[xbox] Xbox media center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of het al eens gevraagd is,heb niks kunnen vinden,maar het volgende dus

heb op hd een filmbestand in iso formaat,nu is er geen foto via imdb beschikbaar.
kun je handmatig een verwijzing maken naar een jpeg bestand.evt een jpeg in de imdb folder op de xbox
heb nu maar een folder gemaakt met een folder.jpg

waarschijnlijk met een shortcut,maar hoe maak je die het makelijkst en zodoende dat die in de lijst MIJN VIDEOS te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest je vraag wel een keer of wat lezen voordat ik begon te snappen wat je nou wilde, maar vooruit....

Ik geloof dat je een ISO-bestand van een film zichtbaar wil maken in de My Videos-view. Dat lukt niet want een .iso is geen filmformaat. Wat je evt zou kunnen doen is een tekstbestandje maken, die geef je de naam van de film, je maakt de extensie .avi. Nu kan XBMC ook via IMDB een plaatje en beschrijvende tekst kunnen vinden. Mocht er geen plaatje te vinden zijn, kun je ook zelf een jpg-bestand van het internet plukken en dat de extensie .tbn geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ja, maar dan geef je er mooi een plaatje aan, maar je kunt em niet afspelen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 18:57:
ik heb een probleem bij de trailers.
De xbox trailers zijn stotterend en de movie trailers kan die op de 1 of andere manier niet vinden. Iemand misschien enig idee?
Tip: edit je PY bestand, en zoek de waarde 25x. Verander deze door 20x, save je PY, en hoppa, je trailers werken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:24:
Ik moest je vraag wel een keer of wat lezen voordat ik begon te snappen wat je nou wilde, maar vooruit....

Ik geloof dat je een ISO-bestand van een film zichtbaar wil maken in de My Videos-view. Dat lukt niet want een .iso is geen filmformaat. Wat je evt zou kunnen doen is een tekstbestandje maken, die geef je de naam van de film, je maakt de extensie .avi. Nu kan XBMC ook via IMDB een plaatje en beschrijvende tekst kunnen vinden. Mocht er geen plaatje te vinden zijn, kun je ook zelf een jpg-bestand van het internet plukken en dat de extensie .tbn geven.
ja soms schrijf je warrige dan je denk,hahah
maar ik kan gewoon een iso van een dvd laten spelen,perfect.en zelfs via "mijn video's " oke menu doet het niet maar dat vind ik ok. dit los ik op door het iso te openen met salamder en dan het menu stuk eruit te verwijderen,en whala , geen menu meer

en als ik handmatig de film zoek via imdb dan krijg ik dezelfde mogenlijkheden alleen soms zonder plaatje.
soms neem ik gewoon een film met plaatje wat niet goed is,en dan op de xbox onder imdb het plaatje opzoeken en verwissellen voor het goede plaatje wat ik zelf heb,maarja om dat nu steeds te doeen.pff

thanks voor de tip van .tbn maar moet ik die dan in dezelfde folder als het iso bestand zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen...
Misschien niet geheel het juiste draadje, maar ik kwam het volgende tegen in dit draadje:
scarface666 schreef: Ik draai xbmc op een executer3 bios en een smartxx chip.
Nu wil ik ook graag een beetje spelen met andere biossen (Draai nu Evox m8)
Is het iemand al gelukt om X3 bios op smartxx te draaien, met een xbox v1.6 ???
Of andere Biossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
De mensen die nu versie 1.1 gebruiken, hebben die nog problemen met de scripts?
Bij mij werkt alles nu echt perfect. AQT, KML, zelfs de tvgids!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die uitgebreide installatie handleiding in de openings post die werkt niet zeg maar..Heeft iemand goed linkje, want kan zo niet in het topic vinden of er een nieuwe handleiding is zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:26:
Hey allen...
Misschien niet geheel het juiste draadje, maar ik kwam het volgende tegen in dit draadje:
scarface666 schreef: Ik draai xbmc op een executer3 bios en een smartxx chip.
Nu wil ik ook graag een beetje spelen met andere biossen (Draai nu Evox m8)
Is het iemand al gelukt om X3 bios op smartxx te draaien, met een xbox v1.6 ???
Of andere Biossen ?
ik weet niet of je dit al wist, maar even uit de FAQ van TeamXecuter
Will the X3 Bios work on other mods ?
No.
Helaas werkt die dus niet op andere mods enkel op de X3 Modchip.
Daarintegen werkt de X2 bios wel goed.

Maar dit is eigenlijk zwaar offtopic en voegt niks toe aan dit topic...dus laten we het hier maar bij houden

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 17:30
baldbelow schreef op 22 oktober 2004 @ 16:10:
De trailers en webradio doen het perfect bij mij, maar welk script moet ik nou draaien om een werkende nederlandse tv-gids te krijgen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tvguide 3.0 @ google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dwl.xboxmediacente...daff403ced1ba0b9&start=10
staat een nederlandse tv guide, weet niet zeker als ie goed is of werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:22

bdu

Ej gasten.. ff een vraagje... ik wil XBMC op me xbox zetten... en wil hem dan voornamelijk gaan gebruiken voor mijn mp3 collectie.. ik wil er dus een harde schijf in gaan zetten van 200 gig.. ik heb gelezen dat een mp3tje dan maar 17 karakters kan bevatten? Hoe zit dit? Moet ik dan al mijn mp3tjes renamen? En hij ondersteunt ID3?

Daarnaast heb ik nog een vraag over het aantal nummers op je scherm? In screenshots zijn dit er een stuk of 12.. is dit in te stellen? Of is dat vast? Is dit in te stellen door een andere resolutie te gebruiken of is dit ook niet te veranderen..

Ik moet zeggen dat ik lang niet alles heb gelezen.. maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen....

merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:58
bdu schreef op 24 oktober 2004 @ 18:50:
ik heb gelezen dat een mp3tje dan maar 17 karakters kan bevatten? Hoe zit dit? Moet ik dan al mijn mp3tjes renamen? En hij ondersteunt ID3?

Daarnaast heb ik nog een vraag over het aantal nummers op je scherm? In screenshots zijn dit er een stuk of 12.. is dit in te stellen? Of is dat vast? Is dit in te stellen door een andere resolutie te gebruiken of is dit ook niet te veranderen..

Ik moet zeggen dat ik lang niet alles heb gelezen.. maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen....

merci!
-XMBC ondersteund ID3
-Aantal nummers op scherm is niet in te stellen. Als je HDTV resoluties draait heb je wel meer nummers op het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 10:54
ilovetechno schreef op 24 oktober 2004 @ 19:56:
[...]

-XMBC ondersteund ID3
-Aantal nummers op scherm is niet in te stellen. Als je HDTV resoluties draait heb je wel meer nummers op het scherm staan.
Hoe draai je HDTV resoluties met XMBC?

Spellen enzo kan ik alwel @ HDTV draaien maar hoe stel ik dit in bij XMBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

ilovetechno schreef op 24 oktober 2004 @ 19:56:
[...]

-XMBC ondersteund ID3
Bedankt voor je antwoorden.... maar het is dus zo dat ik al mijn mp3tje zou moeten hernoemen..?

en wat is jouw ervaring met het gebruik van mp3tjes icm XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Je moet ze wel hernoemen, behoorlijk irritant vind ik zelf. De maximale lengte van de bestanden is 40 characters. Er is wel een programma voor je wat het automatisch op je xbox zet in de goede map etc, dus dan is het wat handiger om te beheren.

Mp3 Fat-x renamer : http://mp3fatx.de.vu/

ID3 etc wordt natuurlijk allemaal ondersteund...en je hebt een mooi album overzicht...hier een screenshot...

Afbeeldingslocatie: http://www.frankvanhoesel.sohosted.com/xbox%20mediacenter/screenshot002.jpg

Je kunt kiezen voor 6 albums of 12 albums of een tekstrij van 15 albums ( uit mijn hoofd ). Ik persoonlijk vind deze stand mooi, zo krijg je een mooi overzicht van de cd's. Het enige wat je moet doen is de cover opslaan als folder.jpg en dan kopieren naar de map van het muziek album.

Ff btw, ik heb de startpost weer aangepast. Nu met screenshots van de nieuwe Skin. Had ff wat tijd over :)

[ Voor 12% gewijzigd door frankvanhoesel op 24-10-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

is er ook zoiets als in winamp dat je nummers aan een playlist kan toevoegen? Ik zie wel 'playlist' staan maar is dat dus wat ik denk dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Ja playlist is om een playlist te maken, geloof dat je met Y een nummer (of map) toevoegd en volgens mij met het zwarte knopje op je controler (w?) kan je je playlist editen (zie ook de handleiding van xbmc of sourceforge, daar staat een uitleg in)

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zoek hier ook al een tijdje naar. De openingspost vermeldt wel dat het kan maar geeft geen link of info. Als ik deze zoekterm gebruik kom ik op allerlei sites met palm programmas. Ook al "xbox" toegevoegd maar kom er dan nog niet. Wil iemand svp iets specifieker zijn voor diegenen die het nog niet snappen en kunnen vinden svp?
rikgoodhart schreef op 24 oktober 2004 @ 02:49:
[...]

tvguide 3.0 @ google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Tvguide...

Tja, mijn startpost is natuurlijk niet 100% :) Hierbij de lokatie...en SP is ook aangepast..

http://dwl.xboxmediacente...49d590b4678d536f&start=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28

[ Voor 28% gewijzigd door jaspov op 25-10-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er echt helemaal niks meer van het programma
Ik volg deze manual voor t instaleren

http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=InstallXBMC
En daar staat dan dat ik de omcirkelde mappen met dat programma moet overplaatsen, maar de 1.1.0 versie die ik van dezelfde site heb gehaaldheeft de mappen media enzo niet.
Default.xbe mist ie ook en nog n paar andere.

kan niemand mij ff een map geven waar alles compleet is . ( versie 1.1.0 ) en dat ik dan gewoon die map in de Xbox hoef te zetten en het dan allemaal werkt, want ik snap er echt helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je even online komt op msn, wil ik je wel een extra woordje uitleg geven anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

iemand die ervaring heeft met zo'n displaytje die in/op je xbox kan zetten? waar je kan zien wat je aan het doen bent... hoever je nummer is met afspelen..

http://prdownloads.source...SmartXX_demo.wmv?download

http://prdownloads.source...-Xenium_demo.mpg?download

voorbeeldjes... iemand ervaring mee? en eventueel een prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Nee geen ervaring mee, maar volgens mij is het wel veel werk om zelf in te bouwen. Als iemand het wel kan doen, voor een redelijke prijs dan ben ik geintresseerd, heb er al een tijdje naar zitten kijken. Wil er xbox bij hebben voor bij de stereo, en vind het wel relaxed als ik er geen tft bij hoef te hangen...neemt zoveel ruimte in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je er een X3 in zet, kan je binnenkort makkelijk een lcd aansluiten. TeamXecuter is bezig meerdere soorten lcd's voor te bereiden voor hun chip. Oa. eentje die zit ingewerkt in een vervangend frontpanel voor je xbox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
bdu schreef op 27 oktober 2004 @ 14:58:
iemand die ervaring heeft met zo'n displaytje die in/op je xbox kan zetten? waar je kan zien wat je aan het doen bent... hoever je nummer is met afspelen..

http://prdownloads.source...SmartXX_demo.wmv?download

http://prdownloads.source...-Xenium_demo.mpg?download

voorbeeldjes... iemand ervaring mee? en eventueel een prijs?
Ja ik heb sinds afgelopen dinsdag zo'n ding... los te koop voor iets van 34 euro bij stegen.com. voor 40 euro all-in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Iets anders: ik zie in de startpost een screenshot waar alle grote radiozenders van nederland zeg maar in staan als strm file. Kan iemand mij die even mailen, of uitleggen hoe ik van bijv. nederland.fm die strm files rip ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben nu al een tijdje aan het klooien met die tv-guide. Maar hoe installeer je hem nu precies? Ik heb de dingen die in de rar zitten als volgt geplaatst op mijn xbox:

inhoud van scriptsdir naar de bestaande scripts dir.
inhoud van skins naar de bestaande skins dir.

