Toon posts:

[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.789 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:59
Tycoontje schreef op 04 augustus 2004 @ 17:39:
Gisteren toevallig nog op gelet. Die Traxdata dvd+r 8x brandde bij mij in Nero in 9:55.
Dat is toch te sloom voor 8x?

(ja ik weet wel dat 8x alleen op einde behaald wordt maar bij mij bleef het steken op 6x en aangezien de tijden gelijk zijn aan die van jullie lijkt het wel alsof dat bij jullie ook zo is)

met CopyToDVD kan je het zien helemaal rechtsonder in het venster met gedetailleerde info over het brandproces.

• Bunnikside
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-12 18:41
Even een kleine update m.b.t de eerste keer DVD+R DL Traxdata schijf.

Op dit moment ben ik nog niet in staat plaatjes op een server te plaatsen :'(
komt nog hoop ik!

Wel de overgang tussen de layers getest, bij DVD-info pro V2,28 loopt de test probleemloos tot aan het einde van de eerste layer, daarna volgen er een paar leesfouten maar gaat vrolijk verder met de tweede layer.
Nero 6.3.1.15 loopt bij het einde van de eerste layer vast.
Gelezen in de 2500@2510, in de Lite-on LTD-163D weigeren de proggies, ga nog andere firmware proberen

Wellicht nogmaals proberen met een andere versie van Dvd-info pro of Nero?

Schijf ook geprobeerd in een Sony standalone DVD NV330, hier hapert de schijf bij de layerwisseling voor ongeveer een seconde maar loopt daarna netjes door.
Maar da's normaal ;)

M.a.w. ik ben wel content :)

[Voor 11% gewijzigd door Bunnikside op 04-08-2004 18:07]

• Hertog_Martin
BTW;

10 mensen hebben tests met de Traxdata testpakket gepost

2 mensen hebben laten weten dat ze pakket hebben ontvangen, 1 daarvan ging op vakantie en andere wacht volgens mij op nieuwe Herrie firmware.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:59
De volgende Maxell 1-4 DVD+R zag ik nog niet in de lijst staan: RICOHJPNR01
Doen 6x, had een doosje van 5 stuks 3 maanden terug gekocht. De DVD-R 4x die ik ook had gekocht deden 8x (TY, staat wel in de lijst), dus volgende keer haal ik weer Maxell's.

2510A, fw 2.15

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 04-08-2004 18:39]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-08 21:17
Hertog_Martin schreef op 04 augustus 2004 @ 18:13:
BTW;

10 mensen hebben tests met de Traxdata testpakket gepost

2 mensen hebben laten weten dat ze pakket hebben ontvangen, 1 daarvan ging op vakantie en andere wacht volgens mij op nieuwe Herrie firmware.
En nog 1, moi, wacht tot hij een DVD heeft gedownd om te fikken. Ik ga niet doelloos fikken, en ik heb toevallig ook niks om te rippen. Maar ik ga zeker resultaten posten :)

• saavres
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-12-2012
Oscar Mopperkont schreef op 04 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

En nog 1, moi, wacht tot hij een DVD heeft gedownd om te fikken. Ik ga niet doelloos fikken, en ik heb toevallig ook niks om te rippen. Maar ik ga zeker resultaten posten :)
bedoel je niet backuppen? :P

• Tycoontje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-09 22:37
kevinp schreef op 04 augustus 2004 @ 01:38:
[...]
Ik weet nog steeds niet of het aan de media (philips dvd+rw) of de brander lag/ligt. Iig alle andere media doet hij wel goed TDK-r en Philips +R (R01)). En die laatste gaat dus goed o p 6 speed.
Ook de schijven die je hier snel even noemt zou ik graag willen opnemen in de lijst. Hoe meer hoe beter! Zou je mij de volledige mediacodes kunnen geven? En ik weet niet zeker of ik al ergens heb langs zien komen of je een 2500 of 2510 hebt. Dus als je dat ook nog even zou willen zeggen.. En dan graag nog het versienummer van je firmware. Alvast bedankt!
Sjah schreef op 04 augustus 2004 @ 18:32:
De volgende Maxell 1-4 DVD+R zag ik nog niet in de lijst staan: RICOHJPNR01
Doen 6x, had een doosje van 5 stuks 3 maanden terug gekocht. De DVD-R 4x die ik ook had gekocht deden 8x (TY, staat wel in de lijst), dus volgende keer haal ik weer Maxell's.

2510A, fw 2.15
Ik ben een beetje dom... Om welke dvd-r gaat het nou precies? (Mediacode?)

Meteen een verzoek aan iedereen om steeds de volledige informatie te geven. Dus a.u.b. geen mediacodes afkorten en ook vermelden welke drive en vooral welke firmware je hebt (drive kan ik meestal nog wel terugvinden, maar firmware varieert bij de meesten nogal). Dit natuurlijk om te voorkomen dat er fouten gemaakt worden. Alvast bedankt!

[Voor 39% gewijzigd door Tycoontje op 04-08-2004 21:26]

• TmZ
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Heeft iemand ervaring met de volgende DVD-R? Ze zijn namelijk voor 7,99 per 25!! verkrijgbaar, verdacht goedkoop! Alle datawrites die er staan zijn goed, deze staat er helaas niet tussen:

DVD-R 4,7 GB (G) Datawrite 4x Spindle 25-stuks
MEDIAINFORMATION Media code/Mfr ID: AN35
Media type V2.2 DVD-R
Media Id Code Speed unknown
Write Srategy Speed 4.0x 5540KBs
Current Drive Speed 4.0x 5540KBs
Write Rotation Control CLV
Linear Density 0.267um/bit

• Hertog_Martin
Oscar Mopperkont schreef op 04 augustus 2004 @ 19:50:
[...]

Ik fik ook niet doelloos, heb hele tvserie op mn hd staan, iets van 100 afleveringen elk 350 mb dus daar kan ik wel wat dvd's mee branden/testen

Ik dacht trouwens dat jij wel resultaten had gepost dus jij hoort bij die 10 al.

ff ontopic: zouden mijn problemen kunnen komen door WAT ik brand? Ik was de hele tijd dus 12 avi's van elk 350 mb aan het branden... en zat net paar van mn datawrite discs nog eens na te checken en de discs met afleveringen erop blijken ook mislukt te zijn.

Ok, 3 dvd's met afleveringen zijn wel gelukt.. maar kan het toevallig iets zijn dat er iets fout gaat met de buffer wanneer die meerdere bestanden van een grootte als 350mb moet branden?

Als de nieuwe dvd+r's er zijn kan ik wat dvdvideo's testen.. en dan kijken of die het dus op 8x wel goed doen. Ik had een dvdvideo gebrand op de dvd-r's en die was ook de enige die perfect brande

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:59
@tycoontje TYG01, Maxell -r 1-4x die dus 8x doet, maar die staat al in je lijst. Ik zie dat je +r al hebt toegvoegd, klasse.
Tenslotte, heb ik ook nog Sentinel dvd-r 4x, doet ook helaas maar 4x, mediacode "SKC Co, Ltd" , stond ook nog niet in de lijst.

