Toon posts:

[xbox] Xbox media center OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.596 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 2211

FlYte:

Even testen of je TV inderdaad ECHT omschakeld naar 16x9 of 4x3; als zijde de instelling in MS dash en XBMC. en die kabel; dat is die RGB kabel vv digitale uitgang, van Microsoft Advanced RGB kable of derden, zoals Speedlink.

Bij mij is het zeker zo dat ofwel 4x3 ofwel 16x9 ALLEBIJ eigenlijk in een 4x3 TV stand draaien; echter als ik dit scherm uitrek; dan ziet 16x9 er goed uit.
Desondanks is het geen ECHT 16x9 scherm, want als ik mijn TV op deze stand zet; dan vallen de bovenste en onderste helft van het scherm eraf.

Dit kan aan mijn tv liggen (wat ik niet verwacht) maar ook aan de kabel zelf.

Iemand die die nogmaals eens kan uitproberen?

Anoniem: 129505

Kan iemand mij helpen ??

Ik geraak met mijn Xbox maar niet op het net.

Ik werk met een Adsl-modem die ik op USb aansluit, Cross-overcable op netwerkkaart. Met FlashFXP kan ik op mijn Xbox dus ik veronderstel dat mijn Xbox dan ook via pc op het net kan ! Niet ?? Kan er mij iemand vertellen wat ik hier verkeerd doe ?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 2211 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:36:
FlYte:

Even testen of je TV inderdaad ECHT omschakeld naar 16x9 of 4x3; als zijde de instelling in MS dash en XBMC. en die kabel; dat is die RGB kabel vv digitale uitgang, van Microsoft Advanced RGB kable of derden, zoals Speedlink.

Bij mij is het zeker zo dat ofwel 4x3 ofwel 16x9 ALLEBIJ eigenlijk in een 4x3 TV stand draaien; echter als ik dit scherm uitrek; dan ziet 16x9 er goed uit.
Desondanks is het geen ECHT 16x9 scherm, want als ik mijn TV op deze stand zet; dan vallen de bovenste en onderste helft van het scherm eraf.

Dit kan aan mijn tv liggen (wat ik niet verwacht) maar ook aan de kabel zelf.

Iemand die die nogmaals eens kan uitproberen?
Op mijn JVC breedbeeld schakelt 'ie wel van 4x3 naar 16x9 om, er valt niks weg boven en onder. Ik weet niet wat voor TV je hebt, maar misschien heb je em op smartzoom oid staan, dan zoomt 'ie het midden wat minder dan de buitenste hoeken en dan heb je dus ook geen echt 16x9.

Philips breedbeeld 80cm; 100Hz met echte dolby surround (inxl. separate back-boxen).

Wel degelijk een echte 16x9 breedbeeld tv; alle video's, dvd's en tv programma's schakeld hij gewoon goed over. Behalve die xbox. dan dus niet....
Het is er overigens wel een va het eerste uur; de eerste serie van Philips met 100Hz en dolby surround ingebouwd die indertijd op de markt kwam.

Kortom, ik moet er maar mee leven. Is mijn tv die raar doet... En eea kan ik niet anders instellen. helaas maar waar.
Dan maar in 4x3 stand in uitgerekte modus. Lijkt het toch nog op 16x9 breedbeeld, echter wat bollere poppetjes.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 20:03

Turismo

Clobberin' time!

Anoniem: 2211 schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:17:
Philips breedbeeld 80cm; 100Hz met echte dolby surround (inxl. separate back-boxen).

Wel degelijk een echte 16x9 breedbeeld tv; alle video's, dvd's en tv programma's schakeld hij gewoon goed over. Behalve die xbox. dan dus niet....
Het is er overigens wel een va het eerste uur; de eerste serie van Philips met 100Hz en dolby surround ingebouwd die indertijd op de markt kwam.

Kortom, ik moet er maar mee leven. Is mijn tv die raar doet... En eea kan ik niet anders instellen. helaas maar waar.
Dan maar in 4x3 stand in uitgerekte modus. Lijkt het toch nog op 16x9 breedbeeld, echter wat bollere poppetjes.
Je kan proberen om in die skins folder van bijv. project mayhem PAL16x9 te forceren, er zitten allemaal mapjes in PAL NTSC NTSC16x9 door alles uit het foldertje PAL16x9 te kopieren in die andere mapjes.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
AAAAAAAAAARG er is iets fout gegaan! kheb per ongeluk evoxdash.xbe bestand delete... nu start ie alleen nog maar de orginele xbox dash op... maar kan dus ook niet meer via ftp op de box komen.... wat moet ik doen :S:S :(

[Voor 5% gewijzigd door bdu op 21-11-2004 14:34]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 16:28
booten vanaf een cdtje met SlaYer's EvoX Auto-Installer en dan ff evox er opnieuw opzetten

[Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 21-11-2004 14:48]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 06:34
Ongeveer het hele topic doorgelezen en nog een paar vraagjes:

1.Kan je nu wel of niet spoelen tijdens het luisteren van een mp3 zonder afstandbediening dus op de s controller?
2. beest1@hotmail.com >:) , zelfs op dc++ vind ik niet de nieuwste versies. Nieuwste daar die ik vind is 11-02? Mijn Mayhem skin zegt dat hij minimaal die van 11-20 nodig heeft.
3. Heeft het zin om je bios te updaten. Mijne is TSOP vorig jaar oid. Krijg je meer functies/snelheid met een update? Ik gebruik puur games en xmbc.
4. Ik heb ccxstream-1.0.15-win gedownload. Het moeten streamservers zijn. En nu, wat kan ik ermee en hoe werkt het. Er zit geen readme bij!
5.Op de een of andere manier staat al mijn muziek van Z naar A ipv andersom. Ik heb zelfs al xbmc eraf gegooid en opnieuw erop het staat nog steeds zo. Welke setting zie ik over het hoofd??

[Voor 45% gewijzigd door tatata op 21-11-2004 17:46]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
1. Ja (stond hier ergens in het topic dacht ik)
2. Laatste verkrijgbare versie is volgens mij 18/11, op de xbmc-ftp is het zelfs maar de 15/11
3. Nee
4. ccxstream wordt gebruikt om audio via het netwerk te streamen, maar volgens mij ben je beter en makkelijker af als je gewoon smb gebruikt (windows-shares dus)

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:08
Waar kan ik het versie nummer in mijn xbox vinden van xbmc.
Deze is namelijk voor me geinstalleerd en weet dus niet welke versie het is.

http://www.bilderdijklaan.nl

• bdu
me xbox doet het weer :P .. bedankt!

ook ff media center geupdate.. werkt allemaal lekker..

nog een een vraagje, Qwix, dat is om je spellen, die je hebt gebackuped, op je xbox te zetten. Werkt allemaal leuk.. en d'r zit functie bij dat je spellen kan managen, alleen dan geeft ie aan dat ik avalaunch nodig heb... :S.. nu heb ik die dus niet als default dash staan. Is daar een oplossing voor of misschien een ander goed programma...? Iemand die mij kan helpen?

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 21:30
bdl schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:19:
Waar kan ik het versie nummer in mijn xbox vinden van xbmc.
Deze is namelijk voor me geinstalleerd en weet dus niet welke versie het is.
Onder system (gele button) staat het versienummer.

• Fire69
bdu schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:28:
me xbox doet het weer :P .. bedankt!

ook ff media center geupdate.. werkt allemaal lekker..

nog een een vraagje, Qwix, dat is om je spellen, die je hebt gebackuped, op je xbox te zetten. Werkt allemaal leuk.. en d'r zit functie bij dat je spellen kan managen, alleen dan geeft ie aan dat ik avalaunch nodig heb... :S.. nu heb ik die dus niet als default dash staan. Is daar een oplossing voor of misschien een ander goed programma...? Iemand die mij kan helpen?
Avalaunch moet je ook niet als default dash staan hebben om het met qwix te gebruiken. Je kan het gewoon vanuit je Evox als applicatie opstarten. Je doet je ding in Qwix en dan kies je in Avalaunch 'Reboot', en je komt terug in je Evox terecht.
En dankzij de Boost Mode in Qwix en Ava haal je ook nog eens supersnelheden als je een iso of zo overzet naar je xbox! _o_

[Troll]
Evox sucks!! :)
[/troll]
dhonline schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:40:
[...]

Onder system (gele button) staat het versienummer.
Tja, dan krijg je bvb versie 1.1, maar daarmee weet je nog niet van welke datum de build juist is.
Handigste is om ipv naar het versienummer naar de build van Mplayer te kijken.

• bdu
Fire69 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:47:
[...]

Avalaunch moet je ook niet als default dash staan hebben om het met qwix te gebruiken. Je kan het gewoon vanuit je Evox als applicatie opstarten. Je doet je ding in Qwix en dan kies je in Avalaunch 'Reboot', en je komt terug in je Evox terecht.
En dankzij de Boost Mode in Qwix en Ava haal je ook nog eens supersnelheden als je een iso of zo overzet naar je xbox! _o_

[Troll]
Evox sucks!! :)
[/troll]
bedankt!..

[edit] wilde nog iets vragen.. maar het is al gelukt!

[Voor 13% gewijzigd door bdu op 21-11-2004 23:06]

• dhonline
  • Laatst online: 06-06 21:30
Fire69 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:47:
[...]

Tja, dan krijg je bvb versie 1.1, maar daarmee weet je nog niet van welke datum de build juist is.
Handigste is om ipv naar het versienummer naar de build van Mplayer te kijken.
Bij mij staat er onder system info : Build: XBMC 1.1.0 2004-10-29
Dit lijkt me de datum van de build :)

• tatata
  • Laatst online: 05-06 06:34

1.Kan je nu wel of niet spoelen tijdens het luisteren van een mp3 zonder afstandbediening dus op de s controller?
2. done!
3. Heeft het zin om je bios te updaten. Mijne is TSOP vorig jaar oid. Krijg je meer functies/snelheid met een update? Ik gebruik puur games en xmbc.
4. Ik heb ccxstream-1.0.15-win gedownload. Het moeten streamservers zijn. En nu, wat kan ik ermee en hoe werkt het. Er zit geen readme bij!
5.Op de een of andere manier staat al mijn muziek van Z naar A ipv andersom. Ik heb zelfs al xbmc eraf gegooid en opnieuw erop het staat nog steeds zo. Welke setting zie ik over het hoofd??
Fire69 schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:47:
1. Ja (stond hier ergens in het topic dacht ik)
2. Laatste verkrijgbare versie is volgens mij 18/11, op de xbmc-ftp is het zelfs maar de 15/11
3. Nee
4. ccxstream wordt gebruikt om audio via het netwerk te streamen, maar volgens mij ben je beter en makkelijker af als je gewoon smb gebruikt (windows-shares dus)
hmm 1 kan ik dus niet vinden
en iemand 5?

[Voor 9% gewijzigd door tatata op 22-11-2004 11:06]

tatata schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:31:

2. beest1@hotmail.com >:) , zelfs op dc++ vind ik niet de nieuwste versies. Nieuwste daar die ik vind is 11-02? Mijn Mayhem skin zegt dat hij minimaal die van 11-20 nodig heeft.

[...]

hmm 1 kan ik dus niet vinden
2 kan iemand me mailen?
en iemand 5?
Antwoord op vraag 1:
Spoelen in een film of mp3 kan door middel van je rechter trigger in te drukken.
En in films kan je ook op de gele toets drukken; dan krijg je een OSD.

Antwoord op vraag 2:
De nieuwste versies haal ik altijd van xbins of via emule. even slim zoeken op: xbmc <maand> <jaar>

Er bestaan ook wat minder legale torrent sites, waar je de laatste prg's 9en de build van 21/11/2004 :9 kan downen maar ook zelf wat moet uppen.... ;) Succes met zoeken... >:)

Antwoord op vraag 3:
Bios updaten heeft GEEN ENKELE INVLOED op je snelheid en extra functies in programma's ed.
Het enige is dat de laaste biosversie met name ondersteuning bieden voor de nieuwe (huidige alleen nog maar te verkrijgen) xbox versie (dus met name de V1.6 met excalibur chipset)
Verder bieden de executer2 build 4981.xx en 4983.xx; en verder Evox M8.xx versies de mogelijkheid om Xbox Live te blocken. Dit laatste kan handig zijn om niet per ongeluk Xbox live te starten in een gemodde toestand. :)

Helaas heeft recentelijk MS Xboxlive extra beveiligd, men checkt nu niet alleen de bios (of die orgineel is, ipv. een mod), maar ook de harddisk content zelf EN of de harddisk orgineel is, en geen grotere! Anders wordt je ook bij uitschakelen van de modchip gebant van Xbox-Live.... Dus op dit moment biedt die extra bescherming niets meer (alhoewel daar wel aan gewerkt wordt, zie www.xbos-scene.com in de forums)

Ikzelf draai nog steeds X2 4977; alles werkt gewoon zo als het hoort. En Live spelen? Ik gebruik gewoon Kai Xlink in combinatie met xbmc. :Z

Antwoord op vraag 4:
CCX-Steam is een programmatje dat op de achtergrond draait van je PC. Dit is een speciaal ontworpen xbmp protocol, dat zeer snel werkt en minimale overhead heeft bij steamen van muziek en films ed. vanaf je pc naar de xbox. Werkt sneller (lees minder kans op haperingen) dan met smb shares.
Om het gebruik makkelijk te maken; moet je ook eens CCX-GUI V1.41 downen.
Dan kan je makkelijk door knippen en plakken aangeven welke dirs je wilt sharen met je xbox
Overigens moet je xbox wel weten WAAR hij die xmbp network kan vinden; en dat doe je dus in ALLE regels van xboxmediacenter.xml. Ja, alle regels.... ;) Die pas je aan met xbmp:<ip adres van je computer waar CCX streamserver draait> : 1400

antwoord op vraag 5:
omkeren van volgorde? verander eens de instelling van {volgorde tonen} in het programma/muzek scherm

Anoniem: 129448

"ikzelf draai nog steeds X2 4977; alles werkt gewoon zo als het hoort. En Live spelen? Ik gebruik gewoon Kai Xlink in combinatie met xbmc. :Z"

Ja dat had ik ook gedownload snap alleen niet hoe ik met me xbox ingame kom heb bv halo aan en alles goed op kai xlink zit in een server maar dan ?
Mischien dat iemand een goede uitleg heeft, dus dat gaat via xbmc ?

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Ant0

Korte how-to XMBC/Xlink:

-Download de meest recente versie van XBMC

-Download Xlink kai

Installeer Xlink kai, en ga naar de configuration. Daar stel je in dat je op "Dashboard mode" wilt. (volgens mij was het dashboard mode ;) ) Nu start je xlink. Je ziet onderaan in beeld een icoontje (xlink :P ). Nu start je XBMC op. Je stelt natuurlijk eerst je username, password en gamesdir in. zodra je dat gedaan heb ga je naar "my programs" -> "Xlink kai" en dan kan je een game uitkiezen en gaan spelen 8)

[Voor 6% gewijzigd door Reb87 op 22-11-2004 10:12]

ah goeie uitleg ga glijk proberen, thnx

euh "zodra je dat gedaan heb ga je naar "my programs" -> "Xlink kai" en dan kan je een game uitkiezen en gaan spelen 8)"

op de xbox ?

[Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 10:39]

• Reb87
  • Niet online
yup, op de xbox (xbmc) 8)

ben al verder heb in het XML-file mn gegevens van kai ingevuld en zie mn login nu staan in xbmc.
Enigste nu nog is dat ik geen servers zie, of moet je friends hebben ?

en ik ga naar dat kai via balk linksboven een pijl klik je daan aan dus niet zoals jij zegt via my programs kai xlink. (zie ik namelijk jniet staan) moet je die ftp-en ?

Via avalaunch kan het ook alleen kan ik daar in het xml-file niks vinden waar ik mn inlog gegevens invul hij ziet kai wel.
Via de controller invullen kan ook (witte knopje) is toesenbord alleen hoe activer je dat als ik terug ga is mn ingetoetste text al weer weg.

*update* Avalaunch zegt nu bij het restarten van mn box : logged in to KAI sucsesfully.
Als ik via het menu op xbmc sta zegt dat: Xbox Media Center (KAI : 0)

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 13:04]

En nieuwe newsfeed in xbmc doe je dat door adressen erbij te zetten in het XML file dat staat op:

XBMC - skin - Media center - pal - References.xml ?
of
XBMC - skin - Media center - pal - Home.xml

Mijn dank is groot ;)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 12:39]

Anoniem: 115072

Anoniem: 129448 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:36:
En nieuwe newsfeed in xbmc doe je dat door adressen erbij te zetten in het XML file dat staat op:

XBMC - skin - Media center - pal - References.xml ?
of
XBMC - skin - Media center - pal - Home.xml

Mijn dank is groot ;)
Ik zou zeggen: gewoon proberen! Maar ik heb dus de RSS-feed aangepast in Home.xml. Als je vervolgens wat experimenteerd met posX en poSY, kan je de plaats op het scherm wijzigen waar die feed loopt. Een adres erbij heb ik nog niet geprobeerd, ik heb gewoon de originele feed vervangen door een andere.

Anoniem: 115072 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:02:
[...]

Ik zou zeggen: gewoon proberen! Maar ik heb dus de RSS-feed aangepast in Home.xml. Als je vervolgens wat experimenteerd met posX en poSY, kan je de plaats op het scherm wijzigen waar die feed loopt. Een adres erbij heb ik nog niet geprobeerd, ik heb gewoon de originele feed vervangen door een andere.
Ja ben ook wat aant uitproberen wel steeds een back up bewaren je weet nooit :P
Maar je kunt dus eigenlijk maar 1 newsfeed in xbmc stoppen want als ik er 2 doe pakt hij alleen de 1e.

<type>rss</type>
<id>1</id>
<posX>40</posX>
<posY>480</posY>
<feed>http://www.sportnews.nl/laatstenieuws.php</feed>
<feed>http://www.voetbalprimeur.nl/rss.php</feed>

Heb van de <id>1</id> al een 2 gemaakt om te kijken of hij dan wel die 2e ook pakte maar vooralsnog paktie er maar 1.
Wel superspulletje dat XBMC :9

Het probleem met KAI server is dat er maar EEN (1) GUI tegelijk ervan gebruik kan
maken!

Hoe krijg je nu KAI goed aan het werk met xbmc?!

1)
Ofwel je gebruikt de pc niet meer; en de bijbehorende gui van de PC (dus automatisch inloggen UITVINKEN en ook GUI UITVINKEN en tot slot DASHBOARD AANVINKEN) in config KAI op je pc.

Hierna start je de KAI server (al dan niet in Windows startupfolder)
rechtsonderin in de werkbalk zie je dan een T-vormig ikoontje met even de melding dat KAI ENGINE is started. (Als je dan nog een GUI schempje erbij krijgt, dan staat je config dus FOUT)

2) IN PLAATS VAN avalaunch te gaan gebruiken als KAI GUI, moet je XBMC gaan gebruiken. (...dit verhaal geldt overigens als je xbmc NA avalaunch opstart... Waarom eigenlijk niet direct xbmc als dash gebruiken uberhaupt? dan heb je hier niet meer mee te maken en xbmc is gewoon stukken beter als dash. ;) )

.....Helaas staat dus KAI al ingesteld bij avalaunch (je zag al als melding; KAI GUI is connected :( ); en moet je dit eerst daar gaan UITZETTEN! Als je dit niet doet in Avalaunch; tja, dan neemt de KAI server op je PC de GUI aan van AVALAUNCH zelf.... en KAN dus later niet meer die van XBMC overnemen! de GUI is dan nl. al vergeven... en er kan er nogmaals maar 1 tegelijk werken.

3) AVALAUNCH is nu dus aangepast, zodat KAI uitgeschakeld staat. Dus, als het goed is krijg je dus geen melding meer op je PC, dat avalaunch GUI is connected, zodra je je xbox aanzet.
Nu stel je alle KAI settings, username en paswoord en je gamedir in in xbmc.
tip; karakters zoals ":"en "/" kan je invoeren door eerst op de [@] button te drukken in het onscreen-toetsenbord.
even alles savennnnn...

If <Ja, ik krijg die melding niet meer terug van mijn PC!>
then goto [Punt 4]
else print "Stommeling, kan je nu zelfs dit niet voor elkaar krijgen..."
print "lees alles nog een keer en probeer opnieuw"
goto [Punt 1]

4) Start xbmc opnieuw op, of doe een koude start via submenu/scripts of ga naar programs en druk op de KAI Xlink button.
XBMC zal als er nog geen verbinding is met de KAI server opnieuw connecten.
Zodra je verbinding tot stand is ; zal je een melding krijgen op je PC; GUI connected: IP 10.0.0.xxx <<- ingestelde XboxIP adres.

If <Ja, ik krijg een melding dat een GUI van mijn xbox is connected to KAI!>
then goto [Punt 5]
else print "Heb je de server al wel draaien en staat je paswoord etc. wel goed"
print "ingesteld in menu xbmc. (Tip: saven helpt soms ook...)"
goto [Punt 4]

5) dan kan je op games drukken of friends. arena's bladeren (blauwe controllerbutton is page terug) en een game direct starten, ZODRA je in een bepaalde arena zit.

6) zodra game gestart is; dan ga je in het spel naar Multilink; laat op servers zoeken; soms moet je dit een paar keer doen; en dan ziet hij je online partners game.

7) have fun! :)

Anoniem: 106630

ik ben bezig geweest met XBMCMail-0.2 opzig een leuk idee maar je moet wel de juiste mail server weten?

zij zeggen alleen dit

SERVER = 'mail.server.com'
USER = 'username'
PASS = 'password'

maar verder op in het script staan deze gegevens

def checkEmail(self):
dialog = xbmcgui.DialogProgress()
dialog.create("Inbox","Logging in...")
try:
mail = poplib.POP3(SERVER)
mail.user(USER)
mail.pass_(PASS)
numEmails = mail.stat()[0]

de USER en het PASS kom ik nog wel uit
Voor de mail server is het een ander verhaal je zou denken dat het voor POP3.servernaam.nl moet zijn

Maar ik heb alles geprobeerd hij maakt geen contact met de mail server.

Voorbeeld

Demon Pop3.demon.nl
Zonnet pop3.zonnet.nl
Chello mail.chello.nl

maar dit alles heeft nog niet geholpen wie heeft dit wel eens geprobeerd?

Raynie

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106630 op 22-11-2004 13:45]

Wat betrefd die 16x9 instelling van de xbox.

wat ik al uitvond, blijkt dus gewoon te kloppen.
de 16x9 widescreeninstelling van de xbox is dus geen echte 16x9 instelling; maar een 4x3 beeld, vv. meer icoons op een rij.

De breedbeeld tv's rekken bijna allemaal dit standaard uit naar beeldvullend formaat, wat LIJKT op een 16x9 instelling, maar het eigenlijk dus niet is! Hte is een zg. Stretched screen. Zo werken overigens ook alle xbox games!. Vandaar ook dat mijn tv er zo mee omgaat..... ;)

Bewijs hiervoor heb ik op de xbmc forums gevonden (en mijn eigen testen bevestigen dit tevens):

http://www.xboxmediaplaye...dfa3313;act=ST;f=4;t=6396

en
http://www.xboxmediaplaye...oard.pl?act=ST;f=7;t=6415

Nu iemand die hier anders over denkt en dit kan staven.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
ik heb een aantal vragen:
1)kan ik hiermee gewoon surfen?
2)kan ik een keyboard op de box aansluiten?
3)is er een msn versie?
4)kan ik ook dingen opnemen?
5)als ik een origineel spel koop (halo 2 oid) en ik wil dat via live spelen kan dat dan ook zonder dat ik er op de een of andere manier zeik mee krijg?
6)is een router een probleem?
7)kan je met dit progje ook streamen van je andere pc's?
8)kan je ook een andere HDD in de Xbox bouwen?

This is the Way.

• Reb87
  • Niet online
1) Nee
2) Ja
3) Nee
4) Nee
5) Nee
6) Nee
7) Ja
8) Ja

8)

quote:
Door Raynie - maandag 22 november 2004 13:45

ik ben bezig geweest met XBMCMail-0.2 opzig een leuk idee maar je moet wel de juiste mail server weten?

zij zeggen alleen dit

SERVER = 'mail.server.com'
USER = 'username'
PASS = 'password'

maar verder op in het script staan deze gegevens

def checkEmail(self):
dialog = xbmcgui.DialogProgress()
dialog.create("Inbox","Logging in...")
try:
mail = poplib.POP3(SERVER)
mail.user(USER)
mail.pass_(PASS)
numEmails = mail.stat()[0]

de USER en het PASS kom ik nog wel uit
Voor de mail server is het een ander verhaal je zou denken dat het voor POP3.servernaam.nl moet zijn

Maar ik heb alles geprobeerd hij maakt geen contact met de mail server.

Voorbeeld

Demon Pop3.demon.nl
Zonnet pop3.zonnet.nl
Chello mail.chello.nl

unquote:

Probeer eens de servernaam.nl in te vullen zonder dat pop3. ervoor. :?
Ik heb eea ooit werkend gehad na ook te hebben getobt, maar er snel weer vanaf gegooit. Moest toch nog mijn gewone email prg openen om werkelijk alles te ontvangen en wissen van de mailserver.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
jammer dacht dat je met dit progje ong. een htpc kon vervangen ... helaas ... niet interessant genoeg

This is the Way.

Quote:
1)kan ik hiermee gewoon surfen?
2)kan ik een keyboard op de box aansluiten?
3)is er een msn versie?
4)kan ik ook dingen opnemen?
5)als ik een origineel spel koop (halo 2 oid) en ik wil dat via live spelen kan dat dan ook zonder dat ik er op de een of andere manier zeik mee krijg?
6)is een router een probleem?
7)kan je met dit progje ook streamen van je andere pc's?
8)kan je ook een andere HDD in de Xbox bouwen?
unquote:

1) kan niet met xbmc. Maar wel met het xbox programma linksboks-V0.92!
(buggy en traag, maar het werkt echt)

2) Ja. een USB type (ook een muis). wel met een verloopkabeltje. Maar in praktijk
heb je uberhaupt zo'n ramplank helemaal niet nodig voor xbmc.

3) Nee. Wel kan je via KAI gebruik maken van Speex; ofwel online tokkelen met je headset en microfoon. Ook kan je berichtjes sturen naar vrienden om hun uit te nodigene voor een online KAi spelletje ;)

4) Niet met de xbox zelf. Wel kan je in je PC een zg. mpeg realtime capture kaart zetten, die je dan vanuit je xbox aanstuurd en eea. vanaf streamt. helaas is die zg. ReplayTV set niet in Nl te krijgen en is een xbox als multimedia harddiskrecorder even een stap tever... (overigens ben ik aan het denken om eea werkend te maken met makkelijk en goedkoop verkrijgbare hardware)

5) Live spelen kan, MITS je een echte modchip gebruikt die uitschakelbaar is EN je nieuwe harddisk gelockt is met de orginele key die exact gelijk is aan die van je orginele XBOX harddisk, EN er NIETS meer van bestanden staat op C: en E: wat te maken heeft met modding. Je zal dus ALLES moeten installeren op F: (of G:); zelfs je dashboard, zoals evox of xbmc.
....> Kortom; lastig en veel kans op fouten/daardoor banning.
Maar waarom live nog gebruiken? Dit kost je 50 euro per jaar en met KAI Xlink werkt alles net zo goed, of zelfs sneller (Halo2)

6) een router is geen probleem.

7)Streamen. Ja. geen probleem. Zelfs van standaard SMB shares. (Windows shares dus)

8) Kan prima. Is zelf aan te bevelen, want je kan dan backups maken van games op je harddsik, die daardoor sneller laden. Maar ook muziek, mp3, films etc. passen erop

Anoniem: 2211 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:40:
Het probleem met KAI server is dat er maar EEN (1) GUI tegelijk ervan gebruik kan
maken!

Hoe krijg je nu KAI goed aan het werk met xbmc?!

1)
Ofwel je gebruikt de pc niet meer; en de bijbehorende gui van de PC (dus automatisch inloggen UITVINKEN en ook GUI UITVINKEN en tot slot DASHBOARD AANVINKEN) in config KAI op je pc.

Hierna start je de KAI server (al dan niet in Windows startupfolder)
rechtsonderin in de werkbalk zie je dan een T-vormig ikoontje met even de melding dat KAI ENGINE is started. (Als je dan nog een GUI schempje erbij krijgt, dan staat je config dus FOUT)

2) IN PLAATS VAN avalaunch te gaan gebruiken als KAI GUI, moet je XBMC gaan gebruiken. (...dit verhaal geldt overigens als je xbmc NA avalaunch opstart... Waarom eigenlijk niet direct xbmc als dash gebruiken uberhaupt? dan heb je hier niet meer mee te maken en xbmc is gewoon stukken beter als dash. ;) )

.....Helaas staat dus KAI al ingesteld bij avalaunch (je zag al als melding; KAI GUI is connected :( ); en moet je dit eerst daar gaan UITZETTEN! Als je dit niet doet in Avalaunch; tja, dan neemt de KAI server op je PC de GUI aan van AVALAUNCH zelf.... en KAN dus later niet meer die van XBMC overnemen! de GUI is dan nl. al vergeven... en er kan er nogmaals maar 1 tegelijk werken.

3) AVALAUNCH is nu dus aangepast, zodat KAI uitgeschakeld staat. Dus, als het goed is krijg je dus geen melding meer op je PC, dat avalaunch GUI is connected, zodra je je xbox aanzet.
tip; karakters zoals ":"en "/" kan je invoeren door eerst op de [@] button te drukken in het onscreen-toetsenbord.
even alles savennnnn...

If <Ja, ik krijg die melding niet meer terug van mijn PC!>
then goto [Punt 4]
else print "Stommeling, kan je nu zelfs dit niet voor elkaar krijgen..."
print "lees alles nog een keer en probeer opnieuw"
goto [Punt 1]

4) Start xbmc opnieuw op, of doe een koude start via submenu/scripts of ga naar programs en druk op de KAI Xlink button.
XBMC zal als er nog geen verbinding is met de KAI server opnieuw connecten.
Zodra je verbinding tot stand is ; zal je een melding krijgen op je PC; GUI connected: IP 10.0.0.xxx <<- ingestelde XboxIP adres.

If <Ja, ik krijg een melding dat een GUI van mijn xbox is connected to KAI!>
then goto [Punt 5]
else print "Heb je de server al wel draaien en staat je paswoord etc. wel goed"
print "ingesteld in menu xbmc. (Tip: saven helpt soms ook...)"
goto [Punt 4]

5) dan kan je op games drukken of friends. arena's bladeren (blauwe controllerbutton is page terug) en een game direct starten, ZODRA je in een bepaalde arena zit.

6) zodra game gestart is; dan ga je in het spel naar Multilink; laat op servers zoeken; soms moet je dit een paar keer doen; en dan ziet hij je online partners game.

7) have fun! :)
Goeie uitleg john heb alles gedaan zoals het er zeer netjes beschreven stond alleen kom bij punt 3 vast te zitten.
Namleijk:

Dit doe ik op de xbox dus niet in een XML file, maar vind niks over Kai op xbmc ?
Zie wel boven dat gele pijltje schijn naar Linkssonder wijzend en daar zie ik mn kai username maar geen servers ?

Dus mijn vraag waar stel je die KAI settings in ?

Kai settings kan je doen zodra xbmc is opgestart.

Kijk dan maar eens onder instellingen .
Volgens mij onder een submenu moet je maar even zoeken) agelemen instellingen ofzo.

Dat scherm, waar je ook je FTP, ipadres enzo invult an aan/uitschakeld.

heb mn ip enzo via dat XML file aangepast juist omdat ik nergens wat kon instellen wat daarover ging.
Ben nu alles na gelopen en vind niks over KAI zal eens in het XML file kijken.

*update*
<!-- online gaming settings, place your KAI tag name and password here !
-->
- <!-- If you don't already have one, visit www.xboxlink.co.uk to create your account !
-->
- <!-- NOTE THIS FEATURE IS COMPLETELY UNSUPPORTED FOR THE TIME BEING !
-->
- <xlink>
<username>Hier_mijn_username</username>
<password>Hier_mijn_pass</password>

Stond daar al goed maar zie in xbmc nergens een icoon :X

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 15:05]

Je zit in xboxmediacenter.xml te koiien voor kai en netwerksettings?

Dan heb je de VERKEERDE xbmc versie. deze is te oud.

Om KAI Xlink goed met xbmc te laten werken, moet je MINIMAAL een versie van na 14/11/2004 hebben lopen!!! :)
beter is die van 16/11 of later te nemen.

Dan moet je NIET meer in xboxme... .xml file kloien, maar alles via het settings menu van xbmc zelf.

aah vandaar ging namelijk hier vanuit: http://manual.xboxmediace...php?wakka=KaiGuide&v=17qb

Heb jij, mag jij de goeie link geven ?
En is dat makkelijk erop te zetten ben niet zo,n held :?

*update*
Heb deze bijmekaar kunnen sharrelen: XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2004-11-19

Nu even kijken hoe ik het eroverheen gooi,gewoon overwrite all neem ik aan ?

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 15:49]

• Schweino
Anoniem: 2211 schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:59:
[...]

Er bestaan ook wat minder legale torrent sites, waar je de laatste prg's 9en de build van 21/11/2004 :9 kan downen maar ook zelf wat moet uppen.... ;) Succes met zoeken... >:)
Kan je mischien een klein tipje van de sluier oplichten?

Grijp-het (nieuwsgroepjes) werkt ook !

http://www.blakforge.com/ misschien....

en dan ergens in een subdir: xbmc of zo.

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 2211 op 22-11-2004 17:07]

met project mayhem lukt ht nu perfect, bedankt john.

Alleen die scripts die in andere skins wel staan staan in projec mayhem skin niet.
Alleen bij project mayhem skin gaat online gamen wel bij de rest weer niet, afgezien van project mayhem 2 skin.

• cypress3d
  • Laatst online: 02-06 11:12
ik ben woensdag voorzien van een mod, maar heb een vraag.

ik neem alleen de mod om NTSC mode te hebben en dus Progressive Scan te hebben voor op mijn LCD beamer??

Als ik op LIVE ga disable ik de modchip en progressive blijft gewoon werken? De kans dat je gebanned wordt van LIVE is nihil zolang je er maar voor zorgt dat je de mod disabled voordat je op live gaat 8)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Fire69
Als er geen andere HD in je xbox zit, kan je met een chip die gedisabled is nog op Live ja, anders zal het niet lang duren. :)

hmm ben wat aan het testen want zo leer je wat ;)

Nu verander ik in instellingen in de project-mayhem skin het font
naar Arial.ttf (er zijn maar 2 opties) en de box slaat vast.
reset hem via de knop maar zodra ik in XBMC kom slaatie vast.
Waar of in welk XML file kan ik dat terug veranderen naar het oude font wat goed werkte ik zoek me rot ?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 22-11-2004 22:40]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 23:52
Ok, nu heb ik een probleempje.

Net XBMC geupgrade van versie 1.0 naar de CVS build van 15-11, daarna opstarten ging ok.
Toen wilde ik overschakelen naar een andere skin (Project Mayhem II), daarna gebeurde er niks. Vervolgens Xbox uit en weer aan. Start XBMC welke ook als Dashboard wordt gebruikt niet meer op.
Nu blijft de Xbox hangen op het opstartscherm hangen (XecuterII). Heb dus geen ftp toegang o.i.d.
Op het net heb ik gevonden dat je de XBMC naar de default instellingen kan door back-start ingedrukt te houden. Maar dat helpt niet.

Verder heb ik ook geen mogelijkheid om de standaard MS dash terug te zetten.

Hoe krijg ik nu weer toegang tot de Harddisk van de Xbox (zonder die eruit te halen)?

Voor de duidelijkheid, de xbox is dus op geen enkele manier meer te bereiken.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 15:26
Een slayer cd erin doen bv.
Dan start je daarvan op en heb je weer ftp.

• dataSlut
  • Laatst online: 06-06 21:18
Verwijder je cache directories ;)
Deze .. e:\udata\0face008 en e:\tdata\0face008

Daar worden namelijk de settings van XBMC bewaard.
Worden van zelf weer aangemaakt bij het starten van XBMC.
En staan de settings weer op default.

jo bedankt dat werkt _/-\o_

quote:

Als ik op LIVE ga disable ik de modchip en progressive blijft gewoon werken? De kans dat je gebanned wordt van LIVE is nihil zolang je er maar voor zorgt dat je de mod disabled voordat je op live gaat

unquote:

Zeg jij bent zeker een tijdje niet meer op Xbox Live geweest?! ;) Dit klopt dus niet meer helaas.....

Sinds de lancering van HeelooooTwoooo (Halo2) de live service aangepast.
Alleen het uitzetten van een modchip werkt niet meer!

MS checkt nu tevens de volgende zaken (en misschien nog meer, maar zijn we nog aan het uitzoeken. :) ):

- Heb je een orginele MSdash geinstalleerd, en geen softmod / exploitable one?
>> If, yes: defintive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....

- Heb je op C: en/of op E: niet orginele stuff staan, zoals evox, xbmc, avalaunch etc..... dan ben je dus het haasje. Onzeker is het of er ook op saves gecheckt wordt. (waarschijnlijk niet, daar dit anders te veel vertragend werkt bij inloggen en erofficiele mods zijn die savegames aanpassen, gameshark etc.)
>> If yes; ik heb een custom dash op c: of e: staan tbv opstarten;
definitive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....

- Heb je een modchip draaien, of een Tsop flash of een BIOS wat draait vanaf HD;
ofwel; is je xbox omgebouwd; dan klopt de unieke bios hash (soort van checksum) niet meer. ALLEEN orginele MS biosversies worden toegestaan.
>> If yes; ik heb een custom bios running tbv (minder legale software)
opstarten; definitive Live ban. Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....

- Heb je een officiele hackable onlinedash.xbe (via Live-update automatisch ontvangen) draaien vanaf HD; en laat je deze dus van een gekopieerde dvdlezen; bij een gemodde PGR2, dan ja, dit gaat niet meer. Dit was overigens een van de belangrijkste redenen voor MS om checking aan te scherpen. Er waren nl. klachten dat er op Live met gemodde spellen werd gespeeld.
>> If yes; ik speelde oneerlijk via Xboxlive; definitive Live ban. Zeg maar dag
tegen je 50 eurotjes abo....

- Heb je een grotere harddisk ingebouwd en die gelockt met de berekende key (va msdash of onlinedash) via Evox ofzo? (dus 99% van de gevallen), dan ziet MS dat ook. Elke xbox die verbinding maakt met live, stuurd nl. deze unieke key door tesamen met je xbox serialnr. Wil je dus niet geband worden, dan zal je voraf handmatig de orginele gebruikte key van je orginele xbox HD moeten toepassen!
>> If yes; ik heb een grote HDD en gelockt met evox; definitive Live ban.
Zeg maar dag tegen je 50 eurotjes abo....

////
Resume:

Op dit moment is de enige methode om via Live gebruik te blijven kunnen maken (let wel, totdat MS eventueel nog meer gaat controleren, het blijft een kat en muis spelletje);

- Zorg dat je harddisk ten aller tijde exat dezelfde key heeft als de orginele harddisk. Kan met ltools ofzo.
- modchip ten aller tijde uitzetten en aanpassen dat hij een custom dash boot vanaf F: of G: (de drives die MS xbox uberhaupt niet kent, voor modding)
- Geen enkele software dat er niet officieel ophoort op C: of e: zetten.
- Geen softmods draaien.
- Geen truukjes uithalen met gemodde games.

Succes!

I know.... Modverhaal is een beetje afdwalen van het topic, maar het is zeker
wel goed om dingen recht te zetten. Veel lezers zijn hier nieuw met XBMC, en dan is het wel goed om te weten wat kan en wat niet kan.

De nieuwste XBMC build is die van gisteren. 22-11-2004.
Te vinden via emule.

• Fire69
Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:20:
I know.... Modverhaal is een beetje afdwalen van het topic, maar het is zeker
wel goed om dingen recht te zetten. Veel lezers zijn hier nieuw met XBMC, en dan is het wel goed om te weten wat kan en wat niet kan.

De nieuwste XBMC build is die van gisteren. 22-11-2004.
Te vinden via emule.
Ik vraag me gewoon af, wie maakt die build en van waar halen ze de cvs om die te maken...

• Schweino
Idereen kan de cvs van sourceforge halen (http://sourceforge.net/projects/xbmc) en deze kan je zelf compilen als je de Xbox SDK (software dev kit) hebt en MS visual studio 2003.

Ik compile ze tegenwoordig zelf overigens aangezien de builds steeds lastiger te vinden zijn :)

• Fire69
Kan je een volledige link naar de pagina geven, want ik vind het daar echt niet terug! Enkel de source van v1.1.0 van 17/10 :/

mag je hier torrent links geven?

Ik weet een plek waar iemand vrijwel dagelijks een update doet.

• RobertJ
  • Laatst online: 28-05 17:52
Jeuujjj, vrijdag ben ik eindelijk in de mogelijkheid om ook XMBC te gaan gebruiken, heb er zin, trouwens, hoeveel werk gaat het me kosten om het te installeren en om het werkend te krijgen? Is dat uren werk? Of valt dat wel mee?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Als je xbox al gemod is dan is het installeren binnen 30 minuten gedaan, incl. FTPen van een complete xbmc build.

• frankvanhoesel
  • Laatst online: 06-05-2020
Ik wil eigenlijk beginnen aan de startpost van het topic 2, en wil daar minimaal een faq bij hebben, iemand die een kleine opzet kan maken ? Ik wil wel wat uitwerken, maar het is makkelijker als iedereen wat maakt, en dan zetten we dat mooi onderin de startpost. Als iemand trouwens heel goed is in een startpost maken, en die van mij kan verbeteren dan geen probleem, ik kan zo de tekst ff mailen naar diegene. Maar een FAQ wordt toch echt verplicht ondertussen, veel newbie vragen en requests... En misschien zelfs een recente changelog in de SP, van de nieuwste CVS.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 17:50
Hebben jullie met xbmc ook het probleem dat het beeld van divx/xvid soms niet helemaal soepel loopt. Op www.xbox-scene.com las ik dat dit aan de framerate kon liggen. Ervaren jullie hetzelfde. Ik had namelijk bij mediaplayer (ook xbox) volgens mij nooit last.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Anoniem: 61772

Ik weet niet hoe warm een xbox mag worden, maar bij mij gaat de temperatuur al snel naar de 50 graden.

ik heb er een WD 160 GB HD in.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
offtopic:
teuny schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:14:
Ik weet niet hoe warm een xbox mag worden, maar bij mij gaat de temperatuur al snel naar de 50 graden. Ik heb er een WD 160 GB HD in.

Is er iemand bij wie de temperatuurmeldingen goed zijn bij een combinatie van UnleashX en een 1.6 xbox? Zo ja, hoe?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Fire69
Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:34:
mag je hier torrent links geven?

Ik weet een plek waar iemand vrijwel dagelijks een update doet.
Dat zou ik hier niet doen. ;)

Ik had graag een linkje naar de officiele cvs'en, zo kan ik hem ook even zelf compilen zodat ik weet wat er wel of niet inzit en zo....
VivaAtloni schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:37:
Hebben jullie met xbmc ook het probleem dat het beeld van divx/xvid soms niet helemaal soepel loopt. Op www.xbox-scene.com las ik dat dit aan de framerate kon liggen. Ervaren jullie hetzelfde. Ik had namelijk bij mediaplayer (ook xbox) volgens mij nooit last.
Nope, loopt hier altijd lekker soepel, nog nooit enige hapering gezien.
Anoniem: 61772 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:14:
Ik weet niet hoe warm een xbox mag worden, maar bij mij gaat de temperatuur al snel naar de 50 graden.

ik heb er een WD 160 GB HD in.
De mijne wordt in xbmc ook rond de 50° als hij niks aan het doen is, maar mijn fan staat dan wel maar op 10% ingesteld ook.

• Schweino
VivaAtloni schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:37:
Nope draait als een tierelier hier. Het kan zijn dat je je xbox op pal50 hebt staan en dat je NTSC divX probeert te draaien. Zorge ervoor dat je PAL60 instelt en "Adjust Framerate" aanvinkt in XBMC.

@Fire69:

http://sourceforge.net/projects/xbmc

Download cvs.exe (commandline: ftp://bmrc.berkeley.edu/pub/winnt/util/cvs.exe) en geef de volgende opdracht:

cvs -z3 -d :pserver:anonymous:@cvs.sourceforge.net:/cvsroot/xbmc checkout XBMC

Offf: http://forums.xbox-scene....php?showtopic=306945&st=0

[Voor 25% gewijzigd door Schweino op 24-11-2004 09:53]

Anoniem: 83935

Mijn gpu staat na een paar uur Halo 2 op een graadje of 55, cpu meestal een graadje of 5 lager. Tot op heden geen problemen.

Ik zit te wachten op een goede build van Kai Xlink voor Linux, kan mijn servertje thuis eindelijk nog eens iets anders doen dan alleen maar virus scans draaien en media providen :)

• Fire69
Schweino schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:34:
[...]

Nope draait als een tierelier hier. Het kan zijn dat je je xbox op pal50 hebt staan en dat je NTSC divX probeert te draaien. Zorge ervoor dat je PAL60 instelt en "Adjust Framerate" aanvinkt in XBMC.

@Fire69:

http://sourceforge.net/projects/xbmc

Download cvs.exe (commandline: ftp://bmrc.berkeley.edu/pub/winnt/util/cvs.exe) en geef de volgende opdracht:

cvs -z3 -d :pserver:anonymous:@cvs.sourceforge.net:/cvsroot/xbmc checkout XBMC

Offf: http://forums.xbox-scene....php?showtopic=306945&st=0
Cool! _o_

de 23-11 build bied alles van KAI wat je maar wilt...: ;)

- Arena's kiezen en hosten, zelfs private ones (met/zonder paswoord)
- XBMC zoekt zelf automatisch alle online games op.
- Direct games starten met druk op [play]
- Chatten via Speex (headset) naar anderen (ook in games zelf)
- Text-chat kan vanaf de build 21-11. die van 23-11 heeft ook het standaard
toetsenbord van xbmc aangezet, zodat je berichten kan versturen en ontvangen.
- Je kan een vriendenlijst beheren en iemand uitnodigen/berichtje sturen, waar
hij op kan reageren.

Zoals het er nu naar uit gaat zien, krijgt xbmc een (simpele) messenger interface via Kai. Met je eigen community. :9

Helaas heb je nog wel een pc nodig om de KAI server te draaien, maar er komen ook truuks om deze server direct in je router te draaien, zodat je geen pc meer nodig hebt! :)
XboxLive community?! waar hebben we dat nu nog voor nodig? ;)

//////
Misschien een goed idee om standaard een private GoT (chat) Arena te maken in KAI.
Kunnen we daar verder babbelen over de nieuwste build, waar die te halen is en zo en bij elkaar samen komen om samen een spelletje online te gaan spelen! :P

• Fire69
Moet je daarvoor nou iedereen als Friend toevoegen, of kan je gewoon in een Private Arena binnenwandelen en beginnen leuteren? :P

de 23-11 build ik heb hem ook John, zou alleen willen weten of PES4 nog ondersteunt word of zijn het alleen system link games ?
Anders via xboxconnect als hij daar wel speelbaar is online?

Maar voor de rest ziet het er super uit.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 11:18
Kan je ook ergens de changes vinden bij elke build die uitkomt..??

Dat zou ik wel erg interessant vinden namelijk.. :)

• Fire69
Anoniem: 129448 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:44:
de 23-11 build ik heb hem ook John, zou alleen willen weten of PES4 nog ondersteunt word of zijn het alleen system link games ?
Anders via xboxconnect als hij daar wel speelbaar is online?

Maar voor de rest ziet het er super uit.
XLink en XBConnect werken beiden alleen met games die System Link ondersteunen.

• sverzijl
  • Laatst online: 18:25
Vraagje over IGR. Ik heb in m'n X-bios 1.2 de keuze om een soft of hard reset uit te voeren bij IGR (L+R+back+start). Nu ik hem op 'hard' gezet heb (omdat soft reset niet altijd werkt) wordt de xbox iedere keer als ik de IGR gebruik maarliefst 2x gereset. Is dit nog op eoa manier aan te passen ?

• sverzijl
Anoniem: 2211 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:54:
Helaas heb je nog wel een pc nodig om de KAI server te draaien, maar er komen ook truuks om deze server direct in je router te draaien, zodat je geen pc meer nodig hebt! :)
XboxLive community?! waar hebben we dat nu nog voor nodig? ;)
Gisteren ook even KAI geprobeerd, maar ik hoop niet dat de aantallen gebruikers representatief waren. Alleen voor Halo2 waren er misschien 400 gebruikers online, maar voor spellen als Flatout, NFS2U waren ze op 1 hand te tellen. En dat wereldwijd. Of bestaat KAI nog niet zo lang ?
(geen idee overigens hoeveel gebruikers er op XBoxLive zitten, maar ik mag voor MS hopen veel meer dan op KAI :)

• Schweino
dCY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:47:

Dat zou ik wel erg interessant vinden namelijk.. :)
http://cvs.sourceforge.ne...y/xbmc/XBMC/Changelog.txt
Anoniem: 2211 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:54:

Dan moet "je router" wel een Linksys WRT54G of WRT54GS zijn, want alleen daar kan je openWRT (linux) op draaien ;)

[Voor 42% gewijzigd door Schweino op 24-11-2004 17:58]

sverzijl schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:07:
[...]

Gisteren ook even KAI geprobeerd, maar ik hoop niet dat de aantallen gebruikers representatief waren. Alleen voor Halo2 waren er misschien 400 gebruikers online, maar voor spellen als Flatout, NFS2U waren ze op 1 hand te tellen. En dat wereldwijd. Of bestaat KAI nog niet zo lang ?
(geen idee overigens hoeveel gebruikers er op XBoxLive zitten, maar ik mag voor MS hopen veel meer dan op KAI :)
Yep, de Kai zoals we nu kennen bestaat nu zeg 1 jaar ofzo?! eea bestaat al wel wat langer, maar sinds Evolution VII (versie 7) is het erg hard gegaan. Kai groeit gemiddeld per dag met 400-500 users!

Zeker nu de ondersteuning via Xbmc steeds betere wordt, en er binnenkort wel een grote officiele nieuwe CVS build gaat komen (zodra alle kinderziektes met kai eruit zijn) dan breekt echt de pleuris uit. Hoeveel xbmc gebruikers updaten nu dagelijks/wekelijks hun build? Niet zo veel. Maar je moest eens tellen hoeveel xbox gebruikers wel xbmc gebruiken, maar dan de officiele 1.0.0 of 1.1.0 builds.

Verder blijkt met name online spelen in praktijk van Halo 2 via XboxLive zeer lang te duren. Om in te loggen voor een potje van zeg 1 minuut knallen; moet je maar liefst 5 minuten wachten!!!! Meerdere testen bevestigen dit. Zelfs op de officiele 'Bungie' site (de makers van Halo 2) regent het klachten hierover! ;)

Ook zal de huidige xbox banning tacktiek van MS zeker geen vrienden maken. BNu hebben ze nog het aftersaleseffect van Halo 2 fans die bereid zijn om een nieuwe xbox erbij te kopen, just for xboxLive. |:( Dat effect ebt snel weg. Na de kerst is het geheel over voorspel ik. O-) Tuurlijk leverd dit eenmalig veel geld op voor MS. Maar zodra kopers (en zeker ook alle nieuwe xbox bezitters) ook eens een minder legaal spelletje willen spelen, omdat die spellen toch wel duur zijn en ook de mogelijkheden zien van xbmc met name, dan gaan er nog vele Live-bans vallen.
En vergeet niet, dat Xbox Live nog steeds zo'n 50 euro's per jaar extra kost, naast de aanschaf van je xbox en spellen. Tja, 3 maanden gratis Live. dat is leuk. Maar zodra de teller gaat lopen, haken toch al veel mensen af. Zeker als met KAI (of XBconnect) zeker zo goed en makkelijk te gamen is. :)

Overigens is XBconnect ook aardig aan de weg aan het timmeren. Daar zijn nu al zo'n 780.000 geregistreerde gebruikers! (bestaat dan ook veel langer). Maar ook zij zien de extreem massale opkomst van KAI, en bieden nu een beta aan XBCnext waarmee je direct vanaf je xbox een spel kan starten, en de server zelf ziet welk spel het is en je dan automatisch naar de juiste arena's/gamehost loost. Net als met XboxLive. Kai zal ook hier wel gaan volgen en eea beter uitwerken.

Op dit moment ben ik aan het testen ofdat KAI en XBCNext TEGELIJK kunnen draaien, zodat je gewoon in een spel kan gaan en een host kiezen, of die nu via KAI gaat, of via XBCNext. dan heb je altijd wel meerdere hosts te pakken/kiezen. Let's see >:)

quote:
dCY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:47:

Dat zou ik wel erg interessant vinden namelijk..

>>> Lees je nooit de Doc's en readme.txt files bij de builds?
daar staat altijd een changelog.txt bij? :?

Wat betrefd die KAI server op routers. In beginsel worden inderdaad die Linksys routers gebruikt/getest. Mara in principe moet elke router die met linux draait werken. Dus zeer vele.

Ik wil een eigen GoT clan starten op Kai.

Dit kan echter alleen als er minimaal 5 mensen mee doen, met een actief KAi account en regelmatig ook deze clan gaan bezoeken!

Dus heb je interesse; mail me dan, of laat een berichtje hier achter (graag met je juiste TAG).
Verder moeten we eigenlijk nog een officiele website hebben. Ik zal wel een mailtje sturen naar de moderators met de vraag of dit GOT forum voldoende is. Anders zal er een andere oplossinge gezocht moeten worden.

Wie vindt dit een goed idee, en meld zich aan?! :*)

ik zou best wel eens een spelletje mee willen doen ja.
Dan kunnen we zien wat er uit voort bloeit.
Wel jammer dat voetbalgames niet gaan via xbc of Kai.
Kai tag= Ant0

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 129448 op 24-11-2004 23:01]

• frankvanhoesel
  • Laatst online: 06-05-2020
Ik wil ook wel mee doen...moeilijk om mensen online te vinden, normaal houd ik niet zo van spellen...maar onling geeft toch een extra dimensie...
Kai tag :frankvanhoesel

• RedHead
  • Laatst online: 02-06 23:52
RedHead schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:39:
Ok, nu heb ik een probleempje.

Net XBMC geupgrade van versie 1.0 naar de CVS build van 15-11, daarna opstarten ging ok.
Toen wilde ik overschakelen naar een andere skin (Project Mayhem II), daarna gebeurde er niks. Vervolgens Xbox uit en weer aan. Start XBMC welke ook als Dashboard wordt gebruikt niet meer op.
Nu blijft de Xbox hangen op het opstartscherm hangen (XecuterII). Heb dus geen ftp toegang o.i.d.
Op het net heb ik gevonden dat je de XBMC naar de default instellingen kan door back-start ingedrukt te houden. Maar dat helpt niet.

Verder heb ik ook geen mogelijkheid om de standaard MS dash terug te zetten.

Hoe krijg ik nu weer toegang tot de Harddisk van de Xbox (zonder die eruit te halen)?

Voor de duidelijkheid, de xbox is dus op geen enkele manier meer te bereiken.
Dromer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:15:
Een slayer cd erin doen bv.
Dan start je daarvan op en heb je weer ftp.
Tja.. het punt is dat hij al in de opstart mode (bios scherm) blijft hangen. Een DVD of Slayer cdrom wordt dus niet gezien en niet gestart.
Waarschijnlijk komt dit omdat er geen MS dashboard meer aanwezig is en XBMC als dashboard blijft hangen.
Zijn er nu geen andere manieren om toch XBMC als dashboard aan de gang te krijgen of moet ik nu mijn HD eruit halen, en via de PC de MS Dash er weer op zetten. Of is er nog een andere manier.

XBMC zal als dashboard toch full-proof moeten zijn?

• Fire69
Zit er ook effectief een chip in of is hij TSOP geflashed?
Als je een chip hebt, disable deze eens en kijk of hij dan wel opstart...

offtopic:
Je bedoelt waarschijnlijk fool-proof ipv full-proof. :)

• Schweino
RedHead schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:25:
[...]

[...]

Tja.. het punt is dat hij al in de opstart mode (bios scherm) blijft hangen. Een DVD of Slayer cdrom wordt dus niet gezien en niet gestart.
Waarschijnlijk komt dit omdat er geen MS dashboard meer aanwezig is en XBMC als dashboard blijft hangen.
Zijn er nu geen andere manieren om toch XBMC als dashboard aan de gang te krijgen of moet ik nu mijn HD eruit halen, en via de PC de MS Dash er weer op zetten. Of is er nog een andere manier.

XBMC zal als dashboard toch full-proof moeten zijn?
Slayers of Evox CD / DVD in de xbox gooien. Xbox uitzetten. Xbox weer aanzetten en je zal zien dat 'ie dan van de cd/dvd boot.

Je wachtte namelijk te lang, als de xbox hangt (zwart scherm) omdat XBMC het niet goed doet, dan start 'ie ook geen cd/dvd meer op. Dus eerst de cd/dvd erin, dan xbox uitzetten, dan weer aan en je zal zien dat het werkt.

frankvanhoesel schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:16:
Ik wil eigenlijk beginnen aan de startpost van het topic 2, en wil daar minimaal een faq bij hebben, iemand die een kleine opzet kan maken ? Ik wil wel wat uitwerken, maar het is makkelijker als iedereen wat maakt, en dan zetten we dat mooi onderin de startpost. Als iemand trouwens heel goed is in een startpost maken, en die van mij kan verbeteren dan geen probleem, ik kan zo de tekst ff mailen naar diegene. Maar een FAQ wordt toch echt verplicht ondertussen, veel newbie vragen en requests... En misschien zelfs een recente changelog in de SP, van de nieuwste CVS.
Frank, Heb je al wat op papier? Stuur het me maar op. Dan help ik je even hiermee
mijn email is john_hoek@zonnet.nl

Ps. wat vindt je van een eigen private GoT Kai arena idee?

Ik zal ook eens een post doen in de gamers hoek. Daar zullen nog meer mensen interresse hebben in een GoT arena denk ik.

//
edit: done; zie hier: Het grote Xbox multiplayer via tunnel topic

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 2211 op 25-11-2004 09:24]

• Schweino
Klinkt leuk, maar moet je niet een arena per spel hebben? Of willen jullie allemaal maar 1 spel spelen?

Je kan een Private Arena krijgen onder bepaalde voorwaarden.

In een arena kan je in principe ook weer sub arena's maken waar een bepaald spel wordt gespeeld met elkaar.
Maar ook kan je VERSCHILLENDE spellen in een arena door elkaar spelen.

Het voordeel van arena's is dat men personen bij elkaar in een room zet, die vaak dezelfde interesse hebben.

De reden van de GoT arena in mijnsziens:

- Allemaal xbox bezitters die tweakert zijn en hier op GoT komen.
- De meeste zijn Nederlands; dus lage pingtijden. Dus geen lag in games
- Makkelijk vrienden vinden om te chatten, gamen, tokkelen etc.
- Onder elkaar info uitwisselen en eventueel wat toesturen naar elkaar. ;)

Kortom lot's of Fun for All inhere!

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:11
Dat klinkt wel interessant natuurlijk :)

Count me In :)

Spec`s

Voor alle mensen die de GoT clan wel willen joien; graag even naar volgend forum overstappen om aan te melden:

Anoniem: 2211 in "Het grote Xbox multiplayer via tunnel to..."

Graag dus mij ook even PERSOONLIJK een mail sturen, daar ik nog een paar gegevens nodig heb, en niets steeds wil alles moet uitpluizen om maar een emailadres van iemand te vinden... ;)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

On_E

Housemusic

Echt een topprogramma dat XBMC, maar vanmorgen startte ie niet meer op...

Wilde ik de map deleten via FlashFXP en m daarna opnieuw erop zetten, kan ik ineens helemaal niks meer overschrijven naar mijn Xbox, terwijl ik m wel zie in flashFXP. De transfer begint, maar blijft gelijk al steken....

Hmmm, ook gamen via Xlink gaat niet meer, als ik net bezig ben met spelen, wordt de verbinding verbroken...

Iemand een idee ?

[Voor 15% gewijzigd door On_E op 26-11-2004 16:56]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• RobertJ
XMBC wil nog wel eens crashen hier, maar goed, de screen calibration, hoe werkt dat? Ik krijg dan een scherm met van die krullen erin, en dat moet je dan kunnen moven oid? Maar hoe? Niets werkt!

En ik heb de FTP client in XBMC aangezet, alleen ik kan er niets aan instellen, hoe kan ik em dan benaderen?

[Voor 23% gewijzigd door RobertJ op 26-11-2004 17:26]

• bdu
Even een vraagje over het aansluiten van een VGA monitor aan de xbox. Is dit mogelijk? Ik heb gehoord dat je een VGA kastje moet kopen... hoe is de kwaliteit, iemand ervaring?

Wie kan mij helpen?

Wil het trouwens gebruiken om een klein monitoortje op de xbox aan te sluiten om xbmc te draaien.. om me playlist te bekijken. Hoeft me tv niet helemaal aan te blijven staan...

• Schweino
RobertJ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:26:
En ik heb de FTP client in XBMC aangezet, alleen ik kan er niets aan instellen, hoe kan ik em dan benaderen?
IP van je xbox in je ftp client inkloppen en als username/pass xbox/xbox gebruiken. Poort 21 gewoon.

• RobertJ
Yea tnx, moest ff wat w8woorden veranderen, die stonden in mijn release niet helemaal goed, nu werkt het perfect, kwestie van instellen dus... Enniejweej, ben er nu enorm tevreden mee, super, webradio/divx/mp3/pictures enz... Een enorm veelzijdig programma... Wel een kwestie van een goede skin gebruiken, die Project Mayhem skin kun je heel erg veel mee instellen, maar veel van die instellingen kun je niet meer zien in andere skins... :)

Voor alle gebruikers een goede tip.

Zorg ALTIJD dat je xboxmediacenter.xml file in dezelfde dir staat naast xbmc.xbe. Waarvandaan je hem ook start!

Verder IN deze xboxmediacentee.xml file GOED KLOPPEND je dir aangeven waar xbmc staat geinstallerd en de juiste drive.

Mocht xbmc vastlopen, dan start hij ALTIJD weer op met default instellingen, maar wel met de verwijzing naar de dir waar xbmc is geinstalleerd.
Anders kan hij vastlopen bij resetten, logisch want hij weet dan niet meer waar xbmc dir is gebleven....

Anoniem: 130185

Ik heb gister mijn Xbox softwarematig laten ombouwen, alles werkt prima. Ik heb alleen nog wel de oude hd in mn xbox zitten dus daar zou ik weinig spellen op kunnen slaan. Zou ik niet via een ftp server gebruik kunnen maken van de hd in mij pc die 250gig vrij heeft. dat moet toch wel mogelijk zijn?? ik heb er al een beetje mee gekloot maar het lukt me alleen om via een ftp server bestanden naar mn xbox te sturen.
Ik heb al een klein spel op mn xbox gezet (marvel vs capcom), maar als ik die opstart krijg ik alleen een zwart scherm en kan ik de xbox opnieuw opstarten.

alvast bedankt.

• smoken
  • Laatst online: 06-06 10:47
ik wil graag python op mijn xbox zetten (software matig omgebouwd) maar nu weet ik niet wat ik daar eigelijk voor nodig heb. Ik heb wel iets gedownload op de site van python (python 2.3.4) maar dat is ongeveer 32 mb groot als ik het uitpak.
Is dit wel wat ik nodig heb?

En wat moet ik dan.....naar harddisk van xbox kopieren?

Anoniem: 112441

Hallo

Ik heb vrijdag bij xdoos omgebouw, via de software metode, ivm v1.6, maar bij xbmc als ik dan op programma's klik, staat er niets! ik heb alle games op F: gezet, en dan zie ik als ik daar naar toega enkelt een pijltje :S
Kan iemand mij helpen? want dit is zeeeer irritand

Groeten
Maa2wes

• Mantis
  • Laatst online: 06-06 09:00
Vele vragen die hier gesteld worden zijn standaard stuff dat je heel makkelijk kan terug vinden op:

http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bin/forums/ikonboard.pl
http://forums.xbox-scene.com/index.php

Veel succes :)

Mantis schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:22:
Vele vragen die hier gesteld worden zijn standaard stuff dat je heel makkelijk kan terug vinden op:

http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bin/forums/ikonboard.pl
http://forums.xbox-scene.com/index.php

Veel succes :)
Sorry,maar mijn probleem kan ik toch echt niet vinden...

• sverzijl
Anoniem: 112441 schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:18:
Hallo

Ik heb vrijdag bij xdoos omgebouw, via de software metode, ivm v1.6, maar bij xbmc als ik dan op programma's klik, staat er niets! ik heb alle games op F: gezet, en dan zie ik als ik daar naar toega enkelt een pijltje :S
Kan iemand mij helpen? want dit is zeeeer irritand

Groeten
Maa2wes
Heb je F:\Games toegevoegd aan de myprograms paths ? (in xboxmediacenter.xml)

bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    <myprograms>
        <default>F:\games,E:\games,G:\games</default>
        <bookmark>
            <name>Games</name>
            <path>F:\games,E:\games,G:\games</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
        <bookmark>
            <name>Apps</name>
            <path>E:\apps,F:\apps,G:\apps,C:\</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
        <bookmark>
            <name>DVD-ROM</name>
            <path>D:\</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
    </myprograms>

sverzijl schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:38:
[...]

Heb je F:\Games toegevoegd aan de myprograms paths ? (in xboxmediacenter.xml)

bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    <myprograms>
        <default>F:\games,E:\games,G:\games</default>
        <bookmark>
            <name>Games</name>
            <path>F:\games,E:\games,G:\games</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
        <bookmark>
            <name>Apps</name>
            <path>E:\apps,F:\apps,G:\apps,C:\</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
        <bookmark>
            <name>DVD-ROM</name>
            <path>D:\</path>
            <depth>1</depth>
        </bookmark>
    </myprograms>
Bedankt, HET WERKT >:)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee