[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De bewijslast ligt bij Dell.
Tenzij Dell kan aantonen dat er door geweld van buitenaf schade is toegebracht zijn zij verplicht de laptop te herstellen, kostenloos, dat is de wet.

Schrijf Dell op papier, aangetekend, waarin je kenbaar maakt dat je op de hoogte bent van de wettelijke garantie bepalingen en dat zij dienen aan te tonen dat het defect is onstaatn door foutief gebruik.
Schrijf evt. naar Radar en vraag ze om advies daar ze er ervaring mee schijnen te hebben.
Hetzelfde met De Consumentenbond, schrijf ze aan en neem desnoods een abonnement.
Als je gelijk hebt is die 20 euri voor een abo te verwaarlozen en kunnen ze waardevolle support geven.

Als laatste resort kan je naar een rechtswinkel gaan en naar een advocaat toe.
Als je te weinig verdient krijg je geld van de gemeente voor je legal battle.
Vraag het advocatenkantoor om een formulier voor bijstand.
Een DAS rechtsbijstandsverzekering is ideaal.. maar dan moet je die wel hebben.

Ga er van uit dat het aan komt op een kort geding (just in case) dus maak van alle correspondentie kopieen en schrijf aangetekend (e-mail is geen eerste keus).

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 06-03-2005 18:57 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Mijn 8600 is nou al bijna een maandje oud en ik ben er tot nu toe zeer te vreden mee. Maar er blijven altijd vragen komen als je dingen wilt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dvanes/dell.jpg
Deze foto is van iemand uit het 8600 deel 2 topic, hij heeft hier zijn WUXGA scherm geplitst, dat wil ik ook, oid. Hoe en welke software hebbie daarvoor nodig? Ik zit hier met WSXGA op een 9600pro, dus ik zat te denken aan een schermpje van 1024 breed en dan hebbie nog 656 over voor de rest. Zou dat mogelijk zijn?

En ik had net voor het eerst een brand fout met een DVD, volgens mij omdat ik hem te zwaar belaste terwijl ik aant branden was. Alcohol geeft in het begin van de log aan als CPU snelheid 599 mhz (600 dus), ik heb een 2 ghz P-M dus waar ligt dat ook al weer aan. Is dat niet iets van speedstep oid, kan dat uit gezet worden, ik wil graag constant 2ghz hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kgloof niet dat je deze altijd op z'n snelst kan laten lopen, als iemand daar een tooltje voor weet ben ik ook geinteresseerd

heeft die vent van de foto niet gewoon 2 internet explorer schermen naast elkaar gezet? ik zie namelijk gewoon 1 doorlopende taakbalk enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108258

Het is toch al wel een paar keer voorbij gekomen, maar voor mijn 8600 gebruik ik speedswitchXP om de processor-snelheid te controleren. Ik vind het errug handig, je kunt via je taakbalk de instellingen veranderen. succes

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

1. Heeft iemand hier zijn processor of videokaart al over- of ondergeklokt?
  2. Heeft iemand ook nieuwere/andere drivers voor zijn Radeon 9600 geprobeerd/in gebruik dan die Dell meelevert? Die zijn al redelijk oud, en ik ben benieuwd of er met andere drivers wellicht meer in te stellen valt, of er een prestatiewinst mee te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37797

Ik heb sinds een kort dat me bluetooth niet werkt in ene.
Het blauwe lampje brand wel maar toch is ie disabled volgens de lap en by de hardware device staat ie er niet meer tussen...
en bij MMC staat ie er nog wel.
Iemand enig idee hoe ik blauwetand weer aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
Anoniem: 37797 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:15:
Ik heb sinds een kort dat me bluetooth niet werkt in ene.
Het blauwe lampje brand wel maar toch is ie disabled volgens de lap en by de hardware device staat ie er niet meer tussen...
en bij MMC staat ie er nog wel.
Iemand enig idee hoe ik blauwetand weer aan de praat kan krijgen?
Staat ie nog wel in je BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hollandia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:57:
[...]

Staat ie nog wel in je BIOS?
Ja er staat: onboard bluetooth installed en als ik met Fn+F2 aan en uit zet blijft het lampje branden en ook als het uit zou moeten staan. vervolgens krijg je weer de melding: unable to start the BT stack service??? Hoe krijg ik het nou weer aan de praat? op dell service stond niks en er zijn ook geen updates of zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gewoon de nieuwe drivers modden en OC'en met diverse tools. werkt uitstekend.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

creative8500 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:23:
  1. Heeft iemand hier zijn processor of videokaart al over- of ondergeklokt?
  2. Heeft iemand ook nieuwere/andere drivers voor zijn Radeon 9600 geprobeerd/in gebruik dan die Dell meelevert? Die zijn al redelijk oud, en ik ben benieuwd of er met andere drivers wellicht meer in te stellen valt, of er een prestatiewinst mee te behalen valt.
gemodde catalyst 4.9 draai ik hier. Geen enkel probleem.
Overclocken zou ik niet aan beginnen, ik vergeet wel eens dat het roostertje aan de onderkant zit waardoor het ding wel eens de 90 graden aantikt :X Met een overclock lijkt me dat niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. koop een notebook cooling pad (zo'n bord met extra finnetjes), werkt super.
2. mod je kaart zoals op http://www.bay-wolf.com/8500videoheat.htm
3. OC :)

Mijn resultaat? Standaard 338/243, OC'd 450/300 en rock solid!

Je Delletje sneller slopen zeg je? Elke keer dat je hem gebruikt is weer een keer dichter bij zijn dood, wil je er tot je 100ste mee doen? Of er maximaal plezier (voor ons Tweakertjes betekent dat Performance) uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mech-Warrior schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:41:
Ik wil alleen maar module aanschaffen, het erin prikken is simpel en de drivers installeren ook.
Maar niemand wil mij die module (TM300 (geloof ik) +kabeltje) opsturen.

Dus om je nu een korte vraag te stellen, waar en naar wie kan ik bellen om zo'n ding te kopen want die dongle is zwaar irritant.
Alvast bedankt _/-\o_
Hint: kijk op Duitse Ebay, zoek op Bluetooth module, en er is grote kans dat je modules te koop zien staan.
Voor D600 heb ik al stuk of 5 kunnen vinden, en als het goed is, past het ook in 8600.
Het is interne bluetooth, welke je in de laptop moet insteken.

Probeer maar es :) Duitsland is vlakbij, dus opsturen is goedkoop. Maar andere landen mag ook, als daar wat liggen. Ebay heeft vaak losse onderdelen die je anders nooit kan vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een tijdje in bezit van Deel 8600c met een ingebouwde draadloze kaart, namelijk: INSP TM1350 WLAN 802.11b/g 54Mbps MPCI, volgens mijn factuur.

Nu wil ik de juiste drivers downloaden via Dell, maar wat ik vind, blijt alleen voor inwoeners van US zijn, hoe kan dat? en wie weet welke juiste drivers ik moet hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van de us werkt ook wel hier, je mist alleen 2 kanalen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heeft geloof ik ook te maken met de maximale power output die de kaart geeft.
Of in de US of hier is het maximum lager waardoor het signaal wat hij uit zendt minder sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Beiden bedankt, ik heb de US versie gedwonload en werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Kun je extra geheugen alleen via Dell bestellen of kan het ook ergens anders? kan in pricewacth niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoek eens op so-dimm geheugen. Ik kan je niet garranderen dat 't werkt, heb zelf geen geheugen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25

timovd

Voorsprong door techniek

Zhadum schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:35:
Kun je extra geheugen alleen via Dell bestellen of kan het ook ergens anders? kan in pricewacth niets vinden.
zolang het maar 144 pinnetjes heeft.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

timow schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:26:
[...]

zolang het maar 144 pinnetjes heeft.
Heb wat gevonden, maar helaas geen met 1GB van geheugen, heb nu 2x 256, en das gewoon te weinig. Ik denk dat ik binnenkort eentje van 1 gig erin doen en misschien in de toekomst nog1 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Zhadum schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:35:
[...]

Heb wat gevonden, maar helaas geen met 1GB van geheugen, heb nu 2x 256, en das gewoon te weinig. Ik denk dat ik binnenkort eentje van 1 gig erin doen en misschien in de toekomst nog1 erbij.
Ik zou er gewoon 2x 512 in doen. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten. In de toekomst als je wilt gaan upgraden ben je alweer toe aan een nieuw systeem.
Er zijn drie PW-vermeldingen

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ik ben sinds kort Hidefinition films gaan downloaden, het ziet er echt bruut uit op de 8600. Ik heb een WSXGA scherm dus net iets minder scherp als echt volledige HDTV (WUXGA; want 1080i/p is 1920x1080) maar het ziet er echt perfect uit. Maar dat werkt dus mooi op mijn kamer, maar daar heb ik gewoon m'n scherm en een 2.1 setje (HDTV is DD 5.1). Om er helemaal van te genieten moet ik naar onze thuisbios, we hebben daar een Infocus X2 DLP beamer en een Logitech Z-5500 5.1 set.

-Ik wil de audio aansluiten via SPDIF, ik heb zo'n kopelstukje voor in de headphone uitgang en dan een coaxkabeltje naar de 5.1 set. Het is me echter nog niet gelukt om er een signaal door heen te krijgen. Kan iemand even simpel uitleggen hoe dit nou ingesteld moet worden want ik probeer van alles maar krijg nog steeds geen digitaal-signaal.

-daarnaast is de beamer native 800x600, beetje laag en geen breedbeeld. Ik wil hem dus eigenlijk op 720p hebben (1280x720), of 1080p maar dat is weer iets te hoog omdat het er dan echt niet uit ziet (tekst). Ik weet dat de beamer dit aan kan want ik heb dat eerder gedaan met mijn desktop (Ti 4600 kaart) en de beamer gaf dan ook daadwerkelijk aan dat ie een 720p signaal binnen kreeg. Ik kan de juiste resoluties echter niet kiezen als ik de beamer aan de notebook hang, hij gaat max tot 1920x1200 (ziet er niet uit en beamer geeft 1600x1200 melding). Ik heb hem tot nu toe laten draaien op 1280x1024 en dat zag er heel redelijk uit. Iemand een idee hoe ik toch een HDTV resolutie uit de 9600 pro kan krijgen (hijs op de beamer aangesloten via VGA verlengkabel die weer is aangesloten op beamer kabel USB+VGA > DVI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

[b][message=23423956,noline]
-Ik wil de audio aansluiten via SPDIF, ik heb zo'n kopelstukje voor in de headphone uitgang en dan een coaxkabeltje naar de 5.1 set.
Ik begrijp je niet helemaal. Wil je iets specifieker zijn. headphone uitgang is nl. niet SPDIF. Dit begrijp ik nl. wel zo'n beetje uit je verhaal.
Op je receiver moet je wel een S/PDIF ingang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
timow schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal. Wil je iets specifieker zijn. headphone uitgang is nl. niet SPDIF. Dit begrijp ik nl. wel zo'n beetje uit je verhaal.
Op je receiver moet je wel een S/PDIF ingang hebben.
Ik heb even wat verder gezocht en ik heb het helemaal fout (misleid door gewone geluids kaarten die zo'n digitaljackout hebben). In de handleiding van de 9300 en XPS2 is het goed uitgelegd, het werkt via de S-Video uitgang, met een adaptertje.
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/10051601/Images/dell%20s%20video.gif
Maar hieruit:
Inspiron 8500/8600
Inspiron 8600c (de mijne)
Blijkt dus dat de 8600c geen SPDIF heeft, het hele verhaal gaat dus niet door. |:(
Mocht er toch iemand zijn met een 8600c die toch een SPDIF signaal heeft kunnen produceren (zonder usbgeluidskaart), graag hier melden hoe.

[ Voor 54% gewijzigd door Boeiend op 21-05-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

:? raar.. mss dat je een foto van de achterkant wil posten.Op mijn 8600A heb ik nl. wel S/PDIF. maar ach.. de 8600C mist wel meer dingen die ik zelf ook gebruik.
(pointer stick als scroll, IR, LTP...)

Edit: op een docking station zit iig wel een S/PDIF.. ze zijn helaas erg prijzig, maar wel errug handig.

[ Voor 22% gewijzigd door timovd op 21-05-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Twee accu's heb ik in gebruik: de gewone, en een in de media-bay. Het viel me de laatste tijd op dat de batterij wel erg snel leeg ging wanneer ik de laptop niet aan de adapter had; de gewone batterij sprong in minuten van 75% naar 3%... Toen ik Dell hierover inlichtte bleek dat ik op alles behalve de accu 3 jaar garantie had; de éénjarige garantie van de accu was net verlopen. :o

De accu heb ik er toen nog enkele weekjes in de computer laten zitten, totdat het me opviel dat het indicatielampje van de accu onderaan het scherm afwisselend oranje en groen knipperde. Toen ik de batterij inspecteerde bleek deze flink warm te zijn. Dit was opvallend omdat de batterij altijd het koelste deel van de onderkant was.

