[DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Topicstarter
Het is nu alweer zover.
Minolta komt met een aantal opvolgers.
Een daarvan is de Minolta Dimage Z3 !!
Hieronder wat info.

12x zoom en Anti-Shake – de DiMAGE Z3

The DiMAGE Z3 is de eerste camera van de DiMAGE Z-series met het Konica Minolta Anthi-Shake system.

De – nu nog meer dan de DiMAGE Z2 – zoom-range van de DiMAGE Z3 heeft nu een bereik van 35-420mm (35mm film equiv). Net zoals de DiMAGE Z1 en Z2, is de lens van de DiMAGE Z3 compatible met een speciale wideangle converter, waarmee je een groothoek zal krijgen tot 26mm.
De 4x digitale zoom maakt het mogelijk voor de DiMAGE Z3 om over een zoombereik te beschikken van 26 tot 1680mm
Product foto's:clickable!
Afbeeldingslocatie: http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/uploads/pics/Z3_Anti-shake_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/typo3temp/01f80c16b5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/typo3temp/26ffa6a8a1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/typo3temp/a4f9a5701a.jpg

Technical specifications:
Effective pixels 4,0 millions
CCD-sensor 1/2.5 Inch Type Interline CCD with primary colour filter
Focal length range 35-420 mm in equivalent 35mm film (5,83–69,9 mm optical)
Illumination 2,8-4,5
LC-Display 3.8cm (1.5")TFT-display with altogether approximately 78,000 pixels
Viewfinder Electronic TTL-viewfinder (EVF), with a resolution of 118,000 pixels
Dimensions 108,5 (W) x 80,0 (H) x 84,0 (D) mm
Weight Approx. 325g (without batteries and memory card)

Meer info is te vinden op de website van de Dimage Z3:
http://konicaminolta.com/...mage/dimage-z3/index.html

Op dpreview.com nog een redelijk uitgebreide user review:
http://www.dpreview.com/r...imagez3&opinion=22560

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 20-09-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 09:50
"Zoom opvolger van Z1&Z2" had er niet bijgehoeven hoor -> Wordt de topictitel veel te lang van. (sorry voor mierenneuk)

1/2.5 inch -> Volgens mijn rekenmachine is dat een CCD van 1 hele centimeter!!! Dat wil zeggen: Moet wel een hele goeie sensor/lens/software-combi hebben om mooie plaatjes te krijgen (voor de 'measurebators' dan he ;))!

Ik vind het trouwens wel een gedurfd ontwerp van hun, goeie zaak, alleen persoonlijk moet ik er niets van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
die 12x zoom is leuk maarrr..

helaas nogsteeds die hele kleine sensor (met steeds meer MP's)
hele lage resolutie van de TFT en de EVF

daarom zou ik hem niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dj Daniel schreef op 08 juli 2004 @ 23:30:
"Zoom opvolger van Z1&Z2" had er niet bijgehoeven hoor -> Wordt de topictitel veel te lang van. (sorry voor mierenneuk)

1/2.5 inch -> Volgens mijn rekenmachine is dat een CCD van 1 hele centimeter!!! Dat wil zeggen: Moet wel een hele goeie sensor/lens/software-combi hebben om mooie plaatjes te krijgen (voor de 'measurebators' dan he ;))!

Ik vind het trouwens wel een gedurfd ontwerp van hun, goeie zaak, alleen persoonlijk moet ik er niets van hebben.
Ik had gewoon even een kopie gemaakt van het z2 topic :)

De technical details komen gewoon direct van de site van minolta.
Zijn dus geen spelfouten van mij :)

Het is zeker een strax ontwerp, maar deze lijkt nog steeds heel erg op de minolta dimage Z1&Z2.
Hier hebben ze alleen een beetje de hoekjes wat ronden gemaakt :)
Verder ben ik wel benieuwd naar fototjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

G-PHREAK schreef op 08 juli 2004 @ 23:40:
die 12x zoom is leuk maarrr..

helaas nogsteeds die hele kleine sensor (met steeds meer MP's)
hele lage resolutie van de TFT en de EVF

daarom zou ik hem niet kopen
1) Als het uiteindelijke resultaat acceptabele noise levels heeft, dan is het toch prima?

2) Ik snap uberhaupt niet wat mensen met 120.000 pixels moeten op een 1.6 inch scherm. Of iets scherp is of niet zie je toch pas als je bij playback digitaal inzoomt op een bepaald contrastrijk gedeelte. Daarom is een soepele bediening en uitvoering van de digitale zoom tijdens playback belangrijker dan zoveel mogelijk pixels erin proberen te proppen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 11:14
Stereotomy schreef op 09 juli 2004 @ 01:19:
2) Ik snap uberhaupt niet wat mensen met 120.000 pixels moeten op een 1.6 inch scherm. Of iets scherp is of niet zie je toch pas als je bij playback digitaal inzoomt op een bepaald contrastrijk gedeelte. Daarom is een soepele bediening en uitvoering van de digitale zoom tijdens playback belangrijker dan zoveel mogelijk pixels erin proberen te proppen.
Ik heb de Minolta A2, deze heeft een zeer hoge resolutie EVF en dat is toch wel ZEER prettig om in te kunnen schatten of een foto al dan niet scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99965

Ook mooi is dat de Z3 ook in het zwart te verkrijgen is.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 08:14

Predator

Suffers from split brain

Ik heb net een vorige week een Z2 aangeschaft en nu ga ik toevallig even naar de Minolta site en zie ik daar een ad voor deze Z3 die dus wel een stabilisatie systeem heeft :'(

Ik hoop dat ie een stuk duurder is, anders ga ik me slecht voelen. :P
catchingfire schreef op 09 juli 2004 @ 08:27:
[...]

Ik heb de Minolta A2, deze heeft een zeer hoge resolutie EVF en dat is toch wel ZEER prettig om in te kunnen schatten of een foto al dan niet scherp is.
Ik zoom na mijn foto genomen te hebben gewoon volledig in tijdens de playback en dan zie ik ook wel meteen of ie goed is of niet.

Toegeven, er is scherp, scherp en scherp maar ik neem meestal meer dan 1 foto en daar haal ik dan de allerbeste uit.

Jouw A2 kost ook wel heel wat meer, dus dan mag je toch ook wel verwachten dat alles iets beter is ;)
Anders is het wat weggegooid geld toch ? :P

[ Voor 58% gewijzigd door Predator op 09-07-2004 11:02 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 11:14
Predator schreef op 09 juli 2004 @ 10:58:
Ik heb net een vorige week een Z2 aangeschaft en nu ga ik toevallig even naar de Minolta site en zie ik daar een ad voor deze Z3 die dus wel een stabilisatie systeem heeft :'(

[...]

Ik zoom na mijn foto genomen te hebben gewoon volledig in tijdens de playback en dan zie ik ook wel meteen of ie goed is of niet.

Toegeven, er is scherp, scherp en scherp maar ik neem meestal meer dan 1 foto en daar haal ik dan de allerbeste uit.

