Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.663 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Please enlighten me!
Tis een klein vraagje maar ik kan het nergens vinden, dus ik vraag het jullie.
Heeft de nieuwe PS2 ofwel PStwo een geïntegreerde IR oogje? (Rechterhoek?)

[update]Volgens de fotos hieronder lijkt het me er wel op, volgende keer nog iets beter zoeken.[/update]

En kan hij met DVDfilms op DVD+R, DVD+RW etc.. overweg?

Hier een package shot, ofwel wat je krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/sce03.jpg

En wat binnenkant shots:
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej2.htm

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej21.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej26.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej29.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej30.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040921/scej31.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door T-Junkie op 21-09-2004 19:38 . Reden: gevonden+fotos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Anoniem: 84457 schreef op 21 september 2004 @ 19:04:
[...]
Ik vraag me toch af of je in deze ps2 nog een hdd kan inbouwen...?
Enig idee?
Nee, geen aansluiting en geen ruimte.

(of iemand moet een externe USB/NAS driver gaan schrijven voor de PS2 én Hdloader/HdAdvance gaan patchen daarvoor etc zodat je een externe harddisk/NAS kan gebruiken)...

Overigens is er al een Japanse Hdloader versie (Hd Time Saver) die overweg kan met de externe PCMCIA BBA > harddisken: http://www.gametech.co.jp/products/catalog/3322/3322_1.html
http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=26132
kan hij met DVDfilms op DVD+R, DVD+RW etc.. overweg?
Dat is afhankelijk van de laser en de wil van Sony. Aangezien de laatste versies allemaal DVD+/-R(W) ondersteunen denk ik dat de ultraplatte dat ook wel heeft.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 22-09-2004 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Thnx euss! :)
Nog bedankt voor die mooie url trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Heh, daar kan de Phantom nog een puntje aan zuigen :P
(Zie ook het artikel op de FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
AzN_cRzY schreef op 21 september 2004 @ 16:57:
Als je Sony klantenservice belt dan kan je hem opsturen en krijg je gratis een nieuwe als blijkt dat het defect is. Heb ik ook gehad met mn aqua mc:@
Sony geeft alleen een nieuwe als er nog garantie op de kaart zit. Die periode is echter niet lang. Tranztaz, mail me voor info over hoe je de memory card zelf kunt reformatten. De details vallen buiten de policy van GoT. Scheelt je in ieder geval een nieuwe mc kopen :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

SkyStreaker

Move on up!

Dank Bor :) :D ! Maarreh... QABOOT heeft het probleem opgelost :)

Ik had ook gebeld, 6 maanden garantie voor de kaart. Maar als het aan de PS2 lag, dan kon ik wel een nieuwe krijgen, mits er nog garantie op de PS2 zat.

[ Voor 56% gewijzigd door SkyStreaker op 21-09-2004 20:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 12:51

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, er schijnt een of andere patch uit te zijn voor hdloader waardoor ik neem aan alleen het programma zelf HD's groter dan 120 gig aankan. Aangezien er niks aan het bios van de PS2 wordt aangepast, vraag ik me af hoe en of het uberhaupt wel werkt, ik denk zelf dvm meerdere partities oid. Iemand toevallig een hd liggen van 120gig+ en zin heeft om de boel uit te testen ? ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben niet echt onder de indruk van die nieuwe PS2. Hij is kleiner omdat ze de voeding extern gemaakt hebben. Dat is natuurlijk geen echte verkleining. Je krijgt dus een lomp extern voedingsblok zoals bij de PS-One en GameCube. Niet echt een verbetering dus.

Wat Sony ook erg slim niet laat zien is dat het een top-loader is i.p.v. een front-loader. Dat betekent dus een klepje dat snel lam word en tevens een drive vol met huisstof. Het is gewoon erg cheap uitgevoerd.

Beter steekt Sony zijn energie in het releasen van een über-PS2: eentje met een METALEN drive-loopwerk met kogellager spindle en een topkwaliteit laser i.p.v. die plastieke troep drives die ze nu uitleveren. Ook wil ik de iLink en de PS1 serial port terug. Het is erg jammer dat de compatibiliteit met oude link spellen wordt opgeofferd voor een paar kwartjes meer marge. Ik wil graag wat meer betalen voor kwaliteit spullen meneer Sony!

En de RGB output voor DVD-playback mag nu eindelijk ook wel aan. In een ver verleden was het mischien interessant om het kopieëren naar VHS te blokkeren, maar tegenwoordig doet toch niemand dat meer. Bovendien hebben zelfs de standalone DVD-spelers uit Sony's eigen productlijn RGB output, dus waarom de PS2 nog steeds niet?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 48bit patch van Hdloader laat alleen zien dat de harddisk groter is. Het is niet mogelijk om voorbij de 128MB grens spellen te installeren of te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

ari3 schreef op 21 september 2004 @ 21:03:
Ik ben niet echt onder de indruk van die nieuwe PS2. Hij is kleiner omdat ze de voeding extern gemaakt hebben. Dat is natuurlijk geen echte verkleining. Je krijgt dus een lomp extern voedingsblok zoals bij de PS-One en GameCube. Niet echt een verbetering dus.

Wat Sony ook erg slim niet laat zien is dat het een top-loader is i.p.v. een front-loader. Dat betekent dus een klepje dat snel lam word en tevens een drive vol met huisstof. Het is gewoon erg cheap uitgevoerd.

Beter steekt Sony zijn energie in het releasen van een über-PS2: eentje met een METALEN drive-loopwerk met kogellager spindle en een topkwaliteit laser i.p.v. die plastieke troep drives die ze nu uitleveren. Ook wil ik de iLink en de PS1 serial port terug. Het is erg jammer dat de compatibiliteit met oude link spellen wordt opgeofferd voor een paar kwartjes meer marge. Ik wil graag wat meer betalen voor kwaliteit spullen meneer Sony!

En de RGB output voor DVD-playback mag nu eindelijk ook wel aan. In een ver verleden was het mischien interessant om het kopieëren naar VHS te blokkeren, maar tegenwoordig doet toch niemand dat meer. Bovendien hebben zelfs de standalone DVD-spelers uit Sony's eigen productlijn RGB output, dus waarom de PS2 nog steeds niet?
Sony is net zo hard bezig als Blizzard. Zie je de overeenkomst niet ?

Diablo 2 : LoD <---> PS2
WoW, SC : Ghost <---> PSP, PS3

hmmm, waar zullen ze meer energie erin steken ?

"Coming Soon" ;) ;) ;)

Als dit de nieuwe PS2 wordt, hoe zit het dan met PS-Two ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Anoniem: 44568 schreef op 21 september 2004 @ 21:07:
De 48bit patch van Hdloader laat alleen zien dat de harddisk groter is. Het is niet mogelijk om voorbij de 128MB grens spellen te installeren of te spelen.
Yup, helaas zag ik dat na wat verder lezen ook opduiken, jammer dus, blij gemaakt met een dooie mus ;)
En Ari3, wat bedoel je met extern voedingsblok, mijn JAP ps2 heeft ook een adapter zoals die van de cube en ik kon me herinneren dat een PAL ps2 ook gewoon zoiets heeft.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
^^0nMe schreef op 21 september 2004 @ 21:18:
[...]En Ari3, wat bedoel je met extern voedingsblok, mijn JAP ps2 heeft ook een adapter zoals die van de cube en ik kon me herinneren dat een PAL ps2 ook gewoon zoiets heeft.
Dat externe blok dat bij jouw Japanse PS2 zit is een stepdown converter om een Japans apparaat op het Nederlandse stroomnet aan te sluiten. De voeding zelf zit gewoon ingebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 21-09-2004 21:39 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

ari3 schreef op 21 september 2004 @ 21:38:
[...]
Dat externe blok dat bij jouw Japanse PS2 zit is een stepdown converter om een Japans apparaat op het Nederlandse stroomnet aan te sluiten. De voeding zelf zit gewoon ingebouwd.
Ic, maar dan ben ik het niet met je eens met je opmerking over een externe voeding met ongeveer de size van die vd cube. Als het goed is zitten die dingen itt de console zelf ver van het zicht, waardoor het ding zelf wellicht wat beter bij het interieur past. Overigens zie ik zelf ook niet echt veel heil in de psTwo, maar om andere redenen.
En nu vraag ik me toch af of die >128GB patch niet gewoon werkt, als ik een forumtread erover doorlees zijn ze halverwege erachtergekomen dat er wat mis was en er iemand met een 2e patch gekomen is waardoor de boel met 2 patches wel werkt. Zou wel erg komisch zijn als ik nu weer ff 20 pages verder lees om erachter te komen dat de boel toch weer niet werkt.

D3-Monk

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Anoniem: 44568 schreef op 21 september 2004 @ 21:07:
Toch wel, zie de update op ps2-scene.org...

[ Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 22-09-2004 00:18 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Heeft iemand iets gehoord over het feit of de PStwo ook in andere kleuren uit gaat komen?

Zoals bijv. silver :9~.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Ah, bedankt voor de heads-up, met de 0.2c werkt het schijnbaar dus weer wel.

(met de 0.1 kon het alleen tot de eerste 268435456 sectors met het risico op vernaggeling van je algehele partitie integriteit)

Nu maar hopen dat al die mensen wel begrijpen dat ze daarna geen 28bit tools op de HDD moeten loslaten en dat je de <= 0.2b patch beter niet gebruikt op <128GB schijven O-)
RAILGUNNER schreef op 22 september 2004 @ 01:54:
Heeft iemand iets gehoord over het feit of de PStwo ook in andere kleuren uit gaat komen?

Zoals bijv. silver :9~.
CME Faq: Kast spuiten, dan kun je hem elke kleur maken die je wilt ;)
Andere leuke opties:
http://www.gameconsoleskins.com/categories.asp?cid=2
http://www.tuninginformat...default.php?cPath=2_18_42

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 22-09-2004 04:29 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat bedoelen ze met een gepatchede hdloader, want ik heb een 200gb Maxtor erin zitten en ik wil die volle 200 gb gebruiken. Ik las op ps2 scene dat het kon zonder dat je je hd hoefde te formatteren, alleen is mn vraag nu.
Als ik mn hd naar 48bit lba verander met winhiip 1.6 moet i9k dan een gehackte hdloader hebben of is het voldoende om de originele hdloader te gebruiken.:S
ik snap er niet zoveel van.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Nogmaal, zoals ook daar is uitgelegd: Je moet een gemodificeerde HDloader hebben (en om hem te kunnen patchen heb je allereerst een sjuncrunched HDloader nodig). Als je de originele Hdloader gebruikt of andere 'oude' 28 bit tools heb je kans dat je alles op de HD kwijt raakt door datacorruptie als de schijf met WinHiip >=V1.6.2 48bits is ingedeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 22-09-2004 11:17 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Anoniem: 44568 schreef op 22 september 2004 @ 11:13:
Je moet een gemodificeerde HDloader hebben. Als je de originele Hdloader gebruikt of andere 'oude' 28 bit tools heb je kans dat je alles op de HD kwijt raakt door datacorruptie.
Dus ik zou bv hdloader op mn mc zetten en dan gaan patchen om het te gebruiken?? euss zou je me kunnen misshcien kunnen mailen hoe ik dat moet doen (hdloader op mn mc zetten) naar azn_crzy@hotmail.com.
alvast grote dank _/-\o_

-edit- ik heb trouwens een originele ps2

[ Voor 6% gewijzigd door crzyhiphopazn op 22-09-2004 11:31 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

AzN_cRzY schreef op 22 september 2004 @ 11:16:
[...]

Dus ik zou bv hdloader op mn mc zetten en dan gaan patchen om het te gebruiken?? euss zou je me kunnen misshcien kunnen mailen hoe ik dat moet doen (hdloader op mn mc zetten) naar azn_crzy@hotmail.com.
alvast grote dank _/-\o_

-edit- ik heb trouwens een originele ps2
Dat gaat dus niet lukken, tenzij je een vriend weet te vinden die wel een gebrande disk kan booten en het op je memcard kan zetten.

D3-Monk

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Toch nog even een vraagje over de netwerkadapter van de ps2. Ik had gelezen dat er meer mensen waren die problemen hadden met de reset-knop van de ps2 na het installeren van de netwerkadapter en vroeg me af wat voor versie ps2 deze personen hebben.

Ik heb dus een V4, en als ik de netwerkadapter installeer (ook zonder hdd) gaat de ventilator sneller draaien en gaat de ps2 uit als ik op de reset knop druk, ipv dat 'ie zich reset. Ook kan ik vlak na het opstarten niet resetten (knop reageert dan niet).

Ik heb Sony hierover gebeld, en zij claimen dat dat zo hoort omdat je eerst offline moet gaan voordat je kan resetten, een ingebouwde beveiliging.... :? Toen ik ze vertelde dat ik helemaal niet online speelde, claimde de persoon die ik sprak dat het vast wel zo hoorde en dat hij nog niet eerder van dit probleem gehoord had.

Ook vroeg ik me af of er mensen zijn die een netwerkadapter hebben met zowel een RJ45 als een gewone telefoonlijn ingang (dus 2 ingangen, zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://i.walmart.com/i/p/00/71/17/19/70/0071171970430_215X215.jpg

Volgens de persoon die ik sprak bij Sony zijn deze namelijk alleen in de USA verkrijgbaar, en die zouden weer niet passen op een PAL ps2 (lijkt me bullshit, maarja).

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
jouw "probleem" is normaal. en die met telefoonlijn word volgens mij idd alleen nog in de USA verkocht daar zijn er nog vrij veel mensen met telefoon internet dacht ik. Niet iets om je druk over te gaan maken imho want welke idioot gaat er anno 2004 nog online gamen met een 56k verbinding :D

Anoniem: 59347

Heeft de nieuwe PS2 nou een betere laser? Al wat bekend over de ombouw mogelijkheden voor import e.d.?

• Walkman
  • Niet online
Voor de zangers onder ons die veel plezier hebben beleefd aan Singstar (of de huisgenoten die met oordopjes hebben moeten rondlopen) goed (of slecht ;)) nieuws. In november komt er een nieuwe uit. Voor de geinteresseerden de nieuwe nummers:

Alicia Keys - Fallin'
Ashford & Simpson - Solid
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Blu Cantrell - Hit 'Em Up Style (Oops!)
Bob Marley - No Woman No Cry
Buggles - Video Killed The Radio Star
Busted - Year 3000
Cyndi Lauper - Girls Just Wanna Have Fun
Destiny's Child - Survivor
Dido - White Flag
Duran Duran - Hungry Like The Wolf
Elton John & Kiki Dee - Don't Go Breaking My Heart
Elvis - Way Down
Franz Ferdinand - Take Me Out
George Michael - Faith
Jamiroquai - Cosmic Girl
Javine - Real Things
Kylie Minogue - I Should Be So Lucky
Little Richard - Tutti Frutti
Maroon5 - This Love
Natasha Bedingfield - Single
Pink - Just Like A Pill
Scissor Sisters - Take Your Mama
Sonny & Cher - I Got You Babe
Spandau Ballet - Gold
Spice Girls - Who Do You Think You Are
The Beautiful South - A Little Time
The Foundations - Build Me Up Buttercup
The Police - Every Breath You Take
Tiffany - I Think We're Alone Now

Ziet er lekker gevarieerd uit en gelukkig wat minder UK specifieke nummers. Zelf zal ik 'm wel aanschaffen, heb er vooral met feestjes veel plezier mee....oh ja, er zitten nu dus ook nummers in waarmee je echt een duet kan doen....

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:55

SdR

Jongens,

Ben sinds kort oko de eigenaar van een PS2.. Nu ben ik op zoek naar een spel wat je met zijn tweeen tegelijk kunt spelen. je speeld dan met elkaar en dus niet tegen elkaar. Lord of The Rings The Return of The King heeft het. Maar zijn er nog meer spellen wara dit bij terug komt?..

Iemand advies over een leuk spel...?

Don't Speak, Just Think

Anoniem: 27316

SdR schreef op 23 september 2004 @ 16:24:
Jongens,

Ben sinds kort oko de eigenaar van een PS2.. Nu ben ik op zoek naar een spel wat je met zijn tweeen tegelijk kunt spelen. je speeld dan met elkaar en dus niet tegen elkaar. Lord of The Rings The Return of The King heeft het. Maar zijn er nog meer spellen wara dit bij terug komt?..

Baldur's Gate Dark Alliance en Baldur's Gate Dark Alliance 2. Zijn zeer leuke spellen en kun je ook beiden samen spelen :)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Jongens,

Met elkaar he?

Baldur's Gate - deel 1 & 2
Gradius V

Dat is helaas alleen wat ik weet...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 59347 schreef op 23 september 2004 @ 13:39:
Heeft de nieuwe PS2 nou een betere laser? Al wat bekend over de ombouw mogelijkheden voor import e.d.?
Het zou mij niets verbazen als de nieuwe modellen ook nieuwe beveiligingen hebben zoals dat ook bij de overgang naar de PSone was.

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:29
Jongens,

De single player mode van Time Splitters 2 (FPS) is helemaal in co-op te spelen.
Binnenkort komt X-MEN legends uit, geloof dat die ook co-op te spelen is.

Kijk anders hier ff: http://ps2.ign.com/articles/427/427229p1.html
Is een roundup van een aantal goede co-op games voor de PS2.

[ Voor 4% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 24-09-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

X-Men legends heb ik inmiddels binnen via USA... haha..

Maar vanmiddag maar eens kijken wat het is.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Shrek 2 is ook samen te spelen (volgens mij zelf met z'n vieren)....kort spel, maar wel entertaining.

Daarnaast kan je in Burnout 3 ook co-op spelen (bv. crashen, wat best leuk is als je dat met twee vrachtwagens doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
SdR schreef op 24 september 2004 @ 09:36:
X-Men legends heb ik inmiddels binnen via USA... haha..

Maar vanmiddag maar eens kijken wat het is.
Jaja zeker netjes een import versie gekocht he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

TAG_ScorpioN schreef op 24 september 2004 @ 12:03:
[...]

Jaja zeker netjes een import versie gekocht he? :P
Natuurlijk.. ach.. t heeft zo zijn voordelen als je kennissen hebt die de helft van t jaar daar wonen.

Don't Speak, Just Think

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 13:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, eindelijk kwam dan vandaag meneer de postbode aan mijn deur _O_
Ruim anderhalve maand geleden had ik eindelijk een shop gevonden die IDE verlengkabels in zijn assortiment had, maar deze waren een tijd lang niet voorradig.

Omdat ik al een tijdje met het plan van een externe (verwisselbare) PS2/HD Loader schijf speelde, wist ik hoe de netwerk adapter er van binnen uit zag.

Eerst gewoon de flatcable eraan en booten. Kreeg een melding dat de HD niet PS2 geformatteerd was, wat zou kunnen kloppen ombdat ik even het overzicht van mijn PS2 HD's kwijt was.

Enfin, de netwerk adapter is van binnen opgebouwd uit 3 printplaten:

• Main controller, dit is tevens de printplaat met de PS2 <-> netwerk adapter aansluiting
• IDE, deze kleine printplaat gaat via een kleine laptop achtige flatcable naar de main controller
• 12v, de kleinze printplaat gaat via een ~5 tal draadjes naar de main controller.

De metalen plaat waar deze 3 printplaten op zitten door midden gezaagd en de 2 kleine IDE en 12v plaatjes eraf (ik wil namelijk IDE en 12vbuiten de PS2 hebben.

Eerst maar eens 'naakt' testen en de printplaat rechstreeks op de PS2 geramd, HDD eraan laten bungelen en gaan.
Enfin, na veel schijvendans kwam ik tot de conclusie dat *elke* schijf met de melding kwam dat deze geformatteerd moest worden, ook een schijf die ik net daarvoor onder Windows met WinHIIP geformatteerd had.
Dan maar formatteren in de PS2, leek goed te gaan.
Vervolgens een simpele CD-game rippen, leek ook goed te gaan.
Totdat je bij 100% op OK ramt, dan kwam ik weer in het main scherm terecht met een lege HD lijst :/
Vervolgens weer ALLE schijven getest, zelfde melding (dus ook de net in de PS2 geformatteerde HD moest opnieuw geformatteerd worden).
Vervolgens de HD rechstreeks op de adapter .. tada meteen werken als een tiet.

Op de een of andere manier werkt de adapter dus niet met een verlengkabel van 75cm , erg jammer .. had graag een leuke 'case mod' voor externe PS2 HD willen maken :P

Wel wat leuke feitjes over PS2/HDD/HD Loader te weten gekomen:

• Als de PS2 opstart met een HD eraan, word deze heel even aangezet om te checken, gaat daarna weer uit
• Als de schijf NIET master is, weet de PS2 dat al door die check en zal HD Loader de schijf niet eens aanzetten
• Als de schijf WEL master is, zal HD Loader deze tijdens het starten weer zelf aanzetten
• Starten met een lege HD met HD Loader gaat veel sneller dan starten met een HD waar ~80Gb games op staan B)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/DSCF2411.JPG

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Koffie, dat ziet er allemaal erg leuk uit, hoeveel heeft de boel allemaal gekost ?
Ik zat eraan te denken om zo'n IDE-->USB2.0 kabel te halen, maar die schijnen ook nog iets van 50euro ofzo te kosten, iets te prijzig naar mijn smaak, nu dus hopen dat ze die netwerkdoorvoerspeed icm ftp op kunnen schroeven naar 1mb/s ooit. ;)
Trouwens, in die 'nieuwe' loader met alle patches voor >128gb drives enz hebben ze ook een soort fix voor het steeds trager starten van HDloader als je veel games op je hd hebt staan, ipv dat ie elke keer bij het opstarten de hele lijst opnieuw ging opbouwen past ie alleen de wijzigingen aan (of iets in die trend). Zou toch wel wat zijn, als je met je 500gig hd een kwartiertje moet wachten voordat er wat geboot kan worden. :P

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja heet niet bar veel gekost.
HDD had ik al, en die netwerkadapter (ca 30,- ofoz ?) had ik natuurlijk ook al.
Alleen dus die IDE kabel van 5 euro (en nu een door midden gezaagde adapter :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie, ik had een 45cm kabel genomen, maar die was zelfs te lang. Ingekort tot 30cm en toen werkte hij wel. Alleen in dat geval zat de drive wel in een HDD slede onder de PS2 om snel omgewisseld te kunnen worden met de PC.

We zijn niet de enige: http://members.shaw.ca/PS2HDD/ :P

(alleen heb ik [nog] niet zo'n mooi gelijksoortig kastje eronder :9)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-09-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 14-06 01:58
Na een HDD upgrade had ik dus een HDD over en dus maar eens een network adapter gekocht. Vervolgens hdloader ertegenaan maar ja, ik heb een orginele ps2 dus dat werkt niet (duh!).

Dus maar eens shoppen voor hdloader of hdadvance. hdloader zie ik eigenlijk niet meer, tis alleen nog maar hdadvance. Is dit gewoon hetzelfde? Hoe zijn de ervaringen ermee? Of moet ik toch hdloader zien te vinden?

En daarnaast las ik her en der (psxshop dacht ik) dat hdloader (en dus ook hdadvance?) niet of niet goed met de SCPH30004R zou werken, en laat ik die nou net hebben... ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hdloader/hdadvance werkt prima op een nonmodded PS2

SCPH30004R > geen probleem hier

En HDloader = HdAdvance en elk willekeurig andere kloon die zegt hetzelfde te doen zijn allemaal gelijk. Geen verschil in functie, broncode etc. Alleen het menu (plaatjes en wat tekst) verschilt.

Maar dat had je ook kunnen weten door dit topic na te lezen, alwaar het allemaal ook staat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-09-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HD Loader werkt wel op een unmodded PS2, maar dan moet je wel een originele disc hebbem ;)
Ik zal je linkjes eens bekijken euss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 44568 schreef op 26 september 2004 @ 11:55:
Koffie, ik had een 45cm kabel genomen, maar die was zelfs te lang. Ingekort tot 30cm en toen werkte hij wel. Alleen in dat geval zat de drive wel in een HDD slede onder de PS2 om snel omgewisseld te kunnen worden met de PC.

We zijn niet de enige: http://members.shaw.ca/PS2HDD/ :P

(alleen heb ik [nog] niet zo'n mooi gelijksoortig kastje eronder :9)
Hoe chrtistelijk ben jij in het inkorten ervan ? :9
* Koffie heeft hier 5 IDE kabels van 75cm liggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114862

ik heb nu ook een PS2 network adapter :)

heb nog een 40GB HDD over, dus is ff op zoeken naar HDloader (of advance)
lijkt me wel strak, nooit meer spelen vanaf mijn cd's.

maar ik las ergens dat de online mogelijkheden dan verdwijnen???
kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bevestigd, zie ook de FAQ van die software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De online mogelijkheden verdwijnen inderdaad, volgens mij door het simpele feit dat DNAS de hdloader er uit pakt, kan iemand dat ook bevestigen? Of is het een "truc' van hdloader zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik meen het laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

Anoniem: 114862 schreef op 26 september 2004 @ 12:49:
ik heb nu ook een PS2 network adapter :)

heb nog een 40GB HDD over, dus is ff op zoeken naar HDloader (of advance)
lijkt me wel strak, nooit meer spelen vanaf mijn cd's.

maar ik las ergens dat de online mogelijkheden dan verdwijnen???
kan iemand dit bevestigen?
Als je dus online wilt spelen moet je gewoon vanaf de disc spelen wat ook nog steeds gaat als je hdloader hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316 schreef op 26 september 2004 @ 13:31:
[...]

Als je dus online wilt spelen moet je gewoon vanaf de disc spelen wat ook nog steeds gaat als je hdloader hebt ;)
nou heb tot nu toe maar 2 spellen die online kunnen:
-NFS underground
-hardware: online arena

zoals gta 3 en vice city hebben toch geen online mogelijkheden, dus dat zit wel snor ;)

heb die bundel van hardware online gekocht, want kreeg ik er meteen een netwerk adapter bij, de netwerk adapter was los maar 3euro goedkoper, dus ja, dan heb ik dus een spel voor 3euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb mezelf ook een ps2 met netwerkadapter en hdd gehaald van de week, hangen jullie die hdd gewoon 'los' in die expansion bay zonder enige vorm van schokabsorbtie ofzo? Vind ik toch wel riskant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
P5ycho schreef op 26 september 2004 @ 14:08:
Ik heb mezelf ook een ps2 met netwerkadapter en hdd gehaald van de week, hangen jullie die hdd gewoon 'los' in die expansion bay zonder enige vorm van schokabsorbtie ofzo? Vind ik toch wel riskant moet ik zeggen.
Ik weet niet boven welke breuklijn jij woont of hoevaak jij je ps2 laat stuiteren maar dat ding zit vast genoeg. Bijvoorbeeld een werkende HDD op tafel zal echt niet wegtrillen hoor, dus in zo'n kastje al helemaal niet.

Maar ok, eens speuren naar een goedkope, betrouwbare en snelle shop voor die hdloader/hdadance. Of bestaan dat soort shops niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo .. ben weer even verder gegaan met 'modden' voor een externe HDD :P
Mijn 75cm verlengkabel heeft 3 aansluitingen :

- 1 male aan het begin
- 1 female aan het einde
- 1 female op ongeveer 1/3e van de kabel

Ik heb de female op 1/3e eraf gehaald, en de male aan het begin. Vervolgens de male ter hoogte van de vorige female geplaatst en de rest van de kabel eraf geknipt.
Eerste test gin goed: HD werd gezien inclusief alle games.
RTCW startte ook goed op, met af en toe rare beelden/geluiden (alsof je RTC full screen 1600*1280 op een oud trident kaartje wil spelen :P), maar het werkte.
Daarna de HD Slede eraan gekoppeld.
Opstarten ging nog steeds goed, echter welke game ik ook kies, de PS2 gaat zwart en hangt dan.
Daarna zonder slede getest, maar zelfde symptomen. Ook na beter aan drukken van de male connector op de kabel.
Gelukkig doet de HD het nog wel rechstreeks op de adapter, daar is dus niks mis mee.

Straks de male er nog eens afhalen en iets dichter bij plaatsen (had ik nu maar een bankschroef :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Okay nu mijn idee.

Men neme een Externe HD behuizing met USB 2.0 voor een 3,5" HD (dus met EXTERNE voeding)

Men haalt de ingebouwde IDE Flatcable eruit en verlengt deze tot +/- 20 cm (tot 45 cm werkt het toch). Hierop komen 1 x female IDE connector en 2 x male connector.

- 1 x female IDE aangesloten op HD in de behuizing.
- 1 x male IDE aangesloten op de IDE - USB aansluiting van de externe behuizing
- 1 x male IDE aangesloten op de IDE aansluiting van de netwerkadapter.

Netwerkadapter moet dus een beetje gesloopt worden om de IDE flatcable naar boven (/ beneden) te kunnen leiden.
Stroomvoorziening in de netwerkadapter kan afgesloten worden aangezien we de externe voeding van de behuizing gebruiken.

(Volgt iedereen het verhaal een beetje)

Werkwijze zou dan als volgt moeten zijn :

- PS2 UITgeschakeld, USB kabel aangesloten op je PC. En je images overpompen met WinHIIP 1.6.2
- USB kabel niet aangesloten en je kunt gamen met je PS2 en HDLoader.

Voordeel, niet swappen. Alleen USB kabel los halen van je externe behuizing.

Iemand die dit eens wilt uit proberen ?

PS. Koffie, waar heb jij die kabel vandaan ? Verlengkabel ?

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 26-09-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
mca2 schreef op 26 september 2004 @ 14:22:
[...]

Ik weet niet boven welke breuklijn jij woont of hoevaak jij je ps2 laat stuiteren maar dat ding zit vast genoeg. Bijvoorbeeld een werkende HDD op tafel zal echt niet wegtrillen hoor, dus in zo'n kastje al helemaal niet.

Maar ok, eens speuren naar een goedkope, betrouwbare en snelle shop voor die hdloader/hdadance. Of bestaan dat soort shops niet?
Rustig, niet meteen zo hatelijk :(
Ik heb altijd geleerd dat een HDD een stukje precisie is van binnen en dat je -zeker tijdens operatie- verdomd voorzichtig moet zijn met zo'n ding. En ik ben daar echt niet de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
P5ycho schreef op 26 september 2004 @ 14:38:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat een HDD een stukje precisie is van binnen en dat je -zeker tijdens operatie- verdomd voorzichtig moet zijn met zo'n ding. En ik ben daar echt niet de enige in.
Sorry, ik vergeet telkens weer dat sarcasme via tekst altijd erg slecht overkomt. Maar het zal wel loslopen met dat trillen, denk dat je meer gevaar loopt bij het erin en eruit halen en per ongeluk laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En anders is dit ook nog wel interessant :

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/01/i/02/7f/fd/85_1_b.JPG
USB 2.0 <-> IDE converter

Echter moet je hiervoor wel weer voeding uit je PC halen.

Sofort Kaufen Preis = €15,- :)

[ Voor 11% gewijzigd door o0SmOkE0o op 26-09-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb hier nog een usb2.0 externe hard-drive case liggen :) met 40GB erin

zou het niet handiger zijn om gewoon via usb je hardeschijf te benaderen (op de ps2 dus)

ik kan als ik mijn bios goed instel (lees op pc), gewoon booten van mijn usb schijf (ook van mijn usb horloge)

opzich zou het best een optie zijn, dat hdadvance gewoon de schijf via usb benaderd.

wie weet... ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
P5ycho schreef op 26 september 2004 @ 14:38:
[...]

Ik heb hem inderdaad gewoon los in de PS2 gedrukt. Niets mis mee hoor, maar dat is jouw eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woei ... eindelijk gelukt ;)

Nadat ik verder was gegaan met het inkorten van de verlengkabel is er toch eentje gesneuveld O-)

Gelukkig had ik er meerdere gekocht voor dit projectje.
Ik heb vervolgens een female van de mislukte kabel gehaald en deze op een nieuwe kabel geplaatst, vlak achter de male connector.

Deze keer was het meteen raak, en werkte het netjes in 1 keer (zelfs nog met de totale 75cm lange kabel (maar wel de connectoren aan het begin).
Meteen met de slede getest, en ook dit werkte meteen goed.
Daarna de kabel afgeknipt en weer getest .. hij doet het nog steeds :+

Enkele pics :

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb0.jpg
Voorkant van test setup
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb2.jpg
Achterkant van test setup
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb1.jpg
Closeup van achterkant van test setup
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb3.jpg
Zelfgemaakte IDE verlangkabel
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb4.jpg
Zelfgemaakte IDE verlangkabel
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb5.jpg
Werkende setup

Overigens moet ik wel zeggen dat dit alles niet gelukt was zonder mijn trouwe hulp:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb6.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/thumb7.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op 26 september 2004 @ 17:20:
...

Overigens moet ik wel zeggen dat dit alles niet gelukt was zonder mijn trouwe hulp:

[afbeelding] [afbeelding]

:Y)
Zit je dvd speler nog in elkaar???
op de rechterfoto zou ik toch niet zo graag de kamer verlaten :P (als je snapt wat ik bedoel)

maar over je projectje:
toppie :) je brengt me op ideeen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens, iemand nog problemen gehad met registreren van de netwerk adapter?

ik had bijna alles ingevuld en toen werd er gevraagt om mijn serie nummer en model nummer :9

die had ik natuurlijk niet opgeschreven, ik had wel verwacht dat de netwerk adapter via de bios het serie/model nummer kon uitlezen.

ben benieuwd of hier meer mensen tegen aangelopen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die staan achterop de PS2 en de netwerkadapter. Erg onhandig inderdaad want om het serienummer te lezen moet de NIC er bij mij eerst uit en kan ik helemaal overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bor_de_Wollef schreef op 26 september 2004 @ 17:43:
Die staan achterop de PS2 en de netwerkadapter. Erg onhandig inderdaad want om het serienummer te lezen moet de NIC er bij mij eerst uit en kan ik helemaal overnieuw beginnen.
staat wel in de handleiding dat je dat eerst moet doen, maarja wie leest er nou een handleiding heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zag ik ook inderdaad... achteraf. Ze kunnen beter een stikker op de NIC plakken imho. Ik hoor echt heel veel mensen hier over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie over je werkende setup :

Is dat tijdelijk of laat je de HD-rack inderdaad onder je ps2 liggen?Het ziet er zo wankelig uit :X
Is het bij jouw niet het geval dat je je HD-rack moet verplaatsen richthing je pc als je iets op je HD wil zetten?

( PS : ik heb ook zo'n rekje :), maar ik haal gewoon die hd eruit om hem gewoon in de ps2 erin te zetten en ik schroef de BBA er niet eens aan vast :P )

Even een opmerking voor de HD - users :

Maakt de HD bij jullie meer geluid dan je ps2 ? bij mij in ieder geval wel :D . Alleen de volume wat hoger zetten en ik heb er minder last van :P ouwe 40'er

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 72626 op 27-09-2004 08:06 . Reden: wat taalfouten inbegrepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je trekt gewoon je slede uit het HD-rack en plaatst die in je PC ;)
http://www.targetweb.nl/photo/13012.jpg
http://storage1.evectors....1692/bigImages/a237_3.jpg
Tenminste, dat is zoals ik het doe (ik heb een aantal dezelfde uitwisselbare rekjes).
Ik ben er nog op aan het zinspelen om het rek in te bouwen in een oude SCSI/desktopbehuizing, maar de recyclebare zut die ik nu heb is hetzij kleiner (18 á 23cm breed) danwel groter als de PS2 zelf (27cm breed) en dat vind ik niet mooi.

De 2e reden dat ik een externe behuizing overweeg is dat ik dan ook gelijk de koeling beter kan aanpakken, de PS2 voeding/koeling zelf ontlast en zo ook de case kan gebruiken voor nog een paar andere dingen uit mijn mouw:
Harddisk temperatuur PS2
Afbeeldingslocatie: http://www.actebis.cz/data/PRODUCT_IMAGES/Seagate_BARRACUDA_7200_MALY.jpg
Seagate ST3120026A 120GB
ModeTemp.
PS2 standby22,3°C ~ 26,7°C
PS2 aan (Hdloader menu)29,9°C ~ 35,4°C
PS2 gamen39,6°C
PS2 installatie40,7°C
NB: sensormarge: ±8°'C

De harddisk maakt hier niet zoveel herrie, wel is het zo dat m'n oude PS2 (V4/V5) een rot herrie extra maakte (van de voedingsfan) als de HDD erin zat. De huidige versie die ik heb (V10) maakt een stuk minder herrie, ook al belast je de boel flinkt (bijv. bij installatie van een spel of bij reconstrueren van de HDD index).
Heb geen temperatuur meter hier maar denk dat die niet meer dan 30/35 graden wordt.
Dat zou kouder jij zelf? Lijkt me onmogelijk. De Maxtor Diamondmax Plus 9 die ik hier heb getest wordt heter als de Seagate (40,3°C@PS2 gamen) en maakt ook meer herrie...

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-09-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Ik heb zelf een maxtor diamondmax plus 9 in mijn ps2 zitten. Ik maakte me eerst ook zorgen over hittevorming maar met deze schijf valt het enorm mee. Als ik de hd er na het gamen uit haal is die niet erg warm. Heb geen temperatuur meter hier maar denk dat die niet meer dan 30/35 graden wordt. En dat is verder zonder koeling of wat dan ook. En verder isie ook lekker stil :) Echt een aanrader als je een hd zoekt voor je ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn HDD (alle drie Maxtor 80Gb) maken niet echt veel herrie, al komt dit ook wel doordat het enigzins gedempt word omdat hij *in* de PS2 zit.
Ik heb 'm nu dus in een bracket zitten, waar normaal 2*40mm fans aan de front van de HDD zitten, deze heb ik eruit gehaald.
Ik wil nog wel eventjes de accoustic zut op FW level van de HDD verlagen.

Uiteraard is die bracket een tijdelijke testsetup, ik wil er een speciale case voor bouwen en de achterkant van de open NA moet ook nog iets aangedaan worden .. als je een paar raken klappen/verschuivingen doet heb je kans dat de printplaat van de voeding de (open) printplaat van de main controller van de PS2 raak :P

En ik bulk van die sledes, omdat ik daar zelfs mijn normaal PC HDD's in heb zitten.
Ik kan dus nu heel snel 1 van mijn 3 HDD's in de PS2 douwen, en ook heel snel in mijn PC om met WinHIIP te imagen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie: waarom heb je niet gewoon een stukje voor de flatcable van je NetwerkAdapter afgevijlt ipv de algehele demontage (zit een stuk veiliger en scheelt maar een paar CM ATA kabel)? Welke case heb jij trouwens op het oog voor je slede inbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eus .. omdat ik toen nog niet wist hoe en wat :P
Eerst zagen, dan nadenken *D

Als je de NA openmaakt, zie je dus 3 printplaatjes. Deze zitten op 1 grote metelaen groundplate.
Deze heb ik door de helft gezaagd :P

Maar ik heb alles stukjes nog hoor, ik kan (ook al getest) de gehele NA weer in elkaar zetten.
Het enige waar ik gisteravond aan begonnen ben, is een stuk van de onderkant van de zwarte plastic behuizing van de NA afdremelen zodat de NA wel netjes op de PS2 komt te zitten, maar er toch flatcable en 12v langs kan.

Ik denk dat ik de rest van de case helemaal zelf ga bouwen van dun hout ofzo. De case zoals die gozer gemaakt had op de pagina die je mij gaf staat me wel aan namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

edit:

Weg maar...

[ Voor 103% gewijzigd door SkyStreaker op 27-09-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is het :?

Ik zat net te denken .. met een laptop HD -> IDE converter kun je natuurlijk ook een laptop disc eraan hangen.
Met de mod die ik nu doe gaat dat sowieso wel lukken (converter in de slede en klaar) maar als je niet al teveel games hebt zou je een mooie kleine mod voor een laptop HD kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vinyl :) Net als je op de PS1 kon plakken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op 27 september 2004 @ 11:49:
Wat is het :?

Ik zat net te denken .. met een laptop HD -> IDE converter kun je natuurlijk ook een laptop disc eraan hangen.
Met de mod die ik nu doe gaat dat sowieso wel lukken (converter in de slede en klaar) maar als je niet al teveel games hebt zou je een mooie kleine mod voor een laptop HD kunnen maken ;)
Het voordeel van een laptop HDD is ook dat hij meestal gewoon 44 pinnetjes heeft, waardoor je hem verwisselbaar kan maken zonder slede IN de PS2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
tranztaz schreef op 27 september 2004 @ 11:23:
Ik wil deze!!! (klikbaar voor naar site)
[afbeelding]
Mijn god, wat verschrikkelijk lelijk zijn die stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Uhhh, ieder zijn eigen smaak? ... Maar om het nou meteen maar 'verschrikkelijk lelijk' :/ te noemen... Als je iets 'beters' weet, ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik het ook echt niet mooi vind. Compleet geel is misschien ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
tranztaz schreef op 27 september 2004 @ 11:23:
Ik wil deze!!! (klikbaar voor naar site)
[afbeelding]
NEE!! Dit is echt afschuwelijk lelijk! Wie haalt het in zijn kop om dit te bedenken :X 8)7 |:(

Ieder zijn eigen smaak maar..... Dit gaat me boven mijn petje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nou hallo zeg... :/...

[ Voor 50% gewijzigd door SkyStreaker op 27-09-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
tranztaz schreef op 27 september 2004 @ 16:40:
Nou hallo zeg... :/ Wat een kinderachtige reactie van je.
Ik geef ook aan: ieder zijn eigen smaak.....

Is niet aanvallend bedoeld jegens jou...

In een van je vorige posts hield je je aanbevolen voor suggesties:
Laat je PS2 zoals hij is! Veel mooier als die stickers man!

[ Voor 21% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-09-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Anoniem: 44568 schreef op 27 september 2004 @ 13:03:
[...]
Het voordeel van een laptop HDD is ook dat hij meestal gewoon 44 pinnetjes heeft, waardoor je hem verwisselbaar kan maken zonder slede IN de PS2...
Enige nadeel is alleen de wat tragere doorvoersnelheid tov een 7200rpm disk, maar dat valt ook wel weer mee + dat koeling dan weer overbodig wordt. Alleen dan moet je wel een laptop hdd overhebben, ik zou nl niet eenje speciaal hiervoor willen kopen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

^^0nMe schreef op 27 september 2004 @ 17:18:
[...]
Enige nadeel is alleen de wat tragere doorvoersnelheid tov een 7200rpm disk, maar dat valt ook wel weer mee + dat koeling dan weer overbodig wordt. Alleen dan moet je wel een laptop hdd overhebben, ik zou nl niet eenje speciaal hiervoor willen kopen.
Ik denk dat dat verwaarloosbaar is, de PS2 NA is sowieso maar 40pins volgens mijn.
Nee, ik denk niet dat je snelheidsverschil tussen een normale IDE en een laptop schijf zult merken (zal anders vanavond ff testen).
Anoniem: 44568 schreef op 27 september 2004 @ 13:03:
[...]
Klopt, maar in mijn geval heb ik al een slede, dat bedoelde ik ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Koffie op 27-09-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb net even een laptop schijf met converter in de slede gehangen en dit werkt (uiteraard) naar behoren ;)

Een game vanaf DVD rippen gaat net zo snel/langzaam als rippen naar de normale HDD (ca. 650kb/s), ik ben nu even met WinHIIP een ISO aan het laden, en dan even de game vanaf die laptop schijf testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Heeft touwens iemand een idee, of het veel verschil uit maakt, of je nou een 2mb cache of 8mb cache HD gebruikt?

Ik zit er aan te denken om toch een 120gb hd te kopen voor dat ding.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
maakt voor de ps2 geen ene reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De benchmarks op zulke schijven wijzen meestal uit dat het weinig scheelt, en als dat zo is alleen bij veel I/O op kleine but files, en dat zijn PS2 games/CD/DVD's meestal niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Voor de PS2 maakt dat echt niet uit. De max doorvoersnelheid haal ik hier al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
Als ik het goed lees sluit je gewoon een hdd aan op je PS2 en dan met HD Loader wordt die Geformat, dan kan je hem alsnog gebruiken op je comp en helemaal vol pompen met .iso van spellen (kan .bin ook) en dan met PS2Ownz kan je ze dan gewoon meer van je hd in PS2 afspelen?:P

(zo ja morgen ff een PS2 halen :D )

Btw kan ps2 cd-rw's draaien ?

[ Voor 5% gewijzigd door Dauthi op 28-09-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
kan iemand het bevestigen plz ?:P en werkt die hd loader met nieuwe PS2's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mijn PS2 kan geen cd-rw's draaien. Wil je svp niet kicken na nog geen uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nee de mijne trekt ook geen CD-rw's DVD-RW daarintegen weer wel.

Ik denk dat die nieuwe versie van de ps2, geen IDe poort krijgt!
Ik denk dat ze inzien dat FFXI, het enige spel wordt met HD, misschien nog 1 spel, en dan heb je het gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Dj_Neo_Ziggy schreef op 28 september 2004 @ 21:05:

Ik denk dat ze inzien dat FFXI, het enige spel wordt met HD, misschien nog 1 spel, en dan heb je het gehad denk ik.
Ik heb het over PS2's nieuwe versies en niet de PSTwo de kleine versie zoals de PSOne, ik dacht dat de naamgeving wel bekend was om misverstanden zoals dezen te vermijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Socom II is ook met HDD, maar hier in europa niet.

In de US krijgen ze updates nieuwe maps, maar wij natuurlijk weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Dj_Neo_Ziggy schreef op 28 september 2004 @ 21:05:

Btw Dvd+Rw ook neem ik aan :P

Modbreak:doe daar maar niet naar vragen

[ Voor 31% gewijzigd door Crash op 29-09-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
DVD+RW, heb ik nog niet kunnen proberen, maar ik verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vraag mij ook af wat er op HD uit zal komen hier. Tot nu toe is het erg stil op dat front namelijk. Persoonlijk denk ik dat ze ook niet echt blij zijn met hdloader etc en dus wellicht de introductie van de hd-kit kunnen uitstellen / aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Bor_de_Wollef schreef op 28 september 2004 @ 22:17:
Ik vraag mij ook af wat er op HD uit zal komen hier. Tot nu toe is het erg stil op dat front namelijk. Persoonlijk denk ik dat ze ook niet echt blij zijn met hdloader etc en dus wellicht de introductie van de hd-kit kunnen uitstellen / aanpassen.
Ik denk zelf zkr met die nieuwe PSTwo dat ie helemaal niet meer uitkomt. Misschien voor de PS3. Maar aanhangsel aan die kleine PSTwo verpesten eigenlijk het totaal product dat het moet voorstellen, Compact en makkelijk meetenemen.

doe voortaan zulke dingen maar niet meer quoten ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 29-09-2004 15:30 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb nu dus even een PS2 Netwerk Adaptor, maar die Netwerk-DvD loopt vast zodra hij vraagt in welk land ik zit. Ik kom dus zo geen steek verder. Ligt het aan de chip (die schakel ik uit, door 3x reset)? Of is de DVD gewoon niet goed?

Kan ik beter terug naar de winkel of de hulplijn van Sony bellen?

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 29-09-2004 13:55 ]

• SdR

SdR

Haha,.. dan is je PS2 gemod.. Even je modchip uitzetten.
Matrix Infinity kan het door op de start knop te drukken en dan de playstation aan te zetten.

Don't Speak, Just Think

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Er zit een Ripper 2 Deluxe in...

• SdR

SdR

tranztaz schreef op 29 september 2004 @ 14:13:
Er zit een Ripper 2 Deluxe in...
Dan ligt het daar aan. Maar als je hem uitschakeld moet het goed gaan. Deed het bij mij ook.

Veder moet ik er wel bij vertellen dat je originele spellen moet hebben om online te spelen. Anders wordt je DNAS niet geaccepteerd.

Verder nog iets leuks gevonden:

http://bustodj.iespana.es...dBoGaMi_HDLD_GUI_0.9b.zip

Het is dus een programmatje om via je PC ISO's nar je PS2 te zetten over het netwerk. DUS NIET LANGER ZEULEN MET DE SCHIJF.

Het zit nog in de ontwikkelfase maar op een aantal dingen na werkt het bij mij goed. Gewoon uitpakken en gebruiksklaar. Je klikt het programma aan. Zorgt dat HdLoader actief is en vult het IP Adres van je PS2 in. Vervolgens.. Kopieren maar.

Verder nog een aantal zeker niet ongemakkelijke programma,s:
InLink:
http://www.metagames-fr.com/fichier.php?id=276
PS2Link
http://www.metagames-fr.com/fichier.php?id=270

[ Voor 11% gewijzigd door SdR op 29-09-2004 14:25 ]

Don't Speak, Just Think

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.