[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.068 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Ik weet niet welke je bestelt hebt, maar de 8600c x-treme heeft nog steeds dubbel geheugen als aanbieding. De prijs is wel iets hoger geworden, maar een verhoging van 400 is wel erg veel (ik heb hem eergisteren besteld).
Bovendien zie ik ook geen gratis webcam aanbieding, maar nogmaals, Ik heb alleen gekeken naar de x-treme versie.

Is er hier btw ook dell laptoppers met schermen die een kapotte pixel hebben? Ben de vraag wel enig malen tegen gekomen, maar er is nog niet iemand die daar negatief op heeft gereageerd (kan een goed teken zijn natuurlijk).

Bovendien valt het mij op dat er in deze forumdraad bijna tot geen klachten voorkomen, wat groot verschil is met de concurenten als acer en Asus (die ook hun draadjes op dit forum hebben lopen, alwaar toch met regelmatig vervelende problemen voorkomen en ongeveer gelijkwaardige laptops op de markt hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 112683 op 05-05-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Anoniem: 37797 schreef op 05 mei 2004 @ 10:26:
weet iemand hoe je het euro teken kan gebruiken bij nummer 5?
ik heb al van alles geprobeerd met fn+shift/ctrl/alt maar geen euro dat in het scherm verschijnt.

wat is de code voor het euro teken van de 8600 :)
Bij mij is het de volgende toetsencombinatie:

Ctrl - Alt - 5 (tegelijk indrukken)

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55516

Hallo
Heb dit weekend ook een 8600 besteld:
1.7Ghz
60GB HD(heb een 7200RPM gevraagd)
512MB Ram
1920x1200 wuxga sherm
Ati 9600 128MB
DVD R/RW
xp pro
extra cover
advanced port replictor
keningston keylock
car adapter
Waarschijnlijk nog dingen vergeten :p
voor 2247,-€ incl verzendeng
Nu heb ik de vraag hoe kan ik de batterij het beste behandelen voor zo'n lang mogelijke levensduur.
bv de eerste keren een nacht laten opladen en dan gebruiken tot de laatste druppel energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede vraag over de accu. ik ben ook nieuwsgierig.

Bij de Acer posts las ik een maal volledig opladen, ontladen en daarna maakt het niets meer uit. Hoe dat bij de Dell gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110297

Heeft er iemand er een ATI Radeon 9600 Mobile insteken en deze aan de praat gekregen onder Linux? Ik ben namelijk aan 't twijfelen tussen de (standaard) GeForce 5200 Go of de (betere) ATI Radeon 9600 Mobile, maar er zijn enorm veel mensen die hun ATI kaartje niet aan de praat krijgen onder Linux.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Knoppix werkt gewoon... is toch ook Linux?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Hoi Hoi Hoi,

Owja sorry voor deze schandalige spam maar ik denk dat ik mijn specifieke target audience hier mee raak en jullie hier ook mee help :)

Doordat mijn systeem is vervangen heb ik over:

Afbeeldingslocatie: http://thijs.raceplanet.net/Dell.gif

Prijzen?

Ik dacht aan:

110 Euro voor de DELL - 9-Cell Smart Lithium-Ion Battery for Dell Inspiron 8500 and 8600 Notebooks , hij is 180$ nieuw in amerika... en werkt immers perfect

35 Euro Adapter, hij is 70$ nieuw, werkt perfect, maar dus beschadigd :'(

75 Euro DELL - Secondary Modular Bay Battery, hijs 120$ nieuw

130 Euro Philips DVD+RW SDVD6004 2X DVD+RW (Voor een 4X DVD+RW is de meerprijs ten opzichte van een DVD-Rom drive 180 Euro)

50 Euro Large Nylon Draagtas, hijs 70 Euro nieuw

20 Euro Cover - Venice Blue, 30 Euro nieuw

20 Euro Back Cover - Graphite Swirl 30 Euro nieuw

Owja, alles is een half jaar oud :)

Ik ben hier regelmatig dus post je vragen of mail ze eventueel, dan kunnen we elkaar verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

p.s. het spreek voor zich dat er altijd te spreken valt over de prijs van die shit :) opzich vind ik het jammer dat ik nu een i9100 heb gekregen, besef hoe lang ik portable kon zijn met die accus als ik een 8600 had gekregen :P

[ Voor 11% gewijzigd door itsgreen op 06-05-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een spam is geen spam, twee spam is 1 spam :P

Dussss...... MIJN modulaire batterij op eBay staat er op voor 75 euro, maar die is gloedjenieuw!!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Mijne is ingewerkt :P gniffel ;) maar genoeg gespam weer voor een dag :)

besef als iemand al die drie batterijen zou nemen, die heeft dan echt 24 uur life time ofzo :P

[ Voor 41% gewijzigd door itsgreen op 06-05-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb nu dus 2 Modulaire batterijen en 2 Main batterijen waarvan eentje 80Whr is (i.p.v. 72Whr).

Dus ik hou het wel een tijdje vol ja ;)

Effe rekenen.. : Totaal 258 Whr... ik haal 4:15 op een 72Whr batterij, dus totaal meer dan 14:38 uur !! >:)

Gamen haalt hij geloof ik 'maar' 1.5 uur, dus dan redt ik het toch nog 5 uur achter elkaar!! yeah baby! 8)

Oh.. een heuse P4 haalt het met intensief gamen zelfs met 248Whr maar een uurtje ofzo vol... denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op 07 mei 2004 @ 10:40:
Ik heb nu dus 2 Modulaire batterijen en 2 Main batterijen waarvan eentje 80Whr is (i.p.v. 72Whr).

Dus ik hou het wel een tijdje vol ja ;)

Effe rekenen.. : Totaal 258 Whr... ik haal 4:15 op een 72Whr batterij, dus totaal meer dan 14:38 uur !! >:)

Gamen haalt hij geloof ik 'maar' 1.5 uur, dus dan redt ik het toch nog 5 uur achter elkaar!! yeah baby! 8)

Oh.. een heuse P4 haalt het met intensief gamen zelfs met 248Whr maar een uurtje ofzo vol... denk ik...
Waar kan je die 80Whr bbbaterijen vinden? Hoger mag ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Of heb je zelf getweakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen reply van Tijgertje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

itsgreen schreef op 06 mei 2004 @ 17:29:
Hoi Hoi Hoi,

Owja sorry voor deze schandalige spam maar ik denk dat ik mijn specifieke target audience hier mee raak en jullie hier ook mee help :)

[afbeelding]

Prijzen?

Ik dacht aan:

110 Euro voor de DELL - 9-Cell Smart Lithium-Ion Battery for Dell Inspiron 8500 and 8600 Notebooks , hij is 180$ nieuw in amerika... en werkt immers perfect

130 Euro Philips DVD+RW SDVD6004 2X DVD+RW (Voor een 4X DVD+RW is de meerprijs ten opzichte van een DVD-Rom drive 180 Euro)

Ik ben hier regelmatig dus post je vragen of mail ze eventueel, dan kunnen we elkaar verder helpen :)
owja voor 275 euro mag alles weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Net de 8600 besteld

1.5Mhz 128MB ATI , rugtas, bluetooth, 512MB, DVD+RW ,WUXGA, 60GB,

1600 ex

Ben blij man! :) 8)

Nu hopen dat Dell de bestelling niet verk#$@t daar zijn ze nogal goed in :(

Kan ik eigenlijk de Accu die bij mn Inspiron 4000 zit gebruiken als extra accu? Weet iemand dat toevallig?

[ Voor 22% gewijzigd door basset op 10-05-2004 14:44 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110828

Hey itsgreen..
Heb je die Secondary Modular Bay Battery??

Zoja mail me ff op diasandy@hotmail.com

Of zeg ff je eigen mail adres, kan die nergens vinden,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje: hoe maak je dat scherm een beetje goed schoon? Een simpele vochtige doek werkt totaal niet, ik heb allemaal vieze vingers en strepen van stof erop zitten en als ik er een droge doek langs haal, blijf ik vieze vegen houden :(

Edit: Ik heb trouwens net een pixeltest progje gedraaid en de stuck pixel van vorige week is spontaan verdwenen :D * Grrrrrene blij :*

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2004 17:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

Mouse! schreef op 05 mei 2004 @ 13:19:
[...]

Bij mij is het de volgende toetsencombinatie:

Ctrl - Alt - 5 (tegelijk indrukken)
Klopt, deze toetscombinatie werkt.. alleen.. je moet wel de taal instelling (input language) van windows op NL hebben staan. Ik had hem op EN, dan werkt de combinatie niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95604

Ik heb nu ook al een paar weken m'n laptopje gekregen. Ben er heel content van.
Alleen vroeg ik me af of ge die quickset key's. Zoals play pause enz ook kon laten werken op winamp 5. Tot nu toe is dat mij nog nie gelukt.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Anoniem: 95604 schreef op 10 mei 2004 @ 23:44:
Ik heb nu ook al een paar weken m'n laptopje gekregen. Ben er heel content van.
Alleen vroeg ik me af of ge die quickset key's. Zoals play pause enz ook kon laten werken op winamp 5. Tot nu toe is dat mij nog nie gelukt.
Die vraag is al héél vaak gesteld. Ik zou eens in je preferences kijken... ;) *zucht*

*kuch-kuch* global hotkeys *kuch* :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al iemand ervaring met linux in samenwerking met de 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightIndustries
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2020
Anoniem: 55516 schreef op 11 mei 2004 @ 14:20:
Al iemand ervaring met linux in samenwerking met de 8600?
Ik heb zelf geen ervaring met Linux, maar wil het wel graag proberen.
Zelf vond ik deze informatie wel handig:

http://www.koeniglich.de/dell_8600.html

http://www.musall.de/techdocs/linux/dell/i8600linux.html

Edit: onderstaand las ik op Toms Hardware.com (http://www6.tomshardware....421/inspiron_8600-04.html), misschien kunnen de eigenaren van de 8600 hier iets meer info over geven:

"When the display is opened up, the case makes an annoying creaking sound. Generally, testers were left with the impression that the case was unstable and not very warp-resistant."

Is het waar of is het overdreven? Voor een laptop van zo'n bedrag zou dit toch niet moeten kunnen....

[ Voor 44% gewijzigd door KnightIndustries op 11-05-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

Bedant voor de Linux links!! Kan binnekort goed van pas komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Yo! De batterij is een ander model van Dell, net zoals je ook een high power AC adapter kunt kopen.

Wat warping betreft... mijn 8600tje tordeert prima hoor... dat zal wel een reden kunnen zijn dat hij stuk gaat... ooit... gewoon voorzichtig mee zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, als ik mijn scherm open doe hoor ik niks, dus dat zal wel exemplarisch zijn :? Vandaag m'n cover + tas ontvangen (waarvoor dank, itsgreen), zo'n cover kan ik iedereen wel aanraden :) Die tas is beter dan ik had verwacht, 'k heb nog een oude Latitude tas, maar dit is een stukken stevigere tas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Wow! 10 mei besteld, net een mailtje in de inbox dat de 2 inspirons vandaag zijn/worden verzonden!

(Helaas heb ik begrepen gaan deze met WW gaat. De beamer is met UPS verstuurd)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112711

beste mensen,
wellicht kunnen jullie mij verder helpen bij het kiezen voor het type dell laptop. Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de 510m en de 8600. Ik heb de twee menig maal naast elkaar gezet en kom er maar niet uit. Is de videokaart nou zo belangrijk met wat ik er mee wil... Over het algemeen zal ik er muziek programma's op draaien (ableton en buzz met vst plugins) daarnaast af en toe een divxje kijken. (let wel het is voor mij geen desktop replacement, maar een beetje photoshoppen, 3d autocatten voor de hobby zou fijn zijn.) Ik speel zowiezo geen games. Voor mij is dan wellicht de 510m een goede optie, alleen nu komt het: Ik moet mun collega's advies geven. Dus, wat is precies het nadeel van die 64mb kaart in de 510m en wat is precies het voordeel van de 128mb kaart? WUXGA scherm of toch een SXGA+?
gr ronald (dit bericht is ook gepost in het 510m forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 112711 schreef op 13 mei 2004 @ 09:58:
beste mensen,
wellicht kunnen jullie mij verder helpen bij het kiezen voor het type dell laptop. Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de 510m en de 8600. Ik heb de twee menig maal naast elkaar gezet en kom er maar niet uit. Is de videokaart nou zo belangrijk met wat ik er mee wil... Over het algemeen zal ik er muziek programma's op draaien (ableton en buzz met vst plugins) daarnaast af en toe een divxje kijken. (let wel het is voor mij geen desktop replacement, maar een beetje photoshoppen, 3d autocatten voor de hobby zou fijn zijn.) Ik speel zowiezo geen games. Voor mij is dan wellicht de 510m een goede optie, alleen nu komt het: Ik moet mun collega's advies geven. Dus, wat is precies het nadeel van die 64mb kaart in de 510m en wat is precies het voordeel van de 128mb kaart? WUXGA scherm of toch een SXGA+?
Ga je er 3D-spelletjes mee doen en wil je een breedbeeld hebben dan ja neem de 8600.

Speel je wat RTS spelletjes die niet al te zwaar het 3D gebeuren aanpreken dan moet je de 510M nemen.

Voor de 510 is de SXGA een aanrader. Kun je meer op je desktop kwijt.

Voor jou denk ik dat de 510M de beste optie is.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

basset schreef op 13 mei 2004 @ 10:28:
[...]

Ga je er 3D-spelletjes mee doen en wil je een breedbeeld hebben dan ja neem de 8600.

Speel je wat RTS spelletjes die niet al te zwaar het 3D gebeuren aanpreken dan moet je de 510M nemen.

Voor de 510 is de SXGA een aanrader. Kun je meer op je desktop kwijt.

Voor jou denk ik dat de 510M de beste optie is.
Euh weet jij iets meerdan wij? Sinds wanneer kan je meer kwijt op SXGA dan op een wuxga?

xga = 1024x768
sxga+ = 1400x1050
wuxga = 1920x1200

en voor 3d autocad kan je toch beter een 3d kaart hebben dan die intel( brol ) video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

itsgreen schreef op 06 mei 2004 @ 17:29:
Hoi Hoi Hoi,

[afbeelding]

Prijzen?

Ik dacht aan:

die tas "50 Euro Large Nylon Draagtas, hijs 70 Euro nieuw"

heb ik ook nog nieuw te koop als iemand interesse heeft ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112711

voor 3d acad is een goede kaart altijd handig ja. Vraag alleen is of je voor 2dtekenwerk een hippe videokaart nodig hebt. En hoe is de 8600 aangesloten op een beamer? Heeft die beamer geen last van die breedbeeld reso van de dell??
gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ha! Maandag besteld en vandaag verzonden,. maar toch niet met Welsh maar met UPS. De beamer is er al en die moet vanmiddag maar eens goed getest worden!

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112711 schreef op 13 mei 2004 @ 13:08:
voor 3d acad is een goede kaart altijd handig ja. Vraag alleen is of je voor 2dtekenwerk een hippe videokaart nodig hebt. En hoe is de 8600 aangesloten op een beamer? Heeft die beamer geen last van die breedbeeld reso van de dell??
gr ronald
die ati 9600 en die nvidia go hebben toch beide twee ramdacs dus ik denk dat je voor je lcd een ander resolutie kan gebruiken dan voor je beamer.
En moch dat niet werken kan je altijd je res. veranderen naar bv 1024x768 (interpolairen of zoiets) schijnt dat die 8600 daar zeer goed in is.
Persoonlijk zou ik ZEKER niet voor een Intel video oplossing gaan. Van ati is bv bekent dat de tv out van sublieme kwaliteit is(voor je beamer, of sluit je die aan op de vga port)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik ben sinds 2 dagen een trotse bezitter van een Inpiron 8600, nu heb ik het probleem dat sommige iconen en plaatjes niet goed worden weergegeven (heel kartelig). Ik heb begrepen dat sommige dat ook hebben gehad maar kan niet goed terugvinden hoe ze het hebben opgelost. Ik heb ook niet 4x mijn video kaart geinstalleerd

Het rare is dat ik het niet altijd heb, soms is het wel strak en soms dus weer niet :'(

Voor de rest Super Apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Tha_Spike_1981 schreef op 13 mei 2004 @ 16:01:
Ik ben sinds 2 dagen een trotse bezitter van een Inpiron 8600, nu heb ik het probleem dat sommige iconen en plaatjes niet goed worden weergegeven (heel kartelig). Ik heb begrepen dat sommige dat ook hebben gehad maar kan niet goed terugvinden hoe ze het hebben opgelost. Ik heb ook niet 4x mijn video kaart geinstalleerd

Het rare is dat ik het niet altijd heb, soms is het wel strak en soms dus weer niet :'(

Voor de rest Super Apparaat!!
Bij mij is het het aantal dpi dat het bepaalt. Als hij op 120 dpi staat dan zijn ze fel gekarteld en niet om aan te zien, als hij standaard ingesteld is is het allemaal prachtig bij me, misschien helpt het bij jou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
Het is inderdaad beter zo, maar alles is wel een stuk kleiner. Op een gegeven moment was het ook zo dat er geen kartels waren op 120DPI.

