deepspace schreef op 20 juli 2004 @ 16:56:
[...]
Als ik 7000 euro (daar heb je een auto voor) uigeef voor een speaker, dan wil ik dat ie SUBLIEM klinkt, en daar hoort gewoon een goede ruimte bij. Als ik een goed klinkende speaker wil, dan koop ik er wel een voor 500 euro. Als ik een dure Porsche koop ga ik er ook niet mee over een hobbelige zandweg racen! Ik ga naar duitsland de autobahn op, dat is veel leuker en doet minder pijn aan mijn kont

. Snap nu dat het niet mogelijk is om een speaker aan te passen aan verschillende ruimtes.... Aan een ruimte is geen probleem (mits je de plaats weet), maar aan meerdere ruimtes (met allemaal andere plaatsingen), dat is gewoon tehnisch onomgelijk.
Ik zeg ook niet dat ze worden aangepast, ik zeg dat ze worden ontworpen datze niet verschrikkelijk moeilijk plaatsbaar zijn, en dat ze in de gemiddelde ruimte gewoon naar maat presteren. En dat is gewoon goed presteren. Dat je daar de ruimte naar moet aanpassen is uiteraard waar, maar niet iedereen doet dat

.
Je gelooft toch ook niet dat de ontworpen luidspreker echt alleen maar presteert op de plek waar hoj voor ontworpen is of wel? Dan wordt elke luidspreker op maat gemaakt. Da's dure gein

. En ik kan me ook niet voorstellen dat je dat DIY doet

.
En die discussie van goed of subliem, dat begriojp je toch hoop ik wel he? De luidspreker doet gewoon wat ie moet naar z'n prijs en dat is z'n 'tegenstanders' achter zich houden. Of dit subliem is of niet is ook persoonlijk.
En Garmtz, geen Amati's? Die heb ik even gezien, qua afwerking heb ik zelden mooier gezien! Het uiterlijk zelf vind ik absoluut niets. Daarvoor zou ik liever de Signature 800 hebben, die hebben ook een verschrikkelijk mooie afwerking, maar lang niet zo mooi als de SF's. Uiterlijk vind ik daarentegen wel weer mooier. Dat Connely leer is echt heel netjes. Evenals het Tigers Eye fineer natuurlijk

.
Overigens had zo'n beetje elke oudere medewerker bij CAC Audio Amati's. Geniaal werk lijkt me dat

.
Ik heb ooit eens iemand gesproken die de mazzel had een paar 2e-hands Eidolons te kopen

. Dat is nog eens mazzel hebben

. Ook dat Sentinel project was erg bijzonder. Ik vraag me wel eens af of die net zo goed klonken als de échte Sentinels. Dat betwijfel ik namelijk

.