[b]
curry684 schreef op 22 juli 2004 @ 00:45
Laat ik duidelijk benadrukken dat ik
niet die persoon zou bannen omdat ie Adolf een goeie gozer vond, maar omdat je in je voorbeeld stelt dat ie dat bij herhaling gaat verdedigen. Adolf's acties als goed verdedigen kun je niet doen zonder te stellen dat het eigenlijk niet zo erg was dat ie een paar miljoen joden en soldaten de dood in heeft gejaagd, wat dermate storend zal zijn voor de medegebruikers dat een ban beter is voor alle betrokkenen.
Ik begrijp uiteraard je standpunt volkomen, maar anderzijds geef jij aan dat die persoon zijn/haar mening hier niet welkom is, omdat het meerendeel van de mensen is overtuigd dat ,Adolf in dit geval, per definitie slecht was...
Dat is nou het mooie van vrijheid van meningsuiting, of het nou klopt of niet, het je tegen het zere been schopt of wat dan ook. Iemand z'n eigen mening, en belangrijker nog zijn persoonlijke kijk op zaken is toch het belangrijkste wat er is?
Kijk als iemand hier komt verkondigen dat de joden vervolging nooit is gebeurt, zeg ik ja. daar is geen plek voor, maar het is anders als iemand zegt dat hij/zij achter het principe van van Adolfs gedachtengang staat. Of dit goed of slecht is.... dat is wat anders, discrimineert deze persoon daarmee... denk het niet helemaal. Maar dat is een kwestie van interpretatie.
Ik ben ook anti-Hitler, zeker weten. M'n pa heeft ternauwer nood een concentratie kamp overleefd...
Maar als we hier gaan verbieden mensen om dit soort gevoelige onderwerpen te bannen, zijn we dan zelf zoveel beter?
Probeeer een normale discusie te starten, en elkanders standpunten te begrijpen. Je hoeft ze niet te accepteren, maar accepteer dat niet iedereen hetzelfde kan, wil en vooral moet denken als de groote grijze massa.
Of dit nu over Hitler gaat of wat dan ook. Hoeveel mensen riepen vroeger dat de USSR allemaal comunisten, moordenaars etc. waren?
Hoeveel mensen zouden acuut weer terug willen naar dat regime? Meer dan je denkt, vermoed ik.
Omdat wij opgevoed zijn dat de oorlog, Hitler, Stalin, en god weet wat nog meer, "slecht" zijn, en dus geen ander standpunt kennen/accepteren, sluiten we iedereen maar buiten die anders denkt of zijn standpunt ( op een normale manier uiteraard ) verdedigt.
( geen flame bedoelt natuurlijk, maar geloof erg sterk in gelijke rechten en vrijheid van menings uiting, of dit nu positief of negatief is, ik zal in ieders geval iemand de kans geven! )