Die Sapphire is ook geen Vivo he, het moet specifiek zijn aangegeven dus in dit geval Sapphire X800Pro VIVO.
lijkt me stug want bij Mycom staat:Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:57:
Die Sapphire is ook geen Vivo he, het moet specifiek zijn aangegeven dus in dit geval Sapphire X800Pro VIVO.
dus das wel ViVoMerk Sapphire
Type RADEON X800 PRO
Grafische engine RADEON X800 PRO
Geheugen 256 MB
Type geheugen DDR3
Engine kloksnelheid 475 MHz
Geheugen kloksnelheid 900 MHz
RAMDAC 400 MHz
Bus standaard AGP 8X
VGA-output 15-pin D-sub
TV-output S-video
Video-input S-video
DVI-output Ja
Uitvoering Retail
Ja, dat probleem ken ikVerwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:33:
net ff mailtje van cyberport.de laten komen met status van bestelling,
ArtNr. Artikel Liefertermin
========================================================================
2701-430 Sapphire RADEON X800 PRO 256MB VIVO RTL unbestimmt
Nu maar hopen dat ATI de kaarten in de tussentijd niet aanpast om ze 'non-moddable' te maken.

Ik geloof er overigens niet in dat iedere kaart (bijvoorbeeld Mycom) een ViVo is.
Whoooah, can't wait.
Verwijderd
De Sapphire X800Pro Vivo bij cyberport.de is anders gewoon rood, ipv het blauwe van de mycom. Ik denk dus dat het toch verschil maakt.
ik loop er morgen even langs. want de specificatie is precies hetzelfde.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:12:
De Sapphire X800Pro Vivo bij cyberport.de is anders gewoon rood, ipv het blauwe van de mycom. Ik denk dus dat het toch verschil maakt.
deze is nl van cyberport.de:
das volgens mij dus echt gelijk...AGP Grafikkarte mit ATI RADEON X800 PRO Merkmale: AGP8x/4x, 256 MB DDR-RAM (256-bit, GDDR3), Core/Memorytakt 475/900 MHz, DVI-Anschluß, VGA-Anschluß, TV-Out (S-VHS) und VIDEO-IN, für Windows 98SE/ME/2000/XPRetail Version (inkl. PowerDVD, Spiel, Tweak Tool)
(Art.Nr. 2701-430)
dat zeg ik ook niet, en dat is ook zeker niet zo maar in dit geval lijkt het er toch sterk op...PowerPee schreef op 13 juli 2004 @ 22:12:
[...]
Ik geloof er overigens niet in dat iedere kaart (bijvoorbeeld Mycom) een ViVo is.
[ Voor 19% gewijzigd door jeehaa op 13-07-2004 22:22 ]
Misschien zijn het wel weer zwaar verschillende PCB's. Ik herinner mij nog bij de R9500's dat er 2 soorten PCB layout in omloop waren...de ene was wel, en de andere niet modbaar tot R9700.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:12:
Volgens mij zijn de rode iig modbaar. Misschien kan iemand een linkie vinden van een blauwe, welke met BIOS flash gemod is tot XT??
hoe zat het ook weer met geheugen? dan kan ik t vergelijken als ik daar ben. noem cijfers kenmerken (kijk vivo das logisch) maar ik wil de kenmerken van de modbare weten
De normale X800, heeft die 2.0ns geheugen? Want volgens mij had de Asus 1.6ns zonder ViVo... (weet niet zeker)
ook op tom's hardware guide staat dezelfde beschrijving als op mycom.nl:
edit: heb weer s niet het goede gecopypast maar nu wel
dus nu ga ik zowiezo kijkenConnector (s)
15-pin VGA
S-Video Out
DVI-I
TV-Out Yes
Video-In Yes
edit: heb weer s niet het goede gecopypast maar nu wel
[ Voor 35% gewijzigd door jeehaa op 14-07-2004 10:29 ]
2.0ns doet het anders ook goed hoor
mijn x800pro @ 2.07v ---> 620mhz=1240ddr
smokey's 6800gt @stock volts ----> 650 =1300ddr
allebei 2.0ns
ps : ----> http://www.gistron.com/ heeft er genoeg vivo's @ vooraad
mijn x800pro @ 2.07v ---> 620mhz=1240ddr
smokey's 6800gt @stock volts ----> 650 =1300ddr
allebei 2.0ns
[ Voor 25% gewijzigd door Gipsy King op 14-07-2004 05:43 ]
Verwijderd
Die bestaan wel... maar heb jij er al een BIOS van kunnen vinden?Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:22:
[...]
Maar bestaan er dan geen X800 XT PE ViVo uitvoeringen?
490 euro vind ik toch echt te veel... kan je veel beter een ViVo uit Duitsland bestellen: dan bespaar je toch ruim 50 euro.Gipsy King schreef op 14 juli 2004 @ 05:40:

Waaraan kan je de RAGE Theatre chip herkennen?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:29 ]
Verwijderd
Ik heb net mijn Connect3D Radeon X800 Pro (geen VIVO) ingebouwd. Waarmee zou ik deze het beste kunnen flashen (welke tool en welke bios) om hem als XT te kunnen gebruiken?
Verwijderd
Je moet hem eerst hardmodden.Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 11:51:
Ik heb net mijn Connect3D Radeon X800 Pro (geen VIVO) ingebouwd. Waarmee zou ik deze het beste kunnen flashen (welke tool en welke bios) om hem als XT te kunnen gebruiken?
Ik vind op dit moment de kaart nog een beetje te duur.. 400 euro (en +50 voor ViVo) is toch een flinke smak geld... Als het 100 euro daalt, koop ik het.
tja
maar dat is altijd zo dus er moet ergens de knoop worden doorgehakt. ik heb nu nog een PoV nividia GF4 ti 4200 128 mb dus dat is wel een aardig verschil
maar dat is altijd zo dus er moet ergens de knoop worden doorgehakt. ik heb nu nog een PoV nividia GF4 ti 4200 128 mb dus dat is wel een aardig verschil
Verwijderd
Zonde om geen gokje te wagen, het stelt namelijk echt geen fluit voor. (ik doe er 10 minuten over incl. kaart uit- en weer inbouwen.)Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 12:23:
[...]
Mmm, das jammer, dat ga ik niet wagen met een kaart van deze prijsklasse...
Het minste wat je even kunt doen is kijken of je een kans maakt om te modden. Schroef de koeler er voorzichtig af (3 schroefjes) en kijk of je core begint met de letters GA. Zo ja dan heb je al 90% kans. Begint de core met GB dan schroef je maar weer gelijk de koeler erop, je mod zal 100% zeker weten niet lukken. (alhoewel, zeker weten doe je pas als je 't geprobeerd hebt.)
thx!Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 15:33:
[...]
Zonde om geen gokje te wagen, het stelt namelijk echt geen fluit voor. (ik doe er 10 minuten over incl. kaart uit- en weer inbouwen.)
Het minste wat je even kunt doen is kijken of je een kans maakt om te modden. Schroef de koeler er voorzichtig af (3 schroefjes) en kijk of je core begint met de letters GA. Zo ja dan heb je al 90% kans. Begint de core met GB dan schroef je maar weer gelijk de koeler erop, je mod zal 100% zeker weten niet lukken. (alhoewel, zeker weten doe je pas als je 't geprobeerd hebt.)
[ Voor 7% gewijzigd door hully op 14-07-2004 19:02 ]
even een snel vraagje,
een powercolor x800 pro vivo is die flashbaar naar een xt pe ? enige succesen ?
Help!!! die had er één (althans dat zei die op pagina 26 van deel 1). Vraag het hem...joon schreef op 14 juli 2004 @ 23:44:
even een snel vraagje,
Hmm kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.hully schreef op 15 juli 2004 @ 08:46:
[...]
Help!!! die had er één (althans dat zei die op pagina 26 van deel 1). Vraag het hem...
Ik heb sinds kort een Sapphire X800PRO retail. Blauw PCB. Dit is geen VIVO kaart. Er zit trouwens 2.0ns geheugen op.
Ben nu eerst ff aan het gamen.
Denk niet dat ik hem ga hardmodden omdat ik hem door wil verkopen zodra de X800XT PE bulk leverbaar is.
(Of als blijkt dat die beter is, de 6800U)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik heb een Powercolor x800 Pro VIVO (die van Gistron) en hij is geflasht naar XT PE. Doet het nog perfectjoon schreef op 14 juli 2004 @ 23:44:
even een snel vraagje,
16 pipes open + core 520 mem 560 ?Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:04:
[...]
Ik heb een Powercolor x800 Pro VIVO (die van Gistron) en hij is geflasht naar XT PE. Doet het nog perfectSmokey had er ook een, bij hem was het ook gelukt. Dus als je 489 euri kan missen, go for it
Eeh, is jou status nog steeds leverbaar vanaf 15.07.2004??royjn schreef op 13 juli 2004 @ 16:35:
[...]
de mijne :
ArtNr. Artikel Liefertermin
==========================================================
2701-430 Sapphire RADEON X800 PRO 256MB VIVO RTL ab 15.07.2004
==========================================================
dus vanaf die datum kan ik hem binnen verwachten. En dan maar eens softmodden als ik em heb
edit:
layout
Ik heb onlangs mijn status naar 'unbestimmt' zien veranderen...en daar wil ik eigenlijk een stokje voor proberen te steken.

Verwijderd
Tjah ik w8 er ook al tijdje op heb daar hele pc besteld die ik maar heb laten opsturen zodat ik vast kan beginne met de casePowerPee schreef op 15 juli 2004 @ 10:42:
[...]
Eeh, is jou status nog steeds leverbaar vanaf 15.07.2004??
Ik heb onlangs mijn status naar 'unbestimmt' zien veranderen...en daar wil ik eigenlijk een stokje voor proberen te steken.Ik wil mijn kaart gewoon volgende week hebben...anders ben ik 3 weken op vakantie.
Ik laat het gelukkig in Duitsland bezorgen aangezien ik dicht bij de grens woon wat me veel verzendkosten scheelt.
Verwijderd
Een uitgebreide X800Pro Vivo -> XT flash guide, http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
Verwijderd
Is het mogelijk om mijn bestelling bij cyberport.de te annuleren via de site of moet ik dan een email sturen, want ik ben de komende 3 weken weg en dan heeft het toch geen zin meer als ik dan pas mijn videokaart heb.
Ik had de mycom gebeld over de x800 pro vivo en rond 14.30/15.30 uur zouden ze dat weten.
Ik had de mycom gebeld over de x800 pro vivo en rond 14.30/15.30 uur zouden ze dat weten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 13:17 ]
Ik heb mijn Club-3d X800PRO ViVo ook binnen, zit netjes 1,6ns geheugen op en een rage theater chippie, ik zal vanavond de flash mod eens proberen.
Ik heb ze net gemaild om de bestelling te annuleren. Reden; ik ga eind volgende week op vakantie...de prijzen zullen na de vakantie wel beter zijn, en de levertijd zeker.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:16:
Is het mogelijk om mijn bestelling bij cyberport.de te annuleren via de site of moet ik dan een email sturen, want ik ben de komende 3 weken weg en dan heeft het toch geen zin meer als ik dan pas mijn videokaart heb.
waar heb jij m vandaan en wat kostte hij daar?
btw ik ben gisteren bij mycom geweest. de kaart is even niet meer leverbaar.
ik vertelde dat ik op zoek ben naar de kaart met 1.6 ns geheugen erop. hij zei:
onze leverancier zal altijd de snelste kaart in het assortiment nemen dus hij zoekt altijd de kaart met de snelste latency.
is het dan logischer dat hij de 1.6 ns importeerd of de 2.0
btw ik ben gisteren bij mycom geweest. de kaart is even niet meer leverbaar.
ik vertelde dat ik op zoek ben naar de kaart met 1.6 ns geheugen erop. hij zei:
onze leverancier zal altijd de snelste kaart in het assortiment nemen dus hij zoekt altijd de kaart met de snelste latency.
is het dan logischer dat hij de 1.6 ns importeerd of de 2.0
Verwijderd
dat lijkt me meer een verkooptroefje, de leverancier gaat echt niet kijken welke kaart zoveel ns heeft en welke zoveel
denk dat dat niet eens gaat lukken om dat bij honderden kaarten te doen

nee maar ik neem aan dat hij kan kiezen tussen een aantal kaarten. dus met of zonder ViVo (in dit geval is dus al gekozen voor mèt)
en dan tussen 1.6 ns en 2.0 ns
wat is sneller
en dan tussen 1.6 ns en 2.0 ns
wat is sneller

Je maximale geheugen snelheid is omgekeerd evenredig met de latency van je geheugen.
Dat wil zeggen dat de theoretische maximum snelheid van 1.6ns hoger ligt dan bij 2.0ns.
1/1.6*10e-9 = 625mhz,
1/2.0*10e-9 = 500mhz.
thx dat zou dus betekenen dat als die verkoper de waarheid spreekt dat ze weer die 1.6 ns binnen krijgen
Verwijderd
je kan ook 1000/1.6 doen is makkelijkerLucky schreef op 15 juli 2004 @ 16:34:
[...]
Je maximale geheugen snelheid is omgekeerd evenredig met de latency van je geheugen.
Dat wil zeggen dat de theoretische maximum snelheid van 1.6ns hoger ligt dan bij 2.0ns.
1/1.6*10e-9 = 625mhz,
1/2.0*10e-9 = 500mhz.

ik wist niet dat ze konde kiezen tussen geheugen ns verschillen
Verwijderd
Dus in theorie zouden 2.0ns kaarten goedkoper zijn, dan 1.6ns kaarten.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:52:
[...]
je kan ook 1000/1.6 doen is makkelijker![]()
tuurlijk niet. das gewoon BS...Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:52:
[...]
je kan ook 1000/1.6 doen is makkelijker![]()
er zijn geen x800pro´s die standaard 1.6ns geheugen hebben. het moet dan echt een vivo zijn wil er 1.6ns geheugen op zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door PhuSioN op 15-07-2004 17:16 ]
Verwijderd
Check net mail :d
Lieferscheinnr.:**********
Datum: 15.07.2004
Pos.Stk. Beschreibung Summe EUR
------------------------------------------------------------------------
01 001 Sapphire RADEON X800 PRO 256MB VIVO RTL 439,89
Gesamtsumme: EUR 439,90
dus die komt ook binnekort
Lieferscheinnr.:**********
Datum: 15.07.2004
Pos.Stk. Beschreibung Summe EUR
01 001 Sapphire RADEON X800 PRO 256MB VIVO RTL 439,89
Gesamtsumme: EUR 439,90
dus die komt ook binnekort
Ik heb mijn Club-3d X800 PRO ViVo met sucses geflashed naar een X800XT, ik heb met ATITool 0.2.0 en rivatuner RC15 netjes 16 pipelines.
Echter ik kan niet stabiel op 520mhz core draaien. boven de 480mhz begint ie meteen moeilijk te doen. geheugen draait wel zonder problemen op 560mhz (is ook 1,6ns geheugen).
Hebben meer mensen het probleem dat hun gemodde PRO niet op XT speeds wil draaien?
ach ik heb teminste 16 pipe's nu
Echter ik kan niet stabiel op 520mhz core draaien. boven de 480mhz begint ie meteen moeilijk te doen. geheugen draait wel zonder problemen op 560mhz (is ook 1,6ns geheugen).
Hebben meer mensen het probleem dat hun gemodde PRO niet op XT speeds wil draaien?
Had ik hier dus ook v-mod er op en doet nu 560 mem 577 max. Maar hoe hoog komen de andere mensen hier met een Pro @ XT ?? en hebben mensen hier nog wat bios'en voor XT PE ViVo dan kan ik nog wat gaan probeeren om die clock speeds omhoog te krijgen.GfMike schreef op 16 juli 2004 @ 08:17:
Ik heb mijn Club-3d X800 PRO ViVo met sucses geflashed naar een X800XT, ik heb met ATITool 0.2.0 en rivatuner RC15 netjes 16 pipelines.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb powercolor x800pro vivo. Flash naar 16 pipes perfect. Mooi 1.6 ns geheugen. Helaas niet op die snelheden van een xt pe. Maximaal 500 core 500 mem en dan houdt het echt op. Heel jammer. Alvorens ik ga ruilen (ik twijfel sterk), kan iemand mij vertellen wat het verschil met (520/560) zal zijn in games als doom3 en hl2? Ik heb namelijk dus wel 16 pipes nu, maar zoals ik zei die lage core en mem settings.
