[DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 23:09
Dat vind ik nu wel een nadeel van de z3, 4 behoorlijk dure (+zware!) batterijen + oplader nodig. Kosten toch gauw weer een eurotje of 30 schat ik. Ben op een of andere manier toch een voorstander van een lithium ion accu.

[ Voor 82% gewijzigd door FreeMen op 17-08-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
...bericht wissen lukt dus niet... :(

[ Voor 195% gewijzigd door FreeMen op 17-08-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

nee, dat kan alleen moderator. ;)

4 AA batterijen is niet duur... Hape 2100 voor 10 eurootje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
En dan nog goede oplader, en heb geen zin om paar uur te wachten.
Als je een oplader hebt van >1 uur en zware batterijen van >2000mAh
dan ben je toch aardig wat centen extra kwijt, terwijl bij mijn konica kd-400z gewoon een accu zit (die lang volhoudt), en een oplader.
ik heb een extra accu een keer gekocht, maar opzich bij normaal gebruik niet nodig.
Als je een oplader hebt die paar uur over doet, kun je beste 8 batterijen kopen, dat als je 4 er in hebt, de anderen oplaadt, want als ze leeg zijn, zit je lange tijd zonder batterijen.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaja, alles is nu eenmaal duur :+ . Merk Hama werkt heel goed bij mij. Snellader met 2300 mah van Hama kost 30 euro bij mediamarkt en nog eens set van 4 batterijen van 2300 mah van Hama kost 17.50 euro bij mediamarkt dus 47.50 euro = meer dan 100 gulden. 10 keer meer kan je al Z3 kopen..ja wel duur :*)

Maar dat heb ik al, dus bij aankoop van dimage z3 hoef ik geen zorgen maken over batterijen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-08-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Nog even over dat flash geheugen.

sandisk:
A minimum of 9MB/sec sequential write speed, which allows for faster capturing of large image files to the card

Transcend
Write 8.7 MB/sec (Max.)

Of weet iemand een site waar benchmarks staan van dit flash geheugen.
Ben wel benieuwd hoe elk merk SD geheugen predteerd.

Bij sandisk staat dat 9MB/s gemiddeld wel te halen is.
Bij Trancend max tot maximaal 8.7MB/s
Dat kan een hele hoop uitmaken, trancend gemiddelde zit vast stukje lager dat die 8.7MB/s.

Misschien ga ik toch voor sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30995

Hier staan fotos van de Z10, die andere nieuwkomer.. De foto's hiervan vind ik Toppie!

Weinig ruis en geen raster.... wel wat CA hier en daar...

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z10_samples.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie foto's hoor maar waarom laat steve ons wel lang wachten?? :( ;)

Ik wacht al een maandje op review van steve :'( ik heb over Dimage z3 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-08-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w3news, je hebt toch 171 foto's gemaakt he? Is de ruis werkelijk erger dan Z2?

Edit: vergelijk je fotoŽs van dot topic [rml][ showcase] Hagedissen[/rml]

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-08-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Anoniem: 30995 schreef op 18 augustus 2004 @ 10:16:
Hier staan fotos van de Z10, die andere nieuwkomer.. De foto's hiervan vind ik Toppie!

Weinig ruis en geen raster.... wel wat CA hier en daar...

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z10_samples.html
Het valt niet te bewijzen, maar volgens mij gebruikt de Z3 gewoon de zelfde sensor en intrapoleert deze gewoon naar een groter plaatje met dus eigenlijk dezelfde resolutie.

Hoe kom ik tot die conclusie? Nou, de Z10 maakt dus gewoon scherpere afdrukken. Daarbij komt dat de Z3 niet alleen meer ruis heeft maar ook nog eens horizontale lijnen. Dat lijkt mij er dus op dat ze dezelfde sensor gebruiken en de ruimte ertussen gewoon invullen met een of ander algoritme...

Maar misschien is het weldegelijk een nieuwe sensor en kan een firmware update al deze problemen oplossen. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht niet on KM maar op w3news...hij heeft dimage z3 gekocht dus hij moet nog fotootjes maken voor dit forum. maar hij speelt gewoon met ons :+ 3 dagen laten wachten :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Wat betreft die sd kaartjes, is de snelheid nu echt zo belangrijk? Ik bedoel, een plaatje is max 2mb en die kun je dus in 1 sec wegschrijven bij de standaard sd kaartjes. Buiten continuous shoot heb je toch weinig aan een 8-10mb kaartje? En dan nog is er altijd die buffer van het toestel (ergens gelezen 32mb!?) die dat opvangt.

En de z10. Een 3.2 mp camera is/zou genoeg moeten zijn. Maar nu we al ruim in 5mp en hoger verkeren zou ik niet zo snel meer voor een 3.2mp gaan denk ik. Als je puur naar de prijs (ca euro 250) kijkt is er uiteraard wel een flink verschil.

Enne w3news, kom op met die plaatjes...i need a second opinion... 8)

[ Voor 45% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die site is al 2 keer voorgekomen in dit topic, de fotoŽs zijn prima maar alleen van zonondergang en donkere foto's zijn afgekeurd....teveel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Anoniem: 119912 schreef op 18 augustus 2004 @ 18:22:
die site is al 2 keer voorgekomen in dit topic, de fotoŽs zijn prima maar alleen van zonondergang en donkere foto's zijn afgekeurd....teveel ruis.
Vreemd, had search gedaan op die site maar gaf geen results. Naja, toch maar even de link vewijdert om discussies te voorkomen ;)

Heb het gevoel dat deze camera niet zo goed uit de verf gaat komen bij donkere foto's. Wellicht door het ontbreken van het af hulplicht, maar dan zou dit geen verschil met de z1 of z2 mogen opleveren aangezien die deze ook moeten ontberen.

