Ik ben inmiddels sinds een week de trotse eigenaar van een i8600. Jammer dat het verhaal hiervoor niet helemaal vlekkeloos verliep.
Op 6 mei heb ik mijn bestelling op internet gedaan. Diezelfde dag kreeg ik een email dat mijn aanvraag was ontvangen en dat ik de factuur binnen niet al te lange tijd zou ontvangen.
Op 18 mei had ik nog steeds niets van Dell vernomen en belde ik voor de 1e keer met de costumer care afdeling. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik 1 of andere bitch aan de lijn. Ik zei dat ik al 2 weken aan het wachten was op de rekening zodat ik meteen kon betalen en zodat de laptop eindelijk eens in productie kon. Dat mens aan de lijn was echt flink bijdehand en ze was merkbaar pissed toen ik een cijfer uit mijn IR code vergat te zeggen. Ze zette me in de wacht en haalde me er niet meer uit (iig na een kwartier had ik maar opgehangen).
Een 2e poging bracht meer succes, na een kwartier wachten en een paar keer doorverbonden te zijn kreeg ik eindelijk een meelevende mevrouw aan de lijn, ze gaf me meteen de bankgegevens en stuurde me meteen de factuur op waar ik het geld naar kon storten. Diezelfde dag had ik het geld gestort.
20 mei kreeg ik een mail dat mijn betaling was ontvangen, en dat ik via dat site gebeuren in de gaten kon houden hoe het met mijn laptop was. Op 21 mei was hij al in productie, en dat zag er na al dat wachten goed uit. 26 mei was de afleverdatum al :D:D:D.
Helaas bleek dit te mooi om waard te zijn en werd de datum al snel doorgeschoven naar 31 mei (wat ook niet kon vanwege pinksteren, dus werd het 1 juni). Na ja, ik niet al te blij, maar ja niets aan te doen, ik kan nog wel een paar dagen wachten op die vette laptop. Helaas werd 1 juni ook niet haalbaar en kwam de datum op 3 juni en een paar uur later stond de afleverdatum op 4 juni. GVD!! Toen werd ik toch wel pissig, maar ja dat viel op een vrijdag dus kon ik er mooi het weekend mee aan de slag.
3 juni werd de datum veranderd na 7 juni. Ik werd toen echt pissig, 21 mei stond hij al in productie en 7 juni is hij pas klaar?!?! Mooi niet dus. Ik bel weer met de costumer care, en na 40 minuten krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik zeg dat ik in 2 weken wel 50 laptops kan bouwen en dat het nergens op slaat dat de datum steeds wordt verschoven (als die k*tsite het uberhaubt al doet). De medewerker verteld me dat mijn laptop nog niet eens in productie is gegaan omdat de onderdelen niet binnen zouden zijn. Ik zei dat ik dan wilde opzeggen omdat ik niet wenste een maand op een laptop te wachten, de vrouw smeekte me om nog even te wachten en ze zou er alles aan doen om te zorgen dat het in orde kwam. Lief als ik ben besloot ik ze toch een kansje te geven (ik had er immers niets aan om op te zeggen en dan weeeer lang te wachten bij iemand anders). Verder ben ik ook niet de persoon die met kortingen gaat dreigen. (had ik dat nu maar wel gedaan, na al jullie verhalen).
7 juni, de dag des oordeels en mijn pakket was trouwens op 4 juni al op verzonden gesprongen

zie je ze kunnen het wel. Het werd verzonden met whales western... Maaaarrr gelukkig sprong dat al snel op UPS en op 8 juni ontving ik dan eindelijk mijn mooie laptopje.
Alles zag er mooi en stevig uit, en vanaf dat punt was ik erg tevreden.
Kheb een:
Centrino 1.7
WSXGA (1680x1050) beeldscherm
512 mb ram (2x256)
60 gig schijf (4200 rpm

)
128 ati videokaart
4x dvd brander
+ muis en nylon tas en nog een zootje van die standaard crap
+ 3 jaar collect en return garantie
Bedrag: 2216,51 euro's
Voordelen:
Dat hele apparaat is een voordeel

wat een meesterlijk ding, al het voorgaande gezeik was dit me wel waard. Heerlijk stil, zuipt weinig stroom, redelijk snel (jamemr van die harde schijf, merk je echt wel met installeren). Dat breedbeeld is ook super, moest er erg aan wennen maar toen ik na 2 dagen weer op mn normale computer ging met 17" 1152x768 schrok ik echt. ZOOO VAAG, ZOO GROOT en ZOO TROEBEL!! Die laptop is echt supervet!
Nadelen:
- Ik had hem koeler verw8 voor een centrino, als hij zwaar bezig is wordt hij nog vrij warm vind ik. (dit is mijn eerste laptop dus ik kan niet vergelijken).
- Als ik de klep dichtdoe dan springt hij op standby, maar mijn zusje zei dat ik toch op msn kwam, en toen ik op irc keek zag ik dat ik een paar keer connecte en disconnecte, oftewel: als de klep dicht is springt hij wel eens uit standby?!?!
- De nylon tas is het geld niet waard. (70 euro). Hij is wel vetjes evengoed, en ik vind hem met laptop erin ook vrij zwaar.
- Dell zelf sucks hard, hoop dat ik nooit contact meer met ze hoef op te nemen.
Verder is het dus een superding
[
Voor 3% gewijzigd door
Virax op 16-06-2004 11:50
]