Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In September 2004 komt Sony met de Network walkman NW-HD1

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.subrata/sony.jpg

In het kort beschreven:

afmeting: 8.9 x 6.2 x 1.4 cm
gewicht: 110g
opslag: 20 GB 1,8 inch hdd
afspeel formaat: atrac 3 (mp3/wma converten in atrac)
afspeeltijd: 30 uur!!
oplaadtijd: 3 uur (na 1 uur al 80% geladen)
batterij: Built-in Rechargeable Lithium-Ion Battery
connectie: meegeleverde usb cradle (opladen + Usb 2.0 connect)
Transfer: 480Mbits/second Hi speed Usb 2.0
display: 1.5" 7-line LCD track informatie
body: zilver magnesium behuizing
geluidseffecten: NEW VPT Acoustic Engine, 6 band equalizer
protectie: G-sensor(voorkomt hard disk beschadiging bij het vallen), skip free (data geheugen van 25 minuten)
software: sonicstage 2.1
prijs: $400

Bron Sony Press Release

site met links voor meer informatie:
http://www.gizmodo.com/ar...k-player-nwhd1-017091.php

Sony's NW-HD1 vind ik nu al een juweeltje, jammer alleen atrac 3 support... maar geluidskwaliteit van atrac 3 is fantastisch. Heb zelf namelijk sony net md mz-n910. Ik kijk nu al uit naar de maand september wanneer dit juweeltje op de markt komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
tis echt een mooi hebbedingetje en ik ben benieuwd naar vergelijkende reviews met de Xclef HD800, Ipod en nog een stel

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het omzetten is denk ik het minpunt (ik heb er zelf geenlast van met me NetMd waar dat ook bij moet 8)7)....

Anyway... Atrac3plus = sweet!! vooral als je direct van een CD ript :) dan is de kwaliteit echt super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal best zo zijn... maar er is NO WAY IN HELL dat ik al mijn muziek ga omzetten hoor...
wel mooi ding zeg, maar de M3 blijft mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer plaatjes van de indrukwekkende Sony Network walkman Nw-HD1

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.subrata/sony1.bmp

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.subrata/sony4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.subrata/sony5.jpg

Sony NW-HD1 will be launched on July 10 in Japan, by mid-August in the United States and in September in Europe.

..Because Sony uses the same 20-gigabyte hard drives across many of its product lines, including computers, it stands to benefit from massive price discounts for buying these devices in volume.

"Prices could fall by as much as 50 percent in the next 12-18 months," Dougherty said.

Bron Reuters Financial News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Mooi ding hoor, maar ikzelf zou eerder gaan voor de iAudio M3. Die is ook lekker klein, heeft een handige afstandbediening en kan OGG afspelen. Bovendien haalt de M3L 35 uur speeltijd (op papier). En heb je dan niet dat ATRAC gezeik en daarnaast heeft de M3 een radio, en een line-in. En ik heb wat meer vertrouwen in de support van iAudio.

Ten slotte vind ik Sony zo'n merk voor de massa, ik heb liever iets bijzonders. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 02-07-2004 23:23 ]

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
http://www.sony.nl/PageVi...ressrelease=1088055994361
De NW-HD1 (plaatje) meet slechts 89 x 62,1 x 13,8 mm en is voorzien van een 1,8 inch harddisk van 20GB waarop maximaal 900 CD's kunnen worden vastgelegd, wat gelijkstaat aan 13.000 tracks*2. Dankzij speciaal ontwikkelde energiezuinige elektronica biedt dit apparaat bovendien een onafgebroken speelduur van maar liefst 30 uur*3 op één batterijlading.
Wat een vet mp3 spelerTJE van sony.
Alleen daar betaal je dan ook voor...€400....€430 bij coolelectronics.nl
Maar dat zal nog wel gaan dalen denk'k, of niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1_7.jpg

Japanse site met allemaal live pics van dit ongeloofelijk mooie mp3spelertje!
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1.htm

[ Voor 20% gewijzigd door eswa op 12-08-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Amazon heeft em al voor 399.88 USD = 327.53 EUR
http://www.amazon.com/exe..._11_1/104-5645299-7882351

Is dat ATRAC3 formaat groter (qua mb) dan mp3?
Het is tog neit zoveel moeite om mp3's om te zette naar dat?
Is het mogelijk om dmv bijvoorbeeld firmware, of en programma'tje, mp3 wel af te kunne spelen op dit spelertje?
MPmad schreef op 02 juli 2004 @ 23:22:
Ten slotte vind ik Sony zo'n merk voor de massa, ik heb liever iets bijzonders. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)
Over dat sony voor de massa is...k vind dit niet echt een spelertje "voor de massa",
en sorry, maar hoe bijzonder wil je het hebben dan???

Japanse review, vertaald met babelfish:
http://babelfish.altavist...702%2Fdev075.htm&lp=ja_en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Waar de iAudio M3(l) voor mij, qua uiterlijk, de iPod overtrof (qua de rest ook overigens), overtreft deze de M3 weer. Ze weten ze ook al mooier te maken!
Het enige wat de ding tegen heeft is het Atrac formaat. Hoe goed het ook moge zijn, ik heb het niet zo op conversies van gecomprimeerde bestanden. Daarnaast kan de muziek zo nooit als backup dienen. Je kan het immers in geen geval meer als het orgineel terugzetten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn netmd (die binnen 2 jaar stuk was, intern..) ga ik nooit meer voor een sony, ookal ziet ie der erg gelikt uit. (heb nu trouwens een M3L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Nadeel is:
Niet te gebruiken via Verkenner d.m.v. slepen.
Staat ook niks vermeld over dat je er naast muziek andere bestanden kan opzetten (lees: gebruiken als externe hd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

ronald1971 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:52:
Nadeel is:
Niet te gebruiken via Verkenner d.m.v. slepen.
Staat ook niks vermeld over dat je er naast muziek andere bestanden kan opzetten (lees: gebruiken als externe hd).
Waarschijnlijk kan dat wel alleen dan wel via een bijgeleverd programma.

Iedereen zegt dat sony nou eens van atrac3 moet afstappen of iig de optie moet bieden voor rechtstreekse mp3/wma/ogg decoding.

Jammer echt een heel mooie speler :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

eswa schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:
Over dat sony voor de massa is...k vind dit niet echt een spelertje "voor de massa",
en sorry, maar hoe bijzonder wil je het hebben dan???
Vanwege de prijs zal het geen product voor de massa worden idd. Maar dat bedoelde ik ook niet
Wat ik bedoel is dat wanneer Jan Modaal (om die er maar weer eens bij te halen) een HDD speler gaat kopen, en hij kan kiezen tussen een Sony en (bv) een iRiver en een iAudio, hij waarschijnlijk de Sony koopt omdat dat het bekende merk is.

Hoe bijzonder ik het wel hebben? Ik heb gewoon graag iets wat niet "iedereen" heeft.
Daarom stond de iPod bv. ook niet op mijn lijstje bij het uitzoeken van mijn nieuwe MP3speler.

/me MPmad is erg blij met zijn IAudio M3L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Haha, ik wil ook geen ipod, om dezelfde rede: die heeft iedereen al.
De Rio Karma lijkt me wel goed. Hoewel,deze is wel errug mooi, maar wel ontzettend duur.En wat krijg je ervoor....20gig voor (denk ik) alleen muziek, en verder is hij ontzettend klein...Verder heeft ie tog nix bijzonders?

Is dat Atrac3 eik weer om te zetten naar mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
eswa schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
[...]...Verder heeft ie tog nix bijzonders?
Het is de enige speler met crossfading, gapless playback en een ethernet aansluiting. Dat wil ik niet "niks bijzonders" noemen...
Over het algemeen is alles wat je af kan spelen om te zetten naar een ander formaat. Dus Artac ook. Maar Sony zal er vanuit gaan dat je dit wilt doen. Je hebt immers de orginele CD in je bezit... ;)

Wat een domme redenen hebben jullie overigens om geen iPod te willen kopen. Dat is ongeveer het zelfde als: "Ik wil met witte inkt op zwart papier printen, omdat iedereen het al andersom doet."
Kortom, kijk naar wat practisch/voor jou geschikt is. Daar zal je veel meer plezier van hebben. Daarom viel voor mij de iPod af, het is, volgens mij, niet de allerbeste speler.
Bij mij in de vriendenkring en klas kende ook iedereen enkel de iPod als HDD MP3 speler. Het was dus heel bijzonder dat ik een iRiver kocht, maar als snel vond iedereen de iRiver niets bijzonders meer...

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-08-2004 14:58 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een mooi ding, maar prijs is duur, en atrac 3 is niet leuk... trouwens het is handiger om een hi-md te nemen maar ja dats is mijn mening...
ik heb een tijdje NetMD gehad, en ik heb nu een iPod 20gb en de NetMD deed niks onder dan de iPod. Ik heb nu wel veel meer muziek bij me, maar ik luister maar 1 playlist en daar staan maar 35 nummers op... en hi-md kan toch veel meer muziek dan dat dus... en je kan altijd nog recorden (kan weleens handig zijn)

maar even over de hdd speler van sony... waarom zou ik voor deze gaan inplaats van de Ipod... 2 redenen: battertij en AB...
nadelen: atrac en prijs...
Prijs is veels te veel
Atrac wil je niet... ik heb me pc geformateerd en ik had gelukkig nog me muziek op me ipod en ik kon het direct weer uploaden... atrac kan je ook uploaden maar dus dan ook alleen maar in sonicstage gebruiken (dit is dus echt niet leuk!!)
trouwens je kan wel de windows verkenner gebruken (in ieder geval wel bij hi-md)
batterij tja... het is maar hoeveel je nodig heb en indien je wil kan je een andere batterij in je iPod bouwen.

BTW waarom ik niet voor hi-md ben gegaan is vanwege de prijs... 319 voor de nh900.. evenveel als de ipod... kwa gebruiksgemak is de ipod beter en is ie ook veel mooier, daarnaast gebruik ik de recording functie niet, dus keuze was makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
eswa schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
Haha, ik wil ook geen ipod, om dezelfde rede: die heeft iedereen al.
De Rio Karma lijkt me wel goed. Hoewel,deze is wel errug mooi, maar wel ontzettend duur.En wat krijg je ervoor....20gig voor (denk ik) alleen muziek, en verder is hij ontzettend klein...Verder heeft ie tog nix bijzonders?

Ik heb zelf de Karma en ben er ontzettend tevreden mee.
Ik heb 'm destijds gekocht omdat:
* Hij klein was (oke, wel dik, maar draag geen strakke broeken)
* Hij goedkoop was (heb er iets meer als 300 euro voor betaald, das incl. verz.k.)
* Naar mijn idee nog niet veel mensen 'm hadden
* Veel opslagruimte (20 Gb), wat voor mij meer dan genoeg is (zet er tenslotte toch alleen muziek op die ik vaak beluister, de muziek de ik zo af en toe luister staat op mijn pc)
* Veel instelmogelijkheden en info over songs.
Aangezien ik niet het type persoon ben die met al zijn dure en mooie spullen zit te pronken, ben ik dus ook niet op het uiterlijk van de player afgegaan. Tenslotte zit hij alleen maar in je broek- of jaszak als je hem gebruikt.
Minpuntje:
Waarom heeft Rio er een remote-aansluiting op gemaakt en tot op de dag van vandaag nooit een remote gemaakt?
Dit alles is natuurlijk puur persoonlijk, dus het hoeft geen keuze voor iedereen te zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldinho op 14-08-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Dat van dat ik geen Ipod wou omdat iedereen hem heeft is een beetje kort door de bocht. Het speelt mee bij mij (ik wil iets bijzonders dat niemand heeft), maar volgens mij zijn er gewoon tig andere spelers op de markt, voor minder geld die gewoon beter zijn dan de Ipods. En ik snap de hype om de Ipods daarom ook nie...ze zien er strak uit, en alle rappers hebben ze ;) maar verder zijn spelers van bijvoorbeeld Iriver veel beter (beter geluid volgens mij, en langere batterijduur, wat voor een mp3speler toch wel een must is)

Toch slaat sony hier de plank wel mis denk ik. Want wie heeft er nou zoveel muziek dat ie 20 gig vol kan en wil zetten...Die spelers met 20 gig worden ook veel gebruikt als 2e (backup) harde schijf. En als deze Sony alleen maar hun eige soort muziek kan afspele, en dat er met hun eigen software der op moet zetten, lijkt het me sterk dat je het als 2e harddisk kan gebruiken...Das dus minder...
Daar komt nog bij dat, doordat ie zo klein is, zo ontzettend duur is...Ik denk dat er weinig mensen zoveel geld voor een gadget willen neertellen.
Verder is ie wel ontzettend mooi, en zal wel goed geluid hebben, en de batterijduur is niet nix...maarja, daar betaal je ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was al een tijdje geleden dat ik gepost had... maar ik ben van gedachte veranderd.. over de sony NW-HD1... ik moet eerlijk bekennen ik ben een echte Sony freak... Het begon voor mij met de Sony discman... dan kwam de Sony net md ... geweldig apparaatje... maar ik ben er nu al op uitgekeken.. helaas :-(... het geluid moet ik wel even zeggen was geweldig sluitte het vaak aan op mn stereo.. atrac op zich is een geweldig formaat maar ik irriteer me gewoon aan het omzetten van al mn mp3's... ook al gaat het redelijk snel... het is gewoon een nadeel.

En nu... Toen ik voor het eerst de sony nw hd1 zag was ik meteen verkocht... een echte hebbe dingetje... maar doordat het alleen atrac-ondersteunt ... blijft het alleen een mooi dingetje om naar te kijken.. niet om 'm te hebben.. IK VRAAG ME ECHT WAAROM ZE BESLOTEN HEBBEN OM ALLEEN ATRAC te laten ondersteunen... misschien om atrac in leve te houden... Dat terwijl de eerdere sony NW's mp3-formaat ondersteunden. WAAROM WAAROM?!??!?!

Nu heb ik maar besloten om een groene i-pod mini te halen... geen gezeik met mp3' s omzetten inpluggen dat ding en je mp3' s droppen... gaat stukken sneller.. en by the way wat ik gelezen van de review heb over het geluid valt ook wel weer mee van de sony nw-hd1... gewoon goed.

Afhakers: DAmn atrac, veels te duur
Reden om 'm te halen: gruwelijk uiterlijk, afstandbediening, lange afspeeltijd

Maar de sony nw-hd1 blijft een juweeltje om naar te kijken.. vooral met die afstandbediening...zo gruwelijk.. is volgens mij dezelfde als bij mn net md... :P
eswa schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:

Is dat ATRAC3 formaat groter (qua mb) dan mp3?
Het is tog neit zoveel moeite om mp3's om te zette naar dat?
Is het mogelijk om dmv bijvoorbeeld firmware, of en programma'tje, mp3 wel af te kunne spelen op dit spelertje?
Atrac is kleiner dan mp3 formaat, Sonicstage (sony' s bijgeleverde software) zet de mp3's om in atrac-files en die atrac-files worden ook opgeslagen op je pc... niet alleen op je nw-hd1 dus... in mijn geval mn ervaring met mn net md

2e vraag: Nee het is niet zoveel moeite, maar irriteer me gewoon aan het wachten.. niet dat het oh zo veel tijd kost maar je moet wel geduld hebben... (spreek uit ervaring met mn net md) ik denk dat het nu wel veel sneller gaat met het omzetten..

3e vraag: Ik denk zelf van niet, ik weet niet eens of dit ding firmware-upgrade heeft... als sony heeft besloten alleen atrac te ondersteunen zal het echt niet later opeens toch mp3's te laten ondersteunen... want dan heeft dat atrac formaat geen functie meer.. en met een programma zal het ook niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n.b. nog een reden om 'm te halen: de sony nw-hd 1 heeft ook een line out...!!!! dat heeft de i-pod niet moet je een dock voor kopen...naaiers :-( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
als sony heeft besloten alleen atrac te ondersteunen zal het echt niet later opeens toch mp3's te laten ondersteunen...
Misschien als het slecht met de verkoop gaat, en in een hele hoop reviews dat als minpunt wordt gegeven...Kweenie...

En wat is het voordeel van een lineout? Je kan toch ook gewoon een kabeltje in je hoofdtelefoonuitgang pluggen en in je radio doen?

p.s. k ben nu egt van deze afgestapt...k wil een Rio Karma! Nu nog genoeg €uri's bij mekaar sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony's response TO the ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eswa schreef op 15 augustus 2004 @ 01:22:
[...]

Misschien als het slecht met de verkoop gaat, en in een hele hoop reviews dat als minpunt wordt gegeven...Kweenie...

En wat is het voordeel van een lineout? Je kan toch ook gewoon een kabeltje in je hoofdtelefoonuitgang pluggen en in je radio doen?
Het is juist de bedoeling van Sony dat je 'm gaat halen vanwege de atrac-gedoe beter geluid kleiner compressie dan de mp3... maar als de verkoop slecht gaat, daar ziet het er wel naar uit... ;-)... dan zouden ze het nog niet doen... ze willen atrac in leve houden ... dat is de enige reden..

Het voordeel van een line-out is dat het een digitale uitgang is... die daardoor veel veel beter geluid geeft (voor je stereo bijv.) "cd kwaliteit" dan de gewone hoofdtelefoon uitgang.. en by the way de line-out zit gewoon op de hoofdtelefoonuitgang (bij de sony nw-hd1) alleen je moet je instellingen ffe veranderen van hoofdtelefoon uitgang naar line-out uitgang
oh my god |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik hoor hier iedereen over die lange batterij duur praten. Geloof mij nou maar, dat gaat alleen werkelijkheid worden met de hoogste compressie en dus de slechste geluidskwaliteit. De mechanica is hetzelfde als bij iedere andere hdd speler.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
MaDLiVe schreef op 16 augustus 2004 @ 00:05:
Ik hoor hier iedereen over die lange batterij duur praten. Geloof mij nou maar, dat gaat alleen werkelijkheid worden met de hoogste compressie en dus de slechste geluidskwaliteit. De mechanica is hetzelfde als bij iedere andere hdd speler.
Niet helemaal waar volgens mij. Atrac 'decoden' kost namelijk veel minder energie dan het decoden van mp3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op 14 augustus 2004 @ 00:14:
[...]

Vanwege de prijs zal het geen product voor de massa worden idd. Maar dat bedoelde ik ook niet
Wat ik bedoel is dat wanneer Jan Modaal (om die er maar weer eens bij te halen) een HDD speler gaat kopen, en hij kan kiezen tussen een Sony en (bv) een iRiver en een iAudio, hij waarschijnlijk de Sony koopt omdat dat het bekende merk is.

Hoe bijzonder ik het wel hebben? Ik heb gewoon graag iets wat niet "iedereen" heeft.
Daarom stond de iPod bv. ook niet op mijn lijstje bij het uitzoeken van mijn nieuwe MP3speler.

/me MPmad is erg blij met zijn IAudio M3L :)
Tja dat is natuurlijk wel weer heel erg stom :X Ooit erover gedacht dat er misschien wel een reden is dat de iPod zo populair is :?

Jammer dat dit kreng zo duur gaat worden trouwens, anders had ik m wel gekocht, ziet er strak uit, en ATRAC3 lijkt me ook niet zo'n probleem. Dat de reviewer (zie link in de post hierboven) een stokoude PC gebruikt om alles te converteren, is ook niet mijn probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Ik vind hem wel heel erg op de Philips hdd 060 lijken, op de zijkant een menu, moden en volumeknoppen, en 4 knoppen op de voorkant. Verders een heel erg mooi dingetje om te zien :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman89 schreef op 16 augustus 2004 @ 11:53:
Ik vind hem wel heel erg op de Philips hdd 060 lijken, op de zijkant een menu, moden en volumeknoppen, en 4 knoppen op de voorkant. Verders een heel erg mooi dingetje om te zien :9
:? Als er één MP3 speler is die niet op de HDD060 lijkt, dan is het deze wel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 11:43:
[...]

Tja dat is natuurlijk wel weer heel erg stom :X Ooit erover gedacht dat er misschien wel een reden is dat de iPod zo populair is :?

Jammer dat dit kreng zo duur gaat worden trouwens, anders had ik m wel gekocht, ziet er strak uit, en ATRAC3 lijkt me ook niet zo'n probleem. Dat de reviewer (zie link in de post hierboven) een stokoude PC gebruikt om alles te converteren, is ook niet mijn probleem 8)7
De reden dat de Ipod populair is is dat hij er behoorlijk geil uit ziet en dat Apple een bijna perfecte marketing strategie heeft. Ik heb al zovaak in dagbleden en magazines (NRC, Elsevier en Vrij Nederland) wat gelezen over de Ipod en zijn hype, maar nooit wat over andere spelers. Dat iets veel verkocht wordt wil absoluut niet zeggen dat het de beste speler op de markt is! De Ipod is zeker geen slecht ding, maar imo mest hij behoorlijk wat functies en hij moet hij kwa geluidskwaliteit inleveren op de H320 en de M3.

Misschien een beetje een scheve vergelijking, veel mensen die geld hebben voor een sport auto GT, kiezen voor een Ferrari. Dit omdat deze mooi gevonden worden, gelden als goede en snelle auto's en beroemd zijn. Dat maakt Ferrari's nog niet de beste auto in zijn prijsklasse (Pagani Zonda is beter, om er maar 1 te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 16 augustus 2004 @ 14:33:
[...]

De reden dat de Ipod populair is is dat hij er behoorlijk geil uit ziet en dat Apple een bijna perfecte marketing strategie heeft. Ik heb al zovaak in dagbleden en magazines (NRC, Elsevier en Vrij Nederland) wat gelezen over de Ipod en zijn hype, maar nooit wat over andere spelers. Dat iets veel verkocht wordt wil absoluut niet zeggen dat het de beste speler op de markt is! De Ipod is zeker geen slecht ding, maar imo mest hij behoorlijk wat functies en hij moet hij kwa geluidskwaliteit inleveren op de H320 en de M3.

Misschien een beetje een scheve vergelijking, veel mensen die geld hebben voor een sport auto GT, kiezen voor een Ferrari. Dit omdat deze mooi gevonden worden, gelden als goede en snelle auto's en beroemd zijn. Dat maakt Ferrari's nog niet de beste auto in zijn prijsklasse (Pagani Zonda is beter, om er maar 1 te noemen).
Dit gaat behoorlijk offtopic, maar ach :P

Als de marketingstrategie van Apple zo perfect is, hoe komt het dan dat wel met z'n allen nog op Windows werken :? Apple was afaik één van de eersten, wat altijd voor publiciteit zorgt, en hun product is, dat kun je niet ontkennen, kwalitatief goed. Misschien laat het qua functies steken vallen, maar je ként Apple, je kent de naam en de reputatie en dát doet je misschien wel overhalen om voor die iPod te kiezen. Want straks koop je zo'n M3, en wat dan? Misschien is het ding wel stuk als je er een tik opgeeft, en misschien gaat het ding maar een jaar mee en is dan versleten.

Volgens mij zijn dát factoren die meespelen, en niet dat je toevallig de ad van de iPod 3x langs zag komen als je naar je school/werk fietst. Ook maakt het nogal verschil of het ding wel of niet in de winkel te koop is, denk je niet? De meeste mensen lopen gewoon de Dixons/BCC binnen en laten zich dan door een verkoper informeren, en als die alleen iPods heeft, is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:48:
[...]

Dit gaat behoorlijk offtopic, maar ach :P

Als de marketingstrategie van Apple zo perfect is, hoe komt het dan dat wel met z'n allen nog op Windows werken :? Apple was afaik één van de eersten, wat altijd voor publiciteit zorgt, en hun product is, dat kun je niet ontkennen, kwalitatief goed. Misschien laat het qua functies steken vallen, maar je ként Apple, je kent de naam en de reputatie en dát doet je misschien wel overhalen om voor die iPod te kiezen. Want straks koop je zo'n M3, en wat dan? Misschien is het ding wel stuk als je er een tik opgeeft, en misschien gaat het ding maar een jaar mee en is dan versleten.

Volgens mij zijn dát factoren die meespelen, en niet dat je toevallig de ad van de iPod 3x langs zag komen als je naar je school/werk fietst. Ook maakt het nogal verschil of het ding wel of niet in de winkel te koop is, denk je niet? De meeste mensen lopen gewoon de Dixons/BCC binnen en laten zich dan door een verkoper informeren, en als die alleen iPods heeft, is de keuze snel gemaakt.
Inderdaad erg off-topic, en deze discussie is ook al 100 keer gevoerd. Dus ik kan alleen maar zeggen, het zou mijn keus niet zijn :D Discussie gesloten.... ;) Vind deze Sony trouwens wel zo verschrikkelijk mooi dat ondanks de nadelen dit voor mij een goede keus zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(link hierboven verwijst naar een review uit The wallstreet journal)

Sony iPod Killer? Maybe not…

The Wall Street Journal has the first review of the Sony “iPod” – the NW-HD1 and, perhaps unsurprisingly, it gets pretty trashed… all without one mention about the sound quality.

The review is quick to highlight the NW-HD1’s advantages. The far better battery life is a key point, as is the smaller and lighter chassis. However, apart from that, the Sony apparently lags way behind.

One of its main stumbling blocks is its user interface. Compared to the highly usable iPod, the NW-HD1 is confusing and overly complicated. The PC software is also hard to use, with music files apparently being far too laborious. This is also in part due to the fact that files have to be converted into Sony’s ATRAC3 file format as they are transferred to the player. iTunes is also far more user-friendly than Sony’s own Connect music downloads service.

Despite giving it a round thrashing on nearly every aspect, the review fails to make any mention of the actual sound quality of the NW-HD1. But this may actually be its saving grace. From our own experience of an early sample of the player, we suspect it of having superior sound quality to the iPod. So maybe there’s hope for it yet.

Bron: Tech Digest

Dat valt me ook op... dat de reviewer van " The Wallstreet Journal" geen reet zegt over de geluidskwaliteit!! Wat is dit voor een review... alleen maar afzeiken dat ding... over de interface nou boeiuuhhh... of geluid er niet toe doet... de reviewer wilt alleen maar afzeiken.. echt een eenzijdig review...

wachten maar op een betere review... :) een vergelijking met de i-pod met geluid graag.. voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah... maar das wel krom weer hoor... in dit geval gaat interface boven geluidskwaliteit... dit omdat iPods geluidskwaliteit ook gewoon goed is... of de 1 beter is dan de andere kan mij een worst wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 12:58:
Jah... maar das wel krom weer hoor... in dit geval gaat interface boven geluidskwaliteit... dit omdat iPods geluidskwaliteit ook gewoon goed is... of de 1 beter is dan de andere kan mij een worst wezen...
Dit slaat weer helemaal nergens op. Dat Ipods geluidskwaliteit goed is, wil niet zeggen dat het bij de Sony niet beter kan. Voor mij persoonlijk is geluidskwaliteit heel wat belangrijker dan gebruiksgemak. Nou moet het niet 20 minuten duren om 1 MP3'tje op je speler te zetten, maar dat zal vast niet het geval zijn. Tuurlijk is de Ipod goed, en misschien (waarschijnlijk) zelfs beter, maar ik zou toch een vergelijking op geluidskwaliteit willen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 17 augustus 2004 @ 13:19:
[...]

Dit slaat weer helemaal nergens op. Dat Ipods geluidskwaliteit goed is, wil niet zeggen dat het bij de Sony niet beter kan. Voor mij persoonlijk is geluidskwaliteit heel wat belangrijker dan gebruiksgemak. Nou moet het niet 20 minuten duren om 1 MP3'tje op je speler te zetten, maar dat zal vast niet het geval zijn. Tuurlijk is de Ipod goed, en misschien (waarschijnlijk) zelfs beter, maar ik zou toch een vergelijking op geluidskwaliteit willen zien!
/me is eensch.
Zeker met een goede koptelefoon en high-quality music is het echt storend als er gewoon geen goede kwaliteit uit je line-out komt.
/me heeft Sennheiser HD-500 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar die van de iPod is toch al goed??

(begrijp je wat ik bedoel?? het kan beter maar verschil is minimaal dus dan gaat gebruiksgemak voorop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens.. laat mij jullie 1 tip geven :

koop deze speler NIET :X

De Atrac3 van Sony is een slechtere kwaliteit dan de 192kb/s mp3 !!!!!
teveel ruis e.d..
Ik heb zelf de NetMD N505, met Atrac3, en was niet echt blij met de kwaliteit van de Atrac3...

daarnaast is de Atrac-software (OpenMG) ook bagger !!!
veel vastlopers e.d., trage omzetting naar Atrac..
je kunt mp3 wel converteren naar Atrac, maar mp4 naar Atrac gaat niet ..

hij zit er mooi uit, maar val niet voor het design !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik ben een beetje gaan zoeken in de US, en daar is ie ook nog erg duur (400 dollar, wat met verzendkosten neerkomt op 400 euro).
Hoe snel zal hij ongeveer in prijs dalen? Is hij in bijvoorbeeld in oktober al in de richting van de €350 te verwachten?
En kan je er geen andere bestanden opzetten als atrac3?
Is het ook 100% zeker dat hij gewone mp3's niet herkend?
Plays Back in ATRAC3™ Audio Format, Supports Multiple Internet Audio Formats (MP3, WMA3, WAV) The Network Walkman player plays back ATRAC3 and ATRAC3plus™ files and supports the most popular Internet audio formats.
Is van een site waar je hem kan kopen

[ Voor 37% gewijzigd door eswa op 25-08-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 15:07:
Jongens.. laat mij jullie 1 tip geven :

koop deze speler NIET :X

De Atrac3 van Sony is een slechtere kwaliteit dan de 192kb/s mp3 !!!!!
teveel ruis e.d..
Ik heb zelf de NetMD N505, met Atrac3, en was niet echt blij met de kwaliteit van de Atrac3...

daarnaast is de Atrac-software (OpenMG) ook bagger !!!
Deze luistertest geeft jou inderdaad gelijk. Atrac3 is zelfs slechter dan wma :D. Bovendien is het converten van mp3/ogg/wma -> Atrac3 ook slecht voor de kwaliteit.

Oftewel: Wanneer die Atrac3 gebruiksverplichting wordt weggesloopt en er dus ook mp3 en ogg Vorbis op af is te spelen, dan zou het een erg interessant apparaat zijn! Nu absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
http://www.the-gadgeteer.com/20gb-sony-walkman-review.html
REVIEW!!(nu int engels)
Samengevat:
Price: $399

Pros:
Incredible battery life - I got 27 hours!
Smallest MP3 player available (as of June 2004)
Solid metal body
Easy to navigate
Classic style

Cons:
Prices higher than other 20GB players (Typical Sony move)
Must use SonicStage to manage music
Must convert music to ATRAC format when transferring to player
Not all songs purchases through Sony Connect can be burned to CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu ze toch eventueel mp3 support gaan toevoegen, wordt hij terug al heel wat aantrekkelijker. Ik hoop wel dat ze er ineens ogg en wma bij flikkeren :P

[ Voor 15% gewijzigd door FezzFest op 24-09-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FezzFest schreef op 24 september 2004 @ 17:37:
Nu ze toch eventueel mp3 support gaan toevoegen, wordt hij terug al heel wat aantrekkelijker. Ik hoop wel dat ze er ineens ogg en wma bij flikkeren :P
Dus de mensen die deze speler nu hebben gekocht, hebben geen mp3 support op hun speler? Of zouden ze hem updaten d.m.v. een firmware update?

Heb zelf namelijk een aiwa hs-wz2000 (deze) die ook alleen maar atrac3 support biedt... Hoop dus dat ze voor deze speler een update gaan uitbrengen met MP3 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Dat ze dmv van een firmware-update de NW-HD1 mp3 support gaan geven, weet ik niet zeker (ik veronderstel en hoop het enkel :p) Staat toch trouwens allemaal mooi hier? http://www.tweakers.net/nieuws/34369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb hem vanmiddag gezien bij de dixons hier. Hij is wel erg mooi zeg! En voor 20gig ook niet zo heel groot (het viel mij toch nog wel iets tegen...had hem nog iets kleiner verwacht...)
Maar ik vind €399 toch iets teveel voor alleen design en formaat. Want verder heeft hij niet zoveel extra's te bieden?
20 uur speeltijd heeft de zen-touch ook, en die is maar €259.-
Dus dat vind ik net iets teveel.

[ Voor 6% gewijzigd door eswa op 05-10-2004 09:41 ]

• FezzFest
  • Niet online
Nog een vraagje, die 30u speelduur, op welke bitrate is dat gebaseerd? Hopelijk toch niet op lp4 of atrac3+ 64 kbps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Heeft iemand hem al gekocht?
Ik wilde graag weten, wat zijn de nadelen van deze speler als hij met de firmware update wel mp3's kan afspelen tov. bijvoorbeeld de Rio Karma / Creative Zen Touch? (en zeg dan niet dat ie geen ogg/wma kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Het wordt de NW HD2 die mp3's kan afspelen:
http://www.pocket-lint.co.uk/news.php?newsId=586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
eswa schreef op 03 oktober 2004 @ 11:08:
Ik wilde graag weten, wat zijn de nadelen van deze speler als hij met de firmware update wel mp3's kan afspelen tov.
Die komt er natuurlijk niet. Sony geeft nooit nieuwe firmware uit, je moet altijd een nieuw appraat kopen.

Zie die HD2.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Oh, ok, dat wist ik niet...
Weet iemand wanneer die HD2 uitkomt? Voor dezelfde prijs als de HD1?
Heb je bij die HD2 nog steeds die Sonic Stage nodig? Of kan je nu gewoon de mp3'tjes er via de verkenner opzetten?
En ik neem aan dat Atrac3 afspelen minder energie kost dan mp3...Hoeveel zal de batterijtijd achteruit gaan? (uitgaande van 30 uur met Atrac 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
eswa schreef op 05 oktober 2004 @ 09:40:
Oh, ok, dat wist ik niet...
Weet iemand wanneer die HD2 uitkomt? Voor dezelfde prijs als de HD1?
Heb je bij die HD2 nog steeds die Sonic Stage nodig? Of kan je nu gewoon de mp3'tjes er via de verkenner opzetten?
Sony kennende zal het nog gewoon via Sonic Stage moeten en kan het niet via de verkenner. Zekerheid hierover is er echter nog niet.
En ik neem aan dat Atrac3 afspelen minder energie kost dan mp3...Hoeveel zal de batterijtijd achteruit gaan? (uitgaande van 30 uur met Atrac 3)
Dat is een interesante vraag, waar ik geen antwoord op heb. Waarschijnlijk zul je dit proefondervindelijk moeten uitzoeken, maar ik denk idd ook dat er wel wat van die 30 uur af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
http://www.i4u.com/article2195.html
Ik las trouwens oa hier dat de NWHD2 ook geen mp3 ondersteunt...
Mp3 is still not supported in the new NW-HD2.
Dus als Sony ooit nog een firmware update zal releasen (hoe groot is die kans?) maakt het nie uit of je een HD2 of 1 hebt. Heeft iemand al een verschil gevonden tussen 1 en 2? (naast de kleurtjes en het blauwe display)

Verder zou ik wel eens willen weten: Is er een Atrac formaat dat vergelijkbaar is met mp3 128kbit (of hoger)? Ik hoor allemaal verhalen dat Atrac minder is, maar ik vind 128 kbit mp3 goed genoeg, zou ik dan het verschil horen tussen iets vergelijkbaars in Atrac3?
Ik zit namelijk serieus te overwegen dit ontzettend coole spelertje te kopen...

Ik zag gister een reclame van de Mediamarkt, waarin een of ander gaar mens met deze Sony om der nek liep...Ze zei iets van dat hij bij de mediamarkt goedkoper was dan waar dan ook...Maar ze zei niet hoe duur! Weet iemand wat ie kost bij de Mediamarkt? Vast €395 ofzo.

Edit: Hij schijnt wel gapless te doen!

[ Voor 25% gewijzigd door eswa op 08-10-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zit in de nieuwe mediamarkt reclame... alleen zeggen ze niet wat ie kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
eswa schreef op 06 oktober 2004 @ 18:25:
http://www.i4u.com/article2195.html
Verder zou ik wel eens willen weten: Is er een Atrac formaat dat vergelijkbaar is met mp3 128kbit (of hoger)? Ik hoor allemaal verhalen dat Atrac minder is, maar ik vind 128 kbit mp3 goed genoeg, zou ik dan het verschil horen tussen iets vergelijkbaars in Atrac3?
Atrac komt, net als mp3, in verschillende bitrates. LP2=132kbits=128kbitMP3, ongeveer. Je kunt tot 256kbit gaan.
Edit: Hij schijnt wel gapless te doen!
Daar is Atrac speciaal voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
Jammer dat ie geen mp3 ondersteund, want hij ziet er echt heel strak uit. Ik heb hem in m'n handen gehad in de mediamarkt en hij is echt superdun, ongelovelijk dat er een 20 gieg schijf in zit. De prijs viel ook wel mee, goedkoper dan de ipod en de iriver (weet de prijs niet exact meer :P).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op 09 oktober 2004 @ 00:04:
Jammer dat ie geen mp3 ondersteund, want hij ziet er echt heel strak uit. Ik heb hem in m'n handen gehad in de mediamarkt en hij is echt superdun, ongelovelijk dat er een 20 gieg schijf in zit. De prijs viel ook wel mee, goedkoper dan de ipod en de iriver (weet de prijs niet exact meer :P).
Volgens alle winkels waar ik m heb zien liggen, ondersteund ie dat wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:04:
[...]

Volgens alle winkels waar ik m heb zien liggen, ondersteund ie dat wel... :?
Die vergeten er even bij te zeggen dat je het converteerd naar ATRAC :) Dat is het enige wat het apparaat afspeelt (vandaar de duurzame accu). Het programma waarmee je muziek op het apparaat zet ondersteunt een aantal formaten, en zet ze allemaal om in ATRAC.

In folders staat bijna nooit juiste informatie, check gewoon op internet bij de fabrikant zelf of zoek naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Breepee schreef op 10 oktober 2004 @ 23:17:
[...]

Die vergeten er even bij te zeggen dat je het converteerd naar ATRAC :) Dat is het enige wat het apparaat afspeelt (vandaar de duurzame accu). Het programma waarmee je muziek op het apparaat zet ondersteunt een aantal formaten, en zet ze allemaal om in ATRAC.

In folders staat bijna nooit juiste informatie, check gewoon op internet bij de fabrikant zelf of zoek naar ervaringen.
Sony gaat wel een firmware uitbrengen om hem mp3 te laten afspelen. De processor kan dit wel aan, dus hij wordt pas interressant als hij andere formaten gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ojjorz schreef op 11 oktober 2004 @ 07:30:
[...]

Sony gaat wel een firmware uitbrengen om hem mp3 te laten afspelen.
Dat moet ik zien ;) Dat geloof ik pas als hij daadwerkelijk te downloaden is, geen seconde eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jammer dat hij niet de nieuwe atrac ondersteund die in de Hi-md's zit. Schijnt de geluidskwaliteit nog flink op te krikken. Anders had ik em denk wel gekocht. ( heb al net md) En alle problemen met sonicstage zaten alleen in versie 1. Versie 2 is veel en veel stabieler. En het omzetten naar atrac is zo gebeurd als je een beetje snelle pc hebt.

De batterij duur is zeker lang. Stukken langer als de meeste mp3 spelers. Daar is atrac namelijk voor ontworpen. Laag energie verbruik met goede kwaliteit.

btw: hij ziet er echt prachtig uit :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 11-10-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Hij staat met laagste prijs garantie in de nieuwe folder van De Harense Smit voor €399,= :) (ik denk ik zeg het ff, ik vind hem véél te duur..)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
metal14 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:39:
Jammer dat hij niet de nieuwe atrac ondersteund die in de Hi-md's zit.
Ondersteund hij wel.
Schijnt de geluidskwaliteit nog flink op te krikken.
Hydrogenaudio.org is effe down, maar daar zie je dat het een fikse verslechtering tenopzichte van gewoon Atrac3 SP is.
Anders had ik em denk wel gekocht. ( heb al net md) En alle problemen met sonicstage zaten alleen in versie 1. Versie 2 is veel en veel stabieler. En het omzetten naar atrac is zo gebeurd als je een beetje snelle pc hebt.
Dat valt dus tegen, in vergelijking met overzetten naar een usb2 mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het apparaatje ligt al her en der in de winkel. maar zonder remote op heel veel foto's en reviews staat er een bij. en aangezien het een broekzak formaat is, is het wel makkelijk om deze te kunnen bedienen vanuit het snoer. ik heb de sony proberen te bedienen met een ab van een mzr-55 md recorder, het apparaat reageert er wel op. maar play pause werkt niet, je kan de muziek wel stoppen en het volume is te regelen maar er is geen weergave op het display.

ikheb even wat op ebay rond gezocht en kwam uit bij audiocubes.com de speler zou volledig te bedienen zijn met deze remote. deze kost hier $65.

als je deze speler naast een ipod legt is de sony nauwelijks groter dan de ipod, de laatste heeft een wat speelser caracter dan de sony

het display van de sony heeft minder contrast dan het fel witte display van de ipod. en deze is dus beter leesbaar.

de bediening van beide spelers is uiterst eenvoudig alleen laat de sony zich lekkerder bedienen met 1 hand omdat deze een horizontale indeling heeft, maar dit is denk ik persoonlijk.

ik heb hier even een paar andere pro en cons opgesomt omdat iedereen steeds over dat atrac3Plus bezig blijft . ik heb geen hoorbare achteruitgang waargenomen bij na het omzetten naar atrac3Plus64, Wma geeft wel een slechter geluid maar wma opzich is al niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 19:39:
het apparaatje ligt al her en der in de winkel. maar zonder remote op heel veel foto's en reviews staat er een bij. en aangezien het een broekzak formaat is, is het wel makkelijk om deze te kunnen bedienen vanuit het snoer. ik heb de sony proberen te bedienen met een ab van een mzr-55 md recorder, het apparaat reageert er wel op. maar play pause werkt niet, je kan de muziek wel stoppen en het volume is te regelen maar er is geen weergave op het display.

ikheb even wat op ebay rond gezocht en kwam uit bij audiocubes.com de speler zou volledig te bedienen zijn met deze remote. deze kost hier $65.

als je deze speler naast een ipod legt is de sony nauwelijks groter dan de ipod, de laatste heeft een wat speelser caracter dan de sony

het display van de sony heeft minder contrast dan het fel witte display van de ipod. en deze is dus beter leesbaar.

de bediening van beide spelers is uiterst eenvoudig alleen laat de sony zich lekkerder bedienen met 1 hand omdat deze een horizontale indeling heeft, maar dit is denk ik persoonlijk.

ik heb hier even een paar andere pro en cons opgesomt omdat iedereen steeds over dat atrac3Plus bezig blijft . ik heb geen hoorbare achteruitgang waargenomen bij na het omzetten naar atrac3Plus64, Wma geeft wel een slechter geluid maar wma opzich is al niet geweldig.
die AB is ook gewoon hetzelfde als de MD AB.. misschien is die van de mz505 een beetje outdated ofzo. maar de nieuwe moeten er mee werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Weet iemand de prijs bij de mediamarkt van dit dingetje al? Ik vind hem echt cool, alleen dat mens verteld die boom niet hoe duur die is! :( (zie: reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Bij de MM in Groningen is hij 399,- euro.
Wat een heerlijk klein dingetje is het trouwens! Alleen het hele Atrac verhaal blijft jammer... Ik ben dus nog steeds blij met mijn iRiver H120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:39:
Bij de MM in Groningen is hij 399,- euro.
Volgensmij is dat bij de Mediamarkt in Utrecht ook zo, dus zo goedkoop vind ik hem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Ik vind het een heel mooi dingetje, als ik iets iets dergelijks wilde hebben zou ik dan ook eerder voor deze kiezen dan een ipod oid. Maarja ik hoef niet zo nodig duizenden nummers bij me te hebben, luister er dan toch maar een bepaald aantal, niet meer dan 200 denk ik. Dan switch ik af en toe wel van memory stick in me HBM 30, die overigens ook met atrac werkt.

Ik vind atrac ook niet zon probleem, want je hoeft het maar 1x op de 'net hd' te zetten, daarnaast heeft opnieuw converteren ook het voordeel dat je alles ff netjes op dezelfde bitrate kan zetten en de titels goed kan invoeren (de gemiddelde mp3 collectie is een rommeltje wat dat betreft)

En er werd gezegd dat het handig is om een backup te hebben van je mp3 collectie, met een dvdtje of 3/4 kom je al ver, is zo gebeurd.

Maarja, dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
jap85 schreef op 14 oktober 2004 @ 14:26:
..., daarnaast heeft opnieuw converteren ook het voordeel dat je alles ff netjes op dezelfde bitrate kan zetten en ...
Voordeel!? Het hercomprimeren van een gecomprimeerd bestand levert nooit een voordeel op. Helemaal als je twee verschillende compressietechnieken gebruikt. Ze gooien hoogstwaarschijnlijk allebij verschillende data weg, dus de kans is groot dat er niet veel meer van je muziek overblijft. Zelfs niet als je naar een hogere bitrate gaat.
Maar ja, Sony gaat er (met haar platenlabel) natuurlijk vanuit dat iedereen zijn CD's netjes koopt, en dat is het een enkel probleem... Wat natuurlijk ook zo zou moeten zijn... :X

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-10-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
In de praktijk vind ik het kwaliteitsverlies wel meevallen hoor, en ja als je het direct van .wav van een cd ript op atrac heb je natuurlijk de beste kwaliteit. Net waar je voor kiest, en hoeveel werk je ervoor over hebt.

Bij het gebruik van dit apparaat wel komt meer werk kijken dan bij het gebruik van een standaard mp3 hdd speler idd. Ik vind dat niet echt een probleem, maarja ieder z'n ding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Waarom staat ie eigelijk niet in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Voeg 'm toe zou ik zeggen ;)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hurray! Hurray! Sony gives in and will support MP3, even on current players

Yeah yeah, we knew they would eventually come up with some form of native MP3-support. But it now seems that Sony's planning to do a full U-turn pretty soon. This is what NYNewsday is reporting:

"The announcement came late last month in Europe, when the company said new flash-memory-based players to be released there later this year would support the MP3 format. Eventually, change will filter down to Sony's hard-disk players and to products offered for sale in the United States. Sony also plans to offer software to upgrade existing digital music players so they, too, can play MP3s.

"It will be done within a short while," Robert Ashcroft, Sony Europe's senior vice president of network services, told Reuters. "It's being done for those people who already have a large music collection in the MP3 format. It will now be quicker for them to add their collection from their PC to a Sony device if they choose to leave it in the naked MP3 format."

I figure the part in bold writing means the NW-HD series will also get their much anticipated but never-expected full MP3-compatibility? If so, that's a step in the right direction.
Van DAPreview.net

YAY! MP3 support!
Misschien ga ik deze kopen, ik heb hem net op Schiphol gezien voor €369 uit me hoofd. Met die prijs wil ik er wel voor gaan. (me vader moet volgende week weer vliegen, yay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eswa schreef op 19 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Van DAPreview.net

YAY! MP3 support!
Misschien ga ik deze kopen, ik heb hem net op Schiphol gezien voor €369 uit me hoofd. Met die prijs wil ik er wel voor gaan. (me vader moet volgende week weer vliegen, yay)
dat is zeker goed nieuws om te horen... hopen maar dat het ook gebeurd.. en dat de prijs gaat zakken.. hij blijft duur maar is gewoon gruwelijk :P .. heb 'm ff gechecked bij media markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Nu nog zodat ik gewoon in explorer files erop kan slepen en dan haal ik hem denk ik..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
didio schreef op 22 oktober 2004 @ 10:33:
Nu nog zodat ik gewoon in explorer files erop kan slepen en dan haal ik hem denk ik..
Kun je lang wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Bij de Mediamarkt in Hengelo kost ie 349,- ik vind het alleen jammer dat er geen afstandsbediening bij zit. Kan ook nog neregens ontdekken of de AB eventueel los te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
wboevink schreef op 24 oktober 2004 @ 11:47:
Bij de Mediamarkt in Hengelo kost ie 349,- ik vind het alleen jammer dat er geen afstandsbediening bij zit. Kan ook nog neregens ontdekken of de AB eventueel los te koop is.
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 19:39:
...
...
Daar dus, maar in Nederland weet ik et nie. Iemand?
€349 is zeker een aantrekkelijke prijs!

Ik heb alleen nog een paar vraagjes:
Ik heb zo'n 6Gb aan mp3muziek op me pc staan (128kbit en 192kbit). Als ik dat op de Sony NwHD1 wil zetten, moet ik het omzetten in Atrac3. Moet ik bij die omzetting alle data van een liedje weer opnieuw invullen? (dus: artiest, nummer, album, etc...of neemt atrac3 de id3tag van het mp3liedje gewoon over?)
Kan je ook op artiest, album of nummer zoeken?
Leest ie ook mappen? Ik heb al mijn muziek ge-ordend in mappen, blijft dat bestaan op de HD-network walkman of in de vorm van albums?
Kan de NWHD1 ook een album/map shufflen?
Hoelang speelt ie op de batterij met Atrac3 op 256kbit?

[ Voor 3% gewijzigd door eswa op 24-10-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb hem hier nu liggen, hij is echt gruwelijk mooi! Het schermpje ook!
Ik kan alleen nog geen reviewtje maken, omdat SonicStage niet wil openen!!!
:( :( :(
Me computer begint met laden van SonicStage, en dan op een gegeven moment komt ie bij "Loading UI Components" en zodra ie daar komt, gebeurt er niets meer...Ook niet na een kwartier wachten. Ik moest hem afsluiten met ctrl,alt,del. Dus als iemand iets weet, graag!
Ik heb een PackardBell pentium4, 1,8GHz, 768SDRAM, WindowsXP Home (zonder servicepack, dacht ik)

edit: Hier crasht ie:
Afbeeldingslocatie: http://img91.exs.cx/img91/7987/crash.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door eswa op 25-10-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je het rode draadje met het groene draadje die naar het moederbord leidt verbinden met het groene jumpertje van de 16Mhz videokaart die door middel van een pizza aan het touw vast zit gebonden met een vis er in B)

.
.
.
.
.

Un-install, re-install

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ja, dat heb ik ookal geprobeerd, maar ook dat helpt niet! :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal deze speler nog in prijs dalen? want 345 euro is wel erg duur vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:57:
Zal deze speler nog in prijs dalen? want 345 euro is wel erg duur vind ik
Alles daalt in prijs als je maar lang genoeg wacht.
Verwacht maar niet dat hij met Sinterklaas 300 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
bij de MM in utrecht was ie trouwens nog gewoon €389...Ik begin nu echt te twijfelen...zonder software, geen muziek derop :( dus heb je der niks aan...k ben al de hele middag en avond bezig, maar niks verhelpt mijn probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 22:11:
[...]

Alles daalt in prijs als je maar lang genoeg wacht.
Verwacht maar niet dat hij met Sinterklaas 300 euro kost.
De benzine wordt alleen maar duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan deze speler ook opgeladen worden zonder oplader. dus mbv de usb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Nee, opladen moet in het docking station, en ook files erop zetten moet via het dockje, en wat heel raar is, hij moet dan ook nog in het stopcontact zitten :?
Maar desalniettemin, het dockje is wel erg mooi.

Verder kan ik er ook niks meer aan toevoegen, naast dat de NW HD1 erg stevig aanvoelt, en de knopjes makkelijk te bedienen zijn. Het knopje om de batterij aan of uit te zetten is wel wat moeilijk, maar die staat toch altijd aan, tenzij je hem een tijd niet gebruikt.
Het schermpje vind ik erg mooi, vooral in de omgekeerde kleuren (tekst lichtgroen, achtergrond donkergroen).
De menu's bladert ie snel doorheen, ookal zijn het er niet zo veel.
De equilizer heeft 6 balkjes, waarbij je bij elk balkje 7 stappen hebt (-3, -2, -1, 0, 1, 2, 3).
Op het zwarte gedeelte waar het scherm onder zit komen wel snel vingerafdrukken, maar die zijn er zo weer afgeveegd.
Hetzelfde geldt voor het dockje.
Ik heb de koptelefoontjes die erbij zaten even op mijn stereo geluisterd, en die klonken redelijk...maar het kan beter.
Hij is redelijk stil, je hoort de hdd wel draaien, maar niet erg.
En er zit dus GEEN remote bij, om een of andere duistere reden :?

Nou verder ben ik dus over de software HELEMAAL NIET te spreken :( , aangezien Sonicstage nog steeds niet werkt. Dus waarschijnlijk blijft het bij dit mini-reviewtje omdat ik hem dan een keer binnekort ga ruilen...prob. voor een M3(L)
Dus voor geluidskwaliteit vragen, en gaatjes tussen nummers e.d. moet je wachten totdat iemand hem heeft gekocht waarbij de software wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al gebeld met sony's consumentenlijn?
of gewoon ff bellen naar de winkel waar je m hebt gekocht ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
k heb sony ge-emaild, die wisten het niet, toen MM gebeld, en die zeiden dak die consumenten lijn moest bellen, dus dat is nu wat ik zometeen ga doen.

[ Voor 4% gewijzigd door eswa op 28-10-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb deze mp3 speler nu een weekje en ik moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. 20GB is voor mij meer dan genoeg en dat ie geen MP3tjes kan is eigenlijk ook geen probleem voor mij persoonlijk. Ik copieer meteen vanaf cd naar de speler. Het geluid is goed te noemen alhoewel het uiteraard nog beter kan met kwaliteits doppen. Het design vind ik echt super, mooie metalen casing etc.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Gisteren bij BCC een nieuw telefoon abonnement afgesloten (Orange Free 20) en daar kreeg ik hem GRATIS bij!! (actie loopt nog tot 4 nov.).

Goed je moet je MP3 omzetten naar ATRAC3, maar dat heb ik gewoon 's nachts gedaan. 's Avonds de boel gequeued en 's ochtends stond mijn hele MP3 collectie netjes op mijn NW-HD1 (in ATRAC3plus 256 kbit formaat).

Geluid is prachtig, design is prachtig.... heel simpel, gewoon een geweldig apparaat!!
En nu ik hoor dat hij in de toekomst waarschijnlijk MP3 gaat ondersteunen ben ik nog gelukkiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op 30 oktober 2004 @ 17:45:
Gisteren bij BCC een nieuw telefoon abonnement afgesloten (Orange Free 20) en daar kreeg ik hem GRATIS bij!! (actie loopt nog tot 4 nov.).

Goed je moet je MP3 omzetten naar ATRAC3, maar dat heb ik gewoon 's nachts gedaan. 's Avonds de boel gequeued en 's ochtends stond mijn hele MP3 collectie netjes op mijn NW-HD1 (in ATRAC3plus 256 kbit formaat).

Geluid is prachtig, design is prachtig.... heel simpel, gewoon een geweldig apparaat!!
En nu ik hoor dat hij in de toekomst waarschijnlijk MP3 gaat ondersteunen ben ik nog gelukkiger :)
Voor 1 jaar?
Kreeg je er nog een toestel bij?
Dus dan 240 euro voor de hele meuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Voor 1 jaar?
Kreeg je er nog een toestel bij?
Dus dan 240 euro voor de hele meuk :?
Nee geen toestel (dus alleen abonnement/sim) en een abonnement voor 2 jaar. Dus je betaalt 24 x 20 euro.
Natuurlijk alleen interessant als je zoals ik een nieuw abonnement nodig hebt (en geen telefoon nodig hebt..... Ik heb zelf al een simlock vrije telefoon en mms en al die meuk boeit me toch niet).

EDIT:
Is er eigenlijk al iets bekend betreft native MP3 support voor dit apparaat? Of zijn het alleen maar geruchten? Enig idee wanneer dit aangeboden gaat worden (als het waar is)?

[ Voor 19% gewijzigd door Schmoove op 30-10-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schmoove... echt leuke actie van BCC... ik zit er nog over te twijfelen of ik 'm ook via bcc ga halen...heb nog een paar dagen bedenktijd ;) .. anders wacht ik nog ff totdat hij in prijs daalt... altijd komt Sony met een hoge introductieprijs... en nu hebben ze zelfs al de sony nw-hd2 klaar staan :P ook sow gruwelijk... vooral die zilvere :9

Afbeeldingslocatie: http://www.hindustantimes.com/wfsf/high/2004/10.18/images/high1063952.jpg

en wat betreft de native mp3 support ... verschillende artikelen zeggen dat er gratis update komt op het net voor native mp3 support..maar ze zeggen niet wanneer.. ik weet ook niet of sony officieel dat ook bevestigd heeft dat er een firmware aan zit te komen bij de nw hd1.. wat wel is bevestigd door sony is dat ze in de toekomst bij hun walkman wel native mp3 zullen supporten ... afwachten maar...

en hier is nog een leuke review van cnet

Conclusie van Cnet:

Sony Nw HD1 (Score 7,3)
Design 7
Features 6
Performance 9

Vergeleken met Ipod mini (Score 8,7)
Design 10
Features 8
Performance 8

Cnet vindt de Sony performance beter ;)

"ey schmoove kun je misschien nog een paar foto's van je nw hd1 hierop droppen.. kan ik 'm beter bestuderen :*) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 12:40:
Schmoove... echt leuke actie van BCC... ik zit er nog over te twijfelen of ik 'm ook via bcc ga halen... " [/i]
Je haalt hem toch bij Mediamarkt, je bent toch niet gekkkk :+

Maar als je uitrekent dan is het niet een superdeal.
Je betaald dus 480 euro totaal.
Dat apparaat is rond 360 te koop, dus betaal je 120 voor de abo.
Volgens mij kun je een orange abo wel stukken goedkoper krijgen met een cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 13:03:
[...]

Je haalt hem toch bij Mediamarkt, je bent toch niet gekkkk :+

Maar als je uitrekent dan is het niet een superdeal.
Je betaald dus 480 euro totaal.
Dat apparaat is rond 360 te koop, dus betaal je 120 voor de abo.
Volgens mij kun je een orange abo wel stukken goedkoper krijgen met een cashback.
orange staat geen cashbacks meer toe voor zover ik weet...
dus ik ga binnenkort ff langs de bcc ;)

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook sinds kort een Nw-hd1 gekocht uit de Verenigde Staten via Ebay.
Voor 295 euro inclusief verzendkosten.
Het enigste probleem was de adapter (110 volt) en bij Sony wilde ze wel een 240 volt adaptertje leveren mist ik bereid was om 84 euro exclusief te betalen...NOT.

Wat dat betreft is Sony bikkelhard....als je na een jaar perongeluk je adapter aan je hond voert dan ben je de klos.

Gelukkig is er een winkel als Display electronics waar ze voor 16 eurie een universele adapter verkochten met verschillende volt instellingen (nog makkelijk ook) die ook prima werkt.

Nu nog het verhaal van het ontbreken van de afstandbediening.
Ik heb gebeld met sony en ze zeggen dat de ontwerpers het niet nodig vonden een afstandbediening toe te voegen....vind ik echt zware nonsens want ik ga niet elke keer dat ding uit mijn binnenzak en uit het hoesje halen als ik hem harder wil zetten.

Ik had nog een afstandbediening van mijn minidisc speler en die werkt gedeeltelijk ook (harder/zachter, ander nummer en ander album). Het enigste probleem is dat als ik hem op STOP zet, de speler niet meer op PLAY wil via de afstandbediening.

Het omzetten naar ATRAC is een fluitje van een cent, ik heb wel gemerkt dat het ATRAC3plus 64 kbit voor mij niet voldoende is; ik hoor toch wel dat het geluid wat mat wordt. Nu heb ik alles op ATRAC3 132 kbit en dat klinkt veeel beter.
Er was ook nog een ATRAC3plus 256 bit optie, maar dan slurpt het toch 100 mb per CD op.
Wachten dus op Atrac3plus 132 kbit of zoiets dergelijks.

Ik heb gehoord en gelezen dat er wel een aantal afstandbedieningen zijn die met de speler over wegkunnen, maar dat wordt niet gegarandeerd door Sony.

Een hele mooi is de : RM-MC40ELK (http://www.audiocubes.com/product_info.php?products_id=981)

Verder is het een super gave speler en ik ben er helemaal verliefd op.
Alleen kan Sony de boom in om geen remote er bij te leveren, wat ze altijd deden bij een topmodel, en voor een loze remote 100 euro te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hoe gaat het navigeren eigenlijk? Kun je een artiest/album/track kiezen en vervolgens daaruit een nummer beluisteren of als playlist instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Ik heb dat ding nog maar een paar uurtjes en ik word nu al gek van die sonicstage software...
Dat programma heeft maar eens besloten dat hij op 42% van een nummer blijft, zonder mijn toestemming....
Laat ik het maar weer opnieuw proberen :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Maruq schreef:

Nu nog het verhaal van het ontbreken van de afstandbediening.
Ik heb gebeld met sony en ze zeggen dat de ontwerpers het niet nodig vonden een afstandbediening toe te voegen....vind ik echt zware nonsens want ik ga niet elke keer dat ding uit mijn binnenzak en uit het hoesje halen als ik hem harder wil zetten.

Wat een flauwekul van Sony, waarom zit ie dan wel bij de japanse versie?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.