Jouw A2 kost ook wel heel wat meer, dus dan mag je toch ook wel verwachten dat alles iets beter is ;)
Anders is het wat weggegooid geld toch ? :P
Zeker, de A-serie is een totaal andere camera voor een andere doelgroep dan de Z-serie. Z-serie is compact ultra-zoom, A-serie is meer DSLR-like.

Een van de redenen waarom ik niet voor de A1 ben gegaan maar voor de A2 is de geweldige EVF. Dit is echt een verschil van dag en nacht met de elke andere EVF die op dit moment gebruikt wordt.

De anti-shake rules! Wat een geweldige feature is dat. Ik zal niet snel meer een cam zonder stabilisatie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50
Predator schreef op 09 juli 2004 @ 10:58:

:) Duurder zal hij waarschijnlijk wel zijn, alleen de Z2 wordt natuurlijk nu wel goedkoper :Y)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco1978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-04-2020
de prijsindicatie van het toestel staat momenteel op €500,-

er is alleen niet bekend wanneer Z3 op de markt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic

Btr z1 weg uit de titel:

de z2 was namelijk de opvolger van de z1,
en deze de opvolger van de z2 dus niet van de z1 ;)

Lijkt mij ook wel een mooie camera, maar eerst is kijken / voelen hoe die in het echt oogt, en hoe die in de hand ligt

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Stereotomy schreef op 09 juli 2004 @ 01:19:
Mee eens. Als het schermpje maar helder is. Verder komen ze hier juist met hele positieve vooruitzichten v.w.b. het schermpje:

Real Motion LCD Monitor
The DiMAGE Z3 features a Real Motion LCD Monitor, which delivers crystal clear images to the user at an unparalleled 50 fps. Conventional monitors on digital cameras use only a 30-fps display format that sometimes results in a blurry or delayed display. The 50-fps Real Motion monitor rate gives an exceptionally smooth live view.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 31-03 08:59
Ik heb de Dimage Z3 gespot bij Alternate (virtueel) en is daar nog niet leverbaar (logisch) maar staat al wel een prijs vermeld namelijk € 449!! dat is dus een mooie tegenstander que prijs van Canon S1 IS (linkje: http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/mk-m36.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

op www.camerhauis wordt ie ook vermeld nu, hij is niet op voorraad, maar de verkoopprijs staat er op dit moment op €475,-

http://www.camerahuis.nl/.../mz301.html&ab_agid=20000

ben benieuwd wat de levertijd dan is. De vader van een vriend van me heeft een fotozaak en hij kan m idd ook bestellen nu, levertijd weet ik niet, maar kan dus nooit heel lang meer duren :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105400

Bij Progress (progress.nl) kun je hem ook al bestellen voor 461,48 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Wordt een zware afweging met de Canon S1 IS .....
Blijft trouwens een groot gemis dat bij camera's in deze prijsklasse een focus assist lampje ontbreekt.
De canon A70 (en de andere modellen in deze serie) hebben dat wel, en werkt super. Waarom dan niet op dit soort modellen... ???
Zou de camera erg compleet maken, zeker deze Z3.... zeker gezien het feit dat de Z1 en Z2 in het donker/schemer niet echt prettig lijken te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 12:53
Tsja Canon S1 IS en vooral ook de Panasonic FZ20 / FZ15. Zelf zit ik toch het meest te twijfelen tussen die laatste(n) en de Z3. Vond de Canon (zoom-) foto's tot nog toe niet heel overtuigend, redelijk veel CA (ok, nu krijg ik ws alle Canon-fanboys over me heen :)). De voorganger van de FZ20, de FZ10, heeft daarentegen wel redelijk wat last van ruis. Op de samples van de FZ20 viel me dat ook wat tegen, om over de FZ3 samples maar niet te spreken:

http://panasonic.co.jp/pa.../gallery/models/fz20.html

Voor de Panasonic FZ-serie en de Canon zijn wel weer leuke opzetlenzen te krijgen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de verschillen in LCD, EVF, batterijen vs accu en opslagmedia, macro-afstand... Word dus een erg lastige keuze :) In ieder geval zijn er nu ook samples van de Z3, en die zien er erg goed uit:

http://photohobby.net/web...?Category=alldata&No=1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Dat ziet er goed uit!
Die zoom lijkt echt geweldig, en de ruis lijkt toch echt mee te vallen.
CA kan ik niet ontdekken, maar ik ben er dan ook geen expert in.

Wel jammer dat de foto's niet clickable zijn, op vol formaat zie je natuurlijk beter de ruis/ca/etc.

Offtopic: hoe kom je in 's hemelsnaam bij zo'n site?!?
Ik heb me het leplazerus gezocht naar sample pics, maar nergens te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Tja, het ziet er allemaal net weer een beetje ronder uit dan de z2 (Kijk maar eens naar het flitsklepje. :)
Nog geen echte foto's van de onderkant, maar volgens mij is het batterijklepje weer op dezelfde manier bevestigd?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op deze (Maleisische) site is er iemand met een van de eerste gebruikers foto's van de Minolta Dimage Z3:

http://photohobby.net/web...?Category=alldata&No=1139

Zijn conclusies:
Here are some comments for the first hands on:
- Overall construction is much improved. Less plasticky fell than Z2 even still made from plastic.
- The new EVF/LCD combo works much better than the switch finder, no more mirror slap feel.
- Handling is ergonomically better. Access to all buttons still the same since layout is similar to Z2
- Swift operation, even faster than Z2. The new silent zoom work much better with smoother and quite whisper than the old Z.
En daarnaast zegt hij (en de foto's bewijzen dat!) dat de Anti-Shake systeem even goed of zelfs beter dan die van de A1/A2 werkt!

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morrar schreef op 28 juli 2004 @ 13:50:
De voorganger van de FZ20, de FZ10, heeft daarentegen wel redelijk wat last van ruis. Op de samples van de FZ20 viel me dat ook wat tegen, om over de FZ3 samples maar niet te spreken:
.... en over het ruisniveau de Z3 van Minolta ben je wel tevreden ? FZ3 is dus geen aanrader volgens jou ? (wel compact trouwens tov de FZ20 of de Z3 van Minolta).
Waar heb jij de FZ3 samples vandaan trouwens ?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-07-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Anoniem: 26457 schreef op 28 juli 2004 @ 17:52:
[...]

.... en over het ruisniveau de Z3 van Minolta ben je wel tevreden ? FZ3 is dus geen aanrader volgens jou ? (wel compact trouwens tov de FZ20 of de Z3 van Minolta).
Waar heb jij de FZ3 samples vandaan trouwens ?
De Z3 samples stonden in een topic op het minolta-talk forum van dpreview :) Het zijn de eerste ter wereld schijnt :D Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de Z3 of de FZ15 (die hopelijk via de grijze markt hier wel te krijgen zal zijn). Ik vond de ruis van de Z3 minder dan de FZ3 samples van Panasonic eigenlijk (kijk vooral naar 1e en laatste plaatje)... Maar misschien is dat wat subjectief, je kan ze zelf hier vergelijken:
http://panasonic.co.jp/pa...x/gallery/models/fz3.html

De FZ3 heeft een kleinere censor tov de Z3, FZ15 of FZ20 (ook minder MPixels maar goed). Het is met censoren altijd wachten op samples: verschillende groottes censoren met verschillende MPixels zijn lastig te vergelijken imho. De FZ15 = 4 MP de FZ20 = 5 MP terwijl ze dezelfde censorgrootte hebben. Best kans dat de foto's van de FZ15 er beter uitkomen... Maar goed: wachten op samples zou ik zeggen. Die van Panasonic zelf zijn vrij belabberd. Als ik de FZ10 gebruikers mag geloven valt de ruis in 'real life' best mee...

