[xbox] Xbox media center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.399 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
frankvanhoesel schreef op 30 september 2004 @ 22:20:
[...]

Maximaal 40 karakters, erg irritant...

Oplossing : http://www.socautil.com/

Hiermee kun je je mp3's selecteren, en de doel map op je xbox via ftp, en kopieer maar, het programma zorgt ervoor dat hij goed gerenamed word op je xbox. Dus geen gezeur met kopieren !
In dit proggie (FatX Renamer) kun je dus bestanden in mappen hernoemen... en ze ook meteen uploaden naar je Xbox...

Maar dan moet je het path naar je Xbox invullen... het proggie vraagt dan om een networkshare... maar hoe maak je die aan op je Xbox??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Heeft iemand trouwens al een keer een poging gedaan om het nu & straks overzicht van de TV gids overzichtelijker te maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper op 05-10-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees soms over XBOX TV
wat doet dit en waar haal je het.
of mag ik hier niet vragen waar je prog vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Xbox tv is een dienst waarbij je alle trailers kunt bekijken van de xbox games...iig wat ik er van heb gezien...op mijn xbox ( gaat via XBMC ) maar zal ook wel op internet staan (ff google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Ik kan met mijn Slayer's Evox Auto Installer cd niet de Videoswitcher gebruiken. Er staat dan:

Options disabled. Edit to enable.

Iemand enig idee waar ik wat moet editten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat nou als iemand ff een msn messenger maakt voor xbmc? Windows Media Center 2005 heeft dit ook...

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-xpmce2005-msnintSM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Wanneer je je XBox aan het internet hangt en Live selecteert in een game verknal je toch je XBox ? Dit heb ik altijd begrepen en daarom altijd erg voorzichtig geweest, d.w.z. dat ik mijn XBox nooit in het netwerk aangesloten had wanneer ik ging spelen.

Op dit moment hangt mijn XBox dus wel in het netwerk en aan het internet voor het weer, tvgids, etc.. Heb ik nu een probleem wanneer ik 'per ongeluk' Live selecteer in een game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kroontje1981 schreef op 07 oktober 2004 @ 20:28:
Wanneer je je XBox aan het internet hangt en Live selecteert in een game verknal je toch je XBox ? Dit heb ik altijd begrepen en daarom altijd erg voorzichtig geweest, d.w.z. dat ik mijn XBox nooit in het netwerk aangesloten had wanneer ik ging spelen.

Op dit moment hangt mijn XBox dus wel in het netwerk en aan het internet voor het weer, tvgids, etc.. Heb ik nu een probleem wanneer ik 'per ongeluk' Live selecteer in een game ?
Welke bios heb je, de wat nieuwere hebben beveiliging tegen live verbindingen, kan je dus ook gewoon rustig aan je netwerk knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Eerlijk gezegd geen idee.. Onder Apps staat wel een bioschecker en deze geeft overal Unknown aan. Alleen bij Chiptype geeft hij; TSOP Reflashed or Xecuter2 (AMD-Am29F080B) aan.

Bij de System Settings geeft hij ook Unknown aan bij BIOS, maar de Dash-version is +3921.

Edit: Wat ik wel weet dat hij niet ge-reflashed is, ze hebben er een nieuwe chip in gesoldeerd. Bij het opstarten komt ook Xecuter2 te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Kroontje op 07-10-2004 21:22 . Reden: Kleine toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt natuurlijk ook via de router je xbox connectie blokken,

er zijn trouwens genoeg gratis alternatieven voor xbox-live dus zoalng je geen abonnement hebt geeft dat niet zo zou ik zeggen

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Maar wanneer je met een omgebouwde XBox een spel speelt en kiest voor Live, wordt je chip toch overschreven door Microsoft ? En dat is nu net niet de bedoeling.

Zoals hierboven aangegeven kan dit worden tegengegaan door een vernieuwde Bios. Ik weet alleen niet welke Bios versie ik heb en kan dit ook niet achterhalen voor zover ik weet.

Ah, ik heb het gevonden volgens mij met XBTool. Bios: X2 4979.

[ Voor 10% gewijzigd door Kroontje op 08-10-2004 18:14 . Reden: Bios toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
sinds de update naar versie 06-10-04 werkt mijn apple trailers script niet meer...
hij laad het allemaal wel en doet daarna niets...blijft gewoon in het hoofdmenu..

iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
ga het zo testen :), als het niet werkt moet je gewoon de scripts van een oude versie er overheen zetten

[ Voor 70% gewijzigd door DarkShadow op 09-10-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
Klopt dat sommige scripts niet meer werken, heeft iedereen last van.

op het board van xbmc.de staat meer info hierover.

http://www.xboxmediaplaye...oard.pl?act=ST;f=2;t=6892

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmm het werkt bij mij ook niet, ik heb ff de oude scripts er weer overheen gezet, ik hoop niet dat het ligt aan deze build... Maar het schijnt dus ook aan de apple site te kunnen liggen...

edit: oude scripts werken ook niet, maar de apple site werkt wel, dus zal wel aan de build liggen, ben benieuwd of dit gefixed wordt.

tvgids script leek wel te werken maar liep toch vast. webradio heb ik nog niet geprobeerd

[ Voor 39% gewijzigd door DarkShadow op 09-10-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu EvolutionX op de Xbox staan. Ik heb nu via FTP alle files van XBMC gekopieerd naar de C schijf op de xbox. Maar waar ik ook zoek op internet, ik kan niet vinden hoe ik van het huidige EvolutionX-menu naar het XBMC-menu kan gaan.

Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:45:
Ik heb nu EvolutionX op de Xbox staan. Ik heb nu via FTP alle files van XBMC gekopieerd naar de C schijf op de xbox. Maar waar ik ook zoek op internet, ik kan niet vinden hoe ik van het huidige EvolutionX-menu naar het XBMC-menu kan gaan.

probeer eens alles in E:\apps\xbmc te zetten...dan zou t automatisch gedetecteerd moeten worden (althans..zo is het bij avalaunch toch...anders moet je via ftp de xml file eens gaan editen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik ben ook sinds een paar weken druk bezig met xbmc. Daarvoor gebruikte ik XBMP. Het voordeel daarvan vond ik dat je je subtitels en audio kon aanpassen als ze out of sync liepen met het beeld. Ik heb deze optie echter nog nergens gevonden voor XBMC. Kan het het dar niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
hmm, als je een film speelt met XMBC, en op (Y) drukt krijg je toch 2 rijen met "afstandsbediening" knoppen? stop/play/ff/rewind, dan heb je die ander rij waarbij je 2 knoppen hebt om de avi delay en subdelay kan instellen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
DarkShadow schreef op 09 oktober 2004 @ 14:47:
hmm het werkt bij mij ook niet, ik heb ff de oude scripts er weer overheen gezet, ik hoop niet dat het ligt aan deze build... Maar het schijnt dus ook aan de apple site te kunnen liggen...

edit: oude scripts werken ook niet, maar de apple site werkt wel, dus zal wel aan de build liggen, ben benieuwd of dit gefixed wordt.

tvgids script leek wel te werken maar liep toch vast. webradio heb ik nog niet geprobeerd
nou als we naar een ander xbmc forum kijken zien we dat dit idd de oplossing is:
Found the problem with the movie trailer script, has to do with Darkie's comments about the script being a bit buggy. The script relies very much on the html it is parsing (from the apple web site) being stable. Changes to that html are likely to make the script fall over, as in this instance. Edit AQTBrowser.py in wordpad and change the one occurrence of 25px to 20px and it will then work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Kan iemand mij helpen met mijn probleempje

Ten eerste wil ik dit doen in xbmc

Als je een gehele dvd kopiert, hebben deze de namen van video_ts.bup *.vob *.ifo enz enz enz deze kan je niet van naam veranderen want dan doen ze het niet meer. Ik wil IMDB aan kunnen spreken en dat lukt niet met die bestandsnamen omdat de naam van de film niet in het bestand voor komt.

Nou dacht ik dus ik maak een dir aan met dvd movies en hier stop ik allemaal files ( met goede namen van de movies) die ik als *.bat net zoals in xp kan gebruiken en je ziet bij elke file netjes het icoontje in 1 dir.

Dus dan ziet het er zo dus uit

f:\video\dvd movies\ * hier komen de verwijzingen in*
Byv man on fire.?
Byv harry potter.?
byv bourne supremecy.?

Maar welke extensie

In deze dir heb je dan netjes alle IBDM info van de film met de cover van de film

En in de verwijzingen zet in dan neer

byv f:\video\dvd movies\dvd\man on fire\video_ts.ifo
byv f:\video\dvd movies\dvd\harry potter\video_ts.ifo
byv f:\video\dvd movies\dvd\bourne supremecy\video_ts.ifo

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Ik hoop dat er een soort van bat bestand is voor de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 15:45:

je hebt ws een E partitie? daar ff alles heen ftpen = E:\APPS\XBMC (let wel de dir moet leeg zijn, niet overschrijven want dan kan ie een conflict krijgen met de oude skins en shit.

check dit : http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=InstallXBMC

als je hem als default wilt hebben moet je de nieuwe.xbe die meekomt renamen naar evox.xbe geloof ik (bij mij was het avalaunch.xbe, ligt aan de bios versie die je gebruikt)

succes.

[ Voor 25% gewijzigd door mindcre8r op 11-10-2004 09:26 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Xbox media center Noobie vraag. Ik heb een XBOX met Xbox media center maar hoe kan ik zien welke versie ik draai? Ik kan het in de xbox nergens vinden, en als ik via ftp de files bekijk kan ik ook niet zo snel een versienummer ontdekken.

tweede vraag. Ik zie hier al die radiostation urls langskomen maar hoe voeg je die toe? misschien iets voor in de topicstart?

[ Voor 22% gewijzigd door jaspov op 11-10-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
bij de settings en dan system is het te zien.

De laatste versies vind je bij de usual places :)

Radiostation urls zijn ook gewoon zelf toe te voegen als een stream, net als tv streams. Maar je kan het beste het kml script gebruiken, die heeft zelf al een paar duizend radiostations aanwezig. Het script wordt automatisch bij de laatste versies van xboxmediacenter meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
bedankt voor je reaktie.

Onder settings zie ik eigenlijk altijd 1.0.0, terwijl ik al verschillende builds heb gehad van steeds recentere data. Allemaal zijn die 1.0.0

die radio snap ik nog niet. Ik heb op de XBOX onder scripts zowel kmlbrowse als simplekml. Beiden starten die webradio op waarbij ik kan kiezen tussen 'genre' of 'world radio'. In beide gevallen krijg ik zon 5744 stations. Die lijst, wordt die automatisch van internet afgehaald of staat die opgeslagen en kan ik daar in toevoegen? in de submap SIMPLEKML zie ik wel een playlist maar daar staan maar 5 links in. Ik heb daar al aan toegevoegd maar zie dat dus nergens terug tussen de andere 5744 stations.

[ Voor 3% gewijzigd door jaspov op 12-10-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het knooien met streams, en het lijkt erop dat xbmc alleen streams afspeelt die beginnen met "mms://". Streams met HTTP:// doet ie wel iets mee, maar in ieder geval niet afspelen. Hoe speel ik dergelijke http:// streams af?

Indien niet mogelijk, wie weet de mms:// streams te vinden van vara kopspijkers (op de website staan de http streams, van het muzikaal cabaret).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03 13:52
Leuk zo'n omgebouwde Xbox met XBMC, maar ik krijg het echt niet aan de praat. Dit komt door gebrek aan ervaring, want echt moeilijk moet het niet zijn als hij het bij jullie wel allemaal goed doet... :X

Mijn netwerklampje op mijn Xbox knippert wel zo nu en dan en hij heeft verbinding met internet alleen dat FTP gebeuren met mijn PC daar snap ik echt niets van. Hoe moet ik nou in godsnaam zorgen dat ik bestanden op mijn PC via mijn Xbox kan benaderen?

Heb wel al een mooi mapje gedeeld, zodat mijn Xbox die zou moeten kunnen zien, maar hij ziet nix! :'( Ik wilde ook via mijn Xbox Juize luisteren: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/juizefm_medium.asp maar als ik deze bij search invul dan kom ik maar tot de helft, want dan kan ik geen karakters meer invullen...