Hij blijft nu alleen hangen op "ophalen gegevens...." Wat is er nu verkeerd?
Werkt bij jullie de AQTBrowser nog? Hier werkt hij dus ook niet.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Heren en dames:

Project Mayhem 2 is uit!! :) :) _/-\o_ _/-\o_
Versie 1.1.0 is wel een vereiste...

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-skins.net/screenshots/%5B2203%5Dpreview.jpg

linkje:
http://www.xbox-skins.net...loads&do=download&id=2203

[ Voor 12% gewijzigd door ilovetechno op 28-10-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pindkaas schreef op 28 oktober 2004 @ 23:49:
Ik ben nu al een tijdje aan het klooien met die tv-guide. Maar hoe installeer je hem nu precies? Ik heb de dingen die in de rar zitten als volgt geplaatst op mijn xbox:

inhoud van scriptsdir naar de bestaande scripts dir.
inhoud van skins naar de bestaande skins dir.

Hij blijft nu alleen hangen op "ophalen gegevens...." Wat is er nu verkeerd?
Werkt bij jullie de AQTBrowser nog? Hier werkt hij dus ook niet.
Zorg eerst dat je xbmc v1.1 hebt, want met vorige versies kreeg ik hem echt niet aan de praat.
dan moet je gewoon wat in de rar zit, in je xbmc-folder zetten, hij zet automatisch 2 files in je scripts-folder (een .py en een .ini) en een hoop ander spul in je skins-folder.

Idem voor de AQT, zorg dat je v1.1 draait, dan werkt alles weer...

[edit]
Ik zie trouwens net dat er een nieuwe CVS uit is, met onder andere een filemanager erin en support voor USB-keyboards. _/-\o_
XboxMediaCenter (XBMC) 2004-10-29 CVS build
>> A new CVS compile of XboxMediaCenter(info) has been released today.
What's new/fixed (since 10-17 build (v1.1.0 point release)):
* added: In slideshow/pictures viewing, thumbnails are automatically generated as each picture is displayed.
* added: SF patch [ 1048648 ] Fix MP3 Parser due to change in multi-genre handling - thanks kraqh3d!
* added: partial addition of SF patch [ 1050489 ] Music OSD Timeout - thanks kraqh3d!
* added: New Slideshow
* added: context menu is mapped to TITLE on the remote
* added: dialog to allow user to do a reboot instead of reset
* added: Kai(info) password is displayed using *'s in the GUI.
* added: ssl support to python
* added: python dll loading, this means python can now make use of extension .pyd (make sure you update your python/lib directory)
* added: USB Keyboard support (see keymap.xml for mapping)
* added: New Filemanager
* added: New setting to disable the display of tracknumbers in My Music
* added: New setting to remove Parent Dir items from lists + thumbpanels
* added: List Controls now display the thumbs instead of just icons
* fixed: Filemanager defaults to sort ascending by filename.
* fixed: Thumb aspect ratios now default to the pixel ratio standards (rather than the video settings pixel ratio), making skinning more predictable.
* fixed: filemanager didn't display computername in path
* fixed: selecting Xecuter3 LCD would cause errors when running in debug mode
* fixed: selecting Xenium LCD would show up as having selected Xecuter3 and the opposite when returning to setting screen.
* fixed: Autoshutdown now checks for FTP activity (SF Bug #1051210)
* fixed: Hide File extension and Parent Dir Items clash in General Settings
* fixed: Slideshow aspect ratio
* fixed: some fixes and additions to the socket emulation in the dll loader
* fixed: Flashing green bar in video
* fixed: mplayer leaks memory (next partial fix) audio render wasn't being freed
* fixed: memleaks in RSS feed reader
* fixed: possible memleak in filezilla
* fixed: [ 1049621 ] hdd spindown broken
* changed: removed .nfo from XboxMediaCenter.xml default and added .rar|.001
* changed: Greek language file (Thnx to modon)
* changed: Slovenian language file (Thnx to hijacker)
* changed: Dutch language file (Thnx to joepmeloenx)
* changed: Maltese language file (Author unknown)
* changed: Using less memory for video playback now
* changed: libcdio updated to 0.70 (Thnx to Mog)
* updated: Oct 24th compiled mplayer.dll
* updated: added .001 to be handled as rar in Util.cpp (used with ccxstream_unrar for streaming video from rar files)
* updated: XLink-KAI Private / Clan arena (alpha) support.
* updated: German language file
* updated: Italian language file (Thnx to kotix)
* updated: German (Austrian) language file (Thnx to CEOMR)
* updated: German language file

Official Site: http://www.xboxmediacenter.com / http://sourceforge.net/projects/xbmc
Download Binaries: n/a (built with XDK)
Download SourceCode: here
News-Source: xbins.org

[ Voor 76% gewijzigd door Fire69 op 29-10-2004 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ilovetechno schreef op 28 oktober 2004 @ 23:53:
Heren en dames:

[[url=http://www.xbox-skins.net/screenshots/[2203]preview.jpg]afbeelding[/url]]

linkje:
Ik had hem ook uitgeprobeerd, vond het maar niets. de eerste is veel mooier. Daarbij heb ik nu ook de webserver project mayhem skin :)

En nog iets, ik heb nu de 17-10-04 1.1.0 versie en dan werkt het alsnog niet. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Pindkaas op 29-10-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Overigens, voordat je upgrade naar de 29-10 versie, is het handig te weten dat daar best wel een serieuze bug inzit. Als je films draait met .srt ondertitels en vervolgens de film stopt, crasht XBMC. Een fix is onderweg heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 26 augustus 2004 @ 11:58:
[...]

Damn..! Handig proggie joh!! Kende het niet... werkt idd erg simpel.. thnx 8)
Ik heb dit programma ook geinstalleerd, maar XBMC vindt de gesharede drive niet terug. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 00:04:
[...]

Ik heb dit programma ook geinstalleerd, maar XBMC vindt de gesharede drive niet terug. Wat doe ik verkeerd?
Volgens mij kan mijn xbox gewoon geen verbinding maken met het internet... Als ik een script selecteer, dan zoek hij info maar kan ze niet vinden.
Hoe kan ik mijn xbmc wel laten connecteren met het net?

In evox kan ik connecten met mijn pc, maar eenmaal hij in xbmc zit lukt dit ook niet meer. Ik heb zo ook een gesharede drive proberen te maken maar in xbmc vindt hij deze dan niet terug.

Mijn pc is direct verbonden met het net en ik heb xbmc 1.1
Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 10:12:
[...]

Volgens mij kan mijn xbox gewoon geen verbinding maken met het internet... Als ik een script selecteer, dan zoek hij info maar kan ze niet vinden.
Hoe kan ik mijn xbmc wel laten connecteren met het net?

In evox kan ik connecten met mijn pc, maar eenmaal hij in xbmc zit lukt dit ook niet meer. Ik heb zo ook een gesharede drive proberen te maken maar in xbmc vindt hij deze dan niet terug.

Mijn pc is direct verbonden met het net en ik heb xbmc 1.1
Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt!
Hetzelfde probleem heb ik dus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met het afspelen van sommige divxen, die starten domweg niet op. Heb al gezocht naar een log met foutmelding en ook de filenaam ingekort. Hoe kan ik zien of er een verkeerde encoder is gebruikt, want het zal in die hoek zitten. Op de pc heb ik alleen ffd-show staan en die speelt ze wel netjes af. Tis ongeveer 15% welke niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op 29 oktober 2004 @ 17:30:
Overigens, voordat je upgrade naar de 29-10 versie, is het handig te weten dat daar best wel een serieuze bug inzit. Als je films draait met .srt ondertitels en vervolgens de film stopt, crasht XBMC. Een fix is onderweg heb ik me laten vertellen.
Fix: vervang mplayer.dll door een oudere versie (die van 1.1.0 bijv.) dan werkt het wel, zie:

http://www.xboxmediaplaye...fa315e4;act=ST;f=3;t=7429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 17:20

bdl

Misschien niet helemaal de juiste plaats voor deze vraag, maar ik kan het verder niet vinden.

De xbox is aangepast met de xecuter2.6 pro en nu boot hij alleen nog het originele xbox scherm, kan ik zelf iets doen om weer in het nieuwe menu tekomen of moet ik terug gaan naar onze beste “vriend”

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Heb ook nog een vraagje,

Heb sinds gister XBMC op mijn xbox gezet (samen met EvolutionX etc), maar nu krijg ik bij het opstarten van XBMC een zwart scherm. Dit heb ik hier vaker voorbij zien komen, maar het wissen van een savegame via het originele dahsboard werkt niet. En de mappen in UDATA en TDATA bestana ook niet (logisch, dat zijn de saves).
Iemand enig idee hoe ik dit aan de gang moet krijgen?

Is een netwerkverbing verplicht, nee toch he?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Laatst online: 03-09 14:37
Heeft er al iemand hd filmpjes af kunnen spelen met xbmc? Het enige dat ik af kan spelen is 576p (ziet er al heel goed uit :9~ ). Maar is het ook mogelijk om 720p of 1080i af te spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door XeRiOn op 31-10-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is t mogelijk om die ondertitel bestanden ( .srt .sub ) op de harde schijf te zetten? ) om ze dan vervolgens bij een film te gebruiken. Want ik kan ze op bepaalde CDs er niet meer bij branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ja, als je de nfo en leest bij xbmc (en de site etc) zie je dat je een subdirectory kan specificeren waarin 'ie zoekt als het bestand er niet bijstaat.... Kwestie van rtfm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 31-10-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Heeft iemand de XMLTV deamon al aan de praat.

En zo ja, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Na in het weekend veel ge... te hebben ben ik snel terug gegaan naar de oude configuratie.
Films liepen vast, Menu Avanlaunch naar de haaien, bestandsbeheer werkte nergens meer enz. enz.
Werkende goede combi met Webradio en Apple is:
Eerst alles wissen via FTP, niks uitzetten en dan eerste Avanlaunch er op:
Herstarten dan XBMC erop.
Herstarten dan de xml van Avanlaunch aanpassen zodat hij XBMC kan vinden
Dan Mahyem 1 erop (2 is drama)
Herstarten en dan XBMC skinnen met Mahyem
Dus werkende combi

Avalaunch 049.1
Evox
XBMC van 23-10-2004

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat hebben Evox, Avalaunch en XBMC met elkaar te maken (in zoverre dat door het ene het andere niet meer functioneert)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Fire69 schreef op 02 november 2004 @ 07:56:
Wat hebben Evox, Avalaunch en XBMC met elkaar te maken (in zoverre dat door het ene het andere niet meer functioneert)? :?
dat ze alle 3 onder de categorie: "Dashboard" vallen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
rikgoodhart schreef op 02 november 2004 @ 14:17:
[...]

dat ze alle 3 onder de categorie: "Dashboard" vallen? :*)
Neuh, echt? ;)

En in welke mate kan je XBMC je Avalaunch om zeep helpen? Of omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
GIster een training van Microsoft gehad over hun Windows Media Center. Nou vond ik het echt verdacht veel lijken op het Media Center voor de Xbox. Is het misschien zo dat een insider van Microsoft aan de interface Xbox Media Center werkt, of misschien dat Microsoft het gewoon gejat heeft van de Xbox (voor de zoveelste keer, remind unix/linux/apple)...?

Het enige verschil wat ik tussen de 2 media centers kon vinden is dat de Xbox "weather" ondersteuning heeft en dat media center ondersteuning heeft om vanaf TV op te nemen, maar welke idioot doet dat nou nog tegenwoordig. Stel dat je het doet, zou je een simpele video recorder kunnen kopen of desnoods een dvd recorder.

Nog een vraagje over Xbox Media Center, valt breedbeeld (16:9) alleen in te stellen in msdash?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sluuut schreef op 02 november 2004 @ 14:35:
GIster een training van Microsoft gehad over hun Windows Media Center. Nou vond ik het echt verdacht veel lijken op het Media Center voor de Xbox. Is het misschien zo dat een insider van Microsoft aan de interface Xbox Media Center werkt, of misschien dat Microsoft het gewoon gejat heeft van de Xbox (voor de zoveelste keer, remind unix/linux/apple)...?

Het enige verschil wat ik tussen de 2 media centers kon vinden is dat de Xbox "weather" ondersteuning heeft en dat media center ondersteuning heeft om vanaf TV op te nemen, maar welke idioot doet dat nou nog tegenwoordig. Stel dat je het doet, zou je een simpele video recorder kunnen kopen of desnoods een dvd recorder.

Nog een vraagje over Xbox Media Center, valt breedbeeld (16:9) alleen in te stellen in msdash?
De Media Center skin van XBMC wordt niet meer meegeleverd nadat ze blijkbaar een copyright-klacht hadden gekregen van Dell (als ik juist opheb), dus de MS Mediacenter zal wel niet van XBMC maar van Dell gejat zijn dan. :)

Je zou schrikken moest je weten hoeveel 'idioten' via een tv-tuner-kaart dingen opnemen. Dat is een van de belangrijkste opties van de MS MCE dacht ik ook.

16:9 moet je EN in je MS Dash EN in je XBMC instellen (onder Settings / General dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
XP Media center bestond in de us al bijna 2 jaar, in ieder geval nog voordat xbox media center uit was. Dus de vraag wie wat heeft gejat lijkt me duidelijk ;)

Verder is het grote VOORDEEL van XPMCE t.o.v. XBMC juist dat je van tv op kan nemen, en kan time shiften. Een opmerking in de trant van "wie wil er nou nog tv opnemen?" lijkt me vrij nutteloos, want de mediamarkt staat nog steeds vol met dvd- cq videorecorders, dus er zal best een markt voor zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:34
Ik heb een tijd terug ook de vraag gesteld in dit topic of het mogelijk was om op te nemen met de XBOX. Opnemen doe ik zeer weinig maar geef toe dat videorecorders ietswat voorbij gestreefd zijn. En een DVD-recorder of HD-recorder wil ik niet kopen omdat ik toch bijna nooit iets opneem.
Een XBOX als HD-recorder zou toch ideaal zijn? Alles mooi op HD en dus gemakkelijk terug te vinden. Geen videocassettes die in de weg liggen, niet steeds geen en weer spoelen om iets terug te vinden, geen slechte(re) kwaliteit, ...
Wanneer zal xbox media center dit ondersteunen?? :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 02-11-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnemen is idd leuk, maar wil eigenlijk eerst wel eens weten hoe domweg alle divxen af te spelen? Het zijn volgens mij niet de bestandsnamen, kan het iets maken hebben met Quarter Pexel encoding oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:37:
Opnemen is idd leuk, maar wil eigenlijk eerst wel eens weten hoe domweg alle divxen af te spelen? Het zijn volgens mij niet de bestandsnamen, kan het iets maken hebben met Quarter Pexel encoding oid??
Ik heb nog geen enkele file gevonden die hij niet wou spelen...
Gebruik je de laatste versie?
Kijk eens op een pc welke codec-details je kan vinden van die films en vergelijk met films die wel werken of zo....
Laagvliegerke schreef op 02 november 2004 @ 20:05:
Ik heb een tijd terug ook de vraag gesteld in dit topic of het mogelijk was om op te nemen met de XBOX. Opnemen doe ik zeer weinig maar geef toe dat videorecorders ietswat voorbij gestreefd zijn. En een DVD-recorder of HD-recorder wil ik niet kopen omdat ik toch bijna nooit iets opneem.
Een XBOX als HD-recorder zou toch ideaal zijn? Alles mooi op HD en dus gemakkelijk terug te vinden. Geen videocassettes die in de weg liggen, niet steeds geen en weer spoelen om iets terug te vinden, geen slechte(re) kwaliteit, ...
Wanneer zal xbox media center dit ondersteunen?? :)
Opnemen moet mogelijk zijn, aangezien MS zelf een pakket uit heeft waarmee je kan video-conferencen via een usb-webcam.

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 02-11-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:37:
kan het aan missende codecs liggen? volgens mij kun je codecs ook zelf downen, trouwens ergens herinner ik mij in die codecs info txt iets er over.
maar ben zelfs nog geen divx tegengekomen die niet wilde draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Laatst online: 03-09 14:37
XeRiOn schreef op 31 oktober 2004 @ 16:44:
Heeft er al iemand hd filmpjes af kunnen spelen met xbmc? Het enige dat ik af kan spelen is 576p (ziet er al heel goed uit :9~ ). Maar is het ook mogelijk om 720p of 1080i af te spelen?
Kan iemand mij is uitleggen hoe het zit met hd resoluties op de xbox? Ik heb er al redelijk wat over gelezen, maar is het niet zo dat de xbox specs gewoon te kort komt om hd resoluties uit te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:56

XyS

0.o.O

ik had het probleem dat xbmc geen geluid had bij mijn mpeg filmpjes maar xbmp wel....
zit er in xbmp meer ingebouwd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XeRiOn schreef op 02 november 2004 @ 22:16:
[...]

Kan iemand mij is uitleggen hoe het zit met hd resoluties op de xbox? Ik heb er al redelijk wat over gelezen, maar is het niet zo dat de xbox specs gewoon te kort komt om hd resoluties uit te sturen?
Xbox doet wel aan HD, maar dan moet je ofwel een component ofwel een VGA-output hebben.
De meeste games zijn dan ook in HD te spelen, wat een superstrak beeld opleverd.
De PAL-versie ondersteund wel minder resoluties als de NTSC dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Volgende week maar eens proberen om XBMC als default dash te draaien, nu draai ik evox maar alleen om XBMC op te starten....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat heb ik redelijk simpel opgelost.
De moeilijke manier is om een bios-file aan te passen dat hij zoekt naar de xbe van XBMC bij het booten.
De makkelijke manier is gewoon de xbe van Evox te renamen en die van XBMC de naam van die van Evox te geven. :)
Bij mij dus:
Avalaunch.xbe => avadash.xbe
Default.xbe => avalauch.xbe
Zo kan je Avalaunch (of in jouw geval Evox :/ ) nog vanuit XBMC booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik wil eigenlijk Evox gelijk verwijderen... niet meer nodig met XBMC. Ik wil alleen DVD's, DivX en MP3's afspelen (en uiteraard gamen :+ ) en dat kan allemaal met XBMC dus heb ik Evox of Avalaunch niet nodig. Zal van de week (of als ik vanaaf tijd heb) ff kijken... thx voor de quick fix :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yep, dat renamen werkt erg goed. Ik draai nu ook XBMC als Default Dash op mijn XboX :)

Raar trouwens dat zoveel mensen de 1e Project Mayhem mooier vinden als de 2e.
Ik gebruik nu de 2e en ik vind het veel prettiger kijken.

Alleen zijn de pics die gekoppeld zijn aan de knoppen een beetje vreemd.
Wat is dat eigenlijk voor iets als je op de knop programma's staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Als ik de knop programs kies, krijg ik in het volgende menu aan de linkerkant de verwijzingen te zien die ik heb gemaakt in XboxMediaCenter.xml. Als ik dan 1 van die verwijzingen kies (games bijvoorbeeld) zie ik dan de inhoud van die map.

Is zoiets ook mogelijk bij Music/Video? Daar komt niets aan de linkerkant te staan (behalve dan de default verwijzingen), maar staat alles zeg maar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeRiOn schreef op 02 november 2004 @ 22:16:
[...]

De Xbox kan wel HD resoluties uitsturen.
Maar om HD films te decoden mist hij de nodige rekenkracht.
zie: http://www.microsoft.com/...ntentShowcase.aspx#sysreq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Fire69 schreef op 02 november 2004 @ 07:56:
XBMC is alleen maar voor de films.
EVOX is van oudsher een launcher die geen problemen heeft met "Util" programma's.
AVANLAUNCH is veel beter te skinnen en smoelt beter dan EVOX.

Je kan allen met XBMC werken maar dat is niet lekker voor games.
EVOX en AVANLAUNCH samen is een keuze ze kunnen ook zonder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
redyak schreef op 03 november 2004 @ 13:25:
[...]

XBMC is alleen maar voor de films.
EVOX is van oudsher een launcher die geen problemen heeft met "Util" programma's.
AVANLAUNCH is veel beter te skinnen en smoelt beter dan EVOX.

Je kan allen met XBMC werken maar dat is niet lekker voor games.
EVOX en AVANLAUNCH samen is een keuze ze kunnen ook zonder elkaar.
Mijn vraag was eerder:
Hoe kan XBMC er voor zorgen dat je Avalaunch-menu naar de haaien gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb sinds kort xbmc.
ik heb net wat films geupload met subtitles .srt.
maar nu komen die subtitles onderaan in het beeld te staan dat je een grootb deel en soms een hele regel niet kan lezen je kan diet met de instellingen doen maar dan nog krijg ik het niet voor elkaar.

kan iemand mij helpen of heeft iemand anders ok dit probleem.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:52:
maar nu komen die subtitles onderaan in het beeld te staan dat je een grootb deel en soms een hele regel niet kan lezen je kan diet met de instellingen doen maar dan nog krijg ik het niet voor elkaar.

Bij de screen calibration (in het onderdeel Settings -> Video/Movies) Kun je de positie van de ondertitels instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
ilovetechno schreef op 28 oktober 2004 @ 23:53:
Heren en dames:

[[url=http://www.xbox-skins.net/screenshots/[2203]preview.jpg]afbeelding[/url]]

linkje:
ziet er erg mooi uit. Dus * addictive ging hem proberen geupload, gekozen als skin, en toen... niks... een zwart scherm. Rebooten, weer naar xbmc, en weer een zwart scherm :/

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 23:46

bladebla

<Piéééép>

hallo allemaal,

ik heb sinds kort xbmc.

Je hebt je subtitle positie uitgelijnt dus?
Heb je dan misschien PAL60 aangezet in het orginele MS dashboard?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb sinds kort xbmc.

je moet je scherm calibreren in de opties
zoeken bij google op xmbc srt levert meteen de pagina's op die het uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project Mayhem

Ik kom dr echt niet uit

Ik wil een aantal dingen op de begin pagina van xbmc hebben.
Volgensmij moest dat via de home.xml in de skin folder ik gebruik Project Mayhem 2
en wat ik wil is :

My Weather
Mail

Ook wil ik weten waar ik percies de icoonen moet plaatsen van games ik heb dr nu wel een hele zoot maar waar moet je die percies neerzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
addictive schreef op 03 november 2004 @ 23:41:
[...]

ziet er erg mooi uit. Dus * addictive ging hem proberen geupload, gekozen als skin, en toen... niks... een zwart scherm. Rebooten, weer naar xbmc, en weer een zwart scherm :/

Iemand een oplossing?
24 uur voorbij.

Dus nogmaals de vraag, wie kan me hier mee helpen? Ik kom zo namelijk niet meer xbmc in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op 05 november 2004 @ 09:29:
[...]

24 uur voorbij.

Dus nogmaals de vraag, wie kan me hier mee helpen? Ik kom zo namelijk niet meer xbmc in :'(
Misschien helpt het de savegame van xbmc weg te gooien.
Of probeer om via ftp de pm2 skin folder te verwijderen.
Misschien pakt ie dan de default skin weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ben ik wel een fan van de nieuwe MediaPortalX skin. Ziet er fris uit en dat is wel lekker als dat ding in de woonkamer staat.

http://sourceforge.net/projects/xboxmediacenter/

Als je problemen hebt met een skin en een zwart scherm dan is het sowieso handig om even je saves weg te gooien van XBMC, of opstarten met start en back ingedrukt, dan krijg je je defaults terug (en dat is PM als skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uhm oeps :P

Zit net te kloten met wat instellingen. Ik wilde kijken of ik die Weather optie in de Project Mayhem (PAL) weg kon halen. Dus ik F:\Apps\XBMC\Skins\Project Mayhem\Skin\home.xml aangepast en iets tussen <!-- en --> gezet.

Nu boot m'n Xbox niet meer :+ Hij ratelt alleen nog maar. Ik kan 'm niet via FTP benaderen, wel als ik boot met SlaYers_EvoX_Auto-Installer, maar dan zie ik de verschillende schijven niet via FTP, alleen / .

Hulp wordt zeer op prijs gesteld nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
^^ dat geloof ik graag :D

Succes ermee!
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:38:
Persoonlijk ben ik wel een fan van de nieuwe MediaPortalX skin. Ziet er fris uit en dat is wel lekker als dat ding in de woonkamer staat.

http://sourceforge.net/projects/xboxmediacenter/

Als je problemen hebt met een skin en een zwart scherm dan is het sowieso handig om even je saves weg te gooien van XBMC, of opstarten met start en back ingedrukt, dan krijg je je defaults terug (en dat is PM als skin).
Hartstikke bedankt! (jij ook oki_doki :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
addictive schreef op 05 november 2004 @ 17:45:
^^ dat geloof ik graag :D

Succes ermee!
LOL!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Mike Jarod schreef op 05 november 2004 @ 17:26:
Uhm oeps :P

Zit net te kloten met wat instellingen. Ik wilde kijken of ik die Weather optie in de Project Mayhem (PAL) weg kon halen. Dus ik F:\Apps\XBMC\Skins\Project Mayhem\Skin\home.xml aangepast en iets tussen <!-- en --> gezet.

Nu boot m'n Xbox niet meer :+ Hij ratelt alleen nog maar. Ik kan 'm niet via FTP benaderen, wel als ik boot met SlaYers_EvoX_Auto-Installer, maar dan zie ik de verschillende schijven niet via FTP, alleen / .

Hulp wordt zeer op prijs gesteld nu :)
Opgelost \o/

Geboot met SlaYers_EvoX_Auto-Installer, en dan via DOS FTP het betreffende filetje overgepompt :)

Beetje vreemd dat CuteFTP geen drives/partities ziet als ik inlogde, dat doet ie namelijk normaal gesproken wel.

Oh well, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een probleem met de tv-gids in XBMC.
Ik heb de zip-file gedownload maar de readme die er bij zit is wel zo ontzettend schraal dat ik er niet uit kom.
Ik zou graag een knop in XBMC hebben om direct de tv gids te benaderen. hiervoor moet ik home.xml aanpassen, en nog een aantal andere zaken
wie heeft een duidelijke handleiding hoe ik dit kan doen, hoe maak ik een knop in mijn startscherm om de tvgids te starten?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok folks, het gras gaat niet groener worden.

Kheb een tijdje geleden een xbox met xbmp (!?) gekocht, vnl. om divx te bekijken en nu eindelijk 'ns te zien waar die xbox games over gaan. Prachtspul.

Probleem; ik zie geen ondertitels noch heb ik een Nederlandse handleiding hoe ik die kan laden. Kan iemand me hierbij helpen?

Ook lees ik veel over xbmc, is er iemand die mij info kent om mij in heel eenvoudige kindertaal weet uit te leggen hoe ik dat progje kan downloaden en via een dvd op m'n xbox kan installeren zonder m'n ouwe prima werkende mediaplayer ervanaf te douwen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 18:23:
Ok folks, het gras gaat niet groener worden.

Kheb een tijdje geleden een xbox met xbmp (!?) gekocht, vnl. om divx te bekijken en nu eindelijk 'ns te zien waar die xbox games over gaan. Prachtspul.

Probleem; ik zie geen ondertitels noch heb ik een Nederlandse handleiding hoe ik die kan laden. Kan iemand me hierbij helpen?

Ook lees ik veel over xbmc, is er iemand die mij info kent om mij in heel eenvoudige kindertaal weet uit te leggen hoe ik dat progje kan downloaden en via een dvd op m'n xbox kan installeren zonder m'n ouwe prima werkende mediaplayer ervanaf te douwen?

Bedankt!
XBMC is volgens mij een stuk nieuwer dan XBMP, met XBMC kun je de films via je netwerk vanaf je computer bekijken, zorg dat de ondertiteling dezelfde naam heeft als de film (bijvoorbeeld shrek.avi en shrek.srt, eventueel ook nog shrek.bmp voor een leuk plaatje) Het enige dat je moet doen is een goede subtitle zoeken en eventueel de subtitle even uitlijnen, dat kan in het menu van XBMC.

Waar je de programmatuur kunt downlaoden moet je denk ik zelf uitzoeken. Wanneer je het gedownloadt hebt kun je het gewoon via ftp op je xbox zetten in de application map. Je menu op je xbox even refreshen en klaar voor gebruik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Vraagje :)

Ik ben een beetje m'n Xbox schijven aan het opschonen/inrichten. Op m'n E: heb ik 3 folders met de namen CACHE, TDATA en UDATA. Kan iemand mij vertellen waar ze voor dienen? Linkje naar info?

Zoekend op Google krijg ik het idee dat het kritieke system folders zijn, o.a. voor savegames. Maar helaas zie ik dat nergens bevestigd. Het liefst heb ik zo min mogelijk data om m'n hd's staan omdat ik maar een 45Gb schijfje erin heb zitten.

Stel ze zijn voor savegames etc, wat gebeurt er met de savegames als ik het betreffende spel niet meer heb? Blijft de data dan wel gewoon staan? Kan ik de betreffende files dan gewoon deleten? Hoe weet ik welke folder bij welk spel hoort? De namen zijn namelijk nogal cryptisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 07 november 2004 @ 10:55:
Vraagje :)

Ik ben een beetje m'n Xbox schijven aan het opschonen/inrichten. Op m'n E: heb ik 3 folders met de namen CACHE, TDATA en UDATA. Kan iemand mij vertellen waar ze voor dienen? Linkje naar info?

Zoekend op Google krijg ik het idee dat het kritieke system folders zijn, o.a. voor savegames. Maar helaas zie ik dat nergens bevestigd. Het liefst heb ik zo min mogelijk data om m'n hd's staan omdat ik maar een 45Gb schijfje erin heb zitten.

Stel ze zijn voor savegames etc, wat gebeurt er met de savegames als ik het betreffende spel niet meer heb? Blijft de data dan wel gewoon staan? Kan ik de betreffende files dan gewoon deleten? Hoe weet ik welke folder bij welk spel hoort? De namen zijn namelijk nogal cryptisch :)
TDATA en UDATA zijn inderdaad voor savegames. Als je ongebruikte savegames wilt verwijderen kun je dit het beste in het originele MS dashboard doen onder "Memory".
CACHE is waarschijnlijk om data te cachen tijdens het spelen zodat dit niet steeds van de "trage" DVD hoeft te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
denk dat je weinig schijfruimte zult winnen met savegames verwijderen, deze zijn misschien 10kb groot of zo.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:56

XyS

0.o.O

wat zijn de X Y en Z schijfen?
allemaal 780mb groot ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

XyS schreef op 07 november 2004 @ 16:34:
wat zijn de X Y en Z schijfen?
allemaal 780mb groot ofzo 8)7
cache partities AFAIK.

onder het gamen worden daar mss bestanden geplaats zodat die niet steeds van de dvd geladen moeten worden.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Is er al iemand achter hoe je dingen aan het hoofdmenu toe kan voegen :?

Ik stoorde me mateloos aan dat 'Weather', dus dat heb ik eruit gesloopt door home.xml van de betreffende skin te editen (MediaCenter). Maar hoe ik iets toe kan voegen is me onduidelijk. Ja iets toevoegen in die xml 8)7, maar hoe zit dat precies? Ik zou namelijk graag bepaalde dingen direct in het hoofdmenu willen zien.

Ook valt me op dat ik geen files kan verwijderen bij de MediaCenter skin. Er schiet even snel een popupje voorbij maar that's it. Meer mensen die daar last van hebben bij deze skin? De PM skin heeft dit probleem niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 07 november 2004 @ 17:43:
Is er al iemand achter hoe je dingen aan het hoofdmenu toe kan voegen :?

Ik stoorde me mateloos aan dat 'Weather', dus dat heb ik eruit gesloopt door home.xml van de betreffende skin te editen (MediaCenter). Maar hoe ik iets toe kan voegen is me onduidelijk. Ja iets toevoegen in die xml 8)7, maar hoe zit dat precies? Ik zou namelijk graag bepaalde dingen direct in het hoofdmenu willen zien.

Ook valt me op dat ik geen files kan verwijderen bij de MediaCenter skin. Er schiet even snel een popupje voorbij maar that's it. Meer mensen die daar last van hebben bij deze skin? De PM skin heeft dit probleem niet bij mij.
Zit hier ook nog steeds mee =s echt geen idee heb van alles geprobeert , ook wil ik de tv gids er in zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Weet iemand hoe je de tijd kan aanpassen :? Die van mij klopt totaal niet en ik kan nergens een optie/prgramma vinden waarmee ik het kan aanpassen.

Anders ga ik die er ook maar uitslopen (als dat mogelijk is)

[ Voor 18% gewijzigd door bitpixl op 08-11-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27
Skillz schreef op 08 november 2004 @ 10:32:
Weet iemand hoe je de tijd kan aanpassen :? Die van mij klopt totaal niet en ik kan nergens een optie/prgramma vinden waarmee ik het kan aanpassen.

Volgens mij moet je die gewoon in je MSdash kunne aanpassen :)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:49:
[...]

Zit hier ook nog steeds mee =s echt geen idee heb van alles geprobeert , ook wil ik de tv gids er in zetten...
Het niet werken van de Filemanager in XBMC zit in de laatste versies. Als je terug gaat naar de versie van 23-10-2004 dan werkt deze weer. Bij mij werkte de "Filemanager" in Avanlaunch hierdoor ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
addictive schreef op 05 november 2004 @ 09:29:
[...]

24 uur voorbij.

Nieuwe versie van www.chokemaniac.net afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op 08 november 2004 @ 10:32:

Je kunt ook een ntp server activeren/instellen zodat de actuele tijd van internet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Met MSDash bedoel je de originele Dash? Want die werkt volgens mij niet meer bij mij.
Ik had laatst mijn chip weer uitgeschakeld, toen de xbox aangezet en kreeg ik een mooie melding dat er iets mis was met mijn xbox (kijk...das logisch :) )

Via het internet is idd een optie, maar mijn xbox is (nog) niet op het inet aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je kan ook de M$ dash benaderen terwijl je modchip aanstaat (via de file manager van XBMC bijvoorbeeld). Wat is de foutcode die je krijgt als je opstart via de originele bios? Ik heb het idee namelijk dat het te maken heeft met een niet gelockte hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is het te downloaden eigenlijk of moet je het kopen?
En heeft iemand al een Nederlandse handleiding gevonden? (Nee, ik ben geen mongool die geen engels kan ik heb alleen dislectsie en heb ongelovelijk veel moeite met vreemde talen, bedankt voor u begrip!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Downloaden kan eigenlijk niet, illegaal...vragen naar illegale downloads is ook niet toegestaan op GoT...anders moet je maar een mailtje sturen oid...of probeer de bekende plekken...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.