[Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60491

Uitstekende laptop erg fijn dat breedbeeld scherm heb 1 probleempje tot nu toe.

zijn de videokaart drivers te updaten ? de nieuwste catalyst drivers wil die niet installeren.

oops, het gaat dus om de radeon 9600 pro turbo

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 60491 op 03-09-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 19:52

FongWan

The Stormrider ...

Snelste manier is om de Omegadrivers te gebruiken die op http://www.omegadrivers.net te vinden zijn, wel eerst alle Ati software uninstallen in add/remove software van je control panel in WinXP. Dan een reboot, en dan pas de Omegadrivers installeren. Wel fastwrites aan zetten en gewoon de stappen volgen.

De nieuwste omega versie is gebaseerd op de 4.8 Catalyst drivers.

Wil je de Catalyst drivers zelf gebruiken moet je ze modden voor mobile gebruik, zie
http://gathering.chen.nl/viewtopic.php?t=9

Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door FongWan op 03-09-2004 19:22 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

Anoniem: 83328 schreef op 24 augustus 2004 @ 11:25:
[...]

http://www.bay-wolf.com/8500video.htm

Hier staat hoe je het toetsenbord eruit krijgt. Je hoeft natuurlijk niet de hele videokaart eruit te trekken :P
zijn die videokaarten los te bestellen ? ik heb nu de nVidia GeForce FX Go5650, 128Mb er inzitten maar met de wat nieuwe game's gaat die toch niet meer zo soepel :) zo ja welke kaarten zijn er voor te krijgen en is dat een duur grapje ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:59
Ik heb net de laptop opnieuw geinstalleerd (XP PRO en SP2 eroverheen) alleen nu heb ik geen standby mode meer, hoe krijg je deze weer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Dennism schreef op 06 september 2004 @ 18:31:
Ik heb net de laptop opnieuw geinstalleerd (XP PRO en SP2 eroverheen) alleen nu heb ik geen standby mode meer, hoe krijg je deze weer geinstalleerd?
eroverheen als in format + nieuw, of gewoon letterlijk windows eroverheen gooien :?
Dat laatste kan soms namelijk nogal waardeloos uitpakken (halve drivers, oude + nieuwe bestanden door elkaar enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
installeer ook een goede videokaart driver

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 83328 schreef op 06 september 2004 @ 19:07:
[...]

eroverheen als in format + nieuw, of gewoon letterlijk windows eroverheen gooien :?
Dat laatste kan soms namelijk nogal waardeloos uitpakken (halve drivers, oude + nieuwe bestanden door elkaar enz.).
volledig geformatteerd, daarna geinstalleerd vanaf de DELL cd XP PRO UK en daarna SP2 erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op 06 september 2004 @ 21:20:
[...]

volledig geformatteerd, daarna geinstalleerd vanaf de DELL cd XP PRO UK en daarna SP2 erop
ook alle drivers geinstalleerd? Op 1 cd staan alle drivers die nodig zijn voor het systeem (download gelijk recentere, die op de cd zijn vaak verouderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dat heb ik ook gedaan ja, de meest recente van dell voor mijn config, maar het stand by vakje in gewoonweg niet aanklikbaar sinds de reinstall. maar mijn machine type is wel "advanced configuration and powerinterface (ACPI) PC" dus dat moet ook goed zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand welk merk "LCD5000" is :? Knoppix (3.2) herkent mijn scherm als LCD5000. Ik kom Toshiba tegen, maar ik kan geen specs vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Bluetooth inbellen in Portugal via Inspiron 8600 doet ut ook via Vodafone GPRS :D als het in NL het doet moet het het daar natuurlijk ook doen, maar vond wel grappig om even iets zo te posten :D

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 21:46

Reda

HA DO KEN

Ik zit met een raar probleempje en misschien weten jullie wel een oplossing.

Ik heb nu ong 2 weken mijn inspiron 8600c en sluit hier ook mijn 4rd gen iPod op aan. Via USB2.0 welteverstaan. Dit werkte tot op een paar dagen geleden probleemloos. Nu echter herkent Windows mijn iPod niet meer. Hij verschijnt ook niet meer in het hardwarescherm of in de verkenner. Wel laadt hij nog op.

Via firewire en usb werkt de iPod prima op mijn andere computers, dus die zal wel in orde zijn.

Mijn losse usb muis werkt wel op beide poorten.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt

Anoniem: 113554

Bij mij doet mijn bovenste usb ingang het ook niet als je er bijv een memory key op aansluit. Je hoort wel dat er nieuwe hardware wordt gevonden maar voorderest gebeurt er niets. Maar als ik dan mijn muis erin doe dan doet hij het wel.

Ik heb er nooit verder aandacht aan besteed omdat ik die bovenste ingang nu gewoon voor me muis gebruik.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Reda schreef op 08 september 2004 @ 22:54:
Ik zit met een raar probleempje en misschien weten jullie wel een oplossing.

Ik heb nu ong 2 weken mijn inspiron 8600c en sluit hier ook mijn 4rd gen iPod op aan. Via USB2.0 welteverstaan. Dit werkte tot op een paar dagen geleden probleemloos. Nu echter herkent Windows mijn iPod niet meer. Hij verschijnt ook niet meer in het hardwarescherm of in de verkenner. Wel laadt hij nog op.

Via firewire en usb werkt de iPod prima op mijn andere computers, dus die zal wel in orde zijn.

Mijn losse usb muis werkt wel op beide poorten.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt
Vreemd? Hij laad wél op (volgens mij was dat bij dit notebookmodel schier onmogelijk)? Heb je overigens de afgelopen dagen een SP geïnstalleerd?

Anoniem: 115256

Heeft iemand al een dvd gebrand met de 8x dvd writer ? deze zou dual layer moeten ondersteunen maar daar heb ik nog niets over gevonden.

Anoniem: 112748

Anoniem: 115256 schreef op 09 september 2004 @ 10:28:
Heeft iemand al een dvd gebrand met de 8x dvd writer ? deze zou dual layer moeten ondersteunen maar daar heb ik nog niets over gevonden.
Ya, maar ik kom maar aan een snelheid van 2.4x, zoveel DVD's brand ik nu ook weer niet, maar ik denk ook dat er veel verschil is in schijfjes die je kiest voor te branden.

Iemand die hoger raakt dan 2.4x? Gelieve dan je merk van DVD's te vermelden.

PS: Ik heb er van Philips DVD+R 1x -> 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115256

ook dual layer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:17

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik vraag me nou tussendoor zo af... mensen laten hier lijstjes zien met daarop Bluetooth als apart item. Ik heb m'n 8600 nu al een tijdje en kwam er laatst achter dat er iig wel een lampje op zit voor bluetooth (met dat tekentje er naast). Dat wel, maar ik heb 't nog nooit ergens gezien... was dat ook weer zo'n optie?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bluetooth was inderdaad een optie, zit er dus niet standaard op ondanks dat lampje daar zit.

Specs

Anoniem: 112481

Het viel me vandaag op dat de laptop, na een aantal uur gebruik heel warm wordt vlak onder het scherm bij het Dell logo. Hebben hier meer mensen "last" van? Het is echt plaatselijk, want aan de rechter en linker onderkant van het scherm is/blijft het koel.

• CamU
  • Laatst online: 16-04 12:50
Anoniem: 112481 schreef op 16 september 2004 @ 00:28:
Het viel me vandaag op dat de laptop, na een aantal uur gebruik heel warm wordt vlak onder het scherm bij het Dell logo. Hebben hier meer mensen "last" van? Het is echt plaatselijk, want aan de rechter en linker onderkant van het scherm is/blijft het koel.
Ik heb het met mijn 510m ook, dus het zal wel een algemeen kwaaltje bij Dell zijn. Ik heb echter liever dat het daar zo warm wordt dan onder mijn handpalmen, wat nu af en toe het geval is. Dat vind ik toch een stuk onprettiger werken.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Daar zit de invertor van de backlight, ik heb het beeld een paar stapjes donkerder gezet en nu blijft het koud (en verlengt de batterijduur met een half (!) uur).

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
Vind deze notebook ook zeer aantrekkelijk, alleen wil ik graag een Radeon 9800 erin ipv de 9600 pro T. Jammer dat dat bij Dell nie kan :(

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123706

Ik heb eergisteren mijn dell inspiron 8600 ontvangen. Ik heb er een met een WUXGA. Wat meteen opviel was dat de kleine iconen van "snel opstarten" en ook de meeste plaatjes op internet vaag en gekarteld zijn, onder andere ook de smilies op dit forum.

Weet iemand misschien hoe dit te verhelpen is, het is namelijk heel erg vervelend.
Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is al een paar keer langsgeweest, je moet het aantal dpi lager zetten. Eigenschappen voor beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd.

• barrymel

barrymel

BarryMel

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1883 hier staat een Firmware voor de NEC 6100 DVD Dual Layer recorder dat hij + en - R kan branden

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
@MechWarrior

Ik heb nog een aantal bluetooth modules voor oa de 8600 en 500M beschikbaar. Mail maar als je interesse hebt.

wilde at planet dot nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie al veel gebruik gemaakt van de s/pdif uitgang (via de bijgeleverde s-video, composite, s/pdif kabel van dell)? Heb net een beetje lopen spelen, kan dvd's met 5.1 geluid afspelen via s/pdif, klinkt echt heel erg goed! Een aanrader! Winamp via de s/pdif viel niet echt mee, kreeg wel signaal, maar heel zwak (denk omdat muziek stereo was).

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 112481 schreef op 24 september 2004 @ 11:12:
Hebben jullie al veel gebruik gemaakt van de s/pdif uitgang (via de bijgeleverde s-video, composite, s/pdif kabel van dell)? Heb net een beetje lopen spelen, kan dvd's met 5.1 geluid afspelen via s/pdif, klinkt echt heel erg goed! Een aanrader! Winamp via de s/pdif viel niet echt mee, kreeg wel signaal, maar heel zwak (denk omdat muziek stereo was).
heb het 1 keer gebruikt, werkt wel goed ja, tis gewoon digitaal van dvd naar je 5.1 installatie

ik heb zelf een externe sb audigy ex usb2 gekocht en daar 5.1 speakers op aangesloten dus ik heb altijd op mijn 8600 nice geluid :D als ik usb er uit haal dan gaat hij weer naar de interne speakers over, usb er weer in en ik heb weer 5.1 :D

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik wil een los groter TFT scherm kopen voor mijn Inspiron 8600 maar het scherm dat ik wil heeft alleen een DVI ingang, digitaal dus.......... op de 8600 zit helaas alleen een VGA aansluiting , zijn er omvormers om van mijn analoge VGA aansluiting om te zetten naar een digitaal DVI signaal zo dat ik hem kan aansluiten op het TFT scherm wat ik wil ?

[ Voor 5% gewijzigd door barrymel op 28-09-2004 21:23 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-07 13:43
Hoe zit het met de WSXGA+ schermen waar een tijd geleden zoveel over werd geschreven? Deze schermen zouden oa zeer langzaam zijn en dus zeer onder de maat presteren. Zijn deze schermen inmiddels vervangen door een ander merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymel schreef op 28 september 2004 @ 21:22:
ik wil een los groter TFT scherm kopen voor mijn Inspiron 8600 maar het scherm dat ik wil heeft alleen een DVI ingang, digitaal dus.......... op de 8600 zit helaas alleen een VGA aansluiting , zijn er omvormers om van mijn analoge VGA aansluiting om te zetten naar een digitaal DVI signaal zo dat ik hem kan aansluiten op het TFT scherm wat ik wil ?
in de (schofterig dure) advanced port replicator zit een dvi poort. Grapje kost 225 euro ex verzenden.

edit:
trouwens, snap ik iets niet of is de netwerkkaart dubbel auto sensing ofzoiets :? Ik heb nl bij de buren een pc-pc verbinding opgezet met een straight kabel en het maakt geen moer uit of ik m'n netwerkkabel thuis in de uplink van m'n switch of in een gewone poort prik 8)7
Wel handig, hoef ik geen 2 kabels mee te nemen :9

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 28-09-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 83328 schreef op 28 september 2004 @ 22:10:
[...]

in de (schofterig dure) advanced port replicator zit een dvi poort. Grapje kost 225 euro ex verzenden.

edit:
trouwens, snap ik iets niet of is de netwerkkaart dubbel auto sensing ofzoiets :? Ik heb nl bij de buren een pc-pc verbinding opgezet met een straight kabel en het maakt geen moer uit of ik m'n netwerkkabel thuis in de uplink van m'n switch of in een gewone poort prik 8)7
Wel handig, hoef ik geen 2 kabels mee te nemen :9
je hebt gelijk :

Gemeenschappelijke docking-oplossingen
Het Inspiron 8600-notebook is compatibel met het nieuwe D/Port-uitbreidingsstation.
Het D/Port-station is voorzien van de volgende poorten: serieel, parallel, VGA, DVI, PS/2, S/PDIF, S-Video, dockingconnector, 4 USB 2.0-aansluitingen, audiolijnuitgang, externe D/Bay-connector, RJ45 Ethernet- en RJ-11-modemaansluiting.

stel er bestaat geen simpele goedkopere oplossing dan ga ik denk ik daar maar voor, thanks :P

BarryMel

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb nog een WSXGA+ scherm over. Het is wel een Hitachi, maar een andere dan die slechte schermen van vroeger.
Ik hor jullie denken "Waarom heb je hem dan over?"

Nou, ik wou toch een WUXGA scherm, dus heb ik die los moeten kopen en ik kan er maar 1 tegelijk aansluiten... ergo: 1 scherm over.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb de 8600c met het WSXGA scherm en absoluut geen klachten. ook niet tijdens het gamen.

Greetz,

• Tijgert

Tijgert

Af en toe heb ik zelfs spijt van mijn WUXGA omdat het interpoleren naar de WSXGA+ niet lekker gaat (zwarte randen met mijn 9600PT).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Ligt er maar net aan wat je met je laptop doet. Voor gamen is WUXGA idd minder aangezien er maar weinig games op native resolutie kunnen draaien. Maar voor spellen zit je met widescreen toch al fout eigenlijk, 't voegt niets toe als je spellen uberhaupt al 16:10 WS ondersteunen.
Ik gebruik 'm nu vaak voor school (verslagen enzo) en die hoge resolutie is toch wel lekker hoor, kan makkelijk een paar documentjes en tabellen op het scherm kwijt zonder dat het een onoverzichtelijke puinzooi wordt. Om ff aan te geven hoeveel ruimte ik heb; ik kan 2 Word documenten op 100% ingezoomed naast elkaar weergeven + de opmaakbalk rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Ik heb een laptop nodig voor school, en de 8600 sta ik op het punt om te bestellen.
Had wel nog enkele vraagjes,

Ik moet ongeveer een uur reizen, is dat te doen met deze laptop?!
En in hoeverre is het breedbeeld scherm nadelig? of heeft het ook voordelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120316

iK heb hem eindelijk ook besteld.......

Inspiron 8600c, Pentium M 735 (1.7A GHz, 2MB, 400MHz), 15.4" WUXGA LCD Screen
Free Carry Case
English - System Documentation
European - Power Cord
Back Up Drivers for 8600
1GB 333MHz DDR Memory (2X512MB)
60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive
8X DVD+RW Drive
DVD Cyberlink Decoder Software
Record Now and My DVD Software
D- Series 65W AC Adapter
72Whr 9 Cell LI-ION Primary Battery
Large Deluxe Nylon Carry Case
128MB ATI Radeon Mobility 9600 PRO TURBO
Dutch - Modem Cable and Adapter
Integrated 10/100 Network Card
Intel Pro WLAN 2200 802.11b/g Mbps
Inspiron 8600c Internal Keyboard, US Intl.
XP Drivers for 8600
Dutch - Microsoft Windows XP Home SP1
Dutch - Microsoft Works 7.0
Dell Media Experience – Inspiron
English - Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version125English - Paint Shop Pro Try and Buy 8.0
European - Tiscali ISP with No Media
Dutch - Norton Internet Security 2004 90 day Trial Version
Upg to 3Y NBD International (Next Business Day) On-site
Base warranty
1Y CAR (Collect and Return )
CompleteCare 3Y NBD Accidental Damage Cover from London General Insurance
Complete English PC Package - Go to www.learndell.com/euro to register
Inspiron Order – Netherlands
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse (Kit)

kan niet wachten tot ik hem binnen krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 32089 schreef op 02 oktober 2004 @ 12:16:
Ik heb een laptop nodig voor school, en de 8600 sta ik op het punt om te bestellen.
Had wel nog enkele vraagjes,

Ik moet ongeveer een uur reizen, is dat te doen met deze laptop?!
En in hoeverre is het breedbeeld scherm nadelig? of heeft het ook voordelen?!
Één uur?! Ik doe tien uur met mij i8600! Maar standaard gaat hij makkelijk drie á vier uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Haha, nee zo bedoelde ik dat niet.

Moet 1 uur reizen daarme wil ik zeggen is dat te doen, qua gewicht en grootte, is hij wel makkelijk mee te nemen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 32089 schreef op 03 oktober 2004 @ 12:57:
Haha, nee zo bedoelde ik dat niet.

Moet 1 uur reizen daarme wil ik zeggen is dat te doen, qua gewicht en grootte, is hij wel makkelijk mee te nemen? O+
Ah, zo. Nou ja, ik ben "groot en sterk", en heb wat dat betreft nooit ergens last van. Maar ken in dezen niet de ervaring van anderen. Volgens mij staan in dit topic verder ook alleen maar opmerkingen als "maar het is wel een groot ding zeg", van mensen die de laptop (nog) niet hadden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93049