[Voor 189% gewijzigd door Sjah op 04-08-2004 23:53]

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
Tycoontje schreef op 04 augustus 2004 @ 21:17:
[...]
Ook de schijven die je hier snel even noemt zou ik graag willen opnemen in de lijst. Hoe meer hoe beter! Zou je mij de volledige mediacodes kunnen geven? En ik weet niet zeker of ik al ergens heb langs zien komen of je een 2500 of 2510 hebt. Dus als je dat ook nog even zou willen zeggen.. En dan graag nog het versienummer van je firmware. Alvast bedankt!
brander 2510 fw 2.15
philips dvd+r media code: RICOHJPNR01
snelheid(doos) 4x. werkelijke snelheid 6x.
is de word gebrand op 6 speed met dvd-shrink en alcohol(dvd-kopie). word goed gelezen in stand alone speler.

Philips dvd+rw media code PHILIPS 041
snelheid(doos) 4x. werkelijke snelheid 4x.
wordt in veel dvd spelers(stanalone) goed gelezen. Alleen moet hij helemaal schoon zin wil het bokker speelgoed hem lezen. :P Brandervaring is dus goed.

Tdk dvd-r media code TTG01
Gebrand op 8x en hierbij geen problemen gehad met lezen in ons(woon thuis) bokker speelgoed. 1x hapering van paar sec van het geluid in het begin van de film.
word dus ook als goed ervaren omdat ik deze al een aantal heb gebrand waarbij dit niet zo was. het was dus waarschijnlijk een vuitlje of krasje.

ooh ja nog eentje

Fuijfilm dvd-rw media code MCC 01RW11n9
snelheid(doos) 2.4x. werkelijke snelheid 2.4x. brand goed (duh op 2.4x) word goed herkend door standalone spelers.

voldoende duidelijkheid gecreëerd :P

[Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 05-08-2004 01:37]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• pretorian_nl
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:33
iemand al de Philips dvd+ 2.4x (onbedrukt) mediacode Rtek R01 getest?

Digital Media Junkie

• Ettepet
  • Laatst online: 25-11 20:50
Tycoontje, wellicht is het verstandig om een kolom toe te voegen, of een kleurstatus erbij waarmee duidelijk wordt of de conclusie gebaseerd is op een uitgebreide analyse (liefst met PI/PO) of dat alleen de schijfjes leesbaar waren.

• Tycoontje
Vind ik op zich wel een goed idee, alleen is het verschrikkelijk veel werk om nog terug te zoeken. En op dit moment kan ik het maar net allemaal bijhouden. Bovendien zit ik aan de maximale breedte van de tabel (zonder de layout te verneuken). Maar ik hou het zeker even in gedachten. Misschien kan ik nog wat met kleurtjes doen ofzo.

• saavres
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-12-2012
Ik heb 3dvd's gebrand van tdk. Op het hoesje staat er dat je ze maximaal aan 4x kunt branden maar nero heeft 6x aan. Ik heb het geprobeert aan 6x maar de buffer liep leeg aan 80 procent. De andere 2 heb ik aan 4x gebrand en ze zijn alletwee geslaagd. De ene heb ik met de firmaware 2.15 gebrand (de officiele) en de ander met de 2.16 van herrie. Ze geven allebei geen leesfouten aan en ik kan ze afspelen op de ps2 en op een andere stand alone speler. Ik ben zeer tevreden van die schijfjes. Volgende keer koop ik ze wss weer.
De media code is: RICOHJPNR01

grtz

[Voor 6% gewijzigd door saavres op 05-08-2004 11:54]

• Ettepet
@Tycoontje: Een kleurtje erbij voor: "Grondig getest - en goed bevonden". Alleen groen is al bezet. Eh, lastig, tenzij alle huidige groenen bijvoorbeeld licht-groen worden gemaakt. ;)

• Oscar Mopperkont
Ik heb eindelijk de DVD binnen die ik wil fikken. Nu wil ik hem fikken op de -R Traxdata DVD, om te weten te komen of mijn DVD speler het aankan.

Ik kan alleen geen 8 speed selecteren in Nero voor het schijfje. Hij zegt dat 4 speed het maximum is :?

Er zijn al mensen die hem op 8 speed gebrand hebben met de NEC dus het moet kunnen lijkt mij. Ook DVD info pro geeft aan dat 4 speed de max is. Voorlopig durf ik nog niet met mijn firmware te gaan klooien (ik heb 2.15), want ik wil eerst weten of het wel kan als ik het via USB doe (ik heb hem dus in een externe behuizing zitten).

Dit geeft DVDinfo als info over het schijfje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
                            Media Information                            
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                       RITEKG05
Format Capacity                                             Not Formatted
Free Blocks                                                     412352512
Free Capacity                                              4.38GB(4.71GB)
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R
Media Id Code Speed                                       8.0x  11080KBps
Available Write Descriptor                           CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.0x   2770KBps
Write Strategy Speed                                        4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta                                                      08
2x Speed OPC power                                                     12
2x Write Strategy field 1                                     11 98 9A 80
2x Write Strategy field 2                               88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta                                                      06
4x Speed OPC power                                                     18
4x Write Strategy field 1                                     0D 10 07 07
4x Write Strategy field 2                                     97 06 0C 0B
4x Write Strategy field 3                                     80 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse                                          04
4x Speed OPC power multi-pulse                                         1D
4x Write Strategy field 4                                     17 B8 88 75
4x Write Strategy field 5                               89 AC 98 81 00 10
4x Write Strategy field 6                                  00 00 D0 00 00
Data area starting sector                                          30000h
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

• lamko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-12 20:39
daarvoor zijn juist die firmwares, om media op 8x te branden
als je een paar topics terugleest is 107v2b5 van herrie er speciaal voor
en dr staat dat er ook meer media mee word ondersteund

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Oscar Mopperkont
lamko schreef op 05 augustus 2004 @ 12:29:
daarvoor zijn juist die firmwares, om media op 8x te branden
als je een paar topics terugleest is 107v2b5 van herrie er speciaal voor
en dr staat dat er ook meer media mee word ondersteund
Ok, dan moet het maar op 4 speed gefikt worden.

• Oscar Mopperkont
Goed ik heb de TraxData DVD-R dus op 4 speed gefikt, want sneller wilde hij niet gaan.

Mediacode is dus RITEKG05, verder info staat twee posts terug :)

[img]url=http://home.student.utwente.nl/o.v.lamme/Tweakers/TraxDVDminR.PNG[/img]

[img]url=http://home.student.utwente.nl/o.v.lamme/Tweakers/TraxDVDminR2.PNG[/img]

Ik heb geen Lite-ON dvd speler dus ik kon hem niet testen op pio ed.

Verder kan ik melden dat het branden goed is gegaan, de dataverificatie werkte en de DVD wordt goed afgespeeld in mijn Pioneer DV-454 speler. (booktype is dus gewoon -R).

Dat Nero op het einde van de speedtest een error gaf verbaast mij, want hij kon de data dus wel verifieren en ook DVD-info heeft het hele proces kunnen voltooien. Alleen wel vreemd dat de snelheid bij DVDinfo op max 4 speed zat met twee kleine uitschieters) en bij Nero dus wl langzaam steeg richting 8.

