Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 02:02:
[...]
Je hebt gelijk. Iemand van 53 die een liefdesrelatie heeft met een 11 jarige, is gewoon volkomen normaal en gezond.
Dat ik aannam dat de algemene mening zou zijn dat dat niet zo is, is inderdaad volledig belachelijk. Ik houd dan ook bij deze op met het uitdragen van mijn mening.
[...]
Er is een wezenlijk verschil met het uitdragen van je mening en hem willekeurig opdringen. Ik heb her en der gelezen dat Disjfa maar zijn mening achterwege moest laten , omdat jij dat niet normaal vind. Als jij het niet normaal vind wat disjfa zegt kun je dat tegen hem zeggen.
Echter , hij is niet van plan zijn mening te veranderen , wat je dan kunt doen is er verder over doorzagen zoals jij nu doet. Of gewoon op de backspace drukken en je over andere zaken druk maken.
Ook zeg jij meermaals in dit topic dat jij het belachelijk vind wat Curry864 (oid

) hier zegt. In feite vind jij dus zijn mening belachelijk en heb jij daar gewoon geen respect voor. Discuseren is 1 ding , maar simpelweg stellen dat jij iemands mening belachelijk vind is een ander. Dat heeft niets met discuseren te maken.
Of je daadwerkelijk moet bannen hiervoor? Nee , niet echt lijkt me. Het is niet alsof hij een topic opent en daarin dit soort gedrag aanprijst cq. hij verkondigt alleen die mening als daar behoefte aan is. Als iemand een topic start met de vraag of hitler al dan niet een goede gast was , in de veronderstelling dat hij open blijft , dan mag ik daarin gewoon mijn mening geven. Als ik dan toevallig mocht vinden dat het inderdaad zo is , mag ik in dat topic gewoon mijn mening geven. Dit allemaal in de veronderstelling dat het topic openblijft en is goedgekeurd door een mod (wat ongetwijfeld niet zou gebeuren , des te meer omdat het dan 1 grote flamewar zou worden)
Maar ik zie uberhaupt niet waar jij je druk om maakt. GoT is sowiezo met meer dan 100.000 gebruikers een weerspiegeling van de samenleving kwa normen en waarden. Je kunt zeggen dat dit soort meningen hier niet thuis horen , maar dan ga je je doel als forum ook nog eens voorbij.
Als hier op het forum een aantal nazi's zouden zitten zou mij dat eerlijk gezegd niet kunnen boeien , zolang ze niet met flames zouden gaan smijten. Zou jij de persoon niet helpen omdat hij die gedachtegoed heeft? Dat mag natuurlijk , maar dan ben jij eigenlijk met hetzelfde bezig als die nazi. Dit is nogal een harde vergelijking , die ik ook overdrijf , maar het geeft wel mijn punt weer.
Jij wilt in principe iemand bannen omdat hij niet dezelfde mening heeft (kort door de bocht)... In principe is dat gewoon het ontnemen van meningsuiting op bepaalde gronden , wat voor mij gelijk staat aan discriminatie. Ik doel dan op de post van disjfa , niet meer op het nazi gebeuren. Enige eikpunt wat je hier eigenlijk hebt is de grondwet. Mag iemand volgens de wet niet gewoon zeggen dat hij een relatie met een 11 jarige en een 50 jarige goedkeurd? Volgens mij wel hoor.
Bovenstaande is uiteraard nofi