• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Ik heb ondertussen heel dit Topic doorgespit maar ik ben het overzicht kwijt.
ik ben op zoek naar een Nieuwe mp3 speler en zowel de HD3 als de HD5 spreken me erg aan. maar welke verschillen zitten er nu nog tussen deze modellen

HD3
Batterijduur 40u
Goedkoper

HD5
Batterijduur 50u
mooier uiterlijk
duurder

dit zij de dingen die mij duidelijk zijn maar welke verschillen zijn er nu nog meer(want de site van sony bied ook niet veel informatie)

hopelijk kunnen jullie me dit vertellen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04
Mdekoning schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:20:
ik ben op zoek naar een Nieuwe mp3 speler en zowel de HD3 als de HD5 spreken me erg aan. maar welke verschillen zitten er nu nog tussen deze modellen

HD3
Batterijduur 40u
Goedkoper

HD5
Batterijduur 50u
mooier uiterlijk
duurder

dit zij de dingen die mij duidelijk zijn maar welke verschillen zijn er nu nog meer(want de site van sony bied ook niet veel informatie)

Volgens de Pricewatch is de HD3 niet goedkoper, uiterlijk is persoonlijk en die batterijduur is bij het afspelen van lage kwaliteit Atrac3. Wat niet wegneemt dat de batterijduur (veel) beter is dan een gemiddelde MP3 speler. (DRAFTER86 is een zeer tevreden HD5-bezitter)

• Mdekoning
bij de it's xxl in helmond ligt zowel de hd3 als de hd5

hd3 voor 249
hd5 voor 300

ze staan niet op hun site vermeld maar lagen wel in de winkel

Verwijderd

Ik ben sinds woensdag de gelukkige bezitter van de HD5. En na al de horror verhalen over Sonicstage is het me reuze mee gevallen. Alleen mijn tags zijn nog een puinhoop (verzamel cd's zijn niet relax) maar dat lijkt me niet zo heel veel werk.

HD3
Batterijduur 40u
Goedkoper

HD5
Batterijduur 50u
mooier uiterlijk
duurder

De batterijduur van de HD3 is 30 uur en die van de HD5 40. Ik heb mijn HD5 voor 259 euro gekocht bij de BCC door gebruik te maken van de laagste prijs garantie. Ze hebben daar even de site van mp3man.nl opgezocht en hoewel die niet eens leverbaar was(duidelijke voorwaarde) kreeg ik hem voor dezelfde prijs mee. Ik heb de 25% korting van het prijsverschil ook nog geprobeerd maar dat zat er niet in . Ik denk dat met een prijsverschil van 15 euro het makkelijk kiezen is tussen de HD3 en HD5.

• Devet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2020
Iemand deze al in zijn handen gehad?

http://www.sony.nl/view/S...3689904042&site=odw_nl_NL

Ben erg benieuwd wat er behalve het uiterlijk verschillend is met mijn HD5. Ik las ergens dat ze de atrac en sonictstage laten varen omdat de standaard nu eenmaal mp3 en Ipod is. Baal er wel van want heb mijn HD net een maand en dit lijkt me een gebruiksvriendelijkere speler. Schijnbaar is het mogelijk om tijdens het luisteren naar een nummer het volgende vast op te zoeken en in de playlist te zetten, zoiets als on the go van Ipod. Dat is precies wat ik mis op mijn HD5.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:17
Hij ziet eruit als een hd3/5 in een nieuw jasje.
Sony krijgt eindelijk de smaak te pakken op mp3 gebied.

Verwijderd

Is het dan bij de HD5 niet mogelijk om tijdens het luisteren playlists te maken? En verder vind ik die speler er niet mooier op geworden. Wel heeft deze een speeltijd van 50 uur.

• FireFly3k
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:52:
Is het dan bij de HD5 niet mogelijk om tijdens het luisteren playlists te maken? En verder vind ik die speler er niet mooier op geworden. Wel heeft deze een speeltijd van 50 uur.
Ja je kan playlists maken. Als je een nummer hoort wat je goed vind houdt je de knop "boven" ingedrukt en dan kan je hem toevoegen aan 1 van de lijsten. Als je hem weg wilt moet je volgens mij de knop "beneden" indrukken.
Die is er nog niet. Komt in november.

PSN - 500px - Flickr

• Mdekoning
Devet schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:13:
Iemand deze al in zijn handen gehad?

http://www.sony.nl/view/S...3689904042&site=odw_nl_NL

Ben erg benieuwd wat er behalve het uiterlijk verschillend is met mijn HD5. Ik las ergens dat ze de atrac en sonictstage laten varen omdat de standaard nu eenmaal mp3 en Ipod is. Baal er wel van want heb mijn HD net een maand en dit lijkt me een gebruiksvriendelijkere speler. Schijnbaar is het mogelijk om tijdens het luisteren naar een nummer het volgende vast op te zoeken en in de playlist te zetten, zoiets als on the go van Ipod. Dat is precies wat ik mis op mijn HD5.
ik vind em er niet zo mooi uitzien

maare denk dat ik HD5 ook eens ga halen als mijn banksaldo het makklijk toelaat.
het enige minpunt wat ik echt an deze speler zie is sonicstage. heb em al eens geprobeerd, maare is niet zo heel stabiel

[ Voor 14% gewijzigd door Mdekoning op 15-09-2005 16:51 ]

• leonbong
Anders neem je VAIO link sotftware werkt ook of mp3file transfer software werkt ook.

Je bent dan wel gebonden aan mp3's

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 15-09-2005 16:59 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet (ik heb de hd3 en een vriend van me de hd5) ondersteunt de HD5 playlists. Wat ik ook een groot voordeel vind van de HD5 is dat je op naam van het liedje kan zoeken, je kiest gewoon een letter en je krijgt de liedjes te zien.

Edit: Wat ik een nadeel vind van MP3 File Manager is dat hij bij mij de vreemde gewoonte heeft om soms de tags van het tracknummer niet meeneemt, waardoor de liedjes allemaal door elkaar staan, niet echt handig. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het erg irritant :|

nog een edit: Het nadeel van Vaio Music transfer vind ik dat die alles converteert naar Atrac, niet echt goed voor de kwaliteit als het van mp3 nog eens geconverteerd wordt naar Atrac volgens mij...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:35 ]

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
leonbong schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:58:
Anders neem je VAIO link sotftware werkt ook of mp3file transfer software werkt ook.

Je bent dan wel gebonden aan mp3's
Heb jij een download link voor die VAIO software? Ik ben daar al eens naar opzoek geweest, maar nooit gevonden. Ik ben benieuwd of dat nog wat beter werkt dan mp3FM software.

EDIT:

Ach laat ook maar. Ik las net te laat dat mp3 dan om wordt gezet in ATRAC. Is voor mij totaal niet interessant.

P.S. Ik heb (tot nu toe) geen problemen met tags en Mp3FM.

[ Voor 19% gewijzigd door Auke op 15-09-2005 19:21 ]

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren last van een defect op mijn NW-HD1 :( Ik haal mijn oordopjes (de mini-jack) er alleen uit als ik hem op de Dock heb staan, voor de rest zitten ze altijd aangesloten. Sinds gisteren kraakt hij enorm als de mini-jack beweegt en het linker oordopje werkt niet goed. Als ik hem een beetje aandraai of de mini-jacke extra aanduw werkt het linker oordopje weer tot het plugje/kabel weer gaat bewegen.

Rechts werkt altijd, dus het probleem zit duidelijk in de aansluiting van de mini-jack en ik denk dat het contactpunt voor het linker oordopje geen of weinig (in het geval dat links wel werkt) conact maakt met de mini-jack.

De speler is niet gevallen of wat dan ook, dus het defect is plotseling opgetreden |:( . Zou ik de speler open kunnen maken (in de handleiding staat hoe ;) ) of verlies ik dan (de 4 jaar) garantie?
Ik heb hem begin Januari 2005 gekocht en voorzien van de "MP3-firmware".

Heeft iemand ook gekraak of iets dat erop lijkt? en wat kan ik nu het beste doen? Ermee naar de winkel of gelijk naar Sony (langsbrengen in Hoofddorp)? :?

Lag aan de oordoppen ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:02 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Nou als het spontaan is ontstaan zou ik het gewoon opsturen. Dan heb je recht op reparatie. Je moet em natuurlijk NIET open maken, dan verlies je je garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Vanitas op 15-09-2005 21:05 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• leonbong
Auke schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:17:
[...]

Heb jij een download link voor die VAIO software? Ik ben daar al eens naar opzoek geweest, maar nooit gevonden. Ik ben benieuwd of dat nog wat beter werkt dan mp3FM software.

EDIT:

Ach laat ook maar. Ik las net te laat dat mp3 dan om wordt gezet in ATRAC. Is voor mij totaal niet interessant.

P.S. Ik heb (tot nu toe) geen problemen met tags en Mp3FM.
In de beschrijving van de vaio-link software wordt er gesproken over in conversie maar in praktijk doet de software dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devet
  • Laatst online: 17-11-2020
FireFly3k schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:32:
[...]

Ja je kan playlists maken. Als je een nummer hoort wat je goed vind houdt je de knop "boven" ingedrukt en dan kan je hem toevoegen aan 1 van de lijsten. Als je hem weg wilt moet je volgens mij de knop "beneden" indrukken.

[...]
Maar dat kan dus niet terwijl je van je muziek aan het genieten bent en dat is nou net jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 07:23
Devet schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:41:
[...]Maar dat kan dus niet terwijl je van je muziek aan het genieten bent en dat is nou net jammer!
Jawel, als je een nummer hoort voeg je die toe. Of bedoel jij de hele lijst samenstellen terwijl je gewoon muziek luisterd?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het aanmaken van een playlist inderdaad niet heel makkelijk gaan (op de HD-3). Als ik een lange lijst aan wil maken moet ik steeds 3 seconden van een liedje luisteren om hem toe te voegen, echt praktisch is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een mogelijkheid is om een cd met EMI beveiliging te rippen met sonicstage? Ik zit hier met een mw-e407, net gekocht, maar kan de cd's met emi beveiliging niet omzetten naar atrac. Dit moet toch gewoon kunnen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:25:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om een cd met EMI beveiliging te rippen met sonicstage? Ik zit hier met een mw-e407, net gekocht, maar kan de cd's met emi beveiliging niet omzetten naar atrac. Dit moet toch gewoon kunnen?? :?
Nee, dat gaat helaas niet.
Ik persoonlijk heb mijn beveiligde cd's geript met cdparanoia (naar WAV) en ze vervolgens in SonicStage gedropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de HD1 nieuw voor 199 Eur krijgen (zonder MP3 tweak). De HD3 en HD5 kosten ongeveer 30 Eur meer. Heeft iemand een advies voor mij welke te kiezen? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:46:
Ik kan de HD1 nieuw voor 199 Eur krijgen (zonder MP3 tweak). De HD3 en HD5 kosten ongeveer 30 Eur meer. Heeft iemand een advies voor mij welke te kiezen? Thnx!
Ja, bepaal of je die voordelen 30 euro waard vind ;) dat kan een ander moeilijk voor je doen.
Persoonlijk zou ik die 30 euro meer gewoon uitgeven, dan maar wat meer betalen, voor veel meer gemak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:27:
[...]

Nee, dat gaat helaas niet.
Ik persoonlijk heb mijn beveiligde cd's geript met cdparanoia (naar WAV) en ze vervolgens in SonicStage gedropt.
Las ergens op het internet dat het mogelijk zou moeten zijn middels een shift truukje.
Middels shift moet je de autorun van windows vermijden, daarna kun je vanuit je verkenner de bestanden naar sonicstage slepen.
Ik heb het nog niet getest, dat kan ik morgen pas..... laat het wel even horen of het werkt.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Voor iedereen die is geintresseerd in de Sony NW-HD03:

Vanaf zaterdag 24 september is er Prijzencircus bij de V&D. Bij de Electric City (elektrische afdeling van v&d). Omdat ik daar werk weet ik dus dat de NW-HD03 in het PrijzenCircus 200 euro gaat kosten.

• _Supreme
  • Niet online
spam spam :9

nee grapje, bedankt voor de tip!

www.tri-state.nl

Verwijderd

ECiftci schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:27:

Vanaf zaterdag 24 september is er Prijzencircus bij de V&D. Bij de Electric City (elektrische afdeling van v&d). Omdat ik daar werk weet ik dus dat de NW-HD03 in het PrijzenCircus 200 euro gaat kosten.
Goeie tip. Ik kan de HD5 voor hetzelfde geld krijgen. Altijd de HD5 doen of toch maar de HD3? Anyone?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

Dan zou ik voor de HD5 gaan.

Verwijderd

Euh, waar is de HD5 dan te krijgen voor 200 euro?

• Mdekoning
ECiftci schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:27:

las het idd urrtje geleden in foldertje denk zet et ff hierop
maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de VD gehaald voor 199 euro (ik kwam in de middag en er stonden er nog een heleboel ->filiaal Utrecht) en hier maar even de eerste impressies:

[RANT]
SonicStage (SS). Ik had er al eens mee gewerkt en toen vond ik het slecht. Nu, twee versies later (heb ff 3.2 gedownd) is het gewoon nog steeds k*t. Ik snap niet wat die developers van Sony aan het doen zijn, maar in plaats van fading effects invoegen zouden ze er misschien eens aan kunnen denken dat snelheid en usability ook best nuttig zijn. Deze software is gewoon ruk. Onbegrijpelijk dat dit uberhaupt geproduceerd wordt. Onoverzichtelijk, zeer onhandige manieren om tags te veranderen, en bovenal: takketraag. Ongelooflijk.

Ik weet dat ik best wel wat muziek heb (om en nabij 25 gb) en dat het dus best ff kan duren om alles te importeren. Maar bij dit programma kan ik rustig een uur de krant gaan zitten lezen, want dan is ie er nog niet mee klaar. In vergelijking met Audiomonkey, een audioplayer waar je ook een library aan kunt maken duurt het bij SS zo verschrikkelijk lang. Ook tags aanpassen schiet niet op.

Daarnaast is mijn collectie altijd in beweging, dus het zou dan mooi zijn als je snel je library met assigned folders zou kunnen syncen. (als het even kan als een background proces zodat je er weinig van merkt). Misschien dat ik het nog niet heb ontdekt, maar SS kan dit volgens mij dus niet. Waar is al die schijfruimte en processorbelasting dan voor nodig? Andere programmaas kunnen het met veel minder af.

Als ik dit nou vergelijk met bijvoorbeeld het programmaatje wat bij de Aiwa (=ook Sony) hdd speler van mn vriendin kwam: Daar kun je fijn op mapjes zoeken, dan ff slepen, een keer op refresh knallen en klaar. Meer kan het programma niet, maar het is in ieder geval snel. Waarom niet ff die software porten voor deze units?

Goed, ik ben dus niet de eerste die de pest aan SS heeft, dus meteen ook maar even dat VAIO Transfer geprobeerd. An sich wel handig, maar waar je bij SS dus jaren moet wachten met het inloaden van je library, duurt hier het overzetten zelf dus weer lang. Omdat het geconverteerd wordt naar Atrac. Op zich heb ik hier niet zoveel moeite mee, maar waarom heb ik anders een MP3 speler gekocht? Als iemand dus nog een alternatief voor beide programmaas heeft: graag, ik hou me aanbevolen.

Maar....
[/RANT]

...als de muziek er eenmaal opstaat, dan ben ik opeens heel positief. Goede batterylife (heb m de hele avond op de line in van mn stereo gehad), (zeer) goede geluidskwaliteit, vrij prima scroll snelheid door de verschillende menu's, leuk design, fijne materialen en afwerking (afgezien van de play button ->ultra goedkoop plastic en gammele 'touch', hetzelfde geldt voor de knullig ontworpen converter). Tevens zijn de oordopjes inderdaad nogal, eh, apart. Die worden dus snel vervangen door iets beters, maar voorlopig gebruik ik m toch voor andere doeleinden.

KAn ik m aanbevelen? Ach, al met al een prima aankoop, zeker voor 199. Ik moet wel zeggen dat die software echt niet meer kan in deze tijd. Gelukkig is het een 20 gieg speler en hoef je dus niet zo vaak dingen er op en af te halen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag HD5 opgehaald. Voor 200 Euro inclusief veel betere Koss koptelefoon (extra). Is een nagelnieuwe 2e hands. Eerste indruk is heel goed; al moet ik wel zeggen dat dit mijn 1e MP3 speler is. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Vind het een echt een topapparaat. De software stond er in 1 keer op en dat terwijl ik gigantische problemen verwachtte. Programma is niet een van de snelste en duidelijkste maar het valt me nog mee. Geluidskwaliteit is echt top en ook de bediening is eenvoudig.

Al met al tevreden tot nu toe. Als iemand geïnteresseerd is in een zwarte HD5 van 2 weken oud met alle papieren, doos, etc check Marktplaats. Hij doet um weg voor 175 Eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:46:
[...]

Las ergens op het internet dat het mogelijk zou moeten zijn middels een shift truukje.
Middels shift moet je de autorun van windows vermijden, daarna kun je vanuit je verkenner de bestanden naar sonicstage slepen.
Ik heb het nog niet getest, dat kan ik morgen pas..... laat het wel even horen of het werkt.
het werkt dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:55:
Vandaag HD5 opgehaald. Voor 200 Euro inclusief veel betere Koss koptelefoon (extra). Is een nagelnieuwe 2e hands. Eerste indruk is heel goed; al moet ik wel zeggen dat dit mijn 1e MP3 speler is. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Vind het een echt een topapparaat. De software stond er in 1 keer op en dat terwijl ik gigantische problemen verwachtte. Programma is niet een van de snelste en duidelijkste maar het valt me nog mee. Geluidskwaliteit is echt top en ook de bediening is eenvoudig.

Al met al tevreden tot nu toe. Als iemand geïnteresseerd is in een zwarte HD5 van 2 weken oud met alle papieren, doos, etc check Marktplaats. Hij doet um weg voor 175 Eur.
bestaan er goede koss koptelefoons dan?
ik heb er een aantal getest vond ze allemaal ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:42:

Goed, ik ben dus niet de eerste die de pest aan SS heeft, dus meteen ook maar even dat VAIO Transfer geprobeerd. An sich wel handig, maar waar je bij SS dus jaren moet wachten met het inloaden van je library, duurt hier het overzetten zelf dus weer lang. Omdat het geconverteerd wordt naar Atrac. Op zich heb ik hier niet zoveel moeite mee, maar waarom heb ik anders een MP3 speler gekocht? Als iemand dus nog een alternatief voor beide programmaas heeft: graag, ik hou me aanbevolen.
Kijk hier maar eens. Alleen voor mp3:

Verwijderd in "SONY NW-HDx mp3 spelers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Auke

Topper!

Ik had t hele forum al een keer doorgelezen, maar in stukken. En ik meende me dus te herinneren dat er slechts 2 software opties waren. Erg prima dus dat er nog een alternatief bestaat. Vanavond direct even proberen. Thanx man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
hey, ik had nog een vraagje,

ik heb vandaag op een HD1 mogen spelen, maar het vooruit spoelen gaat er dus echt langzaam op.
en dat doe ik wel vaker in livesetjes enzo,

dus, gaat dat ook zo op de HD5? dat hij ongeveer 5 seconden over een minuutje muziek doet?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 17:58
_Supreme schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:14:
hey, ik had nog een vraagje,

ik heb vandaag op een HD1 mogen spelen, maar het vooruit spoelen gaat er dus echt langzaam op.
en dat doe ik wel vaker in livesetjes enzo,

dus, gaat dat ook zo op de HD5? dat hij ongeveer 5 seconden over een minuutje muziek doet?
In een seconde of 7 - 8 spoel ik een nummer van zo'n 3 minuten door, dus nee.. de HD5 spoelt duidelijk sneller ;)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
HD1 is nu verkrijgbaar voor 179 bij Halfords
link

[ Voor 61% gewijzigd door Monalisa op 27-09-2005 23:56 ]

• Mdekoning
Monalisa schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:50:
HD1 is nu verkrijgbaar voor 179 bij Halfords
link
heeft dus ook de mp3 firmware update, das wel hendig.

maare wat heeft deze nou nog als voor/nadelen

ik zit er aan te denken om eens een goed overzicht te maken van de ze 3 prachtige spelers

[ Voor 12% gewijzigd door Mdekoning op 28-09-2005 14:18 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mdekoning schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:17:
[...]

heeft dus ook de mp3 firmware update, das wel hendig.

maare wat heeft deze nou nog als voor/nadelen

ik zit er aan te denken om eens een goed overzicht te maken van de ze 3 prachtige spelers
Dat hangt er ook maar net vanaf waar je waarde aan hecht.
Persoonlijk nadeel vind ik dat je er (brakke) software voor nodig hebt.

• Mdekoning
RoD schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:20:
[...]

Dat hangt er ook maar net vanaf waar je waarde aan hecht.
Persoonlijk nadeel vind ik dat je er (brakke) software voor nodig hebt.
als ik zie dat Mijn Mp3 collectie nu rond de 8 Gig is en deze zich langzaam uitbrijd, dwz met 2 a 3 cd in de week en kijk hoeveel ik met mijn huidige mp3 speler luister 1 tot 4 uur op een dag kan ik wel leven met de software

• RoD
  • Niet online

RoD

Mdekoning schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:03:
[...]

als ik zie dat Mijn Mp3 collectie nu rond de 8 Gig is en deze zich langzaam uitbrijd, dwz met 2 a 3 cd in de week en kijk hoeveel ik met mijn huidige mp3 speler luister 1 tot 4 uur op een dag kan ik wel leven met de software
Ik blijf het irritant vinden.
Bovendien kun je met UMS apparaten makkelijk dingen overzetten naar andere pc's, je hebt dan als het ware een mobiele harde schijf bij je.
Maar als je er alleen wat muziek opzet, dan is er wel mee te leven denk ik, tis ook een persoonlijke afweging.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Moet je met de nieuwe generaties nog steeds de stekker in het stopcontact hebben als je hem aan de computer hangt?

• iLLEVAiHCAM
  • Laatst online: 24-08 11:10

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Hmmzzz.. .
Die aanbieding NW-HD1 @ Halfords.nl klinkt wel erg aanlokkelijk.

Echter: wie weet er zeker dat de hd1's die bij Halfords verkocht worden wèl native MP3 ondersteuning hebben? Ben er namelijk nogal skeptisch over eerlijk gezegd.
Het aanbod van sony om te speler te upgraden naar MP3 is namelijk geldig tot september (!) 2005. Dat zou betekenen dat je er heel snel bij moet zijn.. .

• Limbeckx
Voor 20 euro meer heb je de HD03. En die 20 euro moet je betalen om em te upgraden naar MP3 compatible. Wrm zou je dan nog voor de hd1 gaan? Behalve de dockingstation die er bij zit

• Vanitas
ECiftci schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:17:
Voor 20 euro meer heb je de HD03. En die 20 euro moet je betalen om em te upgraden naar MP3 compatible. Wrm zou je dan nog voor de hd1 gaan? Behalve de dockingstation die er bij zit
En dat dockingstation is dan gelijk weer een nadeel, want die moet je meeslepen als je em aan de PC wilt hangen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Limbeckx
Dan lijkt de keuze mij geheel duidelijk. Ikzelf zit nog te twijfelen tussen een Zen Micro van 6 gb of een HD03. De 20 gb opslag heb ik niet echt nodig maar is wel mooi meegenomen. Maarja de keuze wordt waarschijnlijk in ongeveer een week gemaakt dus dan horen jullie het wel!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
ECiftci schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:17:
hd1 is ook een tikkeltje kleiner en lichter als de hd3

• Mdekoning
ECiftci schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:41:
Dan lijkt de keuze mij geheel duidelijk. Ikzelf zit nog te twijfelen tussen een Zen Micro van 6 gb of een HD03. De 20 gb opslag heb ik niet echt nodig maar is wel mooi meegenomen. Maarja de keuze wordt waarschijnlijk in ongeveer een week gemaakt dus dan horen jullie het wel!
als ik op het zen micro forum lees, zie je dat er best veel defecten zijn. maar hier is dart stukken minder

Verwijderd

Mdekoning schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:11:
[...]

als ik op het zen micro forum lees, zie je dat er best veel defecten zijn. maar hier is dart stukken minder
Dat komt omdat er waarschijnlijk 1000 keer meer Micro-eigenaars zijn dan dat er NW-HD eigenaars zijn.

• Mdekoning
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:46:
[...]

Dat komt omdat er waarschijnlijk 1000 keer meer Micro-eigenaars zijn dan dat er NW-HD eigenaars zijn.
zit wel wat in maare om toch maar terug te komen op het onderwerp, wie heeft er al echt problemen gehad met zijn NW_HDx?

ik meen dat ik er een heb gelezen

Verwijderd

Mdekoning schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:39:
[...]

zit wel wat in maare om toch maar terug te komen op het onderwerp, wie heeft er al echt problemen gehad met zijn NW_HDx?

Ik heb mijn NW-HD1 sinds de eerste week van januari en ik heb er bijna nooit problemen mee, alleen is hij wel ongeveer 5-6 keer vastgelopen (bijna alle gevallen tijdens het fietsen of lopen), na het uitzetten werkt hij weer. Voor de rest geen problemen mee gehad.

• Monalisa
  • Laatst online: 01-01-2024
iLLEVAiHCAM schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:04:
Hmmzzz.. .
Die aanbieding NW-HD1 @ Halfords.nl klinkt wel erg aanlokkelijk.

Echter: wie weet er zeker dat de hd1's die bij Halfords verkocht worden wèl native MP3 ondersteuning hebben? Ben er namelijk nogal skeptisch over eerlijk gezegd.
Het aanbod van sony om te speler te upgraden naar MP3 is namelijk geldig tot september (!) 2005. Dat zou betekenen dat je er heel snel bij moet zijn.. .
ik zou er maar niet op rekenen dat die hd1 units native mp3 compatible zijn. dan heb je idd nog twee dagen om hem te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

ik zou er maar niet op rekenen dat die hd1 units native mp3 compatible zijn. dan heb je idd nog twee dagen om hem te upgraden
Ik heb hem gehaald bij Halfords en hij heeft dus WEL de firmwareupdate voor native mp3-support.

Een erg mooie machine voor dat geld en voelt zeer degelijk aan.

De SonicStage software kan ik ook nog wel mee leven.
Enig nadeel is dat als je hem puur als hdd wil gebruiken je cradle mee moet nemen.

De geluidskwaliteit is werkelijk fantastisch heel wat beter dan die sleutelhanger mp3 spelertjes van Blokker, Kijkshop e.d.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Mdekoning schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:39:
[...]

Ik heb totaal geen problemen gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
sjaool schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:30:
[...]

De geluidskwaliteit is werkelijk fantastisch heel wat beter dan die sleutelhanger mp3 spelertjes van Blokker, Kijkshop e.d.
kijk die Blokker speler zij leuk en aardig maar das geen kwaliteit.
heb er zelf een van de blokker(xirion) en bij deze is het zo dat als mij batterij opgaat en hij is bezig met spelen(wat dus 99% van de tijd is) dan raakt het mp3tje corrupt.

erug fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Da's inderdaad niet fijn en wat je al zegt die Xiron dingen zijn voor even wel leuk maar voor het serieuze werk toch niet aan te raden.

Wat de NW-HD1 aangaat heb ik geen problemen tot nu toe.
Enige wat me een keer is gebeurt, hoe dat kwam weet ik niet, is dat er een seconde geluid van het voorgaande track door de track die ik aan luisteren was heenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
sjaool schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:30:
[...]

Ik heb hem gehaald bij Halfords en hij heeft dus WEL de firmwareupdate voor native mp3-support.
Zit er ook een afstandbediening met display bij?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verkopen ze die HD1 eigenlijk ook bij non-superstore Halfords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Breepee schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:30:
[...]

Zit er ook een afstandbediening met display bij?
Ik neem aan dat ze het standaard HD1 pakket verkopen. Dan zit er dus geen AB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Heb er net nog maar eentje gehaald.. .
Er zit idd (zoals verwacht) geen AB bij.
Ik ben nu ff aan het kijken of hij native MP3 afspeelt en
dus een firmware-upgrade heeft ondergaan.
Kan maandag nl gewoon mn geld terugkrijgen als het dat niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Ha!
Hij is idd voorzien van de firmware upgrade!
*heel erg blij is met zijn stylee MP3-speler cq 20GB portable harddisk van 179 EU(!).. .
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als hij in het dock zit, kun je dan ook muziek afspelen tijdens het opladen?

Hij is trouwens van de Halfords site afgehaald... :/

[ Voor 28% gewijzigd door Brent op 01-10-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:30:
Als hij in het dock zit, kun je dan ook muziek afspelen tijdens het opladen?

Hij is trouwens van de Halfords site afgehaald... :/
Ja, maar dan duurt het opladen een eeuwigheid! Het staat dacht ik ook in de handleiding.
@ hieronder: dit is een bevestiging :+ Ik heb zelf een HD1 ;) 8) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik heb vandaag de hd5 gehaald, prima ding voor slechts 229 euro (bij It's)
Nu heb ik alleen 1 vraag, bij het opstarten staat er walkman, tenminste dat hoort er te staan, bij mij staat er iets wat meer lijkt op valkman, hoort dat of is het stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
SmooK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:40:
Ik heb vandaag de hd5 gehaald, prima ding voor slechts 229 euro (bij It's)
Nu heb ik alleen 1 vraag, bij het opstarten staat er walkman, tenminste dat hoort er te staan, bij mij staat er iets wat meer lijkt op valkman, hoort dat of is het stuk?
is het niet meer iets van \valkman?

want volgens mij is dat het ontwerp(ik kan me vergissen wan ik heb er zelf geen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
nah er staat echt maar een halve w zeg maar, maar je ziet het maar heel kort dus ik zal voor de zekerheid nog ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
SmooK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:50:
nah er staat echt maar een halve w zeg maar, maar je ziet het maar heel kort dus ik zal voor de zekerheid nog ff checken
ps bij welke its heb je em gehaald.

want 2 weken terug lag hij nog voor 300 € bij de its xxl in helmond

de hd 3 was toen 250€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
It's in Tilburg, dit was overigens de 1 na laatste, de laatste was het showmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
weet iemand wanneer die nieuwe sony HD speler uitkomt?
Deze maand of november?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb nu ook een HD1 gehaald, en 1 ding is wel vervelend: Sommige nummers hebben een veld dat vol met rare tekens staat. Het gekke is dat op mij computer die velden niet aanwezig zijn (dus bijvoorbeeld geen album). Soms gaat het echt ook gewoon goed en ziet de speler dat het bestand gewoon geen veld bevat bijvoorbeeld artiest).

Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
klopt het trouwens dat er geen nederlandstalige handleiding bij zit? Ook niet als PDF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmooK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:57:
klopt het trouwens dat er geen nederlandstalige handleiding bij zit? Ook niet als PDF?
Totaal geen handleiding (is beter voor het milieu :Y) ), maar wel als PDF. Hij is ongeveer 400 blz. dik :| . Hij staat ook op internet, als je hem niet kan vinden moet je het zeggen. Dan zet ik hem wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik heb em gevonden op de sony site, wel raar dat ze er 7 handleidingen bij doen(frans, engels, duits, spaans en italiaans) en geen Nederlandse, ik dacht al dat ik em alweer kwijt was maar dat is dus niet. bedankt iig.

EDIT

Ik bedoelde trouwens quickstart guide, maar die zit er toch ook geen bij in het nederlands? Als dat wel zo is ligt hij namelijk nog in de winkel

[ Voor 41% gewijzigd door RaijRaij op 04-10-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Kun je met "MP3 File Manager v2" de bestanden die op je mp3 speler staan ook bij andere mensen er op zetten? En worden je bestanden ook beveiligd net zoals bij SonicStage zodat je als je pc opnieuw hebt geformateerd en geinstald dat die bestanden niet meer bruikbaar zijn?

edit:
is het overigens ook mogelijk om met SonicStage of een ander programma de Atrac bestanden af te spelen op je computer?

Weet iemand overigens hoeveel korter de levensduur van de batterij is als je alleen maar MP3 afspeelt ipv Atrac?

[ Voor 34% gewijzigd door Dagg op 04-10-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Laatst online: 15-08 23:30
Ik sta op het punt een HD1 te kopen (Halfords :P ), maar heb toch nog een vraagje over de "MP3 File Manager v2" software. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Wat ik uit de screenshots van het programma op heb kunnen maken is dat het mogelijk is de MP3's in mappen op de speler te zetten. Is het daarna ook mogelijk om op de speler een van deze mappen te kiezen en die af te spelen? Of is het alleen mogelijk de MP3's af te spelen op basis van ID3 tags?

Ook zou ik graag willen weten, mits het dus mogelijk is mappen af te spelen, hoe deze gesorteerd worden op de speler; in alfabetische volgorde of de nieuweste map onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ferdy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:40:
Ik sta op het punt een HD1 te kopen (Halfords :P ), maar heb toch nog een vraagje over de "MP3 File Manager v2" software. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Wat ik uit de screenshots van het programma op heb kunnen maken is dat het mogelijk is de MP3's in mappen op de speler te zetten. Is het daarna ook mogelijk om op de speler een van deze mappen te kiezen en die af te spelen? Of is het alleen mogelijk de MP3's af te spelen op basis van ID3 tags?

Ook zou ik graag willen weten, mits het dus mogelijk is mappen af te spelen, hoe deze gesorteerd worden op de speler; in alfabetische volgorde of de nieuweste map onderaan?
vanaf

Verwijderd in "SONY NW-HDx mp3 spelers"

en speciaal

Auke in "SONY NW-HDx mp3 spelers"

Op de volgorde: Dat is net hoe je het zelf neerzet. In principe nieuwste map onderaan, maar je kan handmatig de mappen verplaatsen (dus niet met 1 klik alfabetisch) volgens mij. Of dit ook werkt als je er later weer iets bijvoegd weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Dagg schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:01:
Kun je met "MP3 File Manager v2" de bestanden die op je mp3 speler staan ook bij andere mensen er op zetten?

Helaas kan dit niet, het is 1 richting verkeer

En worden je bestanden ook beveiligd net zoals bij SonicStage zodat je als je pc opnieuw hebt geformateerd en geinstald dat die bestanden niet meer bruikbaar zijn?

Ik weet niet zeker wat je hier bedoelt. Je kan de bestanden dus niet terug zetten. Maar je gewone mp3tjes heb je nog gewoon want die staan natuurlijk op een andere partitie of schijf dan C:, en je gebruik sonicstage natuurlijk niet meer voor mp3 naar walkman.

edit:
is het overigens ook mogelijk om met SonicStage of een ander programma de Atrac bestanden af te spelen op je computer?

Sonnicstage speelt deze af, en er is 1 of andere brakke plugin voor winamp.

Weet iemand overigens hoeveel korter de levensduur van de batterij is als je alleen maar MP3 afspeelt ipv Atrac?

Ik denk dat dit behoorlijk korter is. Ik denk dat ik met de HD3 tussen de 10 en 15 uur haal (nooit goed gemeten) , Maar ik heb hem dan ook meestal op de stereo, dus dan speelt hij ook behoorlijk harder en ik denk dat dat ook meer batterijpower verbruikt
nog 2 sites met info over o.a. sonnicstage:
http://www.mdcenter.nl/

http://forums.minidisc.org/index.php?act=idx

[ Voor 4% gewijzigd door Auke op 04-10-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand achter gekomen of het mogelijk is om de bestanden van je de sony terug te zetten op je copmuter als de muziek (atrac en mp3) al is verwijdert van de betrefende computer?

mvg Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:58:
is er al iemand achter gekomen of het mogelijk is om de bestanden van je de sony terug te zetten op je copmuter als de muziek (atrac en mp3) al is verwijdert van de betrefende computer?

mvg Bob
Zoals je hierboven leest is dat niet mogelijk ookal installeer je het opnieuw. Het is dus One-Way-Trafic bij SonicStage (net zoals iTunes) Je kunt dus geen bestanden weer via je mp3 speler op je pc, of die van iemand anders, zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op deze site is de servicemanual inclusief schema's e.d. te downloaden van de Sony NW-HD1/3/5 (registratie noodzakelijk voor downloaden).
Helaas niet in het Nederlands maar goed bijna iedereen is de Engelse taal wel machtig.

Btw mijn Sony kwam dus inderdaad zonder afstandsbediening.
Heb inmiddels wel de Shure E3c op inkoopacties.net bestelt voor gebruik met mijn Sony.

Atrac valt trouwens wel gewoon heen en weer te kopieren met SonicStage, mp3 helaas niet. SonicStage zet ze wel als .oma bestanden terug.
Misschien dat het met het alternatieve programma wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 06-10-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
iemand er al achter of er een nederlands talige quickstart guide bij de hd5 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
even over de Sony NWA3000S 20 GB HDD Walkman,
Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/covers/732043x.jpg
Hij wordt 7 November gereleased, en gaat ongeveer 320 euro kosten volgens play.com
http://www.play.com/play2...=&cpage=1&pa=cart&Cur=258

35 hour battery life
Stores up to 13,000 tracks
Ultra bright highly visible display
Ultimate in style and portability
MP3, WMA, WAV, ATRAC playback
Charging through USB or AC adaptor
G Sensor drop protection / jog proof
Mobile phone style menu for easy navigation
My Favourite Shuffle: randomly plays your top 100 most listened to tracks
Time Machine Shuffle: plays tracks from a random year
Artist Link Button: suggests similar tracks to listen to
New connect player software :)
Silver :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Supreme op 06-10-2005 18:57 ]

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
HD1 heb ik vandaag teruggebracht. Hoewel een fraai apparaatje en mooi dock, kon ik toch niet leven met de volgende nadelen:

- Verschikkelijke software, zelf de Vaio software. Onverklaarbare hangers van het programma, duurt een eeuwigheid.
- Af en toe stukjes van een ander nummer door je nummers heen.
- Vrij veel ruis wanneer aan het afspelen. Mijn stokoude MD-speler heeft absoluut geen ruis. Is dan toch erg jammer.
- Batterijduur halveert met MP3's met bitrates zo rond de 200.
- Interface op het apparaat (GUI en knoppen) zelf werkt niet zo lekker soepel als bijv. een iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Breepee schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:25:
HD1 heb ik vandaag teruggebracht. Hoewel een fraai apparaatje en mooi dock, kon ik toch niet leven met de volgende nadelen:

- Verschikkelijke software, zelf de Vaio software. Onverklaarbare hangers van het programma, duurt een eeuwigheid.
Gebruik dan MP3 File manager.
Dat lijkt me dat er dan toch iets fout is met jouw apparaat.
- Vrij veel ruis wanneer aan het afspelen. Mijn stokoude MD-speler heeft absoluut geen ruis. Is dan toch erg jammer.
Je moet eerst de batt iets van 6x opladen voordat hij volledig op "kracht" is.
- Interface op het apparaat (GUI en knoppen) zelf werkt niet zo lekker soepel als bijv. een iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11
Breepee schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:25:

Bedoel je de software in het aparaat, of die om met de pc te connecten? en ruis wn af en toe stukjes uit een ander nummer lijken mij ook niet echt goed.

we zullen zien, want als het goed is kan ik de mijne morgen bij de halfords halen(had jij hem daar ook vandaan?)

zijn er meer gebruikers die deze problemen ondervonden hebben? heb namelijk voor een sony ipv een Ipod gekozen omdat mijn MD zo goed beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat hij behoorlijk in grote is toegenomen.
65.2x104.2x21.4mm 182gr ten opzichte van
55.9x89.3x14.5mm 135gr van de HD5, maar dat is dan ook weer persoonlijk.

Over de playback van de NW-A3000 standaard ondersteunt hij Atrac (enz) en MP3, in december komt er een firmware update waardoor hij ook WMA af kan spelen.

Wat ik me ook af vraag is of die 35uur afspelen voor alleen MP3, Atrac of bijden is.

Verder is het een gaaf model alleen hoop ik dat de HD5 ook een firmware update krijgt voor de CONNECT software ed. MAar we wachten maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Vanitas schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:24:
[...]

Gebruik dan MP3 File manager.
Die heb ik dus ook gebruikt.
[...]

Dat lijkt me dat er dan toch iets fout is met jouw apparaat.
Ik las (onder andere hier) dat het wel eens vaker voorkomt.
[...]

Je moet eerst de batt iets van 6x opladen voordat hij volledig op "kracht" is.

[...]
Ow.... OK.
weekend warrior schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:28:
[...]

Bedoel je de software in het aparaat, of die om met de pc te connecten? en ruis wn af en toe stukjes uit een ander nummer lijken mij ook niet echt goed.
Met name die op de PC, hoewel de software/interface in het apparaat zelf om te navigeren enzo ook wel iets gemakkelijker had gekund.
we zullen zien, want als het goed is kan ik de mijne morgen bij de halfords halen(had jij hem daar ook vandaan?)
Yep.
zijn er meer gebruikers die deze problemen ondervonden hebben? heb namelijk voor een sony ipv een Ipod gekozen omdat mijn MD zo goed beviel.
Ik ook. Maar nu gebruik ik weer m'n MD speler. Opnemen is een 'hel', maar daarna heb je een mobiele muziekbunker bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al maaaanden een hd-3, lang voordat jullie hem hadden :P Kheb hem puur toevallig op de dag dat ie ie Europa uit kwam op schiphol weten te krijgen. Ben der heel blij mee etc etc.
Alleen 1 ding en volgesmij is daar nix aan te doen... Ik gebruik ipc altijd de album functie om door alle mappen te scrollen. Maar als ik een cd of groep met een n ofzo wil dus een beetje in het midden dan duurt het zo fucking lang voordat ik er ben. Het scrollen gaat dus heel traag. Is daar geen leuk truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmidaag nog even bij de bcc in eindhoven geweest, hadden ze die mp3-spelers voor het vasthouden. Heb er even goed aangevoeld en kwam tot de conclusie dat de zwarte hd-5 er echt prachtig uitziet. Daarnaast voetl hij ontigelijk degelijk aan en is erg plat. Veel kleiner dan andere spelers en onderhand net zo groot als een zen micro die ik zelf heb. Als ik geen zen micro ahd gekocht een paar maanden geleden dan was ik voor deze gegaan. Schokbestendig en vele features en supercompact voor 20 gig. Alleen geen usbonthego en voicrecorder ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de laatste HD1 bij mijn halfords gehaald en ik ben er heel blij mee. Hij heeft idd de mp3-support, maar dat was al duidelijk. Ik heb ook gelijk mijn afstandbediening van mijn oude MZ-E60 eraan gehangen, de RM-MZ2N, en hij doet het gedeeltelijk:
  • Display doet het niet :(
  • Volgende en vorige knoppen doen het wel
  • Play/stop-knop doet het alleen om te stoppen, niet om te starten :?
  • Volume werkt gewoon
  • Pauze-knop zorgt ervoor dat je tijdens het luisteren overspringt naar een totaal ander nummer, een soort eenmalige shuffle dus.
  • Displaymode-knop doet het natuurlijk niet :+
  • Playmode-knop doet het ook niet
  • Hold natuurlijk wel :)
Ik heb ook direct de Sonicstage links laten liggen na het 5 minuten gebruikt te hebben. Dat MP3-filemanager V2 is echt een uitkomst gewoon! Maar dat was ook al duidelijk geloof ik B) .
Verder heb ik nog geen problemen gevonden, dus ik ben heel blij met mijn E179,- kostende mp3spelertje die in mijn ogen nog mooier is dan die Ipod ook :P

Edit:
Is het trouwens schadelijk voor je speler om hem uit het dock te halen en hem er weer in te zetten zonder dat hij echt gebruikt is? Het lijkt er namelijk op dat hij steeds weer gaat laden terwijl de batterij toch echt niet leeg kan zijn.. 8)7

Geen MZ-E80, maar een E60..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:47:
Ik heb vanmiddag de laatste HD1 bij mijn halfords gehaald en ik ben er heel blij mee. Hij heeft idd de mp3-support, maar dat was al duidelijk. Ik heb ook gelijk mijn afstandbediening van mijn oude MZ-E60 eraan gehangen, de RM-MZ2N, en hij doet het gedeeltelijk:
  • Display doet het niet :(
  • Volgende en vorige knoppen doen het wel
  • Play/stop-knop doet het alleen om te stoppen, niet om te starten :?
  • Volume werkt gewoon
  • Pauze-knop zorgt ervoor dat je tijdens het luisteren overspringt naar een totaal ander nummer, een soort eenmalige shuffle dus.
  • Displaymode-knop doet het natuurlijk niet :+
  • Playmode-knop doet het ook niet
  • Hold natuurlijk wel :)
Ik heb ook direct de Sonicstage links laten liggen na het 5 minuten gebruikt te hebben. Dat MP3-filemanager V2 is echt een uitkomst gewoon! Maar dat was ook al duidelijk geloof ik B) .
Verder heb ik nog geen problemen gevonden, dus ik ben heel blij met mijn E179,- kostende mp3spelertje die in mijn ogen nog mooier is dan die Ipod ook :P

Edit:
Is het trouwens schadelijk voor je speler om hem uit het dock te halen en hem er weer in te zetten zonder dat hij echt gebruikt is? Het lijkt er namelijk op dat hij steeds weer gaat laden terwijl de batterij toch echt niet leeg kan zijn.. 8)7

Geen MZ-E80, maar een E60..
De adapter (stekker) alleen bij het opladen en laden/lossen van bestanden in het stopcontact zetten, anders laadt hij hem idd op (ookal denk je dat hij al vol is). Om de speler ff op te bergen op de dock (zonder hem op te laden of hem aan de computer te hangen) zou ik de stekker niet in het stopcontact laten, dat doe ik namelijk ook niet en ik heb de HD1 sinds begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:40:
[...]

Om de speler ff op te bergen op de dock (zonder hem op te laden of hem aan de computer te hangen) zou ik de stekker niet in het stopcontact laten, dat doe ik namelijk ook niet en ik heb de HD1 sinds begin januari.
Geweldig argument _/-\o_ (je zal overigens best gelijk hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Laatst online: 12-09 14:07
Weet iemand toevallig waar je afstandsbedieningen kan kopen voor de HD1, ze zijn dezelfde als van de minidiscspelers volgens mij. En hoeveel gaat zo'n grapje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Even op Ebay kijken en zoeken naar de RM-MC35ELK remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Laatst online: 12-09 14:07
Dankjewel! Dan heb ik tenminste een typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
Dagg schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:19:
[...]

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat hij behoorlijk in grote is toegenomen.
65.2x104.2x21.4mm 182gr ten opzichte van
55.9x89.3x14.5mm 135gr van de HD5, maar dat is dan ook weer persoonlijk.

Over de playback van de NW-A3000 standaard ondersteunt hij Atrac (enz) en MP3, in december komt er een firmware update waardoor hij ook WMA af kan spelen.

Wat ik me ook af vraag is of die 35uur afspelen voor alleen MP3, Atrac of bijden is.

Verder is het een gaaf model alleen hoop ik dat de HD5 ook een firmware update krijgt voor de CONNECT software ed. MAar we wachten maar even af.
ja, ik wacht het even af. als er voor de HD5 nieuwe software komt samen met de release van het nieuwe dingetje, koop ik alsnog de HD5. Ik had dat nog niet eens gezien hoeveel groter hij was geworden! jammer zeg.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke heb een inruil gedaan voor mijn kapotten Iriver H120 (gweldig ding) een Sony NW-HD5 genomen

Nu dat ik thuis ben ben ik er tevreden over klein mooi goed geluid alles
nou zitten me 2 dingen tegen

Er is geen mogelijkheid om de bestanden die er op staan af te halen (KUT DUS), nou is het wel mogelijk om met MP3 File Manager het te zien maar niet eraf te halen nou vroeg ik me af heeft niet niemand er aan gedacht om de progje uit te breiden zodat er bestanden ook kunnen af gehaald worden (zo'n grote stap is et niet je kan ze al lezen alleen het overzetten moet nog)

2de HOE THE FUCK navigeer ik gewoon, ik ben gewend om met iriver gewoon alle mappen te zien en dan gewoon naar volgende map te gaan maar dat gaat niet.
Als ik wat nummers erop zet in 1 map via MP3 File Manager dan is het in de speler niet mogelijk om de map af te lezen want het kan alleen op artist track en album, ook staan veel bestanden erin als
{}{}{{}{}{}{} of UUUUUUUU of #@$@%!DNSD@#%I nou vroeg ik me waar kijkt de mp3 speler naar als het naar de

NAAM van het nummer
en de ARTIST van het nummer

zoek, want ik heb van de 6 albums 10 nummers die zo vaag zijn en ik zou ze graag willen veranderen op mijn pc zodat ik kan navigeren via de artist gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderen kan gewoon met delete.

En het indelen gaat automatisch naar artiest > album.

Die vreemde tekens komen doordat het gebruik maakt van een character set die niet wordt ondersteund door de speler. Die zal je dus aan moeten passen.

Verder lijkt het me ook handiger om es op een normalere manier te schrijven. Ik heb wel 3x moeten lezen wat nou het probleem precies is.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.