[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

FreeMen schreef op 18 augustus 2004 @ 19:05:
[...]
Wellicht door het ontbreken van het af hulplicht, maar dan zou dit geen verschil met de z1 of z2 mogen opleveren aangezien die deze ook moeten ontberen.
[... ook hier scoren de eerder genoemde panasonic's FZ3 en FZ15 ( en de duurdere FZ20) dan weer punten, want die hebben wel een AF assist lampje.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Ja schiet niet op met mij, sorry allemaal.
Ja had direct goede batterijen er bij moeten kopen.
Maar heb besteld, en worden nog verzonden.

Ik ben ook elke dag aan het werk momenteel weer, dus blijft niet zoveel tijd over om met digi te prutsen.

En opzich maakt het niet eens zoveel uit nee hoe snel dat kaartje is.
Ik heb samen met batterijen ook snel kaartje besteld, en heb hier nog standaard kaartje, en zal dus ook dan wel vertellen of het merkbaar is.

Ik hoop dat jullie nog even geduld kunnen hebben, want ik heb ook niet alle tijd momenteel.
Je kunt ook zelf hem kopen of uitproberen in een winkel misschien, het is opzich niet echt super snel leverbaar schijnt, maar sommige hebben wel op voorraad liggen.
Als je al een geheugenkaartje koopt/hebt, dan ga je even in de winkel foto's maken, en dan thuis rustig bekijken op je pc.
(moet je wel cardreader of iets dergelijke hebben, maar als je in andere digi stopt, wil natuurlijk ook.
In groningen is in iedergeval wel oip voorraad bij verschillende winkels.

[ Voor 5% gewijzigd door w3news op 18-08-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je hebt toch 171 foto's mee gemaakt dus kan je niet een paar uit kiezen en hier zetten ? :+ of is het helamaal je prive kiekjes :D :+

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-08-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Zal even wat rondsnuffelen, maar is opzich niet echt geweldige foto's, niet dat de kwaliteit slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie je..hij speelt met ons.. :D. Hij zal wel ff rondsnuffelen maar morgen pas :D :+ geintje

ik wacht wel ff hoor. ben ook bezig met aanmelden op je site :D

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-08-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
http://fotos.w3news.org/z3/

Ze zijn niet allemaal lekker ingesteld, zoals met iso-200 en zo.
plaats gewoon de foto's maar op je pc, en bekijk je maar de eigenshappen, en dan kun je zo weer zien de instellingen, van focus, ...
bijvoorbeeld:
http://fotos.w3news.org/z3/instellingen.JPG

Maar als ik nieuwe batterijen hebt, ga ik wel netjes instellen.
Meeste foto's zijn auto genomen die daar staan trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door w3news op 18-08-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ty....damn wat een snelle server, download op max speed (520Kb/s).

De binnenfoto's lijken idd wel wat ruis te bevatten, mn het buro en de (makro) foto van de muis. Andere foto's daarintegen zien er voor mij weer erg scherp uit.

Geleerden laat van u horen _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 13:39
Anoniem: 14842 schreef op 18 augustus 2004 @ 15:07:
[...]

Het valt niet te bewijzen, maar volgens mij gebruikt de Z3 gewoon de zelfde sensor en intrapoleert deze gewoon naar een groter plaatje met dus eigenlijk dezelfde resolutie.

Hoe kom ik tot die conclusie? Nou, de Z10 maakt dus gewoon scherpere afdrukken. Daarbij komt dat de Z3 niet alleen meer ruis heeft maar ook nog eens horizontale lijnen. Dat lijkt mij er dus op dat ze dezelfde sensor gebruiken en de ruimte ertussen gewoon invullen met een of ander algoritme...

Maar misschien is het weldegelijk een nieuwe sensor en kan een firmware update al deze problemen oplossen. Laten we het hopen.
Het lijkt mij niet dat de z3 interpoleert (daar waagt KM zich heus niet aan), feit is wel dat de foto's van de z10 ook mij meer overtuigen dan de foto's die ik tot nu toe heb gezien van de z3. Persoonlijk heb ik liever een 3.2mp camera die goede foto's maakt dan een 4mp camera waar je achteraf de foto's moe gaan bewerken om ze toonbaarder te maken. Heb zelf nu een 3mp camera en ik zou eigenlijk niet weten waarom je zou kiezen voor een 'minder goede' 4mp camera. Heb een 45cmx30cm afdruk aan de muur hangen en die ziet er super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Waslijn schreef op 18 augustus 2004 @ 20:55:
[...]
Het lijkt mij niet dat de z3 interpoleert (daar waagt KM zich heus niet aan), feit is wel dat de foto's van de z10 ook mij meer overtuigen dan de foto's die ik tot nu toe heb gezien van de z3. Persoonlijk heb ik liever een 3.2mp camera die goede foto's maakt dan een 4mp camera waar je achteraf de foto's moe gaan bewerken om ze toonbaarder te maken. Heb zelf nu een 3mp camera en ik zou eigenlijk niet weten waarom je zou kiezen voor een 'minder goede' 4mp camera. Heb een 45cmx30cm afdruk aan de muur hangen en die ziet er super uit.
45cm x30 cm? Lijkt me dat je dan toch echt wel pixels moet zien. Als 'poster' kan het best hoor, maar je moet er dan niet met je neus op gaan staan.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

je moet nooit met je neus op grote foto's gaan staan ;)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
De foto's zijn ook nog niet ideaal ingesteld hoor, maar moet dat nog allemaal uitvogelen, want mijn vorige digi (kd-400z) was helemaal auto (focus, sluiterstijd, ...).
Maar ik ga rustig verder expirimenteren.

3 of 4 maakt opzich niet veel uit nee
Z10: 2048 x 1536 (3mp)
Z3: 2272 x 1704 (4mp)
Maar je moet zelf maar kijken wat je allemaal in ga stellen aan de camera waar jij oogje op hebt.
Bij de ene camera kun je meer dan andere, en de ene heeft meer mogelijkheden dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
mercarra schreef op 18 augustus 2004 @ 21:08:
[...]

45cm x30 cm? Lijkt me dat je dan toch echt wel pixels moet zien. Als 'poster' kan het best hoor, maar je moet er dan niet met je neus op gaan staan.
Ligt vaak aan de printer hoe de kwaliteit is, kijk maar naar de printer hoeveel dpi aankan, en reken maar uit hoe groot je foto's kunnen zijn op ware resolutie.
Ligt aan de printer of je pixels ziet natuurlijk, en als je groter uitprint dan de resolutie van je foto is, dan wordt de kwaliteit echt stuk minder.
Maar met 4mp kun je wel scherp printen op a5, en als op a4 is, dan is het iets minder, maar nog altijd wel redelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 13:39
w3news schreef op 18 augustus 2004 @ 21:11:
De foto's zijn ook nog niet ideaal ingesteld hoor, maar moet dat nog allemaal uitvogelen, want mijn vorige digi (kd-400z) was helemaal auto (focus, sluiterstijd, ...).
Maar ik ga rustig verder expirimenteren.
Ik lees dat je het steeds hebt over instellen, maar een fototoestel moet in de Auto-stand gewoon goede kiekjes kunnen nemen (deze camera's zijn ook gericht op de 'gevorderde' huis-tuin en keuken gebruiker). Zelf heb ik een canon s30 en daar valt ook veel in te stellen, maar 90% van de tijd heb je daar geen tijd/zin in. Ik ben veel meer benieuwd hoe de camera in standaad situaties functioneert, dus voornamelijk buiten bij verschillende weersomstandigheden (bewolkt tot zonnig) en binnen gewoon auto met flits.
Repeat schreef op 18 augustus 2004 @ 21:11:
je moet nooit met je neus op grote foto's gaan staan ;)
Helemaal mee eens. Foto heb ik af laten drukken bij Pixum, dus niet met een printer gedaan. Je ziet vanaf circa 60cm afstand pas dat het een digitale foto is als je er echt op let. Heb ook 20x30 afdrukken op mijn kamer hangen en die zijn super.

Voor de geinteresseerden de 20x30 prints zijn van deze foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/mex1klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.famhageraats.demon.nl/mex2klein.jpg

Het enige dat ik mis aan mijn s30 is de beperkte 3x zoom, je merkt zeker op vakantie dat je regelmatig zeer mooie kiekjes mis moet lopen omdat je er niet bij kunt komen met je camera. Ik blijf de ontwikkelingen van de z3 in ieder geval volgen.

[ Voor 50% gewijzigd door waslijn op 18-08-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de foto's bij 200 iso eigenlijk niet eens zo tegenvallen qua ruis... of heb je echt de alllergunstigste fotos uitgocht?
w3news schreef op 18 augustus 2004 @ 20:36:
http://fotos.w3news.org/z3/

Ze zijn niet allemaal lekker ingesteld, zoals met iso-200 en zo.
plaats gewoon de foto's maar op je pc, en bekijk je maar de eigenshappen, en dan kun je zo weer zien de instellingen, van focus, ...
bijvoorbeeld:
http://fotos.w3news.org/z3/instellingen.JPG

Maar als ik nieuwe batterijen hebt, ga ik wel netjes instellen.
Meeste foto's zijn auto genomen die daar staan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Nee, dat valt best mee, andere foto's hebben niet meer ruis.
Maar ik zal op mijn nieuwe site die nog online moet komen wel allemaal foto's plaatsen.
Ik ga allemaal foto's bijhouden van allerlij dingen, van o.a. mijn poezen, van mijn pc, ...

http://wpv.w3news.org
Hier staan wat foto's van me, van o.a. de trouwerij van mijn broer, en nog wat pc foto's.
mijn foto's zijn met konica kd-400z
Kor en Annet = Canon A80
Ronald = Sony P32
ravise = Fuji 1300

Mijn nieuwe site wordt trouwens stuk beter dan deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Topicstarter
Ik vind je foto's van de z3 nog steeds qua kleur wel erg grauw.
Het is inderdaad wel aan te passen met je favo fotobewerkingsproggie, maar dan toch.
Liever uit de camera met mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08

Steve79

wie weet!?

Hallo mensen,

Ik volg dit topic al enige tijd,maar dit toestel heeft mij niet echt kunnen overtuigen.

Ik heb mij vanaf heden gericht op de _/-\o_ Fujifilm Finepix S5500 _/-\o_

Resolutie max. 2272 x 1704
Beeldpunten 4 megapixel
Lens 37 - 370 mm
Optische zoom 10 x
Digitale zoom 3,6 x
Gevoeligheid 64 - 200
Scherpstelling automatisch, handmatig
Zoeker LCD, LCD viewfinder
LCD-scherm 1,5 inch
Geluid opnemen
Video opnemen
Beelden per seconde (FPS) 30
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium xD Picture Card
Interface USB, video-out
Overige bijzonderheden sluitertijden 15 - 1/2000 sec.
Gewicht 337 gram
Afmetingen (H x B x D) 81,1 x 112,7 x 79,3 mm

Geloof mij dit word een toppertje,

leverbaar in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Topicstarter
Steve79 schreef op 18 augustus 2004 @ 23:05:
Hallo mensen,

Ik volg dit topic al enige tijd,maar dit toestel heeft mij niet echt kunnen overtuigen.

Ik heb mij vanaf heden gericht op de _/-\o_ Fujifilm Finepix S5500 _/-\o_

Resolutie max. 2272 x 1704
Beeldpunten 4 megapixel
Lens 37 - 370 mm
Optische zoom 10 x
Digitale zoom 3,6 x
Gevoeligheid 64 - 200
Scherpstelling automatisch, handmatig
Zoeker LCD, LCD viewfinder
LCD-scherm 1,5 inch
Geluid opnemen
Video opnemen
Beelden per seconde (FPS) 30
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium xD Picture Card
Interface USB, video-out
Overige bijzonderheden sluitertijden 15 - 1/2000 sec.
Gewicht 337 gram
Afmetingen (H x B x D) 81,1 x 112,7 x 79,3 mm

Geloof mij dit word een toppertje,

leverbaar in september
Wil je dan wel even rekening houden met het dure xD geheugen? :)
Ook vind ik bij de Z3 en alle andere camera's uit hetzelfde segment nog steeds het ruisgehalte opvallend hoog al vanaf iso200!

Ik heb de foto's goed bekeken. De ruisgehalte, Ca en horizonale lijnen zijn werkelijk erger dan z2 moet ik helaas zeggen :'(. op gewone formaat valt de ruis wel mee maar op fullsize :r

De foto's van muis is in de midden heel mooi scherp maar in hoeken :r . Vooral in donkere gedeelden.

Olympus c8080 wz maakt veel mooiere foto's maar jammer is de uiterlijk :r . ik wil mooie uiterlijk en heel goeie camera hebben maar Z3...nee

Maar ik blijf toch wachten tot steve met review komt.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 00:16 ]

• w3news
Ben zelf ook nog niet helemaal tevreden nee.
Maar ik ga gawoon door totdat ik beste uit de digi hebt gehaald.

Maar die Olympus is wel een stukje duurder:
http://www.tweakers.net/pricewatch/79388
Dan zou ik die eerder vergelijken met de Minolta A2.

Als je tussen de Z3 of die olympus kiest, zou ik eerder zeggen:
kies tussen de A2 en de olympus, en zoek daar de verschillen.

Ik wist niet dat die olypmpus duur was :D. maar ik vind je foto's wel mooi hoor op gewone formaat maar op fullsize valt de ruis wel op. Meer dan Z2 en ik ga absluut geen Z2 kopen wegens klapscherm.

Ik heb de fotoŽs goed bekeken op de full scherm van mijn pc. De kleuren van foto's van binnen is heel mooi en de kleuren van buitejn is wel beetje grauw en saai. de ruis en ca en horzoniale lijnen is op de full scherm niet te zien. Dus afdrukken van 15x10 en 20x30 kan best wel.

DaŽs weer een plus puntje :D

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 11:08 ]

Ik heb een foto gevonden van Minolta Dimage Z1, een oude versie van z serie en ik zie dat Z1 veel mooiere foto's maakt. http://erikie.demon.nl/4images/data/media/8/pict0239.jpg

• w3news
Ik zie op die foto ook best veel ruis en zo, en is op 1280*960 genomen, of naar verkleind.
(is verkleind waarschijnlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door w3news op 19-08-2004 13:07 ]

• FreeMen
Tsja, de vraag rijst hoeveel ruis je nu werkelijk zult zien. Op fullsize (x of 4 de monitor grootte) zie ik idd ruis, maar als je die foto nu afdrukt op 15x10 of a5 blijft er schat ik niet veel van die ruis zichtbaar over.

Daarnaast vind ik de stabilisator ccd wel een erge pre. Ik zie mezelf niet echt scherpe foto's schieten zonder statief op 10x zoom. Ik heb het in de winkel geprobeert met een kodac dx6490 (die toch een behoorlijk lage diafragma van f3.7 op telezoom heeft), maar ik kreeg hem maar met zeer veel moeite stil. Zo'n stabilisator is gewoon bijna een must met deze zoombereiken.

Wat ik me wel afvraag is of avond foto's met weinig licht extra veel ruis opleveren. Bij mijn huidige compact camera vind ik juist de avond/schemer foto's slecht en wil dat bij een evt. nieuwe toch tot een minimum beperken. Op dit punt zou de kodak een stuk beter presteren ivm mijn zijn af hulplicht en de betere diafragma waardes. Hadden ze nu op diens opvolger (dx7590 5mp, 10x zoom) maar een stabilisator ingebouwd, dan wist ik het wel :'(

• w3news
Ook een heel belangrijk plus punt van de minolta's is dat ze super snel zijn, en dat als je naar beeldscherm kijkt, dat alles ook egwoon snel ziet, zonder irritante vertraging in het beeld, zodat je sneller foto's kan schieten, en beter bewegende dingen kan volgen.
Ik weet niet hoe dat bij andere merken is van deze prijsklasse, maar mijn kd-400z is ook zo snel, en veel andere merken zijn stuk trager.

Ik vraag me af. Minolta Dimage z1 en z2 moet de flits eerst laden, hoe zit het met z3??

• w3news
Geen last van volgens mij.

• w3news
Als je de foto's normaal ziet, dan ziet de z3 er beter uit vindt ik. (op 1280*1024 beeldscherm)
De z1 is lichter, en de z3 duidelijker.
maar als je op ware reso bekijkt, dan lijkt de z3 meer ruis te hebben ja.

Nog meer foto's

http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_01.jpg
http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_02.jpg
http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_03.jpg
http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_04.jpg
http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_05.jpg
http://allabout.co.jp/com...20040803A/dimagez3_06.jpg

De foto's zijn gemaakt tussen iso 50 en 100. Zo te zien kan Dimage z3 geen hogere iso waardes foto's maken wegens te hoge ruis.

plusje: Dimage z3 doet heel goed in schermer/donker omgeving.

De algemene foto's van bijvoorbeeld buiten is dimage z3 een geweldige camera.

Dimage z3 heeft ongeveer 2x meer ruis dan z1 lijkt mij. Voor afdrukken van 10x15 of a5-a4 kan het wel. Op ware resolutie kan het echt niet ! Dimage z3 heeft trouwens 1 mp meer op hetzelfde CCD chip. vandaar meet ruis.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 17:52 ]

Nog veel meer fotoŽs

Dimage z3
http://img.photobucket.co.../ducknest/PICT0003_IP.jpg

Camera 8080
http://img.photobucket.co...0/ducknest/P7211540_s.jpg

Dimage z1
http://img.photobucket.co...0/ducknest/PICT4187_s.jpg

S2 pro
http://img.photobucket.co...0/ducknest/DSCF0019_s.jpg

Wel verkleind ...jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 17:58 ]

• w3news

Bijna niet te zien :D Trouwens je moet je neus niet platdrukken op je scherm

een mini-review:

"I've used the same method with A1/A2 and found that Z3 prefocus shutter lag is as good as A2. Here is how I tried, frame and pre-focused the picture first. Then wait until the arm reach left most swing which is frame#6 in the above picture and then press the shutter release. Tried it several times to reduce human error. From this pic you can see that Z3 can get the arm position exactly when you press shutter release. This is better even than the A1. However, full focus lag depends a lot on lighting condition. The AF can be extremely fast in good condition and struggle quite a lot in low light condition. There is a bit improvement of low light AF from Z2 though but I would be glad to see KM include AF assist to this camera as well."

wel engels maar ja. Reviewer is wel heel postief over dimage z3.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 18:06 ]

• w3news
Anoniem: 119912 schreef op 19 augustus 2004 @ 17:58:
Bijna niet te zien :D Trouwens je moet je neus niet platdrukken op je scherm
Als je er snel naar kijkt, dan valt niet eens zo erg op nee.
Als je verder dan +/- 25 cm van beeldscherm af zit, zie je eigelijk niet nee.
En normaal doe ik dat ook niet nee, maar wou even goed bekijken :P

als je graag je camera goed testen(zoom, diafragma, iso en enzovoort) ga dan naar Burgers Zoo..lijkt mij een goeie plek voor testen van je cam.

• w3news
Dat is een eindje rijden :D (Woon in provincie Groningen)
Maar ik ben vorig jaar daar geweest, en heb met mijn konica kd-400z wel hele mooie foto's kunnen maken ja.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij dit plaatje is het heel goed te zien. Ook verkleind weergeven, zijn de horizontale strepen (welke vlak boven de bloem zitten) imo té erg.

Erg jammer, want ik zat al een tijdje naar de Z2 te kijken. Toen kwam de Z3 en leek het voor mij een logische stap voor een paar tientjes, gezien de 12x zoom en de stabilizer.

Maar het is erg zonde van de ruis (kleurvlakken zijn gewoon totaal niet egaal) en de strepen. Anders was het zeker weten de beste camera voor dit geld. Nu weet ik het niet meer, ik houd nog wat reviews in de gaten, of firmwares.

w3news, ontzettend bedankt dat je je fotootjes upload.

En misschien ben ik ook wel te kritisch voor een camera in het +-400 Euro prijs segment.
Ik kan het me goed voorstellen als iemand anders deze nadelen niet zwaar genoeg vind wegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 19-08-2004 19:42 ]

{signature}

Misschien kan ik wel even naar minolta NL mailen of er nieuwe firemware komt. Kan Minolta NL niet mailen :( Minolta nl zei dat ik aan fotohandel moet vragen :|. Mijn vraag is meer gericht naar Minolta NL over firmware

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 19-08-2004 20:12 ]

• w3news
Dus mail je naar de winkel toe, en zeggen dan dat ze niks van af weten, en kom je nog niks verder?
Er zal vast nog wel nieuwe firmware komen, maar wanneer, en of deze dingen worden verbeterd, dat is alleen afwachten verwacht ik.

• FreeMen
Als ik die ruis zo bekijk dan begint de z3 voor mij ruim met 1 been boven de afgrond te hangen. De z1 heeft zwaar veel minder ruis op fullscreen. Op normaal foto formaat zul het niet zo zien, maar best kl*te als je een erg mooi plaatje hebt dat je op een a4 in een lijstje wil zetten. De eerstvolgende camera die ik aanschaf moet dat toch op zijn minst kunnen.

De echte pro's voor mijn zijn:
-Stabilisatie
-Handmatige focus
-Snelle focus

Con's voor mij:
-RUIS
-geen af hulplicht/matige focus bij slechter licht
-4 zware batterijen ipv accu
-zwakke lichtsterkte bij full zoom (F4,5)

De pro's wegen voor mij niet meer op tegen de cons. Ik wacht nog wel een half jaartje totdat de andere merken met een model met stabilisatie (grootste pro) komen die niet bezuinigen op de andere kwaliteiten.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 19-08-2004 20:46 ]

Anoniem: 26457

FreeMen schreef op 19 augustus 2004 @ 20:44:
Con's voor mij:
-RUIS
-geen af hulplicht/matige focus bij slechter licht
-zwakke lichtsterkte bij full zoom (F4,5)

Ik wacht nog wel een half jaartje totdat de andere merken met een model met stabilisatie (grootste pro) komen die niet bezuinigen op de andere kwaliteiten.
... panasonic FZ3, FZ15 en FZ20 ...gestabiliseert en met AF assist lampje en 12x zoom en accu...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-08-2004 20:52 ]

• w3news
http://fotos.w3news.org/z3
Hier staan nu weer aantal foto's dat de zon net onder gaat. (vanaf 193)

[ Voor 8% gewijzigd door w3news op 19-08-2004 21:16 ]

Anoniem: 121430

Tja.... dan heb je een "lichte" accupack en dan weegt de camera zelf erg zwaar!!!!

• FreeMen
... panasonic FZ3, FZ15 en FZ20 ...gestabiliseert en met AF assist lampje en 12x zoom en accu...
Hmm, misschien niet moeders mooiste, maar ik ga die toch eens verder uitpluizen. Thnx.

• Voutloos
  • Niet online
FreeMen schreef op 19 augustus 2004 @ 20:44:
4 NiMH batterijen zijn echt flink goedkoper dan de gemiddelde propietary accu. Zodra je serieus wordt met fotograferen, mag je best geld uit trekken voor een 2e stroombron.

Bovendien zijn batterijen beter verkrijgbaar en blijven ze dat ook waarschijnlijk voor een langere tijd. Een specifiek model accu verdwijnt vanzelf van de markt. (telt imo iets minder als het geld argument, we willen toch mogelijk al een andere camera als het zover is)

Ik heb nu (oa) een Dimage X, met accu. Maar de accuduur is toch flink teruggelopen, daar heb ik al enige tijd last van gehad, maar wou toendertijd geen 50 Euro uitgeven voor een 2e accu.

{signature}

Voutloos schreef op 19 augustus 2004 @ 19:41:
[...]

Bij dit plaatje is het heel goed te zien. Ook verkleind weergeven, zijn de horizontale strepen (welke vlak boven de bloem zitten) imo té erg.
Is het mogelijk dat dit veroorzaakt wordt door de image stabalizer, heeft iemand een test gedaan met en zonder deze feature? Sommige foto's lijken er erg veel last van te hebben(zowel donker als licht) en anderen juist helemaal niet.

Het is toch jammer dat je veel mega pixels hebt om juist te kunnen uitvergroten en dat dan blijkt dat een 3.2Meg camera mooiere vergrotingen geeft.

• Voutloos
  • Niet online
Interessante optie, maar ik denk niet dat het door de Anti-Shake komt. Het is het bepaalde gebied dat ik aangaf waar het erg opvalt. Als het door een trillerige AS zou komen was het in de hele foto zo erg geweest denk ik.

Het is meer dat hij bepaalde kleuren(combi's) raar verwerkt.
Bij http://fotos.w3news.org/z3/PICT0194.JPG valt het op met de wolkjes (behoorlijk veel) en de donkerrode gebieden (iets minder zichtbaar).
Het lijkt niet echt op de bekende JPEG vierkantjes en w3news comprimeert zijn foto's ook niet verder.

Bij http://fotos.w3news.org/z3/PICT0196.JPG zie je het ook, vooral bij de onderkant van de grote wolk bovenin. Nou moet ik wel toegeven dat foto's van de zon uberhaupt lastig zijn qua belichting.

In de echt donkere gebieden, zoals de onderkant van foto 196 zie ik het niet, maar dat kan ook door mijn TFT komen... :p

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 19-08-2004 22:45 ]

{signature}

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 12:37
Stereotomy schreef op 04 augustus 2004 @ 15:52:
Wanneer een lichtstraal schuin door glas (perspex, vacuum, whatever) wil gaan, wordt het altijd gebroken bij de overgang van het ene medium naar het andere. Ofwel hij vliegt er niet in een rechte lijn door, maar maakt een knikje. Dit komt door het verschil in dichtheid van lucht en glas. Lichtbundels van verschillende golflengtes (rood = lange golflengte, blauw = kort) knikken elk met een verschillende hoek.

Vandaar dat je soms blauwe waas ziet, blauw heeft dan blijkbaar een grotere knik gemaakt dan de rest van het spectrum.
Kijk, daar heb je het al, dan moet je dus niet tegen de zon in fotograferen anders heb je dus kans op CA/PF.
Maar dan nog, hoe wil je dit oplossen, niet lijkt mij, het is naar mijn weten gewoon een questie van geluk. :P

Maar wel keke bak verders, vond het ontwerp eerst niks maar dat is al wat veranderd, de Z1 en Z2 vind ik wel mooier maar wat wil je nou he, kwantiteit of kwaliteit. ALLEBIJ :o

En over die ruis ed, wacht eerst maar af totdat er hier wat gepost is en oordeel dan pas, want die dingen die je op internet vind zijn vaak toch niks waard. Tenminste, zo is dat bij mij altijd gebleken...

• Dagg
Hier een preview van de Dimage Z3
http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp

Daarbij vraag ik me een ding af, je ziet op de achterkant van het toestel een soort van scrolwiel zitten naast de zoeker, wat mag dit betekenen?

• w3news
Dat scrolwieletje kun je dat kijkgat mee scherpstellen. (viewfinder)
(sorry, ben even vergeten hoe je zoiets noemt)

• Repeat

Repeat

dioptrie kan je daarmee aanpassen. Dat is voor brildragers.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://fotos.w3news.org/z3/PICT0196.JPG op dit foro is de horizonale lijnen niet te harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil over een maand nieuwe camera kopen, Zo te zien kan ik geen Dimage z3 kopen wegens ruis en Horizonale lijnen. ik dacht gewoon om Z2 te kopen maar Z2 is kwetsbaar door klapscherm. Nu weet ik niet meer welke camera ik moet kopen. Geen Panasonic, vormgeving --> :r . Ik wil juist zo graag dimage z3 hebben maar...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
In die ene foto zitten wel duidelijk lijnen bovenin, heel jammer dat hij daar zo gevoelig voor is.
Maar hoe bedoel je van klapscherm bij z2, hoe zit dat daar dan?

[ Voor 25% gewijzigd door w3news op 20-08-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dagg schreef op 19 augustus 2004 @ 22:59:
[...]

Kijk, daar heb je het al, dan moet je dus niet tegen de zon in fotograferen anders heb je dus kans op CA/PF.
Maar dan nog, hoe wil je dit oplossen, niet lijkt mij, het is naar mijn weten gewoon een questie van geluk. :P

Maar wel keke bak verders, vond het ontwerp eerst niks maar dat is al wat veranderd, de Z1 en Z2 vind ik wel mooier maar wat wil je nou he, kwantiteit of kwaliteit. ALLEBIJ :o

En over die ruis ed, wacht eerst maar af totdat er hier wat gepost is en oordeel dan pas, want die dingen die je op internet vind zijn vaak toch niks waard. Tenminste, zo is dat bij mij altijd gebleken...
Die foto's is van W3news..die heeft dimage z3 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w3news schreef op 20 augustus 2004 @ 00:10:
In die ene foto zitten wel duidelijk lijnen bovenin, heel jammer dat hij daar zo gevoelig voor is.
Maar hoe bedoel je van klapscherm bij z2, hoe zit dat daar dan?
heeveel mensen die dimage z2 hebben, hebben veel probelem met klapscherm die regematig stukgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 00:13:
[...]

heeveel mensen die dimage z2 hebben, hebben veel probelem met klapscherm die regematig stukgaat
Welk klapscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je het niet??? Klapscherm is overschakelen van lcd scherm naar viewvinder met spiegel. Dimage z3 heeft elektriche viewvinder dus is klapscherm weg bij z3

de oorzaak van teveel ruis en horzoniale lijnen den ik is bijvoorbeeld

- Klapscherm
- AS
- Te hoge jpeg compressie
- zware anti ruis erovereen die niet helemaal helpt.
- Brakke CCD-chip uit jaren 20 :+

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Ah, juist, nu snap ik het.
http://konicaminolta.com/...ge-z2/img/p06_pict001.gif

[ Voor 68% gewijzigd door w3news op 20-08-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat is hem. De machinisme gaat soms stuk(vooral bij veel gebruik van Lcd scherm naar viewvinder, ik gebruik altijd al lcd dus geen probleem voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kom je erbij dat die bij heel veel mensen regelmatig stuk gaat? Ik weet wel dat er in het begin wat problemen waren bij de Z1 maar die zijn door minolta opgelost. (er was een pennetje te lang in het scharnier o.i.d.) Verder lees ik weinig over problemen en bij de Z2 nog nooit eigenlijk.

Heb je een link van waar je deze info hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Voutloos schreef op 19 augustus 2004 @ 22:16:
[...]

4 NiMH batterijen zijn echt flink goedkoper dan de gemiddelde propietary accu. Zodra je serieus wordt met fotograferen, mag je best geld uit trekken voor een 2e stroombron.

Bovendien zijn batterijen beter verkrijgbaar en blijven ze dat ook waarschijnlijk voor een langere tijd. Een specifiek model accu verdwijnt vanzelf van de markt. (telt imo iets minder als het geld argument, we willen toch mogelijk al een andere camera als het zover is)

Ik heb nu (oa) een Dimage X, met accu. Maar de accuduur is toch flink teruggelopen, daar heb ik al enige tijd last van gehad, maar wou toendertijd geen 50 Euro uitgeven voor een 2e accu.
Gaat me niet zozeer om de prijs alswel om de het gewicht en de oplaadmogelijkheid. Met een accu kun je de camera (vaak) gewoon aanpluggen en laden maar. Tevens is een accu het gewicht van ca 1 a 2 batterijen. Met een goede accu schiet je toch snel 200+ plaatjes en dat is voor mij op 1 dag meer dan genoeg. Als ik thuis kom hang ik hem wel weer aan de oplader. Daarbij komt dat een accu altijd is inbegrepen en dat je die dure NIMH2100-2400 batt. en lader toch weer moet aanschaffen (ca eur 50 voor batt.+lader). Tevens ben ik erg gecharmeerd van cradles/dockings wat (voor zover ik weet) weer niet als oplader werkt bij batt. camera's.

Maar goed, accu vs batt. is zeker niet een doorslaggevende reden om een camera wel of niet te kopen. Slechts een bijkomende feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30995 schreef op 20 augustus 2004 @ 09:04:
hoe kom je erbij dat die bij heel veel mensen regelmatig stuk gaat? Ik weet wel dat er in het begin wat problemen waren bij de Z1 maar die zijn door minolta opgelost. (er was een pennetje te lang in het scharnier o.i.d.) Verder lees ik weinig over problemen en bij de Z2 nog nooit eigenlijk.

Heb je een link van waar je deze info hebt?
Misschien bedoelde ik Dimage z1. :+ Ik had ergerns gelezen dat klapscherm regelmatig stukgaat...misschien was dat bij Z1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3news, kan je fotoŽs maken met 3.2 mp en 2 mp resolutie, dan kan we zien wat met ruis en horzoniale lijnen gebreurt. als met 3.2 mp de ruis omlaag gaat en horzoniale lijnen verdwijnt dan ga ik dimage z3 kopen en op 3.2 mp fotoŽs maken :D

het is maar een ideetje uit mijn holle hoofd :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 00:09:
Geen Panasonic, vormgeving --> :r . Ik wil juist zo graag dimage z3 hebben maar...ja
En een Canon S1 IS, heeft maar 3.2Meg pixels maar geeft wel mooie streeploze foto's en is ook gestabiliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

530 euro bij mediamarkt..... Trouwens mijn vriend heeft hem ook dus ik wil niet erop lijken dat ik hem nagaapt

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 13:54:
530 euro bij mediamarkt..... Trouwens mijn vriend heeft hem ook dus ik wil niet erop lijken dat ik hem nagaapt
Bij alternate is ie 489,-- (in Amerika nog veel goedkoper }) )

Hoe is jou vriend over deze camera te spreken en wat vind jij ervan. Hij schijnt nogal moeite te hebben met focussen in een donkere omgeving.

Ik zit er sterk aan te denken om de S1 IS aan te schaffen in plaats van een goedkopere Z3.

Alvast bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 13:27:
W3news, kan je fotoŽs maken met 3.2 mp en 2 mp resolutie, dan kan we zien wat met ruis en horzoniale lijnen gebreurt. als met 3.2 mp de ruis omlaag gaat en horzoniale lijnen verdwijnt dan ga ik dimage z3 kopen en op 3.2 mp fotoŽs maken :D

het is maar een ideetje uit mijn holle hoofd :+
2272x1704 = 3 871 488
1600x1200 = 1 920 000
1280x960 = 1 228 800
640x480 = 307 200

en dan kan uit 3 verschillende kwaliteiten steeds worden ingesteld:
fine-standard-eco

Vindt wel jammer dat tussen 2272*1704 en 1600*1200 niet nog 1 zit, want met 1600*1200 zit je direct op 2mp.

Maar ik zal ook nog wel foto's maken van zelfde in verschillende resoluties, en kwaliteiten.
(weet nog niet wanneer hoor, dus moet niet verbaasd zijn als nog een week duurt)

[ Voor 12% gewijzigd door w3news op 20-08-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Anoniem: 121430 schreef op 20 augustus 2004 @ 14:14:
[...]

Hoe is jou vriend over deze camera te spreken en wat vind jij ervan. Hij schijnt nogal moeite te hebben met focussen in een donkere omgeving.

Ik zit er sterk aan te denken om de S1 IS aan te schaffen in plaats van een goedkopere Z3.

http://www.tweakers.net/pricewatch/77560
vanaf 417 euro al te koop volgens tweakers pricewatch, netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121430 schreef op 20 augustus 2004 @ 14:14:
[...]

Dat klopt, S1 is heeft veel moeite met fotoŽs opnemen in donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w3news schreef op 20 augustus 2004 @ 16:00:
[...]

2272x1704 = 3 871 488
1600x1200 = 1 920 000
1280x960 = 1 228 800
640x480 = 307 200

en dan kan uit 3 verschillende kwaliteiten steeds worden ingesteld:
fine-standard-eco

Vindt wel jammer dat tussen 2272*1704 en 1600*1200 niet nog 1 zit, want met 1600*1200 zit je direct op 2mp.

Maar ik zal ook nog wel foto's maken van zelfde in verschillende resoluties, en kwaliteiten.
(weet nog niet wanneer hoor, dus moet niet verbaasd zijn als nog een week duurt)
Heb je wel heel goed in de menu gekeken of je wel op allerhoogste resolutie zit...bisschien zat je op ECO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 16:30:
[...]

Heb je wel heel goed in de menu gekeken of je wel op allerhoogste resolutie zit...bisschien zat je op ECO
En daar komt dan nog bij de scherpte die je in kunt stellen hard-standard-soft, dat scheelt ook nog wel bij verschillende foto's, dat zijn van die dingen die je gewoon uit moet proberen denk...

En dat scherpje van Z1 is bij S1 is net zo, die KAN ook binnnen de kortste keren kapot zijn, het licht er gewoon aan hoe je je cam behandeld.

Maar ik ben er nog steeds niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dagg schreef op 20 augustus 2004 @ 22:21:
[...]

En daar komt dan nog bij de scherpte die je in kunt stellen hard-standard-soft, dat scheelt ook nog wel bij verschillende foto's, dat zijn van die dingen die je gewoon uit moet proberen denk...

En dat scherpje van Z1 is bij S1 is net zo, die KAN ook binnnen de kortste keren kapot zijn, het licht er gewoon aan hoe je je cam behandeld.

Maar ik ben er nog steeds niet uit :'(
Ik denk dat ik maar Dimage Z2 met plp-z10 kit gaat kopen. De kwaliteit is prima dus moet ik maar tevreden mee zijn(ik ben wel voorzichtig met cameraŽs :D). Geen dimage z3 meer behalve als ruis en horzoniale lijnen opgelost is.

Misschien is dat ook wel wat voor je. De fotoŽs tot nu met Dimage z2 met plp-z10 is gemaakt is heel mooi dus ..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

wat is plp-z10? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh. een kit van Lens adapter, linieare filter en nog een filter. voor tegenhouden van ongewenste zonlicht of gewone licht bijvoorbeeld foto's maken op water of tegen glas. Duidelijk?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w3news, heb je gelezen wat ik helemaal schreef hier boven ? Over resoluties enzo

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

:/

beetje kansloos dit hoor. Jullie vragen de meest simpele vragen waarvan je het antwoord ook overal kan vinden. Dan zeg ik toch ook niet www.google.com |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik heb je toch antwoord gegeven op je vraag
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 23:08:
Oh. een kit van Lens adapter, linieare filter en nog een filter. voor tegenhouden van ongewenste zonlicht of gewone licht bijvoorbeeld foto's maken op water of tegen glas. Duidelijk?
Offtopic:

hoe verander je ondertitel??? :D beetje domme vraag maar ja ik weet niet

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 20-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren, post graag een beetje normaal in dit topic, naar elkaar toe, maar ook in het algemeen. Anders ben ik genoodzaakt om maatregelen te nemen. Als je niks toe te voegen hebt, post dan niks ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 23:13:
w3news, heb je gelezen wat ik helemaal schreef hier boven ? Over resoluties enzo
Sommige foto's zijn op standaard, en sommige op fine dacht ik.
Weet zo niet welke meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Anoniem: 119912 schreef op 20 augustus 2004 @ 22:34:
[...]

Ik denk dat ik maar Dimage Z2 met plp-z10 kit gaat kopen. De kwaliteit is prima dus moet ik maar tevreden mee zijn(ik ben wel voorzichtig met cameraŽs :D). Geen dimage z3 meer behalve als ruis en horzoniale lijnen opgelost is.

Misschien is dat ook wel wat voor je. De fotoŽs tot nu met Dimage z2 met plp-z10 is gemaakt is heel mooi dus ..
Dat was ook me eerste insteek ja, maar die stabelizer leek me wel handig, maar aangezieen de kwaliteit dus blijkbaar te wensen over laat stap ik denk maar weer terug naar de Z2...

Maar wat nog niet is kan nog komen he :*)
Het moet natuurlijk niet te lang duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimage z2 is nu veel goedkoper sinds Dimage z3 kwam :D. hoef dan ook veel minder betalen voor dimage z2, zoŽn 50 euro minder geworden(kan ik heel goed gebruiken voor Plp-z10.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste