curry684 schreef op 22 juli 2004 @ 11:21:
[...]
Ik zie 'm anders nergens ook maar iets anders zeggen dan dezelfde manier waarop ik het stelde: kleine kinderen misbruiken is zwaar strafbaar, en daarover vertellen op het forum levert je een rotschop en een enkeltje rechtbank op, maar als er consensus bestaat bij alle juridisch verantwoordelijke partijen over het toestaan van een niet-sexuele relatie is het niet aan een willekeurige buitenstaander om daar een bindend eindoordeel over te vellen.
Ben je niet aan het lezen wat je wil lezen? Dat proef ik namelijk ook uit de rest van je post:
Die wil ik je regelrecht terugkaatsen.... in beginsel vanwege je meerdere malen aangehaalde beschuldiging dat De Generaal de vergelijking zou trekken tussen Hitler/Neo-nazi en disjfa (wat dus NIET het geval is). Ik had al een post klaarstaan met deze opmerking alleen heb ik hem niet gepost.... Ik meende dat je dat 'lezen wat je wil lezen' al eerder had aangekaart maar dat bleek na wat terugzoeken Maverick te zijn geweest, dus heb ik die post niet verzonden. Maar bij deze krijg je die opmerking dus alsnog....
En ik zie disjfa alleen zeer duidelijke vragen ontwijken (en ik ben daar niet de enige mee...). Als disjfa gewoon een eenvoudige ja of nee had gegeven, was één en ander een stuk duidelijker geworden. En waarom zou je in hemelsnaam ontwijkende antwoorden geven als je wel een duidelijke mening hebt? Goed, mogelijk om iemand op de kast te krijgen. Maar als ook daarnaar gevraagd wordt en hij blijft maar suggestief antwoorden, dan verspeel je bij mij toch echt je kansen.
Ik kreeg hetzelfde verwijt al voor de voeten dat ik moeilijk aan het doen was om het moeilijk doen. Nee, ik zie het probleem echt gewoon niet wat jullie maken.
En ik kan me bij die opmerking nog steeds veel indenken (zie ook terug over het 'lezen wat je wil lezen')
Om de originele neo-nazi vergelijking eindelijk maar eens in perspectief te zetten
Dank u..... (mede namens De Generaal denk ik). Dat is denk ik wat bedoeld wordt met het moeilijk doen van jouw kant.... en ik ontkom ook niet aan diezelfde gedachtengang.
wat jij en De Generaal hier propageren is dat iemand die zegt dat hij neo-nazi's in hun waarde laat met hun eigen gedachtengoed een ban op GoT verdient. Want disjfa en ik doen hier niets anders: we staan toe dat willekeurige buitenstaanders afwijkend gedrag vertonen tot op zekere hoogte, ook waar deze niet aansluit bij ons eigen gedachtengoed.
Tot op zekere hoogte ja..... en die grens wordt in mijn beleving toch echt overschreden.
Hier op GoT propageren dat je chinezen aan de gasslang mag hangen, turken op een elektrische stoel mag pleuren e.d. is (g.z. dank ) niet toegestaan. Er geen probleem in zien dat volwassenen het met kinderen doen kan wel? Kom op man....
In beide gevallen hoeft het absoluut níet te betekenen dat de personen die zulke dingen verkondigen, ze ook ooit daadwerkelijk in uitvoer hebben gebracht. Personen die de eerste 2 dingen verkondigen kunnen maar beter hun smoel houden terwijl de laatste opmerking geen probleem zou zijn? Kan ik met m'n botte kop nog steeds niet bij en zal ik nooit kunnen ook mezelf kennende....
Veel verder dan koppig disjfa zonder onderbouwing of aanleiding blijven beschuldigen van pedofilie is dit topic niet gegaan, en de enige reden dat ik het niet direct gesloten heb toen zijn naam viel (redelijk not done namelijk) is dat ik hem wel voldoende ken om te weten dat ie een dikke huid heeft en zichzelf wel kan verdedigen. Maar to be honest vind ik dat in dit topic jij en De Generaal de enigen zijn die 'laakbaar bezig zijn'.
Nou wordt hij helemaal mooi
zonder onderbouwing? 'lezen wat je wil lezen' en 'niet lezen wat je niet wil lezen'-verhaal is weer aan de orde.
[
Voor 3% gewijzigd door
WFvN op 22-07-2004 11:44
]