Maar thanx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

Anoniem: 112711 schreef op 13 mei 2004 @ 09:58:
beste mensen,
Naast alle dingen die je noemt, vergeet niet dat er nog een groot verschil tussen die twee laptops is: het gewicht.. reis je veel en zie je de voordelen van breedbeeld niet zo, dan is wellicht de 510m een optie. Ik heb zelf met hetzelfde probleem gezeten, voor mij gaf het breedbeeld scherm de doorslag. Als je dat eenmaal hebt en gewend bent, wil je niet anders. Ik reis elke dag en heb voor lief genomen dat de 8600 nogal zwaar is (3.2 kg oid). De 8600 heeft verder een aantal mooie knopjes aan de rechter zijkant (bediening van muziek) heeft de 510 niet.. over het geluid van de 510 kan ik niet oordelen, maar ik vind het geluid wat uit de boxen komt prima! Hoop dat je hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95604

creative8500 schreef op 10 mei 2004 @ 23:59:
[...]

Die vraag is al héél vaak gesteld. Ik zou eens in je preferences kijken... ;) *zucht*

*kuch-kuch* global hotkeys *kuch* :{
Shit dat had ik nie gezien. :X :o :X
In iedergeval het werkt wel.
THX dude

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
Mensen,
Ik heb dus een nieuwe 8600. Perfect scherm, maar naar 3 dagen zit er in 1 keer een dooie pixel op mijn 1920X1200 samsung scherm.

Ik heb hem pas 3 dagen. Ik baal der stevig van. Kan ik er nog wat aan doen bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 55516 schreef op 13 mei 2004 @ 12:25:
[...]

Euh weet jij iets meerdan wij? Sinds wanneer kan je meer kwijt op SXGA dan op een wuxga?

xga = 1024x768
sxga+ = 1400x1050
wuxga = 1920x1200

en voor 3d autocad kan je toch beter een 3d kaart hebben dan die intel( brol ) video?
Wel lezen wat ik zeg he ;)

Ik had het over de 510 Als je die neemt kun je beter de sxga nemen tov de andere optie die ze hebben (1024x768 geloof ik)

Wat autocad3d betreft, dat weet ik niet, maar ik denk dat de Intel daar ook wel overweg mee kan. 3d voor dit paket is volgens mij heel anders toegepast dan 3d voor spelletjes, maar wat ik zeg, dat weet ik niet zeker

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 'k had vorige week maandag mijn vervangende i8600 gekregen, maar gisteravond ging er per ongeluk een biertje overheen :X Nee, niet door mij, maar door iemand anders. Hopen dat het met zijn WA verzekering een beetje snel gefixed is. Het tobo is echt compleet de kluts kwijt, druk je op 2, krijg je 23457 als uitvoer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98714

Er komt binnenkort de 2.0 GHz, ik zou nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 20:05

DvE

ORA-00000

En niet lang daarna de 2,5Ghz.
Je kan wachten tot je een ons weegt. Heb je een laptop nodig of wil je er een kopen, doe het gewoon.
Zodra je hem thuis hebt, is hij toch al achterhaald dus gewoon de eerste 6 maanden niet naar nieuwe prijzen en ontwikkelingen kijken :)
Ik heb in ieder geval geen spijt van m'n 1.7Ghz.

[ Voor 11% gewijzigd door DvE op 15-05-2004 10:39 . Reden: Altijd weer iets te verbeteren... tjonge jonge ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Anoniem: 98714 schreef op 15 mei 2004 @ 10:24:
Er komt binnenkort de 2.0 GHz, ik zou nog even wachten.
Moet je maar eens gaan kijken op de site van Dell, sinds vandaag staat de 2.0Ghz te koop. Ach ja, veel verschil zal het wel niet maken met mijn 1.7 hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Als je echt slim bent wacht je toch met een nieuwe laptop tot in het najaar.
Dan is er de nieuwe Dothan CPU, maar dan met 533Mhz FSB, het nieuwe Sonoma (Centrino 2) platform met Dual Channel DDR2 geheugen, PCI Express, een nieuwe onboard geluidskaart, nieuwe chipset en nieuwe DirectX 9 compatibele Intel Extreme Graphics 3 (die volgens de eerste benchmarks echt wel mooie prestaties neerzet!).
Alle grote merken (Dell, Toshiba, IBM) hebben al aangekondigt dat ze van de nieuwe Intel technologie gebruik gaan maken.
Dat Sonoma platform icm Dothan op 533Mhz FSB gaat echt wel brokken maken, dan is een Banias icm 400mhz FSB echt niks meer hoor }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 13:43
Die wireless MiniPCI card is dat intern of kost je dat een pcmcia-slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323 schreef op 15 mei 2004 @ 11:12:
[...]

Moet je maar eens gaan kijken op de site van Dell, sinds vandaag staat de 2.0Ghz te koop. Ach ja, veel verschil zal het wel niet maken met mijn 1.7 hoop ik :)
Ik hoop het ook, want ga geen 700+ EUR neerdokken voor ene 2Ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Die covers die je erbij kan kopen, als je die er af haalt zien je dan de gewone orginele achterkant met een Dell logo of het "binnenwerk"? Ik bedoel dus eigenlijk of je hem alleen kan vervangen door een andere kleur cover of dat je echt kan kiezen met of zonder?

Heeft iemand een grote foto van de Graphite Swirl back cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Em die cover is gewoon extra, het is een soort bescherm laag...

anders zie je dus gewoon een zilvere achterkant, maar die beschadigd relatief snel...

Anders heb ik nog wel een graph. swirl voor je te koop heb er nog eentje over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Ik zou je, wrcveen, sterk aanraden een cover erbij te kopen; de kosten zijn niet al te hoog, en een beschadiging aan de bovenkant is zo gemaakt - in het geval van een aanwezige cover maakt het dan minder uit. Ik heb zelf op mijn blauwe cover ook al twee grote krassen - moet er niet aan denken dat deze op de case zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ok cover gaat er bij dan. Alleen vraag ik me af wat er gaat gebeuren als ik een beamer aansluit op deze 8600 met zijn breedbeeld resolutie? Ik heb een 4:3 beamer, gaat die niet vreselijk over z'n nek? Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoe staat het nu met die Hitachi WSXGA schermen met die hoge response tijd? Op de site van Dell staat niet wat de response tijd is als je zo'n scherm koopt. Dus ze kunnen hem er nog in zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door wrcveen op 15-05-2004 23:53 . Reden: lage=hoge ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
wrcveen schreef op 15 mei 2004 @ 16:00:
Ok cover gaat er bij dan. Alleen vraag ik me af wat er gaat gebeuren als ik een beamer aansluit op deze 8600 met zijn breedbeeld resolutie? Ik heb een 4:3 beamer, gaat die niet vreselijk over z'n nek? Is daar een oplossing voor?
Wat dacht je ervan om dan gewoon de resolutie wat lager in een niet 4:3 formaat te zetten :)

Of wellicht ondersteunen de drivers Hydravision. Ik meen dat je 2 Ramdac's hebt dus moet je de resoluties afzonderlijk in kunnen stellen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

[SPAM]

Heeft er iemand nog interesse in een Dell Truemobile 1300 kaartje voor in zijn lappetop? (54Mbit)

Op de Dell site kosten ze los iets van 54 of 59 euro (ex 15 euro verzendkosten).

Het is met nog 9 maanden garantie.

Incl. verzendkosten mag men de mijne voor 45 euro hebben.

[/SPAM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

FF een paar vraagies:

- Mijn videokaart wordt tijdens het gamen bijna 95 graden, hebben jullie dit ook? (Echt tijdens het gamen, als je naar de temp kijkt als je de game hebt afgesloten dan is het een stuk koeler)
- Soms als ik mijn laptop aan het laden ben terwijl hij aanstaat en ik trek na een tijdje de stekker eruit dan wordt mijn scherm zwart en krijg ik hem niet meer aan. Pas als ik hem opnieuw laat opstarten doet hij het weer (of in standby zet)
- Aan de onderkant wordt de laptop ook heel heet boven de batterij, is dit ook normaal?

Alvast bedankt :)

ps. Ik ben heeel erg tevreden voorderest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn videokaart werd 107 graden Celsius, dat komt door de superslechte koeling van je kaart.

Het koellichaam is best redelijk, heat pipe en zo, maar het contact tussen je GPU en dat koellichaam wordt gemaakt door een stukje zacht kauwgom ofzo.
Dit doet Dell omdat het in 2 seconden gedaan is, dat scheelt veel arbeid en dus geld.

Je kunt net als ik je koeling 'modden', dan krijg je iets zoals DIT

Bij mij scheelde het een hele berg, van 107 ging ik naar 72 max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik kwam nog een 10% kortinglink tegen en zag een actie model:

Intel® Pentium® M Processor 1.50Ghz/ 1MB cache
15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256) incl. 256 MB gratis
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 4x DVD+ RW Drive
Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card (+ EUR 22.61 EUR)
Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 59.50 EUR)
Aktie : Gratis transport

Voor maar: Totaal incl. : 1462.63 EUR !! :P :) >:)

Ik heb tot vanavond 23.59uur om te beslissen. Denk niet dat het een moeilijke keuze wordt! Maar alleen die verhalen over de kwaliteit van het WSXGA scherm....

[ Voor 7% gewijzigd door wrcveen op 19-05-2004 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
itsgreen schreef op 15 mei 2004 @ 14:48:
Em die cover is gewoon extra, het is een soort bescherm laag...

anders zie je dus gewoon een zilvere achterkant, maar die beschadigd relatief snel...

Anders heb ik nog wel een graph. swirl voor je te koop heb er nog eentje over :P
Zou die op een Dell Inspiron 9100 passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114180

Hey,

heb net de volgende 8600 bestelt:
2.0Ghz
60GB HD(7200RPM)
1024MB Ram
1680x1050 wuxga sherm
Ati 9600 128MB
Combo drive
XP pro
Advanced Port Replicator
3 jaar CCAC
1450 a/b/g kaart
Bluetooth
Tweede batterij

Heb speciaal op de dothan gewacht :)
voor 3660.44€

Enig idee hoe ik kan benchmarken om te zien hoe snel dit beestje is, in vergelijking met de 1.7 banias? Even zien of het de extra investering waard is/was ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 114180 op 19-05-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

ewf2003 schreef op 19 mei 2004 @ 07:17:
[...]

Zou die op een Dell Inspiron 9100 passen ?
ja, zeker weten :)

heb nu namelijk een 9100 :) maar kreeg er gloed nieuwe covertjes bij,

heb inmiddels de tas en de blauwe cover verkocht trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik heb eens gebeld naar de verkoop van DELL en geinformeerd over die WSXGA+ schermen, de persoon had nog nooit gehoord over problemen met dat scherm laat staan dat hij wist of er Hitachi of Samsung panelen inzaten. Lijkt me een raar verhaal :? Forums staan er vol van.

Maarrrr.... ik twijfel nu nog echt of ik dit scherm (WSXGA+) moet nemen, het WUXGA scherm wil ik niet. Tot vrijdag is er nog eens extra 10% korting bovenop de andere acties, scheelt mij toch even €200,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Even ter info, hoewel het misschien al ergens gemeld is:

Op de site kun je alleen maar een HD van 60 Gb bestellen, waarbij geen snelheidskeuze te maken is. Standaard lijkt dell 4200rpm te hebben. Heb echter vandaag mijn order aan laten passen naar een 60Gb op 7200rpm. Meerprijs was slechts € 50. En zoals al eerder gezegd werd: er valt best te onderhandelen aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Mr. D schreef op 19 mei 2004 @ 19:47:

Op de site kun je alleen maar een HD van 60 Gb bestellen, waarbij geen snelheidskeuze te maken is. Standaard lijkt dell 4200rpm te hebben. Heb echter vandaag mijn order aan laten passen naar een 60Gb op 7200rpm. Meerprijs was slechts € 50. En zoals al eerder gezegd werd: er valt best te onderhandelen aan de telefoon.
Wat voor een scherm heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114346

quote:
Mr. D schreef op 19 mei 2004 @ 19:47:

--------------------------------------------------------

Welke verkoper heb je gesproken. Ik heb zelf niet al te veel vertrouwen in de verkoper waarmee ik contact heb.
Wat bedoel je precies met "er valt best te onderhandelen"? Heeft dat betrekking op de 7200rpm hd of heb je nog wat extra korting of extra's weten te bedingen.

Ik wil er nl. morgen 1 bestellen maar wil zeker een 7200 rpm en hoop dat een intel wireless 2200 ook leverbaar is. Via dell.com kan je deze nl. al wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Via deze link krijg je tot vrijdag nog eens 10% extra korting op sommige modellen. >:)

Is dat WSXGA scherm nu verstandig om te doen of niet? Ik wil ook nog van die 10% genieten voor vrijdag maar twijfel nog erg betreft dit scherm, het is NU de 8600 of anders wordt het een ander merk met een 15" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

is het al bekend of er een nieuwe dothan via dell gekocht kan worden om de huidige banias in mijn 8600 te vervangen door hem bijvoorbeeld op te sturen naar dell of het zelf te doen? ik ga zowiezo dell hier morgen even over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
itsgreen schreef op 19 mei 2004 @ 11:53:
[...]

ja, zeker weten :)

heb nu namelijk een 9100 :) maar kreeg er gloed nieuwe covertjes bij,

heb inmiddels de tas en de blauwe cover verkocht trouwens :)
Heb je nu nog een cover te koop ? Ik wil hem wel kopen van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

jahoor de Graphite Swirl :)

mijn msn is thijsvandertuin [apending] hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055 schreef op 20 mei 2004 @ 00:49:
is het al bekend of er een nieuwe dothan via dell gekocht kan worden om de huidige banias in mijn 8600 te vervangen door hem bijvoorbeeld op te sturen naar dell of het zelf te doen? ik ga zowiezo dell hier morgen even over bellen.
De Pentium-M's met 1MB L2 cache >> Banias
De Pentium-M's met 2MB L2 cache >> Dothan

Dus op de Belgische Dell webiste heb je een Dothan vanaf de 1.7Ghz versie.

Ben ik juist of bega ik een grote flater? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedendag

Ik wil nog even aanhaken op de vraag of de Dothans al in de dell laptops worden geinstalleerd.

Ik heb 2 weken terug een laptop besteld met een 1.7 processor. Toen was de Dothan nog niet uit.
Op de dell site wordt momenteel de nieuwe wel uitgebracht.

Mijn laptop is vandaag binnengekomen, en tot mijn verbazing zie ik in de bios dat de proc 2mb second level cache heeft.
Kan ik hiermee aannemen dat de nieuwe Dothans vanaf vorige week in elke 8600 worden geinstalleerd vanaf de 1.7 GHz versies?

Sisasandra bevestigd mijn vermoeden inderdaad. Er zit een Dothan in.

met vr.gr.
Marco Schaeffer

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 112683 op 22-05-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Tijgert,

Is dat geen moeilijke 'ingreep'?? :9

Ik weet niet of ik dat wel aandurf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee het is zeker niet moeilijk als je gewoon precies doet wat daar staat en je een klein beetje ervaring hebt met electro knutselen.

Het enige wat tricky is om een plaatje koper met exact de juiste afmetingen te maken.
Knippen, decouperen en dremelen gaat wel, maar het mag dus niet verbuigen, ook geen beetje.
Als je dat netjes voor mekaar krijgt dan is het grootste deel al achter de rug.

Als je dan toch bezig bent, maak dan meteen een plaatje voor het geheugen. (note: dat moet dus dunner zijn als voor de GPU! ik heb die van Aluminium gemaakt, dat had ik nog)

[ Voor 63% gewijzigd door Tijgert op 22-05-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113250

Ik zie dat dit 't juiste moment is om een Dell te kopen... geen transport kosten, 256MB gratis, 10% korting!

1) Maar nu twijfel ik tussen WSXGA+ (1680x1050) of WUXGA (1920x1200), wat is prettiger voor de 'leek' (dus als je de resolutie niet gewend bent) voor internetpagina presentaties aan klanten.?

2) Hoe krijg je een 7200 HD? IS het makkelijk om m zelf te vervangen later?

3) Bv. Binnen 7 dagen ontdek ik een kapotte pixel, kan ik m dan terug sturen en een nieuwe verwachten?

ik ga m bestellen voor maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Anoniem: 113250 schreef op 22 mei 2004 @ 20:56:
Ik zie dat dit 't juiste moment is om een Dell te kopen... geen transport kosten, 256MB gratis, 10% korting!

1) Maar nu twijfel ik tussen WSXGA+ (1680x1050) of WUXGA (1920x1200), wat is prettiger voor de 'leek' (dus als je de resolutie niet gewend bent) voor internetpagina presentaties aan klanten.?

2) Hoe krijg je een 7200 HD? IS het makkelijk om m zelf te vervangen later?

3) Bv. Binnen 7 dagen ontdek ik een kapotte pixel, kan ik m dan terug sturen en een nieuwe verwachten?

ik ga m bestellen voor maandag ;)
Ik wilde heel graag de WSXGA+ maar na veel lezen werd mij dit scherm afgeraden omdat hij veel last zou hebben van ghosting, iets van 50ms. Lees oa. dit topic: http://forums.us.dell.com...p_video&message.id=101093 maar eens door [35 pagina's om te :'( ]. Het WUXGA scherm schijnt heel goed te zijn maar dan vind ik zelf alles te klein worden. Uiteindelijk heb ik gisteren een DELL 510M gekocht met een SXGA+ scherm (4:3).

[ Voor 4% gewijzigd door wrcveen op 22-05-2004 23:55 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, als je dat leest dan wil je die niet ;) 50/50 kans op een goed scherm. Maar dat is ook een Amerikaans forum, misschien een andere fabriek dan de Europese markt.

Is hier iemand met een WSXGA+ scherm en zware ghosting in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Anoniem: 113250 schreef op 22 mei 2004 @ 22:49:
Tja, als je dat leest dan wil je die niet ;) 50/50 kans op een goed scherm. Maar dat is ook een Amerikaans forum, misschien een andere fabriek dan de Europese markt.

Is hier iemand met een WSXGA+ scherm en zware ghosting in games?
Lees dit topic, ook deel 1, maar door het is hier ook ten sprake gekomen. Iedereen heeft de laaste maanden Hitachi schermen ontvangen, dus ook in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfel zelf tussen een 8600c en de 510m, de enige reden waarvoor ik voor de 8600c zou kiezen is het "UltraSharp" scherm, zou het echt veel beter zijn dan het scherm van de 510m? Want als je bij de specs kijkt, heeft het scherm vd 8600c (met de gewone resolutie, zo'n 1200*800 denkik) een veel grotere kijkhoek en hogere contrastratio dan het scherm van de 510m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Neem WUXGA. Ik heb beide schermen hier en WUXGA went erg snel en is later alleen maar fijner om b.v. foto's te bekijken.
Wow, wat een detail...

Let op! met een WUXGA scherm heb je bij de WSXGA+ resolutie (1680x1050) een zwarte rand van ongeveer een inch om je hele scherm.
Het scherm is blijkbaar niet in staat om dit te interpoleren.
De rest werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel ik ben aan te twijfelen tussen de 8600c met WXGA 1200*800 of de 510m met XGA 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

mijn 8600c nu ongeveer 2 weken in gebruik (1,70 mhz, 512M DDR, wuxga 1920x1200, ati radeon 9600 pro turbo, dvd+r, intel ipw2100 wifi) en alles aan de gang onder linux 2.6.6 debian unstable (wifi + ati accelerated 3d onder X).

mijn harddisk begint nu echter een bijgeluid te onwikkelen. als de harddisk idle is hoor ik af en toe een klikgeluidje, alsof de hd de hik heeft... is dit thermische recalibratie/normaal gedrag; komt dit gedrag mensen bekend voor?

een ander nadeel vind ik toch wel de ventilator die af en toe ineens nogal luidruchtig op komt zetten. de eerste keer dat ie zo luidruchtig begon te zuchten schrok ik er zelfs van. de volgende laptop wordt toch weer een apple maar ik had een linux platform voor erbij nodig en daarvoor voldoet deze dell uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Anoniem: 58852 schreef op 23 mei 2004 @ 11:29:
Ik twijfel zelf tussen een 8600c en de 510m, de enige reden waarvoor ik voor de 8600c zou kiezen is het "UltraSharp" scherm, zou het echt veel beter zijn dan het scherm van de 510m? Want als je bij de specs kijkt, heeft het scherm vd 8600c (met de gewone resolutie, zo'n 1200*800 denkik) een veel grotere kijkhoek en hogere contrastratio dan het scherm van de 510m.
Staar je niet blind op dat "Ultrasharp" dat is alleen een marketing term, dat slechte Hitachi WSXGA scherm noemen ze dus ook een "UltraSharp"! Verder staat volgens mij nergens op de DELL site wat zij precies onder "UltraSharp"verstaan.

Ligt er verder aan wat je met je computer wilt doen ga je veel DVD's kijken ga dan voor breedbeeld ga je site's ontwikkelen en Office gebruiken enzo dan doe je dat toch alleen maar in 4:3 aangezien er toch geen breedbeeld documenten / papier bestaan. Ik zou kiezen voor de 510M maar dan wel met het SXGA scherm voor maar 50 euro meer, je kan dan ook meerdere vensters op een scherm weergeven en werkbalken e.d aan de zijkant plaatsen aangezien er in die resolutie meer op je scherm past.

[ Voor 17% gewijzigd door wrcveen op 23-05-2004 16:19 . Reden: wat duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert schreef op 23 mei 2004 @ 11:57:
Let op! met een WUXGA scherm heb je bij de WSXGA+ resolutie (1680x1050) een zwarte rand van ongeveer een inch om je hele scherm.
Kon je dat in de bios niet stretchen of fullscreenen ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee. In de bios staat hij dan al op streched. Bij de resolutie kan hij niet interpoleren, en verder gaan in resolutie wordt alleen maar slechter in kwaliteit.

Is er btw verders niemand die afgelopen weken een 8600c heeft besteld met Banias en bij aflevering een dothan heeft gekregen? Is oa te checken in de bios.

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Tijgert schreef op 23 mei 2004 @ 11:57:

Vreemd, ik heb het zojuist even geprobeerd maar heb geen last van zwarte randen bij die resolutie, bij mij is hij gewoon beeldvullend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgert het is al gelukt :) thnkz nog

Ik heb nog een extra plaatje.. staat ergens ook nog hoe je dat voor je geheugen doet?

En wat was het resultaat bij jou dan? Daalt de temp van het geheuge ook veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Garfield|IA : Heb jij een 9600PT of een GeForce? Ik las dat alleen de GeForce het WEL kon interpoleren, maar dat leek me sterk. Ik las het ook maar 1 keer. Kan jij het bevestigen?

andydias : Good boy! Viel wel mee he? Met het geheugen moet je gewoon wat initiatief tonen en zelf kijken waar die kauwgom zit en er dan een plaatje voor maken (wat wel dunner is als die voor de GPU!).

Ik had nog een plaatje van 0,5mm liggen (ik dacht dat het 0,5mm was tenminste). Ik heb daar ook maar gewonr geleidingspasta voor gebruikt, mijn AS was op :)

De temp van je geheugen kan je niet zien, maar als je ziet wat voor verschil het op je core geeft, dan kun je zelf wel nagaan hoeveel dat kan schelen op je geheugen.

Wat voor verschil maakte het bij jou tussen voor en na de mod?

[ Voor 1% gewijzigd door Tijgert op 24-05-2004 11:51 . Reden: Zomaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Tijgert schreef op 24 mei 2004 @ 11:51:
Garfield|IA : Heb jij een 9600PT of een GeForce? Ik las dat alleen de GeForce het WEL kon interpoleren, maar dat leek me sterk. Ik las het ook maar 1 keer. Kan jij het bevestigen?
klopt, ik heb inderdaad een Geforce FX5200 er inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 100 na max 70 :)

Maar het prog I8FanGUI geeft wel je geheugen temp weer toch? Volgens mij wordt hij maar max 50 graden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114346

Wie heeft er nog een tas over? Ik heb nl. ook een 8600 gekocht, maar de tassen zijn bij Dell flink aan de prijs. Zeker vergeleken met dell.de daar kost deze slechts 34,80. En de 8x DVD brander heeft meerprijs van slechts 23,20. Jammer....

+
Ik zag net dat de tas in nederland flink verlaagd is. Deze kost nu 45 incl. huidige 5% korting. En was volgens mij ongeveer 70. Het zou toch niet door mijn topic komen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 114346 op 30-05-2004 08:07 . Reden: correctie wat betreft prijs dell tas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dan maar eens op www.dell.com daar zijn de spullen nog veel goedkoper, zeker nu met de sterke Euro :) Inkoopactie ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Woppy: mail me voor die tas, maar niet op het @msn-adres. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83102

Wat ik mij wel afvraag, is hoeveel media bays je hebt. Want aangezien de DVD-RW modular is en een tweede accu dat ook is, betekent dat dat er gewisselt moet worden om gebruik te maken van de tweede accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Anoniem: 114346 schreef op 26 mei 2004 @ 12:22:
Wie heeft er nog een tas over? Ik heb nl. ook een 8600 gekocht, maar de tassen zijn bij Dell flink aan de prijs. Zeker vergeleken met dell.de daar kost deze slechts 34,80. En de 8x DVD brander heeft meerprijs van slechts 23,20. Jammer....
Je kan ook los bij de accessoires van DELL kijken daar hebben ze goedkopere tassen dan die je bij de configuratie opties ziet staan van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het is best lastig om je GPU max te laten werken en tegelijk je temps te kunnen zien. Met Age of Mythology kan dat wel, zo zie je je max vanzelf komen. Bij mij was dat 72 graden, maar als ik het spel quitte was de temp vrijwel direct tussen de 5 en 10 graden lager.

Als jij dus je programma quit en dan zie je snel 70 graden, tel er maar een paar bij op dan voor je echte max.

En nu? OVERCLOCKEN!! :)

En ja, Fangui laat al je temps zien en 50 graden vind ik zelf nog wel warm (issie bij mij ook hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik stop het spel niet, maar switch gewoon in een paar ms naar windows bureaublad, dan zie je de temp ook op ze max en ook de daling die erna komt :)

Tot welke temp ga jij overclocken dan? >:)

Is jou geheugen na de mod nog steeds 50 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je kan met Age of mythology het spel in een window runnen en dan je fangui op de voorgrond hebben... DAT is pas real time :P

Mijn Dimm's zijn nu 39 graden, maar dat is idle. zal eens kijken wat het onder load is.

Ik overclock niet tot een bepaalde temp. Crashen is de limiet.
Nu draai ik 450/310 >:)

Maar liever zit ik er een MHz of 10 onder, just in case.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 26-05-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dimm is nu 43 graden.. dus een ingreep is niet egt nodig (nog :P )

Hoe heet wordt hij dan bij die overclock? (als hij crashed, wat gebeurt er dan precies? :o )

Welke score heb je bij 3dmark2003??

Denk dat ik me videokaart ook maar ff ga overclocke dan :*)

heb je trouwens je processor ook nog overgeclocked (als dit mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

CPU overclocken gaat helaas niet... als dat kon... })

Anyway, ik krijg iets over de 3500 bij normale OC (435/310), maar ik kreeg tot wel 3720 bij 470/320, maar dan niet zuiver met de graphics.

Wel vet hoog >:)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.