maar wel zo minstens 200 euro duurder.Anoniem: 90628 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:50:
[...]
De panasonic lumix fz-serie heeft een Leica lens, 12x zoom (35-420) met een f2.8 over het hele zoombereik.
shizuku
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Anoniem: 90628
iemand die specifiek een camera met dergelijke specs wil, zal de stap maken. Ik zeker.
Anoniem: 26457
Geldt ook voor mij.... (richt)prijzen voor liefhebbers van Panasonic:Anoniem: 90628 schreef op 11 augustus 2004 @ 15:05:
[...]
iemand die specifiek een camera met dergelijke specs wil, zal de stap maken. Ik zeker.
Panasonic Lumix DMC-FZ3 € 398.-
Panasonic Lumix DMC-FZ15 € 498,-
Panasonic Lumix DMC-FZ20 € 598,-
[en weer ontopic
Anoniem: 119912
434 .- euri op kieskeurig ... (... waarbij dus de Panasonic's Z3 en Z15 geeneens zoveel duurder zijn. De Z3 zelfs goedkoper...zie aantal eerdere posts....)Anoniem: 119912 schreef op 13 augustus 2004 @ 18:28:
bedankt voor een goeie informaties en fotoŽs. Trouwens weet iemand echte winkelprijs van Dimage Z3??
http://www.kieskeurig.nl/...A115DC1256ED9005D70ED.htm
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 13-08-2004 19:05 ]
Op dezelfde site danAnoniem: 119912 schreef op 13 augustus 2004 @ 19:22:
Ja maar het is webwinkels maar ik wil weten wat de prijs is bijv in Media Markt. Het is te ver om te gaan. dus vraag ik ff maar pls geen webwinkels
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Anoniem: 80408
niet tevreden over deze fotos dan ? welke aanmerkingen heb je dan ?
Nee, de fotoŽs is niet van top-kwaliteit, dat had ik eigenlijk verwacht van Dimage z3 maar nee. Ruisgehalte is nog steeds hetzelfde als z2 moet ik zeggen terwijl Dimage z3 een ruisonderdrukking heeft.Anoniem: 80408 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:18:
http://photohobby.net/web...egory=alldata&No=1171
Volgens mij is de fotoŽs zwaar verkleind in de camera. ik hoop dat minolta komt met vernieuwde firmware
mijn oude Trust powercam optical zoom 920z maakt veel mooiere fotoŽs maar wel meer ruis maar de fotoŽs straalt wel. maar de fotoŽs van dimage z3 is beetje oppervlakkig en plat..straal niet uit(saai, ook al is het natuur..). dus hoop ik dat niet aan cam ligt maar aan fotografeer vaardigheden van gebruiker.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 13-08-2004 21:25 ]
Zou dan ook kiezen voor de FZ15 ter vergelijking.Anoniem: 119912 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:02:
Dat valt echt mee man! met vergelijking van Panasonic fz30.(200 euro duurder).
kan ook ja..maar vind de vorm van panasonic fz serie niet mooi(respect!!!) vierkantig. dimage z3 is mooi rondAnoniem: 26457 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:23:
[...]
Zou dan ook kiezen voor de FZ15 ter vergelijking.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 13-08-2004 21:27 ]
je link is brak, kan er dus niks over zeggenAnoniem: 80408 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:18:
http://photohobby.net/web...egory=alldata&No=1171
http://www.photohobby.net/download/Z3Sample1.jpg
is echt heel slecht. En ik vind het juist zo mooi om schemering/nachtfoto's te maken. Dan moeten ze niet barsten van de ruis. Ik weet dat het maar 1 foto is uit een hele grote groep, dus daarom wacht ik even een goede review af, omdat ik niet ga zeggen dat het een slechte cam is na het zien van 1 foto. Veel foto's zien er goed uit, maar er zijn er ook veel die ik wat twijfelachtig vind. Het gaat me dan vooral om de ruis en het gebrek aan scherpte.
