Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17
Chuckiej schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:51:
Ik heb eergisteren de firmware 1.25 gedownload, maar ik kan nog steeds geen films op kijken :'( als ik naar menu ga (record button) dan staat er alleen het volgende : music, rafio, record, text, picture en browser.
je speelt ze af gewoon vanuit de "Music"-browser, op Nav drukken, naar het filmpje gaan en dan op Play drukken.
Ding gaat dan laden en toont na een sec of 5 het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Helox-in-a-box schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:43:
[...]

je speelt ze af gewoon vanuit de "Music"-browser, op Nav drukken, naar het filmpje gaan en dan op Play drukken.
Ding gaat dan laden en toont na een sec of 5 het filmpje.
Dan staat er bij mij het volgende: Not support Skipping :( het sample movie doet het wel i.i.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je moet de films nog wel om zetten in een voor de speler te herkennen formaat. Dat kan met VirtualDub of met PocketDivXEncoder. Voor het geval je dat nog niet gedaan had natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
De_Klusjesman schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:52:
Je moet de films nog wel om zetten in een voor de speler te herkennen formaat. Dat kan met VirtualDub of met PocketDivXEncoder. Voor het geval je dat nog niet gedaan had natuurlijk.
Thx, is gelukt, maar nu is komt het geluid veel later, dus je ziet bijvoorbeeld iemand praten maar je hoort het dan pas over 3 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Chuckiej schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:38:
[...]

Thx, is gelukt, maar nu is komt het geluid veel later, dus je ziet bijvoorbeeld iemand praten maar je hoort het dan pas over 3 sec.
Heb je de audio wel geconverteert naar iets wat ie kan afspelen?
Ik heb geen idee wat het moet zijn, maar ik moet bij mn Gmini 400 eerst de audio meeconverteren naar MP3 of WAV ADPCM voordat het goed werkt.
Neem aan dat het bij de iRiver ook moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt dat probleem vooral voor met pocketdivxencoder, met virtualdub heb je hier (bijna) geen last van (althans ik niet). hier staat een duidelijke handleiding voor het omzetten van beeld en geluid met virtualdub. Een beetje vooruit en terugspoelen schijnt ook nog wel eens te willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff, leuk hoor die videofunctie,... :7

Ik Wil gewoon GAPLESS Play!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:31
Is het nou nog een beetje redelijk film kijken op dit apperaat ? Of het daar totaal niet voor bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
blackraid3r schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:34:
Is het nou nog een beetje redelijk film kijken op dit apperaat ? Of het daar totaal niet voor bedoelt ?
Ik vind het kwaliteit super:) had eerlijk veel slechter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Maar is het te doen om een film van 3 uur te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mijn h340 nu al 5 maanden maar ik weet nog steeds niet hoe je je eigen equalizer settings kunt laden. Ik weet dat het vast in de handleiding staat, maar ik kan het er niet in vinden :9

Edit
@Blackraider: Het valt te doen, maar door het kleine schermpje is het meer geschikt om clips en tv series op te kijken. Komt ook nog bij dat de baterij na 4 uur video kijken opgeeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:25:
Ik heb mijn mijn h340 nu al 5 maanden maar ik weet nog steeds niet hoe je je eigen equalizer settings kunt laden. Ik weet dat het vast in de handleiding staat, maar ik kan het er niet in vinden :9
Heb je het wel geprobeerd dan? Probeer eens menu --> sound (oid, uit m'n hoofd, ben te lui om hem nu te pakken) --> trebble of bass boost aanpassen. Daar kun je ook nog de custom settings voor SRS instellen. Zelf handmatig de verschillende kanalen van de EQ instellen kan (naar mijn weten) niet.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:22:
Pffff, leuk hoor die videofunctie,... :7

Ik Wil gewoon GAPLESS Play!!! :(
Same here..

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
blackraid3r schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:52:
Maar is het te doen om een film van 3 uur te kijken ?
Zoals Hijzelf al zegt is het meer geschikt voor series en videoclips. Als je 2 of 3 uur lang met dat ding in je hand zit gaat op een gegeven moment erg irriteren. In de trein 1 of 2 afleveringen van bijvoorbeeld The Simpsons kijken afgewisseld met muziek luisteren tijdens een treinreis van 2 uur doet het bij mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Dan kan ik dus beter voor de PMP - 120 gaan als het om videokijken gaat.

Bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ja en nee, je hebt dan wel een groter scherm. Maar voor mij persoonlijk is het niet zozeer het kleine scherm dat gaat irriteren, maar juist het apparaat zelf dat je de hele tijd in je hand moet houden om een film of serie te kunnen kijken, als je dat 2 à 3 uur doet krijg je na verloop van tijd een lamme arm. En dat zul je met die PMP 120 ook hebben. Misschien moet ik de volgende treinreis maar mijn dockingstation meenemen en de speler daar in zetten, wie weet is die hoek dan precies ideaal om een film te kijken zonder de speler zelf vast te hoeven houden.

[ Voor 7% gewijzigd door De_Klusjesman op 13-01-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de video functie vooral een leuke extra en natuurlijk mooi om mee te patsen :o
Kijk er ook geen hele films op maar cartoons en clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 19-09 14:25
De interne HDD is opgedeeld volgens FAT32, al zijn we ook deze keer gebonden aan een file- en directorylimiet: 9999 files en 2000 mapjes mag men op de H3x0 neerplempen.
Algemene vraag (kan voor iedere speler gelden): wat is het nut van een speler met een 40 GB hd, als je daar dan 9000 mp3's en 2000 foto's op wilt plaatsen? |:(

Ik ga ervan uit dat de file en folder limiet voor de volledige partitie geld? In dit geval zou in folder 1 9000 mp3's en in folder 2 de 2000 foto's plaatsen geen oplossing bieden?

Ok, ik weet dat het moeilijk zal zijn om van beiede zoveel files te hebben, maar in de toekomst liggen 60 en 80 GB modellen ook in het vizier.

EDIT: overigens wordt deze limiet hier helemaal anders vermeld
OM FAQ / Beleid

[ Voor 11% gewijzigd door Tom_G op 13-01-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb nu voor de test vlug 10500 foto's en 3400 mp3's erop gezet, en kan ze zonder problemen bekijken of beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 19-09 14:25
pisart schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:05:
Ik heb nu voor de test vlug 10500 foto's en 3400 mp3's erop gezet, en kan ze zonder problemen bekijken of beluisteren.
M.a.w. de melding over deze beperking van de TS was niet juist. Het deeltje uit de OM FAQ lijkt mij meer te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Misschien bedoelen ze 9999 mp3's, want in het music schermpje denk ik niet dat die hoger dan 9999 kan tellen. Ik zal eens zien of er meer dan 9999 mp3's oppassen.
edit:
Ik kom niet aan 9999 mp3's, schijf is te klein :(

Weet iemand toevallig hoe je het opstartscherm kan veranderen? Die lelijke iRiver bootlogo vervangen door een foto ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door pisart op 13-01-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:39:
Weet iemand toevallig hoe je het opstartscherm kan veranderen? Die lelijke iRiver bootlogo vervangen door een foto ofzo?
Misschien heb je wat aan dit draadje :)
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=6007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Wow, nice, ff proberen, tnx!

Edit: Werkt niet met de laatste nieuwe firmware (1.25), ff 1.20 proberen. Doorspoelen gebruik ik toch niet bij films.

Edit2: Het lijkt me niet te gaan, die wilt dus niet 1.20 erop flashen. :(

[ Voor 90% gewijzigd door pisart op 13-01-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Tom_G schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
[...]

Algemene vraag (kan voor iedere speler gelden): wat is het nut van een speler met een 40 GB hd, als je daar dan 9000 mp3's en 2000 foto's op wilt plaatsen? |:(

Ik ga ervan uit dat de file en folder limiet voor de volledige partitie geld? In dit geval zou in folder 1 9000 mp3's en in folder 2 de 2000 foto's plaatsen geen oplossing bieden?

Ok, ik weet dat het moeilijk zal zijn om van beiede zoveel files te hebben, maar in de toekomst liggen 60 en 80 GB modellen ook in het vizier.

EDIT: overigens wordt deze limiet hier helemaal anders vermeld
OM FAQ / Beleid
Het klopt dus al niet, is geconstateerd, maar als het zou kloppen zou het in mijn geval nog niet zo'n groot probleem zijn (en ik denk dat dat bij de meesten zo is): er staan nu 3343 mp3's op m'n H340 en er is nog 9023mb aan diskspace. Er kunnen dus nog ruim 6500 foto's op volgens de handleiding, hierbij dat handjevol playlists even buiten beschouwing gelaten. Met een 4MP camera en hoge kwaliteit kom je snel aan 1,5mb/foto, dus dan heb je al niet eens ruimte meer voor 6500 foto's.

Er vanuitgaande dat je er in totaal 37,2gb op kunt zetten en je normale kwaliteit 4MP foto's maakt, hou je nog iets van 35gb over voor mp3's. 35*1024mb = 35840mb / 9000nrs = 4mb per nummer gemiddeld. Aannemende dat je een groot deel van je muziek op minimaal 192kbps geript hebt, gaat je dit nooit lukken. Veel van mijn losse nrs zijn al tussen de 8 en 12mb (lange mixen van dance/trance nrs, duren al snel 10min.). Dan heb je er vast ook nog wel volledige albums aan één stuk, live sets, concerten of wat dan ook opstaan, vliegt je gemiddelde bestandsgrootte ook weer omhoog. En als je er dan ook nog videobestanden op gaat zetten ga je al helemaal niet meer boven die 10.000 bestanden uitkomen.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Het is me dus toch gelukt om 1.2 erop te flashen inc nieuwe bootlogo en afsluitlogo. \o/
Ik had die instructies niet goed gelezen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

:9~

Kun je een plaatje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Voor het veranderen van opstartlogos en andere skins voor je H3x0 kan je H3Mod gebruiken, laad je een firmware in, verander de plaatjes, save nieuwe firmware, upload het naar je H3x0 en flash het.

H3Mod website

Op misticriver hebben ze een H3Mod forum waar je skins kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik heb geen digicam :(
Het is wel eenvoudig, gewoon instructies goed lezen :+ Bij H3Mod is het mij wel nog niet gelukt, zal wel ergens iets verkeerd doen.
Ziet er in algemeen wel goed uit, je ziet bij sommige foto's wel dat het maar 256 kleuren zijn, maar al bij al vind ik het goed meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Hier is een voorbeeld:

( Dit was mijn eigen Trance Energy theme )

Afbeeldingslocatie: http://download.jspdesign.nl/GoT%20voorbeeld/menu.gif
Wordt
Afbeeldingslocatie: http://download.jspdesign.nl/GoT%20voorbeeld/plaatje.gif

Mijn opstart plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://download.jspdesign.nl/GoT%20voorbeeld/Starting%20Up.gif
(hier zit geen tekst in omdat de h300 zelf het woord START eronder plaatst.

En afsluit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://download.jspdesign.nl/GoT%20voorbeeld/Shutting%20Down.gif

( PS: Als je het hex bestand wilt ( EU 1.25 ) met deze themes ( pas op, je bent zelf verantwoordelijk, en je garantie vervalt ook ), stuur ff mailtje op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/52861/FFFFFF/000000/1 )

[ Voor 21% gewijzigd door Possstema op 15-01-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Ben vandaag lekker wezen bandje doen in Adam, en opgenomen recht vanaf te PA-tafel (record out) naar Line-in, met opname volume op max (20), met een H340. Firmware is 1.25 EU. Desondanks was het opnamevolume erg laag. Moet uitluisteren met 40, wat ik normaal met +/-17 doe. Is dit standaart, en zijn er workarounds, of is het een enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:08
mmm,

al wel veel gezocht, maar nog niet gevonden: info over het dock van de H320. Ik zie deze speler wel zitten, maar er wordt dus standaard geen dock meegeleverd. Echter, in geen enkele webshop staat dit als accesoire, maar volgens verschillende posts is het er wel... Dus, is er iemand die me ff snel up-to date kan helpen met de accesoires van de H320 (niet 340), zodat ik niet deze 800posts moet lezen om niets over het hoofd te zien.

Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Weet iemand een winkel die de FM transmitter verkoopt in Nederland?
Verhaaltje op Hear.nl
Ben benieuwd of het überhaupt wel toegestaan in hier, want ik kan me iets herinneren van een ander apparaat dat zoiets doet en die is verboden... :(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRiver H340 in de aanbieding

Ik ga de nieuwe ipod photo aanschaffen, vandaar dat ik mijn iriver h340 wil verkopen (gekocht eind september 04). Heb de originele aankoopbon, nog 1,5 jaar garantie en originele verpakking. Voor een goed bod mag ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
yeps, ik wil wel bieden, maar heb je een contact??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drosera schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:06:
yeps, ik wil wel bieden, maar heb je een contact??
ben te bereiken op nr 06-24895814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
misschien ook een mail adres :? , vermits gsm-en naar nederland uit belgië niet zo goedkoop is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Heeft iemand al gehad dat het niet wou connecten?
Ik sluit de speler aan, begint de laden en krijg dan connected op het scherm staan, maar de pc ziet die niet. Ik krijg het geluid te horen van nieuw apparaat verbonden ofzo, maar in verkenner ofzo krijg ik nix te zien. Soms lukt soms niet, heb al verschillende kabels geprobeerd en verschillende pc's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
pisart schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:14:
Ik sluit de speler aan, begint de laden en krijg dan connected op het scherm staan, maar de pc ziet die niet. Ik krijg het geluid te horen van nieuw apparaat verbonden ofzo, maar in verkenner ofzo krijg ik nix te zien. Soms lukt soms niet, heb al verschillende kabels geprobeerd en verschillende pc's :?
Bij mij ook gebeurt, heel irritant.
Je moet gewoon een paar keer connecten en hopelijk doet hij het dan.
Maar ik heb mijn iRiver in Hong Kong gekocht en zat er een software-cd bij en die bevat uit een driver update en andere prog, maar ik kan de prog niet installeren (oftewel hij doet het niet)of is het geen prog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Paar keer is het hier niet :( Stuk of 8 keer geprobeerd, toen ff in een usb 1.1 poort geprobeerd van mijn geluidskaart, dat werkte wel mja 1.1 :X en nadien in mijn front usb en toen werkte het wel.
Daar kan ik niet mee leven, toch niet voor die prijs wat ik ervoor heb betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drosera schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:59:
misschien ook een mail adres :? , vermits gsm-en naar nederland uit belgië niet zo goedkoop is ;)
stuur me anders een sms-je met je nummer en dan stuur ik je mijn e-mail terug. OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
pisart schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:14:
ik heb zelf dattie niet connect als je em aansluit, hij begint dan te laden en dan moeje ff op Play drukken en dan gaatie 'aan' en connectie (firmware 1.25E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me buik wel een beetje vol van de iriver... ik heb er alleen maar problemen mee met kopieren enzo.. net of er bad sectors op die stomme hd zitten.. ik heb al een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad.. heb het ding in november gekocht en toen een beetje gekeken enzo.. toen ging het ook al niet super en heb ik usb 2 enzo gekocht.. ging het nog steeds k*t.. maar toen ging ik op vakantie dus geen tijd gehad om hem in te wisselen ofzo.. op vakantie er ook veel gezeur mee gehad... nu net terug moet ik er dus nog achteraan gaan.. waarom ik dit alles post is eigenlijk om te vragen of iemand dezelfde problemen heeft?

dusss.. heeft iemand ook problemen met kopieren naar en van de iriver met willekeurige bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:20:
[...]

ik heb zelf dattie niet connect als je em aansluit, hij begint dan te laden en dan moeje ff op Play drukken en dan gaatie 'aan' en connectie (firmware 1.25E).
Ja, ik had het deeltje van op play duwen weggelaten :p Gisterenavond connecte die van de eerste keer en vandaag weer niet. Ik heb rma formulier al ingevuld, maandag verzend ik hem weer naar de winkel. Dit is nu al de 2e, mijn eerste startte na een week gewoon niet meer op. Heb toen een nieuwe gekregen en nu 2.5maand later problemen :(

Kopieren heb ik geen problemen, het kopieert alles mooi en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:34:
dusss.. heeft iemand ook problemen met kopieren naar en van de iriver met willekeurige bestanden?
Er zit bij ook een rot plekje lijkt het wel. Daar hapert ie dan op. Maar ook niet altijd...
Ik ga eens rondneuzen, want er is software die bad sectors kan wegmappen zodat ze niet meer worden gebruikt. Kost je een beetje ruimte maar van de troubles ben je af.

Beter is het feitelijk om naar de winkel terug te gaan.

[edit]
Na 2x formatteren (gewoon vanuit het apparaat zelf) is het probleem nu opgelost. Ik merk er tenminste niets meer van.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 24-01-2005 10:26 . Reden: Nieuwe info ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 13:24
Als ik bestanden wijzig op de H340 (v. 1.25E) dan wordt er opnieuw gescanned en gerangschikt.
Vervolgens druk je op afspelen met shuffle all functie, dan start de speler altijd met hetzelfde nummer (wat niet eens zo erg is), maar vervelender is dat 'ie dit nummer blijft herhalen.

Dit gebeurde met de eerst firmware, maar ook dus met de laatste. Zijn er meer met ditzelfde probleem en is er een oplossing voor?
De enige oplossing die ik tot nu toe "gevonden" heb, is handmatig een ander nummer selecteren vantevoren of bij constatering. Niet echt handig dus

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Zooo... Ik ben over een tijdje ook de gellukige bezitter van een iRiver H340 :+. Ik was toch bezig met het kopen van duren gadgets dus heb ik gelijk maar de Shure E3 oordopjes besteld :D ... Ben erg benieuwd naar de prestaties van dit apparaatje (en mijn oordopjes).

[ Voor 3% gewijzigd door maxjuh op 22-01-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt, morgen wil ik een Iriver H120 of H320 kopen.

Ik weet alleen nog niet welke ik moet nemen, de H120 vind ik mooier (en heb ik daarbij een tijdje kunnen gebruiken). Daarnaast heb ik het gevoel dat de H120 zuiniger omgaat met de batterij. Het enige voordeel dat ik dan extra vind op de H320 is het usb on the go principe. Ik ga binnenkort op vakantie en dan is het erg handig om je foto's te kunnen opslaan. Maar moet dat de doorslag geven?

Wat zouden jullie doen, dit is natuurlijk een H3X0 topic...toch hebben jullie wel de nodige ervaringen denk ik ;)

/edit
Mijn camera (pentax optio s4i) wordt niet ondersteund...dat is al weer een stapje verder richting de H120, ookal zou ik een cardreader kunnen kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Weet iemand een adres voor die LCD-Remote voor de H3xx? Er is maar één winkeltje die ik heb gevonden die 'm op de lijst heeft staan maar niet op voorraad. Of anders een winkel in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
mphilipp schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:27:
Weet iemand een adres voor die LCD-Remote voor de H3xx? Er is maar één winkeltje die ik heb gevonden die 'm op de lijst heeft staan maar niet op voorraad. Of anders een winkel in het buitenland.
mp3spelers

[ Voor 5% gewijzigd door Drosera op 24-01-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Zijn op bij mp3spelers.nl, zit zelf ook nog te wachten tottie weer leverbaar is.

isser misschien animo voor inkoopactie? genoeg H3x0 bezitters zo te zien hier ;) en bij mp3spelers.nl is de voorraad al sinds december 2004 niet meer bijgevuld.

Mensen vergeten te snel de voordelen van het kleurenschermpje, wel irritant dat je alle filmpjes moet omzetten maar dan heb je ook wat voor onderweg in de auto bv (mits je niet rijdt naturlich :))

[ Voor 5% gewijzigd door Helox-in-a-box op 24-01-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die bedoelde ik... (nog) niet leverbaar..

Ik zie trouwens dat de H100 LCD-remote gewoon schijnt te werken op de H3xx serie. Wordt alleen niet gesupport door iRiver en ze roepen dat het met toekomstige firmware releases misschien niet meer werkt. Een collega heeft een H120 en ik zal 'm eens vragen of ik het mag proberen. Die H1xx remotes zijn een stuk goedkoper en volop verkrijgbaar volgens mij. Wordt vervolgd...

Inkoopactie ben ik wel voor te porren. Kijk of je iets uit Korea kan krijgen, daar zijn ze niet duur en leverbaar...

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 24-01-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Na mijn, inmiddels 2 of 3 jaar oude iBead 100 (toen nog?) ben ik een keer toe aan vervanging. Na langdurig rondgelurkt te hebben alhier, is mijn oog dus gevallen op de H320. Nou bemerk ik dus alleen een probleem en dat is de beschikbaarheid van accessoires. Zoals ik het tot nu toe heb begrepen is de H320 nergens in Nederland te koop incl. of een remote, of een battery pack of een docking station? De H340 is wel (alleen bij MMport.nl) te koop incl. bovenstaande. Toch? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
de H340 wordt geleverd met dock en een batterypack. En geloof ook nog met een simpele remote zonder LCD tog (H340 owners plz confirm) ?

hieronder een lijst van verkopers:
Winkels die de H320 verkopen
Winkels die de H340 verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:51:
de H340 wordt geleverd met dock en een batterypack. En geloof ook nog met een simpele remote zonder LCD tog (H340 owners plz confirm) ?

hieronder een lijst van verkopers:
Winkels die de H320 verkopen
Winkels die de H340 verkopen
Ik heb idd een simpele remote erbij gekregen samen met dock, batterypack en allerlei draadjes (microfoon, line in kabeltje etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Maar wanneer en waar heb jij hem gekocht, Hijzelf?

Ik heb hem zelf een paar maand terug bij de Mediamarkt gekocht (aanbieding) en kreeg toen alles erbij: dock, remote zonder LCD, batterypack. Bij de H320 zit trouwens sowieso geen dock (of craddle, whatever).
Tegenwoordig wordt meestal de SE-editie verkocht. Als je bij mp3spelers.nl kijkt, zie je dat er GEEN dock, remote en batterypack meegeleverd worden. Met het geld wat je nu bespaart kun je dan later de LCD-remote kopen, die nog niet verkrijgbaar is.
OBCS is de goedkoopste in de pricewatch, maar op hun site staat niet vermeld wat je er wel en niet bijgeleverd krijgt, dus daarvoor zul je hen moeten mailen. Bij MMport kun je hem dus zowel met als zonder de accessoires krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
Is die remote dezelfde als die van de H1*0?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nee, het is een remote alleen voor de H300 serie bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.misticriver.net/photos/albums/userpics/14080/normal_DSC01884.JPG

Duidelijk anders dan die van de H1x0:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/251_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de H320 eigenaren heb ik een vraag:

• Heb je bij het kiezen van een mp3 speler ook de archos gmini400 gezien en wat was de doorslag gevende reden dat je de iRiver H320 beter vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
NrG_82 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:21:
Nee, het is een remote alleen voor de H300 serie bedoeld:

[afbeelding]

Duidelijk anders dan die van de H1x0:

[afbeelding]
Mp3spelers.nl beeldt dan blijkbaar het verkeerde plaatje af bij de H3*0 remote, nl. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/265_1.jpg

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:15:
Maar wanneer en waar heb jij hem gekocht, Hijzelf?

Ik heb hem zelf een paar maand terug bij de Mediamarkt gekocht (aanbieding) en kreeg toen alles erbij: dock, remote zonder LCD, batterypack. Bij de H320 zit trouwens sowieso geen dock (of craddle, whatever).
Tegenwoordig wordt meestal de SE-editie verkocht. Als je bij mp3spelers.nl kijkt, zie je dat er GEEN dock, remote en batterypack meegeleverd worden. Met het geld wat je nu bespaart kun je dan later de LCD-remote kopen, die nog niet verkrijgbaar is.
OBCS is de goedkoopste in de pricewatch, maar op hun site staat niet vermeld wat je er wel en niet bijgeleverd krijgt, dus daarvoor zul je hen moeten mailen. Bij MMport kun je hem dus zowel met als zonder de accessoires krijgen.
Heb em in september gekocht bij Raff in de aanbieding. 450 in plaats van 530 :P
Weet iemand trouwens wanneer die afstandsbediening met lcd gaat worden verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

@Yohan: vaag idd, lijkt me ook een H1x0 remote. Hebben ze blijkbaar idd een verkeerd plaatje.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:35:

Heb em in september gekocht bij Raff in de aanbieding. 450 in plaats van 530 :P
Weet iemand trouwens wanneer die afstandsbediening met lcd gaat worden verkocht?
€ 444,-. @ Mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Mij is nog iets opgevallen bij mijn H340. Als ik de LCB brightness op z'n laagst zet en de hd is aan het ratelen. Dan zie ik het scherm een klein beetje flikkeren op de maat waarmee de HD ratelt.

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mphilipp schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:37:
[...]
Ik zie trouwens dat de H100 LCD-remote gewoon schijnt te werken op de H3xx serie. Wordt alleen niet gesupport door iRiver en ze roepen dat het met toekomstige firmware releases misschien niet meer werkt. Een collega heeft een H120 en ik zal 'm eens vragen of ik het mag proberen. Die H1xx remotes zijn een stuk goedkoper en volop verkrijgbaar volgens mij. Wordt vervolgd...
Ik heb die H100 remote er nu aan hangen en hij werkt als een speer. Alle functies werken en je ziet alles op de display. Toch maar eens op zoek naar een 2de handje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
Ben dus nu ook op zoek naar de iriver H340 maar begrijp niet waarom de prijzen van de H340se gewoon bij de H340 staat (aangezien hier toch wel een prijs verschilletje inzit) en zoek dus de gewone versie met cradle. De afstandsbediening die word aangeboden bij mp3spelers.nl is dus niet de nieuwe AB voor de H300 serie (dat weet ik zeker omdat mijn vader die AB heeft gekocht)

Weet iemand waar en/of wanneer de nieuwe AB voor de H300 verkrijgbaar zal zijn. Kan hem trouwens ook niet vinden op de site van Iriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

benchMarc schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:17:
Mij is nog iets opgevallen bij mijn H340. Als ik de LCB brightness op z'n laagst zet en de hd is aan het ratelen. Dan zie ik het scherm een klein beetje flikkeren op de maat waarmee de HD ratelt.

Meer mensen die dit hebben?
Ja, ditzelfde heb ik ook. Ik heb de LCD meestal ook op z'n laagst staan, spaart batterijen en als is helder zat. Ik stoor me niet echt aan dat geknipper aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefans schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:28:
De afstandsbediening die word aangeboden bij mp3spelers.nl is dus niet de nieuwe AB voor de H300 serie (dat weet ik zeker omdat mijn vader die AB heeft gekocht)
Ik geloof je meteen, maar ik vind het wél raar. Er staat namelijk dat het een nieuw product is waarvan ze niet eens weten wanneer het leverbaar is.
Ik heb m'n emailadres achtergelaten om op de hoogte te worden gehouden zodra ie er is en ik heb nog niets gehoord. Is het misschien een tijdje terug dat je pa 'm gekocht heeft? Ik vind 'm dan overigens wél erg duâh! De H100 remote kost in de states $19... Die €44 is het 3voudige daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Zou het dan niet zo zijn dat de H1x0 remote niet meer verkocht wordt door mp3spelers.nl, en dat ze nu wachten op de H3x0 remote, die nog binnen moet komen en dat ze op hun site gewoon een verkeerd plaatje erbij gebruiken? Lijkt mij niet onlogisch, aangezien hij nog niet leverbaar is, maar de H1x0 remote wel al leverbaar is geweest in het verleden. Daarnaast, 100 piek voor een AB is idd _erg_ prijzig vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NrG_82 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:00:
Daarnaast, 100 piek voor een AB is idd _erg_ prijzig vind ik..
Over de prijzen van dit soort gadgets in Nederland kun je het beter niet hebben. Vaak worden die dingen tijdens transport ineens 2x zo duur. En 3/4 van de accesoires die in de VS te koop zijn kun je hier niet krijgen. Lijkt wel een ontwikkelingsland hier. Maar natuurlijk verkopen ze die accesoires hier nauwelijks....je bent failliet als je zo'n ding hebt gekocht...
Ik denk dat ik vrienden moet gaan maken in Amerika ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

mphilipp schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:59:
[...]

Over de prijzen van dit soort gadgets in Nederland kun je het beter niet hebben. Vaak worden die dingen tijdens transport ineens 2x zo duur. En 3/4 van de accesoires die in de VS te koop zijn kun je hier niet krijgen. Lijkt wel een ontwikkelingsland hier. Maar natuurlijk verkopen ze die accesoires hier nauwelijks....je bent failliet als je zo'n ding hebt gekocht...
Ik denk dat ik vrienden moet gaan maken in Amerika ;-)
3e wereld gadget-land.... :(

Als je een store gevonden heb in de US waar ze niet al te duur zijn mag je dat wel ff melden. Goeie vriendin van mij zit momenteel in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Het spijt me dat ik me op dit ongelukkige moment in deze discussie voeg, maar ik heb een dillema wat mij al enige tijd in zijn grip heeft, namelijk de aanschaf van een mp3 speler, en ik hoopte dat het almighty tweakers forum nu voor eens en altijd uitsluitsel kon brengen.

Ik neig nu om een h320 te kopen, maar na het lezen van dit topic komen er toch een paar vragen opborrelen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om op de h320 gewoon ook bestanden op te slaan die je er niet direct op af kan spelen. Het aantrekkelijke van deze speler leek mij namelijk dat hij geen driver nodig had. Stel je voor dat ik bij een vriend ben, en deze heeft nog een interessant ISO'tje op zijn pc staan, is het dan mogelijk om de h320 als zogenaamde USB-stick te gebruiken, en de ISO gewoon erop te zetten, om het thuis er weer af te halen?

Wat ik me nog meer afvraag is wat er nou allemaal aan de hand is met die afstandsbediening. Wat ik eruit op kon maken: Als je de h320 gewoon koopt (dus niet de SE), krijg je hem er gewoon bij, maar dan heeftie geen LCD ofzo. Deze versie is echter op dit moment nergens te krijgen. Je kan echter ook wachten, want over een tijdje verkopen ze ook een lcd versie voor de h3*0 serie. En je kan een oudere versie gebruiken.

Dus, what's the deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Yep, wordt gewoon herkent als removable storage. Doe ik zelf vaak ook, zeer handig.
De afstandsbediening is idd zonder lcd. Je kan beter de SE kopen (zonder AB) en dan later de AB met lcd kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:35
Over het gebruiken als USB stick, dat kan maar als ik dat wil heb ik altijd net mijn kabeltje vergeten :( Maar als je die wel bij je hebt kan je de h3x0 gewoon als externe harde schijf gebruiken.

Over de remote, ik heb zelf de remote zonder display maar die gebruik ik nooit. Als er nog een betere of een betaalbare h1x0 ab komt ga ik die wel kopen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victenn schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:27:
Over het gebruiken als USB stick, dat kan maar als ik dat wil heb ik altijd net mijn kabeltje vergeten :( Maar als je die wel bij je hebt kan je de h3x0 gewoon als externe harde schijf gebruiken.

Over de remote, ik heb zelf de remote zonder display maar die gebruik ik nooit. Als er nog een betere of een betaalbare h1x0 ab komt ga ik die wel kopen.
Ik vergeet het kabeltje ook altijd. Is het niet mogelijk zon kabeltje gewoon doormidden te knippen en em dan te verkorten? Of zijn die kabeltjes iets te ingewikkeld? Dan maak ik gewoon zo'n ding kort en plant ik em aan mijn sleutelhanger :) Voor noodgevallen, want dan moet je natuurlijk wel iets vinden waarop de h340 kan rusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

@tub: de gewone versie met remote (die idd geen LCD scherm heeft) is wel nog te krijgen bij MMport.
En zoals gezegd kun je hem idd als mass storage device gebruiken. Eén opmerking daarbij: de HD is geformateerd als FAT32 partitie en kan daardoor geen bestanden groter dan 4 gig aan (want ik neem aan dat je DVD iso's bedoelt, die vaak 4,4gb zijn). Maar verder is het geen probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Ik vergeet het kabeltje ook altijd. Is het niet mogelijk zon kabeltje gewoon doormidden te knippen en em dan te verkorten? Of zijn die kabeltjes iets te ingewikkeld? Dan maak ik gewoon zo'n ding kort en plant ik em aan mijn sleutelhanger :) Voor noodgevallen, want dan moet je natuurlijk wel iets vinden waarop de h340 kan rusten ;)
Hiervoor is zo'n mini-USB connector wel handig (meegeleverd bij sommige spelers, bv. iAudio). Maar voor een zware (in vergelijk met een flash spelertje) HDD speler lijkt me het niet echt goed werken, moet je je speler op exact dezelfde hoogte kunnen brengen als de USB poort..
Zo'n ding dus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:03:
[...]

Hiervoor is zo'n mini-USB connector wel handig (meegeleverd bij sommige spelers, bv. iAudio). Maar voor een zware (in vergelijk met een flash spelertje) HDD speler lijkt me het niet echt goed werken, moet je je speler op exact dezelfde hoogte kunnen brengen als de USB poort..
Zo'n ding dus:
Daarom wil ik ook een klein stukje kabel overhouden. Dan heb je speling in de hoogte (5 cm denk ik. Kan je op school leuk etui's opstapelen totdat je dat front usb geval hebt bereikt :P, als je weer je kabel bent vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
mphilipp schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Ik geloof je meteen, maar ik vind het wél raar. Er staat namelijk dat het een nieuw product is waarvan ze niet eens weten wanneer het leverbaar is.
Ik heb m'n emailadres achtergelaten om op de hoogte te worden gehouden zodra ie er is en ik heb nog niets gehoord. Is het misschien een tijdje terug dat je pa 'm gekocht heeft? Ik vind 'm dan overigens wél erg duâh! De H100 remote kost in de states $19... Die €44 is het 3voudige daarvan.
je kan inderdaad wel eens gelijk hebben want het is inderdaad wel weer een tijdje geleden (1/2 jaar) dat hij die afstandsbediening heeft gekocht. Dus misschien is dit dan toch wel de nieuwe AB en voor mensen die op zoek zijn naar de H340 (dus niet de SE versie) www.centralpoint.nl heeft ze nog voor €400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:51:
[...]

Er zit bij ook een rot plekje lijkt het wel. Daar hapert ie dan op. Maar ook niet altijd...
Ik ga eens rondneuzen, want er is software die bad sectors kan wegmappen zodat ze niet meer worden gebruikt. Kost je een beetje ruimte maar van de troubles ben je af.

Beter is het feitelijk om naar de winkel terug te gaan.

[edit]
Na 2x formatteren (gewoon vanuit het apparaat zelf) is het probleem nu opgelost. Ik merk er tenminste niets meer van.
Ik heb hem inmiddels teruggebracht. 2jaar garantie dus... wachten op telefoontje wanneer ik hem weer kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
de nieuwe firmware is uit!: (v. 1.27)

EDIT: zie nu ook dat de Euro versie inmiddels online staat!:
http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=667

wat er op de euro site staat:
=========================================
Fixed Bug
1. The problem of shortened battery lifetime during MP3 playback in V1.25 has been fixed.
2. EU version has lower Audio output level(16 ohm, 15mW ) according to it's regulation in France.

Vertaling in het engels wat er op de koreaanse site bij staat:
Hello, this is iriver.
This is the notice for v1.27 which has fixed confirmed bugs of the H300 series firmware v1.25.
In v1.27, the problem of battery life during MP3 playback being shortened has been fixed.
We will make efforts to provide new feature added and improved firmware in the near future.
Thank you.

EDIT: EU LINK GEFIXT!! DUS NU ECHT DE EU VERSIE!!
sorry dat ik niet op tijd de eu link had gefixt! (was ik vergeten!)

[ Voor 111% gewijzigd door edgarf28 op 27-01-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Die lower output level, ga je dat merken bij normaal gebruik, en heb je geen last van wanneer je de Koreaanse versie installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Ik heb de eu versie erop gezet en ik merk geen verschil. En als je gewoon mp3 luisterd zet je hem toch niet op het maximum.

edit:

@ NrG_82 hieronder: Kan geen om te proberen en als het niet bevalt zet je gewoon de oude weer terug.

[ Voor 32% gewijzigd door victenn op 27-01-2005 14:56 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nee het leek mij ook al niet.. Maar ik wist alleen niet precies wat het in theorie voor invloed zou hebben. Kan misschien zijn dat wanneer je een wat zwaardere koptelefoon gebruikt, dat je het wel merkt. Maar goed, zal hem er ook ff op zetten, gebruik toch doppen.

@victenn hierboven ;) : idd :) Verbeterde battery life tov. versie 1.25 gaat natuurlijk wel voor.

[ Voor 17% gewijzigd door NrG_82 op 27-01-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu vrijwel volledig overtuigd van de h320 als juiste keus. Er is eigenlijk maar een (of eigenlijk twee dingen) die me ervan weerhouden om niet meteen naar de winkel te rennen (kan nog net), namelijk:

-Er zit zoveel op wat ik toch niet ga gebruiken. Foto's bekijken enzo, video's weet ik veel, textbestanden. Ik wil gewoon iets wat op een nette manier muziek draait, wat een redelijk battery life heeft, goede interface, en eigenlijk ook wel dat massive usb storage gedoe. De h320 heeft eigenlijk te veel, en ik heb het idee dat ik daarom ook wel iets goedkopers kan kopen...

Ten tweede hoor ik veel geluiden over dingen die fout kunnen gaan met een h320, vertraagde opstarttijden, bad sectors, gewoon dat soort dingetjes.

Daarom heb ik ook serieus de ipod overwogen, maar die heeft toch alleen een massive storage functie als je de goede software erbij hebt? Of niet? Zou dat dan een goede keus kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF !!!!! wm maakt iRiver nu een firmware die de output kleiner maakt !!?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
HIER STONT IETS STOMS!!! :O

BTW: de juiste EU download link staat nu in mn vorige post!

[ Voor 68% gewijzigd door edgarf28 op 27-01-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:40:
Ik ben nu vrijwel volledig overtuigd van de h320 als juiste keus. Er is eigenlijk maar een (of eigenlijk twee dingen) die me ervan weerhouden om niet meteen naar de winkel te rennen (kan nog net), namelijk:

-Er zit zoveel op wat ik toch niet ga gebruiken. Foto's bekijken enzo, video's weet ik veel, textbestanden. Ik wil gewoon iets wat op een nette manier muziek draait, wat een redelijk battery life heeft, goede interface, en eigenlijk ook wel dat massive usb storage gedoe. De h320 heeft eigenlijk te veel, en ik heb het idee dat ik daarom ook wel iets goedkopers kan kopen...

Ten tweede hoor ik veel geluiden over dingen die fout kunnen gaan met een h320, vertraagde opstarttijden, bad sectors, gewoon dat soort dingetjes.

Daarom heb ik ook serieus de ipod overwogen, maar die heeft toch alleen een massive storage functie als je de goede software erbij hebt? Of niet? Zou dat dan een goede keus kunnen zijn?
Je wilt dus een mass storage device, dan valt de iPod al af, want dan heb je inderdaad software nodig om bestanden of muziek erop te zetten. Dat zou voor mij al de nr. 1 reden zijn om hem af te laten vallen. Daarnaast ondersteund de iPod (volgens mij) geen mappen. Je mp3's worden dus op één hoop gegooid en je kunt dan zoeken op artiest, genre, album, etc. dmv. ID3-tags. Mijn collectie is vrij slecht getagged en zou het echt veel te veel moeite vinden om al die dingen te gaan retaggen om ze fatsoenlijk terug te kunnen vinden op m'n speler. Dat is nogal een behoorlijke klus met 30gb aan mp3's. Bovendien kun je met de iRiver gewoon je .m3u- (WinAmp- ) playlisten gebruiken, kan ook erg handig zijn. Daarnaast, de iPod is nou ook niet echt bepaald goedkoper hè? ;) En ook de battery life is minder.

Met een harde schijf kan natuurlijk vanalles fout gaan. Bij mijn weten gebeurd dit bij een iRiver zeker niet bovengemiddeld. Het kan bij een iPod dus net zo goed gebeuren.
De trage opstarttijden gelden vooral als je de database functie gebruikt. Dan gebruik je dus niet je mappenstructuur om je muziek te ordenen, maar ook de ID3-tags. Aangezien je hem gewoon als mass storage apparaat wilt gebruiken, zul je dit vast niet gebruiken (denk ik) en start hij binnen 10-15 seconden op (met de database functie uitgeschakeld dus).

Als je echt een goedkopere speler wilt, kun je ook een Xclef HD500 nemen, ben je wel goedkoper uit, maar hier schijnen wel bovengemiddeld veel problemen mee te zijn, allerlei defecten enzo. Loopt wel een topic over op GoT, kijk daar evt. ook in.
De Zen Touch van Creative heb je al voor € 220,- , maar deze is ook niet plug&play (dus geen mass storage device), ondersteund geen directories en geen WinAmp playlists. Heeft wel een battery life van 24 uur en je kunt snel door nummers heen scrollen, maar dat zijn imo wel de enige voordelen tov. de iRiver.

Als je een écht goede battery life wilt voor ongeveer dezelfde prijs als de iRiver, kun je ook voor de iAudio M3L kiezen. Zie het iAudio MP3spelers topic. Deze heeft een battery life van 35 uur (!), maar heeft geen LCD op de speler zelf, alleen op de remote. Verder doet de geluidskwaliteit niet onder voor iRiver en is hij lekker plat. Ik vind het alleen niet handig om geen scherm op de speler zelf te hebben en ook de USB-host functie van de iRiver heeft mij doen beslissen een iRiver te nemen, samen met bovengenoemde argumenten..

//edit
edgarf28 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:12:
[...]

nee, groter juist!, lees goed... het staat fixed problems!! dus dat betekent juist dat het gefixed is!

BTW: de juiste EU download link staat nu in mn vorige post!
Tjeu heeft wel gelijk. Er staat dat het probleem met de korter geworden batterijduur is opgelost, en dat de het volume van de audio output omlaag is gehaald, vanwege Franse wettelijke voorschriften.

[ Voor 7% gewijzigd door NrG_82 op 27-01-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging voor mij inderdaad tussen de Ipod, de h320 en de Zen touch. De Touch viel idd af vanwege de USB functie. De Ipod heeft software nodig, blijft over de h320.

De M3L heeft ook geen USB storage functie, dus die valt ook af.

Problemen wil ik ABSOLUUT niet, heb een keer een stereotoren gehad die dat soort dingen had, was eigenlijk alleen maar boos op dat ding dan dat ik er plezier van had. Dus ook geen HD500.

Nee de h320 is prima, maar ik dacht, als er een soortgelijke is zonder de fotopoespas, dan was dat fijn geweest. Ik heb er verder geen last van dat het erop zit, maar gewoon, misschien is het handig voor de financien als er eentje is zonder.

De h320 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Tjeu heeft wel gelijk. Er staat dat het probleem met de korter geworden batterijduur is opgelost, en dat de het volume van de audio output omlaag is gehaald, vanwege Franse wettelijke voorschriften.
ow, jah je hebt gelijk! sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die nieuwe update ben ik me gaan afvragen op welk volume jullie eigenlijk meestal luisteren :) Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar dan bedoel ik in combinatie met de meegeleverde dopjes.
Ik luister meestal op 12, maar iedereen vind dat maar zacht, daarom deze pol:

Poll: Op welk volume luister jij?
< 10
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
>29
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=38866&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allez, komaan zeg !!!!! Je haalt toc hde specs van uw superspeler niet naar beneden?????
Ik zet mijn volume altyd op 25 of hoger in normale omstandigheden. Bij luidere omgeving 30 of luider. Wil dat nu zeggen datie stilder zal gaan?
Ik was er altyd al zo fier op dat ie VEEL luider gaat (ging) dan de iPod en nu halen ze dat gewoon naar beneden vanwege een wetje in Frankrijk !!! We zijn hier wel Fr niet hé !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Veel plezier ermee :)
De H120 is ongeveer de H320 zonder fotofunctie, maar dan zou je misschien weer last kunnen krijgen van de zogenaamde 'opspinbug', waar je wel regelmatig iets over leest. Verder is hij nauwelijks goedkoper dan de H320, dus imo niet echt de moeite meer waard, al is het wel een mooie speler.
De M3(L) heeft trouwens wel plug&play volgens mp3spelers.nl en mmport.nl, maar dat maakt verder niet uit..

@Tjeu
Ik ben het zeker met je eens dat dit behoorlijk stompzinnig is. Frankrijk is idd maar één van de vele landen in Europa en wij worden nu ook de 'dupe' van de regeltjes daar. Maar ik heb er zelf totaal geen problemen mee, ik luister meestal op volume 15 met de EX71 doppen. Welke doppen gebruik jij? Bij 30 klinkt het voor mijn oren echt abnormaal hard!
Heb wel eens vaker over mensen gelezen die een bepaalde speler niet harden vonden gaan, terwijl alle andere gebruikers vonden dat hij keihard kon. Ligt het misschien aan je mp3's? (Lijkt me sterk hoor, dat die allemaal te zacht zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Néénéé, ik gebruik al één jaar de EX71 hoor. En mijn nr zijn werkelijk niet stilder dan de nummers van anderen!
Ik denk zelfs dak 25nog redelijk volume is, want telkens ik hem doorgeef aan vrienden krijg ik hem terug op volume 40. Ik zie alttyd dat ze hem luider gooien !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik er eigenlijk elke webcam op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:37:
Néénéé, ik gebruik al één jaar de EX71 hoor. En mijn nr zijn werkelijk niet stilder dan de nummers van anderen!
Ik denk zelfs dak 25nog redelijk volume is, want telkens ik hem doorgeef aan vrienden krijg ik hem terug op volume 40. Ik zie alttyd dat ze hem luider gooien !!
Nee dacht ik ook al niet. Maar vind het toch erg vreemd hoor, op 40 moet ik hem echt niet zetten. Dat klinkt ook alsof het slecht is voor mijn dopjes (en m'n oren..).

@DesertStorm
Wat bedoel je met webcam? Bedoel je elke digitale camera? Je kunt niet alle digitale camera's gebruiken jammergenoeg. Zo worden bijvoorbeeld Canon en volgens mij ook Sony niet ondersteund. Maar in dat geval kun je er gewoon een externe cardreader van 10 à 15 €'tjes aanhangen, dus dat is geen probleem.
Ik neem trouwens aan dat je geen video wilt streamen naar je iRiver met een webcam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mp3speler.nl kun je er een webcam op aansluiten en dan vervolgens films opnemen via die camera :? Zeer divers, ik wantrouwde dat bericht een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:08:
Door die nieuwe update ben ik me gaan afvragen op welk volume jullie eigenlijk meestal luisteren :) Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar dan bedoel ik in combinatie met de meegeleverde dopjes.
Ik luister meestal op 12, maar iedereen vind dat maar zacht, daarom deze pol:
Dat verschilt heel erg, savonds thuis staat ie op 10, en in bed ( jaja, ik slaap met me irivertje ;) ) op 7 ofzo, maar als ik achter in de bus zit, of ergens waar veel lawaai is soms ook wel op 22, maar meestal niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:22:
Volgens mp3speler.nl kun je er een webcam op aansluiten en dan vervolgens films opnemen via die camera :? Zeer divers, ik wantrouwde dat bericht een beetje :)
Het staat er inderdaad! Had ik nog nooit van gehoord, dit ga ik binnenkort ff proberen met m'n Logitech quickcam, ben erg benieuwd! Zou op zich wel lache zijn, heb je gewoon een digitale videocamera (met matige beeldkwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Het lijkt me heel erg sterk, maar ik ben ook wel benieuwd of het echt kan. Dus laat het ons weten of het gelukt is.

Als het wel zo is ga ik ook wel 1 of ander flutwebcam kopen. Altijd grappig. Zo krijg de h3x0 steeds meer functies :)

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

NrG_82 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:17:
... dit ga ik binnenkort ff proberen met m'n Logitech quickcam..
Wat nou binnenkort, gewoon direct ff proberen! Maar helaas, doet niks hier. :(
Ik houd de record-toets ingedrukt om naar de file browser te gaan, plug m'n webcam in m'n USB-host kabel en vervolgens die in de iRiver. "Plug in... Please wait" zegt 'ie dan. En vervolgens gebeurt er niks, er staat in de file browser dan nog steeds alleen een Host een geen Device waar je naartoe kunt switchen. Ik zou ook niet weten hoe ze dat zouden willen doen bij mp3spelers.nl. Want normaal gesproken wordt de webcam gevoed door de 5 volt (? dacht ik) van een USB-poort en dit zal de iRiver vast niet kunnen missen aan een webcam zonder zelf uit te gaan, aangezien er een 3,7 volt batterij inzit. Volgende keer beter.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er zit toch ook helemaal geen support voor webcams in. Die iRiver heeft alleen support voor USB apparaten die zich (net als hijzelf) gedragen als een extern storage device. En zelfs dat is nog een beetje shakey want niet alle digicams doen het. Maar voor een webcam moet je toch iets meer doen.

Wel erg dom wat die winkel doet, want je mag een verkoper houden aan wat ie beweert. Je kun dus dat ding kopen en net zo makkelijk weer terug brengen omdat ie niet doet wat ze zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
natuurlijk kan je geen webcam erop aan sluiten! :+

is mp3speler.nl gehackt ofsow?
als ik daar naar toe ga dan krijg ik iets van 123inkt

[ Voor 25% gewijzigd door edgarf28 op 28-01-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles