dat wil zeggen dat je screen calibration niet goed gedaan is (of nietReignman schreef op 25 september 2004 @ 18:13:
Het zal al wel vaker gevraagd zijn (1000x sorry daarvoor).... maar we willen zo na het eten een filmpje kijken....
Ik heb Troy op mijn harde schijf gezet (VideoTS map)... en die kan ik gewoon afspelen met XBMC... maar de subtitles staan te ver naar onderen...
hoe krijg ik die omhoog???
@rikgoodhart
Je mag wel wat aan die vertaling doen in het weerscherm.
Buien in 'the Vicinity' ......................
[ Voor 7% gewijzigd door fulgore op 25-09-2004 18:54 ]
mja...maar hoe ik dat ga doen... ff uitzoeken nogfulgore schreef op 25 september 2004 @ 18:53:
@rikgoodhart
Staat in de strings.xml in de map languages.rikgoodhart schreef op 25 september 2004 @ 18:59:
[...]
mja...maar hoe ik dat ga doen... ff uitzoeken nog
Staan overigens nog meer taalfouten in de standaard file.
[ Voor 10% gewijzigd door fulgore op 25-09-2004 19:17 ]
Hoe doe je een goede screen calibration..??? Als ik dat kies in XBMC dan krijg ik een statisch schermpje waar ik dus niets kan kiezen of veranderen...Fire69 schreef op 25 september 2004 @ 18:32:
[...]
dat wil zeggen dat je screen calibration niet goed gedaan is (of niet)
Je moet gewoon zien dat de pijltjes die getoond worden, mooi tot aan de rand van het scherm komen.
Met de remote kan je gewoon links/rechts, boven/onder gebruiken daarvoor. Met de controller weet ik het niet.
Je kan het ook doen tijdens het spelen van een film door op Display (de grote groene knop bovenaan je remote) te drukken, dan kom je in het menu, ga je gewoon naar Screen Calibration en kan je het doen terwijl je de film ziet spelen.
Als je xbox vasthangt tijdens het calibreren, moet je je U/TData weggooien, dat had ik ook voor.
[edit]
@Rikgoodhart: Nog tips om die tvgids aan de praat te krijgen?
Volgens mij doet hij het hier wel halvelings. Als ik het lijstje dat er gisteren op de achtergrond vergelijk met het lijstje van vandaag, staat er namelijk wel iets anders.
Maar er blijft wel 'Ophalen gegevens' staan, en dat kan je niet cancellen...
Kan iemand zeggen of dat klopt: Yorin - 22:00 tot 23:40 - Jeepers Creepers
Met de remote kan je gewoon links/rechts, boven/onder gebruiken daarvoor. Met de controller weet ik het niet.
Je kan het ook doen tijdens het spelen van een film door op Display (de grote groene knop bovenaan je remote) te drukken, dan kom je in het menu, ga je gewoon naar Screen Calibration en kan je het doen terwijl je de film ziet spelen.
Als je xbox vasthangt tijdens het calibreren, moet je je U/TData weggooien, dat had ik ook voor.
[edit]
@Rikgoodhart: Nog tips om die tvgids aan de praat te krijgen?
Volgens mij doet hij het hier wel halvelings. Als ik het lijstje dat er gisteren op de achtergrond vergelijk met het lijstje van vandaag, staat er namelijk wel iets anders.
Maar er blijft wel 'Ophalen gegevens' staan, en dat kan je niet cancellen...

Kan iemand zeggen of dat klopt: Yorin - 22:00 tot 23:40 - Jeepers Creepers
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 25-09-2004 22:26 ]
[quote]Als je xbox vasthangt tijdens het calibreren, moet je je U/TData weggooien, dat had ik ook voor.[\quote]
Hij blijft idd hangen ja.... zitten in de U- en TData mappen niet ook al mijn savegames enzo????
Hij blijft idd hangen ja.... zitten in de U- en TData mappen niet ook al mijn savegames enzo????
Zoals al eerder gezegd, je moet NIET de ganse U- en TDATA weggooien, alleen de mappen (zogezegd de savegames) van xbmc!
Dit zijn dus de mappen 08face of zoiets (iig iets met face).
Als je het zo niet aandurft, ga je naar je originele ms-dash, memory, savegames en je zoekt daar naar xbmc en gooit ze er zo af.
Dit zijn dus de mappen 08face of zoiets (iig iets met face).
Als je het zo niet aandurft, ga je naar je originele ms-dash, memory, savegames en je zoekt daar naar xbmc en gooit ze er zo af.
mijn xbmc is dan waarschijnlijk nogal oud oid. Bij het ombouwen heeft die meneer er xbmx op gezet, en ik heb rechtsonder een groot kruis met daar onder 3 knoppen. Het kruis brengt me naar xbox community, de drie knopjes er onder zet de xbox uit, reboot hem of brengt me in evolution-X. Ik vrees dat ik moet upgraden?Fire69 schreef op 23 september 2004 @ 08:19:
Je hebt in het hoofdmenu rechts onder in beeld 2 knoppen. 1 op je xbox uit te zetten (rood) en 1 is voor een submenuutje (geel vierkantje). Die gele moet je hebben.