Er zijn natuurlijk nog een hoop andere verschillen waar je wel of geen belang aan kunt hechten, maar ik zou zeggen kijk gewoon zelf naar de specs. De een vindt andere dingen belangrijk dan de ander:
http://www.dpreview.com/r...onicaminolta_dimagez3.asp
http://www.dpreview.com/news/0407/04072107panasonicfz15.asp

//edit:
Ow ja, nog even over ruis en over CA: ik weet het, bij kleine censoren met veel MPixels en bij Ultazoom camera's ontkom je er niet aan. Het antwoord is een dSLR. Ik heb helaas het budget daar niet voor en probeer kritisch te kijken naar wat ik wel kan betalen... Voordat ik een flamewar start over ruis en CA en dat allemaal wel meevalt of niet :)

[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 29-07-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morrar schreef op 29 juli 2004 @ 00:50:
[...]
Z3 of de FZ15 (die hopelijk via de grijze markt hier wel te krijgen zal zijn). Ik vond de ruis van de Z3 minder dan de FZ3 samples van Panasonic eigenlijk (kijk vooral naar 1e en laatste plaatje)...
...[duidelijke uitleg]...
Idd, laatste plaatje (de boot in de haven) is zelfs op 100 ISO nou niet super vindt ik.
Wat is er trouwens met de FZ15 en/of de Z3 ? Worden die niet "gewoon" op de nederlandse markt gebracht ?

(GROOT voordeel op de panasonmic FZ3 en de FZ15 zijn de focus assist lampjes die de Z3 niet heeft helaas...)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 29-07-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
De Minolta Z3 wordt volgens mij gewoon wereldwijd geintroduceerd evenals de FZ3 en de FZ20. Er was op het Minolta-forum nog wat gedoe over de Duitse releasedatum, maar volgens mij moet de Z3 gewoon wereldwijd te krijgen zijn begin augustus.

De FZ15 komt alleen in Amerika uit en zou hier (normaal) dus niet te krijgen zijn. Da's erg jammer want het is een FZ20 met 1 MPixel minder. 4 MP is zat voor mij, die 5e heb ik toch niet nodig. Een goedkopere versie dus terwijl er misschien qua ruis betere pixen uitkomen. vandaar dat ik hoop dat ie via de grijze markt hier te krijgen zal zijn, en ik denk dat dat wel gaat lukken:

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ15 (4MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.8) :)

//edit:
Ander groot voordeel is de enorm 'heldere' lens (f2.8 door hele zoombereik) met scherpstelring, waarvoor volgens mij meer opzetlenzen te krijgen zijn dan voor de Z3. Wel werkt de FZ-serie op een accu en op SD / MMC-kaartjes wat niet echt fijn vind.

//edit:
In de genoemde shop is de prijs van:
FZ10 : 648,-
FZ20 : 598,-
FZ15 : 498,-

Beetje vreemde prijsstelling tov de FZ10 imho, maar goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 29-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=21318455,noline]Morrar schreef op 29 juli 2004 @ 11:01
In de genoemde shop is de prijs van:
FZ10 : 648,-
FZ20 : 598,-
FZ15 : 498,-
Panasonic FZ3 : 398,-

En om on-topic te blijven:
Minolta Z3 : 449,- (pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

In Duitsland nu al voor €399 te krijgen ... Gaat de goeie kant op! >:)
http://www.worldtronix.co...ucts_id=2634&refID=idealo

Check trouwens ook deze discussie v.w.b. snelle SD-kaartjes:
http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9700025

[ Voor 33% gewijzigd door S913 op 29-07-2004 15:11 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ja we raken erg offtopic, wellicht tijd voor een "nieuwe Panasonic camera's"-topic, of verder gaan in het FZ10 topic. Wat ik jammer vind is dat er op tweakers wel 'vergelijk-topics' zijn maar alleen op prijs... Ik zou liever een dergelijke indeling zien:

Welke cam?
- dSLR (evt splitsen pro/goedkoop, Canon EOS 300D / 1D / Nikon D70 / D2H etc)
- UltraZoom (Panasonic FZ-serie, Minolta Z1 t/m 3, etc)
- Compact ( Canon Powershot A-serie, Nikon Coolpix 2x00 / 3x00 etc.)
- UltaCompact (Pentax Optio S4i, Casio Elixim EX-Z40 etc.)

Volgens mij zou dat het praten en vergelijken van concurenten wat makkelijker maken :)

P.S. de modellen als voorbeeld uit het hoofd, dus zeker geen complete lijst of rangordening van beste / slechtste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

De Z3 manual is ook al te downloaden, iets voor de FP?

http://www.minoltausa.com...ts/DiMAGE_Z3_E_Manual.pdf

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912

Wil graag Dimage Z3 kopen maar wil eerst graag reviews lezen en samples photos bekijken maar ik kan geen sites vinden met goeie review. Volgens de nieuwsbericht zou Dimage Z3 eind July op de markt komen...maar geen teken van Dimage Z3. Wie weet het????? :). Echt een mooie ding he? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Eind juli was te optimistisch, maar er zijn volgens mij nog geen reviews. Wel nog wat meer samples:

http://www.fotop.net/rolexng/Z3_1stsample

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Reviews zullen niet al te lang meer op zich laten wachten. op het Minolta forum van Dpreview staan diverse posts dat hij in de VS en de UK al te koop is (op voorraad)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je _/-\o_ . Jammer dat de fotoŽs verkleind zijn en de kwaliteit omlaag is gegaan. Of is gewoon zo???? :? . Ik heb CA ontdekt bij de bergen fotoŽs, dus werkt APO lens niet helemaal??. Of zorgen APO lens alleen voor minder CA. :? :? :? . ik wil graag weten wat verschil is tussen Z2 en Z3, als er bijna geen verschil zit en dat voor ongeveer 50 euro meer betalen voor Z3, is toch beter om gewoon Z2 te kopen :? :?

Offtopic: wie weet een goeie cam rond 500 euro die beter is dan Z3??Graag met hoger dan 10 x zoom en 4 mp enzo. Geen Panasonic en HP cameraŽs. :*)

www.steves-digicams.com is toch engelse of amerikaanse site? In amerika waren Z3 al een maandje en sommige mensen hebben Z3 al maar geen reviews???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Anoniem: 119912 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:46:ik wil graag weten wat verschil is tussen Z2 en Z3, als er bijna geen verschil zit en dat voor ongeveer 50 euro meer betalen voor Z3, is toch beter om gewoon Z2 te kopen :? :?
http://www.dpreview.com/r...minolta_dimagez3&show=all
Verder schijnt body iets steviger te zijn, zoom is stiller te zijn, etc etc in dit topic:
http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9694578
doet een Taiwanese (ofzo) gozer een pre-review, daar worden dit soort dingen ook besproken.
www.steves-digicams.com is toch engelse of amerikaanse site? In amerika waren Z3 al een maandje en sommige mensen hebben Z3 al maar geen reviews???
Zoals eerder al aangegeven had niemand op het Dpreview Minolta forum hem in zijn handen gehad (ook niet in VS of UK) behalve dis die gozer in Taiwan. Er doken pas afgelopen paar dagen posts op uit de VS dat hij te koop was, waarom denk jij dat hij maanden te koop is?

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 01-08-2004 23:03 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:46:
ik wil graag weten wat verschil is tussen Z2 en Z3, als er bijna geen verschil zit en dat voor ongeveer 50 euro meer betalen voor Z3, is toch beter om gewoon Z2 te kopen
Grootste verschil: Z3 heeft de image stabilisator....zeker de 50 euro waard met die zoom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja was AS vergeten...bedankt _/-\o_ . Ik denk dat ik Dimage Z3 ga kopen :D . Maar nog een dingetje: waarom hebben veel mensen Fujifilm Finepix S602???? :?

Op www.dpreview.com staat aantal verschillen tussen Z2 en Z3

Voordelige verschillen

-Anti shake
-Super macro van 1 cm
-Noise Levels
-grotere diafragma
-lagere aantal Pixels LCD scherm(Het is niet erg met EVF/LCD Combo, volgens dpreview is het veel beter geworden dan Z2 met klapscherm)

Nadelige verschillen

-flitsbereik kleiner geworden
-zwaarder(paar grammetjes :D)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 02-08-2004 13:23 . Reden: Foutjes :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 02 augustus 2004 @ 13:14:
Oh ja was AS vergeten...bedankt _/-\o_ . Ik denk dat ik Dimage Z3 ga kopen :
[off-topic]
tipje: Panasonic's aankomende FZ3 heeft tevens een auto foscus assist lampje (naast 12 zoom en anti-shake) voor het schemer/donker
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei: ik wil geen panasonic en HP cameraŽs(niet dat ze slecht zijn maar ik vind panasonic geen mooie camera, vierkant vormgeving :r , natuurlijk zin alle cameraŽs niet zo maar...)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 02-08-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Anoniem: 119912 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:46:
Dank je _/-\o_ . Jammer dat de fotoŽs verkleind zijn en de kwaliteit omlaag is gegaan. Of is gewoon zo???? :? . Ik heb CA ontdekt bij de bergen fotoŽs, dus werkt APO lens niet helemaal??. Of zorgen APO lens alleen voor minder CA. :? :? :? . ik wil graag weten wat verschil is tussen Z2 en Z3, als er bijna geen verschil zit en dat voor ongeveer 50 euro meer betalen voor Z3, is toch beter om gewoon Z2 te kopen :? :?

Offtopic: wie weet een goeie cam rond 500 euro die beter is dan Z3??Graag met hoger dan 10 x zoom en 4 mp enzo. Geen Panasonic en HP cameraŽs. :*)

Tsja die resizes waren inderdaad wat jammer, daarom nu ook fullsize:
http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9754767
http://beam.to/jbnd-007

Owja en weer een paar op een onleesbare site (voor mij althans):
http://article.pchome.net/2004/07/07/21782_5.htm

Erg veel noise imho... APO = minder CA maar helemaal ontkomen doe je er volgens mij niet aan met dit soort ultrazoom camera's. De Z3 lijkt me verder ook de extra 50 euro wel waard zoals hierboven al beargumenteerd is...

Ik denk dat ik sowieso toch ga wachten op de Pana's. Kwam er alleen achter dat FZ15 geen geluid heeft bij de filmpjes :-\ Wellicht willen sommige ook de Canon S1 IS nog meenemen in de overweging, hier zijn inmiddels wel zat samples van.

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 03-08-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 26457 schreef op 02 augustus 2004 @ 13:51:
[...]

[off-topic]
tipje: Panasonic's aankomende FZ3 heeft tevens een auto foscus assist lampje (naast 12 zoom en anti-shake) voor het schemer/donker
[/off-topic]
Assist lampjes werken alleen leuk op 1-2 meter afstand.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je _/-\o_ . heel goeie samples. Ik heb 3 fotoŽs opgeslagen en op fotoproggie bekeken op full scherm, ben echt niet super tevreden. Alleen maar zachte fotoŽs(geen scherpe tinten) :|

Trouwens dat fotoŽs is gemaakt zonder zon(met zon zou het veel mooier worden).

Ik heb gekeken naar de groote van de bestand. het is 800 kb en Dimage Z3 maakt fotoŽs op full size 2 mb. Dus ik wil fotoŽs die is gemaakt op full size van 2 mb(4 mp). Als die fotoŽs op full size is gemaakt dan is het ook resizered. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Topvisionshop geeft aan dat ze de camera's op voorraad hebben (a 461 euro).

Ik neem aan dat de Z3 ook in een Z1/Z2 tas past ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z3 is bijna evengroot als Z1/Z2 dus ik denk het van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op 03 augustus 2004 @ 00:41:
[...]
Assist lampjes werken alleen leuk op 1-2 meter afstand.
... en werken dus prima op bijvoorbeeld verjaardagen of andere foto's binnenshuis... een goede aanvulling op het foto-genot (... tenminste wel bij mijn Canon A70 ;) )
Zeker een meerwaarde voor een toestel vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ligt het aan mij of zijn de kwaliteit van de foto's die ik tot nu toe met de Z3 genomen zie worden zwaaaaar k*t??? :'( Wat een noise ... lees op Dpreview nu al reacties van mensen die hem teruggaan brengen of gasten die nu al balen dat ze hem ge-pre-ordered en aangebetaald hebben ...
Vind het wel erg wazig dat de eerste reacties zo slecht zijn en de Z3 faalt op gebieden waar de Z2 best goed in was :|

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit massage is fout, zie hieronder

Dat is toch niet waar he? :'( Ik wil juist z3 kopen. Kijk even naar www.kieskeurig.nl. er is 1 review voor Dimage Z3: Kimo zei: Z3 is in alles overtreffende trap van z2.

Hoe zit het nou????

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 04-08-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is toch niet waar he? :'( Ik wil juist z3 kopen. Kijk even naar www.kieskeurig.nl. er is 1 review voor Dimage Z3: Kimo zei: Z3 is in alles overtreffende trap van z2.

Hoe zit het nou???? Vele sites zijn er fotoŽs van Dimage z3 maar is zwaar resized en heel erg van kwaliteit omlaag gegaan, miss is het oorzaak ervan(Dimage z3 maakt fotoŽs van 2 mb op full size, vele sites heeft fotoŽs van dimage z3 m,aar 800 kb dus zwaar rezised).

Ik hoop dat niet zo is dat Z3 slechter is dan Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik zou zeggen, kijk ff op Dpreview:

Vergelijking S1 en Z3
Mini-review, echter geen full size pics

Ok, lijkt iets minder erg dan dat ik vanochtend opmerkte (schijnen pics in omloop te zijn van een beta-Z3 die slecht zijn), maar ondanks de redelijk goeie Mini Review lijkt m.i. de noise toch een probleem en v.w.b. de noise wordt er terecht op Dpreview al aangegeven:
[...] downsized picture makes even the worst camera look good. Fullsized pictures is the only way to go to measure picture quality. Downsized pictures don't tell a thing about the actual picture quality of the camera.
Dus op die downsized pics valt de noise misschien nog enigszins mee .... Heb dan ook om full size pics gevraagd in dat Mini Review topic.

[edit]Kom deze site net tegen met full size pics: http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html Deze op zich redelijk goeie foto's, maar blijf toch twijfelen ..

Enige wat voor mij duidelijk is dat ik toch nog heeeel ff wacht ... :/ (en dat was niet de bedoeling :()

[ Voor 12% gewijzigd door S913 op 04-08-2004 11:40 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S913 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:35:
Ik zou zeggen, kijk ff op Dpreview:

Vergelijking S1 en Z3
Mini-review, echter geen full size pics

Ok, lijkt iets minder erg dan dat ik vanochtend opmerkte (schijnen pics in omloop te zijn van een beta-Z3 die slecht zijn), maar ondanks de redelijk goeie Mini Review lijkt m.i. de noise toch een probleem en v.w.b. de noise wordt er terecht op Dpreview al aangegeven:

[...]

Dus op die downsized pics valt de noise misschien nog enigszins mee .... Heb dan ook om full size pics gevraagd in dat Mini Review topic.

[edit]Kom deze site net tegen met full size pics: http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html Deze op zich redelijk goeie foto's, maar blijf toch twijfelen ..

Enige wat voor mij duidelijk is dat ik toch nog heeeel ff wacht ... :/ (en dat was niet de bedoeling :()
Deze foto's zijn inderdaad acceptabel, ik kon me ook niet voorstellen dat die andere foto's van het productiemodel waren. Je gaat geen camera op de markt brengen die stukken slechter presteerd dan zijn voorganger lijkt me...

Het lijkt wel alsof de ruis in de "non-focused" delen van de foto's gigantisch toeneemt, terwijl de delen waarop gefocused is gewoon ruisloos zijn. Hmm, misschien komt het omdat die delen ook meestal donkerder zijn.

PF lijkt deze camera in elk geval erg weinig last van te hebben, da's weer een plusje. En de foto's die ik heb gezien van de 12× zoom zijn super!

* Anoniem: 14842 wacht ook nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FotoŽs van http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html heb mijn twijfels weggenomen...echt flauw om slechte fotoŽs in de omloop te brengen :(

over een maandje ga ik miss dimage z3 kopen als ik genoeg geld hebt :*)

wat is PF?????

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 04-08-2004 13:08 . Reden: FF een vraagje erbij :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 04 augustus 2004 @ 13:05:
FotoŽs van http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html heb mijn twijfels weggenomen...echt flauw om slechte fotoŽs in de omloop te brengen :(

over een maandje ga ik miss dimage z3 kopen als ik genoeg geld hebt :*)

wat is PF?????
PF = Purple Fringing.
PF wil zeggen dat randen van objecten met een heldere/lichte achtergrond een paarse zweem langs de randen krijgen. (of dat objecten in de hoeken compleet paars worden :P )

Je kunt het vooral goed zien op foto 11 van die pagina, en dan tussen de bomen door naar de lucht kijken. :)

P.S.
Met het kleine kladblok+potlood plaatje boven je post kun je je eigen post aanpassen, je hoeft dan niet steeds een nieuwe post te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 14842 op 04-08-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

:D Wat een mooie camera zeg! Ik wilde eigenlijk de Z2, maar dat kleine scherm en het niet hebben van AS vond ik toch een minpunt. Nu is dat dus mooi opgelost en hebben ze hem een stuk mooier gemaakt imo. Ik wacht nog even op een goede review van steve of dpreview ofzo, en als hij daar goed uitkomt ga ik deze dus maar kopen :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842 schreef op 04 augustus 2004 @ 13:18:
[...]

PF = Purple Fringing.
PF wil zeggen dat randen van objecten met een heldere/lichte achtergrond een paarse zweem langs de randen krijgen. (of dat objecten in de hoeken compleet paars worden :P )

Je kunt het vooral goed zien op foto 11 van die pagina, en dan tussen de bomen door naar de lucht kijken. :)

P.S.
Met het kleine kladblok+potlood plaatje boven je post kun je je eigen post aanpassen, je hoeft dan niet steeds een nieuwe post te maken.
ik dacht dat de paarse randen CA heet??? :? Ja, ik zie de paarse rande tussen de lucht en de boom, je ziet er niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 04 augustus 2004 @ 14:36:
[...]

ik dacht dat de paarse randen CA heet??? :? Ja, ik zie de paarse rande tussen de lucht en de boom, je ziet er niet zo erg.
CA = Chromatic Abberation.

Volgens mij krijg je door CA (= afwijkingen in het doorlaten van kleuren door de verschillende glazen/lensen) PF :)

Ofwel: door die afwijkingen in de lens krijg je de kleur afwijkingen.

Maar misschien kan iemand die er wél verstand van heeft het beter (of goed) uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

chromatische abberatie en purple fringing is imo gewoon hetzelfde, alleen gebruiken ze purple fringing vooral in het engels.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wanneer een lichtstraal schuin door glas (perspex, vacuum, whatever) wil gaan, wordt het altijd gebroken bij de overgang van het ene medium naar het andere. Ofwel hij vliegt er niet in een rechte lijn door, maar maakt een knikje. Dit komt door het verschil in dichtheid van lucht en glas. Lichtbundels van verschillende golflengtes (rood = lange golflengte, blauw = kort) knikken elk met een verschillende hoek.

Vandaar dat je soms blauwe waas ziet, blauw heeft dan blijkbaar een grotere knik gemaakt dan de rest van het spectrum.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 04-08-2004 16:07 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Repeat schreef op 04 augustus 2004 @ 13:29:
:D Wat een mooie camera zeg! Ik wilde eigenlijk de Z2, maar dat kleine scherm en het niet hebben van AS vond ik toch een minpunt.
Ben zelf benieuwd hoe het scherm van de Z3 is, want die van de Z2 was 113,000 pixels en die van de Z3 is nu maar 78,000 (bij gelijke grootte). Enige wat goed aan het Z3 scherm zou zijn is dat hij een hoge frame-rate heeft (50fps) en erg helder schijnt te zijn.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, volgens Dpreview.com is de scherm van Z3 veel beter dan Z2. Z3 heeft geen klapscherm meer maar elektronische viewvinder. Dus minder kwetsbaar dan Z2.

Weet niemand een goeie site met review?? geen domme specs maar meningen en ervaringen van gebruikers :D

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 04-08-2004 23:32 . Reden: verbetering :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 119912 schreef op 04 augustus 2004 @ 17:15:
Ja, volgens Dpreview.com is dehet scherm van Z3 veel beter dan Z2. Z3 heeft geen klapscherm meer maar elektronische viewvinder. Dus minder kwetsbaar dan Z2.

Weet niemand een goeie site met review?? geen domme specs maar meningen en ervaringen van gebruikers :D
http://www.kieskeurig.nl/...A115DC1256ED9005D70ED.htm

Maar dat is gewoon getypt denk ik door iemand die hem niet heeft................, ik denk dat je nog even moet wachten totdat steve een review gaat plaatsen, en ik zou kieskeurig in de gaten houden alsk jou was

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kijk elke dag naar www.kieskeurig.nl, www.steves-digicams.com, www.tweakers.net en www.tweakzone.nl. ;( echt vermoeiend hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Anoniem: 119912 schreef op 04 augustus 2004 @ 17:15:
Check het Minolta forum op Dpreview! :)

In dit topic daar staan een link (deze) naar een review van een gozer die dat het (volgens mij) semi-professionele basis doet. Ik vond hem zelf wel interessant, maar wil toch graag nog wel full sized pics die uit zijn review zien ...

[ Voor 2% gewijzigd door S913 op 05-08-2004 14:48 . Reden: typo ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik al 10 keer gekeken maar ik wil zo graag full size fotoŽs(heb ik al gevonden :D), Vooral een goeie review bijvoorbeeld van steve(is er nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 05 augustus 2004 @ 18:50:
full size fotoŽs(heb ik al gevonden :D)
... misschien handig om die info effe te delen :? (indien mogelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Anoniem: 26457 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

:Y)
S913 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:24:
[...]

:*) :Y) http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html . Die site heeft S913 gevonden, de beste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als er nieuws is over Dimage Z3, vertel mij dan :D :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 05-08-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

doe niet zo zenuwachtig joh. Netalsof jij de enige bent die dit topic leest. Als er nieuws is komt het echt wel in dit topic te staan hoor. En anders google je elke dag even, en zoek je de bekende fotosites af. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118427

Hallo, zijn er al gebruikersreviews over de Z3, of heeft iemand al ervaringen met deze camera

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119912 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:46:
[...]
:*) :Y) http://ja.mhd.mh.se/~rastar/index2.html . Die site heeft S913 gevonden, de beste tot nu toe.
... |:( sorry, glad overheen gerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118427 schreef op 06 augustus 2004 @ 05:38:
Hallo, zijn er al gebruikersreviews over de Z3, of heeft iemand al ervaringen met deze camera

Mvg.
nee, alleen mini-review op www.dpreview.com, minolta talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

zou er met dit toestel aktiefoto's kunnen genomen worden ? er staat snelle camera in de beschrijving.bv motocross

shutterlag ?

iemande een idee of dat uberhaupt mogelijk is met een niet SLR toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408 schreef op 06 augustus 2004 @ 10:19:
zou er met dit toestel aktiefoto's kunnen genomen worden ? er staat snelle camera in de beschrijving.bv motocross

shutterlag ?

iemande een idee of dat uberhaupt mogelijk is met een niet SLR toestel?
Z-serie van Minolta staat bekend om zijn snelheid. Nieuwe z3 kan 10 foto's per seconde maken. :*)

ik weet niet wat sutterlag precies betekent maar ik weet wel dat wel in zit(iets met auto focus sutter-lag) 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 06-08-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jahaa!!! eindelijk orginele samples photos van minolta. :o
:o

http://konicaminolta.com/...image-z3/sampleimage.html

ga hem zeker kopen..maar eerst dure schoolgeld betalen :( dan hem kopen :D

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 06-08-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:12
Whow die zien er idd erg strak uit. Ook stuk minder CA dan bij de Z1 (die ik zelf heb)

Wat ik nog steeds een beetje mis, is de mogelijkheid om de sluiter op afstand te bedienen. Dat is namelijk voor nacht fotografie een tool die erg handig zou zijn.

Edit toevoeging

Zie ik het nu goed in de specs; gaat ie maar tot f/4,5 ? dat zou erg jammer zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Jeronimo78 op 06-08-2004 11:57 ]

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 119912 schreef op 06 augustus 2004 @ 10:39:
[...]

Z-serie van Minolta staat bekend om zijn snelheid. Nieuwe z3 kan 10 foto's per seconde maken. :*)

ik weet niet wat sutterlag precies betekent maar ik weet wel dat wel in zit(iets met auto focus sutter-lag) 8)7
10 fps is wel heel veel. Hij maakt er 2,5. (want een Mark II maakt er ook maar 8 ongeveer ;))
Shutterlag is de tijd die het duurt tussen het indrukken van de afdrukknop en het moment dat de foto echt gemaakt wordt. Hoe korter hoe beter voor actiefoto's.
Maar dat is heel moeilijk in getallen uit te drukken, dat moet je gewoon proberen in de winkel imo.

En hij gaat niet tot maar f4.5, Dat is de maximale lensopening op de grootste zoom instelling. 2.8 is de maximale lensopening op de grootste groothoek instelling.
Dat is overigens wel jammer, want hij is dus een stuk minder lichtsterk geworden op de zoom stand tov de z2, die had nl f3.5 staan op de zoom stand.....

En voor nachtfotografie oid om trillingen te voorkomen kan je ook de zelftimer gebruiken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Repeat op 06-08-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Hoe lager het f-getal hoe groter de maximale lensopening is, en hoe meer licht er dus doorheen kan. Een lens waar veel licht doorheen kan, dus een groot diafragma heeft is heel lichtsterk, bv f2. Which is good :P Bij een groter f-getal, kan er dus minder licht door de lens, dus zal je een langere sluitertijd moeten kiezen of moeten gaan flitsen oid. Daarom is dat een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

ja waarschijnlijk komt dat door die grotere zoom ja. maar een f2,8 over het hele bereik was wel :9 geweest :P
Tuurlijk valt het wel mee, maar een lichtsterke lens is altijd lekker. Op de Canon G3 hier zit bv een f2-f3 lens. Je merkt echt dat je daarmee in kerken binnen makkelijker foto's maakt dan anderen zonder zo'n lichtsterke lens.

[ Voor 52% gewijzigd door Repeat op 06-08-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 13:13

Beaves

Usque ad Finem

Jelle TTGDZ schreef op 06 augustus 2004 @ 12:43:
Jah, ff paar jaren wachten miss kan het dan :D (f0.1 is dat heel goed? of te overbelicht :D)
F0.1 kan niet, dan komt er meer licht de lens in dan er bestaat, natuurkundig bijzonder vreemd niet?

De maximale F waarde is 1 en een van de weinige lenzen die dat aan kan is deze Canon lens. Die kost alleen wel erg veel geld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Jelle TTGDZ, ik heb een stel posts van je getrashed. Post normaal graag.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Remy :P beetje posts verwijderen waar ik net op aan het antwoorden ben ;)

[ Voor 200% gewijzigd door Repeat op 06-08-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repeat schreef op 06 augustus 2004 @ 12:07:
[...]
<SNIP>
En hij gaat niet tot maar f4.5, Dat is de maximale lensopening op de grootste zoom instelling. 2.8 is de maximale lensopening op de grootste groothoek instelling.
Dat is overigens wel jammer, want hij is dus een stuk minder lichtsterk geworden op de zoom stand tov de z2, die had nl f3.5 staan op de zoom stand.....
<SNIP>
Je vergeet 1 ding: deze camera heeft een 12× zoom objectief, de Z1/2 hadden een 10× zoom objectief. Ik weet niet wat de f waarde bij 10× zoom is (dat logaritmische gedoe) maar het zal niet ver van die 3.5 af zitten, natuurlijk wel iets want die extra lensjes zitten er nu eenmaal tussen voor die 12× zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

ja dat weet ik ook wel :) maar ik vind het toch zonde, maar gelukkig zit er AS op de camera, zodat je de langere sluitertijden die je krijgt door de mindere lichtsterkte toch goed kunt gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Repeat op 06-08-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remy, ik heb topic helemaal afgelezen en ik kan een post niet vinden met vraag: waarom is elektronische viewvinder een nadeel in plaats van klapscherm. Volgens mij heb je ook getrashed. Ik heb overal gezocht maar ik vind alleen maar een verhaal dat Elektrische viewvinder een nadeel maar waarom geen idee dus vraag ik ff nog keertje :) . Trouwens als ik weer niet normaal doet, wat is andere maatregels wat je dan moet doen. Mij bannen??

Weet iemand waarom elektrische viewvinder een nadeel is in plaats van klapscherm?? als klapscherm heel kwetsbaar is en elektrische viewvinder niet waarom zou elektrische viewvinder een nadeel zijn in plaats van klapscherm ?? 7(8)7

Natuurlijk heb ik wel geduld maar ik had hele dag niets te doen :D alleen maar achter topic zitten :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 07-08-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 119912 schreef op 07 augustus 2004 @ 11:49:
Remy, ik heb topic helemaal afgelezen en ik kan een post niet vinden met vraag: waarom is elektronische viewvinder een nadeel in plaats van klapscherm. Volgens mij heb je ook getrashed. Ik heb overal gezocht maar ik vind alleen maar een verhaal dat Elektrische viewvinder een nadeel maar waarom geen idee dus vraag ik ff nog keertje :) . Trouwens als ik weer niet normaal doet, wat is andere maatregels wat je dan moet doen. Mij bannen??

Weet iemand waarom elektrische viewvinder een nadeel is in plaats van klapscherm?? als klapscherm heel kwetsbaar is en elektrische viewvinder niet waarom zou elektrische viewvinder een nadeel zijn in plaats van klapscherm ?? 7(8)7

Natuurlijk heb ik wel geduld maar ik had hele dag niets te doen :D alleen maar achter topic zitten :D
Een EVF "kijkt" imo gewoon niet lekker door het gebrek aan resolutie. Je ziet gewoon de pixels zitten dan. Je kunt dus ook niet zo goed beoordelen of het beeld scherp is ed. Dat kan dan pas naderhand op het lcd met eventueel inzoomen.
Maar iedereen fotografeert tegenwoordig toch vanaf de LCD, dus dan maakt het niet uit of er een EVF opzit imo :P

Mooie macro pics imo :) Ik ga deze camera zeker kopen als er niet te veel slechts wordt gevonden in een "echte" review.

[ Voor 6% gewijzigd door Repeat op 07-08-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Repeat schreef op 07 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Maar iedereen fotografeert tegenwoordig toch vanaf de LCD, dus dan maakt het niet uit of er een EVF opzit imo :P
Maakt zeker wel uit: heb je wel eens foto's genomen in felle zon? Zie je dus echt niets op zo'n LCD :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Die gozer van de mini-review op Dpreview heeft nu ook wat full size pics gepost:
http://photohobby.net/web...?Category=alldata&No=1193

Lees in dit topic op Dpreview het evt commentaar:
http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9808005

[ Voor 60% gewijzigd door S913 op 07-08-2004 21:23 . Reden: Bad copy/pasting :P ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ik vind sommige foto's er toch een beetje verontrustend uitzien. Zoals deze:

http://www.photohobby.net/download/Z3Sample1.jpg

lijkt wel een foto uit een webcam. :+

Nu ga ik zeker wachten op een goede review en testshots van een pro. Want ik wil niet zulke foto's als bovenstaande maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Repeat op 07-08-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Net even de samples van Minolta zelf gezien... Ik vind ze erg ruizig. Die portretten zijn zelfs met behoorlijk wat ruis. Die van het oerwoud vind ik nogal 'soft', de achtergrond is een beetje een bende. Lijkt wel of er ofwel een sterk antiruis algoritme op is gegooid ofwel de jpeg compressie wat hoog stond...

Ik heb eigenlijk nog weinig foto's uit de Z3 gezien waar ik echt positief over was. Erg jammer want ik wil binnenkort wel een camera aanschaffen met een flinke ( >= 10x) zoom. Hopelijk komt Panasonic met betere kwaliteit.

Ik snap trouwens sowieso niet waarom men tegenwoordig zoveel megapixels op een klein CCD-tje moet gooien. Ik vraag me wel es af wat beter is: minder MPixels en ook minder ruis versus meer MPixels met meer ruis (dat vervolgens wegfilteren en dan verkleinen). Volgens mij is minder MPixels met minder ruis te prefereren al was het maar omdat je er dan minder werk aan hebt :)

Zelfde vraag trouwens voor zoom en megapixels: meer zoom met minder MPixels vs minder zoom met meer MPixels (op grotere CCD dan natuurlijk he). Voor dingen ver weg kun je met de eerste optie de foto's meteen uit de cam gebruiken (meer zoom), maar de kwaliteit van een grote zoomlens is minder. Bij de tweede optie moet je bij dingen ver weg croppen en heb je meer geheugenkaart nodig. Dingen dichtbij kun je echter groter afdrukken... Kortom is een 8x zoom met 8 MPixels (bv Nikon CP8700) te prefereren boven een 12x zoom met 4 MPixels (bv Z3) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

themodfather

J.C.B.

in amerika kun je hem al kopen voor 399 dollar.
dat is ongeveer 340 euro

http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=mndimz3
ook in ht zwart dus

The new DiMAGE Z3 features a 12x optical Mega Zoom lens, which can be combined with the camera's 4x digital zoom for up to 48x total zoom capability. The DiMAGE Z3's newly developed GT APO lens

Speceficaties
Key Features
Image Sensor Type CCD
Resolution 4.2 Megapixel
Optical Zoom 12x
Camera Type Standard Point and Shoot
Lens
Interchangeable Lens Without Interchangeable Lens
Optical Zoom 12x
35mm Zoom Lens 35 - 420 mm
Digital Zoom 4x
Focus Type Autofocus & Manual Focus
Focus Range 24 in. to Infinity (w) / 79.2 in. to Infinity (t)
Macro Focus Range 3.6 - 39.6 in. (w) / 46.8 - 98.4 in. (t)
Focal Length 5.83 - 69.9 mm
Image Quality
Resolution 4.2 Megapixel
Resolutions 1280 x 960, 1600 x 1200, 2272 x 1704, 640 x 480
Video
Video Quality 320 x 240 (QVGA), 640 x 480 (VGA)
Video Speed 30 fps
Max Movie Length Without Limit (Depends on the camera free memory size)
Video Format Motion JPEG, MOV
Exposure Control
ISO Speeds 400, 200, 100, 50, Auto
Aperture Range f2.8/f4.5 (w/t)
White Balance Tungsten (Preset), Fluorescent (Preset), Cloudy (Preset), Daylight / Sunny (Preset), Auto
Frames Per Second 10 Frames
Storage
Memory Type SD Card, MMC Card
Compression Modes Basic, Normal, Fine
Compression Type JPEG
File Size (High Res.) 2.67 MB (47 images on 128MB card)
File Size (Low Res.) .16 MB (about 800 images on 128MB card)
Flash
Flash Type Built-In & External
Flash Functions Slow Sync, Red-eye Reduction Flash, Fill-in Flash, Auto Flash, Flash Off
Viewfinder / Display
Viewfinder Digital
LCD Panel With LCD Panel
LCD Panel Size 1.5 in.
LCD Screen Resolution 78,000 pixels
LCD Protected Position Without LCD Protected Position
Interfaces
Interface USB 2.0
Video Interface Video Out
Power Supply
Battery Type 4 x AA Batteries
Battery Life 170 Images
Included Features
Self Timer 10 Sec., 2 Sec.
Mp3 Built In Without MP3
Built-in Microphone With Built-in Microphone
System Requirements
Operating System Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows ME, Microsoft Windows 98SE, Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 2000, Apple Mac OS X, Apple Mac OS 9
General
Dimensions (W x D x H) 4.3" x 3.3" x 3.1"
Weight .74 lb.
converter, waarmee je een groothoek zal krijgen tot 26mm.
De 4x digitale zoom maakt het mogelijk voor de DiMAGE Z3 om over een zoombereik te beschikken van 26 tot 1680mm
hoe kom je hieraan?
35-420
420/35=12
420x0.5=210
210/12=17.5
zoomberijk van 17.5-210 optisch
menselijk oog is ~50
zoom vs oog is dus 0.35-4.2

210x4=840
met digitaal ernog bij is dat dus 17.5-840

zoom vs oog is dus 0.35-16.8

groothoekconverten http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=cv0.5x52

voor de tele liefhebbers is er ook een 2x tele converter dan heb je
35-420
420/35=12
420x2=840
840/12=70
zoomberijk van 70-840 optisch
menselijk oog is ~50
zoom vs oog is dus 1.4-16.8

840x4=3360
met digitaal ernog bij is dat dus 70-3360

zoom vs oog is dus 1.4-67.2

http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=cv2x52

inkoopactie?

The ModFather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 09:38
Repeat schreef op 07 augustus 2004 @ 23:18:
Ik vind sommige foto's er toch een beetje verontrustend uitzien. Zoals deze:

lijkt wel een foto uit een webcam. :+

Nu ga ik zeker wachten op een goede review en testshots van een pro. Want ik wil niet zulke foto's als bovenstaande maken.
Die foto was mij ook al neatieve zin opgevallen, hoop dat het aan de maker ligt en niet aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Waslijn schreef op 08 augustus 2004 @ 10:40:
[...]
Die foto was mij ook al neatieve zin opgevallen, hoop dat het aan de maker ligt en niet aan de camera.
Op Dpreview stond ook over die foto een commentaar in de trend van "you can't just see the noise, you can hear it too"

Die gozer schijnt overigens wel meer reviews te schrijven, dus ik ben bang dat je het niet helemaal op de fotograaf kan schuiven (maar misschien ook niet helemaal op de camera).

Neu, ik wacht nog wel ff ... voor mij is het zeker te vroeg voor een inkoop actie ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30995

Nog meer fotos.....

http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9820234

Zien jullie ook de horizontale (rodige) streepjes in vooral egale vlakken en vooral de linker bovenhoek van deze foto's?

Bij de "magriet" (daisy) foto is het vrij duidelijk, maar je moet wel goed kijken op ware groote op een scherpe (LCD) monitor.

EDIT: Ik zie net dat het rechtsboven nog veel duidelijker is bij de magrietfoto.

Nu ik naar de fotos van minolta zelf kijk zie ik dit ook, in de foto van het speelgoed en dan in het blauwe verkeersbordje met name (goed kijken hoor is vij miniem).... :(

EDIT2: ook in de "bos/waterval" foto van de minolta site is het links onderin wel erg duidelijk te zien....

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 30995 op 09-08-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 09:38
Anoniem: 30995 schreef op 09 augustus 2004 @ 13:47:
Nog meer fotos.....

http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9820234

Zien jullie ook de horizontale (rodige) streepjes in vooral egale vlakken en vooral de linker bovenhoek van deze foto's?

Bij de "magriet" (daisy) foto is het vrij duidelijk, maar je moet wel goed kijken op ware groote op een scherpe (LCD) monitor.

EDIT: Ik zie net dat het rechtsboven nog veel duidelijker is bij de magrietfoto.

Nu ik naar de fotos van minolta zelf kijk zie ik dit ook, in de foto van het speelgoed en dan in het blauwe verkeersbordje met name (goed kijken hoor is vij miniem).... :(

EDIT2: ook in de "bos/waterval" foto van de minolta site is het links onderin wel erg duidelijk te zien....
Ja die 'strepen' zijn inderdaad ook vrij duidelijk te zien, hoop voor minolta dat dit wel d.m.v. firmware op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

hallo , nu ben ik in het bezit van een pentax optio 330 GS lekker ding alleen mis ik 2 zaken

1. zoom is te klein
2. snelheid te laag voor bv motocross wedstrijden (shutterlag) dus nu moet ik eerst PREfocussen en dan gokken als de piloot voor mn lens komt.

zou de Z3 een(betaalbare) oplossing zijn ?

groeten

jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier nog even een paar voorbeeldjes.
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample2.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample3.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample4.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample5.jpg

De focus van de Z1 stond toen der tijd al bekend als de snelste ter wereld van een camera uit zijn klasse.
Dus zal het met de z3 ook wel goed zitten :)
Alleen nog steeds erg jammer van CA :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Eurotic...:
Deze foto's worden hierboven al gemeld (linkje naar review site) en uitgebreid besproken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30995 op 10-08-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op http://www.microsaft.com/z3/ zijn wel weer foto's verschenen die mij niet echt overtuigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 47458 schreef op 10 augustus 2004 @ 00:51:
Hier nog even een paar voorbeeldjes.
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample2.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample3.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample4.jpg
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample5.jpg

De focus van de Z1 stond toen der tijd al bekend als de snelste ter wereld van een camera uit zijn klasse.
Dus zal het met de z3 ook wel goed zitten :)
Alleen nog steeds erg jammer van CA :'(
CA is volgens mij het probleem niet :P Dat heb ik (bijna) nog niet gezien op de voorbeeldfoto's. Die ruis vind ik misschien wel wat problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90628

Repeat schreef op 06 augustus 2004 @ 12:41:
ja waarschijnlijk komt dat door die grotere zoom ja. maar een f2,8 over het hele bereik was wel :9 geweest :P
Tuurlijk valt het wel mee, maar een lichtsterke lens is altijd lekker. Op de Canon G3 hier zit bv een f2-f3 lens. Je merkt echt dat je daarmee in kerken binnen makkelijker foto's maakt dan anderen zonder zo'n lichtsterke lens.
De panasonic lumix fz-serie heeft een Leica lens, 12x zoom (35-420) met een f2.8 over het hele zoombereik.

shizuku
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste