[OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

53 watt maar ;) (voeding komt eraan voor de 80watt) en met stock koeling doet die het nu ook :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook, met stock cooling 520/560 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Idd. Waarom flashen of hardmodden als je de clocksnelheid al enorm omhoog krijgt :P
Als je overclocked, neem ik aan dat je Overdrive uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 21 juli 2004 @ 09:31:
[...]

K heb gehoord van een leverancier dat de 1e over de toonbank is gegaan ( echte XT PE ) voor 730 EX BTW !!!! dus inc wordt dat een euro of 950 niet normaal meer.

[...]

Jah maar jij had toch pelt cooling ?
2000 piek voor een videokaartje... ophangen aan hun ballen die afzetters :(

Wat zal ik blij zijn met mijn PEAKje van 425 euro morgen... gewoon even 425 euro maximaal uitgespaard zeg. Thank God for moddability >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt heerlijk kaartje, nog bedankt edward2 :)

straks nieuwe koelblokjes voor op geheugen bestellen, dan kan ik lekker overclocken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 15:33:
[...]

Zonde om geen gokje te wagen, het stelt namelijk echt geen fluit voor. (ik doe er 10 minuten over incl. kaart uit- en weer inbouwen.)
Het minste wat je even kunt doen is kijken of je een kans maakt om te modden. Schroef de koeler er voorzichtig af (3 schroefjes) en kijk of je core begint met de letters GA. Zo ja dan heb je al 90% kans. Begint de core met GB dan schroef je maar weer gelijk de koeler erop, je mod zal 100% zeker weten niet lukken. (alhoewel, zeker weten doe je pas als je 't geprobeerd hebt.)
Aangemoedigd door deze post ben ik eens gaan kijken en ik moet het helaas doen met een GC-core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dutchmega schreef op 21 juli 2004 @ 09:56:
Idd. Waarom flashen of hardmodden als je de clocksnelheid al enorm omhoog krijgt :P
Als je overclocked, neem ik aan dat je Overdrive uitzet?
Overdrive idd uit en sommige kaarten doen die 520-560 niet standaart als je dan v-mods doet kun je die wel halen en hoger dan dat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet Overdrive het wel gewoon hoor, met 16 pipes 520/560. 3DMark2001 gedaan met 6xAA/16xAF en geen artifacts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op 20 juli 2004 @ 21:54:
[...]

Igg vraag ik me af wat die "echte" XT PE's gaan doen.
De echte retailverpakkingen staan overal voor rond de 550 in de prijslijsten.

Ik heb een sapphire bulk gezien voor ongeveer 492 en een sapphire retail voor 510.

Daar komen dan nog verzendkosten bij uit duitsland.

Alleen: nog niet leverbaar natuurlijk.

Zelf zou ik nooit een gemodde kaart kopen omdat er toch een gerede kans is dat het straks niet meer werkt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het niet mee eens. Deze X800 Vivo's zijn gewoon XT kaarten, waarvan sommige misschien afgekeurde XT's maar lang niet allemaal. Van die die ik heb weet ik het in ieder geval 100% zeker. Geheugen, koeler, paarse powerconnector allemaal XT eigenschappen. En hij doet nu ook probleemloos 16pipes met XT PE snelheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 12:40:
Daar ben ik het niet mee eens. Deze X800 Vivo's zijn gewoon XT kaarten, waarvan sommige misschien afgekeurde XT's maar lang niet allemaal. Van die die ik heb weet ik het in ieder geval 100% zeker. Geheugen, koeler, paarse powerconnector allemaal XT eigenschappen. En hij doet nu ook probleemloos 16pipes met XT PE snelheden.
Vwb het geheugen op VIVO kaarten zie ik geen problemen zolang het 1.66ns is. Dat moet idd gewoon de 560 mhz aankunnen.

Van de core weet je ook bij VIVO kaarten nooit zeker of hij ook op een echte XT terecht had kunnen komen en dus een "goede" core is.

Als ik de fora volg dan blijkt dat het merendeel van de VIVO cores de 520mhz niet halen.

Ook al redt die van jouw het wel en heb jij hem getest, waarbij je je kan afvragen of die test afdoende en vergelijkbaar is met de fabriekstest, er bestaat zeker een gerede kans dat in de (nabije) toekomst de kaart alsnog kuren gaat vertonen.

Ik wil dus alleen maar zeggen dat ik liever niet zo'n kaart zou kopen van iemand die ik niet ken.

Zodirekt gaat ie kapot en zit je met de gebakken peren. Grote kans dat ze hem na onderzoek niet als RMA accepteren.

Ik zou liever of zelf een X800PRO vivo kopen en als ik al zou willen overklokken de overklok zelf stapje voor stapje doen of nog ff een maandje wachten en een echte XT kopen in Duitsland voor EUR 490/510(+verzendkosten)

Tuurlijk is dit persoonlijk en moet iedereen zelf afwegen of en hoe groot hij het risico vindt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
mmm en pelt op je grafische kaart....
moet je deze dan ook nog beschermen met vaseline enzo als je een laag wattage neemt?

En wete iemand hoe een ik dan best zou nemen hiervoor?
:s
ben een serieuze n00b op dit gebied :+

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op 21 juli 2004 @ 12:31:
[...]

De echte retailverpakkingen staan overal voor rond de 550 in de prijslijsten.

Ik heb een sapphire bulk gezien voor ongeveer 492 en een sapphire retail voor 510.

Daar komen dan nog verzendkosten bij uit duitsland.

Alleen: nog niet leverbaar natuurlijk.

Zelf zou ik nooit een gemodde kaart kopen omdat er toch een gerede kans is dat het straks niet meer werkt.
Jah maar hij staat wel op die site van de shops maar bel ze maar op leveren kunnen ze niet en zekers niet voor die prijs. Grote hoeveleheden komen pas september en nu worden ze voor 950+ euro verkocht en das maar een enkele deze maand. Die 550 kan voorlopig echt niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:02:
[...]

Wat zal ik blij zijn met mijn PEAKje van 425 euro morgen... gewoon even 425 euro maximaal uitgespaard zeg. Thank God for moddability >:)
verw8 je dat die beter te modden / clocken is dan de asus / sapphire / powercolor?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op 21 juli 2004 @ 13:45:
[...]

Jah maar hij staat wel op die site van de shops maar bel ze maar op leveren kunnen ze niet en zekers niet voor die prijs. Grote hoeveleheden komen pas september en nu worden ze voor 950+ euro verkocht en das maar een enkele deze maand. Die 550 kan voorlopig echt niet.
Ik schreef toch ook dat ze niet kunnen leveren.

De webshop waar ik naar verwees, zal als ze een exemplaar binnen krijgen, hem gewoon voor de genoemde prijs verkopen, en niet ineens de prijs naar 950 gooien.
Denk niet dat dergelijke grote webshops dat soort praktijken zullen doen.

Hoop alleen wel dat je ongelijk krijgt met je voorspelling van September. Dat is nog wel erg ver weg namelijk.....

Hoop zelf toch wel op begin augustus. Maar dan komt D3 uit dus dat zal ook wel een aardige vraag opleveren.

PS:
ik schreef ook niet dat je te duur bent of dat jouw kaart als die het idd waarmaakt geen uniek produkt is op dit moment.
Ik (nogmaals persoonlijk) vindt 500 EUR teveel geld om het risico dat er natuurlijk toch is bij te lopen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 21 juli 2004 @ 13:56:
[...]

verw8 je dat die beter te modden / clocken is dan de asus / sapphire / powercolor?
Had hiervoor een regular PEAK x800 gekocht en die bleek een powercolor sticker te hebben.

Dus verwacht eigenlijk een powercolor kaart.... maar we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op 21 juli 2004 @ 14:15:
[...]

Ik schreef toch ook dat ze niet kunnen leveren.

De webshop waar ik naar verwees, zal als ze een exemplaar binnen krijgen, hem gewoon voor de genoemde prijs verkopen, en niet ineens de prijs naar 950 gooien.
Denk niet dat dergelijke grote webshops dat soort praktijken zullen doen.

......

PS:
ik schreef ook niet dat je te duur bent of dat jouw kaart als die het idd waarmaakt geen uniek produkt is op dit moment.
Ik (nogmaals persoonlijk) vindt 500 EUR teveel geld om het risico dat er natuurlijk toch is bij te lopen.
Het eerste had ik overheen gekeken en dat laatste heb ik ook niet zo opgepakt alleen zonneseek vond het te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een x800 xt draaiend in een shuttle barebone?
ben het zelf van plan en moet goed gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 07:28:
Werkt niet... blijft naar een theater chip zoeken!
Dat zoeken moet je negeren (wegklikken). Dit hoef je maar éénmalig te doen, in het vervolg als je Windows opstart krijg je geen Rage meldingen meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
K heb gehoord van een leverancier dat de 1e over de toonbank is gegaan ( echte XT PE ) voor 730 EX BTW !!!! dus inc wordt dat een euro of 950 niet normaal meer.
ik heb mijn xt pe voor 540 besteld en de afspraak gemaakt dat die prijs blijft staan... (nu die kaart nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

hully schreef op 21 juli 2004 @ 16:18:
[...]

ik heb mijn xt pe voor 540 besteld en de afspraak gemaakt dat die prijs blijft staan... (nu die kaart nog)
Bij welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
@ Astennu

Heb je je kaart al verkocht?

Na het lezen van dit topic (als Nvidia- fan) krijg ik toch ook wel zin in z'n kaartje :9 :Y)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gaming247 schreef op 21 juli 2004 @ 16:46:
@ Astennu

Heb je je kaart al verkocht?

Na het lezen van dit topic (als Nvidia- fan) krijg ik toch ook wel zin in z'n kaartje :9 :Y)
nope nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irritant koelertje die stock, hij kan maar niet kiezen welke snelheid die moet doen elke keer hard zacht hard zacht :9

offtopic:
@ Astennu dan heeft stefan (gaming...)wel interesse

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Wie nog een Powercolor X800Vivo wil, :

http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413

nog 10-19 op voorraad.

Nog geen XT.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesuz :| 469 euro :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
astennu mail mij ff

[ Voor 56% gewijzigd door hully op 21-07-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icomputers.nl heeft PEAK vivo's voor 425... als je snel bent

*edit lol nu al op dus :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 21 juli 2004 @ 19:05:
[...]

astennu mail mij ff, misschien kunnen we zaken doen.

hullybul@hotmail.com
wil je een 3e ofzo? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:45:
[...]

wil je een 3e ofzo? :|
nee hoef er maar één, maar heb vooralsnog niets meer (shame on me, the stupid f*ck), dus wie weet kom ik er met astennu uit...

[ Voor 7% gewijzigd door hully op 21-07-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 21 juli 2004 @ 19:47:
[...]

nee hoef er maar één maar heb vooralsnog niets meer dus wie weet kom ik er met astennu uit...
waar zijn die andere dan gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:47:
[...]

waar zijn die andere dan gebleven?
jij dwingt mij nu opnieuw mijn fouten hier te gaan publiceren, maar goed omdat jij het bent:

had een asus ax800 pro (ga core) @ 16 pipes, 530 @ 580. Gaf ik aan maatje van me, om zo een 6800 gt uit te proberen. Had een echt heel slecht ervaring met dat ding, dus teruggebracht. Toen had ik een x800pro vivo, maar die core ging niet hoger dan 480. Nu astennu zijn vivo wegdoet die wel met gemak xt speeds haalt, overweeg ik die maar te kopen. Heb namelijk een echte xt besteld maar als dat september wordt dan vind ik dat te laat... d3 hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow zo, ik d8 al wat doe je met al die kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:55:
Ow zo, ik d8 al wat doe je met al die kaarten ;)
LOL, opeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, daar d8 ik ook aan toen ik zat te typen :9

Beetje offtopic :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 19:57:
Hehe, daar d8 ik ook aan toen ik zat te typen :9

Beetje offtopic :Y) :P
ok ontopic weer: astennu, mail nu maar ff dan kom ik vanavond nog die kaart wellicht ophalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
woo een ware handel komt hier op :)

en ik maar w88 tot hij hier ergens in de winkel ligt :( bij IComputers was ik weer te laat, maar goed ik koop m nu nog niet, ik ga 2.5 week weg dus tis niet echt nuttig om die kaart nu te kopen, zeker als hij er nog niet is :) en tegelijk een Asetek waterkoel set kopen.

rekensommetje 450 + 280 = veel geld = 730 euri, hmpf hmz tjiez. HE IB-GROEP,...!!

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hully schreef op 21 juli 2004 @ 20:00:
[...]

ok ontopic weer: astennu, mail nu maar ff dan kom ik vanavond nog die kaart wellicht ophalen ...
Heb al een mail gestuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor deze vraag vond ik het niet nodig om een apart topic te maken, zijn er mensen die ervaring hebben met andere coolers voor hun videokaart? Ik vind dat mijn x800 te warm word onder full load namelijk 65c en ik hem verder wil oc'en :P. Na veel zoeken heb ik 3 kansmakers gevonden om als nieuwe vga cooler te dienen namelijk :

vga silencer: alleen bij deze kaart heb ik wat info gevonden over hoe goed een x800 xt pe er mee werd gekoeld onder full load werd de kaart 10 graden minder warm. Een nadeel is wel dat de memory niet word gekoeld zover ik zag.

zalman ZM80D-HP+fan de tests die ik met deze kaart zag waren allemaal niet x800 ook hierbij koelde hij de kaart 10/15 graden koeler.

Thermaltake extreme giant 3 van deze kaart heb ik ook geen x800 ervaringen mee gevonden. Deze kaart koelde bij andere kaarten ook 10 graden cooler.

Ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde behalve dat de vga silencer goedkoper is maar geen memory koelblokje's mee levert. Ik ga niet meer dan 45 euro uitgeven. Zijn hier wel mensen die test of info hebben gevonden over x800 pro/ xt pe met een betere cooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t

Verzendbevestiging net ontvangen van iComputers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 15:58:
[...]

Dat zoeken moet je negeren (wegklikken). Dit hoef je maar éénmalig te doen, in het vervolg als je Windows opstart krijg je geen Rage meldingen meer.
Dat is het punt... ik kan niet eens negeren... Als hij is net is opgestart en je ziet na 20sec naast je klok in de taakbalk: nieuwe hardware gevonden: Theater chip bla bla... dan reboot je pc gelijk uit het niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou er hier of in de startpost alles op een rijtje kunnen worden gezet van het flashen met een ViVo Pro naar een XT ?? Lijkt mij persoonlijk makkelijker :) aangezien ik het morge wil gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:52:
[...]

Dat is het punt... ik kan niet eens negeren... Als hij is net is opgestart en je ziet na 20sec naast je klok in de taakbalk: nieuwe hardware gevonden: Theater chip bla bla... dan reboot je pc gelijk uit het niets...
veilige modus helpt ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:52:
[...]

Wat ik me kan herinneren is dat Windows niet enkel met de Rage melding rechts onderin je taakbalk aankomt, maar ook daadwerkelijk probeert om die driver daarvoor te installeren. Je krijgt hiervoor een aparte melding (er opent zich een venster met de vraag waar die driver zich bevindt), hier moet je "anuleren" kiezen.

Als ik er verder over nadenk zou het kunnen dat de driver zich al in het systeem bevindt omdat je al eerder 4.7 hebt geïnstalleerd, zonder die WDM map te verwijderen. In dit geval moet je er even voor zorgen dat je systeem volledig "Ati-vrij" is, met het proggie driver-cleaner ofzo. En dan weer van voor af aan beginnen. Iig geen paniek :) want het is opzeker mogelijk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:31:
Hallo,

Zou er hier of in de startpost alles op een rijtje kunnen worden gezet van het flashen met een ViVo Pro naar een XT ?? Lijkt mij persoonlijk makkelijker :) aangezien ik het morge wil gaan proberen.
http://forums.overclocker....php?s=&threadid=17229767
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33766704

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 06:02:
[...]

Wat ik me kan herinneren is dat Windows niet enkel met de Rage melding rechts onderin je taakbalk aankomt, maar ook daadwerkelijk probeert om die driver daarvoor te installeren. Je krijgt hiervoor een aparte melding (er opent zich een venster met de vraag waar die driver zich bevindt), hier moet je "anuleren" kiezen.

Als ik er verder over nadenk zou het kunnen dat de driver zich al in het systeem bevindt omdat je al eerder 4.7 hebt geïnstalleerd, zonder die WDM map te verwijderen. In dit geval moet je er even voor zorgen dat je systeem volledig "Ati-vrij" is, met het proggie driver-cleaner ofzo. En dan weer van voor af aan beginnen. Iig geen paniek :) want het is opzeker mogelijk. ;)
Bij mij komt er geen aparte melding, want dan is de pc alweer gereboot |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES hij's binnen, ff naar huis gebeld :)

Lekker beesten vanavond :P

OK, kaart erin alles prima

Kan ik ook een bootable cd gebruiken voor t flashen?

Flashrom, gigabyte stuff en biosjes staan er allemaal prima op, ik brand m als bootable cd...zou toch moeten werken?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pas morge, heb de kaart al wel :9 maar peltier voeding nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie :P

16 pijpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook XT PE clocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows was sowieso beetje onstabiel daarvoor en dit gaf de doorslag dus heb ff reinstalled. Eerst ff alle updates draaien, morgen gaan we wel flink testen :)

*edit* heb geloof ik nie zo'n goeie te pakken, loopt vast op 3dmark, wil toch ff terugflashen naar pro en ik heb me bios niet goed gesaved :)

Kan iemand zijn normale x800 pro bios ff backuppen en naar me mailen? zoneseek@gmail.com, thx!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste niet modbare X800Pro Vivo is ontdekt http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K heb hier dus een MSI Liggen Met een GA core nu heb ik die brug verbonden met soldeertin alleen hij geeft in windows met ati tools nog steeds 12 pipes. nog maar wat kloten om het aan de gang te krijgen anders heeft de persoon die de kaart morgen zou ophalen peg met i het met 12 blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 07:28:
Werkt niet... blijft naar een theater chip zoeken!
Jep hier zelfde probleem. K heb nog geen oplossing kunnen vinden. Want ik houd op dit moment die 12 pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Lekker vaag, ook nog eens 2 soorten geheugen erop :? De helft 2ns , andere helft 1,6 ns :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:10:
[...]

Windows was sowieso beetje onstabiel daarvoor en dit gaf de doorslag dus heb ff reinstalled. Eerst ff alle updates draaien, morgen gaan we wel flink testen :)

*edit* heb geloof ik nie zo'n goeie te pakken, loopt vast op 3dmark, wil toch ff terugflashen naar pro en ik heb me bios niet goed gesaved :)

Kan iemand zijn normale x800 pro bios ff backuppen en naar me mailen? zoneseek@gmail.com, thx!
beetje raar, maar toch misschien handig om te melden:
MSI had een update van hun bios (mobo) van sommige chipsets, omdat deze vast bleken te lopen met een x800 en 3dmark. misschien dat je dit eens kunt updaten, al denk ik dat je dat al gedaan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 15:25:
YES hij's binnen, ff naar huis gebeld :)

Lekker beesten vanavond :P

OK, kaart erin alles prima

Kan ik ook een bootable cd gebruiken voor t flashen?

Flashrom, gigabyte stuff en biosjes staan er allemaal prima op, ik brand m als bootable cd...zou toch moeten werken?
Met een bootable cd werkt niet......tenzij je eerst een cd-rom driver vanaf diskette inlaadt !.......en dan kun je 'm dus ook net zo goed vanaf diskette flashen.... ;)

onder windows flashen gaat wel.....met winflash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdjanson schreef op 23 juli 2004 @ 07:56:
[...]

beetje raar, maar toch misschien handig om te melden:
MSI had een update van hun bios (mobo) van sommige chipsets, omdat deze vast bleken te lopen met een x800 en 3dmark. misschien dat je dit eens kunt updaten, al denk ik dat je dat al gedaan hebt....
Hmm, ik neem aan dat een Windows herinstall geen bios updates vernaggelt, maar it never hurts denk ik...moet toch al die msizooi er nog opgooien.
*edit* Verrek volgens mij ben ik de Via 4in1 ook nog vergeten :P Dacht al wat zijn die scores laag :P

Vanavond weer even stoeien :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K WDM driver heb ik de nek om gedraait die werkt igg niet meer. Maar nu nog steeds 12 pipes :( mischien is het bruggetje toch niet verbonden. Kan nog wel ff gigabyte XT probeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GB XT bios op een normale x800 pro raad ik ZEER af

Als het via de hardmod niet lukt (paar keer proberen, ook beetje schrapen tussen de punten proberen en opnieuw verbinden) ben je gewoon fucked, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Owh te laat :D net getest hielp ook niet nja....

Maar als i niet te modden is gaan de pipes gewoon niet aan ? en verders is er niets dat je kunt zien dat het niet werkt ? Bij de oude kaarte kreeg je dan verrot beeld als het niet werkte maar volgens mij was dat hier niet het geval maar blijft i gewoon 12 pipes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Shit... mijn Club3D X800 Pro heeft een GB-core... weinig zin dus om de twee contactpuntjes te verbinden... :(

Nou ja, ik heb 't toch maar gedaan... zometeen de kaart maar eens gaan installeren...

-- Edit: helaas (zoals verwacht), 't blijft bij 12 pipelines. Ah well, so be it. Dan maar wat overklokken... :)

[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2004 14:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/6690/X800XT-platinum1.jpg

bij mij is die gewoon stabiel met de Gigabyte X800XT bios :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
vraagje, ik heb men sapphire X800pro pas vrijdag(volgende week :'( )
Maar ik zie net ergens overdrive staan,hebben ALLE sapphire's overdrive of enkel de PE edition of de XT edition etc?

heeft de X800PRO van sapphire dus overdrive
B)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
[afbeelding]

Maar die 3 graden Celsius lijkt me toch ook weer niet kloppen... :P
Entity_Razer schreef op 23 juli 2004 @ 18:00:
Maar ik zie net ergens overdrive staan,hebben ALLE sapphire's overdrive of enkel de PE edition of de XT edition etc?

B)
Alle X800-kaarten hebben toch overdrive? Mijn Club3D X800 Pro heeft het tenminste ook.

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wildfire

Jawel, klopt wel zit peltier op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Entity_Razer schreef op 23 juli 2004 @ 18:00:

B)
heb X800PRO retail van Sapphire.

Ik heb alleen de 4.7 final geinstalleerd en heb geen overdrive.

Wel levert Sapphire een eigen CD mee met een eigen overklokprogramma (redline) maar dat heb ik niet gebruikt.

Maar goed zoveel maakt het niet uit je hebt allerlei programma's die hetzelfde doen zoniet beter

ATITool
ATT tray tool
Rage3d tweaker
enz.

zie ook startpost van het grote ATI nieuwstopic.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, fucked, heb beetje hetzelfde als hully

core moet ik volgens mij niet hoger dan 480-490 zetten want dan loopt ie vast

mem kan echter makkelijk tot 560, net met 475/560 en 16 pipes haal ik toch de 10k3 3dmarks wel

it'll do :)

We proberen het wel weer met de arctic silencer rev 4 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Wat me ook opvalt,als je op de Sapphire site X800 pro kiest en dan de PDF download, dan staat er ook in het groot op de verpakking VIVO,in gorte grijze letters...

Betekent dit dus dat(aangezien ik die besteld heb blijkbaar) ik een VIVO heb? :o

Dat work MODDEN!!!!!! 8)7 8) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vivo moet je niet modden maar flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Ow,nog beter
:D

(ben dus echt een n00b op hardmodden/ flashen van dinges :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Mooie temperatuur Koen _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Gaming247 op 23-07-2004 22:22 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
[afbeelding]

met zulke temp moet je mij kunnen inhalen ...

ik zit op 630/630 met 15c water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx stefan.

en bioblade het is een ViVO, dus die wil niet zo hoog. (geheugen zal wel lukken maar core....)
maar ff vraagje aan jouw welke bios heb je erin?

ps. jij heb voltmods he ;)

offtopic:
1 graad:9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Vivo's niet hoog willen is natuurlijk een beetje flauwekul. Je hebt altijd dat je geluk moet hebben wbt de overklokbaarheid van een vga kaart of bv cpu (stepping). En ik denk dat jij je kaart maar eens moet voorzien van vmods })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een ASUS AX800 Pro/TD en wil deze overclokken naar een XT.
Nu heb ik het hele forum al door gelezen,ben veel wijzer geworden maar er bestaat nog veel onduidelijkheid.Nu weet ik dat als je 1 keer geklokt/gemod hebt het voor de volgende keer wat makkelijker zal gaan.
Dus wie kan mij op weg helpen.

Is er b.v een duidelijke handleiding voor deze mod te vinden?
En hoe flash je je bios( handleiding over de juiste bestanden die je op de floppy moet zetten en welke codes je moet ingeven zodat deze de bios flashed zou cool zijn)

Alvast bedankt voor de reacties.

Hoffa.

landser@chello.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:12:
Hallo,

Ik heb een ASUS AX800 Pro/TD en wil deze overclokken naar een XT.
Nu heb ik het hele forum al door gelezen,ben veel wijzer geworden maar er bestaat nog veel onduidelijkheid.Nu weet ik dat als je 1 keer geklokt/gemod hebt het voor de volgende keer wat makkelijker zal gaan.
Dus wie kan mij op weg helpen.

Is er b.v een duidelijke handleiding voor deze mod te vinden?
En hoe flash je je bios( handleiding over de juiste bestanden die je op de floppy moet zetten en welke codes je moet ingeven zodat deze de bios flashed zou cool zijn)

Alvast bedankt voor de reacties.

Hoffa.

landser@chello.nl
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

ALLEEN VOOR VIVO kaarten!

heb je een normale x800 pro dan moet je hardmodden en dat staat in de startpost ook beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Zonnesteek;heb je een normale x800 pro dan moet je hardmodden en dat staat in de startpost ook beschreven)

Tx voor je reactie,
Ik heb volgens mij inderdaad een hardmod te doen.
Nu weet ik wel ongeveer deze uit te voeren maar hoe zit het met het flashen van de bios.
Moet ik eerst flashen,dan de hardmod doen?

BTW;Heeft ASUS ook VIVO uitvoeringen van de AX800 Pro/TD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
wel opletten wat er op de core staat, als er GB staat hoef je het niet te proberen. Met GA kan je het gewoon doen :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op 24 juli 2004 @ 00:35:
wel opletten wat er op de core staat, als er GB staat hoef je het niet te proberen. Met GA kan je het gewoon doen :)
Waar kan ik zien of het een GA betreft?

Kan/moet je niet eerst een bios flash doen voordat je gaat hardmodden?
Zijn er nog geen gebruikers ervaringen met de ASUS AX800 Pro?

Ik ben een noob op dit gebied en heb een goede leermeester nodig _/-\o_
Heb eigenlijk wel alles gemod maar geen hardmod aan mijn video kaart,vandaar de spanning >:)
Heb je ook een andere koeler nodig als je de kaart gemod hebt of is de standard koeler van asus genoeg?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:52:
[...]

Waar kan ik zien of het een GA betreft?

Koeler er af schroeven (3 schroefjes) en de koelpasta van de core afhalen, dan wordt een code als bijv. Gx.8991.2 leesbaar. De "x" moet een A zijn.

Kan/moet je niet eerst een bios flash doen voordat je gaat hardmodden?

Hoeft niet persé, voordat je flasht kijk je even in Windows met Atitool of je 16 pipes hebt en of de mod dus gelukt is. Zo ja, flashen die hap. Onthoud wel dat als je geflasht hebt en vervolgens officiële cat. drivers installeert dat je éérst de WDM map verwijdert uit de driver-set en dan pas installeert. (driver-set extracten met Winrar.)

Zijn er nog geen gebruikers ervaringen met de ASUS AX800 Pro?
Jawel, ik heb een gemodde AX800Pro@XT. :P Superkaartje. :)

Ik ben een noob op dit gebied en heb een goede leermeester nodig _/-\o_
Heb eigenlijk wel alles gemod maar geen hardmod aan mijn video kaart,vandaar de spanning >:)
Heb je ook een andere koeler nodig als je de kaart gemod hebt of is de standard koeler van asus genoeg?

Standaard koeler is goed, maar hoger als 545mhz. wil de core er niet mee. Wil je dus verder klokken dan moet je aan waterkoeling ofzoiets denken. Op standaard XT speeds en tot 545mhz. is de standaardkoeler echter prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 22:51:
Dat Vivo's niet hoog willen is natuurlijk beetje flauwekul. Je hebt altijd dat je geluk moet hebben wbt de overklokbaarheid van een vga kaart of bv cpu (stepping). En ik denk dat jij je kaart maar eens moet voorzien van vmods })
later misschien, of als jij het komt doen ;) :Y) ik ga hem nog niet voltmodden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die VIVO's clocken echt wel minder kwa core, het zijn gewoon XT's maar met andere bios.
Ik denk dat ze de XT speeds niet aankonden (520 core) en daarom met bios flash PRO gemaakt zijn, al zet ik hem op 530 loopt die al vast na 30 seconde :( en op 500 doet die het wel gewoon :( .
Dat is mijn logica :9

Edit:
wie heeft een link met XT/PRO bios die het meeste voltage geeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die wil ik ook wel, me core gaat maar tot 480 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung zou het goed moeten doen maar die kan ik niet vinden.
Denk dat ik het zo weer met PRO bios ga proberen, wel de 16 pipelines behouden kijken hoe die dan wil })

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Pro Vivo @ XT doet gewoon 520Mhz hoor met de stock cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met pro bios?, ik heb die uit deze die zijn echt Br*K :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je een X800pro hardmod naar 16pipes dan hoef je toch niet perse een XT Bios te flashen?
Je kunt dan toch gewoon met bijv. ATI Traytools je kloksnelheden regelen?

Dat lijkt me ook veel fijner dat je het op die manier controleert.

Wat zijn de voordelen van die biosflash ook alweer?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 11:22:
Met pro bios?, ik heb die uit deze die zijn echt Br*K :(
Die XT bios heb ik er ook in, gewoon stabiel met stock cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 24 juli 2004 @ 12:00:
[...]

Als je een X800pro hardmod naar 16pipes dan hoef je toch niet perse een XT Bios te flashen?
Je kunt dan toch gewoon met bijv. ATI Traytools je kloksnelheden regelen?

Dat lijkt me ook veel fijner dat je het op die manier controleert.

Wat zijn de voordelen van die biosflash ook alweer?
hogere Voltage's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic halverwege doorgelezen.
Maar ik snap het nog niet helemaal dus heb ik een aantal vragen.

Is de
Sapphire 256MB ATI Radeon X800 Pro L-RTL. Via een bios flash moddable?.
Of moet ik daar perse de vivo editie voor hebben ?
Ik kan deze namelijk bestellen voor 367.49 Euro-ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:21:
Ik heb dit topic halverwege doorgelezen.
Maar ik snap het nog niet helemaal dus heb ik een aantal vragen.

Is de
Sapphire 256MB ATI Radeon X800 Pro L-RTL. Via een bios flash moddable?.
Of moet ik daar perse de vivo editie voor hebben ?
Ik kan deze namelijk bestellen voor 367.49 Euro-ex.
Lees dit topic nou eens goed. Vivo-versies zijn tot nu toe allemaal te flashen naar XT. Normale Pro's kunnen alleen worden gemod als je een GA-core hebt. In dat geval kun je de resterende pipelines unlocken en een BIOS-flash is dan ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 24 juli 2004 @ 14:25:
[...]

Lees dit topic nou eens goed. Vivo-versies zijn tot nu toe allemaal te flashen naar XT. Normale Pro's kunnen alleen worden gemod als je een GA-core hebt. In dat geval kun je de resterende pipelines unlocken en een BIOS-flash is dan ook niet nodig.
Zoals ik al zei. Ik had het doorgelezen maar het drong niet echt tot me door. :)
Bedankt, al had het wat minder op een flame manier gekunt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Apple voor je reactie,

Nog een paar vraagjes,die GA code staat dat op de bloot gelegde chip?
En hoe voer je precies een bios update uit?
Jij hebt ook een AX800 welke bios heb jij gebruikt?
Kan je me niet de bestanden die je gebruikt hebt,die op de floppy staan sturen zodat ik zeker weet dat ik de goede heb.

Alvast Bedankt,

Hoffa

Landser@chello.nl
msn: hofleverancier@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:31:

[...]

Bedankt, al had het wat minder op een flame manier gekunt :o
Weet je wat het is, als iedereen topics maar half leest en vragen blijft stellen die al beantwoord zijn, dan krijgen we topics vol met dezelfde vragen en dezelfde antwoorden... lijkt me nou niet echt de bedoeling.

In de openingspost staat trouwens toch alles al duidelijk aangegeven?
Toen gingen veel mensen de mod proberen, en het werd toen duidelijk dat je een GA core moest hebben om de mod succesvol te kunnen voltooien.

Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 24-07-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:44:
[...]

Bedankt Apple voor je reactie,

Nog een paar vraagjes,die GA code staat dat op de bloot gelegde chip?
En hoe voer je precies een bios update uit?
Jij hebt ook een AX800 welke bios heb jij gebruikt?
Kan je me niet de bestanden die je gebruikt hebt,die op de floppy staan sturen zodat ik zeker weet dat ik de goede heb.

Alvast Bedankt,

Hoffa

Landser@chello.nl
msn: hofleverancier@hotmail.com
als je een beetje engels kan kom je hier wel uit ;):
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

(gebruik ik ook, werken goed)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ben weer blij :*)

Net een nieuw XT bios erin geflashed and core gedownclocked naar 475.

Stabiel als een huis tot nu toe en 11k9 3dmarks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd :9
hoeveel staat je geheugen? stock koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 17:20:
gefeliciteerd :9
hoeveel staat je geheugen? stock koeling?
ja 560 nu, nog met stock koeling maar zodra de arctic rev 4 er is gaat die erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde je core niet boven de 500 komen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.