[verzamel] Landschappen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 96.923 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Toch nog wel erg lekker Dieter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
@renrew Mooi hoor met die spiegeling in het water!! Het enige jammere is dat het niet iets helderder was.. maar ja daar heeft de fotograaf geen invloed op :)

@Dieter heerlijke plaatjes hoor, lekker kleurrijk mooie dof. met welke lens heb deze geschoten als ik vragen mag?

Vandaag hebben we even een bezoekje aan kinderdijk gebracht, dit was toch wel een van de mooiste uit de serie :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4957407031_46b293aaef_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Hele fijne plaat qua compositie en kleuren! De kleine versie lijkt wel wat donker, maar de grote minder. De overbelichtte zwaan is het enige minpuntje wat ik kan bedenken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Dieter: Die eerste vind ik erg fijn! Die rondjes in de bokeh vind ik wel een fijne toevoeging. In de tweede foto vind ik de bokeh wat minder geslaagd.

@Nachtapotheker: mooie plaat, compositie en kleuren zijn wat mij betreft prima. Alleen zien de zwanen er een beetje gek uit, ik vermoed door groothoekvervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Nachtapotheker schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:35:
@Dieter heerlijke plaatjes hoor, lekker kleurrijk mooie dof. met welke lens heb deze geschoten als ik vragen mag?
Is op Flickr te zien. Met de 35 1.4 L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 20:03
@Dieter: De eerste foto vind ik wel mooi, aparte kleuren :)
@Nachtapotheker: Mooi 'Hollands' tafereeltje, Leuke foto!

Na de positieve reacties op de vorige (dank allen!) hier nog eentje gemaakt in Noorwegen. Deze is gemaakt rond 8.30 's ochtends, op de weg richting/vanaf Geiranger. Het dal lag helemaal in de wolken maar eenmaal daar boven was het prachtig zonnig.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4957669809_fcd4efd285_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Vette plaat hoor! Heb je hem ook met iets meer weg? Volgens mij leuk voor het lijnenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
Jasper schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:12:
Vette plaat hoor! Heb je hem ook met iets meer weg? Volgens mij leuk voor het lijnenspel.
Nee, helaas.

Dit is een crop. Op de originele foto zit nog een heel groot stuk rots in de voorgrond. Dit is het maximale wat ik croppen zonder deze rots er op de krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

ja dat is wel jammer idd, dat er niet zoveel weg op staat. Voor de rest wel een zeer mooi shotje. +1 wat mij betreft!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik mis een soort van blikvanger, bijvoorbeed wat meer weg. nu vind ik de plaat vooral onrustig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind de mist an sich en het weg-lijnen-spel al behoorlijk een blikvanger hoor! Maar misschien let ik wel op andere dingen dan jij marcel ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
marceltuit schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:16:
@Nachtapotheker: mooie plaat, compositie en kleuren zijn wat mij betreft prima. Alleen zien de zwanen er een beetje gek uit, ik vermoed door groothoekvervorming.
Die zwanen deden erg raar ja, hele veemde houdig, heb er ook nog wel een close-up van :D

@renrew Mooie plaat hoor! ik vind het lijnenspel van de weg juist mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@deathchant: gelukkig maar dat smaken verschillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20
RenRew schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:21:
[...]

Nee, helaas.

Dit is een crop. Op de originele foto zit nog een heel groot stuk rots in de voorgrond. Dit is het maximale wat ik croppen zonder deze rots er op de krijgen.
Waarom dan de foto niet wat meer naar boven genomen zodat de berg aan de overkant er meer op staat?
Ik vind dit soort foto's zijn veel sprekender als je de berg er in z'n geheel bovenuit ziet komen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
@Renrew : wauw das echt prachtig. Mooi moment hoor!
@Nachtapotheker : is een typisch beeld, maar daarom echt niet minder mooi! Reflectie is mooi, en de beestjes in het water maken het af!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/4964396940_d620baf28e.jpg
Day 18/365 - Sunrise by dietercox.be, on Flickr

-> Ja er zit extra 'rood' in, in case iemand het zich gaat afvragen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dieter op 06-09-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:45

YSK

Ik had de lucht nog iets nabewerkt zodat de zon beter zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
YSK schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:27:
Ik had de lucht nog iets nabewerkt zodat de zon beter zichtbaar is.
ja dacht ik te doen, maar dan worden de blaadjes ook donkerder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
MewBie schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:02:
[...]

Waarom dan de foto niet wat meer naar boven genomen zodat de berg aan de overkant er meer op staat?
Ik vind dit soort foto's zijn veel sprekender als je de berg er in z'n geheel bovenuit ziet komen
Ik heb er op dat moment niet aan gedacht, mocht het nog een keer voorkomen zal ik dat ook proberen :)

---

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/4957678821_825290a1a8.jpg
Gaustatoppen by Werner N., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK

YSK

Dieter schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:46:
[...]

ja dacht ik te doen, maar dan worden de blaadjes ook donkerder ...
Wellicht een laagmasker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Nachtapotheker Mooie plaat. De zwanen maken het plaatje mooi af. Wel zou ik de horizon nog even rechtzetten (lijkt in elk geval zo).
RenRew Ik mis geloof ik ook iets van een blikvanger. Maar qua kleuren en dergelijke wel heel mooi.
Dieter Lekker sfeertje. Ik mis de zon niet. Ik vind dat overbelichte wel bij het sfeertje passen.
RenRew Ook hier mis ik weer iets van een blikvanger. Laat de voorgrond wat meer mee doen. Dit komt wat over dat je even langs de weg bent gestopt en een foto hebt genomen en toen weer verder bent gereden (NOFI uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/4968344849_6099994dd0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@renrew: Hele vette plaat! lekker scherp! en mooie lichtinval

@dieter: combo is niet zo heel spannend, maar word wel spannend gemaakt door het sfeertje wat je erbij ingebracht hebt! goede plaat!

@renrew: hij is prima qua kleur en scherpte , maar zoals Herrick al zei , hij mist net iets om de foto spannend te maken

@Herrick: ik vind hem een beetje druk , had ook wel iets meer van die dreigende lucht willen zien

Weer eens naar kinderdijk geweest. Waren veel fotografen gisteren , zaten volgens mij allemaal op een mooi zonsondergangsshot te wachten , maar de wolken gooide een beetje roet in het eten.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4127/4981109836_2c650a7a4e_z.jpg
kinderdijk by digital_slice, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4132/4980588217_c259c118c1_z.jpg
kinderdijk_mirror by digital_slice, on Flickr

[ Voor 71% gewijzigd door degroot op 12-09-2010 12:24 . Reden: commentaarrrrrr ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
@Degroot: ik vind foto nr. 2 de beste, Kijkt een stuk rustiger als foto nr. 1 :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/4976589984_da9619c662.jpg
Storm is coming by Werner N., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ook maar eens eentje van mij proberen.

Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/Travel/Bike-Trips/Destination-Black-Sea/IMG201009092449/1008142564_fXVwf-M.jpg

Genomen in de Dolomieten vanaf de Sellajoch.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

@dieter:
de eerste uit deze post vind ik erg goed. Het licht en de kleuren werken prima

Deze is ook erg fraai. Lekker warm sfeertje imo.
Je levert vaak ietwat vale platen af, maar het werkt meestal erg goed. Enige minpunt is de flare op de grafsteen vooraan.

@herrick: ik vind dit helaas ook een beetje een drukke plaat. En het gradient filter werkt hier niet zo als ik eerlijk moet zijn.

@afterburn: ik vind de weg en de auto op de voorgrond een beetje afbreuk doen aan de prima uitziende scenery. Als je 'm wat hoger geschoten had, was het w.m.b prima geweest. Zo te zien zit er een interessante lucht boven.

van mijn kant een tafereeltje bij de hunebedden in Rolde:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z5AE5s74eH56hyjb6LOAJ6Ig/full.jpg
klikken voor een grotere versie...want klein werkt het niet zo

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Dieter: Ik vind deze plaat helaas niet zo geslaagd. Het felle licht en de rode tonen zijn niet mijn ding. Ook qua compositie vind ik hem ook niet echt geslaagd, het lijkt zo meer een registratiefoto van die 3 dingen.

@RenRew: Heerlijk landschap. Lucht heeft mooie kleuren en juiste hoeveelheid wolkjes voor de afwisseling. Voorgrond is ook ok wat mij betreft, alleen jammer dat het beekje er niet wat meer op staat. op deze manier voegt het weinig toe aan de foto naar mijn idee.

@Herrick: Ondanks dat ik wel het vermoeden heb dat ik naar een helling zit te kijken, vind ik je plaat toch 'plat' overkomen. Het ontbreekt hem dus een beetje aan diepte zeg maar. jammer!

@degroot: Jammer dat de reflectie van de eerste molen in het water deels overloopt in de silhouetten van het riet. Ik denk dat je plaat vele malen beter uit de verf was gekomen als dit los van elkaar was gekomen. De tweede is netjes, met mooi licht. alleen hij is wat krap aan de bovenkant.

@RenRew: dit is een fijne plaat! lekker dreigende lucht en lekkere diepte. ook veel te zien zonder dat het te druk is. enige wat ik op te merken heb is dat hij iets lichter mag, vooral de helling links is donker.

@afterburn: jammer van de voorgrond (auto, weggetje). Volgende keer misschien daar beter op letten ;-)

@yellowcube: lekker plaatje met heerlijk dromerig sfeertje, wat vooral veroorzaakt wordt door de zonlichtvlekken. compositie is erg fijn. Enige minpunt is dat ik het idee heb dat er wat scherpte lijkt te ontbreken.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik vind die voorgrond juist goed. Je ziet namelijk op (vrijwel) alle stukken weg die zichtbaar zijn een of meerdere voertuigen. Al die auto's op verschillende plekken en in verschillende richtingen geven juist leuk aan hoe bochtig alles is.

Auto voorgrond gaat van rechts naar links
Auto achtergrond gaat van links naar rechts
Bus gaat van onder naar boven
Auto daarnaast gaat van boven naar onder

Ik vind het zelf juist een erg leuk iets.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:53

ThunderNet

Flits!

@RenRew erg nice :) i like it!
@Dieter ik vind de toning net iets teveel van het goede hier.
@Herrick hmmm ik weet het niet :) opzich gebeurd er wel wat in de foto maar vind hem niet echt lekker wegkijken
@degroot, ik vind ze weinig spannend ik denk dat je met een andere belichting er meer uit kunt halen
@afterburn nice, jammer dat je hem niet net iets verder naar voren hebt dat er iets meer te zien is van de weg eronder..
@YellowCube ik vind de belichting weinig vertellen zo.. Misschien in photoshop de bomen op de voorgrond wat donkerder maken zodat je een wat natuurlijke kadering hebt?

:) Hier nog een HDR uit mijn Noorwegen trip

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/5014078045_3c6f5a4610_z.jpg
HDR composition of a lake by ThunderNet, on Flickr

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Geweldige HDR ThunderNet! Prachtig

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 02:44
@Nachtapotheker: Erg mooi! Die vogels onderin de plaat maken het mooi af.

@RenRew 1: Mooie plaat. Door de wolken is er toch nog wat "lucht" in de foto aanwezig.

@Dieter: Zoals gezegd jammer dat de zon net niet te zien is. Voor de rest een erg mooie foto. Doet mij een beetje retro aan. Alsof het een oude foto is die ingescand is. Dat heeft wel wat.

@RenRew 2: Deze vind ik iets minder speciaal dan de vorige. Maar voor de rest wel een nette foto.

@Herrick: Wel een mooi landschap, maar de foto had imho iets beter gekund. Iets minder land en iets meer lucht en misschien een iets andere hoek naar die tunnel toe. Naar mijn idee had je beter iets lager kunnen gaan staan.

@degroot: Beide zeer mooi!

@RenRew 3: Mooie lucht en zoals al gezegd, mooie dieptewerking in deze foto.

@afterburn: Nice, maar ik had de auto er helemaal op gezet of er helemaal af gelaten. Voor de rest ook een mooie diepte.

@YellowCube: Op de één of andere manier heeft deze foto iets sprookjesachtigs. Erg apart.

@ThunderNet: Meestal ben ik niet zo'n fan van HDR, omdat het er zo onnatuurlijk uit ziet, maar deze vind ik zeer geslaagd.

Reacties t/m de vorige pagina.

Deze vond ik wel mooi genoeg om te posten. Een paar weken geleden geschoten in de buurt van de polderbaan (Schiphol). De verkeerstoren is net te zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5009246139_e653bbd398_z.jpg
Dutch landscape by afatsuoM, on Flickr

Misschien het vermelden waard dat ik een polarisatiefilter heb gebruikt, aangezien dat niet in de EXIF terug te vinden is. De foto is licht nabewerkt. Alleen de witbalans en belichting zijn aangepast en er is een stukje weg gecropt aan de rechter en onderkant.

[ Voor 7% gewijzigd door -Mous- op 22-09-2010 16:59 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mooie plaat Thundertje, moet je op A3 of groter printen en ophangen in je kantoor ;)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Volgens mij valt dit ook nog wel onder de categorie landschap :)

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2010/265/5/2/manarola__chinque_terre__italy_by_tenbult-d2z9cf7.jpg

Klikbaar voor groter :)

[ Voor 27% gewijzigd door Silvermoon op 23-09-2010 08:59 . Reden: grotere foto onder de klikkert gezet ]

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@thundernet: deze plaat vind ik totaal neit fijn kijken, en dat komt vooral door de lucht. die ziet er veels te blauwig en nepperig uit. Voorgrond is wel ok.

@Mous: om eerlijk te zijn een niet echt spannende plaat. de objecten op de horizon zijn te ver weg om de aandacht te trekken, en op de voorgrond is gewoon niks dat de aandacht trekt.

@SIlvermoon: Mooi! Kleuren en compositie zijn erg mooi. Voor het mooie zou ik hem iets meer ruimte aan de rechterkant gegeven hebben, die 'landtong' ligt wel erg dicht tegen de rechterrand aan. Heb je ook een grote versie? Deze foto vraagt er gewoon om om in groot formaat bekeken te wordne ;)

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Zo, hij is nu klikbaar dus dan kan je even genieten van Manarola in Chinque Terre :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks, nice!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:14
@Silvermoon: Misschien hier en daar iets te licht. Linksboven lijkt de berg een klein beetje een halo te hebben. Verder een goede compositie, heerlijk vakantieplaatje :)
@-Mous-: Ik mis een beetje een onderwerp. Verder kan ik het gebruik van een polarisatiefilter niet echt in de foto terugvinden.
@ThunderNet: Wow, mooi landschap! Veel dieptewerking en lekker veel contrast. Misschien wel een beetje aan de blauwe kant.

Howel hier misschien ook een onderwerp mist, vind ik hem toch wel lekker kijken:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5016094924_d7e14ac94c_z.jpg

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
@Thundernet: ook ik vind de kleur van de lucht erg apart, niet echt mooi. Als je dat kan fixen, vind ik het een erg mooie plaat.
@Silvermoon: erg mooi foto van een erg mooie locatie. Lekker kleuren ook.
@Mous en PowerUp: in beide foto's vind ik de kleuren wel mooi maar mist inderdaad een onderwerp.

Zelf onderstaande foto geschoten op Mt. Revelstoke in Canada. Persoonlijk vind ik het een prettige foto om naar te kijken en dat blijf ik na meerdere malen kijken vinden. Kan er niet de vinger op leggen wat het is. Ben benieuwd wat jullie vinden. :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs627.snc4/58761_148847545154651_100000882199743_226330_5257957_n.jpg

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Waar het linker groepje bomen enigszins 'los' staat van de rand, is dat rechts niet zo (ik probeer bij elke plaat ff te mierenneuken ;) ), Je hebt de dieptewerking wel lekker voor elkaar, maar dat is in Canada nooit zo'n probleem :)

Hier staat tekst

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06 07:15
Amras, hij is niet slecht, maar.. ten eerste vraag ik me af waarom je hem verticaal hebt geschoten, zo is hij in de breedte namelijk erg krap imo en ten tweede mis ik de voorgrond een beetje, die nu vrij leeg.

• Herjan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-03 11:59
Silvermoon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:22:

[afbeelding]

Dat is een fotogeniek stukje van Italië :) Al die gekleurde huisjes, steile rotsen en een prachtige blauwe zee en lucht. Misschien was het mooier geweest als je iets meer ruimte had gelaten aan de linkerkant en de foto dus in iets bredere verhouding had genomen. Maar het is zo ook een mooi plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:51:
Waar het linker groepje bomen enigszins 'los' staat van de rand, is dat rechts niet zo (ik probeer bij elke plaat ff te mierenneuken ;) ), Je hebt de dieptewerking wel lekker voor elkaar, maar dat is in Canada nooit zo'n probleem :)
Klopt inderdaad. Het enige wat ik daar nu nog aan zou kunnen doen is het linker groepje bomen ook tegen de rand plakken, zal eens kijken of dat een beter beeld oplevert.
blacktarantulaX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:53:
Amras, hij is niet slecht, maar.. ten eerste vraag ik me af waarom je hem verticaal hebt geschoten, zo is hij in de breedte namelijk erg krap imo en ten tweede mis ik de voorgrond een beetje, die nu vrij leeg.
Ik heb hem verticaal geschoten omdat er naast deze bomen een hele rij bomen stond, dit was echt een doorkijkje. Horizontaal was 'ie denk ik minder mooi geweest. De voorgrond is misschien wat leeg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 18:00
Hier een foto van een beginnend hobby fotograaf.

Foto is gemaakt tijdens de hond uit laten bij ons in het park. Al het commentaar is welkom. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5004031743_24e6a8f94a_z.jpg
Groter formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
LinkinTED schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:

Foto is gemaakt tijdens de hond uit laten bij ons in het park. Al het commentaar is welkom. :)

[afbeelding]
Groter formaat
De foto komt mij nogal flets over, ik ga er vanuit dat je het niet hebt nabewerkt?
Je zou de verzadiging wat op kunnen voeren. Ik kan ook niet goed zien waar op scherpgesteld is...
Ik denk dat de foto wat mooier zou worden qua compositie als je door de kniën zou zakken en de oever van de overkant op ongeveer 1/3 van het beeld zou zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Bedankt voor je reactie Ossi.
Foto is inderdaad niet nabewerkt, kan eens kijken wat ik met de verzadiging kan doen.

Ik weet niet of 1/3 mooier zou zijn, ik vind het effect van de boom op de voorgrond wel wat hebben, en als ik door de knieën zou zakken ben ik die denk ik kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukkel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Een paar van mij:

Hier is de horizon een aparte hoogte maar dat maakt dat foto volgens mij niet minder. Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/geerdstruik/Landscapes#5518321441144918082

En een saaie, maar wel mooi qua kleur.
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/geerdstruik/Landscapes#5518320611592800722

Foto's doen het niet.. :?
Link toegevoegd dus zijn wel te bekijken.

[ Voor 27% gewijzigd door struukkel op 24-09-2010 13:26 . Reden: foto's doen het niet.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
struukkel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:13:
Een paar van mij:

Hier is de horizon een aparte hoogte maar dat maakt dat foto volgens mij niet minder. afbeelding

En een saaie, maar wel mooi qua kleur.
afbeelding
Doet het niet :)

Edit, via via doet hij het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Zandpad op 24-09-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
Zandpad schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:19:
[...]

Doet het niet :)

Edit, via via doet hij het wel.
Rechtermuisklik en openen in nieuw venster/tabblad werkt prima.

Ik vind de eerste foto wel heel erg donker en niet echt boeiend.
De 2e foto is inderdaad wel nice, beetje nabewerken komt de foto wel ten goede denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukkel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
@ Ossi: beide foto's zijn onbewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:37
Silvermoon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:22:

[afbeelding]

Is het mogelijk om een 2560x1600 exemplaar hiervan te posten? ik zou hem graag als wallpaper willen gebruiken...

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@powerup: Lekker simpele plaat, maar vooral door de nevel op de achtergrond en het warme licht op de voorgrond kijkt hij toch errug fijn. Enige 'minpuntje' vind ik dat de zon iets te fel is.

@Amras: Qua compositie een lekkere plaat, alleen die witte stenen (?) vind ik een beetje rommelig ogen. Wel vind ik de kleuren een beetje flets.

@LinkinTED: Qua diepte best een fijne plaat. Het blauw in het water vind ik erg mooi, maar in de lucht daarentegen weer niet. dat is net zoals het groen een beetje flets. Ook vind ik het silhouet van de struik linksonder te prominent aanwezig.

Van mij nog eentje. Redelijk simpel, maar vond de reflecties wel tof:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4085/5022566646_1a7b1211b3_z.jpg
Simple lines by Marcel Tuit, on Flickr

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:32

elmoxx

xx xx xx

hmm, zelf al een tijdje niet meer met mijn fototoestel rondgelopen. Dit topic is wel aansporend zeg!
nu alleen ff reageren op een paar.

@ Thundernet: Heel mooie HDR, niet te maar gewoon precies goed. Wel zou ik zelf een randje aan de onderkant wegcroppen geloof ik.
@ -mous-: ik vind m niet bijzonder eigenlijk, er is eigenlijk niets dat mijn aandacht trekt behalve de 3 hijskranen. Die zijn echter weer zo klein dat ik nooit geloof dat dat de bedoeling kan zijn..
@ silvermoon: Prachtig! Hele mooie kleuren en dito compositie. Spreekt zeer tot de verbeelding dit. Ook ik zou aan de rechterkant iets meer zee willen zien om de landtong heen.
@ powerup: mooie kleuren, verder doet ie me niet zo veel
@ Amras: prachtige omgeving maar ik blijf niet zo lang hangen toch..
@ LinkinTED: hmm ik denk dat hij beter zou zijn als je de voorgrond zacht had ingeflitst.
@ marceluit: nu vind ik hem wel ok, ik denk dat hij veel sterker wordt als je er een flink deel van de lucht afcropped.

hmm, misschien grijp ik de cam ook maar weer eens zo :D

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:04
@ThunderNet Normaal ben ik niet van wat overdreven HDR, maar deze mag er zijn, complimenten!
@Silvermoon Prachtige plaat van stadje aan het water, maar had wat meer lucht & water ook mooi gevonden.
@Powerup Mooie kleuren, vooral de oranje gloed op het gras.
@Amras Foto kijkt wel mooi weg, maar is nogal flets.
@Marceltuit Stiekem vind ik hoogspanningsmasten niet mooi, maar de lucht is prachtig.

Uitzicht vanuit Venetie naar het westen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/4964020246_78181b16c2_z.jpg
Venice Lagoon by AzureCoast on Flickr

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Elmoxx: Grappig, de lucht vond ik juist best strak in deze foto :D moet je nagaan hoe smaken verschillen :)

@epta: thanks ;) Over jou foto: gave plaat, alleen heel erg jammer dat het gebouw aan de onderkant teveel afgeknipt is. zo jammer dat het er niet helemaal opstaat.

Anoniem: 289407

ThunderNet, het lijkt wel alsof de boel hier zwaar vergiftigt is gezien dat rare geel. Ook trekt dat stukje voorgrond voornamelijk mijn aandacht. Deze lucht maakt het geheel echt te druk.
Mous, ik had hier toch wat meer voor een onderwerp gekozen. Zo is die niet interessant. De verkeerstoren heeft veel meer ruimte nodig. Een uitsnede in de breedte was ook beter geweest.
Silvermoon, echt prachtig! Heerlijke kleuren ook. Als je moet mierenneuken zou ik rechts iets meer ruimte laten voor het water. Zit die niet zo dicht bij de pier en wordt de plaat iets weidser. Ook zie ik vanaf linksboven een te lichte lucht op de berghelling hangen, iets te veel (scherpte)toning daar lijkt me.
Powerup, heeft ook geen (extra) onderwerp nodig. Heerlijk sfeertje bij een Hollands landschap. Ik had misschien ietsjes meer ruimte over gelaten voor de zon rechts.
Amras, eerste wat voor mij opvalt zijn de lange dennenbomen waarvan je de contouren perfect kan zien. De verticale uitsnede lijkt me daarom ook geen slechte keuze. Lucht en het gras met bloemetjes ook mooi.
LinkinTED, ik had liever de boom uiterst rechts er wat meer op gezien. De boom op de voorgrond in de schaduw zorgt voor wat meer perspectief. Wil je deze foto echt interessant maken heeft het wel een echt onderwerp nodig zoals bijv. een stel eenden of wat trekvogels. Zoals die nu is is die erg saai.
Marcel, op deze foto kan je mooi zien hoe die lelijke hoogspanningsmasten door al het groen gaat. Voor mij is die daarom wel geslaagd. Belichting zoals altijd weer heel goed en mooie reflectie.
Epta, weet niet waar ik naar moet kijken. Ik denk dat een panorama hier veel beter op zijn plaats is. De toren op de voorgrond zit precies in het midden. Ik had er links een klein stukje afgehaald. De belichting is ook niet ideaal zo midden op de dag.

Rotterdam van een paar dagen terug. Kom vaak in de buurt van deze plek ben ik achter gekomen dus denk dat ik hier nog wel eens terug kom.

Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/41442917.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@apojapo: tnx voor je comment op mijn foto.

Over die van jou: Gave foto. Compositie vind ik erg mooi, het polderlandschap met de skyline op de achtergrond. vraag me af waar dit ergens is, rotterdam langs de a13 ofzo? Kleuren zijn wel wat flets helaas, dat is wel jammer.

Hierbij een 'ouwetje' van mijn kant van begin dit jaar tijdens mijn vakantie in de vs.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4132/5046752472_a62bd1fa11_z.jpgValley of fire by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK

YSK

Prachtig lijnenspel marcel! De gebogen lijnen geven het veel dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dankje YSK! Vond die lijnen zelf ook best geslaagd, ziet er wat minder statisch uit dan als ze kaarsrecht geweest zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 02:44
Bedankt voor het commentaar allemaal. Het is inderdaad een wat saaie plaat, maar ik vond de kleuren wel mooi en het beeldt een beetje het vlakke karakter van Nederland uit. In het vervolg zal ik wat spannendere platen posten met een wat meer uitgesproken onderwerp. :)

epTa: Mooie omgeving, jammer dat de lucht wat flets is. Misschien had een andere hoek ook iets mooier geweest qua compositie.
apojapo1: Leuke foto. Mooi contrast tussen het groene landschap en de grijze stad. De lijnen vind ik iets te evenwijdig. Alle koeien staan op een rijtje. Op zich wel grappig, maar een brekende lijn had ik iets mooier gevonden.
marceltuit: Inderdaad een mooi lijnenspel en prachtig licht.

Hier nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/5056435283_6231eeff12.jpg
Tower by afatsuoM, on Flickr

Hopelijk dit keer iets positiever commentaar dan mijn vorige post. :+ Vorige week gemaakt vanaf de hoogste toren in San Gimignano, Italië.

[ Voor 13% gewijzigd door -Mous- op 07-10-2010 12:56 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
Genomen door een vriend van mij met mijn lens gisteren.

550D + Carl Zeiss 50mm 1.7

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888667-550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888721-770.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888743-730.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888773-60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888791-010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/12/1286888806-640.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Hmmm kvind het nogal een saaie serie Hamed....

Ik maak zelf niet veel landschapsfoto's. Maar over deze ben ik best tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cb490c9c7098/4cb490c9c68ca-tweakers.JPG

28mm
F14
1/20sec
ISO400

Toen ik deze foto maakte begon het al aardig te schemeren. Het licht was apart, ik vind de kleuren in deze foto mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
@Hamed, vind het idee wel leuk, maar niet om dat bij elke foto te doen...

@gimpy: hele aparte foto, heeft een apart sfeertje, maar is wel heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

marceltuit schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:17:

Hierbij een 'ouwetje' van mijn kant van begin dit jaar tijdens mijn vakantie in de vs.
Nice.. Goede kleuren, compositie en een dynamische weg ipv de standaard rechte weg.
Nachtapotheker schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:35:
Vandaag hebben we even een bezoekje aan kinderdijk gebracht, dit was toch wel een van de mooiste uit de serie :)
Mooie strakke foto. Echter, ik zou het zwarte/donkere gedeelte onderaan weg croppen. Het verpest voor mij een beetje de foto van een zonnige dag.
ThunderNet schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:39:
:) Hier nog een HDR uit mijn Noorwegen trip
Een HDR zoals het hoort. Heerlijk om naar te kijken, ideale kleuren.
LinkinTED schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:
Tsja.. inderdaad. In het begin kun je veel leren. Deze foto is een begin, maar ik mis iets spannends. Kleuren zijn saai, licht is niet bijzonder en er zit niet echt een boeiend landschap/onderwerp in. Zou er nu net een vogel/eend/gans iets doen of een vis uit het water springen, dan heb je al snel wat meer. Zou je hem vervolgens met een avondzonnetje of ochtendzonnetje pakken, dan is het ook al wat meer.
Hamed schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:31:
Genomen door een vriend van mij met mijn lens gisteren.
550D + Carl Zeiss 50mm 1.7
Tja, lenzen kunnen je foto enorm veel beter maken onder de juiste omstandigheden. Echter in deze omstandigheden vind ik het gebruik van de kleine scherptediepte geen toevoeging. De scherpte diepte zou het zogenaamd spannend moeten maken, maar ik kan er niks mee. Er staat niet veel boeidends, moois of spannends op en de scherpte diepte leid je daardoor niet naar een specifiek onderdeel van de foto.
gimpy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:48:
Ik maak zelf niet veel landschapsfoto's. Maar over deze ben ik best tevreden:
28mm
F14
1/20sec
ISO400
Toen ik deze foto maakte begon het al aardig te schemeren. Het licht was apart, ik vind de kleuren in deze foto mooi
Het licht is zeker apart. Als je zou zeggen dat het een HDR is, dan zouden vele je ook geloven. Mooie strakke foto. Een bloemetje aan de rechterkant zou het voor mij nog afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nog een bijdrage van Zomer 2008. Augustus op de Grossglockner.
Sneeuwkettingen verplicht...

Dit is overigens de achterkant, gletsjer zit achter de berg vanaf hier gezien.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.getiem.nl/wp-content/uploads/2010/10/IMG_9991_small-150x150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
@Gimpy: Goede compo, leuk ingekaderd ook met fluitekruid.
@Get!em: Jammer van de schaduw van de wolken. Anders had de berg er mooi groen uitgekomen.

Zomaar een stukje hei/zandverstuiving...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~solidus0/IMG_4534-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Gimpy: Op zich gave plaat, licht&kleuren zijn zeker mooi. Toch een opmerking: ik vind de hoek ten opzichte van het gebouwtje niet echt ideaal. Wellicht was hij beter uit de verf gekomen als je wat meer naar rechts had gestaan zodat je wat meer naar de hoek van het gebouw had gekeken. Ook vind ik de links afgesneden bloemen wat minder. Hadden een leuke toevoeging op de voorgrond geweest als ze er helemaal op hadden gestaan.

@Get!em: hele gave plaat. Het licht/schaduw effect vind ik mooi uitpakken hier. Enige minpuntje vind ik dat de sneeuw eigenlijk een beetje wegvalt tegen de witte wolken. Ook vind ik dat je wel een grotere foto kan plaatsen hier op het forum dan een postzegel :P

@Joor: Jammer dat de schaduw op de voorgrond zo donker is. Ook is het padje niet goed te zien, als je wat meer op het padje was gaan staan en een lager standpunt in had genomen had er wellicht wat meer diepte in de plaat gezeten.

Hierbij een simpel plaatje van mij, hopelijk niet te simpel om hier te mogen plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5079061698_0ef8ec5b53_z.jpg
Greens in a grey world by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:04
@Get!em: Mooi! Ik wil hem ook graag groter. Heb diezelfde zomer op de top gestaan, genoten. Er zit al genoeg contrast in de foto. Voor echt onderscheid wolken en sneeuw moet je al snel hdr gaan schieten.

@Joor: Heb nu zin in wandelen, maar er zit weinig diepte in. Nu word ik naar de randen getrokken en wil hem breder.

@marceltuit: Heerlijke lucht! Misschien wat teveel gecropt? Mis beetje de wijdte van het polderlandschap.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn foto!

@Joor: jammer van die schaduw, en de kleuren vind ik ook niet echt lekker...maar dat hoort ook bij dat type landschap.

@marceltuis: Mooie foto. Kvind vooral dat water lekker zacht. Mooi standpunt en compositie ook.

Hier nog een landschapje van mij, zo'n twee maanden geleden op Tiengemeten. Een heerlijke dag met prachtige luchten:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cb62eeaa2a05/4cb62eeaa2235-P8127080kleintw.JPG

Olympus e520 + Zuiko 14-42mm
14mm
F9
ISO100
1/320sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank allebei voor de reacties op mijn foto. De foto is inderdaad iets gecropt omdat hij nogal scheef was. Bij het rechttrekken een stuk van de zijkanten kwijtgeraakt.

@gimpy: mooie foto! kleuren zijn lekker intens, en de lucht is erg mooi. Wellicht had ik de horizon op een iets andere plek geplaatst, is nu wel erg netjes in het midden. Tiengemeten is trouwens een prachtig eiland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dank voor de reacties op mijn foto. Dat ik hem niet groter post, heeft meer te maken met dat ik het via een wordpress pagina regel en die genereert voor mij automatisch een 150x150 thumbnail. Vandaar dat ik em zo post. Anders moet ik hem speciaal nog meer uploaden en krijg ik vervuiling op de database. Hierbij nog even een thumbnail in proportie dan:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.getiem.nl/wp-content/uploads/2010/10/IMG_9991_small-199x300.jpg

Het contrast kon niet nog beter. Het was een zonnige dag, en de wolke kreeg je al snel overbelicht en dus gelijk aan de sneeuw. Tegelijkertijd zat je met de schaduw partijen van op de rotsen. Hij is nu aan beide zeiden (donker en licht) niet volgelopen, en je ziet dus nog wolken structuur en nog rotsen structuur. In dezelfde serie heb ik er nog wel meer, die dat onderscheid wel mooier hebben, maar die bergen zijn minder indrukwekkend :) Dat is deze:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.getiem.nl/wp-content/uploads/2010/10/IMG_9972_small-300x199.jpg
De rest van de serie staat hier: http://gallery.getiem.nl/2010/10/grosglockner/

Om gelijk nog maar eentje te doen:
Plitvice, Kroatie. En dan niet 1 van de 10000 saaie watervallen :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.getiem.nl/wp-content/uploads/2010/10/bg_IMG_9196_small-300x199.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 14-10-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Get!em schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:29:
Dank voor de reacties op mijn foto. Dat ik hem niet groter post, heeft meer te maken met dat ik het via een wordpress pagina regel en die genereert voor mij automatisch een 150x150 thumbnail. Vandaar dat ik em zo post. Anders moet ik hem speciaal nog meer uploaden en krijg ik vervuiling op de database.
Het wordt hier op prijs gesteld als mensen een foto posten, en geen thumbnail. Nu krijgen wij een plaatje te zien dat erg klein is en een verkeerde verhouding heeft, waardoor het landschap helemaal ingedrukt is. Je kan nu de foto pas fatsoenlijk zien als je doorklikt, en dat is niet de bedoeling.

Edit: dat is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

PowerUp schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Het wordt hier op prijs gesteld als mensen een foto posten, en geen thumbnail. Nu krijgen wij een plaatje te zien dat erg klein is en een verkeerde verhouding heeft, waardoor het landschap helemaal ingedrukt is. Je kan nu de foto pas fatsoenlijk zien als je doorklikt, en dat is niet de bedoeling.

Edit: dat is beter :)
Idd. ik vond het ook niet echt netjes. Dus ik ben even gaan graven. En het blijkt dat er meerdere formaten thumbs aangemaakt kunnen worden :)
Zo groot genoeg? In iedergeval weer in proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat is al een stuk beter. Ze zijn nog wel aan de kleine kant, maar ze zijn nu netjes genoeg om te kunnen beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Plitvice Jezera is inderdaad super mooi!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hc1YHMzrQhM6zGLUmD0nzu0u/full.jpg
Erg jammer van het takje wat ervoor staat. Achteraf pas gezien. Het is wat mij betreft een plaatje waar een heleboel aspecten van de Plitvice meren tegelijkertijd te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67LTFA9cIwEBTxv8CRoqqAOU/full.jpg
Zoals je ziet waren wij daar op de enige dag in de 100 jaar dat het daar regende (en hárd!) uiteindelijk toch nog lekker kunnen roeien maar geen strakblauwe lucht dus. De kleuren zijn daardoor iets minder uitgesproken dan in het plaatje hierboven. (dit valt toch nog wel onder landschap?)

[ Voor 6% gewijzigd door bartvl op 14-10-2010 11:51 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Je tweede plaat is erg gaaf bartvl! Lijkt net of ik zelf in dat bootje zit door het standpunt dat je gebruikt hebt.

Ik zou alleen dat zwarte randje onderin eraf gecropt hebben.

Past trouwens wat mij betreft prima in landschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Een aantal berichten over de bewerking van foto's zijn verhuisd naar Het grote-kleine-fotobewerkingsvraagjes-topic v2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Mooie foto's kom ik hier tegen!

Ik heb zelf een paar dagen geleden een Tokina 12-24 voor m'n D90 aangeschaft, en ben al een beetje ermee aan de haal gegaan, maar gister was ik in Friesland en had ik voor het eerst het idee dat m'n plaatje 'klopt'.

Ik ben ook net overgestapt om op RAW te schieten en moet nog erg wennen aan alle aanpasmogelijkheden die daarbij komen. Ik ben daarom ook een beetje bang dat 'ie wat teveel geshopt eruitziet. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1223/5114050757_5a46e422a0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@dvdgrs: de foto vind ik wat te donker. Met de kleuren schiet je linksbovenin misschien iets te veel door (het donkerblauw). Veel belangrijker vind ik echter de compositie, en ik denk dat er op deze plek wel meer uit te halen viel. De lucht heb je op ca. 2/3e van je foto staan, en op het middelste gedeelte is deze zeker mooi, maar helemaal bovenin is deze niet zo spectaculair. Ik denk dat het mooier geweest zou zijn als je van de lucht 1/3e deel had genomen en dus wat meer van de grond liet zien. Daar zit namelijk een mooi element in, en dat is het water met de reflectie onderin. Dan heb je ook iets van een onderwerp, want deze is voor mij nu niet duidelijk.

Het lijkt als veel gezeik maar de foto is best aardig, maar probeer bij landschapsfotografie niet altijd de meest voor de hand liggende standpunt. Probeer verschillende standpunten (had je dat nu ook gedaan?). En nog één advies: schiet alleen +/- 30-60 minuten voor of na zonsondergang/-opgang, met een statief. Krijg je veel mooiere kleuren in de lucht mee en ook zeker op het landschap.

[ Voor 7% gewijzigd door Nordlys op 25-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Bedankt voor je feedback! Om terug te komen erop: Ik had ook wat andere standpunten uitgeprobeerd (ook portret-oriëntatie). Voor de plassen was een asfaltweg, die vond ik er niet mooi bijpassen.

Er mist idd een onderwerp, maar de combinatie van de wolkpartij, reflecterende plassen en het hekje waren m'n uitgangspunten. Over de takjes: ik heb daar wel wat weggeshopt, maar als ik ze helemaal weghaal ben ik bang dat het ten koste gaat van de diepte (ze vormen met z'n 2en toch een extra laag). De foto heb ik idd in de volle middag genomen uit de hand, was helaas niet rond zonsondergang (of -opgang :D) in de buurt. Maar op pad gaan met een statief rond zonsondergang lijkt me een goed voornemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
@dvdgrs: Er mist inderdaad een beetje een onderwerp, maar toch vind ik de foto prettig kijken. Dat er veel lucht in zit vind ik niet erg, maar ik ben dan ook meteoroloog in opleiding :)
@bartvl: Bij 1 is het takje is wel jammer ja, en de watervallen linksboven staan er niet helemaal op. Verder wel een mooi overzicht van een hele mooie plek. Bij 2 sluit ik mij aan bij marceltuit, het perspectief met het bootje werkt goed hier vind ik.
@Get!em: Nummer 1 en 2 zijn fijne bergplaatjes. Bij 3 heeft de grotere versie wel erg veel artefacts in de lucht.

Afgelopen zondag ben ik wezen wandelen op de Posbank. Eigenlijk een week te laat, want veel blaadjes zijn er inmiddels afgewaaid. Het heeft nog twee landschapjes opgeleverd:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1219/5154953225_b0d8069eab_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1333/5154990519_57f09a1d41_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

wollyunderscorea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar ben je. Ik heb je startpost een kleine update gegeven, er zijn een paar dingen veranderd. Niet veel natuurlijk, want je moet niet rommelen met perfectie.

Als je het aan durft kan je hier kijken: [Verzamel] Landschappen deel 2

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.