[OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 13:22:
[...]

Doelbewust een slechtere core geven zodat wij niet meer kunnen flashen lijkt me sterk, ik geloof eerder dat de Vivo's oorspronkelijk als een echte XT bedoeld waren maar in de fabriek de eindtest niet hebben gehaald. Hier zitten natuurlijk ook "twijfelgevalletjes" tussen, dit zijn de kaarten waarmee sommige mensen toch goede XT speeds halen, maar op langere termijn misschien toch tegen stabiliteitsproblemen op zullen lopen (zeker als ze iets hoger willen klokken dan 520).

[...]

Ik snap nog steeds niet waarom je die eigenlijk weg gedaan hebt. :)
Dat denk ik ook daarom kan ik denk ik ook niet zo hoog komen. Die XT PE zijn gewoon de beste cores. en deze willen gewoon niet stabiel lopen op 520 mhz en 1.4 volt. De pro's kunnnen wel goede cores hebben maar weer defecte quads en daarom clocken die mischien af en toe zo hoog ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:22:
[...]

Naja, je hebt iig iemand gelukkig gemaakt moet je maar denken. :)
Maar je had in feite een X800XT, hoe kwam je erbij om die weg te doen voor een 6800GT? Je hebt het over al die "super reviews" maar daaruit blijkt dat over het algemeen de XT de betere kaart is. Als je nou een niet te modden 12 pipes Pro had weggedaan voor een 6800GT had ik 't nog wel kunnen begrijpen. :/
Ook de kick om weer eens wat nieuws te proberen speelde mee. En die reviews gaven aan dat de 6800GT @ ultra sneller was dan een xt ... Not dus leerde de praktijk.

Waar denk je dat ik het snelste een echte x800xt kan betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Ik verkoop mijn X800ProViVo@16pipes, deze draait foutloos op 490/520+

Ik hou het voorlopig bij m'n 6800U.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hem wel van je kopen..., ik contact je wel op msn/mail

ik eerste >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
hier nog iemand met interesse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok Koen, mail send, Sorry Alexio, Koen was de eerste.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
edward2 schreef op 18 juli 2004 @ 17:14:
Ok Koen, mail send, Sorry Alexio, Koen was de eerste.
np mijn 9800 pro gaat denk toch nog wel ff mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
edward2 schreef op 18 juli 2004 @ 17:03:

is dat nu omdat je 6800u sneller is dan de x800xt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 18 juli 2004 @ 17:03:

DAMNIT

Weer te laat

story of my life :(

Hoeveel verkoop je m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 18 juli 2004 @ 16:25:
[...]

Ook de kick om weer eens wat nieuws te proberen speelde mee. En die reviews gaven aan dat de 6800GT @ ultra sneller was dan een xt ... Not dus leerde de praktijk.

Waar denk je dat ik het snelste een echte x800xt kan betrekken?
Amerika? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 18:48:
[...]

DAMNIT

Weer te laat

story of my life :(

Hoeveel verkoop je m?
hij is aan mij verkocht, voor 400 euro niet heel laag maar ik vind het een goede prijs en zit zonder vga (9800XT dood) dus had het er ook wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:42:
[...]

hij is aan mij verkocht, voor 400 euro niet heel laag maar ik vind het een goede prijs en zit zonder vga (9800XT dood) dus had het er ook wel voor over :)
Nja dan heb je m ook nodig ja, anders had ik je uit de markt proberen te prijzen ;)

Hopelijk dat ik m maar kan ontvangen deze week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe maar niet, zit ik nog zonder ;)

de mod hoef ik (gelukkig) niet meer uit te voeren naar 16 pipelines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hully schreef op 18 juli 2004 @ 17:55:
[...]

is dat nu omdat je 6800u sneller is dan de x800xt?
Nou, nee niet echt, ze zijn erg aan elkaar gewaagd, en het is stuivertje wisselen kwa snelheid. Alleen in openGL vind ik de 6800U echt (veel) beter ook kwa iq (lights zijn intenser/mooier, zoals bv. "dynamic glow" in Jedi Academy).

Voornaamste reden is Doom3 en misschien toekomstige HDR in Far Cry, hoewel 3keer dat spel spelen misschien wat teveel gevraagd is ;)

Verder hou ik van wat meer lodbias en dat kan je bij nvidia in de drivers wat opkrikken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik game nu dag in dag uit op 1280-1024 met 16x AF en 4x AA en het ziet er geweldig uit. Veel beter dan mijn 9800 pro die kon die shit allemaal niet aan. Nu hoorde ik dat ATI met nieuwe drivers gaat komen die nieuwe shader compilers bevatten voor alle R300+ chips dus leuke boost op je kaartje. En ik vind ATI geweldig werken al 3 jaar lang dus daarom XT ( is ook snelste ) Mijne draait 550-580 mem kan nog wel iets hoger maar ik vind het wel mooi zo :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel testen ben ik er achter gekomen dat mijn club3d x800 xt max op 515@555 wil voordat spellen gaan vastlopen etc. Nu ben ik al aan het kijken voor koelbloekjes voor mijn memory en een waterkoeling, zal ik dan mijn kaart naar 540@570 kunnen krijgen? Mijn processor is denk ik de beperkende factor voor mijn x800 xt namelijk een p4 2.4@2.8.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
edward2 schreef op 18 juli 2004 @ 20:44:
[...]

