[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

ok Vlerq jij bent zeker die mij toegevoegd hebt op msn hehehe
maar ja ik kan er nog een schepje erboven op doen want ik heb een 1920x1200 laptop en beeld is superscherp. so don't worry about the damn screen!!
ik was eerst ook gespannen over hoe het scherm eruit zou zien maar het is zelfs beter dan mijn verwachtingen...tsja je verwacht toch wel kwaliteit voor een laptop dat dik 2140 euro gekost heeft...
nuff said en gewoon kopen dat ding...alleen lijk me wel fun om zo'n snap cover erbij te kopen...nu heb ik geen conver erbij gekocht...ziet er wel saaier uit
dus als je iets speciaals wilt koop dan zo'n snappie cover :) (en ja ik ben ervan bewust dat dit bullshit maar maak je leven wat leuker door zo'n kleurtje) je gaat toch niet spuiten ofzo... :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft echt niemand enig idee hoe ik mijn brightness setting weer werkend krijg? :'( Ik vrees dat ik ergens een stom foutje heb gemaakt, maar kom er niet achter wat die fout dan wel is :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Grrrrrene schreef op 30 maart 2004 @ 19:51:
Heeft echt niemand enig idee hoe ik mijn brightness setting weer werkend krijg? :'( Ik vrees dat ik ergens een stom foutje heb gemaakt, maar kom er niet achter wat die fout dan wel is :/
Ik moet hem nog steeds krijgen dus ik gok maar w at. Maar in oudere Dells kon je de brightness ook in het BIOS aanpassen, lukt dat bij jou (als die optie er nog is uiteraard) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, bios werkt ook niet. Ik heb de Utility CD erin gestopt en van geboot (dan kom je in een test console waar je werkelijk _alles_ kunt testen wat je wil 8)7). De test met "brightness" failde dus keihard en geen wonder: de inverter is kapot of iig: doet het niet goed. Morgen dus ff bellen en kijken hoe goed de NBD on site garantie werkt :P

Ben nu toch echt wel blij met deze garantie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vanochtend ff gebeld: Ze gaan een nieuwe opsturen, die komt over 2 weken, hij moet nml nog gebouwd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86924

Anoniem: 38504 schreef op 30 maart 2004 @ 13:18:
ok Vlerq jij bent zeker die mij toegevoegd hebt op msn hehehe
maar ja ik kan er nog een schepje erboven op doen want ik heb een 1920x1200 laptop en beeld is superscherp. so don't worry about the damn screen!!
ik was eerst ook gespannen over hoe het scherm eruit zou zien maar het is zelfs beter dan mijn verwachtingen...tsja je verwacht toch wel kwaliteit voor een laptop dat dik 2140 euro gekost heeft...
nuff said en gewoon kopen dat ding...alleen lijk me wel fun om zo'n snap cover erbij te kopen...nu heb ik geen conver erbij gekocht...ziet er wel saaier uit
dus als je iets speciaals wilt koop dan zo'n snappie cover :) (en ja ik ben ervan bewust dat dit bullshit maar maak je leven wat leuker door zo'n kleurtje) je gaat toch niet spuiten ofzo... :/ ?
Ja klopt! Ik ben degene die je had toegevoegd :) Ik ben ook wel aardig opgelucht dat ik er zeker van ben een Samsung-scherm te krijgen. Volgens mij verschilt niet alleen de responsetime tussen de 2 merken maar ook gewoon de kwaliteit van het scherm.
Maar inderdaad zo'n cover is ook wel leuk voor op je notebook. Ik heb het ook niet besteld maar misschien doe ik dat later wel voor als mijn kap beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:59
Hey,

Net ook de Inspiron 8600 besteld en betaald :)

Specs

1,5ghz P-m
512MB ram
GF 5200 GO 64mb
60GB HD
1680*1050 scherm
DVD+ brander
en een leren tas

@ 1711,22 euri's

nog even een paar vraagjes,

De cd's die DELL leverd, zijn dat recovery's of is de WinXP een echte XP cd?

De 60GB hd die er standaard inzit is dat een 5200 of 4200tpm harddisk?

zijn de Trailversie's makkelijk te verwijderen van het systeem zonder een reinstall?

en in hoeverre zal deze grafische kaart zich verhouden tot mijn GF4 ti 4200 in mijn normale systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21
Even een vraagje over de tv-out van de inspiron met een ati mobility 9600 erin, een vriend van me heeft deze laptop maar ik krijg de tv-out niet werkend zoals het zou moeten.

Ik krijg wel beeld op de 2 schermen (extended bureaublad optie aan), en als ik dan b.v. het media player venster naar het 2de scherm(de tv) sleep krijg ik daar wel beeld, alleen zo gauw ik naar full screen ga springt ie terug naar scherm 1(fullscreen) en geen beeld op scherm 2, nu wil ik uiteraard full screen beeld op de tv.
En dat lukt zo niet (het is me wel gelukt door de tv als primair scherm te kiezen en dan full screen te doen, alleen krijg je dan je hele desktop op de tv met een %$*^% resolutie, niet echt handig dus).

Nu weet ik van andere ati kaarten dat je b.v. de theatre mode hebt zodat het filmbeeld automatisch fullscreen op je 2de scherm komt, nu kan ik deze optie alleen nergens vinden, ik weet dat ik wel bij het huiste tabblad zit alleen zijn de opties niet aanklikbaar :S, ook bij de clone instellingen kan ik niet bijkomen.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Misschien de nieuwste drivers pakken?
(kan ik eigenlijk de ati catalyst drivers gebruiken bij de ati mobility kaart? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op 31 maart 2004 @ 20:11:
nog even een paar vraagjes,

De cd's die DELL leverd, zijn dat recovery's of is de WinXP een echte XP cd?

De 60GB hd die er standaard inzit is dat een 5200 of 4200tpm harddisk?

zijn de Trailversie's makkelijk te verwijderen van het systeem zonder een reinstall?

en in hoeverre zal deze grafische kaart zich verhouden tot mijn GF4 ti 4200 in mijn normale systeem?
- Cd's = Dell levert software erbij jah...zover ik het weet zijn het geen Recovery cd's, maar gewoon Windows XP dus...ik heb het geprobeerd dus ik weet het!!
ik had hem geformatteerd en heb hem precies op dezelfde manier terug gekregen als die van de fabriek af kwam. wat je moet doen als je format c: hebt gedaan...Windows XP cd erin doen die je van Dell hebt gekregen (niet je eigen gehackte/gekraakte windows XP prof LOLZZ MET werkende serial) en dan de Resource cd erin doen. daar staan ALLE Drivers op die je nodig hebt...het is een soort programma dat je laptop scanned op hardware en je dan kan klikken op dat bepaalde hardware (bijv de ATI Radeon 9600 kaart) en voila je komt in de Setup terecht.'
- 60 GB versies heb ik geen idee van maar ik heb de 80GB versie gekregen met 5400 Rpm. redelijk safe om te zeggen dat het om 5400 rpm versies gaat bij de 80GB versie?

- Trailversies? bedoel je trial versies van software? je kan alles eraf flikkeren die je niet wilt...MS Works, Powerdvd (die overigens niet geinstalleerd was toen ik hem uit de doos haalde...terwijl op de cd doodleuk opstond dat het al geinstalleerd is op mijn laptop :/ ) echter moet ik erbij zeggen dat die Dell tools wel te deinstalleren is maar die Chipset drivers enzo wat moeilijker? maar waarom zou je ze wegdoen? die Dell Tools zoals dat volume is echt wel handig!!! wil je dan Fn toets + pijltje omhoog/omlaag es proberen....dan zie je tenminste je Brightness balkje hehehe

- Joh! je zult versteld staan wat voor power er uit dat ATI kaartje komt....het blaast jouw Geforce 4 wel eruit 8) het blijft een laptop maar het is Pittige prestaties...zelfs met Far Cry en Prince of persia echt mooie beelden...en soepel. dus geen Slowmotion matrix achtige games meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:43
Anoniem: 38504 schreef op 01 april 2004 @ 01:36:
[...]

- Cd's = Dell levert software erbij jah...zover ik het weet zijn het geen Recovery cd's, maar gewoon Windows XP dus...ik heb het geprobeerd dus ik weet het!!
ik had hem geformatteerd en heb hem precies op dezelfde manier terug gekregen als die van de fabriek af kwam. wat je moet doen als je format c: hebt gedaan...Windows XP cd erin doen die je van Dell hebt gekregen (niet je eigen gehackte/gekraakte windows XP prof LOLZZ MET werkende serial) en dan de Resource cd erin doen. daar staan ALLE Drivers op die je nodig hebt...het is een soort programma dat je laptop scanned op hardware en je dan kan klikken op dat bepaalde hardware (bijv de ATI Radeon 9600 kaart) en voila je komt in de Setup terecht.'
Was het maar waar dat ie compleet was als je 'm hetinstalleerd. Dell Media Experience is namelijk op geen enkele CD te vinden. Zie een van mijn vorige post in deze thread om het toch terug te krijgen op je Laptop.
- 60 GB versies heb ik geen idee van maar ik heb de 80GB versie gekregen met 5400 Rpm. redelijk safe om te zeggen dat het om 5400 rpm versies gaat bij de 80GB versie?
Ik heb er een 60GB disk inzitten en die is 4200. Maar werkt snel genoeg voor mij.
- Trailversies? bedoel je trial versies van software? je kan alles eraf flikkeren die je niet wilt...MS Works, Powerdvd (die overigens niet geinstalleerd was toen ik hem uit de doos haalde...terwijl op de cd doodleuk opstond dat het al geinstalleerd is op mijn laptop :/ ) echter moet ik erbij zeggen dat die Dell tools wel te deinstalleren is maar die Chipset drivers enzo wat moeilijker? maar waarom zou je ze wegdoen? die Dell Tools zoals dat volume is echt wel handig!!! wil je dan Fn toets + pijltje omhoog/omlaag es proberen....dan zie je tenminste je Brightness balkje hehehe
PowerDVD was wel geinstalleerd. Alleen zit dat geintregeerd in de Dell Media Experience (wat overigens een door Dell omgebouwde versie is van Powercinema van Cyberlink).
- Joh! je zult versteld staan wat voor power er uit dat ATI kaartje komt....het blaast jouw Geforce 4 wel eruit 8) het blijft een laptop maar het is Pittige prestaties...zelfs met Far Cry en Prince of persia echt mooie beelden...en soepel. dus geen Slowmotion matrix achtige games meer :)
Hij heeft er een GF 5200 Go in zitten. Ik ben zelf wel tevreden over de prestaties. Ik kan FarCry draaien op 1680x1050 in de laagste stand, zet wel even in de system.cfg de r_driver="Direct3D9" om in r_Driver="OpenGL", dat werkt beter op videokaarten uit het wat lagere segment zoals Geforce 3 maar dus ook op de GF5200Go. UT2004 draait als een zonnetje op 1680x1050.

Ik heb in een eerder post al aangegeven hoe je toch de laatste Forceware drivers kan gebruiken op je Dell. Zoek even terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jippie, vandaag sprong mijn order op "verzonden" bij Dell. Normaal gezien krijg ik hem maandag :*)

Ik heb ook een 60GB besteld en toen erbij gezegd dat ik graag een 7200RPM wou. Heb er zelf nog bij gezet dat ik wist van de extra 50 euro hiervoor, maar toen ik mijn factuur kreeg was hij geen 50 euro duurder :? Afwachten dus wat ik ga krijgen.

Alleszins, als er interesse is wil ik graag wat foto's maken etc als hij toekomt en ervaringen posten. Morgen moet ik normaal ook de Targus TSB212 backpack binnenkrijgen (samen met een SMC wireless router). Deze zou volgens Targus de enige rugzak zijn waarin de Dell officieel past. Hier wil ik natuurlijk ook fototjes van online zetten voor zij die willen :)

Als afsluiter een vraagje: Ik volg op de site van dell de link naar walsh westen. Maar als ik daar toekom zie ik enkel hun logo en "track n trace 2.0". Voor de rest is daar niets extra te zien. Is dit normaal omdat mijn laptop nog maar net verstuurd is? of scheelt er iets met de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Mooi dat die GF 5200 GO de nieuwe games ook redelijk aankan :) ik speel toch eigenlijk alleen wat oudere games ala UT'99 en Vice city ed dus dat moet ook wel lukken dan.

En natuurlijk koop ik de laptop ook niet als desktop vervanger, maar meer voorbij als ik weg ben, en natuurlijk om in de zomer lekker in de tuin te kunnen internetten/spelletje spelen :)

Laatste vraagje, kan de intelwireless kaart overweg met WPA encryptie of alleen met WEP, want mijn 3com router vind dat je beter WPA kan gebruiken dan 40/64bit of 128bit WEP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 08:23
Zelf heb ik de Targus TSB312. Volgens de Targus site past de 212 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

falconxp schreef op 01 april 2004 @ 21:33:
Zelf heb ik de Targus TSB312. Volgens de Targus site past de 212 niet.
Ben ff gaan kijken. Volgens Targus past de TSB212 dus wel. Ik vond ook niets op hun site over de TSB312 waarover jij het hebt :?

Om misverstanden te vermijden, dit is de TSB212:
Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TSB212_cases_b.jpg

OK: net ontdekt dat op de US site van Targus de TSB312 wel bestaat en op die pagina is het inderdaad dat de Dell niet in de TSB212 past...nochthans, de uk site zegt iets anders. Ga ik hen toch ff rond mailen denk ik, dat ik later niet moet horen "ach ja jongen, die rugzak is niet gemaakt voor je laptop dus moet je bij ons niet klagen dat er iets mee gebeurt is ..." of dergelijke)

Extra update:
Net een mail van Targus, goed om te weten voor de mensen die een rugzak willen kopen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Thank you for contacting Targus.

According to our inforamtion the dimensions of the cases are as foll- 

TSB312 13.6" x 2.2" x 12.9" 
TSB212 11.5" x 2" x 15"

Only the TSb312 would fit your laptop.

Officieel past hij er dus niet in. Maar volgens de afmetingen die op de site van Targus staat en op Dell zou hij wel moeten passen. Afwachten tot maandag dus, maar als hij er in past hou ik hem toch denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 02-04-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Lekker snel zijn ze bij Dell, gister besteld en betaald @ ong 16.00 uur, vandaag als orderbevestiging binnen en de melding dat ie in productie is en 12 april geleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ze zijn nu wel erg snel bij Dell :o orderdatum 1 april, werkelijke verzenddatum 2 april. uw order is verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mens zou er nog gefrustreerd van worden :(. Gisteren stond mijn order dus bij Walsh Western maar ik kon niets te zien krijgen over mijn laptop. Ff naar WW gemaild en daar zeiden ze dat het er op leek dat de bestelling nog niet overgeleverd was aan WW en dat ik s avonds of deze morgen nog maar eens moest kijken.

Ging ik dus deze morgen weer eens kijken...raad eens: nog steeds niets :'(. Wel ja, toch ff via Dell order status (wie weet was er wat verandert nog aan de URL of zo). Wat kreeg ik daar nu, plots was de transporteur UPS geworden :? Nochthans stond op mijn orderbevestiging WW als transporteur.
Ach ja, een mens trekt zich dat zo niet aan, zolang hij maar toekomt. *Klik op het linkje*, UPS kan niets vinden op het tracking number uit de link. Ja nu weet ik het dus niet meer. Zit ik nu bij UPS of WW? En welke link moet ik nu volgen om iets te weten te komen?

Denk dat ik straks dan toch maar eens een belletje doe naar Dell (want mailen dat kennen ze daar blijkbaar niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zijn er nog mensen die een WUXGA scherm willen? Ik ga naar de states toe en daar zijn ze goedkoper...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hubba hubba :9~
Orderdatum: 29/3
Verzenddatum: 31/3 vanaf Limerick, IE

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tijgert schreef op 02 april 2004 @ 13:20:
Zijn er nog mensen die een WUXGA scherm willen? Ik ga naar de states toe en daar zijn ze goedkoper...
Euh, hoe wil je dat regelen? Gewoon wat losse TFT's bestellen daar? Of bedoel je nu normale PC monitors?

Edit: Als ik zo lees hoe snel jullie je laptops krijgen, heb ik er goede hoop op dat ik mijn vervangende laptop komende week al krijg :) Duim aub voor me dat die geen kapotte pixels heeft, 'k had net gelukkig een perfect scherm getroffen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 02-04-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Simpel.. kijk HIER eens, dan zie je wat ik bedoel.

Er staan nu 1 fonkelnieuwe en 2 2e hands schermen, beide compleet met kabels, casing en backlight. Ook 1 los scherm, maar da's te onhandig.
De 2e hands schermen zijn toch zo goed als nieuw en gegarandeerd Sharp (beter als Samsung).
De nieuwe zijn 'waarschijnlijk' Sharp, anders Samsung (maar nog steeds veel beter als Hihatsjoe).
Allen met garantie op DOA en tot 5 dooie pixels + 30 dagen standaard.

Ik biedt het aan uit Tweakerschap, ik hoef er niks beter van te worden, maar als er iemand graag een WUXGA scherm wilt voor weinig dan moet hij het snel zeggen.

De 22e ga ik naar Vegas toe en dan moet alles al daar zijn, niet veel tijd dus (veilingen lopen ook af).

Wellicht leuk voor erbij, ik ga ZEKER proberen mijn 'oude' WSXGA+ als externe te modden... moet toch kunnen, is alleen de pinnetjes uitzoeken >:)

TWEAKERS RULE! ahum... sorry.

Ik heb b.v. spijt van mijn WSXGA+ omdat ik erg veel speel en sommige spellen met gemak op 1600x1200 kunnen draaien op dat ding (C&CG bijvoorbeeld).

Oh.. die eigen page met hoe ik mijn 9600PT modde totdat hij een max temp had van 30 graden lager dan voor de mod, is voorlopig komen te vervallen.
De foto's waren niet van optimale kwaliteit en ik kom er gewoon niet aan toe.
Thuis heb ik amper tijd om te leven en op mijn werk is het druk of ik speel.

Als je toch wilt zien wat ik nou heb gedaan, HIER staat hoe ik mijn patient heb geprepped en HIER staat wat ik nou heb getweaked.
Tevens heb ik hetzelfde bij de mem gedaan daar het blauwe prut-koel-kussen wat daar geleiding moest verzorgen geen volledig contact maakte (en welke matras geleidt nou warmte...).

De ingreep lijkt heel erg ingrijpend en bijna gegarandeerd to fail, maar dat valt enorm mee. De beloning is substantieel, ik draai nu 450/300 core/mem en dat is nog niet de max.
(ALLES loopt lekker op 450/300 core/mem snelheden >:) ).

Ik wil mensen er best mee helpen, maar op eigen risico en kosten voor materialen zijn niet voor mij.

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 02-04-2004 20:03 . Reden: Complete rewrite :) ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK dit had ik ook al eens in het topic over de 9100 gezet maar door de update past het toch beter in 8600:

Op 1 april versprong mijn bestelling dus op verzonden met een link naar UPS. Deze wou maar niet functioneren. Vandaag heb ik naar Dell gebeld en zij gingen het onderzoeken wat er mis was gelopen, en ja hoor, net twee minuten geleden werkt mijn link bij UPS.

Dit staat in de details:

Date Time Location Activity
Apr 2, 2004 6:36 AM IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Apr 1, 2004 11:25 AM Limerick, IE ORIGIN SCAN

Op de gewone pagina staat hij op "in transit". Klopt het dat dit wil zeggen dat hij vandaag niet verstuurd is naar mij thuis :'( of is er toch nog een sprankeltje hoop dat hij alsnog vandaag hier toekomt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

8600c ???

op de Dell site staat nu in plaats van de 8600 de 8600c

iemand een idee wat er veranderd is ? ik zag niet zo 123 wat die C nu is
het is een Centrino systeem maar dat was het altijd toch al.........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hmm bij mij zijn de smilies en de tnet frontpage graphics heel blokkerig, zoals Kayipwing al eerder postte (zie quote). Ik vind dat raar (pixels zijn pixels, ondanks de ongebruikelijke reso van 1680x1050 zou zo'n schermpje toch in staat moeten zijn om een smilie scherp af te beelden, niet dan) en ik zie nu ook dat ze bij jou wel normaal zijn. Het valt me op dat er geen specifieke drivers staan geinstalleerd voor het scherm ('Standaardscherm'). De reso staat uiteraard op 1680x1050 @ 32 bits. Heeft iemand een idee? Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/blond.gif
Anoniem: 38504 schreef op 02 maart 2004 @ 12:51:
ik vind de plaatjes tijdens browsen toch een beetje vaag? de letters zijn altijd super scherp enzo maar plaatjes zie je soms van die kartelrandjes
komt het doordat ik 1920x1200 heb maybe 8)7 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Oplossing gevonden! Er stonden 4 beeldschermen geinstalleerd in XP 8)7 ..en daardoor werd het beeld braque bij sommige graphics :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, helaas met hitachi scherm, ik ga daar mooi achteraan of ik een vervangend scherm kan krijgen.

Verder erg mooie laptop :)
lekker snel, en lange batterij duur, ben er al zo'n 4 uur op bezig geweest voordat ik em aan de lader gehangen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_sNaRs_ schreef op 06 april 2004 @ 20:45:
Oplossing gevonden! Er stonden 4 beeldschermen geinstalleerd in XP 8)7 ..en daardoor werd het beeld braque bij sommige graphics :7
ik heb in aparaten beheer ook vier beeldschermen staan, als ik er drie weggooi staan er naar opstarten er weer vier!
ook kan ik met SiSoft Sandra en met Aida niet zien wat voor beeldscherm er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
robert-630 schreef op 07 april 2004 @ 01:06:
ik heb in aparaten beheer ook vier beeldschermen staan, als ik er drie weggooi staan er naar opstarten er weer vier!
ook kan ik met SiSoft Sandra en met Aida niet zien wat voor beeldscherm er in zit.
Ik heb ze allemaal verwijderd, gereboot en toen was het beeld opeens perfect (hoe sommige dingen zichzelf oplossen he :P). Er staan nu nog steeds 4 beeldschermen in apparaatbeheer. Whatever, als ik maar kan lappen B)

* snars heeft het laptoplicht gezien 8) Beetje rondsjouwen met dat ding, wifi...supah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds gisteren ook mijn laptop, lekker leuk ding :)
Meteen alles geformateerd (had XP Home) en XP Professional erop gezet, alles draait als een zonnetje, behalve mijn keyboard, ik kan nergens iets vinden over hoe je dit moet instellen zodanig dat wat je typt overeen komt met wat er op de toesten gedrukt staat.

De standaardtoesten functioneren zoals het hoort maar het zijn de meer speciale tekens ( zoals £ µ * etc) die anders staan dan wat Windows denkt.

Kan iemand me helpen dit goed te zetten (ik heb trouwens een AZERTY-keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dan moet je je toetsenbord indeling ook op Azerty zetten, ik heb hier een Sony vaio laptop met Engelse indeling (ook een pond-teken boven de 2 enzo), maar heb hem als standaard US toetsenbord ingesteld: dan zit er ineens een @ boven de 2, terwijl er wel een pond-teken geprint staat op die toets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 07 april 2004 @ 13:15:
Dan moet je je toetsenbord indeling ook op Azerty zetten, ik heb hier een Sony vaio laptop met Engelse indeling (ook een pond-teken boven de 2 enzo), maar heb hem als standaard US toetsenbord ingesteld: dan zit er ineens een @ boven de 2, terwijl er wel een pond-teken geprint staat op die toets :)
Hij staat op Azerty maar heb al azerty belgie en azerty frans geprobeert maar daardoor zijn de specialere tekens niet goed. Het alfabet staat zoals het moet, enkel de speciale toetsen liggen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Even een vraagje, ik heb ut op de laptop geinstalleerd, versie 4.36 Echter als ik ga spelen lijkt het wel of de laptop soms in een soort turbo mode schiet, dan vliegt het spel ineens voorbij. dat is natuurlijk erg vervelend want dan raak ik niets meer.

Iemand daar een oplossing voor?

VGA = Gf FX 5200Go 64 MB
Driver versie 56.XX met een gepatchte inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op 06 april 2004 @ 20:50:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, helaas met hitachi scherm, ik ga daar mooi achteraan of ik een vervangend scherm kan krijgen.

Verder erg mooie laptop :)
lekker snel, en lange batterij duur, ben er al zo'n 4 uur op bezig geweest voordat ik em aan de lader gehangen heb :)
hey wat voor laptop heb je dan? een WSXGA+ scherm? die 1650x1050 ofzo?
ik heb denk gewoon een samsung....maar heb het nog steeds niet gechecked 8)7
maar redelijk safe om te zeggen dat ik een samsung scherm heb. response is gewoon goed tijdens gamen (en dat haal je niet bij een game bij een Hitachi)

wel stom dat dell hier nog steeds blijft intrappen (hitachi) als men toch weet dat mensen (whizzkids die overal op letten...juist GoT gebruiker) een andere scherm eisen zodra ze erachter komen dat het Hitachi is...waarom doen ze niet gelijk gewoon een samsung scherm erop? jij happy en dan is Dell ook happy (of misschien minder happy) omdat ze dan met dat oude prul Hitachi blijven achterliggen...? misschien dat ze die schermen als eerst weg wil hebben en daarna pas Samsung te leveren...who knows

koop een WUXGA scherm daar heb je vrijwel zeker een WUXGA schermpie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:13
Anoniem: 38504 schreef op 08 april 2004 @ 09:26:
[...]
Hehe, niet helemaal wakker ofzo? :z
Volgens mij bedoel je dat als je een WUXGA scherm koopt je dan vrijwel zeker een Samsung scherm hebt, of niet? B)

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

maar redelijk safe om te zeggen dat ik een samsung scherm heb. response is gewoon goed tijdens gamen (en dat haal je niet bij een game bij een Hitachi)

wel stom dat dell hier nog steeds blijft intrappen (hitachi) als men toch weet dat mensen (whizzkids die overal op letten...juist GoT gebruiker) een andere scherm eisen zodra ze erachter komen dat het Hitachi is...waarom doen ze niet gelijk gewoon een samsung scherm erop? jij happy en dan is Dell ook happy (of misschien minder happy) omdat ze dan met dat oude prul Hitachi blijven achterliggen...? misschien dat ze die schermen als eerst weg wil hebben en daarna pas Samsung te leveren...who knows

jah, ik heb de 1650*1050 uitvoering. maar ik moet wel zeggen dat de problemen met de hitachi schermen wel enigzins overdreven worden vind ik. Ik heb niet veel meer last van ghosting dan op mijn andere TFT op de desktop met een response tijd van in geloof 30ms. UT loopt op 60 frames sec redelijk goed zonder erg opvallende ghosting. Alleen de "turbo" mode van ut is erg irri en daar wil ik vanaf :o (zie mijn vorige posting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene wil nog even zeggen dat WUXGA echt een must is, voor internetten zet ik hem vaak ff terug naar 1280x768 (wat nog steeds erg scherp interpoleert :9 ) en voor windows werk zet ik hem op 1920x1200: veel info op 1 schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 30-06 21:14
Ik heb overigens nog een aantal (nieuwe) originele interne bluetooth modules voor o.a. de 500M/510M serie en de 8600 serie liggen. Ook heb ik nog een Dell 1300 truemobile en een Dell truemobile 5150 GPRS PCMCIA kaart voor de geinteresseerde over. Interesse: wilde at planet dot nl.

[ Voor 9% gewijzigd door Hollanda op 09-04-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe zit dat met garantie? Ik snap dat je geheugen in mag bouwen, maar waar laat ik zo'n BT module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
De module zit naast je harde schijf. Je moet dus je toetsenbord uitbouwen, dit is echter te doen en als er geen "sporen" achter blijven dat blijft je garantie gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Volgens mij niet, want DELL geeft zelf aan dat de BT mobule facory install only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Dennism schreef op 09 april 2004 @ 18:35:
Volgens mij niet, want DELL geeft zelf aan dat de BT mobule facory install only is.
Klopt, maar als je goed leest zeg ik: "als er geen "sporen" achter blijven dat blijft je garantie gehandhaafd". je zou natuurlijk ook de module pas na je garantie periode kunnen inbouwen. Ikzelf wou ook graag bluetooth maar zag pas na bestelling dat de Dell module alleen af-fabriek leverbaar is. Lijkt me dus een leuke kans voor mensen die dit ook hebben om alsnog bluetooth intern ingebouwd te krijgen...............

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 10-04-2004 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moerk schreef op 08 april 2004 @ 12:00:
[...]

Hehe, niet helemaal wakker ofzo? :z
Volgens mij bedoel je dat als je een WUXGA scherm koopt je dan vrijwel zeker een Samsung scherm hebt, of niet? B)
LOL yeah ik bedoelde inderdaad Samsung schermpie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86924

[...]

Je moet dan wel een 1920 x 1200 resolutie nemen. Alleen dan ben je zeker van een Samsung. Als je een 1600 x 1200 WUXGA scherm neemt dan zit de kans erin dat je een Hitachi scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Kan je op het WUXGA scherm ook de WXGA+ resolutie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44207

Anoniem: 1114 schreef op 12 april 2004 @ 01:01:
Kan je op het WUXGA scherm ook de WXGA+ resolutie draaien?
Ja dat kan :) Kans is alleen aanwezig dat het minder scherp is dan de native 1900x1200 reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Een laptop kiezen blijft moeilijk.
Ik zit zelf nog te dubben tussen een Asus M6000n en een Dell Inspiron 8600.

Wat zijn jullie ervaring met betreft de service van Dell als er iets niet werkt oid?
En zouden ze bij Dell moeilijk doen als ik dual-boot naar Linux op deze laptop (in verband met de garantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Ik ben ook benieuwd naar Linux; heeft iemand het al draaiend op zijn '8600'? En hoezo zou de garantie kunnen vervallen? Het geïnstalleerde besturinssysteem lijkt mij irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Meestal niet als je support wilt hebben (zelfs al werkt het ook niet onder Windows)
Men wil dan eerst dat je hun recovery disk gebruikt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 44207 schreef op 12 april 2004 @ 01:04:
[...]

Ja dat kan :) Kans is alleen aanwezig dat het minder scherp is dan de native 1900x1200 reso
Het kan en het is scherp, echt: voor een beetje internetten zijn de 1680x1050 en de 1280x800 resolutie ideaal! En echt waar: zo'n WUXGA scherm interpoleert fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 09:48

Masselink

Voor de dorst

Heeft iemand al drivers gevonden van de Broadcom 440 die wel onder windows 2003 werken ? De drivers die zouden meten werken, werken bij mij niet.

Ik heb een Inspirion 8600 met 1.7 centrino. Ik krijg er alleen een Maxdata van het werk bij. Ik ga hem dus verkopen :'(

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Grrrrrene schreef op 12 april 2004 @ 21:35:
[...]

Het kan en het is scherp, echt: voor een beetje internetten zijn de 1680x1050 en de 1280x800 resolutie ideaal! En echt waar: zo'n WUXGA scherm interpoleert fantastisch.
Als mijn keuze dan op een 8600 valt dan neem ik zeker dat scherm. Voor PS Illustrator Indesign etc etc is dat wel ideaal denk ik die grote resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 09:02
barrymel schreef op 06 april 2004 @ 11:24:
8600c ???

op de Dell site staat nu in plaats van de 8600 de 8600c

iemand een idee wat er veranderd is ? ik zag niet zo 123 wat die C nu is
het is een Centrino systeem maar dat was het altijd toch al.........
Ze hebben de trackpoint, seriele en paralelle poort verwijderd en er is nu een dell truemobile 1350 als optie bijgezet. (ipv de 1300)

[ Voor 3% gewijzigd door Garfield op 17-04-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 16:18
Ik heb het net afgestruind naar de perfecte rugzak voor m'n 8600 en ik heb 'm gevonden. Het 2004 model van de Spire Volt XL (http://www.spireusa.com/products/VX3.html) is een meesterwerkje. Er zit een losse draagbare padded sleeve in (http://www.spireusa.com/products/BT4.html) die perfect om je 8600 sluit en perfect in de Volt XL past. Zie een review hier: http://www.the-gadgeteer....ltxl-backpack-review.html Het 2004 model zou over een week of twee leverbaar zijn.

De rugtas is alleen wat duur ($160 + $45 verzendkosten). Als er meerdere besteld worden kan er over korting gepraat worden met de jongens en meisjes van Spire. Dus ik ga maar eens op zoek naar rugzakbehoefende 8600 eigenaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
creative8500 schreef op 12 april 2004 @ 12:58:
Ik ben ook benieuwd naar Linux; heeft iemand het al draaiend op zijn '8600'?
Ik heb Debian erop geinstalleerd. De basis draait zonder problemen, echter als je X wilt gaan gebruiken moet je een driver van nVidia gebruiken. Ik weet niet hoe het zit met de 8600 met een ATI kaart. Wireless heb ik werkend gekregen via de NDIS wrappers alleen had ik niet het idee dat het allemaal even soepel liep.

Hier is in iedergeval meer info te vinden: http://www.cs.ucsd.edu/~dgupta/articles/linux-dell-8600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31701

Nog effe over die turbo mode in UT 2004. Ik heb daar ook last van, dat is bijzonder irritant. Nog meer mensen die hier last van hebben en/of iemand die al een oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Bij mij gaat het over UT'99 maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Een andere driver bracht ook geen oplossing. ik heb nu geen turbo mode meer, maar nu gaat alles supertraag

en dit terwijl de framerate wel ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik zit er ook over te denken een laptop aan te schaffen, ben na de prijsdaling toch erg geinteresseerd in de Inspiron 8600. Ik heb dan toch nog een paar vragen:

1) Als je internet (ADSL) wilt aansluiten op de laptop wat moet je dan "meebestellen"? Ik heb hier een 3com Ethernetkaart in de "gewone" computer zitten op het moment. Ik zie deze opties staan op de site van Dell:
Inspiron True Mobile Wireless netwerk
Nieuw ! Met Dell True Mobile kunt u snel en eenvoudig een draadloos netwerk realiseren !

Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card (+22.61 EUR)
Dell Wireless 1450 Dual Band 802.11a/b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card (+46.41 EUR)

Inspiron True MobileTM Wireless Broadband Router
Controleer met uw Internet provider het juiste internet protocol; Dell TM 2300 wireless router ondersteund alleen het 'ppp oe' protocol Internet providers in NL kunnen ook andere Internet protocollen gebruiken, waardoor werking van de Dell TM 2300 router niet gegarandeerd wordt.

TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router (+107.10 EUR)

Communications - Bluetooth Card

Not Included
Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+59.50 EUR)
Kan iemand me in begrijpelijke taal uitleggen hoe en wat ik nodig heb?

2) In hoeverre is het geheugen van de laptop uitbreidbaar? Hoeveel "plek" zit er in de laptop op geheugen bij te pluggen? Is het geheugen voor deze laptop algemeen verkrijgbaar? Mocht er totaal geen mogelijkheid zijn om makkelijk te upgraden wat is dan aan te raden? Ik zie nu een aanbieding staan van 2x256 blokjes maar als dat betekend dat je laptop meteen vol zit is het dan niet handig 1x512 te nemen?

3) Die hoge resolutie van het 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200) scherm, kan iemand me daar eens een goede indruk van geven. Ik heb een stukje terug een screenhot gezien, maar echt veel wijzer word ik er niet van, die screenshow heeft natuurlijk gewoon de pixels en een pixel is een pixel. Die zal dus altijd groter zijn op een lagere resolutie. IK zou graag een indicatie willen hebben van hoe goed leesbaar alles op het scherm.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Om de 8600 hier op internet te krijgen heb ik gewoon de Intel Prowireless2100 in de laptop. met een Wireless cable/adsl router. Dan heb je heel makkelijk beide pc's op internet!

qua geheugen ben ik gewoon voor de 2x 256 gegaan omdat ik het prijsverschil te veel vond icm met 1x 512. Er zitten 2 sloten in de laptop, deze zijn makkelijk te bereiken.

Er zitten gewoon SoDimm's in (PC2700) deze zijn gewoon algemeen verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Je hebt dus voor die Intel Mini PCI kaart gekozen, maar met deze: TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router, kom je dus niet het ADSL netwerk op hier in Nederland?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 'k heb er maar weer 's achteraan gebeld, want mijn vervangende laptop is nog steeds niet geleverd (3 weken staat hij al in bestelling). Ze kunnen daar niet zien hoever het ermee is, maar hij is de 7e in productie gegaan, ik snap alleen niet waarom het dan 2 weken moet duren voor hij uberhaupt verzonden gaat worden :/

Ik wacht maar weer een week, maar aangezien ik per 1 mei ook ga verhuizen, wordt dit wel kritiek zo :( Moet ik weer verhuisberichten doorgeven enzo :z

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 20-04-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Gerwin schreef op 20 april 2004 @ 12:49:
Je hebt dus voor die Intel Mini PCI kaart gekozen, maar met deze: TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router, kom je dus niet het ADSL netwerk op hier in Nederland?
dat weet ik niet :o, ik had al een 3com wireless adsl/cable router. Dus ik heb geen DELL router erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Wat ik altijd doe voordat ik begin met het spelen van een spel is met het programma speedswitchxp de processor op maximum performance zetten, op deze manier zal de processor niet steeds van snelheid wisselen.

http://www.diefer.de/speedswitchxp/indexd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Geweldig, ik heb tweëenhalve week geleden de bestelling geplaatst, en is gister 'al' in productie gegaan. Status is nu op "verzonden". :O Ben benieuwd. :)

Mooi: hij is vandaag, de achtentwintigste, aangekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door creative8500 op 28-04-2004 12:38 . Reden: halfe -> halve :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

creative8500 schreef op 24 april 2004 @ 20:30:
Geweldig, ik heb tweëenhalfe week geleden de bestelling geplaatst, en is gister 'al' in productie gegaan. Status is nu op "verzonden". :O Ben benieuwd. :)
ik heb 9 april de bestelling geplaatst en mijn bestelling wordt nog steeds op maat gemaakt in de fabriek. 8)7

ik heb ook alleen nog maar een IRP nummer en geen ordernummer. geen wonder dat dell goedkoop kan aanbieden als het zo lang wacht met leveren; de onderdelen worden goekoper gedurende de wachttijd dus grotere winstmarge voor dell.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 25-04-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Dell doet het echt uitstekend, voor de mensen die nog twijfelen WUXGA is echt schitterend :9~ , het is eventjes wennen maar zodra je er aan gewend bent wil je niet meer terug.

Ik heb nu één "probleempje". Ik wou net wat werken op mijn pc en ondertussen een film afspelen op mijn tv. Ik sluit dus de kabels aan zoals het moet, schakel de tv in en zet hem in theater-mode zodat ik full screen film heb op mijn tv. Dat gaat allemaal heel goed en de kwaliteit is piekfijn, alleen heb ik dan een probleem met mijn gewoon scherm. Van zodra ik mijn tv aanschakel in windows en 'ok' druk schiet het scherm terug naar 1024x768 en ik krijg het niet op de normale reso (1920x...) :'( Pas als ik de tv uitschakel kan ik terug een hogere reso kiezen. Nu is werken in 1024x768 niet echt aangenaam op dit scherm en zou dus liefst hebben dat de tv werkt zoals het hoort terwijl het pc-scherm in de gewone resolutie blijft werken. Kan dit :? (heb een Ati kaart trouwens)

Ondertussen heb ik het gevonden, ik moest eerst hydravision installeren om dan de desktop over de twee schermen uit te smeren. Het is niet 100% wat ik wou (ik wou een clone in theater mode maar mijn originele reso houden, wat niet mogelijk is blijkbaar en eigenlijk wel logisch) maar zo gaat het ook wel goed.

Trouwens heb ik een WUXGA ondertussen al 3 weken en tot op heden nog geen enkele dode pixel ontdekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 43323 op 25-04-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Aldus ons aller 'bierbuik': ik heb 9 april de bestelling geplaatst en mijn bestelling wordt nog steeds op maat gemaakt in de fabriek.
Als ik jou was zou ik Dell even bellen, ik denk dat er iets mis is gegaan met de betaling.

Bij de weg: heeft iemand al 'dode', of juist 'levende' pixels?

[ Voor 14% gewijzigd door creative8500 op 25-04-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

Bezit nu ongeveer een maand mijn 8600 (1.5 - 1x512, 60gig 7200 rpm, 15,4" 1680x1050, 64mb geforce 5200go, 4x dvd+r) en ben tevreden op een aantal punten na.

- de dvd brander; ik heb wat gezocht en het blijkt zo te zijn dat er (minimaal) 2 types in omloop zijn, nl: een nec en de lg die ik heb (hl dt st gca 4040n). Officieel zijn ze beide 4x MAARRR de nec schijnt ook dvd+rw op 4x te branden. de lg die ik heb kan dit maar op 2.4. Verder is het mij nog niet gelukt om dvd+r op 4x te branden, wel op 2.4.. Hier is ook info over te vinden, het schijnt dat dit aan de soort dvd+r ligt.. het ene merk pakt de lg wel op 4x en de andere niet.. mij is het in ieder geval niet gelukt.
Heb hierover met dell een uur aan de lijn gehangen, ze blijven erbij dat de drive prima is en dat ik maar andere dvd+r moet proberen. Ik baal er nogal van, zeker omdat ik dus nu heb gelezen dat de 8600 ook met nec dvd+r wordt geleverd, die 1 dvd+rw op 4x brandt en 2. niet zo moeilijk doet om dvd+r op 4x te branden.
Hebben hier meer mensen problemen/ervaring mee??

- de muisknop horende bij de 'klit' ; mijn linkermuis knop doet het 'slecht' je moet hem erg hard indrukken voordat hij het doet. Herkent iemand dit??

Verder ben ik heel positief;

- het scherm bevalt me prima (ik weet nog niet welke ik heb, de hitachi of de samsung.. maar van gohsting heb ik geen last). de helderheid en resolutie zijn prima en heb geen een dode pixel.

- accu tijd is prima (5 uur haal je makkelijk als je wat tekst verwerkt)

- temperatuur is goed te regelen met de progjes van diefer; laptop is lekker stil, fan slaat bij mij bij de instelling normal bijna nooit aan (gaat aan bij 45 graden).

- 3d prestaties zijn voor wat mij betreft prima; 3dmark2001se 6500punten
Ik andere drivers (http://www.laptopvideo2go.com/) geinstalleerd; dat werkt allemaal prima, geen prestatie winst, wel extra features. Persoonlijk vond ik de optie dat je muis het actieve venster bepaald heel handig.. dus switchen van word naar internet is dus simpel je muis naar dat venster bewegen. Ook de optie voor meerdere bureaubladen is erg handig.

Dat was het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
creative8500 schreef op 25 april 2004 @ 17:06:
[...]

Als ik jou was zou ik Dell even bellen, ik denk dat er iets mis is gegaan met de betaling.

Bij de weg: heeft iemand al 'dode', of juist 'levende' pixels?
Ik heb op mijn WUXGA scherm geen enkele dode pixel, maar ja, die gaan ze dus omruilen :( Hoewel... Als dit nog lang duurt, wil ik gewoon een monteur hier langs hebben, 't is toch van de gekke dat je voor 460 euro ofzo 3 jaar NBD on site garantie afsluit en dan nog een maand of langer moet wachten op je vervangende laptop? :(

Ik denk dat ik morgen nog maar 's bel, dan heb ik weer netjes een week gewacht, maar ja, die lui aan de telefoon weten ook niet waar hij is. Hij is OF in productie (maar ja, die was 7 april al gestart) OF onderweg (en waar is hij dan???). Trackingnummer? Berichtje van verzending? Waarom laat ik mijn email adres achter als er niks maar dan ook niks verteld wordt over verzending?

Een vriend van me, met wie ik samen besteld heb, heeft overigens wel een dode pixel midden op het scherm.
Anoniem: 112481 schreef op 26 april 2004 @ 18:12:

- de dvd brander; ik heb wat gezocht en het blijkt zo te zijn dat er (minimaal) 2 types in omloop zijn, nl: een nec en de lg die ik heb (hl dt st gca 4040n). Officieel zijn ze beide 4x MAARRR de nec schijnt ook dvd+rw op 4x te branden. de lg die ik heb kan dit maar op 2.4. Verder is het mij nog niet gelukt om dvd+r op 4x te branden, wel op 2.4.. Hier is ook info over te vinden, het schijnt dat dit aan de soort dvd+r ligt.. het ene merk pakt de lg wel op 4x en de andere niet.. mij is het in ieder geval niet gelukt.
Ik heb gelukkig de NEC volgens mijn system properties :)
Heb hierover met dell een uur aan de lijn gehangen, ze blijven erbij dat de drive prima is en dat ik maar andere dvd+r moet proberen. Ik baal er nogal van, zeker omdat ik dus nu heb gelezen dat de 8600 ook met nec dvd+r wordt geleverd, die 1 dvd+rw op 4x brandt en 2. niet zo moeilijk doet om dvd+r op 4x te branden.
Ik gelukkig niet dus :)
- de muisknop horende bij de 'klit' ; mijn linkermuis knop doet het 'slecht' je moet hem erg hard indrukken voordat hij het doet. Herkent iemand dit??
Sowieso vind ik die knoppen kut werken, zo gevoelloos zonder klik. Die behorende bij het touchpad werken wat dat betreft fijner, maar klikken naar mijn mening te zwaar.
Verder ben ik heel positief;

- het scherm bevalt me prima (ik weet nog niet welke ik heb, de hitachi of de samsung.. maar van gohsting heb ik geen last). de helderheid en resolutie zijn prima en heb geen een dode pixel.

- accu tijd is prima (5 uur haal je makkelijk als je wat tekst verwerkt)
Klopt, echt super die accutijd :) En dan doe ik nog niet eens zuinig.
- temperatuur is goed te regelen met de progjes van diefer; laptop is lekker stil, fan slaat bij mij bij de instelling normal bijna nooit aan (gaat aan bij 45 graden).
Plus dat de fan zo stil is dat ik het verschil niet hoor tussen zachtjes aan en uit. Hard aan is wel vrij lawaaiig, hoewel je dat tijden spelletjes toch niet hoort boven het spelgeluid uit :)

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 26-04-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow nu ik zie dat iemand winamp 5 nomineert voor beste programma;

bij mij is er iets vreemds aan de hand; winamp5 (maar 2.9x ook) loopt na een aantal nummers vast.. heel vreemd.. iemand anders die dit ook heeft? Mediaplayer heeft dit 'probleem' niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Anoniem: 112481 schreef op 26 april 2004 @ 18:12:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Volgens de componentenlijst hoorde er echter een NEC in te zitten. Bij Dell wisten ze mij niets te vertellen over de LG drive. Ook op internet was er zo goed als niets te vinden, behalve dat op de forums van Dell er meerdere mensen zijn met klachten. Zolang Dell geen oplossing kan bieden om op 4x te branden (ze weten niet eens welke media je moet gebruiken) moet je gewoon net zo lang zeuren totdat je een NEC als vervanging krijgt.

Ik heb het voordeel gehad dat de laptop op rekening geleverd was, dus die rekening werd pas betaald toen alles in orde was.

Kortom: check je componentenlijst en kijk of er een NEC DVD brander op staat. Zo ja, eisen dat ze die ook leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 112481 schreef op 26 april 2004 @ 18:28:
Ow nu ik zie dat iemand winamp 5 nomineert voor beste programma;

bij mij is er iets vreemds aan de hand; winamp5 (maar 2.9x ook) loopt na een aantal nummers vast.. heel vreemd.. iemand anders die dit ook heeft? Mediaplayer heeft dit 'probleem' niet
Geen last van hier, ik draai ook winamp 5.02 (ofzo, nieuwste versie iig) en dat draait super stabiel. Als winamp 2.9X _en_ winamp 5 beiden vastlopen, vind ik dat op z'n minst heel vreemd en kan ik me haast niet voorstellen dat winamp de schuldige is. Ik bedoel: Dat draait bij bijna iedereen goed, zeker het totaal uitontwikkelde winamp 2.9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wederom met dell aan de telefoon gehangen. Op mijn pakbon staat inderdaad dat er een NEC in zou moeten zitten. Helaas willen ze mijn LG niet vervangen! Het idee is (volgens dell) dat de drive het wel doet (2.4x) maar dus (nog) niet optimaal (4x). Ook beroepen ze zich op het feit dat ze bij gebrek aan NEC dus LG en Samsung erin zetten (never know what u gonna get). Nogmaals verzoeken ze me tot het gebruik van andere media. Dit ga ik dus maar weer proberen. Specifiek heb ik nog een aantal keer gevraagd om die NEC. De helpdesk medewerker was trouwens prima en meegaand, maar van zijn meerdere mocht hij de drive niet wisselen. Kortom: ik ben nog geen steek verder! Nog maar wat proberen en als het niet lukt weer aan de lijn gaan hangen.. Jullie horen nog wel.. Als andere mensen problemen hebben; meld het even (samen staan we misschien sterker???)

ps: ze hebben nu philps +r aangeraden.. i'll give it a try

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 112481 op 27-04-2004 09:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een hl-dt-st-gca-4040n van LG dus. Ik heb onlangs mijn eerste DVD gebrand, zonder problemen op 4x. Ik gebruik TDK DVD+R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Goedendag

Ik sta op het punt een 8600 te bestellen. Zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten?

Het is jammer dat ze de serial poort hebben verwijdert, dus mijn volgende vraag is dan ook of er iemand is die al eens via een usb to serial kabel heeft gewerkt? En wat zijn de ervaringen daarbij. Is dit slechts een naamwijziging of is er daadwerkelijk iets anders aan de X-treme versie ten opzichte van de multimedia van weleer.

Alvast bedankt voor ieder die reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

1. Geef aan dat je per sé niet via Walsh Western wilt laten bezorgen, vanwege slechte ervaringen. (Evt. een sterke voorkeur voor UPS.)
  2. WUXGA. (Spreekt voor zich.)
  3. Als iets langer duurt dan verwacht (3 dagen in één en dezelfde status, bijvoorbeeld) vooral bellen - daar zijn ze voor. Zo voorkom je dat je na tien dagen erachter komt dat ze iets 'vergeten' zijn, of dat de behandeling van jouw order in een bepaald deel van het traject blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

Hallo,

Ik ga mij in de loop van volgende maand ook een Dell Inspiron 8600c aankopen.

Centrino 1.7
WUXGA -> just perfect!!

1. 512MB RAM ?? is het verstandig om 1024MB te bestellen bij dell?? Is +284,35 EUR ni een beetje veel? Kan ik dan niet beter de optie 512MB in 1 slot en dan zelf het ander erbijkopen?

2. 80GB HD -> Kan ik er vanuitgaan dat deze allemaal 5400rpm zijn? of iemand met een 4200rpm?

ATI mob 9600 Pro 128MB
DVD+RW
Dell Wireless 1350 802.11b/g
BT
Draagtas nylon

Totaal (512 in 1 slot): 2181,63 EUR (incl. BTW)

Heb nog even de tijd voordat ik hem aankoop, dus alle suggesties/opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Een vraag tussendoor die volgens mij al eerder ooit voorbij is gekomen. Hoe zit het nou met dat adapter van de 8600? Als ik 'm aansluit en gewoon luister dan hoor ik 'm piepen en kraken... best wel een eng piepje.

Hoort dat? Is dat normaal? Kan ik er wat aan doen? Moet ik een nieuw adapter bestellen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

michaelvaes: Kan ik er vanuitgaan dat deze [80GB's] allemaal 5400rpm zijn?
Nee: ik ontving een type dat maximaal 4200rpm haalt.

[ Voor 7% gewijzigd door creative8500 op 29-04-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

creative8500 schreef op 29 april 2004 @ 23:12:
[...]

Nee: ik ontving een type dat maximaal 4200rpm haalt.
:'( |:( Damm dan is het nog w8en tot wat ik in de bus zal krijgen.

Wat is de rest van je configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik was in de veronderstelling dat je dat apart op kon geven.. wat voor snelheid je gehad had willen hebben. Het scheelt namelijk nogal wat :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Ik had ook een proforma factuur laten maken met een HD van 80 Gig in de veronderstelling dat je dan altijd 5800 rpm zou krijgen. Ik de proforma factuur stond er inderdaad 5800 rpm, maar ik krijg hier de indruk dat er dan alsnog een 4200 rpm ingedrukt kan worden, of heb ik dat verkeerd begrepen.

Maar nogmaals, weet iemand of er ook een verschil is tussen de huidige 8600c X-treme en de 8600c Multimedia van weleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb dus net mijn extra WUXGA schermpje binnen en merk (en lees) dat de 1680x1050 resolutie NIET over het hele scherm gestrecthed wordt, maar balken heeft aan alle 4 de kanten!!

Heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Tijgert over een niet uitgerekt beeld bij 1680*1050: Heeft iedereen dit?
Voor iedereen kan ik niet spreken, voor mijzelf is het antwoord "ja".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op 30 april 2004 @ 12:45:
Ik heb dus net mijn extra WUXGA schermpje binnen en merk (en lees) dat de 1680x1050 resolutie NIET over het hele scherm gestrecthed wordt, maar balken heeft aan alle 4 de kanten!!

Heeft iedereen dit?
WUXGA heeft een native-resolutie die hoger ligt dan 1680x1050. Afhankelijk van je instellingen in het BIOS kan je kiezen voor stretchen of niet. Kijk dus gewoon ff rond in je BIOS-settings en daar vind je wel de optie om alles te stretchen tot full-screen. (als je het niet zou vinden zal ik eens exact kijken hoe die optie heet/noemt (kan nooit het verschil onthouden ;) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Goh, DAAR was ik zelf niet op gekomen.
[sarcasme modus]
Kan je net zo goed een typisch Dell non-tech suport antwoord geven en beginnen met "Zit de baterij er goed in"?
[/sarcasme modus]

Anyway, hebben er nog mensen interesse in een Modulaire batterij voor hun i8600?
Ik heb een extra nieuwe meegenomen uit de states.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=4128654323

[ Voor 38% gewijzigd door Tijgert op 02-05-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Tijgert schreef op 02 mei 2004 @ 06:36:
[sarcasme modus]
Kan je net zo goed een typisch Dell non-tech suport antwoord geven en beginnen met "Zit de baterij er goed in"?
[/sarcasme modus]

Anyway, hebben er nog mensen interesse in een Modulaire batterij voor hun i8600?

Heb zeker interesse, moet ie kosten?? Neem aan dat deze ook in mijn 500M past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Link volgen en eventueel bieden, the fair way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn vervangende laptop is net aangekomen en daarbij doet de inverter het wel \o/

Enige wat ik me nu afvraag: hier zit ook weer windows XP op CD bij, allerlei andere tools, zoals die reserveclitjes en die stekkertjes voor de TV-out... Moet ik die nu ook allemaal houden en de oude zut terug doen? Hoe zit dat met m'n XP licentie? Met andere woorden: Ik heb _alles_ nu dubbel, moet ik het nieuwe spul gewoon ongeopend retour sturen of moet ik het oude spul retour sturen?
Tijgert schreef op 02 mei 2004 @ 06:36:
[sarcasme modus]
[/sarcasme modus]

Dat doet hij alleen met resoluties die heel dicht bij de native resolutie liggen, 1280x800 doet hij wel weer prima :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 03-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Grrrrrene schreef op 03 mei 2004 @ 13:07:
Mijn vervangende laptop is net aangekomen en daarbij doet de inverter het wel \o/

Enige wat ik me nu afvraag: hier zit ook weer windows XP op CD bij, allerlei andere tools, zoals die reserveclitjes en die stekkertjes voor de TV-out... Moet ik die nu ook allemaal houden en de oude zut terug doen? Hoe zit dat met m'n XP licentie? Met andere woorden: Ik heb _alles_ nu dubbel, moet ik het nieuwe spul gewoon ongeopend retour sturen of moet ik het oude spul retour sturen?
ik zou alles bij elkaar houden, dus het nieuwe spul compleet en het oude spul compleet, minder kans op storing kan ik me zo voorstellen.

De licentie is denk ik ook een inkoppertje, de licentie zit aan de machine vast :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zie ook net dat ik een ander model brander heb gekregen. Ik heb nu een NEC. Ik zou toch zweren dat het voorheen ook een NEC was, maar goed. De service is in ieder geval top: ik kan tot vrijdag 13 mei programma's en documenten overzetten van de ene naar de andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik zit een beetje met hetzelfde, waarschijnlijk heb ik binnenkort een

orginele accu over,
een modulaire accu,
een 2X dvd+rw brander (philips dacht ik) en
een degelijke DELL laptop tas...

Zou daar interesse voor zijn? :)

(komen uit een i8500, maar das virtueel dezelfde bak, toch?)

p.s. owja grrrrrene, ik denk dat je al die kleine extra's mag houden, twijfel een beetje alleen over mijn drives enzo :P maar dat zal wel loslopen, hoop ik :P

[ Voor 22% gewijzigd door itsgreen op 03-05-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben misschien wel geïnteresseerd in je laptoptas en modulaire accu, mits je prijs redelijk is. Ik wil eigenlijk een rugzak en degene die ik nu heb is echt te krap, maar voor in huis is een normale tas erg handig.

Overigens kun je dit soort dingen beter in de V&A van T.net posten, daar wordt dat meer gewaardeerd dan hier op het forum ;)

Ik was overigens wel van plan die reserve clitjes te houden, denk niet dat ze daar een probleem van maken, maar die lader, CD's, video-out kabeltjes enzovoorts stuur ik wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Mja als ze er niet om vragen, waarom terug sturen? :)

owja ben een heel redelijke jongen :P dus daar komen we wel uit :)

[ Voor 40% gewijzigd door itsgreen op 03-05-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nooit iets terug sturen tenzij je al wat terug moest sturen e je kan het er bij doen en/of Dell de kosten vooruit betaalt.
Anders halen ze het maar op zou ik zeggen.
En 'vergeet' je wat? Dan vragen ze er wel om.

Wat betreft in V&A posten, daar kijk je alleen als je specifieks iets zoekt terwijl de meeste mensen hier niet iets 'zoeken', maar het wel zouden willen kopen als het langskwam.

Bovendien is het specifiek voor de mensen met een i8600 en die zitten zo goed als alemaal hier, dus hoezo doelgericht? Moet kunnen zolang het geen handel is en het maar 1x verteld wordt, geen spam hier, daar ben ik het mee eens.

Een voorbeeld van spammen zou kunnen zijn "Mijn modulaire batterij is nieuw in plastic zakje, nooit gebruikt. }) snappie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 09:02
Ik heb vanmorgen ook een i8600 besteld, mijn config:

Pentium M-1,5GHz
512MB (2x256)
WUXGA scherm _/-\o_
60GB HDD
DVD+RW
64MB Geforce FX5200
TM 1350 kaart
Win XP Pro
1 jaar collect and return

hij is reeds al in productie genomen, dus als het meezit heb ik hem vrij snel binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ben ook van plan om de I8600 te bestellen, maar dat zal pas over een klein maandje gebeuren waarschijnlijk. Weet iemand hoe lang het meestal bij Dell duurt voordat er een opvolger komt?? Niet dat ik hem over 1 maand bestel en dat er 1 maand later een nieuw model is met bv een betere videokaart...

Oja, zon WUXGA scherm, 1900*1200, is dat _echt_ niet te klein? hier twijfel ik nog erg over, mijn ogen zijn al niet al te best dus het moet niet te klein worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

kieskes schreef op 04 mei 2004 @ 17:33:
Oja, zon WUXGA scherm, 1900*1200, is dat _echt_ niet te klein? hier twijfel ik nog erg over, mijn ogen zijn al niet al te best dus het moet niet te klein worden...
Eerst vond ik het véél te klein, na een uurtje was het prima te lezen, en nu, na een krappe week, zou ik niet meer zonder willen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

kieskes schreef op 04 mei 2004 @ 17:33:
Ik ben ook van plan om de I8600 te bestellen, maar dat zal pas over een klein maandje gebeuren waarschijnlijk. Weet iemand hoe lang het meestal bij Dell duurt voordat er een opvolger komt?? Niet dat ik hem over 1 maand bestel en dat er 1 maand later een nieuw model is met bv een betere videokaart...

Em opvolgers worden nooit aangekondigd bij Dell, algemene verwachting is dat er rond eind september, begin oktober een nieuw model komt wat vergelijkbaar is...

Ik heb vorig jaar met hetzelfde gezeten, i8500, wilde wachten op de opvolger heb ik niet gedaan omdat ik een mooie korting heb kunnen bedingen bij dell :) naja korting kreeg er gratis een Axim bij :)

Over Wuxga, wuxga is prachtig! je wilt niet meer anders als je het hebt! maar dat vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37797

weet iemand hoe je het euro teken kan gebruiken bij nummer 5?
ik heb al van alles geprobeerd met fn+shift/ctrl/alt maar geen euro dat in het scherm verschijnt.

wat is de code voor het euro teken van de 8600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Over het wachten op een nieuw(er) type: Ik heb m'n I8600 op het nippertje besteld, echt op de laatste dag van de aanbieding 'dubbel geheugen'. Daarna kreeg je er weer een webcam bij of iets in die nutteloze richting. Een aantal delen van het speeltje heb ik net 1 optie hoger dan het minimum gepakt... resolutie, processor, wireless kaart etc.

De dag erna was er een nieuw type volgens mij, of in ieder geval een nieuwe aanbieding. Daarbij waren de meeste opties die ik een stapje beter had, nu standaard geworden. Als ik een dag later had besteld had me dat een slordige €400 meer gekost. Nou was dat ook wel een iets beter apparaat, maar je kan alles maar net uitgerekend hebben :)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.