[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heb inmiddels op Platinum (8x, RICOHJPNR02) geprobeerd, en de resultaten op 8x zijn véél beter dan met de Philips 8x (CMC MAG E01):

(Platinum, DVDShrink, 8x)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/911-8X.jpg

(Philips, CloneDVD2, 8x)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/SAS-8x.jpg

Ik had de DVD-speler in mijn computer de afgelopen 2 jaar bijna niet gebruikt, maar toch maar eens een paar keer een schoonmaak-CD gebruikt. Dit leidde tot veel betere resultaten voor single-speed:

(Philips, CloneDVD2, 1x)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/SAS-1x.jpg

Ik zal mijn 2/2.4x en 4x speed Philips-schijfjes nog eens testen, om te zien hoe die het doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Vage grafiekjes. Krijg je als je je NEC gebruikt gewoon mooie grafieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Nog niet geprobeerd met DVDInfoPro. Als ik mag vragen, wat is er vaag aan? (het enige wat ik zelf niet snap is wat de groene lijn precies inhoudt)

[ Voor 8% gewijzigd door Ettepet op 23-07-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Nou die dipjes.
Moet ik wel zeggen dat ik Nero grafiekjes gewend ben. Misschien zijn deze iets nauwkeuriger.

Groene lijn lijkt me een gemiddelde ofzo :?
Edit: Nee, ook niet echt, want hij loopt ergens omlaag als de gele omhoog loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Tycoontje op 23-07-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 19:42
Ik heb de Samsung DVD+R 4X (spindel 10 st.) getest, maar die mediacode Beall000P40 is echt zeer slecht te noemen.
Ik heb al eerder de goedkopere versie van BeAll zelf getest, zie hier

Gebrand met een testfirmware van Herrie op mijn 2500, die hij zelf ook hier gebruikte.

8X BURN
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/SamsungBeAllDVD+R8x.JPG

4X BURN
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/SamsungBeAllDVD+R4x.JPG

4X BURN SCANS MET NERO
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/LITE-ON_DVDRW_LDW-811S_HS0Q_25-July-2004_23_21.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/LITE-ON_DVDRW_LDW-811S_HS0Q_25-July-2004_23_41.jpeg

Geen aanrader dus, die Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tycoontje schreef op 23 juli 2004 @ 17:05:
Nou die dipjes.
Moet ik wel zeggen dat ik Nero grafiekjes gewend ben. Misschien zijn deze iets nauwkeuriger.
Sorry voor mijn wat late reactie. Hier twee resultaten van één Philips 8x, op 8x gebrand, uitgelezen op mijn NEC-2510, zoals je vroeg: (voortijdig onderbroken, weinig geduld ;))

DVDInfoPro Speed-test
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/DVDInfoSpeedtest.jpg

Nero CD/DVD-Speed
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/NeroCDDVDSpeed.jpg

Je ziet dat DVDInfoPro veel eerder problemen aangeeft, al lijkt het erop dat ie niet test of de data uiteindelijk wel leesbaar is. Ik heb ondertussen heel wat meer gebrand en getest, en de resultaten blijven zeer negatief voor de Philips en uitstekend voor de Platinum, zelfs op 8x.

[ Voor 3% gewijzigd door Ettepet op 26-07-2004 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik zie net dat er blijkbaar een goedkopere dual-layer uit is, van Traxdata (ID RITEK D01):

http://www.ddvd.info/cgi-...txdvprdldvdbox&t=temartic (9.95 euro)

Al mensen met interesse om voor zo'n prijs te gaan testen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ettepet op 26-07-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119600

mountainbiker schreef op 19 juli 2004 @ 11:46:
Waarschijnlijk brakke media.

Traxdata en Arita (en Ridata) komen van hetzelfde bedrijf: conrexx

Zij kopen die Ricoh media in en zetten er hun merkjes op.

Ik heb het idee dat bv Fuji dvd+r met ook ricoh mediacode van betere kwaliteit is dan traxdata en arita. Waarschijnlijk betaalt fuji meer en krijgt dan ook betere kwaliteit van ricoh geleverd.

Resultaat dezelfde mediacode op de dvd en toch duidelijke kwaliteitsverschillen.
Beste Mountainbiker,

Conrexx Technology is RITEK's European Branch office. Naast het leveren aan OEM klanten zoals de door jouw genoemde FUJI, brengt RITEK drie eigen merken op de markt: Traxdata, Ridata en Arita. Voor Traxdata en Ridata geldt dat deze producten van de hoogste kwaliteit zijn, en niet onder doen voor die van OEM klanten. Aangezien deze merken onze eigen merken zijn, worden de laatste technologieen op het gebied van DVD Recordable Media, in Europa ook altijd als eerste onder de Traxdata merknaam op de markt gebracht. (vb: DVD-/+R 8X, DVD+R DL etc) Het betreft dus uitsluitend A-Grade producten. De Arita producten, die een stuk goedkoper zijn en alleen in spindleformaat te koop zijn, zijn ook van hoge kwaliteit maar dit zijn bijvoorbeeld zogenaamde 'overprints'. Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een Arita overprintlaag. Ook wordt de RITEK B-Grade media onder de Arita naam verkocht; dit verklaart de kwaliteitsverschillen die soms optreden.

Als laatste wilde ik je mededelen dat "Ricoh media niet ingekocht" wordt door RITEK. Ricoh maakt geen media, dat doet RITEK. De technologie, know-how en de Stamper komen bij Ricoh vandaan en RITEK produceert de media voor Ricoh. RITEK produceert echter ook 4X en 8X +R DVD media met een eigen technologie, die respectievelijk de volgende mediacodes dragen: R02 en R03.

Wij willen de lezers van dit forum graag de gelegenheid bieden om zelf de kwaliteit van Traxdata te ervaren en geven aan de eerste 10 personen die reageren een ' Traxdata test pakket' weg, bestaande uit: 1x Traxdata Double Layer DVD+R 8.5 GB, 5 stuks Traxdata DVD+R 8X en 5 stuks Traxdata DVD-R 8X. Stuur een mailtje met het verzoek aan info@conrexx.com o.v.v. Traxdata Tester-Tweakers

Happy Burning!

Floris Evers

Marketing Manager
Conrexx Technology B.V. / RITEK Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@Ettepet
De dual layers die tot nu toe in de lijst staan zijn door iemand uit het 2510 topic getest die er blijkbaar niet zo'n moeite mee had. Misschien dat je die over kunt halen? ;)
Wacht.. doe het zelf wel effe.

Die grafiekjes blijven vaag. Zal zelf ook eens wat met dvdinfopro proberen binnenkort..

Heb het trouwens wel druk met klussen in een huis wat net opgeleverd is, dus ik kan wat trager reageren de komende tijd. Maar ik probeer het wel bij te houden.

Edit: Zie dat ik wel mooi op het goede moment net de post voor mij las :)

Edit2:
@Ettepet: Die Philips dvd's kunnen weer op 'goed', of niet? (stuk beter na schoonmaken, toch?)
@RITEK-EUROPE: Kan het zijn dat de website conrexx.com gruwelijk traag is?

[ Voor 33% gewijzigd door Tycoontje op 26-07-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08-2022
Bericht van totaal andere orde. Iemand hier weleens problemen gehad met het branden van Philips CD's op 32x op een NEC 2500A ? Bij mij doen deze het alleen op 16x

Weet niet zeker of het aan de CD's ligt, maar is een mogelijkheid

<suggestie> lijkt me handig in de RITEK post te melden wanneer de 10 pakketten zijn weggeven, scheelt een hoop mail </suggestie>

[ Voor 30% gewijzigd door van Binsbergen op 26-07-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 11:17

Ryudo

Daily dose~

Ik heb nog wel snel even een mail gestuurd,
Ik heb 2 Traxdata 2.4x dvd's gehad en die waren ook toppie
Ik heb hier nu nog 1 4x dvd+r van Traxdata liggen en die brand ik ook met een goed gevoel vol :)
Dus ik ben zeer benieuwd naar de 8x media van Traxdata en ook hoe hun DL media het doet op de NEC 2500 met Herrie firmware :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryudo op 26-07-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ryudo schreef op 26 juli 2004 @ 21:26:
Ik heb 2 Traxdata 2.4x dvd's gehad en die waren ook toppie
Is dat de "RITEK R01"?