Ik zal zo eens kijken of ik hem ook nog ff test in de DVD speler vanmijn notebook :)

[Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-08-2004 13:44]

• Ettepet
Ik ben benieuwd waardoor die strakke x4 komt in DVDInfoPro, eerder in het topic had iemand dat ook al. Misschien gunstiger voor een betrouwbare analyse? :?

• Oscar Mopperkont
Ik dacht dat het misschien met de riplock te maken heeft? Dat dat op de een of andere manier een andere invloed heeft op DVDInfoPro dan op Nero?

• Hertog_Martin
Ettepet schreef op 05 augustus 2004 @ 14:20:
Ik ben benieuwd waardoor die strakke x4 komt in DVDInfoPro, eerder in het topic had iemand dat ook al. Misschien gunstiger voor een betrouwbare analyse? :?
Ja ik had dat.. maar het wisselt vaak.
In begin had ik steeds dus netjes 4.04x

Pas begon ie bij 3x en eindigde ie bij 5x

en in nero begon ie bij 3.5x en eindigde ie netjes bij 8x

• discusws
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:58
Er zijn inmiddels ook datawrite DVD-r te koop met mediacode AN31, AN35 (komt nog niet voor op de lijst) en INFOSMART01 te koop. Zelf heb ik nog steeds uit een oude batch de datawrite met mediacode princo welke geen problemen even op mijn 2500A en in nog geen ene standalone DVD speler.

Ik wil nu een nieuwe partij aanschaffen en ik niet ontevreden ben met datawrite.

Voor welke zou ik gaan? Datawrite met mediacode AN31, AN35 of INFOSMART01?

Natuur fotograaf

• van Binsbergen
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-07-2019
Ook ik heb een pakket ontvangen,
wacht even met het posten van resultaten op regen :)

(moet ook nog updaten 2500 => 2510 herrie Traxdata DL support

• LoneWolf
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 16:54

LoneWolf

Just a Byte

Oscar Mopperkont...
als je een 2510 hebt:
LoneWolf schreef op 30 juli 2004 @ 17:44:
De Traxdata +R 8 Speeds hebben ook media code RITEK R03 en worden bij mij door Nero netjes als 8x gezien. :+
Op zich vreemd, wand de Arita met media code RITEK R03, welke ik al had worden als Max 4x gezien door Nero 6.3.1.17, net 2510 V 2.15.

De Traxdata -R 8x Speeds hebben media code RITEK G05, en worden door Firmware 2.15 ook als 4x bestempeld.

[update]
Firmware 2.16 Geflashed, van Nec, en nu wordt de Traxdata 8x -R (RITEK G05) goed herkend, als zijnde 8x speed.) :)

Geen verandering m.b.t. de Arita's +R helaas. :'( :

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Bertus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Nu wil ik nog een paar goede DVD+R schijfjes bestellen:

ik zit te twijfelen tussen:

Arita dvd+r 8x 25 stuks

Traxdata dvd+r certified 8x cakebox 10 stuks

anders de -R

Arita dvd-r 8x Speed 25 stuks

Traxdata dvd-r 8x Speed cakebox 25 stuks

"Mijn gehoor en alertheid zijn als een 360 graden radar om me heen en beweeg me zo door het verkeer dat ik niet perse gezien hoef te worden." © by Knightwolf

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:32
Zelf gebruik ik Platinum 8X discs (RicohJPNR02). Goeie schijfjes hoor ;)

Systeem specs

• Hertog_Martin
Even aan Ritek laten weten dat ik pakketje ontvangen heb; bedankt!

Ik ga nu eerst alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik weer verder ga met branden.

• Tycoontje
@notsomad
Deze schijven zijn de laatste tijd zeer uitvoerig besproken. Als je even terug leest vind je zelfs uitleg van Ritek Europe over de verschillen. Verder vind je over de Traxdata's de testresultaten terug van de mensen die een testpakketje hebben ontvangen. Even teruglezen dus.

Hier is nog zo'n resultaat:

Schijf: Traxdata DVD-R 8x (RITEKG05)
Drive: 2500
Firmware: Herrie 1.07V2b4

http://tycoon.mxm.cx/temp/traxdata-dvd-r.jpg

Wederom _/-\o_

Nu de DL nog..

Oja, hier hadden we het pas over.. Hij brandde in 9:27

[Voor 11% gewijzigd door Tycoontje op 06-08-2004 18:57]

• Hertog_Martin
Ik wacht voor de dual layer op de officieele 2.17 firmware

Ik weet zeker dat herrie's firmware net zo goed zal werken maar aangezien het nu onzeker is of mn drive wel 100% ok is kloot ik liever even niet met onofficieele firmware

• Oscar Mopperkont
Heb trouwens de Traxdata +R gefikt. Ging allemaal goed op 8 speed en leestesten waren ook goed. Ik zal nog plaatjes posten, maar zit niet achter eigen pc.

• Ryudo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-12 16:53

Ryudo

Daily dose~

Zo ik ben eindelijk na een weekje weer terug van vakantie om met veel zin te beginnen aan eht testen van de Traxdata dvd's die ik van Ritek Europe had gekregen.

Eén ding valt me wel op dat jullie niet stil hebben gezeten met het testen van de dvd's, het heeft me dan ook best wat leeswerk gekost om weer bij te zijn.

Maar nu moet ik toch even iets kwijt,
Is het niet zo dat dat huidige Nec 2500 firmware neit overweg kan met die 8x media van Traxdata? Voor de 2510 is er wel een update gekomen met speciale support voor Ritek R03 en Ritek G05. Dit kon ik bij de 2500 niet echt speciaal terugvinden.
Bitsetting zegt me eerlijk gezegd niet zoveel dus ik overweeg mijn 2500 eems met de 2.16 firmware te flashen gezien deze me het meest up-to-date lijkt of zit ik daar nou naast?
Of heeft Herrie nog wat aan zijn 1.07V2B5 veranderd qua support voor de Traxdata 8x dvd+r en dvd-r?

• Hertog_Martin
naja dit is vreemd

Net een Datawrite weer gecheckt..

Ik alle filmpjes die erop staan ff checken.. openen allemaal

Ik doe dvdinfo speedtest; vanaf 25% gaat ie slecht, veel errors

Ik check filmpjes weer, vanaf filmpje 4 van 12 wil die ineens niet meer openen

Ik eject de disc

doe hem er weer in

Open filmpje 4 weer en hij doet het perfect.

Ik wordt de nec een beetje zat :{

• Oscar Mopperkont
@Hertog_Martin:
Flash de originele firmware er weer in en ga terug voor garantie, want er is duidelijk iets mis met je drive.

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 12:27
Als je nu met dvdinfopro een aantal read errors krijgt .. betekent dit dan dat wanneer je de film daadwerkelijk kijkt hij vastloopt / skipped oid ?

Ik kom er nu achter dat die klote Arita 8x RITEK 03 schijfjes niet goed op 8x werken.

PVoutput

• TmZ
heb je je firmware ge-update?

• knights16
hehe

ja gozer .. ik draai herrie 2k5107v2b5dl of iets in die geest..
ik zit al bij deze draad sinds het begin :)

maar ik heb nooit getest of dvds ook nog afgespeeld worden als dvdinfopro een aantal readerrors geeft..

[Voor 4% gewijzigd door knights16 op 08-08-2004 12:37]

PVoutput

• didaaf
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-02-2011
Type: Memorex spindel 50 stuks (die van de actie van 28,50 bij opus.de)
Mediacode: CMC MAG F01
Mediatype: DVD+R

Spindeltje opgebrand (4x@2510 met Discjuggler pro 4.1) aan ps2 games en films perfect, één onderzetter door overburnen!

[Voor 12% gewijzigd door didaaf op 10-08-2004 23:20]

• Ghost-X
  • Laatst online: 09-09 20:59
Ik heb met mijn NEC 2510 een paar Arita's gebrand en dat gaat perfect het afspelen op de NEC brander zelf gaat ook perfect wil ik echter een van die dvd's in een andere speler doen doen ze het niet..

Ik heb ze geprobeerd op mijn samsung dvd speler en op een compaq en op beide doen ze het niet.
Is dit bekend van Arita's zodat ik een ander merk moet kiezen of heeft het een andere oorzaak??

Bvd

The one you cant see...

• ®Otto
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:09
Welke firmware gebuik je? Misschien kun je de laatste firmware van Herrie proberen.

Ook kan het aan de media liggen, in mijn geval had ik ook eerst problemen met afspelen op mijn dvd-speler met diverse media, maar nu ben ik erg tevreden over de Platinum DVD+R 8x (RICOHJPN R02). En ik was ook één van de gelukkigen die een Traxdata testpakket heeft mogen ontvangen en zowel de +R als de -R doen het hier erg goed.

[Voor 6% gewijzigd door ®Otto op 08-08-2004 15:21]

• The_Sukkel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-07 00:21

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ghost-X schreef op 08 augustus 2004 @ 13:45:
Ik heb met mijn NEC 2510 een paar Arita's gebrand en dat gaat perfect het afspelen op de NEC brander zelf gaat ook perfect wil ik echter een van die dvd's in een andere speler doen doen ze het niet..

Ik heb ze geprobeerd op mijn samsung dvd speler en op een compaq en op beide doen ze het niet.
Is dit bekend van Arita's zodat ik een ander merk moet kiezen of heeft het een andere oorzaak??

Bvd
Wat heb je gebrand? - of +
Bij +: bitsetting op DVD-ROM gezet?
Voor de goed orde: ik neem ook aan dat het wel een door DVD afspeelbaar formaat betreft... (DVD/(S)VCD) en niet iets anders...

M.a.w.: iets meer info en we kunnen je misschien helpen (en het wellicht interessant voor dit topic maken).

[Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 08-08-2004 17:06]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Ghost-X
Idd je hebt gelijk k zal wat meer info verschaffen...

De nieuwe Firmware van Herrie heb ik al in de brander staan dus dat kan t niet zijn.(of juist wel maar dat verw8 ik niet)

Het betreft de Arita DVD+R 4X 4.7GB

Hierop heb ik een image gezet van een Software verzamel dvd

Ik heb met Nero eerst een Image gemaakt van die DVD en toen de Image gebrand.
Het gaat om Nero versie 6.3.0.0.

Ook heb ik het 2 maal geprobeerd, de eerste keer op 6X dat ging goed maar omdat hij op een andere dvd speler niet leesbaar is heb ik hem ook een keer op 4X gebrand maar ook dat mocht niet baten.

The one you cant see...

• Ettepet
knights16 schreef op 08 augustus 2004 @ 12:10:
Als je nu met dvdinfopro een aantal read errors krijgt .. betekent dit dan dat wanneer je de film daadwerkelijk kijkt hij vastloopt / skipped oid ?
Leesfouten bij bijv. DVDInfoPro betekenen niet automatisch een onleesbaar schijfje. Dit komt omdat de DVD foutcorrectie bevat en de speler desnoods meerdere malen opnieuw probeert de disk te lezen. Een leesfout kan zelfs komen doordat je een lamp aan of uitzet, of door een andere stoorbron/toevalligheid.

Het gaat bij DVDInfoPro niet zozeer om wel of geen foutjes, het gaat om de hoeveelheid fouten als graadmeter. Ook kun je een programma als Nero, of DVDDecrypter gebruiken om te zien hoe snel het schijfje inleest (o.a. afhankelijk van fouten en de noodzaak van herlezen).

Het idee waarmee getest wordt is dat je een zo goed mogelijk beeld probeert te krijgen van de brandkwaliteit van de speler + disk om de levensduur van de DVD te schatten. De brandlaag (dye) gaat na verloop van tijd veranderen zodat kleine foutjes langzaam steeds grotere fouten kunnen worden, die kunnen leiden tot onherstelbare fouten en dus een (deels) onleesbaar schijfje.

Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat de PI/PO-waarde van een schijf de meest betrouwbare informatie geeft over de brandkwaliteit. Maar niet veel mensen hebben een brander (o.a. Lite-On) die PI/PO-waardes kan bepalen, dus kijken ze naar de hoeveelheid leesfouten of inleestijden. ;)

• knights16
offtopic: interessant. bedankt..

[Voor 80% gewijzigd door knights16 op 09-08-2004 12:24]

PVoutput

• Ghost-X
Ghost-X schreef op 08 augustus 2004 @ 17:53:
Idd je hebt gelijk k zal wat meer info verschaffen...

De nieuwe Firmware van Herrie heb ik al in de brander staan dus dat kan t niet zijn.(of juist wel maar dat verw8 ik niet)

Het betreft de Arita DVD+R 4X 4.7GB

Hierop heb ik een image gezet van een Software verzamel dvd

Ik heb met Nero eerst een Image gemaakt van die DVD en toen de Image gebrand.
Het gaat om Nero versie 6.3.0.0.

Ook heb ik het 2 maal geprobeerd, de eerste keer op 6X dat ging goed maar omdat hij op een andere dvd speler niet leesbaar is heb ik hem ook een keer op 4X gebrand maar ook dat mocht niet baten.
**KICK** :X

The one you cant see...

• Ettepet
Ghost-X, heel merkwaardig. Heb je al geverifieerd of de bitsetting van Herrie's firmware ook op de schijfjes is toegepast? Er zijn ongetwijfeld spelers/branders die niet overweg kunnen met DVD+R & bitsetting, maar in jouw geval lijkt me dat als oorzaak (voor beide spelers) onwaarschijnlijk.

• Tycoontje
@Ghost-X
Het zal wel niet veel helpen, maar update in ieder geval je Nero even naar de laatste versie. Ik heb de laatste tijd heel vaak gelezen dat er in de afgelopen versies hele rare bugs zaten (zelf geen ervaringen mee gehad).

Nog een vraagje: Gebruik je verify? En komen ze daar wel helemaal doorheen?

Misschien dat je anders even contact op kunt nemen met Ritek Europe? (emailadres staat een stukje terug). Mailen mocht werd tenslotte gezegd :)

Doe anders ook even een read test met Nero CD-DVD Speed en/of DVDInfoPro in je NEC..
(Kun je meteen in zien of ze dvd+r of dvd-rom zijn).

Lijkt eigenlijk op incompatibility van de andere drives ofzo. Maar wel vaag.. meestal vind je wel een drive in de buurt die moet werken. Kun je het nog ergens anders testen misschien?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Bitsetting is vooral bedoeld voor DVD-films op een oudere standalone DVD-speler.
Is dus niet van toepassing voor zijn probleem (denk ik)

Overigens zijn de Arita DVD+R 4x van RICOHJPNR01 heel goed en moeten ze zeker op 4x goed kunnen branden en spelen (RICOH's horen toch tot de betere fabrikanten... zeker die van de RICOHJPNR01 mediacode)

@Tycoontje: wat heeft Ritek hiermee te maken?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Tycoontje
[b][message=21392865,noline]The_Sukkel schreef op 09 augustus 2004 @ @Tycoontje: wat heeft Ritek hiermee te maken?
Zie [rml]RITEK-EUROPE in "[ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit..."[/rml]

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Even een suggestie van mijn kant:

Als je een test post zou je dan ook even de volgende dingen willen vermelden?
* Merk dvd + mediacode
* Drive waar je mee brand + firmwareversie
* Programma waar je mee brand + versienummer
* Plaatje van dvd-test van bijvoorbeeld CD/DVD Speed of Kprobe + versienummer

Zo komen de tests wat beter tot hun recht in mijn ogen :)

@Tycoontje:
Zou je dit misschien in de startpost op kunnen nemen? Het lijkt me wel handig als iedereen dit even kan lezen en in de startpost valt het meer op denk ik :)

[Voor 19% gewijzigd door Ryudo op 10-08-2004 11:39]

• N_e_0
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 28-11 20:04
Ryudo schreef op 06 augustus 2004 @ 21:31:
Is het niet zo dat dat huidige Nec 2500 firmware neit overweg kan met die 8x media van Traxdata? Voor de 2510 is er wel een update gekomen met speciale support voor Ritek R03 en Ritek G05. Dit kon ik bij de 2500 niet echt speciaal terugvinden.
Bitsetting zegt me eerlijk gezegd niet zoveel dus ik overweeg mijn 2500 eems met de 2.16 firmware te flashen gezien deze me het meest up-to-date lijkt of zit ik daar nou naast?
Of heeft Herrie nog wat aan zijn 1.07V2B5 veranderd qua support voor de Traxdata 8x dvd+r en dvd-r?
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik lees op andere forums dit:
Herries 107v2b5 firmware allows 8X burning on all RitekR03 discs.
My R03 discs burn very well at 8X .
Can't Record ritek dvd+r @8x. "Antwoord Herrie":Use my 107v2 Beta5 and you'll be able to burn them @ 8x!

• Tycoontje
Ryudo schreef op 10 augustus 2004 @ 11:38:
@Tycoontje:
Zou je dit misschien in de startpost op kunnen nemen? Het lijkt me wel handig als iedereen dit even kan lezen en in de startpost valt het meer op denk ik :)
Ehmm.. Wat wil je precies? Het stukje over het brandprogramma er nog bij? (Rest staat er al namelijk). Of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?

Edit: Hmm. Moet ik er anders een voorbeeld bij zetten? Of wil je een "template"?
Roept u maar :)

@Hertog_Martin
Lukt het ondertussen een beetje? Of heb je het opgegeven en je drive teruggebracht? Ben benieuwd.

@The_Sukkel
Ik wou dat het niet zo was. Wat moet je met dat soort info in je kop.. :)

[Voor 30% gewijzigd door Tycoontje op 10-08-2004 21:22]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

@Tycoontje

Een voorbeeldje of iets in die richting. Het verhaal wat jij er hebt staan vinden veel mensen denk ik wat lang om te lezen. no offence maar ik ken mensen die alles vlug vlug doorlezen :)

Het lijkt mij gewoon het handigst als iedereen zich zoveel mogelijk aan een soort van template houdt ja :) (indien slecht idee hoor ik het wel ;) )

[Edit]
hierbij even mijn 1e bevinding met mijn Traxdata dvd's :)
Merk: Traxdata dvd+r 8x RitekR03
Firmware: Herrie 1.07V2B5
Software: Sonic Recordnow DX 4.6
Kprobe: 2.25 (PI en PIF worden nu bijden weer op 8ECC Blocks gemeten, vraag me niet waarom maar de PIR is niet meer los in te stellen in deze versie van Kprobe)

http://members.lycos.nl/animeforums/Traxdata8xNEW.JPG

Ik ga deze dvd+r's van Traxdata in het vervolg maar op 4x branden gezien 8x me toch een te hoge PI geeft, 6x zou ook nog willen maar dat moet ik nog ff napluizen :)

[Voor 47% gewijzigd door Ryudo op 10-08-2004 21:46]

• knights16
ik brand mijn RITEK03 schijfjes ook voortaan om 4x .. op 8x kreeg ik vaak read errors op mijn dvds.

Arita 8x ..

PVoutput

• Ettepet
Het is me opgevallen dat het lezen van mijn DVD+R schijfjes (Philips 8x Ricoh, en Traxdata 8x) duidelijk minder gaat met Herrie's 2.16 firmware. Het schrijven gaat nog steeds prima.

Ik had expres de oude firmware (1.07v2b5) teruggezet, omdat ik sinds enige tijd absoluut onacceptabele foutaantallen kreeg bij DVDInfoPro's Speedtest. Met 1.07v2b5 bleken deze gebrande schijfjes toch in tip-top conditie.. 8)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb maar weer eens een DVD+R 8x van de traxdata testset gebrand.
Resultaat was wel weer goed.
Dipje in grafiek kan komen doordat eDonkey op de achtergrond draaide... (sorry...wilde die sessie niet stoppen...)

Merk: Traxdata dvd+r 8x
Mediacode: RITEK R03
Drive: NEC ND 2500A
Firmware: Herrie 1.07V2B5
Software: Nero 6.3.0.3

http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/dvd/test04.jpg

[Voor 18% gewijzigd door The_Sukkel op 13-08-2004 02:25]

• lamko
@ The_Sukkel
een paar pagina's terug gaf je aan dat je problemen had met bitsetting
Ik heb precies hetzelfde denk ik, ook 107v2 Beta 5 firmware erin
en ook een power calibration error

als ik bitsetting aanzet of verander van booktype begint de schijf te tikken,
net of hij probeert het bitje te setten maar dat lukt niet.
Dat probeert ie wat. en uiteindelijk zegt ie dan naar een stuk of 10x
this is not a ricoh driver of het gaat goed en dan set ie het goeie bitje.
En als ik bitseting aan heb staan bij het branden blijft de brander hangen en blijft het groene ledje constant branden en wil het laatje ook niet meer open.
owja als er geen schijfje inzit begint hij niet te tikken voor de rest hetzelfde

Maar soms gaat het ook wel goed, zou dit een firmware probleempje zijn of deugd
er gewoon iets niet in mijn pc.
En als het een firmware probleem is kan ik dan de nieuwste erg gewoon in laden en markeerd ie dan standaard dvd+rw en dvd+r als Dvd-rom?

• Tycoontje
Power Calibration Error is volgens mij een bug in vroege versies Nero 6.3. Heb het zelf ook gehad een paar maanden terug. Er is ook al vaker gezegd dat je Nero moet updaten naar de laatste versie (voorlaatste gaat ondertussen ook op), omdat er teveel bugs in zaten (en nog steeds zitten). Als je kijkt naar de versie die The_Sukkel gebruikt zie je dat dit kan kloppen.

Bitsetting.. tja, dat ging bij mij met DVDinfoPro in elk geval ook niet helemaal vlekkeloos. Not a Ricoh drive heb ik geloof ik ook gehad. Of in elk geval dat de drive niet compatible was. Als ik het dan nog een keer probeerde ging het wel goed. Dat programma is wat mij betreft ook nog niet helemaal stabiel. Zo heb ik ook al een paar keer een zware crash gehad (zoals ik een flink aantal posts terug ergens heb gemeld- kon dan *niks* meer doen met m'n pc tot ik resette). Wat mij betreft is het programma nog erg beta.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@lamko&Tycoontje:

Bedankt voor jullie reactie n.a.v. de power calibration&bitsetting melding van mij. Door het ontrbreken van reacties begon ik al te denken dat ik de enige was... Ik heb sinds het updaten naar 1.07V2B5 last van die error (en daarvoor dus niet). Ik zal kijken of het updaten van Nero helpt.

Eerlijk gezegd zal ik eerst ook even testen of het ook voorkomt als ik weer platinums ermee ga branden (want sinds 1.07V2B5 heb ik alleen 3 traxdata's ermee gebrand). Dit natuurlijk om te kunnen checken dat het komt door 1.07V2B5 en niet door het schijfje.

Misschien dat het hele bitsetten er dus niets mee te maken heeft... (maar dat moet dus getest getest getest worden... :| )

[Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 18-08-2004 08:45]

• GrrRon
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-11 21:03
Volgens mij (correct me if I am wrong) moet je met Herrie's firmware in geen enkel programma aangeven om Bitsetting te gebruiken. Deze staat nl. ALTIJD op DVD-rom.
En die power calibration error in Nero onstond omdat men, met Herrie's firmware, de bitsetting van Nero wilde gebruiken. Wat dus niet hoeft voor de 2500A firmware.

Herrie's aangepaste firmware voor de 2510A (2.06 & 2.16) is de standaard firmware met toegevoegd Ritek DL. En deze heeft alleen bitsetting (altijd aan) voor DL.

Update:
Ik was niet helemaal juist!
Met Herrie's firmware moet je alleen de eerste keer aangeven met Dvdinfopro dat je bitset op DVD-rom. Hierna blijft de Nec hierop staan en hoeft je hier niet meer op te letten.

[Voor 45% gewijzigd door GrrRon op 29-08-2004 10:52. Reden: toegevoegd Nec2500 & 2510 + update]

"Soylent Green is people!"

• Tycoontje
Ik weet niet hoe het met die laatste versies zit. Nog steeds niet geprobeerd op mijn 2500, maar bij de single layer firmwares moet je het in elk geval -ook bij herrie's firmware- zelf instellen.

• StingerDelta
  • Laatst online: 10-04-2007
Ik heb ook een klein probleempje met de nieuwste firmware 2.16 van Herrie voor de nec-2510 icm nero. Ik heb gisteren eindelijk mij pakketje binnen van Nierle. Op aanraden van Herrie heb, ik de DVD-R 4,7 GB Prodye Video goud 8x Speed gekocht. Dus ik dacht dat ik eindelijk op 8 speed kan fikken. Helaas zegt nero dat ik max op 4 speed kan fikken. Toen ik de dvd-r ging bekijken met dvdinfopro zag ik tot mij grootste verbazing dat write strategy 4 speed is. Kan ik hier uit concluderen dat ik een beetje genept ben door Nierle?

@Herrie, weet jij iets meer van?

Ter info de media code:

Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID POMS3A
Format Capacity Not Formatted
Free Blocks 412352512
Free Capacity 4.38GB(4.71GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 0B
2x Speed OPC power 10
2x Write Strategy field 1 11 87 78 80
2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta 06
4x Speed OPC power 17
4x Write Strategy field 1 0D 0F 0B 0B
4x Write Strategy field 2 98 08 0F 0B
4x Write Strategy field 3 00 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 06
4x Speed OPC power multi-pulse 1C
4x Write Strategy field 4 12 68 88 65
4x Write Strategy field 5 98 9A 88 80 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 0D 00 00
Data area starting sector 30000h
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

• lamko
@tycoontje&The_Sukkel
Dat power calibration error had ik juist met een nieuwe versie van nero iets van .17 ofzo in iedergeval na .15
Dus het ligt hem denk ik ook niet aan nero maar eerder een bitsettingprobleempje
weet niet of dvdinfopro de schuldige is maar dat kan best

En ik had met stomp recordnow ook een fout waarschijnlijk dezelfde als met nero maar recordnow gaf geen power calibration fout maar een of andere geheugenfout. Dit gebeurt allemaal alleen bij bittseting verder geen fouten
Owja en je moet ook kunnen bitsetten in nero, maar dit is volgens mij bij mij weggelaten! Zou eigenlijk toch ook moeten kunnen werken in nero!

Iemand een idee hoe ik dan wel goed kan bitsetten voor mijn dvd+r en dvd+rw dvds
Is er ook een ander programma voor bitsetten?
Begin er nu eigenlijk wat aan te denken om die nieuwe 2.16 van herrie er in te laden, kijken of het dan wel werkt!

• Ettepet
Waar heb je die Prodye Video goud 8x gekocht? Hij staat niet bij Pricewatch.. :)

• StingerDelta
Ettepet schreef op 18 augustus 2004 @ 11:01:
Waar heb je die Prodye Video goud 8x gekocht? Hij staat niet bij Pricewatch.. :)
www.nierle.de dit bedrijf staat wel bij de shop suvery

• Ettepet
Dank je. Ik brand zelf gewoonlijk op DVD+R x8, en heb tot nog toe goede resultaten met Platinum RICOHJPNR01 en Traxdata RITEK R03. ;)

• bos
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-04-2010

bos

Like my speedo?

Merk: MAM
Type: DVD+R Single Layer 4,7 Gb
Speed: 4X
Mediacode: OPTODISCOR4
Brander: NEC 2510A
Firmware brander: 107v2b4
Brandapplicaties: Nero v6.3.1.20 / Record Now Max v4.5 / DVD Decrypter v3.2.3.0
Aantal gebrand: 10
Aantal mislukt: 10
Bij verificatie in Nero en Record Now Max steevast 'inaccessible files'.
Uitlezen in Nero CD-DVD Speed: breekt af na 30 sec. met onleesbare bestanden.
Branden op 2X maakt geen verschil.

Ik ben nu met firmware 2.16 aan het testen, maar vrees het ergste. :(

I wouldn't join any club that accepted ME as a member.

• Oscar Mopperkont
Iemand trouwens ervaring met de "nieuwe" Philips 8 speed met mediacode ID CMC MAG E01

Zag ze staan bij DDVD.info en ben wel benieuwd.

• TmZ
hij staat gewoon in de graph als ik het goed zie, daar staat hij als twijfel getest...

bos al updates met nieuwe firmware?

• bos
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-04-2010

bos

Like my speedo?

TmZ schreef op 23 augustus 2004 @ 21:45:
hij staat gewoon in de graph als ik het goed zie, daar staat hij als twijfel getest...

Yep, ook met 2.16 is het helemaal niks :-(

I wouldn't join any club that accepted ME as a member.

• StingerDelta
Heren en dames,

ik wil er op wijzen dat de prodye dvd-r 8 speeds met Media code/Manufacturer ID POMS3A. Niet compatibel is met de nec-2510A. Ik heb meer dan 10 dvd-r die ik nu als onderzetter. Ter info nec-2510a met beta5 Herrie firmware.

• Oscar Mopperkont
TmZ schreef op 23 augustus 2004 @ 21:45:

Kennelijik heb ik niet goed gekeken :X

• Tycoontje
StingerDelta schreef op 24 augustus 2004 @ 11:43:
Heren en dames,

ik wil er op wijzen dat de prodye dvd-r 8 speeds met Media code/Manufacturer ID POMS3A. Niet compatibel is met de nec-2510A. Ik heb meer dan 10 dvd-r die ik nu als onderzetter. Ter info nec-2510a met beta5 Herrie firmware.
Hoezo niet compatible? Krijg je ze helemaal niet gebrand? Branden ze wel maar krijg je een error halverwege? Gaan ze niet op volle snelheid misschien? Wat doen ze met andere firmware (originele bijvoorbeeld)? Heb je misschien grafiekjes om te laten zien?

Zoals je ziet is meer info gewenst.

• StingerDelta
Tycoontje schreef op 24 augustus 2004 @ 18:27:
[...]

Hoezo niet compatible? Krijg je ze helemaal niet gebrand? Branden ze wel maar krijg je een error halverwege? Gaan ze niet op volle snelheid misschien? Wat doen ze met andere firmware (originele bijvoorbeeld)? Heb je misschien grafiekjes om te laten zien?

Zoals je ziet is meer info gewenst.
Branden gaat goed MITS op vier speeds. En dan komen de problemen. Als je de dvd-r in een dvd speler stop. Dan speelt die gewoon niet af. Met arita's heb ik helemaal geen probleem. Ik weet bijna zeker dat het aan prodye ligt. Desnoods stuur ik een prodye dvd-r naar je toe.

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:09

bebopper

I'm an absolute beginner...

Hieronder de resultaten van schijfjes van Paradigit:

Ricoh DVD+R 4x

Mediacode: RICOHJPNR01

http://www.xs4all.be/~duijsens/disc0.jpg

http://www.xs4all.be/~duijsens/disc1.jpg

Moet eerlijk zeggen dat het mij niet zoveel zegt... maar ziet er vrij evenwichtig uit = goed?

[Voor 12% gewijzigd door bebopper op 24-08-2004 22:25]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

StingerDelta schreef op 24 augustus 2004 @ 20:27:
[...] Desnoods stuur ik een prodye dvd-r naar je toe.
Waarom niet gewoon een paar pics van DVDinfopro?
bebopper schreef op 24 augustus 2004 @ 21:15:
Hieronder de resultaten van schijfjes van Paradigit:

Ricoh DVD+R 4x

Mediacode: RICOHJPNR01

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet eerlijk zeggen dat het mij niet zoveel zegt... maar ziet er vrij evenwichtig uit = goed?
Wat vreemd dat er in jouw plaatjes van DVDinfo geen mediacode staat vermeld... bij mij staat die er altijd bij. (Maar ik kan bevestigen dat die Ricoh's DVD+R 4x RICOHJPNR01 het inderdaad gewoon goed doen...heb er geen pic van...)

[Voor 82% gewijzigd door The_Sukkel op 25-08-2004 00:10]

• Ettepet
The_Sukkel schreef op 25 augustus 2004 @ 00:05:
Wat vreemd dat er in jouw plaatjes van DVDinfo geen mediacode staat vermeld... bij mij staat die er altijd bij. (Maar ik kan bevestigen dat die Ricoh's DVD+R 4x RICOHJPNR01 het inderdaad gewoon goed doen...heb er geen pic van...)
Dat is een bug in DVDInfoPro versie 3.07/3.09. De maker had dit elders (tabblad "Media Info") gefixed, maar nog niet overal.

• N_e_0
Hier wat (teleurstellende) scans van Platinum 8X.
http://made72.op.het.net/Brands/dvdspinplatinum.jpg

DVD+R:
Mediacode: Ricohjpnr02
Brandsnelheid: 8X
Brandprogje: DVD Decryptor
Brander: NEC2500 1.07v2B5

http://made72.op.het.net/Pics/Platinum+R8X1.07v2b5DL8x.JPG
http://made72.op.het.net/Pics/Platinum+R8X1.07v2b5DL8xDVD.JPG

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

N_e_0 schreef op 25 augustus 2004 @ 22:52:
Hier wat (teleurstellende) scans van Platinum 8X.[...]
Ik heb zelf geen Lite-On...dus ook geen KProbe...
Kan je me uitleggen wat er nu precies zo teleurstellend aan is?
De DVDinfopro pic laat een behoorlijk goed beeld zien (0 readerrors en constant stijgende leesnelheid zonder drops).

• N_e_0
Platinum DVD+R 8 speed:
http://made72.op.het.net/Brands/dvdspinplatinum.jpg

Mediacode: CMC MAGE01
Brandprogje: Copy2DVD
Brandsnelheid: 6X

http://made72.op.het.net/Pics/Platinum+R8X1.07v2b5DL8xCMC.JPG

• N_e_0
The_Sukkel schreef op 25 augustus 2004 @ 23:22:
[...]

Ik heb zelf geen Lite-On...dus ook geen KProbe...
Kan je me uitleggen wat er nu precies zo teleurstellend aan is?
De DVDinfopro pic laat een behoorlijk goed beeld zien (0 readerrors en constant stijgende leesnelheid zonder drops).
De PI score is toch wel vrij hoog.
Aangezien ze bij Kprobe er van uit gaan dat een score van 280 of minder een perfect gebrande dvd is.

Bij hoge PI waardes blijft de dvd geregeld hangen (stilstaand beeld) op mijn standalone player.
Waardes van onder de 400 spelen goed af bij mij.

[Voor 14% gewijzigd door N_e_0 op 25-08-2004 23:32]

• Oscar Mopperkont
N_e_0 schreef op 25 augustus 2004 @ 22:52:
Hier wat (teleurstellende) scans van Platinum 8X.
[afbeelding]

DVD+R:

[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm en ik altijd maar denken dat de Platinum DVD's erg goed waren :/

Ze worden veel gekocht, zijn er dan ook mensen die wel goede scans hebben van de platinums? Want met deze resultaten zou hij denk ik niet "groen" mogen zijn in de lijst, of wel?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hey...zijn de platinums 8x met mediacode CMC MAGE01 nu beter dan Ricohjpnr02?
Waar staat de PI waarde eigenlijk voor?

Je bent de eerste die een Platinum 8x CMC MAGE01 laat zien. Waar heb je die gekocht? En waarom kan die niet op 8x? Wordt de PI score dan veel slechter op 8x?

(ik stel al die vragen omdat ik waarschijnlijk ook die platinums ga kopen...heb al de platinums met mediacode ricoh...maar het schijnt dat platinum nu sowieso is overgestapt naar CMC...)

• N_e_0
The_Sukkel schreef op 25 augustus 2004 @ 23:41:
Hey...zijn de platinums 8x met mediacode CMC MAGE01 nu beter dan Ricohjpnr02?

Je bent de eerste die een Platinum 8x CMC MAGE01 laat zien. Waar heb je die gekocht? En waarom kan die niet op 8x? Wordt de PI score dan veel slechter op 8x?

(ik stel al die vragen omdat ik waarschijnlijk ook die platinums ga kopen...heb al de platinums met mediacode ricoh...maar het schijnt dat platinum nu sowieso is overgestapt naar CMC...)
Ik heb bij de plaatselijke pc-zaak drie losse dvd-tjes (in jewelcase) gekocht om ze eens te testen.
2 ervan zijn CMC's, ik ga er zo één branden op 8 speed.
Scans daarvan post ik ook nog wel.
hier wat technische info

[Voor 10% gewijzigd door N_e_0 op 26-08-2004 00:16]

• N_e_0
Platinum DVD+R:

http://made72.op.het.net/Pics/Platinum+R8X1.07v2b5DL8xCMC2.JPG

Helemaal top!
Veel beter dan de Ricohjpnr02 versie.

• Ettepet
Uiterst vreemd. De Philips CMC MAG E01 (8x) deden het bij mij juist belabberd, en stukken minder dan die Platinums RICOHJPNR02 (8x). De Traxdata RITEK R03 is nog net iets beter dan de Platinum.

Maar mogelijk hebben we het over verschillende partijen en productienummers. (Mijn CMC's zijn van Philips bijv. al) :)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

N_e_O...ik ben overtuigd en ga gelijk bestellen!

• Kajun
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07-06 18:18
Wow, die PI en (vooral) PO waarden zien er zeer goed uit voor de CMC Mag. Indrukwekkend.

Wel enigzins verrassend dat er zulke hoge PI waarden zijn voor de RicohJPNR02.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

RichohJPNR02 geeft bij mij ook zuke hoge waarden bij Kprobe tests
K zal eens kijken of ik wat pics kan vinden.

Edit:
Hmm, kan zo geen kpbrobe plaatjes meer vinden op m'n pc.
Vanmiddag maar even en paar scans maken dan voor hier ;)

[Voor 40% gewijzigd door Ryudo op 26-08-2004 09:08]

• N_e_0
Hier een Philips DVD+R 8X scan:
http://made72.op.het.net/Brands/Philips8x.jpg

Brander: NEC2500 1.07v2b5

http://made72.op.het.net/Pics/Philips+R8X1.07v2b5DL8x.JPG

Geen Ricohjpnr02 meer voor mij.

Heeft iemand al ervaringen met 8 speed Memorex?
http://made72.op.het.net/Brands/memo8plusr.jpg
Aangezien deze ook de CMC MAG E01 mediacode hebben en de Platinum versie hiervan scoorde perfect bij mij.

• Oscar Mopperkont
Toch vreemd dat:
- Philips CMC MAG E01 staan als slecht in de lijst
- Memorex CMC MAG E01 staan als goed in de lijst
- Platinum Ricohjpnr02 staan als goed in de lijst en scoren gewoon erg slecht
- Platinum CMC MAG E01 scoren erg goed

Ik volg het niet meer! Ik dacht dat dezelfde mediacode stond voor dezelfde schijf, kennelijk niet. En wie heeft ooit een goede scan kunnen doen met de Ricohjpnr02 schijfjes?

Ik ben dan wel benieuwd naar een scan van de Memorex 8 speed CMC MAG E01, want als die hetzelfde scoren als de Platinum CMC MAG E01 dan zou dat gewoon een superkoop zijn!

[Voor 23% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-08-2004 22:05]

• N_e_0
Oscar Mopperkont schreef op 26 augustus 2004 @ 21:48:
Ik volg het niet meer! Ik dacht dat dezelfde mediacode stond voor dezelfde schijf, kennelijk niet.
Nee dat zeker niet.
Dat hebben Ryudo en ik al ervaren met de BeAll000P40 mediacode.
Herrie had met de Samsung versie een perfecte scan en de eigen merk versies van BeAll die wij hadden waren zwaar kl*te.
Ik heb later ook de Samsung gescanned, maar de waardes waren ook bud.
Ik heb het ook gehad met Ricohjpnr01 schijfjes, van traxdata waren ze prima van Ricoh zelf een stuk minder.

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ben het idd met N_e_O eens.
De BeAll stunt van ons 2 overkomt ons niet nog een keer :?
Ikzelf heb nu een voorkeur van Fujifilm RicohJPNR01 als dvd+r en Traxdata RitekG05 als dvd-r.
Ik brand dan wel alles op 4x maar das gewoon een veiligheid die ik wil hebben voor mijn data.

• Kajun
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07-06 18:18
Eenzelfde mediacode wil niet zeggen dat het identieke schijfjes betreft. Ik heb er al eerder een hele lange zwamverhaal over gehouden, maar het komt er in ieder geval op neer dat je er weinig conclusies eruit kunt trekken. Zelfs uit welke fabriek zo'n schijf komt valt niet altijd af te leiden.

Neem MCC. Mitsubishi fabriek toch? Neen. CMC Magnetics produceert sommige media voor MCC, met de MCC mediacode label erop.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Tycoontje
Poeh. Het was een tijdje stil in dit topic, maar nu loopt het opeens weer als een trein. Heb nu helaas erg weinig tijd om de startpost fatsoenlijk te updaten, maar ik wilde even laten weten dat dat in elk geval nog wel gaat gebeuren. Niet dat jullie alles voor niks melden! :)

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:09

bebopper

I'm an absolute beginner...

De schijfjes van Paradigit met mediacode RICOHJPNR01 (DVD +R 4x) zijn in de aanbieding, 10 stuks voor €16,90 (zie stukje hierboven voor ervaring ermee).

• N_e_0
Hier een scan van de Memorex 8X:
http://made72.op.het.net/Brands/memo8plusr.jpg
spindel 100 stuks bij de cdrwinkel

Memorex DVD+R 8X:

http://made72.op.het.net/Pics/Memorex8XCMC.JPG

Prima schijfjes, echt top.

Ik post later ook nog een scan van de Memorex DVD-R 8X versie (CMC MAG AE1)

• N_e_0
Hier de Memorex 8X DVD-R versie:

Mediacode: CMC MAG AE1

http://made72.op.het.net/Pics/Memorex8XCMC-R.JPG

Damn die Memorexen zijn goed!
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee