Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

@Pisart: al geprobeert te resetten? Ik weet niet of ie dan ook automatisch aanspringt maar het zou sowieso een idee kunnen zijn.

Misschien is de aansluiting vuil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb al geprobeerd te resetten, samen met de adapter/batterijding en zonder, maar het werkt nog niet.
Aansluiting ziet er proper uit.
Ik heb al even gezocht naar soortgelijke problemen, maar op GoT vind ik niets, op andere forums ook nog niets, meestal over batterijen gewoon. Zal nog wat verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Op H-series zit standaard 2 jaar garantie volgens mij dus als je ten einde raad bent kun je hem wellicht opsturen voor RMA naar de webshop.
Over het algemeen wordt je daar aardig goed geholpen. Als het een probleem is waar jij verder niets aan kunt doen fixen ze het kostenloos. Het enige wat je zelf moet betalen is de portokosten (zo'n €5).

Zorg er alleen wel voor dat je er een duidelijke klachtenomschrijving bij doet waar je het probleem zo gedetailleerd mogelijk in uitlegd en laat hem telefonisch of via de mail bij hen als defect aanvinken met ook daar een entry in de database van de klachten (in grote lijnen uitgelegd). Zo voorkom je dat door een communicatiefout je speler ongewijzigd terugkomt en je dus voor niets €5 hebt betaald (bij mij iMP-550 diverse malen gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possstema schreef op 17 oktober 2004 @ 00:04:Zou het ook mogelijk zijn om een functie in te bouwen waarmee je gelijk naar een tijdstip gaat in een nummer, bv, ineens naar de 52 minuut, hoef je niet zo lang vooruit te spoelen.
Daar zit ik nou ook heel erg op te wachten... Ik had van de vakantie een keer dat ik een liveset van anderhalf uur zat te luisteren. Ik was al op driekwart en toen drukte ik per ongeluk op stop. |:( Kon ik vanaf het begin naar de 56e minuut ofzo gaan spoelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:11
Als je op stop klik en dan weer op play gaat ie gewoon verder waar ie gebleven was. Maar dat neemt niet het probleem weg dat je spoelen in een liveset erg lang duurt.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

je kan de spoelsnelheid wel verhogen he, zet die maar op keer 4 in het menu dat scheelt al een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help wanted please!...

Ik sta op het punt de H320 of H340 te kopen. Ik wil deze oa gaan gebruiken voor een half jaar reizen in Zuid Amerika. Ideale combinatie van (veel) muziek bij me hebben, opslag van dig foto's en geluid op kunnen nemen. Veel op internet uitgezocht, maar heb nog wat vragen:

1) wat zijn de ervaringen met gebruik van een externe microfoon?
Ik wil namelijk vogels ed kunnen opnemen. En moet die microfoon bij deze speler nog aan bepaalde specs voldoen waar ik rekening mee moet houden? (haalt ie bijv zijn stroom uit de speler?)

2) wat zijn nu de ervaringen van directe transfer van JPEG's van Canon Powershot en andere digitale camera's?

3) reiservaringen? en ervaringen van gebruik in regenwouden (hoge vochtigheid!) zou ik helemaal graag horen.

Dank!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49
Nieuw probleem... waarom staat er in hemelsnaam een uitgangsspanning van ongeveer 3 volt op de LINE-IN? Ik kan me voorstellen dat het handig is als je daar het externe microfoontje op aansluit, wat waarschijnlijk wel wat fantoom voeding nodig heeft (condensator mic.) maar wanneer je het ding op een PA mengtafel aan wilt sluiten gaat ie dus brom genereren waar je niet vrolijk van wordt!?
Iemand die probleem tegengekomen, en misschien een oplossing? Ik vind het ook vaag dat instellingen in het recording menu niet worden opgeslagen. In de recording mode zelf wel, maar als je naar de configuratie settings van recording gaat, iets veranderd en dan even later weer teruggaat is er niets veranderd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer lekker nieuws voor de H3xx bezitters over de aankomende firmware...
Ik citeer van een ander forum

안녕하세요, 아이리버 입니다.
Hello, we are iRiver.
H300 시리즈용 액정 리모콘과 관련하여 잠시나마 고객님들께 심려를 끼쳐드린 점
머리 숙여 사과 드립니다.
We're deeply sorry about troubling you with the LCD remote on the H300 series.
또한 고객님들께서 보여주신 많은 관심과 의견에 감사 드립니다.
And we thank you for all your concerns and opinions.

기존 H300 시리즈용 액정 리모콘은 이미 안내 드렸던 바와 같이
개발 중에 여러 문제로 인하여 많은 어려움이 있었으나,
저희를 믿고 기다려 주시며 많은 제안과 의견을 주신 고객님들의 기대에 실망 시켜드리지 않고자
여러 가지로 해결 방법을 모색하던 중 문제에 대한 해결책을 찾을 수 있게 되었습니다.
As forestated, we came upon various problems during the development of the LCD remote, however, we found a solution after countless attempts, in order to not fail all of the H300 owners.

정확한 검증과 검토가 필요하였기에 공지 또한 지연된 점 다시 한번 사과 드리며,
고객님들의 문의에 대해 확정되지 않은 사항을 안내해 드리기 어려웠던 점
고객님들의 너그러운 양해 부탁 드립니다.
Since we needed to go over every detail and make sure it worked, we inadvertently delayed the remote, and we're again deeply sorry about this.

H300 시리즈의 액정 리모콘은 11월 중 출시하도록 하겠습니다.
We will release the LCD remote during Novemeber.

리모콘의 개발이 늦어져 이로 인해 오랜 시간 동안 심려를 끼쳐드린 점 다시 한번 사과의 말씀 드리며,
앞으로도 고객님들의 의견에 귀 기울여 더욱 노력하는 아이리버가 되도록 하겠습니다.
Again, we're sorry for the delay and we will strive to be a more public-responsive company.

또한 H300시리즈의 동영상 펌웨어는 현재 최종 검증 중입니다.
The video firmware for the H300 series is going through its final detailing.
다음 주 중 상세한 내용과 함께 공지를 할 예정이오니 참고해 주시기 바랍니다.
We will post important and detailed information next week so please be alert.

Zo te zien zijn ze dus toch!!!!!!!! bezig met een video functie !!!!
En er komt ook een nieuwe remote.

Ik kan alvast niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:18:
Zo te zien zijn ze dus toch bezig met een video functie !!!!

Zolang er geen video-out is lijkt me het interessanter als ze tijd zouden besteden aan ondersteuning van andere camera's. Of zijn er nog steeds mensen die van plan zijn op dit scherm films te gaan kijken? Je moet eens voor de grap een screenshot maken van een film en die als foto bekijken op je H3x0. Ik gok dat er niks van over blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ik denk ook niet dat die dan bedoeld wordt om er hele films op te bekijken. Gewoon korte filmpjes voor de grap enzo, is altyd leuk om te tonen aan je vrienden.
Ik W8 ook nog op die zoom functie voor bij foto's, want die is ECHT nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, wat mij betreft is oktober weer voorbij, en heeft Iriver zich weer eens niet aan zijn afspraak gehouden om de nieuwe Firmware op tijd af te krijgen.

Beetje jammer is dat altijd.

Wat mij betreft mag er zeker wel video ondersteuning komen, evenals iets meer foto-opties en ondersteuning voor alle merken fotocamera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCe01 schreef op 30 oktober 2004 @ 14:19:
Nieuw probleem... waarom staat er in hemelsnaam een uitgangsspanning van ongeveer 3 volt op de LINE-IN? Ik kan me voorstellen dat het handig is als je daar het externe microfoontje op aansluit, wat waarschijnlijk wel wat fantoom voeding nodig heeft (condensator mic.) maar wanneer je het ding op een PA mengtafel aan wilt sluiten gaat ie dus brom genereren waar je niet vrolijk van wordt!?
Iemand die probleem tegengekomen, en misschien een oplossing? Ik vind het ook vaag dat instellingen in het recording menu niet worden opgeslagen. In de recording mode zelf wel, maar als je naar de configuratie settings van recording gaat, iets veranderd en dan even later weer teruggaat is er niets veranderd :?
Help me even... Ik heb inmiddels de H340 gekocht. Nu nog een richtmicrofoon... Waar moet ik dan rekening mee houden?
* wat betekent die ongeveer 3 volt (?) voor de microfoon ?
* wat is fantoom voeding / wat is een condensator mic. ?
dank...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 10:32:
[...]

Help me even... Ik heb inmiddels de H340 gekocht. Nu nog een richtmicrofoon... Waar moet ik dan rekening mee houden?
* wat betekent die ongeveer 3 volt (?) voor de microfoon ?
* wat is fantoom voeding / wat is een condensator mic. ?
dank...!
Even een quotje:
Anders is de werking van de condensator microfoon. Deze is voorzien van een zeer dun membraam dat is voorzien van een geleidend laagje en zich bevindt op zeer geringe afstand (0,0004 m.m.) van een eveneens geleidende achterplaat. Doordat deze twee delen van elkaar gescheiden zijn, ontstaat een condensator, waarvan de capaciteit onder invloed van geluidsgolven verandert, doordat het membraam meetrilt en de afstand tussen beide elektroden aldus varieert. Door nu beide elektroden te polariseren, met behulp van wisselspanning wordt die wisselende capaciteit omgezet in een uitgangsspanning.
Oftewel: je zet er een spanningkje op, wat ook wel fantoom voeding heet, en daardoor gaat je microfoon geluiden vertalen in stroompjes. Zonder voeding werkt het ding gewoonweg niet.

Een externe richtmic is waarschijnlijk al een condensator, en heeft die voeding dus nodig. Voor een normale microfoon is zo'n kleine fantoomvoeding niet echt storend; dus zal het wel werken.

Vervelender wordt het wanneer je niet via een microfoon maar mengtafel op wilt nemen. Je gaat dan een stroompje op het cirquit plaatsen wat resulteert in een constante (brom) toon. Is niet bij alle consoles het geval, maar bij veel wel. Normaal kun je zo'n fantoom voeding uitzetten, maar dat lijkt bij de H320 dus niet te kunnen op een of andere manier :(

Meer info: http://home.wanadoo.nl/ellywaterman/geluid/faq_geluid9.htm

[ Voor 3% gewijzigd door jsiegmund op 01-11-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds vorige week ook een h340. práchtig apparaatje, alleen duurt het opstarten bij mij wel vrij lang. er staat ongeveer 33Gb aan mp3's op en het duurt iets meer dan een minuut. zijn dat normale tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:50:
heb sinds vorige week ook een h340. práchtig apparaatje, alleen duurt het opstarten bij mij wel vrij lang. er staat ongeveer 33Gb aan mp3's op en het duurt iets meer dan een minuut. zijn dat normale tijden?
Wel als je de databasefunctie aan hebt staan. Ik heb er zo'n 30Gb op staan en het duurt bij mij ongeveer 10 seconden, zonder databasefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 21:50

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

De_Klusjesman schreef op 02 november 2004 @ 12:48:
[...]

Wel als je de databasefunctie aan hebt staan. Ik heb er zo'n 30Gb op staan en het duurt bij mij ongeveer 10 seconden, zonder databasefunctie.
Klopt, maar jij kan dan ook niet zoeken op artiest ed.

Het is maar waar je voor kiest... Ik vind die database functie wel makkelijk... En die paar seconden extra vind ik niet zo erg :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb alles goed gerangschikt in mappen en weet alles moeiteloos te vinden. Daarom heb ik ook geen databasefunctie nodig en vind dat zelfs erg omslachtig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:18:
Zo te zien zijn ze dus toch!!!!!!!! bezig met een video functie !!!!
En er komt ook een nieuwe remote.

Als dit echt zo is, weet ik wel welke speler ik ga kopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan met de H340 te gaan opnemen en vraag mij af of het HD-geluid (hoge piep op achtergrond) niet ook opgenomen gaat worden.

Ik ben van plan hiervoor een Sony stereo microfoontje te gebruiken die ik rechtstreeks kan inpluggen in de line-in. De afstand van de achterzijde van de microfoon tot de H340 is dan circa 2 - 3 cm !

Heeft iemand al ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb database functie ook uitgezet, kan net zo handig browsen door men albums. trouwens dat scrollen in de database is ook wel errug langzaam dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
op www.dapreview.com staat dat er firmware uit is die video ondersteunt (volgens mij al1 voor Koreanen :?)
VIDEO: AVI, Codec: XviD MPEG4 (Xvid 1.0.2 codec is recommended)
resolution: 220x176 only
maximum 10fps
bitrate: maximum 500kbps (below 450 kbps is recommended)
AUDIO: Codec: MP3
bitrate: 128 kbps, 44.1KHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
WOW! eindelijk!

super bedankt!
ga het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
10fps is wel beetje laag :P

maar wel erg gaaf dat het kan

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ik weet niet of dat aan te raden is.
Oh and be careful because it's a Korean update, not suitable for American players and blah blah.
misschien kun je beter wachten op de Europese versie, die zal ongetwijfeld wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Ja, leuk, die video functie, maar wat heb je eraan zolang er geen TV Out opzit? Leuk voor de fun, verder niet echt. Wat mij betreft concentreren ze zich liever op gapless playback, dat irritantje piepje elke drie seconden als de batterij bijna leeg is, een echte shuffle functie en andere zaken die met muziek afspelen te maken hebben. Want ik heb m'n H340 toch echt aangeschaft als Personal AUDIO player ;)

Maar zolang ze de belangrijke dingen niet verwaarlozen, vind ik het natuurlijk prima als ze er extraatjes opzetten :*)

Heeft iemand trouwens een idee hoeveel zo'n AB met LCD gaat kosten?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 Min geleden is mijn speler vastgelopen toen ik naar een ander nummer wou gaan. Beeld etc hangt helemaal vast, uitzetten werkt niet. Reset knopje helpt voor zover ik heb gezien niet veel. Iemand enig idee wat ik kan doen? Is het schadelijk voor de harddisk als ik hem zo aan laat staan tot hij helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 15:03:
Ik ben van plan met de H340 te gaan opnemen en vraag mij af of het HD-geluid (hoge piep op achtergrond) niet ook opgenomen gaat worden.

Ik ben van plan hiervoor een Sony stereo microfoontje te gebruiken die ik rechtstreeks kan inpluggen in de line-in. De afstand van de achterzijde van de microfoon tot de H340 is dan circa 2 - 3 cm !

Heeft iemand al ervaring ?
Ja, en het zuigt. Interne mic is waardeloos, je kunt 2 - 3 minuten piepvrij opnemen omdat dan de hdd nog niet in actie komt. Daarna wel en het is niet zo dat je dat wat je opneemt dan niet meer hoort maar het is wel hoogst irritant. Externe mic (die van je comp voldoet wel opzich) aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 01:42:
10 Min geleden is mijn speler vastgelopen toen ik naar een ander nummer wou gaan. Beeld etc hangt helemaal vast, uitzetten werkt niet. Reset knopje helpt voor zover ik heb gezien niet veel. Iemand enig idee wat ik kan doen? Is het schadelijk voor de harddisk als ik hem zo aan laat staan tot hij helemaal leeg is?
Reset doet niets of gaat ie dan uit en weer aan en dan weer gelijk vastlopen? Zo ja, probeer dan eens de hold knop aan te zetten en dan resetten. Dan geraakt hij namelijk uit zijn ciclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens die language functie, werkt die wel?
blijft bij mij namelijk steeds een engelstalige interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die language is alleen voor de namen van de liedjes juist weer te geven. Ik vroeg het me ook toen af, spijtig, vond het wel leuk als het in Nederlands zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Het was mij idd ook al opgevallen. Wel apart eigenlijk. Maar wat mij betreft hoeft die interface niet in het Nederlands. Voor veel Engelse woorden heb je namelijk in het NL alleen maar hele domme vertalingen, lijkt echt nergens op soms. Moet er niet aan denken: Menu --> Algemeen, Scherm, Geluid, Beheersing, Modus, Opnemen enz... :X Maar goed, voor de mensen die het wel willen was het mooi geweest als ze de keuze hadden.

In aanvulling op mijn vorige bericht: ik dacht het nergens voor nodig te hebben, maar toch: als ze playlist OTF erop zetten met de nieuwe firmware zou ik daar toch wel erg blij mee zijn. Kan soms handig zijn.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan vertellen hoe je een video zó comprimeert dat de 340 hem afspeelt.
Heb inmiddels allerlei programma's gebruikt hier voor om de juiste framerate en bitverwerking en resolutie (220x176) te krijgen. Wanneer dit allameel goed staat, zegt de speler toch: Not Support

Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 07:42:
Heb inmiddels allerlei programma's gebruikt hier voor om de juiste framerate en bitverwerking en resolutie (220x176) te krijgen. Wanneer dit allameel goed staat, zegt de speler toch: Not Support

Wie?
Kijk hier maar eens, daar staat het allemaal vrij eenvoudig en goed uitgelegd.

http://www.geocities.com/andrewjmelville/vd/vd2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nou afvraag: hoe zit het met de levensduur van de batterij?
Ik hoor vaak zon 1000x opladen, maar wat is dan het beste voor de accu?
Moet je hem gebruiken totdat hij praktisch leeg is en dan pas in de oplader doen of doen jullie hem altijd in de oplader, of je hem nou 1 uur of 10 uur hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delysid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 13:22
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 07:42:

Wie?
De h340 speelt geen video
oops had nog niet door dat de firmware uit is die dat blijkbaar wel doet

[ Voor 10% gewijzigd door Delysid op 08-11-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Men zegt dat het voor de soort batterij die erin zit (litium-polymeer) beter is om hem niet telkens helemaal leeg te laten lopen, voordat je hem gaat opladen. De batterij zal een x-aantal cycli meegaan (of dat 1000 is, weet ik niet), maar als je hem dan twee keer vanaf halfleeg oplaadt, telt dit als 1 cyclus.

Bij normaal gebruik schijnt dat ding toch een jaar of 5 mee te moeten kunnen, of zijn er mensen die dit tegen kunnen spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ook de h340 gekocht. Nu heb ik gisteravond de speler vol gegooit met mp3's maar kon ik vanmorgen niks afspelen. Hij vond geen enkele mp3, terwijl hij gisteravond met een klein testje wel alles vond.

met de file browser vind ie wel alles.

Ook als ik navigatie doe onder de player krijg ik zoiets als:

--D$---------------

en meer niet..

iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een eye-opener:

mediamarkt Enschede verkoopt de Iriver H340 voor 459 terwijl bij de dixons de 320 voor 449 staat en de H340 zelfs in pricewatch niet goedkoper te vinden is dan 469!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:19:
even een eye-opener:

mediamarkt Enschede verkoopt de Iriver H340 voor 459 terwijl bij de dixons de 320 voor 449 staat en de H340 zelfs in pricewatch niet goedkoper te vinden is dan 469!
heb hem gister voor dezelfde prijs gekocht bij mediamarkt in utrecht (hoog catherijne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:19:
Ik heb gister ook de h340 gekocht. Nu heb ik gisteravond de speler vol gegooit met mp3's maar kon ik vanmorgen niks afspelen. Hij vond geen enkele mp3, terwijl hij gisteravond met een klein testje wel alles vond.

met de file browser vind ie wel alles.

Ook als ik navigatie doe onder de player krijg ik zoiets als:

--D$---------------

en meer niet..

iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry...foute post hierboven...

ik heb het opgelost met scandisk..alles werkt nu gewoon! relaxt apaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op 06 november 2004 @ 22:53:
ik weet niet of dat aan te raden is.

[...]

misschien kun je beter wachten op de Europese versie, die zal ongetwijfeld wel komen :)
Hmmm Versie 1.20K draait bij mij zonder problemen,.....
maar ook ZONDER gapless play 8)7

Laten we hopen dat dit in de E versie wel ingebakken zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:13:
[...]

Hmmm Versie 1.20K draait bij mij zonder problemen,.....
maar ook ZONDER gapless play 8)7

Laten we hopen dat dit in de E versie wel ingebakken zit O-)
Ik heb het er ook maar op gewaagd, en inderdaad, de 1.20K versie draait zonder problemen. Maar ik zie bij de menuopties nog geen video staan. Weet jij hoe je nu video kan laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:43:
[...]

Ik heb het er ook maar op gewaagd, en inderdaad, de 1.20K versie draait zonder problemen. Maar ik zie bij de menuopties nog geen video staan. Weet jij hoe je nu video kan laten afspelen?
Gewoon via de NAV button het bestand selecteren. Denk er wel aan dat het een XVid, 10fps-bestand moet zijn. In deze thread staat ergens een link hoe je je bestanden kan omzetten. Eén tip is wel om de kwaliteit hoger te laten dan aangegeven (500), want anders ziet het er niet uit. En voor de ruimte hoef je het ook niet echt te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 10:17:
[...]

Gewoon via de NAV button het bestand selecteren. Denk er wel aan dat het een XVid, 10fps-bestand moet zijn. In deze thread staat ergens een link hoe je je bestanden kan omzetten. Eén tip is wel om de kwaliteit hoger te laten dan aangegeven (500), want anders ziet het er niet uit. En voor de ruimte hoef je het ook niet echt te laten.
Tis gelukt ja, maar wat raad je aan dan? 500 is wel heel erg bagger ja, 1000 misschien? Ik weet niet eens wat het inhoud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In this box select the buttons for "44100Hz", "16 Bit" and "Stereo" so that your dialogue box
looks like this one.
Afbeeldingslocatie: http://club.iriver.co.kr/data/lecture/16.jpg
Als ik nou een bestand heb met 8bit geluid, dan is het toch tamelijk onzinnig om dit te converteren naar 16bit, of kan anders de H300 hem niet afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 18:24:
[...]

Tis gelukt ja, maar wat raad je aan dan? 500 is wel heel erg bagger ja, 1000 misschien? Ik weet niet eens wat het inhoud 8)7
Hoe hoger, hoe slechter. Ik snap niet waarom 500 wordt aangeraden, want met een 20 of 40Gb harddisk, maken die paar honderd Mb ook niet zo veel uit (ik heb zelf alleen een filmpje van 40 minuten (100 MB) getest). Toen heb ik hem dus gewoon op 4 gezet en dan is de kwaliteit wel oke (in hoeverre je op zo'n klein schermpje van kwaliteit kan spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:59:
[...]

Als ik nou een bestand heb met 8bit geluid, dan is het toch tamelijk onzinnig om dit te converteren naar 16bit, of kan anders de H300 hem niet afspelen?
Het regent hier de laatste tijd wel "Wat als..."-vragen. Voor hen die willen weten wat er gebeurt als ze knop X indrukken, databases aanmaken e.d.: JE KAN HET OOK GEWOON PROBEREN. Hier geldt dus ook hetzelfde voor. Kies een kort filmpje of selecteer een minuut en je zult zien dat je sneller klaar bent dan het posten van een bericht (met screendump)...

Verwijderd

ik heb nog al veel problemen na het kopieren van bestanden als ik dit via USB 1 doe. Na het kopieren ziet hij dan heel vaak helemaal geen nummers meer. Af en toe helpt scandisk, maar vaak moet ik dan gewoon kijken welke mappen problemen veroorzaken.

Als ik gewoon via USB2 kopieer (heb hier een pcmcia kaart voor) gaat het wel goed..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik vind trouwens ook dat hij er af en toe wel lang over doet om een nieuw nummer op 'te starten' als ik iets kies uit een andere map..

grt

Verwijderd

De EU versie van de v1.20 Firmware is beschikbaar.

http://iriver.com/support/download.asp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:19:
[...]

Het regent hier de laatste tijd wel "Wat als..."-vragen. Voor hen die willen weten wat er gebeurt als ze knop X indrukken, databases aanmaken e.d.: JE KAN HET OOK GEWOON PROBEREN. Hier geldt dus ook hetzelfde voor. Kies een kort filmpje of selecteer een minuut en je zult zien dat je sneller klaar bent dan het posten van een bericht (met screendump)...
Ik moest om eigenlijk om 8 uur al ergens zijn, dus ik dacht het antwoord te hebben als ik thuiskwam. Gemakzuchtig idd :) Ik heb het even uitgeprobeerd en met 8bit geluid heeft hij ook geen probleem.
4 is inderdaad acceptabeler dan 500 _/-\o_

Nog een andere vraag die ikzelf wat moeilijk kan testen, misschien heeft iemand anders het al gedaan. Hoelang gaat de batterij mee als je video afspeelt? Telt 1 uur video voor 2 uur muziek o.i.d.? Ik doe in ieder geval dat externe batterijpakketje erop, want als ik video kijk zit hij toch niet in mijn broekzak 8)7

edit:
Op de site van iRiver staat: - Maximum video playback is about 4 hours.
Maar ook: - Video files longer than 1 hour cannot be played. The file should be split before playback.
Gisteren kon ik een bestand van anderhalf uur afspelen, misschien dat hij pas na het eerste uur problemen geeft?

Net te laat ge-edit

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 09:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 09:08:
[...]

Ik moest om eigenlijk om 8 uur al ergens zijn, dus ik dacht het antwoord te hebben als ik thuiskwam. Gemakzuchtig idd :) Ik heb het even uitgeprobeerd en met 8bit geluid heeft hij ook geen probleem.
4 is inderdaad acceptabeler dan 500 _/-\o_

Nog een andere vraag die ikzelf wat moeilijk kan testen, misschien heeft iemand anders het al gedaan. Hoelang gaat de batterij mee als je video afspeelt? Telt 1 uur video voor 2 uur muziek o.i.d.? Ik doe in ieder geval dat externe batterijpakketje erop, want als ik video kijk zit hij toch niet in mijn broekzak 8)7
De specificaties van V1.20 zijn: (Laatste regel bevat de afspeeltijd)

Additional Feature
1. Video Playback
- The new feature enables video playback through H300 series' LCD display.
The following video formats are supported.

[ Video ]
File format : AVI
Codec : XviD MPEG4 (recommend XviD 1.0.2 codec)
Resolution : 220 x 176 only
Frame Rate : 10fps at Maximum
Bit Rate : 500Kbps at Maximum(recommend under 450Kbps)

[ Audio ]
Codec : MP3
Bit Rate : 128Kbps, 44.1KHz
- SRS function is not supported during video playback.
- FF/REW, A-B functions are not supported.

- H300's video codec has been developed based on XviD codec, so there might be some playback problems with other codecs (screen stutter, out of sync, etc).

- Does not support TEXTVIEW function during video playback.

- Video files longer than 1 hour cannot be played. The file should be split before playback.

- Subtitle files are not supported.

- Additional converter program is not provided, so use video converter programs such as VirtualDub.

- Maximum video playback is about 4 hours.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Te gek eindelijk filmpje bekijken.
Misschien handig als iemand een tut of zo schrijf van hoe je een bestand kan omzetten naar 10fps enzo.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 07:59:
ik heb nog al veel problemen na het kopieren van bestanden als ik dit via USB 1 doe. Na het kopieren ziet hij dan heel vaak helemaal geen nummers meer. Af en toe helpt scandisk, maar vaak moet ik dan gewoon kijken welke mappen problemen veroorzaken.

Als ik gewoon via USB2 kopieer (heb hier een pcmcia kaart voor) gaat het wel goed..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb ook een USB 1.1 poort en een extra USB 2.0 PCMCIA kaartje. Ik ben dit probleem nog niet tegengekomen.
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 07:59:

Ik vind trouwens ook dat hij er af en toe wel lang over doet om een nieuw nummer op 'te starten' als ik iets kies uit een andere map..

grt
Klopt dit duurt bij mij soms ook wat lang. Maar meestal laat ik hem gewoon lekker een map of een playlist achter elkaar doorspelen dus dan heb ik er geen last van.
Dutch3men schreef op 11 november 2004 @ 11:14:
Te gek eindelijk filmpje bekijken.
Misschien handig als iemand een tut of zo schrijf van hoe je een bestand kan omzetten naar 10fps enzo.
Zie --->
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 10:24:
[...]

Kijk hier maar eens, daar staat het allemaal vrij eenvoudig en goed uitgelegd.

http://www.geocities.com/andrewjmelville/vd/vd2.html

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je een videobestand kan doorspoelen?
Erg irritant als je een bestand van meer dan een uur hebt en je mist net een klein stukje :'(

edit:
Ik heb de oplossing gevonden. Je moet de study mode gebruiken (nav ingedrukt houden, mode, study mode -> 1 minuut o.i.d.). Dan kan je met de knoppen 'links' en 'rechts' telkens een minuut skippen, dus niet ingedrukt houden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 17:30 ]

Verwijderd

Heel leuk die video functie in de nieuwe firmware, maar .....

heeft iemand al getest of ook al die andere opties die ook aangekondigd waren (gapless play, opnamesterkte regelen, wav etc. ) ook ingebakken zitten in de nieuwe firmware. Ik vind hierover weinig of niets terug in de diverse forums.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 19:26:
Heel leuk die video functie in de nieuwe firmware, maar .....

heeft iemand al getest of ook al die andere opties die ook aangekondigd waren (gapless play, opnamesterkte regelen, wav etc. ) ook ingebakken zitten in de nieuwe firmware. Ik vind hierover weinig of niets terug in de diverse forums.
Ben ik ook erg benieuwd naar, dus ga het straks wel ff testen (want die video functie waar iedereen zo op gefocussed is, vind ik zoals gezegd echt niet zo belangrijk). Had er nog geen tijd voor gehad om het direct te testen.

GEEN gapless play :'( :(

[ Voor 3% gewijzigd door NrG_82 op 11-11-2004 20:44 ]

Verwijderd

Vraag aan de audiofielen onder jullie (allemaal, anders was je hier niet!). Wie heeft er ervaring in het opnemen van vinyl (LP's) via een computer en via een H3x0?
Mijn ervaring met mijn (uitstekende) laptop is dat er toch wat ruis en bijgeluiden ontstaan, los van de klikjes door het vinyl. Een computer is hiervoor toch niet echt gemaakt.
Het lijkt me dat je met een H3x0, een muziekgadget bij uitstek hier betere kwaliteit kan verwachten: minder storing op de poorten.
Ik weet het niet want ik heb zo'n ding nog niet (sparen en dubben), vandaar de vraag, antwoord speelt mee bij de aanschaf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 21:16:
Vraag aan de audiofielen onder jullie (allemaal, anders was je hier niet!). Wie heeft er ervaring in het opnemen van vinyl (LP's) via een computer en via een H3x0?
Mijn ervaring met mijn (uitstekende) laptop is dat er toch wat ruis en bijgeluiden ontstaan, los van de klikjes door het vinyl. Een computer is hiervoor toch niet echt gemaakt.
Het lijkt me dat je met een H3x0, een muziekgadget bij uitstek hier betere kwaliteit kan verwachten: minder storing op de poorten.
Ik weet het niet want ik heb zo'n ding nog niet (sparen en dubben), vandaar de vraag, antwoord speelt mee bij de aanschaf.
Nog niet geprobeerd, maar dat is wel één van de redenen waarom ik hem heb gekocht. Om me eigen setjes makkelijk op te nemen en mee te nemen.

Ben aan het verhuizen... over 9 dagen zouden me draaitafels weer moeten werken. Ik zal het dan uittesten. Misschien dat iemand het ondertussen al eerder kan uittesten?

• jsiegmund
Als je een paar pagina's terugleest; die h320 geeft fantoomspanning op je uitgang, dus spanning op je mengpaneel. Misschien merk je er niks van, misschien blaas je de boel op; geheel op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCe01 schreef op 11 november 2004 @ 22:48:
Als je een paar pagina's terugleest; die h320 geeft fantoomspanning op je uitgang, dus spanning op je mengpaneel. Misschien merk je er niks van, misschien blaas je de boel op; geheel op eigen risico.
Het proberen waard. Hoeft toch geen mengpaneel te zijn: gewoon de voorversterker van je platenspeler aansluiten op de line-in. Die zou toch wel tegen 3V bestand moeten zijn. Een brom is natuurlijk onacceptabel maar ik heb begrepen dat die niet altijd voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Video files longer than 1 hour cannot be played. The file should be split before playback.
Dit is onzin. Ik heb gisteren Dodgeball van anderhalf uur kunnen kijken. Toen hij over de 60 minuten heenging gebeurde er niks. Het enige probleem was terugspoelen. Ik heb study mode op 1 minuut, maar als je dan terugspoeld doet hij daar wel heel lang over, hij bleef iets van 3 minuten op 'video loading' hangen, maar weet niet of dat lag aan de lengte van het bestand. Verder had ik een paar keer fps drops, maar die duurden maar 10 seconden. Video function rocks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Weet iemand een manier om mijn dvd's om te zetten in een formaat zodat ze door de H340 afgespeeld kunnen worden? Ik heb het gisteren al een tijdje geprobeerd maar kreeg geen enkel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Dit is enkele pagina's terug al aan de orde geweest.... gewoon virtual dub (of een ander programma) met de xVid-codec...

maar wat ik me af afvraag is wat de andere verbeteringen/wijzigingen zijn ten opzichte van de vorige firmware... iemand?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Elefante schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:36:

maar wat ik me af afvraag is wat de andere verbeteringen/wijzigingen zijn ten opzichte van de vorige firmware... iemand?
Ik heb nog geen andere verbeteringen opgemerkt..... :|

Dus iig geen gapless play, geen playlist OTF, niet sneller scrollen door mappen en songteksten die sneller voorbij scrollen, enz. Real shuffle niet getest, maar zal er ook wel niet inzitten.

[edit]
En het LCD scherm gaat nog steeds aan als ik de AB gebruik om het volume harder te zetten of een file te skippen ofzo. Mag van mij wel uit, spaart batterijen..

[ Voor 15% gewijzigd door NrG_82 op 12-11-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:51:
[...]

Ik heb nog geen andere verbeteringen opgemerkt..... :|

Dus iig geen gapless play, geen playlist OTF, niet sneller scrollen door mappen en songteksten die sneller voorbij scrollen, enz. Real shuffle niet getest, maar zal er ook wel niet inzitten.

[edit]
En het LCD scherm gaat nog steeds aan als ik de AB gebruik om het volume harder te zetten of een file te skippen ofzo. Mag van mij wel uit, spaart batterijen..
Van mij mag het LCD scherm uit als hij in de cradle zit of als het batterypack erop zit aangesloten en hij uit staat (dit kost letterlijk batterijen). Iemand al uitgevonden hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:18:
[...]

Van mij mag het LCD scherm uit als hij in de cradle zit of als het batterypack erop zit aangesloten en hij uit staat (dit kost letterlijk batterijen). Iemand al uitgevonden hoe dat kan?
Dat kun je gewoon instellen onder MENU -> DISPLAY -> LCD Power Off (A.) geloof ik..of B. moet je even uittesten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 19:43:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar, dus ga het straks wel ff testen (want die video functie waar iedereen zo op gefocussed is, vind ik zoals gezegd echt niet zo belangrijk). Had er nog geen tijd voor gehad om het direct te testen.

GEEN gapless play :'( :(
WIJ WILLEN GAPLESS!!! :( 8)7 _/-\o_

Wat ik overigens wel gemerkt heb is dat tijdens opladen via de netstroomadapter het display nu UIT gaat,.... heel handig.

MAAR WAAR BLIJFT GAPLESS NOU

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:34:
[...]

WIJ WILLEN GAPLESS!!! :( 8)7 _/-\o_

Wat ik overigens wel gemerkt heb is dat tijdens opladen via de netstroomadapter het display nu UIT gaat,.... heel handig.

MAAR WAAR BLIJFT GAPLESS NOU
Ehm.. niet gaan lachen nu, maar wat is Gapless en otf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:11
Gapless is dat er geen onderbreking zit tussen twee nummers dit is gewenst als je nummers hebt die in elkaar overlopen. OTF is on the fly waarschijnlijk wordt hier de playlist mee bedoeld die je alleen op de pc kan maken en niet op de iriver.

Ik heb de nieuwe firmware erop gezet en de videofunctie is heel cool. Betere kwaliteit als ik had verwacht. En als mijn battarij leeg is horen jullie of die verveldende piep elke paar seconden weg is gehaald.

Goed nieuws hij piept niet meer om de paar seconden maar om de 5 min, dus je kan nu gewoon je batterij leegspelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door victenn op 16-11-2004 14:14 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

victenn schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:33:
Gapless is dat er geen onderbreking zit tussen twee nummers dit is gewenst als je nummers hebt die in elkaar overlopen. OTF is on the fly waarschijnlijk wordt hier de playlist mee bedoeld die je alleen op de pc kan maken en niet op de iriver.

Ik heb de nieuwe firmware erop gezet en de videofunctie is heel cool. Betere kwaliteit als ik had verwacht. En als mijn battarij leeg is horen jullie of die verveldende piep elke paar seconden weg is gehaald.
Juist. Vooral bij mix-CD's en live sets van trance of hardstyle feesten is het erg irritant als hij niet gapless (= zonder gat) speelt. Geen ramp, maar je raakt zo gauw verwend...
On the fly, dus inderdaad onderweg op je iRiver zelf een playlist maken, kan wel handig zijn wanneer je ff in een bepaalde stemming bent om een aantal liedjes die niet in dezelfde map staan achter elkaar te willen horen. Maak je gewoon ff een playlist en spelen maar, hoef je niet na elk nummer het volgende nummer dat je wilt horen zelf op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG_82 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:42:
[...]

Juist. Vooral bij mix-CD's en live sets van trance of hardstyle feesten is het erg irritant als hij niet gapless (= zonder gat) speelt. Geen ramp, maar je raakt zo gauw verwend...
On the fly, dus inderdaad onderweg op je iRiver zelf een playlist maken, kan wel handig zijn wanneer je ff in een bepaalde stemming bent om een aantal liedjes die niet in dezelfde map staan achter elkaar te willen horen. Maak je gewoon ff een playlist en spelen maar, hoef je niet na elk nummer het volgende nummer dat je wilt horen zelf op te zoeken.
ok, thanks!!!
_/-\o_ *nog steeds druk aan het sparen voor de 340*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel binnenkort zijn de docking stations voor de H340 ook los leverbaar volgens de Koreaanse iRiver site:

http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=6245

En het beste nieuws: ze gaan ook een cradle leveren voor de H320! Dat werd tijd ook. En niet eens zo heel erg duur, $27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Hmmmmm om de een of andere reden krijg ik de video functie niet aan de praat, ik heb de guide die hier meerdere malen voorbij is gekomen precies gevolgt en zelfs config nog een x helemaal opnieuw gedaan maar krijg elke x de ''not supported'' error, terwijl het kleine voorbeeld filmpje van iriver wel gewoon afspeelt..

Ik kan me niet voorstellen dat het iets in m'n config file is aangezien ik het 2 x opnieuw heb geprobeerd maar zou iemand mij dat config filetje even willen mailen?? is maar 4 kb.
((( skiller@telebyte.nl )))

ik heb virtualdub 1.6.0. gebruikt en de xvid en mp3 codec die bij de guide stonden, als er iemand kan helpen graag want zit echt te w8ten op deze functie.

bvd _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ik kan het gewoon niet geloven mijn vader wil de H340 kopen voor vakantie. Zodat hij ook muziek heeft en vooral omdat hij fotos kan overzetten. Dus misschien hebben we deze binnen een maand. Zelf heb ik de Xclef-500 maar deze is gewoon super. Hehe en mijn broer heeft ook nog de ipod, zo wordt vliegen een stuk leuker.

Maar nu even terzaken, is het makkelijk om van een camera fotos op de H340 te zetten? Het moet wel makkelijk werken. Waarom is deze eigenlijk zo duur? De oude Iriver is bijna 200 euro goedkoper nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Versteegrob schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:10:

Waarom is deze eigenlijk zo duur? De oude Iriver is bijna 200 euro goedkoper nu.
Wat voor oude iRiver bedoel je eigenlijk? :? Als je hier kijkt zie je dat de H140 ook nog altijd € 398,95 kost. Deze is behalve het kleurenscherm de de USB-host functie grotendeels gelijk aan de H340. Andere iRivers die misschien rond de € 250 zijn, zijn absoluut niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 21:50

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik kan het gewoon niet geloven mijn vader wil de H340 kopen voor vakantie. Zodat hij ook muziek heeft en vooral omdat hij fotos kan overzetten. Dus misschien hebben we deze binnen een maand. Zelf heb ik de Xclef-500 maar deze is gewoon super. Hehe en mijn broer heeft ook nog de ipod, zo wordt vliegen een stuk leuker.

Maar nu even terzaken, is het makkelijk om van een camera fotos op de H340 te zetten? Het moet wel makkelijk werken. Waarom is deze eigenlijk zo duur? De oude Iriver is bijna 200 euro goedkoper nu.
Wat voor een camera gaat het om, want dat is ook balngrijk. Het moet een camera zijn die zonder drivers te gebruiken is als schijfstation. Zo staat het namelijk in de manual beschreven :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
NrG_82 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:33:
[...]

Wat voor oude iRiver bedoel je eigenlijk? :? Als je hier kijkt zie je dat de H140 ook nog altijd € 398,95 kost. Deze is behalve het kleurenscherm de de USB-host functie grotendeels gelijk aan de H340. Andere iRivers die misschien rond de € 250 zijn, zijn absoluut niet vergelijkbaar.
iRiver iHP-120 20GB Die bedoel ik, die is nu nog maar 350 Euro.

De camera zal ik vandaag even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Versteegrob schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:08:
[...]

iRiver iHP-120 20GB Die bedoel ik, die is nu nog maar 350 Euro.

De camera zal ik vandaag even vragen
Voor slechts € 100 euro meer heb je dan dus ten eerste twee keer zoveel ruimte (!!), ten tweede kleurenscherm en ook nog eens USB-host functie. Zo gek is dat echt niet hoor...

Op dit forum kom je trouwens ook wel lijstjes tegen met welke camera's wel en niet ondersteund worden (op basis van gebruikerservaringen). FF zoekfunctie gebruiken. Want mijn Canon camera wordt bijvoorbeeld niet ondersteund, terwijl hij wel zonder drivers te gebruiken is in XP. Maar dat staat er ook bij. Als je camera niet ondersteund wordt, kun je ook een (vrij goedkope) USB-multicardreader kopen die wel ondersteund wordt. Kun je ook wel vinden met de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
NrG_82 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:59:
[...]

Voor slechts € 100 euro meer heb je dan dus ten eerste twee keer zoveel ruimte (!!), ten tweede kleurenscherm en ook nog eens USB-host functie. Zo gek is dat echt niet hoor...

Op dit forum kom je trouwens ook wel lijstjes tegen met welke camera's wel en niet ondersteund worden (op basis van gebruikerservaringen). FF zoekfunctie gebruiken. Want mijn Canon camera wordt bijvoorbeeld niet ondersteund, terwijl hij wel zonder drivers te gebruiken is in XP. Maar dat staat er ook bij. Als je camera neit ondersteund wordt, kun je ook een (vrij goedkope) USB-multicardreader kopen die wel ondersteund wordt. Kun je ook wel vinden met de zoekfunctie.
Hmm bedankt, het geld is niet een probleem hoor maar ik vroeg het me aad. Mijn eigen camera is zonder drivers te benaderen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

intuliegend schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:29:
Hmmmmm om de een of andere reden krijg ik de video functie niet aan de praat, ik heb de guide die hier meerdere malen voorbij is gekomen precies gevolgt en zelfs config nog een x helemaal opnieuw gedaan maar krijg elke x de ''not supported'' error, terwijl het kleine voorbeeld filmpje van iriver wel gewoon afspeelt..

Ik kan me niet voorstellen dat het iets in m'n config file is aangezien ik het 2 x opnieuw heb geprobeerd maar zou iemand mij dat config filetje even willen mailen?? is maar 4 kb.
((( skiller@telebyte.nl )))

ik heb virtualdub 1.6.0. gebruikt en de xvid en mp3 codec die bij de guide stonden, als er iemand kan helpen graag want zit echt te w8ten op deze functie.

bvd _/-\o_
iemand???

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heet dat bestandje precies en waar vind ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:19:
[...]

Hoe heet dat bestandje precies en waar vind ik het?
Als je alles hebt ingesteld kun je bij VirtualDub die instellingen bewaren, je kunt daarvoor zelf een naam en locatie opgeven. staat ook onderaan in die guide.

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje de H320, maar zit nog steeds met een vaag probleem als ik de database zeg maar wil updaten dan loopt mijn iexplorer 9 van de 10x vast.

En soms als ik zeg maar een nummer wil afspelen en ik kijk dan via Artist enzo dan zie ik de artist en een nummer staan zeg maar, maar niet de titel ervan terwijl ik dit wel van sommige andere nummers wel zie.

En de tracks zijn korter dan 65 karakters.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

De bijgeleverde database tool van iriver had ik ook problemen mee. Ik kan je het gratis programma Tag Database Tool aanbevelen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Zo, kheb donderdag de 340 bij mmport besteld en krijg hem dus bijna zeker morgen. :9~ Kheb nu net dit hele forum nog eens doorgelezen en heb alle links naar nieuwe firmware ff gekopierd. Hoe werkt dit nou eigenlijk? (ben niet echt technisch aangelegd en hoop echt dat iemand het mij kan uitleggen) moet ik nu morgen al die bestandjes downloaden? Of alleen de laatste; zit daar al het voorafgaande al bij in? :?

Als de speler morgen komt moet ik hem dan eerst "leeg" laten lopen? (hoe?) en dan opladen of kan hij meteen in de lader? Tips zijn echt heel erg welkom...

Welke oordopjes/koptelefoon is momenteel het beste? (icm deze speler)

Alvast bedankt! :)

P.S. Hieronder al die links van firmware:

OGG Vorbis 1.1
OggEnc: http://homepage3.nifty.com/nyaochi/soft/di...genc_1.1rc1.zip
Ogg Dll's: http://homepage3.nifty.com/nyaochi/soft/di..._dll_1.1rc1.zip

http://service.iriver.co....p?idx=329&p_name=H320

Firmware 1.04 http://service.iriver.co.kr/down/iriver_pds/H300kor-v104.zip

http://www.iriver.com/sup...e=&word=&category=

De EU versie van de v1.20 Firmware is beschikbaar.
http://iriver.com/support/download.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:26:
Hi,

Zo, kheb donderdag de 340 bij mmport besteld en krijg hem dus bijna zeker morgen. :9~ Kheb nu net dit hele forum nog eens doorgelezen en heb alle links naar nieuwe firmware ff gekopierd. Hoe werkt dit nou eigenlijk? (ben niet echt technisch aangelegd en hoop echt dat iemand het mij kan uitleggen) moet ik nu morgen al die bestandjes downloaden? Of alleen de laatste; zit daar al het voorafgaande al bij in? :?
Als je dit forum écht had doorgelezen, had je geweten hoe een firmware update in z'n werk gaat. Daarnaast staat het in de handleiding en kun je het ook wel lezen op de site van iRiver.

Maar vooruit: je hoeft alleen de laatste te hebben, ze zijn cumulatief. Dus 1.20EU moet je hebben.
Sylverstar schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:26:

Als de speler morgen komt moet ik hem dan eerst "leeg" laten lopen? (hoe?) en dan opladen of kan hij meteen in de lader? Tips zijn echt heel erg welkom...
Maak je niet druk, staat echt wel in de handleiding... Maar eerst opladen dus, 3 uur. Staat trouwens ook in dit topic.
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:26:

Welke oordopjes/koptelefoon is momenteel het beste? (icm deze speler)
Geen antwoord op te geven. Lees eens Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 door.
Dit wat je hier neerzet is geen firmware volgens mij. Ogg Vorbis decoding zit in de firmware inbegrepen en hoef je niet afzonderlijk van de firmware op de speler te installeren. Firmware kun je gewoon vinden op de iRiver-site, die je onderaan je bericht ook neerzette. Je links naar die Ogg gevallen werken trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe firmware uit. Op dit moment nog enkel de Koreaanse versie maar deze werkt prima bij mij. De voornaamste verbetering lijkt de optie tot terugspoelen en fast forward bij filmpjes te zijn.

Directe download:
http://service.iriver.co....ath=1&idx=415&p_name=H320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Als je ff op misticriver.net kijkt in dit draadje kun je lezen dat er met de nieuwe firmware ook de nieuwe LCD-remote ondersteund wordt! Hier wordt ik blijer van dan het FF/RW'en van filmpjes moet ik zeggen..

Afbeeldingslocatie: http://www.irivershop.co.kr/images/productIMG/%B8%AE%B8%F0%C4%C1_002-copy.jpg

Kvind hem niet onaardig! Nu afwachten of hij überhaupt in NL te verkrijgen zal zijn.

Maar nu mogen ze ook wel eens een keer aan de gang met gapless, playlist OTF, support voor Canon camera's (voor mij erg handig :) ). Maar ik blijf geduldig wachten, zonder kan ik er ook nog wel mee leven.

offtopic:
[mierenneukerij]
In de startpost staat trouwens het volgende:

Video-playback is nog niet ondersteund. Wordt blijkbaar aan gewerkt, maar ja: of het er ooit van komt is dan maar de vraag.

Dit kan inmiddels natuurlijk geschrapt worden ;)
[/mierenneukerij]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een Sandisk Card reader/writer backwards compatible met USB 1.0
Aansluiten op H3X0, kaartje er in en alle foto's overpompen, Zo gebeurd!!
Let wel, niet alle card readers/writers hebben deze mogelijkheid.
Het gaat in ditgeval om de Sandisk Portable 8in1 reader/writer (type helaas niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik vraag me nog iets af...
Kan het spoelen van mp3's niet sneller gaan? Als je een file hebt die 60min lang is, dan duurt het nogal erg lang om bijv naar 40min te gaan. Hij spoelt namelijk niet steeds sneller vooruit naarmate je de knop langer ingedrukt houdt.
En het scrollen naar een bepaalde mp3, kan dat niet sneller? Als je een dir hebt met 200 files, dan duurt het nogal ff om naar het goede bestand te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:37:
Kan het spoelen van mp3's niet sneller gaan? Als je een file hebt die 60min lang is, dan duurt het nogal erg lang om bijv naar 40min te gaan. Hij spoelt namelijk niet steeds sneller vooruit naarmate je de knop langer ingedrukt houdt.
En het scrollen naar een bepaalde mp3, kan dat niet sneller? Als je een dir hebt met 200 files, dan duurt het nogal ff om naar het goede bestand te gaan.
Yup daar erger ik me ook aan op mijn oude IMP-350 kan ik 8x doorspoelen en met deze maar 4x wat dus te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
En nog het allerbelangrijkste... Hoe zorg ik dat ik als ik een pendrive aansluit op dat ding, echt de totale shit over gooi? Of 1 map? Ik kan alleen per bestand transferren :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gebruik van de Study mode.
Ga naar het Menu - Mode - Study.

Zet daar het aantal minuten/seconden dat je door wilt spoelen. Turug bij je nummer kan je nu met de >>| toets zoveel minuten als je hebt opgegeven doorspoelen. Werkt ook bij de AVI filmpjes.
benchMarc schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:37:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.computers4sure.com/product.asp?productid=2074304

Deze aanbieding wou ik jullie niet ontnemen 299 dollar voor de h320!

Ik vraag me alleen af of hij dan nieuw is etc..

Ik heb deze info van dapreview.com

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De US versie is ernstig kreupel tegenover de Int.

Firmware 1.25 E is trouwens beschikbaar voor download van de iriver site.
http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:19:
De US versie is ernstig kreupel tegenover de Int.

Firmware 1.25 E is trouwens beschikbaar voor download van de iriver site.
http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=624
Heb je hier ook redens voor?? of is dit ongegrond, het lijkt mij dat ze gewoon het zelfde zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
ondersteunen die nieuwere firmwares ook de database met .ogg's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:13:
http://www.computers4sure.com/product.asp?productid=2074304

Deze aanbieding wou ik jullie niet ontnemen 299 dollar voor de h320!

Ik vraag me alleen af of hij dan nieuw is etc..

Ik heb deze info van dapreview.com
die free shipping geld alleen voor de US zeker :'(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.