@van Binsbergen:
Heb het al wel eerder gehoord volgens mij in combinatie met Philips, maar kan het niet terugvinden in m'n tabellen. Zijn ze toevallig groter dan 700mb? Daar is op een of andere manier namelijk ook wat mee. En heb je voor mij een mediacode voor in de startpost?

offtopic:
Zo, als het goed is ben ik weer bij met de startpost. Mist iemand iets? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb me ook aangemeld voor dat Traxdata testpakket... ben benieuwd of er al allemaal tweakers zich buiten dit topic om hebben aangemeld... (da's dan lekker voor de "vaste klanten" in dit topic... ;))

@Ettepet: ik raak een beetje in de war.
Over welke Platinums heb je het nu?
Zijn het nu die Platinnums die net als de Philipsen een mediacode CMC MAG E01 hebben? En waaruit blijkt nu dat die CMC MAG E01 van Philips nu wél zouden moeten voldoen? Tot nu toe heb ik niet bijzonder veel trek om die dingen te bestellen, hoofdzakelijk omdat die dingen nu op "oranje" staan...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 26-07-2004 22:41 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 16:24
Normaal lees ik dit topic elk uur wel maar vandaag natuurlijk weer net niet :)

Heb nog wel een mail gestuurd maar ben denk ik te laat.

Ik heb net een week de ND-2510 en zou al te graag 8x en DL media uit willen testen.

Ik heb nog eens belang bij DL media ook want ik zit opgescheept met 2 HDTV bestanden van 7.2GB die ik liever niet wil opsplitsen en zou mooi zijn als ik er 1 op een DL schijfje kan branden.

Maar lijkt me sterk dat er in 5 uur tijd niet al 10 mensen een mail gestuurd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

nee RicohJPNR00 geloof ik
The_Sukkel schreef op 26 juli 2004 @ 22:40:
Ik heb me ook aangemeld voor dat Traxdata testpakket... ben benieuwd of er al allemaal tweakers zich buiten dit topic om hebben aangemeld... (da's dan lekker voor de "vaste klanten" in dit topic... ;))
Ik zou het inderdaad niet leuk vinden dat mensen die hier normaal niet komen met de testpakketjes aan de haal gaan. De actieve posters hier hebben naar mijn mening meer recht op zo'n testpakketje om met hun Nec ook wat tests te doen en deze dan ook hier even weer te delen met de anderen :) (just my opinion)

[ Voor 68% gewijzigd door Ryudo op 26-07-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

Idd ik verwacht dat diegene die pakketjes krijgen ook daadwerkelijk hun ervaring hier in details meedelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 2090 op 27-07-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tycoontje schreef op 26 juli 2004 @ 17:18:Edit2:
@Ettepet: Die Philips dvd's kunnen weer op 'goed', of niet? (stuk beter na schoonmaken, toch?)
Wat zijn je maatstaven?

Als de 1-speed (en 2/2.4x, 4x) gebrande Philips DVDs meer fouten bevatten dan een 8-speed gebrande Platinum, gelezen op mijn Lite-On èn (!) op mijn NEC-2510, terwijl beiden claimen 8x te zijn.. na 30 stuks testen..

Ik zou 'em liever zo laten, dat bespaart miskopen. Mocht blijken dat anderen meer succes hebben, mogelijk omdat er verschillende partijen onder dezelfde typeaanduiding worden verkocht, dan kun je de status allicht enigszins bijstellen. Ik stuur meteen een pm-metje naar Sevenhunt, die eerder deze schijfjes heeft getest. :) ***
The_Sukkel schreef op 26 juli 2004 @ 22:40:
@Ettepet: ik raak een beetje in de war.
Over welke Platinums heb je het nu?
Het gaat om Platinums 8x RICOHJPNR02, zoals ik al zei. Als ik jou was zou ik voorlopig zeker niet voor de Philips gaan, er zijn voldoende andere merken en types waar nog geen/weinig klachten over zijn gemeld. Platinum en Traxdata bevallen mij persoonlijk tot nu toe zeer goed. Succes met je keuze! ;)

*** kom er net achter dat 'personal mail' al een tijdje uitgeschakeld staat. Lastig, als je iemand op het forum wilt bereiken... we wachten dan maar noodgedwongen af.. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Ettepet op 27-07-2004 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedendag!

Mailen voor het Traxdata Test Pakket kan niet meer, inmiddels zijn de 10 pakketten al vergeven. Maar om de vaste posters als Hertog Martin en The Sukkel (mailtje 13 & 14) ook mee te laten testen, gaan we in totaal 15 pakketten uitsturen. Natuurlijk zien we al jullie testresultaten graag terug op dit forum.

@Tycoontje: Ryudo meldde al dat de Traxdata 2,4X MID RicohJPNR00 heeft, dit is correct
@Tycoontje: probleem www.conrexx.com is verholpen. Iig bedankt voor het melden ervan

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 119600 schreef op 26 juli 2004 @ 17:17:
[...]

Beste Mountainbiker,

Conrexx Technology is RITEK's European Branch office. Naast het leveren aan OEM klanten zoals de door jouw genoemde FUJI, brengt RITEK drie eigen merken op de markt: Traxdata, Ridata en Arita. Voor Traxdata en Ridata geldt dat deze producten van de hoogste kwaliteit zijn, en niet onder doen voor die van OEM klanten. Aangezien deze merken onze eigen merken zijn, worden de laatste technologieen op het gebied van DVD Recordable Media, in Europa ook altijd als eerste onder de Traxdata merknaam op de markt gebracht. (vb: DVD-/+R 8X, DVD+R DL etc) Het betreft dus uitsluitend A-Grade producten. De Arita producten, die een stuk goedkoper zijn en alleen in spindleformaat te koop zijn, zijn ook van hoge kwaliteit maar dit zijn bijvoorbeeld zogenaamde 'overprints'. Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een Arita overprintlaag. Ook wordt de RITEK B-Grade media onder de Arita naam verkocht; dit verklaart de kwaliteitsverschillen die soms optreden.

Als laatste wilde ik je mededelen dat "Ricoh media niet ingekocht" wordt door RITEK. Ricoh maakt geen media, dat doet RITEK. De technologie, know-how en de Stamper komen bij Ricoh vandaan en RITEK produceert de media voor Ricoh. RITEK produceert echter ook 4X en 8X +R DVD media met een eigen technologie, die respectievelijk de volgende mediacodes dragen: R02 en R03.

Wij willen de lezers van dit forum graag de gelegenheid bieden om zelf de kwaliteit van Traxdata te ervaren en geven aan de eerste 10 personen die reageren een ' Traxdata test pakket' weg, bestaande uit: 1x Traxdata Double Layer DVD+R 8.5 GB, 5 stuks Traxdata DVD+R 8X en 5 stuks Traxdata DVD-R 8X. Stuur een mailtje met het verzoek aan info@conrexx.com o.v.v. Traxdata Tester-Tweakers

Happy Burning!

Floris Evers

Marketing Manager
Conrexx Technology B.V. / RITEK Europe
Beste Floris

Mooi verhaal, eindelijk wat duidelijkheid!

Nog een vraagje, hoe zit het met de Platinum dvd+rtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 119600 schreef op 27 juli 2004 @ 09:14:
Goedendag!

Mailen voor het Traxdata Test Pakket kan niet meer, inmiddels zijn de 10 pakketten al vergeven. Maar om de vaste posters als Hertog Martin en The Sukkel (mailtje 13 & 14) ook mee te laten testen, gaan we in totaal 15 pakketten uitsturen. Natuurlijk zien we al jullie testresultaten graag terug op dit forum.

@Tycoontje: Ryudo meldde al dat de Traxdata 2,4X MID RicohJPNR00 heeft, dit is correct
@Tycoontje: probleem www.conrexx.com is verholpen. Iig bedankt voor het melden ervan

Mvg,
Dit vind ik nou echt heel erg tof van jullie. Ontzettend bedankt. Mijn zus vertelde net dat ze zeer goede ervaringen heeft met Traxdata CD-r's dus ben benieuwd.

