[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
..als het goed is wel. :)
For people with 2.0x on their 2510: 2.06 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support!)
Windows version
DOS version

For people with 2.1x on their 2510:
2.16 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support, DL bitsetting!)
Windows version
DOS version
BELANGRIJK: Zo te zien moet je als je van Herrie's 2.07 Beta 5 komt en Herrie's 2.16 wilt gebruiken nog wel eerst de officiële 2.15 installeren. NEC zegt dat ook bij de installatie van de officiële 2.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 12:39

TmZ

weet jij waar ik die vandaan kan halen? dan kan ik die alvast downen voor het geval dat... ik kon namenlijk via google geen drivers vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ettepet schreef op 01 augustus 2004 @ 12:41:
@The_Sukkel: Je kunt bij DVDInfoPro de bitsetting voor DVD+R aanpassen naar DVD-ROM. Als je verder iets onduidelijk is zeg je het maar. ;)
Ik heb het nu gedaan (de drive voor DVD+R media default op DVD-ROM laten zetten)...echter er staat dat dit alleen werkt voor RICOH type drives... Ik heb een NEC van NEC...
Moet nu dus ook maar gaan testen of het branden dan nog wel goed gaat (1e poging onder Nero booktype op DVD-Rom zetten resulteerde immers in een failed burn).

Maar...kan iemand mij bevestigen dat door de gemodde firmware de booktype setting onder Nero niet meer kan? (en als je het toch probeert dat dit standaard een failed burn wordt?)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
Zucht, ik weer niet wat er aan de hand is hoor maar:

Brander: NEC ND-2510
Firmware: v2.16 (officiële)

Media: Traxdata 8x DVD+R
Mediacode: Ritek R03
Snelheid: 8x

Hoeveel gebrand: 4.27 GB
Op snelheid: 8x
Duur: 10 min xx
Met: Nero 6.3.1.17

Tests:

DVDINFOPro Speed Test:
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RR03speedtest2.jpg

WEER is ie tot 50% perfect en dan ineens is de disc dood.

Branden ging ook weer instabiel. Gebruikte read buffer liep steeds terug naar lage percentages. buffer level bleef meestal wel in de 90%

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Nero schijnt last te hebben van een paar serieuze bugs, ook de laatste versie (6.3.1.17). Ik gebruik zelf recente versies van DVDDecryptor en CloneDVD2 of DVDShrink, en nog geen problemen daarmee gehad.

EDIT: <verwijderd>

@The_Sukkel: Je hoeft met DVDInfoPro die bitsetting maar 1 keer te doen, dus verder gaat het denk ik wel goed. Tenzij Nero die setting op de een of andere manier negeert.

[ Voor 33% gewijzigd door Ettepet op 01-08-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 01 augustus 2004 @ 13:18:
WEER is ie tot 50% perfect en dan ineens is de disc dood.
Dat is precies het punt waar de NEC naar 8x speed omschakeld. Heb je al eens andere media op 8x geschreven wat wel goed ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet als ik die gemodde firmware ga installeren. Ik brand geen duals en als ik een dvd brand dan is die perfect. Wat zouden jullie doen? Zal ik met die nieuwe firmware voordeel halen? Ik heb nu de officiele 2.16 maar als ik die van herrie wil gebruiken dan moet ik eerst die 2.15 installeren of ben ik fout? en moet het de windows versie of de dos zijn? Wat is het vershil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Dvd shrink gebruikt toch nero om te branden?
En hoe kan je met dvd decrypter branden? als ik dat programma open krijg ik alleen opties op een dvd te rippen naar HD.

Kan ik trouwens nu ik de officiele 2.16 firmware heb wel overstappen op die van herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
epias schreef op 01 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
Dat is precies het punt waar de NEC naar 8x speed omschakeld. Heb je al eens andere media op 8x geschreven wat wel goed ging?
Ik heb alleen Traxdata DVD-r op 8x gebrand. Verder alleen op 4x

Zou het kunnen zijn dat mijn brakke pc het niet aankan? (amd 850, 256mb ram, maxtor 89gb 7200rpm) ? want aan gekraak van mn HD te horen lijkt wel alsof ie erg veel moeite heeft.

Ik probeer zometeen weer een DVD-r op 8x en misschien een dvd+r op 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 01 augustus 2004 @ 13:43:
Kan ik trouwens nu ik de officiele 2.16 firmware heb wel overstappen op die van herrie?
Met de Windows flasher kun je gewoon van 2.16 -> 2.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik lees in met DVDDecrypter, en schrijf met CloneDVD2 of DVDShrink. Je kunt met DVDDecrypter zover mij bekend alleen images schrijven. Of DVDShrink iets gebruikt van Nero weet ik niet, maar het werkt (bij mij) iig zonder problemen.

2.16 naar Herrie's 2.16 lijkt me geen probleem. Zie Herrie's omschrijving "For people with 2.1x on their 2510" op zijn site. 2.1x zegt ie, en geen 2.15. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 12:29:
Eerste conclusie na het zien van de eerste test resultaten
2500: niet bevredigend (Ettepet & Hertog Martin)
2510: bevredigend (The Sukkel & Otto)
@Tycoontje: Wat zijn jouw bevindingen?
Sorry, ben er nog niet aan toe gekomen. Natuurlijk niet netjes als je een testpakket opgestuurd krijgt, maar ik heb het echt flink druk. Ik probeer steeds tussendoor even bij te houden wat er hier allemaal voorbij komt. De startpost moet ik ook nog flink bijwerken (wordt pas vanavond vrees ik), want jullie hebben hier de afgelopen dagen goed je best gedaan!

Vergeet overigens niet ook de gebruikte firmware versie te vermelden a.u.b. Die miste ik volgens mij bij een paar meldingen. Wie het nog wil toevoegen; edit je originele message maar. Je kunt zien tot hoever ik bij ben in de edit datum van de eerste 3 posts in dit topic. Tot zover lees ik in elk geval nog een keer terug om alles te verzamelen. Bijgewerkt t/m 30 juli. Rest volgt na het eten. Zie latere post.

Ben er weer snel vandoor!

[ Voor 5% gewijzigd door Tycoontje op 01-08-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb momenteel last van "Image type mismatch", na het flashen naar 2.15, dus opgepast daarmee! Ik heb de link naar 2.15 hierboven verwijderd...

...gelukkig werkte de windows flasher naar 2.16 daarna nog wel. :) Ben benieuwd hoe ie nu fikt. :?, wat zal ik eens op DL proberen te branden..

[ Voor 37% gewijzigd door Ettepet op 01-08-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Even een kleine bijdrage van mijn kant:

Testpakket ontvangen van Ritek, waarvoor nog mijn dank.

Getest met

A

Brander: NEC 2500A
Firmware: Herrie 2.07b5
Wat: film - Battlestar Galactica 2003
Schijf DVD+R uit Ritek testpakket
Booktype: uit
Programma: Nero 6.3.1.15
Resultaat: FOUTLOOS

B

Brander: NEC 2500A
Firmware: Herrie 2.07b5
Wat: film - Return of the Jedi
Schijf DVD-R uit Ritek testpakket

C

Brander: NEC 2500@2510A
Firmware: geflashed naar 2,15 -> 2,16 officieel
Wat: film - Return of the Jedi
Schijf DVD+R uit Ritek testpakket

D

Brander: NEC 2500@2510A
Firmware: geflashed naar 2,16 officieel -> 2,16 Herrie
Wat: film - Toystory 2
Schijf Arita JPN01 4-speed
Programma: DVD-Decrypter 3.2.2.0
Snelheid: 6x

Nog geen film gevonden om te testen met DL maar volgt binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik weet niet wat er aan de hand is maar net weer een DVD+r geprobeert op 8x.. weer mislukt. En toen maar weer een DVD-r geprobeert op 8x.. die deed het vorige keer wel maar is nu ook mislukt. 4 discs op een rij mislukt dus :'(

Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RG05speedtest.jpg

Ik wordt er nu echt zat van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Gelukkig gebeurt het nu met wat extra schijfjes, maar het blijft lullig.

Misschien nuttig om wat relevante systeeminfo te geven, zoals gebruikte software/drivers. Ik heb net nieuwe versies van DVDDecrypter en DVDShrink geïnstalleerd dus ik ben ook benieuwd hoe die het doen met Herrie's 2.16.

Gebruik je nog steeds Nero? Deden/doen andere types schijfjes het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik heb al zo'n 20 dvd-r schijfjes van datawrite succesvol gebrand met nero en firmware v2.15

Toen dus aan traxdata pakket begonnen met firmware v2.16

eerste DVD-r prima gebrand

toen DVD+r en die ging helemaal mis, en sindsdien is dus elke disc nog mis gegaan. Probeer zometeen weer een datawrite op 4x.. als die mis gaat dan is mn brander defect ben ik bang.

het kan komen door die verdomde shrek 2 dvd-r.
Die had ik uitgeleend en sinds ik hem terug heb zorgde ie al voor rare taferelen in mijn pioneer dvdspeler en nu misschien dus ook met mn brander.

Edit: net een datawrite op 4x gebrand en die ging als vanouds. 4.1gb in slechts 11 minuten (is volgens mij zelfs sneller dan 4x) en leest prima af.

Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/DWspeedtest.jpg

Vanavond dus even de Traxdata's op 4x proberen

8x valt mij dan zoiezo tegen trouwens. Als op 4x al in 12 minuten kan en op 8x in 10 minuten dan ga ik niet voor die 2 a 3 minuten sneller meer errors riskeren (want maakt niet uit welk merk schijfje je hebt, op 8x heb je altijd meer kans op errors dan op 4x geloof ik)

Gemiddelde snelheid van de NEC op 8x valt me dus beetje tegen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-08-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Net dus een Traxdata DVD+R op 4x speed gebrand en dan gaat ie perfect.

4.1GB gebrand binnen 12 minuten. Had 12 afleveringen van tvserie gebrand. Alle 12 spelen prima af. En de gehele disc is dan ook errorloos:

Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RR03speedtest3.jpg

Dus even een overzicht:

Heb 4 Traxdata DVD+r's gebrand met Mediacode Ritek R03
-3 daarvan op 8x. Alle 3 mislukt.
-1 daarvan op 4x. Prima gelukt zonder errors

heb 2 Traxdata DVD-r's gebrand met Mediacode Ritek G05
-Beide op 8x. 1e ging prima zonder errors. 2e mislukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand duals al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen langs de Mediamarkt is zoeken naar een Dual se :) dan is die ook al is getest geweest :) als ik er de duals vind :) zo niet, dan zal ik wel wachten op de tests :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 17:54
Heb zojuist de Traxdata DL uit het testpakket gebrand :)

Vanmiddag eerst mijn firmware geupgraded van de officiële v2.16 naar de v2.16 van Herrie. Daarna heb ik van de 'Gladiator' een ISO gemaakt met DVD Decrypter. Hierna heb ik de ISO gebrand met DVD Decrypter.

Het branden ging voorspoedig, het afspelen in de 2510A ook. Alleen pakt mijn stand-alone DVD speler 'm niet en mijn NEC DVD DV-5700A ook niet. (Later zag ik bij DVDinfo dat deze geen DL kan lezen). De speedtest van DVDinfo geeft overigens ook 12 read errors aan.

Media: Traxdata DVD+R DL
Mediacode: RITEK D01
Snelheid: 2.4x

Data: 6.86 GB
Speed: 2.4x
Tijd: 37.20 min.
DVD Decrypter

Afbeeldingslocatie: http://otto.fotovanmij.nl/@/code/49ef91cb3a95e77c7e5aa50ad06fdbaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm, het verwonderd mij eigenlijk dat je stand-alone speler het niet leest. Kga nog wat wacht voor die media te kopen tot dat er wat meer merken op de markt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 17:54
Mijn DVD speler is nogal brak (Starmedia), heb al eerder probs gehad met afspelen. Wil de gebrande DL van de week nog even op andere spelers testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@N_e_0
Heb jij een 2500 of een 2510? (Als ik moet gokken een 2500, want jij post hier al wat langer..). En welke firmware?

@All
Traxdata DVD+R 8x staat (helaas) terug op twijfelachtig. Als er een logische verklaring te vinden is waarom ie zo de mist in ging bij Hertog_Martin gaat ie terug op goed. Edit: En Ettepet
Even tussentijdse opsomming van de mogelijke oorzaken:
1. Het ligt aan (het steeds groter wordende aantal) bugs in Nero
2. Het gaat fout op het moment dat de drive overschakelt naar 8x branden. Vreemd is dan wel dat het bij sommige mensen wel goed gaat. Hmmm. Vraag me nu af of de bitsetting misschien invloed heeft (wilde gok).

@TmZ
Ik heb die Memorex in ieder geval voorlopig op twijfelachtig gezet. De andere gebruiker had er geen problemen mee. Daarom (nog) niet op slecht.

@Jackie_Che
Kun je mij wat meer info geven over die Sony, TDK cd-rw en Memorex. Zoals de mediacodes en welke firmware versie er op je 2510 staat.

@gaden
Niet dat het heel erg belangrijk is voor goede schijven, maar mag ik van jou voor de volledigheid nog de versie van je firmware?

@All
Verder is het voor mij onduidelijk wat ik met de nieuwe firmwares van Herrie aanmoet. Helaas loopt er hier nog geen topic - verwacht ik eigenlijk nog wel, maar aan Herrie's post te zien had ie niet veel tijd - en ik heb momenteel geen tijd om andere topics er op na te spitten. Het is dan misschien deels offtopic (of ook weer niet, want de firmware heeft natuurlijk veel invloed op het schrijven en lezen), maar kan iemand voor mij de volgende voor mij duidelijk maken:
1. Moet je bij een 2500 ook eerst naar een andere versie flashen? En zo ja naar welke? En waarom eigenlijk? (Geldt dat misschien alleen voor de Windows flasher toevallig?)
2. Gaat je drive herkend worden als 2100, 2500 of 2510?
3. Is dit nou een tussentijdse beta met enkel extra Ritek support t.o.v. originele firmware? Dus m.a.w. is de rest van de write strategies niet overgenomen uit de vorige versies van Herrie's firmware? (Dit maak ik op uit de verwijzing naar 1.07V2b5DL voor certified 8x media).

@Bunnikside
Herrie 2.07b5 :? Bedoel je niet 1.07V2b5DL? Heb ik wel even aangenomen. Is het niet goed pas ik het uiteraard aan.

@Hertog_Martin
Wat vind jij? Moet ik die Traxdata dvd-r ook op "twijfelachtig" zetten? Heb het nog niet gedaan. Mijn gevoel zegt dat er wat anders aan de hand is (een ding wat me te binnen schoot.. Na die uitgeleende dvd; kreeg je die misschien -extreem- vuil terug ofzo en kwam er misschien zonder dat je het in de gaten had vuil op je lens? Kweenie. Tis maar een wilde gok hoor.)

offtopic:
Nog druk bezig met het bijwerken van de startpost. Kan zijn dat hier direkt ook weer hele andere conclusies staan. Volgens mij ben ik helemaal bij. Hoop dat ik geen fouten heb gemaakt. Betrapte me er al op een paar die ik hersteld heb en zat ook al steeds op quote te klikken i.p.v. edit. Geloof dat het bedtijd is :+

[ Voor 189% gewijzigd door Tycoontje op 02-08-2004 12:54 . Reden: Gebruikt als geheugensteuntje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 11:01
Tycoontje schreef op 01 augustus 2004 @ 22:46:
@N_e_0
Heb jij een 2500 of een 2510? (Als ik moet gokken een 2500, want jij post hier al wat langer..). En welke firmware?
Ik heb een 2500 met Herrie's 1.07v2b5DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

@Tycoontje,

ok, ik ga morgen weer een film branden, nu met ge-update firmware is kijken of het dan goed gaat op 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op 01 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
hier de nieuwe gehackte firmware geinstaleerd voor bij problemen met certified 8x media herkenning
(kan nu mn dvd-r ritekg04's feilloos op 8x branden :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
@Tycoontje

Versie firmware was inderdaad 1.07v2b5DL

Wat betreft upgraden:

Ik heb zelf een 2500A en op de volgende wijze geflashed;

In Windows XP een FAT32 partitie gemaakt met PartitionMagic, op deze partitie de Binary firmware 2,15 en flasher geplaatst.
Dan met een bootdiskette opgestart en vanaf de net aangemaakte partitie geflashed naar versie 2,15

Hier vandaan weer opgestart, met de gewone Windowsflasher van Nec geupgrade naar versie 2,16 en hierna de versie van Herrie ) kan natuurlijk ook direct zonder de tussenstap met de originele 2,16

De drive wordt herkend als 2510!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@Tycoontje

Firmware versie: 2.15
NEC 2510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hertog_Martin schreef op 01 augustus 2004 @ 13:45:
[...]
Ik heb alleen Traxdata DVD-r op 8x gebrand. Verder alleen op 4x

Zou het kunnen zijn dat mijn brakke pc het niet aankan? (amd 850, 256mb ram, maxtor 89gb 7200rpm) ? want aan gekraak van mn HD te horen lijkt wel alsof ie erg veel moeite heeft.

Ik probeer zometeen weer een DVD-r op 8x en misschien een dvd+r op 4x
Voor een eerlijke vergelijking vind ik dat Hertog_Martin eerst ook eens moet bevestigen dat 8x van andere merken wél zonder problemen branden op zijn configuratie. Nu krijgen die traxdata's (bijna) allemaal problemen als de snelheid wordt opgevoerd tot 8x..maar dat kan natuurlijk ook aan zijn config liggen. Om dat uit te sluiten moet Hertog_Martin eerst maar eens aantonen dat andere media wél de 8x kunnen halen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 01 augustus 2004 @ 22:46:
...
@Jackie_Che
Kun je mij wat meer info geven over die Sony, TDK cd-rw en Memorex. Zoals de mediacodes en welke firmware versie er op je 2510 staat.
...
firmware: 2.15

de TDK cd rw : 97m10s00f
en deze schrijft op 4x,8x,10x,12x (wil alleen maar op 10x in Nero)

De Sony DVD-R: Sony04D1
schrijft op 1x - 4x (heb alleen op 4x geschreven)

Memorex DVD+RW 1x-4x : kan ik geen mediacode geven, want me nec, en dvd-rom station kunnen hem zelfs niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ all: Ik moet zeggen, en ik probeer zo objectief mogelijk te zijn ;), dat ik het eens ben met The Sukkel mbt de resultaten van Hertog Martin van onze 8X media. Ik meen dat het eerder aan de configuratie ligt dan aan de media. (Mede door het zien van de testresultaten van anderen hier)

@ Hertog Martin: Ik hoop dat je het probleem op korte termijn kunt verhelpen. Ik heb eventueel nog wat testschijfjes voor jou beschikbaar zodat je een betere dan wel optimale configuratie kunt bereiken. De opmerking van Tycoontje over een eventuele vuile(re) lens is zo gek nog niet. Misschien dat een schoonmaaksetje wonderen doet in dit geval.

@ all: Het vorige bericht was ALLEEN voor Hertog Martin. ;) Hij is de enige die (tot nu toe) onbegrijpelijke resultaten boekt en heeft daardoor wellicht iets meer test media nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ettepet schreef op 31 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Welke versie van DVDInfoPro hebben jullie? (Tycoontje had eerst ook al last hiervan) Ik gebruik versie V2.56 (de laatste dacht ik), en W2K. :)
[...]
Zo te zien heb ik daarvoor 2.55 gebruikt (zal zo wel weer verlopen..). Ik kon dus niet alleen m'n drive niet meer open krijgen, maar kon met heel m'n pc niks meer doen totdat ik resette. Win XP.

Trouwens, Hertog_Martin heeft dus wel succesvol de dvd-r 8x media gebrand. Of mogen we dat niet vergelijken met dvd+r? Neem aan dat de dataoverdracht hetzelfde is (of werkt CAV zo niet?).

Oja en hij was niet de enige. Ettepet had ook een slechte burn. Misschien dat er gelijkenissen te vinden zijn, waardoor we erachter komen wat de oorzaak is?

@Jackie_Che
Dus die TDK haalde z'n certified 12x niet? Of begrijp ik je nou verkeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door Tycoontje op 02-08-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tycoontje schreef op 02 augustus 2004 @ 09:25:
Oja en hij was niet de enige. Ettepet had ook een slechte burn. Misschien dat er gelijkenissen te vinden zijn, waardoor we erachter komen wat de oorzaak is?
Ik wijt het bij mij vooralsnog aan het verifieergedeelte. Zaterdagnacht leverde een hele reeks tests veel lagere foutaantallen bij de Traxdata (en ook andere) media op. Ik ben er nog niet uit wat de oorzaak is van de fouten tijdens het lezen, maar na vele vergelijkingen lijken de +R's van Traxdata niet heel veel te verschillen in prestaties met mijn Platinums. Allen op 8x gebrand. De "fouten" verdwijnen overigens niet met branden op 4x, al worden het er wel wat minder.

Heb nog niet geprobeert met de nieuwe firmware, ben bezig geweest om een fraaie compilatie te maken van videoclips om een DL-disc vol te fikken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ettepet op 02-08-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Brander: NEC 2510, firmware 2.15
DVD: Maxell - RICOHJPNR00 - DVD+R 2.4x

Afbeeldingslocatie: http://www.tanis.nl/images/kprobe/1.png

[ Voor 17% gewijzigd door tweaden op 23-08-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Bedankt voor het aanbod RITEK

Ik maak eerst nog even voor de zekerheid het pakketje af. heb nog 1 DVD+r over en 3 DVD-r's.

Vuile lens, tja dat zou dan wellicht door die beruchte Shrek DVD-r kunnen komen. Want lijkt me verder sterk dat de lens na 2.5 week gebruik al zo bevuild is dat hij al niet meer op 8x kan branden. Ik check altijd elk schijfje op krasjes/vuiltjes voordat ik hem erin doe. Als ie ook maar beetje vuil is waag ik me er vaak al niet aan. Misschien was er met die shrek2 disc iets fout wat met oog zo niet te zien is.

Ik heb hier wel een CD lenscleaner voor de ps2.. zit zo'n klein borsteltje op.

Kan ik die wel gebruiken voor m'n NEC? want die lijkt speciaal voor playstation want die werkt met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 02 augustus 2004 @ 09:25:
[...]

...
@Jackie_Che
Dus die TDK haalde z'n certified 12x niet? Of begrijp ik je nou verkeerd?
idd, de tdk haalde de 12x niet met Nero, en er is zelfs geen optie om dat boeltje op 12x te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

@ Tycoontje,

Maak hem maar weer groen, want met driver update werkt het nu perfect op 4x, ik zou er wel bijzetten (door middel van sterretjes ofzo) dat je wel eerst drivers moet updaten dan weet iedereen dat, maargoed, als je dat hebt gedaan zijn het dus uitstekende (en goedkope) DVD's...(57 cent p/s)

:)

Bedankt aan iedereen voor de hulp!

Voor degende die het nog willen zien, tests staan:
http://members.lycos.nl/tvduijn/errortest.JPG
http://members.lycos.nl/tvduijn/speedtest.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door TmZ op 02-08-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
The_Sukkel schreef op 02 augustus 2004 @ 08:34:
[...]

Voor een eerlijke vergelijking vind ik dat Hertog_Martin eerst ook eens moet bevestigen dat 8x van andere merken wél zonder problemen branden op zijn configuratie. Nu krijgen die traxdata's (bijna) allemaal problemen als de snelheid wordt opgevoerd tot 8x..maar dat kan natuurlijk ook aan zijn config liggen. Om dat uit te sluiten moet Hertog_Martin eerst maar eens aantonen dat andere media wél de 8x kunnen halen...
woei, dat klinkt een beetje aanvallend, ik doe hier m'n best om dit pakket goed te testen hoor. Gister hele dag ermee bezig geweest.

En sorry, maar ik heb geen andere 8x media en ik heb ook geen geld om dat nu te kopen.

Ik kan alleen zeggen:

-heb v2.16 succesvol geflashed
-DVD-Rom geript
-daarna Traxdata DVD-R op 8x gebrand
-Shrek dvdr erin gehad
-Daarna voor het allereerst een Traxdata DVD+r gebrand, die mislukte
-De twee andere TD dvd+r's op 8x mislukten ook
-Weer TD DVD-r geprobeert op 8x, mislukte ook
-Datawrite DVD-r op 4x geprobeert, ging prima
-Traxdata DVD+r op 4x geprobeert, ging prima

Als iemand me dus kan helpen met een goede cleancd oplossing voor m'n NEC, hopelijk zijn die dingen niet te duur, die voor mn ps2 was 12 euro, en dat heb ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Volgens mij kun je die cleancd die je nu hebt gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Twee uur geleden een DL gebrand met Herrie's nieuwe 2.16 en de laatste versie van DVDShrink (3.2). Gelijk geprobeerd in mijn 3 jaar oude stand-alone, en hij doet het! :) De bookmark is DVD-ROM. Het valt me op dat mijn Lite-on veel sneller leest dan de NEC, die de eerste videoclips die ik erop heb gezet duidelijk niet kan bijbenen.

Hier een grafiekje met DVDInfoPro V3.07:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/DL2.4+R-TraxNEC2.16Herrie-NEC.jpg

De Lite-On leest de DL stukken sneller, maar geeft meer fouten: link. Het aantal fouten bij beiden is voor mijn systeem redelijk laag.

Ik heb daarbij geleerd dat je beter iets meer speling kunt hebben bij de start van ieder nummer, want vaak kapt mijn stand-alone de eerste halve seconde weg. En de layer-change is ook iets om in de gaten te houden, nu zit ie bij toeval in één van de mooiste nummers. Ik vraag me af welke software op kortere termijn daar rekening mee gaat houden. :) (edit: lees net dat Nero er al enigszins rekening mee zou houden: link)

[ Voor 9% gewijzigd door Ettepet op 02-08-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee ik heb al vanaf januari de 2500a , heb elke keer de nieuwste firmware van Herrie gebruikt en heb slechts 2x weer moeten downgraden (namelijk 1.07 beta 8 en 9, toen bleek beta7 toch beter te zijn.)

Inmiddels ben ik beta2v4 blijven hangen, de laatste SL-only firmware, omdat dat DL nog lang niet betaalbaar is.

Ik heb de volgens soorten DVD geprobeerd en bijna altijd goede resultaten gehad.
PRINCO: Inderdaad lage kwaliteit, moeilijk terug te lezen.
Verbatim DVD-R 4x, brandt foutloos op 8x dankzij Herrie.
Platinum DVD+R 8x RICOHJPNR02 FOUTLOOS
MAM e Mitsui 4x DVD-R, hoger dan 4x geeft Onleesbare Fouten.

@ Hertog Martin
Ik heb net dit hele topic (10Pag's doorgelezen) en denk in jouw geval echt dat het ligt aan je al iets verouderde pc-specs. Aan de andere kant lees ik ook dat je al wel succesvol 8x gebrand hebt. Maar met 256 ram, 850 mhz zit je echt aan het minimum haalbare denk ik.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 256 ram er voor zorgde dat ik alle andere applicaties moest uitzetten (norton, zonealarm, total commandertje) als ik succesvol met 8x wilde branden. Harde schijven werken dan ook al op volle touren.
Ook nog eens het feit dat ie steeds misgaat op 50%, waar die over zou moeten gaan van 6x naar 8x. Kortom: je pc-specs trekken 8x niet en blijkbaar is +R dus nog zwaaarder voor je pc dan -R aangezien je die wel succesvol zijn gebrand.

Iemand die dit wil ontkrachten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heeft toch bufferunderrun protectie? Dus zodra hij de info weer wel heeft gaat hij weer vrolijk verder (hoewel dat met 2 mb niet erg lang is +) ) dus elke dvd moet toch in principe gewoon lukken, alleen duurt het eventueel langer als je pc het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Lijkt mij ook. Maar misschien dat ie even kan testen op 6x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:33:

@ Hertog Martin
Ik heb net dit hele topic (10Pag's doorgelezen) en denk in jouw geval echt dat het ligt aan je al iets verouderde pc-specs. Aan de andere kant lees ik ook dat je al wel succesvol 8x gebrand hebt. Maar met 256 ram, 850 mhz zit je echt aan het minimum haalbare denk ik.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 256 ram er voor zorgde dat ik alle andere applicaties moest uitzetten (norton, zonealarm, total commandertje) als ik succesvol met 8x wilde branden. Harde schijven werken dan ook al op volle touren.
Ook nog eens het feit dat ie steeds misgaat op 50%, waar die over zou moeten gaan van 6x naar 8x. Kortom: je pc-specs trekken 8x niet en blijkbaar is +R dus nog zwaaarder voor je pc dan -R aangezien je die wel succesvol zijn gebrand.

Iemand die dit wil ontkrachten ? :+
Dus mensen van Ritek-Europe... als jullie mij een Amd 64 cpu + moederbord en 1gig geheugen geven samen met nog een testpakket dan test ik ze graag opnieuw :Y) ;) :P

Ik zal later vanavond dan eerst een DVD-r op 6x proberen en wellicht nog een keer op 8x. Gaan die beiden goed dan probeer ik weer 8x DVD+r.. wat dan mn laatste kans is.

Edit:

Ok net dus Ritek G05 DVD-r op 6x gebrand. En hoewel het tijdens branden weer net zo raar ging als bij die anderen die mislukten.. was deze disc prima leesbaar met 0 errors.

Ik zal even proberen te omschrijven hoe het branden bij mij verloopt bij 4x en bij 6/8x:

Je hebt bij Nero tijdens branden een grote balk voor 'used read buffer' en een kleine voor 'buffer level'

Ok, met 4x branden is de 'used read buffer' constant zo'n 98-100% van begin tot einde en 'buffer level' komt niet onder de 90%

Met 6 of 8x branden zijn de 'used read buffer' en 'buffer level' percentages perfect bij het branden van de eerste 20-25% van de disc. Beide zijn boven de 90.

Maar dan dus na 20-25% herhaalt het volgende zich steeds:

-De 'used read buffer' loopt terug van 100 naar 0
-Zodra die op 0 komt dan schiet het 'buffer level' percentage ook ineens van 90+ naar 0 a 10 %
-vervolgens gaat de 'used read buffer weer richting 100%
-de 'buffer level' knalt ook weer terug in de 90 %

en dan herhaalt dat zich dus steeds maar weer.

Duidelijk?

btw, CPU werd niet meer dan 25% gebruikt en had constand 85mb vrij geheugen over.

[ Voor 36% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-08-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weeral 2 soorten dvd's getest

RAMmedi@ 1x-4x (Er plakte een merk op, maar vind het meer noname :) ; mediacode: 001

Niks fouten op 4x, want em schreef max op 2.4x, haha. En ja, zelfs op 2.4x geen fouten :) Zowel op dvd-rom of de nec dvd writer (niet nodig om screenshot te maken :9 )

TDK DVD+RW 1x-4x; mediacode: RICOHJPNW11

wel opmerking bij deze dvd, als jeop 4x met nero schrijft, moet je wel "determine
maximum speed" dinges aanvinken, want als je dat niet doet, dan doet die raar
en je krijgt al direct failure @ 5 à10 %.

En als je dat wel aanvinkt en je doet een test met dvdinfopro v2.60 met de Nec dvd writer zelf, dan krijg je dit

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/InGen/ff/TestMetNec.jpg

en als je het test met een dvd rom, in mijn geval mijn LG dvd rom, dan heb je geen errors

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/InGen/ff/TestMetDvdRom.jpg

btw, de dvd was beschreven met data :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hertog_Martin schreef op 02 augustus 2004 @ 12:46:
[...]woei, dat klinkt een beetje aanvallend, ik doe hier m'n best om dit pakket goed te testen hoor. Gister hele dag ermee bezig geweest.

En sorry, maar ik heb geen andere 8x media en ik heb ook geen geld om dat nu te kopen.

Ik kan alleen zeggen:

-heb v2.16 succesvol geflashed
-DVD-Rom geript
-daarna Traxdata DVD-R op 8x gebrand
-Shrek dvdr erin gehad
-Daarna voor het allereerst een Traxdata DVD+r gebrand, die mislukte
-De twee andere TD dvd+r's op 8x mislukten ook
-Weer TD DVD-r geprobeert op 8x, mislukte ook
-Datawrite DVD-r op 4x geprobeert, ging prima
-Traxdata DVD+r op 4x geprobeert, ging prima

Als iemand me dus kan helpen met een goede cleancd oplossing voor m'n NEC, hopelijk zijn die dingen niet te duur, die voor mn ps2 was 12 euro, en dat heb ik nu niet.
Sorry! Was absoluut niet de bedoeling om je aan te vallen. Want ik waardeer het sowieso dat mensen de traxdata's daadwerkelijk testen :) (jij, ik, en nog een paar vaste gasten...in tegenstelling tot de "snel ff gratis dvd's scoren"-GoT-ers die zich nog helemaal niet hebben gemeld in dit topic maar wel een gratis testpakket hebben gekregen... :/ )

Je ziet dat ik ook een niet al te snelle config heb... Pentium III 800 Mhz, maar wel met 512 MB (en retegoed onderhouden :P ). Dus in principe scheelt het niet veel met jouw config. In principe...want uit ervaring weet ik dat het gigantisch veel uitmaakt of mijn PC goed is onderhouden of niet... als de mijne weer eens helemaal volgelopen is en het tijd is voor een verse install...(eens in het jaar) dan is het beest niet vooruit te branden (letterlijk en figuurlijk).

Aangezien het nogal wat vergt van ons soort (oudere) systemen om 10 minuten lang een datadoorvoer van circa 11 MB te bewerkstelligen kan het best wel eens zo zijn dat het niet zozeer aan de media ligt als wel aan een hardware/software gerelateerd probleem. Misschien dat DVD-R wat makkelijker te branden zijn (heel andere brandstructuur heb ik wel eens ergens gezien) en dat ze daarom nog net probleemloos op 8x kunnen gebrand worden. Uitsluitsel kunnen we alleen maar krijgen als we testresultaten zien van DVD+R's van andere merken die ook op 8x op jouw systeem gebrand worden (=leerzaam voor ons allemaal).

Dus nogmaals exuses als ik aanvallend op je overkwam, was niet de bedoeling ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 02-08-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ok :)

dat 'hij moet eerst maar eens dit en dat..' kwam niet echt goed op me over. Maar niet zo bedoeld dus.

Maar mijn cpu werd dus amper belast (25%) en vrij geheugen was 85mb de gehele tijd.

En m'n harde schijf is nog een van m'n betere componenten. Namelijk een Maxtor D740X 80Gb, 7200rpm.

Heb ook gewoon via drivers en ide drivers enzo in orde.

En alles brand ik vanaf m'n D: partitie die alleen voor data gebruikt wordt

ik heb geen aparte dvdrom drive dus kan niet testen hoe ie het doet als ik directe copy maak.

zal morgen anders maar wat van die proggies downloaden om performance van mn hd te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Zou allemaal niet uit mogen maken met bufferunderrun protection, maargoed, je weet maar nooit he..

Lijkt me handig als je toch nog even verder kunt testen met wat extra schijfjes. Volgens mij zijn we allemaal benieuwd naar wat de oorzaak nou uiteindelijk is. Dus gewoon laten komen dat extra testpakket. Een schijf of 10 aan dvd+r ofzo? Had je trouwens al wat verschillende brandprogrammas kunnen proberen? (sorry.. heb momenteel moeite om het allemaal bij te houden).

Zelf probeer ik direkt ook nog even een Traxdata dvd+r te branden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tycoontje op 03-08-2004 00:09 . Reden: Dat wordt dus morgen. Eerst even wat te branden scoren. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

hertog_martin, ik heb net zo iets meegemaakt, dat de buffer steeds leeg, vol leeg vol ging ...
op 4 speed branden duurde ook langer als 15 minuten, bij mij bleek de 2510 niet op Ultra DMA mode 2 te staan, maar op Multi Word DMA mode 2 , dat houdt in: PIO4 .. en dat is niet goed.
Brander verhuisd naar de primary ide, en toen wat het opgelost... , geen buffer problemen meer en ook snel fikken (13 min voor 4x speed)
(Dat kun je onder xp terugvinden bij je IDE controller, niet bij je drive ..... staat bij de advanced settings van je ide controller. )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:33:
Ik heb de volgens soorten DVD geprobeerd en bijna altijd goede resultaten gehad.
PRINCO: Inderdaad lage kwaliteit, moeilijk terug te lezen.
Verbatim DVD-R 4x, brandt foutloos op 8x dankzij Herrie.
Platinum DVD+R 8x RICOHJPNR02 FOUTLOOS
MAM e Mitsui 4x DVD-R, hoger dan 4x geeft Onleesbare Fouten.
Heb je voor mij nog voor de lijst de volgende info:
Princo: Das als het goed is dan een dvd-r? Van welke snelheid?
Verbatim: Welke mediacode? (MCC 01RG20?)
MAM e Mitsui: Welke mediacode?

@Jackie_Che
Die RAMmedi@ is dat dvd+r or -r?

[ Voor 4% gewijzigd door Tycoontje op 03-08-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit een beetje te twijfelen om de NEC 2510 DVD +/- Rewriter 8 speed (zwart) bij de NoRRoD te gaan halen.

Toch twijfel ik, ik lees van veel mensen dat er ook veel schijfjes mislukken.
Dit wordt me eerste DVD Fikker, kan ik beter een andere DVD fikker kopen, of maakt het niet uit?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 02 augustus 2004 @ 23:54:
[...]

...
@Jackie_Che
Die RAMmedi@ is dat dvd+r or -r?
DVD+R :)

mijn excuses dat ik dat over't hoofd heb getypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bertus schreef op 03 augustus 2004 @ 00:14:
Ik zit een beetje te twijfelen om de NEC 2510 DVD +/- Rewriter 8 speed (zwart) bij de NoRRoD te gaan halen.

Toch twijfel ik, ik lees van veel mensen dat er ook veel schijfjes mislukken.
Dit wordt me eerste DVD Fikker, kan ik beter een andere DVD fikker kopen, of maakt het niet uit?
Als je er meer over leest vind je meestal ook een oorzaak terug, bijvoorbeeld:
* Erg goedkope media
* Bugs in Nero
* Media welke nog niet is toegevoegd in de firmware, maar daar zijn updates voor en vooral de uitstekende hacks van Herrie en de Dangerous Brothers.

Ik denk dat de meeste zaken ook voor andere branders zullen gelden.
Bedenk ook dat je altijd meer over problemen zult lezen dan over wat goed gaat..

@Jackie_Che
Geeft niet. Las er de eerste keer ook overheen. Ik had het al een post eerder kunnen vragen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
LoneWolf schreef op 02 augustus 2004 @ 23:37:
hertog_martin, ik heb net zo iets meegemaakt, dat de buffer steeds leeg, vol leeg vol ging ...
op 4 speed branden duurde ook langer als 15 minuten, bij mij bleek de 2510 niet op Ultra DMA mode 2 te staan, maar op Multi Word DMA mode 2 , dat houdt in: PIO4 .. en dat is niet goed.
Brander verhuisd naar de primary ide, en toen wat het opgelost... , geen buffer problemen meer en ook snel fikken (13 min voor 4x speed)
(Dat kun je onder xp terugvinden bij je IDE controller, niet bij je drive ..... staat bij de advanced settings van je ide controller. )
Hmm, net gekeken en ik heb mijn dvdbrander en cdbrander op secondary ide en beide staan inderdaad op Multi Word DMA mode 2.

Maar heb HD op primary IDE en die staat op Ultra DMA mode 5

Ik had juist gelezen dat het beter is om brander en harde schijf op apart kanaal te zetten.

Dus wat kan ik beste doen?
-brander en cdbrander op primary en dan HD op secondary
-brander en HD samen op primary, cdbrander die nu zelden gebruikt word op secondary

?

btw, op 4x speed gaat het bij mij in 12/13 min dus dat zit wel ok.

Kunnen jullie anders even checken of het bij jullie op ultra dma of op multi word dma staat?

Device manager> IDE ATA/ATAPI controllers> rechtermuisklik op primary/secondary IDE channels > properties> advanced settings.

edit: na wat google search blijkt dit een bekend probleem te zijn met het chipset dat op mijn moederbord (msi k7t turbo) zit. Bij andere merken werd dit probleem verholpen door een bios update.. bij MSI niet :(

ik zal morgen de boel maar omgooien dan.. dvd op primary.. en dan maar weer testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Kunnen jullie anders even checken of het bij jullie op ultra dma of op multi word dma staat?
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/2510.png

Heb je hem wel aangesloten met een gewone, 40-aderige kabel? Ik heb ergens gelezen dat dat nodig was (geen idee waarom trouwens, want een 80-aderige kabel zou downward-compatible moeten zijn...).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Tachyon schreef op 03 augustus 2004 @ 01:57:
[...]

[afbeelding]

Heb je hem wel aangesloten met een gewone, 40-aderige kabel? Ik heb ergens gelezen dat dat nodig was (geen idee waarom trouwens, want een 80-aderige kabel zou downward-compatible moeten zijn...).
volgens mij wel, kan nu niet kijken, kast openmaken maakt wat teveel herrie midden in de nacht

Maarre dankzij LoneWolf en via google ben ik er dus uit dat iedereen die het probleem heeft dat hun drive op Multi-Word DMA 2 staat dus ook last heeft van buffer underruns. Ik lees net dat M-W DMA 2 16mb/s aankan en 8x speed is 11mb per seconde maar zal toch wel te krap zijn.

Morgen dus kast open maken en even wat switchen met dingen. En dan de rest van de schijfjes branden. Helaas heb ik nog maar 1 DVD+r over.

RITEK-EUROPE> Als jullie het geen probleem vinden om mij nog een testpakket (of alleen dus paar DVD+r's) te sturen dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen :) Moet dat via mail afgehandeld worden? (ivm adres)

Mocht dit namelijk de oorzaak zijn en ik weet vanaf dat het opgelost is elk schijfje op 8x succesvol te branden dan kunnen de traxdata's definitief op groen gezet worden oftewel dat er dan met de schijfjes zeker niets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hertog Martin: Stuur nog even een mailtje naar info@conrexx.com ter bevesting met je adresgegevens, dan komen er 10 stuks DVD+R 8X aan. Die AMD 64 CPU + 1GB geheugen wordt wat moeilijker ;)

@ alle ontvangers van het testpakket die hun resultaten nog niet gepost hebben: Doe dit alsnog aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Tachyon schreef op 03 augustus 2004 @ 01:57:
[...]
[afbeelding]

Heb je ook enig idee waarom dat nodig zou zijn? Ik heb m'n 2500 aan een 80-aderige rounded kabel hangen, en dat werkt prima op Ultra DMA Mode 2 :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga em zo halen :)

RITEK-EUROPE, geven jullie nog meer testpakketten weg? O-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 10:26:

@ alle ontvangers van het testpakket die hun resultaten nog niet gepost hebben: Doe dit alsnog aub!
Yess plzz, hoe meer hoe beter.
Weinig kprobe testjes, zijn dus niet veel mensen met een liteon drive erbij.

Ik had nog een Platinum 4X liggen.
Gebrand op 8 speed, geen volle disc (3,75gig) maar ziet er niet verkeerd uit.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Platinum+R4X1.07v2b5DL8x.JPG

Ik ben ook wel benieuwd naar wat meer testresultaten van die Platinum 8X met mediacode Ricohjpnr02, iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Ritek-Europe

Ik moet mijn pakket nog ophalen. Ik zat een paar dagen bij mijn ouders vandaar. Verder ben ik druk bezig met wat te downen om erop te zetten (zodat de DVD's ook echt nuttig gebruikt worden), maar dat gaat maar met 60KB/sec :X

Maar zodra ik heb gefikt zal ik de DVD's testen. Ik weet niet of je daar nog een speciale DVD-rom speler voor nodig hebt, maar ik zal me erin gaan verdiepen, zodat ik ook van die grafiekjes kan gaan posten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-08-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Zal van de week ook eens even een paar dvdtjes gaan branden, had tot nu toe alleen vrijdag maar ff gekeken hoe het met de herkenning zat en op de 2510 de officiele 2.16 geflashed.

Ben er ook achter dat er dus verschil zit in de Arita en de Traxdata met allebei mediacode Ritek R03 ..... de Traxdata heeft een andere Revisie nr: 02h en de Arita 01h

Dit is van de Traxdata/Ritek:
code:
1
2
3
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RITEK   R03
Media Product Revision Number                                         02h

De Arita heb ik helaas niet bij de hand maar dat was revisie 01h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had nog een cd-r80 van tdk liggen hier, heb ff getest :)

op de doos stond er up to 40X, maar zoals gewoonlijk schreef hij op lagere snelheid en was topsnelheid niet mogelijk

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/InGen/ff/tdk%20cd-r.jpg

btw, gratis testpakketten?? , heb ik iets gemist? :9
worden ze ook opgestuurd? :D :D

/edit: TDK is een CD-R 700Mb / 80 min Metalic :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 03 augustus 2004 @ 01:30:
[...]

Hmm, net gekeken en ik heb mijn dvdbrander en cdbrander op secondary ide en beide staan inderdaad op Multi Word DMA mode 2.

Maar heb HD op primary IDE en die staat op Ultra DMA mode 5

Ik had juist gelezen dat het beter is om brander en harde schijf op apart kanaal te zetten.

Dus wat kan ik beste doen?
-brander en cdbrander op primary en dan HD op secondary
-brander en HD samen op primary, cdbrander die nu zelden gebruikt word op secondary

?

btw, op 4x speed gaat het bij mij in 12/13 min dus dat zit wel ok.

Device manager> IDE ATA/ATAPI controllers> rechtermuisklik op primary/secondary IDE channels > properties> advanced settings.

edit: na wat google search blijkt dit een bekend probleem te zijn met het chipset dat op mijn moederbord (msi k7t turbo) zit. Bij andere merken werd dit probleem verholpen door een bios update.. bij MSI niet :(

ik zal morgen de boel maar omgooien dan.. dvd op primary.. en dan maar weer testen.
Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/6427/2181.jpg

Aww crap. Ik heb nl de msi k7t turbo2 en ik heb ook die mw-dma mode. Ik heb aan die ide2 via 40kabel de liteon dvdrom en die NEC2510 hangen.

Moet je je windows opnieuw installeren als je de 2 ide kabels verwissel van idepoorten? Op ide1 heb ik 2 hd draaien die op udma100 lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb maar een topic geopend op 'The firmware Page", om te achterhalen waarom mijn Speedtest onbetrouwbare resultaten blijft geven. Heb vannacht voor het eerst "0 errors" gemeten, met een Traxdata +R disc van het testpakket nog wel, op 8-speed gebrand. :)

Vele tests en verwisselde kabels later zou het mij niks verbazen als de "test-media" Traxdata RITEK R03 8x toch nog wat beter zijn dan mijn Platinums (RICOHJPNR02). Ook maar even een mail gestuurt naar de maker van DVDInfoPro, omdat er een aantal features niet meer/goed werken in V3.07. (de "Media ID" geeft bijvoorbeeld geen informatie meer bij de Speedtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:02:
had nog een cd-r80 van tdk liggen hier, heb ff getest :)

op de doos stond er up to 40X, maar zoals gewoonlijk schreef hij op lagere snelheid en was topsnelheid niet mogelijk

[afbeelding]

btw, gratis testpakketten?? , heb ik iets gemist? :9
worden ze ook opgestuurd? :D :D

/edit: TDK is een CD-R 700Mb / 80 min Metalic :)
Nogal wiedes dat ie ze "maar" op 32 speed brand. De 2510 kan het gewoon niet sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:15:
[...]

[afbeelding]

Aww crap. Ik heb nl de msi k7t turbo2 en ik heb ook die mw-dma mode. Ik heb aan die ide2 via 40kabel de liteon dvdrom en die NEC2510 hangen.

Moet je je windows opnieuw installeren als je de 2 ide kabels verwissel van idepoorten? Op ide1 heb ik 2 hd draaien die op udma100 lopen.
Ik denk het niet, windows herkend alles geowon automatisch denk ik.

Ik ga het nu iig proberen.

Ik heb trouwens de msi k7t turbo

Misschien een idee voor de FAQ hier op Opslagmedia & I/O controllers dat wanneer mensen last hebben met lage buffer dat ze even moeten checken of ze niet hun drive op multi-word DMA level 2 hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 03 augustus 2004 @ 17:02:
[...]

Nogal wiedes dat ie ze "maar" op 32 speed brand. De 2510 kan het gewoon niet sneller :)
Ieps ! B) kdacht dat ie op 40x kon schrijven :+ ok, dan sorry voor het afbreken van die cd :D :D

en waar blijft de info over dat testpaket :p :D O-) B) :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Dat testpakket was volgens mij een eenmalige actie (Naja.. misschien over een tijdje nog een keer als we allemaal ons best doen? :) ). Zouden er in eerste instantie 10 zijn en dat werden er al 15.

Heb toen ik wegging vanmiddag mijn eerste Traxdata dvd+r uit het testpakket van Ritek Europe aan het branden gezet. Ben net terug en hij is in elk geval netjes gebrand en door de verify heengekomen. Ik zet nu tijdens het eten alvast Nero CD-DVD Speed aan en straks nog even DVD Info Pro. Resultaten straks in de edit.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tycoon.mxm.cx/temp/traxdata-dvd+r.jpg

_/-\o_

Brander: NEC ND-2500
Firmware: Herrie 1.07V2b4
Speed: 8x

[ Voor 13% gewijzigd door Tycoontje op 03-08-2004 19:13 . Reden: Oeps. Naja, layout fix ik strax wel. Moet weer rennen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nou, begon eerst heel dom door gewoon de kabel naar de HD te verplaatsen naar de dvdbrander en de cdromspeler..

Maar toen bedacht ik me dat dan de 40ader kabel op mn hd moest.. en dat is te sloom

uiteindelijk dus na veel gepruts in die kleine kast (leuk allemaal van die brede ide kabels over en langs elkaar heen) heb ik gewoon de 2 uiteinden op het moederbord omgewisseld

Opgestart..

En yup de 2510 is nu Ultra DMA mode 2 :P

ik denk dat het probleem lag bij mn uit 2001 komende cdbrander. die staat nu ook op primary channel maar staat nu ook nog op Multi-Word mode 2.

Waarschijnlijk is het op secundary channel zo dat alle apparaten zich aanpassen aan de sloomste snelheid.. dus de nec nd2510 paste zich aan aan de liteon cdbrander die dus op Multi-Word mode 2 werkt.

phew.. zo eerst ff eten en dan weer een dvd+r proberen

Gelukkig wordt al mn moeite beloond met een extra set dvd+r's om definitief zeker te zijn dat de discs met deze instellingen wel ok zijn.

Angel> je kan dus primary en secondary gewoon omwisselen, wordt gewoon allemaal automatisch herkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij mij heeft Nero de optie verify niet als je een kopie maakt van een andere DVD, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI6speed
  • Laatst online: 10-02-2024
FF RITEK Europe nog bedanken voor het pakketje.
Het heeft wat lang geduurd, maar hier zijn mijn test resultaten.
Voor de test heb ik de volgende hardware gebruikt:
AMD XP1800+
1 GB Ram
80 GB Maxtor 7200 rpm
DVD-brander NEC ND-2510a met 2.16 firmware
DVD-rom Toshiba SD-M1612 met J808 gehackte firmware, kan daardoor sneller rippen.

Omdat de kwaliteit van de copie ook afhankelijk is van het orgineel, heb ik voor alle testen dezelfde GOEDE (geen krassen, geen vette vingerafdrukken enz.) orgineel gebruikt. Hiervoor heb ik mijn eigen Star Wars 2 "Attack the Clones" gebruikt, waar ik heel zuinig op ben, en nooit heb uitgeleend. Ik heb eerst met CloneDVD 2.0.9.4 en AnyDVD 3.8.1.3 de dvd-bestanden aangemaakt op mijn hdd, m.b.v. mijn DVD-rom Toshiba SD-M1612.
Vervolgens heb ik de DVD-bestanden m.b.v. mijn NEC ND-2510a met 2.16 firmware, gebrand met 8x op de volgende schijfjes:
- Platinum +R 8x RICOHJPNR02, als referentie, deze is al "goedgekeurd"
- Traxdata +R 8x RITEK R03
- Traxdata -R 8x RITEK G05
Dus de productie-omstandigheden was voor alle schijfjes gelijk.

Met alle schijfjes 0 read errors, en nagenoeg dezelfde snelheden.
En ze spelen allemaal zonder problemen op mijn standalone dvd-speler.
Het ziet er naar uit dat de prijs bepalend wordt voor mijn keuze.

Platinum +R 8x RICOHJPNR02
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tdi6speed/images/Platinum%20plus%20R%208X%20-%20Star%20wars%202.JPG

Traxdata +R 8x RITEK R03
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tdi6speed/images/Traxdata%20plus%20R%208X%20-%20Star%20wars%202.JPG

Traxdata -R 8x RITEK G05
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tdi6speed/images/Traxdata%20min%20R%208X%20-%20Star%20wars%202.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
:'(

* Hertog_Martin wordt er beetje moedeloos van..

net dus een traxdata dvd+r op 8x geprobeert nu ik mn 2510 op Ultra DMA mode 2 heb..

De eerste 45% ging uitstekend, ging sneller dan normaal en buffer percentages waren uitstekend.. dus ik dacht 'mooi, probleem opgelost'

maar toen vanaf 45% is het toch weer zo'n 10 keer gebeurd dat de 'used read buffer' terug liep naar 0% en het 'buffer level' percentage omlaag schoot.

Nu had ik dit pas ook heel erg met branden van de DVD-r en die kwam er die keer wel probleemloos uit. (alhoewel ik die op 6x gebrand had)

Nu gebeurde het eigenlijk minder vaak en buffer level ging ook niet zo heel ver terug (rond 30%) maar toch weer:

Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RR03speedtest4.jpg

Ik snap er niets meer van.

IDE instellingen zijn nu OK:
- NEC 2510 op Master op de Primary IDE channel werkend op Ultra DMA mode 2
- Maxtor D740X, 7200 rpm op Master op de Secundary IDE werkend op Ultra DMA mode 5

CPU verbruik is slechts 20-25%
Heb constant 85MB memory vrij tijdens branden

Heb ook transfer test gedaan met mn HD en die kan gewoon makkelijk ruim 20mb/sec aan.

En 4x brand wel perfect.. ook op de traxdata dvd+r

:'(

Opsomming:
- 4 Traxdata DVD+r's gebrand op 8x - alle 4 mislukt
- 1 Traxdata DVD+r op 4x gebrand - probleemloos gelukt

- 2 Traxdata DVD-r's gebrand op 8x. 1 mislukt, 1 probleemloos gelukt
- 1 Traxdata DVD-r op 6x gebrand. Ondanks onstabiel branden, errorloos (dus gelukt)

Het zou dan toch alsnog de lens kunnen zijn. Maar ik durf eigenlijk niet zomaar die cd-lenscleaner voor de ps2 te gebruiken aangezien echt overal staat dat speciaal voor ps2 en hij is dan ook 'software driven' en doet pas zn werk als je in een menu het activeert

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
waah net uit frustratie toch maar die ps2 lens cleaner erin gedaan

dat maakte ten eerste een heel eng hard 'eeeeeeeehhhhhrng' geluid

ten tweede vegaf hij het tijdens de dvdinfo pro read test ineens, hij was nog niet klaar maar hij stopte gewoon ineens met lezen.. ben bang dat ie nu nog erger kapot is :/

edit: om te testen maar weer een dvd-r gebrand op 8x.
Ging in principe weer zoals de andere keren.. en hij is dus mislukt.

ik ga maar ff iets op 4x branden want word zat van al die read errors

[ Voor 26% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Martin, als er niks ernstigs is gebeurt met die lensreiniger dan zou ik het toch eens proberen met bijv. CloneDVD2 of DVDShrink. Met beiden tot nog toe geen negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Kan clonecd ook zelf samengestelde data/iso dvd's branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hertog_Martin schreef op 03 augustus 2004 @ 19:56:
[...]
Het zou dan toch alsnog de lens kunnen zijn. Maar ik durf eigenlijk niet zomaar die cd-lenscleaner voor de ps2 te gebruiken aangezien echt overal staat dat speciaal voor ps2 en hij is dan ook 'software driven' en doet pas zn werk als je in een menu het activeert
Volgens mij is het enige wat die software doet de lens naar een bepaalde positie brengen (waar het borsteltje zit). Normaal voor audio cd zit de instructie daarvoor op de cd zelf, dus moet je op play duwen en wachten. Onder windows is het volgens mij zo dat windows sowieso (naja afhankelijk van versie natuurlijk) gaat scannen wat er voor media is ingestopt en onder XP scant ie ook nog of ie files ziet waar ie wat mee kan. Dus komt de lens vroeg of laat wel langs dat borsteltje. Maar het lijkt alsof bij jou dat borsteltje achter de lens bleef hangen ofzo (borsteltje te hoog misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Hertog_Martin schreef op 03 augustus 2004 @ 22:46:
Ja, alleen nog nooit geprobeerd. Images kun je dacht ik ook met DVDDecrypter branden. :)

Mijn eigen composities heb ik tot nog toe allemaal gemaakt met DVDShrink, maar die kan zover mij bekend alleen maar alle brokjes in aparte 'Titles' plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Werd geloof ik al eerder gezegd.. DVDShrink gebruikt Nero. Toen werd er getwijfeld, maar het klopt. Is geloof ik ook geschreven door een developer van Nero.
DVD Shrink will also burn your backup DVD, if you have installed the latest version of Nero.
En de bedoeling was dat ie test onder een ander testprogramma :)

Edit:
Ben trouwens geneigd om die Traxdata +R weer op "goed" te zetten. Het lijkt er steeds meer op dat Hertog_Marting ergens anders een probleem heeft zitten. Ook als je kijkt naar de nette resultaten die er bij anderen uitrollen. Vind ik wel zo netjes tegenover Ritek Europe ook. Iemand die hier ernstig bezwaar tegen heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Tycoontje op 03-08-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 03 augustus 2004 @ 20:27:
ten tweede vegaf hij het tijdens de dvdinfo pro read test ineens, hij was nog niet klaar maar hij stopte gewoon ineens met lezen.. ben bang dat ie nu nog erger kapot is :/
Ik zal niet moeilijk gaan doen. Er zit als het goed is 2 jaar garantie op de nec2500/2510. Gewoon terug gaan naar de winkel en ter reparatie aanbieden en of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Hertog_Martin schreef op 03 augustus 2004 @ 22:46:
Ik gebruik vaak CopyToDVD, erg fijn progje.

En geen meldingen zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Opnieuwtoewijzen.jpg

Wel een beetje offtopic zo, dan nog maar een kprobe scan.

Trax DVD-R 4X (RitekG04) gebrand op 6 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Trax-R4x1.07v2b5DL6x.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
wOOOT!

Eerste DVD-DL gebrandt met succes!!,

Film LOTR3 zonder problemen met Nero, NEC 2500@25100 firmware 2,16 Herrie.

Tests volgen nog!

Het betreft natuurlijk het schijfje van Ritek Europe (Traxdata)

DVD getest in de NEC -> speelt perfect
DVD getest in Sony NV-330 -> speelt perfect

Leestests in DVD-info wil ik graag plaatsen maar voeg ik afbeeldingen in?

[ Voor 45% gewijzigd door Bunnikside op 03-08-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Tycoontje schreef op 03 augustus 2004 @ 23:07:
Werd geloof ik al eerder gezegd.. DVDShrink gebruikt Nero. Toen werd er getwijfeld, maar het klopt. Is geloof ik ook geschreven door een developer van Nero.

[...]

Edit:
Ben trouwens geneigd om die Traxdata +R weer op "goed" te zetten. Het lijkt er steeds meer op dat Hertog_Marting ergens anders een probleem heeft zitten. Ook als je kijkt naar de nette resultaten die er bij anderen uitrollen. Vind ik wel zo netjes tegenover Ritek Europe ook. Iemand die hier ernstig bezwaar tegen heeft?
Ik niet, mn schijfjes zijn nu bijna op alweer. ik hoop dat ik een oplossing kan vinden en dan met de nieuwe dvd+r's aan kan tonen dat de schijfjes ok zijn.

Ik herinner me dat de eerste DVD-r trouwens perfect ging, daarna alles brak. Dus dan zou je niet denken dat het aan mn HD ofzo ligt want dan had het toen ook fout moeten gaan.

Ik ga straks toch dvdshrink maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Bunnikside schreef op 03 augustus 2004 @ 23:33:
wOOOT!

Eerste DVD-DL gebrandt met succes!!,

Film LOTR3 zonder problemen met Nero, NEC 2500@25100 firmware 2,16 Herrie.

Tests volgen nog!
Waarmee gebrand? ik las dat Nero dual layer niet succesvol kan branden want als je dan afspeelt (maakt niet uit waarmee) dan gaat ie fout bij overschakeling naar 2de layer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Welk programma word dan wel aangeraden om dvd's te branden. Ik brand ook niet meer met nero. Ik bedoel dan geen dvd backupprogz, maar programma'z zoals nero die dvd's wel goed branden.

En met welk programma brande jullie dvd's die je zelf gemaakt hebt(dus waarde vob bestanden al van bestaan). Ik doe het nu met dvd shrink, maar dat kost weer extra tijd om de coderen terwijl dat al gedaan is. Dit is nl het enige (gratis) programma waarmee onze standalone dvd speler dvd's goed af speeld. Dat doet hij dus niet als ik met nero brand.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
@ Hertog_Martin

Echt gebrandt met Nero, versie 6.3.1.15

Moet alleen zeggen dat ik niet de overgang heb getest, wel diverse hoofdstukken in het begin en einde bekeken.
Zal morgen de overgang proberen!

[ Voor 57% gewijzigd door Bunnikside op 03-08-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@kevinp
Zoals ik een paar posts terug al zei.. DVD Shrink gebruikt de Nero engine. Dus das erg vaag!
8)7

Herrie adviseert vaak een aantal programmas. Eentje is RecordNow Max. Ik geloof CloneCD ook. (Ik zoek het even op in een ander topic). Zie de edit zometeen. RecordNow Max, CopyToDVD of DVDDecrypter. Zal het even in de startpost zetten.

@Bunnikside
Klik op faq bovenaan je scherm en het wordt helemaal duidelijk :)
In het kort:
Zet je plaatje op een eigen homepage/server.
Zet de url tussen img tags.
Dus:
code:
1
[img]http://urlnaarplaatje[/img]

[ Voor 30% gewijzigd door Tycoontje op 04-08-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tycoontje schreef op 03 augustus 2004 @ 23:07:
Ah, ik kreeg het idee van de DVDShrink-site dat de betreffende driver bij DVDShrink werd meegeleverd. Ik heb de laatste versie van Nero (6.3.1.17) ook geïnstalleerd staan, dus wie weet. Hoeft niet te betekenen dat DVDShrink ook de fout ingaat bij het branden trouwens. Sterker nog, zowel versie 3.1 als 3.2 doen het bij mij tot nu toe foutloos qua branden, ook met DL(!). Afijn, ik noemde ook 2 andere opties, dus keuze genoeg.. ;)
Ben trouwens geneigd om die Traxdata +R weer op "goed" te zetten.
Prima, ik heb zelf nooit aan de kwaliteit getwijfeld na mijn eerste (zeer positieve) bevindingen eerder hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Tycoontje schreef op 04 augustus 2004 @ 00:03:
@kevinp
Zoals ik een paar posts terug al zei.. DVD Shrink gebruikt de Nero engine. Dus das erg vaag!
8)7

Herrie adviseert vaak een aantal programmas. Eentje is RecordNow Max. Ik geloof CloneCD ook. (Ik zoek het even op in een ander topic). Zie de edit zometeen. RecordNow Max, CopyToDVD of DVDDecrypter. Zal het even in de startpost zetten.

@Bunnikside
Klik op faq bovenaan je scherm en het wordt helemaal duidelijk :)
In het kort:
Zet je plaatje op een eigen homepage/server.
Zet de url tussen img tags.
Dus:
code:
1
[img]http://urlnaarplaatje[/img]
Misschien dat het programma hier wat stabieler loopt ofzo dat hij daardoor beter van kwaliteit is, en hem dus beter leest. Heb ook geen andere verklaring, alleen weet ik dat het zo is.(Misschien heb ik nero ook niet helemaal eerlijk getest, na de 1e 2 die niet goed waren gegaan over gegaan op dvdshrink. Eerst pakte onze dvd speler helemaal geen rw schijven, sinds een tijdje terug wel.(als ze helemaal schoon zijn). Het was zelfs zo dat hij het bv 'savonds wel deed. En 'sochents(dezelde film, alleen een nacht op de plank gelegen) het niet deed.

Ik weet nog steeds niet of het aan de media (philips dvd+rw) of de brander lag/ligt. Iig alle andere media doet hij wel goed TDK-r en Philips +R (R01)). En die laatste gaat dus goed o p 6 speed.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Kun je je brander niet terugbrengen naar de winkel Hertog_Martin ? je hebt ook nog zo iets als garantie toch ? nog meer cd's verkloote lijkt me onzinnig .. je zou hoooguit nog 1 of 2 van een ander merk kunnen proberen.
Is er niemand in je buurt die een 2500 of 2510 heeft ? of iemand die een snellere pc heeft ... om jouw brander in een andere snellere pc te testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Notsomad & Jackie_Che : We hebben vorige week een aantal testpakketten opgestuurd, om de vaste posters van dit topic de mogelijkheid te geven om de compabiliteit van de RITEK/Traxdata met de NEC 25XX uit te testen. Vanwege de immense response hebben we toen al het aantal van 10 naar 15 verhoogd, maar laten het hier wel bij. Echter in de toekomst (16X & DL 4X, 8X) zullen wij waarschijnlijk weer testmedia aanbieden. (In het nog te komen topic: NEC 3500 media compabiliteit ;) )

@ Tycoontje : Ik hoop de Traxdata DVD+R 8X weer snel op 'groen' te zien in de lijst :)

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bij deze staat Traxdata DVD+R 8x weer op groen. Wat niet betekent dat we de oorzaak van Hertog_Martin's problemen niet meer willen weten. Juist wel!

offtopic:
Rest van de ervaringen van gisteren werk ik in de loop van de dag bij. Weer helemaal bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Tycoontje op 04-08-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 09:36:
@ Notsomad & Jackie_Che : We hebben vorige week een aantal testpakketten opgestuurd, om de vaste posters van dit topic de mogelijkheid te geven om de compabiliteit van de RITEK/Traxdata met de NEC 25XX uit te testen. Vanwege de immense response hebben we toen al het aantal van 10 naar 15 verhoogd, maar laten het hier wel bij. Echter in de toekomst (16X & DL 4X, 8X) zullen wij waarschijnlijk weer testmedia aanbieden. (In het nog te komen topic: NEC 3500 media compabiliteit ;) )

@ Tycoontje : Ik hoop de Traxdata DVD+R 8X weer snel op 'groen' te zien in de lijst :)

Gr,
In dat geval wordt het haast interessant om de 3500 ook aan te schaffen, als je die gratis DVD's erbij kijgt is hij realtief zeer goedkoop ;)

offtopic:
Over 13 uur hebik de DVD binnen die ik wil fikken :X 8)7
Dus daarna komen de resultaten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-08-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey,
waarom kun je in Belgie geen dual layers kopen? Ik heb bijna overal gezocht en nergens vind ik ze. Wanneer zouden ze verkrijgbaar zijn in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:20:
waarom kun je in Belgie geen dual layers kopen? Ik heb bijna overal gezocht en nergens vind ik ze.
pricewatch: NEC ND-2510 8x (Dual-layer) (ze zijn wel wat duurder dan in Nederland)

edit: schijfjes? toch eentje gevonden:

http://www.zwabmediashop....39456f8692a6bc014f04d49d0 :P

[ Voor 21% gewijzigd door Ettepet op 04-08-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx maar ik bedoel de schijfjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok, gister laatste Traxdata DVD-r gebrand met CopyToDVD

Resulaat: Geen errors, gebrand in 10 min

MAAR; Ik had aangegeven dat ie op 8x moet branden. Maar de max snelheid kwam niet boven de 6.09x uit en de gemiddelde snelheid was 5.03x

Op die manier heb je weinig voordeel van 8x branden aangezien op 4x dan slechts 2 min slomer is.

Hij zou gemiddeld toch wel de 7x moeten halen en zo'n schijfje in 8 min moeten branden?

BTW, bij mij ging het aflezen ook steeds sloom; rond de 4x
Maar gister met nero cd/dvd speed heb ik eindelijk een mooie grafiek gehaald die bij 3.5x begon en bij 7.9x eindigde. Bij dvdinfo pro begon ie op 2x en eindigde ie bij 5x :?

Maar ik heb al m'n schijfjes nu dus gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Branden in 10 minuten is vrij normaal, lijkt me. Ik heb nog niet anders meegemaakt bij het branden van volle DVD+R's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Gisteren toevallig nog op gelet. Die Traxdata dvd+r 8x brandde bij mij in Nero in 9:55.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.