Wanneer ik nu de media-bay batterij oplaad komt hij niet veel verder dat 94%, en erg lang gaat deze vervolgens ook niet mee. Mijn vader heeft met zijn vorige Dell ook aardig wat accuproblemen gehad; tot twee keer toe vervangen, maar toch gingen ze weer kaduuk. Later werd dan ook zijn serie van adapters teruggeroepen. :{

Dell zegt mij dat ik een nieuwe batterij in hun shop moet kopen, maar ik wantrouw deze situatie. Hoe weet ik dat de oorzaak bij de batterij zelf ligt, en niet door een brakke adapter bijvoorbeeld? Het lijkt me onwenselijk om de hele tijd batterijen te blijven vervangen, met name voor mijn portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

creative8500 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:28:

Dell zegt mij dat ik een nieuwe batterij in hun shop moet kopen, maar ik wantrouw deze situatie. Hoe weet ik dat de oorzaak bij de batterij zelf ligt, en niet door een brakke adapter bijvoorbeeld? Het lijkt me onwenselijk om de hele tijd batterijen te blijven vervangen, met name voor mijn portemonnee.
Vertrouw het maar gewoon hoor :)

Die adapters worden niet vervangen omdat ze batterijen mollen. Alles wat uit het puntje van die adapters komt is goed en ze mollen verder niks. De adapters die geruild worden met bepaalde serienummers hebben het probleem dat ze te warm worden. Thats all, voor de veiligheid worden ze geruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Op mijn notebook stond standaar WinXP home. Nu heb ik een licentie van Pro en alles opnieuw geïnstalleerd. De nieuwste drivers heb ik van de site van Dell afgehaald. Alles werkt prima op één ding na; De S/PDIF uitgang werkt niet.
Bij de volumeregeling staat ook niet meer "Use S/PDIF". Hoe kan ik deze toch gebruiken?

Edit: is al verholpen. Drivers volledig verwijderd en de nieuwste(niet van Dell) geïstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door timovd op 10-07-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de liefhebber -> Ik heb een WUXGA scherm te koop voor een Dell 8600 (en achtigen).
Compleet met behuizing en binnen 5 minuten over te zetten.

Ik zet hem ook in V&A maar in eerste instantie hier omdat dit een upgrade is die vele mensen wel willen maar niet direct aangeboden verwachten op T.net

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/15526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Op mijn vorig notebook(Acer TM) zat een knopje(FN + F?) om de inverterlamp uit te schakelen. Op dit notebook zit dat knopje niet. Is er ook een andere mogelijkheid om deze lamp uit te schakelen zonder het beeldscherm dicht te klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112481

M'n eerste probleem met de 8600 doet zich voor: mijn accu laadt niet volledig meer op. Hij stopt met laden bij de 99%. Hij komt niet verder en wordt verdomde heet! Echt balen. Ik zie dat creative8500 een soort gelijk iets heeft. Ook bij mij een lampje van de batterij dat knippert: elke 5 seconde brandt er een oranje lichtje op.. Ik denk dat de batterij gewoon bijna kaduuk is.. of heeft iemand een ander idee. De levensduur is trouwens ook flink gezakt. Na ongeveer 1.5 tot 2 uur moet ie aan de stroom, ook al zit er dan nog 30% in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ik zit er over te denken om een Docking Station aan te schaffen. Met als doel:
Meer USB porten.
Een SPDIF uitgang, dan hoef ik mijn Extigy niet meer gebruiken. Hij trekt HDTV films namelijk slechter met extigy dan zonder.
Een DVI uitgang waarmee ik een 720p signaal naar onze beamer kan laten lopen. Dat lukt me namelijk nog niet op dit moment.

Nou vind ik zo'n docking station nog best wel prijzig dus is mijn vraag of dit allemaal wel gaat lukken. Werkt die SPDIF namelijk wel bij een I8600c als ie al niet meer werkt via de S-Video uitgang? En dat met die HD resolutie is dat niet gewoon iets van ATI dat ie dat niet aan kan, met mijn Dimension 4300 met een Ti4600 kan ik wel 720p uit de DVI laten komen, maar das nVidia.
En heeft er misschien iemand adresje waar ik hem goedkoop kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb ook een docking station. Super handig ding! Ik heb m wel 2e hands gekocht, anders had ik het er niet voor over. Wat is precies het probleem met je S/PDIF?
Bij mij werkt S/PDIF wel goed. Je gebruikt toch wel die speciale kabel(splitter) ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
timow schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:05:
Bij mij werkt S/PDIF wel goed. Je gebruikt toch wel die speciale kabel(splitter) ervoor?
Nee, maar dat zou ook geen nut hebben want de 8600c heeft geen SPDIF uitgangsignaal. Daar heb ik al eerder naar gevraagd in dit topic, best jammer trouwens.
Het vreemde is juist dat het afspelen van HD materiaal in onze thuisbios slechter gaat dan op m'n kamer. Verschil is dat ie bij de 1 gewoon met de line out aan 2.1 set hangt en op WSGXA draait en in de thuis bios een SPDIF signaal uit de extigy naar 5.1 gaat, en hij op 1280x1024 draait. En das dus via USB, terwijl ik mijn HD materiaal eigenlijk ook op een extrene schijf heb staan. In de thuisbios zie ik veel meer frame drops dan normaal, vet klote. Ik denk dus dat het aan die extigy ligt, maar ik zal binne kort ook ff checken of die resolutie ook niet een boos doener is, lijkt me niet overgens.
Edit:
Ik heb er 1tje gevonden op marktplaats, het is er echter 1tje voor de Latitude D serie, dat boeit niet toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Boeiend op 17-08-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

Tijgert schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:48:
Voor de liefhebber -> Ik heb een WUXGA scherm te koop voor een Dell 8600 (en achtigen).
Compleet met behuizing en binnen 5 minuten over te zetten.

Ik zet hem ook in V&A maar in eerste instantie hier omdat dit een upgrade is die vele mensen wel willen maar niet direct aangeboden verwachten op T.net

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/15526
ik heb het scherm overgenomen van onze vriend Tijgert, het scherm had helaas wat dode pixels en wat hij onder lichte gebruikssporen zag is dus een hele kaal geschaafde behuizing aan de bovenkant en aangezien hij hem niet terug wou nemen heb ik um bij deze een stuk goedkoper te koop staan
voor de personen die er in zijn geïnteresseerd :

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/19020

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn bluetooth op de i8600 werkt maar niet, het lampje brand wel maar als ik kijk bij taakbalk is de B rood. en in de advanced conf. onder hardware staat Device status: Divece not found :?
en een update van truemobile 1300 werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Welke s/w versie heb je van bluetooth?

timow schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:18:
Welke s/w versie heb je van bluetooth?
de truemobile 1300 bluetooth gebruikt deze software: 5.1.2600.2180 en als ik klik op stuurprogramma bijwerken vind ie geen betere versie maar werken doet het niet. en het geeft ook aan dat het apparaat correct werkt, wat dus niet het geval is.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je SP2 hebt, kun je beter andere drivers installeren. Ik gebruik de driver van Widcomm/IBM(1.4)

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 01-09-2005 10:24 ]

Anoniem: 154396

Heeft er al iemand zen cpu kunnen overclocken? Graka heb ik al op 380/290 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Laatst een bluetooth module gekocht. Nu zit er geen kabletje bij zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/5229/btdellm606vv.jpg
waar kan ik zo'n kabel krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 30-09-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

timow schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:36:
Laatst een bluetooth module gekocht. Nu zit er geen kabletje bij zoals hier:
[afbeelding]
waar kan ik zo'n kabel krijgen?
Dell bellen en zeggen dat die van jou kapot is geraakt. Tis toch een leave on site part dus ze zullen er nooit achter komen dat je er geen een gehad hebt.

Enige nadeel is dat het je 95 ex btw gaat kosten.

Zelf solderen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Helaas nog niet gelukt met een kabeltje te regelen.

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe SpeedFan met ondersteuning voor Dell notebooks?
Afbeeldingslocatie: http://www2.timoscars.nl/img/speedfan_4.27_Dell.JPG
PC staat al een aantal uur aan en op het moment van de print screen draai ik HitmanPro en Norton Antivirus. De eerste en de tweede fans staan niet altijd aan.

Ik ben wel benieuwd naar jullie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Waarom zou je dit willen gebruiken over gespecialiseerde software als Fangui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

In FanGUI lees ik geen temp van de GPU en van de DIMM's.
Wat zijn jouw waardes dan van FanGUI? (bij load en idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timow schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:20:
In FanGUI lees ik geen temp van de GPU en van de DIMM's.
Wat zijn jouw waardes dan van FanGUI? (bij load en idle)
Je moet het uitlezen van die sensors eerst aanzetten in fangui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

na lange tijd weer terug...
Sinds gisteren hebben mijn sec. IDE channel en de com1 een conflict. De com heeft een IRQ conflict en de IDE een onbekend conflict. De com kan ik wel handmatig instellen, maar helpt niets.
Het probleem is alleen als het notebook docked staat. Los doet alles het wel. Iemand enig idee?