Kunnen jullie bij Ritek trouwens schatten wanneer dual layer media betaalbaar wordt? Dus rond de 2 euro per stuk?

Ik las dat in het begin de schijfjes 'handgemaakt' werden. Is het zo een ingewikkeld/moeilijk proces om goede brandbare dual layer schijfjes te ontwikkelen vergeleken met gewone schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ook ik vin het zeer rlax van jullie. Zeker omdat ik een van de gelukkigen ben! Ik heb mijn brander pas een week, dus was nog geen "vaste" poster in dit topic. Maar ik zal mijn bevindingen uiteraard zo snel mogelijk posten! B)

Ook ik ben benieuwd naar de DL schijfjes en niet alleen of het branden goed gaat, maar ook natuurlijk of de schijfjes net zo goed als andere schijfjes gelezen worden in DVD spelers. Want dan wordt DL een dikke hit om ze grootschalig in te gaan slaan. (zodra betaalbaar natuurlijk), want het fikken gaat misschien niet snel, maar je hoeft niet meer te rippen en te encoden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
In de review van cdrinfo.com ( http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=9803&PageId=18 ) wordt op de laatste pagina's uitgelegd hoe je met een utility de booktype van een dvd+r9 op dvd-rom kan zetten (zonder de firmware van de 2510 te veranderen/hacken).

Dan zou elk schijfje gewoon prima af moeten lezen te zijn in elke dvdspeler.

edit: link gefixed

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-07-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hertog_Martin schreef op 27 juli 2004 @ 10:51:
In de review van cdrinfo.com ( http://www.cdrinfo.com/Se...cific.aspx?ArticleId=9803 ) wordt op de laatste pagina's uitgelegd hoe je met een utility de booktype van een dvd+r9 op dvd-rom kan zetten (zonder de firmware van de 2510 te veranderen/hacken).

Dan zou elk schijfje gewoon prima af moeten lezen te zijn in elke dvdspeler.
Thnx :D

Ik heb mijn brander alleen in een externe behuizing zitten (heb notebook), levert dat geen problemen op als je dat soort settings dan gaat veranderen? Als in gaat dat ook goed als het dus via USB gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat. Heb de link gefixed dus daar kan je er meer over lezen.

Maar misschien beter om het verder te vragen in [rml][ Ervaringen] NEC ND-2510 Dual Layer brander[/rml] zodat dit topic weer verder kan met feedback van schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

[vaag nieuws modus]
Er is nog wel even een kleinigheidje met die Traxdata dvd+r DL9 schijfjes.
De de Nec-2500 en 2510 kunnen met de huidige firmwares nog niet op de Ritek disks branden las ik ergens op cdfreaks.com.
Herrie schijnt bezig te zijn met het aanpassen van de firmware zodat er Traxdata DL schijfjes mee gebrand kunnen worden. Heb ik dit goed Hermanvh?
[/vaag nieuws modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog_Martin schreef op 27 juli 2004 @ 10:26:
[...]

Kunnen jullie bij Ritek trouwens schatten wanneer dual layer media betaalbaar wordt? Dus rond de 2 euro per stuk?

Ik las dat in het begin de schijfjes 'handgemaakt' werden. Is het zo een ingewikkeld/moeilijk proces om goede brandbare dual layer schijfjes te ontwikkelen vergeleken met gewone schijfjes?
> Rond de 2 euro per stuk zal nog wel even duren, maar de prijzen zullen zakken naarmate de hogere snelheden op de markt zullen komen. (ETA 4X Nov, 8X Maart 05)

> Handgemaakt? Nee, de DL media wordt machinaal geproduceerd. Maar het is inderdaad een ingewikkeld proces om DL media te produceren. De Yield Rate is op dit moment ook erg laag, waardoor de media nog erg duur is.

@Ryudo: De standaard firmware van de 2510 geeft inderdaad compabiliteitsproblemen. Ondanks dat NEC zegt bezig te zijn om binnenkort met een geupdate firmware te komen, was Herman (Herrie) ze al voor. Je kunt de testresultaten met deze update hier lezen: http://www.cdr-zone.com/r...d+r-d/l-media-review.html

Echter, de firmware update die Herman voor de 2500@2510 maakte heeft (nog) geen compabiliteit met de RITEK/Traxdata media. Oppassen dus.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie goede ervaring met Verbatim dvd+rw 4x speed icm nd2510?
Ik denk dat ik vandaag die nec ga halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2090 op 27-07-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Ben nieuw hier, kom er net achter waar de 'edit' knop zit.*

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 119600 op 27-07-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

@ Ritek-Europe:
Die link die je poste doet het niet goed, ook met copy/paste krijg ik hem niet aan de slag.
Zou je dat ff kunnen fixen? Bvd :)

[Edit]
Juiste link naar het artikel met de Traxdata DL dvd :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ryudo op 27-07-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:57
Zo moet ie werken, ik heb 'm net gelezen, anders naar www.cdr-zone.com, de rest wijst vanzelf

http://www.cdr-zone.com/r...d+r-d/l-media-review.html

Nee, werkt via de gepaste koppeling niet! dus zie eerste regel

[ Voor 15% gewijzigd door Bunnikside op 27-07-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114415

2 euro stuk is echt goedkoop, ik wacht tot wanneer ze rond de 5euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 21:30
Tot mijn verrassing, was ik nog één van de gelukkigen. Ik ben zeer benieuwd naar de schijfjes (ik hoop dat Herrie snel met nieuwe firmware komt).

Mijn grote dank gaat uit naar Ritek Europe. Geweldige actie.

Ik heb nog wel een vraag voor jullie: wat is jullie mening over het flashen van een NEC 2500A naar een 2510A? Hoe zien jullie dat -- denken jullie ook dat dit met grote kans gepaard gaat dat de laser doorbrandt?

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb dus sinds kort ook een 2510 Brander, als vervanging voor mijn 1300A.

Ben heel benieuwd of de Ritek/Traxdata media door de standaard firmware goed herkend worden, heb er nu de standaard 2.15 in zitten.

Ik heb nl laatst Arita 8x +R's gekocht met RITEK-R03 , maar deze worden dus nog niet herkend als 8x door de de 2510a. Verder vind ik deze arita's er zeeeer beroerd uitzien, de randen zijn helemaal ribbelig, niet glad zoals ik gewend ben.

Voor de DVD-R Heb ik nu That's Write 4x met LEADDATA01 mediacode, deze branden netjes op 4 speed

Voorheen brandde ik eigenlijk altijd op Rode DataWrite 4x -R's en op Philips+R (2,4 en 4x) , was ik zeer te vreden over.

Ook ik krijg als het goed is een pakketje, ben heel benieuwd naar de Traxdata's.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 119600 schreef op 27 juli 2004 @ 09:14:
Goedendag!

[...]Mvg,
Wat een geweldige club ;)
Ettepet schreef op 27 juli 2004 @ 02:43:
[...]
Het gaat om Platinums 8x RICOHJPNR02, zoals ik al zei. Als ik jou was zou ik voorlopig zeker niet voor de Philips gaan, er zijn voldoende andere merken en types waar nog geen/weinig klachten over zijn gemeld. Platinum en Traxdata bevallen mij persoonlijk tot nu toe zeer goed. Succes met je keuze! ;)
[...]
Oki...dat dacht ik al... was een beetje in de war geraakt omdat die Platinums (zie opusshop.de) nu met een mediacode CMC MAG E01 geleverd lijken te worden. Dat is dus dezelfde mediacode als die...juist ja...die Philips DVD+R 8x die zo matig door de test heen komen... Voorlopig houd ik me dus maar verre van die "nieuwe" Platinums (ik weet ook wel dat mediacode niet alles zegt...maar ik kan me niet voorstellen dat CMC betere schijven aan Platinum levert dan aan Philips...)

[ Voor 49% gewijzigd door The_Sukkel op 27-07-2004 20:22 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI6speed
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb ook sinds kort een NEC 2510 brander en krijg een test pakketje van Ritek Europe. Heb tot nu toe zonder problemen Arita 4x (RICOHJPNR01) en Platinum 8X (RICOHJPNR02) gebruikt. Maar volgens CDR-zone kan je met de originele firmware 2.15 de Traxdata 2.4x DVD+R D/L media niet branden:

“The Traxdata 2.4x DVD+R D/L media burnt perfectly at 2.4x using both CopyToDVD, recording either data DVD or Video ISO images on our NEC 2510A with Herrie's adjusted firmware, although we must add that it was not recordable in our NEC 2510a using the stock firmware 2.15 which we hope this will be resolved in an updated firmware release from NEC. Many thanks must go to Herrie for writing an adjusted firmware for us to finish this review.”

Omdat mijn brander nog vrij nieuw is, wil ik nog geen gebruik maken van Herrie’s firmware. Hopelijk komt NEC snel met een nieuwe firmware update.

@Ritek Europe
Kunnen jullie ervoor zorgen dat NEC snel met een firmware update komt, zodat we de nieuwe Traxdata media met originele firmware kunnen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

LoneWolf schreef op 27 juli 2004 @ 20:02:
Ben heel benieuwd of de Ritek/Traxdata media door de standaard firmware goed herkend worden, heb er nu de standaard 2.15 in zitten.

Ik heb nl laatst Arita 8x +R's gekocht met RITEK-R03 , maar deze worden dus nog niet herkend als 8x door de de 2510a. Verder vind ik deze arita's er zeeeer beroerd uitzien, de randen zijn helemaal ribbelig, niet glad zoals ik gewend ben.
Je kunt ook proberen om firmware 2.06 erin te flashen om te kijken of RitekR03 het dan wel goed doet. Ik weet het niet zeker maar proberen kan zeker geen kwaad gezien je altijd nog terug kunt flashen onder dos :)
(klinkt raar maar is zo: 2.05 en 2.06 zijn nieuwer dan 2.15 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
@The_Sukkel: ddvd.info heeft ze nog wel. (edit: gelijk maar weer wat extra besteld :))
TDI6speed schreef op 27 juli 2004 @ 20:53:
Omdat mijn brander nog vrij nieuw is, wil ik nog geen gebruik maken van Herrie’s firmware.
Ik heb mijn 2510 nu 11 dagen, en heb toen meteen geflashed. Het is wel raadzaam eerst je 'oude' firmware te backuppen. Ik had eerst enkele uren ervaringen van mensen hier en op andere fora gelezen voordat ik deze stap maakte. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ettepet op 27-07-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Ettepet: ik heb ddvd.info een mail gestuurd met de vraag of ze even willen checken of hun Platinums echt nog van RICOH zijn of dat zij inmiddels ook al die van CMC leveren.

Het kan nl gewoon zijn dat hun mediainfo nog niet is ge-update... (heb echter nog geen reactie gehad...is een mail van 4 dagen geleden). Misschien dat jij ze eerder ontvangt (dan ik een reply) en gelijk uitsluitsel kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Mijn huidige (goede) schijfjes zijn vorige week besteld, en toen waren ze bij opus ook al op. Ik verwacht niet dat ze zomaar switchen als ze expliciet het type vermelden.

@ Tycoontje: is het voortaan wat jou betreft goed om de speedtest van DVDInfoPro te gebruiken als indicatie van de kwaliteit van media? Hij lijkt een stuk kritischer dan die test van Nero. Ook geeft ie netjes aan hoeveel fouten ie tegenkwam. Mogelijk heb je met DVDInfoPro's test niet meteen door of er echt ernstige fouten op het schijfje zitten, maar dat is als indicatie in de praktijk (hopelijk) minder nuttig. Een andere test zou zijn de inleestijd met DVD-decrypter, eventueel "gestandaardiseerd" door via de NEC-2500/2510 te lezen. (dan is de Harddisk meteen ook geen bottleneck meer)

ps: Het liefst kijk ik naar de PI/PO, maar ik heb alleen een DVD-reader van Lite-On, geen -brander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Slecht nieuws voor nero gebruikers:

(van: http://www.cdrinfo.com/Forum/tm.asp?m=73061 )
------
Folks,

After submitting a bug report to Nero recently, yesterday they confirmed my findings and are currently working on a new version to fix the problem.

Recently when burning DVD+R Dual layer media in all four of my DL burners I found many (all?) readers would freeze at the layer change point. I also found that if scanning these discs with PIE/PIF software they would also refuse to go past the layer change points, and some drive gave off a continuous click sound at this point.

The version of nero was 6.3.1.17 and I do not know if other versions have the same issue.

Nero will inform me when a fix or workaround is released
------

Ik lees hier net dus trouwens dat als je die Traxdata DL schijfje wil branden dat niet met de officieele v2.15 firmware kan.

Herrie's firmware kan het blijkbaar wel maar die is dus weer niet compatible met de gewone ritek/traxdata schijfjes.

En NEC is niet zo snel met uitbrengen van nieuwe firmwares.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@Ettepet
DVDinfoPro lijkt me goed tot het tegendeel bewezen wordt :)
Ik zal bij mij even wat verschillende media vergelijken tussen dvdinfopro en nero cd-dvd speed. Heb er alvast 1 aangezet. Moet nu weg, maar zie straks het resultaat wel.

PI/PO is natuurlijk heel leuk voor de mensen die het kunnen testen. Ik ben nog net niet zo gek om speciaal een Lite-On te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Houdt er rekening mee dat die speedtest gevoelig is voor verstoringen door achtergrondactiviteiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hmmmz. Das dan ook wel weer vaag.

Nou, de eerste test ziet er iig netjes uit. Ik zet meteen een andere aan de slag. Resultaat zie ik met de lunch wel weer ofzo :)

Zijn er misschien nog meer mensen die willen vergelijken tussen dvdinfopro en nero cd-dvd speed met verschillende media? Kijken of we er achter kunnen komen welke het meest betrouwbaar is.

Oh en kan iemand die andere lijn (groene in default setting) verklaren?

Edit:
Grrr.. al unrecovered read error met een Samsung dvd-r in Nero CD-DVD Speed. DVDinfoPro gaat lekker door, maar de grafiek is belabberd. Denk dat ie op twijfelachtig gaat, maar zal 'm nog een kans geven. Even kijken of ik er meer van die soort kan vinden

Edit 2:
En een Samsung dvd+r. Dit zoek ik zeker verder uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Tycoontje op 28-07-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93650

De voordelen van + en - zijn me reeds bekend.

Wat is nou eigenlijk aan het winnen qua standaard de + of de - standaard? Wat wordt de "toekomst".
--
Laat maar reeds na het doorlezen van alle replys tot de conclusie gekomen dat 93% van de standalone spelers de - variant ondersteund en 88% de + variant.

1. Misschien iets voor de startpost?

2. Misschien is het mogelijk om in plaats van "uitval" kolom een percentage van tevreden of ontevreden gebruikers weer tegeven. Vindt ik persoonlijk heel wat belangrijker dan "uitval". Wanneer iets groen is bij 77% tevreden gebruikers of 95% vindt ik nogal een verschil...

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 93650 op 28-07-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+ gaat de standaard worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07
Komt vooral door de kromme heffing van 1 euro op -R en 50 cent op +R. Anders had - het denk ik geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@langejan83
Momenteel wordt het alleen groen als er 100% tevreden gebruikers zijn.
Wel zit ik er aan te denken om de kolom "Adviessnelheid" te vervangen door het aantal gebruikers dat de schijf heeft getest. Want als er dat maar eentje is en de schijf staat op groen vind ik dat dat nog niet echt veel zegt (een paar dagen geleden was er zo'n geval).
Ik moet er nog even naar kijken. Gaat ook redelijk wat tijd in zitten en die heb ik momenteel helaas niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93650

Tycoontje schreef op 28 juli 2004 @ 19:03:
@langejan83
Ik moet er nog even naar kijken. Gaat ook redelijk wat tijd in zitten en die heb ik momenteel helaas niet echt.
Misschien handig als iemand die dat kan met php (of iets dergelijks) soort poll maakt waar je de resultaten uit kan halen. Nu moet jij al die topics af om bij te werken (jij liever dan ik _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tycoontje schreef op 28 juli 2004 @ 10:46:
Oh en kan iemand die andere lijn (groene in default setting) verklaren?
Het is de draaisnelheid (RPM). Ik vond de bevestiging van mijn vermoeden op hun forum. Toffe info, en hij is 'lekker' gevoelig om fouten op te sporen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 93650 schreef op 28 juli 2004 @ 17:11:
De voordelen van + en - zijn me reeds bekend.

Wat is nou eigenlijk aan het winnen qua standaard de + of de - standaard? Wat wordt de "toekomst".
--
Laat maar reeds na het doorlezen van alle replys tot de conclusie gekomen dat 93% van de standalone spelers de - variant ondersteund en 88% de + variant.

1. Misschien iets voor de startpost?

2. Misschien is het mogelijk om in plaats van "uitval" kolom een percentage van tevreden of ontevreden gebruikers weer tegeven. Vindt ik persoonlijk heel wat belangrijker dan "uitval". Wanneer iets groen is bij 77% tevreden gebruikers of 95% vindt ik nogal een verschil...
Met bitsetting denk ik dat + minimaal dezelfde acceptatie bereikt als een min. Immers: de + wordt dan niet meer als + gezien maar als DVD-Rom. En ja... de NEC2500 ondersteunt bitsetting.

Verder is de + sowieso technisch veruit superieur aan de -
http://www.dvdplusrw.org/...le.asp?mid=0&sid=3&aid=12
(met dank aan BalusC)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 28-07-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

(sorry was niet de bedoeling om 2x achtereen te posten...drukte op de quote ipv edit...)
Tycoontje schreef op 28 juli 2004 @ 19:03:
@langejan83
Momenteel wordt het alleen groen als er 100% tevreden gebruikers zijn.
Wel zit ik er aan te denken om de kolom "Adviessnelheid" te vervangen door het aantal gebruikers dat de schijf heeft getest. Want als er dat maar eentje is en de schijf staat op groen vind ik dat dat nog niet echt veel zegt (een paar dagen geleden was er zo'n geval).
Aantal is idd goed...veel beter dan percentage, maar dan wel aantal goed en aantal niet goed... Anders lijkt het net wanneer er één van de groep niet tevreden is en het merk daarom op oranje staat, dat de hele groep achter de oranje kleur staat...
Misschien een indicatie hoeveel gebruikers tevreden en hoeveel ontevreden (zegt me meer dan een percentage

[ Voor 18% gewijzigd door The_Sukkel op 28-07-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ok, dan krijgen de aantallen gewoon dezelfde kleurtjes mee ofzo denk ik, want er zijn ook "twijfelachtige" schijven waarvan sommige mensen ze goed bevonden.

Heb vandaag trouwens 2x een gruwelijke crash gehad met DVDinfoPro. Kreeg een read error. De eerste keer dacht ik dat ie dan ook automatisch stopte, dus starte ik ondertussen dat Nero ding. Boem. Alles vast. Niks meer mee te beginnen. Zelfs task manager was niet op te roepen. Mousepointer kwijt. Moest echt zwaar resetten. Heb ik allang niet meer meegemaakt. Tweede keer bij een read error druk ik dus wel op stop en had ik meteen hetzelfde probleem.

Edit:
* Tycoontje houdt een Traxdata Dual Layer in z'n handen. Oja er zijn ook nog 5 DVD+R's en 5 DVD-R's bij. Met andere woorden, het pakketje van Ritek Europe is net binnengekomen. Zal voor de DL helaas moeten wachten op nieuwe firmware heb ik begrepen. Maar wat glimt ie mooi! :+

Ritek Europe, bedankt! _/-\o_

Ervaringen volgen uiteraard z.s.m.

Afbeeldingslocatie: http://tycoon.mxm.cx/temp/conrexx.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Tycoontje op 29-07-2004 13:42 . Reden: Voor de plaatjes-fetisjisten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Same here, net handtekening moeten zetten voor ontvangst van pakketje.
Ritek Europe, hartelijk bedankt voor dit pakket _/-\o_
Ben het met Tycoontje eens dat die DVD+R DL mooi glimt :+
Morgen eerst op vakantie en als ik er weer ben maar even die dvd+r en dvd-r testen door er wat anime op te zetten B)
(plaatjes zijn klikbaar ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/dldvd1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/dldvd2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/dldvd3.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door Ryudo op 29-07-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[hk-mode]

PICS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Hier nog wat plaatjes van de DL: pic1, pic2, pic3. Bedankt voor de test-media, Ritek Europe! _/-\o_

Hier nog wat zeer recente info van Herrie over deze DL:
Posted: Wed Jul 28, 2004 5:22 am:
I received 2 batches of Ritek DL discs from Traxdata. 1st batch with their own printing on top was having quite some problems in the NEC 2500@2510 and LiteOn 812@832. The drives made ticking sounds etc . :( The 2500A couldn't burn the discs at all with patched firmware, although MKM 001 DL discs worked fine before. The 832 with VS08 did burn the disc, but it took over 1 hour to burn. The disc was unreadable afterwards.

Yesterday I received a second batch from Traxdata with blank discs, no Traxdata print on top. These made less noise on my 2500@2510, but still didn't burn with patched firmware. They do work a lot better on my 812@832 though :)

I tested 2 discs, 1 using the MKM 001 and 1 using the RICOHJPN D00 strategy :) Both seem to work fine, although MKM 001 seems to give lower Kprobe values (PiSum8 Avg. about 5, but with some minor peaks over 400!). This could be due to the production process of the discs though. I'll do some more testing today :)
Nog eventjes wachten dus met branden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Pakketje is hier ook binnen, vanavond meteen even wat dingen fikken.

Voor foto's.. zie de posts boven me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik sluit me aan bij de vorige posters...
Dit weekend branden en testen!

Ritek in ieder geval alvast bedankt :)

[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 29-07-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 21:30
Ik heb het pakketje ook binnengekregen.

Ik wil nogmaals iedereen van Ritek-Europe bedanken. Cool pakketje :)

Het lijkt me wel verstandig om eerst op nieuwe firmware van Herrie te wachten, voordat je allemaal coasters bakt.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer komt de officiele frimware van NEC uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo!

Ik zie dat de pakketjes zijn aangekomen. Bedankt voor alle bedankjes naar onze kant, maar jullie bevindingen over de media zijn natuurlijk net zo welkom! Voordat jullie de DL gaan testen zou ik inderdaad op het laatste nieuws van Herrie wachten. Zover we nu weten staat het met de compabiliteit van de RITEK/Traxdata DL media met de NEC 25XX zo gesteld:
2500@2510 (Herrie's FW): no go
2510 (officiale FW): no go
2510 (Herrie's FW): GO
Natuurlijk hopen we dat NEC zsm een nieuwe FW uitbrengt. We keep our fingers crossed.

Overigens hebben ik of mijn collega's niet altijd tijd om te kijken of er vragen zijn naar onze kant toe op dit forum. Mochten jullie vragen hebben dan kan er altijd een mailtje gestuurd worden naar ons algemene emailadres: info@conrexx.com

@TD16 Speed: We doen ons best. We hebben nauw contact met NEC Europa en ons hoofdkantoor in Taiwan met NEC Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Is het mogelijk om voor het dual layer schijfje te branden even over te switchen naar de komende firmware van Herrie en dan weer terug te switchen naar de officieele NEC firmware (dmv backup) ?

En hoe groot is het risico dan dat er iets fout gaat?

p.s. gisteren van branden niks terecht gekomen. Na 8 uur in de zon had ik beetje last van de hitte en lag ik vroeg op bed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ettepet schreef op 28 juli 2004 @ 20:18:
[...]

Het is de draaisnelheid (RPM). Ik vond de bevestiging van mijn vermoeden op hun forum. Toffe info, en hij is 'lekker' gevoelig om fouten op te sporen.. :)
The Transfer Rate Test measures the data transfer rate and displays the results in a graph.

There are two lines drawn during the test:
The green line shows the Transfer Rate.
The yellow line shows the rotation speed in RPM
Vogens die post net omgekeerd?
Geel=draaisnelheid?
Groen=transfer rate?

Lijkt me echter niet al te logisch..omdat bij een gelijkblijvende draaisnelheid in rpm, de datatransfer (naar de buitenkant van de dvd toe) steeds hoger zou moeten worden. En dat is volgens mij min of meer te zien op die grafieken. Dus ik ga zelf ook meer richting de uitleg van Ettepet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Gisteravond kwam ik deze sticky tegen, waar diegene behalve de speedtest van DVDInfoPro ook gebruik maakt van de PI/PO in versie 3 van dat programma. Bij die speedtest gebruikt ie een gehackte DVD-speler met een speciaal voor de media-test gekozen afspeelsnelheid! Waar je in de praktijk wel niet allemaal op komt.. :)
Ik ben benieuwd welke versie dit is, en waarom Herrie 2 dagen geleden nog aangaf dat hij met de NEC nog geen Traxdata-DL aankon (zie een eindje terug in deze thread). Of gaat dit om een geplande versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Ettepet op 30-07-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI6speed
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb mijn pakketje nog niet binnen, was niet thuis.
Maar heb wel nieuwe firmware van NEC binnen.

Firmware updates / NEC ND-2510A 2.16
http://`www.tweakers.net/meuktracker/6935?t=1091190433&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
TDI6speed schreef op 30 juli 2004 @ 14:48:
Ik heb mijn pakketje nog niet binnen, was niet thuis.
Maar heb wel nieuwe firmware van NEC binnen.

Firmware updates / NEC ND-2510A 2.16
http://`www.tweakers.net/meuktracker/6935?t=1091190433&
In de changelog staat dat het nu met de volgende media werkt:

DvD+R9 ( Double Layer)

2,4x Ricoh

--
Ik heb net de Traxdata DL erin gedaan en mediacode daarvan is RITEK D01

Dus ook v2.16 kan deze disc nog niet branden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ettepet: Ik weet niet welke versie het is, maar hij werkt wel volgens www.cdr-zone.com . Ik ben zelf in contact met Herrie en de reden waarom hij het bij hem niet doet, is omdat hij zelf (nog) geen 2510 heeft. Zijn firmware voor de 2510 werkt dus wel, maar voor de 2500@2510 niet met onze DL media. De makers van Copy2DVD (www.vso-software.fr) beamen het ook succesvol te branden op de 2510 met Herrie's firmware. Maar goed, echt officieel is het nog niet.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

De Traxdata +R 8 Speeds hebben ook media code RITEK R03 en worden bij mij door Nero netjes als 8x gezien. :+
Op zich vreemd, wand de Arita met media code RITEK R03, welke ik al had worden als Max 4x gezien door Nero 6.3.1.17, net 2510 V 2.15.

De Traxdata -R 8x Speeds hebben media code RITEK G05, en worden door Firmware 2.15 ook als 4x bestempeld.

[update]
Firmware 2.16 Geflashed, van Nec, en nu wordt de Traxdata 8x -R (RITEK G05) goed herkend, als zijnde 8x speed.) :)

Geen verandering m.b.t. de Arita's +R helaas. :'( :

[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 30-07-2004 18:02 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06
Heb vandaag ook mijn pakketje opgehaald, was een paar dagen weg. Heb nu sinds twee weken mijn 2510A en ik volgde dit topic al een tijdje en heb dan ook gereageerd voor het testpakketje (was de eerste :) ). Mijn dank gaat uit aan Ritek voor deze actie.

Jammer dat er met de nieuwe firmware nog steeds niet de DL van Traxdata kan worden gebrand, nog even wachten dan maar.

Vanavond wil ik even gaan testen of de Traxdata DVD-R beter geschikt is voor mijn stand-alone DVD speler. Met DVD+R heb ik af en toe problemen met het afspelen, op het eind gaat ie 'stotteren', hebben meer mensen hier last van? Weet niet of deze vraag voor dit topic bedoeld is, zo niet mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

®Otto schreef op 30 juli 2004 @ 17:46:[...]Vanavond wil ik even gaan testen of de Traxdata DVD-R beter geschikt is voor mijn stand-alone DVD speler. Met DVD+R heb ik af en toe problemen met het afspelen, op het eind gaat ie 'stotteren', hebben meer mensen hier last van? Weet niet of deze vraag voor dit topic bedoeld is, zo niet mijn excuses.
Heb je bij het branden van de + de schijf m.b.v.bitsetting gedefinieerd als DVD-ROM? (neem aan van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
The_Sukkel schreef op 30 juli 2004 @ 18:13:
[...]

Heb je bij het branden van de + de schijf m.b.v.bitsetting gedefinieerd als DVD-ROM? (neem aan van wel)
Had hier wel naar gekeken maar ik had begrepen dat je met de 2.15 firmware dit niet kon aanpassen. Als ik met DVDinfo naar 'booktype bitsetting' ga zegt ie ook 'Drive does not support bitsetting'. Of zit ik helemaal verkeerd nu? Sorry, ben nog vrij nieuw met het branden van DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 119600 schreef op 30 juli 2004 @ 17:22:
Zijn firmware voor de 2510 werkt dus wel, maar voor de 2500@2510 niet met onze DL media.
Ah, bedankt, dat verklaart een hoop. :)

Blijft alleen over welke versie Herrie op dit moment test, en of de versie voor de 2510 al uit te proberen is. Is het de Beta 6? En zo ja, waar staat die?
---
EDIT: Zover één +R disk gebrand van de test-set (op 8-speed):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/SO-Traxdata8x.jpg

Read Errors: 1, zéér indrukwekkend! 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Ettepet op 31-07-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 19:42
Ettepet schreef op 30 juli 2004 @ 18:43:
[...]

Ah, bedankt, dat verklaart een hoop. :)

Blijft alleen over welke versie Herrie op dit moment test, en of de versie voor de 2510 al uit te proberen is. Is het de Beta 6? En zo ja, waar staat die?
---
EDIT: Zover één +R disk gebrand van de test-set (op 8-speed):

[afbeelding]

Read Errors: 1, zéér indrukwekkend! 8)
Ziet er inderdaad goed uit.
Is er ook iemand die een Kprobe scan kan posten van die 8 speeds (RitekR03)?
Van de 8 speed dvd+r's van Arita, Traxdata of Ridata.
Ze hebben allemaal dezelfde mediacode.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Traxdata's +R 4 speed.
Branden prima op 8 speed bij mij, met goede kprobe scores.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Trax+R4x1.07v2b5DL8x.JPG

Daarom ben ik wel benieuwd naar de scores van die nieuwe Trax 8X (RitekR03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok, ik heb dan eindelijk ook een dvd uit het traxdata pakket getest:

Brander: NEC ND-2510
Firmware: v2.16 (officiële)

Media: Traxdata 8x DVD-R
Mediacode: Ritek G05
Snelheid: 8x

Hoeveel gebrand: 4.14 GB
Op snelheid: 8x
Duur: 9 min 17
Met: Nero 6.3.1.17

Tests:

DVDINFOPro Speed Test:
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RG05speedtest.gif
(kleine schokjes in gele lijn kwamen doordat ik wat deed op de pc)

DVDINFOPro Read Error Test:
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RG05readerrortest.gif

Schijfje krijgt van mij een dikke voldoende.
Branden ging stabiel, redelijk snel (kan sneller), en geen errors of slechte sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Na de dvd-r was het tijd voor de dvd+r.. dat ging 'wat' minder;

Brander: NEC ND-2510
Firmware: v2.16 (officiële)

Media: Traxdata 8x DVD+R
Mediacode: Ritek R03

Hoeveel gebrand: 4.36 GB
Op snelheid: 8x
Duur: 10 min 42
Met: Nero 6.3.1.17

Tests:

DVDINFOPro Speed Test:
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/RR03speedtest.jpg

Dit betreffende schijfje krijgt dus helaas een dikke onvoldoende want hij is dus compleet mislukt.

Na 50% begon de gebruikte read buffer al steeds terug te lopen en zoals je ziet is het na 50% niets meer dan errors.

het kan komen omdat ik een waarschuwing kreeg dat het geen juiste dvd-compilantie was maar dat lijkt me zeer sterk. Ik heb die melding al een keer eerder gehad en toen brande hij prima en speelde ook prima af. En hij zou dan op zn minst gewoon de bestanden moeten branden

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 31-07-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm...ik werk "nog" met de officiële firmware van NEC versie 1.06 voor de NEC 2500.
Onder deze firmware worden de traxdata schijfjes nog niet goed herkend (max 2.4x ipv 8x).

Weet iemand waar ik een betrouwbare geupdate firmware kan vinden die deze schijfjes wél goed kan inlezen? Op Herrie kom ik er niet goed uit omdat de gemodde firmware voor de 2500 niet hoger gaan dan 1.06 en niet recenter dan januari 2004...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Vreemd. Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd was naar hoe die +R het bij anderen deed, omdat ik vanochtend met nog een speedtest duidelijk mindere resultaten kreeg in de NEC. Misschien is hij beschadigd, of er speelt iets anders mee. Moet nog maar eens een tweede schijfje proberen.

Hoe heb je die x4 voor elkaar gekregen bij de speedtest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ettepet schreef op 31 juli 2004 @ 18:23:
Vreemd. Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd was naar hoe die +R het bij anderen deed, omdat ik vanochtend met nog een speedtest duidelijk mindere resultaten kreeg in de NEC. Misschien is hij beschadigd, of er speelt iets anders mee. Moet nog maar eens een tweede schijfje proberen.

Hoe heb je die x4 voor elkaar gekregen bij de speedtest? :)
Ik vroeg me ook af waarom ie bij mij netjes 4x bleef.. heb geen idee waarom eigenlijk.

Maar ik zit ff met een probleem.. heb die speed test afgekapt.. en nu kan ik de dvd niet ejecten :/

en nu begon ie net heel eng geluid te maken :/

edit: computer opnieuw opgestart en toen kon ik eindelijk ejecten.. hopelijk is er niets beschadigd :/

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 31-07-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

normaal zal er niets beschadigd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
The_Sukkel schreef op 31 juli 2004 @ 18:19:
Hmmm...ik werk "nog" met de officiële firmware van NEC versie 1.06 voor de NEC 2500.
Onder deze firmware worden de traxdata schijfjes nog niet goed herkend (max 2.4x ipv 8x).

Weet iemand waar ik een betrouwbare geupdate firmware kan vinden die deze schijfjes wél goed kan inlezen? Op Herrie kom ik er niet goed uit omdat de gemodde firmware voor de 2500 niet hoger gaan dan 1.06 en niet recenter dan januari 2004...
offtopic:
Hmmmz. Kan ze ook niet meer vinden. Vorige week stonden ze er nog gewoon. Naja, ze zijn niet via z'n site te vinden. Ook nooit geweest. Omdat ze nog beta zijn heeft hij ooit verteld. Ik zocht eigenlijk 107V2b4 voor je (de laatste niet-DL versie), maar je zou ook beta 5 kunnen pakken (zie [rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Laatst online: 28-05 22:49

TmZ

Type: Memorex spindel 50 stuks
Mediacode: MBIPG101R03
Mediatype: DVD+R

SLECHT! Ik hoop dat men deze als rood dvd's kan toevoegen want ze zouden 4x speed moeten gaan, als ik dat doe (2510A) dan mislukt het branden sowieso, op 2.4 gaat het redelijk (1 mislukt uit de 6)
Heb nog geen test in DVDinfo gedaan maargoed ik hoop dat mijn bevindingen in de praktijk genoeg zijn, ze werken overgens wel goed in mijn standalone DVD speler als ze gelukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Hertog_Martin schreef op 31 juli 2004 @ 18:28:
en nu begon ie net heel eng geluid te maken :/
Welke versie van DVDInfoPro hebben jullie? (Tycoontje had eerst ook al last hiervan) Ik gebruik versie V2.56 (de laatste dacht ik), en W2K. :)

@TmZ: kun je de firmware vermelden die je gebruikt hebt, met welk programma je de schijfjes gebrand hebt, en hoe je ze hebt getest?

[ Voor 20% gewijzigd door Ettepet op 31-07-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ettepet schreef op 31 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Welke versie van DVDInfoPro hebben jullie? (Tycoontje had eerst ook al last hiervan) Ik gebruik versie V2.56 (de laatste dacht ik), en W2K. :)

@TmZ: kun je de firmware vermelden die je gebruikt hebt, met welk programma je de schijfjes gebrand hebt, en hoe je ze hebt getest?
Ik gebruik 2.60, vandaag gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Tycoontje schreef op 31 juli 2004 @ 19:15:
[...]Hmmmz. Kan ze ook niet meer vinden. Vorige week stonden ze er nog gewoon. Naja, ze zijn niet via z'n site te vinden. Ook nooit geweest. Omdat ze nog beta zijn heeft hij ooit verteld. Ik zocht eigenlijk 107V2b4 voor je (de laatste niet-DL versie), maar je zou ook beta 5 kunnen pakken (zie [rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml][rml][ NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5[/rml])
[/offtopic]
Bedankt! Ik heb de 1.07v2b5 geïnstalleerd en de Traxdata's werden nu wel herkend als 8x.

Hieronder dan de het resultaat van een test op schijfje nr 1 van de DVD+R 8x stapel van Traxdata:

Onder de originele firmware had ik de bitsetting standaard op DVD-ROM staan...echter toen kreeg ik de volgende foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/dvd/test01.jpg
Ik kon me iets herinneren (stond volgens mij ergens op herrie???...) dat je onder die gemodde firmwares geen bitsetting in Nero meer kon aanzetten. Kan iemand dit bevestigen? Anyway... bitsetting uitgezet en opnieuw gebrand (hetzelfde schijfje!):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/dvd/test02.jpg
Tot mijn "opluchting" brandt de DVD+R (dezelfde...als die failed) nu netjes op 8x een sessie in 9:11 zonder bitsetting... Als je die schijfjes cadeau krijgt...dan test dat sowieso wel een stuk relaxter ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/dvd/test03.jpg
De speedtest ziet er ook netjes uit... Nul read errors... Even handmatig gecheckt of alle data erop stond en dat de data het nog goed deed (films afspelen) en dat was zo.

Dus even een moeilijk begin, maar na de firmware update en het verwijderen van het vinkje bij de bitsetting in Nero brandt en presteert de Traxdata DVD+R 8x goed.

Media-info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RITEK   R03
Media Product Revision Number                                         02h
Book Type                                                         DVD-ROM
Media Type                                                          DVD+R
Default DVD+R book type                                             DVD+R
Media Id Code Speed                                        8.0x 11080KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              20CB3Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Opvallend dat er toch nog bij booktype DVD-Rom staat...zou dat nu komen door die eerste failed sessie toen onder Nero booktype op DVD-Rom stond aangevinkt?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 31-07-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Heb vandaag dan ook 3 DVD's gebrand uit het Traxdata testpakket en dit ging allemaal goed, zowel de +R als de -R. Had wel eerst mijn firmware geupgraded van 2.15 naar 2.16.

Brander: NEC ND-2510A
Firmware: v2.16

Test 1:

Media: Traxdata 8x DVD-R
Mediacode: Ritek G05

Data: 4,37 GB
Speed: 8x
Nero 6.3.1.17
Tijd: (eerst niet op gelet, was wel in de 9 min.)

Afbeeldingslocatie: http://otto.fotovanmij.nl/@/code/ed9c51230c9e2a9b0d0bd45ec0b43147

Test 2:

Mediacode: RITEK R03

Data: 4.36 GB
Speed: 8x
DVD Decrypter (IMG)
Tijd: Ook in de 9 min.

Afbeeldingslocatie: http://otto.fotovanmij.nl/@/code/5a20decb0fc37421ba856ee9f50bf17d

Test 3:

Mediacode: RITEK R03

Data: 3.95 GB
Speed: 8x (Log van DVD Decrypter gaf als max. behaalde snelheid 8.3x aan).
DVD Decrypter (IMG)

Afbeeldingslocatie: http://otto.fotovanmij.nl/@/code/976eb5a3c06c31eca1dea1630ea40696

Zoals gezegd is het goed gegaan, wat ik voor mezelf ook belangrijk vond, is dat deze Traxdata's goed afspelen op mijn DVD-speler, want daar had ik eerder wel problemen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door ®Otto op 31-07-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34347

ok, K'heb juist vandaag de ND2510 gaan halen geweest, 1 dvd'tje gebrand met een Sony dvd'tje (Sony 4x dvd-R ) en ook een tdk cd rw'tje, so far, so good

en had ineens een Memorex DVD+RW 4x ( Part No.864614V - M4D+RW47V.1003 ) bij gekocht, werkt langs geen kanten, wordt zelfs niet gezien door me dvd rom

was ff maar om te melden :)

/edit: van alles en nog wa :p

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 34347 op 31-07-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

Firmware: Standaard (kan wel met nieuwe proberen als je me zou kunnen vertellen waar en hoe te updaten)
gebrand met Nero.
Getest: nog niet met dvdinfo, maar er gaan er veel kapot en op 4x branden gaat dus altijd mis.

*heb ff getest met DVDinfopro, de results lijken goed, iig geen foute sectors als ik het goed zie, het probleem ligt dus egt bij het branden...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/errortest.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tvduijn/speedtest.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door TmZ op 31-07-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
TmZ, die disk ziet er iig goed uit. :)

Heb zelf net nog een Traxdata +R gebrand, net als de vorige met DVDShrink op x8. Nog geen goede resultaten op mijn NEC sinds vanochtend, dus ook deze nieuwe niet:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edwink/2510/CU-Traxdata8x.jpg

Vannacht deed mijn eerste schijfje het meteen na het branden vrijwel perfect, daarna niet meer. Hmm.. zou ik storing hebben van een buurman op het net, als ie wakker is? >:) Het lijkt wel detective-werk om tot reproduceerbare resultaten te komen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
TmZ schreef op 31 juli 2004 @ 19:42:
Type: Memorex spindel 50 stuks
Mediacode: MBIPG101R03
Mediatype: DVD+R

SLECHT! Ik hoop dat men deze als rood dvd's kan toevoegen want ze zouden 4x speed moeten gaan, als ik dat doe (2510A) dan mislukt het branden sowieso, op 2.4 gaat het redelijk (1 mislukt uit de 6)
Heb nog geen test in DVDinfo gedaan maargoed ik hoop dat mijn bevindingen in de praktijk genoeg zijn, ze werken overgens wel goed in mijn standalone DVD speler als ze gelukt zijn.
Ik wacht nog even op een conclusie. Wat je nu liet zien ziet er goed uit. Of is dat niet de mislukte?

En wat versta jij onder mislukt? Is er echt maar 1 op de 6 mislukt? Of heb je het eerder over 10 uit 60 ofzo? Waar gaat het fout? Krijg je ergens een foutmelding tijdens het branden? Zoja, wat is die?

Dat ze maar op 2.4x gaan ligt hoogstwaarschijnlijk aan je firmware. Staat gewoon (nog) niet de goede writestategy voor die schijven in. Wil je een hacked firmware kijk dan even in de startpost bij gerelateerde topics voor meer info.

Enne.. je zegt standaard firmware. Ik zou graag nog de versie willen weten. Kun je ook in dvdinfopro zien (startscherm).

Edit:
Oja en welke software gebruik je? En welke versie?

offtopic:
Loop weer een beetje achter met de startpost bijhouden. Jullie gaan hard :Y)
Probeer het zondag in de loop van de dag bij te werken. Druk druk druk. Moe. Slapen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 01-08-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

De tests zijn van een gelukte Game DVD. Ik brand met Nero 6.3.1.6.
Met mislukt bedoel ik, dat hij blijft hangen bij het branden (1x op 22% en 1x op 77% geloof ik) En over het aantal, op 2.4x!! is er 1 op 6 mislukt, op 4x speed zijn er 2 op 2 mislukt!! dus totaal 3 op 8. Hij brand dus WEL op 4x maar dat mislukt gegarandeerd...
Ik zal naar de firmware kijken (er staat nu: firmware revision 2.15), het is te hopen dat het dan beter gaat met branden want als ze gelukt zijn doen ze het idd erg goed! (en ze zijn best goedkoop, 28 euro voor 50)

Ik ga mijn best doen!

**Ik zie alleen driver updates voor 2500 (Bitsetting firmware 1.07 Beta 9 bv.) kan ik die gewoon op mijn 2510 gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door TmZ op 01-08-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

OK, just a quick one:
2.06 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support!)
Windows flasher: http://herrie.rpc1.org/downloads/2x00/2510/2510206.rar
DOS: http://herrie.rpc1.org/downloads/2x00/2510/2510206d.rar

2.16 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support, DL bitsetting!)
Windows flasher: http://herrie.rpc1.org/downloads/2x00/2510/2510216.rar
DOS: http://herrie.rpc1.org/downloads/2x00/2510/2510216d.rar

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

welke moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ik zou even wachten tot er meer info over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Brander: NEC 2510, firmware 2.15
DVD: That's Write - LEADDATA01 - DVD-R 4x

Afbeeldingslocatie: http://www.tanis.nl/images/kprobe/9.png

[ Voor 30% gewijzigd door tweaden op 23-08-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste conclusie na het zien van de eerste test resultaten
2500: niet bevredigend (Ettepet & Hertog Martin)
2510: bevredigend (The Sukkel & Otto)
@Tycoontje: Wat zijn jouw bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 119600 schreef op 01 augustus 2004 @ 12:29:
Huh, ik gebruik de 2510 hoor :) met de officiele v2.16 firmware.
De -r ging prima en de +r was mislukt

Ik zal vandaag misschien nog een dvd+r proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Er staat op herrie sinds vandaag dus een speciaal bericht voor ons denk ik... (bedankt Herman ;) ) Daarom even het volledige bericht (inclusief de aanwijzing voor de 2500 bezitters)
http://www.herrie.org/mod...=News&file=article&sid=11
For the people wanting to burn the RITEK DL discs on their 2510, there's a special patch available:

For people with 2.0x on their 2510: 2.06 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support!)
Windows version
DOS version

For people with 2.1x on their 2510:
2.16 (2100@2500, riplock removed, RPC1, RITEK DL support, DL bitsetting!)
Windows version
DOS version

For people with the NEC 2500 which have problems to burn certified 8x media @ 8x, use:
Windows version http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b5dl.rar
DOS version http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b5dld.rar
Nog even een vraag waar ik mee zat: kan ik op mijn 2500 onder Nero dus geen bitsetting meer gebruiken nu ik de de 1.07 v2b5 erin heb geflashed? Ik las ergens dat het nu onder dvdinfo moest gebeuren? (geen idee wat daarmee wordt bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 119600 schreef op 01 augustus 2004 @ 12:29:
Voor de goede orde: ik hoor thuis bij het nog niet bestaande rijtje "2500: bevredigend (DVD+R)" (na het flashen van de firmware) :)

edit: sorry ik wilde editten en niet quoten... vandaar 2 posts onder elkaar

[ Voor 42% gewijzigd door The_Sukkel op 01-08-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
@RITEK-EUROPE: Ik heb ook een 2510 (met nu nog Beta 5), en met conclusies ben ik nog even voorzichtig.

Ik ga meteen Herrie's nieuwe 2.16 uitproberen. :)

@The_Sukkel: Je kunt bij DVDInfoPro de bitsetting voor DVD+R aanpassen naar DVD-ROM. Als je verder iets onduidelijk is zeg je het maar. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Ettepet op 01-08-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ

TmZ

herrie's 2.16 werken ook goed op 2510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werken de duals nu?