Ik heb toch redelijk verstand van computers, maar hier sta ik echt nog aan het begin van het leren omgaan met mijn gemodde Xbox icm XBMC...HELLUUUUP! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Als ik eenmaal MP3 bestanden geshared heb met Relax en ik ga zoeken met XBMC dan zegt hij steeds 'Acces Denied'! Nu weet ik wel wat dat betekend, maar hoe krijg ik dit weg???

Best klote, want ik wil mijn Xbox'je ten volle gebruiken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Melbo schreef op 12 oktober 2004 @ 21:37:
Als ik eenmaal MP3 bestanden geshared heb met Relax en ik ga zoeken met XBMC dan zegt hij steeds 'Acces Denied'! Nu weet ik wel wat dat betekend, maar hoe krijg ik dit weg???

Wanneer ik een share had op mijn XP-bak met 'Iedereen'-rechten dan kreeg ik dezelfde foutmelding. Ik heb toen maar een nieuwe user aangemaakt, xbox met een paswoord en deze in de configuratie ingevuld. En nu werkt het perfect! Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik heb eindelijk een xbox gekocht. Voor een zacht prijsje op eBay dan nog wel :) Het is echter wel een Thomson drive (ik heb gehoord dat die minder goed zijn?) maar dat mag de pret niet drukken. En zeker niet voor die prijs ;)
Nu wou ik ff weten of jullie een keyboard gebruiken in combinatie met het xbmc? Want ik denk er toch aan om een keyboard te kopen, alleen kan ik niet echt vinden wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Laagvliegerke schreef op 13 oktober 2004 @ 00:04:
Ik heb eindelijk een xbox gekocht. Voor een zacht prijsje op eBay dan nog wel :) Het is echter wel een Thomson drive (ik heb gehoord dat die minder goed zijn?) maar dat mag de pret niet drukken. En zeker niet voor die prijs ;)
Nu wou ik ff weten of jullie een keyboard gebruiken in combinatie met het xbmc? Want ik denk er toch aan om een keyboard te kopen, alleen kan ik niet echt vinden wat ik zoek.
waarvoor denk je een keyboard nodig te hebben??

browsen, chatten of zo doe je toch niet op zo'n ding. Er zijn trouwens adapters te krijgen om toetsenbord en muis aan te sluiten op de xbox, was ook al een inkoopaktie voor gestart. kan alleen ff de link niet vinden.

maar in mijn ogen is een keyboard alleen handig voor FPS op de xbox, maar dan wel i.c.m. een muis ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Ik ben er nog steeds niet uit helaas...

Hier ff kort maar krachtig mijn probleem:
Xbox <---> FTP <---> PC

Heb via een FTP programma verbinding proberen maken met de Xbox, maar dan krijg ik 'Acces Denied' terwijl ik toch echt het wachtwoord heb ingevuld (en een verzonnen username, want die staat er op mijn Xbox niet bij).
Bij dat FTP programma heb ik bij server gewoon: '10.0.0.100' (het IP-adres van mijn Xbox volgens XBMC ingevuld. Is dit goed of moet daar nog iets voor? Ik las namelijk verderop in dit topic iets van 'xbox:xbox//10.0.0.100/' ofzo. Ik kom er echt niet uit, want heb geen enkele ervaring met FTP en dus zeker niet i.c.m. de Xbox... |:(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Melbo schreef op 13 oktober 2004 @ 09:50:

Xbox <---> FTP <---> PC

Heb via een FTP programma verbinding proberen maken met de Xbox, maar dan krijg ik 'Acces Denied' terwijl ik toch echt het wachtwoord heb ingevuld (en een verzonnen username, want die staat er op mijn Xbox niet bij).
Bij dat FTP programma heb ik bij server gewoon: '10.0.0.100' (het IP-adres van mijn Xbox volgens XBMC ingevuld. Is dit goed of moet daar nog iets voor? Ik las namelijk verderop in dit topic iets van 'xbox:xbox//10.0.0.100/' ofzo. Ik kom er echt niet uit, want heb geen enkele ervaring met FTP en dus zeker niet i.c.m. de Xbox... |:(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! _/-\o_
Als je zorgt dat je netwerk goed is aangesloten is het allemaal niet zo'n probleem...
(heb je een router of sluit je hem rechtstreeks aan op je pc?)

kijk in ieder geval is hier:

http://www.teamxlink.co.uk/?go=quickstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC heeft wel je IP adres nodig, echter alleen voor de applicatie XBMC.
Je zal toch echt in je systeem zelf even een hard IP-adres moeten ingeven :)

Afhankelijk van je dashboard kan je ook je .xbe extensie aanpassen en daarin je IP adres zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Xbox <---> FTP <---> PC

Ik denk dat het probleem zit in je oplossing om maar een naam te verzinnen. Zoal je wellicht weet is een password altijd gekoppeld aan een loginnaam. Maw het gaat om de combinatie. De standaard naam/paswoord combi is voor de meeste xbox apps xbox/xbox. Dat geldt ook voor filezilla, de ftpserver die in xbmc zit ingebakken !!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Melbo schreef op 12 oktober 2004 @ 21:37:

Al gekeken in Relax of het ip-adres van de xbox erin staat? Staat op tabblad configuratie geloof ik. Je moet ook de laatste versie van Relax gebruiken, eerdere versies werken niet meer sinds de 1.0 release van XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Dank u voor de reacties...ik ga weer ff proberen vanavond!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox <---> FTP <---> PC
Ik wil graag even inhaken op jouw probleem. Ik gebruik ook al enkele maanden het xbmc. Alles werkt naar behoren behalve de netwerkverbinding. Wanneer ik files transfer van of naar de xbox haal ik een maximale snelheid van 700kb/sec (met flashfxp). Ik heb begrepen dat dit veel sneller moet kunnen.

De xbox geeft aan dat ie toch 100mbps full duplex verbinding heeft. Ik werk via een router, maar met een crosslink kabel heb ik nog steeds dezelfde snelheid.
Als ik terugschakel naar de evox dash blijft ook de snelheid gelijk. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het is namelijk nogal vervelend bij het bekijken van films of digitale foto's over het netwerk, het laden duurt dan erg lang.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 15:32:
[...]

Ik wil graag even inhaken op jouw probleem. Ik gebruik ook al enkele maanden het xbmc. Alles werkt naar behoren behalve de netwerkverbinding. Wanneer ik files transfer van of naar de xbox haal ik een maximale snelheid van 700kb/sec (met flashfxp). Ik heb begrepen dat dit veel sneller moet kunnen.

De xbox geeft aan dat ie toch 100mbps full duplex verbinding heeft. Ik werk via een router, maar met een crosslink kabel heb ik nog steeds dezelfde snelheid.
Als ik terugschakel naar de evox dash blijft ook de snelheid gelijk. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het is namelijk nogal vervelend bij het bekijken van films of digitale foto's over het netwerk, het laden duurt dan erg lang.

Alvast bedankt! :)
Doordat bv. een spel uit veel kleine bestanden bestaat wordt de snelheid soms veel langzamer met overzetten, moet je eens een grote file van 100mb proberen, ik denk dat ie dan wel een heel stuk sneller gaat..... (dit is bij mij tenminste zo)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 13 oktober 2004 @ 16:22:
[...]

Doordat bv. een spel uit veel kleine bestanden bestaat wordt de snelheid soms veel langzamer met overzetten, moet je eens een grote file van 100mb proberen, ik denk dat ie dan wel een heel stuk sneller gaat..... (dit is bij mij tenminste zo)
Dat heb ik ook al geprobeerd, helaas maakt dat bij mij niet uit. De snelheid blijft heel stabiel. Welke snelheid haal jij dan ongeveer? Ik had begrepen dat je 4000 tot 5000 kb/sec moet kunnen halen?

Bedankt voor je snelle reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik haal ongeveer ( met grote bestanden ) gemiddeld 5.000 Kb/s. (SmartFTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankvanhoesel schreef op 13 oktober 2004 @ 16:58:
Ik haal ongeveer ( met grote bestanden ) gemiddeld 5.000 Kb/s. (SmartFTP)
Ik heb zojuist SmartFTP gedownload en haal met bestanden van ongeveer 100mb een snelheid van 610 Kb/s :|
Ik heb XBMC build 2004-09-25 [Y], bij voorgaande versies had ik hetzelfde probleem. Ook onder mijn Evox dash blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:56

XyS

0.o.O

heeft iemand hier de duox2 chip?
die komt nu met de post naar mij toe namelijk >:)
heerlijk dvd/divx'jes kijke op me tv
Ik ben van plan om me spellen op me hardeschijf te zetten.
alleen moet je het dan als *.iso / *.blablabla of gewoon los in zon map zetten?

[ Voor 40% gewijzigd door XyS op 13-10-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Reignman schreef op 13 oktober 2004 @ 10:28:
[...]

Als je zorgt dat je netwerk goed is aangesloten is het allemaal niet zo'n probleem...
(heb je een router of sluit je hem rechtstreeks aan op je pc?)

kijk in ieder geval is hier:

http://www.teamxlink.co.uk/?go=quickstart
Ik maak verbinding via een router. En ik heb al updates van internet gehaald met mijn Xbox dus de verbinding is in orde. Alleen lukt het me niet om de PC vanaf de Xbox te benaderen of andersom.

Het gebruiken van de Username 'xbox' en als Password 'xbox' geeft nog steeds: 'Acces Denied'... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Download het programma Qwix. Die pakt de isos voor je uit en gooit ze op de HDD
XyS schreef op 13 oktober 2004 @ 17:17:
heeft iemand hier de duox2 chip?
die komt nu met de post naar mij toe namelijk >:)
heerlijk dvd/divx'jes kijke op me tv
Ik ben van plan om me spellen op me hardeschijf te zetten.
alleen moet je het dan als *.iso / *.blablabla of gewoon los in zon map zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Niemand die wil/kan vertellen hoe je radiostreams toevoegd?
Jaspov schreef op 12 oktober 2004 @ 17:23:
die radio snap ik nog niet. Ik heb op de XBOX onder scripts zowel kmlbrowse als simplekml. Beiden starten die webradio op waarbij ik kan kiezen tussen 'genre' of 'world radio'. In beide gevallen krijg ik zon 5744 stations. Die lijst, wordt die automatisch van internet afgehaald of staat die opgeslagen en kan ik daar in toevoegen? in de submap SIMPLEKML zie ik wel een playlist maar daar staan maar 5 links in. Ik heb daar al aan toegevoegd maar zie dat dus nergens terug tussen de andere 5744 stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:11:
[...]

Ik heb zojuist SmartFTP gedownload en haal met bestanden van ongeveer 100mb een snelheid van 610 Kb/s :|
Ik heb XBMC build 2004-09-25 [Y], bij voorgaande versies had ik hetzelfde probleem. Ook onder mijn Evox dash blijft het probleem bestaan.
ik gebruik FlashFXP v2.0 build 909 (oudje dus ;)) en haal bij het uploaden van grote files zo'n 7 a 8 MB/s. Als ik download VAN mijn xbox haal ik bijna 10MB/s (!)

Ik heb een 100MBit netwerk en de xbox is middels een 100Mbit SWITCH verbonden met het nerwerk. Als je 'slechts' een hub hebt zal je met 5MB/s blij mogen zijn.

De snelheid is oa afhankelijk van HD (type/grote) icm oa FTP client. Wat kan helpen is buffersize in ftp client in te stellen. Zit helaas weinig logica in 8)7 .

Ik gebruik als dashboard UnleashX (best imho, oa vanwege auto NTSC/PAL switching). Als ik tranfer terwijl XBMC als ftp server dient haal ik wat mindere snelheden, maar nog zeker wel zo'n dikke 6MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Melbo schreef op 13 oktober 2004 @ 17:19:
Ik maak verbinding via een router. En ik heb al updates van internet gehaald met mijn Xbox dus de verbinding is in orde. Alleen lukt het me niet om de PC vanaf de Xbox te benaderen of andersom.

Het gebruiken van de Username 'xbox' en als Password 'xbox' geeft nog steeds: 'Acces Denied'... |:(
Inmiddels is het me gelukt om mijn Xbox schijven te zien op mijn PC middels deze site: http://www.xboxing.nl/pc2xbox.shtml

Het is alleen wel zo dat ik dan de TCP/IP instellingen van mijn netwerkkaart verander en daardoor mijn internet het niet meer doet. Het is dus OF ik zie de schijven van mijn Xbox OF mijn internet verbinding werkt. Is er geen mogelijkheid om allebei tegelijk te kunnen?

En weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ik vanaf mijn Xbox op mijn PC kan komen?

Mijn dank ik alvast zeer groot! _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
-SaveMe- schreef op 13 oktober 2004 @ 20:00:
Als ik tranfer terwijl XBMC als ftp server dient haal ik wat mindere snelheden, maar nog zeker wel zo'n dikke 6MB/s
Bij mij kan ik ook geen bestanden naar mijn Xbox sturen als XBMC draait. Ik moet echt in mijn basisscherm (Dashboard?) staan wil dit lukken! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Melbo schreef op 13 oktober 2004 @ 20:02:
[...]

Inmiddels is het me gelukt om mijn Xbox schijven te zien op mijn PC middels deze site: http://www.xboxing.nl/pc2xbox.shtml

Het is alleen wel zo dat ik dan de TCP/IP instellingen van mijn netwerkkaart verander en daardoor mijn internet het niet meer doet. Het is dus OF ik zie de schijven van mijn Xbox OF mijn internet verbinding werkt. Is er geen mogelijkheid om allebei tegelijk te kunnen?

En weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ik vanaf mijn Xbox op mijn PC kan komen?

Mijn dank ik alvast zeer groot! _/-\o_ ;)
Laat me raden, je PC heeft slechts 1 netwerkkaart en je connect met je PC direct naar het internet? Zo ja, dat werkt idd niet. Dan moet je OF een 2e netwerkkaart in je pc stoppen (nl 1 voor internet als netwerk 1 en 1tje voor het interne netwerk oftewel LAN, dus netwerk 2 )

Makkelijker zou zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                    (192.168.1.1)
internet ---------- ROUTER
                     | |
                     | |
                     |  \
                     |   \
                     |    \
                  xbox     PC
      (192.168.1.100)     (192.168.1.101)

Hoop dat je em snapt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 13-10-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Melbo schreef op 13 oktober 2004 @ 20:06:
[...]

Bij mij kan ik ook geen bestanden naar mijn Xbox sturen als XBMC draait. Ik moet echt in mijn basisscherm (Dashboard?) staan wil dit lukken! :?
Zorgen dat in XBMC bij settings (of in de xml file) ftp-server enabled staat en dat login/pass kloppen (standaard xbox/xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op 13 oktober 2004 @ 20:00:
[...]

ik gebruik FlashFXP v2.0 build 909 (oudje dus ;)) en haal bij het uploaden van grote files zo'n 7 a 8 MB/s. Als ik download VAN mijn xbox haal ik bijna 10MB/s (!)

Ik heb een 100MBit netwerk en de xbox is middels een 100Mbit SWITCH verbonden met het nerwerk. Als je 'slechts' een hub hebt zal je met 5MB/s blij mogen zijn.

De snelheid is oa afhankelijk van HD (type/grote) icm oa FTP client. Wat kan helpen is buffersize in ftp client in te stellen. Zit helaas weinig logica in 8)7 .

Ik gebruik als dashboard UnleashX (best imho, oa vanwege auto NTSC/PAL switching). Als ik tranfer terwijl XBMC als ftp server dient haal ik wat mindere snelheden, maar nog zeker wel zo'n dikke 6MB/s
Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik verbind middels een router de xbox met mijn wireless laptop. Op (zonnige) dagen haal ik 720kb/sec, ongeacht of ik wireless ben verbonden of gewoon wired. Een directe verbinding met een crosslink maakt ook geen verschil. Ik heb zojuist een andere laptop gebruikt om te verbinden en deze haalt zelfs maar 500kb/sec (allebei centrino, intel proset netwerkkaarten)

Het probleem lijkt dus wel degelijk bij de xbox te zitten? Is een nieuwe bios zinvol? Of is de netwerkkaart van de xbox niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
-SaveMe- schreef op 13 oktober 2004 @ 20:10:
Laat me raden, je PC heeft slechts 1 netwerkkaart en je connect met je PC direct naar het internet? Zo ja, dat werkt idd niet. Dan moet je OF een 2e netwerkkaart in je pc stoppen (nl 1 voor internet als netwerk 1 en 1tje voor het interne netwerk oftewel LAN, dus netwerk 2 )

Makkelijker zou zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                    (192.168.1.1)
internet ---------- ROUTER
                     | |
                     | |
                     |  \
                     |   \
                     |    \
                  xbox     PC
      (192.168.1.100)     (192.168.1.101)

Hoop dat je em snapt ;)
Ik snap um, maar het zit dus al via een hub op elkaar aangesloten en die hub vervolgens weer op mijn router dus moet dat toch werken lijkt mij...
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Melbo schreef op 13 oktober 2004 @ 22:24:
[...]

Ik snap um, maar het zit dus al via een hub op elkaar aangesloten en die hub vervolgens weer op mijn router dus moet dat toch werken lijkt mij...
:/
Voor een uitgebreide xbox/netwerk tutorial [klik] In deze tutorial staat ook een flink stuk over ftp issues

En zoek eens hier :)

En om te beginnen experimenteer eens met de packetsize in Flashfxp (bij mij staat ie 4096)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Misschien iets voor in de startpost deze:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=183856

Ik ga vanavond weer aan de slag en ik heb er goede verwachtingen bij... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

welke versie van xbmc hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Weet iemand of de laatste versie het probleem heeft opgelost van dat wanneer je de orginele Xdoos remote gebruikt, hij...eeuh input blijft geven ??
bv als je door een menu scrolt met de remote, en je drukt een maal op "naar onder"dan het dan lijkt of ie in een loop raakt ??

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik verbind middels een router de xbox met mijn wireless laptop. Op (zonnige) dagen haal ik 720kb/sec, ongeacht of ik wireless ben verbonden of gewoon wired. Een directe verbinding met een crosslink maakt ook geen verschil. Ik heb zojuist een andere laptop gebruikt om te verbinden en deze haalt zelfs maar 500kb/sec (allebei centrino, intel proset netwerkkaarten)

Het probleem lijkt dus wel degelijk bij de xbox te zitten? Is een nieuwe bios zinvol? Of is de netwerkkaart van de xbox niet goed?

unquote:

Riekt naar een slechte kabel en/of (elektro-magnetische) storing erop. probeer eens een nieuwe kabel aan te sluiten en die anders neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die een WERKENDE setup kan toesturen van XBMC (alle settings en .xml files) met daarin scripts voor Radio, TVgids en Webserver goed geinstalleerd.

Bij Mij werkt die vrot niet goed?! Volgens mij maak ik een denkfoutje in de setup.

stuur mij maar een mailtje op john_hoek@zonnet.nl

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:15:
quote:

unquote:

Riekt naar een slechte kabel en/of (elektro-magnetische) storing erop. probeer eens een nieuwe kabel aan te sluiten en die anders neer te leggen.
offtopic:
de quote en unquote gebruik je:
[.quote]
text
[./quote]
Zonde de . uiteraard... :)
Als je FireFox gebruikt is er een leuke extensie te vinden (BBCode heet ie) die je in een textarea allerlei functies van bbcode geeft onder de rechter muis :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik had eerst ook hele trage verbinding tussen xb en pc via router/switch

heb echter het volgende gedaan en dat gaat wel snel, nl, via FXP, volgens mij een manier waarop twee ftp-servers met elkaar communiceren

gebruik avalaunch en niet evox
start een ftp server op je pc, die FXP ondersteunt, ik gebruik bulletproof ftp server
start je ftp programma, bijvoorbeeld smart ftp en leg verbinding met beide servers
sleep de bestanden van de ene naar de andere servers. dat gaat opeens een enorm stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

als ik xbmc zegmaar als standaard opstartmenu wil hebben, kan ik dan die dingen die nu op c staan ff moven naar een mapje backup en dan me xbmc van cd op c: zetten??

ik heb nu nog dat standaard groen zwarte menu zegmaar

[ Voor 15% gewijzigd door XyS op 15-10-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
XyS schreef op 15 oktober 2004 @ 17:16:
als ik xbmc zegmaar als standaard opstartmenu wil hebben, kan ik dan die dingen die nu op c staan ff moven naar een mapje backup en dan me xbmc van cd op c: zetten??

ik heb nu nog dat standaard groen zwarte menu zegmaar
als je dat doet dan krijg je een mooi zwart opstartmenu en een rood/geel knipperend ledje, ook leuk maar niet helemaal de bedoeling denk ik ;)

Ik zou even wat FAQs lezen op xbox-scene.com voordat je je xbox vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

ik snap er echt nix van hoor..... O-)
ik heb een duox2 chip,
ik wil evox op me xbox krijgen...
hoe moet ik dat doen?? (miss kan iemand me wat uitleggen met msn ofzo? :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
XyS schreef op 15 oktober 2004 @ 18:00:
ik snap er echt nix van hoor..... O-)
ik heb een duox2 chip,
ik wil evox op me xbox krijgen...
hoe moet ik dat doen?? (miss kan iemand me wat uitleggen met msn ofzo? :'( )
Download ergens deze cd:

SlaYers EvoX Auto-Installer v2.6 FINAL

brand hem op een CDRW (erg belangrijk.. van CDR's installeert ie moeilijker)

en installeer je Xboxje opnieuw met Evox en Avalaunch en heel de mikmak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

Reignman schreef op 15 oktober 2004 @ 18:22:
[...]

Download ergens deze cd:

SlaYers EvoX Auto-Installer v2.6 FINAL

brand hem op een CDRW (erg belangrijk.. van CDR's installeert ie moeilijker)

en installeer je Xboxje opnieuw met Evox en Avalaunch en heel de mikmak :P
ok ik heb die cd ,
maar nu staat er in die handleiding dat ik mijn data moet backuppen....
Hoe doe ik dat, ik heb zon beetje heel xbox--scene zitte lezen maar steeds staat er in het artikel van dat het alleen kan met evox dashboard ofzo.. maar ik heb nogsteeds die standaard dash...

hoe moet ik ftp'en met de standaard dashboard?
met xbmc op cdrw ??
ik snap er egt nix van hoor :7

edit:
word de E: drive ook geformat?????
edit2:
w00t ik heb em geinstalled :P :P :P

[ Voor 8% gewijzigd door XyS op 16-10-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Euh.. je kunt booten vanaf die Evox cd. En dan kun je als het goed is je Xbox via FTP benaderen (IP weet ik niet, misschien iemand anders wel). Heb de cd hier ff niet liggen dus kan het niet uitzoeken. Anyway, boot ff van die cd en kijk of je de netwerk instellingen kan achterhalen die geladen worden. Dan via FTP connecten naar je Xbox en de backup maken.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
xbox mediacenter 1.1 is uit, iemand hem al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Weet iemand of het mogelijk is om op de xbox grotere bestanden te zetten dan 4,0 gig? Want het is volgens mij niet mogelijk NTFS te maken van je hd

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Melbo schreef op 14 oktober 2004 @ 09:12:
Misschien iets voor in de startpost deze:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=183856

Ik ga vanavond weer aan de slag en ik heb er goede verwachtingen bij... :9
Ja hoor...hij doet het! :*)

Alleen nu kan ik nog niet vanaf mijn Xbox naar mijn PC om bijvoorbeeld MP3 op mijn Xbox af te spelen vanaf mij PC.

En bij de wat grotere filmbestanden (ik denk dat het 40mb+ is ofzo) stopt hij na enige tijd met het afspelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen en/of wat ik hier aan kan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

zedzed1 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:49:
Weet iemand of het mogelijk is om op de xbox grotere bestanden te zetten dan 4,0 gig? Want het is volgens mij niet mogelijk NTFS te maken van je hd

Alvast bedankt
Probeer het eens zou ik zeggen !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Melbo schreef op 18 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Ja hoor...hij doet het! :*)

Alleen nu kan ik nog niet vanaf mijn Xbox naar mijn PC om bijvoorbeeld MP3 op mijn Xbox af te spelen vanaf mij PC.

En bij de wat grotere filmbestanden (ik denk dat het 40mb+ is ofzo) stopt hij na enige tijd met het afspelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen en/of wat ik hier aan kan doen? :)
Valt je netwerkverbinding weg of heb je die nog wel wanneer de film er opeens mee ophoudt ? Moet het gewoon doen, ik heb gisteren nog een Divxje bekeken van 700MB.

[ Voor 7% gewijzigd door fulgore op 18-10-2004 16:48 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
marteltor schreef op 17 oktober 2004 @ 22:29:
xbox mediacenter 1.1 is uit, iemand hem al getest?
ja maar sindsdien werkt mijn webradio KML script niet meer... :S de rest werkt nog wel naar behoren.. iemand een oplossing?

update: ik heb alleen de python dir van de oude versie terug gezet. nu werkt alles weer zoals het hoort :)

[ Voor 17% gewijzigd door rikgoodhart op 18-10-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je 1 enkele film uit je Dbase kunt verwijderen?

[edit]
Heb het al gevonden:
- Zet de view in "my videos" op "title".
- Selecteer de te verwijderen film entry
- druk '0' op de afstandsbediening en kies "yes" in de popup om te bevestigen
[\edit]

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:51
Als ik bijv. een divx/xvid start. Dan lukt dat de eerste keer zonder problemen. Druk ik daarna op stop en wil ik weer verder kijken of een andere film dan blijft het beeld zwart en reageert er niks meer. Wie weet waar dit misschien aan kan liggen. Heb net de nieuwste versie van MC 1.1.0 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
fulgore schreef op 18 oktober 2004 @ 16:48:
[...]

Valt je netwerkverbinding weg of heb je die nog wel wanneer de film er opeens mee ophoudt ? Moet het gewoon doen, ik heb gisteren nog een Divxje bekeken van 700MB.
De films staan op mijn Xbox dus heeft niets met het al dan niet wegvallen van mijn netwerkverbinding te maken. Echt irritant als je een filmpje zit te kijken en dat ding breekt hem af en gaat terug naar Xbmc... |:(

Ook lukt het me niet om webradio te luisteren. Geen id waar ik het adres van die webradio in moet vullen. Heb wel wat gevonden maar daar krijg ik die lange zin niet volledig ingevuld, want het zijn teveel karakters. Ook de TV-gids en 'Het weer' doen het niet bij mij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Melbo schreef op 19 oktober 2004 @ 10:09:
[...]

De films staan op mijn Xbox dus heeft niets met het al dan niet wegvallen van mijn netwerkverbinding te maken. Echt irritant als je een filmpje zit te kijken en dat ding breekt hem af en gaat terug naar Xbmc... |:(

Ook lukt het me niet om webradio te luisteren. Geen id waar ik het adres van die webradio in moet vullen. Heb wel wat gevonden maar daar krijg ik die lange zin niet volledig ingevuld, want het zijn teveel karakters. Ook de TV-gids en 'Het weer' doen het niet bij mij... :'(
dan moet jij eens je python directory vervangen met een oude versie.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb sinds gisteren ook XBMC 1.1.0 draaien, en ik moet zeggen dat deze het bij mij meteen perfect doet. met andere versies moest ik om trailers en webradio te kunnen starten andere scripts en oudere versie van python erop zetten, maar met 1.1.0 is dat gelukkig niet nodig.

het weer doet het bij jou ook niet zei je, weet je zeker dat de xbox wel een "goed" internet signaal heeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:50:
ik heb sinds gisteren ook XBMC 1.1.0 draaien, en ik moet zeggen dat deze het bij mij meteen perfect doet. met andere versies moest ik om trailers en webradio te kunnen starten andere scripts en oudere versie van python erop zetten, maar met 1.1.0 is dat gelukkig niet nodig.

het weer doet het bij jou ook niet zei je, weet je zeker dat de xbox wel een "goed" internet signaal heeft dan?
Doen de games en apps het in deze versie wel
ik kan sinds een bepaalde update niet meer scannen naar mijn games en apps, of doe ik iets verkeerd.

Ik wil nl XBMC ook als dash gaan draaien ipv Avalaunch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
Ik heb laatst een x een update van iets gedaan en dat ging prima. Hij zit op mij router aangesloten en verbinding met mijn pc heb ik dus ik neem aan dat de verbinding ok is... :?

Hou update ik naar die nieuwere versie? Wellicht dat mijn probleem dan opgelost is. Het zal wel iets heel simpels zijn, maar ik ben nogal een leek op het gebied van gemodde Xbox en de mogelijkheden daarvan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
ik heb sinds de nieuwe versie dat ik telkens mijn games opnieuw moet opvragen na het spelen van een spel in het "my programs" menu. het staat er dus niet als default. terwijl ik gewoon de zelfde xboxmediacenter.xml erop heb gezet.. bugje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rikgoodhart schreef op 19 oktober 2004 @ 22:19:
ik heb sinds de nieuwe versie dat ik telkens mijn games opnieuw moet opvragen na het spelen van een spel in het "my programs" menu. het staat er dus niet als default. terwijl ik gewoon de zelfde xboxmediacenter.xml erop heb gezet.. bugje dus.
dezelfde xboxmediacenter.xml als die je had??

kan et niet zijn dat er bij een nieuwe wat veranderd is, en dat daardoor et nu niet werkt, ik edit mijn nieuwe xboxmediacenter.xml altijd.

dat van die "my programs" zou ik niet weten, ik gebruik XBMC alleen als webradio en divx/xvid/mp3 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melbo
rikgoodhart schreef op 19 oktober 2004 @ 14:33:
[...]

dan moet jij eens je python directory vervangen met een oude versie.. :D
Mijn wat? :? Nog nooit van gehoord! 8)7 :)

Hoe doe ik dat dan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Melbo schreef op 20 oktober 2004 @ 09:15:
[...]

Mijn wat? :? Nog nooit van gehoord! 8)7 :)

Hoe doe ik dat dan? :*)
dat is een directory onder je f:\apps\xbmc\python

deze ff verwijderen en een oudere versie van deze dir terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in onderhandeling over de aankoop van een xbox met iemand (marktplaats)en ik wil daar graag media center op zetten, maar ik ben een totale xbox n00b en kan niet echt een goede tutorial vinden ervoor, ik lees iets over het maken van een cd, dan een ftp server draaien en dan het reeds gedownloade programma erop zetten ofzo. heeft iemand misschien een link naar een duidelijk tutorial (die dus niet zegt, maak zo'n cd blabla, maar ook zegt hoe je dat doet).
verder heb ik nog 3 lichtelijk offtopic vraagjes maar ik weet niet waar ik ze anders moet plaatsen:
degene waar ik de xbox van ga kopen zegt dat ie is omgebouwd, ik wil er ook graag een andere hd in zetten, maar hij weet niet hoe de xbox is omgebouwd. kan hij ergens kijken wat voor chip erin zit? en maakt dat eigenlijk wel uit voor het inzetten van een hd?
ik wil ook een hd in m'n pc zetten (voor mp3, films etc.), maar om de kosten te drukken wil ik deze liever delen met mn xbox. is dat mogelijk, en kan ik deze dan beter in m'n pc zetten en dan alles vanaf de xbox lezen, of kan ik 'm beter in mn xbox zetten en dan op mn pc mp3's via het netwerk luisteren? of is het eigenlijk beter geen van beide en gewoon 2 hd's te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27

Ik probeer deze nieuwe versie dus ook te installeren
alleen lukt het maar niet, alle vorige (oude) versie`s verwijdert,
de XBMC 1.1.0 op de xbox gezet onder f:\apps\XBMC\
en vervolgens in m`n MS dash de files verwijdert van xbmc.

Toen de xbox en xbmc opgestart, maar ik krijg maar geen xbmc 1.1.0 te zien :'(
Heel vreemd dat er onder "script" allerlei bestanden staan vermeld welke op de hdd geen eens te vinden zijn in de map f:\apps\xbmx\scripts\

Ook heb ik van de map 0face008 verwijdert van E, maar dit helpt ook niet ... :?

Wie weet er een andere oplossing om xbmc 1.1.0 op te kunnen starten ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
je kunt ook de start en back knop tegelijk ingedrukt houden terwijl XBMC opstart, op die manier start ie op met de default instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:24:
ik ben in onderhandeling over de aankoop van een xbox met iemand (marktplaats)en ik wil daar graag media center op zetten, maar ik ben een totale xbox n00b en kan niet echt een goede tutorial vinden ervoor, ik lees iets over het maken van een cd, dan een ftp server draaien en dan het reeds gedownloade programma erop zetten ofzo. heeft iemand misschien een link naar een duidelijk tutorial (die dus niet zegt, maak zo'n cd blabla, maar ook zegt hoe je dat doet).
verder heb ik nog 3 lichtelijk offtopic vraagjes maar ik weet niet waar ik ze anders moet plaatsen:
degene waar ik de xbox van ga kopen zegt dat ie is omgebouwd, ik wil er ook graag een andere hd in zetten, maar hij weet niet hoe de xbox is omgebouwd. kan hij ergens kijken wat voor chip erin zit? en maakt dat eigenlijk wel uit voor het inzetten van een hd?
ik wil ook een hd in m'n pc zetten (voor mp3, films etc.), maar om de kosten te drukken wil ik deze liever delen met mn xbox. is dat mogelijk, en kan ik deze dan beter in m'n pc zetten en dan alles vanaf de xbox lezen, of kan ik 'm beter in mn xbox zetten en dan op mn pc mp3's via het netwerk luisteren? of is het eigenlijk beter geen van beide en gewoon 2 hd's te kopen?
als ik jou was zou ik es een kijkje nemen op www.xbox-scene.com. hier worden eigenlijk al jouw vragen beantwoord. wat betreft de hdd, ik heb zelf een 160 gb in de xbox zitten en een extra 200gb in mijn pc, op de xbox hdd staan xbox spellen, en op de hdd in de pc al mijn mp3s en zo nu en dan een divxje. die speel ik altijd af via et netwerk
een hdd in je pc delen voor divx/mp3/pics e.d. werkt prima, alleen xbox spellen zou ik er niet vanaf spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27
cypher21 schreef op 21 oktober 2004 @ 01:37:
je kunt ook de start en back knop tegelijk ingedrukt houden terwijl XBMC opstart, op die manier start ie op met de default instellingen
Ook dit helpt niet ... :'(

Het vreemde blijft gewoon dat er bv onder scripts een hele rij bestanden staan die er bij de vorige versie bij zat, maar nu niet meer te vinden zijn onder de map "script".

Verder als ik bv via avalaunch of via xbox file explorer de map xbmx opzoek en vervolgens default.xbe opstart, hetzelfde probleem te zien krijg ... :?

Wat zou ik nog kunnen proberen ...
Of kan ik bv slayer 2.6 opnieuw installeren en vervolgens de xbmc opnieuw kopieeren naar f:\apps\ ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
in de script dir staan nu nog maar 2 scripts, deze zijn voor movietrailers en webradio. je hebt er eigenlijk niet meer nodig dus ;)

vindt et vaag dat ie et bij jou niet doet, bij 4 vrienden van me draait deze release ook perfect. heb je em zelf gecompiled, of een ge-compilede gedownload of zo, want er zit op zich wel wat verschil in sommige releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een prog of optie is om een dvd (video_ts map) vanaf de HD te spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:51
Weet iemand toevallig hoe je bij XBMC 1.1.0 als je een dvd afspeelt in het menu van de dvd zelf komt? Als je nu op Speel DVD af in het Videos menu dan begint gelijk de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem bij de trailers.
De xbox trailers zijn stotterend en de movie trailers kan die op de 1 of andere manier niet vinden. Iemand misschien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
xbox trailers?? welke versie van xbmc heb jij dan??

movie trailers draaien bij mij perfect (large quality uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzup! schreef op 21 oktober 2004 @ 18:17:
Weet iemand toevallig hoe je bij XBMC 1.1.0 als je een dvd afspeelt in het menu van de dvd zelf komt? Als je nu op Speel DVD af in het Videos menu dan begint gelijk de film.
XBMC heeft geen support voor DVD-menus. Het is te hopen dat dat in een toekomstige update ooit verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook de nieuwe versie van XBMC alleen zit ik met 1 probleem. De webradio zit niet in alle skins ingebakken. Ik heb ook geen idee hoe ik dat zou moeten aanpassen. Ik wil graag MCE als skin gebruiken, maar daar kan ik de webradio nergens vinden...

Iemand een idee?

(mag ook per mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op 21 oktober 2004 @ 19:58:
xbox trailers?? welke versie van xbmc heb jij dan??

movie trailers draaien bij mij perfect (large quality uiteraard)
Die zit er sinds een aantal versies standaard bij in de scripts sectie. Gewoon ff het script xboxTV runnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ow, was me helemaal niet opgevallen, ik start alleen webradio of trailers op ;)

kennelijk hebben ze die bij deze er dus uit gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
De trailers en webradio doen het perfect bij mij, maar welk script moet ik nou draaien om een werkende nederlandse tv-gids te krijgen?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.