Lekker vaag, ook nog eens 2 soorten geheugen eropVerwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 00:15:
Eerste niet modbare X800Pro Vivo is ontdekt http://www.xtremesystems....6&perpage=25&pagenumber=3
beetje raar, maar toch misschien handig om te melden:Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:10:
[...]
Windows was sowieso beetje onstabiel daarvoor en dit gaf de doorslag dus heb ff reinstalled. Eerst ff alle updates draaien, morgen gaan we wel flink testen
*edit* heb geloof ik nie zo'n goeie te pakken, loopt vast op 3dmark, wil toch ff terugflashen naar pro en ik heb me bios niet goed gesaved
Kan iemand zijn normale x800 pro bios ff backuppen en naar me mailen? zoneseek@gmail.com, thx!
MSI had een update van hun bios (mobo) van sommige chipsets, omdat deze vast bleken te lopen met een x800 en 3dmark. misschien dat je dit eens kunt updaten, al denk ik dat je dat al gedaan hebt....
Met een bootable cd werkt niet......tenzij je eerst een cd-rom driver vanaf diskette inlaadt !.......en dan kun je 'm dus ook net zo goed vanaf diskette flashen....Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 15:25:
YES hij's binnen, ff naar huis gebeld
Lekker beesten vanavond
OK, kaart erin alles prima
Kan ik ook een bootable cd gebruiken voor t flashen?
Flashrom, gigabyte stuff en biosjes staan er allemaal prima op, ik brand m als bootable cd...zou toch moeten werken?
onder windows flashen gaat wel.....met winflash
Verwijderd
Hmm, ik neem aan dat een Windows herinstall geen bios updates vernaggelt, maar it never hurts denk ik...moet toch al die msizooi er nog opgooien.sjoerdjanson schreef op 23 juli 2004 @ 07:56:
[...]
beetje raar, maar toch misschien handig om te melden:
MSI had een update van hun bios (mobo) van sommige chipsets, omdat deze vast bleken te lopen met een x800 en 3dmark. misschien dat je dit eens kunt updaten, al denk ik dat je dat al gedaan hebt....
*edit* Verrek volgens mij ben ik de Via 4in1 ook nog vergeten
Vanavond weer even stoeien
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 09:12 ]
K WDM driver heb ik de nek om gedraait die werkt igg niet meer. Maar nu nog steeds 12 pipes
mischien is het bruggetje toch niet verbonden. Kan nog wel ff gigabyte XT probeeren.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
GB XT bios op een normale x800 pro raad ik ZEER af
Als het via de hardmod niet lukt (paar keer proberen, ook beetje schrapen tussen de punten proberen en opnieuw verbinden) ben je gewoon fucked, helaas
Als het via de hardmod niet lukt (paar keer proberen, ook beetje schrapen tussen de punten proberen en opnieuw verbinden) ben je gewoon fucked, helaas
Owh te laat
net getest hielp ook niet nja....
Maar als i niet te modden is gaan de pipes gewoon niet aan ? en verders is er niets dat je kunt zien dat het niet werkt ? Bij de oude kaarte kreeg je dan verrot beeld als het niet werkte maar volgens mij was dat hier niet het geval maar blijft i gewoon 12 pipes lopen.
Maar als i niet te modden is gaan de pipes gewoon niet aan ? en verders is er niets dat je kunt zien dat het niet werkt ? Bij de oude kaarte kreeg je dan verrot beeld als het niet werkte maar volgens mij was dat hier niet het geval maar blijft i gewoon 12 pipes lopen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Shit... mijn Club3D X800 Pro heeft een GB-core... weinig zin dus om de twee contactpuntjes te verbinden... 
Nou ja, ik heb 't toch maar gedaan... zometeen de kaart maar eens gaan installeren...
-- Edit: helaas (zoals verwacht), 't blijft bij 12 pipelines. Ah well, so be it. Dan maar wat overklokken...
Nou ja, ik heb 't toch maar gedaan... zometeen de kaart maar eens gaan installeren...
-- Edit: helaas (zoals verwacht), 't blijft bij 12 pipelines. Ah well, so be it. Dan maar wat overklokken...
[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2004 14:18 ]
Verwijderd

bij mij is die gewoon stabiel met de Gigabyte X800XT bios
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:24 ]
vraagje, ik heb men sapphire X800pro pas vrijdag(volgende week
)
Maar ik zie net ergens overdrive staan,hebben ALLE sapphire's overdrive of enkel de PE edition of de XT edition etc?
heeft de X800PRO van sapphire dus overdrive
Maar ik zie net ergens overdrive staan,hebben ALLE sapphire's overdrive of enkel de PE edition of de XT edition etc?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Maar die 3 graden Celsius lijkt me toch ook weer niet kloppen...Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
[afbeelding]
Alle X800-kaarten hebben toch overdrive? Mijn Club3D X800 Pro heeft het tenminste ook.Entity_Razer schreef op 23 juli 2004 @ 18:00:
vraagje, ik heb men sapphire X800pro pas vrijdag(volgende week)
[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2004 18:17 ]
heb X800PRO retail van Sapphire.Entity_Razer schreef op 23 juli 2004 @ 18:00:
vraagje, ik heb men sapphire X800pro pas vrijdag(volgende week)
Ik heb alleen de 4.7 final geinstalleerd en heb geen overdrive.