Edit: Het ligt(lag) ws. aan mn dock, ik heb m even schoongemaakt en nu schijnt 'ie weer te werken. Ik heb nu wel eerst het notebook zonder dock opgestart, vervolgens op stand by gezet en dan weer docked opgestart. Heb nog ff geen tijd om te testen.

[ Voor 29% gewijzigd door timovd op 30-06-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Helaas werkt het niet meer na een reboot. Als ik mn CD rom drive wil gebruiken, moet ik mn notebook eerst in stand by zetten zonder dock en vervolgens docked "opstarten".
Ik word hier niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik hoop dat nog mensen zijn die deze topic lezen, want ik zit met het volgende dilema:

Ik heb Dell 8600 waar DDR - 333 PC 2700 geheugen erin zit. Nu wil ik 1 reep van 1 GB geheugen bij doen. PC 2700 is duurder dan PC 3200. Nu mijn vraag: kan ik een PC3200 kopen en in mijn laptop stoppen? Zou het werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 19-04-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zelf denk ik van wel, dat maakt tegenwoordig niks uit.
Echter heb ik in een grijs verleden wel eens een reepje PC133 niet op 100MHz werkend gekregen, maar dat denk ik meer aan de oude meuk dan aan het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Moet idd gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Beiden bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Zhadum op 19-04-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er een reepje PC400 inzitten van MDT (512MB), werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
mijn hd van inspiron 8600 is kapot, kan ik gewoon een willekeurig laptop hd instoppen?

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, PATA (ide). Heb er zelf ook een 7200rpm 80GB ingezet recent. Is erg gemakkelijk te wisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door brama op 19-06-2007 12:37 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
oke thanks weet genoeg! ;)

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn ervaring met Win Vista:
Systeem is 3jr oud. PM1.7; 2x 512MB; 60GB 2k7 rpm; GeForce FX Go5650
Systeem draaide op het begin niet heel erg lekker. Pas na een paar dagen liep het eindelijk erg soepel, zoals het zou moeten. Binnenkort upgrade naar 2x 1024.
De nieuwste QuickSet werkt gewoon onder Vista. Echter mis ik nog goede drivers voor mn GPU en voor de chipset.
Betreft het laatste; is het nodig/stabieler als ik chipset drivers installeer? Alle componenten worden nl. wel gewoon herkend.
Voor mn GeForce heb ik ook al gekeken op de site van nVidia zelf. Helaas werken de drivers die daar opstaan niet met mijn GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

timow schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:11:
Mijn ervaring met Win Vista:
Systeem is 3jr oud. PM1.7; 2x 512MB; 60GB 2k7 rpm; GeForce FX Go5650
Systeem draaide op het begin niet heel erg lekker. Pas na een paar dagen liep het eindelijk erg soepel, zoals het zou moeten. Binnenkort upgrade naar 2x 1024.
De nieuwste QuickSet werkt gewoon onder Vista. Echter mis ik nog goede drivers voor mn GPU en voor de chipset.
Betreft het laatste; is het nodig/stabieler als ik chipset drivers installeer? Alle componenten worden nl. wel gewoon herkend.
Voor mn GeForce heb ik ook al gekeken op de site van nVidia zelf. Helaas werken de drivers die daar opstaan niet met mijn GPU.
http://www.laptopvideo2go.com/ de drivers van daar al geprobeerd ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Nee, Google heeft mij wel naar deze site gebracht, maar ik heb geloof ik nog niet alle drivers geprobeert. overigens staat de FX Go5650 niet in de inf files.

Edit: Deze doet het wel.
Edit2: Ik kan alleen mn tweede beeldscherm hier nog niet mee draaien. Dit heb ik wel altijd zo gedaan.
PS. Waarom installeert 'ie m in het NL. Het is bovendien afschuwelijk vertaald.

[ Voor 50% gewijzigd door timovd op 23-06-2007 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
He ik las dit vanmiddag:
nieuws: Dell vervangt lcd's van negental laptopmodellen
8600 valt hier nu ook onder. Ik had nog nooit van verticale streep gehoord. Iemand hier ooit ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meursey
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
ik heb een geluidsprobleem!
mijn dell 8600 herkent m'n geluids bios niet.
wat kan ik hier aan veranderen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste