[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.070 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

Net even 3dmark 2001se (ik weet het, verouderd, maar toch) gedraaid. Haalde met m'n geforce 5200 go 64 mb toch nog 6721 punten. Heb de drivers van http://www.laptopvideo2go.com/ gebruikt. Ben benieuwd wat ik kan halen als ik een beetje ga oc-en.. Zijn er hier mensen die dit kaartje al onder handen hebben genomen (of is iedereen hier met de ATI gezegend)?

ow ja, en de temperatuur is volgens diefer max 64 graden.. niet te warm dus. Normaal tijdens office of zo, is gpu temp zo rond 45 graden.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 112481 op 27-05-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

Tijgert,

Welk programma gebruik je voor je overclock dan?
En hoe heet wordt ie bij die normale overclock?

Ik heb een ati gulzt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 18:59

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik gebruik AtiTool, perfect simpel en doeltreffend. Geen toeters en bellen en zeer goed in te stellen.

Mijn temp wordt max 72 graden en dat is NA de GPU koeling mod.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow .. hoe krijg je hem zo hoog.. bij mij zeurt ie al als ik hem op 400/290 zet.. en alles vervormt dan tijdens 3dmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je hebt de mod gedaan? waarmee OC jij? AtitTool?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de mod gedaan (de temp wordt ook niet hoog)

En ik gebruik ATItool ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de geforce heb je verschillende snelheden voor wat betreft de 2d en 3d alsmede een verschil in snelheid geregeld door powermizer; standaard 2d/3d: 100/195 clock en 230/230 mem.
Als ik via het menu klokfrequenties, automatisch overklokken aanzet, dan wordt de waarde voor 2d en 3d: 195/390. Ligt het aan mij, of is de standaard instelling enorm laag of is de overklok nu zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114346

Ik heb eindelijk de bevestiging van mijn order ontvangen. Moest er wel een paar keer voor bellen met Dell...
Weet iemand welke harddisk ik geleverd krijg. Als referentie staat er 400-11303.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115070

Hallo,

Ik heb mijn 8600 nu sinds november, maar er staan een heleboel dode pixeltjes op, sommige knoppen werken niet meer.

Weet iemand of het mogelijk is, dat wanneer ik de laptop in de garantie stuur, ze die dode pixels maken en er een nieuwe toetsenbord op zetten?

En hoelang het duurt eerdat je je laptop terug hebt?

Ohja, ik zie nergens waar je van die beschermcases kan kopen voor de inspiron?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke drivers heb jij dan Tijgert??

Misschien dat daar het probleem ligt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Barcelona4ever

Als je het onder de garantie wil laten vallen, zullen de aantal kapotte pixels boven de 9 moeten zijn.

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik gebruik de standaard Dell drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Sint, het zijn er een stuk of 20, wat gaan ze dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan snap ik er nix meer van .. :(

Jij enig id nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als jij een 9600PT hebt EN gemod EN dezelfde drivers EN je komt niet hoger dan dat... Then you're shit out of luck my friend...

Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em net op 400/290 gezet (na drivers opnieuw geinstalleerd te hebbe)

Nu lukte het wel .. bijna 3300

Dus hopelijk ken het nog hoger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

en straks is de videokaart kapot, en kan je de laptop weggooien want je garantie vervalt als je overclockt, way to go :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

hehe, prove it! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de behuizing van je laptop open maakt, (buiten het luikje voor extra ram geheugen in te stoppen) is je garantie al vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja moete ze maar zorge dat me videokaart niet 100 grade wordt .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niemand hoe het zit met de dode pixeltjes in garantie?
Mijn scherm staat echt vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon dell opbellen en zeggen dat ze hem komen oppikken.
Zeg dat je ofwel een nieuwe wilt, ofwel je geld terug, dit hoef je niet te nemen hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 29-05-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem al van november hoor, was niet bij levering zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt niet uit, je hebt minstens 1 jaar garantie, en zo'n rare dingen vallen makkelijk onder die garantie. Gewoon direct naar Dell bellen en het melden, je hebt recht op reparatie of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt.
Enig idee hoelang ik mijn laptop dan kwijt ben? Kan hem niet missen :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is moeilijk te voorspellen denkik.
Ik hoop in ieder geval niet zo lang natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is niet lang?
Ik hoorde eens ergens dat het 3 dagen zou duren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barcelona4ever

Met 20 stuks heb je inderdaad recht op een nieuw scherm.

Hoe snel je hem terug hebt, ligt aan de garantievorm die je hebt genomen.

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

Hebben er ook al mensen (3D) mee geautocad.
Zit namelijk nog erg te twijfelen tussen de 510 en deze de 8600c.
Wie kan me hier een duidelijk advies over geven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:19

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb een 8600 en ben er zeer tevreden over.

Heeft trouwens iemand een idee of hij ook dual monitor kan? Zodra ik een monitor aansluit is de resulotie lager en hebben alle twee de schermen hetzelfde beeld. Er zit een ATI videokaart in. Mocht iemand weten hoe hij dual monitor kan, dan zou ik dat graag willen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Ik ben van plan om volgende week de 8600 te kopen, maar ik een aantal vragen voor diegenen die de laptop al hebben of er veel vanaf weten:

[1] Ik ben niet heel bekend in het wireless LAN gebeuren, maar klopt het dat als ik de laptop koop met de 2e wireless LAN optie (11g-standaard) en als ik dan tevens een wireless LAN accesspoint/router (11g-standaard) aanschaf, ik dan mijn Chello kabelmodem direct in het accespoint/router plug en een wireless LAN heb met Internet verbinding? En kan ik hierna wireless LAN PCI-kaartjes (11g-standaard) kopen en ik mijn desktop PCs doen? Hoe veilig is een wireless LAN eigenlijk, kan je alleen met een special accesscode verbinding maken met het accesspoint, of kan iemand met een laptop op je dak gaan zitten en je LAN plunderen? ;)

[2] Is het heel nuttig om de Bluetooth kaart erin te laten zitten? Zijn er veel applicaties naast verkeer met je mobiel, USB keys en muizen? Ik las ook ergens ver terug in deze thread dat iemand zijn videokaart-keuze moest downgraden als hij ook de Bluetooth kaart wilde. Dit lijkt me vrij strange, maar kan iemand confirmen dat dit onzin is?

