[xbox] Xbox media center Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff offtopic:

Als ik vanaf mijn pc ftp naar m'n xbox via m'n thomson 510 modem/router gaat dat met maar 1mb/s dit zou toch veel sneller moeten gaan?

hoe kan dit en wat is hoer de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A new CVS compile of XboxMediaCenter(info) has been released today.
What's new/fixed (since 08-18 build):
ADDED:
* grouping of controls
* virtual keyboard now supports data entry with the numbers just like a cell phone. Also pressing "back" is same as backspace.
* network settings in the GUI and remove them from XBoxMediaCenter.xml
* applied patch for LCD-MOD contrast changes with minor modification.
* proper downmixing of more than 2 channel sources to dolby surround on the stereo output
* my music playlist: Showing progress dialog if loading takes more the 1,5 secs.
* mplayer.dll version info to SystemInfo screen when available.
* Failsafe patch from SF (Thanks Guybrush)
* <align> tag works for buttons now.
* Popup subpanel to homepage.
* Two bugs to bugs.txt
* Hebrew xpr fonts
* Support for multiple font sets in a skin, switched from the GUI
* Hebrew language file by okets
FIXED:
* SMB did not handle files with non ASCII names properly (got NT_OBJECT_NOT_FOUND)
* eliminate crash that occurs when loading wma files which have non ASCII characters in its tags
* eliminate crash that occurs when loading m3u which have weird characters
* ac3/dts settings were reset to disabled on application stop
* my video: directory history for virtual directory was broken
* album info from allmusic.com
* Fan was always set to custom mode even if tempcontrol and fanspeed were both disabled
* Custom thumbnails will always be used if the thumbnail is on the Xbox.
* thumb aspectratio in videoinfo screen
* location of dialog windows did not scale correctly to other resolutions.
* Volume control using digital buttons (such as the remote).
* codecs.conf: DTS tracks wouldn't decode properly if DTS was not enabled.
* Possible font related crashes.
* Album view - some albums weren't treated as folders.
* Pause then play causes slowmotion for a few seconds. Due to autosync=30 in mplayer.conf
* cdg support, some cdgs (corrupted?) were able to make a crash and some scrolling issues fixed (Thx to stcogolin)
CHANGED:
* removed the need to restart because of audio channel mappings
* removed the need to restart because of hw ac3/dts output
* volumebar resources are allocated at startup to avoid hd spinup during movie
* A bit or reorganization and formatting changes for My Programs.
* New render code for video output (faster, less memory).
* Flip BiDi Charset has moved from XboxMediaCenter.xml to the GUI
* Used new seeking for better accuracy for .cue files.
* Passthrough of AC3/DTS is always used unless samplerate != 48kHz or Output to all channels is enabled, and the source is stereo.
* Audio settings now sets MS Dash settings for AC3 and DTS
* Music Database Reorg now Clean Music Database - just removes moved/deleted songs.
* Database updates for My music to better streamline queries + size.
UPDATED:
* polish language file (thanks napek)
* Spanish string.xml (thnx ezar2003)
* tinyxml to v2.3.2

Te downloaden op de bekende plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Even voor de duidelijkheid, in deze build (03/09) zit dus GEEN python. Apart te installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Fire69 schreef op 04 september 2004 @ 22:13:
Even voor de duidelijkheid, in deze build (03/09) zit dus GEEN python. Apart te installeren dus.
euh bij mij anders wel, bedenk wel dat er meerdere mensen zijn die ze namelijk compileren.

Geld dus niet voor allemaal, hangt er maar net vanaf waar je m vandaan trekt.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ligt het nou aan mij, of zit er niks bijzonders bij ? Want ik zie helemaal geen dingen waarvan ik zeg, dat mistte ik nog oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

frankvanhoesel schreef op 05 september 2004 @ 11:53:
Ligt het nou aan mij, of zit er niks bijzonders bij ? Want ik zie helemaal geen dingen waarvan ik zeg, dat mistte ik nog oid...
Ik zie zeker een aantal dingen die niet goed werkten in de vorige versie (20-08)

A new CVS compile of XboxMediaCenter(info) has been released today.
What's new/fixed (since 08-18 build):
ADDED:
* grouping of controls
* virtual keyboard now supports data entry with the numbers just like a cell phone. Also pressing "back" is same as backspace.
[b]* network settings in the GUI and remove them from XBoxMediaCenter.xml[b]
* applied patch for LCD-MOD contrast changes with minor modification.
* proper downmixing of more than 2 channel sources to dolby surround on the stereo output
* my music playlist: Showing progress dialog if loading takes more the 1,5 secs.
* mplayer.dll version info to SystemInfo screen when available.
* Failsafe patch from SF (Thanks Guybrush)
* <align> tag works for buttons now.
* Popup subpanel to homepage.
* Two bugs to bugs.txt
* Hebrew xpr fonts
* Support for multiple font sets in a skin, switched from the GUI
* Hebrew language file by okets
FIXED:
* SMB did not handle files with non ASCII names properly (got NT_OBJECT_NOT_FOUND)
* eliminate crash that occurs when loading wma files which have non ASCII characters in its tags
* eliminate crash that occurs when loading m3u which have weird characters
* ac3/dts settings were reset to disabled on application stop Dit was zeer irritant
* my video: directory history for virtual directory was broken
* album info from allmusic.com
* Fan was always set to custom mode even if tempcontrol and fanspeed were both disabled
* Custom thumbnails will always be used if the thumbnail is on the Xbox.
* thumb aspectratio in videoinfo screen
* location of dialog windows did not scale correctly to other resolutions.
* Volume control using digital buttons (such as the remote).
* codecs.conf: DTS tracks wouldn't decode properly if DTS was not enabled.
* Possible font related crashes.
* Album view - some albums weren't treated as folders.
* Pause then play causes slowmotion for a few seconds. Due to autosync=30 in mplayer.confZeer irritant
* cdg support, some cdgs (corrupted?) were able to make a crash and some scrolling issues fixed (Thx to stcogolin)
CHANGED:
* removed the need to restart because of audio channel mappings
* removed the need to restart because of hw ac3/dts output
* volumebar resources are allocated at startup to avoid hd spinup during movie
* A bit or reorganization and formatting changes for My Programs.
* New render code for video output (faster, less memory).Altijd goed!
* Flip BiDi Charset has moved from XboxMediaCenter.xml to the GUI
* Used new seeking for better accuracy for .cue files.
* Passthrough of AC3/DTS is always used unless samplerate != 48kHz or Output to all channels is enabled, and the source is stereo.
* Audio settings now sets MS Dash settings for AC3 and DTSHandig
* Music Database Reorg now Clean Music Database - just removes moved/deleted songs.
* Database updates for My music to better streamline queries + size.
UPDATED:
* polish language file (thanks napek)
* Spanish string.xml (thnx ezar2003)
* tinyxml to v2.3.2

Moet alleen nog even checken of ze het ook allemaal inderdaad hebben verbeterd :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46
Hebben jullie nou ook geluid in quicktime films? Ik heb hier de 08-20 build en daar werkt het bij mij nog niet goed, wel beeld geen geluid.

En wat ik zelf ook wel irritant vindt is dat als je een mediafile opzoekt en je wilt naar de vorige directory gaan dat ie dan helemaal terugspringt naar my movies of my music.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Turismo schreef op 05 september 2004 @ 11:14:
[...]

euh bij mij anders wel, bedenk wel dat er meerdere mensen zijn die ze namelijk compileren.

Geld dus niet voor allemaal, hangt er maar net vanaf waar je m vandaan trekt.
Ik haal hem vanop de xbins-mirror, da's de enige 'officiele' bron :)
Huntor schreef op 05 september 2004 @ 13:27:
Hebben jullie nou ook geluid in quicktime films? Ik heb hier de 08-20 build en daar werkt het bij mij nog niet goed, wel beeld geen geluid.

En wat ik zelf ook wel irritant vindt is dat als je een mediafile opzoekt en je wilt naar de vorige directory gaan dat ie dan helemaal terugspringt naar my movies of my music.
Dat laatste zou al een tijdje geleden opgelost moeten zijn, iig als je via smb werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46
Fire69 schreef op 05 september 2004 @ 19:14:
[...]

[...]

Dat laatste zou al een tijdje geleden opgelost moeten zijn, iig als je via smb werkt.
Hmmz, had nog niet de goede codec's erop staan. Heb nu de 9-3 build met Python en de juiste Codec's erbij en nu doet ie het wel.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zou iemand mij nog eventjes willen uitleggen hoe ik het beste nog een RSS feed kan toevoegen. Ik heb de CVS release van 04-09-04.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <control>
      <description>rss feed</description>
      <type>rss</type>
      <id>1</id>
      <posX>474</posX>
      <posY>60</posY>
      <width>200</width>
      <feed>http://www.xbox-scene.com/xbox1data/xbox-scene.xml</feed>
      <textcolor>5E9FAEFF</textcolor>
      <titlecolor>6E9FAEFF</titlecolor>
      <headlinecolor>5E9FAEFF</headlinecolor>
    </control>

Kan ik dit stukje gewoon copy-en en dat eronder pasten en dan de description en de posities aanpassen ?
Wat voor positie moet ik aanhouden als ik hem eronder wil hebben of wat zijn de posities helemaal onderaan het scherm..

Ik gebruik PAL 16:9

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar de vorige directory kun je met de rode 'B' knop.
Met de "Back" knop ga je terug naar het hoofdscherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Tranzy schreef op 06 september 2004 @ 12:26:
Zou iemand mij nog eventjes willen uitleggen hoe ik het beste nog een RSS feed kan toevoegen. Ik heb de CVS release van 04-09-04.

<KNIP>heel verhaal</KNIP>

Kan ik dit stukje gewoon copy-en en dat eronder pasten en dan de description en de posities aanpassen ?
Wat voor positie moet ik aanhouden als ik hem eronder wil hebben of wat zijn de posities helemaal onderaan het scherm..

Ik gebruik PAL 16:9
ff gecopy/paste uit pagina 2 van dit topic

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<control>
        <description></description>
        <type>rss</type>
        <id>1</id>
        <posX>40</posX>
        <posY>480</posY>
        <feed>http://www.tweakers.net/feeds/nieuws.xml</feed>
    </control>
    <control>
        <description></description>
        <type>rss</type>
        <id>1</id>
        <posX>40</posX>
        <posY>520</posY>
        <feed>http://www.tweakers.net/feeds/meuktracker.xml</feed>
    </control>

Deze zet je rss-feeds precies onder je menu, en ziet er goed uit in 16:9

ff in je home.xml erbij plakken, maakt niet echt uit waar bijvoorbeeld onder de bestaande rss-feed code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
en wat zijn de instellingen bij een pal 4:3 televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
marteltor schreef op 07 september 2004 @ 17:54:
en wat zijn de instellingen bij een pal 4:3 televisie?
Ik denk eigenlijk het zelfde maar je moet gewoon een beetje spelen met de posy waarde en die bovenstaande code als beginpunt gebruiken, uiteindelijk krijg je m wel op de plek waar je m wilt.

Echt verkl****n kan je t niet, want is het niet goed dan verwijder/verander je de code weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02

Bij mij werkt het wel, dat is toch de laatste build? Ik heb zelfs direct een nieuwe knop op in het hoofdmenu gemaakt naar apple trailers. Superhandig gewoon...

Alleen is het irritant dat bij mij de settings volgens mij elke keer gereset worden. Ik moet telkens instellen dat mn receiver ac3 aankan, als ik dat niet doe zijn zelfs spellen niet in dolby digital. Maar na een paar keer opnieuw opstarten staat het weer uit, is een beetje irritant dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om te switchen van ondertiteling by multi-language subs (.idx/.sub)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:56
ben benieuwd of iemand een werkende tvgids heeft in xbmc. Ik had al een tvgids.py bestandje, maar die doet t niet.
Er is wel een interenationale tvgids, waar je zelf xml bestanden voor moet dloaden :/
Of zich niet zoon probleem, want met dat script kun je dus nu een url opgeven waar dat xml bestand staat. Heeft iemand een site waar er steeds een geupdate xml komt te staan ?
Of is er iemand die me een uitleg kan geven over hoe een NL tvgids in xbmc te krijgen :) (build 7 september 2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DarkShadow schreef op 07 september 2004 @ 20:53:
[...]

Bij mij werkt het wel, dat is toch de laatste build? Ik heb zelfs direct een nieuwe knop op in het hoofdmenu gemaakt naar apple trailers. Superhandig gewoon...

Alleen is het irritant dat bij mij de settings volgens mij elke keer gereset worden. Ik moet telkens instellen dat mn receiver ac3 aankan, als ik dat niet doe zijn zelfs spellen niet in dolby digital. Maar na een paar keer opnieuw opstarten staat het weer uit, is een beetje irritant dus....
Waar verander je de settings? in XBMC? of in je originele dash?
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:36:
Is het mogelijk om te switchen van ondertiteling by multi-language subs (.idx/.sub)?
Ja, wil ik ook wel weten.
En daaraan gerelateerd, kan je switchen van audio-stream als er dubbele audio in je file zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Thanks Tourismo !

Even een ander vraagje ...kennis van mij die heeft net zijn nieuwe gemodde Xbox en die heeft daar de CVS release van 04-09 op gezet ... nu krijgt hij een zwart beeld als hij hem opstart.

Hij heeft de vorige release verwijderd (map leeg gemaakt) en de nieuwe erin gezet. zou moeten werken ...doet het bij mij ook.

Opgelost:

Even de save game weg gooien in de M$ Dash. En in de E-schijf in de mappen E:\UDATA & E:\TDATA de “0face008” folder verwijderen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tranzy op 08-09-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:56
Tranzy schreef op 08 september 2004 @ 10:25:
Thanks Tourismo !

Even een ander vraagje ...kennis van mij die heeft net zijn nieuwe gemodde Xbox en die heeft daar de CVS release van 04-09 op gezet ... nu krijgt hij een zwart beeld als hij hem opstart.

Hij heeft de vorige release verwijderd (map leeg gemaakt) en de nieuwe erin gezet. zou moeten werken ...doet het bij mij ook.
laat em eens naar ze xbox dashboard gaan (de orginele van MS) en laat em dan de 'savegame' van xbmc verwijderen. Dat hoort ook te helpen :)
Anders moet je de xbmc.log file even bekijken...zal misschien skin probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
thanks voor je reply ... je was me net voor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik ben nu ook aan het uitkijken om een XboX te kopen. De prijsvermindering van de XboX en het aanbod tweedehands XboX'en maken het het wel heel erg interessant om er ééntje te modden. DivX en MP3 afspelen is wel heel leuk maar wat ik echt heel interessant zou vinden, is de XboX gebruiken als videorecorder. Is dit mogelijk?

edit:
Ik had dus beter eerst de search gebruikt. De eerste hit leert mij al dat het niet mogelijk is. Maar zou het echt niet kunnen? De XboX heeft toch USB-poorten? Ik weet te weinig af van de XboX en moet er nog veel over lezen en leren. Maar een USB TV-kaartje met Linux-drivers, zou dat geen mogelijkheid zijn? Of zeg ik nu iets heel doms?

[ Voor 38% gewijzigd door D-Three op 08-09-2004 20:57 ]

• Fire69
Laagvliegerke schreef op 08 september 2004 @ 20:50:
Ik ben nu ook aan het uitkijken om een XboX te kopen. De prijsvermindering van de XboX en het aanbod tweedehands XboX'en maken het het wel heel erg interessant om er ééntje te modden. DivX en MP3 afspelen is wel heel leuk maar wat ik echt heel interessant zou vinden, is de XboX gebruiken als videorecorder. Is dit mogelijk?

edit:
Ik had dus beter eerst de search gebruikt. De eerste hit leert mij al dat het niet mogelijk is. Maar zou het echt niet kunnen? De XboX heeft toch USB-poorten? Ik weet te weinig af van de XboX en moet er nog veel over lezen en leren. Maar een USB TV-kaartje met Linux-drivers, zou dat geen mogelijkheid zijn? Of zeg ik nu iets heel doms?
Het kan inderdaad niet. Nou ja, oorspronkelijk toch niet, want als je dit artikel leest, moet er toch iets van video ingaan, veronderstel ik?

[edit]
Picje uit artikel:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/4/videochat/xbox-live-video-chat-dated-in-japan.jpg

Die camera moet je toch ergens op je xbox aansluiten, lijkt me?
Communicator gaat zoals gewoonlijk in je controller, maar van de cam is geen stekker te zien.

[edit2]
Als je even naar dit filmpje kijkt, zie je bijna overal dat die camera geen draad heeft... behalve bij 00:40, daar lijkt hij dus wel in een controller-port geplugged te zijn...

[edit3]
Laatste edit, ik beloof het! :P

Hier is dus duidelijk te zien hoe alles aangesloten word.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040616/xlc00.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door Fire69 op 09-09-2004 09:00 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
enzoronald schreef op 08 september 2004 @ 11:13:
[...]

laat em eens naar ze xbox dashboard gaan (de orginele van MS) en laat em dan de 'savegame' van xbmc verwijderen. Dat hoort ook te helpen :)
Anders moet je de xbmc.log file even bekijken...zal misschien skin probleem zijn.
een iets makkelijkere manier is om tijdens et laden van XBMC de "start" en "back" knop van de controller in te drukken, hiermee laat je XBMC zelf de opgeslagen data verwijderen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Fire69 schreef op 09 september 2004 @ 08:46:
[...]

Het kan inderdaad niet. Nou ja, oorspronkelijk toch niet, want als je dit artikel leest, moet er toch iets van video ingaan, veronderstel ik?

[edit]
Picje uit artikel:

[afbeelding]

Die camera moet je toch ergens op je xbox aansluiten, lijkt me?
Communicator gaat zoals gewoonlijk in je controller, maar van de cam is geen stekker te zien.

[edit2]
Als je even naar dit filmpje kijkt, zie je bijna overal dat die camera geen draad heeft... behalve bij 00:40, daar lijkt hij dus wel in een controller-port geplugged te zijn...

[edit3]
Laatste edit, ik beloof het! :P

Hier is dus duidelijk te zien hoe alles aangesloten word.

[afbeelding]
de controllerpoort van een xbox is niets anders dan een omgebouwde USB poort, ga maar na dat je een usb memorystick met een beetje knutselen gewoon kan omtoveren tot memorycard via je controllerpoort.

Dus die cam is niet veel anders dan een webcam voor de pc dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Turismo schreef op 10 september 2004 @ 00:38:
[...]

de controllerpoort van een xbox is niets anders dan een omgebouwde USB poort, ga maar na dat je een usb memorystick met een beetje knutselen gewoon kan omtoveren tot memorycard via je controllerpoort.

Dus die cam is niet veel anders dan een webcam voor de pc dunkt mij.
Idd, lijkt mij ook, maar dan moet er toch ondersteuning in de bouwen zijn om video-in te krijgen met andere apparaten (via usb).
Zo zou je misschien toch nog een PVR van je xbox kunnen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb zojuist de nieuwste release van XBMC op de xbox gegooit, (09/09/2004) en nu werkt mijn webradio en movie trailer niet meer.

iemand enig idee of het zelfde probleem??

ik heb trouwens gisteren ook de EvoX M8 bios geflashed, en daarna de nieuwe XBMC erop gezet. met versie 03/09/2004 deed webradio et wel, maar als ik die nu terug zet, doet ie et ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je python al gechecked?

En als je een downgrade doet, is het absoluut aan te raden je udata en tdata weg te gooien.

• hornage
  • Laatst online: 24-09-2024
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:21:
[...]

Naar de vorige directory kun je met de rode 'B' knop.
Met de "Back" knop ga je terug naar het hoofdscherm.
ok, maar is er ook niet zo'n optie op de xbox dvd afstandsbediening? Is toch wat makkelijker dan met de controller werken.

• cypher21
heb alle savegames weggegooit, heb python gecheckt, en de scripts. movie trailers doen et nu wel weer, maar als ik de webradio in et menu op wil starten gebeurt er niets, ook niet via het script menu

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

is het eigenlijk mogenlijk om subs weer te geven als je een dvd als *.img inleest met xbmc?

Verwijderd

hornage schreef op 11 september 2004 @ 01:28:
[...]

ok, maar is er ook niet zo'n optie op de xbox dvd afstandsbediening? Is toch wat makkelijker dan met de controller werken.
Voor de AB geldt:
Naar de vorige directory kun je met de "Back" knop.
Met de "Menu" knop ga je terug naar het hoofdscherm.

Andere toetsfuncties kun je vinden in je keymap.xml file in de root van xbmc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej allemaal,

Ik heb pas een nieuwe harde schijf in me gemodde xbox gezet...en daarvoor had ik altijd de kleine knop is Evox opstarten en de grote knop is MS dashboard starten.
Maar na die nieuwe harde schijf dee die dus kleine knop Evox en grote knop was een error 13 van MS service beurt.
Dus heb ik een gelezen dat je dan dus geen ms dashboard op je xbox heb staan, en dat je dan een cd met xbox live erin moest doen en dan de live optie selecteren.
Dat heb ik dus gedaan hij ging me xbox updaten, en nu staat ms dashboard er ook op maaaaaar nu start die dus alleen maar mijn MS dashboard op en niet meer mijn Evox.
Maak nie uit op welke knop ik druk me EvoX is gewoon weg...heel vaag..

Weet iemand een oplossing?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
voordat je een nieuwe harde schijf in je xbox stopt, moet je wel je C: en E: van je oude schijf backuppen, en later terug zetten! dit is heel belangrijk want er zit een soort code op je harde schijf die ervoor zorgt dat je xbox opstart. als deze weg is,
dan krijg je idd problemen.

kijk es op www.xbox-scene.com voor een goede tutorial, ik geloof dat ie zelfs in het nederlands te vinden is op www.xbox-scene.be

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 13-09-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:37:
heej allemaal,

Ik heb pas een nieuwe harde schijf in me gemodde xbox gezet...en daarvoor had ik altijd de kleine knop is Evox opstarten en de grote knop is MS dashboard starten.
Maar na die nieuwe harde schijf dee die dus kleine knop Evox en grote knop was een error 13 van MS service beurt.
Dus heb ik een gelezen dat je dan dus geen ms dashboard op je xbox heb staan, en dat je dan een cd met xbox live erin moest doen en dan de live optie selecteren.
Dat heb ik dus gedaan hij ging me xbox updaten, en nu staat ms dashboard er ook op maaaaaar nu start die dus alleen maar mijn MS dashboard op en niet meer mijn Evox.
Maak nie uit op welke knop ik druk me EvoX is gewoon weg...heel vaag..

Weet iemand een oplossing?
alvast bedankt!
Dan moet je wel je schijf 'locken' als je geen gebruik maakt van je modchip door m aan te zetten met de ejct-knop, anders krijg je een errormelding.
Kan je met complex-tools of met slayer's evox disk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Wat ik nu nog heel erg mis is een optie "Wake-On-Lan" in XBMC.
Ik haal alle foto's, films en MP3's van mijn PC boven die niet altijd aan staat.

Ik zou graag die machine een schop geven vanaf de XBOX. Weet iemand of het bestaat ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
daar heb ik idd ook nooit aan gedacht. ik zit met et zelfde probleem. de xbox staat een verdieping lager, en ik kan nu ook constant naar beneden lopen. volgens mij is dat trouwens niet mogelijk, want die functie moet ook in de netwerkkaart zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

cypher21 schreef op 13 september 2004 @ 10:40:
daar heb ik idd ook nooit aan gedacht. ik zit met et zelfde probleem. de xbox staat een verdieping lager, en ik kan nu ook constant naar beneden lopen. volgens mij is dat trouwens niet mogelijk, want die functie moet ook in de netwerkkaart zitten
Ik wil van de XBOX mijn PC kunnen booten (en die heeft Wake-on-Lan)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:34
Mailen naar de ontwikkelaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Masselink schreef op 13 september 2004 @ 10:44:
[...]

Ik wil van de XBOX mijn PC kunnen booten (en die heeft Wake-on-Lan)
oeps, niet goed gelezen :D ik wil et graag andersom ;)

misschien is er een programmaatje voor te vinden op www.xbox-scene.com

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb sinds kort ook een Xbox met 120 gig en XBMC
nou heb ik die netjes op me server staan en kan ik mijn shares goed zien...
mp3 spelen gaat, shoutcast streams en weather alles werkt perfect

maar ligt het nou aan mij ... of kan je nou geen dvd afspelen met XBMC??
ik heb nogal wat DVD's gebackupped op mijn server en die zou ik wel willen "streamen" maar als ik de ifo aanklik dan gebeurt er wenig tot niets
staat de DVD in een iso dan krijg ik wel wat, maar dan begint ie ergens middenin (ook geen succes dus)
misschien iemand met een verklaring/oplossing??
ik heb toch zo het idee dat dat wel moet werken

ps ik heb de allerlaatste XBMC versie

R

• ilovetechno
  • Laatst online: 18:55
rutgerberge schreef op 15 september 2004 @ 18:47:
Ik heb sinds kort ook een Xbox met 120 gig en XBMC
nou heb ik die netjes op me server staan en kan ik mijn shares goed zien...
mp3 spelen gaat, shoutcast streams en weather alles werkt perfect

maar ligt het nou aan mij ... of kan je nou geen dvd afspelen met XBMC??
ik heb nogal wat DVD's gebackupped op mijn server en die zou ik wel willen "streamen" maar als ik de ifo aanklik dan gebeurt er wenig tot niets
staat de DVD in een iso dan krijg ik wel wat, maar dan begint ie ergens middenin (ook geen succes dus)
misschien iemand met een verklaring/oplossing??
ik heb toch zo het idee dat dat wel moet werken

ps ik heb de allerlaatste XBMC versie
Is al eerder in dit topic langsgekomen.. Helaas niet. iso's afspelen kan wel maar niet goed.. geen talen etc.

• rutgerberge
ik heb het hele topic doorgelezen
alleen nix concreets gevonden
dus het is niet mogelijk om een dvd die op een share staat af te spelen??

R

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
rutgerberge schreef op 15 september 2004 @ 19:08:
ik heb het hele topic doorgelezen
alleen nix concreets gevonden
dus het is niet mogelijk om een dvd die op een share staat af te spelen??
ik speel zo nu en dan IMG en ISO bestanden af die op mijn Linux server staan.

Maar niet alles werkt en de navigatie in de menus zuigt.

• rutgerberge
en de *.IFO dus als je je DVD bestanden gewoon los hebt staan ?
net als op een DVD
is dat nou mogelijk want dat werkt hier ook niet van me eigen server

R

Verwijderd

Fire69 schreef op 10 september 2004 @ 22:30:
Je python al gechecked?

En als je een downgrade doet, is het absoluut aan te raden je udata en tdata weg te gooien.
Kan ik zonder enig probleem na een upgrade van XBMC altijd UDATA EN TDATA Weggooien?

• Fire69
Yep, dan ga je wel even enkele settings moeten opnieuw zetten (calibratie en zo)

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

heb sinds kort een total tsop gemodde xbox staan met 160 gieg hd...
sinds vandaag - nadat ik gisteren de dashboard update in avelaunch heb uitgevoerd - zie ik xbmc en de applicaties niet meer tussen het menu staan... zag wel dat ik het weer via de Instellingen weer kan downloaden maar dat helpt helaas niet; het loopt vast. zie wel via de pc dat alles nog op de c-partitie van de xbox staat... is er een manier om die laatste update te wissen? of moeten bepaalde config. bestanden ook vernieuwd worden?

wel wijs zo'n gemodde xbox zeg!!! >:)

• ilovetechno
taXoudanT schreef op 16 september 2004 @ 21:39:
heb sinds kort een total tsop gemodde xbox staan met 160 gieg hd...
sinds vandaag - nadat ik gisteren de dashboard update in avelaunch heb uitgevoerd - zie ik xbmc en de applicaties niet meer tussen het menu staan... zag wel dat ik het weer via de Instellingen weer kan downloaden maar dat helpt helaas niet; het loopt vast. zie wel via de pc dat alles nog op de c-partitie van de xbox staat... is er een manier om die laatste update te wissen? of moeten bepaalde config. bestanden ook vernieuwd worden?

wel wijs zo'n gemodde xbox zeg!!! >:)
Kun je de XBE ook niet met een filemanager openen :?

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ja? en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Sinds gisteren mn wireless bridge binnen :P Met behulp van speedfight een recente versie erop gezet en gaan met die banaan....

Nu nog ff configgen datie als standaard dash draait....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoi,

bij mij werkt de xbmc redelijk..moet het nog instellen. echter heb ik wel een paar vragen.

- wanneer ik op shoutcast klik, dan download hij de stream en wacht hij 5 min met het bericht: waiting to start. waarom begint het niet meteen met muziek afspelen?

mischien past dit wat minder in dit topic, maar het volgende:
- wanneer ik avalaunch opstart krijg ik een " solid red" lampje op mijn eject button..het kan geen hardware fout zijn want bij de rest van de programma's heb ik nergens last van. heb de Xenium Ice chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rikgoodhart schreef op 17 september 2004 @ 10:22:
hoi,

bij mij werkt de xbmc redelijk..moet het nog instellen. echter heb ik wel een paar vragen.

- wanneer ik op shoutcast klik, dan download hij de stream en wacht hij 5 min met het bericht: waiting to start. waarom begint het niet meteen met muziek afspelen?

- wanneer ik avalaunch opstart krijg ik een " solid red" lampje op mijn eject button..het kan geen hardware fout zijn want bij de rest van de programma's heb ik nergens last van. heb de Xenium Ice chip.
welke versie van XBMC gebruik je?? want bij mij doet de webradio et niet (09-09-04 versie)

van dat " solid red" lampje, dat had ik eerst ook (aladin met evox M7) maar sinds ik de bios geupdate heb (EvoX M8 bios) blijft ie netjes groen branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
cypher21 schreef op 17 september 2004 @ 10:50:
[...]

welke versie van XBMC gebruik je?? want bij mij doet de webradio et niet (09-09-04 versie)

van dat " solid red" lampje, dat had ik eerst ook (aladin met evox M7) maar sinds ik de bios geupdate heb (EvoX M8 bios) blijft ie netjes groen branden
ik heb slayer 2.6 daar staatie dus wel tussen. xbmc 18-08-04. ik gebruik Xecuter 2 bios met Xenium Ice chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

kan ik in mn bookmarks ook netwerk shares aangeven? Ik ben het zat om telkens mn netwerk door te moeten bladeren voor mn movies...

Misschien een idee voor iemand om een Xboxmediacenter.xml creator te maken? Waar je via een wizard ingeeft wat je netwerk settings en shares zijn, en dat hij dan een xml uitpoept :P

[ Voor 42% gewijzigd door Roeligan op 17-09-2004 11:06 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Roeligan schreef op 17 september 2004 @ 10:58:
kan ik in mn bookmarks ook netwerk shares aangeven? Ik ben het zat om telkens mn netwerk door te moeten bladeren voor mn movies...

Misschien een idee voor iemand om een Xboxmediacenter.xml creator te maken? Waar je via een wizard ingeeft wat je netwerk settings en shares zijn, en dat hij dan een xml uitpoept :P
Yep, heb ik ook. SMB-bookmark in My Movies gaat rechtstreeks naar mijn server.
Gewoon \\server\files\movies bvb.
rikgoodhart schreef op 17 september 2004 @ 10:22:
hoi,

- Gebruik je die KML Webradio voor die shoutcast? Zo ja, daar hebben de meesten hier problemen mee. Gewoon wachten tot het opgelost is dus.

- Ivm dat ledje, dat kan je gewoon instellen als je een bios "aanmaakt". Kijk maar eens naar de mogelijkheden van XBTool, da's wel een leuk progje.
Mijn ledje brand ook rood, gewoon omdat ik dat groen vreselijk lelijk vind. :P

[ Voor 87% gewijzigd door Fire69 op 17-09-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Fire69 schreef op 17 september 2004 @ 12:01:
Yep, heb ik ook. SMB-bookmark in My Movies gaat rechtstreeks naar mijn server.
Gewoon \\server\files\movies bvb.
Dank... zal het strax thuis uitproberen :) (toch lijkt me zo'n xml wizard wel makelijk ;))

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
een vraag he... weet iemand waar de xbox de savegames van bijvoorbeeld burnout 3 bewaard?

en stel ik druk er een schijf van 200 GB in.. heb er nu een schijf van 40 GB in. gaat dan wel alle 200 GB naar f:\ ? want dat wil ik wel graag. schijfruimte naar E schiet niet op namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
rikgoodhart schreef op 19 september 2004 @ 22:31:
een vraag he... weet iemand waar de xbox de savegames van bijvoorbeeld burnout 3 bewaard?

en stel ik druk er een schijf van 200 GB in.. heb er nu een schijf van 40 GB in. gaat dan wel alle 200 GB naar f:\ ? want dat wil ik wel graag. schijfruimte naar E schiet niet op namelijk..
nee een hd t/m 120 gig gaat naar f alles eroverheen naar g en h etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:36
De savegames worden bewaard op E:\UDATA en E:\FDATA dacht ik. Ik kan je alleen nu effe niet het exacte pad aangeven omdat ik nu mijn XBOX heb uitgeleend.
Je kan via de MS dashboard zien waar die precies staat.

Met een recente BIOS en Dashboard kan je de rest van je schijf (over de 137 GB grens) gebruiken voor je F schijf.
Je kan zelf ervoor kiezen om tot 137GB F te maken en de rest , dus vanaf 137GB, G te maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Ching op 19-09-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Roeligan schreef op 17 september 2004 @ 12:12:
[...]

Dank... zal het strax thuis uitproberen :) (toch lijkt me zo'n xml wizard wel makelijk ;))
Als je in je settings de webserver enabled, ga je gewoon naar bv. 192.168.0.15, dan krijg je een paginatje waar je XBMC kan mee besturen.
Daar kan je dan ook je bookmarks beheren. Handig om er snel wat nieuwe aan te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Kijk daar hebben we wat aan :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
hoi mensen,

ik heb net de tvgids geinstalleerd, alleen krijg ik het niet voorelkaar om de opmaak ervan te wijzigen. in de zipfile worden namelijk ook heel veel *.jpg bestanden meegeleverd. zoals veronica.jpg of rtl4.jpg. hoe kan ik deze gebruiken? op dit moment ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://82.199.147.19:4242/tvgids.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27
rikgoodhart schreef op 20 september 2004 @ 18:42:
hoi mensen,

ik heb net de tvgids geinstalleerd, alleen krijg ik het niet voorelkaar om de opmaak ervan te wijzigen. in de zipfile worden namelijk ook heel veel *.jpg bestanden meegeleverd. zoals veronica.jpg of rtl4.jpg. hoe kan ik deze gebruiken? op dit moment ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Hoe krijg je het zo en zo voor elkaar om dit te krijgen.
welke bestanden heb je geinstaleerd en waar zijn ze vandaan te halen ...

Ik heb het zelf ook geprobeert, maar krijg alleen een zwart scherm met een tijdbalk (tvguide.py geopend in xbmc)

Het lijkt me ideaal om ook een tvgids op de xbox te hebben ... ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
dat script is hier wel ergens in het topic voorbij gekomen met link. kan nu zo ff niet vinden. maar het heet: dutch tvguide. dit pak je gewoon uit in je xbmc dir... hij plaatst dan alles in de juiste directories..

maar iemand een oplossing voor me probleem?... linkje naar mailnotification script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
De jpg's moet je in je skin folder dumpen, in de Mayhem - Pal - Beeldverhouding folder (dit omdat dit script geschreven is voor de mediacenter skin, die niet meer meegeleverd wordt ivm copywright).
Veel doet de jpg's helaas niet, alleen wat logotjes linksbovenaan.

De opmaak van het script zelf verandert niet, en blijft dus redelijk onleesbaar. De film pagina is wel erg duidelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door pasajo op 20-09-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 20 september 2004 @ 19:10:
dat script is hier wel ergens in het topic voorbij gekomen met link. kan nu zo ff niet vinden. maar het heet: dutch tvguide. dit pak je gewoon uit in je xbmc dir... hij plaatst dan alles in de juiste directories..

maar iemand een oplossing voor me probleem?... linkje naar mailnotification script?
net het hele topic door zitten spitten, maar ik kan het niet vinden.. heb je dat linkje toevallig voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

als ik in die webserver een bookmark aanmaak met
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
\\server
\\server\share
\\192.168.1.100
\\192.168.1.100\share
smb://server
smb://server/share
smb://192.168.1.100
smb://192.168.1.100/share

dan laat ie toch een lege bookmark zien? Iemand een idee?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kijk even in je xml-file naar de juiste opmaak voor een smb-bookmark, je moet er iets van workgroup en username en zo bijplakken dacht ik. Ik zal proberen straks eens te checken hoe het juist bij mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
ik ben de beroertste niet ;)

http://dwl.xboxmediacente...83fe7073feada2795a08c9645

[ Voor 30% gewijzigd door rikgoodhart op 20-09-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik krijg wel de tv gids aan de praat, en hij laat van 2 zenders de actuele programmaring zien. Maar blijft hangen op het "ophalen van gegevens...." staat nu al meer dan 20 min aan...iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Fire69
frankvanhoesel schreef op 20 september 2004 @ 23:50:
Ik krijg wel de tv gids aan de praat, en hij laat van 2 zenders de actuele programmaring zien. Maar blijft hangen op het "ophalen van gegevens...." staat nu al meer dan 20 min aan...iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
^^ same here. :'(

• pvdlaan
  • Laatst online: 20:27
ik kom er ook niet verder mee, heb hetzelfde probleem ... :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Mensen,

Check ff het python scriptje wat bij die tv-gids zit (openen in notepad).
Er wordt namelijk naar een pad verwezen (geloof naar het xml bestand)
die hij niet kan vinden. Ff aanpassen en hij werkt perfect!!

Wil alleen nog graag de optie tv-gids in het hoofdmenu hebben (net als weather dus), maar dat is me nog niet gelukt.

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:13:
Mensen,

Check ff het python scriptje wat bij die tv-gids zit (openen in notepad).
Er wordt namelijk naar een pad verwezen (geloof naar het xml bestand)
die hij niet kan vinden. Ff aanpassen en hij werkt perfect!!

Wil alleen nog graag de optie tv-gids in het hoofdmenu hebben (net als weather dus), maar dat is me nog niet gelukt.
wanneer het je is gelukt, leg je het dan ff haarfijn aan ons uit? :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik kan onder de project mayhem skin het scripts menu niet vinden :X
Onder mediaplayer kan ik hem wel vinden, maar ik vind project mayhem fijner. Kan iemand ff zeggen waar dat menu zich begeeft?

• ilovetechno
marteltor schreef op 22 september 2004 @ 16:50:
ik kan onder de project mayhem skin het scripts menu niet vinden :X
Onder mediaplayer kan ik hem wel vinden, maar ik vind project mayhem fijner. Kan iemand ff zeggen waar dat menu zich begeeft?
Onder het submenu rechts in beeld. Laatste build of onder bestandsbeheer

• Fire69
Je hebt in het hoofdmenu rechts onder in beeld 2 knoppen. 1 op je xbox uit te zetten (rood) en 1 is voor een submenuutje (geel vierkantje). Die gele moet je hebben. ;)

Sorry ilovetechno, ik vond dit iets duidelijker :)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

nu ga ik mischien een stomme vraag stellen maar hoe kan ik mn Xboxmediacentre.xml editen en weer opslaan zodat ik netwerkmappings kan toevoegen? echt geen id hoe dat moet, kan het ook niet zo 123 vinden.

heb al gekeken op :http://www.modzone.dk/forums/showthread.php?s=&threadid=266 maar als ik op opslaan klik slaat ie em niet op op mn xbox.

krijg t gewoon niet voor elkaar, kan nu wel de file uploaden zie ook de folder staan in mn my files folder, maar ik krijg een acces denied :( iemand een id?

doet bij jullie trouwens de shoutcast stream het op het moment? die leest de database wel uit vervolgens zegit ie dat ie gaat openen maar er gebeurd vervolgens helemaal niks :(

[ Voor 34% gewijzigd door mindcre8r op 23-09-2004 20:57 ]

Bears and Bulls

Verwijderd

addictive schreef op 19 september 2004 @ 22:50:
[...]

nee een hd t/m 120 gig gaat naar f alles eroverheen naar g en h etc
Ik had origineel een evox m8 bios en dat heb ik met evtool eenvoudig kunnen aanpassen zodat de Xbox die de hele 200 GB als een grote F ziet. (Je kunt overigens ook instellen dat de restruimte naar G gaat maar da's mijns inziens alleen maar lastig)

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:55:
[...]

Ik had origineel een evox m8 bios en dat heb ik met evtool eenvoudig kunnen aanpassen zodat de Xbox die de hele 200 GB als een grote F ziet. (Je kunt overigens ook instellen dat de restruimte naar G gaat maar da's mijns inziens alleen maar lastig)
kun je die tool ook gebruiken op de xecutor 2 bios? nieuwste versie4x83

Verwijderd

Het is echt alleen bedoeld voor het patchen van de Evox M8 bios. Zie verder http://home.alltel.net/nghtshd/evtool.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar SMB-shares als bookmarks aangemaakt in XboxMediaCenter.xml zodat ik PC-directories met muziek en films vanaf de Xbox kan gebruiken. Twee van de drie gebookmarkte shares werken perfect, maar als ik de shared directory "Videos" probeer te benaderen, krijg ik de volgende foutmelding: NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND. Het probleem zit hem niet in de XML-code, want als ik een willekeurige subdirectory als "Videos" ga delen, pakt XBMC hem wel. Er zit dus iets geks in die oorspronkelijke directory waardoor het mis gaat maar wat? Ik heb al de bestandsnamen gecontroleerd op gekke tekens maar die zijn er niet. Wat kan het dan verder zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 00:31:
Ik heb een paar SMB-shares als bookmarks aangemaakt in XboxMediaCenter.xml zodat ik PC-directories met muziek en films vanaf de Xbox kan gebruiken. Twee van de drie gebookmarkte shares werken perfect, maar als ik de shared directory "Videos" probeer te benaderen, krijg ik de volgende foutmelding: NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND. Het probleem zit hem niet in de XML-code, want als ik een willekeurige subdirectory als "Videos" ga delen, pakt XBMC hem wel. Er zit dus iets geks in die oorspronkelijke directory waardoor het mis gaat maar wat? Ik heb al de bestandsnamen gecontroleerd op gekke tekens maar die zijn er niet. Wat kan het dan verder zijn?
zoeits heb ik dus ook, krijg ook die melding :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mindcre8r schreef op 23 september 2004 @ 19:55:
nu ga ik mischien een stomme vraag stellen maar hoe kan ik mn Xboxmediacentre.xml editen en weer opslaan zodat ik netwerkmappings kan toevoegen? echt geen id hoe dat moet, kan het ook niet zo 123 vinden.

heb al gekeken op :http://www.modzone.dk/forums/showthread.php?s=&threadid=266 maar als ik op opslaan klik slaat ie em niet op op mn xbox.

krijg t gewoon niet voor elkaar, kan nu wel de file uploaden zie ook de folder staan in mn my files folder, maar ik krijg een acces denied :( iemand een id?

doet bij jullie trouwens de shoutcast stream het op het moment? die leest de database wel uit vervolgens zegit ie dat ie gaat openen maar er gebeurd vervolgens helemaal niks :(
In welk programma zit je xbox als je hem wil editten? Als je Evox of Avalaunch gebruikt als dashboard, kan je hem er gewoon via ftp afplukken, editten en terugplaatsen.

Ivm het patchen van je bios, gebruik gewoon XBTool, dat heb ik hier al vaker gezegd. Daar kan je alles mee wat je wil, startup-animaties aanpassen, startup-files aanpassen, kleur van je led, partities, ... Noem maar op. Perfect gewoon.

Voor de mensen met smb-problemen, kan je hier even het stukje uit je xml plaatsen waar je de smb definieert?
Ik gebruik wel een domein, maar voor de rest is het allemaal redelijk gelijk:
<bookmark>
<name>SMB</name>
<path>smb://FIRE69;xbox:xbox@Skinner/movies/</path>
</bookmark>
Domein: Fire69
User: xbox
Password: xbox
Werkt hier perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Fire69 schreef op 24 september 2004 @ 08:42:
[...]

In welk programma zit je xbox als je hem wil editten? Als je Evox of Avalaunch gebruikt als dashboard, kan je hem er gewoon via ftp afplukken, editten en terugplaatsen.

Ivm het patchen van je bios, gebruik gewoon XBTool, dat heb ik hier al vaker gezegd. Daar kan je alles mee wat je wil, startup-animaties aanpassen, startup-files aanpassen, kleur van je led, partities, ... Noem maar op. Perfect gewoon.

Voor de mensen met smb-problemen, kan je hier even het stukje uit je xml plaatsen waar je de smb definieert?
Ik gebruik wel een domein, maar voor de rest is het allemaal redelijk gelijk:
<bookmark>
<name>SMB</name>
<path>smb://FIRE69;xbox:xbox@Skinner/movies/</path>
</bookmark>
Domein: Fire69
User: xbox
Password: xbox
Werkt hier perfect.
ik heb xbmc met de ProjectMayhem skin.
Wanneer ik met Internet explorer die xml eraf haal en er op pleur dan werkt ie wel.
ik denk dat FAT32 voorkomt dat ik die schijf kan benadern

Mijn Bookmark ziet er zo uit:

<bookmark>
<name>MP3</name>
<path>smb://xbox:xbox@ps2/MP3/</path>
</bookmark>

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mindcre8r schreef op 24 september 2004 @ 12:29:
[...]

ik heb xbmc met de ProjectMayhem skin.
Wanneer ik met Internet explorer die xml eraf haal en er op pleur dan werkt ie wel.
ik denk dat FAT32 voorkomt dat ik die schijf kan benadern

Mijn Bookmark ziet er zo uit:

<bookmark>
<name>MP3</name>
<path>smb://xbox:xbox@ps2/MP3/</path>
</bookmark>
OK, ik volg niet meer?
Je hebt dus xbmc opgestart staan als je die file eraf haalt en er weer wilt op zetten?
Wat heeft fat32 ermee te maken?
Kijk eens even in je filezilla.xml of je wel acces hebt. Onder <permissions> kan je per schijf je read en write acces regelen.

Trouwens kan je wel problemen verwachten als je een xbox wil laten connecteren naar een pc met de naam "ps2" ;)

[edit]
Gebruik je xbmc als dashboard? Zo nee, probeer eens de file te down/uploaden als je in de dashboard (evox/avalaunch) zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
okey...voor plaatjeskijk Nederland, heb ik hier dan een review van mijn eigen mediacenter..

als eerste..het intro scherm. hier vallen je waarschijnlijk de volgende dingen aan op... ik heb een RSS feed erop staan, en in het snelmenu heb ik nog enige koppelingen naar andere scripts erbij geplaatst. scripts zoals bijvoorbeeld Xbox TV en Gamespot TV.. maar daar komen we later op terug :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/5.JPG

dan zien we hier de applicaties in het "mijn programma's" menu. ik heb het zo gemaakt dat ik alles kan sorteren.. race-spellen, vecht-spellen etc maar ook gewoon alle games. oja..dit zijn allemaal legale back-ups!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/0.JPG

wanneer ik op de knop emulators klik, zien we dit.. trouwens de fototjes (thumbnails) kun je van verschillende sites downloaden zoals ik ze heb, echter heb ik voor het gemak maar even zelf een template hiervan gemaakt. stel mijn plaatje bestaat niet, dan maak ik het gewoon zelf :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/1.JPG

dit scherm spreekt voor zich.. wat ik wel jammer vind is dat wanneer ik thumbnails van elke movie wil zien, moet ik eerst deIMDB laden voor een movie en telkens over...duurt me dus wat te lang.. iemand een alternatief?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/3.JPG

het weer...valt niet veel over te vertellen he.. et is in ieder geval geen weer voor de 8) ..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/4.JPG

mijn foto's.. niets bijzonders verder..hier maakt hij wel netjes en snel thumbnails van.. kon dat maar bij de films zo snel :o
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/2.JPG

ja en ook kent iedereen dit scherm...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/6.JPG

en dit scherm..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/7.JPG

en dan sla ik hier ff de andere richting in zoals je ziet. dit is nou Xbox TV. gedaan met een script die overal wel te downloaden is. ff zoeken dus als je dit ook wil. ik heb de achtergrond zelf gemaakt, en heb het een en ander aan het script aangepast zodat die select balk niet zo megabreed is en alles een beetje in het midden staat in plaats van helemaal rechts. Xbox TV filmpjes zijn trouwens alle filmpjes die je ook op de xbox (www.xbox.com) site kan vinden.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/8.JPG

dan weer iets nieuws... Gamespot TV. de filmpjes die op www.gamespot worden vrijgegeven komen ook allemaal hier op. ook dit script heb ik aangepast net zoals Xbox TV. zoals je ziet heb ik Gamespot TV gewoon met het welbekende Xbox Fonts gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/9.JPG

mja mail...jeej :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/10.JPG

en de TV Gids...maar die had ik ook al eerder laten zien..ietsjes aangepast met de uitlijning van de tekst. origineel was de tekst :r ...

goed..iemand nog andere leuke scripts tegen gekomen?...maak screenshots en showoff :9
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/13.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Fire69 schreef op 24 september 2004 @ 17:01:
[...]

OK, ik volg niet meer?
Je hebt dus xbmc opgestart staan als je die file eraf haalt en er weer wilt op zetten?
Wat heeft fat32 ermee te maken?
Kijk eens even in je filezilla.xml of je wel acces hebt. Onder <permissions> kan je per schijf je read en write acces regelen.

Trouwens kan je wel problemen verwachten als je een xbox wil laten connecteren naar een pc met de naam "ps2" ;)

[edit]
Gebruik je xbmc als dashboard? Zo nee, probeer eens de file te down/uploaden als je in de dashboard (evox/avalaunch) zit.
Ha ik bedoelde Fat32 op mn pc :P dan is het sharen of niet sharen en niks met permissions :)

Ik kan de file wel uploaden via iexplore.. maarre die filezilla.xbe zegt me helemaal niks.. ik heb dus xbmc met die project mayhem skin zoals je hierboven ook ziet.
ik kan dus wel mappen aanmaken in die xboxmediaCenter.xml die zie ik dan ook als ik mn xbox reboot, maar ookal geef ik user name op dan krijg ik evengoed acces denied :( suckage!

kunnen jullie trouwens webradio strarten? SimpleKML heet dat ding dacht ik, staat onder scripts.. bij gaat ie connecten en vervolgens doet ie niks meer :S

[ Voor 9% gewijzigd door mindcre8r op 24-09-2004 19:04 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet die nederlandse tv script het niet , hij blijft maar ophalen

hoelang duurd het normaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
rikgoodhart schreef op 24 september 2004 @ 18:16:
okey...voor plaatjeskijk Nederland, heb ik hier dan een review van mijn eigen mediacenter..

edit:
quote beetje ingekort. :)
Nou, jij hebt alles mooi voor elkaar. :)
Mooi georganizeerd en zo.

Klein vraagje, da's toch de Project Mayhem-skin, juist?
Bij mij doet die AQT het wel, maar ik heb niks van achtergronden in het menu. :/
mindcre8r schreef op 24 september 2004 @ 18:48:
[...]

Ha ik bedoelde Fat32 op mn pc :P dan is het sharen of niet sharen en niks met permissions :)

Ik kan de file wel uploaden via iexplore.. maarre die filezilla.xbe zegt me helemaal niks.. ik heb dus xbmc met die project mayhem skin zoals je hierboven ook ziet.
ik kan dus wel mappen aanmaken in die xboxmediaCenter.xml die zie ik dan ook als ik mn xbox reboot, maar ookal geef ik user name op dan krijg ik evengoed acces denied :( suckage!

kunnen jullie trouwens webradio strarten? SimpleKML heet dat ding dacht ik, staat onder scripts.. bij gaat ie connecten en vervolgens doet ie niks meer :S
Je kan toch aan een share een permission/paswoord hangen? (of ben ik nu fout? :? )

Het is niet filezilla.xbe, maar xml. Kijk eens in je xbmc-folder, daar staan normaal 2 xml-files. Check eens de andere dan de xboxmediacenter.xlm. :)

Die webradio geeft bij velen dat probleem, ik denk dat we rikgoodhart een liev in de ogen moeten kijken, bij hem lijkt het goed te gaan. :>
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:54:
Bij mij doet die nederlandse tv script het niet , hij blijft maar ophalen

hoelang duurd het normaal ??
Bij mij doet de tvgids het ook niet, zelfs niet na aanpassen van het path naar de settings.xml (die heb ik wel gerenamed naar tvgids.xml voor de duidelijkheid, zou dat problemen geven?)

rikgoodhart? ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Fire69 schreef op 24 september 2004 @ 20:11:
[...]

Nou, jij hebt alles mooi voor elkaar. :)
Mooi georganizeerd en zo.

Klein vraagje, da's toch de Project Mayhem-skin, juist?
Bij mij doet die AQT het wel, maar ik heb niks van achtergronden in het menu. :/

[...]

Je kan toch aan een share een permission/paswoord hangen? (of ben ik nu fout? :? )

Het is niet filezilla.xbe, maar xml. Kijk eens in je xbmc-folder, daar staan normaal 2 xml-files. Check eens de andere dan de xboxmediacenter.xlm. :)

Die webradio geeft bij velen dat probleem, ik denk dat we rikgoodhart een liev in de ogen moeten kijken, bij hem lijkt het goed te gaan. :>

[...]

Bij mij doet de tvgids het ook niet, zelfs niet na aanpassen van het path naar de settings.xml (die heb ik wel gerenamed naar tvgids.xml voor de duidelijkheid, zou dat problemen geven?)

rikgoodhart? ;)
aarghh! net had ik een heel verhaal...en dan werkt het knopje verstuur bericht niet...frustrerend..

in het kort.

apple skin: update te vinden op apple site
tvgids laden duurt 2 sec. 99% van de tijd gaat het goed. enkele keer mis.
webradio wel de script versie gebruiken..niet degeen die onder: "mijn muziek" staat.

verder heb ik niets echt veranderd in de scripts.... ik doe denk ik het gewoon allemaal precies het zelfde als jullie..geen speciale dingen ofzo..

wat me opvalt... IEDEREEN gebruik xbox xbox als login, password...waarom niet veranderen? :o

btw.. 2 weken geleden moest ik nog bedenken of ik een xbox wou kopen..nu dit klaar is vind ik het zijn geld meer dan waard! dus mensen die het nog niet zeker weten... KOOP een xbox! :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door rikgoodhart op 24-09-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ok nu heb ik dus echt een probleempje :S

ik heb dus geprobeerd een nieuwe xbmc te installeren.
Maaaarrrr als ik nu mn xbox boot krijg ik een error Fatal Load Error
Q:\language nogwattes.

nu moet ik hem dus weer werkend zien te krijgen :(
eerst had ik een F drive waar mn mappen in stonden en mn games, die zie ik nu niet meer, enkel een Q drive. iemand een id?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb hetzelfde gehad. Pas toen ik de vorige dashboard terug gezet had, kreeg ik de f terug.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Masselink schreef op 24 september 2004 @ 23:40:
Ik heb hetzelfde gehad. Pas toen ik de vorige dashboard terug gezet had, kreeg ik de f terug.
jah das een mooie :P maar hoe heb je dat gedaan?

ik heb die default.xbe_OLD gerenamed en dan krijg ik die evox dash (suckage!)
maar geen F :( een id?

Bears and Bulls

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wat heb ik allemaal nodig als ik python scripts wil gaan proggen ?
Moet ik de 2 xbmc libs ook op de PC zetten ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

-SaveMe- schreef op 25 september 2004 @ 06:23:
Wat heb ik allemaal nodig als ik python scripts wil gaan proggen ?
Moet ik de 2 xbmc libs ook op de PC zetten ?
je moet gewoon de pyton pack unrarren in de scripts directory, that's all.

maargoed ik heb mn xbox weer kunnen restoren met die slayer disk :)
maarrr nu heb ik dus de xbmc die standaard meekomt met die Slayer v2.6.
hoe kan ik nu de nieuste sbmc installeren zonder dat mijn scherm weer op zwart gaat. ik heb al geprobeerd te ftp'en en gewoon alles te vervangen in de xbmc folder maar dan als mn xbox boot gaat het scherm op zwart :(
help me out!

[ Voor 40% gewijzigd door mindcre8r op 25-09-2004 11:31 ]

Bears and Bulls

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Helemaal top dit :9~
Ik koop waarsch ook een PS2 of Xbox (ja nu nog >:) )
Weet iemand of er ook zoiets is voor de PS2?
Want het enige bezwaar tegen de xbox is, dat dat ding zoveel ruimte in neemt ;( (en al helemaal vergeleken met de PSTwo)

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Het zal al wel vaker gevraagd zijn (1000x sorry daarvoor :P).... maar we willen zo na het eten een filmpje kijken....

Ik heb Troy op mijn harde schijf gezet (VideoTS map)... en die kan ik gewoon afspelen met XBMC... maar de subtitles staan te ver naar onderen...

hoe krijg ik die omhoog???
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.