Wel levert Sapphire een eigen CD mee met een eigen overklokprogramma (redline) maar dat heb ik niet gebruikt.
Maar goed zoveel maakt het niet uit je hebt allerlei programma's die hetzelfde doen zoniet beter
ATITool
ATT tray tool
Rage3d tweaker
enz.
zie ook startpost van het grote ATI nieuwstopic.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
OK, fucked, heb beetje hetzelfde als hully
core moet ik volgens mij niet hoger dan 480-490 zetten want dan loopt ie vast
mem kan echter makkelijk tot 560, net met 475/560 en 16 pipes haal ik toch de 10k3 3dmarks wel
it'll do
We proberen het wel weer met de arctic silencer rev 4
core moet ik volgens mij niet hoger dan 480-490 zetten want dan loopt ie vast
mem kan echter makkelijk tot 560, net met 475/560 en 16 pipes haal ik toch de 10k3 3dmarks wel
it'll do
We proberen het wel weer met de arctic silencer rev 4
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 18:54 ]
Wat me ook opvalt,als je op de Sapphire site X800 pro kiest en dan de PDF download, dan staat er ook in het groot op de verpakking VIVO,in gorte grijze letters...
Betekent dit dus dat(aangezien ik die besteld heb blijkbaar) ik een VIVO heb?
Dat work MODDEN!!!!!!
Betekent dit dus dat(aangezien ik die besteld heb blijkbaar) ik een VIVO heb?
Dat work MODDEN!!!!!!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ow,nog beter

(ben dus echt een n00b op hardmodden/ flashen van dinges
)
(ben dus echt een n00b op hardmodden/ flashen van dinges
met zulke temp moet je mij kunnen inhalen ...Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
[afbeelding]
ik zit op 630/630 met 15c water
Verwijderd
thnx stefan.
en bioblade het is een ViVO, dus die wil niet zo hoog. (geheugen zal wel lukken maar core....)
maar ff vraagje aan jouw welke bios heb je erin?
ps. jij heb voltmods he
en bioblade het is een ViVO, dus die wil niet zo hoog. (geheugen zal wel lukken maar core....)
maar ff vraagje aan jouw welke bios heb je erin?
ps. jij heb voltmods he
offtopic:
1 graad:9
1 graad:9
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 22:49 ]
Verwijderd
Dat Vivo's niet hoog willen is natuurlijk een beetje flauwekul. Je hebt altijd dat je geluk moet hebben wbt de overklokbaarheid van een vga kaart of bv cpu (stepping). En ik denk dat jij je kaart maar eens moet voorzien van vmods
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:19 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een ASUS AX800 Pro/TD en wil deze overclokken naar een XT.
Nu heb ik het hele forum al door gelezen,ben veel wijzer geworden maar er bestaat nog veel onduidelijkheid.Nu weet ik dat als je 1 keer geklokt/gemod hebt het voor de volgende keer wat makkelijker zal gaan.
Dus wie kan mij op weg helpen.
Is er b.v een duidelijke handleiding voor deze mod te vinden?
En hoe flash je je bios( handleiding over de juiste bestanden die je op de floppy moet zetten en welke codes je moet ingeven zodat deze de bios flashed zou cool zijn)
Alvast bedankt voor de reacties.
Hoffa.
landser@chello.nl
Nu heb ik het hele forum al door gelezen,ben veel wijzer geworden maar er bestaat nog veel onduidelijkheid.Nu weet ik dat als je 1 keer geklokt/gemod hebt het voor de volgende keer wat makkelijker zal gaan.
En hoe flash je je bios( handleiding over de juiste bestanden die je op de floppy moet zetten en welke codes je moet ingeven zodat deze de bios flashed zou cool zijn)
Hoffa.
landser@chello.nl
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 00:20 ]
Verwijderd
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htmVerwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:12:
Hallo,
Hoffa.
landser@chello.nl
ALLEEN VOOR VIVO kaarten!
heb je een normale x800 pro dan moet je hardmodden en dat staat in de startpost ook beschreven
Verwijderd
(Zonnesteek;heb je een normale x800 pro dan moet je hardmodden en dat staat in de startpost ook beschreven)
Tx voor je reactie,
Ik heb volgens mij inderdaad een hardmod te doen.
Nu weet ik wel ongeveer deze uit te voeren maar hoe zit het met het flashen van de bios.
Moet ik eerst flashen,dan de hardmod doen?
BTW;Heeft ASUS ook VIVO uitvoeringen van de AX800 Pro/TD?
Tx voor je reactie,
Ik heb volgens mij inderdaad een hardmod te doen.
Nu weet ik wel ongeveer deze uit te voeren maar hoe zit het met het flashen van de bios.
Moet ik eerst flashen,dan de hardmod doen?
BTW;Heeft ASUS ook VIVO uitvoeringen van de AX800 Pro/TD?
wel opletten wat er op de core staat, als er GB staat hoef je het niet te proberen. Met GA kan je het gewoon doen
Verwijderd
Waar kan ik zien of het een GA betreft?Gaming247 schreef op 24 juli 2004 @ 00:35:
wel opletten wat er op de core staat, als er GB staat hoef je het niet te proberen. Met GA kan je het gewoon doen
Kan/moet je niet eerst een bios flash doen voordat je gaat hardmodden?
Zijn er nog geen gebruikers ervaringen met de ASUS AX800 Pro?
Ik ben een noob op dit gebied en heb een goede leermeester nodig
Heb eigenlijk wel alles gemod maar geen hardmod aan mijn video kaart,vandaar de spanning
Heb je ook een andere koeler nodig als je de kaart gemod hebt of is de standard koeler van asus genoeg?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 01:33 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:52:
[...]
Waar kan ik zien of het een GA betreft?
Koeler er af schroeven (3 schroefjes) en de koelpasta van de core afhalen, dan wordt een code als bijv. Gx.8991.2 leesbaar. De "x" moet een A zijn.
Kan/moet je niet eerst een bios flash doen voordat je gaat hardmodden?
Hoeft niet persé, voordat je flasht kijk je even in Windows met Atitool of je 16 pipes hebt en of de mod dus gelukt is. Zo ja, flashen die hap. Onthoud wel dat als je geflasht hebt en vervolgens officiële cat. drivers installeert dat je éérst de WDM map verwijdert uit de driver-set en dan pas installeert. (driver-set extracten met Winrar.)
Zijn er nog geen gebruikers ervaringen met de ASUS AX800 Pro?
Jawel, ik heb een gemodde AX800Pro@XT.Superkaartje.
![]()
Ik ben een noob op dit gebied en heb een goede leermeester nodig![]()
Heb eigenlijk wel alles gemod maar geen hardmod aan mijn video kaart,vandaar de spanning
Heb je ook een andere koeler nodig als je de kaart gemod hebt of is de standard koeler van asus genoeg?
Standaard koeler is goed, maar hoger als 545mhz. wil de core er niet mee. Wil je dus verder klokken dan moet je aan waterkoeling ofzoiets denken. Op standaard XT speeds en tot 545mhz. is de standaardkoeler echter prima.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 05:27 ]
Verwijderd
later misschien, of als jij het komt doenVerwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 22:51:
Dat Vivo's niet hoog willen is natuurlijk beetje flauwekul. Je hebt altijd dat je geluk moet hebben wbt de overklokbaarheid van een vga kaart of bv cpu (stepping). En ik denk dat jij je kaart maar eens moet voorzien van vmods
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 09:11 ]
Verwijderd
Die VIVO's clocken echt wel minder kwa core, het zijn gewoon XT's maar met andere bios.
Ik denk dat ze de XT speeds niet aankonden (520 core) en daarom met bios flash PRO gemaakt zijn, al zet ik hem op 530 loopt die al vast na 30 seconde
en op 500 doet die het wel gewoon
.
Dat is mijn logica
Edit:
wie heeft een link met XT/PRO bios die het meeste voltage geeft?
Ik denk dat ze de XT speeds niet aankonden (520 core) en daarom met bios flash PRO gemaakt zijn, al zet ik hem op 530 loopt die al vast na 30 seconde
Dat is mijn logica
Edit:
wie heeft een link met XT/PRO bios die het meeste voltage geeft?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 10:53 ]
Verwijderd
Samsung zou het goed moeten doen maar die kan ik niet vinden.
Denk dat ik het zo weer met PRO bios ga proberen, wel de 16 pipelines behouden kijken hoe die dan wil
Denk dat ik het zo weer met PRO bios ga proberen, wel de 16 pipelines behouden kijken hoe die dan wil
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:18 ]
Als je een X800pro hardmod naar 16pipes dan hoef je toch niet perse een XT Bios te flashen?
Je kunt dan toch gewoon met bijv. ATI Traytools je kloksnelheden regelen?
Dat lijkt me ook veel fijner dat je het op die manier controleert.
Wat zijn de voordelen van die biosflash ook alweer?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
hogere Voltage'sHelp!!!! schreef op 24 juli 2004 @ 12:00:
[...]
Als je een X800pro hardmod naar 16pipes dan hoef je toch niet perse een XT Bios te flashen?
Je kunt dan toch gewoon met bijv. ATI Traytools je kloksnelheden regelen?
Dat lijkt me ook veel fijner dat je het op die manier controleert.
Wat zijn de voordelen van die biosflash ook alweer?
Verwijderd
Ik heb dit topic halverwege doorgelezen.
Maar ik snap het nog niet helemaal dus heb ik een aantal vragen.
Is de
Sapphire 256MB ATI Radeon X800 Pro L-RTL. Via een bios flash moddable?.
Of moet ik daar perse de vivo editie voor hebben ?
Ik kan deze namelijk bestellen voor 367.49 Euro-ex.
Is de
Lees dit topic nou eens goed. Vivo-versies zijn tot nu toe allemaal te flashen naar XT. Normale Pro's kunnen alleen worden gemod als je een GA-core hebt. In dat geval kun je de resterende pipelines unlocken en een BIOS-flash is dan ook niet nodig.Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:21:
Ik heb dit topic halverwege doorgelezen.
Is de
Verwijderd
Zoals ik al zei. Ik had het doorgelezen maar het drong niet echt tot me door.Wildfire schreef op 24 juli 2004 @ 14:25:
[...]
Lees dit topic nou eens goed. Vivo-versies zijn tot nu toe allemaal te flashen naar XT. Normale Pro's kunnen alleen worden gemod als je een GA-core hebt. In dat geval kun je de resterende pipelines unlocken en een BIOS-flash is dan ook niet nodig.
Bedankt, al had het wat minder op een flame manier gekunt
Verwijderd
Bedankt Apple voor je reactie,
Nog een paar vraagjes,die GA code staat dat op de bloot gelegde chip?
En hoe voer je precies een bios update uit?
Jij hebt ook een AX800 welke bios heb jij gebruikt?
Kan je me niet de bestanden die je gebruikt hebt,die op de floppy staan sturen zodat ik zeker weet dat ik de goede heb.
Alvast Bedankt,
Hoffa
Landser@chello.nl
msn: hofleverancier@hotmail.com
Weet je wat het is, als iedereen topics maar half leest en vragen blijft stellen die al beantwoord zijn, dan krijgen we topics vol met dezelfde vragen en dezelfde antwoorden... lijkt me nou niet echt de bedoeling.Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:31:
[...]
Bedankt, al had het wat minder op een flame manier gekunt
In de openingspost staat trouwens toch alles al duidelijk aangegeven?
Toen gingen veel mensen de mod proberen, en het werd toen duidelijk dat je een GA core moest hebben om de mod succesvol te kunnen voltooien.
Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!
[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 24-07-2004 16:11 ]
Verwijderd
als je een beetje engels kan kom je hier wel uit ;):Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:44:
[...]
Kan je me niet de bestanden die je gebruikt hebt,die op de floppy staan sturen zodat ik zeker weet dat ik de goede heb.
Alvast Bedankt,
Hoffa
Landser@chello.nl
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
(gebruik ik ook, werken goed)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 16:42 ]
Verwijderd
Jongens, ben weer blij 
Net een nieuw XT bios erin geflashed and core gedownclocked naar 475.
Stabiel als een huis tot nu toe en 11k9 3dmarks
Net een nieuw XT bios erin geflashed and core gedownclocked naar 475.
Stabiel als een huis tot nu toe en 11k9 3dmarks
Verwijderd
Nope
485 is geloof ik al teveel
485 is geloof ik al teveel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 18:37 ]
Verwijderd
Hier vind je een duidelijke handleiding incl. alle benodigde files die ik ook heb gebruikt:Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:44:
[...]
Alvast Bedankt,
Hoffa
Landser@chello.nl
http://www.maxitmag.co.uk/article.php?articleID=79
Verwijderd
Dus als ik jullie allemaal goed aanhoor is het helemaal niet gek als ik nog een maand moet wachten op mijn vrijdag bestelde Sapphire Radeon x800 pro
Verwijderd
Ik heb net mijn ViVo ook maar geflashed, het is allemaal goed gegaan met drivers enz.
ik heb nog nie gegamed, nog geen tijd voor gehad, maar hij staat nu bij overdrive op 35 graden en ik heb de gewone standaard XT speeds.
bij 3dmark03 haal ik 12441.
kaart wordt gekoeld dmv watercooling.
ik heb nog nie gegamed, nog geen tijd voor gehad, maar hij staat nu bij overdrive op 35 graden en ik heb de gewone standaard XT speeds.
bij 3dmark03 haal ik 12441.
kaart wordt gekoeld dmv watercooling.
Verwijderd
Mijn core doet niet eens XT PE speeds default, alleen het geheugen kan het wel aan.
Dat wordt voltmodden, nog iemand die het wil doen voor me?
Dat wordt voltmodden, nog iemand die het wil doen voor me?

Vmodden is easy hoor....Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:22:
Mijn core doet niet eens XT PE speeds default, alleen het geheugen kan het wel aan.
Dat wordt voltmodden, nog iemand die het wil doen voor me?![]()
een pelt zonder vmods is vrij nutteloos imo....
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ja, als je het een keer gedaan heb kan je makkelijk praten
Ik heb mijn oude mobo (A7N8X) wel gevoltmod was wel easy.
Maar om nou 'effe' zo'n kaart te voltmodden....
(zonder ervaring)

Ik heb mijn oude mobo (A7N8X) wel gevoltmod was wel easy.
Maar om nou 'effe' zo'n kaart te voltmodden....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:29 ]
Verwijderd
vraagje,
Waarom moet je de WDM drivers uit de officiele catalyst halen voordat je de VGA driver installeerd als je een bios flash van AX800 pro naar X800XT hebt uitgevoerd?
thanks, Hoffa
Waarom moet je de WDM drivers uit de officiele catalyst halen voordat je de VGA driver installeerd als je een bios flash van AX800 pro naar X800XT hebt uitgevoerd?
thanks, Hoffa
Verwijderd
anders blijft die naar de ATI WDM Rage Theater chip zoeken, het hoeft niet perse als jij een VIVO heb hoef je die map niet te verwijderen, want dan heb je die chip er gewoon opzitten.
Maar al heb je een gewone X800PRO daar zit geen Theater chip op, dus blijft die er maar zoeken en daarom moet je dus de WDM (van WDM Theater chip) verwijderen
net zoals ik al zei in je beetje 'nutteloze' topic
Maar al heb je een gewone X800PRO daar zit geen Theater chip op, dus blijft die er maar zoeken en daarom moet je dus de WDM (van WDM Theater chip) verwijderen
net zoals ik al zei in je beetje 'nutteloze' topic
Verwijderd
Btw, ik denk dat er ook nog een andere oplossing is: met een bios-editor een XT bios aanpassen zodat de Rage chip vermelding er uit wordt gehaald. Maar niemand heeft die moeite blijkbaar nog genomen zover ik weet.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 22:49 ]
Verwijderd
Is da programma ATItool beetje betrouwbaar met hoe ver je kunt gaan bij het ocen ??
En is mijn kaart nou zo speciaal dat ik geen vastlopers krijg met default speeds bij de core ??
Heb trouwens een Saphire ViVo met 1,6 ns geheuge
En is mijn kaart nou zo speciaal dat ik geen vastlopers krijg met default speeds bij de core ??
Verwijderd
Had atitool voor de grap es laten staanVerwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:45:
Is da programma ATItool beetje betrouwbaar met hoe ver je kunt gaan bij het ocen ??
met core op standaard kwam ie met mem tot 697
geloof dr ook geen zak van tbh, maar me draait sowieso wel lekker hier, alleen core niet
van ati tool klopt er idd ook geen zak van.
zowel mem als core komen bij mij na de v-mods tot de maximale mogelijke frequentie . in 3dmarks loopt dicht echter gelijk vast want 630/630 is het maximale wat ik ermee kan benchen
zowel mem als core komen bij mij na de v-mods tot de maximale mogelijke frequentie . in 3dmarks loopt dicht echter gelijk vast want 630/630 is het maximale wat ik ermee kan benchen
bij mij werkt het modden naar een xt ook perfect, 16 pipelines nu en geclocked op 475-450 
Heb zelf een peak x800 pro vivo met GA core
[ Voor 20% gewijzigd door taz3d_nl op 25-07-2004 11:09 ]
Verwijderd
Zelfde als ik dustaz3d_nl schreef op 25 juli 2004 @ 11:08:
bij mij werkt het modden naar een xt ook perfect, 16 pipelines nu en geclocked op 475-450
kan je mem niet hoger aan? Evt heb ik een goed XT bios voor je waarmee je gewoon je core naar beneden kan klokken als die t niet aankan
al 24 uur hardstikke stabiel bij mij (zie specs)
ok, geef maarVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:28:
[...]
Zelfde als ik dus
kan je mem niet hoger aan? Evt heb ik een goed XT bios voor je waarmee je gewoon je core naar beneden kan klokken als die t niet aankan
al 24 uur hardstikke stabiel bij mij (zie specs)
[ Voor 4% gewijzigd door taz3d_nl op 25-07-2004 12:17 ]
Verwijderd
Wie heeft er een Volt mod quide? ik heb deze maar dat is alleen GPU.
Het liefst nederlands, met GOEDE uitleg
Het liefst nederlands, met GOEDE uitleg
check mijn giude op www.voidyourwarranty.nl 
http://www.voidyourwarranty.nl/content.php?article.45
http://www.voidyourwarranty.nl/content.php?article.45
[ Voor 41% gewijzigd door Gipsy King op 25-07-2004 13:54 ]
Verwijderd
PatienceD3LTA schreef op 26 juli 2004 @ 13:57:
is er dan verdomme nergens meer een ati radeon x800pro vivo te koop ?
zoek me helemaal dood
Verwijderd
Sapphire heeft nu ook een vivo; alleen jammer dat hij er niet zo uit ziet zoals de xt, dat als je hem gemod hebt dat je dan ook een xt hebt zegmaar.
Kijk maar:
http://www.sapphiretech.com/vga/toxic-pro.asp
Kijk maar:
Jongens, ik ben nu in Taiwan en daar zijn eigenlijk alleen maar Vivo's beschikbaar...
voor prijzen waar je in nederland ook van schrikt maar ik neem in ieder geval een vivotje mee.. het kan geen kwaad
voor prijzen waar je in nederland ook van schrikt maar ik neem in ieder geval een vivotje mee.. het kan geen kwaad
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
en wat voor prijs hebben ze in taiwan??? zeker niets vergeleken met hier...
Verwijderd
Die hebben ze toch echt al een tijd, ik heb um ook en draait stabiel op XT met XT default speedsVerwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 20:07:
Sapphire heeft nu ook een vivo; alleen jammer dat hij er niet zo uit ziet zoals de xt, dat als je hem gemod hebt dat je dan ook een xt hebt zegmaar.
Kijk maar:
Verwijderd
Hoi ik ben een vriend van boy.skywalker maar ik post even onder zijn username
Ik heb een x800 pro die ik wil modden naar een x800 xt maar ik wil even wat dingen weten :
1. Als ik het juist doe kan er dan nog steeds een kans zijn dat hij kapot gaat ? zoja waar door ?
2. Is dit de goeie manier om te modden : coolerpasta even verwijderen dan de 2 puntjes even schoon maken en dan met zilververf ze verbinden en daarna met seconde lijm er overheen zodat het goed blijft zitten , dan weer de cooler pasta erop en de cooler zelf. dan flashen met een x800 xt bios zo goed?
3. Hoef ik geen nieuwe cooler aan te schaven want die van de x800 pro en x800 xt zijn toch het zelfde?
Mijn core nr is :
GA8998,2
0417AA
Ik weet niet 100 % zeker of dit hem is omdat ik zelf nog geen 1x een nummer heb gezien die eindigt op ,2 ik zal morgen voor de zekerheid nog een keer kijken
als vast bedankt !
groeten bram
Ik heb een x800 pro die ik wil modden naar een x800 xt maar ik wil even wat dingen weten :
1. Als ik het juist doe kan er dan nog steeds een kans zijn dat hij kapot gaat ? zoja waar door ?
2. Is dit de goeie manier om te modden : coolerpasta even verwijderen dan de 2 puntjes even schoon maken en dan met zilververf ze verbinden en daarna met seconde lijm er overheen zodat het goed blijft zitten , dan weer de cooler pasta erop en de cooler zelf. dan flashen met een x800 xt bios zo goed?
3. Hoef ik geen nieuwe cooler aan te schaven want die van de x800 pro en x800 xt zijn toch het zelfde?
Mijn core nr is :
GA8998,2
0417AA
Ik weet niet 100 % zeker of dit hem is omdat ik zelf nog geen 1x een nummer heb gezien die eindigt op ,2 ik zal morgen voor de zekerheid nog een keer kijken
als vast bedankt !
groeten bram
Ik zou op voorhand als ik jou was ff bekend maken of je een VIVO (video in / video out) uitvoering hebt, welk merk kaart je hebt en of je 1.6 of 2.0 ns geheugen hebt (kun je lezen op de geheugenbankjes op je kaart).Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 22:38:
Hoi ik ben een vriend van boy.skywalker maar ik post even onder zijn username
A)
Als je een VIVO hebt dan moet je de softmod (zie eerder in dit topic) doen, slagings kans bijna 100%. 12 ---> 16 pipes gaat altijd wel lukken, alleen zijn de ervaring over het krijgen van de core en mem op xtpe-speeds (520/560) minder. Met name de core lijkt niet hoger te willen dan 500. Desalniettemin is een x800pro @ 16 pipes met een core van 500 en geheugen van 560 (of hoger) een enorme verbetering ten opzichte van de standaard pro (met name in doom3 benchmark vind ik het verschil schrijnend, ook op de lagere resoluties)
Als je geen VIVO hebt, dan heb je geluk dat je een GA-core hebt, omdat die nagenoeg altijd te hardware modden is naar 16 pipes en omdat het erop lijkt dat die meestal wel de core en mem van een xt pe haalt. (ik had een asus AX 800 PRO met ga-core en die heb ik met zilverlijm gemod, ik haalde core van 538 (max) en mem van 580 (max). Ik scoorde zelfs net boven de 13000 pt in 3dmark2003.
Nu je vragen:
1.
als je die hardware-mod goed uitvoert, dan kan er weinig misgaan. Je pipes gaan hoogstwaarschijnlijk open en zo niet, dan niet. (je kunt streepje tussen de puntjes 1 en 4 gewoon laten zitten). Let wel dat je heel voorzichtig (zie KOEN14) het koper van de puntjes afschraapt.
2.
GEEN SECONDE LIJM. Gewoon Bizon silver glue, 5 minuutjes laten drogen, dan weer een keer. Dan 15 minuten laten drogen in totaal, cooler en klaar. Overigens heb ik eerst de biosflash gedaan, om te kijken of de kaart (dan dus nog met 12 pipes) de core en mem settings van een xt pe aankon.
3.
Die core van de Asus die ik had, bereikte na de hardware mod na flink gamen een max temperatuur van 56 graden. Volgens APPLE in dit forum was het niet nodig dan een andere koeler te nemen.
Verwijderd
uhm neehully schreef op 27 juli 2004 @ 09:05:
[...]
***![]()
![]()
ik mis gvd mijn asus x800xt.... wil iemand mijn 6800GT @ ULTRA (410/1100) ruilen tegen een x800pro@xt (met echte xt core en mem speeds)???
We zitten natuurlijk alweer bijna aan de 500 posts in deel 2
Dus als we eraan zitten ga ik deel 3 weer openen, maar ik wil wat tips voor de Startpost.
Dus als je tips hebt, post/mail ze naar me ofzo
Bedankt
Dus als we eraan zitten ga ik deel 3 weer openen, maar ik wil wat tips voor de Startpost.
Bedankt
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Wees lief en neem er ff 2 mee ofzoneliz schreef op 26 juli 2004 @ 20:38:
Jongens, ik ben nu in Taiwan en daar zijn eigenlijk alleen maar Vivo's beschikbaar...

Verwijderd
ik heb geen vivo gewoon : Asus X800 pro 256 mb
ik heb even weer gechecked en me core is dus wel :
GA8998.2
0417AA
en ik heb nergens iets van ns kunnen vinden ? er staat wel op al die samsung :
Samsung 410
k4j55323qf-gc20
awl046pb
GA8998.2
0417AA
Samsung 410
k4j55323qf-gc20
awl046pb
Verwijderd
volt mods erin verwerkenEl Snorro schreef op 27 juli 2004 @ 11:31:
We zitten natuurlijk alweer bijna aan de 500 posts in deel 2![]()
Bedankt
Verwijderd
Je hebt 2 ns geheugen (GC20 = 2 ns) en een gewone X800 Pro: dat wordt hardmodden.Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:53:
ik heb geen vivo gewoon : Asus X800 pro 256 mb
GA8998.2
0417AA
Samsung 410
k4j55323qf-gc20
awl046pb
Misschien ook nog wat links naar guides om je X800 Pro te modden naar een XT?El Snorro schreef op 27 juli 2004 @ 11:31:
We zitten natuurlijk alweer bijna aan de 500 posts in deel 2![]()
Bedankt
X800 Pro ViVo -> X800 XT: http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
X800 Pro -> X800 XT: http://www.maxitmag.co.uk/article.php?articleID=79
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 12:03 ]
Verwijderd
mooi dan wil ik het wel gaan proberen 
zou iemand mij ff toe willen voegen op msn ?
tha_bram@hotmail.com
dank u
zou iemand mij ff toe willen voegen op msn ?
tha_bram@hotmail.com
dank u
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 12:08 ]
Kan je geen X800XT's regelenneliz schreef op 26 juli 2004 @ 20:38:
Niet op voorraad.
Verwijderd
Heb al een tijdje niet meer naar dit topic gekeken, dus ik dacht ik post maar even weer 
Nou ik heb dus al een tijdje mijn Powercolor X800 VIVO softmodded naar XT draaien op 520/560 en ik heb geen problemen met hangen of iets dergelijks. Hij draait met overdrive (530 core) ook wel goed in de meeste spellen alleen bij FarCry, Nature test in 3DMark03 en dergelijke hangt ie.
Ik heb nog steeds de Gigabyte BIOS erin, maar zal waarschijnlijk de ATI X800 XT BIOS erin gooien als ik mijn nieuwe systeem heb. Mijn huidige systeem is best wel een bottleneck maar daar zal begin september verandering in komen
Als iemand nog een Powercolor X800 Pro VIVO BIOS heeft, kan je die a.u.b. mailen naar me (evasion[at]evasion[dot]nu) dan kan ik even kijken of ik er wat mee kan.
P.S. Ik krijg nu paars beeld als ik mijn gamecube op de Video IN aansluit, is dat door de softmod naar XT of omdat het een PAL gamecube is? (Ik zie wel een soort van switch PAL/NTSC op de kaart maar als ik hem naar PAL switch krijg ik helemaal geen beeld.)
Nou ik heb dus al een tijdje mijn Powercolor X800 VIVO softmodded naar XT draaien op 520/560 en ik heb geen problemen met hangen of iets dergelijks. Hij draait met overdrive (530 core) ook wel goed in de meeste spellen alleen bij FarCry, Nature test in 3DMark03 en dergelijke hangt ie.
Ik heb nog steeds de Gigabyte BIOS erin, maar zal waarschijnlijk de ATI X800 XT BIOS erin gooien als ik mijn nieuwe systeem heb. Mijn huidige systeem is best wel een bottleneck maar daar zal begin september verandering in komen
Als iemand nog een Powercolor X800 Pro VIVO BIOS heeft, kan je die a.u.b. mailen naar me (evasion[at]evasion[dot]nu) dan kan ik even kijken of ik er wat mee kan.
P.S. Ik krijg nu paars beeld als ik mijn gamecube op de Video IN aansluit, is dat door de softmod naar XT of omdat het een PAL gamecube is? (Ik zie wel een soort van switch PAL/NTSC op de kaart maar als ik hem naar PAL switch krijg ik helemaal geen beeld.)
Verwijderd
ik heb nog 1 vraag voordat ik ga modden :
ik heb nu zilververf gekocht dus kan ik het aanbrengen tussen de contact puntjes dan heb ik even een vraag kan ik ook een klein druppeltje seconde lijm gebruiken zodat de verf goed blijft zitten ?
ik heb nu zilververf gekocht dus kan ik het aanbrengen tussen de contact puntjes dan heb ik even een vraag kan ik ook een klein druppeltje seconde lijm gebruiken zodat de verf goed blijft zitten ?
Bedankt voor de tips, vmods neem ik mee en ook die links naar guides
Verwijderd
Ik heb nu bijna een week mijn ViVo @ xt lopen met default speeds, hij loopt erg stabiel maar wil toch iets verder clocken dus wil weer een pro bios erop zetten
welk pro bios wordt hier aangeraden ?? gewoon de ouwe backup ??
welk pro bios wordt hier aangeraden ?? gewoon de ouwe backup ??
Verwijderd
Het is geen Powercolor bios, maar degene die ik nu gebruik ben ik bijzonder tevreden mee -zo stabiel als een huis tot nu toe na een klein weekje flink gamenVerwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 13:38:
Heb al een tijdje niet meer naar dit topic gekeken, dus ik dacht ik post maar even weer
k mail hem wel ff zodra ik thuis ben.
Mail hem naar mij ook eens als je wilt:Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:29:
[...]
Het is geen Powercolor bios, maar degene die ik nu gebruik ben ik bijzonder tevreden mee -zo stabiel als een huis tot nu toe na een klein weekje flink gamen
skinnermaster@hotmail.com
Niet op voorraad.
Verwijderd
ThanksVerwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:29:
[...]
Het is geen Powercolor bios, maar degene die ik nu gebruik ben ik bijzonder tevreden mee -zo stabiel als een huis tot nu toe na een klein weekje flink gamen
Verwijderd
stefan_coenen[at]hotmail[dot]comVerwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:29:
[...]
Verwijderd
Als het een goede kwaliteit lak is is het nergens voor nodig om er nadien secondelijm overheen te smeren. En btw; in secondelijm zit een behoorlijk sterk zuur, dat is eerder slecht dan goed voor de pcb.Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 14:02:
ik heb nog 1 vraag voordat ik ga modden :
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 18:19 ]
mycom gaat binnekort ook VIVO's verkopen, voor rond de 450 euro. Dit zijn afgekeurde xt's, hint! 
Las net dat jullie dat al wisten, nahja, ze zijn zeer binnekort leverbaar...
Las net dat jullie dat al wisten, nahja, ze zijn zeer binnekort leverbaar...
[ Voor 33% gewijzigd door Mister_X op 28-07-2004 20:33 ]
ipv zilverlijm,kan je niet gewoon arctic silver gebruiken? of andere geleidende PCM?
dan moet ik niet naar de gamma met fiestje om een tube van dat ding te gaan halen. Spaart mij weer wat moeite :D(lak zelf heb ik dus ik kan er daarna miss wat lak oversmeren maar .... Kan dit nu?)
dan moet ik niet naar de gamma met fiestje om een tube van dat ding te gaan halen. Spaart mij weer wat moeite :D(lak zelf heb ik dus ik kan er daarna miss wat lak oversmeren maar .... Kan dit nu?)
Dit deel kan dicht, de post is nog wel niet de 500 gepasseerd maar in deel 3 is de ts ook totaal vernieuwd 
Bedankt weer jongens
Bedankt weer jongens
Men kan in [rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mod Topic deel 3[/rml] weer verder
Dit topic is gesloten.