Sorry ilovetechno, ik vond dit iets duidelijker![]()

Zorg er in ieder geval voor dat je in de project mayhem skin zit als je de Video calibratie doet (screen calibration is voor de gui zelf). De MCE skin die velen waarschijnlijk draaien, wordt tegenwoordig niet meer ondersteund, en de videocalibratie (vooral de plaatsing van de subtitles) werkt hierin niet goed.
iedereen al weer aan het updaten??
succes allemaalXboxMediaCenter (XBMC) 2004-09-25 CVS build
>> A new 2004-09-25 CVS build of XboxMediaCenter(info) has been released. Includes Sep 25 dated mplayer.dll based on mplayer 1.0pre5. Full TTF support, visualisations are now synced, now ships with Project Mayhem as only skin.
What's new/fixed (since 09-09 build):
* fixed: [ 1031511 ] Playlists with accents in characters will not play
* fixed: [ 1024803 ] Python and Mouse
* fixed: [ 1011940 ] Pause Movie Hangs
* fixed: [ 1034416 ] Difficult to read TTF subtitles
* fixed: [ 1033093 ] Movie Plots which contain HTML tags from IMDB
* fixed: [ 1001048 ] Return to Dashboard broke
* fixed: Graphical glitch when scrolling in thumbs view and another dir is brought up
* fixed: [ 1034040 ] Pressing x while calibrating screen causes blackscreen
* fixed: Spin controls don't remember which arrow was focused
* fixed: CDDA Player was using too much processor - added Sleep()
* fixed: [ 973399 ] Vizualisations are not in sync with audio
* fixed: [ 991442 ] .cda incorrect numbering
* fixed: Picture info (current number of picture was out by 1)
* fixed: [ 1023515 ] .GIF renamed to .JPEG crashes XBMC
* fixed: in thumbnail view the up arrow was not reachable
* fixed: list item is not centerally aligned when TTF fonts enabled
* fixed: song title text would overlap with the size/time when TTF fonts enabled
* fixed: thumbnail text would overlap with other thumbnail texts when TTF fonts selected
* fixed: slow scroll speed of RSS with TTF fonts
* fixed: remote not working properly on main screen when TTF fonts selected
* fixed: Crashes/Blackscreens in slideshow with large images.
* fixed: Bookmarks failed to work if stacking was enabled and a single file video was played.
* fixed: Album lookup would show "Unable to connect to www.allmusic.com" when actually no matching album was found on allmusic.
* fixed: button states in Video OSD eg. forwarding and rewinding inside and outside the osd [sf bug #997386]
* fixed: output to all speakers with ac3 2.0, (needs new mplayer.dll)
* fixed: [ 1026292 ] tags with blank album name would cause the display of wrong thumbnails
* fixed: Artists/Genres with ' in their name were replaced with '' in the database views.
* fixed: Loadfont crash when font did not exist.
* fixed: SF bug 1030531: Crash when skin change after python is used.
* fixed: thumb aspectratio in musicinfo screen
* fixed: previously set password was lost after enabling the webserver
* fixed: webserver could only be enabled if you set the password
* fixed: [ 1006147 ] music playback: SELECT, PAUSE & SELECT -> XBMC crashes
* fixed: [ 1011939 ] OSD Focus Bug
* fixed: HTTP Proxy use in Weather screens (sf patch #1028936 by kusskowe)
* fixed: ripping audio cd's to hd doesn't work anymore
* fixed: couldn't move left or right to a next control when spincontrol is focused
* fixed: my music songs, last control is always the list/thumb control when autoswitch list/thumb enabled
* fixed: left mouse doesn't work in my pictures
* fixed: when adding a directory to a videoplaylist the files where added in reverse order
* fixed: properly display non-Latin id3 tags which are UTF-16/UTF-8
* fixed: properly display non-Latin ogg tags
* fixed: retrieval of non $HOME location (sf patch #1026378 by kraqh3d)
* fixed: State of the Album/song info on Visualisation wasn't saved.
* fixed: Screensaver would not stop when mouse was moved/clicked
* added: Album info + Year now shown on the LCD during music playback (based on SF 935576)
* added: Make Music Info stay onscreen in vis by hitting INFO again. (sf patch #1028895 by kraqh3d)
* added: Auto update after 2 seconds when you select a new location in the weather screen. (sf patch #1028936 by kusskowe)
* added: support for TTF subtitles
* added: Portuguese (brazil) language file (Thx to wellingtontu)
* added: German (Austria) language file (Thx to CEOMR)
* added: [ 1026597 ] Polish language file (Thx to NaPeK)
* added: Korean language file (thanks kimp93)
* added: properly display non-Latin file names from ISO 9660 file system
* added: cdda disc ripping to samba shares
* added: support for international characters in GUI (skin and file names)
* added: move items up and down in playlists (remote: 3=up, 9=down, controller: not mapped)
* changed: Polish language file (thanks to NaPeK)
* changed: German (Austrian) language file
* changed: Database views now show a message if the database is empty.
* changed: Songs and Movies view renamed to Files view as it's more consistent.
* changed: Support for TTF subtitles for MKV and OGM files in mplayer.dll
* changed: add thin outline to TTF subtitles
* changed: Start services (ftp/web etc.) before loading the skin on startup
* changed: all settings windows remember the last selected control until going back to the prev menu
* changed: renamed a few language folders
* changed: restart XBMC instead of reset when changed network settings.
* changed: Video subtitles cleanup + fixed sizing of subs.
* updated finnish strings.xml (thanks nanite1k)
jah kijk! heel mooi allemaal maar als ik een geupdate versie ga ftp'en mn xdoos reboot dan blijft mn scherm op zwart.rikgoodhart schreef op 26 september 2004 @ 13:48:
[...]
succes allemaal
iemand een id hoe dit kan en hjoe het op te lossen? ik werk nu met de xbmc versie:XboxMediaCenter(info) 8/18/04 CVS van de slayer disk.
Bears and Bulls
ja en waar is deze dan te vinden ...rikgoodhart schreef op 26 september 2004 @ 13:48:
[...]
succes allemaal
ik heb echt al op diverse sites gekeken, maar kan maar geen "echte" site vinden waar de recente versies op staan
[ Voor 4% gewijzigd door pvdlaan op 26-09-2004 14:00 ]
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
dit mag eignelijk niet medegedeeld worden.... maar als ik je een hint mag geven: hij is te vinden bij de betere nieuws leverancierpvdlaan schreef op 26 september 2004 @ 13:58:
[...]
ja en waar is deze dan te vinden ...
ik heb echt al op diverse sites gekeken, maar kan maar geen "echte" site vinden waar de recente versies op staan
Bears and Bulls
Geupdaterikgoodhart schreef op 26 september 2004 @ 13:48:
[...]
succes allemaal
mareh... kan iemand me uitleggen hoe ik met bijvoorbeeld xbtool mijn Dash kan wijzigen van evox naar xbmc ?? mij lukt het niet!!
Ja, duh!mindcre8r schreef op 25 september 2004 @ 08:56:
[...]
je moet gewoon de pyton pack unrarren in de scripts directory, that's all.
Ik bedoel of ik ook kan debuggen enzo op de PC en wat ik daarvoor nodig heb
GamiQ, de game notes app met game maps!
Houd ik me soms niet aan de regels, als dat zo is moet je het gelijk zeggenrikgoodhart schreef op 26 september 2004 @ 17:50:
[...]
mareh... kan iemand me uitleggen hoe ik met bijvoorbeeld xbtool mijn Dash kan wijzigen van evox naar xbmc ?? mij lukt het niet!!
Met XBTool kan je een stuk of 3 bestandsnamen opgeven waar naar gezocht wordt bij het booten.
Daar moet je dus gewoon de naam van de xbe van xmbc als eerste zetten en dan je bios opnieuw flashen met die versie.
Of natuurlijk kan je ook simpelweg de xbe van xbmc renamen naar de xbe van evox.
Trouwens, die nieuwe xmbc doet bij mij maar raar... Als ik naar het scripts-menu ga via de knop in het hoofd-menu, krijg ik een raar zwart scherm.
Als ik dan op eender welke knop druk, komt hij er toch nog.
Daar moet je dus gewoon de naam van de xbe van xmbc als eerste zetten en dan je bios opnieuw flashen met die versie.
Of natuurlijk kan je ook simpelweg de xbe van xbmc renamen naar de xbe van evox.
Trouwens, die nieuwe xmbc doet bij mij maar raar... Als ik naar het scripts-menu ga via de knop in het hoofd-menu, krijg ik een raar zwart scherm.
edit:
Hier ging iets heeel erg fout!
Hier ging iets heeel erg fout!
[ Voor 102% gewijzigd door Fire69 op 26-09-2004 20:49 ]
ik zie dat me bios niet wordt ondersteund? X2 4983?Fire69 schreef op 26 september 2004 @ 19:07:
[...]
Met XBTool kan je een stuk of 3 bestandsnamen opgeven waar naar gezocht wordt bij het booten.
ik kan namelijk niets veranderen.. ik open de bios file en ik kan alleen maar kleurtjes kiezen.. de rest is grijs.. iemand?
Klopt, de 4983 kan je niet aanpassen aangezien daar wat X3 code in verwerkt schijnt te zitten. Download gewoon de 4981 / 4982 (ook al in het bezit van de belangrijkste bios functie: live is niet mogelijk met chip aan), en edit deze.
De 4983 zal je best wel aan kunnen passen met een aangepaste versie van xbox tool, ik heb voor de makkelijke manier gekozen (4981 in mijn geval).
De 4983 zal je best wel aan kunnen passen met een aangepaste versie van xbox tool, ik heb voor de makkelijke manier gekozen (4981 in mijn geval).
weet je ook de naam voor deze aangepaste versie? want als ik de changelog van deze bekijk tov 4983....dat is heel wat.DinoPK schreef op 26 september 2004 @ 20:00:
Klopt, de 4983 kan je niet aanpassen aangezien daar wat X3 code in verwerkt schijnt te zitten. Download gewoon de 4981 / 4982 (ook al in het bezit van de belangrijkste bios functie: live is niet mogelijk met chip aan), en edit deze.
zou er denk je nog wel een nieuwe versie van xbtool komen die dit ondersteund?
Check anders dit even.
Hoe krijg ik die trailiers van Apple.com erin? Nog niets over kunnen vinden helaas

Ik heb net de 2004-09-25 build geinstalleerd en tis niet bepaald een verbetering. Ik ging via het uitklapmenuutje naar system info om de build info te checken, toen kreeg ik een zwart scherm. door wat te klooien met de controller kwam ik in webradio terecht, en toen ik daar uit ging kwam het system info scherm alsnog tevoorschijn maar kon ik daar niet meer uit komen.
Een heel stabiele indruk maakt het dus nog niet. Ik heb de oude maar weer teruggezet.
Een heel stabiele indruk maakt het dus nog niet. Ik heb de oude maar weer teruggezet.
Je bent niet de enige...Fire69 schreef op 26 september 2004 @ 19:07:
[...]

Die van mij heeft bij de laatste builds ook problemen met zwarte schermen.
Jammer, ze waren zo goed bezig.
Jammer, ze waren zo goed bezig.
@fire69: Mijn smb werken nu goed, die add bookmark in de webomgeving werkte niet goed blijkbaar... nu ff handmatig in de xml gedaan et voila
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
dankje! ik heb het meteen ge-updated (OS V.2) werkt als een trein.Hans schreef op 26 september 2004 @ 21:40:
Btw voor de mensen met een Xenium modchip: XeniumOS 2.0.0 final is vandaag uitgekomen
verder heb ik ook xbmc geupdated... geen problemen met zware schermen hoor. ik moet wel zeggen dat ik mijn scripts heb terug gezet en een paar andere backup files zoals bijv. home.xls.
mooi spul...dat xbmc..
ben er trouwens ook nog eens achter gekomen dat ik webradio kan opnemen!?
Strange, stond het dan foutief in je xml of zo nadat je het via die web-interface had toegevoegd?Roeligan schreef op 26 september 2004 @ 22:28:
@fire69: Mijn smb werken nu goed, die add bookmark in de webomgeving werkte niet goed blijkbaar... nu ff handmatig in de xml gedaan et voila
volgens mij zat er een syntax fout in. Iig doe ik het nu met de hand. Ga ff de home layout van de week vern**ken
>> tv gids in eigen layout gooien (met icoontjes erbij) en tvgids link op $home. En ff wat andere skins tjekken...
[edit]
Oh ja webradio moet ook nog op $home
[edit]
Oh ja webradio moet ook nog op $home
[ Voor 12% gewijzigd door Roeligan op 27-09-2004 08:32 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ja gewoon die link van een aantal posts geleden gevolgd, uitgepakt naar de script dir en via bestanden/scripts de py opstarten. werkt best...
RatPack #814
ff een vraagje,
ik wil m`n xbox aan een extrene harde schijf koppelen,
Ik heb dus een router met usb aansluiting (asus WL-500g)
Hier zit m`n xbox al op aangesloten, maar nu lijkt het me handig om een hd van 160 gb hier op aan te sluiten.
Mijn vraag dus kan ik deze dan gebruiken/benaderen als m`n pc uit staat
Dit lijkt me ene makkelijkere oplossing dan de huidige hd in m`n xbox te vernieuwen ...
Heeft iemand hier al ervaring mee ...
ik wil m`n xbox aan een extrene harde schijf koppelen,
Ik heb dus een router met usb aansluiting (asus WL-500g)
Hier zit m`n xbox al op aangesloten, maar nu lijkt het me handig om een hd van 160 gb hier op aan te sluiten.
Mijn vraag dus kan ik deze dan gebruiken/benaderen als m`n pc uit staat
Dit lijkt me ene makkelijkere oplossing dan de huidige hd in m`n xbox te vernieuwen ...
Heeft iemand hier al ervaring mee ...
Volgens mij kan je op de asus alleen via ftp aan die schijf nee?
Dan moet je dus op je xbox een ftp-programma hebben, dan is dat geen probleem.
Maar dus niet met xbmc, die ondersteund geen ftp denk ik.
als dat zo is houd het al op ...Fire69 schreef op 27 september 2004 @ 11:56:
ik wilde er juist m`n muziek en films opzetten, zodat ik deze via XBMC kon opvragen en afspelen.
Ik weet wel dat er gehackte firmwares voor de asus zijn, misschien dat daar extra functionaliteit in zit?
hmm, heb je daar wat meer info over,
misschien is het het proberen waard ...
xbmc draait standaard een ftp server...kan dus wel.Fire69 schreef op 27 september 2004 @ 11:56:
mareh mensen... hier al van gehoord? http://www.xbox-saves.com dus geen gepruttel meer met uitzoeken welk mapje nou welke savegame is...
Ja, een ftp-server, maar geen ftp-client. Je kan dus wel NAAR xbmc connecteren, maar niet VANAF xbmc naar ergens anders. 
Ivm xbox-saves is er zelfs nog iets beter. Vanuit Avalaunch krijg je, als je op een game gaat staan en Start drukt ipv A, een menu van waaruit je save-games kan downloaden als je wil.
Ivm xbox-saves is er zelfs nog iets beter. Vanuit Avalaunch krijg je, als je op een game gaat staan en Start drukt ipv A, een menu van waaruit je save-games kan downloaden als je wil.
hmm.. als je de slayer 2.6 installeerd wordt er wel een client meegeinstalleerd die je vanaf xbmc kan starten...Fire69 schreef op 27 september 2004 @ 12:50:
Ja, een ftp-server, maar geen ftp-client. Je kan dus wel NAAR xbmc connecteren, maar niet VANAF xbmc naar ergens anders.
mareh..dat programma waar je over praat..werkt ook onder xbmc? of is dat weer only suitable for avalaunch?..

maar houd dit dan in, dat in bv muziek/films kan afspelen vanaf de externe hd met m`n XBMC of juist niet ...
hoe wou je die aansluiten? via USB? heb je er een USB controller in gemod?..heb namelijk geen idee hoe je die wil aansluitenpvdlaan schreef op 27 september 2004 @ 12:54:
maar houd dit dan in, dat in bv muziek/films kan afspelen vanaf de externe hd met m`n XBMC of juist niet ...
Echte mannen gebruiken geen slayer.rikgoodhart schreef op 27 september 2004 @ 12:53:
[...]
hmm.. als je de slayer 2.6 installeerd wordt er wel een client meegeinstalleerd die je vanaf xbmc kan starten...
Waarschijnlijk installeert die slayer gewoon een applicatie die je in xbmc via My Programs kan starten?
Da's geen programma, da's een feature van Avalaunch!mareh..dat programma waar je over praat..werkt ook onder xbmc? of is dat weer only suitable for avalaunch?..
Maar je kan altijd avalaunch starten als applicatie vanuit xbmc, de savegame binnenhalen en teruggaan naar xmbc.
Sorry, volgens mij lukt dat niet rechtstreeks vanuit xbmc. Je kan natuurlijk altijd een feature-request doen via Sourceforge. Misschien is dat idd wel nog interessant.pvdlaan schreef op 27 september 2004 @ 12:54:
Dat legt hij ietsjes meer naar boven uit.rikgoodhart schreef op 27 september 2004 @ 12:59:
[...]
hoe wou je die aansluiten? via USB? heb je er een USB controller in gemod?..heb namelijk geen idee hoe je die wil aansluiten
Via zijn asus-router, waar je dus een usb-schijf kan op aansluiten en dan via ftp aanspreken.
[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2004 13:02 ]
Er is een versie met brakke smb ondersteuning. Is erg traag. Zie www.chupa.nlpvdlaan schreef op 27 september 2004 @ 12:43:
hmm, heb je daar wat meer info over,
wat ik nu dus nogsteeds niet snap heh ik krijg het niet voor elkaar om te connecten naar mn XP pro SP1 bak
krijg dan een acces denied, ook als ik username password opgeef.
ik heb een pc genaamd ps2 in een werkgroep die pain heet, mn smb pad heb ik zo aangemaakt: <path>smb://xbox:xbox@192.168.1.100/MP3/<path>
op de xp bak is dus een account aanwezig genaamd xbox met pw xbox..iemand ook dit probleem gehad?
ik heb een pc genaamd ps2 in een werkgroep die pain heet, mn smb pad heb ik zo aangemaakt: <path>smb://xbox:xbox@192.168.1.100/MP3/<path>
op de xp bak is dus een account aanwezig genaamd xbox met pw xbox..iemand ook dit probleem gehad?
Bears and Bulls
bij mij is het al genoeg om de naam van de comp op te geven en dan de gedeelde map (verder hoe ik geen rechten of pw's in te stellen).
Is er trouwens ook een mogelijkheid om de xbox zelf via samba te benaderen. Ik zit namelijk op kamers en vind het interessant om vanaf hier (met vpn, dus kan gewoon op het netwerk thuis komen) films op mn xboxje te plaatsen.
Als dat niet kan, is het dan wel mogelijk om de ftp server van de xbox ook buiten het interne netwerk te gebruiken (dmv portmapping)?
Is er trouwens ook een mogelijkheid om de xbox zelf via samba te benaderen. Ik zit namelijk op kamers en vind het interessant om vanaf hier (met vpn, dus kan gewoon op het netwerk thuis komen) films op mn xboxje te plaatsen.
Als dat niet kan, is het dan wel mogelijk om de ftp server van de xbox ook buiten het interne netwerk te gebruiken (dmv portmapping)?
dat zoou moeten kunnen met port forwarding...
RatPack #814
heb jij ook een account aangemaakt xbox op je winxp?Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 08:33:
Mja, heb effe in de xml hier gekeken, zijn inderdaad gewone slashes.
Dan kan ik je ook niet helpen.
Bears and Bulls
Dag medeomgebouwdexboxers!
Ik heb xbmc versie van 9-09 sinds een week. Dit samen met de executer2 modchip. De eerste keren kon ik via my programs de spellen selecteren, op de F drive. Maar na 2 dagen kan ik via my programs de f drive niet meer op. Ik heb nog geen shortcuts gemaakt oid. Ik moet nu al mn games laden via my files.
Nu is dit niet zo'n groot probleem, maar ik vind het wel vaag dat ik eerst wel mn games kon laden via my programs, en nu niet meer. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
thnx 'lot!
Ik heb xbmc versie van 9-09 sinds een week. Dit samen met de executer2 modchip. De eerste keren kon ik via my programs de spellen selecteren, op de F drive. Maar na 2 dagen kan ik via my programs de f drive niet meer op. Ik heb nog geen shortcuts gemaakt oid. Ik moet nu al mn games laden via my files.
Nu is dit niet zo'n groot probleem, maar ik vind het wel vaag dat ik eerst wel mn games kon laden via my programs, en nu niet meer. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
thnx 'lot!
Je ziet de f: gewoon niet meer? Of je krijgt een fout als je erop wil? Niks veranderd ondertussen?
Gooi er anders eens een nieuwere versie op...
zal eens kijken wat ie zegt als ik onder 2k3 boot, eens zien of ik er dan wel bij kan.
Bears and Bulls
bovengetekende is mijn broertjeFire69 schreef op 28 september 2004 @ 11:11:
Je ziet de f: gewoon niet meer? Of je krijgt een fout als je erop wil? Niks veranderd ondertussen?
ik heb trouwens de 25-09 versie.
dus je kan via my programs wel klikken op de f drive maar vervolgens gebeurd er niks, dus als je een game wilt starten dan moet je naar myfiles gaan en daar de game starten van de F drive.
geen id wat hier de oorzaak van is. ik dacht dat je deze moest programeren in de xml en dan paths aanmaken naar je games directory oid?
Bears and Bulls
Geen idee, ik gebruik die My Files en My Programs eigenlijk nooit. 
Jullie hebben beiden een aparte box, met aparte versies, en toch hetzelfde probleem?
Prutzors!

Jullie hebben beiden een aparte box, met aparte versies, en toch hetzelfde probleem?
Prutzors!
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2004 13:24 ]
En dan moeten we daar maar even verder zoekenilovetechno schreef op 27 september 2004 @ 13:36:
[...]
Er is een versie met brakke smb ondersteuning. Is erg traag. Zie www.chupa.nl
jij gebruikt je my programs ook nooit? waar staan je games dan?Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:24:
Prutzors!
hehe dimmen hehFire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:24:
Prutzors!
wat gebruik jij dan om een game te starten?
ow jah, die mop van die bouvier in de moppentrommel us echt Uber! whaha!
Bears and Bulls
Ik gebruik een heel ingewikkeld jukebox-rotatie-systeem dat gebruikt maakt van optische schijven die in de xbox geplaatst worden alvorens een game te initialiseren.
Maw, ik heb alles op dvd'tjes.

Ik ben nog de kwaadste niet, heb effe voor je gezocht
[edit]
Nieuwere versie hier blijkbaar.
[/]
offtopic:
Bouvier?
Heb ik daar iets over een bouvier gepost?
Bouvier?
Euh jah, 't is niet omdat je Parse devver bent, dat je alles hier op een gouden blaadje krijgt.
[edit]
[/]
[ Voor 54% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2004 13:56 ]
Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:49:
Ik gebruik een heel ingewikkeld jukebox-rotatie-systeem dat gebruikt maakt van optische schijven die in de xbox geplaatst worden alvorens een game te initialiseren.
offtopic:
Bouvier?
wie is de prutzor?Fire69 schreef op 09 juli 2004 @ 07:55:
Ik ben erin geslaagd om een werkloosheidsuitkering te krijgen voor mijn Bouvier.
Eerst had het OCMW er geen oor naar, maar na wat hevig discussieren kwam er toch schot in de zaak.
"Maar mijnheer, het is een hond" zei die trut.
Toen heb ik haar gezegd : "Hij heeft er niet voor gekozen een hond te zijn, en je mag hem niet discrimineren op basis van zijn ras..."
Daar had ze niet van terug, maar ze bleef aarzelen.
Na nog vijf minuutjes onderhandelen haalde ik m'n beste argument boven :
"Hij is bruin, hij heeft krulhaar, spreekt geen woord Nederlands en heeft nog nooit een dag gewerkt in zijn leven.
Bovendien steelt hij alles waar hij zin in heeft."
Toen kreeg Woefke niet enkel een werkloosheidsuitkering, maar er werd hem ook kindergeld, gratis medische verzorging en een sociale woning aangeboden!
nofi![]()
Bears and Bulls
wat is eigenlijk de beste chip
(of kan ik deze vraag hier niet stellen:?)
Da's afhankelijk van je wensen en behoeften, en nee, dat mag je hier eigenlijk niet vragen. 
Kijk even op xbox-scene.com voor een tabel met vergelijkingen tussen de chips.
[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2004 13:59 ]
xenium ICE is de beste chipFire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:58:
Da's afhankelijk van je wensen en behoeften, en nee, dat mag je hier eigenlijk niet vragen.
edit:
goed...iedereen stemt dus toe..2 dagen later heeft nog niemand een reactie gegeven. so buy the Xenium Ice!
[ Voor 16% gewijzigd door rikgoodhart op 30-09-2004 11:09 ]
Verwijderd
Hoe krijg ik die XBOX TV en GAMESPOT TV erin?
alles staat voor de rest hellemaal goed wil alleen die 2 er nog bij hebben
alles staat voor de rest hellemaal goed wil alleen die 2 er nog bij hebben
Nog nooit van X3 gehoord zeker?rikgoodhart schreef op 28 september 2004 @ 16:14:
[...]
xenium ICE is de beste chipeasy install en veeel mogelijkheden
edit:
goed...iedereen stemt dus toe..2 dagen later heeft nog niemand een reactie gegeven. so buy the Xenium Ice!
Verwijderd
Ik ken zat mensen die van een Xenium naar een SmartXX zijn gegaan (ik ook ) en nooit meer terug willen!!
X3 weet ik niet want die is (nog) niet uit, zou wel heel goed moeten worden!!
Ik gaf maar een voorbeeld, gewoon omdat ik nu een X2.3 heb en er uitermate tevreden over ben (solderlessVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:48:
[...]
Ik ken zat mensen die van een Xenium naar een SmartXX zijn gegaan (ik ook ) en nooit meer terug willen!!
X3 weet ik niet want die is (nog) niet uit, zou wel heel goed moeten worden!!
Maar er zijn genoeg chips waar veel mensen uitermate tevreden mee zijn.
Daarom dat ik hierboven ergens ook zeg dat het allemaal afhankelijk van je noden en wensen is.
Bij een vriend van me (DUOX2) gaat het FTP-en naar zijn Xbox niet helemaal goed... hij heeft er een 160GB schijf inzitten. van Seagate. Als hij mp3'tjes ofzo wil overgooien dan laat hij er een paar staan, FTP server error geeft WSFTP dan, heb ook al een andere FTP client geprobeerd (SmartFTP) maar daar gebeurd hetzelfde...
Kent iemand dit probleem?
Verwijderd
Dat probleem had ik ook een paar keer, maar het gebeurde bij bestanden met een , (komma) in de bestandsnaam. Na het weghalen ervan kon ik de file gewoon ftp-en. (Misschien zijn er nog meer "verboden" karakters?)Reignman schreef op 30 september 2004 @ 16:32:
<knip>Als hij mp3'tjes ofzo wil overgooien dan laat hij er een paar staan, FTP server error geeft WSFTP dan <knip>
er zijn een aantal verboden karakters, en veel namen van files zijn gewoon te lang. Erg jammer en irritant.
Heb in MS Dashboard alle High Definition opties aan staan om mijn XBOX via de beamer te laten lopen.
Echter, hoe verander ik nu de resolutie in XBMC zodat ik @ HD reso;s kan afspelen?Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Echter, hoe verander ik nu de resolutie in XBMC zodat ik @ HD reso;s kan afspelen?Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Oops, ik dacht dat het ergens anders over moest gaan op dat forum.Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:49:
Euh jah, 't is niet omdat je Parse devver bent, dat je alles hier op een gouden blaadje krijgt.
[edit]
[/]
Maximaal 40 karakters, erg irritant...er zijn een aantal verboden karakters, en veel namen van files zijn gewoon te lang. Erg jammer en irritant.
Oplossing : http://www.socautil.com/
Hiermee kun je je mp3's selecteren, en de doel map op je xbox via ftp, en kopieer maar, het programma zorgt ervoor dat hij goed gerenamed word op je xbox. Dus geen gezeur met kopieren !
Team Xodus heeft XeniumOS 2.0.1 gereleased.rikgoodhart schreef op 28 september 2004 @ 16:14:
[...]
xenium ICE is de beste chipeasy install en veeel mogelijkheden
edit:
Doe maar snel een upgrade of je Xenium / Xbox is straks niet veel meer waard!From TeamXodus.com:
This update is being released to address several minor/moderate bugs, and 2 potentially serius bugs.
ja ik zag het..maar hoezo..straks niet veel meer waard? pas als je een eprom restore doet kun je problemen krijgen..Fire69 schreef op 01 oktober 2004 @ 08:14:
[...]
Team Xodus heeft XeniumOS 2.0.1 gereleased.
[...]
Doe maar snel een upgrade of je Xenium / Xbox is straks niet veel meer waard!
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Dacht dat het andersom was. 
[terug-ontopic]
Ik krijg die domme tv gids dus absoluut niet aan de praat!
Zal straks maar eens alles erafgooien (xbmc/scripts/u-tdata) en kijken wat er dan gebeurd!
[terug-ontopic]
Zal straks maar eens alles erafgooien (xbmc/scripts/u-tdata) en kijken wat er dan gebeurd!

ik heb em lekker wel aan de praat ...Fire69 schreef op 01 oktober 2004 @ 11:30:
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Dacht dat het andersom was.
[terug-ontopic]
Verwijderd
Dat heeft te maken met de bestandsnamen, waarschijnlijk hebben ze meer dan 17 karaktersReignman schreef op 30 september 2004 @ 16:32:
Bij een vriend van me (DUOX2) gaat het FTP-en naar zijn Xbox niet helemaal goed... hij heeft er een 160GB schijf inzitten. van Seagate. Als hij mp3'tjes ofzo wil overgooien dan laat hij er een paar staan, FTP server error geeft WSFTP dan, heb ook al een andere FTP client geprobeerd (SmartFTP) maar daar gebeurd hetzelfde...
Heb het toch hier beschrevenDat heeft te maken met de bestandsnamen, waarschijnlijk hebben ze meer dan 17 karakters
een paar keer scrollen naarboven...
Super... nu werkt het perfect!!frankvanhoesel schreef op 30 september 2004 @ 22:20:
[...]
Maximaal 40 karakters, erg irritant...
Oplossing : http://www.socautil.com/
Hiermee kun je je mp3's selecteren, en de doel map op je xbox via ftp, en kopieer maar, het programma zorgt ervoor dat hij goed gerenamed word op je xbox. Dus geen gezeur met kopieren !
Verwijderd
Heb lang zitte klote ja maar uiteindelijk gelukt met tvgids
heb settings.xml op de "C" gezet
daarna scipt geedit met notepad, bovenaan het pad verandert van Q:\......
naar C:\ en whala, hoop dat je er wat aan hebt
ik had het pad ook al veranderd van Q: naar waar de .py staat, maar ik zal het misschien ook even zo doen.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
Als ik een VideoTS map naar mijn HD sluis... dan speelt deze niet goed af... ik klik dan in XBMC gewoon de IFO file aan... maar hij pakt het menu niet en de chapters speelt hij dan ook niet goed achter elkaar af.
Ik heb dit nu geprobeerd bij de Fahrenheit 911 en Zij Gelooft in Mij dvd's...
Iemand tips hoe ik zo'n VideoTS map goed kan afspelen op de Xbox??
Ik heb dit nu geprobeerd bij de Fahrenheit 911 en Zij Gelooft in Mij dvd's...
Iemand tips hoe ik zo'n VideoTS map goed kan afspelen op de Xbox??
XBMC's ondersteuning voor dvd's staat nog in de kinderschoenen. Hij speelt eigenlijk alleen goed de hoofdfilm af, meer niet, dus gewoon de juiste vob selecteren.
Maak er dan een voor GoT!!!rikgoodhart schreef op 03 oktober 2004 @ 03:18:
iemand zin om een reader script te maken voor:
http://forum.xboxworld.nl/
?? idee of niet!
JAH! of een algemene waarvan je zelf de URL kan instellen!.. iemand!?
Dat gaat natuurlijk niet werken. Ieder forum heeft een andere opbouw. Er zijn wel een hoop standaard fora maar meestal doen grote site's zelf aanpassingen waardoor het forum toch weer afwijkt.rikgoodhart schreef op 03 oktober 2004 @ 22:34:
[...]
JAH! of een algemene waarvan je zelf de URL kan instellen!.. iemand!?
[ Voor 5% gewijzigd door ilovetechno op 03-10-2004 22:54 ]
Wordt daar nog aan gewerkt, want ik kan de meeste dvd images goed streamen, maar enkele werken niet (passion of the christ) of ik krijg alleen een menu filmpje (shaun of the dead) of de volgorde van de scenes klopt niet (hidalgo).Fire69 schreef op 02 oktober 2004 @ 20:43:
XBMC's ondersteuning voor dvd's staat nog in de kinderschoenen. Hij speelt eigenlijk alleen goed de hoofdfilm af, meer niet, dus gewoon de juiste vob selecteren.
De meesten werken wel, daar niet van, maar als ze niet werken moet ik ze uitpakken en soms zelfs per vob file afspelen (als video_ts.ifo ook niet werkt)
Ik heb het ook veranderd, en het werkt ! Vind het programma nog niet helemaal super, maar wel makkelijk dat je zo ff kunt kijken wat er is ! Word er nog eigenlijk aan het programma gewerkt ?Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:15:
Heb lang zitte klote ja maar uiteindelijk gelukt met tvgids
Ik heb trouwens nu 2004-10-01 er op gezet, en mijn KML browser doet het niet meer...iemand anders hier last van ? Quicktime browser en Xbox TV doet het wel...met geluid beide....
Verwijderd
Kunne jullie niet eens wat goed geinstalleerde packages posten ergens op een fpt server; incl. juist geconfigde .xml files?
Tot nu toe krijg ik webserver, tv gids niet aan de praat. misscjien dat een ander image helpt.
Tot nu toe krijg ik webserver, tv gids niet aan de praat. misscjien dat een ander image helpt.
Je krijgt de ingebouwde webserver niet aan de praat?
Da's toch gewoon de optie aanvinken en dan naar het ip surfen? (of naar bv. http://xbox als je een a-record in je dns maakt
)
Dit topic is gesloten.