Nou, nee niet echt, ze zijn erg aan elkaar gewaagd, en het is stuivertje wisselen kwa snelheid. Alleen in openGL vind ik de 6800U echt (veel) beter ook kwa iq (lights zijn intenser/mooier, zoals bv. "dynamic glow" in Jedi Academy).

Voornaamste reden is Doom3 en misschien toekomstige HDR in Far Cry, hoewel 3keer dat spel spelen misschien wat teveel gevraagd is ;)

Verder hou ik van wat meer lodbias en dat kan je bij nvidia in de drivers wat opkrikken.
Klinkt doordacht. Ik heb dus (na een 6800gt@u en een x800pro@xt) niets meer. Die x800 vond ik super, die 6800 was echt slecht (xfx). Mijn probleem is dat ik én hl2 maar ook d3 te gek vind. Weet ff niet waar ik mijn geld aan zal besteden nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:41:
Na veel testen ben ik er achter gekomen dat mijn club3d x800 xt max op 515@555 wil voordat spellen gaan vastlopen etc. Nu ben ik al aan het kijken voor koelbloekjes voor mijn memory en een waterkoeling, zal ik dan mijn kaart naar 540@570 kunnen krijgen? Mijn processor is denk ik de beperkende factor voor mijn x800 xt namelijk een p4 2.4@2.8.
Extra cooling scheelde hier wel wat. Maar de XT bios zegt 525-574 k denk dat dat wel haalbaar moet zijn.
hully schreef op 19 juli 2004 @ 09:09:
[...]

Klinkt doordacht. Ik heb dus (na een 6800gt@u en een x800pro@xt) niets meer. Die x800 vond ik super, die 6800 was echt slecht (xfx). Mijn probleem is dat ik én hl2 maar ook d3 te gek vind. Weet ff niet waar ik mijn geld aan zal besteden nu...
Ik vind de X800 ook geweldig en ik denk dat D3 ook prima loopt op X800 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Astennu schreef op 19 juli 2004 @ 09:32:
[...]

Extra cooling scheelde hier wel wat. Maar de XT bios zegt 525-574 k denk dat dat wel haalbaar moet zijn.

[...]

Ik vind de X800 ook geweldig en ik denk dat D3 ook prima loopt op X800 XT.
dan moet dat hem maar worden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hully schreef op 19 juli 2004 @ 10:40:
[...]

dan moet dat hem maar worden dan...
Wat ook nog is dat heel veel nieuwe titels 3DTC gaan ondersteunen. Dat zal veel mooier beeld geven zonder dat de prestatie omlaag gaat. PS 3.0 is ook zo iets want PS 2.0 kan hetzelfde alleen PS 3.0 kan bepaalde dingen iets sneller uitvoeren. En voordat we echt games hebben met PS 3.0 zijn we ook wel ff verders Doom 3 is volgens mij de 1e maar welke komen daar na ?? niets over bekend. Verders is wel bekend dat Serious sam 2 met 3DTC support komt. En 3DTC zou makkelijk toe te voegen zijn in games als ubdate ( Far Cry zou ook nog 3DTC support gaan krijgen ) Dus ik blijf lekker bij ATi hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Astennu schreef op 19 juli 2004 @ 11:02:
[...]

Wat ook nog is dat heel veel nieuwe titels 3DTC gaan ondersteunen. Dat zal veel mooier beeld geven zonder dat de prestatie omlaag gaat. PS 3.0 is ook zo iets want PS 2.0 kan hetzelfde alleen PS 3.0 kan bepaalde dingen iets sneller uitvoeren. En voordat we echt games hebben met PS 3.0 zijn we ook wel ff verders Doom 3 is volgens mij de 1e maar welke komen daar na ?? niets over bekend. Verders is wel bekend dat Serious sam 2 met 3DTC support komt. En 3DTC zou makkelijk toe te voegen zijn in games als ubdate ( Far Cry zou ook nog 3DTC support gaan krijgen ) Dus ik blijf lekker bij ATi hangen :)
nu maar hopen dat ik een adresje vind waar ik die xt voor 5 augustus kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist voor het eerst effe de koeler van mijn ASUS X800 PRO TD (non-ViVo dus) eraf gehaald en ik heb gelukkig een GA core :) Verder draait mijn kaar makkelijk op 530/570 met stock koeling... Een XT dus.

Ik heb al geprobeerd te modden met grafiet (podlood) maar dat werkte niet. Verder heb ik ook niets eraf geschrapt oid.

Ik ga zo even zilverlijm halen (bison elektro oid?) en het daarmee proberen. Is het noodzakelijk om zooi van de brug af te schrappen? Kan iemand daar meer over vertellen over hoe en wat?

Mocht de mod gelukt zijn, moet er dan gelijk 16 pipe's ipv 12 pipe's weergegeven worden in ATiTool zonder de bios geflashed te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:48:
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist voor het eerst effe de koeler van mijn ASUS X800 PRO TD (non-ViVo dus) eraf gehaald en ik heb gelukkig een GA core :) Verder draait mijn kaar makkelijk op 530/570 met stock koeling... Een XT dus.

Ik heb al geprobeerd te modden met grafiet (podlood) maar dat werkte niet. Verder heb ik ook niets eraf geschrapt oid.

Ik ga zo even zilverlijm halen (bison elektro oid?) en het daarmee proberen. Is het noodzakelijk om zooi van de brug af te schrappen? Kan iemand daar meer over vertellen over hoe en wat?

Mocht de mod gelukt zijn, moet er dan gelijk 16 pipe's ipv 12 pipe's weergegeven worden in ATiTool zonder de bios geflashed te hebben?
Als het goed is idd wel. Anders toch ff de gigabyte bios pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand ook nog iets meer zeggen over het wegschrapen? En waarmee doe ik dat het best? ":)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

PS3.0 is dx9.0C, Doom3 is opengl.
Veel nieuwe titels die 3dtc ondersteunen? Ik denk dat er meer zijn die PS3.0 zullen ondersteunen zoals Unreal 3, Lord of the Rings Battle For Middle-earth, STALKER: Shadows of Chernobyl , Vampire: Bloodlines , Splinter Cell 3, Tiger Woods 2005 , Madden 2005 , Driver 3 , Grafan , Painkiller , FarCry , ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Na alle reviews gelezen te hebben kreeg ik enigsinds de voorkeur voor een 6900U.
Wie kan mij duidelijkmaken waarom je in dit geval voor een Ati of nVidia gaat? Wat zijn de meest opvallende verschillen. Hoe zit het met de Tv-out bijvoorbeeld?

Heb momenteel een 9500@9700 en weet dat mijn voorgaande nVidia kaarten nogal brakke Tv-out hadden vergeleken met ATi (en ik gebruik tv-out all the time)

Echter heb ik de nVidia kaartjes altijd wel gemogen en OpelGL perf. rulez.
Pixel SHader 3.0 inplaats van 2.0 kan nog behoorlijk in het voordeel van nVidia gaan liggen.

Wat zijn precies de negatieve kanten van de nVidia kaart?
(een vraag voor iemand die bijde kaarten getest heeft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
[...]

Net de x800xt online besteld... nu maar hopen dat ie voor 5 aug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee wanneer de XT's verkrijgbaar zullen zijn??

/me (RoH)Violator is getting impatient 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn x800xt vivo van asus komt ook zeer binnenkort binnen :)
Er staan er nu nog 15 in pre- order waar mijn kaart bij zit, dus bij de volgende levering heb ik mn kaartje :)
(nu mn hyperx en wc blokje ook nog, dan kan ik lekker gaan blazen :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 19 juli 2004 @ 12:52:
Mijn x800xt vivo van asus komt ook zeer binnenkort binnen :)
Er staan er nu nog 15 in pre- order waar mijn kaart bij zit, dus bij de volgende levering heb ik mn kaartje :)
(nu mn hyperx en wc blokje ook nog, dan kan ik lekker gaan blazen :)
Waar heb je hem besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hully (of anderen)

Jij had toch ook een ASUS X800 PRO TD met GAxxxx.1 core en een succesvolle mod naar XT? Ik ga het vanmiddag ook proberen, maar zit nog met 1 vraag. Er moet blijfbaar iets van de bridge afgeschrapt worden? Hoeveel? Waarmee? Kan jij meer vertellen?

thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:01:
[...]

PS3.0 is dx9.0C, Doom3 is opengl.
Veel nieuwe titels die 3dtc ondersteunen? Ik denk dat er meer zijn die PS3.0 zullen ondersteunen zoals Unreal 3, Lord of the Rings Battle For Middle-earth, STALKER: Shadows of Chernobyl , Vampire: Bloodlines , Splinter Cell 3, Tiger Woods 2005 , Madden 2005 , Driver 3 , Grafan , Painkiller , FarCry , ....
3DTC is heel makkelijk te implementeren en daarom denken ze dat het toch best veel gebruikt gaat worden.
BruT@LysT schreef op 19 juli 2004 @ 12:15:
Na alle reviews gelezen te hebben kreeg ik enigsinds de voorkeur voor een 6900U.
Wie kan mij duidelijkmaken waarom je in dit geval voor een Ati of nVidia gaat? Wat zijn de meest opvallende verschillen. Hoe zit het met de Tv-out bijvoorbeeld?

Heb momenteel een 9500@9700 en weet dat mijn voorgaande nVidia kaarten nogal brakke Tv-out hadden vergeleken met ATi (en ik gebruik tv-out all the time)

Echter heb ik de nVidia kaartjes altijd wel gemogen en OpelGL perf. rulez.
Pixel SHader 3.0 inplaats van 2.0 kan nog behoorlijk in het voordeel van nVidia gaan liggen.

Wat zijn precies de negatieve kanten van de nVidia kaart?
(een vraag voor iemand die bijde kaarten getest heeft!)
Beeld quality van nvidia was bij de FX serie slecht bij de 6 serie weer goed maar ik heb toch niet zo veel vertrouwen en al 3 jaar ati gebruikt dus wil niet meer anders.

Verders kan ps 3.0 wel voordelen hebben maar games kunnen nog lang duuren en PS 2.0 is net zo mooi aleen ps 3.0 is sneller.

OpenGL is in het voordeel van nvidia maar ATi werkt aan nieuwe OpenGL drivers wanneer die moeten komen weet ik niet maar zit er wel aan te komen.
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:02:
@hully (of anderen)

Jij had toch ook een ASUS X800 PRO TD met GAxxxx.1 core en een succesvolle mod naar XT? Ik ga het vanmiddag ook proberen, maar zit nog met 1 vraag. Er moet blijfbaar iets van de bridge afgeschrapt worden? Hoeveel? Waarmee? Kan jij meer vertellen?

thanx _/-\o_
Ja het bovenste beschermlaagje anders maakt i geen contact. Gewoon scherp mesje wel zo dun mogelijk en waar je presies mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bovenste beschermlaagje bedoel je het groenige spul of.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 12:54:
[...]

Waar heb je hem besteld??
www.bytesatwork.be
Maar hij heeft ze neit gewoon in zn assarti, dus je moet ff maitje doen naar info@bytesatwork.be
Je heb altijd antwoord terug binnen 1 dag :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:14:
Een passer kan best eens goed zijn voor wegkrabben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:14:
wat het groene beschermd ze maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Astennu schreef op 19 juli 2004 @ 14:26:
[...]

wat het groene beschermd ze maar
op die asus (puntjes 1 en 4) zit een beschermlaagje dat bruin is. Je moet secuur maar behoorlijk hard schrapen (eigen risico...), maar dat vond ik niet moeilijk (althans Ries deed het voor mij). Dan mooi plakband langs beide puntjes, dan goed dik schilderen (twee keer), 10 minuten drogen, in je pc en ... party !

(wist je van te voren dat het een ga core was of wat het puur geluk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 00:41:
Als t niet wil en je wilt er vanaf om een andere te proberen, I call dibs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn ViVo wil gaan flashen moet dat perse met floppy's of kun je die bestanden ook met een autostarter op een cd zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 19 juli 2004 @ 15:35:
[...]

op die asus (puntjes 1 en 4) zit een beschermlaagje dat bruin is. Je moet secuur maar behoorlijk hard schrapen (eigen risico...), maar dat vond ik niet moeilijk (althans Ries deed het voor mij). Dan mooi plakband langs beide puntjes, dan goed dik schilderen (twee keer), 10 minuten drogen, in je pc en ... party !

(wist je van te voren dat het een ga core was of wat het puur geluk?)
Nee, maar omdat ik 1 van de gelukkige was in midden juli met de eerste levering van ASUS, heb ik de GA9002.1 core, die eigenlijk bij iedereen deed slagen.

Bij mij is de mod nog niet gelukt... de Provak was dicht hier en volgens mij is dat de enige shop hier in Alphen aan den rijn die Bison Elektro (silverlijm) heeft. Of zijn er nog meer shops?

//
Ik heb trouwens mijn ASUS koeler lichtelijk gemold omdat 1 schroefje niet wou meewerken (takke dingen). Voor lange termijn moet ik dus echt een nieuwe koeler op de kop tikken, iemand suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet secuur maar behoorlijk hard schrapen (eigen risico...)
Ik heb het met het puntje van een breekmesje gedaan. En zéker niet hard maar uiterst voorzichtig, ik noem het meer "toucheren". Je moet ervoor zorger dat de 2 "doffe" puntjes weer helder blank koper worden. 3 keer "toucheren" met het breekmesje was voldoende.
Of zijn er nog meer shops?
Bij electronicawinkels verkopen ze zilverlak waar kapotte printbanen mee hersteld kunnen worden. Was niet goedkoop (geloof 9 euro) maar is wel het beste wat er te krijgen is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 19 juli 2004 @ 13:50:
[...]

www.bytesatwork.be
Maar hij heeft ze neit gewoon in zn assarti, dus je moet ff maitje doen naar info@bytesatwork.be
Je heb altijd antwoord terug binnen 1 dag :)
En wanneer verwacht je hem dan??

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 16:49:
[...]

En wanneer verwacht je hem dan??

:9~
Dat is nog ff afw8te op de volgende zending, maar de eigenaar zei dat dat zeker binnen 2 weken zal zijn (waarschijnlijk eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Ik heb trouwens mijn ASUS koeler lichtelijk gemold omdat 1 schroefje niet wou meewerken (takke dingen). Voor lange termijn moet ik dus echt een nieuwe koeler op de kop tikken, iemand suggesties?
ik raad je aan om idd zeer zacht te schrapen (zie ook apple), helemaal als ik dit zo lees... ;) Als jij zeer zacht schraapt dan zal dat waarschijnlijk in de buurt liggen van mijn harde schrapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig hoef ik dat niet te doen zeg met mijn vivo,

zou echt als de dood zijn om dat te doen :|

Morge komt die (hoop ik :9 ) dus kan ik ook resultaten neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:30:
gelukkig hoef ik dat niet te doen zeg met mijn vivo,

zou echt als de dood zijn om dat te doen :|

Morge komt die (hoop ik :9 ) dus kan ik ook resultaten neerzetten :)
vanwaar toch die angst? ik snap dat het een hoop poen is, maar als je rustig doet, kun je weinig verklooien. En als de mod niet werkt (door bijv gb-core) dan werkt ie gewoon zoals ie altijd deed en je kunt je zilverstreepje laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom heb jij het dan niet zelf gedaan? ;) ook beetje angst >:) (geintje ;) )

Ik heb niet zo'n budget om ff dat risico te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
hij heeft bang denk ik om TE HARD te schrapen en de puntjes af te schrapen

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 19:48:
En waarom heb jij het dan niet zelf gedaan? ;) ook beetje angst >:) (geintje ;) )
daar zit wat in.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 19 juli 2004 @ 20:46:
[...]

daar zit wat in.... ;)
hehe, got ya >:)

Kan niet wachten op mijn kaart :*) morge avond komen resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:50:
[...]

hehe, got ya >:)

Kan niet wachten op mijn kaart :*) morge avond komen resultaten :)
Van mij komen ze ook misschien morgen avond :D krijg morge eindelijk een vlink vat demi water om watercooling af te maken :D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Arctic Cooling VGA Silencer Rev. 3 toevallig op mijn X800 PRO past?

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/vgasilence.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, past (volgens meerdere users hier en op andere forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Club3D X800Pro Vivo binnen. Paarse power connector, 16 op het einde van de code van het geheugen. Het zit helemaal goed, maar wacht eens >:) die club3d op de koeler dat is een sticker er zit iets onder :*) . Sticker eraf gehaald, staat er mooi Ati Radeon. Net zoals de reviews van toen de kaarten net uit waren, geen Pro/XT op de koeler alleen de tauren en Ati Radeon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HardMod is gelukt :D })

16actieve pipes in AtiTool en blijft nog steeds stabiel op XT PE speeds :7

Ik had gewoon echt geluk met die GA9002.1 core van mijn ASUS X800PRO TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:05:
Mijn HardMod is gelukt :D })

16actieve pipes in AtiTool en blijft nog steeds stabiel op XT PE speeds :7

Ik had gewoon echt geluk met die GA9002.1 core van mijn ASUS X800PRO TD
dat geluk had ik met die eerste asus x800 maar niet met die tweede die ik had. Mooiste is als je zo'n kaart kunt kopen in de winkel, als de TD van die winkel ff de koeler eraf draait en kijkt voor je. Dat kost weinig tijd, maar levert hoop op. Of ze het doen is vers 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog de bios flashen... Ik heb alleen geen floppy :Z

Iemand suggesties? Bootable cd? Ik heb ook nog een ipod... misschien een idee? (kan ik gewoon als HDD laten werken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:11:
Yep, past (volgens meerdere users hier en op andere forums)
Sources? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
T lijkt er op dat die pro's harder gaan qua clocks maar minder kans op slagen hebben vivo bijna allemaal maar moeite met 500+ core speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's laten allemaal zien hoeveel pipelines actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 20 juli 2004 @ 12:49:
T lijkt er op dat die pro's harder gaan qua clocks maar minder kans op slagen hebben vivo bijna allemaal maar moeite met 500+ core speeds.
mja, daar zit wat in :)

ben ik wel met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de kaart dus geflashed, gigabyte dan weer pro bios. Overklokt tot 520/560Mhz en krijg 8000M/Texels mulitexture fillrate in 2001se. Iemand met een XT die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 13:30:
Welke programma's laten allemaal zien hoeveel pipelines actief zijn?
ati tool 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ik had mijn X800PRO met 16 pipe's geflashed naar een X800XT bios, maar die was zo brak als de *****!

(ik gebruikte uit dit pakket de x800xt.rom bios: http://www.titiworld.com/Blueremy/X800_flash.zip)

Heeft iemand een beter pakket voor me met dus een betere x800xt bios? (ook gelijk effe de DOS commands erbij vermelden als je wilt)

Ik had gehoord van de gigabyte XT biossen die wel goed waren?

Misschien dat hully (of anderen) kan vertellen welke bios hij gebruikte voor zijn gemodde 16pipe PRO om op een XT PE bios te laten draaien?

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik blij 8)7. Ik heb een Club3D X800Pro Vivo en die ziet er nu zo uit: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/X800XT.jpg Enige wat ik hoefde te doen was de sticker van Club3d eraf te halen :*) . Geflashed met XT bios en klaar. Niet meer van XT PE te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:37:
Okee, ik had mijn X800PRO met 16 pipe's geflashed naar een X800XT bios, maar die was zo brak als de *****!

(ik gebruikte uit dit pakket de x800xt.rom bios: http://www.titiworld.com/Blueremy/X800_flash.zip)

Heeft iemand een beter pakket voor me met dus een betere x800xt bios? (ook gelijk effe de DOS commands erbij vermelden als je wilt)

Misschien dat hully (of anderen) kan vertellen welke bios hij gebruikte voor zijn gemodde 16pipe PRO om op een XT PE bios te laten draaien?

Alvast bedankt
K heb er een aantal getest nog geen gigabyte.Maar gewoon met flashrom -p -f 0 naambios.rom ( dus programma flashrom makkelijk te vinden @ google. )

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 20-07-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb er een aantal getest
Welke + links? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K doe mijn power color ook weg mits ik er een goede prijs voro krijg. Ga nu een maand op vakantie doet i toch niets en heb na genoeg geen tijd om te gamen.

Was leuk ff mee gespeeld te hebben maar tis niet noodzakelijk.

Ik kijk over ene half jaar wel weer een keer voor zo'n kaart.

Nu maar ff terrug naar een 8500 kaartje das genoeg voor word en beetje war3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sold

zo nu ff editten :P

tis een powercolor vivo geflashed naar xt, welke klokwaardes en wat wil je ervoor :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 16:18:
sold

tis een powercolor vivo geflashed naar xt, welke klokwaardes en wat wil je ervoor :)
Hij draait 560-580 met lichte v-mod zonder doet i denk ik die 520-580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:37:

Alvast bedankt
bij die VIVO had ik eerst die gigabyte en daarna die retail ati xt bios. Beide k*t.

bij die Asus (oooh had ik die maar gehouden) had ik de allereerste bios van dit topic gebruikt (zelfs met een core van 526 en mem 573): probleemloos!, maar goed dat was een flash + hardware mod... (die goede oude tijd)...

nu ff een s3virge met wel 2 mb videomem.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hully schreef op 20 juli 2004 @ 16:53:
[...]

bij die VIVO had ik eerst die gigabyte en daarna die retail ati xt bios. Beide k*t.

bij die Asus (oooh had ik die maar gehouden) had ik de allereerste bios van dit topic gebruikt (zelfs met een core van 526 en mem 573): probleemloos!, maar goed dat was een flash + hardware mod... (die goede oude tijd)...

Hehe ik gebruik als backup kaart altijd een Voodoo Banshee 16 mb Pci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik zot nog steeds te twijfelen tussen de nVidia 6800GT en de X800 Pro Vivio @ X800XT.

Weet iemand of de TV - Out functies behouden worden na flaschen met de X800XT bios ???

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eerst de Gigabyte bios flasht en daarna de originele er weer op zet heb je een Pro met 16 pipes, dan kun je de tv-out gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 16:18:
sold

Kweenie wat nou erger is, mensen die de nieuwprijs van 500 voor hun gemodde kaart vragen of mensen die dat ervoor betalen :(

Nja, dan maar op mijn bestelling wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Astennu schreef op 20 juli 2004 @ 17:51:
[...]

Hehe ik gebruik als backup kaart altijd een Voodoo Banshee 16 mb Pci :)
Ik een Matrox Millenium II 4mb >:)

Maar nu weer ontopic: Wat kan je nu doen met X800 PRO non VIVO tegen die theater chip? Ik dacht dat je daardoor niet de nieuwste catalyst kon gebruiken toch?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 08:41:
[...]

Driver-set éérst extracten met Winrar, en vervolgens de WDM map verwijderen. Dan pas installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kweenie wat nou erger is, mensen die de nieuwprijs van 500 voor hun gemodde kaart vragen of mensen die dat ervoor betalen
Zoals met alles een kwestie van vraag/aanbod. Een 16 pipe X800 die daadwerkelijk XT speeds (en hoger) aankan is gewoon nog érg zeldzaam, of 't nou een gemodde Pro is of een geflashte Vivo. :P En aangezien échte XT's voorlopig nog niet verwacht worden is het wat de gek er voor geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik 400, vond het wel beste prijs :)

Loopt nu op 522/600 zonder memsinks en peltier op 53 watt, komt binnenkort een goede voeding kan ik de volle 80watt gebruiken (weet het het is niet veel)

De achterkant is echt koud man met pelt erop :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn x800 pro vivo PEAK besteld bij icomputers, dus Astennu kan de (nijmeegse) bomen in ;)

Ik had me originele x800 pro kaart ook van PEAK en die kwam met een powercolor sticker, dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 20:51:
Zojuist mijn x800 pro vivo PEAK besteld bij icomputers, dus Astennu kan de (nijmeegse) bomen in ;)

Ik had me originele x800 pro kaart ook van PEAK en die kwam met een powercolor sticker, dus ben benieuwd :)
Nja jij bent wel een flamer zeg :? jezus echt triest.

Kijk ik vraag die prijs er voor en je hoeft em niet te kopen en ga dan alsjeblieft niet zo triest zitten doen. Koop die kaart dan gewoon ergens anders en laat dit soort commentaar 8terwegen of denk het want dit soort dingen maken een forum ongezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 20 juli 2004 @ 16:53:
[...]

Die heb ik dus ook gebruikt... bij mij gaf hij ook geen problemen, totdat ik de CAT 4.7 final wou installen... dan gaat hij telkens rebooten als hij de theater chip aan het zoeken is bij het opstarten. Jij had die bios zeker met beta drivers? Ik neem aan dat hij dan wel werkt...

Echt irritant dat automatisch rebooten... iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 21:00:
[...]

Die heb ik dus ook gebruikt... bij mij gaf hij ook geen problemen, totdat ik de CAT 4.7 final wou installen... dan gaat hij telkens rebooten als hij de theater chip aan het zoeken is bij het opstarten. Jij had die bios zeker met beta drivers? Ik neem aan dat hij dan wel werkt...

Je kan volgens mij een gewone Pro beter geen XT (= nu alleen Vivo)bios gebruiken, dan gaat de driver steeds naar een Vivo zoeken geloof ik

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

dat is nou precies wat mij ook overkwam, maar dan kreeg ik een BSOD
ik vroeg me al die tijd al af hoe het toch kwam, en ik elke keer maar weer terug naar m'n x800 pro bios. iemand die weet hoe het op te lossen? of iemand die weet waar verschillende (goede) XT PE biosen vandaan te halen...

[ Voor 7% gewijzigd door sjoerdjanson op 20-07-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 20 juli 2004 @ 20:54:
[...]

Kijk ik vraag die prijs er voor en je hoeft em niet te kopen en ga dan alsjeblieft niet zo triest zitten doen. Koop die kaart dan gewoon ergens anders en laat dit soort commentaar 8terwegen of denk het want dit soort dingen maken een forum ongezellig.
je zal hem echt wel kwijtraken hoor ;) voor hem 10 andere :Y)

misschien Alexio wel, die was net te laat toen ik hem voor zijn neus weghaalde :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 21:44:
[...]

je zal hem echt wel kwijtraken hoor ;) voor hem 10 andere :Y)

misschien Alexio wel, die was net te laat toen ik hem voor zijn neus weghaalde :+
Weet ik wel maar het gaat er om hoe i doet ik kan er dus 500 voor krijgen maar hij vond dat te veel.

Igg vraag ik me af wat die "echte" XT PE's gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn die bijna op het einde van hun clock, anders zouden ze hem wel nog hoger clocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb gehoord dat de X800's minder warmte produceren, nu kan ik dit pas testen eind volgende week(eerst deze week uitwerken, dan hopen dat geld er rap opstaat,op men rekening,en dan op zaterdag als een gek naar de winkel :D )

Maar kan je dus met de standaart koeling iets of wat overclocken of denk je toch maar een betere koeling te kopen voor dit ding?
(morge alvast men nieuwe voeding steken :O

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze worden idd veel minder warm :) met je standaard koeling kan je ook best overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

[...]

DaWaN schreef op 20 juli 2004 @ 19:41:
[...]
Maar nu weer ontopic: Wat kan je nu doen met X800 PRO non VIVO tegen die theater chip? Ik dacht dat je daardoor niet de nieuwste catalyst kon gebruiken toch?
Dat is wat ik bedoelde. Maar volgens mij al installeer je de X800PRO drivers, dan ziet ie dacht ik wel alle 16 pipelines, maar dan moet je zelf nog ff oc'en naar XT speeds.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 20 juli 2004 @ 20:54:
[...]

We wonen nog altijd in een vrij land waarin je je mening kan en mag uiten. Bovendien zet ik er een knipoogje achter want zo serieus vlammend bedoelde ik het dus niet.

Maar goed, ik heb donderdag me kaart, jij hebt iemand kunnen afknijpen voor 500 euro dus allebei happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:41:
[...]

We wonen nog altijd in een vrij land waarin je je mening kan en mag uiten. Bovendien zet ik er een knipoogje achter want zo serieus vlammend bedoelde ik het dus niet.

Maar goed, ik heb donderdag me kaart, jij hebt iemand kunnen afknijpen voor 500 euro dus allebei happy.
Afknijpen wil ik het niet noemen want hij weet hoe duur ze zijn alleen hij wou zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat zitten testen met m'n X800XT PE, hij is volledig stabiel op de XT snelheden. Idle 38c, Load 76c. Met de kast open, ook wanneer ik Overdrive inschakel blijft alles artifact vrij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
wat nou, als na het modden blijkt, dat 1 van de 4 extra verkregen pipelines niet helemaal in orde is ??? krijg je dan last van blijvende artifacts aangezien je de extra pipelines niet meer kan disabelen?????

[ Voor 27% gewijzigd door Roughrock op 21-07-2004 04:37 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 euro voor een geflashte Vivo die daadwerkelijk XT speeds aankan noem jij afknijpen? :? Ten eerste verwacht ik dat straks de echte XT's duurder zullen zijn (ik verwacht dat die richting de 550/600 gaan kosten), en ten tweede als je een Vivo koopt is de kans gewoon klein dat ie XT speeds aankan (zie deze topic, geloof dat één van de vier kaarten 520/560 kan lopen. de rest haalt de 500 niet of met pijn en moeite.)
Om eerlijk te zijn had ik je een spekkoper gevonden als je die kaart voor 500 had kunnen kopen, maar je hebt je kans laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdjanson schreef op 20 juli 2004 @ 21:12:
[...]

dat is nou precies wat mij ook overkwam, maar dan kreeg ik een BSOD
ik vroeg me al die tijd al af hoe het toch kwam, en ik elke keer maar weer terug naar m'n x800 pro bios. iemand die weet hoe het op te lossen? of iemand die weet waar verschillende (goede) XT PE biosen vandaan te halen...
Ik zal het voor de 382e keer vertellen hier op Tweakers. :) (de oplossing staat notabene 5 berichtjes boven je vraag...)

Bij een gemodde Pro moet je de officiële Catalyst driver-set éérst extracten met Winrar, dan de WDM map hieruit weggooien, en dan pas installeren. Je kunt op deze manier gewoon je XT bios behouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt niet... blijft naar een theater chip zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Apple

Mijn VIVO draait al 520/600 zonder koelblokjes op geheugen :)

zonder volt mods oid ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 09:09:
@ Apple

zonder volt mods oid ;)
Lekker kaartje, vmods erop jij! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 04:37:
[...]

500 euro voor een geflashte Vivo die daadwerkelijk XT speeds aankan noem jij afknijpen? :? Ten eerste verwacht ik dat straks de echte XT's duurder zullen zijn (ik verwacht dat die richting de 550/600 gaan kosten), en ten tweede als je een Vivo koopt is de kans gewoon klein dat ie XT speeds aankan (zie deze topic, geloof dat één van de vier kaarten 520/560 kan lopen. de rest haalt de 500 niet of met pijn en moeite.)
Om eerlijk te zijn had ik je een spekkoper gevonden als je die kaart voor 500 had kunnen kopen, maar je hebt je kans laten lopen...
K heb gehoord van een leverancier dat de 1e over de toonbank is gegaan ( echte XT PE ) voor 730 EX BTW !!!! dus inc wordt dat een euro of 950 niet normaal meer.
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 09:09:
@ Apple

zonder volt mods oid ;)
Jah maar jij had toch pelt cooling ?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.