Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
#3, fijn sfeertje, zit er weer een beetje aan te komenBeaves schreef op 13 oktober 2004 @ 14:17:
Nog een paar foto's die uit het vliegtuig zijn gemaakt. Foto's gemaakt met 300D en jammer genoeg een zeer vies raam, KLM had toen zeker geen geld meer voor schoonmakers
Foto 1
[afbeelding]
Foto 2
[afbeelding]
Foto 3
[afbeelding]
Foto 4
[afbeelding]
**Materiaal & Locatie**
1ste foto : Sony DSC-V1 --- thuis
2de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
3de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
4de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
5de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
6de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
7de foto : Canon S45 --- Kopenhagen (DEN)
**Aanpassingen**
PS : resize - kader - logo - achtergrond

[ Voor 39% gewijzigd door imp4ct op 14-10-2004 00:45 ]
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Alledrie enkele dagen terug geschoten toen het weer onverwachts goed uitviel. Dus meteen de auto ingesprongen en naar een nabijgelegen parkje gereden.

De voorgrond is onderbelicht. Maar in de winter zijn de schaduwen lang doordat de zon zo laag staat. Omdat er achter mij een bos is kreeg de voorkant van de vijver nauwelijks zonlicht. Maar eigenlijk geeft dat zelfs een leuk effect waarbij het landschap aan de overkant van de vijver door de zon de volle aandacht krijgt in de compositie, en de op de voorgrond voorbijzwemmende ganzen & eenden (hoewel duidelijk aanwezig) de aandacht niet wegnemen van het landschap.

Op het eerste zicht zou je misschien denken dat de foto niet mooi recht is genomen, maar de bomen staan op een zachte glooiing en staan bovendien allen wat scheef (in allerlei richtingen).

Kale berkenbomen in de winter tegen de lekker blauwe lucht (polarisatiefilter). In dit regengat niet zo'n alledaags zicht.
Commentaar is welkom!
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

[ Voor 6% gewijzigd door wolly_a op 11-08-2005 15:55 ]
traktor scratch!
#1 - 18-55 lens

#2 - 75-300 lens

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand
Niet echt een landschap hesOid schreef op zondag 11 juli 2004 @ 17:59:
Hier nog even een foto'tje, gister of eergister (weet ik ff niet meer) gemaakt in de tuin.
Nog meer Scheveningen. Hier meer. Afgezien van de holle horizon nog comments? (weet iemand een goede truuc om dat weg te werken? heb af gezocht op onthoeken...)
[ Voor 28% gewijzigd door Kr3Kr op 27-04-2005 23:37 ]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Verwijderd
maar werd thuis verast door het resultaat.. de zon heeft wat dat betreft een mooie invloed gehad op deze foto.. wat vinde jullie??

1.

2.

Verwijderd
Zo is je derde foto erg geschikt om aan te passen. Je hebt een tamelijk blauwe lucht en een (imho) lelijke hoosgpanningsmast.
1: maak die lucht blauwer, lekker knallen!
2: poets de hoosgpanningsmast+leiding weg.
Het eindresultaat:

wordt

Omdat ik niet de hi-res platen tot mijn beschikking heb is de kwaliteit niet helemaal wat het zijn moet.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 11:59 ]
Dat heb ik toevallig vanmiddag gedaan, zal eens wat posten.

3, 5, 6 en 7 zijn 1280x1024 na het klikken (omdat ik die even als wallpaper wilde testen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
die lucht kan veel blauwer, op die manier springt het groene er veel beter uit en heb je een beter contrast verhouding.Naj_Geetsrev schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:22:
Klikbaar
[afbeelding]
Foto genomen toen ik op de bus stond te wachten, vind het wel wat hebben. Schilderachtig enzo.
Nu is het een beetje dof
snel voorbeeldje:

(ook klikbaar)
edit:
ben ik zo druk bezig met die lucht vergeet ik er bij te vertellen dat het verder inderdaad een leuke foto is
laatste edit:
ik heb de brightnes en contrast van het groene gedeelte ook iets aangepast
[ Voor 23% gewijzigd door Creesch op 09-05-2005 19:02 ]
Die eerste is heel netjes.SuperKneus schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:04:
Een tijdje terug wat zitten spelen met mijn nieuwe lens, ef 17-40 f4, terwijl de zon onderging. Ben wel tevrede maar moet eigenlijk een statief hebben. Binnen kort maar eens kopen.
1.
[afbeelding]

*klikbaar*
'k had liever deze gemaakt bij "gewoon" dag licht ipv schemer, maar op dat moment denk je beter een foto dan geen foto
Deze is trouwens gemaakt met de Canon A75 op de auto stand.
[ Voor 12% gewijzigd door _Rayman_ op 09-05-2005 19:21 ]
ik blijf bezig_Rayman_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:20:
Toen er nog sneeuw en ijs lag in nederland, is deze foto gemaakt (helaas) in de schemer:
[afbeelding]
*klikbaar*
'k had liever deze gemaakt bij "gewoon" dag licht ipv schemer, maar op dat moment denk je beter een foto dan geen foto
Net even geprobeert en dat is prima te doen met deze foto zonder dat je ruis ziet
Idd en bij sneeuw moet je ook altijd een beetje overbelichten.craze_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:31:
[...]
ik blijf bezigmaargoed een beetje met contrast en brightnes spelen (in ps, psp, etc) en deze foto ziet eruit als een normale dag foto
![]()
Net even geprobeert en dat is prima te doen met deze foto zonder dat je ruis ziet
Levels, curves, USM, kader en de foto lijkt al een stuk beter. Blijft echter wel een feit dat het onderwerp en de compositie gewoon niet echt spannend zijn._Rayman_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:20:
Toen er nog sneeuw en ijs lag in nederland, is deze foto gemaakt (helaas) in de schemer:
[afbeelding]
*klikbaar*
klik
Plaat van vandaag uit de horsttoren van Universiteit Twente. (door het glas dus)
klik voor groter:

[ Voor 19% gewijzigd door Mercarra op 18-05-2005 17:40 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
1. Horizontaal genomen panorama vanaf het balkon van het chalet waarin ik zat.

2. Verticaal genomen panorama vanaf het balkon van het chalet waarin ik zat.

3. Panorama vanaf Grande Motte gletscher (3.500 meter).

Alle foto's zijn genomen met een Canon A85, veelal in program mode met de nodige handmatige instellingen voor onder ander witbalans, lichtmeting, etc. Daarnaast zijn de platen aardig wat bewerkt in Photoshop en gestitched met Panorama Factory.
Graag Commentaar!?
[ Voor 5% gewijzigd door tim_heijt op 10-05-2005 02:29 ]
Je hebt een goed oog voor mooie dingen. Spannende foto.mercarra schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:09:
[...]
Plaat van vandaag uit de horsttoren van Universiteit Twente. (door het glas dus)
klik voor groter:
[afbeelding]
Verwijderd
Ge-wel-dig!tim_heijt schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 02:26:
Ook mijn bijdrage aan dit topic. Kom immers net terug vanuit de Franse Alpen. De laaste winterse week in Tignes meegepakt, wat de volgende resultaten heeft opgeleverd (Allemaal clickable en voor de fans zijn er de echte fullsize versies beschikbaar):
1. Horizontaal genomen panorama vanaf het balkon van het chalet waarin ik zat.
[afbeelding]
2. Verticaal genomen panorama vanaf het balkon van het chalet waarin ik zat.
[afbeelding]
3. Panorama vanaf Grande Motte gletscher (3.500 meter).
[afbeelding]
Alle foto's zijn genomen met een Canon A85, veelal in program mode met de nodige handmatige instellingen voor onder ander witbalans, lichtmeting, etc. Daarnaast zijn de platen aardig wat bewerkt in Photoshop en gestitched met Panorama Factory.
Graag Commentaar!?
Je kan hier ontzettend mooie dingen mee doen.. zo laat jij van een niet eens zo heel bijzonder uitzicht een geweldige kant zien!
Vooral die verticale is erg mooi!!
Jammer van software matige panorama's is dat je vaak een rand ziet, maar dat is hier goed te overzien..

Klikbaar naar 1600x518
Verwijderd
Relaxt!justawitte schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:53:
Ik zat nog te denken om [rml][ verzamel] Panorama's - deel II[/rml] te kicken. Maar ik post me panorama foto nu toch maar hier.
[afbeelding]
Klikbaar naar 1600x518
Heb je dit softwarematig aan elkaar geplakt?

genomen in zwitserland, vond het effect wel vet, alleen had de belichting wat sterker mogen zijn van mij

genomen in frankrijk...

genomen in frankrijk vond het wel een grappig laantje om ff vast te leggen

brug in frankrijk, verder weinig te vertellen

vanaf snelweg in frankrijk...
staan trouwens een paar erg mooie foto's tussen!
Foto afgelopen week gemaakt op een weg tussen een weiland vlakbij nieuwegein

Ik ging die avond eigenlijk voor de ondergaande zon maar helaas hing er een te dikke wolkendek dus de ondergaande zon heb ik niet gezien.

Oer-Hollands dacht ik zo?
[ Voor 25% gewijzigd door wolly_a op 11-08-2005 15:56 ]
By the way, deze komen rechtstreeks uit mijn camera. Niks gephotoshopt ofzo.
Graag heb ik jullie commentaar.
[ Voor 87% gewijzigd door Remy op 11-08-2005 08:16 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Verbaast me niets, met die enorme foto’s die jij plaatst. Bedankt, ik had net te veel bandbreedte.Deathchant schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:10:
ik heb nog veel meer mooie foto's maar kep geen webspace meer
Da's ook niet zo gek als je full-res pics van 1Mb per stuk online ploft....Deathchant schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:10:
Vanuit onze provincie Zeeland
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb nog veel meer mooie foto's maar kep geen webspace meer
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Dan thumbnailen weet ik niet hoe moet. Een klein plaatje (thumbnail) moet toch doorlinken naar het grote plaatje? Groot plaatje moet ik sowieso op mijn webspace neerplempen dus.
EDIT: gemaakt met Konica Minolta Dimage Z5
EDIT2: ik zal ze resizen met Photoshop CS
[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 10-08-2005 20:24 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Past hier niet eens op beeld. En dan draai ik op 1600x1200Deathchant schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:19:
graag jullie commentaar op de pics.
Dan thumbnailen weet ik niet hoe moet. Een klein plaatje (thumbnail) moet toch doorlinken naar het grote plaatje? Groot plaatje moet ik sowieso op mijn webspace neerplempen dus.
1
| [url=http://urlnaargrootplaatje][img]http://urlnaarkleinplaatje[/img][/url] |
Anyway, hier nog enkele van mijn hand uit Schotland:
Achter het Glen Finnan monument

Wolken boven Rannoch Moor (al eens gepost in een ander topic)

Glen Coe Pass

Nogmaals Glen Coe Pass

Nogmaals Glen Coe Pass

Ergens onderweg.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Maar er valt wel een en ander op aan te merken. Over het algemeen plaats je wel erg veel lucht op de foto’s, en aangezien het om een landschapsfoto moest gaan, lijkt me veel lucht nou niet de bedoeling. Als je nogmaals de gelegenheid hebt, moet je eens proberen vanaf een hoog standpunt je camera meer omlaag te richten, in plaats van richting de horizon.
De foto ‘Wolken boven Rannoch Moor’, waar je dus kennelijk inderdaad de bedoeling had de lucht te fotograferen, past minder goed in de reeks. Zulke luchten hoef je tenslotte niet voor naar Schotland.
Veel van de lucht is uitgebeten, waardoor alle detail verloren gaat. Er blijft alleen een witte vlek op die plaats over. Een verlopend grijsfilter is hier wel op zijn plaats.
//Edit: de foto ‘Ergens onderweg’ doet mij erg onevenwichtig aan. De donkere berg staat op het rechter gedeelte van de foto, de mensen staan op het rechter gedeelte evenals de boom en het donkere gedeelte van de oever aan het rechter gedeelte van de foto staan.
Dus kort samengevat, probeer wat aan de belichting en de compositie te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 13:05 ]
Mag deze hierbij staan, of is er een muur voor schilderijen op tweakers? Anders open ik een topic over doehetzelf kunstnijverheid.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Verwijderd

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 13:32 ]
Verwijderd
Wat vinden jullie ervan?
damn, aparte foto, het lijkt net of die rots zweeft boven dat blauwe_Rayman_ schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:08:
Tijdens de vakantie van een paar weken geleden op Zakynthos, Griekenland.
Foto is niet helemaal goed gelukt, maar ik ben er best trots op.
Gemaakt met een Canon A510 en de foto is niet bewerkt.
Klikbaar
[afbeelding]
De foto is ook gemaakt van boel meters boven zeespiegel (heb me laten vertellen dat het ongeveer 500 meter was).The_Scarabial schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:13:
[...]
damn, aparte foto, het lijkt net of die rots zweeft boven dat blauwe
[ Voor 10% gewijzigd door _Rayman_ op 12-08-2005 18:37 ]
Nouja, 'niet de bedoeling', ik weet van geen wetboek waarin staat dat een landschapsfoto niet voor 60% uit lucht mag bestaanVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:52:
Maar er valt wel een en ander op aan te merken. Over het algemeen plaats je wel erg veel lucht op de foto’s, en aangezien het om een landschapsfoto moest gaan, lijkt me veel lucht nou niet de bedoeling.
Dus moet je het maar meteen niet fotograferen? Als ik op reis iets indrukwekkends/moois zie, ga ik niet eerst bedenken of ik dat misschien ooit nog thuis kan schieten. Ik zou met bitter weinig vakantieherinneringen thuiskomen, schat ik zo...Zulke luchten hoef je tenslotte niet voor naar Schotland.
@Acid_Burn: ik vind met name de eerste pano (afdrukken met een breedte van 5m!
@roborobbie: ik vind dat een schilderij hier ook moet kunnen, waarom ook niet? Ik betwijfel alleen of de kleuren goed zijn overgekomen; de plaat is een beetje flets. Qua compositie vind ik de keuze voor het boompje precies in het midden persoonlijk niet zo gelukkig; ik had het toch iets uit het midden geplaatst.
Netjes! Ik vind het alleen jammer dat de verhouding graanveld - bomen+lucht een beetje nadelig uitpakt voor het graanveld, zogezegdVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:10:
Deze is nog van gisteren. [...]
Wat vinden jullie ervan?
@Bamboe: het contrast tussen boom en lucht is inderdaad geslaagd, maar interessanter aan deze foto vind ik de afwisselende lichte en donkere banen op de voorgrond!
@_Rayman_: vette kleuren, hier hou ik wel van
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Verwijderd
Ondergaande zon schijnt op knotwilgen. (Die al een hele tijd niet zijn geknot.)
//edit: Koraks nog bedankt voor het becommentariëren van mijn vorige foto hier.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 15:25 ]
Sfeervolle foto!! Wel jammer van de stipjes in de lucht en het vlekje rechts (vlieger??).
Verder erg mooi.
Verwijderd
ja vlieger, het was ook erg mooi daar, op juiste moment aanwezigdjengizz schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:27:
[...]
Sfeervolle foto!! Wel jammer van de stipjes in de lucht en het vlekje rechts (vlieger??).
Verder erg mooi.
Ik zal een aftrapje doen. Eindelijk heb ik mijn B+W polarisatiefiltertje binnen en dus een mooi moment om deze te gaan proberen op een plaatselijk stukje natuurgebied, het Boelekeerlspad.
1.

2.

3.

4.

Ik neem aan dat er ook rustig wat commentaar aanmerkingen gemaakt mogen worden?
Omdat ik dit maar aanneem, bij deze: Vind dit een nette serie en goeie opening om de toon te zetten. Foto 4 daarentegen vind ik wel te krap aan de onderkant. Ben zelf ook wel geneigd om een foto te posten, maar heb nog geen pola filter, waardoor kleuren echt niet zo mooi uit de verf komen. Saturation opschroeven gaf ook niet het gewenste resultaat. Ik kom er nog op terug, met of een goeie bewerking, of met pola filtertje
Vooralsnog, goeie opening.
Misschien een mooie inspiratiebron
Verwijderd
Hieronder het resultaat.
1

2

3

4

5

Comments altijd welkom
|>
Verwijderd
Als ik mijn foto's op de fotosite plaats worden ze gecomprimeerd.Simon schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:15:
wel sterk gecomprimeerd hoor... ik vind ze best mooi, alleen laatste bijvoorbeeld staat d ehorizon scheef. Verder nog wat meer van dat soort kleine dingen. Verder zijn ze mooi.
Vooral bij macro's e.d. is het erg zichtbaar. Ook hier is het zeker te zien. Spijtig.
Zelf vond ik de flat op de achtergrond van foto 3 een beetje jammer ( tsja net buiten de stad..)
Thanks voor je comments.
ja, die flat op foto 3 is idd een beetje jammer, maar voor de rest wel leuke foto'sVerwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:13:
[...]
Als ik mijn foto's op de fotosite plaats worden ze gecomprimeerd.
Vooral bij macro's e.d. is het erg zichtbaar. Ook hier is het zeker te zien. Spijtig.
Zelf vond ik de flat op de achtergrond van foto 3 een beetje jammer ( tsja net buiten de stad..)
Thanks voor je comments.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Thanks!The_Scarabial schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:50:
[...]
ja, die flat op foto 3 is idd een beetje jammer, maar voor de rest wel leuke foto's
Had ik ook zeker moeten doen. Alleen zag ik het te laat.Magic schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:04:
waarom crop je die flat er niet af als je weet dat de flat afbreuk doet aan de foto? als je de verhouding niet wil verpesten kan je een randje lucht aan de bovenkant weghalen. ik denk dat dit de foto wel ten goede komt.
Thanks voor de comments!

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke
1.

2.

3.

4.

Vandaag Gemaakt in de heuvels van Maastricht.

Life is complicated

Heb er nog wel meer, dit zijn maar 2 voorbeelden.

Deze vond ik een paar dagen terug in mijn achtertuin.

Die zelfde dag stond in op de bus te wachten en zag ik dit.
edit: ze zijn alle twee niet bewerkt
[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 31-05-2006 01:52 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

En deze bij het naardermeer:

Ik moet ook nog ergens wat foto's hebben van het Naardermeer, maar niet zulke goeie. Ik ga er binnenkort wel weer even langs
Verwijderd

Verwijderd
Verwijderd
Het prachtige Nieuw-Zeeland

[ Voor 28% gewijzigd door wisselwerking op 23-08-2006 09:57 ]
[ Voor 94% gewijzigd door wisselwerking op 24-07-2006 21:20 . Reden: dubbelpost ]
[ Voor 156% gewijzigd door bolke op 14-11-2008 11:20 ]
echt super, kom maar op met die serierelonky schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:30:
Teaser voor een nieuwe serie
[afbeelding]
ja alleen jammer dat geen 1ne foto het meer doet op dat forum:PTwoR schreef op woensdag 07 juli 2004 @ 15:35:
wil niet vervelend zijn maar er bestaat al een verzamel natuur foto topic
[rml][ verzamel] Natuurfoto's[/rml]
oh my god, daar wil ik echt wel zijn zeg, prachtige plaat, mooi meer, mooie bergen, mooi groen, echt prachtigrelonky schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:30:
Teaser voor een nieuwe serie
[afbeelding]
eigenlijk is elke foto daar gegarandeerd mooi volgens mij
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !
Dit topic is gesloten.