[3] Na het volgen van het schermen debat, kan ik concluderen dat ik gewoon de WUXGA moet halen (prijs is geen probleem)?

[4] Is het de moeite waard om Dell te bellen in plaats van alles via het Internet te doen om zo de HD speed te kunnen specificeren (5400rpm 80GB)? Hoe gaat dat eigenlijk via de telefoon? Hou je de site open terwijl je met iemand van Dell belt?

[5] Ik zit de helft van het jaar in Australie en de andere helft in Nederland. Het lijkt me dat laptops vrij internationaal zijn, maar ziet er iemand problemen met de stroom en scherm specificaties van een Nederlandse laptop in Australie? Volgens mij is de stroom vrijwel hetzelfde in Australie en hoef je enkel een stekker-omzetter kopen omdat ze andere pinnen gebruiken. Over de schermen heb ik een keer gehoord dat vanwege ons Aards magnetisch veld, Nederlandse (CRT) schermen niet goed werken in Australie.

[6] Is er een manier om de 8600 te gebruiken als 2e scherm voor een desktop PC? Zo ja, moet hiervoor de laptop aan staan (lijkt me wel)?

Alvast bedankt voor de informatie en voor deze zeer nuttige thread! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

1. De situatie die jij beschrijft klopt, ik heb hier ook zo twee desktops en twee laptops aangesloten; met als enige verschil dat ik een ADSL-modem, router en accesspoint in één heb. Daarnaast is het veilig, indien je de beveiliging inschakelt, en dat is zó gebeurd.
  2. Naast die opties? Zou ik zo direct niet weten, al ben ik er zeker van dat er meer opties zijn. Maar ik zou het gewoon laten installeren: twee maanden geleden wilde ik het ook niet gebruiken, en vorige maand heb ik een bluetoothmuis gekocht. 'k Ben nu blij dat ik het voor de zekerheid tóch heb gedaan.
  3. WUXGA, absoluut.
  4. Lijkt me wel, al heb ik het zelf niet gedaan; ik had toch ook wel graag een 5400rpm-model gehad, en die heb ik nu dus inderdaad niet.
  5. Lijkt me sterk, Dell verkoopt deze laptop immers ook in Australië.
  6. Volgens mij niet; ik heb de volgende aansluitingen op mijn 8600c, en in geen enkele zie ik een oplossing tot dit vraagstuk:
    • audio-out
    • audio-in
    • pcmcia
    • firewire
    • stroom
    • vga
    • modem
    • ethernet
    • usb
    • tv-out
    Mocht wel iets weten hiervoor, zou ik het graag willen horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Thanks voor de antwoorden creative8500 :) Wat follow-up vraagjes:

[1] Kan je met een wireless LAN over meerdere verdiepingen verspreid zitten (of zelfs in verschillende, maar erg dichtbij elkaar staanda gebouwen) zonder al te veel problemen?

[2] Aangezien ik dus in Australie en Nederland zit, ga ik waarschijnlijk voor het enorm dure garantie-pakket (4 jaar internationaal). Ik ga er dan vanuit dat als er iets met m'n 8600 gebeurt in welk van die landen dan ook, ik vrij snelle hulp kan verwachten. Heeft iemand ervaring hiermee?

Cheers again! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

1. Meerdere verdiepingen kan prima, maar verder dan 30 meter, door muren heen, redt mijn apparatuur niet.
  2. Het lijkt mij alleen maar goed indien niemand hier ervaring mee heeft, houdt daar rekening mee wanneer niemand met ervaring reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114346

Ik krijg net de bevestiging dat mijn i8600 onderweg is via UPS. Pakketje weegt 7 kg. Weet iemand of dat het standaard gewicht is voor de i8600, of krijg ik ook de gratis printer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woppy

Mijn pakket was 5 kilo voor de 8600. Het zou dus kunnen dat de printer meegaat.
Het lijkt me echter aannemelijker dat ze een 2e pakketje versturen voor de printer, aangezien de laptop 1 complete doosconstrucie heeft.

Bij mij werd de tas ook als aparte verzending (wel tegelijk) meegezonden. Ik kreeg in mijn verzendstatus van ups dus 2 pakketjes te zien.

JDnaj

2. Ik heb zelf een 8600 met bluetooth en een ati 9600 turbo, dus van een videocard downgrade is geen sprake.

3. Wuxga is mooi, en heeft een snel scherm als je spelletjes wilt gaan spelen. Maar de letters zijn erg klein en icm de ati kaart slecht te interpoleren naar een andere resolutie waarbij het scherm niet blurry wordt. Maak daaruit je keuze of je veel spelletjes of veel tekstverwerking wilt doen.

4. Bellen is aan te raden. Bij de bestelling kun je dan aangeven wie je als corrospondent hebt. Achteraf natuurlijk wel de factuur controleren. Ging bij mij ook de eerste keer niet goed.

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113250

bij Wuxga: Is er een resolutie die in de buurt komt van 1024 X 768 ? (om een beetje prettig te kunnen internetten)...
Of is er een betere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee.. Die resolutie is veel te laag voor dat scherm, en bovendien geen Wide res.

Icm ati kaart ben je eigenlijk wel genoodzaakt met 1920x1200 te blijven werken op 120 dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 22:57
Anoniem: 112683 schreef op 02 juni 2004 @ 16:26:
Icm ati kaart ben je eigenlijk wel genoodzaakt met 1920x1200 te blijven werken op 120 dpi.
Die 120dpi is geen noodzaak, ik heb hem gewoon op 96dpi staan en alles is perfect te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan krijg ik hoofdpijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JDnAJ schreef op 31 mei 2004 @ 09:43:
Ik ben van plan om volgende week de 8600 te kopen, maar ik een aantal vragen voor diegenen die de laptop al hebben of er veel vanaf weten:

[1] Ik ben niet heel bekend in het wireless LAN gebeuren, maar klopt het dat als ik de laptop koop met de 2e wireless LAN optie (11g-standaard) en als ik dan tevens een wireless LAN accesspoint/router (11g-standaard) aanschaf, ik dan mijn Chello kabelmodem direct in het accespoint/router plug en een wireless LAN heb met Internet verbinding? En kan ik hierna wireless LAN PCI-kaartjes (11g-standaard) kopen en ik mijn desktop PCs doen? Hoe veilig is een wireless LAN eigenlijk, kan je alleen met een special accesscode verbinding maken met het accesspoint, of kan iemand met een laptop op je dak gaan zitten en je LAN plunderen? ;)

[2] Is het heel nuttig om de Bluetooth kaart erin te laten zitten? Zijn er veel applicaties naast verkeer met je mobiel, USB keys en muizen? Ik las ook ergens ver terug in deze thread dat iemand zijn videokaart-keuze moest downgraden als hij ook de Bluetooth kaart wilde. Dit lijkt me vrij strange, maar kan iemand confirmen dat dit onzin is?

