[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113250

Als ik niet voor de 8600 was gegaan zou ik of de Sony Vaio a117 (17"WUXGA) of de Asus W1000 (SXGA+) nemen. Die Sony is er ook in 15".
Allemaal Dothans. En die Vaio ziet er trouwens zeer mooi uit. Alleen vertouw ik die batterijtijd niet helemaal (2 of 4 uur uit verschillende bronnen).

<ik wacht nu al een maand op dat ding> :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yay, mijn bestelling is morgen verzonden :) Ja, dat lees je goed.. orderstatus '5': "Uw order is verzonden op 24/6/2004"

Specs:
Dothan 1.7Ghz
60GB HDD (geen idee hoe snel, ik was te laat met het vragen naar een snellere)
1920x1200 WUXGA scherm
DVD/CD-RW combo (heb nog een ND1300a die ik in een extern USB2 5.25" kastje ga proppen)
128MB ATI M10
11Mbit WiFi (standaard kaartje)

Ik heb geen bluetooth genomen omdat er al IR op zou zitten, maar blijkbaar met de nieuwe revisies niet meer..stevig balen dus! Alhoewel..heel vaak gebruik ik het niet, dus dan maar een USB bluetooth-annex-memory-stick aanschaffen. Ik vraag me wel af waarom ze al die features eraf gelaten hebben; de laptop is nog steeds aan de zware kant vergeleken met andere centrino's.

Vraagje: Bij de oude revisie werd de Ati M10 vrij heet. Nu zijn er een paar modders geweest die een nieuw koperen koelplaatje op de M10 gemonteerde hebben voor een veel betere warmteoverdracht; dit scheelde haast 30 graden! Na intensief gebruik vOOr modden werd de GPU +/- 103 graden. Na de mod +/- 70 graden.
Kan iemand met zo'n nieuwe revisie eens checken hoe heet dat ding is tijdens een stevig potje 3d gamen?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Nou ik heb 'em dan nu twee uur binnen en ... jeez, wat een lekker ding. Ik ben er in deze zeer korte periode echt super tevreden mee :) Even wat puntjes:

[1] De service van Dell was voor mij persoonlijk echt goed dus zover. Ik had de laptop binnen twee weekjes en het had 1 week kunnen zijn als ik niet zelf om een offerte wijziging had gevraagd.

[2] Het design vind ik echt nice en eens wat anders dan dat zwarte ... ik houd van blauw, dus ga ik binnenkort maar eens de Venice Blue cover halen.

[3] Vooralsnog geen installatie of configuratie problemen gehad. Ik zat ook binnen 5 minuten op WiFi met internet.

[4] Het geluid vind ik voor een laptop best goed. Op het moment stream ik Radio538 en dat klinkt lekker. Je mist een subwoofer, maar verder echt nice.

[5] Ik mis scroll-knoppen bij het touchpad. Deze heb ik gebruikt op de laptop van m'n vader en vond ik best fijn. Aan de andere kant ga ik zo een cordless mouse kopen, dus wat boeit het touchpad ;)

[6] Het toetsenbord voelt iets ondermaats aan ... een beetje gammel, maar ook weer niet. Goed genoeg, maar het kan beter zeg maar.

Meer volgt snel ... nu ga ik even 3DMark draaien :D Oh ja, ik heb de 7200 rpm 60 GB erin zitten nadat ik het had gevraagd ... lekker!

[ Voor 4% gewijzigd door JDnAJ op 23-06-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

JDnAJ,

Hoe bevalt je het scherm (welk scherm heb je), had jij ook niet in het begin het idee dat de letters klein zouden worden of dat deze worden uitgetrokken.
Het lijkt me een perfect ding, maar weet namelijk nog niet of dat breedbeeld bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Hoe bevalt je het scherm (welk scherm heb je), had jij ook niet in het begin het idee dat de letters klein zouden worden of dat deze worden uitgetrokken.
Het lijkt me een perfect ding, maar weet namelijk nog niet of dat breedbeeld bevalt.
Ik heb een WUXGA en het bevalt me na, nu een paar uren, enorm goed. De resolutie maakt sommige dingen vrij klein, maar ik kan niet zeggen dat het me ook maar 1 moment heeft laten denken dat ik het verkeerde scherm heb gekozen. Ook heb je op je desktop en in applicaties zoals Word heel veel meer ruimte dan ik gewend was op mijn 19" CRT. Twee puntjes daarbij:

[1] Alle images op web pagina's zijn vrij low-res of uitgerekt. Dit is niet echt een groot probleem ofzo en ik meen eerder in deze thread te hebben gelezen dat dit makkelijk is te tweaken.
[2] Ik heb 1 'dode pixel' aan de rand van het scherm. Ook niet erg en het is er maar eentje gelukkig. De pixel-policy van Dell staat ook ergens eerder in deze thread.

Ik heb ook nog even Max Payne 2 gedraaid net op 1920x1200 met alles op de maximale settings en het draait als een tierelier :P Ook de Return of the King DVD was echt prachtig op dit scherm ... wat een genot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117096

Hallo, hallo,

Ik ben hier nieuw bij de Dell 8600 ervaringen, komt omdat ik nooit iets met dell te maken heb gehad.

Ik ga Informatica studeren te Haarlem, daarom wilde ik een notebook kopen en dus
heb ik gisteren een 8600c besteld

8600c X-treem Mobility
1,7 2MB L2
1GB 333MHz DDR Memory (2X512MB)
128MB ATI Radeon Mobility 9600 PRO TURBO
60GB IDE Hard Drive
4x DVD+RW
1350 WLAN 802.11b/g 54Mbps MPCI
1 jaar Collect & Return
WUXGA 1920x1200 (toch wel)
verder de hele mikmak erbij

Ik heb denk ik 3x het internet doorgelezen en heb toch voor de WUXGA gekozen, want ik denk dat de response time zo goed als het zelfde is als die van WSXGA.
En ik begon al te kwijlen :9~ toen ik het aantal pixels per inch zag staan op de website van dell

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen voor de mensen die nog is wat bij dell willen bestellen.

Het begon gister dus, met visa online betaald. Het is namelijk zo dat je met visa ook nog een half jaar verzekerd ben op je aankoop.

10 minuten na op de 'koop' knop gedrukt te hebben kreeg ik al een mailtje dat het geld overgemaakt was!!! Weer 30 minuten later weer een mailtje van dell dat me lappie in productie ging. _/-\o_

Allemaal aardig snel dus!!

Na 24 uur nog steeds in productie, kijken wat ie morgen doet.

So far, so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owja, nog een vraagje.

Als een van jullie een scherm met een ongeveer 1, 2, 3 of 4 dode pixels zouden ontvangen, zouden jullie hem dan terug sturen?

Ivm. de romslomp eromheen

Ik haat al dat gedoe met de post.

Rémon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Als ik een apparaat koop van 1300 euro (of meer, naargelang je opties) dan verwacht ik dat het in perfecte staat is. Zelfs met 1 dode pixel zou ik het niet aanvaarden hoor, gewoon terugsturen die hap. Ik betaal veel geld voor zo'n laptop, dan moet hij ook helemaal in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Ja, waar leg je de grens ... ik heb zelf met 1 dode pixel dus echt geen zin in het geklooi en de wachttijd van 1+ week om dat te fixen. Ik wacht liever tot ie nog iets 'kapotter' is en dan laat ik het ze dan vervangen ... ik heb toch 4 jaar om er nog wat dode pixels bij te kweken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

1 dooie pixel is geen reden (althans je hebt volgens de wet en Dell geen recht op gratis omruilen).
Wil je het toch, dan kost het je 155,- ex. BTW voor het terug sturen van het apparaat.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

Thnkz creative8500! :)

Ik heb ook de 1920 x 1200.. en ik zie alles zeer aangenaam >:). Hoef hem nooit op een lagere resolutie te ztten voor gewoon surfen enzo.

Ik gebruik ook opera als internet browser, daarmee kan je ook makkelijk de grote van de pagina veranderen (zowiezo een heerlijke browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

JDnAJ schreef op 23 juni 2004 @ 15:43:

[5] Ik mis scroll-knoppen bij het touchpad. Deze heb ik gebruikt op de laptop van m'n vader en vond ik best fijn. Aan de andere kant ga ik zo een cordless mouse kopen, dus wat boeit het touchpad ;)
Hmm, dit snap ik niet helemaal, je kunt met het bijgeleverde programma (alps pointing device blabla) zelf het een en ander instellen. Zo kun je bijvoorbeeld de rechterkant van je touchpad instellen als scrollbar.

Update over mijn DVD verhaal; inmiddels heb ik een DVD op 4x kunnen branden. De brander is dus ok, maar heel erg kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopla 30 uur na op de 'koop' knop gedrukt te hebben is de notebook verzonden.

Gaat dit bij jullie ook zo snel?

En wanneer kan ik hem verwachten?

Rémon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Hmm, dit snap ik niet helemaal, je kunt met het bijgeleverde programma (alps pointing device blabla) zelf het een en ander instellen. Zo kun je bijvoorbeeld de rechterkant van je touchpad instellen als scrollbar.
Dat is waar. De scroll-knoppen die ik bedoelde waren 2 kleine knoppen tussen de linker en rechter knop in ... eentje voor het scrollen naar boven en eentje voor naar beneden. Dat vond ik gewoon net dat kleine beetje makkelijker :)

Edit: ok nu heb ik zoals je zei de touchpad ingesteld voor scrollen en dat ik wel heel nice! Bij deze trek ik mijn statements dus in ;) (Ja, dit is mijn eerste laptop).

[ Voor 16% gewijzigd door JDnAJ op 24-06-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
En wanneer kan ik hem verwachten?
Als je net als ik het geluk heb van UPS, dan kan je 'em verwachten over 1-3 dagen. De UPS tracking site was voor mij ook vrij precies, ik kon m'n dag eromheen plennen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat (nu nog?) bij Walsh Western en als ik Track and Trace probeer krijg ik een leeg scherm, ik weet dus ook niet de verwachte aankomst datum.

Of komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Hij staat (nu nog?) bij Walsh Western en als ik Track and Trace probeer krijg ik een leeg scherm, ik weet dus ook niet de verwachte aankomst datum.

Of komt dat nog?
Ik kreeg vanaf het moment dat ie op status 5 (Uw order is verzonden) sprong, een link naar de track site van UPS. Ik weet dus niet hoe dit werkt met WW, maar je zou zelf naar hun site kunnen gaan en zien of je het pakket kan tracen mbv je Dell ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat doet ie dus niet, er staat inderdaad een link van WW, maar als ik daar op klik, krijg ik een leeg scherm, volgens mij weet WW nog niets van mijn order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dat komt allemaal wel goed ;)

Ik heb ook een inspiron 8600c, met NV go5200 (128 mb), WLAN B/G, Bluetooth, 512 Meg ram, 1920x1200 scherm, docking station (erg handig) en graphite swirl cover... Ik moet zeggen dat hij heerlijk werkt, ondanks dat ik de pre-install heb mogen verwijderen... de P-M 1.7 is ook erg vlot en de hele laptop is super stil !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de kwaliteit en de service van Dell en Wash Western.

De track & trace optie van het transport bedrijf deed het dus niet.

Heb ik een mailtje gestuurd dat hij het niet deed, nog geen 40 seconden later krijg ik al antwoord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik zit nou opeens weer bij UPS, weet iemand hoe je aan een tracking of referentie nummer kan komen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 22:57
Anoniem: 117096 schreef op 24 juni 2004 @ 13:08:
Hmm, ik zit nou opeens weer bij UPS, weet iemand hoe je aan een tracking of referentie nummer kan komen?

Bedankt
Je moet gewoon geduld hebben, je krijgt pas een statusscherm van UPS op het moment dat hij door UPS is ingescand, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid pas vanacht gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
http://www.ups.com/WebTracking/reference?loc=nl_NL

Probeer daar eens je ordernummer van Dell in te vullen.

[ Voor 37% gewijzigd door JDnAJ op 24-06-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt het is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115102

JDnAJ schreef op 23 juni 2004 @ 19:33:
[...]

Ik heb een WUXGA en het bevalt me na, nu een paar uren, enorm goed. De resolutie maakt sommige dingen vrij klein, maar ik kan niet zeggen dat het me ook maar 1 moment heeft laten denken dat ik het verkeerde scherm heb gekozen. Ook heb je op je desktop en in applicaties zoals Word heel veel meer ruimte dan ik gewend was op mijn 19" CRT. Twee puntjes daarbij:

[1] Alle images op web pagina's zijn vrij low-res of uitgerekt. Dit is niet echt een groot probleem ofzo en ik meen eerder in deze thread te hebben gelezen dat dit makkelijk is te tweaken.
[2] Ik heb 1 'dode pixel' aan de rand van het scherm. Ook niet erg en het is er maar eentje gelukkig. De pixel-policy van Dell staat ook ergens eerder in deze thread.

Ik heb ook nog even Max Payne 2 gedraaid net op 1920x1200 met alles op de maximale settings en het draait als een tierelier :P Ook de Return of the King DVD was echt prachtig op dit scherm ... wat een genot!
JDnAJ

Thanks.
Maar ik blijf het nog steeds appart scherm, en het lijkt dat het erg in elkaar is gedrukt. "lijkt hé".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Pixel-Policy is negen stuks bij Dell.

Alles eronder heeft geen zin om terug te sturen. Ze sturen hem ongerepareerd terug en bent je verzendkosten kwijt. Een ieder die de bijgeleverde documenten heeft doorgelezen kan constateren dat daar geen speld tussen te krijgen is.

Elke laptop fabrikant hanteert een dergelijke policy dus leer leven met alles wat onder de Tien zit.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar je bij UPs op de website kan zien wat de verwachte leverdatum is... kut me vraagteken zit opeens op een andere plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb dat destijds niet kunnen vinden. Maar er komt op een gegeven moment een status "out for delivery". Die dagen komen ze dus langs, en de twee erop volgende dagen ook. Onhandig, want dus niet in te plannen.

Ik vond dat te ingewikkeld, en ben hem op gaan halen bij UPS in Schiedam. UPS heeft een speciaal Dell callcenter hiervoor (weet het nr niet) moet je even UPS bellen als je je waybill nr. weet.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Op de dag van delivery kreeg ik van Dell een e-mail waarin stond dat de laptop die dag zou worden geleverd tussen 9 en 5. Er stond ook dat als dit niet uitkwam, je Dell (of UPS?) kon bellen om een specifieke afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JDnAJ schreef op 23 juni 2004 @ 19:33:
Heb je em op 120dpi staan? Ik heb dat probleem op 120dpi wel, en op 90dpi niet. Is dat normaal? Graphics zouden op 120dpi toch net zo scherp moeten zijn als op 90dpi? :?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
de P-M 1.7 is ook erg vlot en de hele laptop is super stil
Bij mij is ie ook vrij stil over het algemeen. Uit de HD komt alleen een vrij irritant klikje, waarvan ik niet kan zeggen over het normaal is of een fout :( Ik heb de hele Dell diagnostics gedraaid en er werd niks gevonden na een uur lang testen ... ook draait de hele laptop echt super goed, dus misschien ben ik gewoon paranoid.

Ik draai em trouwens op 120 dpi ja, 90 zal ik ook even proberen ivm dat image blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik een laptop bij Dell bestel, en er zitten 7 dode pixels verspreid over mijn scherm, dan heb ik geen recht op een nieuw of reparatie?
Tja dan zal Dell nooit ofte never een laptop aan mij verkopen hoor.
Dat risico wil ik niet lopen.
Als je 1500 euro uitgeeft wil je wel zeker zijn dat het ding perfect in orde is. Dan ga ik wel voor een Asus of Acer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Asus of Acer repareert je laptop ook niet als je 7 dode pixels hebt, da's gewoon een norm voor zover ik weet, dus daar doe je niks aan als je geen Dell meer koopt :) Wel apart: ik heb 2x een goed scherm gekregen van Dell, nu maar hopen dat mijn vervangende laptop ook goed gaat zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar een Asus of Acer, die kan je in de winkel kopen. En je kan er zeker van zijn dat ik het van voor af afspreek met de winkelier dat ik geen laptop aanvaard met ook maar één dode pixel. Perfect scherm, of no deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrrene

Klopt. Acer heeft ook een Pixel-policy van zo'n 9 pixels. Het enige verschil is dat als er 2 pixels in het midden zit, Acer hem wel inruilt.

Asus hanteerd een gelijkwaardig policy. Sommige internetwinkels geven pixel garantie. maar dat komt niet vanuit Asus, maar de winkel. Die is eindig, en dus als je na twee weken pixel garantie toch ineens een kapotte pixel krijgt kun je het ook vergeten bij die winkels.

Je merkt het wel. Zoveel verschilt het nog niet tussen de merken. Als je wat meer zekerheid wilt, moet je bij Jewel zijn, die 1 van de beste garanties geeft. Ik geloof 6 weken, maar dat moet je even beter na zoeken.

Overigins is de ervaring dat dell heel weinig schermen met kapotte pixels heeft in verhouding tot andere merken. Bij het uitfarseren onder verschillende bedrijfen met verschillende merken schermen en laptops, kwam er bij mij Dell er duidelijk het beste uit. Acer en HP scoorden daar een stuk slechter in.

Omdat kapotte pixels in elk scherm voorkomen, heeft ELK merk een policy om zich in te dekken. Ik ben nog geen merk tegen gekomen die voor 1 of 2 kapotte pixels de scherm kosteloos omruild. (kanttekening als die 1 of 2 pixels precies in het midden zitten natuurlijk)

Rootx
Dat kan inderdaad. Niet elke winkel wil dat, maar meestal zal dat geen probleem zijn. Neem dan wel knoppix mee. Vraag de winkel dan ook zwart op wit te geven of ze hem inruilen als hij binnen 2 weken alsnog een kapotte pixel krijgt. Ervaring is dat er regelmatig na een paar weken pixels vast of stuk kunnen gaan. Meeste mensen houden bij koop daar geen rekening mee.

Marco

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 112683 op 25-06-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip Marco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
brama schreef op 23 juni 2004 @ 15:36:
Yay, mijn bestelling is morgen verzonden :) Ja, dat lees je goed.. orderstatus '5': "Uw order is verzonden op 24/6/2004"
Nou, ik heb 'm vandaag in ontvangst genomen, en ben er erg blij mee (goh :) Vice City is vloeiend te spelen op 1920x1200x32bits, en dus kan 'ie alles wat ik ermee wil ;-)

Hij's wel een beetje sloom met de 4200rpm schijf en (nog) 256MB onder XP, maar onder linux (ben nu knoppix aan't installeren, om er daarna debian/unstable van te maken) vliegt het. Ik had geen zin om een nieuwe XP Prof. te installeren, dus heb ik die partitie maar geresized met Partition Magic, alvorens linux erop te zetten. Scheelt een boel werk!

Het scherm bevalt erg goed, echt een aanrader dus. Wat een zee van ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:42

The.Force

*Bauer Addict

waarom post er nou niemand es wat pics van z'n 8600 in actie al surfend op GoT? :'(

edit: \/ \/ creative dan moet je maar niet zoveel opties kiezen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door The.Force op 25-06-2004 23:48 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

The.Force schreef op 25 juni 2004 @ 23:43:
waarom post er nou niemand es wat pics van z'n 8600 in actie al surfend op GoT? :'(
Omdat ik na een laptop van EUR 3500,- geen geld meer heb voor een fotocamera. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

The.Force schreef op 25 juni 2004 @ 23:43:

edit: \/ \/ creative dan moet je maar niet zoveel opties kiezen ;)
hierbij mijn linux desktop + 2 firefox browser windows met tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jimfonteyn/screeny.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik heb dus net een nieuwe revisie (degene zonder de ir poort/clit/..), en mijn koptelefoonuitgang doet het 'half'.
Als ik de koptelefoon inplug, muten de speakers in de laptop zelf nl. wel, maar er komt geen geluid uit de koptelefoon!

Nou heb ik de harddisk (die onder de koptelefoonaansluiting zit) eens eruit geschroefd, en er een fotootje van gemaakt:

foto

Het roodomcirkelde geval is een flatcable connector..maar er zit geen flatcable in. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand anders met een nieuwe revisie laptop de HD er uithaalt en kijkt wat 'ie ziet!

[ Voor 4% gewijzigd door brama op 28-06-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Bierbuik: Welke Linux distro gebruik je? En welke kernel? Werkt ook alle hardware van de laptop correct, want ik heb gelezen dat er nog wat problemen waren met acpi.

Ik ben namelijk ook van plan om er linux (debian) op de zetten, maar ik wil wel eerst zeker weten of alle hardware goed werkt.

:)

Nog meer mensen met Linux op hun inspiron 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O O O, wat houd ik van dell.

Afgelopen donderdag dus 8600c besteld, maandag, vandaag is ie eindelijk gekomen. Het schijnt dat ze niet in het weekend werken, dus het heeft 1 of 2 dagen geduurd!!!!

Wat is dit ding supersnel. WUXGA rules. Call of duty met gemak op 2080x1800 ofzo, UT2004 op 1920x1200. Lekker DVDjes kijken. Aardig geluid.

Als ik nu naar me pc naast me kijk is dat even een uur wennen aan dat wazig beeld.

Toch samsung scherm en 5400 60G schijf.

Dit is zaken doen. Mag ook wel voor het geld! 2300 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

Anoniem: 117096 schreef op 28 juni 2004 @ 17:03:
O O O, wat houd ik van dell.

Afgelopen donderdag dus 8600c besteld, maandag, vandaag is ie eindelijk gekomen. Het schijnt dat ze niet in het weekend werken, dus het heeft 1 of 2 dagen geduurd!!!!
2 dagen ? das toch geweldig ? hoe heb je dat voor elkaar gekregen, bij mij heeft het 5 werkdagen geduurd en dat was toen best snel (ik heb mijn 8600 eind november gekocht, nog steeds heel happy mee :D)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Ok deze gaat het 95% zeker worden :)
Hoe zit het met de betaling? Ik kan er niets over vinden :? Is het bijv. mogelijk pas te betalen zodra je het ding binnen hebt of bijv. eerst de helft en achteraf de andere helft? M'n moeder ziet er nogal tegenop om volledig vooruit te betalen (imo terecht), dus dat bij voorkeur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 19286 schreef op 28 juni 2004 @ 16:22:
Bierbuik: Welke Linux distro gebruik je? En welke kernel? Werkt ook alle hardware van de laptop correct, want ik heb gelezen dat er nog wat problemen waren met acpi.

Ik ben namelijk ook van plan om er linux (debian) op de zetten, maar ik wil wel eerst zeker weten of alle hardware goed werkt.

:)

Nog meer mensen met Linux op hun inspiron 8600?
Ik heb er debian/unstable op draaien, en alle hardware werkt tot nu toe. Ook ACPI werkt goed..ik heb bijv. ingesteld dat de laptop een suspend-to-disk (hibernate) doet als je de deksel sluit..de powerbutton reageert 'ie ook goed op (heb ik shutdown aan gehangen), speedstep werkt, fans werken temperatuur-afhankelijk goed, batterijstatus werkt, video/audio werkt prima.. ik moet alleen de ATI drivers voor OpenGL accelleratie nog aan de praat zien te schoppen onder linux-2.6.7, maar dat zal ook niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weleens gehoord over de helft vooruit betalen en de helft achteraf, maar dit weet ik niet zeker, moet je even bellen daarover.

Wat ik wel weet dat het harstikke veilig is om zo'n betaling voluit vooraf te betalen, als er iets mis gaat heb je veel bewijzen dat je een laptop bij hun gekocht heb, maar ik geloof eigenlijk niet dat er iets mis kan gaan.

remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op 29 juni 2004 @ 00:30:
[...]

Ik heb er debian/unstable op draaien, en alle hardware werkt tot nu toe. Ook ACPI werkt goed..ik heb bijv. ingesteld dat de laptop een suspend-to-disk (hibernate) doet als je de deksel sluit..de powerbutton reageert 'ie ook goed op (heb ik shutdown aan gehangen), speedstep werkt, fans werken temperatuur-afhankelijk goed, batterijstatus werkt, video/audio werkt prima.. ik moet alleen de ATI drivers voor OpenGL accelleratie nog aan de praat zien te schoppen onder linux-2.6.7, maar dat zal ook niet al te moeilijk zijn.
ik draai ook debian unstable.

voor ati opengl drivers is de volgende url een goeie start :
http://xoomer.virgilio.it...bian/fglrx-installer.html

sanjose:~# fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON 9600 Generic
OpenGL version string: 1.3 (X4.3.0-3.7.6)

sanjose:~# fgl_glxgears
1895 frames in 5.0 seconds = 379.000 FPS
1948 frames in 5.0 seconds = 389.600 FPS

verder heb ik intel ipw2100 wifi geinstalleerd volgens :
http://ipw2100.sourceforge.net/

sanjose:~# lsmod|grep ipw2100
ipw2100 150484 0
firmware_class 7680 1 ipw2100
hostap 104968 2 hostap_crypt_wep,ipw2100

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 29-06-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Ik ben aan het twijfelen over een rugtas voor m'n 8600. Het wordt of de Targus Sport (http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB212) of de Kensington Contour (http://www.kensington.nl/....asp?subsection=8&id=1692). Heeft iemand ervaring met deze tassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Wat een gedoe met die rugtassen, ik gebruik al maanden simpelweg de rugzak die ik al sinds 1-gymnasium daag'lijks op mijn rug heb; een Camel Trophy Adventure Bag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nee zo'n rugtas ga ik niet gebruiken... ik heb ook een targus (bij de dixons vandaan :P) waar normaliter geen breedbeeld in zou passen... nou dat doet ze dus wel :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op 30 juni 2004 @ 13:04:
Nee zo'n rugtas ga ik niet gebruiken... ik heb ook een targus (bij de dixons vandaan :P) waar normaliter geen breedbeeld in zou passen... nou dat doet ze dus wel :)
hmm targus ... rugtas :P Heel origineel merk :P

Je krijgt nu trouwens een gratis tas bij deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een leren tas voor 40 euro op de zwarte markt gekocht .. past perfect (moet je ook niet meer als je laptop in willen stoppen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 88387 schreef op 29 juni 2004 @ 21:08:
[...]

ik draai ook debian unstable.

voor ati opengl drivers is de volgende url een goeie start :
http://xoomer.virgilio.it...bian/fglrx-installer.html
Draait hier met kernel 2.6.7 niet goed :( compilen en laden van de fglrx module gaat goed, X opstarten (met aanpassing in config file) ook, alleen krijg ik geen beeld...soms zie je wat vage schimmen voorbij schieten, alsof 'ie het niet goed can syncen..maar dat zou niet moeten want de modelines staan goed (en de monitor instellingen ook). Ik kan wel inloggen (via xdm), dus de X-server zelf werkt wel, maar ik kan het zelf niet zien.

Welke kernel draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopen dat Dell een beetje vlot kan leveren, dan heb ik hem misschien volgende week binnen (ga 'm maandag bestellen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op 01 juli 2004 @ 04:00:
[...]

Draait hier met kernel 2.6.7 niet goed :( compilen en laden van de fglrx module gaat goed, X opstarten (met aanpassing in config file) ook, alleen krijg ik geen beeld...soms zie je wat vage schimmen voorbij schieten, alsof 'ie het niet goed can syncen..maar dat zou niet moeten want de modelines staan goed (en de monitor instellingen ook). Ik kan wel inloggen (via xdm), dus de X-server zelf werkt wel, maar ik kan het zelf niet zien.

Welke kernel draai jij?
kernel 2.6.6

ik denk dat je X configuratie niet helemaal goed ingesteld is.

voor mijn WUXGA (1920x1200) heb ik de volgende XF86Config-4 file :

http://members.lycos.nl/jimfonteyn/XF.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11
Ik heb deze threat al maanden gevolgt en heb vorige week maandag de laptop besteld.
Pentium-M 1.7 2Mb cache
Ati 128 Meg
Wxga? (1680x1050)
768 Mb DDR
8X dvd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van het scherm echt ongeloofelijk mooi vindt. Elke keer als ik er even niet naar gekeken heb en ik kijk er naar dan verbaas ik me weer over de ongeloofelijke scherpte van het scherm.
Ik werk normaal met een 19" crt van philips, maar daar kan ik echt niet meer normaal achter werken.

Verder heb ik nog geen dvd media op 8x kunnen branden, maar dell wist mij te vertellen dat dit mogelijk aan het type media zou liggen. Iemand iedeen hierover?

Is er een goede manier om te checken of ik een 7200 rpm schijf heb? want die is me wel beloofd door de acocuntmanager. Het lijkt in ieder geval veel sneller van een 4200 oid.

Nog een ander puntje waar ik me een beetje aan erger; als ik bezig ben met het maximaliseren en minimalisren van schermen dan hoor ik via een audio out (op versterker) een beetje wazig geluid. Heeft iemand anders dit ook?

Al met al ben ik toch wel super tevreden en trots op deze laptop. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand trouwens ervaring met car adapters? Welke zijn geschikt voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Avenger

Ik gebruik aida32 om mijn specs te bekijken .. is een heel makkelijk programma 8) en je ken alles zien
Moet je gewoon ff downen dan...

Ik heb dat geluid ook waar jij het over hebt .. het zal wel normaal zijn dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren dell laptopbezitters

Is er al iemand die een leuk tooltje heeft om de wear level van je accu te tonen en een mogelijkheid om de accu geheel te ontladen. Na veel zoeken kan ik niets vinden om de accu geheel te ontladen (bij de meeste merken in het bios te vinden).

Wie-o-wie heeft het antwoord.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Is er al iemand die een leuk tooltje heeft om de wear level van je accu te tonen en een mogelijkheid om de accu geheel te ontladen.
Volgens mij las ik in de handleiding dat die knop onder op je laptop de wear-level van de accu weergeeft. In de handleiding zal wel staan welk niveau nog goed is en wanneer je 'em leuk mag vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt helemaal. Maar de handleiding rept niet over een mogenlijkheid om hem totaal te kunnen ontladen.
Ik las in de laatste computer totaal over het bestaan van een tooltje genaamd " mobile meter", die de wear level ook kan aangeven.
Bovendien stond er dat zo nu en dan totaal ontladen de levensduur en de capaciteit van de accu ten goede komt.

Ik kan echter niets vinden over een tooltje of mogenlijkheid om dat bij een Dell laptop te doen. Ik hoop dan ook dat iemand een mogenlijkheid weet of een tooltje die de accu totaal kan ontladen.

Marco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112748

Heb mijn beestje dan ook ontvangen (01/07/2004), 10 dagen na bestelling.

Alles in orde nog geen problemen gehad met niets..
Heb een 80gig 5400rpm HD ontvangen en dat was het enigste waar ik op hoopte :).

Een zee van plaats te gebruiken op WUXGA :D man man man ik zou niet meer zonder kunnen.

Gebruikt iedereen de drivers die zijn te vinden op website van dell? Ik neem aan van wel, maar welke driver gebruiken jullie voor de videokaart van ATI Radeon Mobility Pro Turbo 128MB? De laatste drivers die ik kan vinden op de website van dell zijn outdated van 30/10/2003 en version 6.14.10.6392.

Missch nog enige tips qua gebruik van drivers en instellingen, zijn altijd welkom.

Iig een tevreden klant van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 88387 schreef op 01 juli 2004 @ 20:35:
[...]

kernel 2.6.6

ik denk dat je X configuratie niet helemaal goed ingesteld is.

voor mijn WUXGA (1920x1200) heb ik de volgende XF86Config-4 file :

http://members.lycos.nl/jimfonteyn/XF.txt
Thanks.. maar ik heb het net aan de praat gekregen. Wat bleek het nou te zijn? In plaats van een "Modes" line (waar ik als mode "1920x1200" opgaf), heb ik een "Virtual 1920 1200" gezet, en dat werkt *wel* goed. Vreemde zaak..lijkt erop dat 'ie bij die "Modes" line toch de verkeerde mode pakt.

Anyway, ik heb het nu zo opgezet dat ik, bij gebruik van een external display, dual head gebruik. Op het LCD scherm 1920x1200, en op de externe monitor 1600x1200. Het idee hierachter was om thuis *alleen* de externe monitor te gebruiken, want 21" is toch wel prettiger kijken :) Werkt op zich goed, WindowMaker draait gewoon 2 keer, 1 op elk scherm..dus ik kan ze onafhankelijk van elkaar gebruiken. Het enige nadeel is echter dat het laptop scherm nu continu aan blijft staan zonder dat ik het gebruik! Eigenlijk zou je dat uit moeten kunnen zetten..zet ik het echter op standby (xset dpms force standby), dan gaan echter *beide* monitoren uit.. xscreensaver idem. Zonde natuurlijk om dat scherm (en backlight) aan te laten..

Weet jij toevallig of je dat scherm onafhankelijk uit kunt zetten? Een X-server op *alleen* het tweede, externe, display, blijkt helaas onmogelijk. Alleen op het eerste en dan met de CRT/LCD toets omschakelen krijg ik ook niet werkend.

Het moet wel kunnen, onder Windows kan ik de ATI drivers bijv. zo instellen, dat 'ie met alt+f5 tussen de 2 schermen wisselt (en dan ook nog de meest optimale resolutie gebruikt voor elk scherm :)

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 04-07-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op 04 juli 2004 @ 13:53:
[...]
Het enige nadeel is echter dat het laptop scherm nu continu aan blijft staan zonder dat ik het gebruik! Eigenlijk zou je dat uit moeten kunnen zetten..zet ik het echter op standby (xset dpms force standby), dan gaan echter *beide* monitoren uit.. xscreensaver idem. Zonde natuurlijk om dat scherm (en backlight) aan te laten..

Weet jij toevallig of je dat scherm onafhankelijk uit kunt zetten?
ik heb geen ervaring met twee schermen onder x. maar de $DISPLAY variabele geeft aan welke displays en screens gebruikt worden. xset kun je met -d een display meegeven.

ik verwacht dat het zoiets werkt dan:

$ xset -d :0.0 dpms force standby -> display van laptop in standby
$ xset -d :0.1 dpms force standby -> lcd monitor in standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeveel watt is de meegeleverde adapter en hoeveel volt? Ik zoek nog steeds een car adapter. De lokale elektroboer heeft er een paar van 70 watt, is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog trucs om 1280 x 800 er een beetje mooi uit te laten zien op een WUXGA scherm?

het is een beetje blokkerig allemaal

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
damn im dumb

[ Voor 96% gewijzigd door Sluuut op 06-07-2004 04:18 . Reden: foutje ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

brama schreef op 04 juli 2004 @ 13:53:
[...]

Weet jij toevallig of je dat scherm onafhankelijk uit kunt zetten? Een X-server op *alleen* het tweede, externe, display, blijkt helaas onmogelijk. Alleen op het eerste en dan met de CRT/LCD toets omschakelen krijg ik ook niet werkend.

Het moet wel kunnen, onder Windows kan ik de ATI drivers bijv. zo instellen, dat 'ie met alt+f5 tussen de 2 schermen wisselt (en dan ook nog de meest optimale resolutie gebruikt voor elk scherm :)
Kun je dat niet met UltraMon oplossen? Is een fijn multi-monitorprogramma, waar bij je de monitors onafhankelijk kan uitschakelen. Kun je proberen...weet niet zeker of dat werkt op laptops en met deze kaart.

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 18:25
seef schreef op 06 juli 2004 @ 11:54:
[...]

Kun je dat niet met UltraMon oplossen? Is een fijn multi-monitorprogramma, waar bij je de monitors onafhankelijk kan uitschakelen. Kun je proberen...weet niet zeker of dat werkt op laptops en met deze kaart.
We hebben het over linux, UltraMon is volgens mij voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit met een probleem, als ik het lid (scherm) sluit dan switched de resolutie van het scherm naar een lagere resolutie, dit met als groot probleem dat al men icons op mijn bureaublad verschuiven naar de linkerbovenhoek :( evenals alle acive windows die niet maximized zijn. Heeft nog iemand dit aan de hand en misschien al opgelost? Op google vind ik wer wel enkele zaken van maar nog geen oplossing.
En welke driver gebruiken jullie voor de videokaart van ATI Radeon Mobility Pro Turbo 128MB? De laatste drivers die ik kan vinden op de website van dell zijn outdated van 30/10/2003 en version 6.14.10.6392.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dat ook met me icoontjes.. nu gebruik ik het programma iconsaver

Die zorgt ervoor dat me icoontjes op de goede plaats blijven staan en draait (als je wilt) onzichtbaar op de achtergrond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554 schreef op 06 juli 2004 @ 23:15:
Ik had dat ook met me icoontjes.. nu gebruik ik het programma iconsaver

Die zorgt ervoor dat me icoontjes op de goede plaats blijven staan en draait (als je wilt) onzichtbaar op de achtergrond....
Idd, maar eigelijk is het probleem van die icons ni zooo erg maar wel als ik zit te werken in een programma met redelijk wat toolwindows (photoshop, ..) dat deze ook verschuiven naar de linkerboven hoek :( dat ik bijgevolg alle toolwindows terug moet schuiven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat jou laptop in standby dan als je de deksel sluit?

