[xbox] Xbox media center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.300 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 21:23
XBMC is illegaal. Je kan het dus niet kopen en hier een link plaatsen is niet toegelaten.
Maar als je als dashboard avalaunch gebruikt, kan je van daaruit automatisch XBMC laten installeren vanaf het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
85871 schreef op 09 november 2004 @ 21:39:
Nee, ik ben geen mongool die geen engels kan ik heb alleen dislectsie en heb ongelovelijk veel moeite met vreemde talen, bedankt voor u begrip!
Heh, ik geloof je, zelfs het woord dyslexie schrijf je verkeerd :D

ps: je zou Chinees of Japans oid moeten gaan leren, aangezien dat karakterschriften zijn hebben dyslectici daar geen moeite mee (dyslexie komt daar dus ook niet voor).

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 09-11-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Laagvliegerke schreef op 09 november 2004 @ 21:54:
XBMC is illegaal. Je kan het dus niet kopen en hier een link plaatsen is niet toegelaten.
Maar als je als dashboard avalaunch gebruikt, kan je van daaruit automatisch XBMC laten installeren vanaf het web.
De sourcecode van XBMC is niet illegaal, maar om het te compilen heb je wat rotzooi nodig waar M$ copyright op heeft, dus de gecompilede versie is niet helemaal legaal te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Ik heb meerdere XBMC versies over elkaar in de afgelopen maanden geinstallerd.
Nu staan er vele subdirs en scripts geinstalleerd op mijn xbox.

Kan er iemand vertellen wat er werkelijk nodig is om een 'kale' xbmc from scratch compleet te installeren? Daarna kan ik de extra scripts, skins etc. wel weer opnieuw installen.

Iemand die mij verder kan helpen?

ps. ik heb de laatste build van 5-11-2004 jl. gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Als je de 5-11 versie hebt gedownload, even extracten, en de hele map kopieren naar e:\apps\XBMC 05-11-2004\ en dan klaar. Ff de .XBE kopieren naar de root van c:\ en je confugiratie xml aanpassen naar de nieuwe lokatie, en en die ook kopieren naar de root van je c:\ , let er wel op dat je de .XBE moet renamen naar je standaard .XBE , bijv evoxdash.xbe.

Dan boot hij voortaan met de nieuwe XBMC, en heb je een kale nieuwe versie. Je bent wel alle instellingen kwijt van daarvoor, maar hij is dus helemaal nieuw en kaal.

Weet iemand hoe je vanuit Avalaunch je XBMC kan updaten ? Ik kan wel avalaunch updaten vanuit het programma zelf, en skins vanuit daar downloaden, maar zie nergens een optie om XBMC te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Frank.

net binnen gehaald met die luie ezel.... ;)

Dus oude versie /main dir renamen
dan nieuwe versie onder naam e:/apps/XBMC installeren.
gamesaves hoeven volgens my niet gewist te worden; base of program is gelijk aa v1.1; dus ook de daarin opgeslagen setting lijkt me.

ok bedankt.

Toch nog een vraagje...:
Bij veel downloads (xbmc releases) zitten vaak extra folders vol met pictures, tumbs etc. deze kan ik wissen vooraf. so far so good.

Maar welke scripts en scripts in script dir zijn NOODZAKELIJK voor een goede out-of-the box werking; dus MET Movietrailers en KML radio?

De reden dat ik dat vraag is; omdat ik scripts zie als mp3.py, download_apleasure.pu, update_303zip.py etc. Heb geen ene clue wat deze files doen en waarvoor.

Kan iemand een lijstje opstellen van alle standaard scripts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Maar welke scripts en scripts in script dir zijn NOODZAKELIJK voor een goede out-of-the box werking; dus MET Movietrailers en KML radio?
Zitten gewoon in de standaard release die je overal vind. Dus die map die je hebt gedownload bevat alles, codecs/scripts/dll's/etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

85871

Laagvliegerke schreef op 09 november 2004 @ 21:54:
Ok, bedankt.
Schweino schreef op 09 november 2004 @ 22:24:
[...]

Heh, ik geloof je, zelfs het woord dyslexie schrijf je verkeerd :D

ps: je zou Chinees of Japans oid moeten gaan leren, aangezien dat karakterschriften zijn hebben dyslectici daar geen moeite mee (dyslexie komt daar dus ook niet voor).
Dat is gewoon een stomme fout. |:( 8)7 :P

Ik heb nog een vraag. Ik weet niet zeker of ik dit hier kan vragen, als dat niet zo is dan hoor ik het graag en haal ik het gelijk weg!
Is het installeren van XBMC mogelijk bij elk omgebouwde XBox of heb je daar ook nog een bepaalde chip voor nodig?

@ frankvanhoesel en John_Hoek, zou ik jullie email (msn) mogen ivm. met verdere vragen, die ik hier niet kan stellen? Of voeg mij toe: ni3lz@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe groot moet die standarad release dan ongeveer wezen?
Ik zie .rar bestanden van 23Meg en zelfs van 35 meg....

Mag ik er vanuit gaan dat die kleinere .rar files zonder alle meuk zijn? Wat is ongeveer de minimale grootte van zo'n nieuwe xbmc build vv mayhem skin.

XBMC heeft eindelijk weer een vol werkende XLink Kai setup! Inclusief Voice ondersteuning (headset) van xbox-xbox en xbox-pc.

Meer info op www.xboxmediacenter.com en www.teamxlink.co.uk

Quote:
XBMC and Kai

XBox Media Center - xboxmediacenter.com - has just updated its SourceForge CVS - and support for XLink Kai has been massively improved. Amongst other features, we have got voice working (using the excellent Avalaunch - teamavalaunch.com - port of SPEEX for the XBox). XBox <--> XBox and XBox <--> PC chatting works really nicely, and you can chat in "groups".

XBMC now supports private arenas, creating arenas, avatars, invites and lots of other KaiUI features. XBMC is also your friend if you intend to use a Linux-router like the WRT54G to run your Kai Engine - you could get a really nice setup, with XBMC and kaid - so no computer would be needed :) Look at these nice pictures

Photoshoots:
http://www.teamxlink.co.uk/img/news/xbmc-kai-01.png
http://www.teamxlink.co.uk/img/news/xbmc-kai-02.png
http://www.teamxlink.co.uk/img/news/xbmc-kai-03.png
http://www.teamxlink.co.uk/img/news/xbmc-kai-04.png

Allemaal naar xbins of de andere bekende manieren om de laatste build van 10-11-2004 of later te gaan downloaden.....

De nieuwe Xlink Mayhem skinupdate vindt je op http://www.critikill.net/

Tot zien op Kai Online Netwerk!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
Hmmm via xbins kan ik die nieuwe xbmc build niet vinden hoor, ik kom wel op 'de' ftp van xbmc maar daar is de laatste build van 29-10 ofzo.....

via emule ;) heb ik een torrenttracker gevonden
xbmc 10-11-2004; van gisteren dus....

deze torrent staat nu te pruttelen bij mij.... helaas nog steeds met 1-2kb/sec. er is maar 1seed en die is traag...

Valt me op dat het erg stilk is hier op dit forum.

Volgens mij is iedereen naar de winkel geholt om HALO2 te halen en te spelen.
Vandaag is de officiele launch in Nederland.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 18:52

Nitai

Live the life you love.

halo 2 was al een aantal dagen geleden uit in de minder legale kringen :) machtig mooi spel ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Anoniem: 80550

Volgens mij moet het volgende mogelijk zijn, maar misschien heeft iemand er al ervaring mee:

PC en laptop met media bestanden in draadloosnetwerk.
XBOX aangesloten op Wireless accespoint dat tevens 4 port router is.
Via XBOX media center de media bestanden op de laptop en PC op de XBOX afspelen.

Te doen?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 22:46
Anoniem: 80550 schreef op 11 november 2004 @ 19:21:
Volgens mij moet het volgende mogelijk zijn, maar misschien heeft iemand er al ervaring mee:

PC en laptop met media bestanden in draadloosnetwerk.
XBOX aangesloten op Wireless accespoint dat tevens 4 port router is.
Via XBOX media center de media bestanden op de laptop en PC op de XBOX afspelen.

Te doen?
zeker te doen, je kunt met xbmc gewoon in je netwerk zoeken naar gedeelde mappen, videos e.d. delen en gaan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Ja,geen probleem.

Zo heb ik thuis ook mijn netwerk geinstalleerd. CCXstreamserver.

Sterker nog; ik kan volledig draadloos gebruik maken van xbconnect of beter Kai xlink!

Dit kan overigens alleen als je wireless kaart, die in de comp/laptop steekt waar je de server draait ondersteuning biedt voor mac adrestranslation.
Dit kunnen bijv. de texas instruments chipsets (Dlink, USR robotics etc.)

Anoniem: 80550

Dank voor de snelle reacties!

Ben even door de datasheets van Dlink en US robotics Accespoint+router apparaten aan het bladeren maar kom de term mac addresstranslation nergens tegen.

Wilde zelf voor de linksys wrt54gs gaan (broadcom chip). Enig idee of die dat ook kan? Wellicht wordt er in de datasheets een andere naam gebruikt voor die functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 07:30

bdl

Na een zoektocht om mijn g:\ benaderbaar te maken, ben ik gestand.
Ik heb een 200GB in de xbox hangen en diverse schijven waaronder een h:\ van +/- 130GB.
De G:\ waar de rest zou moeten zijn is niet benaderbaar en geeft in de filemanager err:3. Kan ik deze formatteren of weer benaderbaar maken? :(

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Daarvoor moet je een gepaste bios hebben die dit ondersteund.
LBA48 moet je checken.

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 12-11-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ik zou je adviseren om 1 grote F schijf te nemen, da's een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb XBMC 11-11-04 op mijn xbox gezet (eerst XBMC map eraf op mijn xbox... daarna deze nieuwe erop gezet)...

Maar nu zijn alle menuteksten weg, dus My Programs, My Videos etc. zie ik nu niet meer... (kan er wel door navigeren)

Heb ik het verkeerd geïnstalleerd ofzo?

Vorige versie die ik draaide was van 23 oktober 04 en die draaide goed... maar heeft geen Xlink support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Reignman schreef op 12 november 2004 @ 11:00:
Ik heb XBMC 11-11-04 op mijn xbox gezet (eerst XBMC map eraf op mijn xbox... daarna deze nieuwe erop gezet)...

Maar nu zijn alle menuteksten weg, dus My Programs, My Videos etc. zie ik nu niet meer... (kan er wel door navigeren)

Heb ik het verkeerd geïnstalleerd ofzo?

Vorige versie die ik draaide was van 23 oktober 04 en die draaide goed... maar heeft geen Xlink support...
Zeker weten alle files verwijdererd? (ook uit je save game dir?)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gekke vraag. Ik start mijn Xbox Media Center vanuit een bepaald 'evolutionair' dashboard. Hoe sluit ik XBMC weer af, zodat ik terug kan naar m'n dash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

door middel van een linkje naar je evoxdash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ik heb zo het idee dat 99% van de hier gestelde vragen een typisch rtfm probleem is, dus hier nog even een linkie naar de handleiding van xbmc: http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl

bdl

Schweino schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 10:45:
ik zou je adviseren om 1 grote F schijf te nemen, da's een stuk makkelijker.
kan ik dat nu nog veranderen dan, of moet ik de xbox opnieuw voorzien van software. Kan die G schijf niet gewoon geformateerd worden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
dan zal je inderdaad alles moeten backuppen van F, opnieuw moeten formatteren en het er weer op zetten. Je kan ook G formatteren, dan blijft alles zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:25

XyS

0.o.O

als de x y en z schijfen voor cache zijn dan heb je 3x750mb voor cache ofzo? :? :|
lekker veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even 3 vragen warvan ik niet zo snel een antwoord kan vinden:

1. Is het mogelijk om die enorme pijl (om een directory naar boven te gaan) (bij het gebruik van BIG ICONS) weg te halen :?

2. Is de SCAN optie aan de rechterkant die je bij je filmlijst ziet weg te halen :?

3. Welke knoppen op de dvd afstandbediening zijn hetzelfde als de witte en zwarte knop op de controller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag eindelijk een advanced scart kabel gehaalt voor mijn xbox.

Aangezien ik een breedbeeld tv heb, heb ik standaard xbox dash gezet op widescreen setting.

Maar nu komt het; zodra ik de xbox opstart; dan schakeld de tv in op 4x3 stand ipv 16x9...
Sterker nog; zodra ik in XBMC 16x9PAL instel; dan schakeld automatisch mijn tv naar 4x3 stand..... Als ik echter dan xbmc instel op 4x3PAL dan schakeld hij naar 16x9... :?

Kortom; de xbox schakeld mijn tv precies omgekeerd qa instelling.... :(

Kent iemand dit effect? En is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb je de originele kabel van M$? Het kan namelijk aan de kabel liggen. Als je de originele hebt moet het goed werken, en ligt het aan je TV. Hier werkt het als een zonnetje (JVC breedbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Ziet er wel veelbelovend uit dat Xlink via XBMC..! Heb het werkend nu... ik zie mijn friends list en kan browsen door de arena's enzo...

Maar als ik op een gegeven moment een in een arena een private arena kies... dan maakt ie de verbinding met de ander en geeft XBMC de popup dat het spel erin kan....

wat moet je op dat moment doen als je een spel van je HD wilt starten?? Gewoon de controller reset ofzo en dan het system link spel beginnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl

bdl

Schweino schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:20:
dan zal je inderdaad alles moeten backuppen van F, opnieuw moeten formatteren en het er weer op zetten. Je kan ook G formatteren, dan blijft alles zoals het is.
Hoe kan ik dan G: formatteren, die optie zit niet in de xbox zelf en met een ftp sessie kan het volgensmij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Skillz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:40:

1. Is het mogelijk om die enorme pijl (om een directory naar boven te gaan) (bij het gebruik van BIG ICONS) weg te halen :?

2. Is de SCAN optie aan de rechterkant die je bij je filmlijst ziet weg te halen :?

3. Welke knoppen op de dvd afstandbediening zijn hetzelfde als de witte en zwarte knop op de controller :?
1. Ja en nee, je kan een ander icoon gebruiken maar deze zal nog steeds dezelfde ruimte innemen.

2. Weet niet zeker, maar zoek eens in je xboxmediacenter.xml naar de tekst 'scan'. Als ie er staat kan je 'm proberen weg te halen. Kijk ook eens naar de xml die overeenkomt met die pagina in \XMBC\Skin\jouwskin\PAL\ , hier kan je dat soort dingen aanpassen. Tis wat uitzoekwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 13-11-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
bdl schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:56:
[...]

Hoe kan ik dan G: formatteren, die optie zit niet in de xbox zelf en met een ftp sessie kan het volgensmij ook niet.
bleh, na de woorden "format hdd xbox ftp" in google gegooid te hebben kreeg ik onder andere de volgende link:

http://www.xbox-scene.com/articles/hdd-install.php

ff zoeken een keer kan ook geen kwaad.....

Je kan ook een evox cd-tje maken met een format commando erin, en volgens mij kan de slayers disk het ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Laatst online: 16-04 20:40
Is het mogelijk om een aantal van de standaard knoppen uit het hoofdmenu te halen? Plaatjes en Muziek hoef ik er bijvoorbeeld helemaal niet in te hebben, maar alle verwijzingen ernaar in xboxmediacenter.xml verwijderen heeft niet mogen werken. Iemand enig idee?

En nog een dingetje, controller-reset werkt niet in xmbc zelf. Ik heb de CVS versie van 13 november en die wil nog wel eens hangen of vreemde dingen doen. Vandaar dat het makkelijk zou zijn als ik met een simpele combinatie van knoppen me xbox kan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294

En volgens mij is dit de legale versie van XBMC:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/4/mediaextender/DSCF0045-G.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Laatst online: 17-05 15:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ziet er leuk uit maar kan het natuurlijk bij lange na niet halen met XBMC die wij allemaal gebruiken. Wél vind ik het slim van MS dat ze hier op in spelen.

He maar even wat anders. Ik heb een mailtje ontvangen van Ben de Dood (PU anyone??). Ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben, omdat hij mij gevonden heeft via Tweakers.net waar hij begreep dat ik mijn Xbox gebruikte voor Media Center.

Hij vraagt of ik hem telefonisch te woord zou willen staan en of er achteraf een fotograaf langs zou mogen komen om een foto van mij en mijn xbox te maken.

Zelf heb ik hier een beetje dubbele gevoelens over... Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spike
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
Neejoh schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:07:
Ziet er leuk uit maar kan het natuurlijk bij lange na niet halen met XBMC die wij allemaal gebruiken. Wél vind ik het slim van MS dat ze hier op in spelen.

He maar even wat anders. Ik heb een mailtje ontvangen van Ben de Dood (PU anyone??). Ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben, omdat hij mij gevonden heeft via Tweakers.net waar hij begreep dat ik mijn Xbox gebruikte voor Media Center.

Hij vraagt of ik hem telefonisch te woord zou willen staan en of er achteraf een fotograaf langs zou mogen komen om een foto van mij en mijn xbox te maken.

Alleen de naam al... En daarnaast wil ik sowieso geen vreemde personen over de vloer hebben die wat van me willen.
En als het al echt een journalist ofzo is, weet je nooit wat er verder met het materiaal gebeurt. Voor je het weet zie je jezelf op Netwerk ofzo terug. Er van uitgaande dat je geen behoefte hebt aan al die aandacht.

Ik adviseer je om er niet op in te gaan. Sterker nog, ik zou gewoon helemaal niet reageren.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:

1. Is het mogelijk om die enorme pijl (om een directory naar boven te gaan) (bij het gebruik van BIG ICONS) weg te halen

2. Is de SCAN optie aan de rechterkant die je bij je filmlijst ziet weg te halen

3. Welke knoppen op de dvd afstandbediening zijn hetzelfde als de witte en zwarte knop op de controller

unquote:

antwoorden:
1) Die grote pijl kan je weg halen onder menupunt instellingen.
Dan vindt je onderaan 2 nieuwe opties die je kan aan/uitvinken;
de ene is'Hide alle mediaextensies' en de andere daar onder 'nog-een-keuze??'
Deze 2e optie haalt die stomme pijl weg bij tonen van iconen.

2) SCAN optie aan/uit; kan je ook doen onder instellingen/alg opties

3) DVD afstandsbediening. heb ik niet. zal je zelf even op alle knoppen moeten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kabel van mij is van Speedlink; geen orginele MS rgb kabel dus.
Gekocht bij mediamarkt. Volgens eerdere postings bleken dit redelijke goede kabels te zijn tegen een scherpe prijs (12,99euro)

De beeldscherpte en kleurechtheis is inderdaad goed te zien op mijn breedbeeld tv. :) Echter dat omschakelen van modus gaat helaas echt niet goed.... :(

Zowiezo schakeld mijn tv niet automatisch op externe ingang, zodra ik de xbox aanzet. Zou volgens mijn weten zeker wel moeten gebeuren met zo'n advanced av kabel, niet dan? :?
Verder schakeld de tv de ene keer wel om naar een andere beeldmode, de andere keer weer helemaal niet, en blijft hij op 4x3 stand staan.

Ga volgende week die kabel wel ruilen. Volgens mij is die gewoon rot. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Neejoh schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:07:

Hier hetzelfde, heb hem alleen mijn 06 gegeven dus ik zie wel....
Ik was vandaag op de hcc en daar zag ik toevallig wel een nieuw multimedia lifestyle blad dat werd gepromoot. In de eerste uitgave kwam onder andere iets over Windows Media Center, misschien is het wel voor dit blad dat ze een vergelijking willen amekn :?

offtopic:
Heb ook nog een XBOX communicator gekocht voor €12,50 (originele van xbox) lekker goedkoop dus want normaal zijn ze geloof ik €29

[ Voor 9% gewijzigd door Speedfight op 13-11-2004 22:18 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net die scartconnector van die speedlink kabel opengemaakt.

Er was niet eens pin 8 aangesloten; sterker nog; niet eens een los kabletje of soldeerbrug!
En scart pin 8 dient om via de scartconnector automatisch je computer om te laten schakelen, naar AV (10-12Volts), 16:9 (5-7Volts) of gewoon op TV stand (0-2 Volts).

Aangezien er dus niets aan de steker zat; schakelde mijn tv gewoon niet. echter op een of andere manier raakte hij toch wat van slag en ging zitten schakelen van 16:9 naar 4:3 stand. In principe zou dat niet mogen. Maar goed.

Ik zit nu met een dillemma;
Ofwel ik soldeer zelf een brug met een weerstand zodat mijn xbox automatisch de tv laat inschakelen op het vrije videokanaal op 16x9 stand, zodra ik de box aanzet. Helaas kan ik dan niet automatisch tussen 4x3 of 16x9 stand schakelen. Zal dan altijd 16x9 zijn. ook al werken de games maar in 4x3 stand.

Ofwel ik koop een ECHTE xbox kabel en breng deze manke speedlink kabel retour.

Vragen:
>>>Wie gebruikt er een ORGINELE MS XBOX ADVANCED AV KABEL?
>>> Schakeld de xbox bij het aanzetten de tv direct automatisch op het videokanaal?
>>> Als je in MS dash en/of in XBMC kiest tussen 4x3 of 16x9 stand; schakeled dan je tv ook direct over naar de juiste instelling? dus de xbox stuurd 2 veschillende uitgangsspanningen naar de scartconnector toe (12Volt voor 4x3, of ca. 6Volt voor 16x9 stand). Klop dit?
>>> Zo ja, iemand een idee, hoe ik dat truukje ook in mijn speedlink kabel kan solderen/aanpassen? zit er een speciale pin op de xbox videoconnector misschien die dit regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

John, ik heb de Advanced Scart Cable, het is een aanrader (mede vanwege de digitale audiooutput), maar om even op je vragen terug te komen.
Als je de xbox aanzet, dan springt m'n breedbeeld automatisch op de scartkanaal (je ziet dus direct de xbox dash) als je de xbox uitzet, dan springt deze terug naar de tvkanaal waar je op stond.
De tweede vraag, weet ik niet, mijn xboxdash start altijd op in 16:9...zal ik voor je testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reactie.

Dus je tv springt direct automatisch op AV stand, zodra je de xbox aanzet?! <<<
dacht ik al. ;)

Je hebt een breedbeeld tv; dus ik mag aannemen dat je in de MS dash 'Widescreen' hebt geselecteerd.; ofwel xbox is ingesteld voor 16x9 instelling ipv 4x3. Dus ik mag aannemen dt je tv ook in diezelfde AV 16x9 instelling gaat staan. niet dan?
>>> Nu als je nu eens daar in de MS dash standaard scherm 4x3 insteld; gaat je tv dan ook aan in AV 4x3 stand (ipv 16x9)?! :P

Zo ja, dan ben ik zeer benieuwd welke videopin van de xboxconnector verbonden is met pin 8 van de scart. Kan je dat eens nameten/kijken? _/-\o_
beter nog; kan je een kleine schetsje maken? :9~

>>>Ik kan helaas in de xbox docu van de speciale videoconnector nergens iets vinden dat hierop enigzins duidt. Wel staat er hoe je de diverse modes inschakeld; wat ook klopt met mijn kabel.
daarom ga ik er in principe dus maar vanuit dat je TV wel op AV stand gaat staan, maar dat je helaas ZELF nog steeds je tv in 4x3 of anders de 16x9 stand moet zetten. ;) Maar ik sluit niets uit. Er worden wel meer pinnen meevoudig toegepast, dus waarom dit niet? (die 12vdc pin misschien?; schakeld die niet naar ca. 6 volt ipv 12 volt bij widescreen instelling?) 8)

Wat betrefd die speedlinkkabel; deze heeft ook digital out; echter alleen een analoge tulpplug; geen optische uitgang. Overigens zijn alle contacten verguld.
'Technisch ziet deze kabel er redelijk goed uit; echter hij is lichtelijk gevoelig voor storingen van buitenaf. de kabel moet geheel vrij hangen; anders krijg ik soms wat lichte zweem-strepen in het beeld. :D Maar dat ''vrij hangen'' is verder niet echt een probleem bij mij.
Al met al kan je ook niet meer verwachten voor 12,99 euro's. Die orginele MS xbox kabel kost het dubbele! Maar als die wel juist eea inschakeld in 4x3 en 16x9 stand, dan ga ik hem toch daarvoor ruilen. dat moet dan maar. :r

Als ik het kan verhelpen op die speedlink kable, door al dan niet een soldeerbrug/draad/weerstand ofzo te solderen in de scartconnector ofxo, dan ga ik daar voor. scheelt me maar liefst 17,50 euro's! (Altijd weer die zuinige nederlanders he?!) >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 2211 op 14-11-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 2211 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:22:

antwoorden:
1) Die grote pijl kan je weg halen onder menupunt instellingen.
Dan vindt je onderaan 2 nieuwe opties die je kan aan/uitvinken;
de ene is'Hide alle mediaextensies' en de andere daar onder 'nog-een-keuze??'
Deze 2e optie haalt die stomme pijl weg bij tonen van iconen.

2) SCAN optie aan/uit; kan je ook doen onder instellingen/alg opties

3) DVD afstandsbediening. heb ik niet. zal je zelf even op alle knoppen moeten drukken.
Bedankt voor de antwoorden :)
Welke versie van XBMC gebruik jij? Ik neem aan versie 1.1.1, maar welke build?
Die van 11-11-2004 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik de build van 11-11-2004; dus die MET werkende KAI support.

ben overigens net de 13-11 build aan het installeren. ;)

Iemand al eens wat willen testen met die kabels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45322

Skillz schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:40:

1. Bla

2. Bla

In het bestand keymap.xml staan de toetsfuncties van de controller en de AB in de verschillende schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 04-06 09:09
Weet iemand of die XBOX Media Extender Import te verkrijgen is.

Ik wil mijn XBOX heel graag als PVR gebruiken en dit lijkt me een ideaal product!

Heeft er tevens iemand links naar reviews of info op de kit ook op NL versies van XP MediaCenter Edition werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

Heb net een xbox met met media center... via de hd een divx spelen gaat goed.
Maar ik heb ook nog een berg dvd's liggen met divxen, maar als ik die dvd er in doe geeft ie aan dat er een audio cd in zit. En ik krijg een zooi vage mappen te zien op de dvd... die er eigenlijk niet op staan. Heb verschillende merken dvds geprobeerd. Hoe los ik dit op? kan ik divxen vanaf een dvd kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 13:55

bladebla

<Piéééép>

ilovetechno schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:46:
Weet iemand of die XBOX Media Extender Import te verkrijgen is.

Ik wil mijn XBOX heel graag als PVR gebruiken en dit lijkt me een ideaal product!

Heeft er tevens iemand links naar reviews of info op de kit ook op NL versies van XP MediaCenter Edition werkt?
Hier iets over gevonden. Het is iig bedoeld voor NTSC maar of hier hier in NL ook werkt is nog niet uitgesloten. Er wordt wel gesproken over een dongle die je nodig zou hebben wat niet waarschijnlijk niet meer zou inhouden dan een IR-receiver die nu ook te koop is om DVD's op je niet geopende XBOX te spelen.

Meer recente info en discussies alhier

achterkant doosje van de XBOX extender: [click]
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.kars/got/mcx_back.jpg

Ik ben mij bewust dat dit een XBMC topic is. Wellicht handig om een XBOX Media Center Extender (MCX) topic te starten.

[ Voor 17% gewijzigd door bladebla op 15-11-2004 12:33 ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
bladebla schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:31:
[...]

Ik ben mij bewust dat dit een XBMC topic is. Wellicht handig om een XBOX Media Center Extender (MCX) topic te starten.
Dank u.. Ik zal het topic starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Anoniem: 17900 schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:25:
Heb net een xbox met met media center... via de hd een divx spelen gaat goed.
Maar ik heb ook nog een berg dvd's liggen met divxen, maar als ik die dvd er in doe geeft ie aan dat er een audio cd in zit. En ik krijg een zooi vage mappen te zien op de dvd... die er eigenlijk niet op staan. Heb verschillende merken dvds geprobeerd. Hoe los ik dit op? kan ik divxen vanaf een dvd kijken...
Veel xboxen zijn supergevoelig aan het merk (eigenlijk type) dvd dat je erin stopt.
Trial & error is eigenlijk de enige oplossing hiervoor....
ilovetechno schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:09:
[...]

Dank u.. Ik zal het topic starten
Vergeet niet dat het hier om een extender gaat, maw, je hebt ook nog een gewone pc nodig waar MCE op draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:26:
[...]

Veel xboxen zijn supergevoelig aan het merk (eigenlijk type) dvd dat je erin stopt.

[...]
het kan niet zo zijn dat de map indeling fout is ofzo? ik heb arita's en platinum geprobeerd...

en wat is trial en error dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Anoniem: 17900 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:30:
[...]

het kan niet zo zijn dat de map indeling fout is ofzo? ik heb arita's en platinum geprobeerd...

Dat kan ook zijn, aangezien hij de dvd wel leest, maar iets foutiefs weergeeft.
In Nero kan je in het Burn-menu een speciale optie aanzetten voor de xbox. Probeer dat anders eens.

Trial & Error: testen totdat het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Fire69 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:26:
[...]

[...]

Vergeet niet dat het hier om een extender gaat, maw, je hebt ook nog een gewone pc nodig waar MCE op draait!
Dat was mij duidelijk. Helaas zijn de grote MCE topics gesloten dus is er op GoT op het moment geen plaats om over deze uitbreiding te discusseren.

Ze zijn zelfs op ebay te koop voor ons als europeanen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...9076&rd=1&ssPageName=WD2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 17900 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:30:
[...]

Als je geen Samsung dvd speler hebt kan je het afspelen van CDR wel vergeten, brand ze maar eens op cdrw of dvd en dan werkt het wel.

Het heeft niets met de indeling te maken overigens van de cd, een gewone iso 9660 compilatie kan gewoon door xbmc worden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Voor info over de Xbox Media Extender zie:

[rml][ MCE] MediaCenter Extenders[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zit een samsung dvd speler in... en het staat op een dvdr (platinum, ricoh en arita)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17900 op 15-11-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
+r of -r? Samsung kan alleen maar -r volgens mij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+r ... maar ik heb ook dvd+rw's geprobeert en die eet hij zonder problemen...

en nou geeft hij trouwens niet eens meer aan dat het audio cd's zijn... maar gewoon een lege cd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal de nieuwste xbmc versie downen svp.

De vorige build van 14-11 zorgde dat er uitbreidingen met name in het KAI online gedeelte verwerkt waren
de build van 16-11!!! heeft volgende bug-patches:

quote:
>> A new 16-11 CVS compile of XboxMediaCenter(info) has been released with all the new XLink Kai(info) and SPEEX features and including Project Mayhem I and II (11-13 version) skins.
What's new/fixed (since 10-29 CVS build):
* added: Kai default games directory set to f:\games
* added: Kai Toast - pop up notifications for XLink Kai function
* added: Kai Auto Play - automatically launch games off the harddrive
* added: Kai Network Settings - configure games directory and notifications.
* added: Kai Netowrk Dialogs - help for n00bs
* added: RealMedia RTSP/RDT support
* added: Implementation of 2 channel PCM passthrough
* added: GUI setting for 2 channel PCM passthrough
* added: Ability to define a built-in function in place of an action in keymap.xml eg. you can have XBMC.ActivateWindow(501) to go to My Music screen or you can do XBMC.RunScript(my script.py) etc. etc.
* added: tag with the real label etc. for the block in XBoxMediaCenter.xml
* added: new control buttonscroller for homepage buttons.
* added: group added to XBoxMediaCenter.xml for user configurable buttons.
* added: XBMC.ActivateWindow() built-in command.
* added: new command "XBMC.RestartApp" for skinners to restart only the application
* added: xbmc will now check for necessary files when executing a python script
* added: OSD selection of STEREO/LEFT/RIGHT for 2 channel audio.
* added: GUI code for monkeyh1
* added: Context menu to My Pictures
* added: Random slideshow ability
* added: Recursive thumb generation
* added: Folder thumbs for picture folders
* added: my music songs, Shoutcast Top 500 streams share
* added: [ 1051008 ] CD-TEXT support (doesn't work on all drives!!!) (Thnx to mog)
* added: tag to give skinners the ability to enable/disable the overlay windows via xml file
* added: SF patch #1056254 New simple-stacking mode for video
* added: Possibility for skinners to define their own windows (custom*.xml where * is a number)
* added: SF patch #1056175 FTP server uses /E/ now instead of /E:/
* added: Support for the context menu for editting bookmarks in My Videos, My Pictures, My Music
* added: [ 990760 ] My Programs now displays shares in panel (same as other sections)
* fixed: Crash in dialogs if some dialog skin files weren't present.
* fixed: Less intrusive warning on Kai disconnection and better reconnection facilities.
* fixed: Reconnection to Kai engine after disconnection.
* fixed: , , didn't work for listcontrolex
* fixed: My Pictures shows folder thumb for parent folder items
* fixed: Lockup adding artist folders to playlist (sf bug #1062846)
* fixed: Alpha level errors that occured with some button types (radio button etc.)
* fixed: prevent switching to vis during slideshow (stops slideshow)
* fixed: minor bugs like delay calculation in audio output device
* fixed: multi byte language cue file not open correctly over SMB share
* fixed: shutdown button
* fixed: subtitle size of 4:3 videos displayed on widescreen
* fixed: my music songs, record button was not enabled/disabled immediately after starting/stopping a shoutcast stream
* fixed ttf font .srt subtitle lockup issue
* fixed: default resolution tags in skin.xml are now case-insensitive
* fixed: CUtil::Lower not work correctly in multi byte language
* fixed: 3/5 channel non-passthrough audio lockup
* fixed: smb multibyte language not display correctly in some places
* fixed: Remote INFO button wasn't working for show file info
* fixed: After showing video/album info item is selected
* fixed: album info is not displayed in songs
* fixed: Bug in new video code (hopefully!)
* fixed: Thumbs aspect ratio in list controls
* updated: German (Austrian), German, Portuguese (Brazil), Romanian, French, Italian, Dutch, Hebrew, Polish language file (Thnx to CEOMR, wellingtontu, bompy, modhack2, kotix, joepmeloenx, okets, napek)
* Updated finnish strings.xml (thanks nanite1k)
* changed: Use msdash audio settings for analog audio (Stereo <-> Dolby Surround) instead of forcing Dolby Surround
* changed: xbmc will now only restart xbmc instead of the xbox when soft restart is requested
* changed: Some strings from cd+g support changed for better translation
* changed: CD+G support updated (Thnx to stcogolin)
* changed: default IP addresses if none are set.
* changed: progress control now can have an overlay texture
* changed: Rearranged a lot of the My Videos code into a base class
* moved: Random slideshow button to My Pictures (from settings)

Met name het 'hangen' van xbmc bij het opstarten is opgelost. DFit gebeurde bij het afsluiten van somminge games die gespeeld waren via KAi. Ook als kai server nog niet aan stond op je pc, bleef xbmc vaak hangen in een zwart scherm.

verder is de mplayer geupdate. die hinderlijke bug dat bij het tonen van ondertitels xbmc liet vastlopen , zodra je terugbladerde in het menu is opgelost.

Tip; via Emule kan je de 16-11-2004 CVS versie van xbmc al vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82304

Is het mogelijk om via een toetsencombinatie vanuit een spel naar het dashboard te springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:51:
Allemaal de nieuwste xbmc versie downen svp.

De vorige build van 14-11 zorgde dat er uitbreidingen met name in het KAI online gedeelte verwerkt waren
de build van 16-11!!! heeft volgende bug-patches:

quote:
>> A new 16-11 CVS compile of XboxMediaCenter(info) has been released with all the new XLink Kai(info) and SPEEX features and including Project Mayhem I and II (11-13 version) skins.
BLABLABLA
denk dat iemand er een ander naampje aan gegeven heeft, dit is nml de 15-11 versie

[ Voor 81% gewijzigd door cypher21 op 16-11-2004 18:45 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 18:03

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Anoniem: 82304 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:07:
Is het mogelijk om via een toetsencombinatie vanuit een spel naar het dashboard te springen?
Nope, dat is niet mogelijk vanuit een spel.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Peedjeeh schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:49:
[...]

Nope, dat is niet mogelijk vanuit een spel.
ja dat is wel mogelijk vanuit een spel, sommige spellen blijven echter hangen door deze actie, het is dus aan te raden om vanuit een spel te resetten, kom je ook in je dashboard uit, duurt alleen iets langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:
BLABLABLA
denk dat iemand er een ander naampje aan gegeven heeft, dit is nml de 15-11 versie
unquote:

Dacht ik in eerste instantie ook toen ik de naamvan de DIR zag in de uitgepakte .rar.

ECHTER, als je de readme.txt files leest, met name die van de CHANGELOG, dan zul je zien dat die de 16/11 build is! ;) Zal wel te maken hebben dat deze even snel is gecompiled; over de 15/11 build is geplaatst om te testen en men toen 'vergeten' is de dir naam te renamen voor hem te launchen. :)

quote uit de CHANGELOG:

added/fixed:
- 16/11/2004 - fixed: accurate Kai reporting of Xbox Live communicator / headset stand
- 16/11/2004 - fixed: Improved performance sorting Kai views (friends, games and arena's)
-15/11/2004 - added : new screensaver interface/API with template en sample screensaver
etc.
etc.

Met name die KAi view bugfix van 16/11 is goed. Eerst werden NIET alle arena's weergegeven en vond hij niet alle multilink enabled games van je harddisk. Bijv. bij mij geen Starwars battlefront. Dit terwijl hij wel Halo, midtown madness an anderen vond.

Nu weet ik dat je eerst een multilnk game moet spelen via kai om dit zichtbaar te maken (volgens de officiele handleiding/forums van xbmc) echter, ik speel al weken battlefront, en toch zag ik die niet. Met de 16/11 build is dit probeem direct opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en iemand al eens met die rgb kabels zitten spelen en gecheckt wat de verschillende instellingen 4x3 of 16x9 WERKELIJK doen bij je TV.

Ik blijf erbij (of dit ligt aan die Philips breedbeeld tv van mij) dat xbox ALTIJD een 4x3 signaal uitstuurd, ZELFS als je een 16x9 instelling gebruikt (widescreen).
Wat echter wel zo is; dat de 16x9 instelling in praktijk inhoud, dat het beeld wat uitgerekt is, waardoor de instelling va mijn tv 4x3 breedbeeld; ofwel uitgerekt naar vol scherm, er goed uitziet.

Maar nogmaals, eigenlijk is dit geen echte 16x9; maar een uitgerekte 4x3 stand; wel met meerdere pixels in de breedte uiteraard.

Zodra ik mijn tv in 16x9 stand zet; dan klopt de breedte ook, echter de bovenste en onderste helft van het scherm valt eraf (overscan). En Nee, het helpt niet om de instelling/calibratie van xbmc aan te passen; ik kan nl. niet het scherm resisen van de gui. alleen de bovenste linker of onderste rechter bepalen.../

iemand meer iedeeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Sjeeshh...net 2 dagen terug s'avonds de 14-11 versie gedownload en nog niet eens geinstalleerd, is er nu alweer de 16-11 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
added: RealMedia RTSP/RDT support
Is dat ondersteuning voor Real video en audio? Want dat lijkt me altijd nog een mooie functie,zeker voor de nederlandse Uitzending Gemist,die wordt vaak in Real beter weergegeven dan in Windows media player....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 18:03

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

argro schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:23:
[...]

ja dat is wel mogelijk vanuit een spel, sommige spellen blijven echter hangen door deze actie, het is dus aan te raden om vanuit een spel te resetten, kom je ook in je dashboard uit, duurt alleen iets langer
Misschien kan je dan ook even aangeven in welke situatie dit mogelijk is en welke knoppen combi ik moet toepassen op de controller.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Peedjeeh schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:57:
[...]

Misschien kan je dan ook even aangeven in welke situatie dit mogelijk is en welke knoppen combi ik moet toepassen op de controller.
L+R+black+back=IGR, je kunt je bios echter ook aanpassen zodat je in één keer naar je dashboard gaat, ik heb gekozen voor een gehele reset omdat sommige games vastlopen wanneer je in één keer naar je dashboard gaat zodat je alsnog op moet staan om naar je xbox moet lopen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
sommige bios-versies hebben de IGR niet standaar, zoals de mijne (de m8_16) maar met bepaalde progjes is je bios aan te passen en te flashen waardoor je wel een IGR hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
argro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:12:
[...]

L+R+black+back=IGR, je kunt je bios echter ook aanpassen zodat je in één keer naar je dashboard gaat, ik heb gekozen voor een gehele reset omdat sommige games vastlopen wanneer je in één keer naar je dashboard gaat zodat je alsnog op moet staan om naar je xbox moet lopen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
sommige bios-versies hebben de IGR niet standaar, zoals de mijne (de m8_16) maar met bepaalde progjes is je bios aan te passen en te flashen waardoor je wel een IGR hebt
Hmmm bij mij werkt die reset niet echt heb alleen geen zin om met me bios te gaan kloten het werkt nu eindelijk lekker. Alleen bij de Evox dash die ik eerst had nu heb ik media center als dash had je wel een optie voor een ingame reset. Heb je dat ook niet bij media center dan. Beetje lastig wel elke keer je xbox aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wazzup! schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:25:
[...]

Hmmm bij mij werkt die reset niet echt heb alleen geen zin om met me bios te gaan kloten het werkt nu eindelijk lekker. Alleen bij de Evox dash die ik eerst had nu heb ik media center als dash had je wel een optie voor een ingame reset. Heb je dat ook niet bij media center dan. Beetje lastig wel elke keer je xbox aan en uit zetten.
je hoeft niet met je bios te kloten hoor, met evox is een bios-flash zo gedaan en gaat bijna altijd goed, gaat alleen fout wanneer je stroom tijdens de flash uitvalt

aangepaste bios (te maken met evotool, gewoon IGR optie aanvinken) en in c:\bios\ plaatsen, dan biosflah met evox, binnen 5 minuten klaar

je IGR moet in je bios zitten, anders werkt het niet tijdens een spel, wanneer je een spel speelt draait je evox (of ander dash) niet mee op de achtergrond, je xbox kan niet multitasken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Probeer voor die IGR eens de combo L+R+back+start. Zo stond mijn bios standaard voor IGR, en dat werkt ook onder XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
hooo argro, daar moet je dus mee oppassen..... Evox kan LANG niet alle modchips/tsops flashen. Sommige chips (winbond bijvoorbeeld) wist 'ie zelfs alleen maar zonder em weer te beschrijven (blijft 'ie hangen) en is het dus foetsie bios en dan heb je een dooie xbox. Dus pas daar ERG mee op. Het enige hulpmiddel waarmee je alle biossen kan flashen is raincoat (bij voorkeur versie 0.7).

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 17-11-2004 14:54 ]

• Fire69
  • Nu online
Welke versie van XMBC is nu eigenlijk de goeie? Ik haalde xmbc altijd van de mirror van xbins af, maar daar zijn ze meestal wat achter of zetten ze enkel officiele releases op.
Als je wat verder gaat zoeken, kom je rar's tegen die varieren tussen 25 en 50meg! :/

• frankvanhoesel
Is altijd moeilijk te zeggen welke de goede is, suprnov*.org heeft er ook altijd wel een paar, maar de 16-11 versie is 47 mb...dus die is best groot...zeker in vergelijking met de vorige...

• Fire69
  • Nu online
Idd, ik heb hier nu 2 versies, die van 15/11 is 33meg, die van 16/11 is 27meg. Maar die torrent is er 47...
Probleem is gewoon dat met mijn 16/11-versie KML niet werkt. :/

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
en het wordt tijd dat ze die AQTbrowser.py es fixen..... script doet het al 2 weken niet, en niemand (met verstand van zaken) fixt het effe. Ik wil gewoon trailers zien! :P

• Fire69
  • Nu online
Daarvoor moest je toch gewoon die px=20 naar 25 zetten of zoiets? :?

• Reignman
hahaha eigenlijk wel cool.... der is weer een nieuwe update.. versie 17-11-2004 :P

kunnen iig niet klagen dat er niet aan het proggie gewerkt wordt... ;)

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47

bdu

Misschien een vraag die al vaker is gesteld maar is dat updaten makkelijk? Is het alleen een kwestie van de bestanden naar de xbox kopieeren?

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb ook eens 2 versies van XBMC vergeleken die beiden een andere grootte hadden.
Bij de grotere versie zaten in ieder geval meer script files en 1 extra codec.

Ik vind het ook wel irritant dat er zoveel verschillende versies zijn.
Het liefst wil ik gewoon een "KALE" XBMC en dan zelf de dingen erbij gaan zetten.

Ik ben nu de 16-11-2004 versie van CVS aan het donwnloaden, die is 33mb groot,
lijkt me een vrij minimale installatie.

Hopelijk is er ook een 17-11 versie van CVS.

• bdu

bdu

waar download je die? En ook de nieuwe versie van avalaunch...?

• Reignman
en nu zie ik ook al een CVS versie staan van 18-11-2004 :P :P

• bitpixl
  • Niet online
bdu schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:09:
Avalaunch kan ik je niet mee helpen, maar ik heb via via gehoord dat je voor XBMC zou kunnen kijken op *kuch* E *kuch* Donkey *Kuch* ;)

• Fire69
  • Nu online
Skillz schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:44:
Ik heb ook eens 2 versies van XBMC vergeleken die beiden een andere grootte hadden.
Bij de grotere versie zaten in ieder geval meer script files en 1 extra codec.

Ik vind het ook wel irritant dat er zoveel verschillende versies zijn.
Het liefst wil ik gewoon een "KALE" XBMC en dan zelf de dingen erbij gaan zetten.

Ik ben nu de 16-11-2004 versie van CVS aan het donwnloaden, die is 33mb groot,
lijkt me een vrij minimale installatie.

Hopelijk is er ook een 17-11 versie van CVS.
Een versie van CVS? CVS is geen release-group hoor. :P

Ik heb een ook een CVS van 16/11, maar die is 27mb.
Daar zit een script bij om xskit of zoiets te downloaden, die haalt hij van een ftp van xs4all.
Lijkt me dus ook niet de echte cvs van de xbmc-makers zelf...
Skillz schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:04:
[...]

Avalaunch kan ik je niet mee helpen, maar ik heb via via gehoord dat je voor XBMC zou kunnen kijken op *kuch* E *kuch* Donkey *Kuch* ;)
Last van het winterweer? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 18-11-2004 14:53 ]

• Reignman
Draai nu op 18-11-2004... daar werkt die Xlink Kai van... das echt super handig .. krijg een popup als iemand online komt... en je hoeft maar een arena op te zoeken... connectie maken en ff op play drukken en het spel start automatisch op..

wat me alleen nog niet gelukt is om via XBMC Xlink zelf een private arena aan te maken en een game te hosten... straks nog maar es een keer proberen :P

• argro
bdu schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:09:
check je mail

Anoniem: 45322

Reignman schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:20:
Draai nu op 18-11-2004... daar werkt die Xlink Kai van... das echt super handig .. krijg een popup als iemand online komt... en je hoeft maar een arena op te zoeken... connectie maken en ff op play drukken en het spel start automatisch op..
Zo ver kom ik ook, maar als ik in het spel system link kies dan vindt hij niets.
Wat gaat er fout?
Heeft iemand de xbmc kai .pdf guides?
De links ervan op www.xboxmediacenter.de en .com werken niet

Anoniem: 12019

Fire69 schreef op woensdag 03 november 2004 @ 08:42:
Dat heb ik redelijk simpel opgelost.
De moeilijke manier is om een bios-file aan te passen dat hij zoekt naar de xbe van XBMC bij het booten.
De makkelijke manier is gewoon de xbe van Evox te renamen en die van XBMC de naam van die van Evox te geven. :)
Bij mij dus:
Avalaunch.xbe => avadash.xbe
Default.xbe => avalauch.xbe
Zo kan je Avalaunch (of in jouw geval Evox :/ ) nog vanuit XBMC booten.
Ik probeer ook om m'n Xbox op te laten starten met XBMC,maar deze methode lukt niet,ik heb evoxdash aevoxdash genoemd en default.xbe vanuit F/appz/xbmc gekopieerd naar c en evoxdash.xbe genoemd maar krijg fatal error :(
Moet ik niks met de XboxMediaCenter.xml doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12019 op 18-11-2004 19:41 ]

Een van de allereerste regels in xboxmediacenter.xml;
moet je AANPASSEN in welke dir xbmc staat geinstalleerd! Anders
werkt de dashboard start niet. In deze xboxm...xml file staat eea beschreven hoe en een voorbeeld (wat vaak al klopt met de meeste installaties.)

Niemand met een advanced scart kabel die eens wat testjes wil doen?

Ik zoek overigens ook nog een andere site waar ik vlot relaeses kan downloaden. Mail me maar... john_hoek@zonnet.nl

Anoniem: 12019

IK heb het nu wel werken,had wel de xboxmediacenter.xml aangepast maar de ongewijzigde naar m'n xbox gestuurd.

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 2211 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:09:
Ik zoek overigens ook nog een andere site waar ik vlot relaeses kan downloaden. Mail me maar... john_hoek@zonnet.nl
Same here! (Reignman) wil je mij ook even mailen? RKJSwart@Hotmail.com.

Hoe kom je trouwens aan de nick Reignman? Basketbal Fan?

• bdu

bdu

Anoniem: 12019 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:00:
IK heb het nu wel werken,had wel de xboxmediacenter.xml aangepast maar de ongewijzigde naar m'n xbox gestuurd.
Kan je mij helpen... mij lukt het nog niet echt...

Ik heb het volgende gedaan...

van xbmc de files default.xbe en XboxMediaCenter.xml naar /C/ gekopieerd.. de eerste regel van XboxMediaCenter.xml heb ik veranderd in "<home>F:\Apps\XBMC\</home>"

Nu heb ik de volgende file hernoemt

evoxdash.xbe => default.xbe
en
default.xbe => evoxdash.xbe

maar nu boot mijn xbox dus 2 keer achter elkaar :S:S

wat doe ik niet goed..

ps.. ik heb ook dit xbe bestand nog in de root van c staan: xboxdash.xbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rename eerst evoxdash.xbe naar noodgeval_evox.xbe

rename xbmc.xbe (dus default.xbe uit de xbmc folder) eens naar evoxdash.xbe
kopieer xboxmediacenter.xml (met de aangepaste dir) ook in C:\ (had je al gedaan)

laat xboxdash.xbe staan dat is nl. je orginele dash om clock, scherminstelling en geluid etc in te stellen)

Nu zal het moeten werken.

de meeste biosversies hebben deze volgorde;
1) DVD: default.xbe (start direct een game van dvd op)
2) C:\evoxdash.xbe
3) nog een andere dash soms (nexgen.xbe bijv.)
4) en nog een andere dash als voorgaande niet te vinden zijn etc.
5) msdash.xbe altijd als laatste! (de orginele MS dash)

stappen 3 en 4 zijn niet altijd aanwezig, ligt aan je biosversie. X2-4977 (die ik heb) gebruikt alleen 1, 2 en 5.

succes.

NOG STEEDS NIEMAND DIE UBERHAUPT EENS DE MOEITE WIL NEMEN OM EVENTJES WAT TE TESTEN MET EEN ADVANCED RGD KABEL EN ZIJN TV?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLyTE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01 20:08

FLyTE

Hoe of wat?

Anoniem: 2211 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:09:

Niemand met een advanced scart kabel die eens wat testjes wil doen?
Advanced scart cable.. is dat die kabel met optische audio uitgang? Zo ja; wat voor testjes?

Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129448

mischien dat het hier niet goed staat exuces dan !

Heb een klein probleem of groot dat weet ik niet :X
Heb via Avalaunch de nieuwste patch/update gedownload en toen die klaar was instaleerde die patch z,n eigen en het zag er allemaal goed uit.
Toen zei de xbox iets van : limited space availeble at F , watch out.
Als ik nu via flashXP kijk zegt hij F:(Err:1005 free).
Dat was voordat ik de patch downloaden niet het geval aangezien dit het eerst is wat ik download, net mn netwerk en internet voor mekaar namelijk.
Via XboxXplorer zegt hij : F - Err:3

Wie weet wat er gebeurt is en of dit kwaad kan ?
Bedankt vast.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.