quote:
Als ik op LIVE ga disable ik de modchip en progressive blijft gewoon werken? De kans dat je gebanned wordt van LIVE is nihil zolang je er maar voor zorgt dat je de mod disabled voordat je op live gaat
unquote:
Zeg jij bent zeker een tijdje niet meer op Xbox Live geweest?!

Dit klopt dus niet meer helaas.....
Sinds de lancering van HeelooooTwoooo (Halo2) de live service aangepast.
Alleen het uitzetten van een modchip werkt niet meer!
MS checkt nu tevens de volgende zaken (en misschien nog meer, maar zijn we nog aan het uitzoeken.

):
- Heb je een orginele MSdash geinstalleerd, en geen softmod / exploitable one?
>> If, yes: defintive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....
- Heb je op C: en/of op E: niet orginele stuff staan, zoals evox, xbmc, avalaunch etc..... dan ben je dus het haasje. Onzeker is het of er ook op saves gecheckt wordt. (waarschijnlijk niet, daar dit anders te veel vertragend werkt bij inloggen en erofficiele mods zijn die savegames aanpassen, gameshark etc.)
>> If yes; ik heb een custom dash op c: of e: staan tbv opstarten;
definitive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....
- Heb je een modchip draaien, of een Tsop flash of een BIOS wat draait vanaf HD;
ofwel; is je xbox omgebouwd; dan klopt de unieke bios hash (soort van checksum) niet meer. ALLEEN orginele MS biosversies worden toegestaan.
>> If yes; ik heb een custom bios running tbv (minder legale software)
opstarten; definitive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....
- Heb je een officiele hackable onlinedash.xbe (via Live-update automatisch ontvangen) draaien vanaf HD; en laat je deze dus van een gekopieerde dvdlezen; bij een gemodde PGR2, dan ja, dit gaat niet meer. Dit was overigens een van de belangrijkste redenen voor MS om checking aan te scherpen. Er waren nl. klachten dat er op Live met gemodde spellen werd gespeeld.
>> If yes; ik speelde oneerlijk via Xboxlive; definitive Live ban. Zeg maar dag
tegen je 50 eurotjes abo....
- Heb je een grotere harddisk ingebouwd en die gelockt met de berekende key (va msdash of onlinedash) via Evox ofzo? (dus 99% van de gevallen), dan ziet MS dat ook. Elke xbox die verbinding maakt met live, stuurd nl. deze unieke key door tesamen met je xbox serialnr. Wil je dus niet geband worden, dan zal je voraf handmatig de orginele gebruikte key van je orginele xbox HD moeten toepassen!
>> If yes; ik heb een grote HDD en gelockt met evox; definitive Live ban.
Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....
////
Resume:
Op dit moment is de enige methode om via Live gebruik te blijven kunnen maken (let wel, totdat MS eventueel nog meer gaat controleren, het blijft een kat en muis spelletje);
- Zorg dat je harddisk ten aller tijde exat dezelfde key heeft als de orginele harddisk. Kan met ltools ofzo.
- modchip ten aller tijde uitzetten en aanpassen dat hij een custom dash boot vanaf F: of G: (de drives die MS xbox uberhaupt niet kent, voor modding)
- Geen enkele software dat er niet officieel ophoort op C: of e: zetten.
- Geen softmods draaien.
- Geen truukjes uithalen met gemodde games.
Succes!