Thnx voor de input.
Nope, is niet een echt oude TV ... maar is nu S-Video > Scart ... heb geen tulp aansluitingen op TVGrrrrrene schreef op 16 maart 2004 @ 18:03:
[...]
Dan ondersteunt je TV geen SVHS, ouder model misschien? Koop ff zo'n verloopstekkertje van SVHS naar tulp, dan zou je weer kleur moeten hebben
~ H.P. Lovecraft
vandaag (16maart) geleverd
Kga nu eens kijken ; eerste impressies van men vader waren al goed
Dell had zelfs gezegt dat ze pas 18 maart gingen leveren
al goed dat ik die tracer volgde
EDIT:
-----
K heb hem getest en tis echt wel cool
ff wennen dat breedbeeldje :)lol
heb zo al paar domme dingen begaan omdak vergat aan rechterkant te kijken
moet at verder van het beeld kijken denkik
Heb geen last van ghosting dus ik vermoed dat ik de samsung heb.
Eveneens op het papiertje zie ik een S staan bij de serial van het scherm dus denk het wel.
Nu ben ik dell zen voorgeinstalleerde boel weg aant formatten want stond veel brol mee op geinstalleerd dat ik niet nodig heb.
Nu heb ik enkel nog beetje bang dat ik drivers niet juist ga installe maar goed
zal wel ff rondneuzen
UPDATE 2:
--------------
- Alles al wat getest, geen ghosting zichtbaar
- wordt niet warm enkel aan linker onderkant voel je beetje warmte maar het is draageljik
- Wireless is zeer goed , heeft heel goed bereik was ik echt van versschoten omdat een vriend met zen dell truemobile zo een prblemen heeft
- snel
- STIL enkel de cdrom geeft klikgeluidjes als je er 1 insteken hebt.
- cooler hoor je echt bena niet als die aanspringt
Morgen ga ik het gamen eens testen
[ Voor 84% gewijzigd door BlackZ op 17-03-2004 02:38 ]
Ik heb ook deze ervaring ik heb op 9 maart betaald maar omdat ik korting had gekregen klopte het factuurbedrag niet en dan denken ze dat ik niet betaald heb. duurde erg lang voor ze achter hun fout waren. Ik heb ook nog steeds geen orderbevestiging (17 maart) Ik heb nu al spijt dat ik bij Dell besteld hebMorpho schreef op 16 maart 2004 @ 17:32:
Alweer 7 dagen voorbij en als nog is er geen betaling ontvangen zegt DELL, nu begin ik me af te vragen is de postbank gewoon zo extreem langzaam..... of is er iets anders gaande. Ik heb de afschrijving van de bank 5 dagen geleden ontvangen. Iemand anders die een soortgelijke ervaring heeft gehad?
In ieder geval heeft een kennis van me bij DELL Zweden ervoor gezorgd dat ik morgen gebeld zou worden in verband hiermee ben benieuwd wat hieruit komt....
Ook krijg je nooit antwoord op je mail, en als je beld nemen ze je gegevens op
en je hoort nooit meer wat
Ik belde op de vierde dag, toen werd mij medegedeeld om te wachten tot 5 dagen voorbij waren. Bij mij klopt het factuur bedrag en het hele bedrag zou ook al bij hun op de rekening moeten staan, alleen waarom ik nog steeds geen bevestiging heb ontvangen goes beyond me. Misschien iets agressievere houding aannemen tegenover DELL het gaat immers om een flinke smak geld...robert-630 schreef op 17 maart 2004 @ 12:20:
[...]
Ik heb ook deze ervaring ik heb op 9 maart betaald maar omdat ik korting had gekregen klopte het factuurbedrag niet en dan denken ze dat ik niet betaald heb. duurde erg lang voor ze achter hun fout waren. Ik heb ook nog steeds geen orderbevestiging (17 maart) Ik heb nu al spijt dat ik bij Dell besteld heb
Ook krijg je nooit antwoord op je mail, en als je beld nemen ze je gegevens op
en je hoort nooit meer wat
Wat betreft het vooruit betalen, zorg dat je eerst een salespersoon bij naam hebt gevonden (door bijvoorbeeld een vraag te stellen over de betreffende hardware).
Hierna kan je bij je bestelling aangeven dat je deze verkoper wil. (een of ander invoer veldje bij je bestelling). Binnen 2 weken dus waarschijnlijk de laptop in huis (met de vooruitbetaal optie)
Hij of zij krijgt er waarschijnlijk provisie voor dus wil misschien ook wat meer voor je doen op dat moment.
Btw de bestelde hardware:
Intel Pentium-M 1.7GHz (Centrino)
15.4" WUXGA+ TFT (1920x1200)
512MB DDR SDRAM
128MB Ati Radeon Mobility 9600 Pro Turbo
60GB Hard Disk
4x DVD+RW voor media-bay
Als jullie nog wat specifieks willen weten, laat het maar horen :0)
Anoniem: 100979
De prijs?DvE schreef op 17 maart 2004 @ 13:51:
Ik heb onlangs ook een 8600 besteld (als het goed is wordt ie morgen voor de eerste keer aangeboden als ik WW track & trace mag geloven)
Wat betreft het vooruit betalen, zorg dat je eerst een salespersoon bij naam hebt gevonden (door bijvoorbeeld een vraag te stellen over de betreffende hardware).
Hierna kan je bij je bestelling aangeven dat je deze verkoper wil. (een of ander invoer veldje bij je bestelling). Binnen 2 weken dus waarschijnlijk de laptop in huis (met de vooruitbetaal optie)
Hij of zij krijgt er waarschijnlijk provisie voor dus wil misschien ook wat meer voor je doen op dat moment.
512MB DDR SDRAM
60GB Hard Disk
4x DVD+RW voor media-bay
EDIT: goh en toen bleek dus dat me pa een extra cijfer had toegevoegd bij de betaling's info nog al logisch dat er geen geld binnen gekomen was voor dat order nummer.

[ Voor 15% gewijzigd door Morpho op 17-03-2004 19:26 ]
Anoniem: 88213
het is als ik vensters versleep over mijn desktop
ververst mijn verster slecht , zie het plaatje hieronder
http://www.bijvoorbeeld.nl/cvb/dell8600.jpg
dit is ook zeer irritant bij spellen
hebben jullie dat ook ???
ik heb vele dingen uitgeprobeerd
bios moederbord geupdate naar a05
bios 9600 pro geupdate naar v.8.11.29.25, A02WI
driver videokaart opnieuw geinstaleerd. v.7.933.2-031030a-012578c, A02
als ik de versnelling van de video kaart uitgezet.
dan lost het probleem zich bijna op.
ik weet niet meer wat ik moet doen .
hebben jullie wat tips ?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 88213 op 18-03-2004 11:32 ]
- 21512 Dane-Elec 512MB SoDimm PC2700 CL2.5 Euro 132
- 21511 Dane-Elec 512MB SoDimm PC2700 CL2 Euro 149
- 21805 Dane-Elec 512MB SoDimm PC2700 Dell Euro 150
Alle dus 333MHz.
Uitgaande van de prijs zou ik zeggen dat de 51511 en de 21805 dezelfde zouden moeten zijn.
Maar die zijn bijna nergens direct leverbaar (onbekende levertijd), art nr 21512 is wel dirct leverbaar (oa www.interngeheugen.com).
Is het mogelijk om die met CL2.5 er in te drukken of gaat dat conflicten opleveren.
En daaruit vloeiende: als de Banias op 400MHz fsb draait, kan er dan ook 400MHz DDR in zodat hij automatisch op 400MHz DDR loopt met het daarvoor geschikte geheugen? (omdat er in de buis niks valt in te stellen).
Lijkt me ideaal...
P.s.
Geen idee wat die videofout is, maar waar was die 9600Pro bios update nou voor?
Anoniem: 88213
als laatste redmiddel dacht ik " laat ik die 9600 updaten ", er was een hele kleine versie verschil ,dus heb ik het geprobeerd !, maar zonder resultaat
ik denk dat ik dell maar morgen ga bellen !

Anoniem: 38504
hmm ik heb 2140 euro betaald voorDvE schreef op 17 maart 2004 @ 13:51:
Ik heb onlangs ook een 8600 besteld (als het goed is wordt ie morgen voor de eerste keer aangeboden als ik WW track & trace mag geloven)
512MB DDR SDRAM
60GB Hard Disk
4x DVD+RW voor media-bay
1024MB DDR SDRAM
80Gb 5400Rpm Hard Disk
4x DVD+RW voor media-bay
dan mis je toch 20 gig en 512 mb
Anoniem: 100979

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100979 op 19-03-2004 01:08 ]
Samen met een nieuwe harde schijf, enkel op wat moet ik letten, kan ik eender welke mobile harddisk erinproppen ?
Dacht aan een 60GB 7200RPM van hitachi erin te steken als ik weer wat geld heb.
En 512DDR 333Mhz
BTW ben tot nu toe zeer tevreden van men laptop, games draaien mooier op men laptop dan op men desktop heb nochtans zwaardere kaart in desktop
Nuja zal best wel aan drivers kunnen liggen dan lijkt me
De Logitech muis laat zichzelf niet altijd zien. Als je hem wilt laten werken met de Dell BT module dan doe het volgende:
1. Druk op de connect knop van de muis
2. Scan voor "devices in range" in My Bluetooth places op je i8600
3. Zodra je lappie de muis ziet even op de logo dubbel klikken, hij vraagt of je wilt connecten naar de muis
4. Druk weer op de connect knop van de muis en klik daarna meteen op ja
* Do software wordt nu geinstaleert, reboten zodra de install klaar is.
Zodra je reboot merk je dat je muis nog niet werkt. Herhaal de stappen hierboven nog eens en je muis is permanent aangemeld.
LET OP! NIET JE MUIS PAIREN. Als je de muis paired dan wordt hij niet automatiche aangemeld na een reboot dus moet je steeds handmatig connecten.
Verder werkt het allemaal vrijgoed. Dat sommige mensen met hun i8600 de MX900 niet kunnen zien is dus een feature en niet een bug.
Heb je ook 3 jaar collect en return garantie? Ik wel namelijk.Anoniem: 38504 schreef op 18 maart 2004 @ 16:43:
[...]
hmm ik heb 2140 euro betaald voor
1024MB DDR SDRAM
80Gb 5400Rpm Hard Disk
4x DVD+RW voor media-bay
dan mis je toch 20 gig en 512 mbmaja het blijft een lekker beestje ook zonder die extra's
En inderdaad, het is een heerlijk laptoppie. Nu nog even een mooie rugzak erbij, want hier ga ik geen risico's mee nemen
Anoniem: 1114
Als je contractueel een afspraak maakt dat je 1 jaar garantie krijgt dan krijg je die ook. Volgens het Nederlandse burgerlijk wetboek is minimaal 1 jaar garantie verplicht.
Ik heb zo de tekst van de richtlijn niet meer bijdehand maar er staat in dat een garantie periode van 2 jaar wenselijk is maar verplicht verder niks.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 20-03-2004 05:33 ]
Verder niets dan lof over het geweldig scherm & videokaart (Ati Radeon 9600). Far Cry draait in ieder geval als een zonnetje (ookal vindt de diagnostic van FarCry dat m'n laptop 'maar' een medium snelle pc is)
Call of Duty speelt heerlijk, vraag me alleen af of ik m'n toetsenbord hier niet sneller door sloop. Aangezien er geen PS/2 aansluiting aan zit, misschien toch ook wel handig om voor lanparties/spelletjes een usb toetsenbord aan te schaffen?
Beetje dell minded?

[ Voor 30% gewijzigd door DvE op 20-03-2004 12:02 . Reden: typo & plaatje ]
Op het forum gedeelte van de Amerikaanse site zijn er nogal wat problemen met de DVD brander die erin zit (type GCA-4040N van Hitachi-LG). Een aantal mensen daar hebben van Dell al een NEC brander ter vervanging gekregen welke wel netjes 4x schrijft.
Zie: http://www.laptopvideo2go.com/
Bovendien doe jij afstand van die garantie, in ruil voor die korting. Dan moet je niet achteraf Dell gaan verplichten je 2 of zelfs 3 jaar te geven, je hebt zelf bij volle verstande afstand gedaan van die garantie, dus je hebt geen poot om op te staanAnoniem: 105188 schreef op 20 maart 2004 @ 05:31:
Nee dat is echt niet zo. Er is een europese richtlijn die zegt dat je 2 jaar garantie moet krijgen maar dit is alleen maar een richtlijn en heeft dus verder geen gerechtelijke poot om op te staan.
Als je contractueel een afspraak maakt dat je 1 jaar garantie krijgt dan krijg je die ook. Volgens het Nederlandse burgerlijk wetboek is minimaal 1 jaar garantie verplicht.
Ik heb zo de tekst van de richtlijn niet meer bijdehand maar er staat in dat een garantie periode van 2 jaar wenselijk is maar verplicht verder niks.
Ik zou graag een 60GB 7200Rpm schijf kopen maar ik zie hier net van hitachi deze 2 modellen, welke past er in de INSPIRON 8600 ?
Het gaat om dit model "HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm for portable 9 5mm height 8MB Buffer":
http://www.icecat.biz/prf...i=product;shopname=xoldes;
EN
Dit model "TRAVELSTAR 80GN 60GB ATA5 2.5IN 7200RPM ":
Welke past er in de Inspiron 8600, had op de pricewatch bij notebook schijven gekeken en zag deze winkel http://www.xoldes.nl/index.html?res=1024andup
Hopelijk kan iemand me helpen want ik heb echt geen idee wat het verschil is buiten de grootte

Ook zie ik ATA 6 staan bij 1 van de 2, ken ik ook niet
Ik zou de "HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm for portable 9 5mm height 8MB Buffer" nemen.
Voor meer nfo over ATA etc zie
www6.tomshardware.com/storage/20020806/ide-03.html
/edit
Ik krijg mijn i8600 deze week (als WW mee wil werken) en nu vroeg ik me af of iemand al de omega drivers voor de ati 9600 (http://www.omegacorner.com/) had geprobeerd.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 108692 op 23-03-2004 09:03 ]
zo precies het zelfdeDvE schreef op 20 maart 2004 @ 11:42:
Vind eigenlijk wel dat ze ook een bril moeten leveren bij de 1920x1200. Want zonder 120dpi zit je toch wel te staren naar die kleine lettertjes
Verder niets dan lof over het geweldig scherm & videokaart (Ati Radeon 9600). Far Cry draait in ieder geval als een zonnetje (ookal vindt de diagnostic van FarCry dat m'n laptop 'maar' een medium snelle pc is)
Call of Duty speelt heerlijk, vraag me alleen af of ik m'n toetsenbord hier niet sneller door sloop. Aangezien er geen PS/2 aansluiting aan zit, misschien toch ook wel handig om voor lanparties/spelletjes een usb toetsenbord aan te schaffen?
Beetje dell minded?
[afbeelding]
BarryMel
Ik krijg de mijne hopelijk ook deze week via UPS. Als ik via de DELL orderwatch bij UPS ga checken geeft deze aan dat het tracking nummer niet bestaat gek mmmIk krijg mijn i8600 deze week (als WW mee wil werken) en nu vroeg ik me af of iemand al de omega drivers voor de ati 9600 (http://www.omegacorner.com/) had geprobeerd.
In ieder geval zou je de ATI/omega/dna/etc. drivers zelf kunnen bewerken zodat deze de DELL geleverde videocard ondersteunen. Een hele tijd geleden heb ik een stukje op rage3d gepost waarin beschreven werd hoe je een medion radeon aan de gang kreeg met de standaard ATI drivers wellicht dat jij hier ook wat aan hebt, wat ik hier niet in beschreven heb is dat je ook de ini moet aanpassen voor de installer als je van de installer gebruikt wil maken:
If anyone is interested in running the latest catalyst drivers on your medion radeon 9600TX here's how
Official medion drivers:
ati9600winxp7414c\Driver\XP_INF\
Open the file named CX_07414.inf in notepad look for the following lines and copy them to your clipboard.
code:
1 2 3 4 "MEDION RADEON 9600 TX" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E46&SUBSYS_84861787 "MEDION RADEON 9600 TX " = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E46&SUBSYS_84841787 "MEDION RADEON 9600 TX Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E66&SUBSYS_84871787 "MEDION RADEON 9600 TX Secondary " = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E66&SUBSYS_84851787
then unpack the official ati catalyst drivers and goto the dir:
wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg\2KXP_INF
open the file named CX_08040.inf in notepad and paste the lines you just copyed beneath
code:
1 2 3 "RADEON 9500 - Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4164&SUBSYS_00031002 "RADEON 9500 PRO / 9700" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E45&SUBSYS_00021002 "RADEON 9500 PRO / 9700 - Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E65&SUBSYS_00031002
So it will look like this when its done
code:
1 2 3 4 5 6 7 "RADEON 9500 - Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4164&SUBSYS_00031002 "RADEON 9500 PRO / 9700" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E45&SUBSYS_00021002 "RADEON 9500 PRO / 9700 - Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E65&SUBSYS_00031002 "MEDION RADEON 9600 TX" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E46&SUBSYS_84861787 "MEDION RADEON 9600 TX " = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E46&SUBSYS_84841787 "MEDION RADEON 9600 TX Secondary" = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E66&SUBSYS_84871787 "MEDION RADEON 9600 TX Secondary " = ati2mtag_R300, PCI\VEN_1002&DEV_4E66&SUBSYS_84851787
Then to load the new drivers goto hardware properties of your display card and load up the file CX_08040.inf it will automaticly detect it as Medion Radeon 9600 TX
ah k bedanktAnoniem: 108692 schreef op 23 maart 2004 @ 08:54:
ATA-6 is ook bekent als UltraDMA/100, ATA/100 of UDMA mode 5, of wel max data doorvoer van 100MB/s.
Ik zou de "HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm for portable 9 5mm height 8MB Buffer" nemen.
Voor meer nfo over ATA etc zie
www6.tomshardware.com/storage/20020806/ide-03.html
/edit
Ik krijg mijn i8600 deze week (als WW mee wil werken) en nu vroeg ik me af of iemand al de omega drivers voor de ati 9600 (http://www.omegacorner.com/) had geprobeerd.
Weet je ook toevallig of 1 van deze in de Inspiron 8600 past
"HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm for portable 9 5mm height 8MB Buffer":
EN
Dit model "TRAVELSTAR 80GN 60GB ATA5 2.5IN 7200RPM ":
De eerste (HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm) is een 2,5 Inch schijf en 9,5mm hoog.
Dus die zou moeten passen aangezien dat de inbouw maten zijn in een i8600.
De tweede (TRAVELSTAR 80GN 60GB ATA5 2.5IN 7200RPM ) past ook maar daar zeggen ze bij dat die ATA5 is en dus een max data doorvoer van 66MB/s heeft.
Heel erg bedankt,Anoniem: 108692 schreef op 23 maart 2004 @ 13:34:
@BlackZ
De eerste (HD Travelstar 7K60 60GB UIDE100 7200rpm) is een 2,5 Inch schijf en 9,5mm hoog.
Dus die zou moeten passen aangezien dat de inbouw maten zijn in een i8600.
De tweede (TRAVELSTAR 80GN 60GB ATA5 2.5IN 7200RPM ) past ook maar daar zeggen ze bij dat die ATA5 is en dus een max data doorvoer van 66MB/s heeft.
had in boekje gekeken en vond over alles goede informatie buiten de HD, er staat ook goed hoe je je HD vervangt maar ze leggen wel niet uit hoe je hem uit die bay moet halen maar dat zijn zorgen voor later
Ik heb een leuk contactje aangeboord.
Prijs ligt wel over de 300 pleuro... maar hoe ver is nog niet zeker.
De on-screen volume indicatie. Als ik op de knopjes druk gebeurt er wat er hoort te gebeuren, maar ik zou 't ook graag op het scherm zien. Bij Dell zelf vind ik hier niets voor... iemand suggesties?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
http://forums.us.dell.com...w_mediaexp&message.id=282
Daarna moet je ook een aanpassing maken anders installeert het programma niet, zie:
http://forums.us.dell.com...w_mediaexp&message.id=200
Dell Media Experience is een custom versie van de Cyberlink Powercinema software.
dit werkt echt perfect , thanksMyrdhin schreef op 22 maart 2004 @ 08:42:
Voor diegene met een GeForce video kaart in de laptop is onderstaande pagina een aanrader. Er staan gemodificeerde .inf bestanden op waarmee je toch de laatste Forceware en Detonator drivers kunt gebruiken.
Zie: http://www.laptopvideo2go.com/
hier wat meer info om het in het Nederlands te krijgen :
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=518
BarryMel
Ik kan me volgens mij herinneren dat ik onderin allemaal van die mooie balkjes had... ooit... lang geleden
Is dat ook met dat proggie ?
Die balkjes is echt de Dell Quickset tools. Staat op de driver CD die erbij geleverd zit.Kaastosti schreef op 24 maart 2004 @ 21:56:
Met de Dell Media Experience krijg ik in ieder geval wel het % volume in beeld, maar alleen als ik het programma ook werkelijk start. Dan zit ik dus met een complete (griezelige) Dell omgeving... als ik die afsluit, zie ik ook niets meer over het volume.
Ik kan me volgens mij herinneren dat ik onderin allemaal van die mooie balkjes had... ooit... lang geleden
Maar met de versie op de CD werkte het inderdaad wel
[ Voor 28% gewijzigd door Kaastosti op 25-03-2004 19:53 ]
Ik heb er na een dagje werken nog steeds geen spijt van dat ik die achterlijk hoge resolutie heb genomen, Dell Quickset kan de letters snel iets groter maken en interpoleren gebeurt bij lagere resoluties zooooo mooi
Games heb ik nog ff niet gespeeld, maar wel wat zware CAD/CAM programma's geinstalleerd en geprobeerd. In een woord: prachtig. Accutijd is dik in orde, dik 5 uur met wat internetten en, games moet ik dus nog ff checken. Wel wordt bij intensief gebruik de onderkant wat warm, maar de fan hoor ik amper.
'k Heb er een 60GB 7200rpm 8MB cache schijf in gekregen, een pixelperfecte TFT, mooie DVD brander ('k heb alleen ooit 5 spindels DVD-R gekocht en deze doet +R

Hij boot in 15s ofzo naar windows, snel zat, 'k weet niet of dat met een eigen windows install beter kan, maar ik vind deze install wel prima eigenlijk. Die clit op het toetsenbord werkt beter dan ik had verwacht, ik heb altijd wat tegen die dingen gehad, 't haalt het niet bij een externe muis natuurlijk en een touchpad is net iets preciezer, maar ik kan me wel voorstellen waarom sommige mensen erbij zweren
Dell Truemobile 1300 WLAN werkt prima, makkelijk in te stellen en icm een Asus WL300G (54Mbit) werkt het prima. 54Mbit bijna continu en goede ontvangst door de muren heen, ook met 128bit WEP een lekkere verbinding.
Kortom: 't kostte wat, maar dan heb ik ook wat. Ik ben super tevreden.
Ohja: koop dit scherm niet als je tevreden bent met je monitor en niet iets nieuws wil kopen, want OMG wat ziet m'n 17" CRT er nu onscherp uit en wat is die 1280x960 resolutie klein

Far Cry: maar heel kort gespeeld op 1024x768 FSAA 4x ziet er fantastisch uit en loopt vloeiend alleen ervaarde ik af en toe toch dat als je rond beweegde dat het nog af en toe wel ietsjes wazig werd opzich niet storend.
UT2004: 1920x1200 loopt perfect alleen gamen met een touchpad is iets wat je onder de knie moet krijgen
Wat ik wel kan aanraden is om de nieuwste drivers te downloaden. De mijne werd geleverd met een bios versie A04 terwijl de A05 al beschikbaar was tevens waren de drivers voor mijn dell 1300 wifi ook al wat ouder en ondertussen zijn er ook alweer nieuwere intel chipset drivers. Als videocard drivers gebruik ik de omega drivers. Mocht iemand nog meer willen weten zou ik zeggen stel de vraag op dit moment schiet me niks meer te binnen.
Ben het trouwens helemaal ermee eens dat een CRT scherm in mijn geval op 1600x1200 lelijk uit ziet nadat je tijdje gewerkt hebt op de laptop
[ Voor 8% gewijzigd door Morpho op 28-03-2004 04:10 ]
Ik ga trouwens naar de USA toe, hebben er nog mensen interesse in extra Main of Modular batterijen?
Zelfs een apart WUXGA scherm kan
Batterijen kosten mij dan inkoop iets van 85 dollar en het scherm zo'n 300 dollar. Moet er wel wat leuks aan over houden
Ik zie onder display properties gewoon een tabblad met powerplay erop waarop staat aangegeven dat powerplay is ingeschakeld. Hier kan ik tevens ook instellen wat er moet gebeuren als de laptop op battery loopt.Tijgert schreef op 28 maart 2004 @ 09:39:
Omega drivers zijn wel leuk, maar ze ondersteunen (net als de normale ATi drivers) geen powerplay. Helaas... Kost toch weer meer stroom.
Ik ga trouwens naar de USA toe, hebben er nog mensen interesse in extra Main of Modular batterijen?
Batterijen kosten mij dan inkoop iets van 85 dollar en het scherm zo'n 300 dollar. Moet er wel wat leuks aan over houden
Ligt eraan wanneer je gaat, maar opzich wil ik wel zo'n modular bay batterijTijgert schreef op 28 maart 2004 @ 09:39:
Omega drivers zijn wel leuk, maar ze ondersteunen (net als de normale ATi drivers) geen powerplay. Helaas... Kost toch weer meer stroom.
Edit: Maareuh, ik krijg m'n brightness dus niet lager
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2004 10:42 ]
Mijn laptop moet nog binnenkomen maar zijn zo'n Fn + toetsen niet meestal software-matig? Op de compaq van mijn vader moest ik alleszins speciale software installeren voor dat die allemaal goed werkten. Misschien ook eens proberen met die Quickset software? (ik gok er natuurlijk ook maar wat naar, heb nog geen ervaring ermee).Grrrrrene schreef op 28 maart 2004 @ 15:02:
Ik heb blijkbaar iets veranderd in de instellingen waardoor de brightness niet meer aangepast wordt met de Fn + pijltjes toetsenIemand enig idee wat dit kan zijn? Ook als ik de stekker eruit trek wordt het scherm niet minder fel, dat heb ik toch echt wel zo ingesteld
Als ik goed gelezen heb heb jij je portable ook meteen geformatteerd en herinstalleerd. Dat ben ik ook van plan (wil mijn eigen professional en niet de home), hoe zit het daarmee bij Dell. Bij diezelfde Compaq leverden ze namelijk geen drivers apart (enkel een Windows-cd met ingebakken drivers, was ik dus niets mee want stond een pak nutteloze software op etc.) en dan moet je je gek zoeken op internet. Levert Dell wel alle nodige drivers op een cd'tje zodat formatten eigenlijk even makkelijk is als op een zelf-samengestelde pc (waar je dus meteen alle juiste drivers meekrijgt met de hardware)?
Kaastosti schreef op 29 maart 2004 @ 11:28:
Brightness niet lager? Ik doe gewoon Fn + pijltje omhoog of naar beneden... dat gebruik ik als brightness eigenlijk alleen als ik zonder adapter zit te werken
Dat kan ook niet anders, maar hoe ik het ook op een andere manier aan wil passen: zelfs via de bios wil het niet. Uit de doos werkte dat nog wel. De toetsen doen wel wat: ik krijg zo'n balkje rechts onder in beeld dat de brightness minder wordt, het volume is op dezelfde manier met de Fn toetsen aan te passen, maar het scherm wordt niet minder fel zoGrrrrrene schreef op 28 maart 2004 @ 15:02:
Ik heb blijkbaar iets veranderd in de instellingen waardoor de brightness niet meer aangepast wordt met de Fn + pijltjes toetsenIemand enig idee wat dit kan zijn? Ook als ik de stekker eruit trek wordt het scherm niet minder fel, dat heb ik toch echt wel zo ingesteld
Quickset draait al. Daarmee kan ik het ook niet minder fel krijgen. Let op: de laptop doet dus net of hij wel minder fel gaat: het balkje van Quickset wordt ook minder fel, maar ondertussen blijft hij net zo fel als anders.Anoniem: 43323 schreef op 29 maart 2004 @ 11:54:
[...]
Mijn laptop moet nog binnenkomen maar zijn zo'n Fn + toetsen niet meestal software-matig? Op de compaq van mijn vader moest ik alleszins speciale software installeren voor dat die allemaal goed werkten. Misschien ook eens proberen met die Quickset software? (ik gok er natuurlijk ook maar wat naar, heb nog geen ervaring ermee).
Ik heb hem niet geformatteerd, maar misschien dat ik dat nog ga doen. Ik heb iig die Works onzin eraf gegooid en Office 2003 Pro geïnstalleerd. Op de HD vind je een drivers-directory waar je drivers in staan. Ik heb verder nog niet alle CD's doorzocht, maar ik brand die zut voor de zekerheid ff op een CD voor ik ga formatterenAls ik goed gelezen heb heb jij je portable ook meteen geformatteerd en herinstalleerd. Dat ben ik ook van plan (wil mijn eigen professional en niet de home), hoe zit het daarmee bij Dell. Bij diezelfde Compaq leverden ze namelijk geen drivers apart (enkel een Windows-cd met ingebakken drivers, was ik dus niets mee want stond een pak nutteloze software op etc.) en dan moet je je gek zoeken op internet. Levert Dell wel alle nodige drivers op een cd'tje zodat formatten eigenlijk even makkelijk is als op een zelf-samengestelde pc (waar je dus meteen alle juiste drivers meekrijgt met de hardware)?
Ik heb even gekeken in de doos: er zit een Drivers&Utilities CD bij, dus dat zit wel goed. De rest van de CD's is wat minder nuttig: 'k heb bijna alles dubbel
[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2004 12:27 ]
En het verschil tussen 'collect en return' en 'next business day onsite' is dat met die laatste gratis een monteur langskomt om onsite je laptop te fixen, terwijl je met 'collect en return' je laptop twee weken kwijt bent omdat ie naar Ierland gaat. Ik gok er maar op dat ie niet stuk gaat
[ Voor 25% gewijzigd door snars op 29-03-2004 12:40 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Dus dan ben je hem niet 2 weken kwijt
Hopelijk gebeurd het helemaal niet natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door DvE op 29-03-2004 15:04 ]
Anoniem: 86924
http://members.cox.net/topskillz/X1000.htm
Dus mensen die verzekerd willen zijn van een Samsung scherm... koop de duurste namelijk die met een resolutie van 1920 x 1200 !!
Dit topic is gesloten.