EDIT: door voorgaande, heb ik nog ff gewijzigd. Core is idd het probleem. Geheugen kan zonder problemen op 560 en wellicht hoger.
Dus zelfde vraag als hierboven, alleen dan met core 500 en mem 560 ?
EDIT: door voorgaande, heb ik nog ff gewijzigd. Core is idd het probleem. Geheugen kan zonder problemen op 560 en wellicht hoger.
[ Voor 24% gewijzigd door hully op 16-07-2004 08:39 ]
Miss is het probleem dat de core niet hoger wil wel koeling??hully schreef op 16 juli 2004 @ 08:31:
Ik heb powercolor x800pro vivo. Flash naar 16 pipes perfect. Mooi 1.6 ns geheugen. Helaas niet op die snelheden van een xt pe. Maximaal 500 core 500 mem en dan houdt het echt op. Heel jammer. Alvorens ik ga ruilen (ik twijfel sterk), kan iemand mij vertellen wat het verschil met (520/560) zal zijn in games als doom3 en hl2? Ik heb namelijk dus wel 16 pipes nu, maar zoals ik zei die lage core en mem settings.
Door de 16 pipes te enabelen geeft je core natuurlijk wel weer flink meer hitte af, waardoor misschien de core minder te overclocken is??
Betere koeling misschien??
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
thx voor snelle reactie Snorro. Ik heb nu geheugen op 590 mhz en dat lijkt ie ook te trekken.El Snorro schreef op 16 juli 2004 @ 08:51:
[...]
Miss is het probleem dat de core niet hoger wil wel koeling??
Door de 16 pipes te enabelen geeft je core natuurlijk wel weer flink meer hitte af, waardoor misschien de core minder te overclocken is??
Betere koeling misschien??
a)Wat voor een koeling raad je aan?
b)Ik had een asux x800 @ xt (core op 520 mem op 560 max) haalde 13003 pt. Haal nu dus met core op 500 en mem op 580 (590 test nu) 12600 pt. Zal dit verschil met die asus (core 20 mhz hoger) nu echt veel verschillen in nieuwe games?
alleen als er veel sharders aan te pas komen of aa en af.wat voor een bios heb je in die powercoler zitten ? want ik kom maar tot 577 mem anders krijg ik problemen. Core heb ik beter gecooled en v-modded om XT speeds te kunnen. ik denk dat deze kaarte afgekeurde XT PE zijn omdat ze gewoon ze core speed niet krekken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ga je die 20 mhz dan echt merken?Astennu schreef op 16 juli 2004 @ 09:26:
alleen als er veel sharders aan te pas komen of aa en af.wat voor een bios heb je in die powercoler zitten ? want ik kom maar tot 577 mem anders krijg ik problemen. Core heb ik beter gecooled en v-modded om XT speeds te kunnen. ik denk dat deze kaarte afgekeurde XT PE zijn omdat ze gewoon ze core speed niet krekken.
btw, heb jij na die v-mod hogere core gekregen? Ik heb dus stockcooling, en x800 pro bios terug: 16 pipes, core 502 mhz en mem 582 mhz, 12700 pt maar verder gaat het echt niet...
uhmm je merkt het mischien in fps maar ingame ??? denk het niet. Maar jij hebt dus nog je standaart pro bios? welk progje gebruik je dan voor unlocken van de pipes ?
Na mod kon ik idd 560 core van 1.4 naar 1.550v.
Kun je mischien voor mij een copie van je bios maken ? kan met flashrom. Ik wil ook een probeeren meer mem speed te halen dan 577 daar draait ook al ene mod op van 2.08v tov 2.017 standaart.
Na mod kon ik idd 560 core van 1.4 naar 1.550v.
Kun je mischien voor mij een copie van je bios maken ? kan met flashrom. Ik wil ook een probeeren meer mem speed te halen dan 577 daar draait ook al ene mod op van 2.08v tov 2.017 standaart.
Ik heb ook m'n Power Color ViVo binnen, waarom flashen jullie terug naar Pro, voor die rage theater chip? Hopelijk vanavond ook een XT'je.
Die 20 mhz, maken natuurlijk weinig uit.
Niet op voorraad.
De pro's hebben die chip niet en kun je probs door krijgen maar de vivo heeft die wel dus is ene full xt. Ik wil alleen een andere bios testen omhogere clock speeds te halen.edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 11:42:
Ik heb ook m'n Power Color ViVo binnen, waarom flashen jullie terug naar Pro, voor die rage theater chip? Hopelijk vanavond ook een XT'je.
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 16-07-2004 11:51 ]
Heb je al wat aan je koeling gedaan, AS evt. of is het een voltage kwestie.Astennu schreef op 16 juli 2004 @ 11:50:
[...]
De pro's hebben die chip niet en kun je probs door krijgen maar de vivo heeft die wel dus is ene full xt. Ik wil alleen een andere bios testen omhogere clock speeds te halen.
Niet op voorraad.
K heb een cpu cooler er op gezet dat scheelde al 30c en mem cooling maar daar haal ik nu de 560-577 mee kaart is v-modded.edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 12:04:
[...]
Heb je al wat aan je koeling gedaan, AC evt. of is het een voltage kwestie.
Cat 4.6 tov 4.7 scheeld volgens sommigen ook al in oc.
Mensen die de gigbyte bios flashen gebruiken jullie dan flashrom ?
Verwijderd
Wat zijn de temps van je X800, idle en load.
Ik ben van plan de X800Pro Vivo met water te koelen
, ramsinks en voltmods. Xt snelheden haal ik dan makkelijk
Ik ben van plan de X800Pro Vivo met water te koelen
Ik heb die gigabyte flash tool gebruikt, ik heb alle stappen en biosen gebruikt uit deze guide:
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
Precies gedaan wat daar in staat.
Flash werkt dus prima. maar de core wil niet hoger dan 475, sterker nog, met ATITool 0.2.0 als je op " find max core" drukt zakt ie zelfs onder de 470core!
Ik heb een Club-3d X800 PRO ViVo, ik denk dat die zo goed als het zelfde is als de Powercolor ViVo.
Ik denk dat ik de originele bios weer terug zet, kijken of ik dan verder kom.
Van het weekend zet ik de kaart in mijn Watergekoelde Athlon64, waterkoeling zal ook wel wat helpen. ik ben bang dat ik een vmod nodig heb voor een hogere core:(
Flash werkt dus prima. maar de core wil niet hoger dan 475, sterker nog, met ATITool 0.2.0 als je op " find max core" drukt zakt ie zelfs onder de 470core!
Ik heb een Club-3d X800 PRO ViVo, ik denk dat die zo goed als het zelfde is als de Powercolor ViVo.
Van het weekend zet ik de kaart in mijn Watergekoelde Athlon64, waterkoeling zal ook wel wat helpen. ik ben bang dat ik een vmod nodig heb voor een hogere core:(
[ Voor 8% gewijzigd door GfMike op 16-07-2004 13:08 ]
Hmm als ik dit zo lees, dan heeft alleen EVASiON z'n core op XT speeds draaien, zonder V mod.GfMike schreef op 16 juli 2004 @ 13:07:
Ik heb die gigabyte flash tool gebruikt, ik heb alle stappen en biosen gebruikt uit deze guide:
Ik zal maar beginnen met AS onder de Core te stoppen, misschien helpt het om net de 520 te halen en zal het meer een V-kwestie zijn.
Welke verschillende biossen voor de XT zijn er nu eigenlijk en welke heeft de hoogste Vwaarden? en elke XT is toch ViVo?
[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 16-07-2004 13:44 ]
Niet op voorraad.
idle geloof 43 en load iets in de 60 zal strax nog ff kijken de fan die er op zit draait maar iets van 3k rpm dus zal er eens een 5k op gooien.Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:04:
Wat zijn de temps van je X800, idle en load.
Ik ben van plan de X800Pro Vivo met water te koelen, ramsinks en voltmods. Xt snelheden haal ik dan makkelijk
Verder vraag ik me dan af welke bios er gebruikt wordt door de gene met een hoge core clock. Dit weekeind ga ik dan maar eens gebruiken of een goede bios te vinden.
Verwijderd
De hoogste die ik heb kunnen vinden is die van Samsung.Astennu schreef op 16 juli 2004 @ 14:27:
[...]
idle geloof 43 en load iets in de 60 zal strax nog ff kijken de fan die er op zit draait maar iets van 3k rpm dus zal er eens een 5k op gooien.
Verder vraag ik me dan af welke bios er gebruikt wordt door de gene met een hoge core clock. Dit weekeind ga ik dan maar eens gebruiken of een goede bios te vinden.
Nee, elke ViVo is een XT. Een XT heeft geen Video-input, maar een ViVo heeft wel een XT core en XT mem.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:02 ]
Ik heb nu de originele bios van CLub-3d terug gezet, ik heb nog steeds 16 pipelines, maar nu wil de core tot 500mhz, dat is al een vooruitgang.
Dadelijk watercooling erop en dan hoop ik wel 520 te halen. anders moet ik een vmod doen en daar ben ik niet zo kapot van.
Dadelijk watercooling erop en dan hoop ik wel 520 te halen. anders moet ik een vmod doen en daar ben ik niet zo kapot van.
Verwijderd
Net even de FC Pier time demo gedraaid op 500/560 vs 520/560mhz (1280x1024 4xAA 8xAF). Het verschil naar onderen toe (minimum fps) is nihil (0.5 fps in die koers), en naar boven toe (max fps) scheelt het ong. 3 fps.ga je die 20 mhz dan echt merken?
In de praktijk merk je er dus geen fluit van. (in andere levels/spellen kunnen de resultaten misschien anders zijn maar iig nooit wereldschokkend lijkt mij.)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 17:47 ]
Op wat voor een cpu draai je dat dan ?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:45:
[...]
Net even de FC Pier time demo gedraaid op 500/560 vs 520/560mhz (1280x1024 4xAA 8xAF). Het verschil naar onderen toe (minimum fps) is nihil (0.5 fps in die koers), en naar boven toe (max fps) scheelt het ong. 3 fps.
In de praktijk merk je er dus geen fluit van. (in andere levels/spellen kunnen de resultaten misschien anders zijn maar iig nooit wereldschokkend lijkt mij.)
En mensen mischien is het een idee om wat linkjes naar bios'en te posten en kijken welke het beste werkt.
Verwijderd
Zijn er mensen met de Club3D X800Pro Vivo, zo ja hoe bevalt deze? Ik verwacht mijn Vivo Club3d dinsdag. Ik heb hem besteld bij iComputers.
Site die ik toevallig tegenkwam met misschien wat bruikbaars http://gpumania.almacenweb.com/buscador.php?texto=softmod
Site die ik toevallig tegenkwam met misschien wat bruikbaars http://gpumania.almacenweb.com/buscador.php?texto=softmod
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 19:57 ]
Verwijderd
Ik heb mijn club3d vandaag gehaald bij computerland. Mijn club3d heeft 1.6ns geheugen en is succesvol geflashed met de gigabyte bios naar 16 pipes @ 520/560 volgens ati tool. Hij loop nu op 526/567 volgens atitool.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 20:29 ]
Verwijderd
Welke stad is dat?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:28:
Ik heb mijn club3d vandaag gehaald bij computerland. Mijn club3d heeft 1.6ns geheugen en is succesvol geflashed met de gigabyte bios naar 16 pipes @ 520/560 volgens ati tool. Hij loop nu op 526/567 volgens atitool.
Rotjeknor? Hadden ze nog meer? Als morgen mijn Club3d bij de shop van utrecht er NOG niet is ga ik maar treinen voor zo'n ding, desnoods.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 21:10 ]
Verwijderd
Dat was in Den Haag daar hadden ze nog een x800 pro vivo, ik woonzelf in rotjeknor.Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:08:
[...]
Welke stad is dat?
Rotjeknor? Hadden ze nog meer? Als morgen mijn Club3d bij de shop van utrecht er NOG niet is ga ik maar treinen voor zo'n ding, desnoods.
Ik ga morgen wel even kijken of ze de club3d in computerland apeldoorn hebben. Hij is 469 wat opzich nog wel meevalt.
Mijn floppys zijn corrupt met slechte sectoren, kan je ook zonder flop flashen? bv in dos via XP CD rom in in windows, of is dat te link?
Anders moet ik weer wachten
Anders moet ik weer wachten
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ja vandaar mijn gokVerwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:20:
[...]
Dat was in Den Haag daar hadden ze nog een x800 pro vivo, ik woonzelf in rotjeknor.
Stelletje lijers bij Den Haag gvd...ik bellen vanmiddag nee nee niks op voorraad sorry misschien morgen nee wacht nee geen bestellingen ook sorry
(&*^&*%^$%^#$^&^&*
Verwijderd
Hoe laat was dat dan? ik had rond 2en de kaart opgehaald, want ik had hem de dag hiervoor besteld toen ik hoorde dat er nog een was in Den Haag.
Als je de core te hoogzet krijg je spellen die vastlopen en als je de memory te hoog zet krijg je toch artfacts ? Ben helemaal vergeten hoe dat ook al weer in elkaar zat
.
Als je de core te hoogzet krijg je spellen die vastlopen en als je de memory te hoog zet krijg je toch artfacts ? Ben helemaal vergeten hoe dat ook al weer in elkaar zat

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 22:20 ]
Verwijderd
Bij de 9800 is het in ieder geval zo dat als je de core te hoog klokt of wanneer hij te warm wordt je witte spikkels krijgt. Als je het geheugen te hoog klokt krijg je van die strepen door het beeld en corrupte textures.
Ik ben trouwens ook weer wat verder gegaan :
watertemp 7c (was maar een korte test)
Core : 1.5v
Mem : 2.1v
Core : 627mhz
Mem : 633Mhz
Dit is allemaal met een originele x800pro (powercolor)
Verwijderd
Is dat met waterkoeling? Moet ik snel ook een waterkoeling kopen, mijn club3d x800 pro vivo@ xt pe loopt nu op 524@567. Er zit 1.6ns geheugen op, hoeveel mhz zal ik er dan nog uitkrijgen?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 00:51 ]
Zo de flash is gelukt, alleen ook max 494 core ipv 520
Niet op voorraad.
Wat ik mij afvraag is als je hem flash en de 16 pipelines zijn toch niet helemaal lekker. Zet hij dan de 4 nieuwe weer uit als je je orginele X800pro bios terug zet?
Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.
Verwijderd
Die 16 pipelines blijven fraai open...Necrobic schreef op 17 juli 2004 @ 02:20:
Wat ik mij afvraag is als je hem flash en de 16 pipelines zijn toch niet helemaal lekker. Zet hij dan de 4 nieuwe weer uit als je je orginele X800pro bios terug zet?
Had succesvolle mod: powercolor x800 pro VIVO, 16 pipes en dacht een core van 500 en mem van 590. (mem 1,6 ns). Dat mem bleef stabiel. Core echter in Far Cry te hoog. Uiteindelijk een core van ongeveer 480 en dat is toch te weinig. Kaartje weer verkocht en nu maar op naar een echte xt. --- had ik mijn eerste ax 800 pro @ xt (asus) nu maar gehouden....
Verwijderd
Ik had hem ook wel willen overkopen
Bij alternate zijn de X800 pro's op voorraad, maar wel 599 euro
Bij alternate zijn de X800 pro's op voorraad, maar wel 599 euro

ook na een flinke stress-test? Mijn powercolor deed in begin 530 @ 590 (16 pipes) maar na flink far cry ging ie hangen : uiteindelijk 480 @ 590Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:28:
Maakt het merk qua kwaliteit niet uit? Ik heb welleens vernomen dat Powercolor af te raden is
Verwijderd
Nee hoor, er zijn zat mensen die met een Powercolor X800 Pro ViVo veel hogere cores hebben gehaald.Xanadu schreef op 17 juli 2004 @ 11:04:
Maakt het merk qua kwaliteit niet uit? Ik heb welleens vernomen dat Powercolor af te raden is
Ik vraag me af of dit een teken is dat ATI de ViVo's nu een slechtere core aan het geven is, zodat ze minder makkelijk te modden zijn naar XT's.

In ieder geval vind ik dat de mensen die een te lage core halen eens een andere BIOS moeten proberen want die van Gigabyte schijnt een lager voltage te geven dan de anderen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 11:18 . Reden: typo ]
Ja ik ga de retail bios van de reference ATI X800XT proberen, zijn er mensen die deze al hebben geprobeerd?Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 11:16:
[...]
Nee hoor, er zijn zat mensen die met een Powercolor X800 Pro ViVo veel hogere cores hebben gehaald.
Ik vraag me af of dit een teken is dat ATI de ViVo's nu een slechtere core aan het geven is, zodat ze minder makkelijk te modden zijn naar XT's.
In ieder geval vind ik dat de mensen die een te lage core halen eens een andere BIOS moeten proberen want die van Gigabyte schijnt een lager voltage te geven dan de anderen.
Heeft iemand misschien een X800ProViVO bios van POwercolor, mijn backup is corrupt? Hully?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Nou, dat was weer lekker nuttig 20 minuten van mijn leven besteed
Alsof alle winkels die ik bel standaard t riedeltje nee niet op voorraad hoor, ik kan m wel bestellen oplezen
Alsof alle winkels die ik bel standaard t riedeltje nee niet op voorraad hoor, ik kan m wel bestellen oplezen
@TerranGhost
Ik heb een Club-3d X800 PRO ViVo
Ik heb nu mijn watercooling erop zitten, 505/570 haal ik nu, verder komt de core niet.
toch altijd nog X800XT non-PE speeds, zoals Apple al zegt, verschil tussen 505. en 520 core zal met gamen niet echt uitmaken, alleen met 3dmark '03 en dat boeit niet.
Ik heb dan wel een Athlon64 3700+ @ 2533mhz draaien dus het verschil zal iets groter zijn dan bij Apple maar niet echt merkbaar denk ik.
temps zijn nu 33 graden met 505mhz core, hoger wil niet, stressed worden de temps 39 graden dus aan de temp ligt het niet.
Ik haalde met mijn Gigabyte X800 PRO 570 core, jamer dat de ViVo dat niet haalt, maar ik heb teminste 16 pipe's
Ik heb gewoon meer voltage nodig op de core, maar een vmod zie ik niet echt zitten, tenzij Bioblade even bij me langs komt
(627core is echt hoog,
netjes man)
Ik hou voorlopig deze X800 ViVo met 16 pipe's en koop tzt wel een echte XT
@Edward,
Ik heb een Club-3d bios voor je, dat zal wel dezelfde bios wezen als de powercolor denk ik.
Ik heb nu mijn watercooling erop zitten, 505/570 haal ik nu, verder komt de core niet.
toch altijd nog X800XT non-PE speeds, zoals Apple al zegt, verschil tussen 505. en 520 core zal met gamen niet echt uitmaken, alleen met 3dmark '03 en dat boeit niet.
Ik heb dan wel een Athlon64 3700+ @ 2533mhz draaien dus het verschil zal iets groter zijn dan bij Apple maar niet echt merkbaar denk ik.
temps zijn nu 33 graden met 505mhz core, hoger wil niet, stressed worden de temps 39 graden dus aan de temp ligt het niet.
Ik haalde met mijn Gigabyte X800 PRO 570 core, jamer dat de ViVo dat niet haalt, maar ik heb teminste 16 pipe's
Ik heb gewoon meer voltage nodig op de core, maar een vmod zie ik niet echt zitten, tenzij Bioblade even bij me langs komt
Ik hou voorlopig deze X800 ViVo met 16 pipe's en koop tzt wel een echte XT
@Edward,
Ik heb een Club-3d bios voor je, dat zal wel dezelfde bios wezen als de powercolor denk ik.
Thanks, als je die wilt mailen, graag. Ik heb nu het ati reference XT bios maar dat is volgens mij ook niet echt een succes. Mijn 1e monitor is nu 2eGfMike schreef op 17 juli 2004 @ 12:34:
@TerranGhost
@Edward,
Niet op voorraad.
Dave hoe cool je je mem ? die van mij wil nu max 555-585 en hogere mem volts hielpen niet echtGipsy King schreef op 17 juli 2004 @ 00:34:
Ik ben trouwens ook weer wat verder gegaan :
dat is idd zo, maar edward ik hoor wel als je nog nodig hebt..[@Edward,
Ik heb een Club-3d bios voor je, dat zal wel dezelfde bios wezen als de powercolor denk ik
Verwijderd
Hij staat nu op 515@557, alleen krijg ik na een anderhalfuur/2 uur allemaal bladeren etc die steeds veranderen en grijze stukken, ligt dat dan aan de core of memory?hully schreef op 17 juli 2004 @ 10:36:
[...]
ook na een flinke stress-test? Mijn powercolor deed in begin 530 @ 590 (16 pipes) maar na flink far cry ging ie hangen : uiteindelijk 480 @ 590
memblokjes blijven koud komt omdat de core gechilled is en de pcb word daar ook koud doorAstennu schreef op 17 juli 2004 @ 12:42:
[...]
Dave hoe cool je je mem ? die van mij wil nu max 555-585 en hogere mem volts hielpen niet echt
Nee bedankt, de Club3d bios werkt perfect, jammer die ik niet hoger kom kwa core.hully schreef op 17 juli 2004 @ 19:15:
[...]
dat is idd zo, maar edward ik hoor wel als je nog nodig hebt..
Niet op voorraad.
De beste oc tot nu toe (en die zuigt mja)
550-580
Met V-gpu 1.5 en V-mem 2.02
Dit moet haast toch beter kunnen ?
550-580
Met V-gpu 1.5 en V-mem 2.02
Dit moet haast toch beter kunnen ?
Verwijderd
Hij kan zeker beter, want je hebt hem van Smokey en die had clocks boven de 600. Maar met waterkoeling, misschien kun je gewoon niet hoger komen zonder extremere koeling? Je had verteld dat het verschil tussen idle en load temps groot was, dit heb je veel minder met WC en PC cooling. En aangezien er al vmods op zitten, lijkt mij de enige optie bios (als het daar dus aan ligt) en anders cooling.
geef mij maar zo'n tante!
ga je hem meteen flashen, vertel ons dan ffies of je resultaten; de meesten komen niet aan de xt speeds, misschien die van jou wel...
ga je hem meteen flashen, vertel ons dan ffies of je resultaten; de meesten komen niet aan de xt speeds, misschien die van jou wel...
Ik weet niet of de x800pro's nog steeds slecht te krijgen zijn, maar ik weet hier een shop waar ze ze gewoon op voorrraad hebben.
www.dch.nl
Ik zag er zo iig 2 achter de balie
Sapphire ATI X800Pro 256mb DDR + TV-out & DVI € 442.00
(je kan ze ook laten opsturen)
www.dch.nl
Ik zag er zo iig 2 achter de balie
Sapphire ATI X800Pro 256mb DDR + TV-out & DVI € 442.00
(je kan ze ook laten opsturen)
[ Voor 25% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-07-2004 13:24 ]
Verwijderd
Doelbewust een slechtere core geven zodat wij niet meer kunnen flashen lijkt me sterk, ik geloof eerder dat de Vivo's oorspronkelijk als een echte XT bedoeld waren maar in de fabriek de eindtest niet hebben gehaald. Hier zitten natuurlijk ook "twijfelgevalletjes" tussen, dit zijn de kaarten waarmee sommige mensen toch goede XT speeds halen, maar op langere termijn misschien toch tegen stabiliteitsproblemen op zullen lopen (zeker als ze iets hoger willen klokken dan 520).Ik vraag me af of dit een teken is dat ATI de ViVo's nu een slechtere core aan het geven is, zodat ze minder makkelijk te modden zijn naar XT's.
Ik snap nog steeds niet waarom je die eigenlijk weg gedaan hebt.had ik mijn eerste ax 800 pro @ xt (asus) nu maar gehouden....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 13:25 ]
Verwijderd
Jah doe ik maar denk da je even geduld moet hebbesjoerdjanson schreef op 18 juli 2004 @ 13:17:
geef mij maar zo'n tante!
maar heb de cooler eral afgehaald,
215radcga11f
G88833. 1
0422AA
geheugen,
samsung 419
K4J55323QF - GC16
Maarjah kan dus pas dinsdag of woensdag mijn resultaten poste
WC setup,
Blokjes --> Frigus
Pomp --> Eheim 1250
Rad --> van de sloop Nissan Primera '95
andere hardware,
ASUS P4C800
P4 3,2 ghz
1024 Kingston HyperX DDR400 PC3200 CL2
2x Seagate Baracuda 160 gb Sata
Dat kwam omdat ik als eerste zo'n asus x800pro had. én die was hardware te flashen naar een xt (16 pipes) -had dus een ga-core én de core en mem liep met gemak op 540 @ 580. Ik had alleen niet in de gaten dat dit puur mazzel was. Veel asus x800 pro hebben gb core en de kaarten zijn nu niet leverbaar. Wist ik veel dat dit allemaal zo moeilijk zou liggen nu. Toen een maatje van me een nieuwe videokaart wilde kopen, gaf ik hem mijn asus en kocht ik -na die super reviews- een 6800 GT. Het resultaat mag verondersteld worden bekend te zijn...Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:22:Ik snap nog steeds niet waarom je die eigenlijk weg gedaan hebt.
Toen weer een asus x800 pro (er lag er nog 1 verdwaald in een winkeltje in arnhem): een gb-core...
Toen de VIVO x800 pro; 16 pipes maar core niet hoger dan 480.
Nu dus wachten en geduld hebben en uiteindelijk een echte x800xt of (maar dat denk ik niet) een 6800 ultra.
Enige probleem is dat ik een echte doom3 en hl2 freak ben. Ik hoop dus voor einde van deze maand een echte xt te kunnen kopen, maar ik vrees het
[ Voor 10% gewijzigd door hully op 18-07-2004 14:06 ]
Verwijderd
Naja, je hebt iig iemand gelukkig gemaakt moet je maar denken.Toen een maatje van me een nieuwe videokaart wilde kopen, gaf ik hem mijn asus en kocht ik -na die super reviews- een 6800 GT. Het resultaat mag verondersteld worden bekend te zijn...
Maar je had in feite een X800XT, hoe kwam je erbij om die weg te doen voor een 6800GT? Je hebt het over al die "super reviews" maar daaruit blijkt dat over het algemeen de XT de betere kaart is. Als je nou een niet te modden 12 pipes Pro had weggedaan voor een 6800GT had ik 't nog wel kunnen begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 15:23 ]
Dit topic is gesloten.