[3] Na het volgen van het schermen debat, kan ik concluderen dat ik gewoon de WUXGA moet halen (prijs is geen probleem)?

[4] Is het de moeite waard om Dell te bellen in plaats van alles via het Internet te doen om zo de HD speed te kunnen specificeren (5400rpm 80GB)? Hoe gaat dat eigenlijk via de telefoon? Hou je de site open terwijl je met iemand van Dell belt?

[5] Ik zit de helft van het jaar in Australie en de andere helft in Nederland. Het lijkt me dat laptops vrij internationaal zijn, maar ziet er iemand problemen met de stroom en scherm specificaties van een Nederlandse laptop in Australie? Volgens mij is de stroom vrijwel hetzelfde in Australie en hoef je enkel een stekker-omzetter kopen omdat ze andere pinnen gebruiken. Over de schermen heb ik een keer gehoord dat vanwege ons Aards magnetisch veld, Nederlandse (CRT) schermen niet goed werken in Australie.

[6] Is er een manier om de 8600 te gebruiken als 2e scherm voor een desktop PC? Zo ja, moet hiervoor de laptop aan staan (lijkt me wel)?

Alvast bedankt voor de informatie en voor deze zeer nuttige thread! :)
puntje 2: blauwtand; ik heb het bewust niet genomen. Allereerst, omdat ik op dit moment nog geen apparatuur heb die er gebruik van maakt, dus geen directe noodzaak. Ten tweede, vind ik de meerprijs hoog. Ik heb in het achterhoofd, dat als het zover komt ik zo'n ding haal: http://silverapp1.mycom.n...uctID=35060&productType=1, kost me 39 euri ipv de 60 die dell rekent.

puntje 3: ik ben de trotse bezitter van een 1680x1050 scherm, geen last van gohsting (met spellen), goede helderheid en heel scherp. Ik weet niet welk merk ik erin heb zitten, dus misschien heb ik geluk of ben ik gewoon snel tevreden ;) .

punt 4: het is zeker de moeite waard om te bellen. ik heb gratis transport, gratis upgrade naar 7200 rpm gekregen. Buiten dat je dus cash voordeel zou kunnen behalen, bestaat de 7200rpm optie online niet, dus als je zeker die snelheid wil hebben, moet je volgens mij wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het leuk om net als in het asus m6000 forum, hier ook een poll te maken met wat voor scherm, hoeveel ram, hoeveel hd, welke proc. tweakers erin hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gultz..

bluetooth: Dat is een keuze die inderdaad mogenlijk is. Echter is het voor mij mooier geen uitstekende onderdelen te hebben aan de laptop. Meteen aanschaffen betekend dat het allemaal ingebouwd is. Het is aan de koper natuurlijk om daaruit de keuze tussen geld en afwerking te nemen, want het uiteindelijke resultaat is qua werking natuurlijk hetzelfde.

Over de HD: Ik heb iid ook geen extra kosten hoeven te betalen voor de Hd wens. Schijnbaar doen ze dat niet meer, of hebben wij mazzel gehad.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Blauwtand: Wie dat niet heeft heeft ook geen mooi blauw ledje aan staan.... mooi blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Tijgert schreef op 03 juni 2004 @ 18:16:
Blauwtand: Wie dat niet heeft heeft ook geen mooi blauw ledje aan staan.... mooi blauw :)
Kun je bluetooth ook uitschakelen? Ik kan me zo voorstellen dat het, evenals WiFi, stroom bespaart wanneer je het uitschakelt. Wanneer ik de monitorhelderheid op de laagste stand zet, de kloksnelheden terugschroef en WiFi uitschakel, kan ik in combinatie met de extra batterij in de media-bay de 10 uur internetten en programmeren. Als dit nog wat opgeschroef kan worden, houd ik me aanbevolen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de bluetooth uitschakelen. Samen met wifi dmv fn-f2 of onafhankelijk via bluetooth manager. Maar wees gewaarschuwd! Het mooi blauwe lampje ben je dan ook kwijt!

marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

/offtopic: Ik spot een Dell Inspiron 8600 in Zembla (nù op Nederland 3), die gebruikt wordt om onbeveiligde draadloze netwerken op te sporen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zag 't ook ;)

de mijne is nog op bestelling..... 2 weken wachten op betalings afhandeling duurt wel lang...
ga maar weer ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108258

Hallo mensen, Ik ben de trotse bezitter van een 8600 waar ik vorige week een probleempje mee kreeg. Dit bleek aan de Ati driver te liggen. De dell helpdesk kwam er ook niet uit :( , dus heb ik hem compleet opnieuw geinstalleerd.(op advies van de desk) Helaas wil mijn lappie na deze install op de adapter niet meer naar een kloksnelheid van 600mhz. Als hij op de stroom zit draait hij de hele tijd op 1700mhz.
Ben ik nu een stukje software vergeten te installeren? Misschien heeft iemand dit probeem ook gehad? Van de Recource CD heb ik alle software volgens mij goed geinstalleerd. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 19:52

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 108258 schreef op 07 juni 2004 @ 00:34:
Hallo mensen, Ik ben de trotse bezitter van een 8600 waar ik vorige week een probleempje mee kreeg. Dit bleek aan de Ati driver te liggen. De dell helpdesk kwam er ook niet uit :( , dus heb ik hem compleet opnieuw geinstalleerd.(op advies van de desk) Helaas wil mijn lappie na deze install op de adapter niet meer naar een kloksnelheid van 600mhz. Als hij op de stroom zit draait hij de hele tijd op 1700mhz.
Ben ik nu een stukje software vergeten te installeren? Misschien heeft iemand dit probeem ook gehad? Van de Recource CD heb ik alle software volgens mij goed geinstalleerd. Alvast bedankt.
In de FAQ van CSL wordt er een link gegeven naar een programma om je snelheid hoger te krijgen. Daarnaast is het ook een optie om in energiebeheer te kijken van Windows en deze voor batterij om Max te zetten in plaats van zuinig.
Meer info zie dus de FAQ.
Mijn gloednieuwe laptop draait op 695MHz i.p.v. 1700MHz?

Welkom bij de wondere wereld van speedstep (voor AMD PowerNow). Door de kloksnelheid te laten variëren (aan de hand van het gebruik) is het mogelijk om wat stroom te besparen. Het wil nog wel eens voorkomen dat mensen liever de volle 1300MHz (b.v.) gebruiken. In dat geval kan je even SpeedswitchXP downloaden. Hiermee is tevens ook het batterij-duur probleem op PC's uit de wereld geholpen; op sommige systemen gaat volgens Windows de batterij altijd nog 999 minuten mee. Wil je graag Powernow of Speedstep helemaal uitscakelen kun je in je energieopties het schema op 'Altijd Aan' instellen.
Noot: Het kan zijn dat Windows niet meewerkt met Speedstep, zo kan het zijn dat Windows XP alsnog aangeeft dat je een 6xxMHz CPU hebt, terwijl je systeem vol gestressed wordt. Om de reeële snelheid na te kijken kan je dit programma gebruiken.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108258

Yep, die had ik al eens gelezen. Ik heb ook de I8kfanGUI draaien. Hier kan ik de snelheid ook live checken. Echter geeft hij in I8kfanGUI ook bij max battery nog aan dat hij op 1700mhz draait. Nu ook! en ik ben nu van de adapter af :?

Oke waarschijnlijk vals alarm. In speedstep geeft hij nu wel variabele kloksnelheden weer. |:( misschien was er iets mis met I8kfanGUI. bedankt voor de reply _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit ligt eraan hoe je de monitoring hebt ingesteld bij beide programma's
Als je vanuit de bios laat lezen kan dit niet altijd een goede waarde geven.
Realtime verdiend de voorkeur.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vragie.. is er een knop waarmee je meteen kunt switchen tussen paneel en tv?

Zou wel makkelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115882

Ik ga volgend schooljaar Informatica studeren aan de hoge school van Amsterdam en voor de opleiding wil ik een labtop gaan aanschaffen.

Ik volg de 8600 al een tijd en kom ook regelmatig hier op het forum om de ervaringen van bezitters te lezen, maar blijf twijfelen over het scherm.

Is het aan te raden een WUXGA scherm te kopen als ik er vooral op programmeer ?
Naast het programmeren wil ik natuurlijk lekker gamen maar dit is niet de hoofdzaak!

Ik weet dat er al veel over gezegd is op het forum, maar ik blijf het moeilijk vinden.

Wat is jullie ervaring/advies?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115882 op 08-06-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een WUXGA scherm... en zou niks anders meer willen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

Garfield schreef op 17 april 2004 @ 16:54:
[...]

Ze hebben de trackpoint, seriele en paralelle poort verwijderd en er is nu een dell truemobile 1350 als optie bijgezet. (ipv de 1300)
weet iemand het verschil tussen de 1300 en 1350 ??

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Ben nu weer terug in Nederland na een heerlijke vlucht van 21 uur ;) Ik ga morgen mijn 8600 bestellen met de volgende specificaties denk ik:

Inspiron 8600c X-treme Mobility (N0609)

- Microsoft® Windows® XP Home (UK)
- Gratis: Dell™ A920 All-in-One Printer (Oh joy, ga ik zeker meenemen in m'n rugtas als ik terugvlieg naar Australië ;))
- USB Printer Kabel
- 4 jaar International Next Business Day On-Site & 1 jaar Online training
- Intel® Pentium® M Processor 735, 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB
- 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)
- 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
- 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- Modular 8x DVD+ RW Drive
- Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card
- Internal Bluetooth™ Card - Factory install only
- Back Cover - Venice Blue

Totaal prijs (exclusief verzenden): 2629.90 EUR

De prijs is vrij eng hoog, maar dan heb ik ook wat de komende jaren heh. Heeft er iemand nog af/aanradingen?

Ik ga hiernaast ook de Targus rugtas kopen (http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB212), een Bluetooth muis van Microsoft en een Bluetooth USB memory key. Ik zag op Sydney airport de Targus tas staan in een winkel en hij zag er echt super nice uit met veel ruimte (ik had helaas geen tijd meer om 'm daar te kopen, dus bestel ik hem maar in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

JDnAJ schreef op 09 juni 2004 @ 10:27:
Ben nu weer terug in Nederland na een heerlijke vlucht van 21 uur ;) Ik ga morgen mijn 8600 bestellen met de volgende specificaties denk ik:

Inspiron 8600c X-treme Mobility (N0609)

- Microsoft® Windows® XP Home (UK)
- Gratis: Dell™ A920 All-in-One Printer (Oh joy, ga ik zeker meenemen in m'n rugtas als ik terugvlieg naar Australië ;))
- USB Printer Kabel
- 4 jaar International Next Business Day On-Site & 1 jaar Online training
- Intel® Pentium® M Processor 735, 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB
- 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)
- 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
- 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- Modular 8x DVD+ RW Drive
- Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card
- Internal Bluetooth™ Card - Factory install only
- Back Cover - Venice Blue

Totaal prijs (exclusief verzenden): 2629.90 EUR

De prijs is vrij eng hoog, maar dan heb ik ook wat de komende jaren heh. Heeft er iemand nog af/aanradingen?

Ik ga hiernaast ook de Targus rugtas kopen (http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB212), een Bluetooth muis van Microsoft en een Bluetooth USB memory key. Ik zag op Sydney airport de Targus tas staan in een winkel en hij zag er echt super nice uit met veel ruimte (ik had helaas geen tijd meer om 'm daar te kopen, dus bestel ik hem maar in Duitsland).
1 keer 512 nemen zodat je er later nog 512 bij kan zetten of in 1x als je het geld er nog voor hebt 2x 512 in te stoppen

ik heb er ook een gig inzitten en dat loopt echt perfect

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik vraag me af wat je met een BT USB memory key kunt, als je in je laptop al een BT kaartje hebt. Want de BT functie van zo'n memory key is toch alleen maar dat hij de laptop als bt apparaat kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op 08 juni 2004 @ 18:46:
[...]

weet iemand het verschil tussen de truemobile 1300 en 1350 ??
heeft iemand hier nog een antwoord op misschien ??

ik heb de truemobile 1300 er inzitten , 2 AP's van 3com met 54 mbit en ik haal iets van 2.2 MegaByte per seconden maar soms dan geeftie aan dat er een 54 mbit verbinding is maar dan haal ik opeens maar 600 kilobyte/s of soms loopt het terug tot 150 kb/s......... iemand anders die dit probleem ook heeft ? na een reboot is het meestal over

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JDnAJ schreef op 09 juni 2004 @ 10:27:
Heeft er iemand nog af/aanradingen?
Ja ;) ff bellen en vragen voor een 7200 60 gig en de naam noteren vd. medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Ik vraag me af wat je met een BT USB memory key kunt, als je in je laptop al een BT kaartje hebt. Want de BT functie van zo'n memory key is toch alleen maar dat hij de laptop als bt apparaat kan laten werken?
Het gaat hier over een memory key met BT communicatie en niet een USB BT zend-systeem. Je kunt dan dus de key ergens in je huis hebben liggen en er mee communiceren. Het nut hiervan is als je erover nadenkt eigenlijk vrij klein of niet aanwezig ... eigenlijk alleen als je meerdere laptops hebt en te lui bent om ze in elke laptop te steken om er wat data af te halen ;)
1 keer 512 nemen zodat je er later nog 512 bij kan zetten of in 1x als je het geld er nog voor hebt 2x 512 in te stoppen
Goed idee. Kost 80 Euro, maar dan kan ik later idd uitbreiden. De extra 300 voor 1024 mb heb ik op dit moment niet helaas (terwijl mijn collega uit Canada zijn 8600 zojuist heeft besteld en er gratis 512 mb extra bij kreeg :( Iets anders is dat je nu bij de "Multimedia"-variant 256 mb 'gratis' krijgt, terwijl dit bij de "X-treme Mobility"-variant niet zo is. Als ik bij beide systemen exact dezelfde specificaties invul, is de prijs indentiek, dus het lijkt een vrij loze actie :?
Ja :) ff bellen en vragen voor een 7200 60 gig en de naam noteren vd. medewerker.
Ga ik zeker doen ja :) Ben benieuwd hoelang de bestelling in totaal zal duren, zal het hier posten iig. Weet iemand of betalen met CC over het algemeen sneller is dan een overmaking trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115882

Weet iemand of je ook de ati 9700 erbij kan bestellen ipv 9600 ?
Zie bij de 9100 dat ze gewoon een 9700 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 115882 schreef op 09 juni 2004 @ 23:55:
Weet iemand of je ook de ati 9700 erbij kan bestellen ipv 9600 ?
Zie bij de 9100 dat ze gewoon een 9700 leveren.
En in hoeverre kun je later nog je videokaart upgrade bij deze notebook? Ik zag dat de videokaart een enigszins aparte vorm heeft - is deze vorm 'standaard' (en zijn de kaarten dus makkelijk uitwisselbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
Voor wie het interesseert: ik heb gisteren mijn 8600c geleverd gekregen (oftewel opgehaald bij UPS).

Met 7200rpm 60Gb schijf, zoals beloofd, en WSXGA scherm van Samsung, pfew! (althans, zo staat het op de pakbon). Heb het nog niet echt kunnen testen, maar mijn eerste indruk is goed.

En de nylon tas die ik erbij kreeg, is ook prima, hoewel aan de krappe kant... Beetje suf eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Videokaart upgraden kan, maar Dell zal geen nieuwe (lees: snellere) kaarten uitbrengen om hun vlaggeschip, de 9100, niet te ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

Ik heb het nog niet kunnen lezen.
Maar zijn er mensen hier of hebben kennissen die er ook autocad mee uitvoeren. Ze hebben mij namelijk verteld dat autocad er niet goed werkt op 8600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er mensen die rond de 10% korting actie de 8600 hebben besteld en 'm al thuis hebben ontvangen?

Ik wacht nu al 3 weken op de mail met bankgegevens om het over te maken, hun mail is een auto reply 'dat ze het te druk hebben'. Telefoon kom ik amper doorheen.

Ik heb nl. destijds via de telefoon om een 60gig 7200 gevraagd en het zou allemaal geregeld worden door 'deze' Dell medewerker.

Er werd me gister geadviseerd door een andere dell medewerker om m te cancellen en nog eens te bestellen. Maar dat scheelt dus 300 euro en die ***printer hoef ik ook niet. 'Ik wacht wel' en heb m vriendelijk bedankt... Waardeloze service deze keer. Voor 3 weken wachten en 2400 euro verwacht je wel -wat- service.

En ik dacht dat ik het allemaal prima geregeld had via de telefoon. :r

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 113250 op 12-06-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
Ik had iets vergelijkbaars, en toen heeft Dell na wat vragen per e-mail, de order om de een of andere reden stopgezet. Toen ik ging bellen, en deed alsof ik erg pissed was, heb ik telefonisch de nieuwe order geplaatst, de voorheen geldende korting bedongen, en nog voor extra korting (oa de 7200 rpm 60Gb hd voor niets erbij) gekregen.

Heb ook de naam van de medewerkster gekregen, die me daarna zelfs een mail stuurde dat zij vanaf nu mijn persoonlijke accountmanager was, en ik haar ALTIJD mocht bellen....

Dus mijn advies: ga echt bellen, en laat je niet afschepen met een Dell muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116392

Hallo allemaal als het goed is krijg in de mijne deze week!!
later meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 8600c besteld 1,7 ghz, volgens de test van intel moet deze processor de meest zuinige zijn i.v.m accu spanning.

Ik moet zeggen dat na het bestellen van de laptop alles goed is verlopen,
ik heb ook met een verkoper gesproken als contact persoon, dit is wel wijs om te doen denk ik.

de order is goed te volgen via de site van dell.
ook toen ik nog eens gebeld had was de afhandeling van mijn vraag prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Ik ga binnenkort ook een 8600 bestellen maar zit nog met een paar dingen.

Is het de moeite waard om de ATI kaart erin te doen? of kan ik beter een Xbox kopen om te gamen... (met vooruitzicht op doom3 en halflife2)

en is het beter om een geheugen upgrade naar bv 1 gig zelf te doen ipv via dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het bestellen van de 8600c zou ik zeker met een ATI 9600 doen 128 mb.
je dan kan dan gewoon gamen zonder probleem met wat extra geheugen is het dan zeker te doen, kijk ook eens op http://www.ati.com/products/mobilityradeon9600/index.html
voor meer info over de ATI kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Ik ben inmiddels sinds een week de trotse eigenaar van een i8600. Jammer dat het verhaal hiervoor niet helemaal vlekkeloos verliep.

Op 6 mei heb ik mijn bestelling op internet gedaan. Diezelfde dag kreeg ik een email dat mijn aanvraag was ontvangen en dat ik de factuur binnen niet al te lange tijd zou ontvangen.

Op 18 mei had ik nog steeds niets van Dell vernomen en belde ik voor de 1e keer met de costumer care afdeling. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik 1 of andere bitch aan de lijn. Ik zei dat ik al 2 weken aan het wachten was op de rekening zodat ik meteen kon betalen en zodat de laptop eindelijk eens in productie kon. Dat mens aan de lijn was echt flink bijdehand en ze was merkbaar pissed toen ik een cijfer uit mijn IR code vergat te zeggen. Ze zette me in de wacht en haalde me er niet meer uit (iig na een kwartier had ik maar opgehangen).

Een 2e poging bracht meer succes, na een kwartier wachten en een paar keer doorverbonden te zijn kreeg ik eindelijk een meelevende mevrouw aan de lijn, ze gaf me meteen de bankgegevens en stuurde me meteen de factuur op waar ik het geld naar kon storten. Diezelfde dag had ik het geld gestort.

20 mei kreeg ik een mail dat mijn betaling was ontvangen, en dat ik via dat site gebeuren in de gaten kon houden hoe het met mijn laptop was. Op 21 mei was hij al in productie, en dat zag er na al dat wachten goed uit. 26 mei was de afleverdatum al :D:D:D.

Helaas bleek dit te mooi om waard te zijn en werd de datum al snel doorgeschoven naar 31 mei (wat ook niet kon vanwege pinksteren, dus werd het 1 juni). Na ja, ik niet al te blij, maar ja niets aan te doen, ik kan nog wel een paar dagen wachten op die vette laptop. Helaas werd 1 juni ook niet haalbaar en kwam de datum op 3 juni en een paar uur later stond de afleverdatum op 4 juni. GVD!! Toen werd ik toch wel pissig, maar ja dat viel op een vrijdag dus kon ik er mooi het weekend mee aan de slag.

3 juni werd de datum veranderd na 7 juni. Ik werd toen echt pissig, 21 mei stond hij al in productie en 7 juni is hij pas klaar?!?! Mooi niet dus. Ik bel weer met de costumer care, en na 40 minuten krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik zeg dat ik in 2 weken wel 50 laptops kan bouwen en dat het nergens op slaat dat de datum steeds wordt verschoven (als die k*tsite het uberhaubt al doet). De medewerker verteld me dat mijn laptop nog niet eens in productie is gegaan omdat de onderdelen niet binnen zouden zijn. Ik zei dat ik dan wilde opzeggen omdat ik niet wenste een maand op een laptop te wachten, de vrouw smeekte me om nog even te wachten en ze zou er alles aan doen om te zorgen dat het in orde kwam. Lief als ik ben besloot ik ze toch een kansje te geven (ik had er immers niets aan om op te zeggen en dan weeeer lang te wachten bij iemand anders). Verder ben ik ook niet de persoon die met kortingen gaat dreigen. (had ik dat nu maar wel gedaan, na al jullie verhalen).

7 juni, de dag des oordeels en mijn pakket was trouwens op 4 juni al op verzonden gesprongen ;) zie je ze kunnen het wel. Het werd verzonden met whales western... Maaaarrr gelukkig sprong dat al snel op UPS en op 8 juni ontving ik dan eindelijk mijn mooie laptopje.

Alles zag er mooi en stevig uit, en vanaf dat punt was ik erg tevreden.

Kheb een:
Centrino 1.7
WSXGA (1680x1050) beeldscherm
512 mb ram (2x256)
60 gig schijf (4200 rpm :s)
128 ati videokaart
4x dvd brander
+ muis en nylon tas en nog een zootje van die standaard crap
+ 3 jaar collect en return garantie
Bedrag: 2216,51 euro's :s

Voordelen:
Dat hele apparaat is een voordeel :D wat een meesterlijk ding, al het voorgaande gezeik was dit me wel waard. Heerlijk stil, zuipt weinig stroom, redelijk snel (jamemr van die harde schijf, merk je echt wel met installeren). Dat breedbeeld is ook super, moest er erg aan wennen maar toen ik na 2 dagen weer op mn normale computer ging met 17" 1152x768 schrok ik echt. ZOOO VAAG, ZOO GROOT en ZOO TROEBEL!! Die laptop is echt supervet!

Nadelen:
- Ik had hem koeler verw8 voor een centrino, als hij zwaar bezig is wordt hij nog vrij warm vind ik. (dit is mijn eerste laptop dus ik kan niet vergelijken).

- Als ik de klep dichtdoe dan springt hij op standby, maar mijn zusje zei dat ik toch op msn kwam, en toen ik op irc keek zag ik dat ik een paar keer connecte en disconnecte, oftewel: als de klep dicht is springt hij wel eens uit standby?!?!

- De nylon tas is het geld niet waard. (70 euro). Hij is wel vetjes evengoed, en ik vind hem met laptop erin ook vrij zwaar.

- Dell zelf sucks hard, hoop dat ik nooit contact meer met ze hoef op te nemen.

Verder is het dus een superding :)

[ Voor 3% gewijzigd door Virax op 16-06-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Goed om te horen dat de laptop iig heel goed is :)

Ik zelf Dell twee dagen terug (14-6) gebeld om de 8600 te bestellen en ik ben juist enorm tevreden over de service voor alsnog.

Ik heb dus via de telefoon een "persoonlijke account manager" gekregen en daar kan ik gewoon alles aan vragen via e-mail of telefoon en ik krijg supersnel antwoord. Ik heb ook met CC betaald, dus het moet allemaal wel snel gaan ... ik laat het weten wanneer ik hem binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi ;) Ik heb 'm 3,5 week geleden besteld en gister pas de bankgegevens ontvangen (na redelijk wat bellen/mailen)... Ook een keer een erg bijdehandte gast aan de lijn gehad, met "cancel m maar en bestel m opnieuw, zonder die 10% korting" terwijl ik al 3 weken wachtte op de rekening... maar daar stondenwel weer 2 aardige medewerkers tegenover.

Centrino 1.7
WUXGA beeldscherm
512 mb ram (2x256)
60 gig schijf (7200 rpm)
128 ati videokaart
4x dvd brander
54 wlan

+ muis en Lerentas, USB stick, blue cover en nog een zootje van die standaard crap (hhehe)
+ 3 jaar collect en return garantie
Price incl tax: 2250,53 EUR

hey ;) die is even duur als die van jou (post hierboven;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi (nieuw) reviewtje voor Wuxga:

http://notebookforums.com/showthread.php?t=27509

map met plaatjes van een WSXGA+ en WUXGA laptop

http://www.hkss.com/inspiron8600/

(02. WUXGA (left), WSXGA+ (right) (View of HKSS.com).jpg dees is wel duidelijk)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 113250 op 17-06-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116754

http://forums.us.dell.com...general&message.id=159142

Had het verkeerde scherm eerst. Na veel gebel (en wachten wachten wachten aan de foon) toch eindelijk een beter scherm. Nu dit weer. * zucht *

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 116754 op 19-06-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116754

JDnAJ schreef op 16 juni 2004 @ 15:06:
Goed om te horen dat de laptop iig heel goed is :)

Ik zelf Dell twee dagen terug (14-6) gebeld om de 8600 te bestellen en ik ben juist enorm tevreden over de service voor alsnog.

Ik heb dus via de telefoon een "persoonlijke account manager" gekregen en daar kan ik gewoon alles aan vragen via e-mail of telefoon en ik krijg supersnel antwoord. Ik heb ook met CC betaald, dus het moet allemaal wel snel gaan ... ik laat het weten wanneer ik hem binnen krijg.
Ff uit de droom helpen: zodra de koop rond is en de laptop geleverd is die 'accountmanager' geen drol meer waard; hij stuurt je door naar customer service, waar wachten uw deel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand weleens z'n Wugxa ingeruild tegen een Sxga+?

Ik kon nergens iets vinden over "niet goed, binnen 7 dagen geld ruilen" op dell.nl

misschien weet iemand hier meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Ff uit de droom helpen: zodra de koop rond is en de laptop geleverd is die 'accountmanager' geen drol meer waard; hij stuurt je door naar customer service, waar wachten uw deel wordt.
Ik had het dus idd over de koop-procedure, niet over het gewone Customer Support gebeuren. Daar heb ik wel een 4-jaar NBO International genomen en dus belachelijk veel betaald. Ik hoop voor ze dat ze iig redelijk support geven, maar dat zal wel weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

Heb de mijne ook besteld met de volgende configuratie:

Heb XP home genomen, doe toch format na ontvangst naar xp Pro.
Microsoft® Windows® XP Home (UK)

Gratis printertje, altijd wel handig.
Gratis: All-in-One A920 - 14 ppm, 4800x1200 dpi, 600x1200 dpi, WinXP/2000

1 jaar Garantie genomen (ga geen 350EUR neerleggen voor 3j)

Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB ) [Is dit een Dothan?]
15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512) -> wordt nog 1GB
128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 8x DVD+ RW Drive
Dell Wireless 1350 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card
Internal Bluetooth™ Card
AZERTY Frans (Standaard voor België) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)

En dan nog de blauwe blitse cover :)
Back Cover - Venice Blue

Geen draagtas genomen, ga me een deftige rugzak aanschaffen van Kensington.

Ik heb hem besteld niet als consument maar als klein bedijf (1->250 werknemers) ik heb betaling met factuur genomen. Neemt dit meer tijd in beslag??

Ik kan iig niet w8en totdat ik dat beestje in handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dell NL doet niet aan upgraden, heb je hem in huis dan zit je er aan vast.
Retourneren kost 155 pleuro ex. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is iid een dothan

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112683 op 20-06-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@michael

bel anders ff voor een 60gig 7200... ben je blijer mee dan een 80gb 4200

zoek maar ff op google voor verschil in boottime, etc... heeft mij overtuigd destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87099

vraagje: hoe lang duurt de levertijd van zo'n notebook eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

Anoniem: 113250 schreef op 20 juni 2004 @ 15:57:
@michael

bel anders ff voor een 60gig 7200... ben je blijer mee dan een 80gb 4200

zoek maar ff op google voor verschil in boottime, etc... heeft mij overtuigd destijds
Zal ik doen, direct eens zoeken op google..
80gig schijven zijn er ook van 5400rpm. Maarya bij Dell heb je toch geen zekerheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uit een review: "I'm still disappointed that the new revision of the Inspiron 8600 has the paralle, serial, and infrared ports -- and the track stick (the "nipple") between the B, V, and G keys -- removed."

Heeft iemand hier recent een 8600c gekregen die dit ook heeft ?? Ik hoop dat de infrarood poort er toch op z'n minst nog op zit..en die clit (hij noemt het een nipple :) vind ik ook wel prettig.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
vraagje: hoe lang duurt de levertijd van zo'n notebook eigenlijk?
Ik zou op z'n minst rekenen op 2 weken. Om deze tijd zo kort mogelijk te houden, raad ik je aan om telefonisch te bestellen, een credit card te gebruiken en per e-mail flink achter je account manager aan te zitten :)

Infrarood: hmm, ik laat het je weten als ik mijne deze week binnen krijg (hopelijk).

--------

[Off-topic] Ik wil voor mijn 8600 wat accessories kopen. Wat vinden jullie voor de volgende dingen de beste oplossing kwa merk en typen:

- Een externe muis (ik heb Bluetooth).
- Een koptelefoon.
- Een (rug)tas (ik denk zelf de Targus Sport: bij Office Centre voor 55 Euro met gratis kleine digitale camera).
- Een USB memory stick.

[ Voor 33% gewijzigd door JDnAJ op 21-06-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

[zeikmodus]

Hoe lang is de levertijd

of

Hoe lang duurt het leveren.

[/zeikmodus]

En ja, van de 8600 c hebben ze er bijna alles afgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
Heb de mijne nu een tijdje, en hoewel ik me vooraf zorgen maakte over het WSXGA scherm, bevalt het me tot nu toe prima! Scherp, geen dode pixels of te erge ghosting, en gamen gaat ook goed (heb tot nu toe alleen nog maar Far Cry gedaan).

In eerste instantie was het wel jammer dat het beeld telkens over de hele breedte van het scherm opgerekt was als ik niet de native resolution instelde, maar dat heb ik na het lezen van wat posts hier, kunnen veranderderen door zowel het BIOS als de ATI settings aan te passen.

Heb ook zo'n monitor stand erbij, heeft iemand daar ervaring mee? Het is de D-view standaard, zonder docking bay (die standaard waarbij je het blad waar de pc opligt, in mate van schuin staan kunt verstellen). Het is een beetje raar, want de onderkant van mijn laptop ligt op het "palletje" waar normaal de docking bay inklikt... Hij ligt daardoor niet vlak op de stand, en dus een beetje schuin en wiebelig. Iemand die dit ook heeft en is hier iets tegen te doen?

Anders wordt het denk ik met geweld dat palletje eraf breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op 08 juni 2004 @ 18:46:
[...]

weet iemand het verschil tussen de 1300 en 1350 ??
ik heb het even bij Dell opgevraagd, het verschil tussen de Truemobile 1300 en 1350 is :

De kaart is hetzelfde, alleen de 1350 ondersteund de veiligheidsprotocollen 802.11 i en ccx3 (cisco) En hij is compatible met WAPI(wat in china gebruikt wordt)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
ik zie bij de inspiron 9100 dat deze ook met 100 gb schijf leverbaar is..... weet iemand toevallig of dat binnenkort ook voor de 8600 zo is? Lijkkt me wel lachuh zo'n schijf :) Weet iemand toevallig ook wat meer background info over die schijf? Merk, type, rpm's, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand ook nog het antwoord op deze vraag:

Is er een knop waarmee je meteen kunt switchen tussen paneel en tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 113554 schreef op 22 juni 2004 @ 21:23:
Weet iemand ook nog het antwoord op deze vraag:

Is er een knop waarmee je meteen kunt switchen tussen paneel en tv?
Bij mij, ik heb een ATI-kaart, kun je het wellicht zo doen (geen TV om te testen): Bureaublad - Eigenschappen - Instellingen - Geavanceerd - Weergave - [ stel hier iets in ] - Sneltoets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

schakelen jullie altijd terug naar een lagere resolutie bij het surfen/leeswerk?

M.a.w vinden jullie die 1920*1200 eigenlijk te klein voor het gewone werk
(hier bedoel ik niet-grafisch werk) ?

Ben namelijk van plan om binnen een paar maand een laptop aan te schaffen maar zit nog altijd te twijfelen aan resoluties (voor voornamelijk research/surfwerk)!

Ik kan nog steeds niet kiezen tussen 1280*800 / 1400*1050 / 1920*1200...

Hoe valt dit eigenlijk te vergelijken met (desktop) TFT @ 1280*1024?

[ Voor 8% gewijzigd door The.Force op 22-06-2004 23:39 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
The.Force schreef op 22 juni 2004 @ 23:37:
schakelen jullie altijd terug naar een lagere resolutie bij het surfen/leeswerk?

M.a.w vinden jullie die 1920*1200 eigenlijk te klein voor het gewone werk
(hier bedoel ik niet-grafisch werk) ?

Ben namelijk van plan om binnen een paar maand een laptop aan te schaffen maar zit nog altijd te twijfelen aan resoluties (voor voornamelijk research/surfwerk)!

Ik kan nog steeds niet kiezen tussen 1280*800 / 1400*1050 / 1920*1200...

Hoe valt dit eigenlijk te vergelijken met (desktop) TFT @ 1280*1024?
Ik heb de WSXGA resolutie (1680 x 1050?), en vind het op zich prima te doen. Wel zet ik in Iexplorer de tekengrootte op groot. En ik heb hem ook op een hogere DPI waarde staan. Meer verder wissel ik niet van resolutie, dat maakt het beeld er ook niet mooier op. En wat een geweldige ruimte op het scherm; in Word kan ik prima twee bladzijden naast elkaar weergeven en gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ik ben ook wel benieuwd of die WUXGA er ook goed uitziet op bv. 1280 (met ATI kaart).

Ik heb begrepen (hoop dat ik het mis heb) dat eigenlijk alleen de Native Res. er goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Ik vind het goed te lezen, ik gebruik de 1920*1200 altijd. Wanneer ik er last van heb doe ik in Firefox gewoon één of twee maal [CTRL] + [+], om de tekstgrootte op te schalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de 1920x1200 versie en ik moet zeggen: overdag is het prima te doen, maar 's avonds of 's ochtends met vermoeide ogen en blik op wazig, schaal ik graag terug naar 1280x800, prima te doen, erg scherp en goed te lezen :)

Maar ja, ik moet ff zien of ik een 8600c terug koop voor mijn overleden 8600, de specs zijn mooi geworden, maar het missen van al die dingen als parallelle poort, trackstick, infrarood en weet ik het wat, daar baal ik wel van :(

Acer is nu met de 8000 serie uitgekomen en die ziet er ook erg mooi uit. Ik moet ff afwachten wat dat gaat worden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.