Anoniem: 30995
Ik heb zo'n 50 foto's van deze kamera gezien en vergeleken met de S1 van Canon en de Z2 van KM
De Z3 heeft:
- bij iso 200 vergelijkbare ruis als de Z2 op 400
- bij iso 50 net zoveel als de Z2/S1 op iso 100-150
- de ruis is niet alleen ruis, maar ook een patroon van diagonale lijnen
- in donkere gebieden zijn er in de hoeken vaak fijne bruine lijntjes te zien
- verder zijn de foto's wel behoorlijk scherp
- de kleuren zijn wat flets, maar dat kan hem aan de instellingen liggen (vibrant?)
Zie hier aan de linkerkant in het midden liefst op een TFT monitor een plaatje van Microsaft van het DPreview forum. (zijn eigen plaatje is niet meer beschikbaar door serveroverbelasting)
http://melena.homeip.net/Files/z3_microsaft.com52.jpg
-Scherp
-veel ruis
-diagonale (schuine) strepen (onder de zwarte mercedes links)
De ruis kun je vrij goed achteraf wegfilteren, de schuine lijnen zijn moeilijker.
Erg jammer allemaal. Als je kijkt naar de testfoto's van de Z2 op www.dcresource.com , dan zie je toch een stuk minder ruis.
Mwoa ,ik wacht op reviews en veel voorbeeldfoto's van anderen....
dan zal ik toch nog maar wa afwachten.
Maar ik heb nog een vraag, wat is trouwens de maximale grootte van de sd kaart dat deze z3 aan kan?
Als ik bijvoorbeeld over een jaar wat extra geheugen wil, en dan van b.v. 1GB of meer koop.
En kan deze ook extra snel geheugen aan? en zit er veel verschil tussen de snelheid van sommige typen sd kaarten?
Als ik de z3 binnen heb, schiet ik direct mijn 256Mb geheugen helemaal vol op beste resolutie, en share deze wel.
(de z3 wordt de vervanger van mij konica kd-400z, die al bijna 2 jaar is, en ik graag meer functies wil, en dat het schuifklepje zijn beste tijd heeft gehad, en al zo'n 5000 foto's er mee heb gemaakt)
Een beter internet begint bij jezelf...
Ik ben echt benieuwd naar je foto's
Er staan op de site van minolta wel hoe snel achter elkaar foto's kan maken, maar is dat met snel geheugen of met normaal.Repeat schreef op 15 augustus 2004 @ 12:16:
lijkt me wel dat de camera snel geheugen aankan. Dat merk je vooral bij het wegschrijven van bursts en het heel snel previewen van foto's. Anders is een langzame snel genoeg.
Ik ben echt benieuwd naar je foto's
Als dat met snelste geheugen is, dan moeten ze dat er bij zetten lijkt me. (de schrijfsnelheid wat er voor nodig was)
Maar als met normaal geheugen wel kan, dan vindt ik dat prima.
Heb nog merkloos SD geheugen liggen van mijn kd-400z, vraag me dus af of dat invloed heeft.
A built-in 32MB buffer memory allows continuous shooting at approx. 2.5 frames per second. Or in UHS (Ultra High Speed) mode you can capture 1.3 megapixel images at an astounding 10 frames per second.
Dus komt eerst in de 32mb buffer terecht.
en je kunt bijvoorbeeld ook snel foto's achter elkaar schieten die eerst in de buffer komen, en zo kun je met 2.5 foto's met seconde foto's maken (10 op 1.3mp)
Moet niet hoor maar graag van wel
Ik wil hem natuurlijk ook goed uitproberen, dus reken er maar op dat ik vanalles ga uitproberen.Anoniem: 119912 schreef op 15 augustus 2004 @ 14:40:
Zozo, heb je z3 besteld....graag al je testfotoŽs op dit forum zetten he? met 0x zoom, 4x zoom, 8x zoom 12x zoom en 48 x zoom van hetzelfde onderwerp. met alle noise levels enzo
Ik zal ook van allemaal soort dingen foto's maken, in huis, buiten, donker, licht, ...
van de pc, poezen, planten, huis, auto, ...
Oei spannend zeg..kan echt niet wachtenw3news schreef op 15 augustus 2004 @ 16:00:
[...]
Ik wil hem natuurlijk ook goed uitproberen, dus reken er maar op dat ik vanalles ga uitproberen.
Ik zal ook van allemaal soort dingen foto's maken, in huis, buiten, donker, licht, ...
van de pc, poezen, planten, huis, auto, ...
Als ik allebei koop, dan weet ik welke beste is, maar dat wordt me iets te duur.Anoniem: 119912 schreef op 15 augustus 2004 @ 17:18:
[...]
Oei spannend zeg..kan echt niet wachten. ik hoop dat er niets mis is met Dimage z3 anders moet ik maar Z2 kopen wegens te hoge ruisgehalte volgens sommigen
Misschien dat ik in de winkel wel even de z2 mag uitproberen, ik zie dat die ook op voorraad is.
Dan ik in de winkel even snel wat foto's schieten.
Ik ben zelf ook beniewd hoe dat zit met dat ruis.
Hier zie ik foto's, ga snel deze bekijken.
48x (dus digitale zoom) moet je nooit gebruiken. Je kan het dan nl niet meer terugdraaien en krijgt kwaliteitsverlies.Anoniem: 119912 schreef op 15 augustus 2004 @ 14:40:
Zozo, heb je z3 besteld....graag al je testfotoŽs op dit forum zetten he? met 0x zoom, 4x zoom, 8x zoom 12x zoom en 48 x zoom van hetzelfde onderwerp. met alle noise levels enzo
Als je nog verder wilt inzoomed dmv digitale zoom kan je dat later altijd nog doen in photoshop.
En ik vind die foto's van die site best aardig eigenlijk. Valt me niet echt tegen. Maar sommige foto's hebben idd wel redelijk veel ruis of van die horizontale lijntjes, andere zien er weer heel mooi uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Repeat op 15-08-2004 19:55 ]
Ik vindt de digitale zoom ook niet nodig, maar als je foto's gaat maken, kun je snel even verder inzoomen, om te kijken wat er precies op komt
Maar als je foto's maakt, dan kun je beter niet gebruiken nee, dat merk je echt in de foto kwaliteit.
En maak ook altijd op de beste kwaliteit, anders krijg je ook spijt van dat je niet in hogere hebt gezet als je de foto van je leven hebt gemaakt.
Er zijn wel camera's met vrijwel tot geen ruis in schemer tot donkere omstandigheden. Ik heb bv de hele vakantie met een Nikon D70 gefotografeerd; die geeft geen krimp bij zonsondergangen of nachtfoto's. Maarja dat heeft ook een prijs.
Ik denk niet dat er voor dit geld echt betere camera's te krijgen zijn.
[...LOST blijft hopen op de FZ3 of FZ15 van Panasonic...Repeat schreef op 15 augustus 2004 @ 20:47:
Ik denk niet dat er voor dit geld echt betere camera's te krijgen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-08-2004 21:05 ]
Dat lijkt niet echt bijzonder goed nee, mijn konica kd-400z maak ik nog betere foto's mee.Anoniem: 119912 schreef op 15 augustus 2004 @ 20:41:
Kwaliteit van fotoŽs op die site is wel mooie maar niet van top-kwaliteit..dat vind ik echt jammer. ik maak veel fotoŽs van zon ondergang. als Dimage z3 fotoŽs maakt van Zon ondergang met veel ruis dan hoef ik dit cam niet meer.
Maar ik zal wel zien hoe zo'n foto's ik met de z3 kan maken.
hoop wel beter dan deze.
[ Voor 93% gewijzigd door shameblaster op 16-08-2004 12:05 ]
Cons:::BB4E
wtf bedoel je hiermee dude?
... terechtwijzingingen op GoT ivm spelling worden dacht ik niet zo gewaardeerd. Sommige mensen hebben hier nu eenmaal meer moeite mee dan een ander... (dyslektie kan een oorzaak zijn.... ).shameblaster schreef op 15 augustus 2004 @ 21:25:
[...][...tekst met een soort persoonlijke spellingscontrole...][...]
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-08-2004 21:40 ]
Trouwens een mooie fotosite.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 15-08-2004 23:51 ]
Maar ik heb nog eens op die ene website rondgeneuzd, en zie deze plaatjes eens.
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com07.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8894.jpg
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com06.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8893.jpg
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com25.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8952.jpg
Ik zal mijn foto's wel vergelijken met de Konica KD-400z
Heel mooie foto's, Deze foto's heeft mijn twijfels weggenomen. Z3 is ietjes beter dan g600 en neemt ietjes scherpere foto's dan g600..primaw3news schreef op 16 augustus 2004 @ 13:02:
Ik haal de Z3 zo op.
Maar ik heb nog eens op die ene website rondgeneuzd, en zie deze plaatjes eens.
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com07.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8894.jpg
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com06.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8893.jpg
Z3 http://www.silverforsa.com/z3/z3_microsaft.com25.jpg
G600 http://www.silverforsa.com/z3/PICT8952.jpg
Ik zal mijn foto's wel vergelijken met de Konica KD-400z
Ik kan echt niet wachten op je foto's W3news
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 16-08-2004 13:15 . Reden: camera naam foutje ]
*Slik*.. die conclusie had ik eigenlijk niet getrokken na het zien van deze foto's..........Anoniem: 119912 schreef op 16 augustus 2004 @ 13:15:
[...]
Heel mooie foto's, Deze foto's heeft mijn twijfels weggenomen. Z3 is ietjes beter dan g600 en neemt ietjes scherpere foto's dan g600..prima.
Ik kan echt niet wachten op je foto's W3news
Die van de g600 zijn duidelijk scherper en hebben niet van die vreemde rasterachtige ruis. Vooral bij de middelste foto's is dat erg duidelijk...
Ook het wiel is een stuk scherper, maar ja de g600 heeft met 6 mp ook een hogere resolutie.. Aan de andere kant ben jij (de koper) de gene die naar je eigen foto's gaat kijken en er wel of niet tevreden mee gaat zijn. Als iemand (jij / ik) daar dus tevreden mee is, dan is dat och prima! Smaken verschillen nou eenmaal... en gelukkig maar
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 30995 op 16-08-2004 13:51 ]
eensch isAnoniem: 30995 schreef op 16 augustus 2004 @ 13:44:
[...]
*Slik*.. die conclusie had ik eigenlijk niet getrokken na het zien van deze foto's..........
Die van de g600 zijn duidelijk scherper en hebben niet van die vreemde rasterachtige ruis. Vooral bij de middelste foto's is dat erg duidelijk...
Ook het wiel is een stuk scherper, maar ja de g600 heeft met 6 mp ook een hogere resolutie.. Aan de andere kant ben jij (de koper) de gene die naar je eigen foto's gaat kijken en er wel of niet tevreden mee gaat zijn. Als iemand (jij / ik) daar dus tevreden mee is, dan is dat och prima! Smaken verschillen nou eenmaal... en gelukkig maar
Ik ben nog niet overtuigd.... Maar het is zo'n mooie cam, met zulke mooie functies, hij moet er gewoon goed uitkomen, want ik wil 'em!!!
Nee ik wil deze cam ook hebben! Ik hoop echt nog veel goede foto's ervan te zien anders baal ik.. Echter heeft de kodak 7590 onlang ook mijn aandacht getrokken....
Kodak International 7590
Alleen het feit dat ie een accu heeft, schijnbaar geen manual focus en geen IS/AS ligt in het nadeel..
Wel heeft ie 300000 pixel zoeker en scherm, snelle performance volgens de specs en op dcresource een aantal verdraaid mooie voorbeeldshots.....
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30995 op 16-08-2004 15:33 ]
Ik denk dat ik vanavond nog wel wat hier neer zet.
Ik heb de grijze, die was op voorraad, ik heb de z2 niet kunnen uitproberen in de winkel helaas.
Dus nog even geduld, en dan heb ik mijn foto's ook gedeeld van de z3.
Ik heb zonet de specs van de DMC-FZ15 bekeken en daar springen een aantal dingen behoorlijk uit. De FZ15 heeft een F2.8 over de totale zoomreeks, dit in tegenstelling tot de Z3 die F2.8 tot F4.5 heeft, daarnaast heeft de FZ15 een shutterspeed van 1/2000 t.o.v. 1/1000 van de Z3 en beschikt de FZ15 over een manuele zoom. Ik begin nu toch wel te twijfelen nu de FZ15 maar ongeveer 100euro duurder gaat zijn. De Z3 heeft als voordeel dat hij lichter is en normale penlite batterijen gebruikt..
Maar de Z3 is nu verkrijgbaar en de FZ15 nog niet
[ Voor 8% gewijzigd door Luckeh op 16-08-2004 17:21 ]
Graag antwoord met foto's
Anoniem: 14842
Grotere camera's zijn wel wat zwaarder meestal, maar ze zijn ook vaak steviger. En een voordeel van een beetje meer gewicht is natuurlijk dat je (in mijn ervaring) minder trilt, je moet de camera immers wat steviger vasthouden.
Ik ga in elk geval waarschijnlijk niet voor de Z3, tenzij de foto's in de officiële reviews er wél goed uitkomen. De foto's die ik tot nu toe heb gezien (ook de betere) hebben allemaal last van bovenmatige ruis, ook in vergelijking met de Pana's...
Of doe in handen ligt? dat is bij iedereen anders.Anoniem: 119912 schreef op 16 augustus 2004 @ 17:51:
Zit Z3 lekker in je handen?. Is ie razendsnel?. Wekrt de zoom te snel of te traag of goed? Anti-Shake rules?Die ie goed in schemerlicht? enzovoort...
Graag antwoord met foto's. ik wacht wel ff tot vanavond....
Het is in iedergeval even wennen van konica kd-400z naar minolta z3.
Op zich vindt ik hem best lekker vasthouden, maar niet perfect.
De camera is zeker super snel, alles reageerd zonder dat je je ergerd aan laadtijd.
(dat is bij de kd-400z wel anders)
Zoom werkt ook lekker, zoemt lekker stil, en snelheid is prima.
Ik ben geen expert, en geen andere ervaring met zulke camera's.
Heb alleen een Fuji 1.3mp gehad, daarna de konica kd-400z, en nu deze.
Maar heb ook wel eens een sony wat uitgeprobeerd, weet zo niet type, was vrij eenvoudig, en 3.2mp.
Ook heb ik wel eens gespeeld met de HP 735 van mijn broer.
Moet eerst nog wat uirproberen waar alle functies voor zijn, daar ben ik vanavond nog wel zoet mee.
Vanmiddag moest ik ergens heen, dus heb ik niet met de z3 kunnen spelen.
Maar ik zal proberen om morgen avond wel wat leuks online te zetten.
die heeft zijn kunnen al bewezen is wel DSLR en wa groter
ik geloof wel in de Z3 maar ik neem het zekere voor het onzekere
[ Voor 24% gewijzigd door Repeat op 16-08-2004 20:54 ]
whehehAnoniem: 80408 schreef op 16 augustus 2004 @ 21:09:
850euro komt toch al dicht inde buurt van 450 euro voor de z3
Moet je ook nog es een hoop euro's uitgeven voor een flinke lens van >300mm. En filters en dat soort zut. Bij de aankoop van een DSLR komen nog een hoop extra kosten als je echt wilt gaan fotograferen en het niet alleen wilt gebruiken voor verjaardagen.
Maar de 300D is ook erg mooi, en veel plezier ermee!
Tsja, komt in de buurt, maar nog altijd bijna 2x zo duur.Anoniem: 80408 schreef op 16 augustus 2004 @ 21:09:
850euro komt toch al dicht inde buurt van 450 euro voor de z3
Het is maar net hoeveel geld je voor je digi over hebt. (en wat je er mee doet)
En als je dan ook nog lenzen, flitsers e.d. er bij koopt, wordt leuk grapje.
Ik vondt die 450 voor de z3 al een hele uitgave, en heb er niet meer voor over.
Ik moet eerst maar eens met deze z3 vanalles uitproberen.
Ik heb nu al wel 256mb SD geheugen die ik al in mijn kd-400z had, dat scheelde ook weer wat geld, hoewel dat geheugen niet eens zo duur meer is.
(256MB SD standaard=+/-33euro)
Maar ik denk dat ik nog wel groter geheugen koop, want dit is zo vol.
Maar ik moet nog wel even goede oplaadbare batterijen aanschaffen, en zo'n snelle lader die in 1 uur de batterijen weer vol heeft, en dat is ook leuk grapje.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 17-08-2004 00:32 ]
http://www.falk-media.de/Home/Kameras/DimageZ3/DimageZ3.htm (review)
http://www.falk-media.de/...DimageZ3/TestbilderZ3.htm (foto's)
Ik ben geen expert op het analyseren van foto's maar kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze er niet slecht uit zien.
Overigens wordt de prijs ook interessant, de z3 bieden ze bij onze oosterburen al aan voor € 400!
Anoniem: 14842
Nogmaals: aan verkleinde foto's heb je helemaal niets, niks, nada, noppes! Als je foto's alleen in dit formaat op het internet wilt zetten is bijna elke camera acceptabel.FreeMen schreef op 17 augustus 2004 @ 08:23:
Ook ik overweeg de Z3. In die range heb ik ook nog de Kodak dx6490 of diens opvolger dx7590 (september). De z3 heeft een ccd stabilisator wat mij erg aanspreekt, maar als ik de overige opmerkingen zo lees begin ik weer te twijfelen. Inmiddels heb ik een andere site gevonden met testfoto's en een review van de z3 die ik hier nog niet terug zag.
Ik ben geen expert op het analyseren van foto's maar kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze er niet slecht uit zien.
Overigens wordt de prijs ook interessant, de z3 bieden ze bij onze oosterburen al aan voor € 400!
Ik zou echt kijken naar de onverkleinde onbewerkte foto's.
Zelfs op deze foto's is al enige ruis zichtbaar, het origineel is vaak 10× erger.
Er zit in elk geval wel een groot kwaliteitsverschil in de verschillende testfoto's. Ik ga me daardoor toch afvragen of sommige testers niet hebben geschoten met een pre-productie model...
hetl lijkt meer Iso 200 ofzo..
Bij de rode bloem zijn weer heel duidelijk de bruine streepjes te zien. in het groene gebied boven in de foto (op original size)
http://egerber.smugmug.com/gallery/194179/1/7392096
Hij geeft zelfs aan dat se streepjes ook zijn te zien op afdrukken:Anoniem: 30995 schreef op 17 augustus 2004 @ 09:20:
Een aantal fotos hier zijn toch wel erg bar! bijna allemaal op iso 50 genomen..
hetl lijkt meer Iso 200 ofzo..
Bij de rode bloem zijn weer heel duidelijk de bruine streepjes te zien. in het groene gebied boven in de foto (op original size)
http://egerber.smugmug.com/gallery/194179/1/7392096
http://forums.dpreview.co...orum=1024&message=9911311
Tsja, wellicht heb gelijk over de verkleinde foto's, maar ik begin toch echt het gevoel te krijgen dat voor sommige alles op kwaliteit van een 8mp spiegelreflex camera moet uitkomen wil het voor hun voldoen. Dit is een camera die je daar mi niet mee kunt vergelijken, zowel qua kwaliteit als qua prijs niet en op veel punten wordt er nu toch echt gepixeln*ukt.Anoniem: 14842 schreef op 17 augustus 2004 @ 09:07:
[...]
Nogmaals: aan verkleinde foto's heb je helemaal niets, niks, nada, noppes! Als je foto's alleen in dit formaat op het internet wilt zetten is bijna elke camera acceptabel.
Ik zou echt kijken naar de onverkleinde onbewerkte foto's.
Zelfs op deze foto's is al enige ruis zichtbaar, het origineel is vaak 10× erger.
Er zit in elk geval wel een groot kwaliteitsverschil in de verschillende testfoto's. Ik ga me daardoor toch afvragen of sommige testers niet hebben geschoten met een pre-productie model...
Nogmaals, alles behalve de beeldkwaliteit en LCD is deze kamera een toppertje wat mij betreft.
Als ik de foto's vergelijk met die van :
M Z1
KM Z2
C S1IS
Fuji S602 zoom
Oly C7xx .... en ga zo maar door...
,dan hebben deze Z3 fotos toch echt heel veel meer ruis plus die rasters horizontaal (bruine streepjes) en the schuine rasters bij Iso > 200 bevallen me echt niet. Zoiets heb ik nog nooit gezien, zelfs niet bij de Medion kamera van een collega!. Nee ik snap niet waarom ze in 'syhemelsnaam niet dezelfde 4 mp CCD hebben gebruikt als in de Z2? Die produceert duidelijk betere foto's wat mij betreft op de scherpte na dan....
EDIT: Overigens heb ik niet officieel van KM "te horen gekregen" dat de CCD anders is, maar het aantal MP wijkt iets volgens af data die ik heb gezien en de "plaatjes" zijn duidelijk anders als die van de Z2. Natuurlijk kan het ook zijn dat de CCD door de AS minder gekoeld kan worden en daardoor meer ruis produceert, maar dan zouden foto's van een koude kamera beter moeten zijn als die ven eentje na 100 foto's en dat heb ik nog niemand zien constateren.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30995 op 17-08-2004 11:57 ]
Ik ken de z2 niet in detail, maar wat ik er van lees zou die "perfecte" plaatjes schieten. Als nu bij de opvolger blijkt dat deze leuke extra opties heeft (oa ccd stabilisator) en nog wat verbeteringen, waardoor we in de verleiding komen om deze te kopen (met in het achterhoofd de kwaliteit van de z2). Als dan blijkt dat ze een mindere kwaliteit ccd zijn gaan gebruiken (de lens zou beter zijn !?) om de extra's te bekostigen dan begrijp ik de comotie.
Maar ja, wat is nu de werkelijkheid? Ligt het aan de fotograaf of aan het toestel. Bij sommige foto's zie ik geen scherp beeld, maar krijg de indruk dat er gewoon slecht gefocussed is....maar is dat ook zo...?
En het gemis van bv het af hulplicht is niet specifiek voor de z3, de z1 en z2 ontberen die (helaas) ook.
En qua grootte, deze camera is voor 10x optische zoom en al zijn features toch absoluut niet groot? Ik ben nog geen 1 vergelijkbare camera tegegkomen die kleiner is (met 10x zoom of meer) behalve de Kodak dx6490 (1 van mijn opties).
De keuze worden er niet makkelijker op....
Gewone foto's op die site is niet gewoon van top kwaliteit(wel mooi genoeg) maar macro's isFreeMen schreef op 17 augustus 2004 @ 08:23:
Ook ik overweeg de Z3. In die range heb ik ook nog de Kodak dx6490 of diens opvolger dx7590 (september). De z3 heeft een ccd stabilisator wat mij erg aanspreekt, maar als ik de overige opmerkingen zo lees begin ik weer te twijfelen. Inmiddels heb ik een andere site gevonden met testfoto's en een review van de z3 die ik hier nog niet terug zag.
Op deze kun je op originele grootte zien.
Maar dat valt me soms wel beetje tegen, maar vanmiddag ga ik met mijn z3 aan de gang.
Over smaak valt niet te twisten.. als jij de foto's van de Z3 prima vindt dan is dat toch een goede reden om hem te kopen!Anoniem: 119912 schreef op 17 augustus 2004 @ 12:22:
Ik snap jullie niet hoor...ik heb in mijn bezit een trust ding en maakt geen mooie foto's. Nu ik foto's zie van Dimage z3 wil ik hem meteen kopen en wat jullie over ruis zei, dat zie ik niet alleen horzoniale lijnen wel. Voor dat geld kan ik toch geen top-kwaliteit verwachten.
Niet alle mensen hebben dezelfde smaak en kriteria. Het kan zelfs zijn dat de rest van de Z3 zo top is dat *ik* de ruis en de lijnen voor lief neem en hem ook ga kopen.... ( maar dan hopelijk de zwarte)
Volgens mij gaat het toch om een niet al te klein bedrag (...reken voor de lol nog maar es om naar guldens..). Voor dat geld mag je zeker een op zijn minst een goede kwaliteit verwachten, waarbij ruis beperkt is (zeker tov andere modellen in die prijsklasse of voorlopers van dit model...) en er geen storende lijnen in zitten.Anoniem: 119912 schreef op 17 augustus 2004 @ 12:22:
Voor dat geld kan ik toch geen top-kwaliteit verwachten.
Dat zijn IMO echt geen onredelijke "eisen" die je mag stellen aan een apparaat , in welke prijsklasse dan ook zou ik haast willen zeggen, maar zeker in deze prijsklasse.
Sommige stellen hun digi ook niet goed in volgens mij.
De foto's die ik tot nu gemaakt hebt, is weinig op aan te merken, ze zien er goed uit.
Maar vanavond zal ik de foto's wel wat uploaden.
die staan al op de gunstigste stand met ISo 50
Ook graag full size
werkt in de z3?
Ik neem aan van wel, maar vraag toch maar even voor de zekerheid.
Want dan wil ik dit geheugen gaan gebruiken, met schrijfsnelheid van bijna 9MB/s, en is niet al te duur.
is ie goedkoperŽ?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 17-08-2004 15:46 ]
Transcend Secure Digital (60X) 512 MB
€ 98,-
Transcend Secure Digital (45X) 512 MB
€ 80,-
Sandisk Secure Digital Ultra II 512 MB
€ 122,-
Sandisk Secure Digital 512 MB
€ 94,-
Dane-Elec Secure Digital XS 512 MB
€ 114,-
[ Voor 200% gewijzigd door w3news op 17-08-2004 16:03 ]
Misschien is wel verstandig om iets meer uit te geven ja.
Beide geven wel 5 jaar garantie.
Steve gebruikt ook dat Sandisk voor de Z2:
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2_pg2.html
Dus het zal ook wel goed werken bij de Z3.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 17-08-2004 17:34 ]
Wel is de garantie levenslang (net als kingston)
20 euro goedkoper?Anoniem: 119912 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:33:
Ja dat klopt, Dane-elec heeft ook een goede naam en is ook betrouwbaar en is zoŽs 20 euro goedkoper.
60x write?Anoniem: 119912 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:33:
Ja dat klopt, Dane-elec heeft ook een goede naam en is ook betrouwbaar en is zoŽs 20 euro goedkoper. maar de snelheid van Scandisk is 66x en van daneelec is 60x
38x write! 60x read!
http://www.dane-elec.fr/h...se/productsheet_SD_XS.pdf
Neem b.v. Salland Automatisering
Transcend Secure Digital (60X) 512 MB
€ 98,-
Transcend Secure Digital (45X) 512 MB
€ 80,-
Sandisk Secure Digital Ultra II 512 MB
€ 122,-
Sandisk Secure Digital 512 MB
€ 94,-
Dane-Elec Secure Digital XS 512 MB
€ 114,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/91805
[ Voor 7% gewijzigd door w3news op 17-08-2004 17:40 ]
Is dat gewone, of snel SDAnoniem: 119912 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:39:
De prijzen schillen nogal wat hoor. media markt kist dane elec zoŽn 100 eur
Want dat verschild enorm.
http://www.tweakers.net/pricewatch/37721
En als je veel weg moet schrijven, dan merk je dat wel.
Als je b.v. dat 32MB intern geheugen naar je flash schrijft, reken maar uit.
[ Voor 20% gewijzigd door w3news op 17-08-2004 17:45 ]
Kan dus voorlopig niet meer foto's maken
Ben er wel veel mee aan het uitproberen geweest, dus verbaast me ook niet dat nu al leeg is, maar hoop wel dat ze lang genoeg met die nieuwe kunnen.
Heb namelijk nog maar 171 foto's er mee gemaakt.
Wel ben ik ook er mee aan het filmen geweest, en steeds in de menu's bladeren en anders instellen, ...
Maar ik ga eerst nog wat mijn digi uitproberen voordat ik mijn foto's upload, zodat ik beetje ervaring krijg met de z3.
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 17-08-2004 20:24 ]