Anoniem: 112481 schreef op 24 september 2004 @ 11:12:
zit die kabel er normaal bij want die heb ik toch niet gehad hoor:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook geen spdif kabel. Kan me herinneren dat dat optioneel was op de bestelpagina.
Naja, ik heb d'r toch niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11
kan je misschien een foto maken van die kabel? en van de poort?
Want ik volgens mij heb ik dat ding ook niet, maar ik zou er toch graag gebruik van maken. Heb hier nog wel een optische kabel liggen, maar volgens mij past die niet zomaar ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen verstand van spdif, maar de koptelefoon uitgang is tegelijk de spdif uitgang (kan je aanzetten in de mixer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Ik heb vandaag mijn Dell D/Port Advanced Port Replicator binnen gekregen, hier wat pics er van :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortBovenIMG_0976.jpg
Boven aanzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortRechtsIMG_0984.jpg
Rechter aanzicht met de mogelijkheid om de laptop vast te zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortLinksIMG_0985.jpg
Linker aanzicht met een USB2 aansluiting + stroom aansluiting om hier de Dell D/Bay op aan te sluiten, dit is een externe MultiBay & een koptelefoon aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortKnoppenIMG_0980.jpg
De 3 knoppen aan de bovenkant, de aan/uit knop (kan oranje branden als de laptop uit staat en groen als hij aan staat) Undock knop om windows te ontkoppelen (brand groen als de laptop er in zit en aan staat), hier na kan de meest rechter knop ingedrukt worden om de laptop los te koppelen van de D/Port (deze knippert dan ook)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortAllenAansluitingenIMG_0983.jpg
achterkant met al de aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortLinkerAansluitingenIMG_0981.jpg
ingezoomd op de linker aansluitingen (Stroom, Modem, Netwerk, Video Out & DVI-D)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortRechterAansluitingenIMG_0982.jpg
ingezoomd op de Rechter aansluitingen (LPT/Printer, VGA, Serieel, PS2 Muis, PS2 Toetsenbord, S/PDIF digitale audio & 3 USB2 Poorten)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DPortLaptopAansluitingIMG_0989.jpg
De laptop aansluiting

ik heb dit ding aangeschaft om een beeldscherm aan te sluiten wat alleen een DVI-D aansluiting heeft en het is ook wel leuk om mijn Logitech diNovo Media Desktop aan te sluiten die nu al een half jaar onder het stof ligt :-)

ik zal nog een foto maken van de D/Port en de Inspiron 8600 als ik mijn beeldcherm heb, als ik dus alles mooi heb aangesloten :P

[ Voor 54% gewijzigd door barrymel op 06-10-2004 22:32 . Reden: ik was nog het 1 en ander vergeten :) ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 22158 schreef op 27 augustus 2004 @ 09:28:
>Fuzzy Images and Font in IE<
>Wazige plaatjes en fonts in IE<

Ik weet niet of dit onderwerp al eens is besproken, heb ook geen zin om die enorme hoeveelheden mailtjes door te spitten. ;)

Toen ik mijn 8600 binnen kreeg viel mij meteen op dat in Internet Explorer bepaalde fonts en plaatjes er niet uitzagen. Ik begon me zorgen te maken dat mijn scherm toch niet zo goed was (res. 1600x1050).

Echter na wat zoeken op het net bleek dat het probleem te verhelpen is door een registry waarde van I.E. te verwijderen: USEHR.
Dit loste het probleem meteen op en superscherpe plaatjes en fonts is het resultaat.

Je kunt er meer over lezen via deze links:
http://forums.us.dell.com...sp_video&message.id=79808
en
http://delltalk.us.dell.c...sp_video&message.id=92122

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Groet,
Pieter
Ja :) vriendelijk dank, was opzoek naar, nu zitten de plaatje en lettertypen normaal eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

@ barrymel
BarryMel

Als je bericht van:
pieter_spm schreef op 27 augustus 2004 @ 09:28:

leest dan los je het probleem op, maar ik heb het ook op 120dpi staan, lager wil ik het niet zetten, omdat ik lang met laptop werk en is niet goed voor mijn oog. Maar helaas zitten sommige iconen erg lelijk eruit.

@Darken_Rahl:
IK heb dell 8600c, nu voor een maand en het bevalt me prima. Kijk als je met trein reist - en dat doe ik elke dag - is het absoluut geen probleem. [Zorg wel dat je een goede tas hebt, liefst eentje waar je op je rug kan doen]. Ik kan maximaal 15 a 30 met laptop lopen op mijn schouder, daarna gaat mijn schouder zeer doen. [Maar nu reis ik een stukje met fiets en daarna met trein en het lukt aardig]
Als je met auto of met fiets gaat, is het abslouut geen probleem :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zhadum op 08-10-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Zhadum schreef op 08 oktober 2004 @ 00:44:
@ barrymel
BarryMel

Als je bericht van:
pieter_spm schreef op 27 augustus 2004 @ 09:28:

leest dan los je het probleem op, maar ik heb het ook op 120dpi staan, lager wil ik het niet zetten, omdat ik lang met laptop werk en is niet goed voor mijn oog. Maar helaas zitten sommige iconen erg lelijk eruit.

@Darken_Rahl:
IK heb dell 8600c, nu voor een maand en het bevalt me prima. Kijk als je met trein reist - en dat doe ik elke dag - is het absoluut geen probleem. [Zorg wel dat je een goede tas hebt, liefst eentje waar je op je rug kan doen]. Ik kan maximaal 15 a 30 met laptop lopen op mijn schouder, daarna gaat mijn schouder zeer doen. [Maar nu reis ik een stukje met fiets en daarna met trein en het lukt aardig]
Als je met auto of met fiets gaat, is het abslouut geen probleem :)
waar heb je het over ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

barrymel schreef op 08 oktober 2004 @ 08:51:
[...]

waar heb je het over ?
Lees deze topic door [Deel 3] dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Gerwin op 08-10-2004 18:55 . Reden: gevonden ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Zhadum schreef op 08 oktober 2004 @ 17:18:
[...]

Lees deze topic door [Deel 3] dan vind je het wel.
ja dat heb ik gedaan maar wat heeft dat met mij te maken ? ik heb geen problemen met dpi instellingen of wat dan ook............?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

barrymel schreef op 08 oktober 2004 @ 19:26:
[...]

ja dat heb ik gedaan maar wat heeft dat met mij te maken ? ik heb geen problemen met dpi instellingen of wat dan ook............?
oooeeeps, het moest Greyskull zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat hebben jullie allemaal als extra's bij je laptop genomen. Ik zie er een Collect en return staan, een Theft en een CompleteCare upgrade bijvoorbeeld. Als er dus iets kapot is aan de beeldscherm doordat je hem laten vallen hebt valt dat onder die Collect en return? Theft weet ik wat het is, maar wat houd van Complete Care in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wtf mijn dvd drive (NEC 5100a) is ineens verrot :/
Ik ben windows aan het installeren, hoor ik wat tikken en hij nokt ermee. De leeskop blijft aan de buitenkant zitten en de cd spint niet meer op :/
Meer mensen met dit probleem?
edit:
en nu doet ie het weer :?
nouja... vage sjit

edit:
en hij kapt er weer mee, maar na een reboot (met 30 sec wachten) doet ie het weer :/
edit2:
Morgen krijg ik een nieuwe drive van Dell :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 11-10-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Nu heb ik resolutie van 1900x1200 en heb de dpi op 124 gezet, maar het blijft allemaal erg klein, sommige paGINA'S NET ALS WWW.TWEAKERS.NET is moeilijk leesbaar, zie ik iets over het hoofd of moet ik qua resolutie terug?

P.S. Weet trouwens iemand hoe je de bluetooth kan uitzetten?

[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 12-10-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Heren (dames) dell 8600 gebruikers.

Ik heb mijn laptop nu 4 maanden in gebruik, heb vanaf het begin home editie van XP vervangen door pro, met service pack 2.

Sinds kort kan ik ineens geen hibernate (slaapstand) meer gebuiken. Wanneer ik de laptop vanuit slaapstand weer opstart krijg ik een bluescreen en boot hij opnieuw op.
Dit probleem gebeurt ook op het moment de laptop op netspanning staat en ik de stekker eruit trek om hem op accu verder te gebruiken.

Terug gaan naar home of pro zonder SP2 geeft niet het gewenste resultaat. Heeft iemand dit probleem ook? De enige oplossing is alles geheel opnieuw installeren en dat is natuurlijk geen pretje, dus ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft. Ik denk zelf nl dat het een aangepaste driver is die met 1 van de zovele updates met XP is meegegaan en schijnbaar er niet tegen kan als de spanning van de accu onderbroken word, waardoor windows crashed.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
In het [Ervaringen] Dell Inspiron 510M topic is dat ook aan de orde geweest, zie onder andere de link. Je moet je Intel G3V Processor driver updaten (van 5.1.2600. naar 5.1.2600.2180

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Camu

Zo snel een reactie en meteen goed!
Mijn dank is groot voor je hulp.. Dank.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even met spoed een vraagje; ik krijg een replacement dvd writer, maar moet ik hem dan uit de slee schroeven? Ik bedoel niet dat schroefje onderop de laptop maar echt de slee met die knop eraan om hem eruit te trekken.
De helpdesk begreep me denk ik niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat ze je gewoon een modulaire drive bay sturen met replacement dvd writer, en dat ze dan je oude mee terug nemen. DAt lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Anoniem: 83328 schreef op 13 oktober 2004 @ 17:19:
even met spoed een vraagje; ik krijg een replacement dvd writer, maar moet ik hem dan uit de slee schroeven? Ik bedoel niet dat schroefje onderop de laptop maar echt de slee met die knop eraan om hem eruit te trekken.
De helpdesk begreep me denk ik niet helemaal goed.
Dat lijkt me wel, hoe wil je anders die nieuwe writer in de laptop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerwin schreef op 13 oktober 2004 @ 21:31:
[...]

Dat lijkt me wel, hoe wil je anders die nieuwe writer in de laptop krijgen?
Euh heb jij een Dell laptop?
De writer zit bij Dell in een soort hotswap bay. Met een handeltje kan je de drivemodule eruit trekken en er bijv. een accumodule instoppen.
De werkelijke drive zit dus in een soort slee. Ik weet alleen niet of ik een complete drivemodule krijg of alleen de drive zonder slee.

Ik heb inmiddels geprobeert de drive eruit te schroeven maar ik denk nu ook dat dat niet de bedoeling is. Er zit nl threadlock op de schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:
Heb inmiddels een nieuwe binnen, het is een sneller type, de NEC 6100a :) Deze voelt ook een stuk steviger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 83328 schreef op 15 oktober 2004 @ 13:50:
update:
Heb inmiddels een nieuwe binnen, het is een sneller type, de NEC 6100a :) Deze voelt ook een stuk steviger aan.
en het is een Dual Layer 8.5 gig drive ;-)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Ik sta op het punt deze Dell aan te schaffen (levertijden van Asus m6900Ne, die ook een WSXGA+ scherm heeft, vallen nogal tegen, en toen zag ik dat deze in verhouding niet veel duurder is).

Spellen speel ik niet, echter heb ik wel een 21" scherm die ik graag op 1600*1200 laat lopen. Op dit moment zit er een matrox kaart in mijn pc, die deze perfect aanstuurt. Ik vraag me echter af of er tussen de Geforce en Ati veel kwaliteitsverschil op de externe uitgang. Heeft iemand hier ervaring mee?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 21:46

Reda

HA DO KEN

Weet iemand trouwens hoe ik de DVD+RW drive van zijn regio check afhaal.
Ik wissel nogal regelmatig van regio 3 en 1 naar 2 en visa versa, maar ik heb nog maar 2 wijzigingen over.

Niet echt lekker en Dell geeft er geen ondersteuning op.

Ik heb de HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:15
Zojuist (telefonisch) besteld:

8600c (N1012) met 15,4 '' WUXGA
Pentium 735 1,7 Ghz
512 Mb DDR
60 Gb 7200 rpm HD
8x DVD - RW - DL
128 Mb Radeon Pro Turbo
Intel WLAN 2200

Betaling met creditcard
Orderbevestiging ontvangen

Benieuwd hoe snel ik 'm in huis heb.

Meerdere EDITs:
op 17/10/2004 01:55 stond er: verwachte afleverdatum: 25/10/2004 (in productie)
op 17/10/2004 13:37 stond er: verwachte afleverdatum: 26/10/2004 (in productie)
op 17/10/2004 17:49 stond er: verwachte afleverdatum: 25/10/2004 (in productie)
op 18/10/2004 16:52 stond er: verwachte afleverdatum: 25/10/2004 (in productie)
op 18/10/2004 21:07 stond er: verzonden naar Walsh Western, daar niets te vinden.
op 19/10/2004 16:49 stond er: verzonden naar UPS: de tracking link geeft echter nog geen resultaat.
op 20/10/2004 16:11 stond er bij UPS: in transit, shipped.
op 21/10/2004 kom ik om 15:45 thuis .... UPS is al om 11:06 aan de deur geweest!
Morgen komen ze weer... even mijn chef bellen, ik moet verlof!!! :9
op 22/10/2004 om 11:35 ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een 8600c!
:)

Binnen één week binnen, ik moet zeggen: da's best snel....

Tot nu toe ook nog geen problemen gehad. Wel gelijk XP Pro eropgezet etc.
Nu lekker het hele weekend tweaken.

Ben

[ Voor 146% gewijzigd door benjenkins op 23-10-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Weet iemand welke driver je moet hebben voor je WLAN, er staan zoveel, zelfs nadat ik de service tag heb ingevoerd... Het is trouwens een 54

[ Voor 9% gewijzigd door Zhadum op 18-10-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Zhadum schreef op 18 oktober 2004 @ 23:25:
Weet iemand welke driver je moet hebben voor je WLAN, er staan zoveel, zelfs nadat ik de service tag heb ingevoerd... Het is trouwens een 54
54 mbit van intel of van dell truemobile ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zhadum schreef op 18 oktober 2004 @ 23:25:
dat ligt eraan welk merk jouw kaart is, een Dell Truemobile xxxx MPCI of een Intel 2200 kaart. Gewoon de meest recente pakken.

Anders kan je de originele drivercd erin doen en kijken wat die aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Laatst online: 11-06 13:59
seef schreef op 15 oktober 2004 @ 19:28:
Ik sta op het punt deze Dell aan te schaffen (levertijden van Asus m6900Ne, die ook een WSXGA+ scherm heeft, vallen nogal tegen, en toen zag ik dat deze in verhouding niet veel duurder is).

Spellen speel ik niet, echter heb ik wel een 21" scherm die ik graag op 1600*1200 laat lopen. Op dit moment zit er een matrox kaart in mijn pc, die deze perfect aanstuurt. Ik vraag me echter af of er tussen de Geforce en Ati veel kwaliteitsverschil op de externe uitgang. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf een Ilyama 22" die ik eerst ook met een Matrox aanstuurde. Deze monitor gebruik ik nu regelmatig voor de 8600 met ATI op 1600x1200. Ik zie geen verschil tenopzichte van de Matrox. Met de Geforce heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Kuif schreef op 19 oktober 2004 @ 09:59:
[...]

Ik heb zelf een Ilyama 22" die ik eerst ook met een Matrox aanstuurde. Deze monitor gebruik ik nu regelmatig voor de 8600 met ATI op 1600x1200. Ik zie geen verschil tenopzichte van de Matrox. Met de Geforce heb ik geen ervaring.
Gebruik je ook weleens de dual monitor functie? Zo ja, gaat dat ook lekker?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

scherm - letter type probleem

We hebben allemaal met het zelfde probleem te maken:
http://forums.us.dell.com...ideo&message.id=79808

Zetten we in register USEHr op 0, dan hebben we wel mooie iconen maar zeer kleine lettertypes, zetten we het op 1, dan zijn de venster teksten eindelijk groot genoeg om lekker te lezen, maar dan zijn de iconen erg lelijk.

Is er geen tussencombinatie/oplossing...?

Is het alleen probleem van IE, want dan ga ik gewoon over naar FireFox, want dat gebruik ik ook immers op thuis pc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op 06 oktober 2004 @ 22:14:
Ik heb vandaag mijn Dell D/Port Advanced Port Replicator binnen gekregen, hier wat pics er van :

[afbeelding]
Boven aanzicht

[afbeelding]
Rechter aanzicht met de mogelijkheid om de laptop vast te zetten

[afbeelding]
Linker aanzicht met een USB2 aansluiting + stroom aansluiting om hier de Dell D/Bay op aan te sluiten, dit is een externe MultiBay & een koptelefoon aansluiting

[afbeelding]
De 3 knoppen aan de bovenkant, de aan/uit knop (kan oranje branden als de laptop uit staat en groen als hij aan staat) Undock knop om windows te ontkoppelen (brand groen als de laptop er in zit en aan staat), hier na kan de meest rechter knop ingedrukt worden om de laptop los te koppelen van de D/Port (deze knippert dan ook)

[afbeelding]
achterkant met al de aansluitingen

[afbeelding]
ingezoomd op de linker aansluitingen (Stroom, Modem, Netwerk, Video Out & DVI-D)

[afbeelding]
ingezoomd op de Rechter aansluitingen (LPT/Printer, VGA, Serieel, PS2 Muis, PS2 Toetsenbord, S/PDIF digitale audio & 3 USB2 Poorten)

[afbeelding]
De laptop aansluiting

ik heb dit ding aangeschaft om een beeldscherm aan te sluiten wat alleen een DVI-D aansluiting heeft en het is ook wel leuk om mijn Logitech diNovo Media Desktop aan te sluiten die nu al een half jaar onder het stof ligt :-)

ik zal nog een foto maken van de D/Port en de Inspiron 8600 als ik mijn beeldcherm heb, als ik dus alles mooi heb aangesloten :P
nou bij deze het vervolg, ik heb mijn nieuwe scherm, de Apple 20 Inch Cinema Display :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/20inchapplecinemadisplaysmall.jpg

dit scherm heeft de zelfde resolutie als mijn Inspiron 8600 (1680x1050)

zie hier de Dell aan de D/Port :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DellDPort/DellaanDPort.jpg

nu alles nog netjes neerzetten en een ander bureau :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100270

Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een 8600 en moet zeggen, prima ding.
Nu heb ik mijn driver voor de radeon 9600 pro geupdate van de Dell site met de nieuwste versie van 5-10. Bij mijn eerste installatie had ik eerst de oude drivers verwijderd en tot mijn verbazing was met de nieuwe drivers mijn resolutie nog hoger dan de standaard 1680x1050 (wat mijn scherm ook is) maar eigenlijk te hoog waardoor alles te klein werd en terugzetten op de oude resolutie kon niet.
Dus systeem hersteld en vervolgens over oude drivers heen, resolutie bleef nu gelijk en werkte prima totdat ik geen gamen (C&C generals). Slechtere prestaties dan voorheen, dus weer hersteld naar de oude.

Nu is mijn vraag of installatie van de omegadrivers wel zin heeft. Zijn deze wel duidelijk beter dan mijn huidige versie van Dell (7.9332)? Kunnen deze ook helpen als je button voor de tv grijs blijft, heb hier al alles voor geprobeert maar blijft maar grijs. Ben verbonden door s-video--->composite en deze composite weer in een scartblokje maar krijg hem niet aan de praat. |:(

Had overigens ook het probleem van een blauw scherm bij verwijderen van netstroom kabel maar met de driverupdate van de processor verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de Catalyst 4.9 van de Ati website, gemod met Patje's tool. Geen problemen mee. De TVout werkt bij mij trouwens niet met een standaard s-video -> composiet kabeltje, ik krijg dan zwartwit beeld.
Als je tv niet herkent wordt moet je op het tabblad weergaves de tvout forceren. Klik dan op het aan/uit knopje in de balk van de TV en hij zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127298

Anoniem: 100270 schreef op 24 oktober 2004 @ 02:08:

Had overigens ook het probleem van een blauw scherm bij verwijderen van netstroom kabel maar met de driverupdate van de processor verholpen :)
Hoi Kenny, ik heb hetzelfde probleem welke driverupdate heb je precies geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Laatst online: 11-06 13:59
seef schreef op 19 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

Gebruik je ook weleens de dual monitor functie? Zo ja, gaat dat ook lekker?
Yep, as we speak :)

Normaal gesproken gaat deze functie oke. Ik heb sporadisch problemen als ik Iiyama heb aangesloten maar niet aan staat en de computer start op of komt uit de slaapstand, dan wordt het beeld naar de monitor gestuurd die uit staat. En dit terwijl in de "display" instellingen de tweede monitor (de Iiyama dus) niet actief is. Na het actief maken van de Iiyama is alle weer goed.

Ik heb bios versie A03 geinstalleerd. Misschien lost een latere versie dit probleem wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127298 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Hoi Kenny, ik heb hetzelfde probleem welke driverupdate heb je precies geinstalleerd?
Je moet de driver van je processor updaten zoals hier is beschreven:
[rml]Ladama in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2"[/rml]

Het is me overigens niet gelukt om die nieuwe drivers van de ati site met patjes tool te installeren, hij blijft maar zeggen dat mijn kaart niet geschikt is terwijl ik toch echt alles goed doe.
Heb wel een nieuw control panel geinstalleerd van ati maar ook daar staat niks bij om mijn tv-out te forceren :( Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127298

Anoniem: 100270 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:59:
[...]

Je moet de driver van je processor updaten zoals hier is beschreven:
[rml]Ladama in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2"[/rml]
En werkt deze dan ook voor de 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127298 schreef op 29 oktober 2004 @ 16:01:
[...]

En werkt deze dan ook voor de 8600?
Yep werkt ook voor de 8600 perfect (die heb ik zelf namelijk vandaar), moest alleen ook ff in het register knutselen zoals in dat stukje beschreven maar toen was het probleem opgelost.

Hoorde laatst ook ergens dat er nieuwe drivers of firmware was voor de Nec 6100A zodat deze opeens ook dvd- kan branden, weet iemand hier iets van?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb een nieuwe hdd, 40 Gb 5400 RPM ingebouwd in mijn 8600...
Nu wordt hij wel herkend in de bios, maar start niet op.
Ook als ik probeer te booten van cd, gebeurt er niets(loopt door bios, cd spint op, maar scherm blijft zwart)

De nieuwe hdd staat een windows partitie op, en functioneerd gewoon...

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

//opgelost//

Bios update gedaan, hielp niets. cd-dvd combo eruit en opnieuw booten. cd/dvd combo er weer in incl. nieuwe schijf... kan nu wel booten vanaf cd.

Nu wel windows kunnen installeren.
Toch bedankt voor alle reacties... :'(

[ Voor 26% gewijzigd door punica op 31-10-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93307

Sinds gisteren heb ik ook een 8600c.
Deze heb ik on line besteld.
Ik heb gekozen voor het WUXGA scherm.
Nu heb ik al met aardig wat tft schermen gewerkt, maar deze heeft het probleem dat het 'in' het scherm ontzettend in het wilde weg reflecteert, zodat tekst op een lichte achtergrond niet lekker leest. Het is alsof er een soort metallic laag in het scherm zit. Scherpte is wel prima.
Met behulp van een Knoppix CD kwam ik er achter dat het scherm een 'Lgpb15e' is. Op de Dell pakbon staat bestel nr. F8371 aangegeven.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met dit scherm?

Voor mij is het scherm niet acceptabel. Ik heb net met technical support gebeld en het probleem uitgelegd. Dell zou in Nederland geen schermen wisselen. De technical support medewerker raadde mij aan de notebook terug te sturen en een andere te bestellen (moet ik wel de verzendkosten voor het terugsturen betalen). Als ik telefonisch bestel kan ik aangeven welk 'merk' (sharp, samsung etc.) scherm ik wil. Hij kon overigens niet uitvinden welk merk ik nu had.
Wie heeft goede ervaringen met een ander merk WUXGA scherm en wat is daarvan het type nr, of het bestelnr op de pakbon?

Ik weet overigens nog niet of ik wel een andere bij Dell bestel, gezien deze ervaring. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:15
Anoniem: 93307 schreef op 04 november 2004 @ 18:11:
Sinds gisteren heb ik ook een 8600c.
Deze heb ik on line besteld.
Ik heb gekozen voor het WUXGA scherm.
Nu heb ik al met aardig wat tft schermen gewerkt, maar deze heeft het probleem dat het 'in' het scherm ontzettend in het wilde weg reflecteert, zodat tekst op een lichte achtergrond niet lekker leest. Het is alsof er een soort metallic laag in het scherm zit. Scherpte is wel prima.
Met behulp van een Knoppix CD kwam ik er achter dat het scherm een 'Lgpb15e' is. Op de Dell pakbon staat bestel nr. F8371 aangegeven.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met dit scherm?

**etc**
Ik heb hetzelfde scherm en heb totaal geen last van reflectie en het beeld is inderdaad haarscherp. Al geprobeerd met nieuwste drivers, of om de helderheid wat te dempen?

Ben zelf uitermate te spreken over deze machine.

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik heb nu het WSXGA TFT (1680x1050) scherm er in zitten, is dit nog zelf te vervangen door de WUXGA TFT (1920x1200) ? en wat hangt daar voor prijskaartje aan ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik weet uit ervaring dat een laptop scherm vervangen heel erg duur is, verhoudingsgewijs is een nieuwe laptop kopen cheaper. Althans bij Compaq vroegen ze ziekelijke bedragen voor het vervangen van onderdelen, reken maar op bedragen van €500+

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

Is dit een goede deal? En hoe sluit je een extra batterij aan? Is dat de extra lithium batterij die besteld kan worden op de site?

Specificaties Inspiron 8600c X-treme Mobility (N1112)
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)

Transport kosten: Aktie : Gratis transport

Inspiron Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 299.00 EUR)

CompleteCare Accidental Damage Cover: Not Included

Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)

Inspiron Scherm: 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200) Dell Recommended (+ EUR 50.00 EUR)

Online Aktie - Geheugen: Aktie :1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)

Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf

Inspiron Grafische kaart: 64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart

2e Harde schijf optie voor gebruik in Media bay: Geen

Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Modular 8X DVD+/-RW Drive met Decoder Software

Inspiron True Mobile Wireless netwerk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology

Inspiron Communications - Bluetooth Card: Geen

Inspiron Draag tassen: Not Included

Inspiron Internal Keyboards: QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)

Inspiron Accessoires: Tweede Smart Lithium Ion Batterij (+ EUR 89.00 EUR)

Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie

Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0

Dell Picture studio: Paint Shop Pro 8.0 (trial version) & Paint Shop Photo Album 4.0 (trial version)

Digitale Camera's: Not Included

Installatie op locatie: Geen

Dell Printers: Geen

Dell Printer Service Upgrades: Geen Printer Service Upgrade

Scanners: Not Included

Data Transfer / Migration: No Transfer

Inspiron Security Software: Norton Internet security (NIS) 2004 (90 day trial)

Inspiron - Online training: Geen

System 1388.00 EUR

19% 1651.72 EUR

Levering 0.00 EUR

19% 0.00 EUR

Totaal 1388.00 EUR

1651.72 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De extra batterij schuif je er gewoon in je DVD gleuf.
Tenzij je een main battery koopt, ik weet alleen niet welke Dell op de site noemt.
Verder zou ik wel voor de 9600PT gaan... tenzij je spellen uit de grond van je hart haat :)

Op eBay in de US kun je WUXGA schermen redelijk cheap krijgen, 200 buck zo'n beetje.
Wel gerefurbished, maar de mijne werkt prima! (Mooie Sharp WUXGA, de beste!).

Ehm.. mijn Hitachi DVD+R gaat vreemd doen en ik heb een vervanging gevraagd... die komt er ook aan, maar wat is de kans dat ik geen andere Hitachi terug krijg maar een mooie Dual Layer NEC 6100??

Iemand?

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 09-11-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen met de volgende dvd writer: lg gca 4040N

Deze drive kan in principe alleen dvd+r schrijven, maar als je hem mbv een flash omzet naar de lg gwa 4040N kun je ook dvd-r schrijven. Er is ook een patch zodat je de dvd regio (rpc1) vrij kan maken.
Heb net geflashed en met discinfo gekeken, de drive wordt nu herkend als de gwa en kan dvd-r aan en heeft geen regio lock meer. Heb nog geen test-burn gedaan, maar afspelen gaat in ieder geval nog prima ;) .

site voor info en voor de flash tool: www.rpc1.com
zoek op 4040N, pak dan de firmware voor de gwa (de file heet b107rpc1)

vergeet niet: flashen op eigen risico, ik neem geen verantwoording. Als dit alles je niets zegt, probeer het dan niet!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 112481 op 10-11-2004 02:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128233

Ik heb in mijn inspiron 8600 een NEC ND-5100A dvd brander, maar als ik een dvd'tje wil branden in Nero zegt hij dat het geen geldige disc is.

Ik heb van die Maxell 4.7gb data dvd-R 1-4x speed schijfjes, iemand een idee waarom hij dat niet wilt branden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Anoniem: 128233 schreef op 10 november 2004 @ 21:06:
Ik heb in mijn inspiron 8600 een NEC ND-5100A dvd brander, maar als ik een dvd'tje wil branden in Nero zegt hij dat het geen geldige disc is.

Ik heb van die Maxell 4.7gb data dvd-R 1-4x speed schijfjes, iemand een idee waarom hij dat niet wilt branden? :(
omdat de ND-5100A alleen +R en +RW schijfjes kan branden en geen -R en -RW

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met een gehackte firmware kan je geloof ik wel minnetjes branden, check http://tdb.rpc1.org/
als bonus is je drive gelijk regiovrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zo, had even geklaagd dat mijn Hitachi DVD+R vreemd deed... net Dell meneer langs geweest en mij een mooie Nec DVD +- R Dual Layer ervoor terug gegeven.

Goeie deal lijkt me zo...

Alleen jammer dat hij geen nieuwe voedingskabel meegaf, daarvan gaat de isolatie uit die stekker.. heeft iemand daar ook last van?

Edit: Dell zegt dat de 6100A een + drive is, maar mijn DVDInfo Pro 3.17 zegt toch echt dat het een dual format brander is... Kan iemand me dit confirmeren zonder dat ik er een DVD-R aan verspil?

Edit2: De 6100A is te upgraden naar een 6500A! Dan heb je 8x DVDR Dual Format en Dual Layer... zegt men... lees maar:

http://forums.anandtech.c...did=1424362&enterthread=y

Zodra ik zin heb ga ik het ook proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door Tijgert op 15-11-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Heb nu na telefonisch contact een offerte toegezonden gekregen omdat ik graag een 7200rpm disk had. Maar deze offerte blijkt voor de rest niet echt voordeliger dan wanneer ik hemzelf configureer (en het duurt altijd een dag om heen en weer te communiceren met de mensen van dell)
Nu was mn vraag : hoe groot is de kans dat ik gewoon een 7200rpm krijg als ik via de site bestel ?

En is het de moeite om de offerte nogmaals terug te mailen met een kleine aanpassing ? Of is de standaardsnelheid van de schijf eigenlijk voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je wilt gokken dat je een 7200rpm krijgt zonder meer te betalen als wanneer je er echt om vraagt?
Grote gok...

p.s.
Mijn DVD fikker is nu een werkende 6500A, Dual Format en Dual Layer... het werkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
En vraag me af of het nu echt wel de moeite is ? Of gewoon een 5400 eigenlijk ook wel snel genoeg is voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:33
Vraagje, is het verstandig om meer dan 512mb erin te zetten?
Mijn desktop pc met 512mb draait eigenlijk alles wel of zit het met laptops anders?

En wat is beter mailen of bellen met die lui om korting te vragen?
Waar kan ik heen mailen?

[ Voor 112% gewijzigd door Yohost! op 01-12-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113554

Het hangt ervan af wat jullie ermee willen gaan doen.

Ik heb wel een 7200 rpm hd en 1024 MB ram, maar daar ben ik ook heel blij mee :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste