Dat 2e had ik ook geprobeerd, alleen dan zonder mijn kabel uit te zetten, toen had ik nogsteeds een 404:SScaror schreef op 20 juli 2004 @ 16:08:
Weet iemand hoe je met je PC via een BT-dongle op internet kan? Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb: Sitecom CN-500, Driver versie 1.4.2.11, Windows XP met alle updates.
Ik heb het op 2 mogelijke manier geprobeerd:
1. Inbellen via een gratis Zonnet account
Na het installeren van de BT-drivers komt er bij 'Network Connections' op mijn PC een nieuwe connectie, namelijk 'BluetoothConnection'. Door bij deze connectie de juiste gegevens in te vullen (login, pw, inbelnummer) zou het mogelijk moeten zijn om een inbelverbinding op te zetten. Als ik dan de verbinding op wil zetten komt er op de V525 "Belt... <inbelnummer>" te staan. Na 3 seconden verdwijnt dit en geeft Windows een error dat er geen verbinding met het modem gemaakt kan worden. Zonnet heeft 2 inbel nummers, beide werken niet. Maar volgens mij ligt het probleem hier niet. Als ik namelijk deze nummer 'gewoon' bel, dan belt hij wel 'door'. En het probleem doet zich voor met elk willekeurig telefoonnummer wat ik invul.
2. Verbinding via GPRS met mobile PhoneTools
Na lang zoeken last ik ergens dat je met mobile PhoneTools een verbinding kon opzetten. Na installatie en updates van dit programma zag ik idd een mogelijkheid voor een 'Internetverbindig' (knopje met wereldbol). Door hier op te drukken ging de V525 vanalles doen en ook Windows gaf aan dat mijn PC verbonden was met een nieuwe verbinding. Op de V525 stond 'GPRS Actief', dus alles leek te werken. Om zeker te zijn dat ik via de V525 op internet was, heb ik mijn kabelverbinding uitgeschakeld. Maar op deze manier krijg ik (in IE) geen pagina geladen(The page cannot be displayed).
Heeft iemand enige idee wat ik fout doe, welke instellingen ik nog moet aanpassen of een andere manier om op internet te komen op mijn PC via de V525?
(Ik heb het forum tot deel 7 gevolgd, en kan me niks herinneren hierover, topics 8 en 9 heb ik net doorzocht zonder resultaat)
ik kon gewoon nergens heen, dus als iemand met die verbinding zou kunnen helpen, graag:)