Ik heb volgens mij dat probleem niet :|

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113554 op 06-07-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
Gaat jou laptop in standby dan als je de deksel sluit?

Ik heb volgens mij dat probleem niet
Mijne gaat op standby en ik heb het probleem niet of een beetje misschien. Bij mij verschuiven steeds de onderste twee 'regels' naar boven, verder blijft alles staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

* creative8500 meldt zich; ik heb dan wel uitgeschakeld dat bij het sluiten van het scherm de laptop standby gaat, maar wanneer ik zèlf voor standby kies heb ik dat probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat "geen actie" bij het sluiten van het scherm.

Ik kreeg het niet inorde met de drivers van Dell, daarom heb ik de drivers geïnstalleerd van Omega (http://www.omegadrivers.net/) en toen was het probleem opgelost.

Groeten Michaël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik heb een Nieuwe 8 speed Nec ND-6100A voor in mijn Inspiron 8600, maar als ik dat type opzoek dan zie ik overal dat het een Dual Layer is :) ik heb er nog geen schijfjes voor, heeft iemand de zelfde drive ?

http://support.ap.dell.com/docs/storage/p71024/en/specs.htm

in Nero geeft hij het volgende aan :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/NECND-6100Aneroinfotool.jpg

die 24x is natuurlijk voor de cd's :) maar hij geeft bij supported write features dus DVD+R DL aan :D

[ Voor 44% gewijzigd door barrymel op 07-07-2004 22:29 . Reden: Dell link toegevoegd + plaatje toegevoegd ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een fotootje van zo'n snap-on cover op de laptop zelf? Ik kan alleen maar losse plaatjes vinden :/
Heb zo'n ding erbij genomen (Venice blue) maar heb geen idee hoe dat op de laptop eruit ziet en of het ding goed blijft zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 88387 schreef op 04 juli 2004 @ 16:36:
[...]

ik heb geen ervaring met twee schermen onder x. maar de $DISPLAY variabele geeft aan welke displays en screens gebruikt worden. xset kun je met -d een display meegeven.

ik verwacht dat het zoiets werkt dan:

$ xset -d :0.0 dpms force standby -> display van laptop in standby
$ xset -d :0.1 dpms force standby -> lcd monitor in standby
Ja, dat dacht ik ook, maar dat werkt helaas niet; beide schermen gaan dan toch uit. Sucks!
Met de fglrx drivers werkt de Fn+LCD/CRT toets trouwens helemaal niet, met de radeon driver kan ik daarmee alleen de externe monitor uitzetten.

Nu heb ik het dus zo gedaan dat ik standaard helemaal *niets* op de desktop van het interne display opstart. Een zwarte achtergrond dus :) En dan de backlight maar op z'n laagst zetten..zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 83328 schreef op 09 juli 2004 @ 19:07:
heeft iemand een fotootje van zo'n snap-on cover op de laptop zelf? Ik kan alleen maar losse plaatjes vinden :/
Heb zo'n ding erbij genomen (Venice blue) maar heb geen idee hoe dat op de laptop eruit ziet en of het ding goed blijft zitten :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/insp8600blue.jpg

zit perfect vast

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staan 4 monitors geinstalleerd in het Systeem. Telkens als ik er 3 delete en dan reboot, staan ze er alle 4 weer.
Herkent iemand dit probleem?

Ik heb het idee dat het er nog iets mooier uit hoort te zien op WUXGA.. vooral die icoontjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11
Ik krijg de tvout niet aan de praat.
Het nog geen nieuwe drivers geprobeerd omdat ik tijdelijk achter 56k zit.
Welke drivers kan ik beter nemen? die van dell, of die van ati?

Het tv vakje blijft greyed out, dus het lijkt wel of hij niet ziet of er iets aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op 09 juli 2004 @ 23:29:
[...]
Nu heb ik het dus zo gedaan dat ik standaard helemaal *niets* op de desktop van het interne display opstart. Een zwarte achtergrond dus :) En dan de backlight maar op z'n laagst zetten..zucht.
ik heb ff op de ati site gekeken en er is daar wel een howto voor multiple monitors. ik weet niet of je die al kent? http://www.ati.com/support/infobase/4485.html

mbv de ati tool fglrxconfig kun je een XF86Config-4 file genereren, de tool ondersteunt o.a. een monitor layout configuration. je heb de keuze uit :

Single Head : single display only, the second remains dark
Laptop Mode : toggle between internal or external screen
Clone Mode : separate instances of XFree86 on each screen
Big Desktop : same content on both screens
Dual Head : one desktop stretched across both screens

Dual Head lijkt me voor jou de beste keuze :

Dual Head

* Independent displays and video modes are possible for each monitor
* Each monitor uses a separate framebuffer and separate instance of XFree86
* Items CANNOT be dragged from one screen to the other
* It is possible to run two separate window managers in this configuration (one on each monitor)

grappig twee x-servers; dus je kunt kde en gnome draaien dan :) en seperate framebuffers suggereert een behoorlijk geheugengebruik van het videoram, maar dit is geen probleem met een 64MB/128MB 3d kaart.

experimenteer eens wat met fglrxconfig zou ik zeggen, je kunt de gegenereerde XF86Config-4 file naar je eigen homedir schrijven zodat het niet over de /etc/X11/
versie heenschrijft. het script wil namelijk de hele X11 configuratie wijzigen (keyboard, mouses, monitor frekwenties enz. enz.) terwijl je alleen geinteresseerd bent in de 'dual head' configuratie.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 11-07-2004 10:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ook 4 monitors in het System staan? ik krijg ze maar niet weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 113250 schreef op 11 juli 2004 @ 19:52:
Heeft iemand ook 4 monitors in het System staan? ik krijg ze maar niet weg....
Je bent érg duidelijk! :o "Het System"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

creative8500 schreef op 11 juli 2004 @ 20:00:
[...]

Je bent érg duidelijk! :o "Het System"? :?
euh gewoon in eigenschappen voor beelscherm => tabblad instellingen lijkt mij :P

btw @barrymel bedankt voor de foto :)

ik verwacht trouwens maandag of hooguit dinsdag m'n lappie binnen te hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 11-07-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met "System" bedoel ik: Configuratie scherm -> Systeem -> Hardware Apparaat beheer

Daar staan bij "monitors" 4 standaard monitors geinstalleerd.
Zo kwam ie dus uit de fabriek en ik kan ze wel Deleten, maar na reboot staan ze er weer.
Ik vraag me dus af of dat normaal is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 113250 op 11-07-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 113250 schreef op 11 juli 2004 @ 22:56:
met "System" bedoel ik: Configuratie scherm -> Systeem -> Hardware Apparaat beheer

daar staan bij "monitors" 4 standaard monitors geinstalleerd.
Zo kwam ie dus uit de fabriek en ik krijg ze maar niet weg....
ook als je windows opnieuw zelf er op zet krijg je ze niet weg, dit zijn volgens mij de schermen die je er op kan aansluiten, 1 is je tft, 2e is aan de achterkant je monitor , 3e je s-video out en 4e......... misschien het verschil tussen svideo en gewoon via tulp video uit ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 19:01
Ok... ik heb het hele topic doorgelezen en ben steeds meer en meer overtuigd dat de 8600 een goede keus is. Wel vind ik dat je op een heleboel dingen moet letten als je besteld bij Dell:
- toerental van de harde schijf (4200 / 5400 / 7200)
- merk van de DVD-writer (NEC / LG)
- merk van het scherm (Samsung of Hitachi)

Plus... ben ik er nog niet over uit of het WUXGA (1900x1200) wel nut heeft voor mij. Ik lees dat er toch veel aanpassingen gemaakt (moeten) worden voor de duidelijkheid/leesbaarheid in deze resolutie. Heb nu een Asus L3800C en die kan schijnbaar een 1400-resolutie aan... terwijl ik hem nooit hoger heb staan dan 1280x1024. Dan lijkt, in mijn ogen, die extra Euro's die ik zou uitgeven voor de extra dpi's een beetje nutteloos. :Y) Of, zijn er nog meer voordelen aan dat WUXGA-scherm???

Zit dus beetje in laptop-aankoop-dillema. Heb op dit moment het rijtje terug gebracht tot:
Asus M6800N(e)
Acer Aspire 1714SMi
Dell Inspiron 8600c
Sony Vaio A197VP/XP

Kan iemand mij overtuigen (met goede argumenten) waarom ik toch voor de Dell moet gaan???

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013

k heb deze thread ook al een tijdje gevolgd maar wat is nu het standaard toerental bij een 80 gb schijf. ik had zelf deze specs in gedachte.

Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)
1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)
80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart

Moet je nou zelf naar dell bellen ofzo om een samsung en om een 7200 rpm harde schijf te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb begrepen dat het wuxga scherm altijd van samsung is (staat ergens in dit of vorig topic).
Voor die hdd moet je bellen als je het zeker wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013

ok mijn dank is verpletterend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik heb net de "Intel PRO Wireless 2200 - 802.11 b/g - 11/54Mbps Wireless LAN MiniPCI Card Kit" besteld bij Dell, ik heb nu de "Dell TrueMobile 1300 Wireless LAN MiniPCI Card" er inzitten

maar deze heeft niet altijd een stabiele verbinding , dus ik hoop dat dit dan opgelost is en de Intel kaart is ook voor Centrino gemaakt dus is denk ik ook zuiniger met stroom

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013 schreef op 12 juli 2004 @ 10:43:
k heb deze thread ook al een tijdje gevolgd maar wat is nu het standaard toerental bij een 80 gb schijf. ik had zelf deze specs in gedachte.

Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200)
1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)
80GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart

Moet je nou zelf naar dell bellen ofzo om een samsung en om een 7200 rpm harde schijf te krijgen?
Heb ook een 80GB HD besteld en heb een 5400rpm gekregen. In de 80GB versie van HD zijn er voorlopig nog geen 7200rpm HD's. Maar ik ben content met men 5400rpm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22158

Ik heb afgelopen week nog telefonisch contact gehad met de verkoop afdeling, maar een vriendelijke meneer meldt dat het niet mogelijk is om er een snellere HDD in te zetten. zowel de 40GB als de 60GB is 4200 rpm. Punt. 5400 rpm was er niet...

Snapt hij het nou niet, of had ik moeten doorzeuren?

Groeten,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh wtf @ m'n bonnetje:
Verzonden: 8-7-2004
Varwachte leverdatum: 18-7-2004
10 dagen en op zondag (wat waarschijnlijk dus maandag wordt) :( :(
Zelfs de postduiven van m'n buurman zijn sneller :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 18:25
Anoniem: 22158 schreef op 13 juli 2004 @ 07:19:
Ik heb afgelopen week nog telefonisch contact gehad met de verkoop afdeling, maar een vriendelijke meneer meldt dat het niet mogelijk is om er een snellere HDD in te zetten. zowel de 40GB als de 60GB is 4200 rpm. Punt. 5400 rpm was er niet...

Snapt hij het nou niet, of had ik moeten doorzeuren?

Groeten,
Pieter
Mijn vraag staat nog open voor een Dell Inspiron 510m, niet alle verkopers willen dat blijkbaar. Gisteren had ik een type doos: "Als het niet in het lijstje staat kan het niet", maar zo werken ze daar niet. Op Latitudes kan je ook hogere kortingen krijgen als standaard op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Eastern schreef op 13 juli 2004 @ 17:22:
[...]

Mijn vraag staat nog open voor een Dell Inspiron 510m, niet alle verkopers willen dat blijkbaar. Gisteren had ik een type doos: "Als het niet in het lijstje staat kan het niet", maar zo werken ze daar niet. Op Latitudes kan je ook hogere kortingen krijgen als standaard op de site staat.
Effe doorzeuren heeft echt wel zin: ik heb nu voor dezelfde prijs een 60Gb 7200rpm schijf erin zitten.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt die Dell website nou? M'n laptop staat al een paar dagen op Fase 4 (klaarmaken voor verzending).
Meer Informatie
Orderdatum: 8/7/2004
Verwachtte afleverdatum: 19/7/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A
Naam transporteur: Walsh Western

Ik heb hem dinsdag (6e) besteld en volgens m'n blaadje is hij de 8e verzonden.
'k snap d'r niks van :/ Nouja als ze hem maandag maar leveren :(
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.